Als ik het zo lees moet je je originele positie weer hebben ingenomen voordat je bij de ingang van de pitstraat komt. Anders moet je vanuit de pit starten.Hoogie2004 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:51:
[...]
1 uitzondering, je moet dan van je plek zijn voordat de laatste auto over start-finish is. Anders moet je achteraan sluiten.
Op Wikipedia staat dat Toro Rosso toen ze met een Ferrari motor reden gewoon gebruikt maakten van Shell brandstof en smering, dat zal dan ook nu wel weer het geval zijn (met de Renault motor was het Total).
https://en.wikipedia.org/wiki/Toro_Rosso_STR8
https://en.wikipedia.org/wiki/Toro_Rosso_STR8
Als je niet van je plek komt voor de formation lap, dan
- mag je terug naar je eigen plek zolang je niet bent ingehaald door de laatste auto.
- moet je achteraan starten als je wel bent ingehaald door de laatste auto, ook al kwam je wel van je plek voordat de laatste auto je inhaalde. Ingehaald door laatste auto = achteraan starten
- moet je uit de pits starten wanneer je een extra formation lap veroorzaakt
- mag je terug naar je eigen plek zolang je niet bent ingehaald door de laatste auto.
- moet je achteraan starten als je wel bent ingehaald door de laatste auto, ook al kwam je wel van je plek voordat de laatste auto je inhaalde. Ingehaald door laatste auto = achteraan starten
[Voor 3% gewijzigd door AzzKickah op 09-12-2015 20:32. Reden: onderstreepte in 1e regel toegevoegd]
Wacht even, dat wordt leuk als die laatste auto een keer geen Manor is! Die kan de boel dan lekker opjagen want niemand wil door hem ingehaald worden.AzzKickah schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:49:
Als je niet van je plek komt, dan
alles kan off-topic
Ok, dan had ik het verkeerd begrepen.
En in het geval van Manor, kunnen ze dan niet beter simpelweg 4 rondes wegstrepen en dan hopen dat ze in dezelfde ronde als de nr. 1 eindigen?
En in het geval van Manor, kunnen ze dan niet beter simpelweg 4 rondes wegstrepen en dan hopen dat ze in dezelfde ronde als de nr. 1 eindigen?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Sorry ik snap 'm niet..? Hoe bedoel je?Ankona schreef op woensdag 09 december 2015 @ 20:06:
[...]
Wacht even, dat wordt leuk als die laatste auto een keer geen Manor is! Die kan de boel dan lekker opjagen want niemand wil door hem ingehaald worden.
[F1] Seizoen 2015 - Deel 3
code:
1
| sed 's/2015/2016/g' |
When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.
'g' is niet nodig voor een éénmalige substitutieJackBol schreef op woensdag 09 december 2015 @ 22:21:
[F1] Seizoen 2015 - Deel 3
code:
1 sed 's/2015/2016/g'

Klopt, da's aan het begin van de race. Bij een herstart na een rode vlag zijn de regels iets anders, dan heb je blijkbaar bijna een hele ronde om je plek weer in te nemen (voor de eerste safety car line, bij de pit entry). Er is dan ook geen formation lap en er wordt achter de safety car gestart.AzzKickah schreef op woensdag 09 december 2015 @ 17:49:
Als je niet van je plek komt voor de formation lap, dan
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Toro Rosso working 24/7 on 2016 F1 car to be ready for testing
Drukke boel daar! Als dat maar goed komt.
Drukke boel daar! Als dat maar goed komt.
Ze hadden hem toch echt beter na moeten kijken na die klapper in Sochi...
Despite the gap between the duo in the final standings, Sainz Jr. reckons the youngsters were evenly matched during their maiden year in Formula 1.
"It's been such an equal season between Max and myself, nearly always just a tenth up or a tenth down in practice sessions, at tracks that were new for both of us," he explained.
"We've definitely been pushing each other all year, and it's been a really healthy fight that has only made us better drivers. I don't think there are many team-mates that are as close as him and I!"
http://www.gpupdate.net/en/f1-news/333875/

Voor de liefhebbers van wat STR foto media van afgelopen seizoen? STR heeft diverse foto-series op hun website geplaatst. One, two, three.
Een paar voorbeeldjes..
Een paar voorbeeldjes..
[Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 11-12-2015 01:36. Reden: niet iedereen weet schijnbaar wat liefhebben betekent ;)]
Testing, one, two ...
Voor diegene die graag bij het team willen werken, ze zoeken nog iemand:
Join our Scuderia! We are looking for a Gearbox & Systems Test Engineer Junior!
https://twitter.com/ToroRossoSpy/status/674946976639750144
Join our Scuderia! We are looking for a Gearbox & Systems Test Engineer Junior!
https://twitter.com/ToroRossoSpy/status/674946976639750144
CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |
Zo te zien hebben ze ook nog een paar IT-ers nodig*The Job Application form is optimized for Internet Explorer.

pfff foto 3 kan er nog mee door als je ervan houdt. Foto 1 is onscherp en heeft een beroerde compositie. Kortom, niets klopt, slechte foto. Foto 2 is een nietszeggend plaatje van wat blije mensen. Zou een willekeurig studentenfeestje kunnen zijn maar dan met helm op.hardware-lover schreef op donderdag 10 december 2015 @ 18:39:
Voor de liefhebbers van wat STR foto media van afgelopen seizoen? STR heeft diverse foto-series op hun website geplaatst. One, two, three.
Een paar voorbeeldjes..
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
alles kan off-topic
Ik mis je linkje met betere. Zie ik iets over het hoofd?Ankona schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:09:
[...]
pfff foto 3 kan er nog mee door als je ervan houdt. Foto 1 is onscherp en heeft een beroerde compositie. Kortom, niets klopt, slechte foto. Foto 2 is een nietszeggend plaatje van wat blije mensen. Zou een willekeurig studentenfeestje kunnen zijn maar dan met helm op.
Blijf eens weg hierAnkona schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:09:
[...]
pfff foto 3 kan er nog mee door als je ervan houdt. Foto 1 is onscherp en heeft een beroerde compositie. Kortom, niets klopt, slechte foto. Foto 2 is een nietszeggend plaatje van wat blije mensen. Zou een willekeurig studentenfeestje kunnen zijn maar dan met helm op.

Ik vind de eerste vooral ver. Die magnesium blokjes zijn een welkome terugkomst.
Ieri ero quiete perché oggi sarò la tempesta
Hij zegt toch niets geks? Ik kan me er best in vinden.nazuzed schreef op donderdag 10 december 2015 @ 17:59:
Ze hadden hem toch echt beter na moeten kijken na die klapper in Sochi...
[...]
Titanium, magnesium is na 1x het asfalt aangeraakt te hebben verdwenenDamian schreef op donderdag 10 december 2015 @ 22:56:
[...]
Blijf eens weg hier![]()
Ik vind de eerste vooral ver. Die magnesium blokjes zijn een welkome terugkomst.

Bottas - Massa, Hulkenberg - Perez, Kvyat - Ricciardo, Alonso - Button, Nasr - Ericsson en Hamilton - Rosberg waren allemaal meer aan elkaar gewaagd dit seizoen.J-M-T schreef op donderdag 10 december 2015 @ 23:32:
[...]
Hij zegt toch niets geks? Ik kan me er best in vinden.
Als hij echt zo gelijkwaardig was zoals hij zelf denkt (of probeert te verkopen), dan had hij bij de teambazen stemming echt wel in de top 10 moeten staan met Max op 4.
Het is wel grappig om steeds te lezen, "er is geen twijfel mogelijk wie rookie van het seizoen was" lees ik steeds, en dan begint Carlos over zichzelf te zeggen dat ze gelijkwaardig zijn + diezelfde journalisten die zeggen dat er geen enkele twijfel is, proberen je vervolgens wijs te maken dat er nauwelijks verschil was...ik persoonlijk heb aversie tegen onzin, en dat is nou gewoon klinkklare onzin, het is of het één of het andere, allebei kan niet.

Doe eens niet zo miepenAnkona schreef op donderdag 10 december 2015 @ 20:09:
[...]

Ga daar maar eens staan midden in de hectiek. En dan proberen mooie scherpe foto's te maken van iemand die niet gaat wachten tot je klaar bent. Het is geen bruiloft

Als je het beter kan zien we graag je foto's komen. Als dit je instelling is kan je beter onder een natte steen gaan zitten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Niet om te zeuren maar ik heb mooiere F1 foto's in de gallery gezien dan bovenstaande...asing schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:53:
[...]
Doe eens niet zo miepen![]()
Ga daar maar eens staan midden in de hectiek. En dan proberen mooie scherpe foto's te maken van iemand die niet gaat wachten tot je klaar bent. Het is geen bruiloft!
Als je het beter kan zien we graag je foto's komen. Als dit je instelling is kan je beter onder een natte steen gaan zitten.

Foto 1 doet me niet zoveel. Nummers 2, die emotie op die koppiesvhal schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 08:48:
[...]
Niet om te zeuren maar ik heb mooiere F1 foto's in de gallery gezien dan bovenstaande...

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Als je naar de rauwe performance kijkt, heeft Sainz gewoon goed gepresteerd dit seizoen. Ook als je hem vergelijkt met Max.nazuzed schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 00:38:
[...]
Bottas - Massa, Hulkenberg - Perez, Kvyat - Ricciardo, Alonso - Button, Nasr - Ericsson en Hamilton - Rosberg waren allemaal meer aan elkaar gewaagd dit seizoen.
Als hij echt zo gelijkwaardig was zoals hij zelf denkt (of probeert te verkopen), dan had hij bij de teambazen stemming echt wel in de top 10 moeten staan met Max op 4.
Het is wel grappig om steeds te lezen, "er is geen twijfel mogelijk wie rookie van het seizoen was" lees ik steeds, en dan begint Carlos over zichzelf te zeggen dat ze gelijkwaardig zijn + diezelfde journalisten die zeggen dat er geen enkele twijfel is, proberen je vervolgens wijs te maken dat er nauwelijks verschil was...ik persoonlijk heb aversie tegen onzin, en dat is nou gewoon klinkklare onzin, het is of het één of het andere, allebei kan niet.
Dat Max rookie of the year is, heeft met meer dan performance te maken.
Hoe je het ook wendt of keert, Sainz is geen slechte driver. Max heeft gewoon de spotlight gestolen dit seizoen.
Sainz heeft gewoon de pech naast Max te moeten debuteren.JackBol schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:20:
[...]
Als je naar de rauwe performance kijkt, heeft Sainz gewoon goed gepresteerd dit seizoen. Ook als je hem vergelijkt met Max.
Hoe je het ook wendt of keert, Sainz is geen slechte driver. Max heeft gewoon de spotlight gestolen dit seizoen.
Vergeet niet dat hij eigenlijk keihard gepasseerd werd. Vergne moest plaatsmaken voor Max. Pas nadat Vettel wegging en Kvyat doorschoof kwam er weer een plekje vrij. Zelfs toen was niet direct duidelijk dat Sainz die plek zou krijgen.
Van de andere kant: Sainz heeft het naast een volgens bijna iedereen monstertalent erg goed gedaan. Als Max zo goed is als sommigen zeggen, dan is Sainz ook een enorm talent.
Volgens mij is Kvyat degene die er nog het beste uitgekomen is. Als hij zoals oorspronkelijk het plas was naast Max had gezeten denk ik dat hij het heel moeilijk zou hebben gehad.
Kvyat is een goeie coureur, maar heeft de uitstraling van een deurklink...
Zelfs in de RBR heeft ie dit keer meermaals het gevecht met een van STR boys aan moeten gaan. Hij heeft zich goed herpakt gedurende het seizoen, maar er werd niet voor niets gefluisterd dat hij wellicht volgend jaar al plaats moest gaan maken bij RBR.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Denk ik ook.sanderb schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:41:
[...]
Hij heeft zich goed herpakt gedurende het seizoen, maar er werd niet voor niets gefluisterd dat hij wellicht volgend jaar al plaats moest gaan maken bij RBR.
Tenzij Ricciardo een mooi aanbod van een andere renstal krijgt in 2017, is het exit Kvyat na volgend seizoen....
Sainz had meer ervaring en werd gedurende het seizoen steeds vaker zoek gereden.JackBol schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:20:
[...]
Als je naar de rauwe performance kijkt, heeft Sainz gewoon goed gepresteerd dit seizoen. Ook als je hem vergelijkt met Max.
Als je het over het hele seizoen bekijkt en de gemiddeldes neemt, dan zijn Sainz en Max aan elkaar gewaagd zoals hij zegt. Bekijk je het echter wat realistischer, dan kun je onmogelijk nog zeggen dat ze aan elkaar gewaagd zijn richting het einde van het seizoen. (2x een 4de plaats tegenover 1x 7de, de enorme hoeveelheid schitterende demonstraties van skill van Max, tegenover niks bijzonders van Sainz, etc)
Ik verwacht volgend seizoen dan ook dat Sainz gewoon tweede rijder wordt, nu Max vanaf het begin zijn ervaring kan gebruiken.
Is Sainz een slechte rijder? Nee, maar heel enthousiast word ik er ook niet van. Het is een goede middenmoter.
[Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 11-12-2015 11:25]
Het eindeloos gebabbel van Sainz word ik ook wel een beetje zat.
Sainz: 6x tech DNF (remprobleem in Rusland vind ik meer eigen schuld door geen gas terug te nemen).
Verstappen: 3x tech DNF.
Maar dan eromheen:
Canada motorwissel + Grosjean penalty (toen waren de leftovers nog straffen voor in de race).
Engeland: wastegate in kwalificatie stuk.
Spa: motorwissel
Monza: motorwissel + penalty voor de weggewaaide engine cover. Sainz mocht hier overigens vrijwel ongestraft 5 man via de eerste chicane inhalen.
Singapore: motor viel uit op de grid.
Japan: motor viel uit in kwalificatie + penalty voor baan oversteken.
Verstappen heeft één grote crash gehad in Monaco,
Sainz 2x in Rusland, Singapore (kwalificatie) en Austin (ook kwalificatie). Ook heeft hij de weegbrug in Monaco gemist en meerdere malen pit-entry fouten gemaakt.
Wat dat betreft heeft Sainz een rommeliger jaar en is hij in Abu Dhabi voor het eerst sinds Spanje voor Verstappen gefinisht in een 'normale' race.
Tel je de races waar beiden zijn gefinisht (let op, niet geklasseerd)
Maleisië 7 vs 8 [6-4]
Spanje 11 vs 9 [6-6]
Canada 15 vs 12 (motorwissel + DT Verstappen).
Italië 12 vs 11 (ondanks licht bestraft afsnijden van Sainz en de extra penalty voor Verstappen).
Singapore 8 vs 9 [10-8]
Japan 9 vs 10 [12-9]
Amerika 4 vs 7 [24-15]
Mexico 9 vs 13 [26-15]
Abu Dhabi 16 vs 11
Stand: 5-4 Verstappen
In punten: 26-15. In races waar ze niet beiden de finish haalden is het dus 23-3.
Sainz: 6x tech DNF (remprobleem in Rusland vind ik meer eigen schuld door geen gas terug te nemen).
Verstappen: 3x tech DNF.
Maar dan eromheen:
Canada motorwissel + Grosjean penalty (toen waren de leftovers nog straffen voor in de race).
Engeland: wastegate in kwalificatie stuk.
Spa: motorwissel
Monza: motorwissel + penalty voor de weggewaaide engine cover. Sainz mocht hier overigens vrijwel ongestraft 5 man via de eerste chicane inhalen.
Singapore: motor viel uit op de grid.
Japan: motor viel uit in kwalificatie + penalty voor baan oversteken.
Verstappen heeft één grote crash gehad in Monaco,
Sainz 2x in Rusland, Singapore (kwalificatie) en Austin (ook kwalificatie). Ook heeft hij de weegbrug in Monaco gemist en meerdere malen pit-entry fouten gemaakt.
Wat dat betreft heeft Sainz een rommeliger jaar en is hij in Abu Dhabi voor het eerst sinds Spanje voor Verstappen gefinisht in een 'normale' race.
Tel je de races waar beiden zijn gefinisht (let op, niet geklasseerd)
Maleisië 7 vs 8 [6-4]
Spanje 11 vs 9 [6-6]
Canada 15 vs 12 (motorwissel + DT Verstappen).
Italië 12 vs 11 (ondanks licht bestraft afsnijden van Sainz en de extra penalty voor Verstappen).
Singapore 8 vs 9 [10-8]
Japan 9 vs 10 [12-9]
Amerika 4 vs 7 [24-15]
Mexico 9 vs 13 [26-15]
Abu Dhabi 16 vs 11
Stand: 5-4 Verstappen
In punten: 26-15. In races waar ze niet beiden de finish haalden is het dus 23-3.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Nu heb ik wel een erg oranje bril op, maar wat ik vooral vind is dat bij die paar inhaal acties die ik van Sainz heb gezien. Hij veel minder in control lijkt te zijn dan Max. De keren dat je in een wedstrijd bij Max een wiel zag blokkeren bij het remmen zijn op 1 hand te tellen.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Sainz wordt geen tweede rijder bij TR, omdat Toro Rosso nog nooit zo gewerkt heeft.Bosmonster schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:20:
[...]
Ik verwacht volgend seizoen dan ook dat Sainz gewoon tweede rijder wordt, nu Max vanaf het begin zijn ervaring kan gebruiken.
Bij wijze van spreken natuurlijk.Adlermann schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:48:
[...]
Sainz wordt geen tweede rijder bij TR, omdat Toro Rosso nog nooit zo gewerkt heeft.
Dat heeft ons Max dan wel weer goed gemaakt in Abu DhabiSnowDude schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:44: De keren dat je in een wedstrijd bij Max een wiel zag blokkeren bij het remmen zijn op 1 hand te tellen.

Wat een onzin. Hij heeft gelijk, het zijn slechte foto's. Niet scherp, slechte compositie, niet interessant. Je mag van een STR best wat beters verwachten, er zijn duizenden foto's te vinden die beter zijn dan deze.asing schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 07:53:
[...]
Doe eens niet zo miepen![]()
Ga daar maar eens staan midden in de hectiek. En dan proberen mooie scherpe foto's te maken van iemand die niet gaat wachten tot je klaar bent. Het is geen bruiloft!
Ik moet eerlijk toegeven dat dat de enige race is die ik niet heb gezien afgelopen jaar.Bosmonster schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:30:
[...]
Dat heeft ons Max dan wel weer goed gemaakt in Abu Dhabi
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het schijnt wel standaard te zijn tegenwoordig? Overal wat over te zeiken of op te merken hebben, maar gewoon iets nemen zoals het komt zonder er wat (negatiefs) over te moeten zeggen is net wat teveel gevraagd? Weet je hoeveel digitale zooi er langs komt op een dag, gaat helemaal nergens over, en dat is verder prima, maar we moeten er blijkbaar nog altijd wat van vinden ook.baviaan schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:43:
[...]
Wat een onzin. Hij heeft gelijk, het zijn slechte foto's. Niet scherp, slechte compositie, niet interessant. Je mag van een STR best wat beters verwachten, er zijn duizenden foto's te vinden die beter zijn dan deze.
"stoot net mijn teen" even snel een Twitter de wereld in.
"Dat was zeker die belachelijk grote teen van je, kan bijna niet anders".
Testing, one, two ...
Hij blokkeerde al z'n wielen zo erg, dat ik in de achtergrond een enorme rookwolk zag en dacht dat ie gecrasht was. Hij mocht vervolgens ook gelijk de pits in, zo vierkant waren z'n banden.SnowDude schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 13:54:
[...]
Ik moet eerlijk toegeven dat dat de enige race is die ik niet heb gezien afgelopen jaar.
Ergste lock-up van het seizoen.
Vraag me nog steeds af wat daar nou precies mis ging, want het is zo niet Max om dat te doen en waarom kon die niet corrigeren?
[Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 11-12-2015 14:08]
The 2015 season: From A to Z
Let op!! Er zijn foto's zichtbaar die mogelijk niet aan uw standaard voldoen

Zo zag het eruit vanuit zijn onboard.Bosmonster schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:06:
[...]
Hij blokkeerde al z'n wielen zo erg, dat ik in de achtergrond een enorme rookwolk zag en dacht dat ie gecrasht was. Hij mocht vervolgens ook gelijk de pits in, zo vierkant waren z'n banden.
Ergste lock-up van het seizoen.
Vraag me nog steeds af wat daar nou precies mis ging, want het is zo niet Max om dat te doen en waarom kon die niet corrigeren?
[Voor 58% gewijzigd door hardware-lover op 11-12-2015 14:39]
Testing, one, two ...
Die actie van Massa/Arrivabene bij N heb ik even gemisthardware-lover schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 14:13:
The 2015 season: From A to Z
[...]
Zo zag het eruit vanuit zijn onboard.

Overigens ga ik voor de P

Helemaal mee eens.JackBol schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 10:20:
[...]
Op de momenten dat Max Carlos heeft verslagen in de kwalificatie was het verschil vaak heel erg klein...alleen, Carlos had 1 rondje kwalificeren al heel erg goed onder de knie aan het begin van dit seizoen en heeft daar dan ook ook van geprofiteerd.
En er is ook geen enkele race waarbij Carlos echt tijdens een race (over een gehele race) meer snelheid had zonder dat er iets bijzonders aan de aan was met Max (schade of een hele slechte set up).
Er zijn simpelweg gewoon meer dan genoeg koppels op de grid waarbij de ene rijder van tijd tot tijd echt sneller was het ene weekend in kwalificatie en/of race terwijl dat weer omgedraaid was andere weekeinden.
In mij definitie van "min of meer gelijkwaardig," zal 1 van de rijders toch zeker af en toe de ander gewoon moeten verslaan echt op snelheid...en het maakt me niet uit hoe klein het verschil steeds is, beide een goed rondje of een goede wedstrijd waarbij er niet echt sprake is van een teammaat die gehinderd wordt door andere zaken en dan af en toe winnen is toch echt wel een pré voor mij...en dat is nou net wat niet heb gezien dit seizoen tussen Max en Carlos, maar bij anderen dus wel.
In Quali zou een reden dat ze beide op de "max"van de auto reden kunnen zijn.
In Race trim was Max wel duidelijk sneller als Carlos
In Race trim was Max wel duidelijk sneller als Carlos
[Voor 49% gewijzigd door backupdevice op 12-12-2015 08:30]
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Carlos heeft WSR vorig jaar gewonnen door veel races vanaf pole weg te rijden, dus die had dat ene rondje goed kwalificeren al behoorlijk onder de knie. Max had dat niet nodig in F3 omdat je daar nog steeds goed kunt slipstreamen, iets wat bij WSR niet echt goed kan.
Kwalificaties die Carlos gewonnen heeft...
- Australië : Max motorproblemen in VT2, en mogelijk dat hij dat foutje in niet had gemaakt in kwalificatie als hij wat meer ronden had gereden
- Bahrein : Max remproblemen in VT2 (de VT i.v.m. de temperaturen waarin je de set up moet doen) en komt niet toe aan aan het doen van z'n set up en doet die dan ook in de hitte van VT3, waardoor er niks van z'n set up klopte
- Spanje : Max heeft z'n set up goed werkend in VT3, maar wanneer de temperaturen omhoog gaan voor de kwalificatie krijgt Max last van overstuur, hij verliest dan nipt
- Monaco : het raakt bewolkt tijdens de kwalificatie, en met een buitentemperatuur van maar 17 graden en 3 plekken op de baan waar warmte in de banden komt, waren de banden niet goed op temperatuur en Max heeft voortdurend lock ups, Max verliest ook nu weer nipt
- Canada : Max moet achteraan starten i.v.m. motorwissel en kiest voor een lage downforce set up (die 'm langzamer maakt over 1 rondje) om mogelijk nog in te kunnen halen
- Engeland : Max heeft een wastegate probleem in de kwalificatie
- België : Max krijgt weer een motorwissel, weet dat hij weer achteraan moet starten en gaat niet voluit in de kwalificatie
- Monza : Max kan niet kwalificeren i.v.m. motorproblemen
- Japan : Max motorproblemen tijdens de kwalificatie
- Abu Dahbi : Max gaat aan de kant in z'n opwarmronde voor Massa omdat deze net in een snelle ronde zit en is vervolgens een beetje voorzichtig met het aanremmen van de eerste bocht i.v.m mogelijk iets te koude en verliest daardoor ietsjes tijd, en verliest weer nipt
Zowel in Malaysië, Oostenrijk, Hongarije, Singapore, Austin, Mexico en Brazilië is er niet echt wat aan de hand voor beide rijders, en die wint Max allemaal (vaak soms nipt, maar hij wint ze wel). Ik heb Carlos dan ook niet in 1 keer zien winnen op het moment dat beide gewoon zonder problemen een goed rondje neer konden zetten.
Carlos kwam wel elke keer met excuses aanzetten, zoals het 2 keer niet doen van z'n display (Singapore en Brazilië), opgehouden worden (Oostenrijk, nou 1 keer gebeurd af en toe, maar hij had 2 rondes om het doen), een lul verhaal in Hongarije waarbij het net was of dat hij wel een halve seconde sneller had gekund en dat hij in Austin dat hij zomaar slipte (hij stuurde gewoon op de natte kerbs), maar er was eigenlijk gewoon niet veel aan de hand anders dan dat hij verloor.
- Australië : Max motorproblemen in VT2, en mogelijk dat hij dat foutje in niet had gemaakt in kwalificatie als hij wat meer ronden had gereden
- Bahrein : Max remproblemen in VT2 (de VT i.v.m. de temperaturen waarin je de set up moet doen) en komt niet toe aan aan het doen van z'n set up en doet die dan ook in de hitte van VT3, waardoor er niks van z'n set up klopte
- Spanje : Max heeft z'n set up goed werkend in VT3, maar wanneer de temperaturen omhoog gaan voor de kwalificatie krijgt Max last van overstuur, hij verliest dan nipt
- Monaco : het raakt bewolkt tijdens de kwalificatie, en met een buitentemperatuur van maar 17 graden en 3 plekken op de baan waar warmte in de banden komt, waren de banden niet goed op temperatuur en Max heeft voortdurend lock ups, Max verliest ook nu weer nipt
- Canada : Max moet achteraan starten i.v.m. motorwissel en kiest voor een lage downforce set up (die 'm langzamer maakt over 1 rondje) om mogelijk nog in te kunnen halen
- België : Max krijgt weer een motorwissel, weet dat hij weer achteraan moet starten en gaat niet voluit in de kwalificatie
- Abu Dahbi : Max gaat aan de kant in z'n opwarmronde voor Massa omdat deze net in een snelle ronde zit en is vervolgens een beetje voorzichtig met het aanremmen van de eerste bocht i.v.m mogelijk iets te koude en verliest daardoor ietsjes tijd, en verliest weer nipt
Zowel in Malaysië, Oostenrijk, Hongarije, Singapore, Austin, Mexico en Brazilië is er niet echt wat aan de hand voor beide rijders, en die wint Max allemaal (vaak soms nipt, maar hij wint ze wel). Ik heb Carlos dan ook niet in 1 keer zien winnen op het moment dat beide gewoon zonder problemen een goed rondje neer konden zetten.
Carlos kwam wel elke keer met excuses aanzetten, zoals het 2 keer niet doen van z'n display (Singapore en Brazilië), opgehouden worden (Oostenrijk, nou 1 keer gebeurd af en toe, maar hij had 2 rondes om het doen), een lul verhaal in Hongarije waarbij het net was of dat hij wel een halve seconde sneller had gekund en dat hij in Austin dat hij zomaar slipte (hij stuurde gewoon op de natte kerbs), maar er was eigenlijk gewoon niet veel aan de hand anders dan dat hij verloor.
Vandaag had mijn zoon het genoegen om Max weer de hand te schudden. Hij was in Roosendaal in het kart centrum. Was niet aangekondigd en we hadden dus veel geluk. Het was daarom ook niet druk. Leuk om te zien dat hij zijn gezicht daar ook even liet zien.
Basement Bios ---- Exo-S
Is ie weer terug uit New York? 

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)
Hij stapte net uit het vliegtuig... Hij had wat last van een jetlag zei hij al...
Gelukkig heeft hij het zelfvertrouwen van de jongere garde niet geschaad. Hij heeft dus niet gereden. Selina Balneger was overigens ergggg snel (schijnt ook WK bij de dames te zijn).Martinspire schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 16:27:
Belangrijker: ging ie weg met de snelste tijd van de dag/maand/jaar?
Basement Bios ---- Exo-S
Selina Balneger Wereldkampioen indoorkarten
De 18 jarige Selina Balneger uit Barendrecht is in het Italiaanse Camerano Wereldkampioen indoor karten geworden.
[Voor 40% gewijzigd door hjs op 12-12-2015 18:44. Reden: link werkte niet]
De pot verwijt de ketel tot hij.....nazuzed schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 11:29:
Carlos heeft WSR vorig jaar gewonnen door veel races vanaf pole weg te rijden, dus die had dat ene rondje goed kwalificeren al behoorlijk onder de knie. Max had dat niet nodig in F3 omdat je daar nog steeds goed kunt slipstreamen, iets wat bij WSR niet echt goed kan.
Saint heeft excuses. ....wat som jij dan wel allemaal niet op (vooral je laatste excuus).
Wat een gezeur hier over Sainz....we gaan het volgend jaar wel weer zien.
Winnaar van de livery van 2016 is ook al duidelijk :
Niets meer aan doen!
Niets meer aan doen!
Maar hij gaat dus naar een kartbaan maar gaat niet racen? Wat was ie dan doen dan?Mystikal schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 17:08:
[...]
Hij stapte net uit het vliegtuig... Hij had wat last van een jetlag zei hij al...
[...]
Gelukkig heeft hij het zelfvertrouwen van de jongere garde niet geschaad. Hij heeft dus niet gereden. Selina Balneger was overigens ergggg snel (schijnt ook WK bij de dames te zijn).
Maar dat is geen officiële. Maar wel nice idd.asing schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:42:
[afbeelding]
Niets meer aan doen!
Het was een RedBull sponsored event.Martinspire schreef op zondag 13 december 2015 @ 00:53:
[...]
Maar hij gaat dus naar een kartbaan maar gaat niet racen? Wat was ie dan doen dan?
[...]
Maar dat is geen officiële. Maar wel nice idd.
Basement Bios ---- Exo-S
Het was om aan te geven dat Sainz, op het moment dat er eigenlijk niks aan de hand was, behalve in de eerste kwalificatie in Australië het toch steeds heeft afgelegd, zei het nipt...en in mijn beleving wanneer er sprake is van enig sinds gelijkwaardigheid, zoals Sainz zelf steeds aan het vertellen is + ik overal lees van veel commentatoren, dan hij had toch echt wel 2 of 3 keer de beste moeten zijn puur op waarde.bvbal79 schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 22:25:
[...]
De pot verwijt de ketel tot hij.....
Saint heeft excuses. ....wat som jij dan wel allemaal niet op (vooral je laatste excuus).
Wat een gezeur hier over Sainz....we gaan het volgend jaar wel weer zien.
Hij zou dan ook beter afwezen door gewoon te zeggen dat het verschil niet heel erg groot is, daar heeft hij inderdaad nog een punt, maar hij heeft geen punt met steeds te roepen dat ze beide even goed zijn.
dus met Max was altijd wat aan de hand als Sainz sneller was? Nee dus.... dat bedoel ik. Abu Dabhi was Sainz gewoon beter en niet die flauwe excuus die jij aandraagt (je klinkt daar wel als Sainznazuzed schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:15:
[...]
Het was om aan te geven dat Sainz, op het moment dat er eigenlijk niks aan de hand was, behalve in de eerste kwalificatie in Australië het toch steeds heeft afgelegd, zei het nipt...en in mijn beleving wanneer er sprake is van enig sinds gelijkwaardigheid, zoals Sainz zelf steeds aan het vertellen is + ik overal lees van veel commentatoren, dan hij had toch echt wel 2 of 3 keer de beste moeten zijn puur op waarde.
Hij zou dan ook beter afwezen door gewoon te zeggen dat het verschil niet heel erg groot is, daar heeft hij inderdaad nog een punt, maar hij heeft geen punt met steeds te roepen dat ze beide even goed zijn.

lijkt wel heel erg op de sf14-Tasing schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:42:
[afbeelding]
Niets meer aan doen!

"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Na Australië is dat inderdaad het geval geweest ja. Sainz heeft 7 keer de kans gehad daarna nog om Max op waarde te kloppen en heeft dat niet gedaan.bvbal79 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:23:
[...]
dus met Max was altijd wat aan de hand als Sainz sneller was? Nee dus.... dat bedoel ik. Abu Dabhi was Sainz gewoon beter en niet die flauwe excuus die jij aandraagt (je klinkt daar wel als Sainz).
Ik heb Max niet echt onzin horen verkopen afgelopen seizoen en heb dan ook geen reden om aan te nemen dat het dit keer het geval was. Sainz daarentegen heeft regelmatig onzin lopen te verkopen.“Het ging prima, het ging steeds beter en beter, alleen de laatste run kon ik niet goed voorbereiden doordat er veel verkeer was. Ik moest Massa voorbij laten die met een snelle ronde bezig was, en daardoor kreeg ik iets minder temperatuur in mijn banden. Dan heb je niet het vertrouwen om optimaal aan te remmen voor de eerste bocht. Maar die dingen horen er allemaal bij.”
http://www.grandprixradio...kwalificatie-gp-abu-dhabi
En wanneer hij daadwerkelijk competitie is voor Max, zoals hij zelf zegt, dan verwacht ik persoonlijk minimaal dat hij Max af en toe gewoon verslaat op waarde (jij mag natuurlijk wel een andere mening hebben, maar ik reken dan nog altijd dat wanneer ze dit seizoen bij Mercedes hadden gereden (dus zonder de vele mechanische problemen), dan had Max Sainz gewoon over de knie gelegd over het gehele seizoen...Rosberg-Hamilton hadden dit jaar meer competitie, en toch lees je nergens dat Rosberg net zo goed was of dat Rosberg zelf zegt dat hij net zo goed is als Hamilton).
Waarom lees ik alleen maar dat Sainz zoveel punten heeft verloren door mechanische pech en dat zonder die pech het verschil in punten kleiner was geweest, maar ik lees nergens dat Max zonder z'n mechanische pech meer dan 4 keer zoveel punten als Sainz had gehad ?
Ik lees ook nergens dat Rosberg in '14 en '15 Wereldkampioen was geweest als Hamitlon maar wat meer mechanische pech had gehad de afgelopen 2 seizoenen, en daar begrijp ik dan helemaal niks van wanneer het bij Sainz wel de hele tijd wordt verteld.

Sainz beter in Abu Dhabi? Sainz had mazzel in de quali doordat Max werd opgehouden door Massa. En dan wint Sainz het met een paar honderdsten.bvbal79 schreef op zondag 13 december 2015 @ 10:23:
[...]
dus met Max was altijd wat aan de hand als Sainz sneller was? Nee dus.... dat bedoel ik. Abu Dabhi was Sainz gewoon beter en niet die flauwe excuus die jij aandraagt (je klinkt daar wel als Sainz).
In de race was Max z'n race pace veel beter en moest Sainz hem zelfs voorbij laten. Dat Max vervolgens z'n banden aan gort remt is jammer, maar Sainz was absoluut niet sneller.
[Voor 4% gewijzigd door Bosmonster op 13-12-2015 11:35]
Begrijpt iedereen dat voor elke Q die Max won, Sainz ook een verhaal heeft?
Het is wel erg eenzijdig zo. Alsof alleen Max een excuus/reden mag aanvoeren waarom hij niet zo snel was als hij had gekund.
Tikkeltje subjectief/chauvinistisch?
Het is wel erg eenzijdig zo. Alsof alleen Max een excuus/reden mag aanvoeren waarom hij niet zo snel was als hij had gekund.

Ik ben het met je hele bericht helemaal eens. Ik vind Sainz zeker niet slecht, maar hij is absoluut minder dan VES. Ik ben van mening dat betere rijders minder pech en ongelukjes aantrekken gewoon omdat ze veel minder op de verkeerde plaats op het verkeerde moment zijn door hun kwaliteiten. Iets waar een Maldonado bijvoorbeeld niet zo sterk in is...nazuzed schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:01:
[...]
Na Australië is dat inderdaad het geval geweest ja. Sainz heeft 7 keer de kans gehad daarna nog om Max op waarde te kloppen en heeft dat niet gedaan.
[...]
Ik heb Max niet echt onzin horen verkopen afgelopen seizoen en heb dan ook geen reden om aan te nemen dat het dit keer het geval was. Sainz daarentegen heeft regelmatig onzin lopen te verkopen.
Waarom lees ik alleen maar dat Sainz zoveel punten heeft verloren door mechanische pech en dat zonder die pech het verschil in punten kleiner was geweest, maar ik lees nergens dat Max zonder z'n mechanische pech meer dan 4 keer zoveel punten als Sainz had gehad ?

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Dit inderdaad. We kunnen dit topic wel hernoemen naar "[MAX]Het grote Max Fantopic - Welke poster van Max heb jij boven je bed?"Requiem19 schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:40:
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Twee Rookies, beide uitstekend gedaan.
Beide foutjes gemaakt.
In de spaanse pers/fora wordt vast Max zijn mindere punten benadrukt, lekker belangrijk allemaal
Beide foutjes gemaakt.
In de spaanse pers/fora wordt vast Max zijn mindere punten benadrukt, lekker belangrijk allemaal

Gaan we deze discussie (Max vs Carlos) nu elke maand 2x voeren? Op naar 2016!!!
Cogitationis poenam nemo patitur
Zou ik geen probleem mee hebben overigensKassad schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:53:
[...]
Dit inderdaad. We kunnen dit topic wel hernoemen naar "[MAX]Het grote Max Fantopic - Welke poster van Max heb jij boven je bed?"

Zat vandaag op Google Maps te kijken boven Rotterdam, het is dromen hoor maar.... Stratencircuit in Rotterdam? Hoe gaaf zou dat zijn als dat op de kalender zou komen?
Als je op maps gaat kijken kan je met die afstandmeter een hele route uitstippelen, tal van mogelijkheden.
Als je op maps gaat kijken kan je met die afstandmeter een hele route uitstippelen, tal van mogelijkheden.
...ach, wanneer Max naast een andere rijder komt in de toekomst verwacht ik wel dat hij van tijd tot tijd op waarde wordt geklopt (Hamilton kan wel erg snel zijn zo nu en dan, Vettel is ook behoorlijk snel, en Ricciardo ook wel).Bullet NL schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:09:
Gaan we deze discussie (Max vs Carlos) nu elke maand 2x voeren? Op naar 2016!!!
Maar moet je zelfs op een Nederlandse site Sainz al ontzien ? Het is het einde van het seizoen en dat evalueer je toch wat rijders hebben gedaan ?
Veel buitenlandse F1 sites/journalisten proberen Sainz te ontzien omdat ze afhankelijk zijn van de rijders, teams en fans/of zoals Tost/Key rekening moeten houden met sponsors...het jammere er aan is alleen dat die belangen leiden tot geschiedsvervalsing waardoor er bij velen een verkeert beeld ontstaat...
...zonder de discussie nou politiek te willen maken, de massa gelooft ook de BS die er op het journaal wordt verteld i.v.m. Syrië/Rusland/Libië/ISIS/Oekraïne, etc...maar moet F1 geschiedenis dan uiteindelijk in dezelfde onwaarheden gehuld blijven ?...ik kan toch niet de enigste wezen die graag dingen benoemd ziet worden zoals ze daadwerkelijk zijn i.p.v. "de wens is de vader van de gedachte," nou ken ik er wel meer die al die oneerlijkheid die er is de Wereld net zo verafschuwen als ik...
...en nu is nou net de tijd waar allemaal race sites juist een na het seizoen evaluatie doen, en tenzij Tweakers ook afhankelijk is van F1 rijders en hun teams (of dat er zonder dat ik het weet veel Sainz fans hier aanwezig zijn die moeten worden ontzien), waarom mag je daar dan niet op reageren ?
Je kunt een discussie hebben over wat competitief is, en naar mijn mening verslaat de ene sporter van tijd tot tijd de andere sporter gewoon op waarde (dat hoeft dan echt niet 50/50 te wezen)...maar een ander zal alleen kijken naar minieme tijdsverschillen...en dat is gewoon een verschil van mening, en meer ook eigenlijk niet.
Rotterdam City Racing is juist dit jaar niet doorgegaan omdat niemand wilde sponsoren.Jackson6 schreef op zondag 13 december 2015 @ 12:51:
Zat vandaag op Google Maps te kijken boven Rotterdam, het is dromen hoor maar.... Stratencircuit in Rotterdam? Hoe gaaf zou dat zijn als dat op de kalender zou komen?
Als we dan F1 gaan doen in Nederland, dan liever op Zandvoort.
En dan 60-70 duizend mensen over dat ene kleine kutweggetje, en single lane spoorbaan...RocketKoen schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:35:
[...]
Rotterdam City Racing is juist dit jaar niet doorgegaan omdat niemand wilde sponsoren.
Als we dan F1 gaan doen in Nederland, dan liever op Zandvoort.
En zelfs als je dat al klaarkrijgt, waar moeten al deze mensen hun auto's neerzetten ?
Zandvoort is infrastructuur technisch niet geschikt voor grote evenementen, en dan spreek ik niet eens over de al 20 jaar verouderde faciliteiten.
...en dan spreek je nog niet eens over de saaie races die de Zandvoort baan produceert.derx666 schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:44:
[...]
En dan 60-70 duizend mensen over dat ene kleine kutweggetje, en single lane spoorbaan...
En zelfs als je dat al klaarkrijgt, waar moeten al deze mensen hun auto's neerzetten ?
Zandvoort is infrastructuur technisch niet geschikt voor grote evenementen, en dan spreek ik niet eens over de al 20 jaar verouderde faciliteiten.
Misschien zijn er mensen die het leuk vinden om te moeten wachten tot midden in de nacht om nog eens een keer naar huis te kunnen wanneer de race is afgelopen.
Spa zal er ook nog eens flink onder lijden, en nou hebben die het al niet makkelijk, en laat die race nou op de kalender moeten blijven...Zandvoort, liever niet in mijn ogen.
Red Bull Air Race had paar jaar terug iets van een miljoen kijkers in Rotterdam. Het is juist een stad die het prima aankan.derx666 schreef op zondag 13 december 2015 @ 13:44:
[...]
En dan 60-70 duizend mensen over dat ene kleine kutweggetje, en single lane spoorbaan...
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, daar zou de politiek een flinke duit voor in het zakje moeten doen en dat gaan ze echt niet doen, maar het zou theoretisch prima kunnen.
[Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 13-12-2015 18:00]
Rotterdam kan het kwa infrastructuur ook wel aan, Zandvoort daarentegen helemaal niet. Leuke baan om op te rijden, maar niet voor spannende races. Daarvoor is het gewoon te lastig inhalen.Bosmonster schreef op zondag 13 december 2015 @ 17:57:
[...]
Red Bull Air Race had paar jaar terug iets van een miljoen kijkers in Rotterdam. Het is juist een stad die het prima aankan.
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, daar zou de politiek een flinke duit voor in het zakje moeten doen en dat gaan ze echt niet doen, maar het zou theoretisch prima kunnen.
Laten we gewoon genieten van Spa en evt. Nurburgring/Hockenheim als alternatieve thuiswedstrijd, en het hele GP plan voor in NL laten varen. Er is nl. ook no way dat de politiek in Nederland hieraan gaat meewerken, en die heb je voor zulke evenementen nu eenmaal nodig.
Van jullie geliefde filmpjes site (Dumpert alert!!), een compilatie van de F1 crashes van 2015 :
http://www.dumpert.nl/med...te_f1_boemcompilatie.html
http://www.dumpert.nl/med...te_f1_boemcompilatie.html
Dat bedoel ik, maar als je mensen erop wijst snappen ze het nog niet...op naar 2016 en dan zien we het wel weer.Requiem19 schreef op zondag 13 december 2015 @ 11:40:
Sainz heeft gewoon een goed seizoen achter de rug. Alleen jammer voor hem dat Max zijn teamgenoot was.
Niemand zegt volgens mij dat Sainz een slechte rijder is. Alleen is het moeilijk ontkennen dat Max een veel groter talent is en dat hij, zeker in de tweede helft van het seizoen, waar hij het kwalificeren onder de knie kreeg, simpelweg de betere was.bvbal79 schreef op zondag 13 december 2015 @ 23:02:
[...]
Dat bedoel ik, maar als je mensen erop wijst snappen ze het nog niet...op naar 2016 en dan zien we het wel weer.
Daar kun je mensen op blijven wijzen, maar soms snappen ze dat niet

Vindt best mooi, deed me wel direct een beetje aan Ferrari denken. (enkel dan niet rood dus)asing schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 23:42:
[afbeelding]
Niets meer aan doen!
Dus de link is ook wel duidelijk te leggen dan.

Dat klopt, dit is Ferrari-geelIthric schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:51:
[...]
Vindt best mooi, deed me wel direct een beetje aan Ferrari denken. (enkel dan niet rood dus)

Rood is de Italiaanse race kleur. (Corsa Rosso)
Dit is eigenlijk meteen een mooie conclusie. Sainz is goed, maar Max is gewoon net iets beter. Niks mis mee, maar Max heeft de X-Factor zeg maar.Bosmonster schreef op maandag 14 december 2015 @ 07:52:
[...]
Niemand zegt volgens mij dat Sainz een slechte rijder is. Alleen is het moeilijk ontkennen dat Max een veel groter talent is en dat hij, zeker in de tweede helft van het seizoen, waar hij het kwalificeren onder de knie kreeg, simpelweg de betere was.
Daar kun je mensen op blijven wijzen, maar soms snappen ze dat niet
Ik denk dat we na seizoen 2016 pas echt kunnen zeggen of ze aan elkaar gewaagd zijn of niet. Max heeft het voordeel maar dat wordt geflatteerd door pech van Carlos.
Volgend jaar hebben ze een betrouwbaar Ferrari blok achterin, hebben ze allebei F1 ervaring op alle circuits en hebben ze beiden een jaar F1 achter de rug. Eens kijken hoever ze dan uit elkaar staan.
Volgend jaar hebben ze een betrouwbaar Ferrari blok achterin, hebben ze allebei F1 ervaring op alle circuits en hebben ze beiden een jaar F1 achter de rug. Eens kijken hoever ze dan uit elkaar staan.
Je bent zo goed als je laatste race...
Als Sainz, (net als in Abu Dhabi) elke keer 0,010 voor Max blijft kwalificeren in 2016, wordt het toch een heel ander verhaal...
Dus hopelijk blijft Max zichzelf race op race iets verbeteren.
In de race in Abu Dhabi leek er (imo) sprake te zijn van wat overmoed. Te hard pushen, lock-up, banden sleten te snel (zie stint 3), inhaalacties op Button waren niet handig (geef de plek terug en doe het nog een x, maar dan binnen de lijnen, en dan Hamilton achter je houden terwijl je voor P12 aan het racen bent.
Al met al veel fouten in een race waarin je zou verwachten dat hij na een jaar racen minder fouten zou gaan maken.
Als Sainz, (net als in Abu Dhabi) elke keer 0,010 voor Max blijft kwalificeren in 2016, wordt het toch een heel ander verhaal...
Dus hopelijk blijft Max zichzelf race op race iets verbeteren.
In de race in Abu Dhabi leek er (imo) sprake te zijn van wat overmoed. Te hard pushen, lock-up, banden sleten te snel (zie stint 3), inhaalacties op Button waren niet handig (geef de plek terug en doe het nog een x, maar dan binnen de lijnen, en dan Hamilton achter je houden terwijl je voor P12 aan het racen bent.
Al met al veel fouten in een race waarin je zou verwachten dat hij na een jaar racen minder fouten zou gaan maken.
Laatste race van het jaar.. nog even proberen wat te bewijzen, ook als is dat totaal niet nodigRequiem19 schreef op maandag 14 december 2015 @ 09:30:

En als je als krap 18 jarige niet meer kan zitten door alle veren in je reet voor je inhaalacties, snap ik ook wel dat ie een keertje overmoedig wordt

Ik denk dat we hier nu juist zagen waarom Sainz in zijn eerste jaar meer foutjes heeft gemaakt dan Max.. Als je achterligt op je teamgenootje ga je harder pushen en dus vaker over de grens.
Volgend jaar moeten beiden echt laten zien wat ze waard zijn. Max moet de verwachtingen waarmaken, en Sainz moet laten zien dat ie inderdaad niet onderdoet voor Max.
Red Bull is heel gul in het geven van kansen, maar ook heel hard als je die kans niet verzilverd.
Ik hoop op een seizoen waarbij een getunede Zwitserse Renault ongeveer gelijk is aan een 1 jaar oude Ferrari... Flinke gevechten op de baan met de mannen van RBR.
En dan in 2017 zelf voor RBR terwijl ze daar de zaken weer helemaal op orde hebben

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Het is dan ook het exacte model van de SF14-T met alleen een geel/zwart photoshop jasje erover heenIthric schreef op maandag 14 december 2015 @ 08:51:
[...]
Vindt best mooi, deed me wel direct een beetje aan Ferrari denken. (enkel dan niet rood dus)

De kleurstelling zou leuk zijn maar de uiteindelijke wagen gaat er natuurlijk anders uitzien.
Dat het Pirelli nieuws nog niet hier staat!
Max is de absolute koning van het inhalen dit seizoen, 49 keer. Carlos zit hem op zijn hielen met 45 keer, waarmee Toro Rosso het inhaalteam van 2015 is
.
bron : http://www.gpupdate.net/n...-vaker-in-dan-verstappen/
Max is de absolute koning van het inhalen dit seizoen, 49 keer. Carlos zit hem op zijn hielen met 45 keer, waarmee Toro Rosso het inhaalteam van 2015 is

bron : http://www.gpupdate.net/n...-vaker-in-dan-verstappen/
Niet echt een titel waar waarde aan hangt... Misschien eruit opmaken dat de kwalificatie nog beter kan
.
Maar wat me dan wel opvalt: SAI heeft er maar 4 minder maar er is er geen een blijven hangen.....

Maar wat me dan wel opvalt: SAI heeft er maar 4 minder maar er is er geen een blijven hangen.....
Ik stond al een keertje te juichen, maar de grote baas denkt met mij mee:
Mogelijke terugkeer Alfa Romeo in de F1.
http://www.ansa.it/englis...e6-a338-c5f0eb728eea.html
En de grappen over roest kunnen we wel weglaten, auto's laten wegroesten is tegenwoordig aan andere merken besteedt.
Mogelijke terugkeer Alfa Romeo in de F1.
http://www.ansa.it/englis...e6-a338-c5f0eb728eea.html
En de grappen over roest kunnen we wel weglaten, auto's laten wegroesten is tegenwoordig aan andere merken besteedt.
Waiting on the world to change
Omdat hij meestal een goede eerste ronde reed. Inhaalacties minus de 1e ronde zal beduidend minder zijn.StealthyPeanut schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:24:
Niet echt een titel waar waarde aan hangt... Misschien eruit opmaken dat de kwalificatie nog beter kan.
Alfa... naam met veel verleden, maar heeft dat nu potentieel? Naamsbekendheid is leuk, maar FCA wil uiteraard meer auto's verkopen. Gaat ze dat lukken met Alfa?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Aan de andere kant, wat hebben ze aan twee/drie/vier teams die met het Ferrari logo rond rijden.
Denk dat Alfa meer te winnen heeft dan Ferrari te verliezen.
Denk dat Alfa meer te winnen heeft dan Ferrari te verliezen.
Met welk merk anders? Haas met Chrysler zou nog kunnen als ze zich op de Noord Amerikaanse markt willen richten. Lijkt me echter dat ze dat sowieso pas doen als blijkt dat ze ook potten kunnen breken met Haas. Daarnaast is de F1 in the USA een veel minder sterk marketing instrument.ijdod schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:50:
Alfa... naam met veel verleden, maar heeft dat nu potentieel? Naamsbekendheid is leuk, maar FCA wil uiteraard meer auto's verkopen. Gaat ze dat lukken met Alfa?
Een FIAT in de F1 is gewoon niet geloofwaardig als ze zich op de Europese markt willen richten.
Ze willen met Alfa Romeo de competitie aangaan met BMW, Mercedes en Audi..
Dan is de F1 een uitstekend platform lijkt me.
Als er 1 merk in het portfolio van FCA is waarmee ze meer sales kunnen genereren dan is dat alfa wel. Er zitten een paar leuke auto's bij voor de lease en een paar in het hogere klassement.
Tel daar het raceverleden en de nog altijd aanwezig liefde voor alfa van menig autoliefhebber en het is eigenlijk heel logisch.
@Sanderb: Mooi gezegd!
En ter aanvulling: De nieuwe AR Giulia moet vooral in Amerika en Azië de verkoop omhoog gooien. Ze zijn dus naarstig op zoek naar hernieuwde naamsbekendheid. Dit is dus een van de trucjes.
En ter aanvulling: De nieuwe AR Giulia moet vooral in Amerika en Azië de verkoop omhoog gooien. Ze zijn dus naarstig op zoek naar hernieuwde naamsbekendheid. Dit is dus een van de trucjes.
Ehmmmsanderb schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:37:
[...]
Een FIAT in de F1 is gewoon niet geloofwaardig als ze zich op de Europese markt willen richten.
15 jaar dominantie in GP racing mag en kan je niet onder tafel schuivenFrom about 1905 to the late-1920s, FIAT was Italy’s major contender in international Grand Prix racing and made quite a name for itself. Not only talented drivers, but most certainly an assembly of exceptional engineers and technicians, accounted for FIAT’s dominance.
Such was their impact on the competition that those who tried to keep up with the pace dictated by FIAT did often not have a better solution than to copy. Some competitors went even further by hiring away talented employees who did not seem to achieve recognition while at work for FIAT.

Wil je met AR strijden tegen BMW, Mercedes en Audi, dan kom je in een andere klasse terecht :Ze willen met Alfa Romeo de competitie aangaan met BMW, Mercedes en Audi..
Dan is de F1 een uitstekend platform lijkt me.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ENdR2c7UDWg]
Yeps al dat rood vooraan :
[Voor 12% gewijzigd door asing op 14-12-2015 22:08]

Klassieker, Nannini die compleet los gaat ( vanaf 44:50 )[b]asing schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:06:[
Wil je met AR strijden tegen BMW, Mercedes en Audi, dan kom je in een andere klasse terecht :
[video]
Maar zal mij benieuwen welk team Alfa voor ogen heeft
Waarmee? Met een enkel concreet model op de horizon? De vorige generatie trok dat vergelijk al niet; ik hoop van harte dat de Giulia een doorslaand succes wordt, maar ik geloof er niet meer zo in. (156 gehad, 159 geleased)sanderb schreef op maandag 14 december 2015 @ 21:37:
Ze willen met Alfa Romeo de competitie aangaan met BMW, Mercedes en Audi..
Eerlijk gezegd is Maserati geloofwaardiger in dat segment (waarmee ik niet zeg dat Maserati een geloofwaardiger merk in de F1 zou zijn).
Ik hoop van harte dat Alfa iets in de F1 gaat doen, begrijp me niet verkeerd, meer is beter zou ik bijna zeggen, maar ik zie de businesscase niet zo. Nu betalen ze me daar ook niet voor, dus wie weet heb ik het mis

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Ja dat waren de tijden.Humma Kavula schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:24:
[...]
Klassieker, Nannini die compleet los gaat ( vanaf 44:50 )
Maar zal mij benieuwen welk team Alfa voor ogen heeft
Als het merk Alfa Romeo in de F1 gezet wordt dan denk ik dat er een sticker op de Toro Rosso komt. Sauber zie ik niet gebeuren, die PR waarde ligt lager en Haas is er denk ik wel wat aan gelegen om Ferrari op de body te hebben staan. Alfa Romeo heeft een hele kleine markt in de US.
Maar we gaan het vanzelf meemaken.

Het is een 5-jaren planijdod schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:36:
[...]
Waarmee? Met een enkel concreet model op de horizon? De vorige generatie trok dat vergelijk al niet; ik hoop van harte dat de Giulia een doorslaand succes wordt, maar ik geloof er niet meer zo in. (156 gehad, 159 geleased)
Eerlijk gezegd is Maserati geloofwaardiger in dat segment (waarmee ik niet zeg dat Maserati een geloofwaardiger merk in de F1 zou zijn).
Ik hoop van harte dat Alfa iets in de F1 gaat doen, begrijp me niet verkeerd, meer is beter zou ik bijna zeggen, maar ik zie de businesscase niet zo. Nu betalen ze me daar ook niet voor, dus wie weet heb ik het mis.

Als het gaat om auto's verkopen is AR logisch. Die kún je namelijk verkopen..aan een groter publiek.
De Audi, Mercedes, BMW markt is groter dan de absolute grote topmodellen. Met Fiat is historisch misschien niets mis, maar om nu een 500(X)(L) te gaan verkopen door naam te maken in de F1? Ik zie het niet gebeuren.
Maserati zou dan weer wel kunnen, maar dan zit je -net als met Ferrari zelf- in een stuk kleiner segment. Het blijven voor bijna iedereen droomauto's...en er hangt al een droomposter met een Ferrari aan de muur.
Als VW de stap wel had gezet, zouden ze met een Audi A3 (RS) F1 edition meer verkopen dan met een R8.
Ik zou het voor Ferrari legitiem vinden als ze naar boven toe kunnen vertellen dat 'race on sunday, sell on monday' nu ineens wel gaat gelden.
En als dat er voor zorgt dat ze meer funding hebben om Mercedes bij te halen, dan mogen ze van mij die AR sticker direct bij Max op de auto plakken

AR op de TR lijkt me niet voor de hand liggend gezien het oude blok.
Bij Alfa gok ik erop dat ze een jonge(re) doelgroep willen aanspreken, misschien toch een vervanger voor de overjarige Ferrari achterin de TR? Een gerebadgede same-season Ferrari motor onder de naam van Alfa Romeo, denk ik dan aan.
[Voor 23% gewijzigd door Destruction op 15-12-2015 00:54]
Citroen Berlingo 2.0HDi '05 | Yamaha FZS600 Fazer '00 | Gravity is a myth, earth sucks.
Met het gekloot bij VAG, had de FCA groep, in mijn ogen sowieso moeten toeslaan, door flinke rebadges door te voeren in de Formule 1. Ferrari blijft op zichzelf een sterke en vooral exclusieve merknaam, door deze naam bij de mindere teams onder te brengen doet het naar mijn idee alleen maar afbreuk op de merknaam maargoed. Als ik ome Sergio was, zou ik gaan voor: Haas F1 - Dodge SRT, STR - Alfa Romeo, en Sauber - Maserati of Abarth aangezien het een achterhoede team is.
Buiten dat om, kijk eens wat voor mooi merkenpalet je ineens hebt in de Formule 1; Honda, Mercedes, Ferrari, Renault, Dodge, Alfa Romeo, Maserati of Abarth, en dan nog TAG Heuer.
Buiten dat om, kijk eens wat voor mooi merkenpalet je ineens hebt in de Formule 1; Honda, Mercedes, Ferrari, Renault, Dodge, Alfa Romeo, Maserati of Abarth, en dan nog TAG Heuer.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Vind je dat vreemd? Dit is een renault f1 blok uit de tijd dat ze nog wonnen:MailMan schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:54:
[...]
wtf?
Zijn dat injectoren die nog voor de luchtinlaat zitten?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.