Requiem19 schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 20:52:
[...]
Deze fix vergt een redesign van de hele layout, waar ze al langggg mee bezig zijn. Met de 32 tokens en inseason development gaat dit echt lukken.
Je mag me volgend jaar quoten: halverwege 2016 is de Honda PU even goed of beter dan de Ferrari.
Zover ik begrepen heb, hebben ze het lek boven en was het probleem vooral dat het eigenlijk teveel tokens zou kosten omdat alles zo samen hangt. Je kunt niet diepgaande veranderingen doorvoeren zonder de andere elementen ook te raken en die te moeten vervangen en dus tokens in te moeten zetten.
Dan moet je er wel genoeg hebben om dat ineens te kunnen doen.
Ik verwacht dan ook dat ze in 2016 aan de start staan met een flinke verandering/upgrade en het grote probleem opgelost hebben.
De vraag is dan alleen nog hoeveel ze dan af zitten van de rest.
En of ze nog genoeg tokens over hebben om in season te kunnen ontwikkelen.
Renault is nog maar afwachten.
Het enige wat ik daar kan bedenken is dat de problemen die ze in het begin van dit jaar met de betrouwbaarheid hadden nu opgelost zijn ten koste van performance, en dat ook zij een flinke stap kunnen maken door de betrouwbaarheid anders op te lossen en die performance weer terug te winnen.
Ferrari zal nog wel wat kunnen vinden.
Bij Mercedes denk ik zelfs dat er op dit moment veel meer inzit dan we zien.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams