StealthyPeanut schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 12:54:
[
afbeelding]
Wat verwachten we voor het komend weekend voor TR? Het circuit lijkt me een stuk beter voor Max door de vele (snelle) bochten en maar 1 echt recht stuk. Max is in de langzame bochten op de A1-Ring ook erg sterk geweest, dus ik denk zelfs dat hij weinig last zal hebben van dat rechte stuk. Daarnaast kan hij als één van de beste omgaan met de remdruk, dus dat zit ook wel goed.
Top 10 moet zeker haalbaar zijn denk ik.
De betere coureurs doen het altijd beter op stukken waar je in een flow moet zitten (Hongarije en Singapore), en het eerste gedeelte na bocht 1 is allemaal flow, zowat tot aan het rechte stuk. Na het rechte stuk volgt ook nog een bochtig stukje wat ook weer vereist om in een flow te zitten.
Max reed met opvallend veel downforce in de race van Monza en was toch nog snel, en ik verwacht dat dit in Austin ook weer het geval zal zijn. En mocht het nat zijn in de kwalificatie, dan is veel downforce iets wat belangrijk is, en voor Max is het dan geen probleem om nog steeds veel downforce te hebben in een droge race.
Een Top 10 en een goede kwalificatie moeten zeker mogelijk zijn, maar ja het is Toro Rosso, dus de kans dat er wat misgaat is groter dan dat er niet iets misgaat.
Als het nat is vrijdag en zaterdag (die kans is redelijk aanwezig), dan doen ze er bij Toro Rosso misschien verstandig aan om nog een week te wachten met de nieuwe motor (ik denk dat het wel wat meevalt op het rechte stuk). Mexico een week later met z'n lange stukken zou een beter moment zijn volgens mij (daar zullen ze toch wel redelijk verliezen op de rechte stukken en zit een hele hoge kwalificatie er toch niet in).
Maar nou heb ik niet zo'n hoge pet op van de juiste strategische beslissingen nemen van Toro Rosso (bv. o.a. kwalificatie Monaco met beide rijders te laat naar buiten sturen, Spanje Max z'n banden keuze, Hongarije Carlos niet laten pitten onder de Safety Car, de koppeling van beide rijders vervangen zonder start profiel in Silverstone, de gok nemen om Max naar buiten te sturen met half vastgemaakt bodywork in Monza, etc.)...dus ik zie ze er wel voor aan om nu de nieuwe motor al te gaan gebruiken.