I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wat een blamage van die organisatie..
[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 05-12-2015 00:30 ]
De 3 verschillende awards zijn zo tot stand gekomen...Firesphere schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:06:
[...]
Dat klinkt een stuk logischer inderdaad.
Vorig jaar had hij ook al de 'Action of the Year' award, volgend jaar meer weer.Verstappen was voted 'Rookie of the Year' by fellow drivers from a range of categories, 'Personality of the Year' by the media, and took the 'Action of the Year' prize following a fan vote.
http://www.gpupdate.net/e...ollects-three-fia-awards/
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=rixwsuj7VkM]
Edit : het was nog nooit eerder voorgekomen dat iemand 2 van die 3 prijzen tegelijk had gewonnen, laat staan alle 3.
Teenage motor racing sensation Max Verstappen concluded an incredible rookie season in the FIA Formula One World Championship by taking all three of the Federation’s special vote-based awards at the 2015 FIA Prize-Giving in Paris.
The Dutch racer took the Personality of the Year, Rookie of the Year and Action of the Year – the first time anyone has claimed more than one of the non-Championship related awards in the same season.
http://www.fia.com/news/m...k-awards-fia-prize-giving
[ Voor 33% gewijzigd door nazuzed op 05-12-2015 01:09 ]
.vhal schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 14:44:
Trust, pre-crisis sponsoring op een Minardi. Zien we niet meer terug op zo'n manier. Gek genoeg staan KPMG en Randstad wel vrij prominent op de wagens van Williams.
En Rexona = Unilever....
Cogitationis poenam nemo patitur
Maar komt dat ook niet een beetje omdat de stemming via internet werd gehouden?nazuzed schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 00:43:
[...]
Edit : het was nog nooit eerder voorgekomen dat iemand 2 van die 3 prijzen tegelijk had gewonnen, laat staan alle 3.
Alleen actie van het jaar is door het internet gekomen, persoonlijkheid is door race journalisten gekozen, en rookie komt door een commissie van ex top racers.Martinspire schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 01:19:
[...]
Maar komt dat ook niet een beetje omdat de stemming via internet werd gehouden?
The FIA Personality of the Year award is handed out according to votes cast by accredited media from across the FIA’s Championships. The first round of votes establishes a top 10, with the second round deciding the Personality of the Year. Verstappen’s selection is even more impressive given the media have had just one season to get to know the Toro Rosso driver.
The Rookie of the Year award is decided by the FIA Drivers’ Commission, presided over by two-time World Champion Emerson Fittipaldi. The Commission, made up of drivers with a combined 12 World Championships and 14 Le Mans victories, forms a supremely qualified judging panel for the selection of the most impressive first-year driver in an FIA Championship.
Finally, in the category voted for by motor sport fans from across the world, Verstappen won the Action of the Year award for his daring move around the outside of Sauber’s Felipe Nasr at the fearsome Blanchimont corner during the 2015 Belgian Grand Prix.
“Personality of the Year? I’m not sure why I won that, but it’s nice to know the media like me!”
http://www.fia.com/news/m...k-awards-fia-prize-giving
Maarja, als de teambazen hem maar goed vinden
? Te veel gedronken?Erwin schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 23:46:
Wel mooi dat de FIA je vijf dagen terug nog in de bek tuft, en het nu zijn eigen hagje wil promoten door wat blik op plastic te overhandigen t.o.v. 10 journalisten en Jackie Stewart in een rok ergens in de woestijn. O,dit jaar toch weer in Parijs. Biedingen waren zeker niet hoog genoeg voor Todt om zover te vliegen.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Mja dit soort dingen vind ik zelf ook wel wat overdreven, maar hij zit nu gewoon in het hoofd van de mensen die er toe doen. En daar wil je zitten. Dat er wat fans negatief zijn is jammer, maar niet zo heel raar. Mensen zijn namelijk al snel jaloers op dergelijke zaken. Ik hoop alleen dat ie wel gewoon zichzelf blijft. Volgend seizoen wordt belangrijk of ie zijn succes kan vasthouden. Als ie nu vaker botst of een auto afschrijft, dan is het snel gedaan. Of als ie kleurloos rond gaat rijden omdat ie nu met DRS er wel voorbij komt. Blijft ie doorgaan met mooie acties en brengt ie de auto goed aan de finish, dan gaat dit wel mooi worden. Er zal nu meer druk op hem komen te staan, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt.Exocet schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:47:
Valt me wel op dat de reacties van internationale volgers redelijk negatief is op Max. Komen toch regelmatig termen als "overrated" voorbij op dit nieuws.
Plus dat het natuurlijk gewoon goed is voor Nederland. Zie al die kartingbanen die profiteren van de populariteit van Max. Of horeca die de races uitzenden (naast de bekende cafe van Verstappen, zullen er vast meer komen)
Waar kom jij deze negativiteit tegen en waardoor heb je het idee dat dit de trend is?Exocet schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 08:47:
Valt me wel op dat de reacties van internationale volgers redelijk negatief is op Max. Komen toch regelmatig termen als "overrated" voorbij op dit nieuws.
...
...omdat hij gewoon lekker zichzelf is...die prijs is dan ook een mooie aanmoediging voor hem om gewoon zichzelf te blijven.
[ Voor 13% gewijzigd door nazuzed op 05-12-2015 13:28 ]
Suzi aan het soppen @ 1:05

Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
alles kan off-topic
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
How many WC do you want to win ?
Well the record is seven....
BAAS xD
Ik lag in inder geval dubbel
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Hij heeft zeker humor:Ome Ernst schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:12:
[...]
BAAS xD
- Wat rij je nu op straat
- Een Renault Clio. Logisch, de raceauto heeft een Renault motor, dus het is logisch dat ik daar op straat ook mee rij
- Dat wordt volgend jaar wel anders?
- Ja, een Fiat
www.steamloco.info
Die was ook goed inderdaad. Maar als ik hem was ging ik ook in een fiatje rijden. Een Abarth is geen straf. Een Ferrari straatauto kan altijd nog.Spoetnik385 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:19:
[...]
Hij heeft zeker humor:
- Wat rij je nu op straat
- Een Renault Clio. Logisch, de raceauto heeft een Renault motor, dus het is logisch dat ik daar op straat ook mee rij
- Dat wordt volgend jaar wel anders?
- Ja, een Fiat
![]()
Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.
Heb ook zo'n vermoedden dat hij dat wel gaat doen.Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom het voor Max niet verstandig is nu in een Ferrari straatauto te gaan rijden.Ome Ernst schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:32:
[...]
Die was ook goed inderdaad. Maar als ik hem was ging ik ook in een fiatje rijden. Een Abarth is geen straf. Een Ferrari straatauto kan altijd nog.
www.steamloco.info
Idd, die gast heeft nog maar net zijn rijbewijs, dan is het niet verstandig om meteen zo'n snelle supersportwagen te gaan rijden.Spoetnik385 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:47:
[...]
Heb ook zo'n vermoedden dat hij dat wel gaat doen.Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom het voor Max niet verstandig is nu in een Ferrari straatauto te gaan rijden.
alles kan off-topic
Ankona schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:50:
[...]
Idd, die gast heeft nog maar net zijn rijbewijs, dan is het niet verstandig om meteen zo'n snelle supersportwagen te gaan rijden.

Of was je serieus?
[..]zie lewis 2wk geledenSpoetnik385 schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:47:
[...]
Heb ook zo'n vermoedden dat hij dat wel gaat doen.Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom het voor Max niet verstandig is nu in een Ferrari straatauto te gaan rijden.

Van Clio RS naar Fiat 500 Abarth 695 Biposto, moet kunnen, toch?Ome Ernst schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:32:
[...]
Die was ook goed inderdaad. Maar als ik hem was ging ik ook in een fiatje rijden. Een Abarth is geen straf. Een Ferrari straatauto kan altijd nog.
Testing, one, two ...

En om dat nog ontopic te houden: Ferrari rijdt met een Alfa logo aan de zijkant, om de nieuwe strategie van de Fiat groep kracht bij te zetten (Alfa Romeo weer in Amerika introduceren). Door Max zo'n Alfa onder zijn kont te schuiven, heb je veel exposure en spreek je gelijk een jong publiek aan.
/me is Alfa Romeo gek en ziet dit graag gebeuren

Waiting on the world to change
Interview ook goed gedaan weer, hij scoorde zeker ook punten bij de interviewster
Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
Toch denk ik dat weinig jongeren met een dergelijke Alfa gaan rijden hoorpinda powerrr schreef op zondag 06 december 2015 @ 00:45:
Neuhh, ik zie hem liever in de nieuwe Alfa Romeo Giulia, is tenslotte ook Fiat groep
[afbeelding]
En om dat nog ontopic te houden: Ferrari rijdt met een Alfa logo aan de zijkant, om de nieuwe strategie van de Fiat groep kracht bij te zetten (Alfa Romeo weer in Amerika introduceren). Door Max zo'n Alfa onder zijn kont te schuiven, heb je veel exposure en spreek je gelijk een jong publiek aan.
/me is Alfa Romeo gek en ziet dit graag gebeuren![]()
Maar er zijn genoeg andere modellen die nog wel interessant kunnen zijn. Maar het is even afwachten hoe de sponsoring gaat verlopen. Als Ferrari geen korting geeft voor dergelijke exposure, kunnen ze vanalles gaan rijden natuurlijk. Dan is het misschien Cepsa die iets gaat voorstellen.
Haha, same hereOme Ernst schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 22:12:
[...]
BAAS xD
Kan niet wachten tot deze jongen in een Ferrari zit
Ook weer een ontzettend volwassen en sterk interview imo. Die bbc-chick kan hij makkelijk mee naar huis kijgen iig
Verwijderd
Lauda burn!
We had lots of Vodka... what did it do again? What do you mean? You didnt perform as quick is in the beginning.
https://streamable.com/fhdh
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2015 10:00 ]
Je hebt het vast over die BBC-chick en Max. Maar het lijkt nu net alsof je het over Lauda en Hamilton hebtMikeyMan schreef op zondag 06 december 2015 @ 10:01:
Op zich is ze oud genoeg om zijn moeder te zijn... Hell, met een beetje opschieten zowat zijn oma

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2015 18:11 ]
Testing, one, two ...
Bernie is over z`n uitvaart verzekering aan het denken.hardware-lover schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:06:
Bernie kijkt ook nogal wantrouwend toe en vertrouwd het zaakje niet
How do you save a random generator ?
Heel gaaf, maar man wat een slechte organisatie daar bij die uitreiking. Ziet er erg amateuristisch uit allemaal.
Of is het gewoon de Franse manier van presenteren/organiseren en hoort het zo?
http://www.dailymotion.co...-2015-fia-formula-1_sport
Met de stem van: Morgan Freeman
Tnx!Paulus07 schreef op zondag 06 december 2015 @ 19:20:
FIA Prize Giving 2015 - FIA Formula 1
http://www.dailymotion.co...-2015-fia-formula-1_sport
Met de stem van: Morgan Freeman
Ik zou volgend jaar een paar dingen willen wijzigen. De dame in dat charmante pakje mag per direct plaats maken voor Suzi Perry en de meneer mag ook vervangen worden. Ik twijfel alleen tussen DC, EJ en MB.
Er gaat zoveel geld in de FIA om en dan komen ze met dit.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
http://awards.autosport.com/2015-nominees/
http://beta.autosport.com...304/autosport-awards-2015
[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 06-12-2015 22:48 ]
Testing, one, two ...
Porsche voor racing car of the year btw

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Tja de uitdrukking "Met de Franse slag" komt ergens vandaan hemax schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:48:
[...]
Heel gaaf, maar man wat een slechte organisatie daar bij die uitreiking. Ziet er erg amateuristisch uit allemaal.
Of is het gewoon de Franse manier van presenteren/organiseren en hoort het zo?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Inderdaad niet zo'n hele grote verrassing dat Infiniti vertrekt bij Red Bull racing was duidelijk dat het deal was via Renault. Zal me niks verbazen als Total ook nog zal verdwijnen, die zullen wel overstappen naar Renault.Adam Cooper @adamcooperF1
No big surprise as @redbullracing confirms that it has ended its deal with Infiniti despite having a contract for 2016
In de plaats van een rijders carrousel in de winter is het nu meer een sponsor carrousel aan het worden met sponsoren die overstappen naar andere teams.
00:03 The three F1 rookies - Max Verstappen, Carlos Sainz Jr and Felipe Nasr - are up against rookie Le Mans winners Nick Tandy and Earl Bamber, and DTM star Tom Blomqvist in this one.
00:04 Brundle goes "off piste" briefly to say "I really hope the BBC stays in F1 next year. We push each other along and it's good for F1."
00:04 Back to the rookies: "We've seen some amazing talent, I've got so much faith in the future of Formula 1."
00:05 "The man who's going to win this award has really lit up the Formula 1 tracks this year and given us so much to talk about - it's Max Verstappen of course," says Brundle as he announces Verstappen as Rookie of the Year.
Bron: http://beta.autosport.com...304/autosport-awards-2015
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 07-12-2015 00:07 ]
Testing, one, two ...
Verwijderd
Is dat niet Henri Pescarolo? (Le Mans)hardware-lover schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:06:
Wie is die man met die baard die Max aanspreekt op onderstaande foto? Bernie kijkt ook nogal wantrouwend toe en vertrouwd het zaakje niet
[afbeelding]
Dat niet maar ik herken verder ook even niet wie het wel is.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:18:
[...]
Is dat niet Henri Pescarolo? (Le Mans)
Pescarolo is inmiddels helemaal kaal, de man op de foto niet.Verwijderd schreef op maandag 07 december 2015 @ 00:18:
Is dat niet Henri Pescarolo? (Le Mans)
Radiostilte tot de eerste tests in februari
Is de stoelendans ook al helemaal afgerond?Bosmonster schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:23:
Nou, laat het lange wachten maar beginnen. Gelukkig heeft Max nog vanalles gewonnen zodat er nog wat nieuws was, maar dat is nu ook weer even voorbij...
Radiostilte tot de eerste tests in februari
alles kan off-topic
Wordt maar een heel kort dansje dit jaar. Uit mijn hoofd:Ankona schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:49:
[...]
Is de stoelendans ook al helemaal afgerond?
Grosjean->Haas
Gutierrez->Haas
Palmer->Lotus (Renault)
(En Rossi i.p.v. Merhi bij Marussia maar dat is nu al zo).
[ Voor 9% gewijzigd door Grimmie187 op 07-12-2015 13:55 ]
Neuh, Manor Marussia moet de coureurs nog bekend maken en ik zie Renault F1 (Lotus) ook nog wel een "Kaltenborntje" doen...Ankona schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:49:
[...]
Is de stoelendans ook al helemaal afgerond?
Renault zal het pas ergens in januari officieel bekend maken... Ik ben wel heel benieuwd hoe dat gaat lopen.vhal schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:52:
[...]
Neuh, Manor Marussia moet de coureurs nog bekend maken en ik zie Renault F1 (Lotus) ook nog wel een "Kaltenborntje" doen...
Als ik het goed begrepen heb, is het sponsorgeld van Maldonado en Palmer al gebruikt om rekeningen van Lotus te betalen en dat ging niet om kleine bedragen.
Bij Marussia vind ik het ook lastig. Aan de ene kant zou ik daar graag wat talenten van Mercedes geparkeerd worden (Wehrlein en Ocon) . Maar aan de andere kant wil je dat niemand aandoen.
Als ze volgend jaar nog steeds zo matig presteren, is er geen enkele mogelijkheid om je als coureur te bewijzen daar.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
zal me niets verbazen als blijkt dat 2016 hun laatste seizoen wordtsanderb schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:07:
Als ze volgend jaar nog steeds zo matig presteren, is er geen enkele mogelijkheid om je als coureur te bewijzen daar.
Voor ons als leken misschien, maar voor pro scouts en mensen met toegang tot alle technische data is dat vast anders.sanderb schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:07:
[...]
Bij Marussia vind ik het ook lastig. Aan de ene kant zou ik daar graag wat talenten van Mercedes geparkeerd worden (Wehrlein en Ocon) . Maar aan de andere kant wil je dat niemand aandoen.
Zo heeft Rossi zich, ondanks dat je er niet zoveel van zag, toch aardig in de spotlight gereden. Hij reed Stevens er gewoon uit en dat in z'n eerste races ooit in F1.
Dat verwacht ik niet, denk dat Mercedes er wel wat pap in blijft gieten om hun junioren te kunnen laten rijden. Is een schijntje natuurlijk wat dat betreft.himlims_ schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:12:
[...]
zal me niets verbazen als blijkt dat 2016 hun laatste seizoen wordt
Zelfde eigenlijk met wat Ferrari doet met Haas.
Ze zijn allemaal het trucje van Red Bull aan het afkijken nu.
Maar goed, wie er nu dus voor Manor (of hoe het gaat heten) gaat rijden zal mij persoonlijk om het even zijn.
[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 07-12-2015 15:48 ]
Dat betwijfel ik, ik denk zelf dat het Ferrari meer te doen is om marketing in de USA en extra data voor ontwikkeling van de eigen auto. (Die loophole is nu trouwens gesloten, dus zal lastiger gaan worden om de Ferrari sneller te maken onder de vlag van Haas).Bosmonster schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:42:
[...]
Ze zijn allemaal het trucje van Red Bull aan het afkijken nu.
Ferrari zelf rijdt eigenlijk enkel met bewezen coureurs. Schumacher, Raikkonen, Alonso, Vettel... allemaal zeer ervaren coureurs toen ze bij Ferrari kwamen rijden. Wat moeten ze met een team dat er enkel is om talenten op te leiden als talenten toch nooit een kans krijgen bij Ferrari.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Het talentenprogramma van Ferrari (Ferrari Driver Academy) heeft net juist een boost gekregen. Daarnaast heeft Ferrari ervoor gezorgd dat Gutierrez (Ferrari development driver) bij Haas kan rijden.XyritZz schreef op maandag 07 december 2015 @ 15:52:
[...]
Dat betwijfel ik, ik denk zelf dat het Ferrari meer te doen is om marketing in de USA en extra data voor ontwikkeling van de eigen auto. (Die loophole is nu trouwens gesloten, dus zal lastiger gaan worden om de Ferrari sneller te maken onder de vlag van Haas).
Ferrari zelf rijdt eigenlijk enkel met bewezen coureurs. Schumacher, Raikkonen, Alonso, Vettel... allemaal zeer ervaren coureurs toen ze bij Ferrari kwamen rijden. Wat moeten ze met een team dat er enkel is om talenten op te leiden als talenten toch nooit een kans krijgen bij Ferrari.
De grote teams hebben allemaal een eigen development programme, maar er is juist momenteel veel kritiek dat er te weinig doorstroommogelijkheden zijn vanuit GP2 bijvoorbeeld. Juist daarom zijn die grote teams nu geïnteresseerd in nauwe samenwerkingen met kleinere teams om daar af en toe iemand te laten rijden.
Daarom mogen we ook in onze handjes wrijven dat papa Jos zo slim is geweest om het Red Bull programma te accepteren waar die direct kon instromen bij STR. Ook alle andere teams stonden in de rij, maar dan belandt je ergens op de bank en mag je blij zijn om af en toe een training te mogen rijden.
[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 07-12-2015 16:03 ]
George Lucas heeft een idee voor een 6 delige F1 documentaire en zoekt iemand voor de rol van de jonge ster die later de bad guy gaat spelen.hardware-lover schreef op zondag 06 december 2015 @ 18:06:
Wie is die man met die baard die Max aanspreekt op onderstaande foto? Bernie kijkt ook nogal wantrouwend toe en vertrouwd het zaakje niet
[afbeelding]
Stukje uit dat artikel:Bosmonster schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:00:
[...]
Het talentenprogramma van Ferrari (Ferrari Driver Academy) heeft net juist een boost gekregen. Daarnaast heeft Ferrari ervoor gezorgd dat Gutierrez (Ferrari development driver) bij Haas kan rijden.
Ferrari zal haar strategie m.b.t. coureurs moeten wijzigen wil een FDA ook echt bestaansrecht hebben."The only driver under the age of 27 to have driven for the Scuderia in the last 20 years was Felipe Massa, who was 24 when he got his Ferrari seat in 2006."
Het zijn altijd, zoals iemand hier al eerder zei, bewezen coureurs.
Ik zie Vettel voorlopig niet weggaan bij Ferrari, maar vraag me af of hij het accepteert dat er een jong talent naast hem neergezet wordt.
Je kunt van Hamilton vinden wat je wil, maar hij heeft wel altijd sterke teamgenoten.. Veel 1e rijders willen dat niet. (En de ruzies bij Mercedes zijn dan ook niet gek).
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Klopt, zoals een subteamsanderb schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:28:
[...]
Ferrari zal haar strategie m.b.t. coureurs moeten wijzigen wil een FDA ook echt bestaansrecht hebben.
Het zijn altijd, zoals iemand hier al eerder zei, bewezen coureurs.
Hey, en laten ze nu net een nieuwe manager aangesteld hebben voor de Academy, gezegd hebben dat ze meer willen investeren in jonge coureurs EN ook nog een diepgaande samenwerking met een nieuw team zijn begonnen, waar ze nota bene een development driver hebben neergezet.
Het lijkt wel een strategiewijziging. Eentje die verdomd veel neigt naar de strategie zoals RBR die voert met STR.
Is het hun doel om exact hetzelfde te gaan doen als RBR? Dat is koffiedik kijken en persoonlijk verwacht ik dat ook niet (Mercedes misschien een aardig eind ooit). Maar volgens mij is er weinig twijfel over het succes van de STR-methode en de interesse die Mercedes en Ferrari in een dergelijk model hebben.
[ Voor 54% gewijzigd door Bosmonster op 07-12-2015 18:08 ]
Bron: http://www.motorsport-mag...on/#.VmVxNJBeESs.facebookMax Verstappen war eine sehr positive Überraschung für viele im Paddock, nachdem es zuvor viel Kritik gegeben hatte, dass ein 17-Jähriger in die Formel 1 kommt. Fühlen Sie sich jetzt bestätigt?
Dr. Helmut Marko: Wir sind es eigentlich gewohnt, dass permanent Kritik kommt. Das absurde ist, dass einige, die am lautesten geschrien haben, jetzt fast unmoralische Angebote an Verstappen machen.
Teams die serieus voor de punten kunnen gaan zijn verder RBR en Honda. Mogelijk dat na komend jaar Renault het kansen stokje van RBR overneemt omdat RBR zelf geen motortje in elkaar kan zetten.
Dit zijn wel teams die technisch nog een achterstand in moeten lopen, maar voor een nieuwe kandidaatkampioen (zoals Max) lijkt het me dat hij bij een van deze teams een eerste stoeltje moet zien te krijgen. (en dan het geluk hebben dat dat team op het juiste moment de technische supermacht wordt)
alles kan off-topic
Don't believe the hype.
[ Voor 21% gewijzigd door Tackleberry op 07-12-2015 22:58 ]
De nieuwe looks van de F1 auto in 2017!
Ben benieuwd!!
http://www.ams-mag.com/bi...ow_item=2#fotoshow_item=0
Ziet er goed uit! De achtervleugels weer in de oude stijl en de achterbanden ook weer breder. Ik vind het erg mooi!RoyK schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:29:
Iemand dit al gezien?
Ben benieuwd!!
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Met de brede achterbanden las ik dat ze secondes per rondje sneller gaan!Gé Brander schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:58:
[...]
Ziet er goed uit! De achtervleugels weer in de oude stijl en de achterbanden ook weer breder. Ik vind het erg mooi!
Hoop dat de achtervleugel het niet nog lastiger maakt om in te halen.
Verwijderd
Waarom steeds de regels veranderen? Laat het dan los.Gé Brander schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:58:
[...]
Ziet er goed uit! De achtervleugels weer in de oude stijl en de achterbanden ook weer breder. Ik vind het erg mooi!
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Want meer dan 3 seconde per ronde sneller? Dat willen we toch zien of nietVerwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:56:
[...]
Waarom steeds de regels veranderen? Laat het dan los.

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 08-12-2015 09:27 ]
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Maar dat laatste gaat niet per se samen met dat eerste. Of de auto's nou 3 sec sneller of langzamer worden zal me aan m'n reet roesten, ik wil zien dat de auto's moeilijker te besturen zijn, dat ze niet te veel hoeven te sparen (brandstof of banden) en dat het makkelijker wordt om vlak achter een andere auto te rijden. Hoe dat gebeurt maakt me niet zoveel uit, zag al mensen met het idee komen om ground-effect terug te brengen zodat er minder downforce nodig is, wat het makkelijker maakt om vlak achter anderen te hangen.Damian schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 09:26:
[...]
Want meer dan 3 seconde per ronde sneller? Dat willen we toch zien of nietDat rijders weer bang zijn voor hun auto, en dat het geen playstation 3 op wielen is.
Dat ben ik zeker met je eens, maar het mag toch wel mooi gevonden worden?Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 08:56:
[...]
Waarom steeds de regels veranderen? Laat het dan los.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Erg veel veranderingen. Dat kunnen dus nog grote verassingen worden hoe de teams gaan presteren komend jaar. Als het ontwerp niet goed is, of juist wel, zou je zomaar andere teams voorin kunnen gaan zien gezien er ontzettend veel aan te passen is.RoyK schreef op maandag 07 december 2015 @ 23:29:
Iemand dit al gezien?
Ben benieuwd!!
Dan kijk ik gelijk weer naar TR. Als het ontwerp slechter is dan de concurrenten, zouden ze ondanks de wat sterkere motor zomaar achterin kunnen rijden, omdat ze bijvoorbeeld op downforce meer verliezen dan de rest. In het positieve geval zouden ze juist nog meer dan voren kunnen rijden a la Williams dit jaar. Dat zou wel erg gaaf zijn.
Maar als ik de veranderingen zo zie, lijkt het wel alsof de auto's compleet opnieuw moeten worden gebouwd en iedereen bijna op 0 moet beginnen. Of zit er nog teveel moois in de bolides verstopt wat het meeste voordeel oplevert (mechanische grip), zoals dit jaar voor de RB en TR qua bochtsnelheid ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
De achtervleugel vind ik van voren mooi, maar van de zijkant krijg je zo'n lelijke A1GP vleugel..... maargoed, alles beter dan die gedrochten uit 2009 / 2010 / 2011....
[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 08-12-2015 10:17 ]
Dit is voor 2017, niet voor 2016Smarron schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 10:15:
[...]
Erg veel veranderingen. Dat kunnen dus nog grote verassingen worden hoe de teams gaan presteren komend jaar. Als het ontwerp niet goed is, of juist wel, zou je zomaar andere teams voorin kunnen gaan zien gezien er ontzettend veel aan te passen is.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

When asked for more power by Red Bull mechanics, a Renault engineer said 'Go Mode 8 and pray it doesn't blow up'. For the remainder of the season, Team personnel left homages to this around the garage. (This pic was found on Christian Horners screens on the prat perch at the Austrian GP)

Zo, goedemorgen!

Dan geen zorgen voor volgend jaar! Haha!
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Zou Max in Mode 8 gereden hebben? Of is dit typisch Red Bull
[ Voor 11% gewijzigd door asing op 08-12-2015 11:41 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Een zoveelste veer.......; http://www.skysports.com/...rstappens-great-potential
Mercedes accuses employee of stealing data for Ferrari
We komen de winter wel door
[ Voor 30% gewijzigd door hardware-lover op 08-12-2015 12:57 ]
Testing, one, two ...
Waiting on the world to change
Maar zo ver is het natuurlijk nog niet. Het enige wat er gezegd wordt is dat ze vermoeden dat ie data heeft gestolen, of willen stelen, en dat hij naar Ferrari zou gaan na dit seizoen. Er staat niks dat hij al daadwerkelijk bij Ferrari is geweest. Mercedes wil nu dat de rechter hem verbiedt om uberhaupt volgend jaar in de F1 te werken. Ik denk ook dat Ferrari wel slim genoeg is om dit soort data te weigeren, gezien wat er toen met McLaren gebeurt is.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Plaatje is afkomstig uit het volgende artikel;
http://www.f1fanatic.co.u...ris-modest-gains-in-2015/
Testing, one, two ...
Yamaha MT-09
TR vooral Max aan het begin van het seizoen en Carlos in de tweede helft.
Dit wordt ook een leuke
FIA publishes overhauled 2016 tyre rules
...
Teams must notify the FIA of their choice of tyres for each event 14 weeks in advance for races held outside Europe and eight weeks in advance for races held within Europe. The deadline for the first race of next season will therefore be on December 17th this year.
...
[ Voor 75% gewijzigd door hardware-lover op 08-12-2015 20:32 ]
Testing, one, two ...
Ik snapte het pas echt dankzij dit commentaar onder die post.hardware-lover schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 20:22:
Tja, er staat "each car", maar mogelijk begrijp ik dat niet helemaal juist?
Dit wordt ook een leuke
FIA publishes overhauled 2016 tyre rules
...
Teams must notify the FIA of their choice of tyres for each event 14 weeks in advance for races held outside Europe and eight weeks in advance for races held within Europe. The deadline for the first race of next season will therefore be on December 17th this year.
...
Wie nemen deze beslissingen en worden hierbij de teams geraadpleegd?
Al moet je er niet vanuit gaan dat het ook zo bedoelt is?Tackleberry schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 21:48:
[...]
Ik snapte het pas echt dankzij dit commentaar onder die post.
"The way I read the rules is thus".....
Maar als je nu "even" een race mee gaat pakken, maar de wijzigingen naar het nieuwe 2016 seizoen niet hebt gevolgd of meegekregen (en het ook nog begrijpt), dan denk ik dat menigeen zich achter de oren gaat krabben, zo'n WTF moment? Net zoals die belachelijke grid-straffen die ze hadden bedacht voor het 2015 seizoen.
Maar er komt nog meer aan; http://www.f1fanatic.co.u...ges-among-new-2016-rules/
Testing, one, two ...
Vanaf 2017 kan je via de LOI een cursus Formule 1 bestellen.....moet je wel in dat jaar halen..wat de FIA houd ervan om elk nieuw jaar het nog ingewikkelder te maken.
Of dit nu echt een stap in de juiste richting is ... betreffende nieuwe F1 fans ...Ik weet het toch niet.
https://f1manager.info/ranking/4605
(Gecharcheerd, true, maar toch)When a race is resumed following a stoppage, drivers will be allowed to overtake behind the Safety Car to re-establish their original starting position except if they were moved into the slow lane after the 15-second signal.
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik denk dat ze bedoelen dat je jezelf mag unlappen Zodra de SC komt?Firesphere schreef op woensdag 09 december 2015 @ 01:58:
Ik vind deze ook vrij bizar. Iemand mag dus in een kutbak eerste qualificeren en consequent terug rijden naar de eerste plek?
[...]
(Gecharcheerd, true, maar toch)
Hij is wat vreemd, maar je mist het begin van die 'regel'.Firesphere schreef op woensdag 09 december 2015 @ 01:58:
Ik vind deze ook vrij bizar. Iemand mag dus in een kutbak eerste qualificeren en consequent terug rijden naar de eerste plek?
[...]
(Gecharcheerd, true, maar toch)
Dit staat er nog voor.
Het heeft dus betrekking op coureurs die een extra formatie ronde veroorzaken in combinatie met rode vlaggen ofzo...Drivers who cause a delay forcing an extra formation lap will have to start from the pit lane.
Dit gaat over het hervatten van een race na een rode vlag.42.6 Overtaking behind the safety car is only permitted in the following cases :
a) Any driver who is delayed when leaving his position in the fast lane may overtake to reestablish his original starting position provided he does so before he crosses the first safety car line. Should he fail to do so he must re-enter the pit lane and may only re-join the race once the whole field has passed the pit exit.
A penalty under Article 38.3(d) will be imposed on any driver who fails to re-enter the pit lane if he has not re-established the original starting order before he reaches the first safety car line.
b) Drivers may leave the fast lane in order to overtake any car delayed when leaving its position in the fast lane.
Any driver whose car has been pushed from the fast lane, in accordance with Article 42.4 above, may not overtake in order to re-establish the order before the race was suspended.
Ik lees het als volgt: wanneer de race hervat wordt (achter de safety car, vanaf de grid) dan mogen coureurs die een probleem hebben bij het wegrijden hun originele positie weer innemen als ze alsnog weg kunnen rijden. Hun 'originele positie' is in dit geval de positie die ze hadden bij de herstart van de race, niet die aan het begin.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Wat dus ook overeenkomt met de standaard operatie voor het wegrijden voor de formation lap.Flotter schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:05:
Volgens mij gaat het om dit artikel:
[...]
Dit gaat over het hervatten van een race na een rode vlag.
Ik lees het als volgt: wanneer de race hervat wordt (achter de safety car, vanaf de grid) dan mogen coureurs die een probleem hebben bij het wegrijden hun originele positie weer innemen als ze alsnog weg kunnen rijden. Hun 'originele positie' is in dit geval de positie die ze hadden bij de herstart van de race, niet die aan het begin.
Als je daar issues hebt met wegkomen mag je ook anderen weer inhalen om terug te komen naar je startpositie (aangenomen dat je op eigen kracht wegkomt, anders mag je starten vanuit de pit)
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
1 uitzondering, je moet dan van je plek zijn voordat de laatste auto over start-finish is. Anders moet je achteraan sluiten.YakuzA schreef op woensdag 09 december 2015 @ 13:49:
[...]
Wat dus ook overeenkomt met de standaard operatie voor het wegrijden voor de formation lap.
Als je daar issues hebt met wegkomen mag je ook anderen weer inhalen om terug te komen naar je startpositie (aangenomen dat je op eigen kracht wegkomt, anders mag je starten vanuit de pit)
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.