Verstappen was used to going to McDonald’s once or twice a week while racing in Formula 3
The Grueling, Highly Trained, Grueling Life of an F1 Rookie
The Grueling, Highly Trained, Grueling Life of an F1 Rookie
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dichtop je voorligger rijden heeft voor- en nadelen. Minder downforce, slipstream, hetere lucht. Inhalen heeft te maken met een hogere snelheid, ruimte om in te halen (zowel positie als afstand), het lef om in te halen en door te zetten (risico durven nemen) en natuurlijk waar je op he circuit zit.Arjantje72 schreef op zondag 15 november 2015 @ 19:51:
[...]
Dus als je dicht op een tegenstander zit, kan je niet inhalen?
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
In de normale uitzending (die is op elke zender hetzelfde) was Verstappen ook waanzinnig veel in beeldBron schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:37:
Zat net de samenvatting van veronica te kijken.
Wat een slecht programma is dat geworden zeg, alleen maar Verstappen in beeld brengen. Wat maakt het uit wat er op de rest van het veld gebeurd? Dat zijn geen Nederlanders.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Er is ook bar weinig gebeurd. Zelfs zonder oranje bril was Verstappen wel een beetje de actie op de baan. Tot nr 5 alles op een ronde gezet, wat wel een beetje aangeeft hoe het er aan toe is gegaan.Bron schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:37:
Wat een slecht programma is dat geworden zeg, alleen maar Verstappen in beeld brengen. Wat maakt het uit wat er op de rest van het veld gebeurd? Dat zijn geen Nederlanders.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Er zat kraak noch smaak aan deze wedstrijd. De enige die de "F1 Show" aantrekkelijk weet te maken onder de meest saaie omstandigheden is Max. Dat weet de regie ook en iedere keer als Max vlakbij zijn voorganger was en dichterbij kwam, kreeg hij meteen alle aandacht van de regie.Bron schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:37:
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Nu pas?Requiem19 schreef op zondag 15 november 2015 @ 20:43:
Het begint een beetje vervelend te worden, zelfs de regisseur neemt Verstappen nu somehow wel heel veel vaak in beeld.
Het meest irritante is dat het nog terecht is ook. Op de één of andere manier zorgt hij voor actie en spektakel zodra hij in beeld is. Het mooiste vond ik niet zijn actie op Perez, maar die op Maldonado. Doordat hij in het binnenveld constant aan het dreigen was om hem in de langzame bochten aan de binnenkant te zetten, moest Maldonado verdedigende lijnen nemen. Dit leidde uiteindelijk tot Verstappen die vlak achter hem kon blijven voor de laatste bocht - en daarmee dus de geslaagde inhaalactie. Ondanks dat een TR met DRS maar nipt sneller is dan een Mercedes motor zonder...
Briljant. Verstappen begint het nu eigenlijk elke race echt waar te maken.
[ Voor 128% gewijzigd door Ryur op 15-11-2015 21:22 ]
Huh? Verklaar je nader?Ryur schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:18:
Max 9de plek
Adam Cooper:
"FIA confirms that @MassaFelipe19 has been excluded from 8th place for a tyre infringement" (1/2)
"So that means GRO moves up to 8th, VES to 9th, and MAL to 10th" (2/2)
[ Voor 12% gewijzigd door aerofreak op 15-11-2015 21:22 ]
"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~
How do you save a random generator ?
Welkom in de F-1enchion schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:27:
Het is pas echt jammer dat de Red Bulls eigenlijk de enige 4 auto`s zijn die "normaal-vrij" mogen/kunnen rijden in de F1 tegenwoordig.
Alle andere teams is, oh een Mercedes motor achter me, laat ik hem maar voorbij laten.
Of Ik heb de hoger gerate Merc motor, dus de gozer voor me moet me voorbij laten.
En Ferrari probeert alleen zo min mogelijk schade op te lopen lijkt het.
Dat zou toch al een uur bezig moeten zijn....Ryur schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:24:
Ik ben snel ja!
Zit te wachten op NASCAR, maar wordt niks vanavond
[ Voor 3% gewijzigd door asing op 15-11-2015 21:36 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Offtopic:asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:35:
[...]
Dat zou toch al een uur bezig moeten zijn....Half 9 zei Rick Winkelman.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
Het is ook maar wat je wil zien. Je kunt wel proberen om met hand en tand te verdedigen, maar soms is dat gewoon ronduit onverstandig. Vecht je een gevecht dat je gaat verliezen dan ziet het er leuk uit, maar tegelijk kun je daardoor zoveel tijd verliezen dat je meteen weer een andere op je kont hebt zitten.enchion schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:27:
Het is pas echt jammer dat de Red Bulls eigenlijk de enige 4 auto`s zijn die "normaal-vrij" mogen/kunnen rijden in de F1 tegenwoordig.
Alle andere teams is, oh een Mercedes motor achter me, laat ik hem maar voorbij laten.
Of Ik heb de hoger gerate Merc motor, dus de gozer voor me moet me voorbij laten.
En Ferrari probeert alleen zo min mogelijk schade op te lopen lijkt het.
Max blijft er ook niet naast rijden. Fatsoenlijk inhalen moet het wordengrolle schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:38:
3 punten ten opzichte van Hul is volgens mij genoeg. Max heeft dan 2x een vierde plaats
Stel watjes, regenbanden eronder en gaan met die banaan!Ryur schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:39:
[...]
Offtopic:
NASCAR rijdt niet als het regent.
Baan was net drooggeblazen (er was een bui-tje ongeveer 1 uur voor de race), kwam er NET weer een bui.
Verwachting is dat NASCAR nu om half 12 ofzo begint
Dan moeten ze alles aanpassen. Er zijn geen regenbanen, er is geen ruitenwisser, niet alle ramen zijn dicht.asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:40:
[...]
Stel watjes, regenbanden eronder en gaan met die banaan!
Volgens mij blijf je dan erg naar de hoeveelheid regen kijken. Die banen zijn voor een groot deel diagonaal zo met die bankings. Aardige kans dat de auto's dan zo naar beneden glijden.asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:40:
[...]
Stel watjes, regenbanden eronder en gaan met die banaan!
Ik weet niet op basis waarvan je dit zegt, maar volgens mij is Kvyat ook een echte racer. Hij staat zelfs voor Ricciardo in het klassement!alwaysleft schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:41:
Max Verstappen verdiend op basis van dit seizoen een overstap naar Red Bull. Max is een betere racer en in praktijk echt wel een pak sneller dan Kvyat. Snap Red Bull niet dat ze hem volgend jaar niet naast Ricciardo zetten.
You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....
*kuch*alwaysleft schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:41:
Max Verstappen verdiend op basis van dit seizoen een overstap naar Red Bull. Max is een betere racer en in praktijk echt wel een pak sneller dan Kvyat. Snap Red Bull niet dat ze hem volgend jaar niet naast Ricciardo zetten.
"When you grow up your heart dies"
Budget van Red Bull is flink groter, en als meneer Illien gaat sleutelen aan die Renault..komt het met Renault helemaal goed.asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:44:
[...]
*kuch*
TR heeft volgend jaar een iets oudere Ferrari. RB moet het doen met wat Renault nog heeft liggen en RIC had al aangegeven van de nieuwe motor geen klap sneller is dan de oude.
De Ferrari veegt nu ook de grond aan met een Red Bull. Dus volgend jaar veegt TR de vloer aan met RB. Het chassis van TR is denk ik beter dan dat van Ferrari zelf.
With ^^^sjaool schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:45:
Is het al maart 2016?
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Eens, TR zou wel eens heel competitief kunnen zijn volgend jaar.asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:44:
[...]
TR heeft volgend jaar een iets oudere Ferrari. RB moet het doen met wat Renault nog heeft liggen en RIC had al aangegeven van de nieuwe motor geen klap sneller is dan de oude.
De Ferrari veegt nu ook de grond aan met een Red Bull. Dus volgend jaar veegt TR de vloer aan met RB. Het chassis van TR is denk ik beter dan dat van Ferrari zelf.
Nou hè!sjaool schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:45:
Is het al maart 2016?
Waiting on the world to change
Punt 1 : ik denk niet dat Mario Illien aan die motor gaat werkenalwaysleft schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:47:
[...]
Budget van Red Bull is flink groter, en als meneer Illien gaat sleutelen aan die Renault..komt het met Renault helemaal goed.
Momenteel komt STR niet in de buurt van wat RB doet met dezelfde motor over het algemeen, dus dat chassis kan vast nog een stuk beter (lees: RB)asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:44:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2015 22:17 ]
begrijp ik je nou goed dat red bull en torro rosso dezelfde motoren gebruiken?Bosmonster schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:10:
[...]
Momenteel komt STR niet in de buurt van wat RB doet met dezelfde motor over het algemeen, dus dat chassis kan vast nog een stuk beter (lees: RB)
alles kan off-topic
Ik zit het even uit te werken en ik ontdek het volgende.Bosmonster schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:10:
[...]
Momenteel komt STR niet in de buurt van wat RB doet met dezelfde motor over het algemeen, dus dat chassis kan vast nog een stuk beter (lees: RB)
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Dat is wel een hele optimistische kijk op die stats.asing schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:39:
[...]
Dus op sommige circuits is de RB sneller (5 van 12), in de andere gevallen zitten ze in elkaars buurt. Soms is de TR de snelste.
[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 15-11-2015 22:44 ]
Het RB chassis is beter, dat staat als een paal boven water. Maar als je de kwalificatie erop naslaat dan zie je dat Kvyat net voor of tussen de Toro Rosso's staat. Kvyat verslaat ook regelmatig Ricciardo. Maar als die los gaat is hij een seconde sneller. Ik heb de kwalificatie genomen omdat dan de omstandigheden zo gelijk mogelijk zijn.Bosmonster schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:44:
[...]
Dat is wel een hele optimistische kijk op die stats.
Heel soms is STR ietsiepietsie sneller (of eigenlijk soms zijn ze aan elkaar gewaagd en spant het erom). Alle overige keren loopt RB flink uit op STR.
De stand in het WK en kwalificaties zegt ook wel genoeg.
Het chassis van STR is goed! Maar die van RB is gewoon ongeëvenaard! (beste van het veld waarschijnlijk)
Al zullen er waarschijnlijk nog wel meer factoren zijn die spelen.
Kan altijd nog een staartje krijgen;StealthyPeanut schreef op zondag 15 november 2015 @ 21:34:
Leuk en Jammer dat Massa eruit is gehaald.... Voor de constructeurs komt het voor Lotus beter uit en Gro is Max voorbij
Testing, one, two ...
Grappig, al verklaren ze volgens mij nog niet waarom hun tire pressure ook met 0.1 PSI (tis niet veel, maar toch) te hoog zou zijn geweest. Of ik begrijp niet wat ze bedoelen met 'bleed down to the minimum'.hardware-lover schreef op zondag 15 november 2015 @ 23:53:
[...]
Kan altijd nog een staartje krijgen;
http://www.espn.co.uk/f1/...sion-brazilian-grand-prix
[ Voor 7% gewijzigd door MailMan op 16-11-2015 03:09 ]
Hmmm. Dat klopt volgens de statistieken, maar dan voornamelijk bij de kwalificatie. Tot en met Monza (waar dat gedoe met de spanning bekend werd) stond Lewis in 11 van de 12 races op pole. Sinds Italië heeft hij er echter geen enkele meer gehaald (6 races).MikeyMan schreef op zondag 15 november 2015 @ 18:37:
Brundle zegt net dat ham sinds het gerommel met de bandenspanning z'n voordeel kwijt is.
Is er al iets bekend waarom Ricciardo zo vroeg naar de pits ging? Het verknalde zijn hele race.Martinspire schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:16: (Ricciardo moest bv ook naar voren).
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Van formula1.comalexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 07:52:
[...]
Is er al iets bekend waarom Ricciardo zo vroeg naar de pits ging? Het verknalde zijn hele race.
Het is bedoening, niet bedoeling
Nee, enige terecht straf. Hij reed een stint met een auto die niet aan de reglementen voldeed. Uitsluiting is dan wmb de enige terechte straf.Martinspire schreef op zondag 15 november 2015 @ 22:16:
Wel een zware straf voor Massa. Geef hem dan gewoon een tijdstraf. Het is niet alsof ie er 30 seconden mee gaat winnen op de baan (en de sensor kan ook nog stuk zijn).
Verwijderd
Dat niet alleen, het verschil was 27 graden, dat zou je goed moeten kunnen zien op de infrarood. En ook de andere sensoren zaten op normale waarden. Dus die gaat zijn punten wel terugkrijgen.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:18:
Williams gaat in beroep. Schijnbaar is de enige sensor die dat aangaf een FIA sensor, terwijl alle andere sensors geen abnormaliteiten lieten zien. Vraag is dus ook of die FIA sensor wel goed functioneerde.
[ Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 16-11-2015 09:23 ]
De sensoren van Williams in de bandenwarmer en de velg gaven 107 graden aan, alleen de FIA IR-gun gaf 137 graden aan. (http://www.motorsport.com...ia-measurement-was-wrong/) Je hebt nu 2 scenario'sIt would not only be a clear technical breach to enhance performance, but also a safety issue, causing the highly experienced Pat Symonds of Williams to surmise that disqualification was the only possible penalty, “I expect quite a big penalty — disqualification.”
“It’s a safety issue, so yes [disqualification would be the penalty],” agreed Williams engineer Rob Smedley.
[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 16-11-2015 09:25 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Vind het niet zo'n slimme actie. Ricciardo pakte 5 man in de eerste ronde en zat na zijn stop logischerwijs lang te harken achter de Manors. Dat is dus niet zo'n handige actie geweest. Dit nog afgezien van het raadsel waarom RBR denkt met 2 stops weg te kunnen komen terwijl iedereen had uitgerekend er 3 nodig te hebben.martijntjuhh schreef op maandag 16 november 2015 @ 08:56:
[...]
Van formula1.com
“In the first few laps we made up some positions and did what we could and then we went for an aggressive first stop. When we put the primes on, we didn’t really have the tyre life we thought we would so we still had to do a three stop race, running at a pretty similar pace to the cars around us.
Als een bandenwarmer stuk is kun je dit effect al krijgen. Heeft Raikkonen dat niet ook al eerder dit jaar gehad? Dat er één set banden gewoon echt kapot was gefikt door een defect aan de bandenwarmers?Arfman schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:32:
Ik kan me niet voorstellen dat een F1 team, al helemaal Williams niet, een band 27 graden warmer laat worden dan toegestaan.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
3 sensoren gaven aan dat de temp correct was (Eigen meetinstrument team, bandenwarmer sensor, en sensor in de velg). Alleen de IR gun van de FIA gaf een illegale waarde aan.XyritZz schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:47:
[...]
Als een bandenwarmer stuk is kun je dit effect al krijgen. Heeft Raikkonen dat niet ook al eerder dit jaar gehad? Dat er één set banden gewoon echt kapot was gefikt door een defect aan de bandenwarmers?
Mess with the best, die like the rest
Verwijderd
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
alles kan off-topic
Die hebben handschoenen aanAnkona schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:18:
Wat is er veilig aan? Nu lopen de monteurs kans op brandwonden.
Yamaha MT-09
Banden voorwarmen is wel een stuk beter voor de veiligheid. Maakt ook de start een stuk interessanter, want anders durft niemand meer een enkel risico te nemen in de eerste bochten.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:08:
Wellicht moeten we gewoon afstappen van bandenwarmers. Zou de start wellicht ook wat spannender maken, iedereen met koude banden weg en zelf zorgen dat je ze gaat opwarmen.
alles kan off-topic
Denk je dat? wellicht dat het juist spectaculairder word, als een P12 dadelijk zijn banden beter opgewarmd heeft dan 7 t/m 11 kan hij dadelijk op plek 7 liggenBosmonster schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:29:
[...]
Banden voorwarmen is wel een stuk beter voor de veiligheid. Maakt ook de start een stuk interessanter, want anders durft niemand meer een enkel risico te nemen in de eerste bochten.
Mess with the best, die like the rest
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2015 10:37 ]
De pace van Maldonado was al gewoon langzamer. Ik denk eerder dat ie benzine moest sparen of iets dergelijks. Maldonado heeft namelijk ook wat acties gedaan waar ie waarschijnlijk wat teveel benzine mee heeft opgebrand. Dan kun je beter niets terug doen om de auto toch thuis te brengen. Of dat er iets met zijn remmen of andere dingen waren natuurlijk. Hoeft niet perse de banden te zijn.Señor Sjon schreef op maandag 16 november 2015 @ 09:40:
Banden gingen er blijkbaar sneller aan dan verwacht. Maar 15 rondjes op medium... Dat is krap 19 minuten of 65 km. Lees wel meer verhalen dat de medium eigenlijk overal een slechtere band is. Gaat maar een paar rondes langer mee dan soft en het tijdverschil is toch vrij groot. Bv de banden van Maldonado waren maar 6 rondjes ouder dan die van Verstappen, toch kon hij hem niet achter zich houden ondanks de veel sterkere Mercedes motor.
Ze racen op ovals zonder voorverwarmen. Het hoort gewoon bij de skillset om zo hard mogelijk op koude banden te gaan, tot ze op temperatuur zijn. Maar ik zie Pirelli geen band kunnen maken die over zo'n brede temperatuurrange werkt (15-120 graden). Ze hebben al moeite genoeg om überhaupt een band te maken.Bosmonster schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:29:
[...]
Banden voorwarmen is wel een stuk beter voor de veiligheid. Maakt ook de start een stuk interessanter, want anders durft niemand meer een enkel risico te nemen in de eerste bochten.
Dat ben ik niet met je eens. Pirelli heeft juist de opdracht gekregen om niet te goede banden te maken, dat was een wens vanuit de FIA volgens mij? Pirelli heeft aangegeven dat op het moment ze de opdracht krijgen om "betere" banden te maken ze zonder problemen aan die wens kunnen voldoen.Señor Sjon schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:14:
[...]
Ze racen op ovals zonder voorverwarmen. Het hoort gewoon bij de skillset om zo hard mogelijk op koude banden te gaan, tot ze op temperatuur zijn. Maar ik zie Pirelli geen band kunnen maken die over zo'n brede temperatuurrange werkt (15-120 graden). Ze hebben al moeite genoeg om überhaupt een band te maken.
https://wren.co/join/Devian
Doet me denken aan de Renault discussie met nieuwe motoren.Devian schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:23:
[...]
Dat ben ik niet met je eens. Pirelli heeft juist de opdracht gekregen om niet te goede banden te maken, dat was een wens vanuit de FIA volgens mij? Pirelli heeft aangegeven dat op het moment ze de opdracht krijgen om "betere" banden te maken ze zonder problemen aan die wens kunnen voldoen.
En toch heb ik liever Pirelli dan Michelin. Want dat idee met die belachelijk grote velgen was echt stompzinnig.Señor Sjon schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:14:
[...]
Ze racen op ovals zonder voorverwarmen. Het hoort gewoon bij de skillset om zo hard mogelijk op koude banden te gaan, tot ze op temperatuur zijn. Maar ik zie Pirelli geen band kunnen maken die over zo'n brede temperatuurrange werkt (15-120 graden). Ze hebben al moeite genoeg om überhaupt een band te maken.
Als ze bandenwarmers verbieden, dan wordt er wel weer wat anders verzonnen.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:08:
Wellicht moeten we gewoon afstappen van bandenwarmers. Zou de start wellicht ook wat spannender maken, iedereen met koude banden weg en zelf zorgen dat je ze gaat opwarmen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
heeft Alonso maar 3 races uitgereden, ik dacht toch wel iets meer eigenlijk,Bosmonster schreef op maandag 16 november 2015 @ 11:48:
Schaamteloze kopie van Autosport forum:
http://www.f1fanatic.co.u...son/statistics/race-data/
http://www.f1fanatic.co.u...atistics/qualifying-data/
Met name groot verschil in starts tussen Max en Carlos.
[ Voor 13% gewijzigd door Ithric op 16-11-2015 12:28 ]
Haha zie nu inderdaad dat ze nog van jou zijn ook
[ Voor 27% gewijzigd door alexbl69 op 16-11-2015 14:27 ]
Testing, one, two ...
Klopt inderdaad. Daarbij heb je ook nog een aantal P20 starts van Sainz, waardoor hij natuurlijk heel veel plaatsen goed kan maken in de eerste ronde. Net als Max op Spaalexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:24:
Aan die race-statistieken is duidelijk te zien dat Max bij de start nog wel wat kan winnen, hij verliest gemiddeld 0,56 plek per start (zelfde als Hamilton).
Nu kun je ter verdediging aanvoeren dat het rechte stuk direct na de start een kwetsbaar punt is met de zwakkere Renault, maar Sainz staat met dezelfde motor op een gemiddelde van +0,94.
Edit: bedenk me net dat de cijfers flink vertekend worden door Max' startproblemen in Singapore. Startend vanaf plek 8 werd hij direct door 12 wagen ingehaald. Zonder dat geval zou hij net in de plus staan voor deze statistiek. Maar nog altijd flink slechter dan Sainz.
Vergeet ook Rusland nietStealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:31:
[...]
Klopt inderdaad. Daarbij heb je ook nog een aantal P20 starts van Sainz, waardoor hij natuurlijk heel veel plaatsen goed kan maken in de eerste ronde. Net als Max op Spa.
Maar als we een verbeterpunt moeten noemen voor Max dan zijn het zijn starts wel.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Klopt helemaal, maar t.o.v. Sainz mist hij vaak toch wel wat vaart. Ik zeg ook niet dat hij het slecht doet, maar dat hij het kan verbeteren. Dat is heel wat andersSnowDude schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:38:
[...]
Vergeet ook Rusland niet
Zo slecht zijn de start van Max nou ook weer niet hoor. Meestal pakt hij wel een aantal plekken in de eerste bocht. Vergeet niet dat hij ook vaker in de top 10 start en dus op banden moet starten die al gebruikt zijn in de kwalificatie.
Dat valt juist wel mee, als je Singapore en Rusland er af haalt is hij net zo goed als Sainz, Maar eerlijk is eerlijk, dan moet je ook Brazilie voor Sainz er afhalen.StealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 14:44:
[...]
Klopt helemaal, maar t.o.v. Sainz mist hij vaak toch wel wat vaart. Ik zeg ook niet dat hij het slecht doet, maar dat hij het kan verbeteren. Dat is heel wat anders
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Bosmonster schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:22:
Denk dat als we de starts bekijken, we wel kunnen concluderen dat starten niet zijn sterkste kant is.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Perez, maar die had ie in de eerste bocht alweer te pakken. Daarna zat ie naast Massa en had ie aan het einde van het rechte stuk in bocht 4 Massa en Hulkenberg bijna nog te pakken, die hield hem echter goed aan de buitenkant waardoor hij "momentem" verloor en daardoor kon Massa er vervolgens weer voorbij komen.naitsoezn schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:25:
[...]
Gisteren zat (ik geloof) Nasr ook al snel naast hem.... Dat heeft imho weinig met motorvermogen te maken, dan ben je gewoon niet goed weg. Max kan het vaak goedmaken in de eerste bocht, maar het wegkomen zelf is absoluut nog een verbeterpuntje. Gelukkig maar, zou ik bijna zeggen, hij is toch menselijk
Testing, one, two ...
Beetje vertekenend, dat recordalwaysleft schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:33:
Nieuw record Max Verstappen http://www.gpupdate.net/n...o-record-over-van-vettel/
Die staan beiden al voor hem nu... behalve als de straf van Massa ongedaan wordt gemaakt, dan staat ie voor Grosjeanalexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:40:
[...]
[knip]
Verder... Ben bang dat Max er een hele kluif aan krijgt om Grosjean en Hulkenberg voor te blijven. Die rechte stukken zijn wel heel lang daar.
[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 16-11-2015 15:44 ]
Testing, one, two ...
Valt wel mee toch?alexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:40:
[...]
Beetje vertekenend, dat record. Vettels resultaten waren wel iets beter.
Verder... Ben bang dat Max er een hele kluif aan krijgt om Grosjean en Hulkenberg voor te blijven. Die rechte stukken zijn wel heel lang daar.
Op het circuit daar zal hij bedoelen...hardware-lover schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:42:
[...]
Die staan beiden al voor hem nu... behalve als de straf van Massa ongedaan wordt gemaakt, dan staat ie voor Grosjean
[ Voor 4% gewijzigd door Racierox op 16-11-2015 15:55 ]
De TR uit 2008 was een Red Bull met Ferrari motor. Die was toen een stuk sterker dan de Renault. Paar jaar later mochten ze het ontwerp niet meer gebruiken en moesten ze zelf weer een auto bouwen.alexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:40:
[...]
Twee lange rechte stukken achter elkaar. That ain't helping.StealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:54:
[...]
Valt wel mee toch?
[afbeelding]
Of lijkt het maar zo? Ik denk dat dit circuit net weer wat beter ligt voor de TR dan Interlagos.
Maakt niet uit, dit record gaat erom dat hij in de punten gereden heeft.alexbl69 schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:40:
[...]
"When you grow up your heart dies"
Zoals Kimi ooit zei: "The first few turns are quite good, but the rest of it is shit"StealthyPeanut schreef op maandag 16 november 2015 @ 15:54:
[...]
Valt wel mee toch?
[afbeelding]
Of lijkt het maar zo? Ik denk dat dit circuit net weer wat beter ligt voor de TR dan Interlagos.
De lengte van die stukken is wel een stuk minder. Hij gaat daar een stuk minder last hebben van gebrek aan topsnelheid en derhalve dus ook meer profijt uit goede exits en strak remmen (juist zijn sterke punt).Señor Sjon schreef op maandag 16 november 2015 @ 16:00:
[...]
Twee lange rechte stukken achter elkaar. That ain't helping.
[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 16-11-2015 16:31 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq