Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
een oepsje?L1nt schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:23:
Titel van Lewis toch niet zo zeker?
http://www.auto-motor-und...chen-sicher-10260416.html
Heb even heel snel doorgelezen. Maar het zou de wereld flink op zijn kop zetten. Alle mercedes blokken illegaal?
En zouden ze het spelletje dan nog wel leuk genoeg vinden om volgend jaar weer mee te doen?
En de andere teams die die blokken gebruiken?
alles kan off-topic
Nee, in het artikel staat toch dat het om de motoren van Mercedes en Ferrari gaat?Gé Brander schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:30:
[...]
Zal wel een formaliteit zijn op basis van vermoedens. Ik verwacht niet dat er wat uitkomt maar het zou wel zuur zijn voor Hamilton en feestvreugde voor Rosberg. Zijn eerste titel op zak dan.
Dat zou dus de eerste titel voor Bottas worden dan..
wat staat er? spreek/begrijp geen duitsL1nt schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:23:
alles kan off-topic
Dat lees ik er niet uit maar mijn duits is niet heel goed:Grimmie187 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:32:
[...]
Nee, in het artikel staat toch dat het om de motoren van Mercedes en Ferrari gaat?
Dat zou dus de eerste titel voor Bottas worden dan..
Aangezien het specifiek om de motor van Hamilton gaat en niet om die van Rosberg (ook al zijn ze in de basis gelijk het kan zijn dat er een verschil in zit) en het stuk tekst spreekt over de rijder.Sollte einer der Motoren nicht den Regeln entsprechen, würde der entsprechende Fahrer für die gesamte Saison disqualifiziert.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik ook.rik86 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:32:
Ik krijg meer de indruk dat 't een soort van standaardcontrole is, maar die pas na afloop van 't seizoen kan plaatsvinden, omdat de motor na zo'n controle niet meer te gebruiken is
Heb het even door google translate gehaald en volgens mij omschrijf jij het nu zoals het is.
Dit is gewoon een routine controle die elk jaar in de eerste twee weken van december worden uitgevoerd. Als er iets afwijkt van het reglement, dan volgt een DQ.L1nt schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:23:
[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 26-11-2015 12:05 ]
Je spreekt beter duits dan ik kennelijkGé Brander schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:40:
[...]
Dat lees ik er niet uit maar mijn duits is niet heel goed:
[...]
Aangezien het specifiek om de motor van Hamilton gaat en niet om die van Rosberg (ook al zijn ze in de basis gelijk het kan zijn dat er een verschil in zit) en het stuk tekst spreekt over de rijder.
We are fortunate to have had many highly qualified candidates apply for positions within our organization.
We regret to inform you that your current qualifications do not match those needed for our current openings. We will retain your resume and if a position opens that closely matches your skill set, we will contact you at that time. Thanks again for your interest in employment at Haas F1 Team.
Best of luck in your career search.
Je had toch kunnen weten dat ze geen mannelijke pitspoezen zoeken,..,.himlims_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:00:
helaas, pindakaas ga niet naar Haas
We are fortunate to have had many highly qualified candidates apply for positions within our organization.
We regret to inform you that your current qualifications do not match those needed for our current openings. We will retain your resume and if a position opens that closely matches your skill set, we will contact you at that time. Thanks again for your interest in employment at Haas F1 Team.
[ Voor 101% gewijzigd door Tleilaxu op 26-11-2015 12:47 ]
haas had een vacature dat ze opzoek waren naar ICT'ersBigfoot schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:03:
[...]
Je had toch kunnen weten dat ze geen mannelijke pitspoezen zoeken,..,.
Vanaf nu kun je altijd roepen dat je CV bij een F1 team ligt en dat ze je overwegen zodra er een functie vrij komthimlims_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 12:00:
helaas, pindakaas ga niet naar Haas
Er staat dat de FIA een check gaat uitvoeren aan de motoren, om te zien of ze aan het reglement voldoen. Er staat niets over een vermoeden van fraude. Er zijn 2 blokken uitgekozen, eentje van Lewis en eentje van Sebastian. Noem het een steekproef. Iedere motor wordt aan een 3 dagen durend onderzoek onderworpen. Mochten ze niet reglementair bevonden worden dan volgt diskwalificatie van de bijbehorende coureur. Niet het team, en ook niet de andere rijders met hetzelfde blok.himlims_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:34:
[...]
wat staat er? spreek/begrijp geen duits
Het is dus net als tijdens een evenement even naar de weegbrug moeten.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
HAM is de snelste met een Mercedes blok en VET is de snelste met een Ferrari blok. Daarom worden die blokken gecontroleerdProudElm schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:09:
Dat zou toch raar zijn.. HAM en ROS rijden (vermoed ik) met het zelfde blok.. HAM wordt er dus nu uitpikt. (puur toeval?) en kan als er iets mis is gediskwalificeerd worden. Gaan ze ROS dan ook controleren of heeft die dan dus 2x 'mazzel'?
boel sensatie en 'paniek' om niets dusasing schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:51:
[...]
Er staat dat de FIA een check gaat uitvoeren aan de motoren, om te zien of ze aan het reglement voldoen. Er staat niets over een vermoeden van fraude. Er zijn 2 blokken uitgekozen, eentje van Lewis en eentje van Sebastian. Noem het een steekproef. Iedere motor wordt aan een 3 dagen durend onderzoek onderworpen. Mochten ze niet reglementair bevonden worden dan volgt diskwalificatie van de bijbehorende coureur. Niet het team, en ook niet de andere rijders met hetzelfde blok.
Je geeft een standaard procedure een pakkende titel en je trekt lezers.asing schreef op donderdag 26 november 2015 @ 13:51:
[...]
Er staat dat de FIA een check gaat uitvoeren aan de motoren, om te zien of ze aan het reglement voldoen. Er staat niets over een vermoeden van fraude. Er zijn 2 blokken uitgekozen, eentje van Lewis en eentje van Sebastian. Noem het een steekproef. Iedere motor wordt aan een 3 dagen durend onderzoek onderworpen. Mochten ze niet reglementair bevonden worden dan volgt diskwalificatie van de bijbehorende coureur. Niet het team, en ook niet de andere rijders met hetzelfde blok.
Er worden specifieke krachtbronnen genomen, de motoren gebruikt in Austin (Hamilton) en Singapore (Vettel). Het uit elkaar nemen en nauwkeurig controleren neemt 3 dagen in beslag vanwege hun complexiteit.
Ik lees dat Ricciardo weer teruggaat naar zijn "oude" krachtbron van voor Brazil. Ik weet niet wat Renault bij die "upgrade" heeft uitgevreten, dit seizoen heeft het inleveren van tokens in ieder geval helemaal niets gebracht, eerder the opposite.
Ik had gisteren nog eens een groot gedeelte van de tweede race van dit seizoen bekeken (Maleisië) en toen viel me meteen op dat de Renault Powered bolides nog heel aardig mee konden komen met al het Mercedes geweld. Nu weet ik wel dat er tijdens het seizoen m.b.t. het chassis ook wel flink wat is gebeurd, maar dat geldt ook voor de beide RB teams (RBR in meerdere mate), maar het is ook pijnlijk duidelijk geworden dat Mercedes en Ferrari echt flink meer power hebben gekregen. Vooral de Mercedes/Mercedes combinatie staat op eenzame hoogte (helaas).
[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 26-11-2015 15:12 ]
Testing, one, two ...
Het was een halve update die ze mee hadden genomen (beetje vreemd maarjah...het is en blijft Frans he).....en de nieuwe turbo paste niet.Ik lees dat Ricciardo[/url] weer teruggaat naar zijn "oude" krachtbron van voor Brazil. Ik weet niet wat Renault bij die "upgrade" heeft uitgevreten, dit seizoen heeft het inleveren van tokens in ieder geval helemaal niets gebracht, eerder the opposite.
Ook heb ik gelezen dat er anders weer een deel van de motor vervangen moest worden, wat weer tot gevolg had dat de aero teveel ging afwijken.
Maar ik ben het volkomen met je eens dat het voor dit seizoen niets heeft gebracht.
Ook had ik ergens gelezen dat Ferrari de sprong die ze gemaakt hadden in de winter.....Ze deze hebben kunnen maken met hulp van Mercedes.
Mercedes loopt dus echt gigantisch voor op derest.....mijn glazen bol voor 2016 zegt dan ook.
Mercedes oppermachtig voor 2016.
Ferrari en williams voor de 3de podium plek.
Force India die de strijd met RBR en STR en Mcclaren uitvecht.
En manor die aan kan haken bij sauber en lotus.
BTW Rosberg 1motor voor hele weekend.....maar voor een merc blok gaat dat waarschijnlijk helemaal geen probleem zijn.
Edit** haas vergeten in mijn voorspelling voor 2016
[ Voor 3% gewijzigd door powah33 op 26-11-2015 19:11 ]
https://f1manager.info/ranking/4605
I've exceeded my own expectations
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 26-11-2015 21:21 ]
Testing, one, two ...
Ik verwacht super veel van Haas, denk vechtend met RBR/STR/SFIpowah33 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:02:
[...]
Edit** haas vergeten in mijn voorspelling voor 2016Haas zal tussen lotus en sauber hangen.
Dus:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Williams
4. RBR/SFI/STR/Haas
5. McLaren, Manor (of hoe het gaat heten)
6. Sauber, Renault-Lotus
[ Voor 19% gewijzigd door Ryur op 26-11-2015 21:45 ]
Ik verwacht dus niet dat ze kunnen concurreren met een Force India bijvoorbeeld. Denk dat ze in het eerste jaar blij mogen zijn als ze winnen van Sauber.
Voor 2017 kunnen ze misschien wat meer mee gaan doen in de middenmoot.
[ Voor 26% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2015 22:19 ]
Ik heb heel veel vertrouwen in zowel de teambaas als de baas (Gene Haas). Volg zelf ook heel erg veel NASCAR (met zijn Tony Steward-Gene Haas Racing) en Gene is echt zo'n type die er volledig ingaat.Bosmonster schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:16:
Haas heeft het leuk voor elkaar, maar vergeet niet dat ze een nieuw ongetraind team hebben en een nieuwe ongeteste auto met nog steeds een krachtbron die het niet haalt bij de Mercedes en een relatief laag budget bij elkaar.
Ik verwacht dus niet dat ze kunnen concurreren met een Force India bijvoorbeeld. Denk dat ze in het eerste jaar blij mogen zijn als ze winnen van Sauber.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik denk dat Haas F1 serieus onderschat, want NASCAR is wel een flinke bak simpeler dan F1 qua techniek.Ryur schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:19:
[...]
Ik heb heel veel vertrouwen in zowel de teambaas als de baas (Gene Haas). Volg zelf ook heel erg veel NASCAR (met zijn Tony Steward-Gene Haas Racing) en Gene is echt zo'n type die er volledig ingaat.
NASCAR: Hele kleine teams, eenvoudige motoren, praktisch geen aero
F1: Enorme teams, zeer complexe hybride motoren, heel veel aero
Je kan niet verwachten even een eerste auto te ontwerpen en dan te gaan concurreren met een RBR bijvoorbeeld.
De Ferrari-onderdelen zijn leuk, maar het zegt heel weinig. Kijk maar naar Sauber..
edit: en dan hebben ze nog een Gutierrez rijden, die nu ook nog niet echt indrukwekkende dingen heeft laten zien..
[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2015 22:29 ]
Voor 2017 moeten ze alweer een nieuw model gaan ontwikkelen want we gaan meer "retro" ....Bosmonster schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:16:
[knip] Haas...
Voor 2017 kunnen ze misschien wat meer mee gaan doen in de middenmoot.
New 2017 F1 aero package has been agreed - Symonds
...
"The majority of the cues are taken from the Red Bull proposal. It's ended up with a bigger diffuser, a substantial front wing, and some I think quite attractive styling."
"It's a little bit retro, but the brief from the Strategy Group was to make the cars quicker and make the styling better. I think we've done those two."
...
[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 26-11-2015 22:31 ]
Testing, one, two ...
Manor heb je veel te hoog staan....die hebben hele jaar 3 A 4 sec langzamer geweest als de rest van het veld.Ryur schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:43:
[...]
Ik verwacht super veel van Haas, denk vechtend met RBR/STR/SFI
Dus:
1. Mercedes
2. Ferrari
3. Williams
4. RBR/SFI/STR/Haas
5. McLaren, Manor (of hoe het gaat heten)
6. Sauber, Renault-Lotus
Die mogen echt in de handjes klappen als ze mee kunnen met sauber en Renault-lotus.
Haas is helemaal nieuw in dit wereldje ... geen gegevens van vorige jaren...dus zal al knap zijn als die voor sauber kunnen blijven.
En Mc-Honda die gaan echt beter presteren in 2016...dat was uiteindelijk ook hun richtjaar...ook al was 2015 prut voor hun....al die gegevens en testen zijn extra meegenomen.
Maar over het algemeen hebben we toch een beetje hetzelfde beeld als glazen bol voorspelling.
Ja dat is ook weer waar.. kunnen ze weer opnieuw beginnen. Maar heeft het team in ieder geval een jaartje ervaring.hardware-lover schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:29:
[...]
Voor 2017 moeten ze alweer een nieuw model gaan ontwikkelen want we gaan meer "retro" ....
New 2017 F1 aero package has been agreed - Symonds
Mijn verwachting en je antwoord in 1:Bigfoot schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:37:
Met welke motoren cq jaarversies (20015/2016 etc) gaan de andere teams dan RBR en TR eigenlijk rijden?
1. Mercedes (M16+)
2. Ferrari (F16+)
3. Williams (M16)
4. Red Bull (R16+)
5. Toro Rosso (F15?)
6. Force India (M16)
7. Renault (R16+)
8. McLaren (H16+)
9. Haas (F16)
10. Sauber (F16)
11. Manor (M16)
De plusjes zijn de premium versies (brandstof, software, etc).
Toro Rosso is nog niet 100% zeker. Kan ook nog de R16+ worden.
[ Voor 12% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2015 22:49 ]
Vraag is ook of er gedurende volgend jaar nog iets aan ontwikkeld mag worden.
[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 26-11-2015 22:55 ]
Mjah dat is altijd een beetje ook nog een dilemma, maar dat geldt ook voor de rest. De 16 motor wordt nog geupgrade tijdens het seizoen, die F15 van STR staat gewoon stil, daar gebeurt het hele seizoen niks meer aan.MikeyMan schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:51:
Zou de tr Ferrari eerder 15+ of 16- noemen. Zelfs voor dit weekend nog 4 tokens ingezet.
Dus hoe je het ook bekijkt, uiteindelijk lopen ze een jaar achter en gedurende het seizoen gaan ze waarschijnlijk steeds verder achter lopen. Maar ik denk dat ze wel een goede eerste helft van het seizoen kunnen hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2015 22:55 ]
Laten we hopen dat dan net de kinderfoutjes eruit zijn
Ja dat was inderdaad een optie geloof ik. Al blijft het koffiedik kijken, want meer dan wat geruchten zijn er niet. Het is niet eens helemaal zeker of het wel een Ferrari-deal wordt. Blijft wel dat ze, als ze al Ferrari gaan rijden, ze niet de top fuel en software hebben. En een auto die nog niet eerder met die motor gereden heeft (kan flinke impact hebben op aero, gewichtsverdeling, etc). Het is een totaalpakket, en Sauber blijft daarin een mooie vergelijking. Die slaan met dezelfde motor geen deuk in een pakje boter (ok, zij hebben wel een crap auto verder, maar goedpowah33 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:59:
Meen ergens gelezen te hebben dat het halverwege het seizoen gewoon het 2016 model zou worden.
Laten we hopen dat dan net de kinderfoutjes eruit zijnen ze dus dubbel profijt hebben.
Nu RB toch verder gaat met Renault is dat in veel opzichten een stuk logischer.
[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 26-11-2015 23:04 ]
Ja en nee. Ze hadden geen reserve uitlaat beschikbaar voor de nieuwe motor. Dus moesten ze de oude gebruiken. Inherent daaraan moesten ze dus ook de oude turbo gebruiken want de nieuwe turbo ging alleen met de nieuwe uitlaat.powah33 schreef op donderdag 26 november 2015 @ 19:02:
[...]
Het was een halve update die ze mee hadden genomen (beetje vreemd maarjah...het is en blijft Frans he).....en de nieuwe turbo paste niet.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
I intend to live forever. So far, so good.
Ik denk dat jij huidige NASCAR onderschat. Is allang niet meer zo simpel als vroeger.Bosmonster schreef op donderdag 26 november 2015 @ 22:22:
[...]
Ik denk dat Haas F1 serieus onderschat, want NASCAR is wel een flinke bak simpeler dan F1 qua techniek.
NASCAR: Hele kleine teams, eenvoudige motoren, praktisch geen aero
F1: Enorme teams, zeer complexe hybride motoren, heel veel aero
Je kan niet verwachten even een eerste auto te ontwerpen en dan te gaan concurreren met een RBR bijvoorbeeld.
De Ferrari-onderdelen zijn leuk, maar het zegt heel weinig. Kijk maar naar Sauber..
edit: en dan hebben ze nog een Gutierrez rijden, die nu ook nog niet echt indrukwekkende dingen heeft laten zien..
Haas dat het RBR moeilijk gaat maken lijkt me idd onhaalbaar maar Ferrari beschouwt Haas niet als een Sauber of wie dan ook maar het is bijna een droom scenario voor ze.
Ze roepen al tijden dat ze best graag een 3e auto zouden willen inzetten onder de Amerikaanse vlag omdat die markt zo belangrijk voor ze is.
Haas is die 3e auto met als bonus een 4e auto. Ferrari zal er alles aan doen binnen de regeltjes (en zeker de grijze gebieden opzoeken) om Haas zo ver mogelijk naar voren te krijgen.
Als ik mijn voorspelling mag doen
1: Mercedes
=: Ferrari
3: RBR
4: Williams
=: Force India (Aston Martin?)
=: STR
=: McLaren
8: Haas
9: Lotus (Renault?)
10: Manor
11: Sauber
Mercedes en Ferrari dicht bij elkaar en strijden serieus om de titel. De nieuwe deal van RBR is met Ilmor en doet het net niet goed genoeg nog. Pakken mogelijk een verdwaalde overwinning
Williams, Force India, STR en McLaren zijn aardig gelijkwaardig en lossen elkaar regelmatig af. Honda heeft lek grotendeels boven.
Haas staat er net achter, ruim voor de underfunded Lotus, Manor en Sauber. Sauber de slechtste want Manor heeft baat bij de deal met Mercedes.
Renault is exit IMHO of 2016 is overgangsjaar. Richten zich volledig op 2017. Zie Rosberg die kant op gaan dan (ala Irvine naar Jaguar omdat ie geen 2e viool meer wou spelen)
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Kan me hier wel in vinden eigenlijk, denk ook dat Haas iig wel wat teams achter zich moet kunnen houden.L1nt schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:21:
[...]
Ik denk dat jij huidige NASCAR onderschat. Is allang niet meer zo simpel als vroeger.
Haas dat het RBR moeilijk gaat maken lijkt me idd onhaalbaar maar Ferrari beschouwt Haas niet als een Sauber of wie dan ook maar het is bijna een droom scenario voor ze.
Ze roepen al tijden dat ze best graag een 3e auto zouden willen inzetten onder de Amerikaanse vlag omdat die markt zo belangrijk voor ze is.
Haas is die 3e auto met als bonus een 4e auto. Ferrari zal er alles aan doen binnen de regeltjes (en zeker de grijze gebieden opzoeken) om Haas zo ver mogelijk naar voren te krijgen.
Als ik mijn voorspelling mag doen
1: Mercedes
=: Ferrari
3: RBR
4: Williams
=: Force India (Aston Martin?)
=: STR
=: McLaren
8: Haas
9: Lotus (Renault?)
10: Manor
11: Sauber
Mercedes en Ferrari dicht bij elkaar en strijden serieus om de titel. De nieuwe deal van RBR is met Ilmor en doet het net niet goed genoeg nog. Pakken mogelijk een verdwaalde overwinning
Williams, Force India, STR en McLaren zijn aardig gelijkwaardig en lossen elkaar regelmatig af. Honda heeft lek grotendeels boven.
Haas staat er net achter, ruim voor de underfunded Lotus, Manor en Sauber. Sauber de slechtste want Manor heeft baat bij de deal met Mercedes.
Renault is exit IMHO of 2016 is overgangsjaar. Richten zich volledig op 2017. Zie Rosberg die kant op gaan dan (ala Irvine naar Jaguar omdat ie geen 2e viool meer wou spelen)
Voornamelijk omdat Mr. Haas in USA echt wel een grote meneer is (met een grote bankrekening). Ik kan het me slecht voorstellen dat hij zn naam en reputatie zo te grabbel gaat gooien door achteraan te rijden, zeker in combinatie met de belangen van Ferrari in dit verhaal.
- ze hebben veel race ervaring en kennis
- flinke zak centjes
- vriendjes met ferrari
Die centjes vallen wel mee hoor. Haas doet het met minimal budget en wil het zelfs uiteindelijk break-even krijgen met sponsoring.himlims_ schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:28:
Denk (hoop) dat Haas beetje onderschat wordt hier in EU, zoals hierboven geschreven wordt; ze zijn een van de grotere jongens in racing in USA. Tuurlijk; rookie jaar is altijd proefen, leren en wennen. Maar verwacht niet dat ze achteraan gaan rijden.
- ze hebben veel race ervaring en kennis
- flinke zak centjes
- vriendjes met ferrari
Dat is iets dat Sauber net (niet) lukt, dus dan weet je ongeveer over wat voor budget je het dan hebt. Voordeel is wel dat Haas heel veel machines zelf maakt en goede contacten heeft met Ferrari, maar een big budget team gaat het niet worden.
Hun auto is verder ontworpen door Dallara, die praktisch geen recente ervaring heeft met het bouwen van F1 auto's.
Dus ik heb meer het tegenovergestelde. Mensen denken dat Haas ineens bergen gaat verzetten in hun debuutjaar, omdat ze hun debuut slim opgezet hebben organisatorisch gezien. Maar dat wint nog geen races.
[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 27-11-2015 10:35 ]
Sainz praat zijn mond voorbij
http://nl.motorsport.com/...t-ferrari-motoren-in-2016
[ Voor 7% gewijzigd door Spollie op 27-11-2015 10:36 ]
Vriendjes met Ferrari; veel verder dan de motor + versnellingsbak gaat dat niet echt (zie ook RBR en STR; STR leert wel van RBR -met name op aerovlak- maar kan daar pas het jaar daarop écht wat mee doen, ze ontwikkelen de auto's toch echt wel zelf) want dat zou tegen de regels zijn. Je ziet wat een Sauber bijvoorbeeld presteert dit jaar.
Veel race-ervaring en -kennis helpt zeker, maar dat hebben alle andere teams ook. En zelfs nog veel meer relevante ervaring en kennis. Dus hier zie ik ook geen voordeel voor Haas.
Vorig jaar rond deze tijd dacht iedereen dat McLaren/Honda dé gouden combi van dit seizoen was; Honda had veel ervaring, veel middelen en was ambitieus. Samen met de ervaring van McLaren móest dat wel goed komen. Dus het zal wel aan de rijders liggen dan dat het dit seizoen helemaal niks is?
Nee, mijn verwachting is dat Haas lekker aan de knokkerij gaat met Manor en misschien Sauber maar daar zal het wel bij blijven hoor. Het middenveld zit zó dicht bij elkaar!
Die nemen alles af wat ze niet zelf hoeven te maken. En daarbij is de kritiek op Dallara niet helemaal terecht. Vorige ontwerpen werden nooit doorontwikkeld doordat de opdrachtgevers nooit geld hadden.
Overigens schijnen er ook een hoop engineers van Ferrari 'ontslagen' te zijn om bij Haas non-stop te kunnen werken en niet aan de windtunnel- en CFDlimieten gebonden te zijn. Nadien gaan ze gewoon weer bij Ferrari aan het werk.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
dat schijnt niet, dat is zo gebeurd. meesterlijke actie van ferrari weerSeñor Sjon schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:39:
verigens schijnen er ook een hoop engineers van Ferrari 'ontslagen' te zijn om bij Haas non-stop te kunnen werken en niet aan de windtunnel- en CFDlimieten gebonden te zijn. Nadien gaan ze gewoon weer bij Ferrari aan het werk.
Niemand beweerd dat ze races gaan winnen direct.Bosmonster schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:33:
Dus ik heb meer het tegenovergestelde. Mensen denken dat Haas ineens bergen gaat verzetten in hun debuutjaar, omdat ze hun debuut slim opgezet hebben organisatorisch gezien. Maar dat wint nog geen races.
Toyota smeet met geld maar niet in de juiste richting. Tig miljoen richting Ralf bracht ze niks behalve een lege bankrekening. Ze hadden beter geld naar iemand kunnen gooien die niet in de F1 zat vanwege z'n achternaam.Icephase schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:36:
Geld speelt niet zo'n grote rol als 'vroeger'... en dan nog: Toyota anyone? Nooit een race gewonnen... en die gooiden er toch serieuze dollars tegenaan!
Vriendjes met Ferrari; veel verder dan de motor + versnellingsbak gaat dat niet echt (zie ook RBR en STR; STR leert wel van RBR -met name op aerovlak- maar kan daar pas het jaar daarop écht wat mee doen, ze ontwikkelen de auto's toch echt wel zelf) want dat zou tegen de regels zijn. Je ziet wat een Sauber bijvoorbeeld presteert dit jaar.
Veel race-ervaring en -kennis helpt zeker, maar dat hebben alle andere teams ook. En zelfs nog veel meer relevante ervaring en kennis. Dus hier zie ik ook geen voordeel voor Haas.
Vorig jaar rond deze tijd dacht iedereen dat McLaren/Honda dé gouden combi van dit seizoen was; Honda had veel ervaring, veel middelen en was ambitieus. Samen met de ervaring van McLaren móest dat wel goed komen. Dus het zal wel aan de rijders liggen dan dat het dit seizoen helemaal niks is?
Nee, mijn verwachting is dat Haas lekker aan de knokkerij gaat met Manor en misschien Sauber maar daar zal het wel bij blijven hoor. Het middenveld zit zó dicht bij elkaar!
Als die in het begin niet elk jaar nieuwe rijders aantrokken en een Newey verleid hadden met geld was het wel wat geworden.
Haas heeft het voordeel van de deal met Ferrari en dat ze nog niet in de financiele problemen zitten zoals Manor, Sauber en Lotus. Bij die teams weet je dat de ontwikkeling een flinke deuk heeft opgelopen.
Zelfs als Renault de toko koop betekent dat niet dat de auto opeens top is. En met de nieuwe regels voor 2017 ga er maar van uit dat 2016 niks word.
Ze kunnen dus zeker voor die 3 komen te staan
En vergeet niet dat Dallara wel ervaring heeft met auto's bouwen en als HRT gewoon netjes geldige cheques zou opsturen dan was die bak ook gewoon fatsoenlijk door ontwikkeld.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Dat is natuurlijk niet waar, we waren het er allemaal wel over eens dat 2015 een instapjaar zou worden voor Honda. Niemand verwachtte dat die auto mee zou doen, dat werd ook door iedereen binnen het team bevestigd.Icephase schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 10:36:
Indycars lijken wel een beetje op F1 autos als je je ogen een beetje dichtknijpt
Ja ammehoela. Túúrlijk roept iedereen binnen het team dat - dat heet verwachtingmanagement. Hier (en op 'heel internet') werd geroepen dat de legendarische combi McLaren-Honda wel eens even kont zou gaan schoppen in 2015.Grimmie187 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:05:
[...]
Dat is natuurlijk niet waar, we waren het er allemaal wel over eens dat 2015 een instapjaar zou worden voor Honda. Niemand verwachtte dat die auto mee zou doen, dat werd ook door iedereen binnen het team bevestigd.
Achteraf weet je alles van tevoren natuurlijk.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Onzin.. Iedereen wist dat McLaren-Honda in 2015 geen potten zou gaan breken. Ontwikkeling van een nieuwe V6 hybrid kost nou eenmaal tijd (zie Mercedes).Icephase schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:21:
[...]
Ja ammehoela. Túúrlijk roept iedereen binnen het team dat - dat heet verwachtingmanagement. Hier (en op 'heel internet') werd geroepen dat de legendarische combi McLaren-Honda wel eens even kont zou gaan schoppen in 2015.
Achteraf weet je alles van tevoren natuurlijk.
Maargoed, agree to disagree dan maar
Nouja, McLaren had verwacht dit jaar minimaal een podium te scoren en volgens mij hebben ze zelfs het doel uitgesproken gaandeweg het seizoen om een overwinning mee te gaan strijden.Grimmie187 schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:05:
[...]
Dat is natuurlijk niet waar, we waren het er allemaal wel over eens dat 2015 een instapjaar zou worden voor Honda. Niemand verwachtte dat die auto mee zou doen, dat werd ook door iedereen binnen het team bevestigd.
Dat ze niet voor de titel zouden gaan was te verwachten, maar ze hebben nu wel extreem ver onder de maat gepresteerd. Veel slechter dan wie dan ook had verwacht.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Renault hinkt nog steeds op 2 gedachten. Helemaal stoppen of Lotus overnemen. Gezien de besluiteloosheid gok ik op het eerste. Mogelijk omdat het VW schandaal zich ongetwijfeld nog wel zal uitbreiden.Señor Sjon schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:22:
Renault wacht gewoon tot Lotus omvalt. Lotus gebruikt Bernie om rekeningen te betalen, want dat gaat van het prijzengeld volgend jaar af. Iets zit daar niet lekker.
Dat klopt wel, maar de vraag of er bij voorbaat al een verschil was tussen wat ze hebben gecommuniceerd en wat ze daadwerkelijk dachten.XyritZz schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:28:
[...]
Nouja, McLaren had verwacht dit jaar minimaal een podium te scoren en volgens mij hebben ze zelfs het doel uitgesproken gaandeweg het seizoen om een overwinning mee te gaan strijden.
Dat ze niet voor de titel zouden gaan was te verwachten, maar ze hebben nu wel extreem ver onder de maat gepresteerd. Veel slechter dan wie dan ook had verwacht.
Je hebt grote sponsors en je moet het natuurlijk met veel bravoure brengen, ook al weet je misschien al wel dat dat niet gaat lukken. Ze wisten al vrij snel dat de motor niet de pk's levert die de andere motoren hebben. Dat ga je niet compenseren met je chassis en aerodynamica.
Verwijderd
Ja dat is een lastige vraag, ik denk dat McLaren misschien wel wist dat ze power tekort zouden komen maar ik denk dat ze ook wel verwacht hadden dat de motor betrouwbaarder zou zijn en dat ze gedurende het seizoen grote stappen konden zetten.Hann1BaL schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:32:
[...]
Dat klopt wel, maar de vraag of er bij voorbaat al een verschil was tussen wat ze hebben gecommuniceerd en wat ze daadwerkelijk dachten.
Je hebt grote sponsors en je moet het natuurlijk met veel bravoure brengen, ook al weet je misschien al wel dat dat niet gaat lukken. Ze wisten al vrij snel dat de motor niet de pk's levert die de andere motoren hebben. Dat ga je niet compenseren met je chassis en aerodynamica.
In het begin van het seizoen was er nog het verhaal dat de Honda maar op 80% power liep om de boel heel te houden en dat ze grote sprongen zouden maken zodat ze op 100% power konden gaan rijden. Die progressie is eigenlijk niets van terecht gekomen.
Toch denk ik dat McLaren zich beter wat bescheidener had kunnen opstellen; beter om tegen de sponsors te zeggen dat het helemaal niets wordt en dan in positieve zin eruit springen dan van tevoren de verwachting uitspreken dat je podium gaat halen en dan gigantisch door de mand valt. De sponsors waarderen dat ook niet echt gezien de gigantische leegloop.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
De Lotus/Renault deal is al praktisch klaar. Er zijn alleen nog wat details te regelen.L1nt schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:28:
[...]
Renault hinkt nog steeds op 2 gedachten. Helemaal stoppen of Lotus overnemen. Gezien de besluiteloosheid gok ik op het eerste. Mogelijk omdat het VW schandaal zich ongetwijfeld nog wel zal uitbreiden.
Ze gaan geen geld geven als het niet 100% af is. Dat ze nu een keer niet de pitbox in kunnen is niet het probleem van Renault.
De laatste berichten is toch echt dat de hoge heren bij Renault de knoop nog niet hebben doorgehakt. Oftewel, gaan we met F1 door of stoppen we.Bosmonster schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 13:01:
[...]
De Lotus/Renault deal is al praktisch klaar. Er zijn alleen nog wat details te regelen.
Ze gaan geen geld geven als het niet 100% af is. Dat ze nu een keer niet de pitbox in kunnen is niet het probleem van Renault.
Vooralsnog is de deal net zo zeker als dat Schumacher destijds 4 jaar voor Jordan had getekend.
[ Voor 9% gewijzigd door Player1S op 27-11-2015 13:07 ]
De reglementen rondom het nieuwe aerodynamisch pakket voor 2017 zijn goedgekeurd, zo heeft Williams technisch directeur Pat Symonds bevestigd. Hij heeft goede hoop dat het plan wordt goedgekeurd door de World Motor Sport Council.
Nog even afwachten, maar ik denk dat dit wel goed nieuws is. Alleen dan de laatste regel;
Wel gaf hij toe dat het probleem dat coureurs hun voorganger nauwelijks dicht kunnen volgen, opgelost moet worden: “Hoe meer downforce, hoe lastiger het is om de auto voor je te volgen. En deze auto heeft meer downforce. We moeten zien met welke oplossingen de Overtaking Working Group komt.”
Tja, had dat eerst aangepakt en daarna gekeken wat voor oplossingen er verder nog zijn.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Top 10 zie ik wel zitten!
Dat was bij wijze van spreke uiteraard. "Ze zijn goed georganiseerd, dus ze gaan het heel goed doen". Goede organisatie is niet gelijk aan een competitieve auto.L1nt schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 11:04:
[...]
Niemand beweerd dat ze races gaan winnen direct.
Zijn nog maar de eerste trainingen. Met de data die ze nu hebben zullen ze vast nog wel wat kunnen verbeteren voor morgen.SpaceAce schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:29:
Ik had de TR's ietsjes meer naar voren verwacht, vooral als je nu ook kijkt naar waar de RB's staan. De FI's gaan inderdaad lekker, maar dat gaan ze de laatste tijd sowieso al. Als er geen vreemde zaken gebeuren zal Hulkenberg niet meer te pakken zijn voor Max.
Maar had het ook wel beter verwacht op dit circuit...
[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 27-11-2015 15:36 ]
Daarnaast zie je dat een aantal teams (Williams bijvoorbeeld) de spreekwoordelijke gashendel op vrijdag nog niet vol open heeft staan en tijdens de kwalificatie wat verder naar voren schuiven.
dit zijn wel de momenten waar ik baal dat ik kan zeggen "zie je wel"
Ah joh, gewoon een beetje politiek getouwtrek. Dat gaat echt allemaal wel door, maar dit soort dingen worden altijd tot het allerlaatste moment uitgetrokken, want elk miljoen is er eentje winst.L1nt schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:54:
http://www.bbc.com/sport/formula1/34945796
gewoon normale onderhandelingenBosmonster schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 17:29:
[...]
Ah joh, gewoon een beetje politiek getouwtrek. Dat gaat echt allemaal wel door, maar dit soort dingen worden altijd tot het allerlaatste moment uitgetrokken, want elk miljoen is er eentje winst.
Senior insiders say that the deal to secure Renault's buy-out of the team is complete and it will be finalised once the payments dispute with Ecclestone is sorted out.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
En welke motor hangen ze er dan in? De Mercedes die er nu inzit is "vergeven" aan een ander team. Mercedes zegt aan het maximale aantal teams te zitten (excuus = geen beschikbaar voor RBR), en de maximale 3 klantenteams zijn er al voor 2016, exclusief het Lotus-team.merauder schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 00:19:
Sowieso heeft Lotus gegarandeerde inkomsten. Naast een beetje prijzengeld is er ook een Maldonado die een serieuze hoeveelheid geld heeft, en bovendien nog een potje kan sturen ook, en brengt ook Palmer een serieuze hoeveelheid geld in het laatje. Mocht Renault het niet worden, verwacht ik eigenlijk wel dat een andere vermogende gegadigde zich meld.
Testing, one, two ...
Ik denk dat als er iemand toch echt genoeg betaald voor Lotus, er wel een Mercedes PU beschikbaar komt, of dat McLaren ineens geen veto voert voor een Honda motor.hardware-lover schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 01:47:
[...]
En welke motor hangen ze er dan in? De Mercedes die er nu inzit is "vergeven" aan een ander team. Mercedes zegt aan het maximale aantal teams te zitten (excuus = geen beschikbaar voor RBR), en de maximale 3 klantenteams zijn er al voor 2016, exclusief het Lotus-team.
Dat gezegd hebbende, Renault personeel schijnt zich volgens diverse geruchten al gesetteld te hebben in Enstone.
[ Voor 9% gewijzigd door merauder op 28-11-2015 08:58 ]
Volgens mij is het probleem met Renault:merauder schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 08:57:
[...]
Dat gezegd hebbende, Renault personeel schijnt zich volgens diverse geruchten al gesetteld te hebben in Enstone.
De RenaultSport baas (samen met Alain Prost) zeggen JA tegen Lotus/Renault.
Maar de baas van Renault zegt het nog niet zeker te weten.
En die laatste bepaalt alles, de RenaultSport baas antwoord aan de baas.
Ik bedoel, je opent die website en je verwacht de meest actuele info en aankomende activiteiten, maar ik krijg schermvullend een 'View Gallery' optie. Hoeveel % van de bezoekers opent die website met de intentie om een photo gallery te bekijken...?
Scroll je naar beneden en dan zie je nog meer filmpjes en de huidige stand in het klassement, maar ik wil gewoon info over de race. Maar waar....?
Ben niet boos. Gewoon verdrietig
In dit geval is de race en kwali om 17:00 uur Yas Marina tijd. (14:00 uur Nederlands)
[ Voor 3% gewijzigd door M a r c o op 28-11-2015 10:24 ]
Oh daar! Je hebt gelijkM a r c o schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:23:
als ik naar formule1.com ga, en heel klein stukje naar beneden scroll, zie je zoals altijd mooi een zwarte balk met daarin alle info van de race. Met de sessie tijden, en een knopje om die te vertalen naar lokate tijd.
In dit geval is de race en kwali om 17:00 uur Yas Marina tijd. (14:00 uur Nederlands)
Goed, ik zou dat zelf wat meer op de 'cover' zetten van de pagina, maar ik run de website niet
[ Voor 8% gewijzigd door MailMan op 28-11-2015 10:27 ]
Groot probleem is dat als Renault meer prijzengeld gaat krijgen vanwege historische relevantie, net als Ferrari.L1nt schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 15:54:
http://www.bbc.com/sport/formula1/34945796
Dat alle andere motoren leveranciers hetzelfde gaan doen, Mercedes, Honda enzzz, en dat dan dus de kans dat nieuwe motorleveranciers geinteresseerd zijn voorgoed onmogelijk gemaakt wordt.
Beter dat "voordeel" voor alle partijen helemaal weghalen dan een iets groter select groepje daarvan te laten baten.
How do you save a random generator ?
Oh wat zielig nou voor je!MailMan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:18:
Crisis, ik zit hier in Australie
Weet niet of je het ondertussen al uitgevogeld hebt maar FP3 is 14 minuten geleden begonnen
Quali start 2 uur na het eind van FP3.
Hoe laat is het daar nu? Uurtje of 10 's avonds of zo?
Ze moeten sowieso dat prijzengeld eens wat eerlijker verdelen. Dus dit lijkt me een goede start.enchion schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 10:42:
[...]
Groot probleem is dat als Renault meer prijzengeld gaat krijgen vanwege historische relevantie, net als Ferrari.
Dat alle andere motoren leveranciers hetzelfde gaan doen, Mercedes, Honda enzzz, en dat dan dus de kans dat nieuwe motorleveranciers geinteresseerd zijn voorgoed onmogelijk gemaakt wordt.
Beter dat "voordeel" voor alle partijen helemaal weghalen dan een iets groter select groepje daarvan te laten baten.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ze hebben dezelfde motor als Mercedes maar wellicht andere keuzes qua downforce versus topsnelheid.Gynnad schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:57:
Toch wel verrassend dat de Lotus de hoogste snelheid heeft
Zover ik het begrijp is het niet al te moeilijk om een hogere topsnelheid voor elkaar te krijgen, gewoon wat minder vleugels of andere downforce trucs gebruiken.
Blijf er overigens bij dat ie volgend jaar gewoon MAX als afkorting moet krijgen
qft!MikeyMan schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 12:09:
Blijf er overigens bij dat ie volgend jaar gewoon MAX als afkorting moet krijgen
[ Voor 13% gewijzigd door max op 28-11-2015 12:11 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
HahaAzzKickah schreef op zaterdag 28 november 2015 @ 11:14:
[...]
Oh wat zielig nou voor je!
Weet niet of je het ondertussen al uitgevogeld hebt maar FP3 is 14 minuten geleden begonnen
Quali start 2 uur na het eind van FP3.
Hoe laat is het daar nu? Uurtje of 10 's avonds of zo?Toch geinig.
Het is hier (Melbourne) +10 t.o.v. NL (dus +11 GMT). Helaas precies FP3 gemist omdat de schoonfamilie zo nodig moest Facetimen/Skypen
Als het goed is begint hier om middernacht de Quali, dus die pak ik mee!
* MailMan gaat zich tot die tijd met Grand Prix World vermaken. Voor de jeugdige generatie: Dat is de beste F1 manager (in mijn ogen

[ Voor 10% gewijzigd door MailMan op 28-11-2015 12:23 ]
Ik zit er weer klaar voor. Laat de kwalificatie maar beginnen.
"When you grow up your heart dies"
In die bocht mag je de binnenste witte lijn wel overschrijden, in de andere bocht niet, daar dan weer wel want er ligt astroturf dus we gaan er van uit dat het daar geen tijdswinst oplevert, etc.

Wtf. Witte lijn = witte lijn wat mij betreft. Je gaat toch niet per bocht zitten te bekijken of het al dan niet voordeel oplevert
Het is toch al zo'n getekende baan op een plakkaat asfalt. Alweer.
[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 28-11-2015 14:11 ]
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.