[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.258 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

nazuzed schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 21:08:
[...]
Je mag niet zo maar nog eens je motor vervangen na een slechte kwalificatie, dat moet je van te voren hebben opgegeven.

[knip]
Je mag volgens mij zelfs met een compleet ander auto starten, maar dan wel vanuit de pitlane?
Maar misschien lees ik dat verkeerd.

28)SPARE CARS, ENGINES AND GEARBOXES
28.1 Each competitor may have no more than two cars available for use at any one time during an Event.
28.2 Any driver who decides to use another car or whose car has a change of survival cell following the qualifying practice session must start the race from the pit lane following the procedures detailed in Article 38.2. Under these circumstances :
a) The car concerned will not have to comply with the requirements of Article 34.
b) The car will be permitted to carry out one reconnaissance lap when the pit lane is opened for the race.

Zijn die regels trouwens ook niet vernieuwd? De extra tijdstraffen bij onvoldoende gridplekken naar achter staan nog in het PDF bestand maar zo worden ze nu niet meer toegepast. Of hebben ze dat maar gewoon zo gelaten voor het gemak?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
hardware-lover schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:20:
[...]

Je mag volgens mij zelfs met een compleet ander auto starten, maar dan wel vanuit de pitlane?
Maar misschien lees ik dat verkeerd.
Je mag inderdaad starten vanuit de pits met een andere wagen (Sainz Sochi), maar niet met vernieuwde onderdelen.

Ze kunnen dus vragen om te mogen starten met een andere motor, maar dat moet dan wel van dezelfde specificatie wezen. En mocht er geen oude specificatie meer aanwezig zijn, dan denk ik dat ze het misschien gaan toestaan met nog een forse tijdstraf, of helemaal niet starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die tijdstraffen zijn er niet meer, toch? Maar het scenario is niet reëel lijkt me dus je hebt wel gelijk denk ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nazuzed
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07-2024
hardware-lover schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 23:45:
Die tijdstraffen zijn er niet meer, toch? Maar het scenario is niet reëel lijkt me dus je hebt wel gelijk denk ik.
Tijdstraffen worden nog steeds uitgedeeld, Raikkonen en Sainz in Sochi bv. Maar je mag niks meer aan de wagen doen tussen de kwalificatie en race wat een voordeel kan opleveren. En in het uitzonderlijke geval een team iets moet doen wat voordeel oplevert (alleen nog een verbeterde motor bv.), dan denk ik dat ze het toch toestaan maar dan met een behoorlijke tijdstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 14:48
nazuzed schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:02:
[...]

Tijdstraffen worden nog steeds uitgedeeld, Raikkonen en Sainz in Sochi bv. Maar je mag niks meer aan de wagen doen tussen de kwalificatie en race wat een voordeel kan opleveren. En in het uitzonderlijke geval een team iets moet doen wat voordeel oplevert (alleen nog een verbeterde motor bv.), dan denk ik dat ze het toch toestaan maar dan met een behoorlijke tijdstraf.
Hardware-lover had het over de tijdstraffen voor het verwisselen van een motor of bak.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SnowDude schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 00:44:
[...]
Hardware-lover had het over de tijdstraffen voor het verwisselen van een motor of bak.
Daar ging het idd over d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:06
krvabo schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:29:
Iedereen met een Renault PU heeft natuurlijk een paar races geleden een pool aangelegd met motoren, ze zouden wel gek zijn om te kiezen voor de nieuwe motor (ze mogen dan de rest van de pool niet meer gebruiken).
Hoezo mag je dan niet de rest van de pool niet meer gebruiken?
Het zijn dan toch gewoon je 'eigen aangebroken' motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-10 23:37

Arfman

Drome!

Ryur schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 08:05:
[...]

Hoezo mag je dan niet de rest van de pool niet meer gebruiken?
Het zijn dan toch gewoon je 'eigen aangebroken' motoren?
Volgens mij klopt dat ook niet. Je hebt gewoon een pool met motoren waarvan er eentje misschien iets beter is.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18:03
Martinspire schreef op donderdag 22 oktober 2015 @ 22:23:
[...]

Ik denk meer omdat het is dat ze door de regen (en dus dat vermogen minder uitmaakt) misschien nog wel voor een mooi resultaat willen gaan. Sowieso willen de TR-boys wel voor een mooie uitslag gaan en ik denk zelfs Red Bull wel voor podium.

Ferrari ziet de bui al hangen en heeft beiden motoren verwisseld. En ook Sauber hoef je eigenlijk niet meer mee te tellen want die hebben gewoon geen geweldige downforce.
Ja dat denk ik ook en is gezien de geringe performance winst ook niet meer dan logisch. Ik doelde alleen meer op het feit dat zonder de gridpenalties, je altijd voor de beste spec kunt gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Toch wel merkwaardig dat niemand kiest voor die nieuwe spec. 0,15 per rondje is behoorlijk veel. Als in ongeveer 10 seconden over een gehele race. + je kunt ook nog eens makkelijker inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:10
Requiem19 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:14:
Toch wel merkwaardig dat niemand kiest voor die nieuwe spec. 0,15 per rondje is behoorlijk veel. Als in ongeveer 10 seconden over een gehele race. + je kunt ook nog eens makkelijker inhalen.
Maar inhalen kost ook veel tijd.

Maar ik gok dat er ook een stukje politiek bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

los van wel/niet voordeel hebben, het is natuurlijk een perfecte manier om new/old-spec langs elkaar in te zetten om zo precies te zien waar de winst/voordeel en verschil zit tussen de twee blokken. erg vreemd dat hiervoor niet gekozen wordt. Uitzondering is alonso/mclaren

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
In kwali is het veel, in de race een stuk minder. Je hebt daar zoveel meer factoren die van belang zijn voor jouw rondetijd. Je hebt op de posities van Max bijna nooit een lege baan (of hij moet weer achteraan rijden _/-\o_ ).

Daarom denk ik niet dat ze het willen uitvoeren op een circuit waar ze al erg sterk zijn door de layout. In Mexico zie ik ze best de gok nemen om te switchen.

Daarbij komt het hinder dat je hebt als je op P20 begint. Kijk maar naar hoe lang Max achter Alonso heeft gezeten op Suzuka. Daar gaat je complete winst alweer als je er 3 rondes achter blijft hangen.

De performance upgrade komt gewoon te laat om er nog echt baat bij te hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-10-2015 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
die 10 seconden verlies je weer door de gridstraf die je krijgt voor het wissellen. dus onderaan de streep ga je er op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Ja, maar de volgende races kan je de snellere toch weer gebruiken zonder gridstraf?

Net als Ferrari: nu één keer pijn lijden en de volgende races nogmaals gebruiken.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
MrSleeves schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:21:
Ja, maar de volgende races kan je de snellere toch weer gebruiken zonder gridstraf?

Net als Ferrari: nu één keer pijn lijden en de volgende races nogmaals gebruiken.
Dan kan je mijn inziens toch beter op Mexico de gridstraf pakken omdat je kansen op die baan een stuk minder zijn dan in Austin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 00:57

Racing_Reporter

Contentmaker

StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:29:
[...]

Dan kan je mijn inziens toch beter op Mexico de gridstraf pakken omdat je kansen op die baan een stuk minder zijn dan in Austin.
Dan kan je het juist beter in Austin pakken, daar kan je makkelijker de gaten dichtrijden en meer kans om in te halen. Pak je je straf in Mexico, dan is er meer kans dat je het tijdverlies, dat je ongetwijfeld gaat lijden doordat je verder naar achteren staat, niet meer goed kan maken.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bottom line; ik zou het gek vinden als er géén van de vier auto's met de nieuwe motor de straat op wordt gestuurd. Zou toch benieuwd zijn wat de winst is. Desnoods Sainz maar, aangezien die het laagste in de WK stand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
@PHorton
"FIA entry list for Austin has Marciello taking part in FP1 and, unusually, Palmer down for FP2 as well."

Vreemd, ik dacht dat "test-coureurs" alleen in FP1 deel mochten nemen?
Wordt Palmer toch een Full-weekend driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Ryur schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 11:28:
@PHorton
"FIA entry list for Austin has Marciello taking part in FP1 and, unusually, Palmer down for FP2 as well."

Vreemd, ik dacht dat "test-coureurs" alleen in FP1 deel mochten nemen?
Wordt Palmer toch een Full-weekend driver?
Dit mag.

De andere drivers in FP1 tellen niet mee naar het maximaal aantal van 4 coureurs per team (of was het per auto) per jaar. In principe kan een team na de vrijdag nog van coureurs wisselen. Je moet om te mogen starten namelijk hebben deelgenomen aan (een van de) de zaterdag-sessies dacht ik.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Racing_Reporter schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Dan kan je het juist beter in Austin pakken, daar kan je makkelijker de gaten dichtrijden en meer kans om in te halen. Pak je je straf in Mexico, dan is er meer kans dat je het tijdverlies, dat je ongetwijfeld gaat lijden doordat je verder naar achteren staat, niet meer goed kan maken.
Oneindige discussie denk ik.

Als je in Mexico dus op P12 kwalificeert met de nieuwe motor, dan weet je met alle sterkere teams dat je bijna zeker buiten de top 10 komt (Ferrari, Mercedes, Williams, Red Bull, Force India en eventueel Lotus).
Dus als je hier een nieuwe motor neemt, ga je van een kansloze missie naar een kansloze missie.

Als je in Austin op P10 kwalificeert omdat de track je beter ligt, dan is de kans erg groot dat je in de top 10 blijft met de huidige motor. Je kan alle teams na de top3 best wel hebben met de vele snelle bochten en maar een kort recht stukje. Als je hier een nieuwe motor neemt, ga je denk ik erg veel last hebben van de andere rijders en verlies je veel tijd.

Maar, je zou best gelijk kunnen hebben natuurlijk en dat je een race krijgt zoals Suzuka of Singapore. In een race kan heeeeel veel gebeuren dus we gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kort recht stukje? Bij start / finish misschien niet zo lang, maar er ligt toch een flinke lel aan recht stuk elders op de baan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
hardware-lover schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:08:
Kort recht stukje? Bij start / finish misschien niet zo lang, maar er ligt toch een flinke lel aan recht stuk elders op de baan.
In vergelijking met de 3 stukken van Mexico stelt het niet veel voor volgens mij. Bedoelde het meer in die context :) .

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-10-2015 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-09 10:53
Racing_Reporter schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Volgens mij is er een flinke kans op regen dit weekend, dan doet motorvermogen er een stuk minder toe en kun je beter geen penalties pakken en voor een zo goed mogelijke kwalificatie gaan.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

XyritZz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:15:
[...]

Volgens mij is er een flinke kans op regen dit weekend, dan doet motorvermogen er een stuk minder toe en kun je beter geen penalties pakken en voor een zo goed mogelijke kwalificatie gaan.
Yeah I agree with that one. Je kan beter iets naar achteren vallen dan helemaal terug naar voren moeten rijden, tactische voordelen vd nieuwe PU ten spijt. Zeker als het zondag ook regent, zou ik 't inderdaad niet meer overwegen. Meer kans op ongelukken achterin.

[ Voor 10% gewijzigd door Racing_Reporter op 23-10-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:23

AzzKickah

06-CENSORED

De regenverwachting voor zondag is al een stuk minder. Voor vandaag zware onweers- en regenbuien en morgen zware regen.

Zondag dikke bewolking en 50% minder kans op regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

XyritZz schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:15:
[...]

Je kan het ook andersom bekijken: met een regenrace is kwalificatie minder belangrijk en is een penalty dus minder pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 20:10
Precies, één regenkwalificatie opofferen om vier races met een sterkere PU te kunnen rijden is een no-brainer...
Ze hebben bij RedBull en TR dit seizoen om minder gridpenalties geïncasseerd.

Dus óf dat ding is amper sneller, óf er speelt weer een of ander politiek spelletje.
Ferrari incasseert de gridpenalties ook... met het oog op volgend jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door P.K. op 23-10-2015 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

P.K. schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:15:
Precies, één regenkwalificatie opofferen om vier races met een sterkere PU te kunnen rijden is een no-brainer...

Dus óf dat ding is amper sneller, óf er speelt weer een of ander politiek spelletje.
Ferrari kan het zich makkelijker veroorloven. Die rijden een stuk makkelijker door het veld heen dan de TR's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
P.K. schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:15:

Ik denk dat het daarom nog helemaal niet zeker is dat Renault volgend jaar in de RB ligt :).

Daarnaast zijn ze wellicht ook niet overtuigd van de toegevoegde waarde inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 12:12:
[...]
In vergelijking met de 3 stukken van Mexico stelt het niet veel voor volgens mij. Bedoelde het meer in die context :) .
Ik kan zo snel de lengtes van die rechte stukken in Mexico niet vinden, prachtige plaatjes genoeg, maar er even wat afmetingen bijzetten? In Austin is het langste rechte stuk bijna 1100m, en de baan is nogal wat langer dan die van Mexico, 5513m t.o.v. 4303m, dus dat trekt visueel de verhoudingen wat uit het verband.

Voordeel voor RBR en STR in Mexico zou de lange doordraaier voor start / finish kunnen zijn maar dan nog komen er inderdaad twee snelle stukken achter elkaar.

Afijn, over enkele uren begint de eerste training (als het weer het toelaat), en warmen we langzaam op voor zondag.

RBR is nu ook met Honda in gesprek zijn de laatste geruchten en zou zelfs al met eigen ERS unit bezig zijn geweest voor het zeer waarschijnlijk niet komende VW powerblok. Mogelijk kan Honda er wat mee beginnen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
hardware-lover schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Ik kan zo snel de lengtes van die rechte stukken in Mexico niet vinden, prachtige plaatjes genoeg, maar er even wat afmetingen bijzetten? In Austin is het langste rechte stuk bijna 1100m, en de baan is nogal wat langer dan die van Mexico, 5513m t.o.v. 4303m, dus dat trekt visueel de verhoudingen wat uit het verband.

Voordeel voor RBR en STR in Mexico zou de lange doordraaier voor start / finish kunnen zijn maar dan nog komen er inderdaad twee snelle stukken achter elkaar.

Afijn, over enkele uren begint de eerste training (als het weer het toelaat), en warmen we langzaam op voor zondag.

RBR is nu ook met Honda in gesprek zijn de laatste geruchten en zou zelfs al met eigen ERS unit bezig zijn geweest voor het zeer waarschijnlijk niet komende VW powerblok. Mogelijk kan Honda er wat mee beginnen ;)
Helaas is die lange doordraaier een beetje aangepakt...... 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/races/2015/Mexico/_jcr_content/circuitMap.img.png/1421422454924.png

Je hebt wel een punt wat betreft de grootte, waardoor het vertekend kan zijn inderdaad. Maar op het eerste gezicht lijkt Mexico me minder geschikt voor TR dan Austin. Maar we gaan het zien :).

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/championship/races/2015/United_States/_jcr_content/circuitMap.img.png/1444839489924.png

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 23-10-2015 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik ken de nieuwe layout van Mexico, met die doordraaier bedoel ik het gedeelte vanuit het stadium, maar misschien is die inderdaad nu niet lang genoeg meer voor de Red Bulls ;)

http://www.thecheckeredfl...formation-lap-ridiculous/

En dit ben ik volkomen met hem eens, ik had daar eigenlijk een reactie van FIA op verwacht. Vooral dat laatste stuk was werkelijk te belachelijk voor woorden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55
hardware-lover schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:12:
Ik ken de nieuwe layout van Mexico, met die doordraaier bedoel ik het gedeelte vanuit het stadium, maar misschien is die inderdaad nu niet lang genoeg meer voor de Red Bulls ;)

http://www.thecheckeredfl...formation-lap-ridiculous/

En dit ben ik volkomen met hem eens, ik had daar eigenlijk een reactie van FIA op verwacht. Vooral dat laatste stuk was werkelijk te belachelijk voor woorden.
Eens.. Vooral omdat het Hamilton op de 2e plek was die het meest liep te 'etteren', niet eens Rosberg.

Waarschijnlijk de reden dat Vettel er over begint is dat hij in Hongarije een paar jaar terug direct bestraft werd voor iets soortgelijks (toen was het teveel afstand t.o.v. de SC, wat eigenlijk minder storend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tja, voor rijden achter de SC zijn duidelijke regels.

Ik begrijp het gedrag van Rosberg in Rusland ook wel gezien hetgeen Lewis in Japan deed in die warmup ronde. Rosberg stond al even af te koelen op zijn startplek terwijl Hamilton nergens te bekennen was, het gevolg was duidelijk. Dat wilde hij dit keer voorkomen natuurlijk.

Trouwens, dat van het gas afgaan van Rosberg in de eerste ronde, bij aankondiging safetycar, was ook te zot voor woorden. Ook dat had flink verkeerd uit kunnen pakken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:55
hardware-lover schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:36:

Trouwens, dat van het gas afgaan van Rosberg in de eerste ronde, bij aankondiging safetycar, was ook te zot voor woorden. Ook dat had flink verkeerd uit kunnen pakken.
Haha klopt, dat scheelde heeeeel weinig! Ik zat al te hopen dat ze elkaar eraf zouden knallen als neutrale team-rood toeschouwer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

hardware-lover schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 14:16:
[...]

Honda zou gek zijn om een samenwerking met Red Bull (marketing + bakken met geld) EN McLaren (race historie) af te slaan als je het mij vraagt.

Het is voor hen dé manier om Ferrari en Mercedes de loef af te steken als het gaat om motorendeals.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 23-10-2015 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

RBR met Honda? En dan volgend jaar strak achteraan?

Mijn Honda-hart hoopt het tegenovergestelde. Jammer dat het dan weer met RBR zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

AzzKickah schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:56:
RBR met Honda? En dan volgend jaar strak achteraan?

Mijn Honda-hart hoopt het tegenovergestelde. Jammer dat het dan weer met RBR zou zijn.
Honda rijdt volgend jaar verre van achteraan. Maar daar is al genoeg over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bosmonster schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 15:57:
[...]

Honda rijdt volgend jaar verre van achteraan. Maar daar is al genoeg over geschreven.
Dat soort dingen roep ik pas na een of twee races. Renault zou dit jaar ook veel sterker zijn dan afgelopen jaar,

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Alonso zegt dat een 2.5s "gain" per ronde van McHonda voor 2016 best reëel zou (kunnen) zijn?

...
Asked how big a step McLaren needs to make in order to know it is going in the right direction next season, Alonso replied: "Two and a half seconds.

"If we improve two and a half seconds we will win next year.

Asked if that was a realistic target, Alonso insisted: "Yes, I think so.

"It’s realistic but the thing is that we need to work very hard with a very high discipline all winter and all united because in this new Formula One everything is a package. It’s not anymore engine, aerodynamic, mechanical side, it’s all combined that makes the perfect car. So we are working on that, we understood that, and we are trying our best.

...

[ Voor 82% gewijzigd door hardware-lover op 23-10-2015 16:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarbij moeten we niet vergeten dat de rest van het veld ook 2.5s wil winnen met de huidige motoren als uitgangspunt waarbij Honda/McLaren eigenlijk 5s moet winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
BREAKING: Volgens AMuS is Red Bull dicht bij een deal met...... Honda https://twitter.com/tgruener/status/657564061840769024

[ Voor 35% gewijzigd door Tralapo op 23-10-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Laatst online: 18:10
Tralapo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:30:
BREAKING: Volgens AMuS is Red Bull dicht bij een deal met...... Honda https://twitter.com/tgruener/status/657564061840769024
Amus heeft wel meer onzin zitten posten de laatste tijd. Ze zaten met de renault update er ook helemaal naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48
Het regent ☺
Afbeeldingslocatie: http://pbs.twimg.com/media/CSAcgIjWsAExUEl.jpg

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:29:
Daarbij moeten we niet vergeten dat de rest van het veld ook 2.5s wil winnen met de huidige motoren als uitgangspunt waarbij Honda/McLaren eigenlijk 5s moet winnen.
2,5 seconde winst kan realistisch zijn bij Mclaren. Andere teams gaan echt niet ineens ook 2,5 seconde winst ergens vinden denk ik. Die gaan maximaal 1 seconde vooruit denk ik, dus dan is het alsnog 1,5 seconde gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:26:
[...]

Ik denk dat het daarom nog helemaal niet zeker is dat Renault volgend jaar in de RB ligt :).

Daarnaast zijn ze wellicht ook niet overtuigd van de toegevoegde waarde inderdaad.
Heeft ook niks te maken met het rijden met de motoren volgend jaar, ding geeft waarschijnlijk te weinig prestatie winst en daarnaast is het niet zeker of de motor wel betrouwbaar is. Vooral het laatste zal voor TR en RB belangrijk zijn, want daar hebben ze veel punten mee verloren dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:42:
[...]

Heeft ook niks te maken met het rijden met de motoren volgend jaar, ding geeft waarschijnlijk te weinig prestatie winst en daarnaast is het niet zeker of de motor wel betrouwbaar is. Vooral het laatste zal voor TR en RB belangrijk zijn, want daar hebben ze veel punten mee verloren dit jaar.
Ik denk wel degelijk dat dit een rol speelt. Ze gaan met een vechtscheiding uit elkaar waarschijnlijk, dus waarom zou je dan je "ex" nog even wat waardevolle informatie geven door de nieuwe motor te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:39:
[...]

2,5 seconde winst kan realistisch zijn bij Mclaren. Andere teams gaan echt niet ineens ook 2,5 seconde winst ergens vinden denk ik. Die gaan maximaal 1 seconde vooruit denk ik, dus dan is het alsnog 1,5 seconde gewonnen.
Als je het interview leest, zegt Allonso dat die 2,5 seconden alleen gewonnen worden in het meest ultieme geval en alleen als alles helemaal perfect gaat (En dan moeten ook alle sterren precies goed staan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 29-09 20:10
StealthyPeanut schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:46:
[...]

Ik denk wel degelijk dat dit een rol speelt. Ze gaan met een vechtscheiding uit elkaar waarschijnlijk, dus waarom zou je dan je "ex" nog even wat waardevolle informatie geven door de nieuwe motor te gebruiken?
En de veranderingen die Renault nu niet kan inzetten, gaat deze winter Tokens kosten, toch?
(of kunnen tokens ook formeel ingezet worden?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
P.K. schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 16:48:
[...]

En de veranderingen die Renault nu niet kan inzetten, gaat deze winter Tokens kosten, toch?
(of kunnen tokens ook formeel ingezet worden?)
De motor hoeft niet gebruikt te worden in een race om de tokens geldig in te zetten. Een demo op een dyno is genoeg.

Het circuit ziet er op een aantal punten echt hobbelig uit

[ Voor 7% gewijzigd door SnowDude op 23-10-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:14

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hebben ze het nu ook over op sky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Volgens de BBC heeft McLaren contractueel vetorecht wat betreft het leveren van motoren aan andere teams door Honda.

Aangezien McLaren al vaker heeft aangegeven de eerste jaren de enige te willen zijn lijkt de kans op een Red Bull deal dus klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Zakje geld richting McLaren en klaar. Ze kunnen het wel gebruiken momenteel. Alles is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En beide McLaren coureurs zijn ook noet goedkoop. Daarnaast zou RBR kennis kunnen injecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-10 21:39
Verstappen 7e en Sainz 4e in de eerste vrije training. Beide netjes gedaan.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Stevens grid penalty van 20 plaatsen.

Is het vermelden ook niet waard he :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
AzzKickah schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:30:
Stevens grid penalty van 20 plaatsen.

Is het vermelden ook niet waard he :z
Waarvoor heeft hij de penalty gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Tralapo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:26:
Volgens de BBC heeft McLaren contractueel vetorecht wat betreft het leveren van motoren aan andere teams door Honda.

Aangezien McLaren al vaker heeft aangegeven de eerste jaren de enige te willen zijn lijkt de kans op een Red Bull deal dus klein.
De commentator van Sport 1 leek er aardig van overtuigd dat de geruchten waar zijn. Zou het dan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Asjemenou schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:43:
[...]

De commentator van Sport 1 leek er aardig van overtuigd dat de geruchten waar zijn. Zou het dan toch?
Brundle zei eerder vanavond bij Sky: de één is absoluut zeker dat er al een oplossing ligt voor Red Bull, de ander zegt 5 minuten later absoluut zeker te weten dat Red Bull zich terugtrekt. Hij kon er zelf geen vinger meer op leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Asjemenou schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:41:
[...]

Waarvoor heeft hij de penalty gekregen?
Verwisselen van verscheidene motordelen.

http://www.gpupdate.net/n...lty-van-twintig-plaatsen/

Nou lekker dan, FP2 uitgesteld voor onbepaalde tijd. Pweeeeep.

[ Voor 28% gewijzigd door AzzKickah op 23-10-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
2e vrije training een uur uitgesteld, iedereen moet zich in veiligheid brengen vanwege een zware onweersbui die er aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:59

Edd

Barfman schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 20:59:
2e vrije training een uur uitgesteld, iedereen moet zich in veiligheid brengen vanwege een zware onweersbui die er aan komt.
Volgens mij niet perse voor een uur, maar "indefinitely".. Dus als het gevaar is geweken gaan ze beginnen, hopelijk..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat. Tijdens de Q wordt hetzelfde weer voorspeld als nu bij de FP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Ryur schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:05:
Ben benieuwd hoe het zaterdag gaat. Tijdens de Q wordt hetzelfde weer voorspeld als nu bij de FP2.
Dan stellen ze de quali uit tot zondagochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Asjemenou schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:08:
[...]

Dan stellen ze de quali uit tot zondagochtend.
Ja I know. Maar ben benieuwd of het nodig is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves

MrSleeves

You'll thank me later.

Tralapo schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 17:26:

Maar als Honda ook contractueel verplicht is om aan andere teams te leveren: welk contract is dan rechtsgeldig? Of hoeft Honda niet te leveren de eerste paar jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Iemand zwembroek mee? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:55

vhal

ಠ_ಠ

Ziet er niet uit dat ze binnenkort gaan rijden... :X

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Met 25 graden is die regen niet eens zo verkeerd! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
FP2 gaat er vanavond echt niet meer van komen, zie ik niet gebeuren.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CSBj6uNUcAA6MWt.png:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Als Max zijn zwembandjes maar om doet :+

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 13:07

pinda powerrr

Slow down...

Als het nu stopt, dan duurt het nog een uur voordat er wat water is weg gedampt.... Ik vrees dat we morgen pas weer wat zien rijden.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ja, ik ga maar filmpje kijken! Tot morgen allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:51

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Het is daar vrij vochtig :(

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

pinda powerrr schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:16:
Als het nu stopt, dan duurt het nog een uur voordat er wat water is weg gedampt.... Ik vrees dat we morgen pas weer wat zien rijden.
Het is gestopt met regenen, dus misschien zien we nog wat actie..

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Het begint op te klaren! Bui is net weg
En onweer is ook uit de radar!

Leuk het kijkje bij de FIA-box!

[ Voor 48% gewijzigd door Ryur op 23-10-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Ryur schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:22:
Het begint op te klaren! Bui is net weg
En onweer is ook uit de radar!
De bui wel ja....

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CSBml_ZWsAA8I7x.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Kunnen ze niet gewoon een buitenboord motor aan die dingen hangen?

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Firesphere schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:23:
Gewoon de eerste rondes met een Blowdryer van NASCAR rondrijden.
Eerst een competitie wie het snelst is in zo'n blowdryer.

Daarna instappen bij de Formule 1 auto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
Ze kunnen het beste gewoon gaan rijden als er geen onweer meer is. 20 van die f1 wagens met full wets verplaatsen meer dan genoeg water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Beweert Hamilton daar nou met droge ogen dat een "dry race" leuker is voor de fans??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Dan gaan we toch voor de powerboats :p

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CSBn8XZWUAEXROt.jpg:large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Adam Cooper denkt alvast een stapje verder: krijgen we een zondagmorgenkwali? https://twitter.com/adamcooperF1/status/657642117624438786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-10 13:07

pinda powerrr

Slow down...

Die interviews met Hamilton en Rosberg zijn altijd zooooooooooo saai! Elke keer zeggen ze dezelfde dingen, alleen steeds in een andere volgorde....boring!

Team werkt hard,
Nico gaat Lewis aanvallen, ja echt!
Lewis doet er alles aan
Uitkijken voor Ferrari

owja....en het team werkt echt hard!

|:( 8)7

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ecclestone denkt dat FP2 helemaal niet gereden gaat worden.. :(

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
tdw schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:41:
Ecclestone denkt dat FP2 helemaal niet gereden gaat worden.. :(
Ik denk dat het überhaupt een érg lastig weekend gaat worden, met de orkaan in Mexico vlak in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Volgens deze kaart gaat Patricia precies richting Austin Texas

http://www.nytimes.com/in...ricane-patricia.html?_r=0

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
Firesphere schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:23:
Honda ziet dat wel zitten ;) Presteert nog een stuk beter ook.
https://twitter.com/HondaRacingF1/status/657644829434892288

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 13-09 11:45
Lekker weertje in Texas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Vette pitstop beelden van max :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:47
Ryur schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 21:27:
[...]

Gewoon de eerste rondes met een Blowdryer van NASCAR rondrijden.
Eerst een competitie wie het snelst is in zo'n blowdryer.

Daarna instappen bij de Formule 1 auto :)
Laten we hopen dat ze dit keer snugger genoeg zijn om dat ding niet in te zetten terwijl er wagens op de baan zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Niet online
FP2 nu echt gecanceled. De officiele reden: geen medical helikopter de komende 2 uur.

[ Voor 64% gewijzigd door Tralapo op 23-10-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:17

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die Ted is echt een held. F1 met skysport is echt extreem veel beter he...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

JvS schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 22:12:
Die Ted is echt een held. F1 met skysport is echt extreem veel beter he...
Pas op, als je iets zegt over Sky of Sport1 wordt het verwijderd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
Haha GrandPrixRadio:

Max Verstappen op de vraag hoe goed Lewis Hamilton is: "Weet ik niet. Dat weet ik pas als ik in dezelfde auto als hij zit."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wat stond daar nou? :+

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 03-10 12:54
Leuk }:|

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 23:01
:D

Ondertussen weer een zeer gezapige persco met teambazen...

[ Voor 17% gewijzigd door Tackleberry op 23-10-2015 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-10 19:52
Teambaas van Lotus gaat dit weekend vertellen wie Grosjean gaat vervangen.
Net aangekondigd tijdens de persconferentie met teamleiders.

Horner zegt - zoals te verwachten - niks concreets.
"All options are open"
"Contract with Renault runs till end next year. Confirmation about the contract the next comming days"

[ Voor 40% gewijzigd door Spoetnik385 op 23-10-2015 22:54 ]

www.steamloco.info

Pagina: 1 ... 29 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.