[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.216 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:53:
Ben ik nu de enige die eigenlijk Hamilton alles behalve bijzonder vind?
Je bent wel een van de weinigen denk ik;
In een auto die gemiddeld 2 seconde sneller is dan de rest van het veld kan iedereen wereldkampioen worden. Hij is dan wel beter dan Rosberg, maar dat is geen vergelijking natuurlijk. Ik vind hem weinig inspirerende dingen doen, zowel op als naast het circuit. Het aloude verhaal natuurlijk, zet persoon X in die auto en hij word kampioen geld dan wel weer natuurlijk, maar ik vind ook de manier waarop ie kampioen word niet spannend. En ik kan niet anders denken dat hij daar zelf ook wel een beetje van baalt. Als ie achter Rosberg zit en er niet langs komt ligt het meteen aan de banden of aan de auto, nooit aan hem zelf. Het team zegt dan zelfs dat de degradatie van de banden er eigenlijk prima uit ziet :P
Ten eerste heeft hij al meerdere malen laten zien dat hij veel aggresiever rijd dan Rosberg. Hij rijde echt op de Senna manier, of je gaat aan de kant voor hem of je ligt er samen met hem af.

Ten tweede heb ik het gevoel dat die Mercedes aero dynamisch erg goed is aan de voorkant, maar dat ze daardoor ook bovengemiddeld veel last hebben van vuile lucht.
Ik zou Hamilton absoluut niet missen in het veld. Inderdaad personen zoals Button en Alonso weer wel, maar die hebben dan wellicht door hun persoonlijkheid een wat hogere gunfactor. En stiekem Kimi ook natuurlijk met zijn droge uitspraken :P
Dat dat is persoonlijk, ik vind Kimi bijvoorbeeld een ongeintereseerde eikel die ik ik echt niet zal missen.

Ik gun het Hamilton wel, maar ik gun het Mercedes niet meer, de manier waarop ze met de rest van de teams omgaan is gewoon niet bevoorderlijk voor de gehele formule 1.
Mijn spaans is niet heel goed, maar volgens mij bedankt hij Max gewoon voor een mooie helm voor in zijn museum.

[ Voor 7% gewijzigd door SnowDude op 18-11-2015 13:13 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:41
Max en Alonso hebben hun helm geruild, Alonso heeft een eigen museum en verzameld goodies van rijders. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

kende het museum gedeelte niet, vanuit daar kwam ik bij die post

ziet er wel heeel gaaf uit. misschien iets om te bezoeken tijden de winterstop [..] iemand?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:53:
Ben ik nu de enige die eigenlijk Hamilton alles behalve bijzonder vind? In een auto die gemiddeld 2 seconde sneller is dan de rest van het veld kan iedereen wereldkampioen worden. Hij is dan wel beter dan Rosberg, maar dat is geen vergelijking natuurlijk. Ik vind hem weinig inspirerende dingen doen, zowel op als naast het circuit. Het aloude verhaal natuurlijk, zet persoon X in die auto en hij word kampioen geld dan wel weer natuurlijk, maar ik vind ook de manier waarop ie kampioen word niet spannend. En ik kan niet anders denken dat hij daar zelf ook wel een beetje van baalt. Als ie achter Rosberg zit en er niet langs komt ligt het meteen aan de banden of aan de auto, nooit aan hem zelf. Het team zegt dan zelfs dat de degradatie van de banden er eigenlijk prima uit ziet :P

Ik zou Hamilton absoluut niet missen in het veld. Inderdaad personen zoals Button en Alonso weer wel, maar die hebben dan wellicht door hun persoonlijkheid een wat hogere gunfactor. En stiekem Kimi ook natuurlijk met zijn droge uitspraken :P
De persoon Hamilton spreekt me totaal niet aan, maar zijn sportieve prestaties zijn toch wel uitmuntend te noemen vind ik. Hij heeft ook prima gepresteerd in mindere auto's inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:37:
[...]
De persoon Hamilton spreekt me totaal niet aan, maar zijn sportieve prestaties zijn toch wel uitmuntend te noemen vind ik. Hij heeft ook prima gepresteerd in mindere auto's inderdaad.
Wat waren die prima prestaties in die mindere auto's ook alweer?

Wikipedia: Lewis Hamilton

Wikipedia: Lewis Hamilton

Niet dat Lewis niet kan rijden hoor.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 18-11-2015 14:33 . Reden: Lewis heeft vrijwel enkel goed materiaal onder zijn bibs gehad ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Die knul heeft gewoon elk jaar minimaal 1 race gewonnen. Benieuwt hoe lang hij die reeks kan uitbreiden en benieuwt of iemand er ooit aan zal tippen.

Komt zelden voor dat een dusdanig talent direct in een topauto word gestopt.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 19:56

Wom

Hamilton mist bij veel mensen een stukje gunfactor. Ook het gevoel dat hij niet 100% gefocust is op de F1, getuige ook zijn eigen uitspraken over het vele uitgaan de laatste tijd en zijn leven in de showbizz. Dat zijn we als F1 kijkers niet echt gewend de laatste 20 jaar met grote kampioenen zoals Alonso, Schumacher, Hakinnen, etc. etc.

Een Hunt had die gunfactor voor zijn flamboyante stijl dan wel iets meer, al is dat een compleet ander tijdperk natuurlijk. Denk dat zijn rijderskwaliteiten buiten iedere discussie staan.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik weet ook wel dat Hamilton kan rijden, maar met de F1 blijf ik altijd dat gevoel houden van wat als het hele veld in een Mercedes rijd?

Voor mijn gevoel denk ik dat Hamilton/Vettel/Verstappen helemaal niet zo ver van elkaar af liggen. Misschien doordat Max nog niet zo veel ervaring heeft zou je hem eigenlijk nog niet naast die 2 neer kunnen zetten, maar iedereen weet wel dat hij potentieel heeft. Rosberg zit een beetje met zichzelf in de weg, hij laat Hamilton altijd voor gaan en dat heeft zelfvertrouwen gekost, Ik vind hem dus (nog) niet iemand die een grote kampioen gaat worden.
De rest van het veld vind ik echt moeilijk om te zeggen wat ze zouden doen in een Mercedes. Een aantal rookies, een aantal oude veteranen, een Maldonado die mee raced voor spek en bonen... :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hamilton is een rijder die door de regels terug geduwd is in de mand. Als een van de weinigen heeft hij een rijstijl die aanvallend is, maar de hoge heren vinden dat gevaarlijk en straffen dat af. Iedereen hoort netjes achter elkaar aan te rijden en op zijn beurt te wachten tot hij er met drs voorbij mag rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Maar ik kan we echt serieus weinig aanvallende en agressieve acties herinneren die Hamilton "typisch" maken. Ik vind hem geen opvallend bijzondere rijstijl hebben bijvoorbeeld.

Komt ook wel een beetje omdat hij met 2 vingers in de neus nu voor het veld uit rijd en echt weinig hoeft te laten zien, maar dan nog...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Wom schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:00:
Hamilton mist bij veel mensen een stukje gunfactor. Ook het gevoel dat hij niet 100% gefocust is op de F1, getuige ook zijn eigen uitspraken over het vele uitgaan de laatste tijd en zijn leven in de showbizz. Dat zijn we als F1 kijkers niet echt gewend de laatste 20 jaar met grote kampioenen zoals Alonso, Schumacher, Hakinnen, etc. etc.

Een Hunt had die gunfactor voor zijn flamboyante stijl dan wel iets meer, al is dat een compleet ander tijdperk natuurlijk. Denk dat zijn rijderskwaliteiten buiten iedere discussie staan.
Hij heeft inderdaad een druk leven maar als het erop aankomt is hij juist super gefocust. Je ziet hem in een raceweekend juist minder vaak gezellig doen of rondhangen met andere coureurs. Zoals hij zelf zegt, hij is niet in de formule 1 om vrienden te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:14:
Maar ik kan we echt serieus weinig aanvallende en agressieve acties herinneren die Hamilton "typisch" maken. Ik vind hem geen opvallend bijzondere rijstijl hebben bijvoorbeeld.
Dat hij er niet voorbij kwam dit weekend met DRS in dezelfde auto als Rosberg lijkt mij als een door de mand vallen of opdracht vanuit het team. Hij had er met DRS gewoon voorbij moeten kunnen rijden.
Komt ook wel een beetje omdat hij met 2 vingers in de neus nu voor het veld uit rijd en echt weinig hoeft te laten zien, maar dan nog...
Zolang hij voor lag inderdaad. Maar inhalen was blijkbaar te moeilijk voor hem dit weekend.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Gé Brander schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:18:
[...]

Dat hij er niet voorbij kwam dit weekend met DRS in dezelfde auto als Rosberg lijkt mij als een door de mand vallen of opdracht vanuit het team. Hij had er met DRS gewoon voorbij moeten kunnen rijden.

[...]

Zolang hij voor lag inderdaad. Maar inhalen was blijkbaar te moeilijk voor hem dit weekend.
Mjah precies, maar dat zien we wel vaker volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Met de race van Interlagos lijkt het me meer een combinatie van omstandigheden. De Mercedes heeft het lastig in vuile lucht tov vooraan rijden, Hamilton die het kampioenschap al binnen heeft, Hamilton die zijn Pagani stuk rijd ( :') ) en wellicht ook het team dat Rosberg liever ziet winnen en dat gevoel uitstraalt.

Maar het feit is wel dat Hamilton ging proberen te winnen en daardoor leken zijn banden wat sneller er door heen te gaan. Meer weet ik er ook niet van te maken ^^

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Hamilton mist bij veel mensen een stukje gunfactor.
Ik vind hem een briljante rijder, maar ik geloof hem gewoon niet in alles er omheen. Alles wat ie doet en zegt lijkt wel een acteerklus, zelfs z'n uitbundige viering en het huilen erbij. Het is net of je naar GTST zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

persoonlijk vind ik lewis en alonso toch wel de enige twee die iets van die flair terug brengen. Zie je veel te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:16
StealthyPeanut schreef op woensdag 18 november 2015 @ 13:37:
[...]

Hij spreekt mij ook totaal niet aan. Overall vind ik het een goede rijder, maar als je bv. naar de 2 jaren kijkt dat hij samen met Button reedt (2011/2012) deed Button zeker niet voor hem onder en was over die 2 seizoenen gezien voor mij persoonlijk zelfs de betere van de 2. In 2011 eindigde Button boven hem en in 2012 kwam Button net 2 punten te kort op Hamilton.

Dat toont m.i. ook aan dat Hamilton het gewoon een stuk moeilijker heeft als ie een gelijkwaardige teamgenoot zou krijgen. Rosberg is het gewoon helaas net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Hamilton mis je gewoon de liefde voor het racen. Het is voor hem werk, en zijn passie is muziek produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

stefanass schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:41:
[...]

Dat toont m.i. ook aan dat Hamilton het gewoon een stuk moeilijker heeft als ie een gelijkwaardige teamgenoot zou krijgen. Rosberg is het gewoon helaas net niet.
Denk dat het dan ook een heel vervelend mannetje word. Destijds met Alonso liep het al niet maar koos het team voor hem en is Alonso ook geen lieverdje.

Als je hem de laatste 2 races ook zag, wat een zuurpruim op het podium. Man je titel is binnen. 8)7

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Rosberg versloeg Schumi best dik. En hij verliest nu 3e jaar op rij van Hamilton. Ieder jaar met een hroter verschil.

Dat last wel zien hoe getalenteerd Hamilton is. Rosberg heeft hem sinds 2014 ook 0 x ingehaald on track. Andersom daarentegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Requiem19 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:49:
Rosberg versloeg Schumi best dik. En hij verliest nu 3e jaar op rij van Hamilton. Ieder jaar met een hroter verschil.

Dat last wel zien hoe getalenteerd Hamilton is. Rosberg heeft hem sinds 2014 ook 0 x ingehaald on track. Andersom daarentegen...
Hoe laat het zien dat hij getalenteerd is? Dat snap ik dus niet helemaal. In die auto ziet iedereen getalenteerd eruit :/ Dat ie een potje kan sturen, prima, maar je kan hem nu niet eerlijk vergelijken met het overige veld, alleen met Rosberg, en dat ie beter is dan hem dat zien we dan ook terug tijdens wedstrijden, af en toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:14:
Die actie op Rosberg in Bahrain in 2014 was echt een typische aggressieve Hamilton actie. Dit jaar was een goed voorbeeld de actie op Rosberg in Austin.

Dat er weinig acties zijn van hem komt om dat de enige auto die hij af en toe in moet halen de auto is van rosberg.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

SnowDude schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:37:
[...]
Die actie op Rosberg in Bahrain in 2014 was echt een typische aggressieve Hamilton actie. Dit jaar was een goed voorbeeld de actie op Rosberg in Austin.

Dat er weinig acties zijn van hem komt om dat de enige auto die hij af en toe in moet halen de auto is van rosberg.
agressieve actie's ≠ rijders skills...

Dan ken ik er nog veel meer :P Ik noem een Maldonado, JP Montoya enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:57:
[...]

Hoe laat het zien dat hij getalenteerd is? Dat snap ik dus niet helemaal. In die auto ziet iedereen getalenteerd eruit :/ Dat ie een potje kan sturen, prima, maar je kan hem nu niet eerlijk vergelijken met het overige veld, alleen met Rosberg, en dat ie beter is dan hem dat zien we dan ook terug tijdens wedstrijden, af en toe ;)
In ál zijn seizoenen zijn teamgenoot verslagen.

F3 kampioen --> In zijn eerste seizoen GP2 kampioen --> in zijn eerste F1 seizoen 2e, in zijn tweede seizoen kampioen.

Mwoah, ik denk dat hij wel getalenteerd is.

[edit]:
(oh ik lees niet goed, het ging specifiek om de vergelijking met Rosberg)

[ Voor 6% gewijzigd door Tleilaxu op 18-11-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Requiem19 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:49:

Laatste jaar was Schumacher anders geregeld sneller, alleen had hij veel pech in zijn 2e carrière die hij in zijn 1e carrière niet had, vaak uitgerekend in races waar Mercedes goed scoorde op de Pirelli loterij, zoals de overwinning in China van Rosberg waar Schumacher een wiel te weinig kreeg. Loop het seizoen maar na:
Wikipedia: 2012 Formula One season
Schumacher 8x DNF (uit mijn hoofd 2 crashes eigen schuld, Spanje en Singapore), Rosberg 3x DNF
Als beiden finishten (9 races)
7x Schumacher voor Rosberg, 2x Rosberg voor Schumacher.
Ik ben heel erg benieuwd hoe Hamilton het tegen Schumacher gedaan zou hebben.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:50
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:57:
[...]
Serieus..hoe lang volg je F1?

Hamilton debuteerde in 2007 naast regerend wereldkampioen Alonso en versloeg hem in zijn eerste jaar om op 1 puntje na 2e te worden,
In 2010 zat hij weer naast de regerend wereldkampioen (Button), en versloeg hij die.
Waar wil je hem mee vergelijken? hij verslaat zijn teamgenoten, en dat zijn niet de minsten. Ook Rosberg niet.

In de F1 kun je alleen vergelijken met je directe teamgenoten. Alonso wordt door velen nog steeds als de beste van het veld gezien. En Button zit er al een eeuwigheid. Kovalainen dan? Die kwam niet eens in de buurt.

Ik vind HAM ook een zak hooi naast de baan, maar hij heeft zich wel bewezen naast topcoureurs/kampioenen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
sanderb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:52:

Ik vind HAM ook een zak hooi naast de baan,
Dat boeit niet, alle topsporters (en andere toppers) zijn egoistische klootzakken. Hamilton is tenminste een oprechte zak, dat kun je van veel anderen niet zeggen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ankona schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:56:
[...]

Dat boeit niet, alle topsporters (en andere toppers) zijn egoistische klootzakken. Hamilton is tenminste een oprechte zak, dat kun je van veel anderen niet zeggen.
Jup, aardige mensen worden geen wereldkampioen. (Met uitzondering misschien van Button, maar dat was natuurlijk wel de diffuser die een deel van die titel verdiende)

Senna was op de baan ook vaak alles of niets. En het voordeel is dat als je eenmaal zo'n naam hebt, dan gaan ze vanzelf eerder in de remmen of aan de kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
SnowDude schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:03:
[...]

Jup, aardige mensen worden geen wereldkampioen. (Met uitzondering misschien van Button, maar dat was natuurlijk wel de diffuser die een deel van die titel verdiende)

Senna was op de baan ook vaak alles of niets. En het voordeel is dat als je eenmaal zo'n naam hebt, dan gaan ze vanzelf eerder in de remmen of aan de kant.
Dit is toch wel een heeeeeeel belangrijk punt. Het is goed dat Max met iedereen kennis maakt in de F1 wereld op de manier zoals hij dat nu doet. Als je als softie de sport binnen loopt dan zal je carriere er waarschijnlijk heel anders uit zien.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
sanderb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 15:52:
[...]

Serieus..hoe lang volg je F1?

Hamilton debuteerde in 2007 naast regerend wereldkampioen Alonso en versloeg hem in zijn eerste jaar om op 1 puntje na 2e te worden,
In 2010 zat hij weer naast de regerend wereldkampioen (Button), en versloeg hij die.
Waar wil je hem mee vergelijken? hij verslaat zijn teamgenoten, en dat zijn niet de minsten. Ook Rosberg niet.

In de F1 kun je alleen vergelijken met je directe teamgenoten. Alonso wordt door velen nog steeds als de beste van het veld gezien. En Button zit er al een eeuwigheid. Kovalainen dan? Die kwam niet eens in de buurt.

Ik vind HAM ook een zak hooi naast de baan, maar hij heeft zich wel bewezen naast topcoureurs/kampioenen.
Het is maar wat je verslaan noemt; Alonso miste de titel dat jaar ook op 1 puntje. Gewoon gelijkwaardig gepresteerd dus. Komt nog bij dat Hamilton waarschijnlijk meer ervaring had met de McLaren dan Alonso gezien het vele testen in die tijd, en Alonso mocht waarschijnlijk van Renault pas vanaf 1 januari bij z'n nieuwe werkgever aan de slag.

Nog steeds een puike prestatie hoor, maar het is niet alsof hij Alonso de pan in heeft gehakt.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

SnowDude schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:03:
[...]

Mjah grappig, Hamilton word nu kampioen omdat de turbo op die Mercedes zo goed werkt. Dat is en blijft natuurlijk het nadeel van F1 dat je appels met peter aan het vergelijken bent zolang ze niet in een vergelijkbare auto zitten. En dat is wat ik met Hamilton probeer te zeggen. Hij kan best sturen, maar word nu echt wereldkampioen omdat hij in een goede auto zit. Schumacher zag je gewoon dingen doen met auto's waarvan je zag dat hij echt skills had. Ik heb echt bij Hamilton nog geen bijzondere dingen gezien. En nogmaals, agressie staat niet gelijk aan skills. Kijk maar naar Max *zet oranje bril op* Die doet echt dingen die ik weinig andere rijders zie doen. En dat maakt Hamilton niet uniek en goed en Max bijvoorbeeld wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:11:
[...]

Mjah grappig, Hamilton word nu kampioen omdat de turbo op die Mercedes zo goed werkt.
Nee hij wordt wereld kampioen omdat hij aggresiever is dan Rosberg. Die heeft het zelfde materiaal, maar die gaat wel voor hem aan de kant als het echt om een plek gaat. Als het alleen de auto was dan zou rosber nu net zoveel punten moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 22:15
[...]

bent zolang ze niet in een vergelijkbare auto zitten. En dat is wat ik met Hamilton probeer te zeggen. Hij kan best sturen, maar word nu echt wereldkampioen omdat hij in een goede auto zit. Schumacher zag je gewoon dingen doen met auto's waarvan je zag dat hij echt skills had. Ik heb echt bij Hamilton nog geen bijzondere dingen gezien.
Nou ja, dan kijk jij nog niet zo lang f1... Hij heeft al z'n teamgenoten verslagen. Er er zat toen ook een ene Alonso bij op de piek van z;n kunnen...

En een Button die net wereldkampioen was geworden...

[ Voor 4% gewijzigd door Adlermann op 18-11-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Nu online
Ja, dus hij word wereldkampioen door 1 persoon te verslaan. De auto's zijn ten slotte te snel voor de rest van het veld. Dus dan is het nog niet duidelijk of hij dan echt een volwaardige kampioen is.

Maar dit is typisch F1, en dan zal ook altijd zo blijven.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Adlermann schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:17:
[...]

Nou ja, dan kijk jij nog niet zo lang f1... Hij heeft al z'n teamgenoten verslagen. Er er zat toen ook een ene Alonso bij op de piek van z;n kunnen...

Alonso heeft ie niet verslagen. En dat ie sneller is dan Button geloof ik meteen. Button werd ook kampion door de dubbele diffuser. Gaat mij om de laatste jaren.
kevz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:17:
Ja, dus hij word wereldkampioen door 1 persoon te verslaan. De auto's zijn ten slotte te snel voor de rest van het veld. Dus dan is het nog niet duidelijk of hij dan echt een volwaardige kampioen is.

Maar dit is typisch F1, en dan zal ook altijd zo blijven.
Mjah precies, en dat komt er bij de overigen hier niet helemaal door ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Damian op 18-11-2015 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:18:
[...]

Dit zijn een beetje dood doeners, erg jammer, en daar ga je geen discussie mee winnen. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:18:
[...]

Alonso heeft ie niet verslagen. En dat ie sneller is dan Button geloof ik meteen. Button werd ook kampion door de dubbele diffuser. Gaat mij om de laatste jaren.

[...]

In 2007 werd Lewis toch echt 2e en Alonso 3e. En ze reden ook bij hetzelfde team....
Lewis Hamilton, runner-up with 109 points. Hamilton recorded nine consecutive podium finishes in his debut season, more than any other rookie in Formula One history
Dat is toch behoorlijk impressive hoor :)

[ Voor 20% gewijzigd door Adlermann op 18-11-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Adlermann schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:21:
[...]

In 2007 werd Lewis toch echt 2e en Alonso 3e. En ze reden ook bij hetzelfde team....
Als je een gelijk puntenaantal en een gelijk aantal overwinningen hebt dan presteer je gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Dat de statistieken dan zeggen dat Lewis een 2e plek meer heeft en daarom de 2e plek in het WK krijgt prima, maar dat noem ik niet je teamgenoot verslaan.
[...]

Dat is toch behoorlijk impressive hoor :)
Zeker impressive, maar het is ook de enige rookie ooit die in een WK waardige auto mocht debuteren. Dat maakt zo'n prestatie wel net even iets makkelijker.

[ Voor 19% gewijzigd door XyritZz op 18-11-2015 16:26 ]

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
Adlermann schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:17:
[...]

Verder ben ik het met je eens hoor, maar in 2011 is hij onder Button geëindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
XyritZz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:24:
[...]

Als je een gelijk puntenaantal en een gelijk aantal overwinningen hebt dan presteer je gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Dat de statistieken dan zeggen dat Lewis een 2e plek meer heeft en daarom de 2e plek in het WK krijgt prima, maar dat noem ik niet je teamgenoot verslaan.
Als je gelijkwaardig ben aan wat veel mensen de beste coureur uit het veld nemen, dan kan je hem toch moeilijk middelmatig noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

SnowDude schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:26:
[...]

Als je gelijkwaardig ben aan wat veel mensen de beste coureur uit het veld nemen, dan kan je hem toch moeilijk middelmatig noemen.
Vraag of hij nu de beste van het veld is, is wat mij bezig hield. En ik ben er van overtuigd dat hij dat echt niet is. Door zijn geschiedenis en door wat hij aan rijders kwaliteiten laat zien.

Maargoed, mijn mening, en ik kijk volgens mensen hier dan te weinig F1 :/ over dooddoeners gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

Zeker impressive, maar het is ook de enige rookie ooit die in een WK waardige auto mocht debuteren. Dat maakt zo'n prestatie wel net even iets makkelijker.
Jos Verstappen debuteerde in ene WK Waardige auto :) En die werd 10e met 10e punten dacht ik. Met 2 x een 3e plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door Adlermann op 18-11-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Adlermann schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:31:
[...]

Jos Verstappen debuteerde in ene WK Waardige auto :)
Jos reed bij het zelfde team, maar absoluut niet in de zelfde auto als Schumacher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:28:
[...]

Vraag of hij nu de beste van het veld is, is wat mij bezig hield. En ik ben er van overtuigd dat hij dat echt niet is. Door zijn geschiedenis en door wat hij aan rijders kwaliteiten laat zien.

Maargoed, mijn mening, en ik kijk volgens mensen hier dan te weinig F1 :/ over dooddoeners gesproken.
Tja je beweert dat Hamilton geen skills heeft. Dat is gewoon nonsens en alles wijst op het tegendeel.

Of hij echt de allerbeste van de coureurs is, dat is een tweede en bij F1 sowieso lastig te bepalen.

[ Voor 9% gewijzigd door Goron op 18-11-2015 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Adlermann schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:31:
[...]

Jos Verstappen debuteerde in ene WK Waardige auto :) En die werd 10e met 10e punten dacht ik. Met 2 x een 3e plaats.
Naast dat die van Schumi de upgrades eerder kreeg, was de Benetton was natuurlijk helemaal op Schumi's rijstijl gebouwd en afgestemd en niet die van Jos.

Zal die boef van een manager van Schumi wel met die maffioso Braitore hebben geregeld op de een of andere manier. 8)

Te koop....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:04

Smarron

The bend

Ik had nog wat foto's gemaakt tijdens de GP van Belgie, hier Max in actie:

Afbeeldingslocatie: https://farm1.staticflickr.com/608/21151514121_c458672fee_c.jpgMax Verstappen - Scuderia Toro Rosso by Smarron, on Flickr

Ik heb iedereen kunnen vastleggen met redelijk tot goed resultaat. Met de rode stier op de zijkant de combo van de rode en blauw/paarse kleur vind ik het eigenlijk toch wel een erg mooie auto om te zien. Ik zal de rest van de "sportfoto's" nog in het juiste topic plaatsen. :)

Wat me opviel was (buiten het lelijke geluid van de V6T) dat de McLaren's echt zo extreem lelijk klonken. Net alsof ze op nog minder cylinders reden. Verder vond ik het echt extreem druk voor een vrijdag. Ik ben wel wat vaker bij een GP geweest, maar dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik had wel het idee dat Max een behoorlijke trekpleister was voor zowel de Nederlands als Belgen. Maar Vandoorne was er ook, dus wellicht was de grote opkomst ook wel aan hem te danken, of beiden, of dat de zon erg lekker scheen, of dat de kaarten erg goedkoop waren. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Smarron schreef op woensdag 18 november 2015 @ 16:51:
Ik had nog wat foto's gemaakt tijdens de GP van Belgie, hier Max in actie:

[afbeelding]Max Verstappen - Scuderia Toro Rosso by Smarron, on Flickr

Ik heb iedereen kunnen vastleggen met redelijk tot goed resultaat. Met de rode stier op de zijkant de combo van de rode en blauw/paarse kleur vind ik het eigenlijk toch wel een erg mooie auto om te zien. Ik zal de rest van de "sportfoto's" nog in het juiste topic plaatsen. :)
Mooie foto
Wat me opviel was (buiten het lelijke geluid van de V6T) dat de McLaren's echt zo extreem lelijk klonken. Net alsof ze op nog minder cylinders reden.
Tja over smaak valt niet te twisten, maar ik ben wel fan van het geluid, en persoonlijk vind ik die Honda's juist het vetste klinken. Maar goed, ik ben ook van mijn eigen auto het geluid gewend van een dikke 6 cilinder turbo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:52

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

[...]

Nee hoor, naast zoals genoemd ene J. Verstappen was er in 1996 ook ene Jacques Villeneuve die bij Williams mocht instappen. Zijn teamgenoot destijds, Damon Hill, is dat jaar kampioen geworden. Villeneuve heeft 78 punten behaald, maar dat was nog onder de oude puntentelling (10, 6, 4, 3, 2, 1), met 4 zeges, 11 podia en een overall standing van 2e in het WK.
Villeneuve is daarna in 1997 WK geweest (waarschijnlijk wegens het vertrekken van Hill naar Arrows), maar heeft daarna nooit weer een zege geboekt. Dus is het wel degelijk erg knap van Hamilton dat hij het sterke niveau van zijn debuutjaar heeft vastgehouden en doorgetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook daarbij is de vraag in hoeverre de auto's gelijkwaardig waren en/of aangepast aan de wensen van de eerste rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Ik snap de discussie wel een beetje. Zou Hamilton graag eens een seizoen in een Force-India ofzo zien rijden. Dan kan hij zijn skills echt laten zien.
Ik weet zeker dat hij die wel degelijk heeft, maar het zou gewoon mooi zijn om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:48

ThunderNet

Flits!

Arjantje72 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:25:
Ik snap de discussie wel een beetje. Zou Hamilton graag eens een seizoen in een Force-India ofzo zien rijden. Dan kan hij zijn skills echt laten zien.
Ik weet zeker dat hij die wel degelijk heeft, maar het zou gewoon mooi zijn om te zien.
Dan krijgen we een heel seizoen lang dit te horen op de boordradio? YouTube: Hamilton on team radio

[ Voor 4% gewijzigd door ThunderNet op 18-11-2015 17:34 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mbt Hamilton:

Imo oneerlijk argument om te zeggen dat onduidelijk hoe goed hij is, aangezien hij in een Mercedes zit.

1. Hij heeft in het verleden jaar op jaar laten zien dat hij bijzondere skills heeft. Zeker in 1 op 1 gevechten.
2. Hij domineert Rosberg al twee jaar. Zonder dubbele punten was hij vorig jaar al wk geweest voor Abu D.
3. Stel we zetten Max in de Mercedes vlg jaar, dan kan Max ook 0,0 gave inhaalacties laten zien, omdat hij van P1 of P2 start elke race. Zeggen we dan ook opeens dat Max 'maar verdomd' weinig laat zien.

Imo beetje beperkte visie om Hamilton nu zo af te rekenen op z'n dominante auto. Imo 2: na alle drama jaren bij Mcl (2012 was Ham ZO goed, maar verprutste Mcl echt alles), heeft hij absoluut wel 2 jaar dominante auto verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik denk dat Hamilton op skills absoluut te vergelijken is met Michael.

En, qua sympathiekheid steekt hij met kop en schouders uit boven Schumacher imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 20:09
Smultie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:44:

En, qua sympathiekheid steekt hij met kop en schouders uit boven Schumacher imho.
Wanneer je de biografie van Michael Schumacher (geschreven door James Allen) leest dan krijg je hier een heel ander beeld over. Zo liet Schumi bij iedere Ferrari medewerker, maar ook bij de vrouwen daarvan, op zijn/haar verjaardag een cadeau bezorgen.

Dat zie ik Lewis Hamilton niet direct doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

Schumacher werd net als Vettel later neergezet als een onsympathieke Duitser. Beide waren wel erg leuk in Top Gear (Schumi als de Stig).

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 20-09 18:53
Smultie schreef op woensdag 18 november 2015 @ 17:44:

Hamilton sympathiek? :')
Het zal inherent aan topsporter zijn, maar ik vind die man echt niet sympathiek.

Vergelijkingen maken tussen sporters die in verschillende periodes actief waren is altijd moeilijk, dat Hamilton goed en enorm snel is staat buiten kijf. Maar op de een of andere manier mis ik iets bij hem wat Schumacher en Alonso wel hadden, die hadden op bepaalde momenten iets extra's, meer uit een auto halen dan er eigenlijk inzat, zij wisten met tegenslagen om te gaan...
Zeker dat laatste is bij Hamilton wel een discussiepuntje.

Wat zeker niks afdoet aan zijn prestaties overigens. Max kan alleen nog maar dromen van wat Hamilton al gepresteerd heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
[...]

Mjah grappig, Hamilton word nu kampioen omdat de turbo op die Mercedes zo goed werkt.
Dat geldt ook voor Rossi, waarom doet die dan niet mee voor de titel?
Schumacher zag je gewoon dingen doen met auto's waarvan je zag dat hij echt skills had. Ik heb echt bij Hamilton nog geen bijzondere dingen gezien.
Vraag dat nog eens na bij Jos grindbak Verstappen. Die mocht een keer een rondje in de auto van Michael rijden nadat alle illegale sjoemel software uitgeschakeld was. Die wagen van hem klopte van geen kant.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Ankona schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:59:
[...]

Vraag dat nog eens na bij Jos grindbak Verstappen.
Moet dat nou? ;) Beetje meer eerbied mag ook wel, hij is nog steeds Nederlands beste F1 coureur. Alhoewel dat waarschijnlijk niet lang meer gaat duren als Max ook om de podiumplaatsen mee kan/mag gaan doen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
sjaool schreef op woensdag 18 november 2015 @ 20:35:
[...]

Moet dat nou? ;) Beetje meer eerbied mag ook wel, hij is nog steeds Nederlands beste F1 coureur. Alhoewel dat waarschijnlijk niet lang meer gaat duren als Max ook om de podiumplaatsen mee kan/mag gaan doen.
Dit schreeuwt uiteraard om een duik in de boeken ;) . Puur op punten heeft Max hem al ingehaald. Jos heeft 17 punten gehaald, Max staat nu op 49.

Maar, de puntentelling was toen heel anders. Met het huidige systeem had Jos er 118 gehaald, dus ruim meer dan de 49 van Max.

Had de oude telling nu nog bestaan dan had Max nog maar 6 punten gehad. Zijn 2 vierde plaatsen hadden elk 3 punten opgeleverd. De overige 8 puntenfinishes waren buiten de top 6, en daarbuiten hield het toen op met de punten.

Jos behaalde in zijn 1e - en direct ook meest succesvolle - seizoen 10 punten, en dat in 10 races *) t.o.v. 19 voor Max nu. Jos presteerde dus in zijn debuutjaar beter dan Max. Maar hij reed dan ook in een wagen die in het toenmalige veld hoger werd aangeslagen dan de TR nu.

*) het seizoen kende weliswaar 16 races, maar Jos heeft er maar in 10 meegedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door alexbl69 op 18-11-2015 21:54 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zelfs Jos geeft toe dat Max beter is dan hij en dat is ook geen ramp natuurlijk. Jos was waarschijnlijk een hele goede rijder, maar zeker zullen we het helaas, door zijn extreem ongelukkige carrière, nooit weten.

[ Voor 3% gewijzigd door Bosmonster op 18-11-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 20:49

Vos

AFCA

[...]

Dat geldt ook voor Rossi, waarom doet die dan niet mee voor de titel?

[...]

Vraag dat nog eens na bij Jos grindbak Verstappen. Die mocht een keer een rondje in de auto van Michael rijden nadat alle illegale sjoemel software uitgeschakeld was. Die wagen van hem klopte van geen kant.
En dus kon Schumacher er niks van? Wat wil je nou zeggen?

En de grindbak benaming... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05

Doe eens niet zo negatief. Jos is ook een geweldige coureur, hij had alleen last van Huub Rothengatter die altijd het laatste druppeltje eruit wilde persen. Lees dit eens :

Wikipedia: 2008 Le Mans Series season

Het LMP2 kampioenschap is voor Jos en consorten. Ze winnen op 1 na alle rondes. Waar ze niet wonnen stonden ze tweede. :9

Overigens, misschien leuk voor onder de kerstboom : http://www.amazon.com/Lif...FK?tag=duckduckgo-ffsb-20

Een boek over Benneton in 1994, geschreven door de persoon die de "rear jackman" van Jos was.

[ Voor 5% gewijzigd door asing op 18-11-2015 23:14 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 23:18

Destruction

(ex-)Automonteur

kevz schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:01:
Rosberg zit een beetje met zichzelf in de weg, hij laat Hamilton altijd voor gaan en dat heeft zelfvertrouwen gekost, Ik vind hem dus (nog) niet iemand die een grote kampioen gaat worden.
Ik denk ook niet dat het hem gaat worden met Rosberg. Heel misschien als Hamilton vertrekt en er naast hem iemand komt rijden die hem absoluut geen partij kan bieden, maar ook dat zie ik niet gebeuren. Voor Rosberg is het nu wel een keertje erop of eronder natuurlijk, in 2006 gedebuteerd..

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:14
Andere boek van Steve Matchett is ook leuk, The Mechanic's tale

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Hmm, maar goed dat ik laatst een hele boel F1-boeken (plaatselijke boekhandel moest de deuren sluiten en bleken achterlijk veel autoboeken en autosportboeken te hebben) op de kop getikt heb. :+ Ook Le Mans-boeken en wat andere autoboeken. :P Maar denk wel dat er een hoop van in de verkoop gaan. Dus als iemand interesse heeft, stuur maar een DM! :P

Volvotips.com

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Jos was een goede coureur maar hij eindigde gewoon echt wel vaak in de grindbak. Zeker in de eerste helft van zijn carriere.

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Bigfoot schreef op donderdag 19 november 2015 @ 00:23:
Jos was een goede coureur maar hij eindigde gewoon echt wel vaak in de grindbak. Zeker in de eerste helft van zijn carriere.
Niet meer als anderen, het was alleen maar een overwinning van de zuurpruimen van Nederland dat velen dat dachten (en nog steeds denken). ;)

Verwijderd

Jos moest op de limiet rijden in auto's die lang niet zo goed in elkaar staken als de rest van het veld. Het is een publiek geheim dat de auto van Schumacher de beschikking had over elektronische hulpmiddelen. Dat is niet alleen door Jos beweert wat je nog zou kunnen kunnen als de laatste stuiptrekkingen van een 'zure coureur', wat hij uiteindelijk ook wel een beetje is geworden. Er zat heel veel frustratie en hij begon af te geven op alles in de F1 en hij kreeg wat last van losse handjes.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2015 07:57 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

oorzaak gevolg. Grindbak argument doet het altijd goed in de kroeg, lekkere oneliners.

39

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 07:53:
[...]

Jos moest op de limiet rijden in auto's die lang niet zo goed in elkaar staken als de rest van het veld. Het is een publiek geheim dat de auto van Schumacher de beschikking had over elektronische hulpmiddelen. Dat is niet alleen door Jos beweert wat je nog zou kunnen kunnen als de laatste stuiptrekkingen van een 'zure coureur', wat hij uiteindelijk ook wel een beetje is geworden. Er zat heel veel frustratie en hij begon af te geven op alles in de F1 en hij kreeg wat last van losse handjes.
Dit inderdaad, zijn hele carrière was gewoon een lange aaneenschakelijk van frustratie.

Vind het ook mooi dat hij nu lekker van de zijlijn kan meekijken met Max en kan zien hoe het ook had gekund.

• Requiem19
Naast dat Jos relatief veel crashes had, meer dan de gemiddelde F1 coureur van die tijd, had Jos ook gewoon een imago probleem. Hij kwam wat 'arrogant' over, zo van, 'ik weet het allemaal wel'. En daar kunnen Nederlanders erg slecht tegen.

Later in zijn carrière kwam hij een stuk schappelijker over, maar een eenmaal opgedaan imago verander je niet zo snel meer. Ik denk wel dat Jos dat ingezien heeft en Max erop gestuurd heeft om een stuk benaderbaarder te zijn dan hij zelf was.

Nederland was misschien onterecht wat hard tov Jos, maar hij hielp dit (helaas) wel deels zelf in de hand met zijn houding en gedrag.

• Señor Sjon
  • Laatst online: 19-09 15:10
Probleem was ook dat hem dit geregeld overkwam in races waar ie net het verschil kon maken, zoals bepaalde regenraces in de top 6 rijden en dan zelf vergooien. Spanje 1995(?) in de Simtek bijvoorbeeld. Dat heeft ie na de eerste roerige jaren nooit meer helemaal goed kunnen maken. En puntje bij paaltje is ie in het diepe gegooid bij Benetton. Hij had naar ik begreep ook een contract met Marlboro die toen aan McLaren gelieerd was. Hij had dus een 'Coulthard' carrière kunnen hebben. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zit echt weer te genieten van F1 dit seizoen, mede door Max natuurlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Je had toen ook meer grindbakken he, tegenwoordig is nu alles verhard en grote uitloopstroken waar ook veel rijders nu gebruik van maken.

System | Racing is in my Blood

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Señor Sjon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:31:
Probleem was ook dat hem dit geregeld overkwam in races waar ie net het verschil kon maken, zoals bepaalde regenraces in de top 6 rijden en dan zelf vergooien. Spanje 1995(?) in de Simtek bijvoorbeeld. Dat heeft ie na de eerste roerige jaren nooit meer helemaal goed kunnen maken. En puntje bij paaltje is ie in het diepe gegooid bij Benetton. Hij had naar ik begreep ook een contract met Marlboro die toen aan McLaren gelieerd was. Hij had dus een 'Coulthard' carrière kunnen hebben. ;)
Ik vond zijn Arrows periode de meest aantrekkelijke Jos "Versteppen" Formule 1 periode.

Testing, one, two ...

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Señor Sjon schreef op donderdag 19 november 2015 @ 11:31:
De races die hij goed reed en "vergooide" is meerdere keren geweest omdat het materiaal, en lees: remmen, er mee stopte. Er waren dan 2 opties: doorrijden en hopen dat ze het uithouden of langzamer rijden en de kans op een punt kwijt raken.

Hoewel ik Max een groter talent vind dan Jos, denk ik zeker dat de "fans" hem minder credits hebben gegeven dan hij verdiend heeft. Dat komt denk ik mede door wat iemand anders al aangaf: zijn voor NL begrippen arrogante houding.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:17
Max en Jos zijn niet met elkaar te vergelijken. Er zitten decennia tussen en de sport is in die tijd enorm veranderd. Sowieso is het onmogelijk om alle factoren mee te wegen die van invloed waren op de resultaten van beiden.

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 14:19
Waarschijnlijk zijn we het er wel voer eens dat Jos talent had / heeft en dat Max het ook niet onverdienstelijk doet.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Punt bij Jos was ook dat hij meestal ook niet echt beter was dan zijn teamgenoot

Verwijderd

Alsmede dat Jos in het verleden heeft bewezen dat hij last heeft van losse handjes (en als topsporter slecht tegen zijn verlies kan).

• Ankona
Bigfoot schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:10:
Punt bij Jos was ook dat hij meestal ook niet echt beter was dan zijn teamgenoot
F1 is eigenlijk een soort ladder competitie. Ben je beter dan je directe oponent, dan mag je het jaar erop een treedje hoger anders zak je af.
Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:55:
Alsmede dat Jos in het verleden heeft bewezen dat hij last heeft van losse handjes (en als topsporter slecht tegen zijn verlies kan).
Dat eerste is niet echt relevant om hem op te beoordelen, het tweede lijkt mij alleen maar een voordeel (of eigenlijk een noodzakelijke voorwaarde om kans te maken de top te halen)

alles kan off-topic

Verwijderd

Ankona schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:02:Dat eerste is niet echt relevant om hem op te beoordelen, het tweede lijkt mij alleen maar een voordeel (of eigenlijk een noodzakelijke voorwaarde om kans te maken de top te halen)
Het laatste ben ik met je eens hoor. Met het laatste doelde ik op het feit dat je dan gemakkelijk uit je tent kan gelokt worden.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ankona schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:02:
[...]

F1 is eigenlijk een soort ladder competitie. Ben je beter dan je directe oponent, dan mag je het jaar erop een treedje hoger anders zak je af.
In een 'ideale' wereld misschien.... In de praktijk, daarentegen.... ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Verwijderd schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:55:
wat is een goede verliezer? die doet alsof het m niets interreseerd? geen emotie toont.... nee een goede verliezer is een lozer en zal geen winnaar worden ... zo zie ik het tenminste. kets die helm kapot, schop keer tegen die auto GRRRRR je hebt maar 1 doel, en dat is winnen. al het overige is een teleurstelling en gemiste kans. goede verliezers .... zijn geen winnaars

[ Voor 18% gewijzigd door himlims_ op 19-11-2015 15:24 ]

• Ankona
naitsoezn schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:11:
[...]

In een 'ideale' wereld misschien.... In de praktijk, daarentegen.... ;)
Akkoord, in de praktijk helpt het ook om een beetje lief te zijn tegen mensen die je een zak geld mee zouden kunnen geven of die op een andere manier belangrijk zijn.

alles kan off-topic

• sanderb
himlims_ schreef op donderdag 19 november 2015 @ 15:23:
[...]
wat is een goede verliezer? die doet alsof het m niets interreseerd? geen emotie toont.... nee een goede verliezer is een lozer en zal geen winnaar worden ... zo zie ik het tenminste. kets die helm kapot, schop keer tegen die auto GRRRRR je hebt maar 1 doel, en dat is winnen. al het overige is een teleurstelling en gemiste kans. goede verliezers .... zijn geen winnaars
Emotie mag en moet zelfs. Dat zegt inderdaad niets over een goede of slechte verliezer zijn.
Waar je de oorzaak van het verlies zoekt wel.

Op de BBC werd daar afgelopen race nog op ingegaan mbt Vettel. Toen het niet lekker liep, ging hij op zoek naar de oorzaak bij zichzelf. niet bij anderen.
Dus niet roepen dat het aan de auto de licht, of aan anderen. Twijfelen aan jezelf, ook als je bewezen kampioen bent.

Jos had er nu net een handje van om af en toe wel te piepen en de oorzaak buiten zichzelf te zoeken. En als je dan Nederlander bent, dan helpt dat niet. "We" zijn er hier sowieso niet van gediend als iemand hoog van de toren blaast. We hebben hier geen winnaars cultuur. Bescheidenheid wordt veel meer gewaardeerd, ook als je prestaties je alle recht tot 'boosten' geven.
Wanneer je als topsporter een topprestatie neerzet, is het beste compliment dat je kan krijgen "Dat je zo'n gewone jongen bent gebleven".

Ik vind dat Max dat op dit moment in ieder geval nog heel goed doet. Van te voren had ik daar juist vraagtekens bij. Kan een jochie die gewend is alles te winnen er wel tegen om in het middenveld te strijden?
Hij heeft bewezen daar heel professioneel mee om te gaan. Ook in het begin van het seizoen toen Sainz hem nog af en toe de baas was.

Max is heel zelfverzekerd, maar komt niet arrogant over. De vergelijkingen met de helden van vroeger gaat hij zelf uit de weg. En als hij zijn acties(!) vergelijkt met die helden doet ie dat op zo'n manier dat het bijna bescheiden overkomt.
Voor zijn inhaalactie op Perez gaf hij eigenlijk de credits aan Raikonen in 2012.. En Hamilton werd nog even verdedigd. Hij downplayed zijn eigen succes eerder dan dat hij er prat op gaat.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Mee eens. Ik heb Vettel ook niet (veel) horen klagen over de auto vorig jaar. Ook dit jaar zijn Kvyat en Ricciardo nog wel gematigd, het is vooral het management wat zich laat horen.

Ik vind iemand juist een slechte verliezer als ze niet winnen om vervolgens agressie te gebruiken of elkaar het licht in de ogen niet te gunnen. Dat je met je boze kop op het podium staat om de 2e prijs in ontvangst te nemen. Accepteer zo'n situatie gewoon. Kijk, dat je even pissig bent als je uit de auto komt als je onrecht is aangedaan vind ik prima, maar op zo'n podium mag je wel wat meer respect hebben voor de wedstrijd, de winnaar en de teams. Dat heeft niets met winnaarsmentaliteit te maken. Fair play hoort ook bij een winnaar of verliezer.

Het is bijvoorbeeld niet dat Vettel niet liever op de hoogste tree had gestaan, maar hij accepteert situaties, trekt conclusies uit zowel zichzelf als dat van anderen en wordt daar beter van. Een Hamilton begint al vrij snel anderen de schuld te geven of gaat zitten mokken. Rosberg idem dito. Hoe je met verlies omgaat, toont karakter.

Je hebt niets aan een winnaarsmentaliteit als de wedstrijd afgelopen is. Dat heb je voor en tijdens de wedstrijd nodig. Als je met je helm gaat smijten of weet ik wat, dan is dat eerder vergelijkbaar met een klein kind wat zijn zin niet kwijt. Is dat een winnaarsmentaliteit? Neen. Je moet juist streven naar het beste, alles geven en ook als alles tegenzit, de best mogelijke prestatie leveren. Niet opgeven, maar doorgaan. En bedenk ook: je bent niet alleen, je doet het met het team. Als jij niet hebt gewonnen is dat jammer, maar voor je team is zoiets wel gewoon belangrijk. Je mag ook best voor anderen blij zijn.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Een voorbeeld hoe Hamilton zijn winnaars mentaliteit is: YouTube: Pathetic show by Lewis Hamilton - Monaco GP 2015
Gedraagt zich als een klein kind die zijn zin niet krijgt. Rosberg is trouwens bijna hetzelfde.

Mess with the best, die like the rest

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
ThaStealth schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:46:
Een voorbeeld hoe Hamilton zijn winnaars mentaliteit is: YouTube: Pathetic show by Lewis Hamilton - Monaco GP 2015
Gedraagt zich als een klein kind die zijn zin niet krijgt. Rosberg is trouwens bijna hetzelfde.
Hahaha die Vettel op het einde. d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:52

Osxy

Holy crap on a cracker

ThaStealth schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:46:
Haal je ook wel het meest extreme voorbeeld naar voren, ik weet eerlijk waar niet hoe menig ander coureur op deze situatie zouden reageren. Het was echt een hele zure situatie, buiten de schuld van Hamilton.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 24-08 23:48

MrSleeves

You'll thank me later.

CFC-Mathijs schreef op donderdag 19 november 2015 @ 18:49:
[...]

Hahaha die Vettel op het einde. d:)b
Vettel kijkt alsof hij voor het eerst op TV is: Hoi mam. Kijk ik ben op TV! :w

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:14
Ik snap eerlijk gezegd niet dat beide mannen komend seizoen bij Mercedes blijven, natuurlijk dat is momenteel de beste auto, maar ze willen beide 1e rijder zijn, dit gaat nog een keer flink mis.

Beide een te groot ego om ergens anders te gaan rijden met het risico dat je in een mindere auto komt? Het lijkt me geen bijzonder gezellig team nu..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Het zal Hamilton een worst wezen, tot nu toe, en ik verwacht voor volgend jaar niet anders, dat hij de boventoon zal voeren en voor de 4e keer WK zal worden, tenzij Ferrari daar een stokje voor kan steken.
ROS zal denk ik eieren voor zijn geld kiezen en met pensioen gaat.
Bij Ferrari denk ik zal RAI niet nog een contractverlenging krijgen. Op dit moment zit de rijdersmarkt volledig op slot, omdat Mercedes en Ferrari op VES azen. Rijders als Hul en Bot hebben dusdanig foutjes gemaakt, dat die waarschijnlijk bij het team gaan komen waar VES in 17 niet gaat rijden.

edit : interpunctie

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

• alexbl69
  • Laatst online: 22:55
Volgend jaar lijkt me vrij voorspelbaar. Hamilton die de boventoon voert. Rosberg blijft wel want die pakt lekker 13,5 miljoen per jaar daar. Team zal steeds gefrustreerder worden aangezien ze steeds minder populair worden. Hoop dat Vettel nog wat potten kan breken.

Verder wordt het het jaar van het afscheid. Denk (hoop in sommige gevallen) dat het het laatste jaar wordt voor Alonso, Raikkonen, Rosberg, Button en Massa. Deze lieden zullen geen WK meer worden, en de F1 kan wel een beetje vers bloed gebruiken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• sanderb
Button zie ik wel vertrekken, maar ik denk dat Alonso ook na volgend jaar nog wel bij McLaren blijft.
Zou gek zijn als ze 45 Miljoen per jaar betalen voor 2 wereldkampioenen om ze vervolgens tegelijkertijd te laten vertrekken.
Ocon naast Alonso wat mij betreft...Als die niet bij een Merc team aan de slag mag/kan

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De toegekende punten blijven toch zoals ze nu zijn tot aan de laatste race, Williams gaat niet in protest tegen de diskwalificatie van Massa afgelopen race.

Williams won’t appeal against Massa exclusion

Testing, one, two ...

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:30
Seizoen overzicht van Verstappen en Sainz door Allan McNish. Ze doen niet zoveel onder voor elkaar, maar laatste periode is Verstappen toch wel sterker geworden. Wel heeft Sainz veel pech gehad de laatste races waardoor de Head to Head er in het voordeel voor Verstappen is.

Max Verstappen and Carlos Sainz both excellent in 2015 - McNish

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Sainz is smooth and consistent and makes no mistakes in races, whereas Verstappen has made a couple of high-profile errors.
Ehm, ik heb Verstappen nog niet een paaltje bij de pitstraat eruit zien rijden, hard doorrijden met versleten remmen en daardoor uit de race crashen en bovendien heb ik Sainz inhaalacties zien verrichten die een stuk minder goed waren dan die van Verstappen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Laatst online: 13-07-2024
Barfman schreef op donderdag 19 november 2015 @ 23:56:
Seizoen overzicht van Verstappen en Sainz door Allan McNish. Ze doen niet zoveel onder voor elkaar, maar laatste periode is Verstappen toch wel sterker geworden. Wel heeft Sainz veel pech gehad de laatste races waardoor de Head to Head er in het voordeel voor Verstappen is.

Max Verstappen and Carlos Sainz both excellent in 2015 - McNish
McNish is wel overdreven positief over Carlos, want Carlos was echt niet de betere in de eerste helft van het seizoen. Ook verteld hij onzin dat Carlos minder fouten maakt in races, en in de race in Austin was Carlos ook niet gelijkwaardig...7 man rijden elkaar in de wielen in de eerste bocht en Carlos zat direct al achter Max met alleen Kimi er nog tussen, maar daarna kwam Max er toch stukken beter uit met een 4e plaats.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wZhh2Kk2MUk&feature=youtu.be&t=54s]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:19
sanderb schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:31:
Button zie ik wel vertrekken, maar ik denk dat Alonso ook na volgend jaar nog wel bij McLaren blijft.
Zou gek zijn als ze 45 Miljoen per jaar betalen voor 2 wereldkampioenen om ze vervolgens tegelijkertijd te laten vertrekken.
Ocon naast Alonso wat mij betreft...Als die niet bij een Merc team aan de slag mag/kan
Stoffel naast Alonso lijkt me. Belachelijk dat die jongen niet in de F1 zit na zulke jaren GP2 en dat jaar FR3.5 daarvoor.
Pagina: 1 ... 80 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.