[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.283 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
TJ13 heeft trouwens ook nog een reactie gegeven op hun eigen artikel en de kritiek daarop.
http://thejudge13.com/201...the-pieces-of-the-puzzle/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:12

Player1S

Probably out in the dark

WallieBTY schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:27:
Laten we hopen dat het waar is. Ik kan me geen andere reden bedenken om de deadline met 3 weken te verlengen als geen zicht is op een oplossing.
Ze hebben in 2014 al eens aangegeven dat ze misschien wel met eigen motor gaan komen. Begin dit jaar is een dure testunit voor motoren gekocht.
En ik heb het al vaker gezegd, een team dat 4x achter elkaar kampioen kan worden kan nooit zo dom zijn dat ze geen enkel alternatief al achter de hand hebben voordat ze hun huidige motoren partner zo publiekelijk afzeiken. Gaat er bij mij simpelweg niet in.

In de krochten van de huidige regels zal vast wel een reden zitten waarom ze zo lang mogelijk willen wachten met de aankondiging.
Misschien zijn ze wel bang dat zodra ze het aankondigen Mercedes, Ferrari, Honda en Renault gaan eisen (met steun van de regels) dat die motor zo snel mogelijk ingeleverd moet worden en aan de regels moet voldoen (dus tokens inleveren voor upgrades). Dus hoe langer ze wachten hoe langer ze kunnen door ontwikkelen zonder tokens in te leveren.

Of misschien wel iets anders maar ik denk dat het puur regeltechnisch is dat ze het nog niet bekent willen maken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:48
L1nt schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:12:
[...]
Of misschien wel iets anders maar ik denk dat het puur regeltechnisch is dat ze het nog niet bekent willen maken.
Ik lees links en rechts over dit verhaal dat RBR meer in de ontwikkeling van Renault heeft gestoken dan tot nu toe naar buiten gebracht: Niet alleen financieel, maar zelfs met hulp in de vorm van ontwikkeling.(in de ERS, dus niet alleen de prototypes van Illmor)
Dat Renault dat naast zich neerlegt omdat hun eigen plan er volgens hun veelbelovend uitziet is ook te begrijpen, maar dan moet je natuurlijk wel met een echte ontwikkeling komen.

Het verhaal over joint IP kan dan ook wel eens dicht bij de waarheid zitten. In dat geval kan Renault namelijk ook niet zomaar een eigen team beginnen of zelfs maar een team van motoren voorzien..niet zonder toestemming van RBR. Dat zou betekenen dat er niet 2, maar 3 teams aan de kant blijven.
Zelfs als het volledige IP van de ICE bij Renault ligt, en RBR deels eigenaar is van ERS, levert dat een probleem op bij een breuk.

Tijd is dan ook een probleem. Volgens mij zijn er vooralsnog 2 intentieverklaringen: RBR heeft de intentie met Renault te stoppen...en Renault heeft de intentie om Lotus te kopen.
Die intentie zal ergens vanaf hangen, en het zou zomaar kunnen dat die 2 een en dezelfde afhankelijk hebben: Het juridisch geschil over het IP.

Het verhaal om een andere motorleverancier te zoeken zou verklaard kunnen worden door die tijdnood. Maar ook door de tijdnood dat ze niet verwachten voldoende tijd te hebben om daadwerkelijk die motor af te krijgen.

Het hele verhaal zou ook verklaren waarom de deadline zo makkelijk door RB verschoven werd. Die is immers een stuk minder kritisch wanneer ze in de basis dezelfde motor gebruiken en al rekening kunnen houden met de aanpassingen die zelf willen doen. Dat is in feite geen enkel probleem, terwijl een Mercedes of Ferrari achterin lepelen voor veel meer tijd vraagt.
Je stelt niet eerst een harde deadline (anders stappen we op) en schuift die vervolgens zo makkelijk door als het geen onderdeel van de onderhandelingen is.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01
Dan kan je er daar wel meer een race auto gaan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:22
Boinkie schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:30:
[...]

Dan kan je er daar wel meer een race auto gaan geven.
Er gaan een paar lui echt heel hard daar. Die kennen iedere cm asfalt. Over de 250 klappen op de autobahn is niet zo heel moeilijk. Hier mag je zo hard je wilt en kan. Dat geeft een adrenaline rush waar je u tegen zegt. Het is een verslaving en als je er gevoelig voor bent, moet je er niet komen. Je blijft komen namelijk. :9

Ik kan het in ieder geval niet laten :9 .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32

Bosmonster

*zucht*

Haha hij rijdt voor Coolblue, wat een held :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:45

Pierre

Van nature lui!

Bosmonster schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:42:
[...]

Haha hij rijdt voor Coolblue, wat een held :D
Ben benieuwd wat zijn baas er van vind ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Pierre schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:46:
[...]

Ben benieuwd wat zijn baas er van vind ;)
Hij is zelfstandige, dus die zal het wel prima vinden :P

Ik werk zelf voor Coolblue, daarom vind ik het grappig. Misschien moeten we hem gewoon gaan sponsoren ofzo :+

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 08-11-2015 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:01
asing schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:13:
[...]

Er gaan een paar lui echt heel hard daar. Die kennen iedere cm asfalt. Over de 250 klappen op de autobahn is niet zo heel moeilijk. Hier mag je zo hard je wilt en kan. Dat geeft een adrenaline rush waar je u tegen zegt. Het is een verslaving en als je er gevoelig voor bent, moet je er niet komen. Je blijft komen namelijk. :9

Ik kan het in ieder geval niet laten :9 .
Ik ken het gevoel ;) Kom er wel een tiental keer per jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Ferrari wil nu toch ook aan Red Bull leveren, maar dan wel een iets oudere spec net als aan Toro Rosso...
Ferrari re-opens door to working with Red Bull

Nov.9 (GMM/Inautonews.com) Ferrari has re-opened the door to helping solve Red Bull’s engine supply crisis.

Earlier, it was believed the Italian team had the same view as Mercedes and McLaren-Honda in not being willing to supply ‘power units’ to the energy drink outfit in 2016.

But it believed the junior outfit Toro Rosso is in fact poised to sign a deal for a supply of 2015-spec engines, and now a similar arrangement might be offered to the senior team Red Bull Racing as well.

“The possibility of cooperating with Red Bull remains an option but not in the context of them having an engine equivalent to what is used by Ferrari,” Ferrari president Sergio Marchionne said at the Finali Mondiali event at Mugello.

“So there is a willingness to provide services as a side project, but it cannot be the engine that Ferrari uses in the race,” he is quoted by Italian media.

http://www.inautonews.com...-to-working-with-red-bull
Als het verschil niet al te groot is met de motor van Ferrari zelf, dus niet meer als een paar % minder net zoals in de V8 tijd, dan zou Red Bull mogelijk ook wel weer competitief genoeg kunnen wezen met een iets oudere spec motor.

Het is in ieder geval goed nieuws dat ze die mogelijkheid nu ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

nazuzed schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:11:
Ferrari wil nu toch ook aan Red Bull leveren, maar dan wel een iets oudere spec net als aan Toro Rosso...

[...]

Als het verschil niet al te groot is met de motor van Ferrari zelf, dus niet meer als een paar % minder net zoals in de V8 tijd, dan zou Red Bull mogelijk ook wel weer competitief genoeg kunnen wezen met een iets oudere spec motor.

Het is in ieder geval goed nieuws dat ze die mogelijkheid nu ook hebben.
Dit is altijd zo geweest toch? Maar Red Bull wil geen oude motoren. En terecht. B-teams krijgen A-spec en als A-team krijg je B-spec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Arfman

Drome!

Ferrari is gewoon bang voor RB, net zoals McLaren en Mercedes. De kans dat deze teams verslagen zouden worden door RB als zij een goede PU zouden hebben is zeer groot.

Ben benieuwd wat nu precies de rol van Max is met de hele Ferrari deal :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Tja uiteindelijk kun je beter verslagen worden door Red Bull-Ferrari dan door Red Bull-[concurrent]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
Bosmonster schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:50:
[...]

Dit is altijd zo geweest toch? Maar Red Bull wil geen oude motoren. En terecht. B-teams krijgen A-spec en als A-team krijg je B-spec?
Ferrari had in eerste instantie gezegd dat ze 2015 motoren wouden leveren aan Red Bull en Toro Rosso (nog voor de zomerstop), maar nog voordat dat serieus werd trokken ze dat in, en dat was nog toen ze bij Red Bull dachten dat een Mercedes klantenmotor nog een optie was. Tijdens Monza kwam er een definitief nee van Mercedes en Ferrari zij daarna ook nee tegen Red Bull, maar niet tegen Toro Rosso.

Ik kan me voorstellen dat Ferrari motorisch gezien toch wel wat voordeel wil behouden ten opzichte van Red Bull ter compensatie van het hele sterke chassis. Een verhouding een beetje is zoals in de MotoGP tussen Yamaha en Honda, waarbij de Honda's een beetje een motorisch voordeel hebben en de Yamaha's wat sterker in de bochten zou dan mogelijk nog kunnen gaan voor Ferrari...

...alleen, ze hebben genoeg voordeel wanneer Red Bull bij Renault moet blijven. Ik denk dat Ferrari nog wel wat meer wisselgeld wil hebben ook...zo iets als een ontworpen achterwielophanging en wat andere onderdelen, plus mogelijk een Ricciardo of een Verstappen ook nog daarbij...Ferrari zal wel niet zomaar ineens weer overstag zijn gegaan, daar zal ook nog wel veel druk van Bernie en Todt achter hebben gezeten (de dreiging van nieuwe motoren o.a...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Uiteindelijk is het Max zelf die bepaalt waar Max heengaat. De enige onderhandelingspositie die Red Bull heeft in het verhaal wat dat betreft is de afkoopsom mochten ze hem vóór 2018 willen overnemen.

Nu is Ferrari voor Max geen slechte deal hoor natuurlijk, maar het is niet zo dat Red Bull wel even bepaalt waar Max z'n volgende contract tekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16
Bosmonster schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:15:
Uiteindelijk is het Max zelf die bepaalt waar Max heengaat. De enige onderhandelingspositie die Red Bull heeft in het verhaal wat dat betreft is de afkoopsom mochten ze hem vóór 2018 willen overnemen.
Mwoah. Als RB/TR en Ferrari een deal sluiten met daarin als onderdeel een overgang van Max naar Ferrari, lijkt het me voor de positie van Max niet slim om dat te gaan blokkeren. Dan heb je plotseling wel heel veel vijanden in het F1 wereldje.

Zou niet weten waarom hij zo'n deal zou weigeren overigens.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Hoogie2004

Whohooooo

alexbl69 schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:44:
[...]
Omdat Ferrari de laatste 10 jaar zo ongeveer een P2 chassis bouwt? :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alexbl69 schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:44:
[...]

Mwoah. Als RB/TR en Ferrari een deal sluiten met daarin als onderdeel een overgang van Max naar Ferrari, lijkt het me voor de positie van Max niet slim om dat te gaan blokkeren. Dan heb je plotseling wel heel veel vijanden in het F1 wereldje.

Als Max een aanbieding heeft van Mercedes en hij dat liever doet, bepaalt Max dat dus wederom echt zelf. Die gaat niet naar Ferrari omdat Red Bull dat zegt, terwijl die zelf naar Mercedes wil.

Maar het is een fictief scenario, want Red Bull zal dit nooit doen, want ze hebben er helemaal geen zeggenschap over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-10 22:23
En dat alleen maar voor 'de toeschouwers'! :Y d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Motorsport.com vertelt het verhaal van Ferrari iets anders:

http://www.motorsport.com...red-bull-new-engine-idea/

Zij leggen meer nadruk op het helpen van Red Bull met het maken van een eigen PU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Bosmonster schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:38:
Motorsport.com vertelt het verhaal van Ferrari iets anders:

http://www.motorsport.com...red-bull-new-engine-idea/

Zij leggen meer nadruk op het helpen van Red Bull met het maken van een eigen PU.
Zal niet gaan gebeuren, het verhaal van Renault is veel logischer. Red Bull wil niet een mindere motor hebben dan Ferrari zelf, en dat snap ik. Het chassis van Red Bull schat ik in als beste op de grid samen met Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alwaysleft schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:00:
[...]

Zal niet gaan gebeuren, het verhaal van Renault is veel logischer. Red Bull wil niet een mindere motor hebben dan Ferrari zelf, en dat snap ik. Het chassis van Red Bull schat ik in als beste op de grid samen met Mercedes.
Volgens mij mis je het stukje over "het maken van een eigen PU".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bosmonster schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:36:
[...]

Volgens mij mis je het stukje over "het maken van een eigen PU".
Ferrari biedt dit alleen maar nu aan omdat in de pers het verhaal is opgedoken dat meneer Mario Illien de Renault PU onder handen gaat nemen en volgend jaar Red Bull dan een echt goede motor heeft. Dit is een politiek spel wat gespeeld wordt nu ook door Ferrari.

Ferrari ziet de bui al hangen, en dit nu ''opeens'' dit aanbod. Prachtig :D :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:32

Blokker_1999

Full steam ahead

L1nt schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:39:
Tja uiteindelijk kun je beter verslagen worden door Red Bull-Ferrari dan door Red Bull-[concurrent]
1 van de kritiekpunten van Renault is net dat de naam Renault zelden in 1 adem genoemd werd met de naam Red Bull in de tijd dat ze 4x wereldkampioen werden. Leuk voor de leverancier van de PU dat je PU meegeholpen heeft, maar als je er amper reclame voor terugkrijgt ...

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:15

Arfman

Drome!

Blokker_1999 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:44:
[...]

1 van de kritiekpunten van Renault is net dat de naam Renault zelden in 1 adem genoemd werd met de naam Red Bull in de tijd dat ze 4x wereldkampioen werden. Leuk voor de leverancier van de PU dat je PU meegeholpen heeft, maar als je er amper reclame voor terugkrijgt ...
Zucht.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

[...]

Dat is natuurlijk een kwestie van geld en afspraken... Renault had er ook op kunnen staan dat Red Bull veel meer de naam Red Bull-Renault gebruikt. Beetje raar om dit nu op te gooien als motor leverancier, indien je dit echt dwars zit had je beter op moeten letten tijdens de onderhandelingen...

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Lees eens goed, het gaat over de komende motor in Brazilie. Dit zegt die over de motor van volgend jaar:

Wat de Zwitser echter ten overstaan van Auto, Motor und Sport aangeeft, is dat hij er wél oren naar heeft eventueel aan een 'standaardmotor' te werken. "Het is afhankelijk van wat de Formule 1 precies wil. Op basis daarvan, beslis ik wat ik doe", vertelt de topman van Ilmor.

Wat Ilmor wat dit betreft eventueel over de streep kan trekken, zijn mogelijke raakvlakken tussen de voorgestelde 2.2 liter V6 biturbo standaardmotor waar de Formule 1 over denkt en de huidige Indycar-motor. Ilmor is namelijk de firma die Chevrolets Indycar-motoren maakt.

Het gaat echt wel gebeuren, die eigen PU met als basis de Renault motor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-10 19:55
alwaysleft schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:54:
[...]

Lees eens goed, het gaat over de komende motor in Brazilie. Dit zegt die over de motor van volgend jaar:

Wat de Zwitser echter ten overstaan van Auto, Motor und Sport aangeeft, is dat hij er wél oren naar heeft eventueel aan een 'standaardmotor' te werken. "Het is afhankelijk van wat de Formule 1 precies wil. Op basis daarvan, beslis ik wat ik doe", vertelt de topman van Ilmor.

Wat Ilmor wat dit betreft eventueel over de streep kan trekken, zijn mogelijke raakvlakken tussen de voorgestelde 2.2 liter V6 biturbo standaardmotor waar de Formule 1 over denkt en de huidige Indycar-motor. Ilmor is namelijk de firma die Chevrolets Indycar-motoren maakt.

Het gaat echt wel gebeuren, die eigen PU met als basis de Renault motor :)
Misschien moet je het artikel zelf ook nog een keer lezen ;) :

Mario Illien en zijn firma Ilmor hebben geen hand gehad in de verbeterde Renault-V6 waar Red Bull in Brazilië mee gaat rijden. Ook ontkent Illien dat hij in 2016 zelfstandig motoren voor Red Bull gaat maken.

Dat maakt de Zwitser duidelijk in gesprek met Auto, Motor und Sport. Gevraagd door de Duitse publicatie wat er waar is van de recente geruchten dat Red Bull in 2016 zelf de Renault-motor gaat doorontwikkelen - in het verlengde van een eventuele deal om 'naamloze' Renault-motoren te gebruiken - antwoordt Illien dat het niet klopt dat hij een motorafdeling heeft opgezet op de Red Bull-fabriek in Milton Keynes en degene is die dit gaat doen.

Maarja, wie spreekt hier nu de waarheid. Het is aan de ene kant logisch dat Illien het ontkent aangezien de plannen mogelijk nog niet naar buiten gebracht mogen worden (mochten de plannen er zijn). Feit is dat er een pallet aan rookgordijnen wordt opgetrokken de laatste tijd en niemand weet wat er nu echt speelt en wat er gaat gebeuren. We moeten gewoon nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
SpaceAce schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:00:
[...]

Mario Illien en zijn firma Ilmor hebben geen hand gehad in de verbeterde Renault-V6 waar Red Bull in Brazilië mee gaat rijden. Ook ontkent Illien dat hij in 2016 zelfstandig motoren voor Red Bull gaat maken.

Dat maakt de Zwitser duidelijk in gesprek met Auto, Motor und Sport. Gevraagd door de Duitse publicatie wat er waar is van de recente geruchten dat Red Bull in 2016 zelf de Renault-motor gaat doorontwikkelen - in het verlengde van een eventuele deal om 'naamloze' Renault-motoren te gebruiken - antwoordt Illien dat het niet klopt dat hij een motorafdeling heeft opgezet op de Red Bull-fabriek in Milton Keynes en degene is die dit gaat doen.

Maarja, wie spreekt hier nu de waarheid. Het is aan de ene kant logisch dat Illien het ontkent aangezien de plannen mogelijk nog niet naar buiten gebracht mogen worden (mochten de plannen er zijn). Feit is dat er een pallet aan rookgordijnen wordt opgetrokken de laatste tijd en niemand weet wat er nu echt speelt en wat er gaat gebeuren. We moeten gewoon nog even geduld hebben.
TheJudge13 website kan de deuren sluiten als het vervolg van hun verhaal niet klopt....het is zo uitgebreid verhaal dat ik denk dat ze gewoon bronnen hebben in Red Bull team zelf.

http://thejudge13.com/201...the-pieces-of-the-puzzle/

Ik zet mijn volledige geld op het verhaal dat Red Bull zijn eigen PU gaat maken, niet met Ferrari ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Hoe harder men ontkent hoe eerder het waar is. Dat is de standaard regel zo'n beetje.

Er speelt iig iets. Iets concreets want anders ga je niet de deadline opschuiven want dan verspeel je echt je geloofwaardigheid.

Of ze zijn dichtbij een deal met iemand of TJ13 heeft gelijk maar moeten er nog wat contracten en/of afspraken afgerond worden voor men dit bekent mag/wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

3-2-1; ETUUUUUHHHH
Afbeeldingslocatie: http://cdn-9.motorsport.com/static/img/ugl/1400000/1470000/1473000/1473200/1473269/s8/f1-korean-gp-2012-f1-drivers-get-together-for-a-meal-2.jpg

of zou neit alles een wedstrijdje zijn met die mannen? (oude foto)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 11-10 08:59
himlims_ schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:29:
3-2-1; ETUUUUUHHHH
[afbeelding]

of zou neit alles een wedstrijdje zijn met die mannen? (oude foto)
En wie zit er weer met een petje op aan de eettafel?.. Ik zeg al niets meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Grimmie187 schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:31:
[...]

En wie zit er weer met een petje op aan de eettafel?.. Ik zeg al niets meer ;)
Oude foto, ik zie Glock en Webber :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:22

Flotter

Pelipper!

f1-korean-gp-2012-f1-drivers-get-together-for-a-meal-2.jpg

Korea 2012 dus :)

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14

Martinspire

Awesomeness

[...]

Al vaker dat huilie huilie verhaal gehoord. Dan hadden ze er meer geld in moeten steken en zelf meer mee moeten doen. Ik heb geen Renault Clio F1 World Champion edition gezien anders.

En verder, ik hoor ook niemand klagen van de bedrijven die de volgende dingen maken: remklauwen, schokdempers, benzine, olie, etc. Dus in principe is het gewoon de fout fan Renault zelf.
SpaceAce schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:00:
[...]

Hij zegt weer dat ie niet zelf aan de motoren gaat werken, maar dat zet nog steeds een RB met hulp van Ilmor motor niet buitenspel. Kortom: ze hebben de instructie om te ontkennen wat ze kunnen, maar hebben nog geen enkele keer alles volledig ontkent. Zo van "wij werken niet met Red Bull samen en zijn niet bezig met F1 motoren". Dan heb je een volledige ontkenning en dat is er nu niet.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:08

derx666

mecker ende blaet

Ik krijg inderdaad ook het gevoel bij dat artikel dat ie heel handig om de hete brei heen draait. Ik weet niet wat ik moet geloven, maar meestal is het waar rook is is vuur, en de rook bij TJ13 is wel behoorlijk flink.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Martinspire schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:35:
[...]
Al vaker dat huilie huilie verhaal gehoord. Dan hadden ze er meer geld in moeten steken en zelf meer mee moeten doen. Ik heb geen Renault Clio F1 World Champion edition gezien anders.
Je hebt wel de Red Bull versies van de Renault Megane RS

bijvoorbeeld: http://www.autoweek.nl/ni...s-draaft-door-op-red-bull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 16:01
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dit afgesproken werk is tussen RB en Mario Illien, met het doel om Mercedes of Ferrari wat onder druk te zetten, om toch een motor te leveren, als dat het is, dan is dat echt een meesterzet/blufpoker (mijn inziens). Dus door Ferrari of Mercedes hierdoor te laten schrikken en angst aanjagen in de hoop dat ze een (betere) motor aanbieden en dus uiteindelijke toch met een ferrari of Mercedes in de auto te krijgen.
Als bovenstaande toch het geval is, dan laat Ferrari zien dat ze behoorlijk bang zijn voor Red Bull, ongeacht wat ze doen, want met een nieuw blok ben je ook nog niet zo 1-2-3 succesvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Correct. Voor 2014 was er niet echt een reden om er extra aandacht aan te geven misschien, 2015 al helemaal niet. Maar de shirtjes, jassen en petten zijn wel in een Renault shop te bestellen. Aan de "gouden" Renault jaren word ik herinnerd als ik bij de plaatselijke Renault dealer binnenloop. Er loopt er daar nog een rond met een Renault F1 jack, mét ING sponsoring ;)
Blijkbaar heeft FIA in de regelgeving wel vastgelegd dat er een maximaal aantal teams van dezelfde krachtbron mogen worden voorzien, maar niet een minimaal aantal teams. Zo kan bijvoorbeeld via de regels niet worden afgedwongen dat Honda aan een tweede team MOET leveren. Ik kwam het e.e.a. tegen op een Tsjechische website en bruut vertaald naar het Engels komt er het volgende te staan.

FIA admits mistakes introducing 2014 hybrid power units: no price limit & no min. number of customer teams
...
It currently suffers Red Bull in order to find the best engine for next year. Although Honda powerplant delivers its only McLaren, but nothing in the rules can not compel it to adopt the Austrian team under his wing.

"It was supposed to be in the rules, but it was not included in them. As they are written, you can not deliver a greater number of teams than three. But there is not a minimum number of registered teams must supply," says Todt.

Als Engelstalig nieuwsbericht; http://readmotorsport.com...akes-engine-supply-rules/
...

[ Voor 47% gewijzigd door hardware-lover op 09-11-2015 19:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nou, we zullen eens zien wat de upgrade nu gaat brengen.

Daniel Ricciardo to run upgraded Renault F1 engine in Brazilian GP

[ Voor 79% gewijzigd door hardware-lover op 09-11-2015 21:42 . Reden: reactie boven deze is verplaatst door mod, daarom twee reacties van mij direct onder elkaar ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 19:01

AzzKickah

06-CENSORED

Zou wel een stunt zijn als ie 'm wint :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daar zal meer dan alleen de upgrade voor nodig zijn ben ik bang.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

hardware-lover schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:45:
Daar zal meer dan alleen de upgrade voor nodig zijn ben ik bang.
Daar leent Brasil zich redelijk prima voor :Y

Niet dat ik nou zo graag een Red Bull zie winnen of zo. Puur voor de soap zou 't wel leuk zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:32
Heel erg benieuwd wat het effectieve verschil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
Persoonlijk verwacht ik dat zelfs met een 2015-spec motor Red Bull nog races kan winnen. Hun chassis is wel zo verdraaid goed... Zelfs met die **** Renault motor kunnen ze bij tijd en wijle nog meedingen naar het podium. Met de Ferrari achterin zou dat bijna een garantie zijn, zelfs al is dat er een van een jaartje terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 20:48
Renault is said to be keen to run the engine on-track as the data will be crucial for the French manufacturer's 2016 preparations.

The upgrades are focused on the internal combustion engine (ICE), with some tweaks to the turbo.
Moeten we dit dan toch zien als een bevestiging van het verhaal van thejudge?
Of op zijn minst een geste richting Renault?
Die 0.2 s lijkt me niet genoeg reden om deze upgrade te pakken? Als je echter volgend jaar zelf als RBR doorontwikkeld op die ICE is het heel logisch...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Laatst online: 00:06
sanderb schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:43:
Die 0.2 s lijkt me niet genoeg reden om deze upgrade te pakken? Als je echter volgend jaar zelf als RBR doorontwikkeld op die ICE is het heel logisch...
Of als je 'gewoon' weer klant bent van Renault, dus zonder zelf te ontwikkelen. Ook dan is het nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:57:
[...]
Daar leent Brasil zich redelijk prima voor :Y

Niet dat ik nou zo graag een Red Bull zie winnen of zo. Puur voor de soap zou 't wel leuk zijn :P
Misschien wel om het verschil tussen de bestaande en de upgradede Renault te kunnen vaststellen. De hoogte verschillen van dit circuit (vooral bij het omhoog gaan dus), vragen nu eenmaal wat meer power.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/Aut%C3%B3dromo%20Jos%C3%A9%20Carlos%20Pace.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

hardware-lover schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:57:
[...]

Misschien wel om het verschil tussen de bestaande en de upgradede Renault te kunnen vaststellen. De hoogte verschillen van dit circuit (vooral bij het omhoog gaan dus), vragen nu eenmaal wat meer power.
[afbeelding]
Ik doelde meer op de invloed van de elementen ;) Er zijn toch met enige regelmaat wisselvallige sessies in Brasil.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dan bedoelden we beiden eigenlijk hetzelfde en om ons alvast een plezier te doen wordt er toch weer regen voorspeld in de middagen voor vrij-za-zon, en dan krijgen we hopelijk niet weer hetzelfde voorgeschoteld dan in Mexico ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Red Bull on brink of new Renault Formula 1 engine deal for 2016

via Autosport.com
Autosport now understands the two companies are close to renewing the partnership, at least for 2016, potentially for longer, but with financial implications for Red Bull.

Renault-affiliated sponsors Infiniti and Total will remain on the RB12 next year, but then disappear from 2017 onwards.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Persoonlijk heb ik liever Renault niet in de RB / STR zolang Max er rijdt, ze hebben vorig jaar en dit jaar hun brevet van onvermogen gehaald, als DM toch perse weer met die franse prularia wilt rijden, dan hoop ik dat STR daarvan wordt bevrijdt en dat zij weer met Ferrari motoren gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Voor Max maakt het momenteel geen bal uit waar die mee rijdt, als die het maar goed doet. Net als dit jaar dus. Daarnaast is de nieuwe Renault krachtbron uiteindelijk behoorlijk stabiel gebleken, dus als hij niet meer al die DNF's heeft in het begin van het seizoen en een iets competitievere motor, dan wordt 2016 alsnog een topseizoen voor hem.

Met het verdwijnen van de Renault-backed sponsoring in 2017 zal er dan ook wel iets nieuws gaan komen verwacht ik. Dan maakt het verhaal van Ferrari, dat ze wel willen helpen met het ontwikkelen van een PU ineens ook wat logischer.

We willen het alleen allemaal te snel. Denk dat veel geruchten misschien wel kloppen, maar niet voor 2016, maar 2017.

[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Het is zeker van belang dat Max het goed doet, maar dat kan hij beter laten zin met een high performance auto met dito PU, die ook betrouwbaar is, dan met een failure unit van de eigenwijze Fransen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Juncto schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:52:
Het is zeker van belang dat Max het goed doet, maar dat kan hij beter laten zin met een high performance auto met dito PU, die ook betrouwbaar is, dan met een failure unit van de eigenwijze Fransen.
Juist het tegenovergestelde is waar. Stel hij rijdt in een Mercedes en wordt altijd eerste, met Hamilton net achter hem (fictief he, dus ;)). Wat kun je dan nog zeggen over zijn skills? Is hij goed, of is hij gewoon net beter dan Hamilton. In een snelle auto vooraan rijden kan iedereen, gaan we dan weer horen.

Hij kan veel beter zijn skills laten zien in een mindere auto, waarin die consistent zijn teamgenoot ver achter zich laat en mooie acties tentoon kan spreiden. Of neem Austin, waarin die gewoon meermaals in z'n Torro Rossootje de Ferrari van Vettel voorbij weet te komen. Dat zijn de hoogtepunten die mensen onthouden!

Ik snap dat we hem zo snel mogelijk kampioen willen zien worden, maar voor nu is het tweede scenario veel gunstiger voor hem. Hij is goed en talentvol, maar een jaartje extra ervaring met knokken in de middenmoot en laten zien wat hij waard is heeft ie nog wel nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polbeer91
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-08 13:00
Paar dagen oud, maar hier (volgens mij) nog niet voorbij gekomen: mooi achtergrondartikel over datatransfers binnen f1 (voor tv, telemetrie etc)
http://arstechnica.com/ca...ven-faster-than-its-cars/

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:57

Smarron

The bend

Ik denk ook dat het goed is dat hij lekker in de TR blijft, zeker volgend jaar. Ik vond het geweldig hoe hij tussen 2 Ferrari's reed in Mexico. Dat geeft toch zo'n geweldig gevoel met een mindere auto toch vlak achter Vettel (en even inhalen) en voor Raikkonen die hem in een Ferrari niet eens kan passeren.

De toekomst van Max zit echt wel goed, daar maak ik me geen zorgen om. Nu mag hij zeg maar nog fouten maken (hoe weinig dat er nu ook al zijn), eenmaal in een Ferrari, Mercedes of welke WK-auto dan ook, zal die ruimte er gewoon niet meer zijn. Wat mij betreft prima om nog even lekker een jaar te stoeien.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:56:
[Hij is goed en talentvol, maar een jaartje extra ervaring met knokken in de middenmoot en laten zien wat hij waard is heeft ie nog wel nodig.
Onzin van de bovenste plank imo.

Hoeveel voorbeelden uit het verleden zijn er nodig om dit fabeltje de nek om te draaien?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

albino71 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:02:
[...]

Onzin van de bovenste plank imo.

Hoeveel voorbeelden uit het verleden zijn er nodig om dit fabeltje de nek om te draaien?
Weet ik niet, doe een poging zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Hamilton wordt gezien als een groot talent, dus als hij met Hamilton in een team zit en hij weet hem te verslaan, dan ziet iedereen ook wel zijn kwaliteiten, want veel mensen zien Nico Rosberg ook als de mindere van de 2.
In de middenmoot kan je mooie dingen laten zien, maar daar moet hij niet te lang blijven hangen, anders wordt hij een tweede Hulkenberg.
Max heeft in zijn 1ste jaar al mooie dingen laten zien, nu is het verstandig om afscheid te nemen van zaken die hem verder belemmeren, zoals Renault dat doet, hij heeft dit jaar al veel pech gekent met de failure unit van de fransen.
In een Williams of Force India kan hij ook mooie dingen laten zien, juist in die auto's omdat die het een hele race vol weten te houden en minder last van gridpanalties, omdat ze een betrouwbaar blok hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

^^ dit dus, behalve het FI/Williams stuk :)
Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:05:
[...]

Weet ik niet, doe een poging zou ik zeggen.
Kom op, dat kun je zelf toch ook wel plaatsen als je F1 een beetje volgt?

Schumi half seizoen Jordan, toen naar Benetton
Vettel 1,5 seizoen TR, toen naar RB

Hamilton....tja, vanaf het begin in een topteam.

Zijn redelijke namen met behoorlijke carrières.

[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 10-11-2015 10:13 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Juncto schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:06:
emmeren, zoals Renault dat doet, hij heeft dit jaar al veel pech gekent met de failure unit van de fransen.
In een Williams of Force India kan hij ook mooie dingen laten zien, juist in die auto's omdat die het een hele race vol weten te houden en minder last van gridpanalties, omdat ze een betrouwbaar blok hebben.
Je vergeet, 3 jarig contract met Red Bull. Daar kom je echt niet zo maar onder vandaan (en dat moet je ook nog niet willen/proberen als een rookie)

Hij zit gewoon nog 2 jaar bij Red Bull / TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Adlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:10:
[...]

Je vergeet, 3 jarig contract met Red Bull. Daar kom je echt niet zo maar onder vandaan (en dat moet je ook nog niet willen/proberen als een rookie)

Zo'n contract kom je heel makkelijk onder vandaan, als de partij die je wil hebben maar genoeg betaalt om het af te kopen. Gewoon een transfersom (niet veel anders dan in het voetbal).

Het kan best dat hij bij Red Bull komt hoor, maar dan zal na 2016 zijn contract al serieus verbeterd moeten gaan worden. Anders is hij weg naar Ferrari of Mercedes.
Juncto schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:06:

Juist als je hem nu in een andere middelmatige auto gaat zetten met zo weinig budget als een Force India eindigt ie dalijk als een nieuwe Hulkenberg en in de vergetelheid.

Als die switcht, dan naar de top 2 (Mercedes/Ferrari). Of als we iets verder kijken en er dingen veranderen, naar de overige top/fabrieksteams (McLaren, Red Bull, zelfs Renault). De heerschappij van Mercedes houdt ook wel weer een keer op.

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:15

Damian

Insane Obtrusion

Adlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:10:
[...]

Als beide partijen een deal maken kom je hier prima onderuit ;) Met geld is alles mogelijk, juist in de F1 wereld :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Juncto schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:52:
In tegendeel. In een goede auto krijgt de wagen de credits voor de prestaties en de rijder die voor het falen. Bovendien zal Max dan altijd in de schaduw van een gearriveerde topper komen te rijden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 22:52
Het lijkt er mijns inziens op dat RBR 2016 als overgangsjaar gaat beschouwen om er dan in 2017 weer helemaal te staan met een echt competatieve auto. Daar hebben ze dan nog zo'n kleine 1,5 jaar voor om dat te realiseren. Ik denk dat die Mateschitz echt niet in de F1 blijft met het vooruitzicht op zijn rijders in de middenmoot. Er gaat echt wel wat gebeuren daar, maar nog niet in 2016 denk ik. Maar ik laat me graag verrassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:28
Ankona schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:37:
[...]

In tegendeel. In een goede auto krijgt de wagen de credits voor de prestaties en de rijder die voor het falen. Bovendien zal Max dan altijd in de schaduw van een gearriveerde topper komen te rijden.
Ja wat dat betreft deed Bianchi het uitstekend en was voor mij een van de grootste revelaties van de afgelopen decennia. Nog meer dan Vettel en Hamilton en dit jaar Verstappen, zij hadden minstens een middenmootwagen beschikbaar bij hun start terwijl Bianchi echt weergaloos goed reed in een Marussia.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:56:
[...]

Juist het tegenovergestelde is waar. Stel hij rijdt in een Mercedes en wordt altijd eerste, met Hamilton net achter hem (fictief he, dus ;)). Wat kun je dan nog zeggen over zijn skills? Is hij goed, of is hij gewoon net beter dan Hamilton. In een snelle auto vooraan rijden kan iedereen, gaan we dan weer horen.

Hij kan veel beter zijn skills laten zien in een mindere auto, waarin die consistent zijn teamgenoot ver achter zich laat en mooie acties tentoon kan spreiden. Of neem Austin, waarin die gewoon meermaals in z'n Torro Rossootje de Ferrari van Vettel voorbij weet te komen. Dat zijn de hoogtepunten die mensen onthouden!

Ik snap dat we hem zo snel mogelijk kampioen willen zien worden, maar voor nu is het tweede scenario veel gunstiger voor hem. Hij is goed en talentvol, maar een jaartje extra ervaring met knokken in de middenmoot en laten zien wat hij waard is heeft ie nog wel nodig.
Onzin, de echte goede talenten zoals Max hebben niet nog een jaar in de middenmoot nodig..Die staan er gelijk, zie Hamilton en Vettel.

Hamilton begon in een topteam, en deed gelijk mee om de wereldtitel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Yes, maar die was geen 17 en had niet net een enkel jaartje open wiel racen achter de rug.

Zowel Lewis als Seb hadden enkele jaren meer ervaring op dat punt.

[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:09:
Yes, maar die was geen 17 en had niet net een enkel jaartje open wiel racen achter de rug.

Zowel Lewis als Seb hadden enkele jaren meer ervaring op dat punt.
Als Max echt dat uitzonderlijke talent is wat velen zien in hem waaronder ik ( ik volg hem al sinds hij kart in Genk en heb vele kartraces van hem gezien) dan kan hij dat gewoon aan. Niemand had verwacht dat hij Sainz JR. zo om de oren zou rijden in zijn eerste jaar F1...en kijk nu eens :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Hij zal ook niet de eerste zijn die als groot talent zijn carriere om zeep helpt door te snel te willen gaan. Hij heeft alle tijd van de wereld, dus hij kan het verantwoord aanpakken. Gelukkig houdt vader Jos zijn beentjes netjes op de grond wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:13:
Hij zal ook niet de eerste zijn die als groot talent zijn carriere om zeep helpt door te snel te willen gaan. Hij heeft alle tijd van de wereld, dus hij kan het verantwoord aanpakken. Gelukkig houdt vader Jos zijn beentjes netjes op de grond wat dat betreft.
Pas in 2017 hoogstens gaat hij naar een top team, dus dan gaat het nog wel even duren en is de discussie voeren alleen maar fun.

[ Voor 17% gewijzigd door alwaysleft op 10-11-2015 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik zou hem wel in RB willen zien tegen DR.

Niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat ik denk dat het goed voor hem is. Sainz heeft hij al verslagen dit seizoen, daar kan hij dus niet meer zoveel van leren. Tevens kan hij alleen maar verliezen van Sainz volgend seizoen. Als Verstappen wint, maar de marge is klein, is dat eigenlijk een overwinning voor Sainz.

Bij RB kan hij veel leren van DR. Omgaan met het team, technisch, aanpak van een raceweekend etc.

Ik denk dat hij bij TR nog maar 1 ding kan leren volgend seizoen (namelijk in de middenmoot rijden), terwijl hij bij RB veel MEER kan leren volgend seizoen. Gezien zijn huidige leercurve kan hij dit ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alwaysleft schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:14:
[...]

Klopt, en hij gaat ook niet naar een topteam zo snel al....Pas in 2017 hoogstens..
Yes en dat is ook prima.

Ook voor zijn relatie met Red Bull. Die hebben hem alle kansen gegeven en met groot risico (en veel kritiek) een 17-jarige in de auto gezet. Het zou dus netjes zijn als die niet na 1 jaar dan al gelijk de biezen pakt.

De kans dat Red Bull in 2017 of 18 ook weer gewoon mee doet voor de titel is zeer aannemelijk, dus misschien hoeft ie wel niet eens te verhuizen. Vettel heeft het ook 4 titels gebracht.
Requiem19 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:16:
Ik zou hem wel in RB willen zien tegen DR.

Niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat ik denk dat het goed voor hem is. Sainz heeft hij al verslagen dit seizoen, daar kan hij dus niet meer zoveel van leren. Tevens kan hij alleen maar verliezen van Sainz volgend seizoen. Als Verstappen wint, maar de marge is klein, is dat eigenlijk een overwinning voor Sainz.

Bij RB kan hij veel leren van DR. Omgaan met het team, technisch, aanpak van een raceweekend etc.

Ik denk dat hij bij TR nog maar 1 ding kan leren volgend seizoen (namelijk in de middenmoot rijden), terwijl hij bij RB veel MEER kan leren volgend seizoen. Gezien zijn huidige leercurve kan hij dit ook aan.
Eens. Niet eens zozeer om dan ineens races te winnen, maar vooral omdat het een stapje omhoog is mbt professionaliteit. TR blijft een budget team.

Maar goed, dat gaat helaas niet gebeuren, tenzij Kvyat van de winter tegen een boom rijdt.

[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:53
Smarron schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:01:
Ik denk ook dat het goed is dat hij lekker in de TR blijft, zeker volgend jaar. Ik vond het geweldig hoe hij tussen 2 Ferrari's reed in Mexico de VS. Dat geeft toch zo'n geweldig gevoel met een mindere auto toch vlak achter Vettel (en even inhalen) en voor Raikkonen die hem in een Ferrari niet eens kan passeren.

De toekomst van Max zit echt wel goed, daar maak ik me geen zorgen om. Nu mag hij zeg maar nog fouten maken (hoe weinig dat er nu ook al zijn), eenmaal in een Ferrari, Mercedes of welke WK-auto dan ook, zal die ruimte er gewoon niet meer zijn. Wat mij betreft prima om nog even lekker een jaar te stoeien.
FTFY :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:16:
[...]

Yes en dat is ook prima.

Ook voor zijn relatie met Red Bull. Die hebben hem alle kansen gegeven en met groot risico (en veel kritiek) een 17-jarige in de auto gezet. Het zou dus netjes zijn als die niet na 1 jaar dan al gelijk de biezen pakt.

De kans dat Red Bull in 2017 of 18 ook weer gewoon mee doet voor de titel is zeer aannemelijk, dus misschien hoeft ie wel niet eens te verhuizen. Vettel heeft het ook 4 titels gebracht.

[...]

Eens. Niet eens zozeer om dan ineens races te winnen, maar vooral omdat het een stapje omhoog is mbt professionaliteit. TR blijft een budget team.

Maar goed, dat gaat helaas niet gebeuren, tenzij Kvyat van de winter tegen een boom rijdt.
Eens met je eens.. ;). En eens met je inschatting van de Kyvat situatie.

Kyvat gaat laatste races weer stuk beter en heeft zijn zitje wel gered. Als hij echt colossale fouten was blijven maken was er wel een kans geweest voor MV, maar datl ijkt nu te zijn verkeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27
Niet echt huidige F1 periode meer, maar Alex Wurz stopt met racen.
Jammer, vond het altijd een hele goede coureur!

Ben benieuwd of hij niet ergens opduikt als teambaas (hij heeft eerder dit jaar al aanbieding gekregen van Lotus om teambaas te worden).

Bron: Autosport & Adam Cooper & Olav Mol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Requiem19 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:24:
[...]
Eens met je eens.. ;). En eens met je inschatting van de Kyvat situatie.

Kyvat gaat laatste races weer stuk beter en heeft zijn zitje wel gered. Als hij echt colossale fouten was blijven maken was er wel een kans geweest voor MV, maar dat lijkt nu te zijn verkeken.
Zo, het scheelt maar één letter, maar zo klopt het beter. De voorlaatste race hing ie hem toch echt in de muur.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-10 14:54
Ryur schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:27:
Niet echt huidige F1 periode meer, maar Alex Wurz stopt met racen.
Jammer, vond het altijd een hele goede coureur!

Ben benieuwd of hij niet ergens opduikt als teambaas (hij heeft eerder dit jaar al aanbieding gekregen van Lotus om teambaas te worden).

Bron: Autosport & Adam Cooper & Olav Mol
En zijn eigen Twitter, https://twitter.com/alex_wurz/status/664012479572373504

Vincere Per Belli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 15:09
Voorlopig dus toch nog geen "eigen" Red Bull blok op basis van het Renault blok maar gewoon een klantmotor van Renault.

Ben wel benieuwd waarom Infiniti er de brui aan geeft, Total had ik wel verwacht omdat die gewoon vol voor sponsoring van het nieuwe Renault zullen gaan maar Infiniti leek relatief los van (en soms tot ergernis van) Renault de sponsoring met Red Bull te hebben geregeld.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
hardware-lover schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:42:
[...]

Zo, het scheelt maar één letter, maar zo klopt het beter. De voorlaatste race hing ie hem toch echt in de muur.
Ik denk dat RB best blij was met DK die race, hij was op een gegeven moment zelfs in de race sneller dan DR, dat hadden we toch weinig gezien.

Uiteindelijk maakte die crash niet heel veel uit, aangezien ook DR redelijk ver terugviel. Potentie van de auto in het droge was niet al te best denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halofreak1990
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-05-2024
Tsja. Als Red Bull terug gaat naar Renault, en STR mag zijn eigen ding doen (en dus naar Ferrari) dan krijgt Red Bull het mijns insziens nog lastig met het zusterteam. STR is nu, mede door de kwaliteit van de coureurs ongeveer on par met Red Bull, en met een beter motor, zie ik STR Red Bull makkelijk overtreffen.

Natuurlijk moet nog wel de STR worden aangepast aan het nieuwe blok, en daar kan natuurlijk weer het nodige fout gaan, maar áls het zo gaat (Red Bull Renault vs STR Ferrari) dan heeft Max een mooi jaar, volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:02

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, ik zou als TR zijnde liever een 2016 blok hebben dat ontwikkeld wordt, dan een 2015 blok. Ik vind de keuze voor een 'oud' Ferrari blok helemaal niet zo logisch....

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-10 17:06
Requiem19 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:08:
[...]

Ik denk dat RB best blij was met DK die race, hij was op een gegeven moment zelfs in de race sneller dan DR, dat hadden we toch weinig gezien.

Uiteindelijk maakte die crash niet heel veel uit, aangezien ook DR redelijk ver terugviel. Potentie van de auto in het droge was niet al te best denk ik.
Een crash maakt juist heel erg veel uit. Zeker zo'n knullige crash op dat moment. Dat geeft zijn concentratie en focus weer in zo'n race en die was duidelijk niet in orde. Dit zien teambazen ook en dat valt dan juist negatief op.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-11-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:23
Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:02:
Tja, ik zou als TR zijnde liever een 2016 blok hebben dat ontwikkeld wordt, dan een 2015 blok. Ik vind de keuze voor een 'oud' Ferrari blok helemaal niet zo logisch....
Ik durf haast wel te zeggen dat het 2016 blok van Renault echt niet beter gaat worden dan het 2015 blok van Ferrari.

Dit jaar heb je echt helemaal niets van renault gezien qua ontwikkeling.

En volgens mij is in-season-ontwikkeling volgend jaar (nog steeds niet) niet toegestaan (alhoewel dat misschien wel veranderd gaat worden /of net is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racierox
  • Laatst online: 15:53
Adlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:07:
[...]

Ik durf haast wel te zeggen dat het 2016 blok van Renault echt niet beter gaat worden dan het 2015 blok van Ferrari.

En volgens mij is in-season-ontwikkeling volgend jaar (nog steeds niet) niet toegestaan (alhoewel dat misschien wel veranderd gaat worden /of net is)
De betrouwbaarheid is behoorlijk ontwikkeld in positieve zin. Dat is ook wat waard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Klopt, maar als de betrouwbaarheid voor aanvang van het seizoen al goed was geweest, dan hadden ze de tijd volledig kunnen besteden aan performance verbetering, dus wat Renault heeft weten te verbeteren is eigenlijk het minimale wat ze moesten doen, omdat ze in de winter het waarschijnlijk belangrijker vonden om een slecht blok te maken, dan een snel en betrouwbaar blok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Adlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:07:
[...]
Ik denk dat dat grotendeels komt doordat men niet wist wat men wou. Door met RBR en STR, eigen team of compleet stoppen.
Denk dat stoppen ook lang voorop lag en daarom de ontwikkeling stagneerde.

Denk overigens ook nog wel dat dit de bevestiging is dat TJ13 er helemaal niet ver naast zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

XyritZz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:58:
[...]

Voorlopig dus toch nog geen "eigen" Red Bull blok op basis van het Renault blok maar gewoon een klantmotor van Renault.

Ben wel benieuwd waarom Infiniti er de brui aan geeft, Total had ik wel verwacht omdat die gewoon vol voor sponsoring van het nieuwe Renault zullen gaan maar Infiniti leek relatief los van (en soms tot ergernis van) Renault de sponsoring met Red Bull te hebben geregeld.
Infiniti = Nissan = (praktisch) Renault, dus dat zal wel meevallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

Infiniti en total hebben meer aan sponsor bedragen betaald dan dat RB aan motoren heeft betaald.
Ik weet ook niet of ik dan op een auto wil blijven staan en door de str*nt gehaald wil worden als sponsor (in Infiniti's geval)

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:07:
[...]

Een crash maakt juist heel erg veel uit. Zeker zo'n knullige crash op dat moment. Dat geeft zijn concentratie en focus weer in zo'n race en die was duidelijk niet in orde. Dit zien teambazen ook en dat valt dan juist negatief op.
In mijn ogen was Kvyats probleem dit seizoen dat hij op racepace vaak nergens was tov DR. Hij laat laatste races meer en meer zien (Austin, Mexico), dat hij op racepace DR aankan.

Dat hij dan zo nu en dan nog een foutje maakt, dat gelooft RB wel, als de potentie er maar in zit. Ik zag die potentie eerst niet, maar het komt er nu langzaam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Die renault motor plofte in het begin bijna elke wedstrijd tegenwoordig nooit meer. De volgende stap is de marges weer wat scherper zetten om extra paarden los te laten. Ik geloof wel dat er nog wat rek uit dat blok gaat komen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Intussen op twitter:
MERCEDES AMG F1 @MercedesAMGF1 42 min.42 minuten geleden
@Lotus_F1Team WELL! Last Christmas, we gave you our power plant - but within 365 days, you gave it away...
Lotus F1 Team @Lotus_F1Team 42 min.42 minuten geleden
@MercedesAMGF1 GAVE? ;-)
MERCEDES AMG F1 @MercedesAMGF1 42 min42 minuten geleden Vertaling weergeven
@Lotus_F1Team This year, to save us from tears, we're giving it to @ManorF1Team... YouTube: Wham! - Last Christmas
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Polbeer91 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:00:
Paar dagen oud, maar hier (volgens mij) nog niet voorbij gekomen: mooi achtergrondartikel over datatransfers binnen f1 (voor tv, telemetrie etc)
http://arstechnica.com/ca...ven-faster-than-its-cars/
Interessant! Ergens volgend jaar gaan we dus eindelijk HD beelden vanaf de auto's krijgen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:28

Racing_Reporter

Contentmaker

Tleilaxu schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 15:23:
Intussen op twitter:

[...]

[...]

[...]

:D
Haha, wat een stel bazen ook daar. Humor!

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Pagina: 1 ... 70 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.