[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.254 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:02
Edd schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 22:53:
[...]

Krijg je als je 18 wordt.. Dan begint het verouderingsproces meteen ;)
pakje shag per dag doet dat ook wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 16:34
Nu we het toch over Michael Schumacher hebben, weet iemand wat meer over hoe het nu met hem gaat? Het laatste wat ik heb gelezen is dat hij niet mobiel is, niet kan spreken en moeite heeft met geheugen...

Eeuwig zonde dat zo'n sportman zo verder moet..

[ Voor 13% gewijzigd door kid1988 op 15-10-2015 10:03 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
kid1988 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:00:
Nu we het toch over Michael Schumacher hebben, weet iemand wat meer over hoe het nu met hem gaat? Het laatste wat ik heb gelezen is dat hij niet mobiel is, niet kan spreken en moeite heeft met geheugen...
Dat is ook het enige wat bekend is volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 21:48

pinda powerrr

Slow down...

StealthyPeanut schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 09:40:
Kan ook met Schumi te maken hebben inderdaad. Ik mis een beetje de echte persoonlijkheden in de sport zoals Hakkinen, Schumi, Irvine, Senna, Prost, Mansell etc.

Hoewel ik nu Alonso ook geweldig vind, Button ook mag en Vettel steeds sympathieker vind worden, kan ik niet boeiend naar een gesprek met Hamilton, Rosberg, Massa of Kvyat luisteren. Allemaal dezelfde antwoorden zonder ook maar 1 vorm van eigen inbreng.
Dat zijn inderdaad een stelletje....je gaat je bijna afvragen of ze het wel leuk vinden. Dat gespeelde enthousiasme, nietszeggende antwoorden. Hamilton mag van mij sowieso wel een poging wagen in zijn rapcarriere, dan is dat hautaine mannetje tenminste weg. Hij kan prima sturen hoor, maar die show er omheen....
Nee, Vettel, die is echt sympathiek geworden, stuk volwassener. Jenson Button is helemaal lachen, die staat twee minuten voor de start nog lachend en grappend een interview te geven. Die zie je echt tegen geen enkele journalist chagrijnig doen.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:24
Alonso wordt ook steed leuker, Hij heeft vorig jaar van Kimi geleerd hoe je de radio moet gebruiken :D

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Martinspire

Awesomeness

Waarom wordt Bottas niet genoemd als saaie droplul? En ook Raikkonen is eigenlijk alleen leuk als ze weer eens zijn radio laten horen. Bij interviews is ie net zo spannend als Bottas.

Gister bij dat stukje over Max lieten ze toch zien dat bij zo'n briefing Vettel, Hamilton en Ricciardo naast elkaar zaten. Dan heb je een leuke briefing. Maar vaak zitten ze er zo muf bij.

Overigens, wie had dit niet verwacht?

Enne, als ik dit zo zie, krijgen we Max binnenkort op 24kitchen? :D

[ Voor 57% gewijzigd door Martinspire op 15-10-2015 10:41 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-10 11:02
sjaool schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 23:11:
Erg verstandige en volwassen antwoorden in ieder geval. Het kan niet anders dan dat hij een goede mediatraining achter de rug heeft.
Klopt, maar het viel me wel op dat zijn antwoorden er niet enorm gemaakt uit kwamen. In mijn optiek heeft hij geen brainwash ondergaan zoals menig voetballer. Vond hem ontspannen en relaxt praten wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Er zijn nog steeds een heleboel rijders waar ik me best in kan vinden;
Ricciardo -> alleen zijn vrolijke hoofd is genoeg
Bottas -> berekend en ongelooflijk eerlijk en bescheiden naar mijn mening. (veel mensen vinden hem saai, maar voor een fin...)
Button -> zoals al zo vaak door iedereen geroepen, ambasadeur van de sport. Enorm beleefd.
Grosjan -> ik weet niet of het medelijden is maar ik vind het best een leuke jongen, ondanks zijn fouten in het verleden.

Max is leuk om naar te kijken maar ik vind het soms wat saai om hem te horen in interviews. Iets te politiek correct, echter denk ik niet dat dat voor hem op dit moment een slecht idee is. Hij heeft zich goed afzijdig gehouden in de Renault discussie.

Er zijn natuurlijk altijd een paar coureurs die niet echt in de picture zijn of die gewoon helemaal niets hebben. Hieronder schaar ik ook blondie, hij rijdt zijn punten wel goed bij elkaar en kan vast goed sturen, maar zijn imago/instelling past niet bij de sport. Beetje verwaant.

Alonso is bij mij aan het "opklimmen" in wat ik van hem vind. Ik vind hem altijd maar klagen maar wanneer hij echt bij mclaren blijft zou dat wel van karakter tonen vind ik.

En dan nog het deel wat je echt niet uit kunt staan. Waaronder natuurlijk; mr. For Sure, Crashtor, en die man die alle talen spreekt maar nooit iets zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door kid1988 op 15-10-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

kid1988 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:41:

Max is leuk om naar te kijken maar ik vind het soms wat saai om hem te horen in interviews. Iets te politiek correct, echter denk ik niet dat dat voor hem op dit moment een slecht idee is.
Deze begrijp ik niet, Max is 18 jaar..... Het beste wat je dan kan doen is je bescheiden opstellen, natuurlijk mag je tegen het team echt wel zeggen wat je vind ("No" op de boardradio) maar naar buiten toe past een zekere bescheidenheid. Naar mijn mening zouden meer mensen van rond de 16 a 24 jaar zich dit moeten aanmeten. Max profileert zich prima, aan zijn houding is echt weinig aan te merken.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bullet NL schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Deze begrijp ik niet, Max is 18 jaar..... Het beste wat je dan kan doen is je bescheiden opstellen, natuurlijk mag je tegen het team echt wel zeggen wat je vind ("No" op de boardradio) maar naar buiten toe past een zekere bescheidenheid. Naar mijn mening zouden meer mensen van rond de 16 a 24 jaar zich dit moeten aanmeten. Max profileert zich prima, aan zijn houding is echt weinig aan te merken.
En volgens mij was hij een van de eerste die afgelopen weekend zei dat die barrière waar Sainz in was gereden aangepast moest worden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Bullet NL schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:47:
[...]

Dat is toch precies wat ik zei? Ik zei alleen dat ik het niet zo interessant vind om naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-09 13:57
Max is leuk om naar te kijken maar ik vind het soms wat saai om hem te horen in interviews. Iets te politiek correct, echter denk ik niet dat dat voor hem op dit moment een slecht idee is. Hij heeft zich goed afzijdig gehouden in de Renault discussie.
Politiek correct? Gedurende het seizoen heeft hij genoeg van zich af gebeten en juist alles behalve politiek correcte antwoorden gegeven.
Wat waren de sneren richting Massa bijvoorbeeld? Weerwoord tegen Eddie Jordan toen hem werd verteld dat hij naar z'n baas moet luisteren? Of dat de oudjes wellicht bang waren dat de rookies sneller door zouden stromen?

Daarna heeft hij iets meer z'n mond gehouden en heeft meer met resultaten gesproken, maar om hem politiek correct te noemen? Nou nee.

Tenminste één van de minste politiek correcte coureurs die in het circus rondlopen. .

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-10-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:57
Er zijn natuurlijk altijd een paar coureurs die niet echt in de picture zijn of die gewoon helemaal niets hebben. Hieronder schaar ik ook blondie, hij rijdt zijn punten wel goed bij elkaar en kan vast goed sturen, maar zijn imago/instelling past niet bij de sport. Beetje verwaant.
Bedoel je met Blondie Rosberg of Hamilton? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 16:31

Bosmonster

*zucht*

Rosberg is alles behalve verwaand, dus ik denk Hamilton.

Ik vind Hamilton juist wel een goede voor de sport. Hij maakt het tenminste een beetje hip, waar het voorheen een ouwe lullen sport aan het worden was. Hij is misschien niet iedereens type, maar hij is wel iemand die tot de verbeelding spreekt en waar merken zich dus graag mee associëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Bosmonster schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:10:
Ik vind Rosberg juist super verwaand!
Mag hem echt niet. "Ja deze keer ga ik ECHT winnen", laat toch je ballen eens zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ryur schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:11:
[...]

Ik vind Rosberg juist super verwaand!
Mag hem echt niet. "Ja deze keer ga ik ECHT winnen", laat toch je ballen eens zien!
Hoe is dat verwaand? Hij is juist een softie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Bosmonster schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:12:
[...]

Hoe is dat verwaand? Hij is juist een softie :P
Ik heb bij Rosberg altijd dat rijkelui's kindje gevoel. Hijs is een verwaande softie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Ik vind Hamilton juist wel een goede voor de sport. Hij maakt het tenminste een beetje hip, waar het voorheen een ouwe lullen sport aan het worden was. Hij is misschien niet iedereens type, maar hij is wel iemand die tot de verbeelding spreekt en waar merken zich dus graag mee associëren.
Goed voor de sport? Qua prestaties ja, maar alles eromheen vind ik niks. Met z'n dikke blingkettingen om z'n nek, dikke gouden oorbellen en zijn "tweede" carrière die hij er wel even naast doet.

Afbeeldingslocatie: http://static.independent.co.uk/s3fs-public/thumbnails/image/2015/04/09/09/Lewis-Hamilton.jpg

Uhmmm..... nee dank je.

Elke keer op het podium zegt hij exact hetzelfde en ook gewoon dingen om het publiek naar de mond te praten. "Rusland is een geweldig land en iedereen die er nog nooit geweest is raad ik echt aan om eens te komen kijken!" In die betonnen badkuip....
Op de teamradio weinig tot geen emotie na een overwinning.

[ Voor 6% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-10-2015 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Nee daar moet je vrolijk van worden. Dat zou een standaard klasse worden, ik krijg meteen A!GP visioenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 21:46
De grootste uitdaging is om een stel teams erbij te krijgen, laat de marketing maar aan RB over en dan kan Newey weer met een big smile auto's ontwerpen, ik zie het wel zitten, als concurrent van de F1, hopelijk zien ze in de F1 hoe het ook kan.
Ik zie weinig nut van een dikke v8 of v10, meer in een compacte motor met hybride of een compleet electrische aandrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ergens hoop ik dat ze doorzetten. Al is het maar puur om de f1 zoals ie nu is te ontwrichten.

Aan de andere kant. Een klasse met één type auto lijkt me niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik maak me weinig zorgen eigenlijk. Je kan van ouwe Bernie vinden wat je wil maar hij gaat het never nooit laten gebeuren dat RBR (met of zonder TR) er mee kapt van het ene seizoen op het andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 22:56
Grimmie187 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:57:
Ik maak me weinig zorgen eigenlijk. Je kan van ouwe Bernie vinden wat je wil maar hij gaat het never nooit laten gebeuren dat RBR (met of zonder TR) er mee kapt van het ene seizoen op het andere..
Dat kan uberhaupt niet, wat ze hebben een contract tot en met 2020, met of zonder motor.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Nu online
Fasterinside schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:02:
[...]

Dat kan uberhaupt niet, wat ze hebben een contract tot en met 2020, met of zonder motor.
Alsof dat contract iets zegt.. Het probleem is hooguit dat ze simpelweg fysiek geen motor hebben straks, niet de zak geld die noodzakelijk is om vroegtijdig de sport te verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

heb je ze beide eens gesproken?

Hamilton straalt het uit (en terecht imho) maar is relatief down-to-earth (de ironie)

Rosberg vond ik echt een misselijk arrogant pikkie, kwalletje gewoon bah :r

* himlims_ baseert dit op slechts 1 ontmoeting

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:32
Fasterinside schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:02:
[...]

Dat contract is afkoopbaar. Er zit een ontsnappingsclausule in.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Laatst online: 02-10 17:38

AzzKickah

06-CENSORED

Betekenis ' verwaand '
Je hebt gezocht op het woord: verwaand.
ver·waand (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1. arrogant
Kan aan mij liggen maar Rosberg is toch allesbehalve arrogant en/of verwaand.
Wanneer zie je Rosberg nou uit de hoogte doen? Het is elke keer 'huilie ik was weer niet goed genoeg maar de volgende keer ga ik er echt voor!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 12:41

Bergie

Lekker belangrijk...

Het wordt tijd voor wat echt nieuws. Vanmorgen was het shownieuws niveau en nu is dr Phil aan de beurt lijkt het wel :+

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:53:
Ergens hoop ik dat ze doorzetten. Al is het maar puur om de f1 zoals ie nu is te ontwrichten.

Aan de andere kant. Een klasse met één type auto lijkt me niks.
"Zjiepie2, zjiepie2, aaarrrcccchhhh"

Uitstekende en vermakelijke klasse, en als er werkelijk een op het F1 niveau zou komen dan lijkt me daar verder weinig mis mee te zijn. Nu ben ik tamelijk verslaafd aan de autosport, dus helemaal neutraal sta ik niet bij dit soort berichten. Ik kan mij echter nu niet voorstellen dat dit ook werkelijk gaat gebeuren. Mocht RB de tent verlaten dan gaat er volgens mij één race van de kalender af voor volgend jaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

StealthyPeanut schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:38:
[...]

Goed voor de sport? Qua prestaties ja, maar alles eromheen vind ik niks. Met z'n dikke blingkettingen om z'n nek, dikke gouden oorbellen en zijn "tweede" carrière die hij er wel even naast doet.
Owjee, iemand die om uiterlijk geeft...

Denk dat Mercedes en andere sponsoren zoals Hugo Boss in hun handjes wrijven bij Hamilton's imago.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 21:48

pinda powerrr

Slow down...

Als er één partij is die een klasse kan oprichten die alle missend elementen van F1 bij elkaar kan brengen is het Red Bull wel.
Dreigement of niet, denk dat ze (huidige F1) het serieus moeten nemen. Voor je het weet hebben zij wél een weekend volle tribunes en flinke kijkcijfers, dan staan Mercedes en Ferrari ineens met zijn tweeën op de startgrid.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Bosmonster schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:49:
[...]

Denk dat Mercedes en andere sponsoren zoals Hugo Boss in hun handjes wrijven bij Hamilton's imago.
We zullen Loondijke ook eens een salaris geven met 6 nullen waarbij hij van gekkigheid niet meer weer waar hij het nu weer aan moet uitgeven, zorgen dat hij nergens meer over straat kan gaan zonder herkend te worden, hij een Pussycat Doll als knipperlichtrelatie heeft terwijl andere beroemde schoonheden maar wat graag met hem willen daten. Kijken of Loondijke dan nog met beide beentjes op de grond kan staan als hij gevoelig is voor sociale status.

In het kort : Lewis is een superster. Prestaties op de baan, salaris, aandacht van alles wat vrouwelijk is en afkomstig uit een cultuur waar blingbling en macho zijn belangrijk is. Het hoort erbij.

Ja maar maar Vettel doet dat niet! Nee dat klopt, Vettel is een nuchtere Duitser die niet gevoelig is voor het leven als jetset. Ik denk alleen dat als je een blik in zijn garage mag werpen, hij ook heel veel leuk speelgoed heeft. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

himlims_ schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 12:24:
[...]

heb je ze beide eens gesproken?

Hamilton straalt het uit (en terecht imho) maar is relatief down-to-earth (de ironie)

Rosberg vond ik echt een misselijk arrogant pikkie, kwalletje gewoon bah :r

* himlims_ baseert dit op slechts 1 ontmoeting
Dit jaar valt het wel mee, maar vooral vorig jaar vond ik Rosberg ook misselijkmakend. Denk dan bijvoorbeeld aan de actie op Spa, waar hij Hamilton even uit de race kegelt. Dit jaar lijkt-ie in te zien dat-ie toch echt een maatje te klein is als-ie het moet opnemen tegen Hamilton en Vettel (zie ook de WK stand :+), terwijl-ie nadat Schumacher aankondigde te gaan stoppen met Formule 1 (in 2012) nog trots riep "I've beaten Schumacher!".. Misschien slechts mijn mening, maar dat mag-ie pas roepen als-ie 8WK's en 92 overwinningen op z'n naam heeft staan..

Ik heb geen coureur waar ik fan van ben overigens, maar ik heb wel m'n "targets"
- Maldonado, of-ie nog gaat crashen en zoja; wie neemt-ie dan mee?
- Max vs. Carlos
- Hamilton (naast de baan moet ik 'm niet en ik zie hem liever knokken voor p1, maar mag van mij ook een paar titels pakken).
- Raikkonen (al lijkt-ie echt niet meer de racer van ooit te zijn...)
- Massa vs. Bottas (ik bedacht me laatst ineens; Barrichello reed ook bij Williams, z'n laatste team..)

Specifieke teams interesseren me verder niet heel veel, al zie ik (zoals meerderen hier in het topic) het liefst een stampvolle grid (26 auto's?) waarvan minimaal de helft (zij het in potentie) kan knokken om p1. Ik wil een race winnaar zien die totaal dood- en doodmoe op het podium staat :P

[ Voor 28% gewijzigd door Destruction op 15-10-2015 13:13 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:30

Player1S

Probably out in the dark

Volgens Bernie hoeven we niet meer te vrezen en is het geregeld.

http://www.nu.nl/formule-...blijven-in-formule-1.html

of:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121340

[ Voor 15% gewijzigd door Player1S op 15-10-2015 13:30 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Dat is een citaat van Bernie van afgelopen weekend. Hij zegt dat hij denkt dat ze zullen blijven, ze hebben een regeltje mbt de motoren erdoor gedrukt en zodoende zou RB genegen zijn om in de F1 te blijven.

Echter, zolang er geen deal is met een motorleverancier is het allemaal wishful thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
L1nt schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:26:
Volgens Bernie hoeven we niet meer te vrezen en is het geregeld.

of:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121340
asing schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:30:
[...]

Dat is een citaat van Bernie van afgelopen weekend. Hij zegt dat hij denkt dat ze zullen blijven, ze hebben een regeltje mbt de motoren erdoor gedrukt en zodoende zou RB genegen zijn om in de F1 te blijven.

Echter, zolang er geen deal is met een motorleverancier is het allemaal wishful thinking.
Niet helemaal. Het autosport artikel legt het wat meer uit. Het lijkt erop dat ze na afgelopen weekend nog contact hebben gehad. De oplossing is er, alleen nog niet getekend. Verwachting is vooralsnog Renault voor RBR en Ferrari voor TR.

We kunnen weer rustig slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Juist; en dan wordt RB door TR om de oren gereden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Uiterlijk hangt samen met imago. En iedereen heeft gelukkig een andere smaak en iedereen is het vrij om dit te mogen of niet..... toch?
asing schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 13:00:
[...]

We zullen Loondijke ook eens een salaris geven met 6 nullen
Akkoord! O+
waarbij hij van gekkigheid niet meer weer waar hij het nu weer aan moet uitgeven, zorgen dat hij nergens meer over straat kan gaan zonder herkend te worden, hij een Pussycat Doll als knipperlichtrelatie heeft terwijl andere beroemde schoonheden maar wat graag met hem willen daten. Kijken of Loondijke dan nog met beide beentjes op de grond kan staan als hij gevoelig is voor sociale status.

In het kort : Lewis is een superster. Prestaties op de baan, salaris, aandacht van alles wat vrouwelijk is en afkomstig uit een cultuur waar blingbling en macho zijn belangrijk is. Het hoort erbij.
En daarom is Lewis voor mij geen coureur waar ik me mee kan of wil identificeren. Hij is een rapper die toevallig heel erg goed kan racen. :+
Ja maar maar Vettel doet dat niet! Nee dat klopt, Vettel is een nuchtere Duitser die niet gevoelig is voor het leven als jetset. Ik denk alleen dat als je een blik in zijn garage mag werpen, hij ook heel veel leuk speelgoed heeft. :)
Vettel, Alonso, Button, Schumacher etc. etc. hebben ook miljoenen te besteden, maar gaan er op een andere manier mee om en blijven voor zover het kan down-to-earth.

Het verschil is gigantisch en ik houd meer van dat soort coureurs inderdaad. Sue me ;)

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-10-2015 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:12:
Juist; en dan wordt RB door TR om de oren gereden?
Zou kunnen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Mjah, blijft nog steeds de 2015 Ferrari motor waarschijnlijk dan, met wat aanpassingen om om de regelementen heen te werken (of de regels veranderen gewoon weer).

TR met 2016 Ferrari unit gaat podiums pakken en RB idd om de oren rijden.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2015 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij is er gisteren benadrukt dat er maar één spec mag rondrijden.

Daarnaast; ik zie het zo gauw niet gebeuren dat de 2016 Renault sneller is dan de end-of-2015 Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

StealthyPeanut schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:15:
[...]

Uiterlijk hangt samen met imago. En iedereen heeft gelukkig een andere smaak en iedereen is het vrij om dit te mogen of niet..... toch?

[...]

Akkoord! O+

[...]

En daarom is Lewis voor mij geen coureur pur sang. Hij is een rapper die toevallig goed kan racen :+

[...]

Vettel, Alonso, Button, Schumacher etc. etc. hebben ook miljoenen te besteden, maar gaan er op een andere manier mee om en blijven voor zover het kan down-to-earth.

Het verschil is gigantisch en ik houd meer van dat soort coureurs inderdaad. Sue me ;)
Dat je voorkeur voor rijders hebt vind ik logisch en helemaal prima, maar Hamilton geen coureur pur sang noemen vind ik raar.

Wat hij in zijn tijd buiten de baan doet moet hij weten. Als hij liever naar de kapper gaat om zn haar te verven en Vettel zit liever voor de buis dan maakt dat nog geen verschil in toewijding in hun carrière. Zo lang ze op en naast de baan in "kantooruren" doen wat ze moeten doen, zijn het coureurs pur sang als je op dit niveau acteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:32:

Daarnaast; ik zie het zo gauw niet gebeuren dat de 2016 Renault sneller is dan de end-of-2015 Ferrari.
Wat ik al zei in de rest van mijn zin. Ze vinden een loophole of de regels veranderen nog wat. TR met 2016 Ferrari units verwacht ik niet zo snel.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/121328

Zou wel heel mooi zijn als het wel gebeurt overigens. Max met 2016 Ferrari blok en TR aero :9~

[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2015 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Hann1BaL schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:34:
[...]

Dat je voorkeur voor rijders hebt vind ik logisch en helemaal prima, maar Hamilton geen coureur pur sang noemen vind ik raar.

Wat hij in zijn tijd buiten de baan doet moet hij weten. Als hij liever naar de kapper gaat om zn haar te verven en Vettel zit liever voor de buis dan maakt dat nog geen verschil in toewijding in hun carrière. Zo lang ze op en naast de baan in "kantooruren" doen wat ze moeten doen, zijn het coureurs pur sang als je op dit niveau acteert.
Nja, verkeerde woordenkeuze inderdaad. Heb het wat aangepast ;) .

Maar, even over RB en TR, De enige optie is eigenlijk toch echt de Renault voor RB en als ik het zo lees via Bernie is dat iets wat nog wel broeit.

Bestaat de kans dat het moddergooien in de media tussen beide partijen ook gewoon doorgestoken kaart was? Je zou denken van niet......maar het zou wel een stunt zijn :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

StealthyPeanut schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:48:
[...]

Nja, verkeerde woordenkeuze inderdaad. Heb het wat aangepast ;) .

Maar, even over RB en TR, De enige optie is eigenlijk toch echt de Renault voor RB en als ik het zo lees via Bernie is dat iets wat nog wel broeit.

Bestaat de kans dat het moddergooien in de media tussen beide partijen ook gewoon doorgestoken kaart was? Je zou denken van niet......maar het zou wel een stunt zijn :o
Ik kan mij toch vooral niet voorstellen dat TR en RB weer met verschillende motoren gaan rijden. Zeker als TR Ferrari motoren gaat krijgen en RB Renault, kan het wel eens pijnlijk gaan worden. Ik kan mij niet voorstellen dat Red Bull dat heel leuk gaat vinden. Of misschien ook wel: Het is een jong merk dus als het "jonge" team het beter doet levert dat net zo veel goede exposure op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:32:

[knip]
Volgens mij is dat iets wat nog steeds door iedereen overeengekomen moet worden en is dus op dit moment nog steeds niet definitief.
Opvallend vond ik het, via de onboard beelden van Lewis Hamilton bij de start, dat hij de auto liet kruipen bij de 5 rode startlichten, heel langzaam naar voren. Dan moet die koppeling toch wel heel erg gevoelig en goed afgesteld zijn om binnen het toegestane te blijven en niet met een jumpstart opgezadeld te worden. Hoeveel ruimte tot bewegen is er eigenlijk zonder dat je een straf krijgt?

[ Voor 37% gewijzigd door hardware-lover op 15-10-2015 14:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
hardware-lover schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:51:
[...]

Volgens mij is dat iets wat nog steeds door iedereen overeengekomen moet worden en is dus op dit moment nog steeds niet definitief.
Volgens mij is de standaardregel dat er maar één-spec mag rondrijden. Maar door regelwijziging voor dit seizoen is het WEL toegestaan (lees Manor & een verlate homologatie).

Dus ik denk dat ze juist een regelwijziging moeten hebben om oude-spec motoren te laten runnen. En dan staan RBR/STR & DM sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ryur schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:55:
[...]
Volgens mij is de standaardregel dat er maar één-spec mag rondrijden. Maar door regelwijziging voor dit seizoen is het WEL toegestaan (lees Manor & een verlate homologatie).

Dus ik denk dat ze juist een regelwijziging moeten hebben om oude-spec motoren te laten runnen. En dan staan RBR/STR & DM sterk
Het zal wel handjeklap gaan worden, en wat daaruit gaat komen (vandaag?), is allemaal gissen tot nu toe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-10 12:41

Bergie

Lekker belangrijk...

kid1988 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:00:

Eeuwig zonde dat zo'n sportman zo verder moet..
Toevallig zag ik zojuist dit berichtje op twitter langskomen:
"He is making progress appropriate to the severity of the situation."
Ik ben bang dat er dus weinig vooruitgang te melden is. Als hij weer zou kunnen lopen oid zouden ze het toch echt wel naar buiten brengen lijkt me.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 10:53
Hann1BaL schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:51:
[...]

Ik kan mij toch vooral niet voorstellen dat TR en RB weer met verschillende motoren gaan rijden. Zeker als TR Ferrari motoren gaat krijgen en RB Renault, kan het wel eens pijnlijk gaan worden. Ik kan mij niet voorstellen dat Red Bull dat heel leuk gaat vinden. Of misschien ook wel: Het is een jong merk dus als het "jonge" team het beter doet levert dat net zo veel goede exposure op.
Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat alle 4 de coureurs in dienst zijn bij Red Bull Technology, dus niet specifiek bij RBR of TR.
Zou het ook nog mogelijk zijn dat Red bull de twee beste coureurs volgend jaar overplaatst naar het snelste team? en daarbij ook de meeste middelen investeerd/beste mensen plaatst in het team met de snelste motor? :D _/-\o_

In dat licht, zou het toegestaan zijn om de coureurs onderling te wisselen mocht dat om een of andere reden strategische voordelen opleveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

[...]

Dat weet ik wel zeker. Volgens mij is Boss een tijdje geleden bij McLaren vertrokken als sponsor en staat ie (zie foto vorige pagina) nu weer bij Hamilton op het kostuum :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Remco_O schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:12:
[...]

Ik dacht laatst ergens gelezen te hebben dat alle 4 de coureurs in dienst zijn bij Red Bull Technology, dus niet specifiek bij RBR of TR.
Zou het ook nog mogelijk zijn dat Red bull de twee beste coureurs volgend jaar overplaatst naar het snelste team? en daarbij ook de meeste middelen investeerd/beste mensen plaatst in het team met de snelste motor? :D _/-\o_

In dat licht, zou het toegestaan zijn om de coureurs onderling te wisselen mocht dat om een of andere reden strategische voordelen opleveren 8)7
Je mag vier coureurs per team inzetten. Hoe je dat verder regelt mag je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco_O
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-01 10:53
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:14:
[...]

Je mag vier coureurs per team inzetten. Hoe je dat verder regelt mag je zelf weten.
Maar mag een coureur ook lid zijn van 2 teams, en binnen 1 jaar voor 2 teams uitkomen in races?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vroeger (1991) in ieder geval wel, want Schumi ging, na één race te hebben gereden voor Jordan, naar Benetton.

[ Voor 11% gewijzigd door albino71 op 15-10-2015 16:24 . Reden: typo ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zitten, naar mijn weten, geen regels aan voor hoeveel teams je mag rijden in 1 seizoen.

Kijk de lijstjes van vroeger eens na. Beginnen bij team 1, stappen over naar team 2 en moeten daar weer weg en eindigen weer bij een 3e.

Weet niet hoe het exact nu is maar vroeger mocht je auto 1 slechts 2x van rijder wisselen en bij auto 2 mocht dat 3x.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38

rally

Deyterra Consultancy

Wat nou.... als Dietrich Mateschitz de aandelen in de F1 overneemt van CVC capital?

F1 staat in de in de verkoop? Of is dat een compleet onrealistisch scenario :P

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
rally schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:41:
Wat nou.... als Dietrich Mateschitz de aandelen in de F1 overneemt van CVC capital?

Die geruchten zijn er vorig jaar geweest. En dan zou Horner de rol van Ecclestone overnemen. Was mooi samengegaan met VW dat RBR en TR overneemt.

Helaas is er inmiddels weinig meer over van die geruchten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

RB is vermogend, maar zo vermogend om F1 te kopen?

Plus, is F1 wel waard wat CVC er nu voor vraagt? Investeringsmaatschappijen zoals CVC willen alleen van hun aandelen af als ze of goed kunnen cashen, of inzien dat hun aandelenbelang veel minder waard zal worden in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:19
vond net een linkje klik hem weg kan hem niet meer vinden :P

RB renault
TR Ferrari 2015 motor dat zou rond zijn?

of ben ik nu spuit 11 en was dat al lang bekend :P

EDIT: Ahh laat maar televaag zak van 2kg zout vergeten :(

[ Voor 32% gewijzigd door Wognummer op 15-10-2015 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:38

rally

Deyterra Consultancy

Requiem19 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:11:
[...]

Plus, is F1 wel waard wat CVC er nu voor vraagt? Investeringsmaatschappijen zoals CVC willen alleen van hun aandelen af als ze of goed kunnen cashen, of inzien dat hun aandelenbelang veel minder waard zal worden in de nabije toekomst.
"Kopen" is niet altijd cash uit de zak. Er zijn vele constructies denkbaar om eigenaar te worden van zoiets als F1 zonder daadwerkelijk het geld op de bank te hebben staan.

En ze kunnen een interessante patstelling creëren door de waarde van F1 te beïnvloeden. Want die zal (aanzienlijk) minder waard zijn zonder TR en RBR.

En CVC wil inderdaad 'cashen', maar die hebben ook al behoorlijk gecashed van hun investering.
Dus de verkoop is alleen maar een kers op de taart:

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F1 zelf staat niet in de verkoop maar er zijn aandelen beschikbaar heb ik begrepen van Bernie? Die verkoopt zijn eigen aandelen ook niet volgens mij en wil ook aanblijven als opperhoofd.

New owners for F1
"The shareholders will sell some of their shares - because they have to, not because they want to. We are looking at people that I hope that long-term want to invest rather than perhaps getting the money coming out. The last lot of people we've been speaking to are the right people. I think if it's going to happen it'll happen this year."

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Wognummer schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:25:
vond net een linkje klik hem weg kan hem niet meer vinden :P

RB renault
TR Ferrari 2015 motor dat zou rond zijn?

of ben ik nu spuit 11 en was dat al lang bekend :P

EDIT: Ahh laat maar televaag zak van 2kg zout vergeten :(
dat is hier al tijdig voorspelt, inmiddels in diverse media terug te vinden. seems legit

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Requiem19 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:11:
[...]

De geruchten gaan al heel lang. Als het financieel echt niet mogelijk was geweest was het allang afgekapt.
RB is volgens mij best wel stinkend rijk.

En misschien kopen ze het samen met Bernie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dan zou RB alsnog moeten stoppen met F1, aangezien eigenaar zijn en meespelen natuurlijk niet samengaat.

Meer dan een vaag idee dat iemand een keer ergens geopperd heeft zal het niet zijn.

[ Voor 46% gewijzigd door Bosmonster op 15-10-2015 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 14:51:
Opvallend vond ik het, via de onboard beelden van Lewis Hamilton bij de start, dat hij de auto liet kruipen bij de 5 rode startlichten, heel langzaam naar voren. Dan moet die koppeling toch wel heel erg gevoelig en goed afgesteld zijn om binnen het toegestane te blijven en niet met een jumpstart opgezadeld te worden. Hoeveel ruimte tot bewegen is er eigenlijk zonder dat je een straf krijgt?
Ik wil nog even inhaken op bovenstaande reactie. Ik heb zelf ook al even gezocht bij formula1.com en daar staat het volgende geschreven;

Jump start
When a driver moves off his grid position before the five red lights have been switched off to signal the start. Sensors detect premature movement and a jump start earns a driver a penalty.

Dat zal dan waarschijnlijk wel binnen bepaalde marges zijn neem ik aan, maar is dit dan over een bepaalde afstand, of binnen een gedeelte van het startvak? Iemand die dat precies weet te vertellen of weet waar dat uitgebreider staat beschreven misschien?
Magnussen ligt eruit bij Mclaren voor 2016.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 15-10-2015 19:17 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
rally schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:47:
[...]

"Kopen" is niet altijd cash uit de zak. Er zijn vele constructies denkbaar om eigenaar te worden van zoiets als F1 zonder daadwerkelijk het geld op de bank te hebben staan.

En ze kunnen een interessante patstelling creëren door de waarde van F1 te beïnvloeden. Want die zal (aanzienlijk) minder waard zijn zonder TR en RBR.

En CVC wil inderdaad 'cashen', maar die hebben ook al behoorlijk gecashed van hun investering.
Dus de verkoop is alleen maar een kers op de taart:
1 - financiering krijg je alleen met voldoende zekerheid. Waarde F1 is nu wT lastig in te schatten, dus dan zal RB zelf flink in het schip moeten.

2 - winst is nu al genomen (aandelen waardeer je op actual value lijkt me). Als F1 nu minder waard blijkt, maakt cvc dus verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

hardware-lover schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 18:59:
[...]

Ik wil nog even inhaken op bovenstaande reactie. Ik heb zelf ook al even gezocht bij formula1.com en daar staat het volgende geschreven;

Jump start
When a driver moves off his grid position before the five red lights have been switched off to signal the start. Sensors detect premature movement and a jump start earns a driver a penalty.

Dat zal dan waarschijnlijk wel binnen bepaalde marges zijn neem ik aan, maar is dit dan over een bepaalde afstand, of binnen een gedeelte van het startvak? Iemand die dat precies weet te vertellen of weet waar dat uitgebreider staat beschreven misschien?
Misschien heeft Mercedes iets gevonden in de vorm van heel langzaam rollen, zodat de sensoren dat niet oppikken.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Je hebt volgens mij iets van 30 cm speling oid.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat lijkt me wel erg veel...
Eerder 3cm.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Dat lijkt me wel erg weinig, gezien je vanuit de cockpit de startstrepen niet kunt zien.. ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

tdw schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:26:
Dat lijkt me wel erg weinig, gezien je vanuit de cockpit de startstrepen niet kunt zien.. ;)
Vanaf het moment van stilstaan bedoel ik uiteraard.
Ze gaan op hun positie staan, worden 'ingelogd' (bevestigd dat ze goed staan), en vanaf dat moment 3cm bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121347

In season ontwikkeling volgend jaar weer mogelijk, en 2015 motoren nu ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Super, dat vind ik erg goed nieuws.
Zitten de teams dan eindelijk enigszins unaniem op 1 lijn..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Goed nieuws voor de mensen die tegen ontwikkelingsbeperkingen zijn.

- in 2016 weer 32 tokens ipv 25 zoals eerst afgesproken
- geen lockdown van bepaalde onderdelen, alles mag aangepast worden
- in season engine development.

Kortom, hobda en Renault hebben alle ruimte om de schterstand in te lopen.

Maar Mercedes ook... Om de voorsprong te vergroten ^^.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:27:
[...]
Ze gaan op hun positie staan, worden 'ingelogd' (bevestigd dat ze goed staan), en vanaf dat moment 3cm bedoel ik.
Daar doel ik op ja, bij stilstand, maar waar komt nu die 3cm vandaan? Waarom zou Lewis het risico nemen? Een goede start is zeker belangrijk, maar een straf levert alleen maar verlies i.p.v. winst op. Ik kijk altijd naar de onboard samenvatting en dit keer viel het mij direct op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

AzzKickah schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:27:
[...]

Ik heb de regels erop nageslagen en er staat niks over het niet mogen rijden:
38.9 When the cars come back to the grid at the end of the formation lap, they will stop within
their respective grid positions, keeping their engines running.
There will be a standing start, the signal being given by means of lights activated by the
permanent starter.
Once all the cars have come to a halt the five second light will appear followed by the four,
three, two and one second lights. At any time after the one second light appears, the race will
be started by extinguishing all red lights.

38.10 Unless specifically authorised by the FIA safety delegate, during the start of a race the pit wall
must be kept free of all persons with the exception of two people from each team, officials
and fire marshals.

38.11 If, after returning to the starting grid at the end of the formation lap a problem arises, the
following procedures shall apply:
aIf a car develops a problem that could endanger the start the driver must immediately
raise his hands above his head and the marshal responsible for that row must
immediately wave a yellow flag. If the race director decides the start should be delayed
the green lights will be illuminated two seconds after the abort lights are switched on, a
board saying “EXTRA FORMATION LAP” will be displayed and all cars able to do so must
complete a further formation lap whilst the car which developed the problem is moved
into the pit lane.
When leaving the grid to complete the extra formation lap all drivers must respect the
pit lane speed limit until they pass pole position.
b If any other problem arises, and if the race director decides the start should be delayed,
the following procedures shall apply :
b i If the race has not been started, the abort lights will be switched on, a board
saying “DELAYED START” will be displayed, all engines will be stopped and the
new formation lap will start five minutes later with the race distance reduced by
one lap. The next signal will be the three minute signal.
Tyre changing on the grid is not permitted during such a delay.
Every time this happens the race will be shortened by one lap.
b ii If the race has been started the marshals alongside the grid will wave their yellow
flags to inform the drivers that a car is stationary on the grid.
b iii If, after the start, a car is immobilised on the starting grid, it shall be the duty of
the marshals to push it into the pit lane by the fastest route. Any driver being
pushed from the grid may not attempt to start the car.
b iv Once the car is in the pit lane his mechanics may attempt to start it, if successful
the driver may re-join the race. The driver and mechanics must follow the
instructions of the track marshals at all times during such a procedure.

38.12 Should Article 38.11 apply, the race will nevertheless count for the Championship no matter
how often the procedure is repeated, or how much the race is shortened as a result.

38.13 Either of the penalties under Articles 16.3c) or d) will be imposed for a false start judged using
an FIA supplied transponder which must be fitted to the car as specified.

38.14 Only in the following cases will any variation in the start procedure be allowed :
a If it starts to rain after the five minute signal but before the race is started and, in the
opinion of the race director teams should be given the opportunity to change tyres, the
abort lights will be shown on the Line and the starting procedure will begin again at the
ten minute point.
b If the start of the race is imminent and, in the opinion of the race director, the volume
of water on the track is such that it cannot be negotiated safely even on wet-weather
tyres, the abort lights will be shown on the Line and information concerning the likely
delay will be displayed on the official messaging system. Once the start time is known at
least ten minutes warning will be given.
c If the race is started behind the safety car, Article 40.16 will apply.

38.15 The stewards may use any video or electronic means to assist them in reaching a decision. The
stewards may overrule judges of fact. A breach of the provisions of the Code or these Sporting
Regulations relating to the starting procedure, may result in the exclusion of the car and driver
concerned from the Event.
Einde startprocedure. Hoe dat verder gaat met die transponder in artikel 38.13 staat verder niet beschreven (ik kan het niet vinden althans)

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

hardware-lover schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:52:
[...]

Daar doel ik op ja, bij stilstand, maar waar komt nu die 3cm vandaan?
Van mijn aanname dat de marge eerder 3 dan 30cm 'beweegruimte' zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AzzKickah schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:06:
[...]
Van mijn aanname dat de marge eerder 3 dan 30cm 'beweegruimte' zou zijn.
Ah, minimaal bewegen dus, duidelijk. Van 30cm is ook duidelijk geen sprake, van 3cm zeker wel.

Ik heb het volgende artikel nog gevonden maar ook daar wordt niet echt een afstand besproken of hoeveel er nu afgelegd zou mogen worden om niet als te vroeger starter te worden geregistreerd.
...
By monitoring the signals from each car via an aerial embedded at each grid position, checks can be carried out to ensure that no car starts the race with a wheel over its individual "line".
The system can also check the exact moment that a car crosses its starting line, and any jumped start is reported to Race Control, which decides on whether a penalty is to be applied.

...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

hardware-lover schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:13:
[...]

Ah, minimaal bewegen dus, duidelijk. Van 30cm is ook duidelijk geen sprake, van 3cm zeker wel.

Ik heb het volgende artikel nog gevonden maar ook daar wordt niet echt een afstand besproken of hoeveel er nu afgelegd zou mogen worden om niet als te vroeger starter te worden geregistreerd.
...
By monitoring the signals from each car via an aerial embedded at each grid position, checks can be carried out to ensure that no car starts the race with a wheel over its individual "line".
The system can also check the exact moment that a car crosses its starting line, and any jumped start is reported to Race Control, which decides on whether a penalty is to be applied.

...
In dat geval zou het dus legaal zijn expres een stukje te ver naar achter te parkeren en dan rustig naar voren te rollen, zolang je maar niet over de lijn gaat.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah

AzzKickah

06-CENSORED

Dat lijkt alsof je dus een stuk voor die gele streep kunt stoppen en totdat de lichten uit gaan nog tot die gele streep kan rollen.

Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens mij is de gele lijn die dwars op de startplek staat mogelijk bepalend voor het e.e.a.? Zou de breedte daarvan misschien de afstand van bewegen mogen zijn? Geen idee hoe gedefinieerd die lijn eigenlijk is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Adlermann schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:32:

In season ontwikkeling volgend jaar weer mogelijk, en 2015 motoren nu ook.
Sry maar ben ik dan de enigste die ziet dat dit dus weer extreme verschillen teweeg gaat brengen?!

Andere mogen dus een 2016 moter neerzetten en tevens een berg tokens gebruiken om deze nog beter te maken. (halverwege seizoen is dit dus al bijna het 2017 model)
Terwijl andere teams dus met een 2015 model mogen rijden waar geen tokens of updates voor beschikbaar zijn?
Het verschil word maar groter en groter.
Gaan we dus ook weer zien dat de klanten teams weer 2 updates achter liggen en mercedes met hamilton gewoon weer een kampioenschap in de schoot geworpen krijgt.

Wat een puinhoop

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

AzzKickah schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:22:
Dat lijkt alsof je dus een stuk voor die gele streep kunt stoppen en totdat de lichten uit gaan nog tot die gele streep kan rollen.

Weird.
Volgens mij moeten de drivers met hun banden op de gele lijn mikken. Als je daar op staat, sta je volgens mij met je vleugel op de witte lijn en houd je dus weinig rolafstand over

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Lees ik nu goed dat dit is afgesproken tussen de motorfabrikanten en de FIA? De teams zijn niet betrokken (ergo: geen vertegenwoordiging voor RB?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tdw schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:31:
[...]
Volgens mij moeten de drivers met hun banden op de gele lijn mikken. Als je daar op staat, sta je volgens mij met je vleugel op de witte lijn en houd je dus weinig rolafstand over
Het is ook niet echt veel wat ie beweegt.

edit: link verwijderd

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 16-10-2015 13:41 . Reden: wordt niet meer bekeken ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Requiem19 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 21:41:
Goed nieuws voor de mensen die tegen ontwikkelingsbeperkingen zijn.

- in 2016 weer 32 tokens ipv 25 zoals eerst afgesproken
- geen lockdown van bepaalde onderdelen, alles mag aangepast worden
- in season engine development.

Kortom, hobda en Renault hebben alle ruimte om de schterstand in te lopen.

Maar Mercedes ook... Om de voorsprong te vergroten ^^.
Yep. Maar gooi dan het testen flink open....Dan heb je weer mogelijkheden ala seizoen 2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Heb je een 2015 motor heb je een verloren seizoen. Want 2016 motoren worden alleen maar beter. Dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
MikeyMan schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 22:32:
Lees ik nu goed dat dit is afgesproken tussen de motorfabrikanten en de FIA? De teams zijn niet betrokken (ergo: geen vertegenwoordiging voor RB?)
Dit is een voorstel van de FIA en de motor fabrikanten. Het moet nog steeds unaniem door de teams worden aangenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

SnowDude schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 23:29:
[...]

Dit is een voorstel van de FIA en de motor fabrikanten. Het moet nog steeds unaniem door de teams worden aangenomen.
De punten die in bovenstaande posts genoemd worden in ogenschouw nemend, kan ik me daar zeer weinig van voorstellen. Iedereen is momenteel happy, behalve RB/TR. Unaniem wordt dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:59

Martinspire

Awesomeness

Maar is het nu voor RB niet handiger om RBS en TR bij Renault te houden? Gezien die meer mogen gaan ontwikkelen/aanpassen, lijkt het me dat ze de voorsprong van Ferrari 2015 wel in kunnen halen en dichter bij Ferrari 2016 kunnen komen?

Ik bedoel, waarom zou je jezelf bij voorbaat kansloos maken?
Zeker gezien alle motorfabrikanten voor hun nieuwe motor wel verder vooruit gaan dan de beoogde 0,5 seconde.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
[...]

Noot, vanuit de positie van de coureur kan je die witte lijn NIET zien. Ze kunnen de voorvleugel ook niet zien. De gele wel :

http://f1weekends.com/wp-...ding_Start_F1Weekends.jpg

Ook een mooie foto :

Afbeeldingslocatie: http://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/headlines/2015/10/f1-engine-customers-to-get-same-year-power-units-from-2016/_jcr_content/image16x9.img.1536.high.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door asing op 15-10-2015 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VictordeHolland
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 09:21

Dan rijden ze in 2017 met dit soort auto's, mij hoor je niet klagen :9 .
Afbeeldingslocatie: http://www.manners.nl/wp-content/uploads/2015/06/Manners-Red-Bull-Supercar-1-970x400.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 02-10 17:24
Mij hoor je dan dan ook niet klagen maar ik zal dan ook niet meer kijken. Met zulke auto's kun je net zo goed WEC gaan kijken.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
[...]

De gele lijn is enkel een hulpmiddel.
De transponder logt in wanneer de auto stopt bij de start.
Wanneer niet alle auto's ingelogd zijn begint de startprocedure niet. (Sowieso manual door charlie).
Wanneer niet alle auto's ingelogd zijn en het duurt te lang, start charlie de procedure en kan de auto die niet op de correcte plaats staat een penalty. Dit wordt beoordeeld door de stewards. Mocht de auto niet inloggen door een defect aan de transponder of de auto, wordt er een beslissing gemaakt door de stewards door middel van videobeelden.

De plaatsing van de transponder in het asfalt en de auto is zo dat de auto zo dicht mogelijk tegen de lijn staat, om "rollen" te voorkomen. Een rollende auto is immers veel gunstiger voor de koppeling. Ook wanneer de transponder geen bijzonderheden toont kunnen de stewards/charlie nogsteeds een onderzoek instellen naar aanleiding van meldingen van andere coureurs/teams/officials (wederom wegens mogelijke defecte transponders).

In een gunstig geval: logt je transponder wel in maar merkt hij niet dat je beweegt, en doet geen ander team/coureur/official een melding, dan zou je best weg kunnen komen met een start die technisch gezien fals is. De kans echter dat al deze factoren in jouw voordeel uitvallen is minimaal.

Dit staat niet zo in het regelement maar dit is wel de normale gang van zaken.

In het geval van Hamilton zou hij het geluk kunnen hebben gehad dat de transponder de minimale beweging van zijn auto niet detecteerde. De reden dat hij rolde is onduidelijk. De eerste stap van de koppeling zou tegen het aangrijppunt aan moeten liggen. Aangezien deze tegenwoordig niet meer zo heel precies is afgesteld zou het kunnen dat hamilton zijn koppeling iets te veel slipte. Hier zal hij echter geen voordeel van hebben gehad omdat door het gewicht de koppelingen erg snel oververhitten, en daardoor dus minder efficient werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Wel bijzonder toch..... twee tegenstrijdende berichten?

Alle motoren moeten gelijk zijn.
http://www.gpupdate.net/n...krijgen-als-fabrieksteam/

Maar oudere motoren mag toch......en ontwikkeling in season ook...

Kan iemand uitleggen wat ik hier niet aan begrijp?

En is Tost alvast bezig met het huwelijk te redden met Renault?

http://www.gpupdate.net/n...ing-bij-renault-en-honda/

Zou wel mooi zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
StealthyPeanut schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:40:

Dat eerste bericht is van 2 dagen geleden en dus van voor de meeting tussen FIA en fabrikanten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 22:15

Vos

AFCA

VictordeHolland schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 00:39:
[...]

Dan rijden ze in 2017 met dit soort auto's, mij hoor je niet klagen :9 .
[afbeelding]
Geen open-wheel...dus zeg maar doei tegen een groot deel van je publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
StealthyPeanut schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 08:40:

En is Tost alvast bezig met het huwelijk te redden met Renault?

http://www.gpupdate.net/n...ing-bij-renault-en-honda/

Zou wel mooi zijn :).
Heel makkelijk, 14 oktober was een oud nieuwbericht en op 15 oktober was de vergadering over het vesoepelen van de regels.

Beide artikelen waren juist op dat moment in de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
http://www.auto-motor-und...ikap-formel-10004878.html

Echt lachen als die oude V8's met KERS dadelijk alles aan gort rijden....misschien dat ze dan eindelijk ingrijpen en dit token/motor systeem compleet veranderen.
Of we zakken nog dieper!! en gaan 2 series binnen de F1 zien.
(rijkste teams V6 hybride) en de (minder rijke teams zoals manor/sauber/Force India en Lotus/renault met een V8)

https://f1manager.info/ranking/4605

Pagina: 1 ... 25 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.