[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.254 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Zoiets had je in de jaren 80 ook toen niet alle teams de middelen hadden om Renault te volgen met hun stofzuigermotor.

De top reed met turbo's en voor de rest was er een atmosferisch klassement.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Dat is dus weer een stap in de verkeerde richting als jet mij vraagt.

Is het niet juist dat de kijker wil dat de coureur en misschien de aero en technische snufjes het verschil maken i.p.v de motoren/vermogen???
2 series of klasses gaat dit niet veranderen

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asjemenou
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-04 12:42
Ik zou het wel leuk vinden als je af en toe een auto voorbij hoort komen met het kabaal van vroeger en dat de rest dan met zo'n duffe hybride rijdt! Die V8's klonken heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:01
powah33 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:20:
http://www.auto-motor-und...ikap-formel-10004878.html

Echt lachen als die oude V8's met KERS dadelijk alles aan gort rijden....misschien dat ze dan eindelijk ingrijpen en dit token/motor systeem compleet veranderen.
Of we zakken nog dieper!! en gaan 2 series binnen de F1 zien.
(rijkste teams V6 hybride) en de (minder rijke teams zoals manor/sauber/Force India en Lotus/renault met een V8)
Dat is oud nieuws, dat is in het artikel van autosport.com van gister al ontkracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
powah33 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:38:

Is het niet juist dat de kijker wil dat de coureur en misschien de aero en technische snufjes het verschil maken i.p.v de motoren/vermogen???
Ik denk dat de kijker juist liever verschil in motor ziet. Dat is nog redelijk te begrijpen, gewoon paarden tellen en je snapt waarom die ene wagen sneller is.
Aero is leuk en aardig, maar dat is voor de meesten totaal niet te begrijpen en in de praktijk ook meer ingenieus rond de regeltjes draaien dan met de natuurwetten spelen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:18
powah33 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:20:
http://www.auto-motor-und...ikap-formel-10004878.html

Echt lachen als die oude V8's met KERS dadelijk alles aan gort rijden....misschien dat ze dan eindelijk ingrijpen en dit token/motor systeem compleet veranderen.
Of we zakken nog dieper!! en gaan 2 series binnen de F1 zien.
(rijkste teams V6 hybride) en de (minder rijke teams zoals manor/sauber/Force India en Lotus/renault met een V8)
Lol, de V6T's rijden de V8's aan diggelen. Dat is geen eens een competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Met Maldonado of Grosjean aan het stuur zeker, maar dat heeft verder weinig met het blok te maken. :+

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:48:
[...]

Meer koppel,hogere top volgens mij.

Dus snel exit ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ankona schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:50:
[...]

Met Maldonado of Grosjean aan het stuur zeker, maar dat heeft verder weinig met het blok te maken. :+
Say Wut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:46
Ankona bedoeld het waarschijnlijk letterlijk, het blok aan diggelen aan rijden, waarschijnlijk vanwege de historie van beide personen, maar ik zou het eerder linken aan de gebrekkige betrouwbaarheid, dus Renault of Honda aan diggelen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Dan zouden de V8's ook meer brandstof mee moeten mogen nemen, met 100kg gaan die het niet redden ;) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

http://www.exact.nl/askmax

Ben toch benieuwd wat daar uitgebliept werd na de vraag over in welk team die wil rijden :P

Laatste antwoord via Twitter ook wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:31
Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 12:39:
http://www.exact.nl/askmax

Ben toch benieuwd wat daar uitgebliept werd na de vraag over in welk team die wil rijden :P

Laatste antwoord via Twitter ook wel leuk :D
volgens mij was dat "godverdomme"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
is dat een nieuw team?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:56

Martinspire

Awesomeness

Ricciardo had er ook vrij veel zin in zo te zien:
https://vid.me/uquW

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
K-Mag werd, per mail, op zijn verjaardag ontslagen door McLaren. Fijn hoor... http://www.motorsport.com...on-my-birthday-via-email/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ook lekker positief.

@tgruener: Renault still has 12 tokens left 2015 for engine development. But no ideas how to use them properly. AMuS (German): http://t.co/BlQ1MdIx4I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 15:46

AzzKickah

06-CENSORED

Tralapo schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:35:
K-Mag werd, per mail, op zijn verjaardag ontslagen door McLaren. Fijn hoor... http://www.motorsport.com...on-my-birthday-via-email/
Najah, dat was meer een formaliteit, zoals ie zelf ook wel aangeeft.

Netjes is anders natuurlijk, laat daar geen twijfel over zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 10:18
Martinspire schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:18:
Ricciardo had er ook vrij veel zin in zo te zien:
https://vid.me/uquW
Hahaha wat een gast. Leuk om te zien, wist nog niet veel van die gozer maar hij is wel een stuk hoger gekomen in m'n lijst met favoriete coureurs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BlauweFles schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:38:
Ook lekker positief.

@tgruener: Renault still has 12 tokens left 2015 for engine development. But no ideas how to use them properly. AMuS (German): http://t.co/BlQ1MdIx4I
Als Renault niet weet hoe de resterende tokens voor dit jaar te gebruiken, wat zouden ze dan aan de hernieuwde afspraak voor 2016 hebben die gisteren overeengekomen (maar nog niet bekrachtigd), is?

Vind het wel vreemd dat een Renault medewerker dat openlijk naar buiten zou brengen?

Ein Renault-Ingenieur sagte zu auto motor und sport im Sommer: "Es ist nicht eine Frage der Token, sondern der Umsetzung. Wir haben genug Token, aber keine Lösungen."

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/CRVihjUWgAAFi6T.png:large

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 16-10-2015 15:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:04
AzzKickah schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:46:
[...]

Najah, dat was meer een formaliteit, zoals ie zelf ook wel aangeeft.

Netjes is anders natuurlijk, laat daar geen twijfel over zijn.
Op zich heb ik niks tegen McLaren, maar de manier waarop ze hun rijders behandelen is beneden alle pijl. dan denk ik aan Perez en Magnussen. :X
CFC-Mathijs schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:47:
[...]

Hahaha wat een gast. Leuk om te zien, wist nog niet veel van die gozer maar hij is wel een stuk hoger gekomen in m'n lijst met favoriete coureurs :)
Hetzelfde hier :)

[ Voor 27% gewijzigd door beOnt op 16-10-2015 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

beOnt schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:03:
[...]

Op zich heb ik niks tegen McLaren, maar de manier waarop ze hun rijders behandelen is beneden alle pijl. dan denk ik aan Perez en Magnussen. :X
Mja is ook waardeloos, maar helaas vrij normaal in die wereld.
Verder moet je natuurlijk ook meerekenen, Perez en Magnussen hebben slechter gepresteerd dan Jenson Button. En het gaat zo'n team gewoon om punten (en dus keiharde knaken). Dan kun je verwachten dat je niet lang zult blijven. Een rookie zal het op een gegeven moment even goed of beter moeten doen dan de bestaande rijder, anders kun je net zo goed een nieuwe rookie pakken of iemand waarvan bewezen is dat ie sneller is (of kan zijn).

Magnussen heeft overigens hetzelfde probleem als Vandoorne: er is gewoon geen plek daar. Leuk dat ze het beiden prima doen, maar geen plek = geen stoeltje. Nu is het hopen op het opvullen van een overig stoeltje, maar die kans is nog vrij klein.

Hoe zit het eigenlijk met de uitzonderingspositie van Honda. Moeten die in 2016 nu niet een extra team (of 2) erbij leveren of is de positie verlengt voor volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:45
Blijf er bij dat ze Button al lang weg hadden moeten sturen daar..

Begrijp me niet verkeerd vind het een sympathieke vent, maar qua prestaties moet hij gewoon plaatsmaken. Alonso als ervaring, Magnussen als jong talent. Had je nu kunnen kiezen om Magnussen te vervangen voor Vandoorne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Grimmie187 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:14:

Begrijp me niet verkeerd vind het een sympathieke ven, maar qua prestaties moet hij gewoon plaatsmaken. Alonso als ervaring, Magnussen als jong talent. Had je nu kunnen kiezen om Magnussen te vervangen voor Vandoorne.
Button doet dit jaar echt niet onder voor Alonso hoor. Ik vind het een heel sterk duo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Adlermann schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:14:
[...]

Button doet dit jaar echt niet onder voor Alonso hoor. Ik vind het een heel sterk duo.
Je zou nog kunnen kiezen tussen Alonso/Button (waarom zou je dan ooit Button kiezen?), maar twee ervaren rotten heeft geen nut als je 2 jonkies in de wacht heb staan. Nu heeft McLaren feitelijk 2 jeugdtalenten om zeep geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 15:09
Grimmie187 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:17:
[...]

Je zou nog kunnen kiezen tussen Alonso/Button (waarom zou je dan ooit Button kiezen?), maar twee ervaren rotten heeft geen nut als je 2 jonkies in de wacht heb staan. Nu heeft McLaren feitelijk 2 jeugdtalenten om zeep geholpen..
salaris verschil, kwaliteiten buiten de auto, ontwikkel kwaliteiten, marketing mogelijkheden, image, persoonlijke problemen (alonso heeft geen goede geschiedenis binnen mclaren).

[ Voor 7% gewijzigd door perpixel op 16-10-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Adlermann schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:14:
[...]

Maar dit jaar boeit geen ruk en was een mooi jaar geweest om een rookie op te leiden. Terwijl je nu peperdure en overjaarde ex-wereldkampioenen in je auto hebt zitten die niks bereiken.

Button is volgend jaar 36. Dan begint ie toch wel echt te oud te worden om nog mee te komen verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:19:
[...]

Button is volgend jaar 36. Dan begint ie toch wel echt te oud te worden om nog mee te komen verwacht ik.
Damon Hill werd wereldkampioen met 36.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Adlermann schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

In een tijd dat de gemiddelde leeftijd 30+ was... Andere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
perpixel schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:18:
[...]

salaris verschil, kwaliteiten buiten de auto, ontwikkel kwaliteiten, marketing mogelijkheden, image, persoonlijke problemen (alonso heeft geen goede geschiedenis binnen mclaren).
-Salaris zal elkaar niet veel ontlopen? (weet ik niet)
-Kwaliteiten buiten de auto wegen niet op tegen kwaliteiten in de auto (Alonso >> Button)
-Ontwikkeling van MGU-K en MGU-H (de reden waarom McLaren nu niet goed is) ga je geen hulp van een coureur van krijgen.. ;)
-Marketing technisch is Alonso denk ik nog beter te verkopen dan Button maar wieweet.
-Image e.d. is geen issue, dan hadden ze Alonso geen contract aan moeten bieden..

Nogmaals: Ik heb niets tegen Button maar ik ben van mening dat McLaren een oude rot en een jonge hond in de auto moeten zetten. Als de keus voor oude rot tussen Button en Alonso gaat dan zal de keus altijd op Alonso moeten vallen (imo). McLaren durfde de keus niet aan en verpest hiermee de carriere van twee goede jeugdtalenten, vind ik persoonlijk jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beOnt
  • Laatst online: 13:04
[...]

Maar dit jaar boeit geen ruk en was een mooi jaar geweest om een rookie op te leiden. Terwijl je nu peperdure en overjaarde ex-wereldkampioenen in je auto hebt zitten die niks bereiken.

Zelfde verhaal feite voor Massa. Alhoewel hij net als button nog vrij competitief is vergeleken met zijn ploegmaat.

Voor mij zijn er 2 rijders die ondermaats presteren, en dat is Maldonado, en Raikkonen (tot mijn grote spijt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Grimmie187 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:28:
[...]

-Salaris zal elkaar niet veel ontlopen? (weet ik niet)
Scheelt "maar" 25 miljoen. In het voordeel van Alonso.
-Kwaliteiten buiten de auto wegen niet op tegen kwaliteiten in de auto (Alonso >> Button)
Zoveel beter doet Alonso het niet volgens mij.
-Ontwikkeling van MGU-K en MGU-H (de reden waarom McLaren nu niet goed is) ga je geen hulp van een coureur van krijgen.. ;)
-Marketing technisch is Alonso denk ik nog beter te verkopen dan Button maar wieweet.
Daar geloof ik niets van, zeker niet voor een Brits team met de Britse gentleman-driver. Dat tegenover een arrogante Spanjaard die "GP2 Engine!" gaat roepen over de boordradio als het even niet lekker gaat.
-Image e.d. is geen issue, dan hadden ze Alonso geen contract aan moeten bieden..

Nogmaals: Ik heb niets tegen Button maar ik ben van mening dat McLaren een oude rot en een jonge hond in de auto moeten zetten. Als de keus voor oude rot tussen Button en Alonso gaat dan zal de keus altijd op Alonso moeten vallen (imo). McLaren durfde de keus niet aan en verpest hiermee de carriere van twee goede jeugdtalenten, vind ik persoonlijk jammer.
Of het verstandig is om twee dure oude rotten in je wagen te houden als je toch 0 kans hebt op het kampioenschap kan je je inderdaad afvragen, en het is natuurlijk pijnlijk als er talenten aan de kant moeten blijven staan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

beOnt schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:32:
[...]

Zelfde verhaal feite voor Massa. Alhoewel hij net als button nog vrij competitief is vergeleken met zijn ploegmaat.

Voor mij zijn er 2 rijders die ondermaats presteren, en dat is Maldonado, en Raikkonen (tot mijn grote spijt)
Het is het eind van een tijdperk. Massa, Alonso, Button, Raikkonen. Dat zijn nog een beetje de overblijfselen van de vorige generatie. Sommigen gaan een jaartje langer mee dan anderen, maar voor allemaal is het binnenkort toch echt over.

Voor Raikkonen idd een paar jaar te laat, want die had gewoon dit seizoen al moeten stoppen. Zonde voor Ferrari volgend jaar dat ze er nog een jaar mee moeten (willen?), want beter gaat ie echt niet meer worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Adlermann schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:24:
[...]

Was Nigel Mansell al niet 40 ?
Dat zal tegenwoordig niet meer gebeuren inderdaad, nu ben je al oud als je achterin de 30 zit.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ATS schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:34:

Daar geloof ik niets van, zeker niet voor een Brits team met de Britse gentleman-driver. Dat tegenover een arrogante Spanjaard die "GP2 Engine!" gaat roepen over de boordradio als het even niet lekker gaat.
Het wordt al gauw een discussie over persoonlijke voorkeur maar ik kon Alonso zijn reactie wel waarderen (misschien niet de manier waarop).

Alonso is naar McLaren gegaan met een duidelijk doel: Wereldtitel nummer 3, ik ben er daarom van overtuigd dat hij er alles aan zal doen om het team zover te krijgen. Ik zeg niet dat het hem lukt maar de knuppel in het hoenderhok gooien op zo'n manier kan ik wel waarderen.

Button daarentegen is opvulling bij McLaren, heeft een goede relatie binnen het team en werkt langzaam richting zijn pensioen (beetje ala Raikkonen). Ik geloof er niets van dat Button bij McLaren zit met als doelstelling een 2e wereldtitel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54
Alonso maakte zelf een fout in de chicane. Dan kan ie wel GP2 engine roepen, maar door die fout kon Verstappen er eindelijk voorbij.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Voor Raikkonen idd een paar jaar te laat, want die had gewoon dit seizoen al moeten stoppen. Zonde voor Ferrari volgend jaar dat ze er nog een jaar mee moeten (willen?), want beter gaat ie echt niet meer worden.
Och, ze bleken de vorige keer ook niet te beroerd om hem met een zak centen naar huis te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

En dat merk je ook wel tijdens het rijden mijns inziens. Bij Alonso straalt de vechtkracht er nog vanaf (inclusief boordradio commentaar :+). Button lijkt gewoon z'n rondjes te rijden (al doet is dat nog steeds wel aardig rap).

Alonso zie ik nog best wel wereldkampioen worden als Honda z'n shit op tijd voor elkaar krijgt (en dat zou best kunnen, want motoren bouwen kunnen ze daar echt wel).
MikeyMan schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:43:
[...]

Och, ze bleken de vorige keer ook niet te beroerd om hem met een zak centen naar huis te sturen.
Nou zet Max maar gelijk op die plek dan. Die rijdt vast een stuk beter voor heel wat miljoenen minder 8)

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-10 15:10

fynrd1

Fooled by Randomness

Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:44:
... want motoren bouwen kunnen ze daar echt wel).
Wat voor bewijs is daarvoor?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

fynrd1 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

Hun hele racegeschiedenis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Is die zo imposant dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Renault heeft ook een imposante racegeschiedenis, maar die slaan al 2 jaar de plank finaal mis, dus in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Juncto schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:58:
Renault heeft ook een imposante racegeschiedenis, maar die slaan al 2 jaar de plank finaal mis, dus in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst ;-)
Nee, maar ook met Renault verwacht ik dat het wel weer goed komt hoor :)
Ik kan voor je Googelen, maar dat kun je zelf vast ook wel. Iets met McLaren Honda, Senna, Prost en check ook de IndyCar even als je toch bezig bent.

Honda is, na Ferrari, waarschijnlijk het meest iconische F1 motorenmerk...

[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2015 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

[...]

Ik kan voor je Googelen, maar dat kun je zelf vast ook wel. Iets met McLaren Honda, Senna, Prost en check ook de IndyCar even als je toch bezig bent.

Dat is 1000 jaar geleden, net als Ferrari die 100 jaar geleden voor het laatst wat heeft gewonnen. De laatste 10 jaar delen Renault en Mercedes de lakens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
Ik twijfel sterk aan Renault, want dit jaar hebben ze al bewezen dat hun eigenwijs in de weg blijft staan en dat is een enorm zwak punt in hun weg naar succes, ik zie Honda meer en sneller stappen maken, dus ik verwacht van Honda dat ze volgend jaar het gat met Ferrari gedicht zullen hebben, cq in de buurt kunnen komen van Ferrari.
Bij Renault hebben ze geen idee wat ze moeten doen binnen de huidige regels, dus die schrijf ik eigenlijk al af voor 2016, misschien dat ze in 2017 wat sterker voor de dag komen, maar zover zijn we al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

fynrd1 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:05:
[...]

Dat is 1000 jaar geleden, net als Ferrari die 100 jaar geleden voor het laatst wat heeft gewonnen. De laatste 10 jaar delen Renault en Mercedes de lakens uit.
Maar twijfel jij erover dat Ferrari gewoon mee kan doen om het kampioenschap? Waarschijnlijk niet. En die zelfde zekerheid mag je hebben met McLaren Honda.

Die gaan grote stappen zetten in 2016, en doen verwacht ik gewoon weer mee voor de podia in 2017. Ze zijn sowieso een jaartje te vroeg ingestapt onder druk, want ze wilden eigenlijk pas in 2016 weer beginnen...
Juncto schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:06:
Ik twijfel sterk aan Renault, want dit jaar hebben ze al bewezen dat hun eigenwijs in de weg blijft staan en dat is een enorm zwak punt in hun weg naar succes
[...]
Renault Sport heeft gewoon nieuw management nodig... Qua technici zit het echt wel snor bij die Fransozen... en dat maakt het extra jammer.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:01:
[...]

[...]

Wikipedia: Formula One engines

Honda heeft na: ferrari, ford, renault en mercedes de meeste wins met auto's waar hun blok in lag. Dit is natuurlijk niet helemaal eerlijk als je niet meeneemt hoeveel races er met een merk gereden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1

fynrd1

Fooled by Randomness

Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:07:
[...]

Maar twijfel jij erover dat Ferrari gewoon mee kan doen om het kampioenschap? Waarschijnlijk niet. En die zelfde zekerheid mag je hebben met McLaren Honda.

Die gaan grote stappen zetten in 2016, en doen verwacht ik gewoon weer mee voor de podia in 2017. Ze zijn sowieso een jaartje te vroeg ingestapt onder druk, want ze wilden eigenlijk pas in 2016 weer beginnen...
Daar twijfel ik wel over ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
[...]

Button is zo ongeveer het fitste van iedere rijder in de formule 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

tlpeter schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:16:
[...]

Button is zo ongeveer het fitste van iedere rijder in de formule 1.
Jij sport regelmatig met de F1-coureurs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankona schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 11:47:
Aero is leuk en aardig, maar dat is voor de meesten totaal niet te begrijpen en in de praktijk ook meer ingenieus rond de regeltjes draaien dan met de natuurwetten spelen.
Ik vind regels buigen juist ook wel interessant, omdat het prachtig illustreert hoe je zelfs met de meest stringente regels toch altijd weer een slimmerik heb die ergens een gaatje ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Het is van Button bekend dat zijn hobby naast F1 triathlon lopen is. Er worden wel vaker opmerkingen gemaakt bijv. door David Coulthard over hoe fit Button is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
[...]

Als je Button een beetje volgt weet je dat die meer dan verdienstelijk ook veel Ironman triathlons loopt. Ik weet niet of meer coureurs het doen, maar volgens mij niet. Button is dus echt top fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

Jij leest nooit nieuwsberichten over F1-coureurs?

http://edition.cnn.com/20...tton-triathlon-brownlees/
What started out as a way of keeping in physical and mental shape for the rigors of Formula One has turned into serious hobby for the 2009 world champion, earning him -- at the age of 34 -- the distinction of being called the fittest man in the pit lane.
nd last month he finished 11th out of 1,675 competitors and second in his age group at an Ironman event in the Philippines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Grimmie187 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:14:

Begrijp me niet verkeerd vind het een sympathieke vent, maar qua prestaties moet hij gewoon plaatsmaken. Alonso als ervaring, Magnussen als jong talent. Had je nu kunnen kiezen om Magnussen te vervangen voor Vandoorne.
Dus jij wil Button, die al jaren ervaring heeft binnen het team en er ook al zit, vervangen door Alonso waar het de vorige keer ook al niet lekker mee boterde en die eigenlijk al jaren niet lekker in zijn vel zit? En daarbij doet Button niet onder voor Alonso. De punten die ze dit jaar halen is meer geluk dan wijsheid, dus het verschil van 3 punten is verwaarloosbaar.

Nee, als je dan toch met jeugdtalenten bezig ben, zet ze in andere auto's of doe als Red Bull en zet een junior-team op.
Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:37:
[...]

Het is het eind van een tijdperk. Massa, Alonso, Button, Raikkonen. Dat zijn nog een beetje de overblijfselen van de vorige generatie. Sommigen gaan een jaartje langer mee dan anderen, maar voor allemaal is het binnenkort toch echt over.

Eens. Massa zit er ook al veel te lang. Beiden al een tijdje in een slop en zichtbaar geen plezier meer.
Grimmie187 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:42:
[...]

Het wordt al gauw een discussie over persoonlijke voorkeur maar ik kon Alonso zijn reactie wel waarderen (misschien niet de manier waarop).

Alonso is naar McLaren gegaan met een duidelijk doel: Wereldtitel nummer 3, ik ben er daarom van overtuigd dat hij er alles aan zal doen om het team zover te krijgen. Ik zeg niet dat het hem lukt maar de knuppel in het hoenderhok gooien op zo'n manier kan ik wel waarderen.

Button daarentegen is opvulling bij McLaren, heeft een goede relatie binnen het team en werkt langzaam richting zijn pensioen (beetje ala Raikkonen). Ik geloof er niets van dat Button bij McLaren zit met als doelstelling een 2e wereldtitel..
Ehm, Button doet het anders niet verkeerd hoor. Zit in ieder geval niet zijn werkgever af te kraken, maar houdt dat binnenshuis. Verder doet Button het goed in de UK en Japan qua image, Alonso eigenlijk alleen in Spanje. Button is altijd gewillig voor een gesprek, daar waar Alonso zich meer afschermt en ook heeft Button een goede relatie met de BBC/Sky, wat ze ook geen windeieren legt.

Iemand die al enkele jaren goed meedraait in een team moet je niet vervangen door een andere oude rot als daar totaal geen aanleiding voor is. Maar je Ferrari-icoontje verraad ook wel wat natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:40:
[...]

Jij leest nooit nieuwsberichten over F1-coureurs?
[...]
Ik zeg niet dat ie niet fit is, maar volgens mij zijn de meeste coureurs dat wel en is dat ook redelijk noodzakelijk voor de sport.

Hij is ook niet afgezet tegen andere F1-coureurs, dus er valt zo weinig over te zeggen, behalve dan koppen van nieuwsartikelen napraten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
http://www.thesun.co.uk/s...ttons-triathlon-time.html

Er zullen er wel meer de triatlon lopen of het conditie hebben om hem te kunnen uitlopen.
Een snelle google search laat in iedergeval 2 namen duidelijk zien en dit voor meer dan 1x ironman of triatlon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:51
Verstappen staat 1e!!!!

Heb een tabel gemaakt waar de salarissen tegen de (tot nu toe) behaalde punten worden afgezet.

CoureurSalaris (mln)Punten[Prijs/punt
VES0,2533758
NAS0,2025800
KVY0,7576987
BOT2,001111.802
RIC1,50732.055
SAI0,25122.083
ERI0,2092.222
MAS4,001093.670
ROS13,502295.895
PER4,00547.407
HAM25,003028.278
GRO4,00449.091
HUL4,003810.526
VET28,0023611.864
RAI18,0012314.634
MAL4,002218.182
BUT10,008125.000
ALO35,0011318.182

Max: Bang for the buck :) .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

Ik zeg niet dat ie niet fit is, maar volgens mij zijn de meeste coureurs dat wel en is dat ook redelijk noodzakelijk voor de sport.
Natuurlijk, uiteraard zijn alle coureurs super topfit.
Maar laten we dan zeggen dat alle coureurs 100% fit zijn, dan is Button 110% fit :)

Echt, dat is een beest. Een machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

alexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:06:
Verstappen staat 1e!!!!

Heb een tabel gemaakt waar de salarissen tegen de (tot nu toe) behaalde punten worden afgezet.

VES0,2533758
NAS0,2025800
KVY0,7576987
BOT2,001111.802
RIC1,50732.055
SAI0,25122.083
ERI0,2092.222
MAS4,001093.670
ROS13,502295.895
PER4,00547.407
HAM25,003028.278
GRO4,00449.091
HUL4,003810.526
VET28,0023611.864
RAI18,0012314.634
MAL4,002218.182
BUT10,008125.000
ALO35,0011318.182

Haha nice, koopje die Max :P
AzzKickah schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:06:
[...]

Natuurlijk, uiteraard zijn alle coureurs super topfit.
Maar laten we dan zeggen dat alle coureurs 100% fit zijn, dan is Button 110% fit :)

Echt, dat is een beest. Een machine.
Dat geloof ik graag. Hoop dat ie dat nog even vol kan houden, iig t/m 2017.

[ Voor 10% gewijzigd door Bosmonster op 16-10-2015 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Max is de loser van het rijtje, valt me mee dat hij niet zelf zijn boterhammetjes mee hoeft te nemen naar de race.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Hoi ik ben Max, 18 jaar en ben Formule 1 coureur. Oh ja mijn salaris is 250K. Op m'n 18e, maar toen ik begon was ik nog 17.

Pff. Loser.

[ Voor 20% gewijzigd door AzzKickah op 16-10-2015 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:44:
[...]

Hij is ook niet afgezet tegen andere F1-coureurs, dus er valt zo weinig over te zeggen, behalve dan koppen van nieuwsartikelen napraten.
Als je zelf zo'n cynische opmerking maakt, kun je een cynische respons verwachten... ^^.

Het is zowel voor mensen die F1 volgen als mensen die in de F1 wereld rondlopen een redelijk zeker feit dat Button zo'n beetje de fitste coureur is. Een nieuwskoppen napraten? Ik vind plek 11 in een Iron man behoorlijk feitelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ankona schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:11:
Max is de loser van het rijtje, valt me mee dat hij niet zelf zijn boterhammetjes mee hoeft te nemen naar de race.
RB heeft altijd lage vaste salarissen, maar de bonussen zijn daarentegen veel hoger. Vettel verdiende in 2013 meer dan de andere topcoureurs alleen al door het bonusschema. Het vaste salaris was toen ook iets van 5 miljoen ofzo, wat niets is vergeleken met Alonso/Hamilton.

Max verdient per gewonnen punt misschien wel 100.000..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:14:
[...]

RB heeft altijd lage vaste salarissen, maar de bonussen zijn daarentegen veel hoger. Vettel verdiende in 2013 meer dan de andere topcoureurs alleen al door het bonusschema. Het vaste salaris was toen ook iets van 5 miljoen ofzo, wat niets is vergeleken met Alonso/Hamilton.

Max verdient per gewonnen punt misschien wel 100.000..
Ik gok eerder dat ze een regeling hebben qua stand bij constructeurs?

En een bonus voor elke keer dat je een RBR auto inhaalt op de baan :+

[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 16-10-2015 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
Maldonado brengt zelf geld mee dus voor het team een negatief salaris!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

alexbl69 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:06:
Verstappen staat 1e!!!!

VES0,2533758
NAS0,2025800
KVY0,7576987
BOT2,001111.802
RIC1,50732.055
SAI0,25122.083
ERI0,2092.222
MAS4,001093.670
ROS13,502295.895
PER4,00547.407
HAM25,003028.278
GRO4,00449.091
HUL4,003810.526
VET28,0023611.864
RAI18,0012314.634
MAL4,002218.182
BUT10,008125.000
ALO35,0011318.182

Een echte Hollander, het moet zo goedkoop mogelijk :+

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Volgens mij moet er trouwens nog wel een nulletje overal achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
fynrd1 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 15:51:
[...]

Eindelijk, ik word gek van die... Ja wacht maar tot Honda het lek boven heeft....
Wie is Honda de laatste jaren in de F1? Toen Button er was, was het gewoon slecht(net als nu).
Ze hadden voor de eerste race tijd genoeg om een goed blok te maken en alweer slecht.
Wacht maar tot ze het lek boven krijgen.jaja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Martinspire schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 16:41:
[...]

Dus jij wil Button, die al jaren ervaring heeft binnen het team en er ook al zit, vervangen door Alonso waar het de vorige keer ook al niet lekker mee boterde en die eigenlijk al jaren niet lekker in zijn vel zit? En daarbij doet Button niet onder voor Alonso. De punten die ze dit jaar halen is meer geluk dan wijsheid, dus het verschil van 3 punten is verwaarloosbaar.

Nee, als je dan toch met jeugdtalenten bezig ben, zet ze in andere auto's of doe als Red Bull en zet een junior-team op.

[...]

Eens. Massa zit er ook al veel te lang. Beiden al een tijdje in een slop en zichtbaar geen plezier meer.

[...]

Ehm, Button doet het anders niet verkeerd hoor. Zit in ieder geval niet zijn werkgever af te kraken, maar houdt dat binnenshuis. Verder doet Button het goed in de UK en Japan qua image, Alonso eigenlijk alleen in Spanje. Button is altijd gewillig voor een gesprek, daar waar Alonso zich meer afschermt en ook heeft Button een goede relatie met de BBC/Sky, wat ze ook geen windeieren legt.

Iemand die al enkele jaren goed meedraait in een team moet je niet vervangen door een andere oude rot als daar totaal geen aanleiding voor is. Maar je Ferrari-icoontje verraad ook wel wat natuurlijk ;)
Je gaat alleen niet echt in op mijn argumenten, de zaken die jij aanhaalt in het voordeel van Button zijn mijns inziens randzaken. McLaren heeft successen nodig en snel, dan heb je meer aan Alonso dan Button.

Maar je hebt verder wel gelijk, zoals ik zelf al aangaf is het ook persoonlijke voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02-10 20:46
Bosmonster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:38:
Volgens mij moet er trouwens nog wel een nulletje overal achter :P
HAM 250 miljoen???

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-08 16:07

Moortn

Hallo

Nee bij prijs/punt.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Arjantje72 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 17:46:
[...]

Eindelijk, ik word gek van die... Ja wacht maar tot Honda het lek boven heeft....
Wie is Honda de laatste jaren in de F1? Toen Button er was, was het gewoon slecht(net als nu).
Ze hadden voor de eerste race tijd genoeg om een goed blok te maken en alweer slecht.
Wacht maar tot ze het lek boven krijgen.jaja...
Het verschil met Renault is dat Honda haar lek al in de eerste races van het seizoen inzag - alleen had Honda onvoldoende tokens om het probleem aan te pakken. Honda heeft heel het seizoen met een blessure meegedaan die niet verholpen kon worden.

De ICE van Honda is nu al beter dan Renault. Doordat de MGU-H niet werkt, hebben ze simpelweg korter ERS dan de andere teams. Halverwege het rondje rijdt Honda dus ineens met 160 PK minder dan. Oops.

Deze fix vergt een redesign van de hele layout, waar ze al langggg mee bezig zijn. Met de 32 tokens en inseason development gaat dit echt lukken.

Je mag me volgend jaar quoten: halverwege 2016 is de Honda PU even goed of beter dan de Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:52:
[...]

Je mag me volgend jaar quoten: halverwege 2016 is de Honda PU even goed of beter dan de Ferrari.
Ik denk dat ze het jaar daarna om de titel kunnen strijden. #wieschrijftditop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:27

vhal

ಠ_ಠ

Voor de mensen die vinden dat Button maar een ouwe knar is, zoek hem eens op Strava.com en verbaas jezelf ;)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
[...]
Deze fix vergt een redesign van de hele layout, waar ze al langggg mee bezig zijn. Met de 32 tokens en inseason development gaat dit echt lukken.

Zover ik begrepen heb, hebben ze het lek boven en was het probleem vooral dat het eigenlijk teveel tokens zou kosten omdat alles zo samen hangt. Je kunt niet diepgaande veranderingen doorvoeren zonder de andere elementen ook te raken en die te moeten vervangen en dus tokens in te moeten zetten.
Dan moet je er wel genoeg hebben om dat ineens te kunnen doen.

Ik verwacht dan ook dat ze in 2016 aan de start staan met een flinke verandering/upgrade en het grote probleem opgelost hebben.
De vraag is dan alleen nog hoeveel ze dan af zitten van de rest.
En of ze nog genoeg tokens over hebben om in season te kunnen ontwikkelen.

Renault is nog maar afwachten.
Het enige wat ik daar kan bedenken is dat de problemen die ze in het begin van dit jaar met de betrouwbaarheid hadden nu opgelost zijn ten koste van performance, en dat ook zij een flinke stap kunnen maken door de betrouwbaarheid anders op te lossen en die performance weer terug te winnen.

Ferrari zal nog wel wat kunnen vinden.
Bij Mercedes denk ik zelfs dat er op dit moment veel meer inzit dan we zien.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:04
Zie de topicwarning. Er is al veelvuldig over Sport1(Go) gesproken.

[ Voor 89% gewijzigd door Señor Sjon op 16-10-2015 23:07 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
vooral het eerste stuk is misselijkmakend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Bah bah, ben je multimiljardair moet je je zo verkopen....
Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Smultie schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 00:50:
[...]

Bah bah, ben je multimiljardair moet je je zo verkopen....
Jammer...
Russia today moet je niet te serieus nemen :+

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:48

Player1S

Probably out in the dark

Ik zeg: nep

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Hier staat het ook inmiddels:

http://www.motorsport.com...emocracy-says-ecclestone/

Verwijst wel naar hetzelfde interview.

En natuurlijk heeft ie gelijk het grootste argument tegen democratie is een kort gesprek met de gemiddelde kiezer (Churchill)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
[...]

Het verschil met Renault is dat Honda haar lek al in de eerste races van het seizoen inzag - alleen had Honda onvoldoende tokens om het probleem aan te pakken. Honda heeft heel het seizoen met een blessure meegedaan die niet verholpen kon worden.

De ICE van Honda is nu al beter dan Renault. Doordat de MGU-H niet werkt, hebben ze simpelweg korter ERS dan de andere teams. Halverwege het rondje rijdt Honda dus ineens met 160 PK minder dan. Oops.

Gedurfde uitspraak. Ik zie het pas in 2017 gebeuren. En de McLaren chassis zijn de laatste jaren niet geweldig....druk ik me nog voorzichtig uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

alwaysleft schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:30:
[...]

Gedurfde uitspraak. Ik zie het pas in 2017 gebeuren. En de McLaren chassis zijn de laatste jaren niet geweldig....druk ik me nog voorzichtig uit...
..dare is say it; ze hebben een vd betere, ze komen veel tekort (qua top) maar als je kijkt hoe solide dat ding op de baan verplaatst... met mercedes blok zouden ze boven williams/ferrari uit komen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
himlims_ schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:25:
[...]

..dare is say it; ze hebben een vd betere, ze komen veel tekort (qua top) maar als je kijkt hoe solide dat ding op de baan verplaatst... met mercedes blok zouden ze boven williams/ferrari uit komen
GPS data liet dat ook zien ,dat ze een goed ontwerp van de auto hebben.

Alleen als je soms/meestal 160 pk tekort komt..Ja dan gaat het rap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

himlims_ schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 09:25:
[...]

Vorig jaar stonden ze met een Mercedes blok ook niet boven williams/Ferrari

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Iemand enig idee waar ik een beetje fatsoenlijke stats kan vinden over aantal i haalacties per race/per coureur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

MikeyMan schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 10:43:
Iemand enig idee waar ik een beetje fatsoenlijke stats kan vinden over aantal i haalacties per race/per coureur?
Op Forix misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Die link brengt me naar de homepage van autosport.com :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
alwaysleft schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 08:30:
[...]

Mjah, ik zei ook Honda PU, en niet het complete package.

Desalniettemin, geloof ik ook dat het chassis sterk zal zijn. Met Podromou (spelling). Zijn ze een andere aero weg ingeslagen. Tot dit jaar ging Mcl altijd voor maximale downforce. Iedere engineering dept zocht opt df voor haar sectie, maar de samenhang tussen de onderdelen ontbrak waardoor de mate van df instabiel was. Als in entry, mid corner, exit leverde allemaal wisselende niveaus van df op. Zeer onvoorspelbaar om te besturen! En de auto moest keihard geveerd worden, omdat 'roll' van de auto nog meer aero effecten had.

Met Prod gaan ze nu voor RB aero filosofie; bruikbare df. Dit maakt de auto voorspelbaarder en makkelijker te besturen. Coureurs kunnen meer op de auto 'leunen'.

Prod etc zijn al lang bezig voor 2016. En het 2015 chassis is nu al aardig (top 4 auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
http://www.formule1.nl/ni...et-de-favoriet-voor-2016/

Yeah right!! wat een grappenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 14:26
We kunnen alleen maar hopen dat het waar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

...
"Hoe meer strijd, hoe beter. Dat is niet alleen voor de fans zo, ook voor de uiteindelijke winnaar. Als je er diep voor moet gaan, is een kampioenschap meer waard."
...

Maar RBR van een motor voorzien voor 2016 was toch net iets teveel gevraagd. Dus zo heel spannend willen ze het toch niet maken. Kan zo de politiek in die man, uitermate geschikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Tuurlijk, dat deel is regelrechte (red)bull-shit, maar ik denk toch echt wel dat Ferrari volgend jaar weer dichterbij zal zitten dan dit jaar :Y
Vettel staat momenteel 2e in de Ferrari he.. vergeet dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat vergeet ik niet, maar daar hoort eigenlijk een ander te staan? Niet dat ik vind dat het moet maar dat zou meer logisch zijn. Ik verwacht ook niet dat Vettel tweede zal blijven, als de handel heel blijft bij Mercedes tijdens de laatste 4 races.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Requiem19 schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 13:04:
[...]

Mjah, ik zei ook Honda PU, en niet het complete package.

Desalniettemin, geloof ik ook dat het chassis sterk zal zijn. Met Podromou (spelling). Zijn ze een andere aero weg ingeslagen. Tot dit jaar ging Mcl altijd voor maximale downforce. Iedere engineering dept zocht opt df voor haar sectie, maar de samenhang tussen de onderdelen ontbrak waardoor de mate van df instabiel was. Als in entry, mid corner, exit leverde allemaal wisselende niveaus van df op. Zeer onvoorspelbaar om te besturen! En de auto moest keihard geveerd worden, omdat 'roll' van de auto nog meer aero effecten had.

Met Prod gaan ze nu voor RB aero filosofie; bruikbare df. Dit maakt de auto voorspelbaarder en makkelijker te besturen. Coureurs kunnen meer op de auto 'leunen'.

Prod etc zijn al lang bezig voor 2016. En het 2015 chassis is nu al aardig (top 4 auto).
Zeker geen top 4 auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:39

JvS

Ik heb hem zelf ook

Top 5 wel denk ik. Ferrari, Mercedes, rb zijn beter. Tr denk ik ook.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Dat is op basis van GPS metingen van de bochtensnelheden.

In lage snelheidsbochten en mediumsnelheid is de Mcl nu al top 4. In hogere snelheidsbochten nog net iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Ik hoop oprecht heel erg dat Honda het lek volgend jaar gewoon fatsoenlijk boven heeft.
Volgens mij gaan er dan nog heel wat mensen versteld staan :Y
Pagina: 1 ... 26 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.