Bij hogere toerentallen zitten de injectors te dicht op de klep in het spruitstuk, de benzine vernevelt niet goed meer. Vandaar de 'douchekop injectoren'.MailMan schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:54:
[...]
wtf?
Zijn dat injectoren die nog voor de luchtinlaat zitten?
Exact, dit is een "2e rij" injectoren. Na de gaskleppen zitten er ook gewoon 6.ybastiaans schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:06:
[...]
Bij hogere toerentallen zitten de injectors te dicht op de klep in het spruitstuk, de benzine vernevelt niet goed meer. Vandaar de 'douchekop injectoren'.
Lange versie:
Wanneer je bij 1 rij injectoren (te) veel brandstof wilt injecteren krijg je druppelvorming, omdat er simpelweg niet genoeg energie in de lucht zit om alle brandstof te verdampen (mede omdat de druppels te groot zijn). Door een extra rij injectoren op een andere plaats in het inlaattraject te zetten, kun je de aangezogen lucht al eerder begassen. Tegen de tijd dat de lucht (met brandstof er al in verdampt) bij de injectoren na de gasklep komt kun je gewoon weer een beetje injecteren.
Het is absoluut niet efficient, maar een stukje efficienter als een (te)grote injector (alle brandstof welke niet verdampt, brand ook niet. == verlies)
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Mij ook niet. Bij STR ben je slechts motorleverancier. Red Bull zwaait daar de scepter.MikeyMan schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:30:
AR op de TR lijkt me niet voor de hand liggend gezien het oude blok.
Haas is Ferrari's natte droom van 3e auto onder Amerikaanse vlag dus dat word hem ook niet. Tzt misschien een Chrysler erop.
Ik zie eerder Sauber een mooie deal voorgeschoteld krijgen. Gratis motoren maar dan wel door het leven als Alfa Romeo Sauber F1 en in AR kleuren rijden.
Gratis motoren is een behoorlijke slok op de borrel voor Sauber em zodoende kan FIAT ook het eea eisen.
Player1s Twitch
Heb je daar feiten voor of baseer je dat op je roze bril. Een inhaalactie blijft een inhaalactie en niet uitval van anderen.Roamor schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:47:
[...]
Omdat hij meestal een goede eerste ronde reed. Inhaalacties minus de 1e ronde zal beduidend minder zijn.
Weer zo'n max is beter dan Carlos reactie....worden jullie er zelf niet moe van. Max is goed maar loop niet gelijk alles wat Sainz doet als minderwaardig af te schilderen
Beetje verkeerde reactie denk ik. Hij zegt juist, dat Carlos een betere eerste ronde rijdt dan Max en zo dus minder opvallende inhaalacties hoeft te maken. Want laten we eerlijk zijn; een inhaalactie na de eerste drukke rondes komt sowieso in beeld en blijft vaker hangen in je herrienering.bvbal79 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:15:
[...]
Heb je daar feiten voor of baseer je dat op je roze bril. Een inhaalactie blijft een inhaalactie en niet uitval van anderen.
Weer zo'n max is beter dan Carlos reactie....worden jullie er zelf niet moe van. Max is goed maar loop niet gelijk alles wat Sainz doet als minderwaardig af te schilderen
Niet te snel je conclusie trekken

[Voor 9% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-12-2015 10:28]
Ok thanks! Leuk om te weten voor als ik m'n Suzuki Bandit wat hoger in de toeren wil jagenkid1988 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 08:44:
[...]
Exact, dit is een "2e rij" injectoren. Na de gaskleppen zitten er ook gewoon 6.
Lange versie:
Wanneer je bij 1 rij injectoren (te) veel brandstof wilt injecteren krijg je druppelvorming, omdat er simpelweg niet genoeg energie in de lucht zit om alle brandstof te verdampen (mede omdat de druppels te groot zijn). Door een extra rij injectoren op een andere plaats in het inlaattraject te zetten, kun je de aangezogen lucht al eerder begassen. Tegen de tijd dat de lucht (met brandstof er al in verdampt) bij de injectoren na de gasklep komt kun je gewoon weer een beetje injecteren.
Het is absoluut niet efficient, maar een stukje efficienter als een (te)grote injector (alle brandstof welke niet verdampt, brand ook niet. == verlies)

Waarom gebruikt hij dan het woord beduidend. De eerste zin was dan voldoende. Ik trek conclusies uit wat er letterlijk staat en niet wat iemand denkt dat er staat.StealthyPeanut schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 10:27:
[...]
Beetje verkeerde reactie denk ik. Hij zegt juist, dat Carlos een betere eerste ronde rijdt dan Max en zo dus minder opvallende inhaalacties hoeft te maken. Want laten we eerlijk zijn; een inhaalactie na de eerste drukke rondes komt sowieso in beeld en blijft vaker hangen in je herrienering.
Niet te snel je conclusie trekken![]()
Ik begrijp je punt ook niet zo goed eerlijk gezegd. "Beduidend minder" als je de eerste ronde niet meetelt, dus "beduidend minder" in beeld, dus "beduidend minder" inhaalacties die zijn blijven hangen. Hoe is dat pro-max / anti-carlos, of hoe spreekt dat überhaupt een voorkeur uit voor één van beide rijders? 

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
bvbal79 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 14:21:
[...]
Waarom gebruikt hij dan het woord beduidend. De eerste zin was dan voldoende. Ik trek conclusies uit wat er letterlijk staat en niet wat iemand denkt dat er staat.

Waarom probeer ik het ook nog.....
Hij legt gewoon uit dat de meeste inhaalacties van Sainz in de eerste ronde hebben plaatsgevonden, door zijn betere starts/eerste rondes dan Max. Helemaal niks mis mee, maar zo is het wel. Dus het aantal inhaalacties na de eerste drukke rondes zal beduidend minder zijn.

[Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-12-2015 14:33]
Ik denk eveneens dat Sainz vooral in de eerste rondes meer plekken inhaalde dan Max. Zie zijn briljante start in Abu Dhabi bijvoorbeeld, waarbij hij 2 Williams' inhaalt aan de buitenkant van de die snelle rechterknik. Dat was behoorlijk episch.
Nog een flink verbeterpunt van Max, die in de eerste ronde juist plekken lijkt te verliezen vaak. Net de verkeerde keuzes?
Maar daarnaast blijft het een 'gevoel' of Sainz die 1e plekken vooral in L1 voor elkaar kreeg. Dat is toch makkelijk uit te zoeken met iets als Forix? (Voor wie zich daartoe geroepen voelt).
Nog een flink verbeterpunt van Max, die in de eerste ronde juist plekken lijkt te verliezen vaak. Net de verkeerde keuzes?
Maar daarnaast blijft het een 'gevoel' of Sainz die 1e plekken vooral in L1 voor elkaar kreeg. Dat is toch makkelijk uit te zoeken met iets als Forix? (Voor wie zich daartoe geroepen voelt).
en een eindje verderop in bocht 6 ook nog brutaal langs Kvyat, die vervolgens zo boos wordt dat ie Verstappen, die buitenom wil gaan in bocht 11, naast de baan duwt waardoor Verstappen weer voor Kvyat de baan opkomt en het daarom in bocht 14 nog maar eens dunnetjes overdoetRequiem19 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 15:37:
Ik denk eveneens dat Sainz vooral in de eerste rondes meer plekken inhaalde dan Max. Zie zijn briljante start in Abu Dhabi bijvoorbeeld, waarbij hij 2 Williams' inhaalt aan de buitenkant van de die snelle rechterknik. Dat was behoorlijk episch.
[knip]

Vettel view: YouTube: Abu Dhabi GP (Onboard) - F1 2015 \[1080p ᴴᴰ]
[Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 15-12-2015 16:35]
Testing, one, two ...
Mooie acties idd, maar ik zie weinig wat Kvyat verkeerd doet? Bocht 11 verdedigt hij succesvol de binnenkant en remt laat genoeg zodat Max niet in kan sturen. Vervolgens haalt Max unfair advantage door de volgende bocht af te snijden (discutabel want hij kan natuurlijk nergens anders heen aan de buitenkant van bocht 11), waarop Kvyat hem er weer slim aan de binnenkant naast zet (Max mist hier de apex met halve meter en had gewoon eerder in moeten sturen).hardware-lover schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:28:
[...]
en een eindje verderop in bocht 6 ook nog brutaal langs Kvyat, die vervolgens zo boos wordt dat ie Verstappen, die buitenom wil gaan in bocht 11, naast de baan duwt waardoor Verstappen weer voor Kvyat de baan opkomt en het daarom in bocht 14 nog maar eens dunnetjes overdoet
Vettel view: YouTube: Abu Dhabi GP (Onboard) - F1 2015 \[1080p ᴴᴰ]
Het ziet er voor mij uit dat Kvyat bewust niet instuurt, iig later dan de collega's voor hem lijken te doen, maar ik kan het ook mis hebben. De oorspronkelijke Full HD versie die ik lokaal heb staan is wat dat betreft net weer wat duidelijker dan wat via YT beschikbaar is (ook al doet de tekst bij het filmpje anders vermoeden). Niet dat het allemaal veel uitmaakt, mosterd na de maaltijd 

Testing, one, two ...
Gisteren uitreiking van de prijzen van het sportgala. Grote afwezige (of was hij er wel, zelf niet gekeken): Max Verstappen. Die jongen heeft eigenhandig F1 op zijn kop gezet. Lijkt me toch een serieuze kandidaat voor die prijs die naar Sjinkie Knegt is gegaan (hoewel doe natuurlijk ook terecht gewonnen heeft).
Wat vinden jullie?
Wat vinden jullie?
Terecht dat hij er nog niet bij was. Als hij nu die prijs al zou krijgen, wat moeten ze dan als hij wereldkampioen is?
Max heeft goed gepresteerd, maar dit jaar was hij natuurlijk gewoon middenmoot.
Max heeft goed gepresteerd, maar dit jaar was hij natuurlijk gewoon middenmoot.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Terecht..... Ondanks het geweldige seizoen van die jongen heeft ie natuurlijk nog niets gewonnen....
Max heeft daar vorig jaar de talent award gewonnen volgens mij. Persoonlijk lijkt het mij nog te vroeg om Max te nomineren voor sportman van het jaar. De prestaties van Max zijn buitengewoon, maar je zou andere sporters (die wereldkampioen zijn geworden in een mondiale sport bijvoorbeeld) onderwaarderen.Runner15 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:35:
Gisteren uitreiking van de prijzen van het sportgala. Grote afwezige (of was hij er wel, zelf niet gekeken): Max Verstappen. Die jongen heeft eigenhandig F1 op zijn kop gezet. Lijkt me toch een serieuze kandidaat voor die prijs die naar Sjinkie Knegt is gegaan (hoewel doe natuurlijk ook terecht gewonnen heeft).
Wat vinden jullie?
Ik ben echt lyrisch over de potentie van Max en zeer onder de indruk van zijn prestaties het afgelopen seizoen, maar dit jaar was om te bewijzen dat hij in de F1 thuishoort.
Dat is bijzonder goed en boven verwachting gelukt. Echt een aanwinst in alle opzichten.
Daarom fijn dat NL en BE deze topper kunnen delen (ook al rijdt hij onder de NL vlag
).
Hij had op zich best een nominatie kunnen krijgen wellicht, maar om hem direct sportman van het jaar te maken...
Genoeg kansen in de toekomst denk ik, maar of hij daar blij van wordt.
Dat is bijzonder goed en boven verwachting gelukt. Echt een aanwinst in alle opzichten.
Daarom fijn dat NL en BE deze topper kunnen delen (ook al rijdt hij onder de NL vlag

Hij had op zich best een nominatie kunnen krijgen wellicht, maar om hem direct sportman van het jaar te maken...
Genoeg kansen in de toekomst denk ik, maar of hij daar blij van wordt.
Ach beetje rondjes rijden in een auto is natuurlijk net zoveel sport als pijltjes gooien 
(* hjs zoekt dekking)

(* hjs zoekt dekking)
Nou en of....hjs schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:52:
Ach beetje rondjes rijden in een auto is natuurlijk net zoveel sport als pijltjes gooien
(* hjs zoekt dekking)
Al lijkt het me best lastig om die afgetrainde darters in zo'n cockpit te persen

Ik vind het minder terecht dat michael van gerwen er niet bij was. Hij domineert darts.Runner15 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:35:
Wat vinden jullie?
Misschien geen fysieke sport ofzo, maar dat maakt het niet minder indrukwekkend.
[offtopic] Van Gerwen heeft wel eens laten zien wat hij traint per dag. De man mag dan wel een kilootje meer hebben dan de gemiddelde sportman, de uren die hij maakt met trainen doen niet onder voor de andere sportmensen. Dus idd, hij mocht op zijn minst wel een nominatie hebben. Een sport die normaal gedomineerd wordt door Engelsen, is nu totaal van hem.
Max heeft natuurlijk mooie dingen laten zien, daar zijn we het in dit topic wel over eens. Maar heel zwart-wit gezien, zou dan elke coureur die ooit in de F1 gereden heeft een nominatie moeten krijgen. Tuurlijk, hij rijdt bovengemiddeld, maar heeft nog niet meetbaar gewonnen, of is kampioen.
Ik denk dat, zodra hij echt om de prijzen meedoet, hij heus wel genomineerd wordt.
Viel me op dat de NOS wel wat "compensatie beeldmateriaal" liet zien van Max. Ze besteden er natuurlijk weinig aandacht aan, dus gisteren kwam Max relatief gezien veel in beeld.
Max heeft natuurlijk mooie dingen laten zien, daar zijn we het in dit topic wel over eens. Maar heel zwart-wit gezien, zou dan elke coureur die ooit in de F1 gereden heeft een nominatie moeten krijgen. Tuurlijk, hij rijdt bovengemiddeld, maar heeft nog niet meetbaar gewonnen, of is kampioen.
Ik denk dat, zodra hij echt om de prijzen meedoet, hij heus wel genomineerd wordt.
Viel me op dat de NOS wel wat "compensatie beeldmateriaal" liet zien van Max. Ze besteden er natuurlijk weinig aandacht aan, dus gisteren kwam Max relatief gezien veel in beeld.
Waiting on the world to change
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Weinig beelden kan ook gewoon een rechtenkwestie zijn natuurlijk. De FOM gaat daar zeer strikt mee om.
Team waar ik de komende tijd met een schuin oog naar kijk is Renault. Voorgevoel dat daar wel eens een wisseling in de rijdersbezetting kan gaan komen. Niet voor niks laat men dit open.
Team waar ik de komende tijd met een schuin oog naar kijk is Renault. Voorgevoel dat daar wel eens een wisseling in de rijdersbezetting kan gaan komen. Niet voor niks laat men dit open.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Appels en peren, sporten onderling vergelijken. Verstappen mag eerst nog wat meer meters maken en dan nog, dat hele gala is een verkiezing van NOC-NSF. Olympische sporten gaan gewoon voor; hoe lang heeft "het voetbal" wel niet moeten wachten voor er weer een voetballer sportman van het jaar werd...Runner15 schreef op woensdag 16 december 2015 @ 09:35:
Wat vinden jullie?
Als ik Max zou zijn dan interesseerde met dat hele gala niks en was ik allang blij met mijn FIA en Autosport awards.
Men heeft het gat in de begroting al gedicht met de centen van Maldonado. Dus die blijft zeker, of ze moeten een Kaltenborntje doen.Wom schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:54:

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Palmer is al bevestigd en Maldonado hebben ze nodig voor de poen?Wom schreef op woensdag 16 december 2015 @ 10:54:
Weinig beelden kan ook gewoon een rechtenkwestie zijn natuurlijk. De FOM gaat daar zeer strikt mee om.
Die zijn bevestigd door Lotus of door Renault?
Beiden door Lotus, aangezien ze het geld nodig hadden. Verwachting is dat Renault hier gewoon in mee gaat (het gaat om 40+ miljoen, dus ook voor Renault wel prima in het overgangsjaar). En anders moet Renault de contracten afkopen en dat kost alleen maar geld.
Voor 2017 verwacht ik wel 2 nieuwe rijders, tenzij Palmer ineens een wereldwonder blijkt te zijn (kans: verwaarloosbaar)
Voor 2017 verwacht ik wel 2 nieuwe rijders, tenzij Palmer ineens een wereldwonder blijkt te zijn (kans: verwaarloosbaar)
[Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 16-12-2015 12:44]
Max wint niet overal, hier won Sainz:
http://www.f1today.net/nl...ainz-uit-tot-beste-rookie
http://www.f1today.net/nl...ainz-uit-tot-beste-rookie
[Voor 6% gewijzigd door stefanass op 17-12-2015 08:43]
Typisch gevalletje van; Sainz tevreden houden om met goede moed het volgende jaar in te gaan.
Zelfs als ik mijn oranje bril afzet, dan zie ik nog dat MAX gewoon de betere was over het hele seizoen gezien.
Zelfs als ik mijn oranje bril afzet, dan zie ik nog dat MAX gewoon de betere was over het hele seizoen gezien.
Mee eens. Ik denk niet dat er een objectieve reden is om Saintz tot de betere rookie te benoemen. Ik wil daarmee op geen enkele manier Saintz onderuit halen, want hij is een hele goede rookie. Prachtige inhaalacties in de laatste race. Maar er zaten ook teveel foutjes bij hem. Dat is geoorloofd als rookie, maar het waren er wel meer dan Verstappen.StealthyPeanut schreef op donderdag 17 december 2015 @ 09:01:
Typisch gevalletje van; Sainz tevreden houden om met goede moed het volgende jaar in te gaan.
Hoewel wat meer pech dan Max, scooorde hij sowieso minder punten, zelfs als je de uitvalbeurten wegstreept. (die vergelijkingen zijn in dit topic al meerdere keren gemaakt.)
Fantastisch rijderduo voor Torro Rosso als je het mij vraagt. Het is wel een luxeprobleem.

Aangaande de discussie over de 'start-prestaties' van VES en SAI. Hierbij het overzicht:
Posities gewonnen/verloren in 1e ronde.
1) China: SAI accident L1
2) België: SAI probs in warmup
3) Singapore: VES komt niet van startplek
4) Rusland: VES accident L1
5) Brazilië: SAI retired L1
Conclusie? Sainz start inderdaad veel beter dan Verstappen, maar dat wisten we al. De info waar het om ging: Sainz heeft 10 plaatsen meer gewonnen dan Verstappen tijdens de start. En 'in the end' tellen plaatsen gewonnen in de eerste ronde net zo hard mee als tijdens de race. Dus dit is gewoon een heel sterk punt van Sainz.
VES | SAI | |
---|---|---|
Australië | 2 | 2 |
Maleisië | -3 | 4 |
China | 2 | -6 1) |
Bahrain | 1 | -1 |
Spanje | 0 | -2 |
Monaco | 0 | 0 |
Canada | 2 | -4 |
Oostenrijk | 1 | 3 |
Engeland | -1 | -3 |
Hongarije | -4 | 1 |
België | 6 | -9 2) |
Italië | 1 | 6 |
Singapore | -12 3) | 2 |
Japan | 3 | 0 |
Rusland | -9 4) | 2 |
VS | 0 | 9 |
Mexico | 2 | 1 |
Brazilië | -1 | 0 5) |
Abu Dhabi | 0 | 3 |
Totaal | -10 | 8 |
Gemiddeld | -0,53 | 0,44 |
Gemiddeld minus 2 slechtste | 0,58 | 1,21 |
Totaal gewonnen | 20 | 30 |
Conclusie? Sainz start inderdaad veel beter dan Verstappen, maar dat wisten we al. De info waar het om ging: Sainz heeft 10 plaatsen meer gewonnen dan Verstappen tijdens de start. En 'in the end' tellen plaatsen gewonnen in de eerste ronde net zo hard mee als tijdens de race. Dus dit is gewoon een heel sterk punt van Sainz.
Niet helemaal eerlijk want Max heeft door minder problemen ook hoger kunnen starten. Als 8e nog plekken goedmaken wordt lastig, maar als je achteraan start, krijg je er altijd een paar cadeau.alexbl69 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:00:
Aangaande de discussie over de 'start-prestaties' van VES en SAI. Hierbij het overzicht:
VES SAI Australië 2 2 Maleisië -3 4 China 2 -6 1) Bahrain 1 -1 Spanje 0 -2 Monaco 0 0 Canada 2 -4 Oostenrijk 1 3 Engeland -1 -3 Hongarije -4 1 België 6 -9 2) Italië 1 6 Singapore -12 3) 2 Japan 3 0 Rusland -9 4) 2 VS 0 9 Mexico 2 1 Brazilië -1 0 5) Abu Dhabi 0 3 Totaal -10 8 Gemiddeld -0,53 0,44 Gemiddeld minus 2 slechtste 0,58 1,21 Totaal gewonnen 20 30
Maar zo kun je het ook wel weer in het voordeel van Sainz lullen.
Lies, damn lies & statistics
Stastiek kun je uitleggen op elke manier hoe je wil, linksom of rechtsom. Wat nu gebeurd bij Sainz "minder presteren door pech", was natuurlijk bij Max ook gebruikt als de rollen omgedraait waren geweest met de pecht van Sainz. Beide hebben een goed seizoen gehad max had meer geluk en stond meer in de kijker vanwege zijn leeftijd. Begin van het seizoen zag je weinig van ze langskomen maar hoe verder in het seizoen hoe vaker je STR in beeld zag indien ze in de DRS zone waren. Verdienste van beide rijders.Martinspire schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:17:
[...]
Niet helemaal eerlijk want Max heeft door minder problemen ook hoger kunnen starten. Als 8e nog plekken goedmaken wordt lastig, maar als je achteraan start, krijg je er altijd een paar cadeau.
Maar zo kun je het ook wel weer in het voordeel van Sainz lullen.
Lies, damn lies & statistics
Ondertussen geeft Toto toe dat Mercedes wel interesse heeft in Verstappen: http://www.motorsport.com...e-with-red-bull-contract/
Dat is non-nieuws, er is geen een team manager die nu gaat zeggen dat ze niet geinteresserd zijn, want dan zoudens ze in de toekomst wel eens hun eigen glazen in gooien.baviaan schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:42:
Ondertussen geeft Toto toe dat Mercedes wel interesse heeft in Verstappen: http://www.motorsport.com...e-with-red-bull-contract/
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
In een wereld waar het NOS journaal skateboardende honden laat zien is alles nieuws. En non-nieuws en Max Verstappen gaan hier anders verdacht vaak heel erg goed samenSnowDude schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:44:
[...]
Dat is non-nieuws, er is geen een team manager die nu gaat zeggen dat ze niet geinteresserd zijn, want dan zoudens ze in de toekomst wel eens hun eigen glazen in gooien.

[Voor 10% gewijzigd door baviaan op 17-12-2015 11:14]
NOS als 'nieuws' zien hahahahah net zo iets als sprookjesboek van efteling als krant lezenbaviaan schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:02:
[...]
In een wereld waar het NOS journaal skateboardende honden laat zien is alles nieuws. En non-nieuws en Max Verstappen gaan hier anders verdacht vaak heel erg goed samen
* himlims_ runs
🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂
Ik pik er maar eentje uit omdat ik direct dacht dat het anders in mijn gedachten zat, en het blijkt ook zo te zijn. Als je doelt op de spin van Sainz, die was niet in de eerste ronde, toen kwam ie als 14e door, spin was in de 2e. Verder is er in die eerste ronde niets met Sainz gebeurd, dat zou dus 0 betekenen (als 14e gestart).alexbl69 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:00:
[knip]
[knip]
Voor de rest ga ik het niet verder controleren, ik waardeer de genomen moeite

Testing, one, two ...
Inderdaad, je moet natuurlijk op Indymedia zijn.himlims_ schreef op donderdag 17 december 2015 @ 11:16:
NOS als 'nieuws' zien hahahahah net zo iets als sprookjesboek van efteling als krant lezen
* himlims_ runs
Persuader of bytes.
Volgens mij telt 'in the end' gewoon je eindpositie en de punten die je scoort. Liever op pole starten en winnen, dan achteraan starten en tweede eindigen.alexbl69 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:00:
En 'in the end' tellen plaatsen gewonnen in de eerste ronde net zo hard mee als tijdens de race.
Verstappen versus Hamilton (Finale) hehehe
https://twitter.com/JennieGow/status/677593629490286592
[Voor 4% gewijzigd door Barfman op 17-12-2015 22:31]
Formula1.com heeft haar supergrid overzicht gepost: http://www.formula1.com/c...he-2015-f1-supergrid.html
Een interessante vergelijking gemaakt op de snelste ronde per wedstrijd met interessante conclusies:
Een interessante vergelijking gemaakt op de snelste ronde per wedstrijd met interessante conclusies:
The third closest fight, meanwhile, came at Toro Rosso - and interestingly it is Carlos Sainz, not Max Verstappen, who has the slightest of edges. As with McLaren and Force India, the advantage between the two swings one way and then the other throughout the course of the season, but it is Sainz - whose score in Russia was disregarded following his massive practice crash - who emerged ahead, just 0.09 percent in front of his fellow rookie.
Ach op de grid worden de punten niet verdeeld.baviaan schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:55:
Formula1.com heeft haar supergrid overzicht gepost: http://www.formula1.com/c...he-2015-f1-supergrid.html
[...]
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Interessant, maar is het ook niet zo dat Max veel rondes achter andere coureurs heeft vastgezeten en daardoor geen snelle tijden kon rijden? Want Sainz was uitgevallen, verder vooraan of bezig in de achterhoede zonder veel problemen met inhalen. Als Max vaker opgehouden wordt, dan komt dat al snel. Want ik het niet het idee dat Max langzamer is.baviaan schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 09:55:
[...]
Maar goed. Lies, damn lies & statistics

Dat idee heb ik ook niet. Maar een beetje tegenwicht tegen een ieder die meent dat Sainz een koekenbakker is en Verstappen hem helemaal zoek rijdt kan geen kwaadMartinspire schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:08:
[...]
Interessant, maar is het ook niet zo dat Max veel rondes achter andere coureurs heeft vastgezeten en daardoor geen snelle tijden kon rijden? Want Sainz was uitgevallen, verder vooraan of bezig in de achterhoede zonder veel problemen met inhalen. Als Max vaker opgehouden wordt, dan komt dat al snel. Want ik het niet het idee dat Max langzamer is.

[Voor 20% gewijzigd door Señor Sjon op 18-12-2015 11:14]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als ik het goed begrepen heb gaat het over de snelste ronde gereden op ieder circuit, dus inclusief quali's en vrije trainingen.Martinspire schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 11:08:
[...]
Interessant, maar is het ook niet zo dat Max veel rondes achter andere coureurs heeft vastgezeten en daardoor geen snelle tijden kon rijden? Want Sainz was uitgevallen, verder vooraan of bezig in de achterhoede zonder veel problemen met inhalen. Als Max vaker opgehouden wordt, dan komt dat al snel. Want ik het niet het idee dat Max langzamer is.
Dit zegt dan dus iets over de pure snelheid van een coureur tov zijn teamgenoot. Iets waarin Max en Carlos dus behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn zo blijkt.
bron: Formule1.nl'Rosberg moet wachten op contractverlenging'
Mercedes wil in principe graag verder met Nico Rosberg, maar teambaas Toto Wolff vindt het nog te vroeg het eind 2016 aflopende contract van de Duitser nu al te verlengen.
"Ik wil graag eerst zien hoe het gedurende het volgende seizoen gaat", legt Wolff uit aan Autosport. De Mercedes-teambaas doelt daarmee niet alleen op Rosbergs eigen prestaties, maar ook op hoe de samenwerking tussen Rosberg en teamgenoot Lewis Hamilton verloopt.
De rivaliteit tussen Rosberg en Hamilton gaat gepaard met de nodige frictie, wat volgens Wolff ook zijn weerslag op het team heeft. Hij beklaagde zich daar onlangs al over, en waarschuwde daarbij dat het een optie is om het rijdersduo te veranderen als Mercedes als team lijdt onder de interne strijd.
"We beschikken over een geweldig rijdersduo en Nico en Lewis hebben allebei een belangrijke rol gespeeld in het aan de top brengen van Mercedes, maar ik vind het nog te vroeg om het nu al over Nico's contract te hebben", geeft Wolff verder aan.
De teambaas herhaalt desgevraagd dan ook dat hij niet kan zeggen of Rosbergs contract al vroeg in seizoen 2016 verlengd zal worden, zoals in 2015 gebeurde met Hamilton, wiens contract nu tot en met eind 2018 doorloopt: "Dat weet ik niet."
Rosberg, de vice-kampioen van 2014 en 2015, tekende in 2014 een nieuwe deal bij Mercedes die hem zoals het team destijds omschreef 'in ieder geval tot 2017' in Duits-Engelse dienst houdt. Naar verluidt staan er echter opties in het contract die hem langer aan Mercedes kunnen verbinden.
Toen ik de kop van het artikel voorbij zag komen vroeg ik mezelf al af hoevaak Max in de reacties genoemd zou gaan worden. Well...

IMO wil Wolff de boel wat op scherp zetten en Britney aansporen het juiste merk maandverband te kopen, onder het mom van: Jouw contract loopt het eerste af. If anyone, it's going to be you.
Buiten dat, Max naar Mercedes ter vervanging van Rosberg.. Dat gaat ook geen vredig sfeertje opleveren. Ik zeg niet dat Max Lewis naar huis gaat rijden (zoals ik vorig jaar al riep: eerst zien, dan geloven), maar vooraf schikken met een nr. 2 rijder status zie ik het Verstappen kamp ook zeer zeker niet doen. Max als vervanging van Lewis klinkt me dan al iets geloofwaardiger, mits hij de indruk blijft maken die hij dit seizoen ook gemaakt heeft.
Ik zou de 2 wel eens in een gelijkwaardige auto willen zien (Max en Lewis), maar dat geldt toch eigenlijk stiekem ook wel voor Max en Jos.
[Voor 11% gewijzigd door Destruction op 21-12-2015 00:50]
Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Volgens mij hebben ze bij Mercedes nog een andere getalenteerde jongeling in de wachtkamer zitten die al klaar is om direct in te springen.
Testing, one, two ...
Kennelijk is Sainz elke race dus wel in staat om 1 heel snelle ronde neer te zetten.
Ik geloof oprecht dat ze bij Mercedes het met Rosberg / Hamilton wilden proberen om twee gelijkwaardige rijders te hebben, en dat ze, wanneer ze afscheid nemen van Rosberg, dit 'experiment' als gefaald zullen beschouwen. Ik denk dan ook niet dat ze weer een sterke persoonlijkheid naast Hamilton neer zullen zetten. Als ze niet in hun eigen kweekvijver willen / durven vissen, dan zou ik ze denk ik nog eerder uit zien komen bij Sainz dan bij Max. Sainz heeft immers aangetoond ook (bijna) net zo snel als Max te zijn, maar komt op mij over als minder een 'mannetje' dan Max.
Barfman schreef op donderdag 17 december 2015 @ 22:31:
Verstappen versus Hamilton (Finale) hehehe
🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂
Dat wordt grappig, zowel het contract van Kimi als dat van Britney op de helling. Ze mogen dan beiden een kweekvijver hebben, maar ze duikelen nu al over elkaar om de gunsten van Max. Als Max het dit jaar net zo overtuigend doet als in 2015 wordt het een leuk silly season.Ik denk niet dat Helmut Marko hem kan houden.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Heeft Red Bull niet gewoon nog t/m 2017 een contract met Max om hem daar te laten rijden? En als RB in 2017 weer competitief blijkt met een nieuwe motor, dan zie ik Max zelfs nog bijtekenen ook om Vettel in de voetsporen te treden
.
Hoe je het ook went of keert; Met de juiste motor is Red Bull gewoon weer een topteam als Ferrari en Mercedes. Misschien zelfs wel beter!

Hoe je het ook went of keert; Met de juiste motor is Red Bull gewoon weer een topteam als Ferrari en Mercedes. Misschien zelfs wel beter!
[Voor 23% gewijzigd door StealthyPeanut op 21-12-2015 12:07]
-- laat maar --
[Voor 89% gewijzigd door Tralapo op 21-12-2015 12:53]
Max heeft een contract met Red Bull en rijdt in ieder geval volgend jaar voor STR. Ik meen dat indertijd geroepen werd dat het een vierjarig contract met opties was. Die opties zullen wel beiden kanten op werken.StealthyPeanut schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:06:
Heeft Red Bull niet gewoon nog t/m 2017 een contract met Max om hem daar te laten rijden? En als RB in 2017 weer competitief blijkt met een nieuwe motor, dan zie ik Max zelfs nog bijtekenen ook om Vettel in de voetsporen te treden.
Dus als Max toch tegen zou vallen zou RB echt niet 4 jaar vastzitten. Andersom zullen er vast mogelijkheden zijn om bij RB weg te kunnen.
2016 wordt een overgangsjaar voor RBR. De Renault zal echt beter moeten worden, maar ze hebben dit jaar ook gemerkt dat een andere motor niet zomaar mogelijk is. Wat ze voor 2017 in petto hebben? Wie het weet mag het zeggen.
Ik verwacht dat ze al snel in 2016 de balans zullen opmaken. Doorgaan met Renault terwijl die ook een eigen team hebben, of toch zelf proberen een motorfabrikant te strikken.
Kamp Verstappen zal ook afwegen of 2017 een optie is bij RBR. Ik verwacht sowieso niet dat hij nog een derde jaar bij STR rijdt.
Een en ander zal afhangen van de stoeltjes die vrijkomen/wisselen. Bij Ferrari en Merc zal max 2e rijder zijn. Misschien niet op papier, maar HAM en VET laten zich echt niet zomaar de kaas van het brood eten.
RBR heeft met RIC en KVY ook gewoon goeie opties.
Wie weet komt Honda volgend jaar toch heel goed uit de bus en is dat zelfs een optie.
Gedurende 2016 zal er wel meer duidelijk worden over de gewenste opties...
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het gaat mij overigens meer om de impact op de sport dan om de 'waar moet ik nu kijken' vraag.
De kijkcijfers gaan al langere tijd omlaag. En vooral in de bakermat van de sport, Engeland en Duitsland. Dat heeft te maken met de dominantie van Mercedes, maar ook met het continue moddergooien tussen alle partijen. En het gebrek aan daadkracht.
De wereld verandert, het kijkgedrag verandert, de kijker verandert, maar F1 gaat niet mee. Dat vind ik jammer. De enige ideeën die je hoort zijn onrealistisch. Terwijl er met relatief eenvoudige frisse ideeën zoveel mogelijk is.
Ik hoop maar dat de EC kan doen met F1/FIA wat de FBI bij de FIFA heeft gedaan. Dan heb je nog steeds 2 jaar ellende, maar dan kan er wellicht daarna iets positiefs gebeuren.
De kijkcijfers gaan al langere tijd omlaag. En vooral in de bakermat van de sport, Engeland en Duitsland. Dat heeft te maken met de dominantie van Mercedes, maar ook met het continue moddergooien tussen alle partijen. En het gebrek aan daadkracht.
De wereld verandert, het kijkgedrag verandert, de kijker verandert, maar F1 gaat niet mee. Dat vind ik jammer. De enige ideeën die je hoort zijn onrealistisch. Terwijl er met relatief eenvoudige frisse ideeën zoveel mogelijk is.
Ik hoop maar dat de EC kan doen met F1/FIA wat de FBI bij de FIFA heeft gedaan. Dan heb je nog steeds 2 jaar ellende, maar dan kan er wellicht daarna iets positiefs gebeuren.
Ik denk vooral ook door de onavolgbare regeltjes en straffen die alle sensatie uit de sport gehaald hebben. Lekker veilig rondjes rijden en iemand die af en toe inhaalt zonder DRS zoals onze Max mag vrezen voor zijn licentie.BlauweFles schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:22:
Ze rijden nu veilig achter elkaar aan hun rondjes en af en toe rijdt er iemand voorbij omdat die andere banden heeft en een extra duw van zijn computer gestuurde electromotor krijgt. Zit natuurlijk best een diepgaand schaakspel achter, maar voor de kijker is er niets aan.
alles kan off-topic
Tijden veranderen. RedBull moet het vooral hebben van hun kennis en kunde op aero/chassis vlak. Wat betreft de engine zijn ze volledig aan de goden overgeleverd. Ferrari en Mercedes hebben op dat vlak veel meer pijlen op hun boog. Mercedes is daarnaast qua aero kennis ook sterk, en Ferrari is hard op weg.StealthyPeanut schreef op maandag 21 december 2015 @ 12:06:
Heeft Red Bull niet gewoon nog t/m 2017 een contract met Max om hem daar te laten rijden? En als RB in 2017 weer competitief blijkt met een nieuwe motor, dan zie ik Max zelfs nog bijtekenen ook om Vettel in de voetsporen te treden.
RedBull zal altijd moeten overcompenseren met aero om op gelijke hoogte te komen.
Even een ideeetje:Ankona schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:49:
[...]
Ik denk vooral ook door de onavolgbare regeltjes en straffen die alle sensatie uit de sport gehaald hebben. Lekker veilig rondjes rijden en iemand die af en toe inhaalt zonder DRS zoals onze Max mag vrezen voor zijn licentie.
Ze rijden nu veilig achter elkaar aan hun rondjes en af en toe rijdt er iemand voorbij omdat die andere banden heeft en een extra duw van zijn computer gestuurde electromotor krijgt. Zit natuurlijk best een diepgaand schaakspel achter, maar voor de kijker is er niets aan.
De sport was altijd erg Europees gefocussed en zeer groot in UK en DE. Heeft de F1 zich niet juist wel aangepast en dient nu meer de wereldmarkt? Dat zal tot gevolg hebben dat de kijkcijfers in UK en DE kunnen dalen, maar als daar andere markten bij komen bereik je uiteindelijk een groter publiek. Er zijn meer races op andere tijden en dat heeft ook invloed op de kijkcijfers.
Of dit waar is weet ik niet, maar de achteruitgang van kijkcijfers in UK en DE zeggen niet zo veel. Zeker omdat de verklaring dat Mercedes domineert geen hout snijdt:
Zowel UK en DE profiteren daar: Duits team met Engelse rijder die kampioen wordt.
Daarnaast zijn er altijd periodes geweest waarin een team domineerde, McLaren, Ferrari, Benetton, Red Bull, om er maar een paar te noemen voor Mercedes. Dat heeft nooit een grote impact op de kijkcijfers gehad.
De races zijn wat mij betreft nu een stuk leuker dan in het verleden in de tijd dat Ferrari domineerde. Ja er is vooraan misschien niet veel aan, maar in tegenstelling tot het verleden worden de camera's nu veel meer gericht op de gevechten en die zijn er zijn in de middenmoot.
De kijkcijfers gaan achteruit door het simpele economische fit dat niet iedereen die er gratis naar zou kijken er voor wil gaan betalen.
Het is goed voor de winst van de F1, maar als het in betaalzenders wordt weg gestopt is er een kleiner publiek dat bereikt wordt.
Er wordt dus door de F1 stakeholders bewust gekozen voor winst boven kijkcijfers.
Het is goed voor de winst van de F1, maar als het in betaalzenders wordt weg gestopt is er een kleiner publiek dat bereikt wordt.
Er wordt dus door de F1 stakeholders bewust gekozen voor winst boven kijkcijfers.
Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
Gevechten..... Misschien word ik oud, maar onder gevechten versta ik vooral het ronden lang kort achter elkaar zitten. Iedere bocht proberen uit te remmen, verdedigende lijnen rijden etc. En dan maar loeren op een foutje om er toch langs te schieten.
Dat is toch veel mooier en spannender dan zoals het nu is. Dat is aansluiten en dankzij DRS en een verbod op serieus verdedigen er voorbij rijden.
Dat is toch veel mooier en spannender dan zoals het nu is. Dat is aansluiten en dankzij DRS en een verbod op serieus verdedigen er voorbij rijden.
alles kan off-topic
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar de tribunes lopen volgens mij ook leeg. En dat komt onder andere omdat je het niet zo eenvoudig op TV kunt volgen. Dat maakt mensen minder enthousiast en zullen minder snel geneigd zijn om €500+ voor een weekendje F1 uit te geven. Op de korte termijn is het cashen, op de lange termijn lijkt het me een slechte zet. Maar Bernie denkt niet meer zo ver vooruit denk ik!YakuzA schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:45:
De kijkcijfers gaan achteruit door het simpele economische fit dat niet iedereen die er gratis naar zou kijken er voor wil gaan betalen.
Ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind DRS een prima hulpmiddel. Vergeet niet dat veel inhaal acties van bijvoorbeeld Max zonder DRS niet mogelijk waren geweest. Een aantal acties in Brazilië, Maleisië, China e.d. zou zounder DRS niet kunnen (misschien ook doordat de Renault motor een stuk minder is).Ankona schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:45:
Gevechten..... Misschien word ik oud, maar onder gevechten versta ik vooral het ronden lang kort achter elkaar zitten. Iedere bocht proberen uit te remmen, verdedigende lijnen rijden etc. En dan maar loeren op een foutje om er toch langs te schieten.
Je hebt gelijk dat het niet leuk is als iemand al halverwege het rechte stuk ingehaald wordt middels DRS, maar zonder DRS zou het helemaal lastig worden om in te kunnen halen. Dan zou het ontwerp van de auto's radicaal anders moeten worden zodat men dichter achter elkaar zou kunnen rijden.
Inderdaad.. Er wordt juist vanalles aan gedaan om het interessant te houden, maar dit is niet zo makkelijk als het lijkt. De enorme hoeveelheid aero aanpassingen aan de auto zorgen ervoor dat je niet meer zo dicht achter elkaar kan rijden voor lange tijd door de "dirty air". Daarom is DRS uitgevonden, zodat er toch nog ingehaald kan worden.
Ideaal is het niet, maar het is beter dan niks. Het alternatief zou zijn om aero op de auto's te beperken, maar dat zou hand in hand moeten gaan met het weer toestaan van ground effect. Dit is iets waar veel fabrikanten voorstander van zijn, nu ground effect niet meer een gevaarlijke black box is, maar de technici het goed onder controle hebben.
Ideaal is het niet, maar het is beter dan niks. Het alternatief zou zijn om aero op de auto's te beperken, maar dat zou hand in hand moeten gaan met het weer toestaan van ground effect. Dit is iets waar veel fabrikanten voorstander van zijn, nu ground effect niet meer een gevaarlijke black box is, maar de technici het goed onder controle hebben.
Ecclestone doet wat hij al jaren doet, maatregelen nemen waardoor de teams minder inkomsten hebben maar CVC er wel op vooruit gaat.YakuzA schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:45:
Minder kijkcijfers -> minder interesse van sponsors -> minder geld naar de teams.
Meer televisieinkomsten -> meer inkomsten CVC -> klein deel van extra inkomsten naar de teams.
Tel daar nog bij op dat Ecclestone de grote sponsors van teams loopt te pochen dat ze beter de sport Formule 1 kunnen sponsoren en het plaatje is compleet.
Die man heeft fantastisch goed werk verricht voor de Formule 1 als sport, maar het is gewoon tijd geworden om een veel jonger persoon aan het roer te plaatsen. Iemand die social media gaat omarmen en een veel breder publiek aan weet te spreken dan de doelgroep die Ecclestone voor ogen heeft (de potentiele Rolex klant).
Door niets met internet te doen, en de sport achter een betaalmuur te zetten gaan ze de volgende generatie kijkers mislopen.
Zoals Irvine het eens mooi wist te verwoorden; Vissen is geen donder aan als je er 10 per uur uit haalt, juist het wachten op die ene mooie vangst maakt het de moeite waard.Ankona schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:45:
Volgens de statistieken werd er 10 jaar geleden weinig ingehaald, maar toch kan ik me nog gevechten herinneren tussen Schumacher in z'n Ferrari, Montoya in z'n Williams en Button in z'n enige goede BAR die hij ooit heeft gehad. Die gevechten konden soms 20 ronden duren, en tegenwoordig zouden ze geen pogingen wagen tot de DRS zone om er daar veilig omheen te rijden.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het ligt niet zo zeer aan Bernie E., maar vooral aan CVC. Zij hebben alleen maar geld uit de sport gehaald en er niets voor terug gedaan. Volgens mij zijn ze er nu klaar mee, want ze willen er van af. Het is dat de vraag prijs een beetje te hoog is voor mij, maar anders....Timo002 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 01:27:
[...]
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar de tribunes lopen volgens mij ook leeg. En dat komt onder andere omdat je het niet zo eenvoudig op TV kunt volgen. Dat maakt mensen minder enthousiast en zullen minder snel geneigd zijn om €500+ voor een weekendje F1 uit te geven. Op de korte termijn is het cashen, op de lange termijn lijkt het me een slechte zet. Maar Bernie denkt niet meer zo ver vooruit denk ik!

Vers topic: [F1] Seizoen 2016 

Dan zal ik de collega's maar eens een handje helpen 

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.