[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.215 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Beaves schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 00:19:
[...]

Ehm, ik heb Verstappen nog niet een paaltje bij de pitstraat eruit zien rijden, hard doorrijden met versleten remmen en daardoor uit de race crashen en bovendien heb ik Sainz inhaalacties zien verrichten die een stuk minder goed waren dan die van Verstappen.
Verstappen heeft zichzelf in zowel Monaco als Silverstone uit de race gereden. In Maleisië miste hij de pitstraat volledig.

Sainz was op dat moment toch net iets consistenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
Waffle schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 01:00:
[...]

Stoffel naast Alonso lijkt me. Belachelijk dat die jongen niet in de F1 zit na zulke jaren GP2 en dat jaar FR3.5 daarvoor.
Is ook belachelijk. Maar ik vind het net zo belachelijk dat McLaren €35 (Alonso) en €10 (Button) miljoen betaalt voor coureurs waarbij je je zeker in het geval van Button af moet vragen of hij zelfs in een goede auto nog potten zou kunnen breken. Stoffel heeft dat stoeltje meer dan verdiend en had ten faveure van Button volgend jaar in die auto moeten zitten.

De enige reden die ik kan bedenken dat McLaren hieraan vasthoudt is dat Alonso zijn veto over de komst van Stoffel heeft uitgesproken. Kansloos achteraan rijden in een GP2 wagen is één ding, maar om in je laatste seizoen (want dat neem ik toch aan) ook nog eens elke race om de oren te worden gereden door een rookie.... Dat risico wil Fernando niet lopen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 06:30:
[...]

Verstappen heeft zichzelf in zowel Monaco als Silverstone uit de race gereden. In Maleisië miste hij de pitstraat volledig.

Sainz was op dat moment toch net iets consistenter.
Vreemd is wel dat ie het feit dat Sainz toch reed in Sochi positief benoemt. Hij is duizelig in een formule1 auto gaan zitten. En vervolgens was het volgens mij zo dat ie door te hard te pushen de auto sloopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Nou, toch wel een paar kanttekeningen hoor. :S
Despite that, Sainz was arguably the more impressive in the first half of the season - he out-qualified and out-raced Verstappen most of the time.
Alleen in Spanje is Sainz voor Verstappen gefinished. In de rest had Verstappen al een motorpenalty in Canada, plus een straf voor Monaco en toen kreeg je nog een DT als je niet alle gridstraffen in kon lossen. Zo heeft Sainz ook al een paar auto's afgeschreven, o.a. in Sotchi en Austin. In Q heeft Verstappen vaker betrouwbaarheidsproblemen gehad dan Sainz, die een redelijk vlekkeloos eerste deel had qua betrouwbaarheid.
He was every bit as fast as Verstappen and Sainz's performance in Austin was as impressive as his team-mate's fourth place.
Zoals Verstappen profiteerde van de SC's in Singapore, zo had Sainz erg veel geluk met de SC's in Austin.
Sainz is smooth and consistent and makes no mistakes in races, whereas Verstappen has made a couple of high-profile errors.
No mistakes? Erm... Pit lane speeding, bocht afsnijden met een hele lichte straf, schade rijden tegen een paaltje, etc.

Erge is nog, McNish is ook geregeld steward. Dus ik snap steeds beter de vage straffen die er af en toe zijn. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 20-11-2015 08:43 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Max krijgt gewoon wat teveel aandacht in zijn ogen en hij wil even benadrukken dat Carlos ook een best goed debuut heeft gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Juist.

Verstappen was echt een stuk minder snel in de kwalificaties in de eerste seizoenshelft. Plus de fouten van Sainz kwamen pas in de 2e seizoenshelft. Al zijn fouten die hierboven opgenoemd worden vonden plaats in het 2e deel van het seizoen.

De stelling van McNish dat Sainz in de eerste seizoenshelft consistenter was en sneller in Q, is imo gewoon correct.

Sainz heeft nu een typische rookiefase: goed begin, maar 2e deel van het seizoen wat onregelmatiger. Het bijzondere is dat Verstappen dat juist niet heeft. Die wordt eigenlijk alleen maar beter ieder weekend. Dat is, vanuit rookie perspectief, behoorlijk uniek.

Maar laten we gewoon eerlijk zijn. Verstappen was in deel 1 van het seizoen alleen beter qua racepace/inhalen. Consistentie+kwalificatie was toen net iets minder dan Sainz. Des te knapper dat hij dat nu echt omgedraaid heeft :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-09 21:07
Icephase schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:03:
[...]

Nee hoor, naast zoals genoemd ene J. Verstappen was er in 1996 ook ene Jacques Villeneuve die bij Williams mocht instappen. Zijn teamgenoot destijds, Damon Hill, is dat jaar kampioen geworden. Villeneuve heeft 78 punten behaald, maar dat was nog onder de oude puntentelling (10, 6, 4, 3, 2, 1), met 4 zeges, 11 podia en een overall standing van 2e in het WK.
Villeneuve is daarna in 1997 WK geweest (waarschijnlijk wegens het vertrekken van Hill naar Arrows), maar heeft daarna nooit weer een zege geboekt. Dus is het wel degelijk erg knap van Hamilton dat hij het sterke niveau van zijn debuutjaar heeft vastgehouden en doorgetrokken.
Maar die ene Jacques Villeneuve was natuurlijk niet echt een rookie toen hij naar de F1 kwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Señor Sjon schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 08:42:

No mistakes? Erm... Pit lane speeding, bocht afsnijden met een hele lichte straf, schade rijden tegen een paaltje, etc.
In Japan en Singapore gcrasht tijdens kwalificatie.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 09:51:
Juist.

Verstappen was echt een stuk minder snel in de kwalificaties in de eerste seizoenshelft. Plus de fouten van Sainz kwamen pas in de 2e seizoenshelft. Al zijn fouten die hierboven opgenoemd worden vonden plaats in het 2e deel van het seizoen.

De stelling van McNish dat Sainz in de eerste seizoenshelft consistenter was en sneller in Q, is imo gewoon correct.

Sainz heeft nu een typische rookiefase: goed begin, maar 2e deel van het seizoen wat onregelmatiger. Het bijzondere is dat Verstappen dat juist niet heeft. Die wordt eigenlijk alleen maar beter ieder weekend. Dat is, vanuit rookie perspectief, behoorlijk uniek.

Maar laten we gewoon eerlijk zijn. Verstappen was in deel 1 van het seizoen alleen beter qua racepace/inhalen. Consistentie+kwalificatie was toen net iets minder dan Sainz. Des te knapper dat hij dat nu echt omgedraaid heeft :).
Klopt, Verstappen was over één ronde duidelijk langzamer dan Sainz in het begin van het seizoen. Dat laten de statistieken ook wel zien want volgens mij heeft Verstappen pas in Brazilie de "stand" in het kwalificatieduel gelijk getrokken terwijl Max er al een race of 5 op rij voor staat.

Ben het er alleen niet mee eens dat Sainz in de races minder fouten maakt dan Verstappen. Ik heb juist het idee dat het andersom is. Verstappen is er twee keer uit gevlogen, en wellicht dat het blijven staan in Singapore deels z'n eigen schuld was (??). Verder heeft hij juist zeer weinig rookiefoutjes gemaakt en behoorlijk strak gereden waar ik van Sainz de indruk heb dat hij soms harder wil gaan dan de auto op dat moment kan.

Sainz heeft een prima debuutseizoen, op de momenten dat z'n auto heel bleef heeft hij met regelmaat een goede snelheid laten zien en ik denk dat hij ook echt wel een vaste waarde op de grid kan worden maar hij heeft wel minder gepresteerd dan z'n teamgenoot. Max is voor mij toch wel rookie of the year.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

XyritZz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:27:

Sainz heeft een prima debuutseizoen, op de momenten dat z'n auto heel bleef heeft hij met regelmaat een goede snelheid laten zien en ik denk dat hij ook echt wel een vaste waarde op de grid kan worden maar hij heeft wel minder gepresteerd dan z'n teamgenoot. Max is voor mij toch wel rookie of the year.
Denk eerder dat Sainz, net als menig ander STR rijder, slachtoffer word van z'n betere teamgenoot. Zie ook een JE Vergne.

Zijn voordeel kan zijn dat na volgend seizoen misschien de nodige rijders met pensioen gaan (Button, Massa, Alonso indien 2016 ook zuigt?, Raikonen) waardoor er bij wat teams plek vrij komt wat ten tijde van een Vergne niet gebeurde.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
MrSleeves schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:20:
[...]

In Japan en Singapore gcrasht tijdens kwalificatie.
McNish heeft het over zijn foutloze races.

Het kwalificatieduel is natuurlijk ook gehinderd door de technische problemen van Verstappen, hij is er niet veel uitgecrasht, althans, ik kan me geen Q-crashes van hem herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Bestaat er iets van een overzicht met het aantal fouten per coureur? Zo wordt Max nog steeds aardig afgerekend op Monaco maar volgens mij heeft zo'n beetje iedere coureur een of meerdere crashes veroorzaakt. Waarom wordt er zo zwaar getild aan het foutje van Max terwijl een Raikonen al meerdere domme dingen heeft gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Malt007 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:04:
\Waarom wordt er zo zwaar getild aan het foutje van Max terwijl een Raikonen al meerdere domme dingen heeft gedaan?
Heel simpel. Puur omdat Max een rookie is en onder een vergrootglas ligt. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
en het voordeel vor Sainz zijn crash in Rusland, is dat het een eenzijdige crash was, en bij Verstappen in Monaco was er nog een ander benadeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
sjaool schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:25:
[...]

Heel simpel. Puur omdat Max een rookie is en onder een vergrootglas ligt. ;)
Daarom zou ik graag een lijstje zien waaruit blijkt dat bijvoorbeeld Massa met zijn commentaar meer fouten maakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Juncto schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:27:
en het voordeel vor Sainz zijn crash in Rusland, is dat het een eenzijdige crash was, en bij Verstappen in Monaco was er nog een ander benadeeld.
Hij hield daarmee wel een Lotus buiten de punten, zo slecht was die klapper dus ook weer niet voor zijn team.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
2 experts over Max Verstappen afgelopen week op Sky Midweek Reports. Vooral Peter Windsor neem ik serieus.

Vooral mooi hoe hij Max met Mansell vergelijkt en Shumacher. 'They dissect the racing down to very simple human elements'. _/-\o_

Prachtig stukje, zo zie ik de pers nooit over Sainz.

YouTube: Natalie Pinkham is joined by Peter Windsor and Will Buxton to discuss Max Verstappen @ #BrazilGP #F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bestaat er iets van een overzicht met het aantal fouten per coureur? Zo wordt Max nog steeds aardig afgerekend op Monaco maar volgens mij heeft zo'n beetje iedere coureur een of meerdere crashes veroorzaakt. Waarom wordt er zo zwaar getild aan het foutje van Max terwijl een Raikonen al meerdere domme dingen heeft gedaan?
Terechte opmerking. Ik denk dat het komt om meerdere redenen:

- Hoge snelheidscrash op Monaco die er spectaculair uitziet. Dat blijft iedereen bij. Meer dan Raikkonen die de muur in rijdt op Austin, of knullig spint in de hairpin in Canada.
- Max nam Grosjean volledig mee in zijn crash, dat zijn altijd flinke minpunten voor 'een foutje'
- Max riep gelijk na de crash dat Grosjean hem 'braketeste'. Dat was (imo) dommer dan de crash zelf
- Naast alle hallelujah, willen mensen (die niet NL zijn) graag ook even nuance aanbrengen. Het enige dat je dan kunt opmerken over Max is Monaco/Silverstone als 'biggies'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Volgens mij valt dat best wel mee. Alleen Massa bleef er ellenlang over doorzagen maar als er 1 rijder is die paar jaar geleden al een gigantische rotschop had moeten krijgen was hij dat wel. Wat een waste of a good seat is dat zeg.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
L1nt, dit ben ik met je eens, Massa is zelf niet van onbesproken gedrag en hij had zelf helemaal niks met het ongeval te maken, Massa is een irritant figuurtje die ik zal missen als kiespijn, als hij eindelijk de formule 1 verlaten heeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Het verschil tussen Sainz en Verstappen is de continuïteit in prestaties.

Waar Max misschien 1 grote fout heeft gemaakt maakt Sainz een hoop kleine fouten die zijn race om zeep helpen. Vergeet niet dat Sainz al 5 jaar (!) ervaring heeft in de single seaters. Max nu het 2de jaar pas in de single seater racerij en komt pas uit een kart. Sainz had qua ervaring Max moeten verpletteren, en het is andersom gebeurd dit jaar. Zo goed is Max.

[ Voor 3% gewijzigd door alwaysleft op 20-11-2015 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Jep, Max is echt wel iets heel bijzonders aan het doen en dat wordt gelukkig ook door steeds meer niet-Nederlanders gezien.

Ik denk dat onze perceptie af en toe wat gekleurd is. Dus ik luister liever naar de buitenlandse pers over hem. Die zijn van licht sceptisch, naar normaal positief (1e helft seizoen) naar euforisch gegaan. En dat echt bijna overal in de buitenlandse pers.

Dat laat wel zien dat hij echt verreweg de beste Rookie is van de afgelopen paar jaar. Het mooie is ook dat het erop lijkt dat Max zich totaal niet anders gedraagd. Dat belooft veel goeds ;).

De vraag is: wat zijn zijn verbeterpunten voor 2016?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:42:
Jep, Max is echt wel iets heel bijzonders aan het doen en dat wordt gelukkig ook door steeds meer niet-Nederlanders gezien.

Ik denk dat onze perceptie af en toe wat gekleurd is. Dus ik luister liever naar de buitenlandse pers over hem. Die zijn van licht sceptisch, naar normaal positief (1e helft seizoen) naar euforisch gegaan. En dat echt bijna overal in de buitenlandse pers.

Dat laat wel zien dat hij echt verreweg de beste Rookie is van de afgelopen paar jaar. Het mooie is ook dat het erop lijkt dat Max zich totaal niet anders gedraagd. Dat belooft veel goeds ;).

Absoluut zijn starts, zie ik als zijn enige verbeter punt. Sainz doet dat gewoon nog beter. En als het kan nog harder rijden :D ( maar hij zal op zijn Max al rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Bestaat er iets van een overzicht met het aantal fouten per coureur? Zo wordt Max nog steeds aardig afgerekend op Monaco .....
Het is ook nog eens discutabel of het echt een fout was van Max of dat Grossjean extra vroeg remde.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bigfoot schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:01:
[...]

Het is ook nog eens discutabel of het echt een fout was van Max of dat Grossjean extra vroeg remde.....

[video]
Dat is niet echt discutabel meer. Stewards hebben gesteld genoeg bewijs te hebben en Lotus heeft telemetry die laat zien dat Grosjean later remde dan ronde ervoor.

De video is niet te beoordelen; als MV 10 meter later remt dan ronde ervoor lijkt het alsof Grosjean eerder remt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
L1nt schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 10:32:
[...]

Denk eerder dat Sainz, net als menig ander STR rijder, slachtoffer word van z'n betere teamgenoot. Zie ook een JE Vergne.

Zijn voordeel kan zijn dat na volgend seizoen misschien de nodige rijders met pensioen gaan (Button, Massa, Alonso indien 2016 ook zuigt?, Raikonen) waardoor er bij wat teams plek vrij komt wat ten tijde van een Vergne niet gebeurde.
Dat en er gingen ook geruchten dat Cepsa het zeer plezierig vindt dat Sainz in de STR zit. Die relatie kan ook deuren openen. Kan bijv. een overstap naar RBR aantrekkelijker maken na het wegvallen van Total daar...

Ben overigens zeer benieuwd naar de stoelendans volgend jaar.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Bigfoot schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:01:
[...]

[video]
Verstappen had hier gewoon wel beter moeten opletten, maar ik denk dat het ook een inschattingsverschil was. Verstappen had hier waarschijnlijk een stuk later willen remmen dan Grosjean, maar hij zat er zo dicht op dat het gewoon net niet goed ging. Zo heel veel scheelde het namelijk niet of hij had hem er gewoon keihard naast gezet.

Het is ook een risico om zo op het scherpst van de snede te willen inhalen de hele tijd. Dat gaat gewoon wel eens mis. Met Perez ging het net goed bijvoorbeeld, al zei die zelf op de boordradio: "That was a close one!".

Fout van Verstappen: Ja, maar het hoort bij z'n rijstijl. Als je continu op 110% rijdt, dan moet je goed je grenzen leren kennen. En die grenzen leer je alleen maar door er overheen te gaan. Hetzelfde met met 300+ buitenom op Spa.

Maakt hem heel spannend om naar te kijken wel. Soms zelfs iets te spannend voor mij en dan zit ik echt met mn hart in mn keel op de bank.. :o

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 20-11-2015 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XyritZz schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:50:
[...]
Dat en er gingen ook geruchten dat Cepsa het zeer plezierig vindt dat Sainz in de STR zit. Die relatie kan ook deuren openen. Kan bijv. een overstap naar RBR aantrekkelijker maken na het wegvallen van Total daar...

[knip]
Edit: was inderdaad enkele dagen geleden al gepost in dit topic; Adlermann in "[F1] Seizoen 2015 - Deel 3"

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 20-11-2015 20:35 . Reden: komt zelden voor in dit topic, dubbele meldingen.. ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:19:
[...]

Er komt een Mclaren sponsor naar RBR volgend jaar, geen idee om hoeveel geld het gaat maar Tag Heuer is al erg lang aanwezig als sponsor.

..."We have just signed Red Bull Racing in F1 for next season. "It is a young, dynamic, go-getter, perfectly consistent with the TAG Heuer strategy."...
Ook al wat ouder nieuws.
Overigens wordt de plek van Tag wel overgenomen door een ander merk van het moeder bedrijf van Tag Heuer. Volgens mij Chandon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zowel Chandon als TAG Heuer is inderdaad van LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy). Mode en bubbels, zeg maar :+

TAG zelf heeft hier overigens niks meer mee te maken, die heeft het merk TAG Heuer verkocht aan bovenstaande partij een hele tijd geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 15:54:
Fout van Verstappen: Ja, maar het hoort bij z'n rijstijl. Als je continu op 110% rijdt, dan moet je goed je grenzen leren kennen. En die grenzen leer je alleen maar door er overheen te gaan. Hetzelfde met met 300+ buitenom op Spa.
Het verschil tussen een chauffeur en coureur is de wil om op onmogelijke plekken in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:32:
[...]

Het verschil tussen een chauffeur en coureur is de wil om op onmogelijke plekken in te halen.
Dan moet je nog maar eens naar Senna kijken en luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-09 22:38

Racing_Reporter

Contentmaker

Verwijderd schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 18:32:
[...]

http://www.f1fanatic.co.u...o-longer-a-racing-driver/

Lees dit eerst maar eens.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Lees de opmerking van Vortex Motio onder het stuk maar eens, waardeloos artikel eigenlijk.

Ik ben ook net als hem een Prost fan en zag het toen allemaal live. En ik ben het ook helemaal eens met Senna dat Prost zelf het gat openliet en weer dicht gooide terwijl Senna daar zat in 1990...en het was toch echt Prost die juist het contact niet kon gebruiken i.v.m de stand van het WK toen, daarom is het redelijk onbegrijpelijk dat Prost instuurde met Senna daar...fout van Prost zelf (ik begrijp soms echt niet dat velen denken dat insturen op andere auto's niet de schuld is van diegene die dat doet in F1...wanneer iemand op een snelweg met een gewone auto instuurt op een andere auto en dan een ongeluk veroorzaakt, dan is diegene toch ook de schuldige van het ongeluk...?)

Max was in Hongarije ook niet de schuldige toen Bottas op hem in stuurde nadat Max in het gat dook wat Bottas had opengelaten.

Vortex Motio linkt er ook naar in z'n opmerking, maar hier nog een keer het bewuste interview, en luister ook even naar de context waarin Senna dat zei...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=pdCWDSpwv9U]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

nazuzed schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 12:09:
[...] (ik begrijp soms echt niet dat velen denken dat insturen op andere auto's niet de schuld is van diegene die dat doet in F1...wanneer iemand op een snelweg met een gewone auto instuurt op een andere auto en dan een ongeluk veroorzaakt, dan is diegene toch ook de schuldige van het ongeluk...?)
Gelukkig zijn daar dus regels voor, zodat we niet hoeven te gissen over wie goed of fout zit.

Daarnaast gebeurt het vaak niet moedwillig natuurlijk. Je volgt je lijn met hoge snelheid, als er dan ineens iemand z'n neus schuin achter je prikt (zoals Max bijna deed bij Nasr in Brazilie), dan moet je niet raar op kijken als je neus er ineens afligt. Dat zijn dingen waar je als aanvaller op moet letten en als verdediger praktisch niks aan kunt doen.

Senna was een geweldige coureur, een van de beste ooit, maar het was ook zeker een coureur met een beperkt gevoel voor moraal.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 21-11-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 10:30:
Dan moet je nog maar eens naar Senna kijken en luisteren.
Die zegt vrijwel hetzelfde. Wat is je punt? Een coureur wordt betaald om te rijden op het scherpst van de snede. Dat is wat die jongens qua stuurkunsten meer waard maakt dan, zegge, de mensen hier. Filerijden kunnen we allemaal wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Bosmonster schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 14:12:
[...]

Gelukkig zijn daar dus regels voor, zodat we niet hoeven te gissen over wie goed of fout zit.

Daarnaast gebeurt het vaak niet moedwillig natuurlijk. Je volgt je lijn met hoge snelheid, als er dan ineens iemand z'n neus schuin achter je prikt (zoals Max bijna deed bij Nasr in Brazilie), dan moet je niet raar op kijken als je neus er ineens afligt. Dat zijn dingen waar je als aanvaller op moet letten en als verdediger praktisch niks aan kunt doen.

Senna was een geweldige coureur, een van de beste ooit, maar het was ook zeker een coureur met een beperkt gevoel voor moraal.
Het probleem zit 'm er in, wanneer mag een rijder z'n racelijn houden en wanneer niet. De interpretatie van die regel is dan ook altijd het discussiepunt.

Bottas en Rosberg hielden in principe in Hongarije de racelijn, toch vonden de stewards niet dat Max en Ricciardo wat fout deden omdat beide rijders ook gewoon de ruimte hadden kunnen krijgen...zelfde verhaal met Vettel-Ricciardo in Mexico, en dus kun je gewoon zeggen dat ook Prost ruimte had kunnen laten aan Senna 1990, de situatie was wezenlijk niet anders dan die andere 3 die ik hier noemde, en die alle 3 niet als fout gezien werden want ze zijn niet bestraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 15:31
Ter info: nu op tv een documentaire over de carrière van Jos Verstappen.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Spoetnik385 schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:55:
Ter info: nu op tv een documentaire over de carrière van Jos Verstappen.
Op tv zegt niet zoveel als je de zender er niet bijzet.. ;) #rtl7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyril zou eens hand in eigen boezem moet steken. De performance is na besteding van de tokens slechter geworden, en opeens willen ze wel de ideeen van Mario in overweging nemen. Franse trots en arrogantie, dat heeft ontwikkeling gehinderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Hoyden schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:58:
[...]Op tv zegt niet zoveel als je de zender er niet bijzet.. ;) #rtl7
In Italië langs het hek van Fiorano Jos filmen in de nieuwe Minardi, RTLGP op z'n best!

[ Voor 28% gewijzigd door Erwin op 22-11-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

Hoyden schreef op zondag 22 november 2015 @ 15:58:
[...]

Op tv zegt niet zoveel als je de zender er niet bijzet.. ;) #rtl7
Ik moest ook even zoeken inderdaad ;). Wel leuke beelden en geluid(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Cosworth doet in ieder geval niet mee met de alternatieve motor : http://www.thecheckeredfl...lternative-engine-tender/

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Het is toch wel duidelijk dat Renault niet meer weet waar ze het moeten zoeken.
De 0,10s winst die ze dachten te behalen bleken zelfs teveel van het goede.

Laatste red middel is dan toch maar de hulp van ILMOR.
Sry hoor maar wat een flater slaan die dit seizoen.
Het lijkt er bijna op of ze nieuw zijn in de wereld van de F1.

http://www.grandprixtimes.com/news/display/10914

http://www.motorsport.com...p-fast-track-f1-progress/

[ Voor 10% gewijzigd door powah33 op 22-11-2015 20:42 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
@Powah33: Geheel met je eens, hiermee bewijzen ze nogmaals hun brevet van onvermogen, je zou er bijna een circus show mee kunnen vullen, met alle clowns van Renault. Als BE nog wat leuks wilt doen, dan klaagt hij Renault aan voor het in diskrediet brengen van de sport ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:59
Juncto schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:11:
@Powah33: Geheel met je eens, hiermee bewijzen ze nogmaals hun brevet van onvermogen, je zou er bijna een circus show mee kunnen vullen, met alle clowns van Renault. Als BE nog wat leuks wilt doen, dan klaagt hij Renault aan voor het in diskrediet brengen van de sport ;-)
Dus op het moment dat ze besluiten over hun trots heen te stappen en hulp van buitenaf in te roepen zijn het clowns met een brevet van onvermogen? Als ze weer gewoon op eigen houtje door zouden gaan zou ik je gelijk geven, maar dat ze nu -eindelijk- gebruik gaan maken van externe resources is wat mij betreft alleen maar goed.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
sanderb schreef op maandag 23 november 2015 @ 10:34:
[...]

Dus op het moment dat ze besluiten over hun trots heen te stappen en hulp van buitenaf in te roepen zijn het clowns met een brevet van onvermogen? Als ze weer gewoon op eigen houtje door zouden gaan zou ik je gelijk geven, maar dat ze nu -eindelijk- gebruik gaan maken van externe resources is wat mij betreft alleen maar goed.
Als ze niet zo koppig waren geweest hadden ze dat een jaar geleden al gedaan.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Het is niet alsof ze nu pas hulp aangeboden krijgen, ik meen me te herinneren dat Red Bull eerder hulp aangeboden heeft en op eigen kosten Mario Illien ingehuurd heeft, maar dat Renault tot voor kort standvastig vasthield aan hun trots en zwaar overgewaardeerde zelfvertrouwen.
Nu ze 2 jaar hebben gestunteld en na al hun geklungel in deze tijd, zoals in België of Italie, de verzegeling van een reeds gebruikt blok aantasten, waarna de FIA het beschouwd als een nieuw blok, kan val je bij mij in de categorie clowns / minister van informatie van Irak :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Komt oorspronkelijk uit de F1 show van Sky afgelopen vrijdag, daar werden diverse ROC F1 coureurs gevraagd naar Verstappen en zijn optreden in zijn eerste Seizoen. Naast Vettel werden ook Hulkenberg en Grosjean gevraagd naar hun mening. Grosjean noemde naast Verstappen ook (terecht) Sainz als geslaagde rookie, die beiden hun plekje in een F1 bolide wel verdiend hebben; "some nice overtaking by Max..", en geen opmerking over het voorval in Monaco.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formule 1 is ook voor een groot deel politiek en netwerken. Daarom is het goed dat Max die ervaring op kan doen bij een team als Toro Rosso. De reacties na de opmerkingen van Hamilton, over het gebrek aan inhalen waren voor mijn gevoel ook bedoeld vanuit de politieke kant. Je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hardware-lover schreef op maandag 23 november 2015 @ 18:50:
en geen opmerking over het voorval in Monaco.
Vettel geeft duidelijk aan dat Max soms te agressief rijdt, neem aan dat ie daarmee op de crash in Monaco doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

MikeyMan schreef op maandag 23 november 2015 @ 20:59:
[...]

Vettel geeft duidelijk aan dat Max soms te agressief rijdt, neem aan dat ie daarmee op de crash in Monaco doelt.
Ik denk ook wel in zekere mate die (gigantische bazen-)move op Ericsson en ook vooral buitenom in Blanchimont. Een dag eerder brak Daniel de Jong daar nog z'n rug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
Max heeft nu al de reputatie dat ie 'm gewoon laat staan. Hij heeft daarbij af en toe echt wel het geluk gehad dat de ander hem de ruimte gaf. Op zo'n moment zit ie net op dat randje of misschien wel eroverheen.
Het verschil tussen Max en een Maldonado, is dat Max het met een schijnbaar eenvoudige controle doet. Hij blokkeert niet, blijft beheerst, breekt niet uit, etc..

Agressief is niet negatief, en ik denk dat Vettel het zo ook niet bedoeld. Met te aggressief doelt ie denk ik op die paar momentjes dat Max het van de tegenstander die hem net genoeg ruimte geeft moest hebben.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

[...]

Ik denk eerder dat ie zal doelen op Austin daar waar hij even in gevecht is geweest met Max en natuurlijk ook van zn teammate gehoord heeft wat die als commentaar had ;)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Ik had het eigenlijk over het commentaar van Grosjean over Verstappen. Dat "he's bin very aggressive, sometimes to aggressive", waar Vettel het over had kan op bijna elke race wel slaan waar Verstappen de mogelijkheden had om naar voren te rijden. Of ie daar specifiek Monaco mee bedoelde of de race in Amerika, toen ie er zelf mee te maken kreeg, is niet echt duidelijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

Requiem19 schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 11:42:

I second this :)

Ik heb geen last van een oranje bril oid, vond het leuk dat er weer een Verstappen mee zou gaan doen maar het is niet dat m'n hart sneller ging slaan ofzo :P

Vooral door een Brundle, Coulthard e.d die zo enthousiast over Max werden, werd ik toch ook wel een beetje trots op dat rotjong :+

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik heb een aantal berichten over Top Gear gemoved naar: Top Gear & Fifth Gear Deel 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samcro
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 00:07

Samcro

Geen grapjes over de neus

Alweer de laatste van het seizoen zondag, na de race een mooi hoekje opzoeken en lekker uithuilen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Krakaka schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:25:
Alweer de laatste van het seizoen zondag, na de race een mooi hoekje opzoeken en lekker uithuilen :'(
Ik begin een beetje genoeg te krijgen van Formule 1.
Ben opzicht wel blij dat het bijna is afgelopen.

Vond de laatste paar races ook weinig aan (behalve Amerika).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samcro
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-08 00:07

Samcro

Geen grapjes over de neus

Ryur schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 10:27:
[...]

Ik begin een beetje genoeg te krijgen van Formule 1.
Ben opzicht wel blij dat het bijna is afgelopen.

Vond de laatste paar races ook weinig aan (behalve Amerika).
Tja, vond vooral Brazilie vrij weinig aan. Maar vermaak me altijd nog prima met de Formule 1.
Maar aan de andere kant, hebben toch ook wél wat leuke races gezien dit seizoen.

Volgend jaar nieuwe kansen Ryur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Vind het sinds Max meerijd wel weer een stuk interessanter.
Van mij mag de strijd om plek 1 t/m 4 wel wat spannender.
Als Ferrari/ Williams net zo snel zou zijn als Mercedes, dan komt het echt aan op rijderskwaliteit, en is het een stuk spannender.

Nu worden de Ferrari's standaard elke race op een halve minuut gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Deze kwam ik op twitter tegen: http://badgergp.com/2015/11/when-teammates-collide-2/ Erg leuk om te zien en kan me ook enkele crashes nog wel herinneren. Tevens vind ik die Williams van 2004/2007 echt heel tof om te zien. Voornamelijk door de lage achtervleugel en die mooie vinnen/vleugels op de sidepods.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/3a/Nico_Rosberg_2007_Britain.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Mooie auto inderdaad. Hij lijkt optisch ook nog extra laag door die schansen voor de achterwielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 18:08
Toch zagen die auto's er echt een stuk beter uit zeg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

ProudElm schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:12:
Toen was het ook nog Formule 1.

Nu is het Formule Super Mario Bros.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Als we het dan toch over mooie wagens hebben. Ik heb de Minardi uit '98 altijd heel erg gaaf gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://ekladata.com/EM9jVcfpXNjjoB-fmNafAoaDUUM.jpg

Ik weet niet precies waarom, maar hij klopt gewoon :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
ProudElm schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:12:
Het grappige is dat we toen, in die periode, allemaal zeiden dat de auto's van begin jaren 90 zoveel mooier waren.

Over 10 jaar kijken we allemaal weemoedig terug naar het design van de 2015 Mercedes ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProudElm
  • Laatst online: 18:08
Nou dat hoop ik dan maar niet.. die lage achtervleugels waren toch echt een stuk mooier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:02:
[...]

Het grappige is dat we toen, in die periode, allemaal zeiden dat de auto's van begin jaren 90 zoveel mooier waren.

Over 10 jaar kijken we allemaal weemoedig terug naar het design van de 2015 Mercedes ;).
Inderdaad, toen klaagden we met z'n allen over de vele vleugeltjes, de lelijke profielbanden, etc.
Alhoewel ik betwijfel of ik ooit weemoedig zal kijken naar de 2015 Mercedes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
ProudElm schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:04:[/b]
Nou dat hoop ik dan maar niet.. die lage achtervleugels waren toch echt een stuk mooier
Exact wat iedereen zei in de 00's over de hoge neuzen, die werden toen als behoorlijk lelijk beschouwd :).

[ Voor 40% gewijzigd door Requiem19 op 25-11-2015 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 21-09 12:57
Mensen zijn vaak geneigd om zaken uit het verleden beter/mooier te vinden. Hoe vaak hoor je niet "vroeger was alles beter"? Bij de F1 zie je dat ook altijd, alsof de races toen spectaculairder waren en er geen dominantie was.

Bij zaken uit het verleden blijven meestal alleen de leuke dingen hangen waardoor het lijkt alsof die tijd beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik ben opgegroeid met de Formule 1 uit de jaren 80/90, dus dat zijn voor mij de "mooiste" Formule 1 auto's.

In nostalgie is alles beter.
Requiem19 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:18:
[...]

Exact wat iedereen zei in de 00's over de hoge neuzen, die werden toen als behoorlijk lelijk beschouwd :).
Haha ja dat vind ik dus ook oerlelijk, inclusief die Minardi!

[ Voor 51% gewijzigd door Bosmonster op 25-11-2015 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
SpaceAce schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:19:
Mensen zijn vaak geneigd om zaken uit het verleden beter/mooier te vinden. Hoe vaak hoor je niet "vroeger was alles beter"? Bij de F1 zie je dat ook altijd, alsof de races toen spectaculairder waren en er geen dominantie was.

Bij zaken uit het verleden blijven meestal alleen de leuke dingen hangen waardoor het lijkt alsof die tijd beter was.
Juist. Ik denk oprecht dat de Mercedes 2014 en 2015 vrij iconisch worden ooit... al is het alleen maar vanwege de enorme dominantie. Maar ook vanwege de cleane neus tov de andere neuzen in het veld.

Mooiste auto blijft voor mij één van Adrian Newey's eerste ontwerpen:

Afbeeldingslocatie: https://dancleggf1.files.wordpress.com/2011/08/27.jpg

En sinds we de penisneuzen kwijt zijn, vind ik de huidige auto's ook best te pruimen ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Mooie wagens! Het is ook zo dat we alles van vroeger mooier/beter vonden. ik vind deze generatie ook best tof :) het geluid is iets jammer maar dat hoort erbij. Als je bij een race van de WEC staat vliegen die prototypes ook voorbij, heel erg gaaf. Dan het middenveld met de gt's. Vooral die Anston Martins voel je door merg en been.

Terug op F1 vind ik persoonlijk dit toch wel 1 van de mooiste, dan het geluid nog :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.enterf1.com/images/photos/galleries/F1-1992/Jean%20Alesi%20Ferrari%20F92A%2001_02.JPG

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Arrows A22 met Asiatech motor :) Een van me favoriete wagens ooit en dan dat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Moet zeggen dat ik de auto's uit begin jaren '90 ook het meest fraai vind. Hoe cleaner ze zijn hoe mooier ik ze vind. Al doet de livery ook veel, want hele drukke kleurstellingen/sponsoring heb ik ook nooit echt mooi gevonden.

Mijn persoonlijke favoriet:

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2cynub.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cdn05.motorsportretro.com/wp-content/uploads/2013/12/Jordan-1991.jpg

Jordan 1991.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Voor mij is de Williams FW14 van 1991 en 1992 de mooiste :)
Afbeeldingslocatie: http://www.grandprixhistory.org/images/williams_fw14b2.png

Afbeeldingslocatie: http://pds.exblog.jp/pds/1/200811/30/66/f0186466_20544645.jpg

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Dit is toch wel mijn favoriet, ook kwa kleur Afbeeldingslocatie: http://www.f1news.nl/photo.php?mnw=1000&mnh=800&img=3585.jpg

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 19-09 10:24

Flotter

Pelipper!

Vooral met dat rood-wit-blauwe helmpje daarin :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Idd, maar ik vond de Benetton ten tijde van Jean Alesi / Gerhard Berger als coureur en Flavio als teammanager ook erg mooi, toen werd de auto nog in Griekenland (memory lane) gepresenteerd.

Edit: na wat google werk, is het de Benetton uit 1996, lekker laag, mooie ronde neus (wel de hoge neus), maar verder lekker strak.
http://www.f1fanatic.co.u...009/07/benetton_b1961.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Juncto op 25-11-2015 10:25 . Reden: specificeren naar 1996 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Mijn favoriet, wel wat verder terug in de tijd:

Afbeeldingslocatie: http://img.favcars.com/ferrari/312/ferrari_312_1971_wallpapers_1.jpg
Ferrari 312 B2

En als close second:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b3/Shadow_DN5_Mallory_Park.JPG
Shadow DN5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik wist niet dat we in het F1 retro topic zaten :+

Anyways: Verstappen maakt kans op twee FIA-onderscheidingen
De 18-jarige coureur van Scuderia Toro Rosso is genomineerd voor de 'persoonlijkheid van het jaar'-award en de 'actie van het jaar'-prijs
Not bad...

http://www.fia.com/action-of-the-year-2015

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:23

Moofnor

King of my castle

En terecht, je zou nog wel 3 acties van Verstappen in dat lijstje toe kunnen voegen^^
Ik zou zelf btw de persoonlijkheid van het jaar aan Vettel geven, maakte de dominantie van Merc toch wat dragelijker :D

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
En dat terwijl er maar een is die telt (over de constructeurstitel zou je nog kunnen discussiëren)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Moofnor schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:02:
En terecht, je zou nog wel 3 acties van Verstappen in dat lijstje toe kunnen voegen^^
Ik zou zelf btw de persoonlijkheid van het jaar aan Vettel geven, maakte de dominantie van Merc toch wat dragelijker :D
Eens, plus dat Vettel een stuk leuker is in de persconferenties. Niet zo gemaakt meer en veel opener. Ik vind dat zijn tijd bij Ferrari hem goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Wom schreef op woensdag 25 november 2015 @ 09:54:
Moet zeggen dat ik de auto's uit begin jaren '90 ook het meest fraai vind. Hoe cleaner ze zijn hoe mooier ik ze vind. Al doet de livery ook veel, want hele drukke kleurstellingen/sponsoring heb ik ook nooit echt mooi gevonden.

Mijn persoonlijke favoriet:

[afbeelding]

[afbeelding]

Jordan 1991.
Begin 90 was het mooist idd en deze Jordan is het schoolvoorbeeld hiervan. Die auto is echt perfect qua looks. Staat bij heel veel mensen ook hoog op het lijstje. Op ander forum werd deze ook regelmatig als mooiste gekozen.

Gister de USA GP van 1991 terug gekeken. Wat een mooie autos. Diversiteit in kleuren, vormen en motoren.
Toen zat er nog echt onderscheid in hoe men dacht dat het moest. Het geluid was ook een mengelmoes van V12's, V10's en V8's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creapYYY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 20:30
Deze Jordan vond ik toen ook zo gaaf, uiteraard met pitbabes erbij ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.f1-site.com/imgphoto/babes/girl042.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kan me niet voorstellen dat die meisjes lekker kunnen voetballen met die lompe klompen. Waar kon je geen foto vinden waar ze niet in de weg zitten?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 10:13

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:42
Haha die diffuser idd, lol! :+

Kan me alleen niet herinneren dat Jordan daar het hele seizoen legaal mee heeft rondgereden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Geen plaatje van een schoooone Bolide maar gewoon wat F1 nieuws wat al wat eerder bekend werd vandaag, maar nu ook op de Formule 1 website is vermeld. Misschien staat het nieuws al ergens tussen de eerdere berichten vandaag maar ik zie het niet staan? Dus....

New resolution reached on future F1 power unit supply

Leave me alone, I......

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 25-11-2015 23:30 ]

Testing, one, two ...

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Voor mij met stip op 1 de Lotus 49 als mooiste F1 auto ooit, vooral vanwege de open achterkant en de kleuren:

Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a395/Triboy/C2843AW-Lotus-49-2.jpg

Gevolgd door de post turbo era auto's van eind jaren 80 / begin jaren 90. Dat komt waarschijnlijk omdat ik toen begonnen ben met F1 kijken. Mijn favoriet is de Benetton B194:

Afbeeldingslocatie: http://luxurylaunches.com/wp-content/uploads/2012/12/Michael_Schumacher_Benetton_B194-thumb-450x222.jpg

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Alleen om de livery : de John Player Special

Afbeeldingslocatie: http://openpapr.com/sites/default/files/Your%20uploads%20%20%20%20%20%28openpaprID%2012%29/monaco2008_lotus_76.jpg

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• sanderb
hardware-lover schreef op woensdag 25 november 2015 @ 19:01:
Geen plaatje van een schoooone Bolide maar gewoon wat F1 nieuws wat al wat eerder bekend werd vandaag, maar nu ook op de Formule 1 website is vermeld. Misschien staat het nieuws al ergens tussen de eerdere berichten vandaag maar ik zie het niet staan? Dus....

New resolution reached on future F1 power unit supply

Leave me alone, I......
offtopic:
Nee, stond er nog niet...iedereen is in de voorbereiding op het einde van het seizoen al druk bezig nostalgische-vroeger-was-alles-beter plaatjes te posten :p

Ik vind het bericht op Formula1.com een knap staaltje politiek correct diplomatiek journalistiek.
Het alternatieve klanten motor plan is gewoon afgeschoten. (terecht imho).
En nu mogen de teams zelf met plannen komen.

Natuurlijk zijn daar wel een paar goede dingen uitgekomen. Lagere kosten voor klantenmotors. Gegarandeerde levering aan klantenteam, en een minimum aantal teams dat voorzien moet kunnen worden van motoren.
Oh...en vergeet het geluid niet.

De interessantste is deze:
- Simplification of the technical specification of the Power Units
Dat gaat dus meer diversiteit opleveren als het goed is en meer ontwikkelruimte.

Toch zou ik graag zien dat 1 van de partijen die zich aangemeld had voor die klantenmotor dit alsnog gaat uitvoeren. De afhankelijkheid van 4 fabrikanten is gewoon te groot nu. Al is het maar dat de top 8 daarmee eigenlijk vast staat en de rest voor de kruimels meedoet.
(Als Honda zijn zaakjes op orde heeft tenminste)

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Titel van Lewis toch niet zo zeker?

http://www.auto-motor-und...chen-sicher-10260416.html

Pagina: 1 ... 81 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.