[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.217 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Op zich zijn de prestaties van Vettel en Verstappen wel te vergelijken. Verstappen heeft 2x 4e plek gehad en Vettel 1x eerste. Daarbuiten had Vettel vooral 5e en 6e plekken dus in die zin doet Verstappen het niet verkeerd. Maar die auto is gewoon meer voor plek 9/10 dan die van Vettel die wel meedeed voor 4/5/6. Het feit dat Verstappen nu consequent in de punten eindigt, is in ieder geval goede reclame. Ook bijna foutloos in zijn debuutjaar en de hoeveelheid screentime doen hem goed.

Ik denk dat als hij meer power had gehad, hij lang niet zo vaak in beeld was. Simpelweg omdat ie dan vaker met DRS er voorbij was gekomen. Nu moet ie eigenlijk meer moeite doen. Plus dat het helpt dat ze bij Toro Rosso een auto goed aanpassen aan de coureurs. Bij groentjes moet je wat meer speling hebben en snel een setup kunnen maken. Dat lijkt goed te zitten en daarom presteren de jongens uitstekend

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bosmonster schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:27:
[...]
De lengte van die stukken is wel een stuk minder. Hij gaat daar een stuk minder last hebben van gebrek aan topsnelheid en derhalve dus ook meer profijt uit goede exits en strak remmen (juist zijn sterke punt).

Het circuit ligt de STR wel echt een heel stuk beter dan Interlagos. Was het daar 8/9/10 verwachting, dan verwacht ik bij Abu Dhabi wel een 6/7/8 potentie.
Ik zie 1.3 km voor het langste rechte stuk? Maar gelukkig is het wel vlak, dat is beslist gunstiger.

Hadden jullie het vloeken en tieren van Max via de onboard bij gebrek aan vermogen ook meegekregen? Er moest zelfs een ***piep*** aan te pas komen ;)

Edit: het fragmentje zit in het gedeelte van Sky van na de race (Post-Race.Analysis), Max verstappen komt aardig aan bod, het kan weer niet op.
Audio only

[ Voor 29% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2015 18:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:42:
[...]

Ik zie 1.3 km voor het langste rechte stuk?

Hadden jullie het vloeken en tieren van Max via de onboard bij gebrek aan vermogen ook meegekregen? Er moest zelfs een ***piep*** aan te pas komen ;)
Nee... is daar nog een sample van? Ben wel benieuwd.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
hardware-lover schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:42:
[...]

Ik zie 1.3 km voor het langste rechte stuk? Maar gelukkig is het wel vlak, dat is beslist gunstiger.

Edit: het fragmentje zit in het gedeelte van Sky van na de race (Post-Race.Analysis), Max verstappen komt aardig aan bod, het kan weer niet op.
Toch 'slechts' een 7 als je naar de driverratings kijkt bij sky:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat vinden jullie trouwens van de verdedigende taktieken van Max? Het is heel geniepig en zal op de lange termijn intimiderend werken, maar ik denk dat het hem ook wel eens zijn achterkant gaat kostten.

Strict genomen wisselt hij maar 1 keer van richting, maar hij doet dat altijd in 2 stappen. Eerst langzaam, en dan iets meer. Hier goed te zien:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MKzx7EBz7w4]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ruudonline schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:00:
[...]

Toch 'slechts' een 7 als je naar de driverratings kijkt bij sky:
Vreemd laag cijfer, zeker gezien het verhaal erbij.
Misschien zijn ze bang dat ie anders boven Hamilton komt in de totaalstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ze moeten bij Sky oppassen dat het Max-enthousiasme niet vervelend wordt, dus misschien dat ze hem daarom maar gewoon een keer een 7 hebben gegeven. 8 of 9 lijkt me beter gezien zijn prestatie idd.

Autosport geeft hem een 10, samen met Rosberg. Ook weer wat overdreven.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 16-11-2015 18:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Nog niet hier gezien : Eddie vist Max weg bij de Nederlandse pers : http://www.dumpert.nl/med..._weggekaapt_door_bbc.html

en deze : http://www.dumpert.nl/med...et_engels_commentaar.html

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01:17
Wat een verschrikkelijk akelige site is dat zeg, heb het venster maar snel weggedrukt.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Lasmibalsingh schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:06:
[...]

Wat een verschrikkelijk akelige site is dat zeg, heb het venster maar snel weggedrukt.
Jouw keuze :) . Ik had geen trek om alle video sites af te zoeken naar deze twee fragmenten. Kwam ze bij toeval tegen dus ik deel ze met jullie. ;)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Als je dumpert als verschrikkelijk en akelig noemt, dan vraag ik mij af of 'teh internets' wel iets voor jou is ;)

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 16 november 2015 @ 18:14:
[...]

Vreemd laag cijfer, zeker gezien het verhaal erbij.
Misschien zijn ze bang dat ie anders boven Hamilton komt in de totaalstand.
Ja, bizarre score inderdaad. Je leest zinsnedes als:
"eye-catching moves"
"not only is he the sport's hottest prospect, he might already be its best overtaker"
"as Verstappen went the long way round [...] in the move of the day"
"that's why Max Verstappen will be a world champion,"
"That's six successive races in the points for the Dutchman now too - a new Toro Rosso record"

En dan:
"Rating out of ten: 7"

Dat mogen ze me echt eens uitleggen. Waren de verwachtingen nog hoger gespannen? En Hamilton met z'n kleurloze race scoort ook een 7.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Briljant, Hill zijn commentaar over gewoon zeggen wat je wilt. "At the Williams Paddock, I asked if I could maybe use the phone" :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Renault lijkt overigens maar 7 van de 11 tokens ingezet te hebben. O.a. op:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121830

Dus als ik het goed begrijp ontwikkelen ze een nieuw blok, met nieuwe turbo, en schroeven er vervolgens een oude turbo op.

Kan me er iets bij voorstellen dat dat niet lekker met elkaar werkt, want niet op elkaar afgestemd. Wat een ongelofeloze prutsers zeg daar bij Renault |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
MikeyMan schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:43:
Renault lijkt overigens maar 7 van de 11 tokens ingezet te hebben. O.a. op:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121830

Dus als ik het goed begrijp ontwikkelen ze een nieuw blok, met nieuwe turbo, en schroeven er vervolgens een oude turbo op.

Kan me er iets bij voorstellen dat dat niet lekker met elkaar werkt, want niet op elkaar afgestemd. Wat een ongelofeloze prutsers zeg daar bij Renault |:(
De oude uitlaat paste niet op de nieuwe turbo. Aangezien ze geen nieuwe reserve uitlaat hadden hebben ze de oude turbo erop gezet.

Wist je overigens dat het JIT-systeem een uitvinding is van de Japanners? Niet van Renault 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Verlopen niet gebruikte tokens eigenlijk ? Snap al het hele jaar niet dat Renault ze zo laat inzet.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]

Ik hoop dat je blijer wordt van Autoblog : http://www.autojunk.nl/20...e-race-van-max-verstappen

Race analyse van Max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
jah die verlopen..je kan geen tokens meenemen naar volgende jaar.
Zal me dan ook niet verbazen als ze die laatste token(s) gaan gebruiken voor het vernieuwen van de olie peil stok.

Ik krijg steeds meer vertrouwen dat STR een juiste beslissing heeft gemaakt voor 2016.

EDIT* En dan bedoelde ik dus het kiezen van een 2015 ferrari blok...nu weten ze dat er winst is geboekt...als je op die franse moet wachten..TJA...dan heb je goed kans dat er geen winst word geboekt.....alle winst voor RBR moet dus van de kop van het blok komen ...made by ILMOR

[ Voor 34% gewijzigd door powah33 op 16-11-2015 20:00 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ome Ernst schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:52:
Verlopen niet gebruikte tokens eigenlijk ? Snap al het hele jaar niet dat Renault ze zo laat inzet.
Dat ze ze zo laat inzetten is ook niet de bedoeling. Alleen Ferrari vond een loophole. De datum waarom het blok gehomologeerd moet worden lag niet vast.

Edit : @hierboven. Moll vertelde dat de verbanding van de Renault niet goed was. Ze brandden letterlijk een gat in hun zuigers. De meeste winst zit in het optimaal laten verbranden van het mengsel en laat dat nu door de vorm van de cylinderkamer worden bepaald. Dus de top van de zuiger en de cylinderkop.

Het mag een klein deel zijn maar Mario kan daar heel veel doen. Als het verhaal waar is tenminste.

[ Voor 35% gewijzigd door asing op 16-11-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
asing schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:00:
[...]

Dat ze ze zo laat inzetten is ook niet de bedoeling. Alleen Ferrari vond een loophole. De datum waarom het blok gehomologeerd moet worden lag niet vast.

Edit : @hierboven. Moll vertelde dat de verbanding van de Renault niet goed was. Ze brandden letterlijk een gat in hun zuigers. De meeste winst zit in het optimaal laten verbranden van het mengsel en laat dat nu door de vorm van de cylinderkamer worden bepaald. Dus de top van de zuiger en de cylinderkop.

Het mag een klein deel zijn maar Mario kan daar heel veel doen. Als het verhaal waar is tenminste.
Als ik het goed heb...heeft renault dit jaar al 3 of 4 tokens aan een nieuwe zuiger besteed...en het probleem dus nog steeds niet verholpen.
Ik heb meer vertrouwen in mario dan in renault...maar dan nog is het en word het afwachten, wat voor winst er word gemaakt.

Dat ferrari blok (als dat verhaal waar is) voor STR heeft gewoon al meer vermogen vergeleken met het Renault blok met de nieuwste update. En die winst is al zeker.

Ik zag het eerst niet zo zitten. Een "oud" ferrari blok, maar na de laatste update van Renault .....en dan de winst die zichtbaar was....denk ik dat STR een stabiele keuze heeft gemaakt.

EDIT* Nu maar hopen dat Dhr. Dietrich Mateschitz het budget voor STR voor 2016 gaat verhogen.....100 mil erop ofzo zou leuk zijn.... Is toch ook redbull reclame.. win / win

[ Voor 6% gewijzigd door powah33 op 16-11-2015 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Niet helemaal. In het begin ging dat blok er steeds aan. Het ontwerp van de verbrandingskamer was niet goed waardoor de zuiger doorbrandde. Halverwege het seizoen hebben ze de zuiger aangepast zodat het probleem zich niet meer voordeed. Sneller werd de Renault er niet van.

Nu net hebben ze met een deels geüpgrade blok gereden. De nieuwe turbo zat er dus niet op. Dat compromiteert het design een beetje waardoor de effectieve winst dus ook zo goed als nul is. Men wil echter WEL voor de laatste race RIC laten rijden met de nieuwe turbo / uitlaat maar dan moet hij weer 10 plaatsen straf incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Dus was het heel dom van Renault om deze halve update uit te voeren...10 plaatsten inleveren en geen winst...en volgende race dus weer 10 plaatsen inleveren.... lekker frustrerend voor Ric.

Die update zou eerst in rusland > amerika > Brazil uhhh neeh komt gewoon in de laatste race ..whaAA wat een flop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ome Ernst schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:52:
Ja, niet gebruikte tokens verlopen aan het einde van het seizoen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
Herhaling van de race + podium op Ziggo 406... Heb gisteren het podium gemist... Maar mijn hemel wat tenenkrommend. Lijkt wel of Nico en Lewis een crematie bezoeken.

Dat team verdient niet veel sympathie zo.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blister__
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 14:02
Iets met wat er in Parijs gebeurt is misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Blister__ schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:18:
Iets met wat er in Parijs gebeurt is misschien?
Nee, denk het niet. Flink wat non-verbale spanning tussen die 2. Vettel zat wel geintjes uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:32
alexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:16:
Herhaling van de race + podium op Ziggo 406... Heb gisteren het podium gemist... Maar mijn hemel wat tenenkrommend. Lijkt wel of Nico en Lewis een crematie bezoeken.

Het podium 'mocht' niet uitbundig ivm Parijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 19:36
Arnold schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:26:
[...]

Daar hoef je je ook niet druk om te maken met die 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Arnold schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:26:
[...]

Vraag me af of Jean Todt het met die uitspraak eens is. :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

powah33 schreef op maandag 16 november 2015 @ 20:42:
Dus was het heel dom van Renault om deze halve update uit te voeren...10 plaatsten inleveren en geen winst...en volgende race dus weer 10 plaatsen inleveren.... lekker frustrerend voor Ric.

Die update zou eerst in rusland > amerika > Brazil uhhh neeh komt gewoon in de laatste race ..whaAA wat een flop!
Aan de andere kant. Als je dan toch niet kan winnen, dan maar een race waar je veel kunt inhalen (is ook wel lekker voor zelfvertrouwen). En Ricciardo is prima in inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
Martinspire schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:33:
[...]

Aan de andere kant. Als je dan toch niet kan winnen, dan maar een race waar je veel kunt inhalen (is ook wel lekker voor zelfvertrouwen). En Ricciardo is prima in inhalen.
Jah en Neeh.

Als Ric. zonder die grid straf had gereden zat die waarschijnlijk in de top 10 ..en had lotus met Mal geen punten gepakt...... dat was toch even net iets beter voor het satelite team STR.

Die vechten nog steeds voor de 6de plaatst.. en dat gaat om veel muntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Aangezien RB vlg jaar doorgaat met Renault was dit een slimme en nodoge zet.

Maar hoe slaagt Renault erin 7 tokens te gebruiken en 0 pk te winnen na een jaar lang sleutelen in Viry? Dat is op zich al best knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Max was heel goed dit weekend en z'n team ook. Ze hadden veel problemen vrijdag met de wegligging, maar z'n team heeft geweldig werk gedaan in dat te verbeteren voor zaterdag, en ook de pit stops waren gewoon goed en dat was ook nodig want vlak nadat hij Perez had ingehaald ging deze om nieuwe banden en moest Max een rondje later volgen en er voor blijven, wat ook lukte.

Ik kijk al vanaf begin jaren 80 naar F1, en Max z'n prestatie was er 1 die Prost z'n goedkeuring zou krijgen omdat het klassiek was aan hoe hij met grote regelmaat inhaalde. De banden van diegene voor je opbrandden door hem te laten verdedigen terwijl je zelf er voor zorgt dat je eigen banden goed genoeg blijven en wanneer die dan een klein foutje maakte omdat z'n banden op waren, hen dan inhalen.

Perez is 1 van de beste verdedigers/bandenspaarders van het veld, en omdat bij hem te doen is zoals de groten het voor hem deden toen er nog geen DRS was is gewoon groots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Requiem19 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:40:

Maar hoe slaagt Renault erin 7 tokens te gebruiken en 0 pk te winnen na een jaar lang sleutelen in Viry? Dat is op zich al best knap.
Mwah dat lukt mij ook nog wel :+

(en ik laat de garage nog mn olie verversen :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 16-11-2015 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:16:

Al helemaal niet als je hoort hoe belangrijk de teamleiding het vind dat de rijders zelf nulkommaniks in te brengen hebben in de race strategie. Ook al had Lewis of Nico het anders willen hebben in de laatste races, het wordt gewoon niet toegelaten. Kop houden en luisteren. Dat is dan een jammer maar helaas voor de race-fans die echte strijd willen zien bevestigd Wolf, maar het belang van Mercedes als team is net wat belangrijker. Dikke middel-vinger naar de fans en de sport.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Requiem19 schreef op maandag 16 november 2015 @ 21:40:
Aangezien RB vlg jaar doorgaat met Renault was dit een slimme en nodoge zet.

Het kan ook zijn dat de motor nu is voorbereid voor latere updates.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Moet Ricciardo weer tien plaatsen naar achteren als ze de turbo gaan vervangen? Of hebben ze met de nieuwe turbo de keuring gedaan, en kan deze nu 'gratis' vervangen worden?

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 16-11-2015 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die zal dan als "nieuw" worden beschouwd, met helaas de gevolgen van dien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 18:31
sjaool schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:07:
[...]

Maakt niet uit, dit record gaat erom dat hij in de punten gereden heeft. ;)
Ook dat is behoorlijk vertekend, in 2008 werden alleen punten toegekend voor de 1ste 8. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Arrne schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 01:42:
[...]

Ook dat is behoorlijk vertekend, in 2008 werden alleen punten toegekend voor de 1ste 8. :P
In 2008 zou die met het huidige systeem op 7 op rij zitten (ipv 5), door de 9de plaats ertussen:

6, 5, 1, 5, 6, 9, 4

En dat zijn ook iets betere resultaten dan Max nu heeft. Maar goed, dat was wel even met een andere auto natuurlijk (Ferrari motor).

Records zijn leuk, maar deze slaat idd nergens op :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 17-11-2015 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
http://www.auto-motor-und...niger-power-10242734.html

Nieuwe renaultmotor had 20 PK minder dan de oude LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 19-09 10:24

Flotter

Pelipper!

Hoort Ricciardo de volgende race niet 5 plaatsen straf te krijgen ipv 10? Ik meende dat je 10 plaatsen straf kreeg voor het eerste motoronderdeel dat je vervangt en 5 voor elk volgende onderdeel.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
Ach en voor hetzelfde geld is die nieuwe turbo in combinatie met het nieuwe blok wel zo goed dat ie in de volgende race naar het podium rijd :) Renault kan het namelijk echt wel, dat weten we uit het verleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 19-09 10:24

Flotter

Pelipper!

Of helemaal geen straf:
Ricciardo soll beim letzten Rennen des Jahres wieder mit dem alten Motor fahren.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
FastFred schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:20:
Ach en voor hetzelfde geld is die nieuwe turbo in combinatie met het nieuwe blok wel zo goed dat ie in de volgende race naar het podium rijd :) Renault kan het namelijk echt wel, dat weten we uit het verleden.
Dan moet je wel ff 20 jaar terug terug, want de laatste generatie v8 was ook compleet stront.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
FastFred schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:20:
Adlermann schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:26:
[...]

Dan moet je wel ff 20 jaar terug terug, want de laatste generatie v8 was ook compleet stront.
Op die manier was Honda ook erg succesvol ''recentelijk'' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Leegloop van sponsoren bij Mclaren gaat door:

http://forums.calibre11.c...claren.31735/#post-357020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Was dat zo'n grote sponsor dan? Verder lijkt me dat als coureur alleen maar irritant. Dat je dan als je op podium komt, zo'n horloge om moet doen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Brundle over Verstappen. Prachtig.
"Verstappen was the star of the race with a couple of audacious overtakes, once again placing his car perilously close to others with great precision, whilst ensuring he was tyre face to tyre face at the critical moment rather than suspension and bodywork to tyre face. Max learns fast and has refined some of his clumsier moves such as Monaco, and riskier moves such as Spa. His car control and confidence continues to grow."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
En toch geven ze maar een 7. De comments bij Sky snappen dat ook niet helemaal.

TAG was de oude naamgever van de TAG Porsche bij McLaren in de jaren '80. En net als Hugo Boss was het een sponsor die erg lang verbonden was aan McLaren. Ze hebben twee wereldkampioenen in dienst, maar het komt er allemaal niet uit.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:18:
[...]

Was dat zo'n grote sponsor dan? Verder lijkt me dat als coureur alleen maar irritant. Dat je dan als je op podium komt, zo'n horloge om moet doen enzo.
Wat een ramp, dat je een horloge om moet doen voor een sponsor die je jaarsalaris mogelijk maakt van een aantal miljoen euro.

Ten tweede waren die horloges die ze tijdens de podium ceremonie om deden niet van de team sponsors maar van de FIA/FOM sponsor.
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:22:
TAG was de oude naamgever van de TAG Porsche bij McLaren in de jaren '80. En net als Hugo Boss was het een sponsor die erg lang verbonden was aan McLaren. Ze hebben twee wereldkampioenen in dienst, maar het komt er allemaal niet uit.
Ron Dennis had vroeger een aardig aantal aandelen in TAG Heuer

[ Voor 27% gewijzigd door SnowDude op 17-11-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Andersom, TAG had 15% in McLaren en nu 25% door het wegvallen van Mercedes. Het horlogemerk is overigens verkocht in 1999. Grappig is dat Hublot van dezelfde eigenaar is als TAG Heuer en die staan weer op de Ferrari's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:29:
Andersom, TAG had 15% in McLaren en nu 25% door het wegvallen van Mercedes. Het horlogemerk is overigens verkocht in 1999. Grappig is dat Hublot van dezelfde eigenaar is als TAG Heuer en die staan weer op de Ferrari's.
Volgens mij had Dennis tot 1999 aandelen in TAG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat kan, het is niet gewoon dat partijen in elkaars bedrijf aandelen nemen om de samenwerking te beklinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dat het in de naam voorkomt wil inderdaad niet zeggen dat het iets met eigenaarschap te maken heeft tegenwoordig..

TAG Heuer is niet (meer) van TAG :P

Maakt het wel lekker verwarrend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:24
Misschien is deze al voorbij gekomen, maar naar dit moment verwijst Max zelf omdat dit hem inspiratie gaf voor zijn actie op Perez:

YouTube: schumacher vs raikkonen brazil 2012

Vrijwel identiek als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"It's a ******* joke!" Max Verstappen was at the heart of the action on Sunday at Interlagos, but not everything was to his liking.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:26:
[...]

Behalve in 2005, 2006, 2010, 2011, 2012 en 2013, toen won een auto met hun motor er in het kampioenschap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
ANdrode schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:33:
[...]

Behalve in 2005, 2006, 2010, 2011, 2012 en 2013, toen won een auto met hun motor er in het kampioenschap...
Waarvan de laatste vier alleen mogelijk was toen renault buiten de engine freeze om de motor mocht verbeteren en nog steeds troep was. Alleen door Adrian newey is red Bull kampioen geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Adlermann schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 13:36:
[...]

Waarvan de laatste vier alleen mogelijk was toen renault buiten de engine freeze om de motor mocht verbeteren en nog steeds troep was. Alleen door Adrian newey is red Bull kampioen geworden..
Yup, iedereen weet dat je kampioen kunt worden als slechts een aantal componenten topkwaliteit zijn. Die andere componenten van een F1 auto doen er dan niet meer toe 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In het V8 tijdperk was de motor geen differentiator. De vermogensverschillen waren, uiteindelijk, misschien 10-15 PK onderling.

Renault was goed met engine mappings voor off throttle geblazen diffusers, maar andere motorenbouwers deden dit al vrij snel even goed toen ze dit door hadden.

Pas met de V6T is de motor weer een performance part geworden. Dit is toch juist wat mensen willen? Hoe lang riepen we niet in F1 'We need less aero!' Iedereen wilde minder invloed voor aero en meer invloed voor motoren. Dat is er nu en nu is het weer niet goed? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Meer invloed voor motoren is goed. De development meteen freezen daarentegen is natuurlijk een blunder van jewelste, iets wat ik al meteen heb geroepen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Max doet Mercedes (Hamilton) een plezier.

Verstappen: No comparison between my overtakes and Hamilton struggle

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb gekeken naar de gemiddelde driver ratings die Autosport dit jaar heeft gegeven aan alle coureurs. Ze geven redelijk objectief commentaar naar aanleiding van prestaties. Zo houden ze rekening met de omstandigheden (auto, ervaring) in het geven van punten. De volgende zaken vallen op:
  • Het gemiddelde dat ze geven aan een coureur is een 7.
  • Hamilton krijgt gemiddeld de beste cijfers.
  • Opvallend dat Rosberg de tweede helft van het jaar veel beter is geworden, terwijl hij in punten scoren juist minder goed is.
  • Max staat gemiddeld in de top 5 over het jaar heen. En laat enorme groei zien in het jaar.
  • Terwijl Sainz juist achteruit gaat. Maar heeft ook enorm veel pech gehad.
  • Maldonado slechtste coureur (verassend).
  • Hongarije heeft nogal wat teweeg gebracht. Enorme uitschieters in beoordeling.
DriverRatings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-09 15:41

Player1S

Probably out in the dark

Ik ben natuurlijk zwaar biased maar Max is IMHO gewoon, by far, driver of the year.

Ik kijk wat verder dan puur cijfertjes want dan zou je zeggen: Hamilton kampioen dus rijder van het jaar.
Echter kijk ik vanuit het oogpunt van wat je aan het begin van het jaar realistisch vind.

Zei ik toen "Hamilton word kampioen" dan had niemand mij voor gek verklaard. Ok, menig persoon had verwacht dat Rosberg meer in de buurt zou komen maar de uitspraak an sich is niet gek.

Zou ik zeggen dat Max een volwassen seizoen zou rijden met de nodige punten en een van de lichtpunten van het seizoen zou zijn met enkel 1 grote fout in Monaco zou menig persoon me voor gek verklaren want het was een rookie en 1 die schandalig jong was. Die ging nog wel ff fouten maken. Pas in 2016 mogen we wat van hem verwachten etc.

Ik kan ook geen andere rijder bedenken die ruim boven verwachting heeft gepresteerd .

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ook vind ik Bottas zwaar overgewaardeerd. Die heeft vrij onzichtbaar rondgereden en heeft eigenlijk ook maar weinig inhaalacties hoeven doen. Kon mooi banden sparen e.d. om hem vervolgens uit te rijden. Wat is daar nou aan spanning geweest?
Verder blijf ik het jammer vinden dat de positie zoveel uitmaakt voor de cijfers. Hamilton vaak een 10 terwijl hij gewoon op kop reed en daar weinig te doen had dan pushen, sparen en uitrijden.
Verder vind ik dat het verschil in coureurs van hetzelfde team zwaarder moet tellen. Als de een top 5 finished en de ander eindigt buiten de punten, dan is dat gewoon een prima prestatie. En ook de rondentijden mogen wel wat meer invloed hebben.

Al met al een mager beoordelingsoverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Ja, daar kan ik me wel in vinden. Als iedereen in dezelfde auto zou rijden was alles anders.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Luxicon schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:46:
Ja, daar kan ik me wel in vinden. Als iedereen in dezelfde auto zou rijden was alles anders.
Ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren in de F1 :)

De charme van de F1 is natuurlijk ook het zelf bouwen van de auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Adlermann schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:57:
[...]

Ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren in de F1 :)

De charme van de F1 is natuurlijk ook het zelf bouwen van de auto :)
Dat vind ik ook hoor, maar ik vind de Mercedes gewoon te goed momenteel, dat er geen spanning meer is..
Het zou wel mooi zijn als de winst in ieder geval gaat tussen 2 teams, of beter 3.

[ Voor 10% gewijzigd door Luxicon op 17-11-2015 15:59 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
AutoMotorUndSport en Sky hebben ook ratings. Die dingen zijn altijd hopeloos. Bij de Engelse bladen is het altijd Hamilton +2 voor het verschijnen op het circuit. Tienen voor races die door de dominante Mercedes een walk in the park zijn. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Luxicon schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 15:58:
[...]

Dat vind ik ook hoor, maar ik vind de Mercedes gewoon te goed momenteel, dat er geen spanning meer is..
Het zou wel mooi zijn als de winst in ieder geval gaat tussen 2 teams, of beter 3.
Het is mooi als de auto's gelijk zijn over een ronde, maar verschillende sterkte/zwaktes hebben. Eigenlijk zoals je nu ziet bij TR, Force India en lotus. Dit forceert andere tactieken. Dan wordt het ook zaak om de juiste coureurs in de juiste type auto's te krijgen. "auto x is snel maar vreselijk met zijn banden". Hier zou je dan een perez in kunnen zitten om de banden te redden. Of juist een coureur welke ook snel is, maar slecht met banden en hopen dat je het met een extra pitstop toch sneller bent.

Mocht er ooit een jaar zijn waar het hele veld zo zou werken. Dan denk ik dat we in onze handjes mogen wrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:50
perpixel schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:40:
[...]
Het is mooi als de auto's gelijk zijn over een ronde, maar verschillende sterkte/zwaktes hebben. Eigenlijk zoals je nu ziet bij TR, Force India en lotus. Dit forceert andere tactieken. Dan wordt het ook zaak om de juiste coureurs in de juiste type auto's te krijgen. "auto x is snel maar vreselijk met zijn banden". Hier zou je dan een perez in kunnen zitten om de banden te redden. Of juist een coureur welke ook snel is, maar slecht met banden en hopen dat je het met een extra pitstop toch sneller bent.

Mocht er ooit een jaar zijn waar het hele veld zo zou werken. Dan denk ik dat we in onze handjes mogen wrijven.
Precies aan die gedachtengang hebben we die draak van een bandenwissel te danken. Geforceerd verschil creëren tussen anders gelijkere auto's door te verplichten met een mindere band te gaan rijden.
Ook DRS zit op diezelfde gedachte. Een kunstmatig performance verschil omdat je even met minder downforce mag rijden..
Binnen een team gaan je namelijk nooit de verschillen zien waar jij het over hebt.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
sanderb schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 16:52:
[...]

Precies aan die gedachtengang hebben we die draak van een bandenwissel te danken. Geforceerd verschil creëren tussen anders gelijkere auto's door te verplichten met een mindere band te gaan rijden.
Ook DRS zit op diezelfde gedachte. Een kunstmatig performance verschil omdat je even met minder downforce mag rijden..
Binnen een team gaan je namelijk nooit de verschillen zien waar jij het over hebt.
Zeer terecht punt imo.

Auto's onder gelijke omstandigheden zijn in principe even snel als de plek waarop ze kwalificeren. Door meer variabelen toe te voegen vergroot je de onvoorspelbaarheid en de kans dat auto a) op moment x een andere snelheid/strategie heeft dan auto b). Hierdoor kan auto a) soms auto b) inhalen in de race terwijl auto b) over de gehele race sneller is. Dat levert meer actie op.

Als we kijken naar DRS: imo zijn Max' inhaalacties zo tof omdat de Renault juist traag is. Met DRS komt Verstappen op +/- gelijke snelheid als een Merc zonder DRS. Dat dwingt hem om in te halen in de remzone en vaak met een andere coureur tegelijk de bocht in te gaan. Dat levert een mega gaaf gevecht op.

Een Mercedes die met DRS inhaalt is er halverwege het rechte stuk al voorbij en kan gewoon weer invoegen op de racelijn. Imo is dat geen inhaalactie, maar een 'voorbij rijdt actie'. Daar beleef ik 0,000000 lol aan.

Kortom, DRS is alleen leuk bij trage motoren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:52
Lees de cijfers die Autosport ook na iedere GP, echter sinds ze Ericsson die 8 gaven naar Suzuka ben ik het geheel eens wat kritischer gaan lezen en kwam tot de conclusie dat die hele rating een grote grap is :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Max is slim, hij zorgt dat hij buiten een mogelijke tweestrijd blijft waar z'n energie aan zal worden verspilt.

Na de Singapore "NO !" was het de vraag hoe dat zou gaan als Max achter Carlos zou zitten en Carlos hem er dan niet voorbij zou laten. De volgende race in Japan was het al direct het geval, en wat doet Max, hij zet z'n auto er zo hard naast dat Carlos geen enkele kans had...maar i.p.v. na de race te zeggen, "hij had toch geen kans gehad of hij had mij van de baan moeten rijden," zegt Max gewoon, "we zijn teammaats en dus gaan we elkaar niet in de weg zitten (maar na de herstart in Singapore probeerde Carlos Max toch echt wel direct in te halen, alleen Max blokkeerde hem direct)"...Max zorgt er gewoon voor dat hij niet in vetes terecht komt op die manier. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zou een mooie strijd zijn als max een stoeltje krijg bij Mercedes. .... naast Hamilton, dat wordt nog een boeiende strijd dan om wie het grootste ego heeft.....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

Ankona schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 20:10:
Zou een mooie strijd zijn als max een stoeltje krijg bij Mercedes. .... naast Hamilton, dat wordt nog een boeiende strijd dan om wie het grootste ego heeft.....
Wie het grootste ego heeft is niet zo moeilijk, dat is veruit Hamilton (bling bling :+ )

Ik denk wel, dat als je NU Verstappen in de Merc zet naast HAM, dan gaat alsnog HAM winnen. Hij heeft op dit moment meer ervaring met deze auto, kent alle ins en outs. Max moest toch ook eerst even wennen aan de STR, dat heeft hij zelf gezegd en hij weet nu ook veel beter hoe de instellingen aan de auto moeten om die naar zijn smaak te maken.
Op de langere termijn zie ik wel kansen :Y

Al denk ik persoonlijk dat een carriere a la Vettel misschien het mooiste is. Tijd om te leren en jezelf steeds beter maken.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Neeee, niet bij Mercedes. Dat team is net zo spannend als die pak melk die ik net heb leeggemaakt. Ik weet wel dat ze iedereen zoek rijden op dit moment, maar werkelijk kleurrijk is het niet wat ze doen, zooooo saai.

Ferrari (Vettel), is nu veel leuker eigenlijk. Sneaky Vettel :)

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 17-11-2015 22:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Mooi moment was dat. Echt een kwajongensstreek. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

sjaool schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:02:
Mooi moment was dat. Echt een kwajongensstreek. :D
Mis ik wat? Ze waren zijn naam toch al aan het roepen en daardoor sprintte hij naar het podium? Of bedoelen jullie dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Kijk het filmpje nog eens goed en kijk naar Vettel en die man die probeerde de helm te pakken. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 18:10

AzzKickah

06-CENSORED

Waarom mag ie dat Ferrari logo op die helm niet laten zien dan..?

Ik mis 'm ook ff denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37
Ik snap hem ook niet. Mogen er geen helmen op het podium oid?

Met welke wagen test Pirelli trouwens hun banden op dit moment eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

AzzKickah schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:44:
Waarom mag ie dat Ferrari logo op die helm niet laten zien dan..?

Ik mis 'm ook ff denk ik :P
Protocol/Ceremonie. Het is niet toegestaan met je helm het podium te betreden.
Maar ik moest ook wel lachen, ook de man die hem probeerde tegen te houden zag ik
Al zal het mij niks verbazen als Vettel hier weer een boete voor krijgt :|

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

moet nog zien hoe dat in 2017 gaat; jah, mercedes is dominant en DE kampioen, maar zoals we allemaal weten is alles tijdelijk in de F1. Ook het machtsvertoon van mercedes. Hoop dat max de juiste keuze maakt op juiste moment, helaas kom je daar pas achteraf achter. Jos was/is snel, maar door verkeerd management/team heeft ie zelden kunnen optimaliseren.

ik noem een;
- switch van alonso > mclaren :(
- switch van hamilton > mercedes *O*
- vettel naar ferrari *O*

etc. ookal heb je talent, maar niet de wagen om dat te optimaliseren wordt je simpel weg geen kampioen.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 15:05
Humma Kavula schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 23:51:
[...]

Protocol/Ceremonie. Het is niet toegestaan met je helm het podium te betreden.
Maar ik moest ook wel lachen, ook de man die hem probeerde tegen te houden zag ik
Al zal het mij niks verbazen als Vettel hier weer een boete voor krijgt :|
Ik denk dat Ferrari dit met alle liefde zal betalen, want dit brengt zeker sympathie en publiciteit voor Ferrari. 8)

Hij verzint elke race weer wat anders, ik kijk voor het eerst ook weer de ceremonie na de race. (Als Vettel op het podium staat) 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is dat weer vermakelijk, zoals in de tijd van Schumi. Vond ik altijd mooi om te kijken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
hardware-lover schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 22:25:
[...]
Neeee, niet bij Mercedes. Dat team is net zo spannend als die pak melk die ik net heb leeggemaakt. Ik weet wel dat ze iedereen zoek rijden op dit moment, maar werkelijk kleurrijk is het niet wat ze doen, zooooo saai.
Snap ook niet dat Mercedes geen pogingen doet om iets sympathieker over te komen. Heb zelf ook helemaal niks meer met die club. Ze hebben een knappe technische prestatie geleverd en winnen alles, maar iedereen loopt daar rond alsof op lachen de doodstraf staat.

Vroegah had je dit soort rivaliteit natuurlijk ook wel (Senna/Prost), maar die waren tenminste nog gelijkwaardig aan elkaar. Hamilton is m.i. een veel completere (niet zozeer betere qua rondetijden) coureur dan Rosberg, waardoor er ook nog eens geen enkele spanning in het kampioenschap zit.

Je krijgt bijkans plaatsvervangende schaamte als je beelden van team-Mercedes ziet, of het nu de coureurs, de teamleiding of de monteurs zijn. Hoe goed de resultaten ook zijn, iedereen loopt maar te chagrijnen. Gewoon niet leuk om naar te kijken, en ook niet goed voor het merk Mercedes lijkt me.

Iets meer 'Freude am Fahren' zouden ze wel kunnen gebruiken ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je deze documentaire (Alonso die Ferrari verlaat) weer zo bekijkt vraag je je af hoeveel spijt hij er nu van heeft. Daarbij wat een toegankelijke en emotionele kerel het lijkt te zijn.

YouTube: Fernando Alonso documentary: Last race with Ferrari. (Part 1/2)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Lijkt me ook een hele sympathieke kerel inderdaad. Zag ook deze voorbij komen op maandag;

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/20b1fo4.jpg

Zulke dingen zijn toch ook supergaaf voor zo'n gast van 18 jaar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Zeker gaaf van alonso. En wij weet heeft hij over een paar jaar dan een van de eerste gesigneerde helmen van de huidige wereldkampioen in z'n kast ;p

By sky nog meer lovende woorden over Max http://www.skysports.com/...-f1-midweek-report-guests

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:50
StealthyPeanut schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:44:
Lijkt me ook een hele sympathieke kerel inderdaad. Zag ook deze voorbij komen op maandag;
[afbeelding]

Ook voor een gast van 34 jaar :)
Kan hij later tegen zijn kleinkinderen zeggen:"Kijk! Die helm is nog van het eerste jaar dat de grote Max in F1 reed. Toen deed ik ook nog mee!"

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Polbeer91 schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:50:
Zeker gaaf van alonso. En wij weet heeft hij over een paar jaar dan een van de eerste gesigneerde helmen van de huidige wereldkampioen in z'n kast ;p

By sky nog meer lovende woorden over Max http://www.skysports.com/...-f1-midweek-report-guests
sanderb schreef op woensdag 18 november 2015 @ 10:52:
[...]

Ook voor een gast van 34 jaar :)
Kan hij later tegen zijn kleinkinderen zeggen:"Kijk! Die helm is nog van het eerste jaar dat de grote Max in F1 reed. Toen deed ik ook nog mee!"
Dat ook inderdaad. Ex-WK met toekomstige WK.

Deze vond ik ook wel mooi van Alonso vanaf 42 seconde in de achtergrond;

Even dat kleine signaal van respect voor elkaar na een mooi gevecht samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02

[plaatje]

Ook mooi voor in zijn eigen museum natuurlijk, moet een beetje up-to-date blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 20-09 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Ben ik nu de enige die eigenlijk Hamilton alles behalve bijzonder vind? In een auto die gemiddeld 2 seconde sneller is dan de rest van het veld kan iedereen wereldkampioen worden. Hij is dan wel beter dan Rosberg, maar dat is geen vergelijking natuurlijk. Ik vind hem weinig inspirerende dingen doen, zowel op als naast het circuit. Het aloude verhaal natuurlijk, zet persoon X in die auto en hij word kampioen geld dan wel weer natuurlijk, maar ik vind ook de manier waarop ie kampioen word niet spannend. En ik kan niet anders denken dat hij daar zelf ook wel een beetje van baalt. Als ie achter Rosberg zit en er niet langs komt ligt het meteen aan de banden of aan de auto, nooit aan hem zelf. Het team zegt dan zelfs dat de degradatie van de banden er eigenlijk prima uit ziet :P

Ik zou Hamilton absoluut niet missen in het veld. Inderdaad personen zoals Button en Alonso weer wel, maar die hebben dan wellicht door hun persoonlijkheid een wat hogere gunfactor. En stiekem Kimi ook natuurlijk met zijn droge uitspraken :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 november 2015 @ 09:44:
Als je deze documentaire (Alonso die Ferrari verlaat) weer zo bekijkt vraag je je af hoeveel spijt hij er nu van heeft. Daarbij wat een toegankelijke en emotionele kerel het lijkt te zijn.

YouTube: Fernando Alonso documentary: Last race with Ferrari. (Part 1/2)
Deel twee is overigens hier te vinden. http://www.motorsport.com...race-at-ferrari-part-2-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Damian schreef op woensdag 18 november 2015 @ 12:53:
Ben ik nu de enige die eigenlijk Hamilton alles behalve bijzonder vind? In een auto die gemiddeld 2 seconde sneller is dan de rest van het veld kan iedereen wereldkampioen worden. Hij is dan wel beter dan Rosberg, maar dat is geen vergelijking natuurlijk. Ik vind hem weinig inspirerende dingen doen, zowel op als naast het circuit. Het aloude verhaal natuurlijk, zet persoon X in die auto en hij word kampioen geld dan wel weer natuurlijk, maar ik vind ook de manier waarop ie kampioen word niet spannend. En ik kan niet anders denken dat hij daar zelf ook wel een beetje van baalt. Als ie achter Rosberg zit en er niet langs komt ligt het meteen aan de banden of aan de auto, nooit aan hem zelf. Het team zegt dan zelfs dat de degradatie van de banden er eigenlijk prima uit ziet :P

Ik zou Hamilton absoluut niet missen in het veld. Inderdaad personen zoals Button en Alonso weer wel, maar die hebben dan wellicht door hun persoonlijkheid een wat hogere gunfactor. En stiekem Kimi ook natuurlijk met zijn droge uitspraken :P
Hamilton heeft in het verleden genoeg laten zien in mindere autos.

Als je eenmaal de beste auto hebt, dan laat je ook automatisch mindere acties zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45

[afbeelding]

Vergeet niet dat Alonso zelf een F1 museum heeft dus hij doet de ruil zeker niet alleen uit goodwill :P. Hij probeert gewoon z'n collectie groter te maken.

http://www.fernandoalonso.com/en/museum/#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heeft er iemand context bij dit:
https://instagram.com/p/-HjKcOhmj7/

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1 ... 79 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.