[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.257 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31
BREAKING NEWS: A contract was signed between @Max33Verstappen & @ScuderiaFerrari for 2017.
#EXCLUSIVE #USGP #F1
https://twitter.com/MonsieurF1/status/655870694262206464
zou het dan toch.....??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:03

Damian

Insane Obtrusion

Gh0stw4lk3r schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:36:
BREAKING NEWS: A contract was signed between @Max33Verstappen & @ScuderiaFerrari for 2017.
#EXCLUSIVE #USGP #F1
zou het dan toch.....??
Lijkt mij zo dat die kerel nog nooit iets van nieuwswaarde heeft getweet, dus ik vind het even onzin ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:00
Damian schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 08:43:
[...]

Lijkt mij zo dat die kerel nog nooit iets van nieuwswaarde heeft getweet, dus ik vind het even onzin ;)
Ik kan ook wel tweeten:

Breaking news: Adlermann gaat de 2017 Mercedes auto ontwerpen (zo die worden dan geen kampioen meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:31
#EXCLUSIVE #USGP #F1
zou het dan toch.....??
De bullshitbingo is begonnen? :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
asing schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:31:
[...]

De bullshitbingo is begonnen? :)
Hij heeft wel 34.000 volgers, maar dit is natuurlijk pas zeker zodra het over een jaar pas bekend wordt 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Op dit moment is dat net zo zeker als het gerucht dat Renault in 2017 motoren aan Ferrari gaat leveren.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:31
alwaysleft schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:35:
[...]

Hij heeft wel 34.000 volgers, maar dit is natuurlijk pas zeker zodra het over een jaar pas bekend wordt 😊
Kim Kardashian heeft 34 miljoen volgers, maar daar komt nooit wat nuttigs uit O-) . Het aantal zegt dus niets. :z

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

asing schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 09:51:
[...]

Kim Kardashian heeft 34 miljoen volgers, maar daar komt nooit wat nuttigs uit O-) . Het aantal zegt dus niets. :z
Daar gaat alleen maar wat in, vandaar dat ze beroemd is. :p

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MegaTronics schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 10:07:
[...]

Daar gaat alleen maar wat in, vandaar dat ze beroemd is. :p
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

singapore wandelaar hangt 6mnd boven het hoofd
The man who jumped onto the track during the Singapore Grand Prix has voluntarily gone back to prison.

According to the AFP news agency, 27-year-old Yogvitam Pravin Dhokia, who is facing criminal charges after walking onto the circuit during the race, returned to jail in order to reduce the anticipated term.

"He chose to go back into remand," his lawyer Jeremy Mark Pereira told AFP.

"He went back voluntarily."

Dhokia has already spent 10 days in jail after he was arrested during the September 20 event at the Marina Bay circuit.

He was charged with committing a "rash act" and could spend up to six months in jail.

A court hearing is scheduled for November 3.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Leuk stukje...voor iedereen die denkt dat Ferrari bezig is met een inhaalslag.

http://www.auto-motor-und...den-gegnern-10111594.html

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:58
Als ik het goed begrijp is de nieuwe Mercedes motor weer een flink stuk sterker.

Ideaal, die vrije ontwikkeling, gat wordt alleen maar groter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Renault brengt zijn allernieuwste opgevoerde krachtbron mee naar Amerika. Schijnbaar zijn toch niet alle tokens gebruikt en evenmin is het duidelijk of de nieuwere versie wel gebruikt gaat worden. Motorsport.com zegt dat Toro Rosso het in ieder geval niet zal doen komend weekeinde.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
#EXCLUSIVE #USGP #F1
zou het dan toch.....??
Ik hoop het niet... :|

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04:19

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
"A contract"

Voor hetzelfde geldt, is het een manier om geld binnen te harken voor RB. Te weinig details, teveel attention-whoring

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

Leuk om te zien wat er (naar alle waarschijnlijkheid) achter het vingertje van vettel zit:
Afbeeldingslocatie: http://e0.365dm.com/15/10/768x432/vettel-finger-sebastian_3363260.jpg
The story behind Sebastian Vettel's 'finger celebration'
The story behind Sebastian Vettel's famous 'finger celebration' has been revealed on this week's edition of the F1 Midweek Report.

The German's trademark right index finger victory salute became synonymous with Red Bull's four-year domination of F1 and was on display once again this season when Vettel, who now drives for Ferrari, claimed his first pole position in two years at the Singapore GP last month.

Vettel's 'finger celebration' became so unpopular at the height of Red Bull's dominance that it was even suggested he should drop it. "We have had a little bit of a chat as some people for some reason seem to get offended," Vettel said in October 2013. "But I think the most important thing is you are who you are and stick to that."

And the personal story behind the victory salute has now been revealed by Trevor Carlin, the team boss for whom Vettel drove in the early stage of his motorsport career in the Formula Renault 3.5 series in 2006-7.

"He was massively fast and in his first season for us he decided to take Eau Rouge flat in a wet race," Carlin told the F1 Midweek Report. "He had a massive accident and while he was trying to catch the accident his front wheel came off, flew over the car and caught the top of his finger - and took the top of his finger off.

"The next day he turned up at the circuit with a big bandage on his finger - and still smiling despite not being able to race. But the top of his finger had broken off and they had to stitch it back on."

So does that explain why Sebastian is so proud to put it on show? Maybe...
Ik vind het wel geinig :)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinspire schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:36:
Leuk om te zien wat er (naar alle waarschijnlijkheid) achter het vingertje van vettel zit:
[afbeelding]

[...]

Ik vind het wel geinig :)
Ja, dat dacht ik ook toen ik het hier deelde, maar wat later in de week kwam ik deze tegen, dit was al in 2004 ;)

Afbeeldingslocatie: http://thejudge13.files.wordpress.com/2013/06/sebastian-vettel-f_bmw.jpg?w=200&h=300

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:00

fynrd1

Fooled by Randomness

hardware-lover schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 19:46:
[...]

Ja, dat dacht ik ook toen ik het hier deelde, maar wat later in de week kwam ik deze tegen, dit was al in 2004 ;)

[afbeelding]
Haha wat een blaag :P

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
http://www.nu.nl/formule-...ault-motor-gebruiken.html

Als je dit zo leest. Zou Red Bull dan toch met Renault verder gaan, waardoor ze nu verbeterde motor krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Dan over deze regel heen gelezen misschien? ;)
Een verlengd partnerschap met Renault is geen optie, zo liet Red Bulls technisch directeur Adrian Newey eerder al weten.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
KroontjesPen schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:23:
Dan over deze regel heen gelezen misschien? ;)

[...]
Had ik wel gelezen, maar dan snap ik niet waarom ze dan wel een betere motor gaan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

McGreenNL schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 21:29:
[...]

Had ik wel gelezen, maar dan snap ik niet waarom ze dan wel een betere motor gaan geven
Die was al een tijdje in ontwikkeling, en deze zou volgens de eerdere verhalen slechts 0,1 seconde per ronde opleveren. Een van de redenen waarom Red Bull klaar is met Renault. Er staat ook beschikbaar, niet dat RB ze gaat gebruiken. Waarschijnlijk alleen wanneer de huidige motor kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik kan er nog steeds niet bij dat een team zoals Red Bull zo met de grond gelijk gemaakt wordt doordat ze een goed chassis hebben, maar geen motor. Ik weet dat Bernie er alles aan zal doen om Red Bull te houden, maar het mag toch niet zo zijn dat twee teams verdwijnen omdat ze beter zijn in het bouwen van een chassis?

Als fabrieksteam heb je al de nodige voordelen en kun je alles op elkaar afstemmen, Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat er geen regel is dat je aan iedereen, ongeacht de verwachte competitie, moet leveren wanneer je geen exclusieve deal hebt. Wat dat betreft ben ik het met Bernie eens dat de teams teveel invloed hebben en hierdoor de competitie vervalsen.

Wel leveren aan een team dat je zeker niet kan verslaan, maar niet leveren aan een team waar je bang voor bent is een absolute zwakte. Ga dan allemaal met dezelfde motor tijden.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Laatst online: 02-10 15:00

MrSleeves

You'll thank me later.

Het is niet alleen een team dat een goed chassis bouwt, maar ook een heel vervelende klant. Hoe goed is het voor Ferrari als ze door Red Bull met hun eigen motor worden verslagen? En als Ferrari Red Bull verslaat, beginnen ze dan net zo te zeuren als nu met Renault?
Ferrari kan dan alleen maar verliezen.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
MrSleeves schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:33:
Het is niet alleen een team dat een goed chassis bouwt, maar ook een heel vervelende klant. Hoe goed is het voor Ferrari als ze door Red Bull met hun eigen motor worden verslagen? En als Ferrari Red Bull verslaat, beginnen ze dan net zo te zeuren als nu met Renault?
Ik zie dat anders.

Je hebt al de voordelen van het afstemmen van de motor op het chassis. Als je dan als nog om de oren gereden wordt heb je je huiswerk niet goed gedaan.

Als het allemaal zo door de teams in stand gehouden wordt, is het competitie effect weg en kun je beter terug vallen op een standaard motor.

Red Bull is wel een jank partij, maar dat kun je wel weerleggen mits je gelijke onderdelen levert. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Knuffelbeer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:40:
Je hebt al de voordelen van het afstemmen van de motor op het chassis. Als je dan als nog om de oren gereden wordt heb je je huiswerk niet goed gedaan.
Als Ferrari van RB verliest, dan is dat de verdienste van RB en de fout van Ferrari, en als RB verliest dan krijg je gegarandeerd het gehuil van RB dat ze worden benadeeld, slechter materiaal krijgen, etc. De enige waar het nooit aan ligt is RB.

RB zal ook zelf water bij de wijn moeten doen en zichzelf als een goede partner moeten gaan presenteren, ipv als verwende kinderen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Wanneer je hetzelfde materiaal levert is er geen speld tussen te krijgen. Men wil RB alleen geen goed materiaal leveren.

Dat het jankerts zijn hebben ze wel bewezen, maar enigszins terecht is dat ook wel. Ik denk dat Renault dit jaar een vies spelletje speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RB wordt telkens neergezet als een lastig team, maar als je leverancier hun afspraken niet nakomt, niet open staat voor hulp en zelfs een concreet uitgewerkt voorstel voor winst naast zich legt omdat ze vinden dat ze het zelf beter kunnen, tja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:54:
RB wordt telkens neergezet als een lastig team, maar als je leverancier hun afspraken niet nakomt, niet open staat voor hulp en zelfs een concreet uitgewerkt voorstel voor winst naast zich legt omdat ze vinden dat ze het zelf beter kunnen, tja.
En red Bull betaalt voor de motoren, dan mag je kritiek hebben als ze twee jaar lang rotzooi krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

McLaren laat zien dat ze wel begrijpen dat je een relatie moet bouwen, maar dat je dan wel minstens een seizoen de prijs betaald. Red Bull eist het zonder aan de relatie te willen werken. You can't have your cake and eat it.

Het dreigen (als we onze zin niet krijgen dan spelen we niet meer) maakt dat alleen maar duidelijker.
Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:54:
Ook dan zijn er verschillende manieren om de relatie te beeindigen en een nieuwe aan te gaan :)

[ Voor 41% gewijzigd door gambieter op 19-10-2015 22:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:56:
Red Bull eist het zonder aan de relatie te willen werken.
Volgens mij heeft RB wel degelijk aangegeven geld en tijd beschikbaar te stellen voor een betere PU, maar is dit door Renault afgewimpeld. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 15:35

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Sinds de introductie van de v6 heeft Renault steken laten vallen en had RBR in dat opzicht wel recht van klagen, maar, waarom maakten ze geen plan b bij RBR?
Als Renault blijkbaar niet zo'n geweldige motorbouwer is (want in hun 4 jaar dat ze wel wonnen vonden ze het ook maar een matig product) waarom gaat men dan niet zelf op zoek naar een oplossing?

-Haal een andere onafhankelijke motorbouwer over de streep om in te stappen. (zoals McLaren en Honda)
-Verdiep jezelf in de materie en ga zelf motoren bouwen. (kost wat, maar dan ben je wel een works team)
-Ga Mercedes of Ferrari paaien/peilen voor een goede samenwerking. (niet ineens iets eisen zoals nu)

Legio mogelijkheden om Renault te wippen als ze hun best niet doen want plan b.
Nu is alles op de spits gedreven en wil eigenlijk niemand ze meer helpen. Want klagen, maar wel goed in auto's bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hippocampus schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:10:
Sinds de introductie van de v6 heeft Renault steken laten vallen en had RBR in dat opzicht wel recht van klagen, maar, waarom maakten ze geen plan b bij RBR?
Als Renault blijkbaar niet zo'n geweldige motorbouwer is (want in hun 4 jaar dat ze wel wonnen vonden ze het ook maar een matig product) waarom gaat men dan niet zelf op zoek naar een oplossing?

-Haal een andere onafhankelijke motorbouwer over de streep om in te stappen. (zoals McLaren en Honda)
-Verdiep jezelf in de materie en ga zelf motoren bouwen. (kost wat, maar dan ben je wel een works team)
-Ga Mercedes of Ferrari paaien/peilen voor een goede samenwerking. (niet ineens iets eisen zoals nu)

Legio mogelijkheden om Renault te wippen als ze hun best niet doen want plan b.
Nu is alles op de spits gedreven en wil eigenlijk niemand ze meer helpen. Want klagen, maar wel goed in auto's bouwen.
Plan A en B was waarschijnlijk VAG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:12:
[...]

Plan A en B was waarschijnlijk VAG...
Dan zijn ze daar sowieso veel te laat mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Volgens mij bouw je geen F1 motor om een F1 motor te bouwen, maar om je merk naamsbekendheid toe te brengen. Daar hangt een hele commerciële trein aan vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Knuffelbeer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:16:
Volgens mij bouw je geen F1 motor om een F1 motor te bouwen, maar om je merk naamsbekendheid toe te brengen. Daar hangt een hele commerciële trein aan vast. :)
Wat is dan betere reclame dan een motor met vleugels achterin hebben liggen? :)

Ik snap dat de energiedrankjes fabrikant geen motoren wil/hoeft te verkopen, maar als ze toch al zoveel centen in het F1 project pompen en zo graag willen winnen, waarom dan niet een worksteam opzetten?
Dan hoeven ze nooit meer te klagen over een ondeugdelijke partner, en kunnen ze het onderste uit de kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
MrSleeves schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:33:
Liever winnen of verliezen van een Red Bull Ferrari, dan met gemak winnen van Sauber en Haas Ferrari omdat ze een geknepen motor hebben. Zelfde geldt voor Mercedes.

Maar zo denken wij, maar niet de hoge machthebbers bij deze twee teams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Niet online
Hippocampus schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:21:
en kunnen ze het onderste uit de kan halen.
Denk je werkelijk dat het makkelijk is om een motor te bouwen? Laat staan een F1 motor.

Dat doe je niet even, zeker niet als je geen bedrijf hebt die er aan de achterkant van profiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Knuffelbeer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:30:
[...]

Denk je werkelijk dat het makkelijk is om een motor te bouwen? Laat staan een F1 motor.

Dat doe je niet even, zeker niet als je geen circus hebt die er aan de achterkant van profiteert.
Makkelijk zal het niet zijn nee, anders reden er wel meer teams rond met eigen motoren.
Maar zoals je zelf al zei, de auto en motor kunnen perfect op elkaar afgestemd worden.

pr technisch is het natuurlijk wel geweldig als RBR het hele F1 circus verslaat met eigen motor.

Maar als ze zelf niet gaan bouwen blijven ze altijd weer het risico lopen op een bagger motor en moeten we dan iedere keer weer de klaagzang van RBR aanhoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Knuffelbeer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:27:
Ik kan er nog steeds niet bij dat een team zoals Red Bull zo met de grond gelijk gemaakt wordt doordat ze een goed chassis hebben, maar geen motor. Ik weet dat Bernie er alles aan zal doen om Red Bull te houden, maar het mag toch niet zo zijn dat twee teams verdwijnen omdat ze beter zijn in het bouwen van een chassis?

Als fabrieksteam heb je al de nodige voordelen en kun je alles op elkaar afstemmen, Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat er geen regel is dat je aan iedereen, ongeacht de verwachte competitie, moet leveren wanneer je geen exclusieve deal hebt. Wat dat betreft ben ik het met Bernie eens dat de teams teveel invloed hebben en hierdoor de competitie vervalsen.

Wel leveren aan een team dat je zeker niet kan verslaan, maar niet leveren aan een team waar je bang voor bent is een absolute zwakte. Ga dan allemaal met dezelfde motor tijden.
Wat is dat voor socialistisch voorstel? ;).

Zou een commercieel bedrijf 500 miljoen investeren als ze weten dat hun sterkste concurrenten hun technologie ten alle tijden kunnen benutten? Als jij Bernie was en deze regel zou introduceren, blijft er maar 1 motorenbouwer over. De 'Pirelli motor van F1'.

F1 is geen liefdadigheid. F1 is een survival of the fittest. En ook grote namen verdwijnen daar. Lotus, Brabham, March, Tyrell, Bmw, Toyota, Benetton. Het is aan RB om strategisch nu de goede keuzes te maken, niet aan F1 om de regels te veranderen.
Hippocampus schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:36:
[...]

Makkelijk zal het niet zijn nee, anders reden er wel meer teams rond met eigen motoren.
Maar zoals je zelf al zei, de auto en motor kunnen perfect op elkaar afgestemd worden.

pr technisch is het natuurlijk wel geweldig als RBR het hele F1 circus verslaat met eigen motor.

Maar als ze zelf niet gaan bouwen blijven ze altijd weer het risico lopen op een bagger motor en moeten we dan iedere keer weer de klaagzang van RBR aanhoren?
Het is nagenoeg onmogelijk om zelf een competitieve F1 motor te bouwen. Als niet motorenbouwer mis je een aantal elementen:

- Expertise
- Gekwalifcieerd personeel
- Tijd (!)
- Fabriek
- Test benches, productiemachines etc.

Mercedes heeft - naar verluid - zo'n 300 miljoen geïnvesteerd in de periode 2011-2014 om de F1 motor zo goed te krijgen. Dat is een investering gebaseerd op reeds aanwezige fabrieken en basis nr van personeel en andere middelen.

Als RB iets vergelijkbaars wilt hebben ze 1) meer geld nodig dan dat en 2) VEEL meer tijd. Mercedes kon dit in drie jaar. RB zou dit kunnen in misschien 6 jaar tegen 1 miljard euro. Maar met wat voor motoren rijdt F1 over zes jaar? En wat nu als de economie slechter gaat en RB moet stoppen met F1? etc etc.

Als je dat allemaal in ogenschouw neemt, kan een team als RB simpelweg nooit zelf motoren gaan bouwen. Helaas...

[ Voor 32% gewijzigd door Requiem19 op 19-10-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
Requiem19 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:46:
[...]

Wat is dat voor socialistisch voorstel? ;).

Zou een commercieel bedrijf 500 miljoen investeren als ze weten dat hun sterkste concurrenten hun technologie ten alle tijden kunnen benutten? Als jij Bernie was en deze regel zou introduceren, blijft er maar 1 motorenbouwer over. De 'Pirelli motor van F1'.

F1 is geen liefdadigheid. F1 is een survival of the fittest. En ook grote namen verdwijnen daar. Lotus, Brabham, March, Tyrell, Bmw, Toyota, Benetton. Het is aan RB om strategisch nu de goede keuzes te maken, niet aan F1 om de regels te veranderen.
Surival of the fittest ja zeker, moet soms gewoon moeite doen om wakker te blijven ;) .

F1 is nu anderhalf uur rijden alsof je er 24 uur mee moet doen en WEC is een 6 uur lange sprintrace geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Streskip schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:04:
[...]

Surival of the fittest ja zeker, moet soms gewoon moeite doen om wakker te blijven ;) .

F1 is nu anderhalf uur rijden alsof je er 24 uur mee moet doen en WEC is een 6 uur lange sprintrace geworden.
Toch heb ik nog steeds meer plezier aan de baan tijdens LeMans, dan bij een F1 race. F1 kijk ik thuis wel, LeMans (elk jaar) meemaken, blijft een ervaring. * Firesphere <3 Rebellion

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Requiem19 schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 23:46:

Het is nagenoeg onmogelijk om zelf een competitieve F1 motor te bouwen. Als niet motorenbouwer mis je een aantal elementen:

- Expertise
- Gekwalifcieerd personeel
- Tijd (!)
- Fabriek
- Test benches, productiemachines etc.

Mercedes heeft - naar verluid - zo'n 300 miljoen geïnvesteerd in de periode 2011-2014 om de F1 motor zo goed te krijgen. Dat is een investering gebaseerd op reeds aanwezige fabrieken en basis nr van personeel en andere middelen.

Als RB iets vergelijkbaars wilt hebben ze 1) meer geld nodig dan dat en 2) VEEL meer tijd. Mercedes kon dit in drie jaar. RB zou dit kunnen in misschien 6 jaar tegen 1 miljard euro. Maar met wat voor motoren rijdt F1 over zes jaar? En wat nu als de economie slechter gaat en RB moet stoppen met F1? etc etc.

Als je dat allemaal in ogenschouw neemt, kan een team als RB simpelweg nooit zelf motoren gaan bouwen. Helaas...
True, het is ook wel een beetje luchtfietsen, maar als iemand er geld voor heeft is het Red Bull wel.
Maar dan nog hadden ze een betere motoren partner kunnen zoeken. Dat hele gedoe met de Vag (als de geruchtenmolen een beetje klopt) is dan ook te laat ingezet. Ze waren in hun top jaren al niet heel erg onder de indruk van de Renault, waarom dan niet een stok achter de deur houden om Renault mee te slaan als ze het verprutsen?
Zo'n deal als McLaren met Honda is aangegaan hadden zij ook kunnen doen, maar daar moet je dan niet pas halverwege 2015 pas aan beginnen denken.
Daarom snap ik het gepiep wel, maar is het ook voor een deel hun eigen schuld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
Firesphere schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:06:
[...]

Toch heb ik nog steeds meer plezier aan de baan tijdens LeMans, dan bij een F1 race. F1 kijk ik thuis wel, LeMans (elk jaar) meemaken, blijft een ervaring. * Firesphere <3 Rebellion
Om bij een F1 race te zijn trekt me echt niet.. Het is zó druk, en in anderhalf uur is het gebeurt. Nee, doe dan maar lekker Le Mans inderdaad, geweldig circuit, geweldige sfeer, geweldige fans! Die Ferrari 458, dat geluid galmt zo ziekelijk mooi door de tribune in de Ford Chicane. Die kap vangt al dat geluid op, je hoort dat geluid galmen tot dat ie ze gas los laat voor de Dunlop Curve :9~

Geprobeerd op te nemen, moet je horen hoe je die 458 maar blijft horen _/-\o_
[YouTube: https://youtu.be/DWe8KRFYDjc]

Heb nu 1x Le Mans (2012) en 2x Spa gedaan (2013, 2014) en dat was ook erg leuk. 's Middags richting Spa, 20 kilometer ervoor hotelletje pakken, lekker slapen en dan volgende dag vroeg naar het circuit. Pit walk erbij (gratiessss :*) ) en half uur na de start het circuit rond lopen. Is goed te doen in die 6 uur, ik wil in 2016 weer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Streskip schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 00:19:
[...]

Om bij een F1 race te zijn trekt me echt niet.. Het is zó druk, en in anderhalf uur is het gebeurt. Nee, doe dan maar lekker Le Mans inderdaad, geweldig circuit, geweldige sfeer, geweldige fans! Die Ferrari 458, dat geluid galmt zo ziekelijk mooi door de tribune in de Ford Chicane. Die kap vangt al dat geluid op, je hoort dat geluid galmen tot dat ie ze gas los laat voor de Dunlop Curve :9~

Geprobeerd op te nemen, moet je horen hoe je die 458 maar blijft horen _/-\o_
[video]

Heb nu 1x Le Mans (2012) en 2x Spa gedaan (2013, 2014) en dat was ook erg leuk. 's Middags richting Spa, 20 kilometer ervoor hotelletje pakken, lekker slapen en dan volgende dag vroeg naar het circuit. Pit walk erbij (gratiessss :*) ) en half uur na de start het circuit rond lopen. Is goed te doen in die 6 uur, ik wil in 2016 weer :)
Compleet offtopic, excuses modjes!

Doe mij die Rebellion maar. Die van 2015 sneden je bijna doormidden met hun geluid! Hoewel de jankende Ferrari's inderdaad nog aan de andere kant van't circuit te horen waren _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Knuffelbeer schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 22:27:

Ik zit er anders in. Waarom zouden andere teams motoren moeten leveren aan een prutsteam dat alleen een goed chassis kan bouwen en daarmee ineens kampioen wil worden? Laten ze bij RB maar een eigen motor ontwikkelen net als de echte top teams.
En anders, er zijn genoeg andere race klasses waar iedereen met gelijk materiaal rijdt. Kies je voor de F1 dan is het ontwerpen en bouwen van je eigen auto onderdeel van de sport (en niet enkel het ontwerpen en bouwen van die onderdelen die je toevallig wel beheerst) Probleem met RB is vooral dat ze denken dat een dikke portemonnee ze het recht op een grote bek geeft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:55

Player1S

Probably out in the dark

McLaren laat zien dat ze wel begrijpen dat je een relatie moet bouwen, maar dat je dan wel minstens een seizoen de prijs betaald. Red Bull eist het zonder aan de relatie te willen werken. You can't have your cake and eat it.

Het dreigen (als we onze zin niet krijgen dan spelen we niet meer) maakt dat alleen maar duidelijker.

[...]

Ook dan zijn er verschillende manieren om de relatie te beeindigen en een nieuwe aan te gaan :)
Honda betaald grof geld aan McLaren. RB betaald Renault (wat overigens deels terug komt via Infinity sponsoring).

Renault dreigde zelf met opstappen als deze motorformule er niet kwam. Is er gekomen en ze hebben er een potje van gemaakt.
RB bied hulp aan in de form van motorguru Marko Illien, wil Renault niks mee.

RB handen zijn echt niet brandschoon in deze maar laat het wel heel duidelijk zijn dat die van Renault minstens net zo vies zijn.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 14:34
McLaren laat zien dat ze wel begrijpen dat je een relatie moet bouwen, maar dat je dan wel minstens een seizoen de prijs betaald.
Begonnen de heren van Honda en McLaren het seizoen niet met de uitspraken dat ze na 4 races competetief zouden zijn? Daar waren de verwachtingen van de motor ook vele malen hoger toen de samenwerking tot stand kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Jurgen schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:02:
[...]

Begonnen de heren van Honda en McLaren het seizoen niet met de uitspraken dat ze na 4 races competetief zouden zijn? Daar waren de verwachtingen van de motor ook vele malen hoger toen de samenwerking tot stand kwam.
GP2 ENGINE, GP2 ENGINE :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
L1nt schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

Honda betaald grof geld aan McLaren. RB betaald Renault (wat overigens deels terug komt via Infinity sponsoring).

Renault dreigde zelf met opstappen als deze motorformule er niet kwam. Is er gekomen en ze hebben er een potje van gemaakt.

RB handen zijn echt niet brandschoon in deze maar laat het wel heel duidelijk zijn dat die van Renault minstens net zo vies zijn.
Eens.

We moeten gewoon meer Honda's (zonder exclusive deals) hebben in de sport om teams te voorzien van motoren. Hopelijk komt het Cosworth plan echt van de grond met een competitieve motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
L1nt schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:56:
[...]

Niet alle details zullen bekend zijn. Renault heeft er geen enkel belang bij om mee te doen maar er willens en wetens een puinhoop van te maken.

Feit is wel dat RB en Renault samen het avontuur aangegaan zijn. Twee volwassen partijen die een samenwerkingscontract zijn aangegaan om binnen topsport een prestatie neer te leggen. Als het dan tegenzit moet je niet gaan zwartepieten, maar constructief samen naar een oplossing toewerken.
Dat RB hulp aangeboden heeft en Renault die weigert zal zijn reden wel hebben. Welke? Misschien is RB voor Renault wel minder belangrijk dan Renault voor RB. Punt is dat RB nu een probleem heeft omdat ze geen vriendjes meer hebben om mee te spelen. Een beetje reflexie naar hoe RB met zijn partners omgaat kan dus geen kwaad.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:25:
[...]

Niet alle details zullen bekend zijn. Renault heeft er geen enkel belang bij om mee te doen maar er willens en wetens een puinhoop van te maken.

Feit is wel dat RB en Renault samen het avontuur aangegaan zijn. Twee volwassen partijen die een samenwerkingscontract zijn aangegaan om binnen topsport een prestatie neer te leggen. Als het dan tegenzit moet je niet gaan zwartepieten, maar constructief samen naar een oplossing toewerken.
Dat RB hulp aangeboden heeft en Renault die weigert zal zijn reden wel hebben. Welke? Misschien is RB voor Renault wel minder belangrijk dan Renault voor RB. Punt is dat RB nu een probleem heeft omdat ze geen vriendjes meer hebben om mee te spelen. Een beetje reflexie naar hoe RB met zijn partners omgaat kan dus geen kwaad.
Red Bull was gewoon een klant, als je betaalt, dan mag je prestaties verlangen. Dat kun je 1 jaar toleren, maar twee jaar is echt neit te doen.

Ik geef Red Bull groot gelijk, renault heeft prutswerk afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Technisch zul je best gelijk hebben met dat RB als klant eisen mag stellen. Alleen de praktijk is dat RB geen vriendjes meer heeft om mee te spelen en ook komend jaar kansloos is voor een podium plek.
Wat koop je dus voor je gelijk?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Geneuzel duurt al weken, goede reclame voor de sport weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:59
Ik word er eerlijk gezegd ook een beetje moe van. Het is inmiddels elk weekend dat de motorendeal overheerst en er eigenlijk weinig meer echt gefocust wordt op het racen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 19:19
hjs schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:35:
Dat verontrust me nog het meest. Niet dat laatste (reclame), want de F1 heeft tientallen crises overleefd. Maar meer dat de hele situatie nog steeds muurvast lijkt te zitten. RB dreigt de F1 te verlaten als ze geen competitieve motor hebben en erkent enkel een a-spec Mercedes of Ferrari motor als zodanig. Mercedes en Ferrari roepen al die tijd dat ze niet van zins zijn a-spec motoren aan RB te leveren.

Inmiddels begint de tijd echt te dringen. Op 1 maart beginnen de eerste testen, dat is over 4 maanden, en om op zo korte termijn nog je chassis aan te passen mocht Mercedes of Ferrari toch over de brug komen lijkt bijkans onmogelijk. Ergo, RB zal in ieder geval de eerste helft van het seizoen wederom geen potten kunnen breken.

Het enige alternatief is bij Renault blijven, maar ook daarvan blijft men - zelfs nu de wolken wel heel donker zijn geworden - beweren dat het een gepasseerd station is.

Het lijkt allemaal te lang te duren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Zo lang de F1 bestaat zijn er teams die komen en teams die gaan. RB heeft mooie jaren gehad maar de F1 gaat echt wel door als ze uitstappen. Als "onze" Max niet onder die paraplu zou rijden zouden wij de soap amper opgemerkt hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Ik begin er ook langzaam een hard hoofd in te hebben. Zeker omdat volgens mij Mercedes heeft geroepen dat de F1 wel overleeft als RB van het toneel verdwijnt. Daarmee hebben ze eigenlijk het uitreden van RB ingeluidt imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Commerciële belang is gewoon te groot voor RB.

RB zal de onderhandelingen net zo lang laten doorgaan als zij kunnen (qua benodigde tijd om de motor inbouw te designen). Uiteindelijk zal RB genoegen nemen met de beste deal op dat moment. Vermoedelijk geen 2016 spec, maar misschien een 2016 b spec, dus constant 1 of 2 upgrades achter het works team.

Nu uitstappen uit F1 is kapitaalvernietiging die zelfs RB niet graag zal laten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 10:03

Damian

Insane Obtrusion

Dat roept ie al sinds de V6 er is, dus niks nieuws aan :/

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Ecclestone moet ook eens ophouden met het bashen van de huidige Formule. Hij is een van de oorzaken van de huidige situatie, en het drama wordt allemaal zwaar overdreven door alle betrokkenen.

Er is ergens een regel over het in diskrediet brengen van de sport, staan behoorlijke straffen op. Die moeten ze ook eens op dit soort media-uitingen gaan toepassen, want zolang de F1 zelf blijft roepen dat het kut is, wordt het sowieso niets....
RedBull zegt in de marketing toch ook niet, RedBull smaakt niet.... Nee, ze prijzen het aan, net zoals de F1 met zichzelf zou moeten doen. In plaats van al dat geklaag elke keer maar weer.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het probleem met de huidige Formule is de dominantie van Mercedes. Als je de vergelijking maakt met eerdere periodes van dominantie is dit extreem. Meer dan Honda in de jaren 80, Ferrari in 2000 en onlangs RBR. Ja, die wonnen ook veel kampioenschappen, maar in geleide rondes en overwinningen waren die lang niet zo ver vooruit.

Is dat de schuld van Mercedes? Nee. Is dat de schuld van de regels? Een beetje. Maar vooral van de andere teams. Die hebben hun huiswerk niet gedaan. En nu kan je dat lastig terugdraaien. Mercedes ligt 2 jaar voor in ontwikkeling. Nu kan je het hebben over de wet van de remmende voorsprong, maar dan praat je alsnog over 2018 voordat iemand de kans maakt serieus competitie te leveren.

Het tokensysteem zorgt er vooral voor dat er nog enigszins competitie is. Anders was Mercedes al veel verder weg geweest. En die spelen alsnog een spelletje. Meestal rijden ze letterlijk met twee vingers in de neus bij de rest weg. Dan gaan ze vervolgens op een lagere engine modus verder. Kijk maar naar de gisteren gedeelde analyse van AMuS. Ferrari speelt letterlijk tweede viool en dit is volgend jaar nog steeds zo.

Het gekke is ook nog eens dat de auto van Mercedes helemaal niet extreem goed is en ze ook best wel betrouwbaarheidsproblemen hebben. Alleen die motor maskeert al die problemen. Zodra ze echt onder druk komen, dan maken ze fouten. Dat deden ze in Monaco met Hamilton. En met de achtervleugel problemen van Hamilton in Sochi had er best wel wat mogelijk geweest. Zo zijn er meer voorbeelden. Vettel ligt niet voor niks voor op Rosberg in het kampioenschap. Er is meer mogelijk dit jaar, maar lang niet genoeg om voor een kampioenschap te gaan.

De oplossing? Andere competitieve auto’s met Mercedes laten rijden. Zoals RBR. Of wachten op 2018. Of meer ontwikkel tokens toekennen aan Honda, Renault en Ferrari t.o.v. Mercedes. Dan krijgen die meer ruimte om te ontwikkelen. Is dat laatste eerlijk? Nee, maar voor de kijker is er zo weinig meer aan. En dan gaat het vooral om de neutrale kijker. De fans kijken toch wel en vinden de intrige zelfs leuk. Als je nu kijkt naar MotoGP, die hebben enorm veel spektakel en inhaalacties om de leiding. F1 heeft wel spektakel, maar niet om de top posities.

Dus er zullen rigoureuze maatregelen genomen moeten worden. Zo moet je volgens mij de uitspraken van Ecclestone ook zien. Niemand kan dat geluid wat schelen (uiteindelijk). Als er maar spektakel is. Door hele extreme voorstellen te doen, hoopt hij een aantal minder extreme zaken door te kunnen voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Ecclestone denkt dat het op termijn noodzakelijk is dat er een onafhankelijke motorenleverancier komt, ook vanwege de problemen die Red Bull Racing en satellietteam Toro Rosso (de renstal van Max Verstappen) ondervinden in de zoektocht naar een nieuwe partner en het moeizame eerste jaar dat McLaren met Honda doormaakt.

"Ik kijk hier al anderhalf jaar naar. Als Ferrari en Mercedes maar aan één team willen leveren, heeft op den duur niemand een motor."
Aan de ene kant zie ik hier wel wat in, aan de andere kant vernietig je dan een beetje de charme van formula 1 waar alles conceptueel is en voorloopt in de ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:04
Dat Mercedes en Ferrari geen a-spec motoren wil leveren aan red bull zegt ook wel wat over het vertrouwen in eigen personeel. Kennelijk hebben ze er dus geen vertrouwen in dat ze een betere auto kunnen maken dan red bull. Dat vind ik zo zwak he. Ergens zou ik het dan supermooi vinden als red bull zelfs met de b-spec motoren kampioen zou worden volgend jaar.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Tosemime schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:09:
Dat Mercedes en Ferrari geen a-spec motoren wil leveren aan red bull zegt ook wel wat over het vertrouwen in eigen personeel. Kennelijk hebben ze er dus geen vertrouwen in dat ze een betere auto kunnen maken dan red bull. Dat vind ik zo zwak he. Ergens zou ik het dan supermooi vinden als red bull zelfs met de b-spec motoren kampioen zou worden volgend jaar.
Dan moet RB ook een A-spec chassis aan Mercedes leveren.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
BlauweFles schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:46:
Het probleem met de huidige Formule is de dominantie van Mercedes. Als je de vergelijking maakt met eerdere periodes van dominantie is dit extreem. Meer dan Honda in de jaren 80, Ferrari in 2000 en onlangs RBR. Ja, die wonnen ook veel kampioenschappen, maar in geleide rondes en overwinningen waren die lang niet zo ver vooruit.

Is dat de schuld van Mercedes? Nee. Is dat de schuld van de regels? Een beetje. Maar vooral van de andere teams. Die hebben hun huiswerk niet gedaan. En nu kan je dat lastig terugdraaien. Mercedes ligt 2 jaar voor in ontwikkeling. Nu kan je het hebben over de wet van de remmende voorsprong, maar dan praat je alsnog over 2018 voordat iemand de kans maakt serieus competitie te leveren.

Het tokensysteem zorgt er vooral voor dat er nog enigszins competitie is. Anders was Mercedes al veel verder weg geweest. En die spelen alsnog een spelletje. Meestal rijden ze letterlijk met twee vingers in de neus bij de rest weg. Dan gaan ze vervolgens op een lagere engine modus verder. Kijk maar naar de gisteren gedeelde analyse van AMuS. Ferrari speelt letterlijk tweede viool en dit is volgend jaar nog steeds zo.

Het gekke is ook nog eens dat de auto van Mercedes helemaal niet extreem goed is en ze ook best wel betrouwbaarheidsproblemen hebben. Alleen die motor maskeert al die problemen. Zodra ze echt onder druk komen, dan maken ze fouten. Dat deden ze in Monaco met Hamilton. En met de achtervleugel problemen van Hamilton in Sochi had er best wel wat mogelijk geweest. Zo zijn er meer voorbeelden. Vettel ligt niet voor niks voor op Rosberg in het kampioenschap. Er is meer mogelijk dit jaar, maar lang niet genoeg om voor een kampioenschap te gaan.

De oplossing? Andere competitieve auto’s met Mercedes laten rijden. Zoals RBR. Of wachten op 2018. Of meer ontwikkel tokens toekennen aan Honda, Renault en Ferrari t.o.v. Mercedes. Dan krijgen die meer ruimte om te ontwikkelen. Is dat laatste eerlijk? Nee, maar voor de kijker is er zo weinig meer aan. En dan gaat het vooral om de neutrale kijker. De fans kijken toch wel en vinden de intrige zelfs leuk. Als je nu kijkt naar MotoGP, die hebben enorm veel spektakel en inhaalacties om de leiding. F1 heeft wel spektakel, maar niet om de top posities.

Dus er zullen rigoureuze maatregelen genomen moeten worden. Zo moet je volgens mij de uitspraken van Ecclestone ook zien. Niemand kan dat geluid wat schelen (uiteindelijk). Als er maar spektakel is. Door hele extreme voorstellen te doen, hoopt hij een aantal minder extreme zaken door te kunnen voeren.
True, ik acht de kans heel groot dat we volgend jaar weer Hamilton hebben die met zijn gemak 3/4 van de races wint...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
BlauweFles schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 11:46:

Voor een groot deel eens met je verhaal en er moet echt wat gebeuren. Maar, Ferrari was in zijn hoogtij 2001-2002 jaren ook gewoon heel erg dominant;

2001
Scuderia Ferrari 179 pnt
McLaren-Mercedes 102 pnt

2002;
Scuderia Ferrari 221 pnt
Williams-BMW 92 pnt

2004
Scuderia Ferrari 244pnt
BAR 111pnt

Dit met een puntentelling van 10 - 6 - 4 - 3 - 2 - 1 (en 2004 10-8-6-5-4-3-2-1)is natuurlijk ook gewoon van hetzelfde dominantie kaliber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Het begint gewoon echt te dringen voor Red Bull qua tijd. Over een 5 maanden begint al het nieuwe seizoen. Tsja...... Binnen nu en 2 weken moet er een deal zijn, anders gaat het echt niet meer gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat er 'iets' moet gebeuren, misschien wel. Echter vind ik niet dat je één bepaald team of motorbouwer mag 'straffen' omdat zij het beste product maken. Dat komt er op neer dat wanneer je elke voetbalwedstrijd zou winnen, je maar met of 0-3 moet beginnen of eigen doelpunten 'moet' maken. Je mag nooit en te nimmer iemand of iets straffen omdat zij de beste zijn. Dan moet de rest maar beter hun best doen, klaar.

Gewoon het hele jaar die motoren laten upgraden, ongeacht hoeveel motoren of hoeveel aanpassingen, dan krijg je mijn inziens weer wat competitie. Maar ook dan zal er altijd iemand zijn die de beste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

hjs schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 09:35:
Mensen hebben het al weken, zo niet maanden, over Red Bull, met alle nieuwskoppen erbij.

"The only thing worse than being talked about is not being talked about."

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 20-10-2015 13:23 . Reden: intelligentere quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
De uitspraken van Ecclestone vind ik bijna van paniek getuigen. Er zijn in het verleden vaker dominante periode's geweest (eigenlijk vaker wel dan niet), maar schijnbaar is de nood nu wel heel erg hoog.

Zou kunnen betekenen dat RB écht (maar dan ook echt) overweegt om te stoppen als ze geen a-spec krijgen, of dat het ontwerp van Mercedes (met de gescheiden turbo) dusdanig is dat de andere fabrikanten hebben aangegeven dit met het huidige token-systeem niet te kunnen evenaren. Of een combinatie van beiden.

Bernie sluit nog steeds de deals met de TV-stations en de circuits. En hoewel hier in Nederland door Max de interesse voor F1 fiks groter is dan voorheen, is de kans vrij groot dat nu alle spanning weg is de onderhandelingen elders veel moeizamer gaan. Er kwam de afgelopen 20 jaar flink wat F1 geld uit Duitsland, maar als er geen Duitser kans maakt op het kampioenschap zakt de interesse daar ook als een plumpudding in elkaar. Het zijn wat dat betreft net Nederlanders ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

alexbl69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:52:
De uitspraken van Ecclestone vind ik bijna van paniek getuigen. Er zijn in het verleden vaker dominante periode's geweest (eigenlijk vaker wel dan niet), maar schijnbaar is de nood nu wel heel erg hoog.

Zou kunnen betekenen dat RB écht (maar dan ook echt) overweegt om te stoppen als ze geen a-spec krijgen, of dat het ontwerp van Mercedes (met de gescheiden turbo) dusdanig is dat de andere fabrikanten hebben aangegeven dit met het huidige token-systeem niet te kunnen evenaren. Of een combinatie van beiden.

Bernie sluit nog steeds de deals met de TV-stations en de circuits. En hoewel hier in Nederland door Max de interesse voor F1 fiks groter is dan voorheen, is de kans vrij groot dat nu alle spanning weg is de onderhandelingen elders veel moeizamer gaan. Er kwam de afgelopen 20 jaar flink wat F1 geld uit Duitsland, maar als er geen Duitser kans maakt op het kampioenschap zakt de interesse daar ook als een plumpudding in elkaar. Het zijn wat dat betreft net Nederlanders ;) .
In Duitsland ging het maar om één man, en dat was M. Schumacher. Elke andere Duitser, als in coureur in merk, doet de Duitser niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
fynrd1 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:06:
[...]

In Duitsland ging het maar om één man, en dat was M. Schumacher. Elke andere Duitser, als in coureur in merk, doet de Duitser niet zoveel.
Dit. Vooral aangezien Vettel helemaal niet zo populair is in Duitsland. Nog maar niet te spreken over Rosberg, waarvan veel mensen vinden dat hij niet eens een Duitser is.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kid1988 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:18:
[...]
Dit. Vooral aangezien Vettel helemaal niet zo populair is in Duitsland. Nog maar niet te spreken over Rosberg, waarvan veel mensen vinden dat hij niet eens een Duitser is.
Vreemd? Zouden ze wel iets op hebben met Wehrlein? Kan goed butsen, de onschuld uithangen en ook heel boos kijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 15:09
[...]

Wat ik ook wel kan begrijpen. Alhoewel hij in duitsland is geboren is hij al vrij vroeg naar monaco verhuisd en heeft een dubbele nationaliteit (fins, duits) en heeft vroeg in zijn carriere onder finse vlag geraced. Het is toch een beetje keke jr. Waardoor hij misschien wel eerder als fins dan duits gezien wordt.

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe rosberg zichzelf ziet.

Net zoals max in belgie is geboren, maar vanwege jos meer als nederlanders wordt gezien. (al raced hij dan weer wel onder nederlandse vlag.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48
alexbl69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 13:52:
He grote verschil tussen de dominantie nu en 10 jaar geleden, was dat de teams toen ongelimiteerd konden testen en veranderen.

Nu zijn de regels zo strict dat als je 1 simpele ontwerpfout maakt, je gewoon 2 of 3 seizoenen achter de feiten aan loopt. Dit wordt nog eens verergerd door het probleem dat er unaniem met veranderingen moet worden ingestemd door de teams. En dat laatste gaat gewoon niet gebeuren.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 15:09
SnowDude schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

He grote verschil tussen de dominantie nu en 10 jaar geleden, was dat de teams toen ongelimiteerd konden testen en veranderen.

Nu zijn de regels zo strict dat als je 1 simpele ontwerpfout maakt, je gewoon 2 of 3 seizoenen achter de feiten aan loopt. Dit wordt nog eens verergerd door het probleem dat er unaniem met veranderingen moet worden ingestemd door de teams. En dat laatste gaat gewoon niet gebeuren.
Denk dat je laatste punt erg belangrijk is. Voorheen werden er tijdens dominante periodes nog vaak aanpassingen aan het reglement doorgevoerd om andere teams een kans te geven. Dit gebeurt nu gewoon niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Maar laat de extreme dominantie van toen niet ook zien dat ongelimiteerd testen juíst kan zorgen voor een groter niveau verschil?

Ik wil er niet aan denken hoe sterk de Mercedes motor zou zijn als er geen token limiet was... angstig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

[...]

Nu zijn de regels zo strict dat als je 1 simpele ontwerpfout maakt, je gewoon 2 of 3 seizoenen achter de feiten aan loopt. Dit wordt nog eens verergerd door het probleem dat er unaniem met veranderingen moet worden ingestemd door de teams.En dat laatste gaat gewoon niet gebeuren..
Ik denk toch dat er ergens wel iets gaat veranderen, niemand zit te wachten op nog 5 jaar Mercedes dominantie (behalve Mercedes zelf)

Een seizoen of twee, drie domineren is niet heel erg maar het feit dat men dat al twee, drie jaar van te voren weet en er niks aan kan doen is geen goede zaak. Er moet wel kans op competitie blijven anders wil straks geen hond meer inspringen/meedoen/kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48
Requiem19 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Maar laat de extreme dominantie van toen niet ook zien dat ongelimiteerd testen juíst kan zorgen voor een groter niveau verschil?

Ik wil er niet aan denken hoe sterk de Mercedes motor zou zijn als er geen token limiet was... angstig.
Tja, heel simpel, er is een theoretisch maximum, en hoe dichter je daar bij komt hoe minder progressie je nog kan maken.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Requiem19 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Dat werkt inderdaad 2 kanten op. Maar een enorme voorsprong in combinatie met stringente test- en ontwikkelrestricties betekent bijkans dat je een achterstand per definitie niet in kan lopen.
[...]

Dacht eerlijk gezegd ook alleen aan Vettel :) . Rosberg idd, die zie ik eigenlijk helemaal niet als Duitser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
alexbl69 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:47:
[...]

Dat werkt inderdaad 2 kanten op. Maar een enorme voorsprong in combinatie met stringente test- en ontwikkelrestricties betekent bijkans dat je een achterstand per definitie niet in kan lopen.

[...]

Dacht eerlijk gezegd ook alleen aan Vettel :) . Rosberg idd, die zie ik eigenlijk helemaal niet als Duitser.
Dus daarom moet je op basis van kracht tokens toekennen. De zwakste broeders krijgen de meeste tokens. Mercedes dus het minste. Zo trek je het veld gelijk.

Ik vind het angstig dat Mercedes aangeeft nu al tokens in te zetten om volgend jaar een groot redesign te kunnen doen. Die blazen iedereen uit het water op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

perpixel schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:34:
[...]

Wat ik ook wel kan begrijpen. Alhoewel hij in duitsland is geboren is hij al vrij vroeg naar monaco verhuisd en heeft een dubbele nationaliteit (fins, duits) en heeft vroeg in zijn carriere onder finse vlag geraced. Het is toch een beetje keke jr. Waardoor hij misschien wel eerder als fins dan duits gezien wordt.

Ik vraag me eigenlijk wel af hoe rosberg zichzelf ziet.

Net zoals max in belgie is geboren, maar vanwege jos meer als nederlanders wordt gezien. (al raced hij dan weer wel onder nederlandse vlag.)
hardware-lover schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:33:
[...]

Vreemd? Zouden ze wel iets op hebben met Wehrlein? Kan goed butsen, de onschuld uithangen en ook heel boos kijken.
Duitsers zijn veel minder chauvinistisch dan Nederlanders. Als het op sport (en andere dingen) aankomt houden ze van winnen, domineren, en niet opgeven. Winnen over lijken overigens, en dit was ook een wel wat Schumacher belichaamde. Zo zijn een Vettel, Rosberg, Hulkenberg, en Sutil etc. meer van die normale types die het over lijken mentaliteit ontberen. Vettel heeft het ergens wel in zich denk ik, maar het gat dat Schumacher heeft achter gelaten is gewoon heel groot, ook in Italië trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BlauweFles schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 15:58:
[...]

Dus daarom moet je op basis van kracht tokens toekennen. De zwakste broeders krijgen de meeste tokens. Mercedes dus het minste. Zo trek je het veld gelijk.

Ik vind het angstig dat Mercedes aangeeft nu al tokens in te zetten om volgend jaar een groot redesign te kunnen doen. Die blazen iedereen uit het water op deze manier.
of ze doen een Renaultje

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:33
[...]

Helaas is een van de beste coureurs niet in een van de beste auto's. Anders hadden de Duitsers om wat voor te juichen.
Ik bedoel natuurlijk Mr. Perfect Hair: Nico Hulkenberg.

Echt na een dubbel (of driedubbel?) stint in de 24h zat zijn haar nog steeds perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 17:17

AzzKickah

06-CENSORED

Is een pruik joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zouden er voldoende regenbanden zijn voor het komende weekend? Het lijkt op dit moment geen enkele dag helemaal droog te blijven. Met vooruitzichten voor regen op zondag zullen ze tijdens de vrije training toch ook wel gaan rijden en niet dat we weer hetzelfde tafereel krijgen zoals in Japan en Rusland. Ik mag het hopen, gewoon weer eens een regen-race en dan niet dat de helft van de race vanaf de start weer achter de safetycar wordt afgelegd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Ecclestone gooit het "alles eraan doen om RedBull te behouden" over een andere boeg:
Red Bull hoeft niet op medelijden uit de Formule 1 te rekenen als het geen motor voor 2016 kan vinden en zich moet terugtrekken. Bernie Ecclestone denkt zelfs al aan een rechtszaak.
Dat maakt de commerciële uitbater van de sport duidelijk in interview met The Independent. Red Bull heeft een deal met Ecclestone die het haar verplicht tot en met 2020 mee te doen in de Formule 1, maar deelname van de teams van de energiedrankfabrikant is onzeker nadat het haar contract met Renault voor 2016 in alles behalve officiële zin verbrak en daarna nul op het rekest kreeg van Mercedes en Ferrari voor het leveren van motoren.

Hoewel Ecclestone heeft aangegeven er alles aan te doen om Red Bull in de Formule 1 te houden, zal hij geen mededogen tonen als het toch moet stoppen, want dat zou volgens hem dan door eigen toedoen zijn. Ecclestone geeft daarom tegenover The Independent aan dat hij al heeft nagedacht over hoe een eventuele rechtszaak zou gaan, want als Red Bull contractbreuk pleegt, moet het honderden miljoenen euro's boete betalen.

"Als het daar van komt, zou Red Bull zich er vermoedelijk op beroepen dat ze niet mee kunnen doen omdat ze geen motor hebben. Mijn reactie daarop zou echter zijn dat ze er toen ze het contract tekenenden al voor hadden moeten zorgen dat ze een motor hadden. Het is immers hun eigen verantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat ze een motor hebben en kunnen racen."

'Doe het er maar mee'
Wie ondertussen niet bepaald overloopt van sympathie voor Red Bull, is Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn. "Wij hebben een lange geschiedenis met ze, want wij hebben Red Bull naar de Formule 1 gehaald en tien jaar met ze gewerkt toen ze onze sponsor waren. Maar", zo vervolgt ze. "Als je naar de laatste jaren kijkt, is Red Bull vaak weggekomen met het niet nakomen van afspraken met anderen."

"Ik denk dan ook dat ze het maar moeten doen met wat ze nu qua motor aangeboden krijgen en er mee moeten leren leven. Wij doen dat ook al jaren, dus waarom zou Red Bull dat niet kunnen?", aldus Kaltenborn, die echter niet uitsluit dat 'het succes Red Bull misschien heeft veranderd'.

Renault
Red Bull schijnt in zekere zin al tot inkeer gekomen zijn wat betreft het verbreken van de relatie met Renault. Na maanden van afgeven op de Franse motorfabrikant, zou het nu proberen de relatie weer te lijmen. Volgens Renault-adviseur Alain Prost kan dat echter wel eens te laat zijn: "Ik weet niet of de relatie nog gerepareerd kan worden, want deze heeft veel schade opgelopen", vertelt de viervoudig wereldkampioen aan Canal+.

"Red Bull-eigenaar Dietrich Mateschitz is er bovendien heel duidelijk over geweest dat hij niet verder wil met Renault, terwijl Renault-ceo Carlos Ghosn gezegd heeft dat Renault niet als motorleverancier door wil gaan. Ik zie dan ook geen manier waarop dit nog gunstig voor Red Bull kan uitpakken."
bron: Formule1.nl

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wie ondertussen niet bepaald overloopt van sympathie voor Red Bull, is Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn. "Wij hebben een lange geschiedenis met ze, want wij hebben Red Bull naar de Formule 1 gehaald en tien jaar met ze gewerkt toen ze onze sponsor waren. Maar", zo vervolgt ze. "Als je naar de laatste jaren kijkt, is Red Bull vaak weggekomen met het niet nakomen van afspraken met anderen."
Kaltenborn is natuurlijk iemand die elk contract nakomt, niet waar?

Sutil en vd Garde weten wel beter... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

gambieter schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:12:
[...]

Bij het lezen van haar commentaar dacht ik ook "En hoe populair danwel betrouwbaar ben je zelf?" Zoals ik eerder heb geroepen, niet om Peter Sauber maar Kaltenborn gooit de boel dusdanig te grabbel dat ze van mij failliet mogen gaan.

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24
Destruction schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:10:
Ecclestone gooit het "alles eraan doen om RedBull te behouden" over een andere boeg:
[...]
bron: Formule1.nl
Heeft RB nu eigenlijk al formeel het contract met Renault opgezegd of niet? Niet toch?
In dat geval is Renault ook verplicht motoren te leveren.

Zelfs met motoren kan RBR / STR dan met 4 auto's op de grid gaan staan en race na race alleen het minimale doen om Ecclestone te etteren... Kijken of ie daar blij van wordt.
Wel een uitdaging dan.. Dan krijg je een seizoen lang een start, gevolgd door een SC vanwege 4 auto's die eerst weggesleept moeten worden.. En dan moet Ecclestone ze ook betalen ook..

Denk dat de auto's naar alle circuits vervoeren minus het geld waar ze recht op hebben als historisch team nog niet eens een slechte deal is in vergelijking met de boete voor contractbreuk.

Het hoort allemaal bij het spelletje, maar het lijkt erop dat uiteindelijk de fans aan het kortste eind gaan trekken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze hebben nog één token beschikbaar bij Renault, 11 stuks verwerkt in hun laatste krachtbron. Nu nog een voertuig beschikbaar krijgen om hem in te hangen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CRxYcQqW0AAMmbN.png:large

Renault has used 11 of its remaining 12 engine tokens for an engine update that will be made available to Red Bull at the United States Grand Prix..
...
ICE focus

Motorsport.com understands the changes, which leave Renault with just one token remaining, are focused on improving the power and efficiency of the internal combustion engine

...

Als RB het Renault/F1 bijltje er bij neer gaat gooien dan zullen ze de krachtbron niet meer gebruiken de rest van het seizoen? Waarom zouden ze?

Als RB de motor in een RBR gaat hangen dan zie ik ze volgend jaar ook nog wel met een Renault krachtbron rondrijden, samen met (nu nog) Lotus, die hebben tenslotte volgend jaar geen Mercedes power meer. STR gaat dan met Ferrari 2015 PK's de baan op? Of krijgen we 3 teams met Renault power volgend jaar, zou ook nog kunnen.

Fijn hè, al dat gespeculeer tot werkelijk duidelijk is wat het gaat worden voor 2016. 8)

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 20-10-2015 20:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

hardware-lover schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:47:
Ze hebben nog één token beschikbaar bij Renault, 11 stuks verwerkt in hun laatste krachtbron. Nu nog een voertuig beschikbaar krijgen om hem in te hangen.

Renault has used 11 of its remaining 12 engine tokens for an engine update that will be made available to Red Bull at the United States Grand Prix..
...
ICE focus

Motorsport.com understands the changes, which leave Renault with just one token remaining, are focused on improving the power and efficiency of the internal combustion engine

...

Als RB het Renault bijltje er bij neer gaat gooien dan zullen ze de krachtbron niet meer gebruiken de rest van het seizoen? Waarom zouden ze?

Als RB de motor in een RBR gaat hangen dan zie ik ze volgend jaar ook nog wel met een Renault krachtbron rondrijden, samen met (nu nog) Lotus, die hebben tenslotte volgend jaar geen Mercedes power meer. STR gaat dan met Ferrari 2015 PK's de baan op? Of krijgen we 3 teams met Renault power volgend jaar, zou ook nog kunnen.

Fijn hè, al dat gespeculeer tot werkelijk duidelijk is wat het gaat worden voor 2016. 8)
Ik zou die keuze van nieuwe motor trouwens gewoon aan de coureur overlaten. Zo van "nieuwe motor en achteraan starten? Of oude motor en hopen dat het verschil niet te groot is"?

Wel raar dat Renault nergens meldt hoeveel sneller de nieuwe krachtbron zou moeten zijn. Hoor van zowel RBR als TR eigenlijk geen reacties

Zelf denk ik echter dat het volgend jaar gewoon Renault gaat worden voor beide teams. En ik gok dat RB aardig wat geld en inspraak gaat eisen bij Renault als het erop aan komt. Dat ze bijvoorbeeld een groot deel van de ontwikkeling bekostigen, maar zo meer garanties krijgen dat het goed komt oid.

[ Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 20-10-2015 20:03 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als het weer werkelijk zo slecht gaat worden dan nu voorspeld dan zullen ze het verschil sowieso niet gaan merken ben ik bang. Dan ben je misschien zelfs nog beter af met minder i.p.v. meer PK's.

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 20-10-2015 20:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

hardware-lover schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 18:41:
Zouden er voldoende regenbanden zijn voor het komende weekend? Het lijkt op dit moment geen enkele dag helemaal droog te blijven. Met vooruitzichten voor regen op zondag zullen ze tijdens de vrije training toch ook wel gaan rijden en niet dat we weer hetzelfde tafereel krijgen zoals in Japan en Rusland. Ik mag het hopen, gewoon weer eens een regen-race en dan niet dat de helft van de race vanaf de start weer achter de safetycar wordt afgelegd.
Als er voor de race en quali regen verwacht word, zullen ze in ieder geval meer rijden om de auto af te stellen. Het lijkt er iig op dat vrijdag en zaterdag 100% nat zullen zijn, en zondag is de enige kans op wat droger weer.

Ga er maar vanuit dat ze dus wat sets van die regenbanden en intermediates willen sparen voor zondag, maar er wordt wel gereden in de trainingen omdat er zoveel regen verwacht is.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
gambieter schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 19:12:
[...]

Dieter Mateschitz was toen zelfs aandeelhouder van Sauber. Monisha, ken je klassiekers...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Ankona schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 12:12:
[...]

Dan moet RB ook een A-spec chassis aan Mercedes leveren.
NOPE!! RB is geen chassisleverancier maar mercedes is wel een motorleverancier....en zo simpel is het maar net.
Of je bent een motorleverancier of niet en dan verkoop je geen motoren aan andere teams.

*snip* niet zo op de man

Mercedes heeft zijn werk goed gedaan, dat klopt....maar hun dominantie maakt de sport kapot. Ook is het belachelijk dat hun met hun veto rechten in het strategy team alles kunnen blokkeren.
Teams horen gewoon te racen en meer niet...maar allemaal willen ze een vinger in de pap.

Helemaal huigelachtig word het dan als Hamilton het hele race weekend wil veranderen omdat het zo saai is.....LOL sprint races toevoegen ect...
Als hij het saai vind moeten ze misschien andere teams een motor leveren als daar om gevraagd word.

T Wolff probeert mensen dan nog het idee te geven dat het spannend is... door te zeggen dat mercedes geen favourite is voor volgend seizoen..whaha

En V8's voor 2016 gaat echt niet gebeuren omdat de meeste hun bolides al hebben ontworpen rond het V6 hybride systeem. Wel ben ik een voorstander van dit idee. motoren zijn goedkoper en geluid is weer vanouds lekker...tevens zal dit motor pakket meer motorleveranciers aantrekken naar de sport.

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 20-10-2015 22:05 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
powah33 schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 20:34:
[...]
En V8's voor 2016 gaat echt niet gebeuren omdat de meeste hun bolides al hebben ontworpen rond het V6 hybride systeem. Wel ben ik een voorstander van dit idee. motoren zijn goedkoper en geluid is weer vanouds lekker...tevens zal dit motor pakket meer motorleveranciers aantrekken naar de sport.
En dan weer drie seizoenen een bepaalde winnaar?

De drie seizoenen Renault dominantie waren ook saai.
En met het ontstaan daarvan in het achterhoofd (eerst een wijziging wegens betrouwbaarheid/achter liggen, daarna de beste motor voor trick engine maps) zou ik Renault niet opnieuw een uitzondering geven.
Pagina: 1 ... 27 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.