[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.283 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:45

pinda powerrr

Slow down...

Tralapo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 17:49:
Weet niet goed wat ik van dit nieuws moet vinden. TheJudge13 is nog steeds de enige die het nieuws meldt, van de 'grote jongens' hoor je niets. Het wordt blijkbaar niet bevestigd, maar ook niet stellig ontkend.

De NL-versie van Motorsport.com quote de boel wel, daar zijn de journalistieke eisen blijkbaar wat lager dan bij de internationale versie, die zwijgt.
Het is niet heel duidelijk, maar SKY refereert er wel aan

Zolang de andere nieuwssites niet zelf van hun bronnen meer nieuws krijgen, zal dit voorlopig het enige nieuws zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijnt dat Red Bull ook enige tijd geleden enkele high end dyno's geleverd heeft gekregen. Normaliter neemt Renault de PU na elke wedstrijd weer mee dus dit zou ook deels erop wijzen dat ze met een eigen PU of doorontwikkeling op bezig zijn.
RedBull seems to be preparing just that though. In February Ilmor presented their own version of the Renault-V6-Turbo, the test-stand at AVL in Graz will show if they use that version for the second half of the season. On top of that RedBull ordered their own VTT-TestStand. (Virtual Test Track) allows Engine-tests including gearbox and chassis. Only Mercedes, Honda and AVL have this kind of "monster" in their factories. The question why a TEAM would need something like that can only be answered with: They wan't their own engine.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op donderdag 05 november 2015 @ 19:22:
Schijnt dat Red Bull ook enige tijd geleden enkele high end dyno's geleverd heeft gekregen. Normaliter neemt Renault de PU na elke wedstrijd weer mee dus dit zou ook deels erop wijzen dat ze met een eigen PU of doorontwikkeling op bezig zijn.

[...]
Zou je de bron ook kunnen aangeven als je quote? Kunnen de junkies ook met hun eigen ogen even kijken B)

Na wat zoekwerk kom ik er wel achter dat het een quote is uit maart van dit jaar. Wel bizar dat dat al zo oud nieuws is!

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 05-11-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hem inderdaad 'ergens' uit de krochten van Reddit gehaald maar kan hem nu niet meer terugvinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

https://m.reddit.com/r/fo..._in_comments_new_article/

Desalniettemin interessant gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Waarom zou Renault dan wel een motor aan red bull lenen om te testen?

Lijkt me niet dat ze ff zelf een kopie van die Renault in elkaar knutselen voor de testbank.

[ Voor 41% gewijzigd door MikeyMan op 05-11-2015 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Hoort het e.e.a. niet bij onderstaand verhaal? Voor wie de Duitse taal niet begrijpend kan lezen, mijn excuses.

http://www.auto-motor-und...tzter-minute-9242329.html
M.b.t.de scoop van The Judge, onderstaande reactie op het artikel is minstens zo onderhoudend ;)

http://thejudge13.com/201...nt-page-1/#comment-163819 (@WTF_F1)

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 05-11-2015 21:45 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Hier het artikel van thejudge13 maar dan in het Nederlands: Formule1nieuws

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Het eerste tegengeluid is eindelijk daar:

Mario Illien has denied Renault is using his know-how for their latest (Brazil) engine upgrade. https://twitter.com/tgruener/status/662395637045051394

Illien also denied working on the engine block (just cylinder head). He never worked in an Red Bull engine facility. https://twitter.com/tgruener/status/662396713584435200

http://www.auto-motor-und...ei-red-bull-10234139.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Tralapo schreef op donderdag 05 november 2015 @ 23:39:
Het eerste tegengeluid is eindelijk daar:

Mario Illien has denied Renault is using his know-how for their latest (Brazil) engine upgrade. https://twitter.com/tgruener/status/662395637045051394

Illien also denied working on the engine block (just cylinder head). He never worked in an Red Bull engine facility. https://twitter.com/tgruener/status/662396713584435200

http://www.auto-motor-und...ei-red-bull-10234139.html
Zo kunnen de geruchten weer de prullenbak in. Wat een soap is dit aan het worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het ook niet bevestigen. Zelfs Mark Hughes die toch dicht bij het vuur zit heeft het bevestigd. Wat moet je daarnaast met een mega kostbaar VTT platform (geleverd door www.avl.com) in Milton Keynes. Daarnaast hebben Adrian Newey en Ilmor een hele lange historie met elkaar.

Ik denk dat de kans heel groot is dat ze er wel mee bezig zijn. De vraag is meer of het al bruikbaar is, want ik vermoed dat ze liever in 2016 nog met een Merc en Ferrari hadden gereden om in 2017 met een PU te racen die echt áf is.

RedBull ontwikkelt daarbij al heel erg veel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:55

Hoogie2004

Whohooooo

Feit is wel dat geen enkele fabrikant wil leveren, zeker niet als RedBull na 1 jaar met een eigen motor komt, wie zegt dat ze niet je beste ideeën kopieren. Mercedes zat al in zo'n lastig parket met McLaren afgelopen jaar.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:57

Player1S

Probably out in the dark

Wat de situatie ook is, er is nog hoop. Niet iedereen heeft de deur helemaal dicht gegooid dus er zijn nog gesprekken gaande.

Als alle deuren potdicht zaten en ze ook niks in eigen ontwikkeling hebben heeft het geen nut de deadline te verzetten. Dan had men gewoon gezegd "doei doei". Hoe langer ze wachten, hoe moeilijker het word om de toko's nog te kunnen verkopen. Als er al kopers zouden zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:52

Wom

Wanneer Red Bull eigen motoren gaat maken moet er toch ook veel talent aangetrokken zijn de afgelopen jaren? Is daar iets meer van bekend? Of zal het meer een Red Bull made by Illmor zijn oid? Ik geloof wel in het verhaal dat ze een eigen motor willen maken eerlijk gezegd.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Leuk het ontkennen van Mario Illien, maar hij ontkent bepaalde zaken, niet alles, want hij ontkent dat Renault met het updaten van het blok gebruik gemaakt heeft van zijn aantekeningen / comments en hij zegt nooit in een Red Bull engine facility gewerkt te hebben, maar hij kan er natuurlijk wel op een andere locatie aan gewerkt hebben, of ze hebben het anders genoemd bij Red Bull, bijv PU facility :-)
Renault en RB hebben hier nog niks over gezegd en omdat ik ergens gelezen heb dat Renault op korte termijn de overname van Lotus wilt afwikkelen, denk ik nog steeds dat het in de basis waar kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Nog maar 2 races en dan weer een lange niets..

Ik merk trouwens, en dat is best grappig.. dat mensen beginnen te wennen aan Max. Zijn prestaties als 18 jarige zijn nu het nieuwe normaal. Sommigen vinden hem helemaal niet zo super geweldig en blijven het een hype noemen.

Even los van mijn oranje bril, is het toch gewoon echt een type uit een bijzonder stuk hout? Zo een knaap die het allemaal anders ziet, andere lijnen rijdt, andere rempunten weet te vinden en op een andere manier verdedigd. Rijden in de F1 is leuk maar WC kampioen worden in de F1 is de doelstelling en heeft hij nooit een geheim van gemaakt. weet het niet hoor, maar van zulke jongens lopen er niet heel veel van rond op de grid.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
RoyK schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:44:

Ik merk trouwens, en dat is best grappig.. dat mensen beginnen te wennen aan Max. Zijn prestaties als 18 jarige zijn nu het nieuwe normaal. Sommigen vinden hem helemaal niet zo super geweldig en blijven het een hype noemen.

Even los van mijn oranje bril, is het toch gewoon echt een type uit een bijzonder stuk hout? Zo een knaap die het allemaal anders ziet, andere lijnen rijdt, andere rempunten weet te vinden en op een andere manier verdedigd. Rijden in de F1 is leuk maar WC kampioen worden in de F1 is de doelstelling en heeft hij nooit een geheim van gemaakt. weet het niet hoor, maar van zulke jongens lopen er niet heel veel van rond op de grid.
Ook objectief gezien is Max sinds Vettel het grootste talent dat F1 is binnengestormd. Alleen Hamilton was een groter talent dan Max. In de situatie dat Max naast Alonso was neergezet in z'n eerste jaar zie ik Max Alonso niet verslaan. Hamilton mist, gelukkig voor Max, echter wat andere essentiële eigenschappen om de allerbeste te zijn.

De laatste tijd lees je ook steeds meer van Brundle, Herbert, etc die allemaal zeer stellig zijn dat Ferrari en Mercedes heel hard werken om Max te krijgen voor 2017. Het is heel lang geleden dat top teams keihard vochten voor een net nieuw talent, dus dat zegt al genoeg denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43
Denk je dat ze Max krijgen als ze komend jaar met RB een competitieve motor voor elkaar hebben weten te boksen? Zal toch wel iets in het contract over staan neem ik aan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Boinkie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:52:
Denk je dat ze Max krijgen als ze komend jaar met RB een competitieve motor voor elkaar hebben weten te boksen? Zal toch wel iets in het contract over staan neem ik aan :P
Kvyat is al bevestigd....Door C Horner. Max blijft gewoon bij T. Rosso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Persoonlijk denk ik dat de hegemonie van Mercedes vanaf 2017 verdwenen kan zijn, dus als de RB dan een goed pakket heeft, dan hoeft hij nog niet eens weg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
RoyK schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:44:

Helemaal mee eens, vooral in Austin waren die andere lijnen goed te zien. Prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 18:37

Mystikal

It never hurts to help!

Het zou natuurlijk het mooiste zijn voor alle partijen dat Max een poging kan wagen op het WK bij Red Bull over een aantal jaren. En daarna (net zoals Vettel) naar een ander team verhuist.

Ik blijf me ook verbazen (ook al weet ik het maar al te best) dat Michael maar liefst 7 keer wereld kampioen kon worden. Echt petje af!! Al zou Vettel het nog kunnen evenaren er vanuit gaande dat Ferrari de komende 2 jaar de zaken echt op orde krijgt!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:32
Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:50:
[...]

Ook objectief gezien is Max sinds Vettel het grootste talent dat F1 is binnengestormd. Alleen Hamilton was een groter talent dan Max. In de situatie dat Max naast Alonso was neergezet in z'n eerste jaar zie ik Max Alonso niet verslaan. Hamilton mist, gelukkig voor Max, echter wat andere essentiële eigenschappen om de allerbeste te zijn.

De laatste tijd lees je ook steeds meer van Brundle, Herbert, etc die allemaal zeer stellig zijn dat Ferrari en Mercedes heel hard werken om Max te krijgen voor 2017. Het is heel lang geleden dat top teams keihard vochten voor een net nieuw talent, dus dat zegt al genoeg denk ik...
Hamilton had er in voorgaande jaren een paar 10.000 km opzitten in de McLaren. Die was gewoon ultiem gefokt voor die auto. Ik denk niet dat een 17 jarige Lewis een schijn van kans had tegen Alonso.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Señor Sjon schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:58:
[...]

Hamilton had er in voorgaande jaren een paar 10.000 km opzitten in de McLaren. Die was gewoon ultiem gefokt voor die auto. Ik denk niet dat een 17 jarige Lewis een schijn van kans had tegen Alonso.
Mee eens.

Maar ook met die bagage aan ervaring - die bijna alle rookies toen kregen ivm het ongelimiteerde testen, stak Hamilton er ver en ver bovenuit. Uit mijn hoofd: hij finishte de eerste 9 races van het seizoen op het podium en was in Monaco al sneller dan Alonso (hoewel hij van het team toen nog niet mocht aanvallen).

Hamilton blijft - imo - het allergrootste talent (ooit?) in F1, maar ironisch genoeg was zijn eerste jaar misschien ook wel zijn beste jaar. Dat laat dus ook wel zien dat hoe goed Max nu al is, het altijd maar de vraag is hoe iemand zich ontwikkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-10 08:59
Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:13:
[...]

Mee eens.

Maar ook met die bagage aan ervaring - die bijna alle rookies toen kregen ivm het ongelimiteerde testen, stak Hamilton er ver en ver bovenuit. Uit mijn hoofd: hij finishte de eerste 9 races van het seizoen op het podium en was in Monaco al sneller dan Alonso (hoewel hij van het team toen nog niet mocht aanvallen).

Hamilton blijft - imo - het allergrootste talent (ooit?) in F1, maar ironisch genoeg was zijn eerste jaar misschien ook wel zijn beste jaar. Dat laat dus ook wel zien dat hoe goed Max nu al is, het altijd maar de vraag is hoe iemand zich ontwikkelt.
Hij was ook de enige rookie ooit die gelijk kon instappen in een kampioenschaps winnende auto..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Mystikal schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:57:

Ik blijf me ook verbazen (ook al weet ik het maar al te best) dat Michael maar liefst 7 keer wereld kampioen kon worden. Echt petje af!!
Als je je dan beseft dat Max nog wel zeker 17 jaar in de F1 rond kan rijden........................

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-10 20:24
Leuk om te lezen dat hier zoveel activiteit is in dit topic :)

Dit seizoen is het eerste seizoen waarvan ik bijna elke race heb gekeken. Vorig seizoen was maar af en toe.. I'm a growing fan.. Afgelopen jaren af en toe wel een race gekeken, maar nooit zo serieus als nu.

maar man wat een afkortingen hier in dit topic.. ff wennen :P

Ik ken hamilton niet zo goed van voor dit seizoen.. Dus ik heb geen idee hoe goed hij nou echt is..
om max z'n woorden maar ff te quoten: ' put me in that car and i'll now how good he is.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Grimmie187 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:17:
[...]

Hij was ook de enige rookie ooit die gelijk kon instappen in een kampioenschaps winnende auto..
Ik zie hem in 2007 nog zo de grindbak van de pits in schuiven.... Hij lag aan kop en als hij niet zijn banden tot op de draad had opgereden was had hij China toen gewonnen en vervolgens ook het WK. In zijn debuutseizoen.

Dan zou hij nu aan zijn 4e titel zitten.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Grimmie187 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:17:
[...]

Jacques Villeneuve is het niet met je eens :).

Daarnaast gaat het nog meer om het feit dat hij in zijn eerste seizoen de allerbeste coureur op dat moment versloeg.

Maar - zoals ik al zei - neemt dat niet weg dat Hamilton daarna eigenlijk eerder minder dan meer is gaan presteren.

2008: veel fouten (o.a. Montreal pitstraat crash)
2009: liegate, crash Monaco,
2010: Monza/Singapore crashes met webber/massa
2011: crashfest deluxe, meest dramatische seizoen van Hamilton
2012: zijn beste seizoen
2013: net voor Rosberg, maar vaak toch wel langzamer in zowel race als kwalificatie
2014: kwalificatie was dramatisch, in races zeer sterk
2015: degelijk, maar niet spectaculair seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:22:
[...]

Daarnaast gaat het nog meer om het feit dat hij in zijn eerste seizoen de allerbeste coureur op dat moment versloeg.

Maar - zoals ik al zei - neemt dat niet weg dat Hamilton daarna eigenlijk eerder minder dan meer is gaan presteren.

2013: net voor Rosberg, maar vaak toch wel langzamer in zowel race als kwalificatie
JV was niet écht een rookie met een Indycar kampioenschap op zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tleilaxu schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:26:
[...]

JV was niet écht een rookie met een Indycar kampioenschap op zak :)
Je bedoelt die serie met 75% ovals en wat stratencircuits? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
[...]

Scherp! Jacques vergeten we voor het gemak even ;)

Maargoed, Hamilton is het met de paplepel ingegoten en kwam in een gespreid bedje de F1 in (op wat ge-emmer met Alonso na). Dat is ook een van de redenen waarom ik hem minder hoog heb zitten dan bepaalde andere coureurs. Alle grote kampioenen hebben in matig tot slechte auto's bijzondere dingen laten zien en zijn zo gegroeid in hun carriere.

Het lijkt trouwens zoals je zelf al aangaf dat dit Hamilton de rest van zn carriere blijft achtervolgen, zodra het tegenzit is hij mentaal erg kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
[...]

Mee eens dat dat een heel indrukwekkende prestatie is, maar hou er ook rekening mee dat Alonso het totaal niet naar z'n zin had bij McLaren. Alonso vs. Hamilton dat jaar bij Renault had een compleet ander beeld laten zien vermoed ik.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Alnso had het in het begin best naar z'n zin bij Mclaren, totdat Hamilton hem begon te verslaan en het tream weigerde om Alonso te steunen in de titelstrijd. Pas toen ging het bergafwaarts in hun relatie.

Als Renault inderdaad in een vergelijkbare situatie Alonso had gesteund (betere strategie, als eerste nieuwe onderdelen etc), was het wellicht anders afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:40:
Alnso had het in het begin best naar z'n zin bij Mclaren, totdat Hamilton hem begon te verslaan en het tream weigerde om Alonso te steunen in de titelstrijd. Pas toen ging het bergafwaarts in hun relatie.

Als Renault inderdaad in een vergelijkbare situatie Alonso had gesteund (betere strategie, als eerste nieuwe onderdelen etc), was het wellicht anders afgelopen.
Ik heb daar eigenlijk altijd best begrip voor gehad.. Tuurlijk kan Alonso een enorme diva zijn, en zijn trucjes dat seizoen praat ik niet goed. Maar na 2x achter elkaar wereldkampioen te zijn geworden is het toch niet vreemd dat hij verwachtte 1e coureur te zijn op het moment dat je in de stand min of meer gelijk staat met je (rookie) teamgenoot?

Sterker nog, ik heb het idee dat als McLaren hier vanaf het begin van het seizoen duidelijk over was geweest dat Alonso de titel had gepakt. Maargoed, ik ben dan ook een groot voorstander van het 1e/2e coureur systeem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-10 20:23
Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:27:
[...]

Uhm.. misschien was vroeger Indycar zo. Maar afgelopen seizoen zaten er meer stratencircuits in dan Ovals :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ryur schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:46:
[...]

Uhm.. misschien was vroeger Indycar zo. Maar afgelopen seizoen zaten er meer stratencircuits in dan Ovals :)
Het ging om de serie waar Villeneuve in 1995 in reed, voordat hij bij Williams instapte, dat was nog de echte ouderwetse Indycar-series. Daarna is er een hoop gebeurt... split up tussen Indycar (only oval) en Champcar (only road), waarna beiden bijna op de fles gingen.

Grimmie187 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:46:

[...]
Ik heb daar eigenlijk altijd best begrip voor gehad.. Tuurlijk kan Alonso een enorme diva zijn, en zijn trucjes dat seizoen praat ik niet goed. Maar na 2x achter elkaar wereldkampioen te zijn geworden is het toch niet vreemd dat hij verwachtte 1e coureur te zijn op het moment dat je in de stand min of meer gelijk staat met je (rookie) teamgenoot?

Sterker nog, ik heb het idee dat als McLaren hier vanaf het begin van het seizoen duidelijk over was geweest dat Alonso de titel had gepakt. Maargoed, ik ben dan ook een groot voorstander van het 1e/2e coureur systeem :)
Ik begrijp Alonso achteraf ook wel. Hij had net 2x Schumacher verslagen, in het 2e jaar zelfs met een mindere auto. Hij was de nieuwe onbetwiste top coureur in F1 en bracht Mclaren, naar eigen zeggen, 0,8 seconde door al zijn feedback tijdens het testen dat seizoen. Het was inderdaad ook zo dat Mclaren dat jaar ineens weer erg goed was ivm 2006.. ;).

Dat het team dan volledig gelijke behandeling geeft aan de rookie als aan hem, is natuurlijk niet heel leuk voor hem, gezien zijn status. De ironie is ook dat als Mclaren of Hamilton of Alonso echt als 1e rijder had aangewezen gedurende het seizoen, 1 van de 2 zeer ws wereldkampioen geworden was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:56
asing schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:21:
[...]
Ik zie hem in 2007 nog zo de grindbak van de pits in schuiven.... Hij lag aan kop en als hij niet zijn banden tot op de draad had opgereden was had hij China toen gewonnen en vervolgens ook het WK. In zijn debuutseizoen.

Dan zou hij nu aan zijn 4e titel zitten.
De vraag is dan echter of hij daar fout was of het team?
If my memory serves me right, was dat een foute teamcall (en hebben ze dat ook toegegeven) omdat hij al had aangegeven dat zijn banden niet meer goed waren, maar hij moest buiten blijven van het team.

Nu vind ik McLaren best een leuk team, maar strategie is nooit hun sterkste kant geweest...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:27:
[...]

IndyCar was in die tijd hard op weg om de nummer 1 open wiel serie te worden. Die hebben het zelf genadeloos verprutst door hun spitsing en de richting van spec series erna. Villeneuve was toen alleen in naam een rookie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:55:
[...]

Het ging om de serie waar Villeneuve in 1995 in reed, voordat hij bij Williams instapte, dat was nog de echte ouderwetse Indycar-series. Daarna is er een hoop gebeurt... split up tussen Indycar (only oval) en Champcar (only road), waarna beiden bijna op de fles gingen.
[...]

Ik begrijp Alonso achteraf ook wel. Hij had net 2x Schumacher verslagen, in het 2e jaar zelfs met een mindere auto. Hij was de nieuwe onbetwiste top coureur in F1 en bracht Mclaren, naar eigen zeggen, 0,8 seconde door al zijn feedback tijdens het testen dat seizoen. Het was inderdaad ook zo dat Mclaren dat jaar ineens weer erg goed was ivm 2006.. ;).

Dat het team dan volledig gelijke behandeling geeft aan de rookie als aan hem, is natuurlijk niet heel leuk voor hem, gezien zijn status. De ironie is ook dat als Mclaren of Hamilton of Alonso echt als 1e rijder had aangewezen gedurende het seizoen, 1 van de 2 zeer ws wereldkampioen geworden was :D
Zeker, één teamorder en die titel was binnen geweest. Maar Ron Dennis wilde z'n boy wonder Hamilton beschermen. Kan me wat dat betreft ook heel goed voorstellen dat je als tweevoudig wereldkampioen in zo'n situatie ook bij gelijke behandeling het idee krijgt dat die rookie voorgetrokken wordt.

Later hebben ze het nog wel toegegeven dat de enige fout in de opleiding van Hamilton was dat ze hem altijd in winnende auto's hebben geplaatst. Met de Vries hebben ze er ook rekening mee gehouden dat een team in de middenmoot ook zeer leerzaam kan zijn. Jammergenoeg voor Nyck is het opleidingsprogramma van McLaren het slechtste programma waar je als coureur in kunt zitten, ze maken meer talent kapot dan ze de F1 in helpen.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:43
alwaysleft schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:54:
[...]

Kvyat is al bevestigd....Door C Horner. Max blijft gewoon bij T. Rosso.
Ik doelde op het 2017 gerucht van Ferrari / Mercede s :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Boinkie schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:03:
[...]

Ik doelde op het 2017 gerucht van Ferrari / Mercede s :)
Max gaat in 2017 sowieso naar een top team (tenzij die 2016 helemaal verneukt :P).

Of dat Mercedes, Ferrari of Red Bull is, zien we dan wel weer. Spannende tijden en kan nu al niet wachten op het volgende seizoen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Señor Sjon schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 11:21:
[...]

IndyCar was in die tijd hard op weg om de nummer 1 open wiel serie te worden. Die hebben het zelf genadeloos verprutst door hun spitsing en de richting van spec series erna. Villeneuve was toen alleen in naam een rookie.
Mol heeft wel eens laten vallen dat Bernie een clausule in het contract had waardoor ze geen Indycar mochten uitzenden.
Schijnt ie ook met banen te hebben gedaan. Destijds waren ze er best wel bang voor.

Mis die tijd wel. Smiddags F1 kijken en savonds Indycar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 10:59:
[...]

De vraag is dan echter of hij daar fout was of het team?
If my memory serves me right, was dat een foute teamcall (en hebben ze dat ook toegegeven) omdat hij al had aangegeven dat zijn banden niet meer goed waren, maar hij moest buiten blijven van het team.

Nu vind ik McLaren best een leuk team, maar strategie is nooit hun sterkste kant geweest...
Beiden. Het team had hem eerder naar binnen moeten halen want je zag de witte strepen. Hijzelf had natuurlijk wat voorzichtiger de pit in kunnen rijden. Hij voelt als enige hoe goed zijn banden nog zijn.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
L1nt schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:00:
[...]
Mis die tijd wel. Smiddags F1 kijken en savonds Indycar.
Sport1 heeft alle races van Indy dit jaar uitgezonden hoor?
Meeste heb ik ook wel gekeken.

Vooral Fontana, midden in de nacht, waar Rahal had gewonnen was zo mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ryur schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:16:
[...]

Sport1 heeft alle races van Indy dit jaar uitgezonden hoor?
Meeste heb ik ook wel gekeken.

Vooral Fontana, midden in de nacht, waar Rahal had gewonnen was zo mooi!
We hebben het over midden jaren 90. Nog voor de split toen Indycar (aka Champcar) een serieuze bedreiging van voor Formule 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ja oke. Toen keek ik zowel geen F1 als Indycar :). Midden jaren 90 was ik rond 5/6 jaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14

Martinspire

Awesomeness

Juncto schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 09:40:
Leuk het ontkennen van Mario Illien, maar hij ontkent bepaalde zaken, niet alles, want hij ontkent dat Renault met het updaten van het blok gebruik gemaakt heeft van zijn aantekeningen / comments en hij zegt nooit in een Red Bull engine facility gewerkt te hebben, maar hij kan er natuurlijk wel op een andere locatie aan gewerkt hebben, of ze hebben het anders genoemd bij Red Bull, bijv PU facility :-)
Renault en RB hebben hier nog niks over gezegd en omdat ik ergens gelezen heb dat Renault op korte termijn de overname van Lotus wilt afwikkelen, denk ik nog steeds dat het in de basis waar kan zijn.
Mja, plus dat het raar zou zijn als ie dit jaar al betrokken was bij de motor, die gaat natuurlijk gewoon voor de 2016 powerunit aan de slag. Daarvoor hoef je nu nog weinig te doen behalve deals te maken en op zoek naar personeel.

Hij ontkent te werken aan de huidige Renault motor (dat lijkt me eigenlijk vrij logisch) en dat ie in de fabrieken van Renault is geweest (en waarom zou ie). Kortom: ik denk wel dat de geruchten waar zijn en ze op die manier bij Red Bull aan betere motoren gaan komen. Vraag is alleen of dat genoeg is om de Ferrari en Mercedes bij te benen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ryur schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:21:
Ja oke. Toen keek ik zowel geen F1 als Indycar :). Midden jaren 90 was ik rond 5/6 jaar ;)
Ho, da's geen excuus, Verstappen reed op die leeftijd al jaaaaaren in een Kart rond 8)
Het vervolg op de scoop van Red Bull's eigen power-unit voor 2016 van de ongeluksrechter; http://thejudge13.com/201...the-pieces-of-the-puzzle/
Vettel, (wat later in het filmpje) op zijn weg naar de pits met zijn lekke band. Hij neemt duidelijk de kortste weg die beschikbaar is, vooral in het stadion-gedeelte. Dit soort "afkortingen" zijn blijkbaar geen probleem voor de wedstrijdleiding? Hij schoot er niet zo heel veel mee op aangezien Alonso net op een ongelukkig moment ook de pits in kwam.

[ Voor 51% gewijzigd door hardware-lover op 06-11-2015 14:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

hardware-lover schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:50:

Het vervolg op de scoop van Red Bull's eigen power-unit voor 2016 van de ongeluksrechter; http://thejudge13.com/201...the-pieces-of-the-puzzle/
TJ13 blijft dus stug bij zijn verhaal en er zijn niet heel veel redenen om direct te denken dat dit puur een sensatie artikel is.
Er worden wel wat goede redenen aangevoerd waarom RB misschien met een eigen motor aan komt zetten. De testfaciliteiten zijn natuurlijk de grootste "verdenking".

Blijft spannend dus en ik wordt alleen maar meer nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat van dit spelletje. SKY kan er in elk geval wel weer een heel programma aan wijden 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Haas wil zeker ook graag met een 2015 Ferrari power-unit afgescheept gaan worden voor 2016?
Boute uitspraak voor het "nieuwe" team.
Gene Haas predicts his new team's 2016 chassis design is 'better' than Ferrari'ss

(sarcasme, met een wink naar RBR en Ferrari)

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 06-11-2015 14:54 . Reden: niet iedereen heeft vooraan gestaan met het uitdelen van.... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:49
hardware-lover schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:28:
Haas wil zeker ook graag met een 2015 Ferrari power-unit afgescheept gaan worden voor 2016?
Gene Haas predicts his new team's 2016 chassis design is 'better' than Ferrari'ss
Nou ja, ik denk dat Haas volgend jaar blij moet zijn als ze ongeveer even snel zijn als Sauber. Dat is voor een nieuw team echt een prima prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

hardware-lover schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:28:
Hij zegt toch niks raars? De titel is alleen een beetje suggestief, maar het is geen geheim dat het chassis, die ontworpen is door twee incapabele clowns, nogal wat fundamentele tekortkomingen heeft.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
hardware-lover schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:50:
[...]

Ontkennen is een beetje zinloos, het was al bekend dat ze een motorentestbank hadden gekocht. Het is wel typisch Red Bull, dus ik denk dat The Judge het bij het rechte eind heeft.

Het belooft een hete winter te worden :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoals al vaker besproken in dit topic, het Renault/RB "probleem" beslaat al wat langer dat enkel en alleen dit seizoen. Onderstaand filmpje is van juni 2014.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Zou wel smullen zijn als er volgend jaar vier of vijf motoren competitief zijn... Dat het gewoon minder uitmaakt of je een Mercedes-motor of een Renault-motor achter je hebt rijden als je het rechte stuk opgaat, maar dat je je zorgen maakt dat bv Max of Maldonado achter je zit :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
naitsoezn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 15:30:
Zou wel smullen zijn als er volgend jaar vier of vijf motoren competitief zijn... Dat het gewoon minder uitmaakt of je een Mercedes-motor of een Renault-motor achter je hebt rijden als je het rechte stuk opgaat op een bocht af komt, maar dat je je zorgen maakt dat bv Max of Maldonado achter je zit :P
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11-10 16:58
Net op de radio dat Zandvoort graag weer Formule 1 wil gaan organiseren omdat Max het zo goed doet. Las het ook op diverse websites waaronder de Telegraaf http://www.telegraaf.nl/t...voort_wil_F1_terug__.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
XNL073 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:09:
Net op de radio dat Zandvoort graag weer Formule 1 wil gaan organiseren omdat Max het zo goed doet. Las het ook op diverse websites waaronder de Telegraaf http://www.telegraaf.nl/t...voort_wil_F1_terug__.html
http://www.parool.nl/paro...ghalen-naar-circuit.dhtml

Hier ook.

Dat zou echt ontzettend gaaf zijn.

Ik ga vast een kip offeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoyK
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Adlermann schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:10:
[...]

Hier ook.

Ik heb net in de regen een kwartier lang achteruit rondjes om de tuinset gelopen en F1 geluiden na proberen te doen. Ik hoop dat het helpt!

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:02

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zie het echt niet gebeuren. Als je ziet hoeveel moeite een circuit als Magny Cours of Silverstone heeft om alles voor elkaar te krijgen, zie ik het in zandvoort echt niet gebeuren.
Kost tientallen miljoenen om het circuit en omgeving voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

RoyK schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:11:
[...]

Ik heb net in de regen een kwartier lang achteruit rondjes om de tuinset gelopen en F1 geluiden na proberen te doen. Ik hoop dat het helpt!
_O-

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Adlermann schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:10:
[...]

Hier ook.

Tof!!

Circuit aan zee is sowieso wel gaaf voor F1.

Alleen mogen ze dan van mij wel, naast de faciliteiten, ook echt de layout van het ciruit flink onder handen nemen. En dan niet Tilke inhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
RoyK schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:11:
[...]

Had je niet beter een update voor het circuit kunnen tekenen?

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:19:
[...]

Tof!!

Circuit aan zee is sowieso wel gaaf voor F1.

Alleen mogen ze dan van mij wel, naast de faciliteiten, ook echt de layout van het ciruit flink onder handen nemen. En dan niet Tilke inhuren.
Ik heb vast nog wl wat ideeen uit mijn tijd dat ik stunts speelde (1992 ofzo? !)

Loopings enzo. Misschien wat jumps over een vulkaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

XNL073 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:09:
Is onmogelijk, uitloopstroken zouden in zee terecht gaan komen. Maar niet getreurd, Sint Nicolaas (met speculaas), is bijna weer in het land.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 21:16

fynrd1

Fooled by Randomness

Zandvoort? Dat krijgen ze toch niet door. Een logistieke hel en helemaal ingedamd door milieureglementen.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08
Dit is een ideetje van de lokale VVD-fractie aldaar. Bij voorbaat volstrekt onrealistisch en kansloos.

Al zou je de tientallen miljoenen op tafel kunnen krijgen en alle milieuvergunningen krijgen, dan nog is de kans nihil. Zelfs Frankrijk, Duitsland en binnenkort misschien Italië worden zonder scrupules van de kalender geveegd. En dan zou Nederland wel kans maken? Forget it.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Lol. Had het er gisteren nog over : Hé, de 3-4 jaarlijkse Zandvoort F1 missie is vergeten. En een dag later is hij er :p

Gaat nooit, never ever nooit, meer gebeuren. Binnenkort lezen we wel dat er goede stappen zijn gezet, en de FIA ook erg onder de indruk is, etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-10 16:03
PWM schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 18:12:
Lol. Had het er gisteren nog over : Hé, de 3-4 jaarlijkse Zandvoort F1 missie is vergeten. En een dag later is hij er :p

Gaat nooit, never ever nooit, meer gebeuren. Binnenkort lezen we wel dat er goede stappen zijn gezet, en de FIA ook erg onder de indruk is, etc etc
Om vervolgens te lezen dat milieudefensie/greenpeace het er niet mee eens is en de gang naar de rechter overweegt.

Beter maken ze een circuit in Flevoland

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Laatst online: 11-10 19:55
Ik zie Zandvoort ook niet echt gebeuren, naast dat er veel aan de baan en faciliteiten op en rond het circuit moet gebeuren is de bereikbaarheid een grote ramp. Er gaat één schamele weg richting Zandvoort en qua spoor is de capaciteit ook niet geweldig.

Al is Assen meer geschikt voor motoren zie ik daar meer mogelijkheden. En anders ergens in de Flevopolder een circuit neerplempen, ruimte genoeg.

Het zou mooi zijn, maar ik zal er een nacht minder om slapen. Qua bezoek zijn er voldoende opties, Spa en Duitsland zijn goed te doen (als ze door gaan). Dit jaar naar Hongarije geweest, super GP om te bezoeken. Voor €100,- een vlucht retour, hotels niet duur, kaarten voor de GP relatief goedkoop en eten/drank op het circuit ook betaalbaar (Op Spa wordt je opgelicht, €5,- voor een mini frietje en €1,- voor mayo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

qua logistiek zal het allemaal wel kunnen. Ik geloof nooit dat een formule 1 race ontzettend veel meer bezoekers trekt dan een hete zomerdag, en files horen er nu eenmaal bij elk evenement wel bij (heb hier ook horrorverhalen over Spa gehoord, bv ;) ). Bovendien gaat het met DTM ook al jaren goed. Het grootste probleem zullen de faciliteiten zijn, die zelfs de DTM al hebben weggejaagd :X

[ Voor 16% gewijzigd door naitsoezn op 06-11-2015 21:28 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zandvoort gaat niet gebeuren, puur om de simpele reden dat Nederlanders niet gek genoeg zijn om er ettelijke miljoenen in te pompen. Kijk maar naar de nieuwe circuits: daar zitten allemaal mensen dan wel overheden achter die redenen hebben om vele miljoenen euro's te investeren. Nederland is daar te klein voor en ik zou zeggen dat Nederlanders er ook te nuchter voor zijn.

Dan krijg je inderdaad ook nog de tegenstanders, die in andere gebieden minder reden (circuits ver weg van de beschaving) of minder kans (overheden die het minder nauw nemen met rechten) hebben om te klagen. Daar heeft de FIA geen zin in, of je moet met nog meer geld komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Arfman

Drome!

Bovendien zouden we rondjes hebben van 50 seconden. Gaat niet gebeuren, echt niet.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 19:01

AzzKickah

06-CENSORED

Ze moeten hier in Twente een splinternieuw circuit met de meest luxueuze faciliteiten aanleggen.

Wie hebt ruumte zat hier op 't plattelaand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Jullie hebben toch al de zwarte cross? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Vanuit Twente ben je zo in de Eifel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Er was 2 jaar geleden sprake van een nieuw F1 circuit in Dronten, jammer dat er zoiets niet van de grond komt in Nederland.

Afbeeldingslocatie: http://www.racexpress.nl/imgitems/article/2013/03/iChallenge%20circuit%20atractiepark.jpg

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 21:51:
Zandvoort gaat niet gebeuren, puur om de simpele reden dat Nederlanders niet gek genoeg zijn om er ettelijke miljoenen in te pompen. Kijk maar naar de nieuwe circuits: daar zitten allemaal mensen dan wel overheden achter die redenen hebben om vele miljoenen euro's te investeren. Nederland is daar te klein voor en ik zou zeggen dat Nederlanders er ook te nuchter voor zijn.

Dan krijg je inderdaad ook nog de tegenstanders, die in andere gebieden minder reden (circuits ver weg van de beschaving) of minder kans (overheden die het minder nauw nemen met rechten) hebben om te klagen. Daar heeft de FIA geen zin in, of je moet met nog meer geld komen.
Ik schat dat er:
- Minimaal 200 mio nodig is en een godswonder om alle benodigde investeringen terug te verdienen
- Men het dorp Zandvoort ca. 5 km moet verplaatsen om de baan tot acceptabele omvang te brengen
- Idem om aan de milieu eisen te voldoen
- De infrastructuur van/naar het circuit moet verdubbelen

En dat is alleen nog maar een eerste ingeving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Señor Sjon schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:56:
Vanuit Twente ben je zo in de Eifel. ;)
True, ook 'al' 2x in m'n leven geweest met de F1.

Maar toch. Een circuit hier ergens tussen Glane en Losser of zo, kan'k mooi op'n trap-iezer d'r hen trap'm en dan kan'k rol'nd weer op huus an.

En Zwarte Cross... ehrm... no thanks :/ Dat laat ik graag over aan het slag volk wat er nu al komt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Barfman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:57:
Er was 2 jaar geleden sprake van een nieuw F1 circuit in Dronten, jammer dat er zoiets niet van de grond komt in Nederland.

[afbeelding]
Meer Mickey Mouse baan wordt het niet, denk ik. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Het lijkt op een mannetje die gestrekt op z'n rug ligt, op een raar ding te balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

AzzKickah schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:48:
Ze moeten hier in Twente een splinternieuw circuit met de meest luxueuze faciliteiten aanleggen.

Wie hebt ruumte zat hier op 't plattelaand.
Ligt nog wel een vliegveld waar we wat asfalt van kunnen gebruiken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Shiver23 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:28:
[...]

Ligt nog wel een vliegveld waar we wat asfalt van kunnen gebruiken.
Silvertwente? Twentestone? :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Twents Hatch

PSN: Shiver23

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:56

Destruction

(ex-)Automonteur

Arfman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:32:
[...]

Silvertwente? Twentestone? :+
Circuit Deurjaang'n ? :+ Dat wil ik een Alonso oid wel horen uitspreken :P

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

MikeyMan schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:17:
Ik zie het echt niet gebeuren. Als je ziet hoeveel moeite een circuit als Magny Cours of Silverstone heeft om alles voor elkaar te krijgen, zie ik het in zandvoort echt niet gebeuren.
Kost tientallen miljoenen om het circuit en omgeving voor elkaar te krijgen.
Dit dus. En Zandvoort is echt in extreem belabberde staat. Ik heb er een paar vrijrijden-sessies op gedaan en het mag de naam "circuit" maar amper dragen: asfalt is echt dik bagger, als je van de ideale lijn afwijkt zit je gewoon meteen in gaten te rijden, de accomodaties zijn gewoon sterk verouderd enz enz. :X Het is echt extreem slecht en achterstallig onderhouden. Ik ben dan ook verbaasd dat veel andere klasses er nog steeds op bezoek komen, want het is gewoon meuk eigenlijk. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik vind het ook een extreem brakke layout. Net iets beter dan Zolder, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 23:53:
Ik vind het ook een extreem brakke layout. Net iets beter dan Zolder, maar niet veel.
Gezien sommige echte coureurs het toch een fijn circuit vinden ga ik ervan uit dat dat wel meevalt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

De +1'tjes zijn van mij, smakelijk gelachen :D Twents Hatch :') brill.

Met een mooie glooiende bocht met hoogteverschil over de Tankenberg.
Maar ik draaf door.

[ Voor 40% gewijzigd door AzzKickah op 07-11-2015 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:45
Arfman schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 22:40:
Bovendien zouden we rondjes hebben van 50 seconden. Gaat niet gebeuren, echt niet.
De snelste tijd op het huidige Zandvoort is 1:19.880 Gereden met een Ferrari F1-2001 tijdens een demo. En dat was zonder de chicane.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
De mensen van Zandvoort en van de lokale politiek die het een goed idee vinden en er echt tijd aan gaan besteden zou men direct op straat moeten zetten.

Zoals diverse mensen al gezegd hebben, het circuit en de accommodaties zijn niet goed genoeg voor de formule 1 en er zouden tientallen miljoenen nodig zijn om het allemaal op het juiste niveau te krijgen.

Dan nog eens flink wat meer geld om de formule 1 binnen te halen.

Zelf al vind je iemand om al dat geld op te hoesten betwijfel ik dat het winstgevend zal zijn en dat men gewoon verlies zal draaien op het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Bovendien zouden de files tot Twente staan :')

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:53
Doe dan liever een stratencircuit in Rotterdam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08
Massa stopt waarschijnlijk na 2016. Had hij van mij ook wel wat eerder mogen doen. Heb weinig aansprekends meer gezien van de man de laatste jaren, behalve het bezet houden van een stoeljte dat beter door een jongere rijder gevuld had kunnen worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
stefanass schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:23:
Doe dan liever een stratencircuit in Rotterdam ;)
+1!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

alexbl69 schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 08:31:
Massa stopt waarschijnlijk na 2016. Had hij van mij ook wel wat eerder mogen doen. Heb weinig aansprekends meer gezien van de man de laatste jaren, behalve het bezet houden van een stoeljte dat beter door een jongere rijder gevuld had kunnen worden.
For sure. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Laatst online: 13-04 12:42
Nog een site die linkt naar het artikel van TJ13. Zou het dan toch?
http://www.foxsports.com....ry-e6frf3zl-1227598740251

Dit artikel werpt trouwens ook wel een goede blik op het verhaal.
http://www.somersf1.co.uk...ull-powered-red-bull.html

Vind het allemaal best plausibel klinken O-)

[ Voor 28% gewijzigd door Asjemenou op 07-11-2015 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:45

Pierre

Van nature lui!

Je zou bijna zeggen dat het inderdaad waar is. Ben benieuwd naar de uitkomst :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01
Laten we hopen dat het waar is. Ik kan me geen andere reden bedenken om de deadline met 3 weken te verlengen als geen zicht is op een oplossing.

[ Voor 2% gewijzigd door WallieBTY op 07-11-2015 10:28 . Reden: typo ]

Pagina: 1 ... 69 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.