aub geen spec serie ipv F1 inderdaad!
Maar met de kanttekening dat "zelf motor bouwen" helemaal niet zo natuurlijk is in de F1.
Ik geloof eerder dat het uitzondering dan regel is dat een automerk van voor tot achter de hele F1 auto ontwerpt.
Ik zou het dan ook niet gek vinden als Cosworth toch weer in de picture komt. Niet (alleen) als PU supplier voor Red Bull, maar als een soort Generic F1 PU die als klantenmotor te koop is.
Als de prijs van die motor laag genoeg kan worden gehouden bij voldoende performance, dwing je tegelijkertijd de andere bouwers hun motoren voor een gelijke prijs aan te bieden.
Ze hebben een motor
klaar liggen. Die zal lang niet op het niveau van Mercedes, Ferrari, Renault of zelfs Honda zijn.
Maar als ze de vrijheid krijgen om die unit volop te ontwikkelen, vrij van tokens en andere ellende zie ik het nog wel als mogelijkheid om een alternatief te kunnen bieden voor een van de works motoren.
Of dat ook op tijd is voor het 2016 seizoen?
Als je daar nu een zak geld aflevert, samen met een RBR en STR auto...denk ik dat ze een heel eind komen.
Ilmor zou ook nog een rol kunnen spelen. Ze zijn door RBR al naar voren geschoven om mee te kijken met Renault, maar ze zouden ook nog mee kunnen kijken met Cosworth, of zelfs samen de generic F1 PU kunnen bouwen.
Als je de kennis/mensen en faciliteiten van RBR, Cosworth en Ilmor bij elkaar zet en voldoende funding geeft én mogelijkheden vanuit de F1 en regels..
Beiden zitten op een half uurtje rijden van Red Bull racing, dus dat zou geen probleem moeten zijn
[
Voor 9% gewijzigd door
sanderb op 14-10-2015 18:07
]
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams