TJ13 heeft trouwens ook nog een reactie gegeven op hun eigen artikel en de kritiek daarop.
http://thejudge13.com/201...the-pieces-of-the-puzzle/
http://thejudge13.com/201...the-pieces-of-the-puzzle/
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ze hebben in 2014 al eens aangegeven dat ze misschien wel met eigen motor gaan komen. Begin dit jaar is een dure testunit voor motoren gekocht.WallieBTY schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 10:27:
Laten we hopen dat het waar is. Ik kan me geen andere reden bedenken om de deadline met 3 weken te verlengen als geen zicht is op een oplossing.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ik lees links en rechts over dit verhaal dat RBR meer in de ontwikkeling van Renault heeft gestoken dan tot nu toe naar buiten gebracht: Niet alleen financieel, maar zelfs met hulp in de vorm van ontwikkeling.(in de ERS, dus niet alleen de prototypes van Illmor)L1nt schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 16:12:
[...]
Of misschien wel iets anders maar ik denk dat het puur regeltechnisch is dat ze het nog niet bekent willen maken.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Er gaan een paar lui echt heel hard daar. Die kennen iedere cm asfalt. Over de 250 klappen op de autobahn is niet zo heel moeilijk. Hier mag je zo hard je wilt en kan. Dat geeft een adrenaline rush waar je u tegen zegt. Het is een verslaving en als je er gevoelig voor bent, moet je er niet komen. Je blijft komen namelijk.Boinkie schreef op zondag 08 november 2015 @ 10:30:
[...]
Dan kan je er daar wel meer een race auto gaan geven.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Haha hij rijdt voor Coolblue, wat een held
Ben benieuwd wat zijn baas er van vindBosmonster schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:42:
[...]
Haha hij rijdt voor Coolblue, wat een held
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Hij is zelfstandige, dus die zal het wel prima vinden
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 08-11-2015 12:50 ]
Ik ken het gevoelasing schreef op zondag 08 november 2015 @ 12:13:
[...]
Er gaan een paar lui echt heel hard daar. Die kennen iedere cm asfalt. Over de 250 klappen op de autobahn is niet zo heel moeilijk. Hier mag je zo hard je wilt en kan. Dat geeft een adrenaline rush waar je u tegen zegt. Het is een verslaving en als je er gevoelig voor bent, moet je er niet komen. Je blijft komen namelijk.![]()
Ik kan het in ieder geval niet laten.
Doet me denken aan Top Gear:
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Als het verschil niet al te groot is met de motor van Ferrari zelf, dus niet meer als een paar % minder net zoals in de V8 tijd, dan zou Red Bull mogelijk ook wel weer competitief genoeg kunnen wezen met een iets oudere spec motor.Ferrari re-opens door to working with Red Bull
Nov.9 (GMM/Inautonews.com) Ferrari has re-opened the door to helping solve Red Bull’s engine supply crisis.
Earlier, it was believed the Italian team had the same view as Mercedes and McLaren-Honda in not being willing to supply ‘power units’ to the energy drink outfit in 2016.
But it believed the junior outfit Toro Rosso is in fact poised to sign a deal for a supply of 2015-spec engines, and now a similar arrangement might be offered to the senior team Red Bull Racing as well.
“The possibility of cooperating with Red Bull remains an option but not in the context of them having an engine equivalent to what is used by Ferrari,” Ferrari president Sergio Marchionne said at the Finali Mondiali event at Mugello.
“So there is a willingness to provide services as a side project, but it cannot be the engine that Ferrari uses in the race,” he is quoted by Italian media.
http://www.inautonews.com...-to-working-with-red-bull
Dit is altijd zo geweest toch? Maar Red Bull wil geen oude motoren. En terecht. B-teams krijgen A-spec en als A-team krijg je B-spec?nazuzed schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:11:
Ferrari wil nu toch ook aan Red Bull leveren, maar dan wel een iets oudere spec net als aan Toro Rosso...
[...]
Als het verschil niet al te groot is met de motor van Ferrari zelf, dus niet meer als een paar % minder net zoals in de V8 tijd, dan zou Red Bull mogelijk ook wel weer competitief genoeg kunnen wezen met een iets oudere spec motor.
Het is in ieder geval goed nieuws dat ze die mogelijkheid nu ook hebben.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Ferrari had in eerste instantie gezegd dat ze 2015 motoren wouden leveren aan Red Bull en Toro Rosso (nog voor de zomerstop), maar nog voordat dat serieus werd trokken ze dat in, en dat was nog toen ze bij Red Bull dachten dat een Mercedes klantenmotor nog een optie was. Tijdens Monza kwam er een definitief nee van Mercedes en Ferrari zij daarna ook nee tegen Red Bull, maar niet tegen Toro Rosso.Bosmonster schreef op maandag 09 november 2015 @ 07:50:
[...]
Dit is altijd zo geweest toch? Maar Red Bull wil geen oude motoren. En terecht. B-teams krijgen A-spec en als A-team krijg je B-spec?
Mwoah. Als RB/TR en Ferrari een deal sluiten met daarin als onderdeel een overgang van Max naar Ferrari, lijkt het me voor de positie van Max niet slim om dat te gaan blokkeren. Dan heb je plotseling wel heel veel vijanden in het F1 wereldje.Bosmonster schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:15:
Uiteindelijk is het Max zelf die bepaalt waar Max heengaat. De enige onderhandelingspositie die Red Bull heeft in het verhaal wat dat betreft is de afkoopsom mochten ze hem vóór 2018 willen overnemen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Omdat Ferrari de laatste 10 jaar zo ongeveer een P2 chassis bouwt?alexbl69 schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:44:
[...]
Zou niet weten waarom hij zo'n deal zou weigeren overigens.
Als Max een aanbieding heeft van Mercedes en hij dat liever doet, bepaalt Max dat dus wederom echt zelf. Die gaat niet naar Ferrari omdat Red Bull dat zegt, terwijl die zelf naar Mercedes wil.alexbl69 schreef op maandag 09 november 2015 @ 09:44:
[...]
Mwoah. Als RB/TR en Ferrari een deal sluiten met daarin als onderdeel een overgang van Max naar Ferrari, lijkt het me voor de positie van Max niet slim om dat te gaan blokkeren. Dan heb je plotseling wel heel veel vijanden in het F1 wereldje.
Zou niet weten waarom hij zo'n deal zou weigeren overigens.
En dat alleen maar voor 'de toeschouwers'!
Zal niet gaan gebeuren, het verhaal van Renault is veel logischer. Red Bull wil niet een mindere motor hebben dan Ferrari zelf, en dat snap ik. Het chassis van Red Bull schat ik in als beste op de grid samen met Mercedes.Bosmonster schreef op maandag 09 november 2015 @ 10:38:
Motorsport.com vertelt het verhaal van Ferrari iets anders:
http://www.motorsport.com...red-bull-new-engine-idea/
Zij leggen meer nadruk op het helpen van Red Bull met het maken van een eigen PU.
Volgens mij mis je het stukje over "het maken van een eigen PU".alwaysleft schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:00:
[...]
Zal niet gaan gebeuren, het verhaal van Renault is veel logischer. Red Bull wil niet een mindere motor hebben dan Ferrari zelf, en dat snap ik. Het chassis van Red Bull schat ik in als beste op de grid samen met Mercedes.
Ferrari biedt dit alleen maar nu aan omdat in de pers het verhaal is opgedoken dat meneer Mario Illien de Renault PU onder handen gaat nemen en volgend jaar Red Bull dan een echt goede motor heeft. Dit is een politiek spel wat gespeeld wordt nu ook door Ferrari.Bosmonster schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:36:
[...]
Volgens mij mis je het stukje over "het maken van een eigen PU".
1 van de kritiekpunten van Renault is net dat de naam Renault zelden in 1 adem genoemd werd met de naam Red Bull in de tijd dat ze 4x wereldkampioen werden. Leuk voor de leverancier van de PU dat je PU meegeholpen heeft, maar als je er amper reclame voor terugkrijgt ...L1nt schreef op maandag 09 november 2015 @ 08:39:
Tja uiteindelijk kun je beter verslagen worden door Red Bull-Ferrari dan door Red Bull-[concurrent]
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Zucht.Blokker_1999 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:44:
[...]
1 van de kritiekpunten van Renault is net dat de naam Renault zelden in 1 adem genoemd werd met de naam Red Bull in de tijd dat ze 4x wereldkampioen werden. Leuk voor de leverancier van de PU dat je PU meegeholpen heeft, maar als je er amper reclame voor terugkrijgt ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat is natuurlijk een kwestie van geld en afspraken... Renault had er ook op kunnen staan dat Red Bull veel meer de naam Red Bull-Renault gebruikt. Beetje raar om dit nu op te gooien als motor leverancier, indien je dit echt dwars zit had je beter op moeten letten tijdens de onderhandelingen...Blokker_1999 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:44:
[...]
1 van de kritiekpunten van Renault is net dat de naam Renault zelden in 1 adem genoemd werd met de naam Red Bull in de tijd dat ze 4x wereldkampioen werden. Leuk voor de leverancier van de PU dat je PU meegeholpen heeft, maar als je er amper reclame voor terugkrijgt ...
Cogitationis poenam nemo patitur
Lees eens goed, het gaat over de komende motor in Brazilie. Dit zegt die over de motor van volgend jaar:
Misschien moet je het artikel zelf ook nog een keer lezenalwaysleft schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:54:
[...]
Lees eens goed, het gaat over de komende motor in Brazilie. Dit zegt die over de motor van volgend jaar:
Wat de Zwitser echter ten overstaan van Auto, Motor und Sport aangeeft, is dat hij er wél oren naar heeft eventueel aan een 'standaardmotor' te werken. "Het is afhankelijk van wat de Formule 1 precies wil. Op basis daarvan, beslis ik wat ik doe", vertelt de topman van Ilmor.
Wat Ilmor wat dit betreft eventueel over de streep kan trekken, zijn mogelijke raakvlakken tussen de voorgestelde 2.2 liter V6 biturbo standaardmotor waar de Formule 1 over denkt en de huidige Indycar-motor. Ilmor is namelijk de firma die Chevrolets Indycar-motoren maakt.
Het gaat echt wel gebeuren, die eigen PU met als basis de Renault motor
TheJudge13 website kan de deuren sluiten als het vervolg van hun verhaal niet klopt....het is zo uitgebreid verhaal dat ik denk dat ze gewoon bronnen hebben in Red Bull team zelf.SpaceAce schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:00:
[...]
Misschien moet je het artikel zelf ook nog een keer lezen:
Mario Illien en zijn firma Ilmor hebben geen hand gehad in de verbeterde Renault-V6 waar Red Bull in Brazilië mee gaat rijden. Ook ontkent Illien dat hij in 2016 zelfstandig motoren voor Red Bull gaat maken.
Dat maakt de Zwitser duidelijk in gesprek met Auto, Motor und Sport. Gevraagd door de Duitse publicatie wat er waar is van de recente geruchten dat Red Bull in 2016 zelf de Renault-motor gaat doorontwikkelen - in het verlengde van een eventuele deal om 'naamloze' Renault-motoren te gebruiken - antwoordt Illien dat het niet klopt dat hij een motorafdeling heeft opgezet op de Red Bull-fabriek in Milton Keynes en degene is die dit gaat doen.
Maarja, wie spreekt hier nu de waarheid. Het is aan de ene kant logisch dat Illien het ontkent aangezien de plannen mogelijk nog niet naar buiten gebracht mogen worden (mochten de plannen er zijn). Feit is dat er een pallet aan rookgordijnen wordt opgetrokken de laatste tijd en niemand weet wat er nu echt speelt en wat er gaat gebeuren. We moeten gewoon nog even geduld hebben.
En wie zit er weer met een petje op aan de eettafel?.. Ik zeg al niets meerhimlims_ schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:29:
3-2-1; ETUUUUUHHHH
[afbeelding]
of zou neit alles een wedstrijdje zijn met die mannen? (oude foto)
Oude foto, ik zie Glock en WebberGrimmie187 schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:31:
[...]
En wie zit er weer met een petje op aan de eettafel?.. Ik zeg al niets meer
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Al vaker dat huilie huilie verhaal gehoord. Dan hadden ze er meer geld in moeten steken en zelf meer mee moeten doen. Ik heb geen Renault Clio F1 World Champion edition gezien anders.Blokker_1999 schreef op maandag 09 november 2015 @ 11:44:
[...]
Hij zegt weer dat ie niet zelf aan de motoren gaat werken, maar dat zet nog steeds een RB met hulp van Ilmor motor niet buitenspel. Kortom: ze hebben de instructie om te ontkennen wat ze kunnen, maar hebben nog geen enkele keer alles volledig ontkent. Zo van "wij werken niet met Red Bull samen en zijn niet bezig met F1 motoren". Dan heb je een volledige ontkenning en dat is er nu niet.SpaceAce schreef op maandag 09 november 2015 @ 12:00:
[...]
Misschien moet je het artikel zelf ook nog een keer lezen:
Mario Illien en zijn firma Ilmor hebben geen hand gehad in de verbeterde Renault-V6 waar Red Bull in Brazilië mee gaat rijden. Ook ontkent Illien dat hij in 2016 zelfstandig motoren voor Red Bull gaat maken.
Dat maakt de Zwitser duidelijk in gesprek met Auto, Motor und Sport. Gevraagd door de Duitse publicatie wat er waar is van de recente geruchten dat Red Bull in 2016 zelf de Renault-motor gaat doorontwikkelen - in het verlengde van een eventuele deal om 'naamloze' Renault-motoren te gebruiken - antwoordt Illien dat het niet klopt dat hij een motorafdeling heeft opgezet op de Red Bull-fabriek in Milton Keynes en degene is die dit gaat doen.
Maarja, wie spreekt hier nu de waarheid. Het is aan de ene kant logisch dat Illien het ontkent aangezien de plannen mogelijk nog niet naar buiten gebracht mogen worden (mochten de plannen er zijn). Feit is dat er een pallet aan rookgordijnen wordt opgetrokken de laatste tijd en niemand weet wat er nu echt speelt en wat er gaat gebeuren. We moeten gewoon nog even geduld hebben.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Je hebt wel de Red Bull versies van de Renault Megane RSMartinspire schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:35:
[...]
Al vaker dat huilie huilie verhaal gehoord. Dan hadden ze er meer geld in moeten steken en zelf meer mee moeten doen. Ik heb geen Renault Clio F1 World Champion edition gezien anders.
Correct. Voor 2014 was er niet echt een reden om er extra aandacht aan te geven misschien, 2015 al helemaal niet. Maar de shirtjes, jassen en petten zijn wel in een Renault shop te bestellen. Aan de "gouden" Renault jaren word ik herinnerd als ik bij de plaatselijke Renault dealer binnenloop. Er loopt er daar nog een rond met een Renault F1 jack, mét ING sponsoringL1nt schreef op maandag 09 november 2015 @ 13:49:
[...]
Je hebt wel de Red Bull versies van de Renault Megane RS
bijvoorbeeld: http://www.autoweek.nl/ni...s-draaft-door-op-red-bull
[ Voor 47% gewijzigd door hardware-lover op 09-11-2015 19:42 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 79% gewijzigd door hardware-lover op 09-11-2015 21:42 . Reden: reactie boven deze is verplaatst door mod, daarom twee reacties van mij direct onder elkaar ]
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Daar leent Brasil zich redelijk prima voorhardware-lover schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:45:
Daar zal meer dan alleen de upgrade voor nodig zijn ben ik bang.
hardware-lover schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:30:
Nou, we zullen eens zien wat de upgrade nu gaat brengen.
Daniel Ricciardo to run upgraded Renault F1 engine in Brazilian GP
Moeten we dit dan toch zien als een bevestiging van het verhaal van thejudge?Renault is said to be keen to run the engine on-track as the data will be crucial for the French manufacturer's 2016 preparations.
The upgrades are focused on the internal combustion engine (ICE), with some tweaks to the turbo.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Of als je 'gewoon' weer klant bent van Renault, dus zonder zelf te ontwikkelen. Ook dan is het nuttig.sanderb schreef op maandag 09 november 2015 @ 22:43:
Die 0.2 s lijkt me niet genoeg reden om deze upgrade te pakken? Als je echter volgend jaar zelf als RBR doorontwikkeld op die ICE is het heel logisch...
Misschien wel om het verschil tussen de bestaande en de upgradede Renault te kunnen vaststellen. De hoogte verschillen van dit circuit (vooral bij het omhoog gaan dus), vragen nu eenmaal wat meer power.AzzKickah schreef op maandag 09 november 2015 @ 19:57:
[...]
Daar leent Brasil zich redelijk prima voor![]()
Niet dat ik nou zo graag een Red Bull zie winnen of zo. Puur voor de soap zou 't wel leuk zijn
Testing, one, two ...
Ik doelde meer op de invloed van de elementenhardware-lover schreef op maandag 09 november 2015 @ 23:57:
[...]
Misschien wel om het verschil tussen de bestaande en de upgradede Renault te kunnen vaststellen. De hoogte verschillen van dit circuit (vooral bij het omhoog gaan dus), vragen nu eenmaal wat meer power.
[afbeelding]
Testing, one, two ...
Autosport now understands the two companies are close to renewing the partnership, at least for 2016, potentially for longer, but with financial implications for Red Bull.
Renault-affiliated sponsors Infiniti and Total will remain on the RB12 next year, but then disappear from 2017 onwards.
Zoals verwacht. Goed nieuws voor de sport!
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 09:49 ]
Juist het tegenovergestelde is waar. Stel hij rijdt in een Mercedes en wordt altijd eerste, met Hamilton net achter hem (fictief he, dusJuncto schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:52:
Het is zeker van belang dat Max het goed doet, maar dat kan hij beter laten zin met een high performance auto met dito PU, die ook betrouwbaar is, dan met een failure unit van de eigenwijze Fransen.
[ Voor 6% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 09:57 ]
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Onzin van de bovenste plank imo.Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:56:
[Hij is goed en talentvol, maar een jaartje extra ervaring met knokken in de middenmoot en laten zien wat hij waard is heeft ie nog wel nodig.
Weet ik niet, doe een poging zou ik zeggen.albino71 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:02:
[...]
Onzin van de bovenste plank imo.
Hoeveel voorbeelden uit het verleden zijn er nodig om dit fabeltje de nek om te draaien?
Kom op, dat kun je zelf toch ook wel plaatsen als je F1 een beetje volgt?Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:05:
[...]
Weet ik niet, doe een poging zou ik zeggen.
[ Voor 4% gewijzigd door albino71 op 10-11-2015 10:13 ]
Je vergeet, 3 jarig contract met Red Bull. Daar kom je echt niet zo maar onder vandaan (en dat moet je ook nog niet willen/proberen als een rookie)Juncto schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:06:
emmeren, zoals Renault dat doet, hij heeft dit jaar al veel pech gekent met de failure unit van de fransen.
In een Williams of Force India kan hij ook mooie dingen laten zien, juist in die auto's omdat die het een hele race vol weten te houden en minder last van gridpanalties, omdat ze een betrouwbaar blok hebben.
Zo'n contract kom je heel makkelijk onder vandaan, als de partij die je wil hebben maar genoeg betaalt om het af te kopen. Gewoon een transfersom (niet veel anders dan in het voetbal).Adlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:10:
[...]
Je vergeet, 3 jarig contract met Red Bull. Daar kom je echt niet zo maar onder vandaan (en dat moet je ook nog niet willen/proberen als een rookie)
Hij zit gewoon nog 2 jaar bij Red Bull / TR.
Juist als je hem nu in een andere middelmatige auto gaat zetten met zo weinig budget als een Force India eindigt ie dalijk als een nieuwe Hulkenberg en in de vergetelheid.Juncto schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:06:
In een Williams of Force India kan hij ook mooie dingen laten zien, juist in die auto's omdat die het een hele race vol weten te houden en minder last van gridpanalties, omdat ze een betrouwbaar blok hebben.
[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 10:30 ]
Als beide partijen een deal maken kom je hier prima onderuitAdlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:10:
[...]
Je vergeet, 3 jarig contract met Red Bull. Daar kom je echt niet zo maar onder vandaan (en dat moet je ook nog niet willen/proberen als een rookie)
Hij zit gewoon nog 2 jaar bij Red Bull / TR.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
In tegendeel. In een goede auto krijgt de wagen de credits voor de prestaties en de rijder die voor het falen. Bovendien zal Max dan altijd in de schaduw van een gearriveerde topper komen te rijden.Juncto schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:52:
Het is zeker van belang dat Max het goed doet, maar dat kan hij beter laten zin met een high performance auto met dito PU, die ook betrouwbaar is, dan met een failure unit van de eigenwijze Fransen.
alles kan off-topic
Ja wat dat betreft deed Bianchi het uitstekend en was voor mij een van de grootste revelaties van de afgelopen decennia. Nog meer dan Vettel en Hamilton en dit jaar Verstappen, zij hadden minstens een middenmootwagen beschikbaar bij hun start terwijl Bianchi echt weergaloos goed reed in een Marussia.Ankona schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:37:
[...]
In tegendeel. In een goede auto krijgt de wagen de credits voor de prestaties en de rijder die voor het falen. Bovendien zal Max dan altijd in de schaduw van een gearriveerde topper komen te rijden.
PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel
Onzin, de echte goede talenten zoals Max hebben niet nog een jaar in de middenmoot nodig..Die staan er gelijk, zie Hamilton en Vettel.Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 09:56:
[...]
Juist het tegenovergestelde is waar. Stel hij rijdt in een Mercedes en wordt altijd eerste, met Hamilton net achter hem (fictief he, dus). Wat kun je dan nog zeggen over zijn skills? Is hij goed, of is hij gewoon net beter dan Hamilton. In een snelle auto vooraan rijden kan iedereen, gaan we dan weer horen.
Hij kan veel beter zijn skills laten zien in een mindere auto, waarin die consistent zijn teamgenoot ver achter zich laat en mooie acties tentoon kan spreiden. Of neem Austin, waarin die gewoon meermaals in z'n Torro Rossootje de Ferrari van Vettel voorbij weet te komen. Dat zijn de hoogtepunten die mensen onthouden!
Ik snap dat we hem zo snel mogelijk kampioen willen zien worden, maar voor nu is het tweede scenario veel gunstiger voor hem. Hij is goed en talentvol, maar een jaartje extra ervaring met knokken in de middenmoot en laten zien wat hij waard is heeft ie nog wel nodig.
[ Voor 36% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 11:10 ]
Als Max echt dat uitzonderlijke talent is wat velen zien in hem waaronder ik ( ik volg hem al sinds hij kart in Genk en heb vele kartraces van hem gezien) dan kan hij dat gewoon aan. Niemand had verwacht dat hij Sainz JR. zo om de oren zou rijden in zijn eerste jaar F1...en kijk nu eensBosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:09:
Yes, maar die was geen 17 en had niet net een enkel jaartje open wiel racen achter de rug.
Zowel Lewis als Seb hadden enkele jaren meer ervaring op dat punt.
Pas in 2017 hoogstens gaat hij naar een top team, dus dan gaat het nog wel even duren en is de discussie voeren alleen maar fun.Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:13:
Hij zal ook niet de eerste zijn die als groot talent zijn carriere om zeep helpt door te snel te willen gaan. Hij heeft alle tijd van de wereld, dus hij kan het verantwoord aanpakken. Gelukkig houdt vader Jos zijn beentjes netjes op de grond wat dat betreft.
[ Voor 17% gewijzigd door alwaysleft op 10-11-2015 11:15 ]
Yes en dat is ook prima.alwaysleft schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:14:
[...]
Klopt, en hij gaat ook niet naar een topteam zo snel al....Pas in 2017 hoogstens..
Eens. Niet eens zozeer om dan ineens races te winnen, maar vooral omdat het een stapje omhoog is mbt professionaliteit. TR blijft een budget team.Requiem19 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:16:
Ik zou hem wel in RB willen zien tegen DR.
Niet omdat ik dat leuk vind, maar omdat ik denk dat het goed voor hem is. Sainz heeft hij al verslagen dit seizoen, daar kan hij dus niet meer zoveel van leren. Tevens kan hij alleen maar verliezen van Sainz volgend seizoen. Als Verstappen wint, maar de marge is klein, is dat eigenlijk een overwinning voor Sainz.
Bij RB kan hij veel leren van DR. Omgaan met het team, technisch, aanpak van een raceweekend etc.
Ik denk dat hij bij TR nog maar 1 ding kan leren volgend seizoen (namelijk in de middenmoot rijden), terwijl hij bij RB veel MEER kan leren volgend seizoen. Gezien zijn huidige leercurve kan hij dit ook aan.
[ Voor 44% gewijzigd door Bosmonster op 10-11-2015 11:19 ]
FTFYSmarron schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:01:
Ik denk ook dat het goed is dat hij lekker in de TR blijft, zeker volgend jaar. Ik vond het geweldig hoe hij tussen 2 Ferrari's reed in Mexico de VS. Dat geeft toch zo'n geweldig gevoel met een mindere auto toch vlak achter Vettel (en even inhalen) en voor Raikkonen die hem in een Ferrari niet eens kan passeren.
De toekomst van Max zit echt wel goed, daar maak ik me geen zorgen om. Nu mag hij zeg maar nog fouten maken (hoe weinig dat er nu ook al zijn), eenmaal in een Ferrari, Mercedes of welke WK-auto dan ook, zal die ruimte er gewoon niet meer zijn. Wat mij betreft prima om nog even lekker een jaar te stoeien.
Eens met je eens..Bosmonster schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:16:
[...]
Yes en dat is ook prima.
Ook voor zijn relatie met Red Bull. Die hebben hem alle kansen gegeven en met groot risico (en veel kritiek) een 17-jarige in de auto gezet. Het zou dus netjes zijn als die niet na 1 jaar dan al gelijk de biezen pakt.
De kans dat Red Bull in 2017 of 18 ook weer gewoon mee doet voor de titel is zeer aannemelijk, dus misschien hoeft ie wel niet eens te verhuizen. Vettel heeft het ook 4 titels gebracht.
[...]
Eens. Niet eens zozeer om dan ineens races te winnen, maar vooral omdat het een stapje omhoog is mbt professionaliteit. TR blijft een budget team.
Maar goed, dat gaat helaas niet gebeuren, tenzij Kvyat van de winter tegen een boom rijdt.
Zo, het scheelt maar één letter, maar zo klopt het beter. De voorlaatste race hing ie hem toch echt in de muur.Requiem19 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:24:
[...]
Eens met je eens... En eens met je inschatting van de Kyvat situatie.
Kyvat gaat laatste races weer stuk beter en heeft zijn zitje wel gered. Als hij echt colossale fouten was blijven maken was er wel een kans geweest voor MV, maar dat lijkt nu te zijn verkeken.
Testing, one, two ...
En zijn eigen Twitter, https://twitter.com/alex_wurz/status/664012479572373504Ryur schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:27:
Niet echt huidige F1 periode meer, maar Alex Wurz stopt met racen.
Jammer, vond het altijd een hele goede coureur!
Ben benieuwd of hij niet ergens opduikt als teambaas (hij heeft eerder dit jaar al aanbieding gekregen van Lotus om teambaas te worden).
Bron: Autosport & Adam Cooper & Olav Mol
Vincere Per Belli
Voorlopig dus toch nog geen "eigen" Red Bull blok op basis van het Renault blok maar gewoon een klantmotor van Renault.
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik denk dat RB best blij was met DK die race, hij was op een gegeven moment zelfs in de race sneller dan DR, dat hadden we toch weinig gezien.hardware-lover schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:42:
[...]
Zo, het scheelt maar één letter, maar zo klopt het beter. De voorlaatste race hing ie hem toch echt in de muur.
Een crash maakt juist heel erg veel uit. Zeker zo'n knullige crash op dat moment. Dat geeft zijn concentratie en focus weer in zo'n race en die was duidelijk niet in orde. Dit zien teambazen ook en dat valt dan juist negatief op.Requiem19 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 12:08:
[...]
Ik denk dat RB best blij was met DK die race, hij was op een gegeven moment zelfs in de race sneller dan DR, dat hadden we toch weinig gezien.
Uiteindelijk maakte die crash niet heel veel uit, aangezien ook DR redelijk ver terugviel. Potentie van de auto in het droge was niet al te best denk ik.
[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 10-11-2015 13:07 ]
Ik durf haast wel te zeggen dat het 2016 blok van Renault echt niet beter gaat worden dan het 2015 blok van Ferrari.Hoogie2004 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:02:
Tja, ik zou als TR zijnde liever een 2016 blok hebben dat ontwikkeld wordt, dan een 2015 blok. Ik vind de keuze voor een 'oud' Ferrari blok helemaal niet zo logisch....
De betrouwbaarheid is behoorlijk ontwikkeld in positieve zin. Dat is ook wat waardAdlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:07:
[...]
Ik durf haast wel te zeggen dat het 2016 blok van Renault echt niet beter gaat worden dan het 2015 blok van Ferrari.
Dit jaar heb je echt helemaal niets van renault gezien qua ontwikkeling.
En volgens mij is in-season-ontwikkeling volgend jaar (nog steeds niet) niet toegestaan (alhoewel dat misschien wel veranderd gaat worden /of net is)
Ik denk dat dat grotendeels komt doordat men niet wist wat men wou. Door met RBR en STR, eigen team of compleet stoppen.Adlermann schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:07:
[...]
Dit jaar heb je echt helemaal niets van renault gezien qua ontwikkeling.
Infiniti = Nissan = (praktisch) Renault, dus dat zal wel meevallenXyritZz schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 11:58:
[...]
Voorlopig dus toch nog geen "eigen" Red Bull blok op basis van het Renault blok maar gewoon een klantmotor van Renault.
Ben wel benieuwd waarom Infiniti er de brui aan geeft, Total had ik wel verwacht omdat die gewoon vol voor sponsoring van het nieuwe Renault zullen gaan maar Infiniti leek relatief los van (en soms tot ergernis van) Renault de sponsoring met Red Bull te hebben geregeld.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
In mijn ogen was Kvyats probleem dit seizoen dat hij op racepace vaak nergens was tov DR. Hij laat laatste races meer en meer zien (Austin, Mexico), dat hij op racepace DR aankan.StealthyPeanut schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 13:07:
[...]
Een crash maakt juist heel erg veel uit. Zeker zo'n knullige crash op dat moment. Dat geeft zijn concentratie en focus weer in zo'n race en die was duidelijk niet in orde. Dit zien teambazen ook en dat valt dan juist negatief op.
alles kan off-topic
MERCEDES AMG F1 @MercedesAMGF1 42 min.42 minuten geleden
@Lotus_F1Team WELL! Last Christmas, we gave you our power plant - but within 365 days, you gave it away...
Lotus F1 Team @Lotus_F1Team 42 min.42 minuten geleden
@MercedesAMGF1 GAVE? ;-)
MERCEDES AMG F1 @MercedesAMGF1 42 min42 minuten geleden Vertaling weergeven
@Lotus_F1Team This year, to save us from tears, we're giving it to @ManorF1Team... YouTube: Wham! - Last Christmas
Interessant! Ergens volgend jaar gaan we dus eindelijk HD beelden vanaf de auto's krijgenPolbeer91 schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 10:00:
Paar dagen oud, maar hier (volgens mij) nog niet voorbij gekomen: mooi achtergrondartikel over datatransfers binnen f1 (voor tv, telemetrie etc)
http://arstechnica.com/ca...ven-faster-than-its-cars/
Haha, wat een stel bazen ook daar. Humor!
Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq