[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.219 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Verstappen was used to going to McDonald’s once or twice a week while racing in Formula 3 :+

The Grueling, Highly Trained, Grueling Life of an F1 Rookie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38

Just_I

What did you just say?

Arjantje72 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:51:
[...]

Dus als je dicht op een tegenstander zit, kan je niet inhalen?
Dichtop je voorligger rijden heeft voor- en nadelen. Minder downforce, slipstream, hetere lucht. Inhalen heeft te maken met een hogere snelheid, ruimte om in te halen (zowel positie als afstand), het lef om in te halen en door te zetten (risico durven nemen) en natuurlijk waar je op he circuit zit.
De combinatie van alle factoren bepalen of je wel of niet in kan halen. Er dicht op zitten wil niet zeggen dat je ook echt in kan halen. Daar aast heb je de oude race wet; er naartoe is één, er voorbij is een ander verhaal.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bron
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 15:13
Zat net de samenvatting van veronica te kijken.
Wat een slecht programma is dat geworden zeg, alleen maar Verstappen in beeld brengen. Wat maakt het uit wat er op de rest van het veld gebeurd? Dat zijn geen Nederlanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Bron schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:37:
Wat een slecht programma is dat geworden zeg, alleen maar Verstappen in beeld brengen. Wat maakt het uit wat er op de rest van het veld gebeurd? Dat zijn geen Nederlanders.
In de normale uitzending (die is op elke zender hetzelfde) was Verstappen ook waanzinnig veel in beeld

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 22:28

RoyK

Hobby tekenaar

Er is ook bar weinig gebeurd. Zelfs zonder oranje bril was Verstappen wel een beetje de actie op de baan. Tot nr 5 alles op een ronde gezet, wat wel een beetje aangeeft hoe het er aan toe is gegaan.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Het begint een beetje vervelend te worden, zelfs de regisseur neemt Verstappen nu somehow wel heel veel vaak in beeld.

Het meest irritante is dat het nog terecht is ook. Op de één of andere manier zorgt hij voor actie en spektakel zodra hij in beeld is. Het mooiste vond ik niet zijn actie op Perez, maar die op Maldonado. Doordat hij in het binnenveld constant aan het dreigen was om hem in de langzame bochten aan de binnenkant te zetten, moest Maldonado verdedigende lijnen nemen. Dit leidde uiteindelijk tot Verstappen die vlak achter hem kon blijven voor de laatste bocht - en daarmee dus de geslaagde inhaalactie. Ondanks dat een TR met DRS maar nipt sneller is dan een Mercedes motor zonder...

Briljant. Verstappen begint het nu eigenlijk elke race echt waar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:38

Just_I

What did you just say?

Maldonado verwachte wellicht dat Verstappen hem via de buitenkant in zou halen aangezien hij Perez en Nasr ook via de buitenkant inhaalde. Wellicht op aangeven van Lotus.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:05
Er zat kraak noch smaak aan deze wedstrijd. De enige die de "F1 Show" aantrekkelijk weet te maken onder de meest saaie omstandigheden is Max. Dat weet de regie ook en iedere keer als Max vlakbij zijn voorganger was en dichterbij kwam, kreeg hij meteen alle aandacht van de regie. :9

Jij mag dat misschien niet zo leuk vinden, maar als je als coureur steeds in beeld bent, sta je met je daden op 10 monitoren aan de pitwall. Die monitoren worden bekeken door 10 teambazen. Degenen die het voor het zeggen hebben als het gaat om hun 2 stoeltjes.

Daarnaast zijn er sponsoren die grof tot zeer grof betalen om op een deel van de auto hun naam te mogen zetten. Die zitten ook te rekenen hoeveel airtime ze voor hun centen krijgen. Dat stukje vleugel waar Cepsa hun naam op heeft gezet is nu een heel stuk beter dan die twee Mercedessen met Petronas erop. Die zie je amper terug op TV.

Dat heeft voor TR volgend jaar ook gevolgen. Sponsoren hebben een doelgroep. Meestal een jonge :+ . Max is een perfect uithangbord en de regie zorgt ervoor dat je vaak in beeld bent. Oftewel, sponsoring vinden voor 2016 is ineens een stuk eenvoudiger geworden. Daarmee gaat het budget weer wat omhoog en dat geeft weer ruimte om het chassis door te ontwikkelen.

Dus je mag het er wel niet zo mee eens zijn, een paar mensen bij Toro Rosso wrijven in hun handen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
Requiem19 schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:43:
Het begint een beetje vervelend te worden, zelfs de regisseur neemt Verstappen nu somehow wel heel veel vaak in beeld.

Het meest irritante is dat het nog terecht is ook. Op de één of andere manier zorgt hij voor actie en spektakel zodra hij in beeld is. Het mooiste vond ik niet zijn actie op Perez, maar die op Maldonado. Doordat hij in het binnenveld constant aan het dreigen was om hem in de langzame bochten aan de binnenkant te zetten, moest Maldonado verdedigende lijnen nemen. Dit leidde uiteindelijk tot Verstappen die vlak achter hem kon blijven voor de laatste bocht - en daarmee dus de geslaagde inhaalactie. Ondanks dat een TR met DRS maar nipt sneller is dan een Mercedes motor zonder...

Briljant. Verstappen begint het nu eigenlijk elke race echt waar te maken.
Nu pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:49
Max 9de plek :D

Adam Cooper:
"FIA confirms that @MassaFelipe19 has been excluded from 8th place for a tyre infringement" (1/3)
"So that means GRO moves up to 8th, VES to 9th, and MAL to 10th" (2/3)
"The FIA checked @MassaFelipe19's right rear tyre on the grid and temp was significantly higher than allowed" (3/3)

Formule 1:
"Felipe Massa excluded from #BrazilGP results for breach of starting tyre temperature regulations. Rear right tyre did not comply. #F1"

[ Voor 128% gewijzigd door Ryur op 15-11-2015 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:33

aerofreak

Steve Jobs

Ryur schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:18:
Max 9de plek :D

Adam Cooper:
"FIA confirms that @MassaFelipe19 has been excluded from 8th place for a tyre infringement" (1/2)
"So that means GRO moves up to 8th, VES to 9th, and MAL to 10th" (2/2)
Huh? Verklaar je nader? :)

Snel editen he ;)

Leuk voor Max! :)F

[ Voor 12% gewijzigd door aerofreak op 15-11-2015 21:22 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-09 19:02
Check je quote :P

edit:

nog een ninja-edit :o

[ Voor 55% gewijzigd door Badeend op 15-11-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
:D Ik ben snel ja!
Zit te wachten op NASCAR, maar wordt niks vanavond :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Grosjean er nu wel voorbij in de WK stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Het is pas echt jammer dat de Red Bulls eigenlijk de enige 4 auto`s zijn die "normaal-vrij" mogen/kunnen rijden in de F1 tegenwoordig.

Alle andere teams is, oh een Mercedes motor achter me, laat ik hem maar voorbij laten.
Of Ik heb de hoger gerate Merc motor, dus de gozer voor me moet me voorbij laten.

En Ferrari probeert alleen zo min mogelijk schade op te lopen lijkt het.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
enchion schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:27:
Het is pas echt jammer dat de Red Bulls eigenlijk de enige 4 auto`s zijn die "normaal-vrij" mogen/kunnen rijden in de F1 tegenwoordig.

Alle andere teams is, oh een Mercedes motor achter me, laat ik hem maar voorbij laten.
Of Ik heb de hoger gerate Merc motor, dus de gozer voor me moet me voorbij laten.

Welkom in de F-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
Leuk en Jammer dat Massa eruit is gehaald.... Voor de constructeurs komt het voor Lotus beter uit en Gro is Max voorbij -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 15-09 10:26
Max 9, extra puntje. Gro 8, 2 extra punten. Max nu gedeeld 11. Wel een puntje dichter bij Hul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ryur schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:24:
:D Ik ben snel ja!
Zit te wachten op NASCAR, maar wordt niks vanavond :(
Dat zou toch al een uur bezig moeten zijn.... :) Half 9 zei Rick Winkelman.

@hierboven : dat betekent dat Max nu 49 punten heeft. Nico Hulkenberg blijft op 52 dus P10 overall is in zicht. Max moet dus 4 punten meer halen dan Nico om een plek te stijgen. Ook moet hij een punt meer halen dan Romain. Max heeft op dit circuit gestest en dit was de uitslag:

http://www.gpupdate.net/e...-marina-26-november-2014/

[ Voor 3% gewijzigd door asing op 15-11-2015 21:36 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Maakt wel de volgende race nog iets interessanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grolle
  • Laatst online: 15-09 10:26
3 punten ten opzichte van Hul is volgens mij genoeg. Max heeft dan 2x een vierde plaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:35:
[...]

Dat zou toch al een uur bezig moeten zijn.... :) Half 9 zei Rick Winkelman.
Offtopic:
NASCAR rijdt niet als het regent.
Baan was net drooggeblazen (er was een bui-tje ongeveer 1 uur voor de race), kwam er NET weer een bui.

Verwachting is dat NASCAR nu om half 12 ofzo begint :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Beetje saaie race. Ik zat (in Roemenië) in een kroeg op groot scherm te kijken met goed gezelschap en een biertje, dus dat maakt het wel weer leuk. :)

Wederom een goede race van Max. Jammer dat de TR zoveel vermogen tekort komt. Deze plaats is echt verdiend, want hetgene voor hem had simpelweg een snellere auto. Hopen dat hij in AD nog wat kan laten zien.

Beetje sneu voor Massa, maar regels zijn regels.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
enchion schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:27:

Het is ook maar wat je wil zien. Je kunt wel proberen om met hand en tand te verdedigen, maar soms is dat gewoon ronduit onverstandig. Vecht je een gevecht dat je gaat verliezen dan ziet het er leuk uit, maar tegelijk kun je daardoor zoveel tijd verliezen dat je meteen weer een andere op je kont hebt zitten.

Daarnaast is het soms ook simpelweg het idee van totaal andere banden, een andere strategie, of wat. Als een rijder op banden zit die er gewoon bijna aan zijn, of dat je pal voor je stop zit dan kan het ook een goede reden zijn om niet te verdedigen. Dat heeft dan weer niets met de motor te maken.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
grolle schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:38:
3 punten ten opzichte van Hul is volgens mij genoeg. Max heeft dan 2x een vierde plaats
Max blijft er ook niet naast rijden. Fatsoenlijk inhalen moet het worden _/-\o_
Ryur schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:39:
[...]

Offtopic:
NASCAR rijdt niet als het regent.
Baan was net drooggeblazen (er was een bui-tje ongeveer 1 uur voor de race), kwam er NET weer een bui.

Verwachting is dat NASCAR nu om half 12 ofzo begint :(
Stel watjes, regenbanden eronder en gaan met die banaan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Max Verstappen verdiend op basis van dit seizoen een overstap naar Red Bull. Max is een betere racer en in praktijk echt wel een pak sneller dan Kvyat. Snap Red Bull niet dat ze hem volgend jaar niet naast Ricciardo zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:40:
[...]
Dan moeten ze alles aanpassen. Er zijn geen regenbanen, er is geen ruitenwisser, niet alle ramen zijn dicht.
En teveel spray!

Vandaag een circuit van 1 mile, en daar rijden 43 auto's op! Super veel spray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:21
asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:40:
[...]

Volgens mij blijf je dan erg naar de hoeveelheid regen kijken. Die banen zijn voor een groot deel diagonaal zo met die bankings. Aardige kans dat de auto's dan zo naar beneden glijden.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
alwaysleft schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:41:
Max Verstappen verdiend op basis van dit seizoen een overstap naar Red Bull. Max is een betere racer en in praktijk echt wel een pak sneller dan Kvyat. Snap Red Bull niet dat ze hem volgend jaar niet naast Ricciardo zetten.
Ik weet niet op basis waarvan je dit zegt, maar volgens mij is Kvyat ook een echte racer. Hij staat zelfs voor Ricciardo in het klassement!

Laat Max nog maar een jaartje bij TR. Het kan geen kwaad om ervaring op te doen zonder vol in de schijnwerpers te staan. ;)

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
alwaysleft schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:41:
*kuch*

TR heeft volgend jaar een iets oudere Ferrari. RB moet het doen met wat Renault nog heeft liggen en RIC had al aangegeven van de nieuwe motor geen klap sneller is dan de oude.

De Ferrari veegt nu ook de grond aan met een Red Bull. Dus volgend jaar veegt TR de vloer aan met RB. Het chassis van TR is denk ik beter dan dat van Ferrari zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

Is het al maart 2016?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:44:
[...]

*kuch*

TR heeft volgend jaar een iets oudere Ferrari. RB moet het doen met wat Renault nog heeft liggen en RIC had al aangegeven van de nieuwe motor geen klap sneller is dan de oude.

De Ferrari veegt nu ook de grond aan met een Red Bull. Dus volgend jaar veegt TR de vloer aan met RB. Het chassis van TR is denk ik beter dan dat van Ferrari zelf.
Budget van Red Bull is flink groter, en als meneer Illien gaat sleutelen aan die Renault..komt het met Renault helemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 17:54

scorpie

Supra Addict

With ^^^ :)
Wanneer wordt het F1 circus nou weer eens echt spannend met 4 topteams die competitief zijn? Ben zelf Hamilton "fan", maar het is altijd leuker om te zien dat er geknokt wordt om een positie.

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:30

pinda powerrr

Slow down...

[...]

Eens, TR zou wel eens heel competitief kunnen zijn volgend jaar.
Nou hè! :+

Zo....dat was eens een ander GP weekend voor mij. Twee dagen niet in NL geweest, even met mrs Pinda weg en dan niet de oefensessies en quali's kunnen kijken. Internet was slecht, dus was behelpen met alleen de NOS app, om wat tussenstanden te kunnen zien.
Vervolgens bij mijn schoonouders de race gekeken, zonder alle statistieken en GOT ernaast, jeetje wat afkicken is dat zeg! :X -O-

Relatief saaie race, Mercedes bijna niet in beeld op die halve "mogelijke" inhaalactie van HAM. Genoten van de acties van Max en wat mij betreft terecht dat zijn gevechten veel in beeld kwamen. Jammer van Sainz, ik gun hem toch meer dan dit. Wat mij betreft een zeer goede tweede plek als rookie of the year.

Ik ben weer bijgelezen! *O* 8)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
alwaysleft schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:47:
[...]

Budget van Red Bull is flink groter, en als meneer Illien gaat sleutelen aan die Renault..komt het met Renault helemaal goed.
Punt 1 : ik denk niet dat Mario Illien aan die motor gaat werken
Punt 2 : ik denk dat de basis van het motorblok niet goed is

Volgend jaar wordt het een gerebrande Renault met misschien wat verberingen en een Ferrari (of wie weet gerebrand als Alfa Romeo) van vorig seizoen met hopelijk de laatste upgrades van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

[...]

Momenteel komt STR niet in de buurt van wat RB doet met dezelfde motor over het algemeen, dus dat chassis kan vast nog een stuk beter (lees: RB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Wel een zware straf voor Massa. Geef hem dan gewoon een tijdstraf. Het is niet alsof ie er 30 seconden mee gaat winnen op de baan (en de sensor kan ook nog stuk zijn).

Verder is het nu wel zo dat Lotus 2 extra punten uitloopt ipv 1. Dat wordt lastig om nog in te halen in Abu Dhabi. Dat betekend dat Lotus buiten de punten moet eindigen en ook Sainz in de punten moet eindigen, willen ze nog een kans maken. Dus wat dat betreft wel nadelig voor Toro Rosso dus.

Over de airtime van Max kun je simpel zijn: het was de enige die niet met DRS zijn voorbuurman kon inhalen. De rest lukte het allemaal wel en die zaten dan ook vaak buiten 0,5 maar binnen 1 seconden van de voorbuurman. Max zat simpelweg vaak onder de 0,5 seconden, waardoor de camera dan bijna automatisch aandacht voor je heeft. Let maar eens op: de focus gaat vooral uit naar mensen die dicht op elkaar rijden en/of waar een actie te verwachten is. Zelf vond ik het ook wel wat overdreven, ze hadden ook nog wel wat andere gevechten kunnen laten zien (Ricciardo moest bv ook naar voren). Door dit hele gebeuren hebben we eigenlijk niks meegekregen van Vettel, Raikkonen, Massa, Kvyat en Hulkenberg. Die reden (voor de camera) in niemandsland. En wat natuurlijk bij Max ook wel meehelpt is dat je weet dat ie er harder voor moet werken om in te halen, waardoor ze echter aanvoelen. Dan is een inhaalactie ook meer verdiend.

Maar goed, Brazilië was wel te verwachten als saaie race. Korte baan is meteen veel rondes en er zijn eigenlijk maar 2 punten om in te halen (beiden waar DRS aanwezig is). En het lijkt erop dat Red Bull Racing het toch iets beter voor elkaar heeft dan Toro Rosso vandaag. Die konden nog wel wat Mercedessen en Ferrari's inhalen op het rechte stuk.

[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2015 22:17 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:40
Bosmonster schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:10:
[...]

Momenteel komt STR niet in de buurt van wat RB doet met dezelfde motor over het algemeen, dus dat chassis kan vast nog een stuk beter (lees: RB)
begrijp ik je nou goed dat red bull en torro rosso dezelfde motoren gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
En max zet hem gewoon weer eens voor een premium teamgenoot. Hoeveel beter zou die RB hardware zijn?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Bosmonster schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:10:
[...]

Ik zit het even uit te werken en ik ontdek het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Jk7gP1J.png

1e kolom is Max zijn tijd, of die van Carlos als Max geen tijd had.

Het verschil tussen Kvyat en de Toro Rosso is niet zo groot. Als Ricciardo echter het heilige vuur heeft gevonden is hij een seconde los. Dat lukt hem echter niet altijd en dan is Kvyat sneller.

Dus op sommige circuits is de RB sneller (5 van 12), in de andere gevallen zitten ze in elkaars buurt. Soms is de TR de snelste.

Dit zijn de tijden van de kwalificatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sFau2mT.jpg

Kon niet uitblijven :D

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:39:
[...]

Dus op sommige circuits is de RB sneller (5 van 12), in de andere gevallen zitten ze in elkaars buurt. Soms is de TR de snelste.
Dat is wel een hele optimistische kijk op die stats.

Heel soms is STR ietsiepietsie sneller (of eigenlijk soms zijn ze aan elkaar gewaagd en spant het erom). Alle overige keren loopt RB flink uit op STR.

De stand in het WK en kwalificaties zegt ook wel genoeg.

Het chassis van STR is goed! Maar die van RB is gewoon ongeëvenaard! (beste van het veld waarschijnlijk)

Al zullen er waarschijnlijk nog wel meer factoren zijn die spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 15-11-2015 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Bosmonster schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:44:
[...]

Dat is wel een hele optimistische kijk op die stats.

Heel soms is STR ietsiepietsie sneller (of eigenlijk soms zijn ze aan elkaar gewaagd en spant het erom). Alle overige keren loopt RB flink uit op STR.

De stand in het WK en kwalificaties zegt ook wel genoeg.

Het chassis van STR is goed! Maar die van RB is gewoon ongeëvenaard! (beste van het veld waarschijnlijk)

Al zullen er waarschijnlijk nog wel meer factoren zijn die spelen.
Het RB chassis is beter, dat staat als een paal boven water. Maar als je de kwalificatie erop naslaat dan zie je dat Kvyat net voor of tussen de Toro Rosso's staat. Kvyat verslaat ook regelmatig Ricciardo. Maar als die los gaat is hij een seconde sneller. Ik heb de kwalificatie genomen omdat dan de omstandigheden zo gelijk mogelijk zijn.

Dus mijn visie : TR is goed, RB is wat beter en excelleert op een paar circuits. Is alleen niet overal dominant en Riciardo is ook niet overal dominant over Kvyat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 09:44
Ik weet dat er statistieken zijn welke rijder hoelang in beeld is tijdens een race. Weet iemand toevallig ook of die statistieken er over een heel seizoen zijn? Of waar ze makkelijk te vinden zijn zodat ik ze in een excelletje kan zetten ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:34:
Leuk en Jammer dat Massa eruit is gehaald.... Voor de constructeurs komt het voor Lotus beter uit en Gro is Max voorbij -O-
Kan altijd nog een staartje krijgen;

http://www.espn.co.uk/f1/...sion-brazilian-grand-prix

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:13
Grappig, al verklaren ze volgens mij nog niet waarom hun tire pressure ook met 0.1 PSI (tis niet veel, maar toch) te hoog zou zijn geweest. Of ik begrijp niet wat ze bedoelen met 'bleed down to the minimum'.

[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 16-11-2015 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ik denk dat je het verkeerd leest, waarschijnlijk was de druk 0.1 PSI boven het minimum. Als je dan de temperatuur laat zakken tot het maximum zakt ook de spanning tot onder het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
MikeyMan schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:37:
Brundle zegt net dat ham sinds het gerommel met de bandenspanning z'n voordeel kwijt is.
Hmmm. Dat klopt volgens de statistieken, maar dan voornamelijk bij de kwalificatie. Tot en met Monza (waar dat gedoe met de spanning bekend werd) stond Lewis in 11 van de 12 races op pole. Sinds Italië heeft hij er echter geen enkele meer gehaald (6 races).
Martinspire schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:16: (Ricciardo moest bv ook naar voren).
Is er al iets bekend waarom Ricciardo zo vroeg naar de pits ging? Het verknalde zijn hele race.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijntjuhh
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-05 19:15
alexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 07:52:
[...]

Is er al iets bekend waarom Ricciardo zo vroeg naar de pits ging? Het verknalde zijn hele race.
Van formula1.com

“In the first few laps we made up some positions and did what we could and then we went for an aggressive first stop. When we put the primes on, we didn’t really have the tyre life we thought we would so we still had to do a three stop race, running at a pretty similar pace to the cars around us.

Het is bedoening, niet bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

missertje van Red Bull inderdaad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Martinspire schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:16:
Wel een zware straf voor Massa. Geef hem dan gewoon een tijdstraf. Het is niet alsof ie er 30 seconden mee gaat winnen op de baan (en de sensor kan ook nog stuk zijn).
Nee, enige terecht straf. Hij reed een stint met een auto die niet aan de reglementen voldeed. Uitsluiting is dan wmb de enige terechte straf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Williams gaat in beroep. Schijnbaar is de enige sensor die dat aangaf een FIA sensor, terwijl alle andere sensors geen abnormaliteiten lieten zien. Vraag is dus ook of die FIA sensor wel goed functioneerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:18:
Williams gaat in beroep. Schijnbaar is de enige sensor die dat aangaf een FIA sensor, terwijl alle andere sensors geen abnormaliteiten lieten zien. Vraag is dus ook of die FIA sensor wel goed functioneerde.
Dat niet alleen, het verschil was 27 graden, dat zou je goed moeten kunnen zien op de infrarood. En ook de andere sensoren zaten op normale waarden. Dus die gaat zijn punten wel terugkrijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 16-11-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Haal ook even de commentaren van dezelfde Rob Smedley in Italië voor de geest.
It would not only be a clear technical breach to enhance performance, but also a safety issue, causing the highly experienced Pat Symonds of Williams to surmise that disqualification was the only possible penalty, “I expect quite a big penalty — disqualification.”
“It’s a safety issue, so yes [disqualification would be the penalty],” agreed Williams engineer Rob Smedley.
De sensoren van Williams in de bandenwarmer en de velg gaven 107 graden aan, alleen de FIA IR-gun gaf 137 graden aan. (http://www.motorsport.com...ia-measurement-was-wrong/) Je hebt nu 2 scenario's
Maleisië 1999: meetfout, oorspronkelijke resultaat staat.
Australië 2014: FIA instrumenten gaan voor, diskwalificatie staat (was toen de fuel flow sensor van Ricciardo).

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 16-11-2015 09:25 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:21

Arfman

Drome!

Ik kan me niet voorstellen dat een F1 team, al helemaal Williams niet, een band 27 graden warmer laat worden dan toegestaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
martijntjuhh schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:56:
[...]

Van formula1.com

“In the first few laps we made up some positions and did what we could and then we went for an aggressive first stop. When we put the primes on, we didn’t really have the tyre life we thought we would so we still had to do a three stop race, running at a pretty similar pace to the cars around us.
Vind het niet zo'n slimme actie. Ricciardo pakte 5 man in de eerste ronde en zat na zijn stop logischerwijs lang te harken achter de Manors. Dat is dus niet zo'n handige actie geweest. Dit nog afgezien van het raadsel waarom RBR denkt met 2 stops weg te kunnen komen terwijl iedereen had uitgerekend er 3 nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Banden gingen er blijkbaar sneller aan dan verwacht. Maar 15 rondjes op medium... Dat is krap 19 minuten of 65 km. Lees wel meer verhalen dat de medium eigenlijk overal een slechtere band is. Gaat maar een paar rondes langer mee dan soft en het tijdverschil is toch vrij groot. Bv de banden van Maldonado waren maar 6 rondjes ouder dan die van Verstappen, toch kon hij hem niet achter zich houden ondanks de veel sterkere Mercedes motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:21
Arfman schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:32:
Ik kan me niet voorstellen dat een F1 team, al helemaal Williams niet, een band 27 graden warmer laat worden dan toegestaan.
Als een bandenwarmer stuk is kun je dit effect al krijgen. Heeft Raikkonen dat niet ook al eerder dit jaar gehad? Dat er één set banden gewoon echt kapot was gefikt door een defect aan de bandenwarmers?

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 16:02
XyritZz schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:47:
[...]

Als een bandenwarmer stuk is kun je dit effect al krijgen. Heeft Raikkonen dat niet ook al eerder dit jaar gehad? Dat er één set banden gewoon echt kapot was gefikt door een defect aan de bandenwarmers?
3 sensoren gaven aan dat de temp correct was (Eigen meetinstrument team, bandenwarmer sensor, en sensor in de velg). Alleen de IR gun van de FIA gaf een illegale waarde aan.
Eigenlijk had de FIA toen de andere 3 banden wel correct bleken te zijn (wat is het nut van 1 veel te hete band) een 2e IR gun moeten pakken om te verifieren. Nu staat alleen deze meetwaarde die wellicht incorrect is (door foute IR gun) of correct is (door foute bandengrill)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Maar als die IR gun bij alle banden is gebruikt en alleen bij die afwijkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wellicht moeten we gewoon afstappen van bandenwarmers. Zou de start wellicht ook wat spannender maken, iedereen met koude banden weg en zelf zorgen dat je ze gaat opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 10:24

Flotter

Pelipper!

Dan wordt de parade lap weer een warm-up lap :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan krijg je Toto Wolff weer dat het onveilig is. Ze zouden met ingang van 2014 verboden worden, maar de FIA heeft toen haar keutel weer ingetrokken. Het lukt in elke raceklasse, maar bij F1 laten ze toch de oren weer hangen naar 'veiligheid'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat is er veilig aan? Nu lopen de monteurs kans op brandwonden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 13:45

Bergie

Lekker belangrijk...

Ankona schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:18:
Wat is er veilig aan? Nu lopen de monteurs kans op brandwonden.
Die hebben handschoenen aan :P

Veilig in de zin van dat de banden gelijk op bedrijfstemperatuur zitten en niet te koud zijn waardoor de auto's dus amper grip hebben.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:08:
Wellicht moeten we gewoon afstappen van bandenwarmers. Zou de start wellicht ook wat spannender maken, iedereen met koude banden weg en zelf zorgen dat je ze gaat opwarmen.
Banden voorwarmen is wel een stuk beter voor de veiligheid. Maakt ook de start een stuk interessanter, want anders durft niemand meer een enkel risico te nemen in de eerste bochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Als die banden zoveel tijd nodig hebben om op temperatuur te komen, dan rijden ze toch gewoon een extra opwarm ronde?
Voor het publiek is het niet verkeerd als er weer eens af en toe iemand een mooie spin maakt als hij iets te snel gas wil geven na een bandenwissel. Past ook eigenlijk wel in het beleid om de rijders meer invloed te geven in plaats van de techniek.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 16:02
Bosmonster schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:29:
[...]

Banden voorwarmen is wel een stuk beter voor de veiligheid. Maakt ook de start een stuk interessanter, want anders durft niemand meer een enkel risico te nemen in de eerste bochten.
Denk je dat? wellicht dat het juist spectaculairder word, als een P12 dadelijk zijn banden beter opgewarmd heeft dan 7 t/m 11 kan hij dadelijk op plek 7 liggen

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

De drang voor veiligheid op niet primaire onderdelen verpest het voor de kijker. Het is allemaal erg safe. Ik zeg niet dat je moet inbinden op veiligheid voor de coureur, maar dat je wel de kans op kleine maar toch cruciale fouten kan vergroten.

Wat meer 'Maldonado' maakt het kijken naar een wedstrijd leuker; op een enkele tik na gebeurt er vrij weinig op de baan. Alles plakt toch wel vast aan het asfalt, er zijn uitrij zones, drag reduction zorgt dat je niet meer echt in de slipstream hoeft te zitten voor een overtake met aanzienlijk lagere risico's.

Misschien gewoon de baan een keer natspuiten zodat je net als in Austin weer wat variatie krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Señor Sjon schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:40:
Banden gingen er blijkbaar sneller aan dan verwacht. Maar 15 rondjes op medium... Dat is krap 19 minuten of 65 km. Lees wel meer verhalen dat de medium eigenlijk overal een slechtere band is. Gaat maar een paar rondes langer mee dan soft en het tijdverschil is toch vrij groot. Bv de banden van Maldonado waren maar 6 rondjes ouder dan die van Verstappen, toch kon hij hem niet achter zich houden ondanks de veel sterkere Mercedes motor.
De pace van Maldonado was al gewoon langzamer. Ik denk eerder dat ie benzine moest sparen of iets dergelijks. Maldonado heeft namelijk ook wat acties gedaan waar ie waarschijnlijk wat teveel benzine mee heeft opgebrand. Dan kun je beter niets terug doen om de auto toch thuis te brengen. Of dat er iets met zijn remmen of andere dingen waren natuurlijk. Hoeft niet perse de banden te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bosmonster schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:29:
[...]

Ze racen op ovals zonder voorverwarmen. Het hoort gewoon bij de skillset om zo hard mogelijk op koude banden te gaan, tot ze op temperatuur zijn. Maar ik zie Pirelli geen band kunnen maken die over zo'n brede temperatuurrange werkt (15-120 graden). Ze hebben al moeite genoeg om überhaupt een band te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:20
Señor Sjon schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:14:
[...]

Ze racen op ovals zonder voorverwarmen. Het hoort gewoon bij de skillset om zo hard mogelijk op koude banden te gaan, tot ze op temperatuur zijn. Maar ik zie Pirelli geen band kunnen maken die over zo'n brede temperatuurrange werkt (15-120 graden). Ze hebben al moeite genoeg om überhaupt een band te maken.
Dat ben ik niet met je eens. Pirelli heeft juist de opdracht gekregen om niet te goede banden te maken, dat was een wens vanuit de FIA volgens mij? Pirelli heeft aangegeven dat op het moment ze de opdracht krijgen om "betere" banden te maken ze zonder problemen aan die wens kunnen voldoen.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat zeggen ze ja. IMO gewoon marketingblabla om hun eigen gezicht een beetje te redden. Die opmerking kwam erg vaak voor rond de exploderende banden in 2012. Ondertussen hebben ze zich weer een contractverlenging ingekocht bij Bernie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 15:05
Devian schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:23:
[...]

Dat ben ik niet met je eens. Pirelli heeft juist de opdracht gekregen om niet te goede banden te maken, dat was een wens vanuit de FIA volgens mij? Pirelli heeft aangegeven dat op het moment ze de opdracht krijgen om "betere" banden te maken ze zonder problemen aan die wens kunnen voldoen.
Doet me denken aan de Renault discussie met nieuwe motoren.

Hoeveel heeft de nieuwe motor Ricarod gebracht, oo ja niks! :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:15
Señor Sjon schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:14:
[...]

En toch heb ik liever Pirelli dan Michelin. Want dat idee met die belachelijk grote velgen was echt stompzinnig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02:50
Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:08:
Als ze bandenwarmers verbieden, dan wordt er wel weer wat anders verzonnen.
Dat is wat mij betreft ook een continue terugkerend probleem bij de F1. Doordat alles gereguleerd wordt, moet je het tot in de puntjes reguleren.

FIA: Bandenwarmers mogen niet meer!
- Team A legt de banden in een verwarmde kast.

FIA: Banden mogen niet voor de race verwarmd worden!
- Team B stookt de temperatuur in de garage op tot 35 graden..

FIA: De maximum temperatuur in de garage mag maximaal 21 graden zijn!
- Team C bewaard de banden in de truck op 50 graden...

FIA: De banden moeten een half uur voor de race in de garage liggen, op locatie X, maximaal Y centimeter verwijderd van de auto, waarbij de maximum temp in de garage niet meer dan Z graden afwijkt van de buitentemperatuur, zoals gemeten door de FIA op 150cm van de grond in de schaduw op plek A...
enz...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Schaamteloze kopie van Autosport forum:

http://www.f1fanatic.co.u...son/statistics/race-data/
http://www.f1fanatic.co.u...atistics/qualifying-data/

Met name groot verschil in starts tussen Max en Carlos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zit je mijn linkjes te kopiëren? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ithric
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 15:05
heeft Alonso maar 3 races uitgereden, ik dacht toch wel iets meer eigenlijk, :o
Button maar 5 races, in mijn hoofd was het toch iets beter dan dat. :D

Ik las het verkeerd, dat is 100% afstand, met 1 rondje achterstand heb je dat dus al niet meer?
Grappig dat ROS/HAM precies evenveel Gekwalificeerd/uitgereden hebben.

7 mensen hebben maar een rondje op P1 gereden, (Bottas 1 rondje maar)

[ Voor 13% gewijzigd door Ithric op 16-11-2015 12:28 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Haha zie nu inderdaad dat ze nog van jou zijn ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Aan die race-statistieken is duidelijk te zien dat Max bij de start nog wel wat kan winnen, hij verliest gemiddeld 0,56 plek per start (zelfde als Hamilton ;) ).

Nu kun je ter verdediging aanvoeren dat het rechte stuk direct na de start een kwetsbaar punt is met de zwakkere Renault, maar Sainz staat met dezelfde motor op een gemiddelde van +0,94.

Edit: bedenk me net dat de cijfers flink vertekend worden door Max' startproblemen in Singapore. Startend vanaf plek 8 werd hij direct door 12 wagen ingehaald. Zonder dat geval zou hij net in de plus staan voor deze statistiek. Maar nog altijd flink slechter dan Sainz.

[ Voor 27% gewijzigd door alexbl69 op 16-11-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als ik een keuze zou moeten maken tussen goed starten of een goede race voor Verstappen, dan ga ik liever voor het laatste ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
alexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:24:
Aan die race-statistieken is duidelijk te zien dat Max bij de start nog wel wat kan winnen, hij verliest gemiddeld 0,56 plek per start (zelfde als Hamilton ;) ).

Nu kun je ter verdediging aanvoeren dat het rechte stuk direct na de start een kwetsbaar punt is met de zwakkere Renault, maar Sainz staat met dezelfde motor op een gemiddelde van +0,94.

Edit: bedenk me net dat de cijfers flink vertekend worden door Max' startproblemen in Singapore. Startend vanaf plek 8 werd hij direct door 12 wagen ingehaald. Zonder dat geval zou hij net in de plus staan voor deze statistiek. Maar nog altijd flink slechter dan Sainz.
Klopt inderdaad. Daarbij heb je ook nog een aantal P20 starts van Sainz, waardoor hij natuurlijk heel veel plaatsen goed kan maken in de eerste ronde. Net als Max op Spa :).

Maar als we een verbeterpunt moeten noemen voor Max dan zijn het zijn starts wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
StealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:31:
[...]

Klopt inderdaad. Daarbij heb je ook nog een aantal P20 starts van Sainz, waardoor hij natuurlijk heel veel plaatsen goed kan maken in de eerste ronde. Net als Max op Spa :).

Maar als we een verbeterpunt moeten noemen voor Max dan zijn het zijn starts wel.
Vergeet ook Rusland niet ;)

Zo slecht zijn de start van Max nou ook weer niet hoor. Meestal pakt hij wel een aantal plekken in de eerste bocht. Vergeet niet dat hij ook vaker in de top 10 start en dus op banden moet starten die al gebruikt zijn in de kwalificatie.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En dat ie vaak tussen Mercedespowerrrr blokken start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
SnowDude schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:38:
[...]

Vergeet ook Rusland niet ;)

Zo slecht zijn de start van Max nou ook weer niet hoor. Meestal pakt hij wel een aantal plekken in de eerste bocht. Vergeet niet dat hij ook vaker in de top 10 start en dus op banden moet starten die al gebruikt zijn in de kwalificatie.
Klopt helemaal, maar t.o.v. Sainz mist hij vaak toch wel wat vaart. Ik zeg ook niet dat hij het slecht doet, maar dat hij het kan verbeteren. Dat is heel wat anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
StealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:44:
[...]

Klopt helemaal, maar t.o.v. Sainz mist hij vaak toch wel wat vaart. Ik zeg ook niet dat hij het slecht doet, maar dat hij het kan verbeteren. Dat is heel wat anders ;)
Dat valt juist wel mee, als je Singapore en Rusland er af haalt is hij net zo goed als Sainz, Maar eerlijk is eerlijk, dan moet je ook Brazilie voor Sainz er afhalen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Denk dat als we de starts bekijken, we wel kunnen concluderen dat starten niet zijn sterkste kant is.

Maar als we zien hoe goed hij geworden is inmiddels in kwalificeren, dan verwacht ik ook wel dat met wat aandacht hij daar ook een stuk sterker in kan worden. En we krijgen zo de winter, waarin die ook weer wat meer kan oefenen op dat soort zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 21-09 12:57
Het is lastig om zo'n statistieken goed te lezen ivm bepaalde uitschieters die het gemiddelde omlaag halen. Hoe verder je naar voren staat hoe lastiger het wordt, daarbij komt er ook nog een beetje geluk bij kijken.

In US waren de eerste meters niet super (Alonso ging er gelijk voorbij volgens mij) maar zat hij goed in bocht 1 waardoor hij als 7e doorkwam (8ste gestart). In Mexico kwam Max erg goed weg maar verloor hij wat in de richtig naar de eerste bocht door gebrek aan vermogen. In Brazilië kwam hij slecht weg en Perez was hem gelijk voorbij. Daarna herstelde hij zich goed en lag zelfs heel even 7e, maar omdat hij iets wijd ging kostte dat een paar plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bosmonster schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:22:
Denk dat als we de starts bekijken, we wel kunnen concluderen dat starten niet zijn sterkste kant is.
:Y Gisteren zat (ik geloof) Nasr ook al snel naast hem.... Dat heeft imho weinig met motorvermogen te maken, dan ben je gewoon niet goed weg. Max kan het vaak goedmaken in de eerste bocht, maar het wegkomen zelf is absoluut nog een verbeterpuntje. Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen, hij is toch menselijk :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

naitsoezn schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:25:
[...]
:Y Gisteren zat (ik geloof) Nasr ook al snel naast hem.... Dat heeft imho weinig met motorvermogen te maken, dan ben je gewoon niet goed weg. Max kan het vaak goedmaken in de eerste bocht, maar het wegkomen zelf is absoluut nog een verbeterpuntje. Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen, hij is toch menselijk :P
Perez, maar die had ie in de eerste bocht alweer te pakken. Daarna zat ie naast Massa en had ie aan het einde van het rechte stuk in bocht 4 Massa en Hulkenberg bijna nog te pakken, die hield hem echter goed aan de buitenkant waardoor hij "momentem" verloor en daardoor kon Massa er vervolgens weer voorbij komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Beetje vertekenend, dat record ;) . Vettels resultaten waren wel iets beter.

Verder... Ben bang dat Max er een hele kluif aan krijgt om Grosjean en Hulkenberg voor te blijven. Die rechte stukken zijn wel heel lang daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:40:
[...]
[knip]

Verder... Ben bang dat Max er een hele kluif aan krijgt om Grosjean en Hulkenberg voor te blijven. Die rechte stukken zijn wel heel lang daar.
Die staan beiden al voor hem nu... behalve als de straf van Massa ongedaan wordt gemaakt, dan staat ie voor Grosjean ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2015 15:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Valt wel mee toch?

Afbeeldingslocatie: http://www.f1tour.com/img/circuitos/circuito-24.png

Of lijkt het maar zo? Ik denk dat dit circuit net weer wat beter ligt voor de TR dan Interlagos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-09 12:06
hardware-lover schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:42:
[...]

Die staan beiden al voor hem nu... behalve als de straf van Massa ongedaan wordt gemaakt, dan staat ie voor Grosjean ;)
Op het circuit daar zal hij bedoelen...

Dat wordt inderdaad een behoorlijke opgave en lijkt me ook geen realistische doelstelling.
Stuk na bocht 7 is behoorlijk lang.

[ Voor 4% gewijzigd door Racierox op 16-11-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

De TR uit 2008 was een Red Bull met Ferrari motor. Die was toen een stuk sterker dan de Renault. Paar jaar later mochten ze het ontwerp niet meer gebruiken en moesten ze zelf weer een auto bouwen.
StealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:54:
[...]

Valt wel mee toch?

[afbeelding]

Of lijkt het maar zo? Ik denk dat dit circuit net weer wat beter ligt voor de TR dan Interlagos.
Twee lange rechte stukken achter elkaar. That ain't helping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:48

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Maakt niet uit, dit record gaat erom dat hij in de punten gereden heeft. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:05

vhal

ಠ_ಠ

StealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:54:
[...]

Valt wel mee toch?

[afbeelding]

Zoals Kimi ooit zei: "The first few turns are quite good, but the rest of it is shit" :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Señor Sjon schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:00:
[...]

Twee lange rechte stukken achter elkaar. That ain't helping.
De lengte van die stukken is wel een stuk minder. Hij gaat daar een stuk minder last hebben van gebrek aan topsnelheid en derhalve dus ook meer profijt uit goede exits en strak remmen (juist zijn sterke punt).

Het circuit ligt de STR wel echt een heel stuk beter dan Interlagos. Was het daar 8/9/10 verwachting, dan verwacht ik bij Abu Dhabi wel een 6/7/8 potentie.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 16-11-2015 16:31 ]

Pagina: 1 ... 78 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.