Naar welke kleine kutkinderen refereer je nu? De kids van Wilson? want verder wordt er nergens over kinderen gesproken.....Bosmonster schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:00:
Trouwens, inderdaad nepbieders... lekker weer die kleine kutkinderen:
http://www.verstappen.nl/?locatie=bericht&id=9383
Nee, er zijn een paar jaar memorabel, maar ook in de jaren 70, 80 en 90 waren er een aantal seizoenen die niet om aan te zien waren door het verschil in performance.albino71 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:13:
Was het echt zoveel beter in het verleden,
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Het is inderdaad een typisch geval hoe je zaken herinnert.SnowDude schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:19:
[...]
Nee, er zijn een paar jaar memorabel, maar ook in de jaren 70, 80 en 90 waren er een aantal seizoenen die niet om aan te zien waren door het verschil in performance.
In de geschiedenis van de F1 is het vaak voorgekomen dat een team net het tijdelijke gouden ei heeft en daarmee machtig is. Dat is zowel het voor- als nadeel van de sport. We willen geen eenheidsworst met allemaal dezelfde auto's, maar we willen wel spanning.
Ook al is Mercedes dominant: Er is genoeg strijd net daar achter aanwezig waardoor ik mij zeker nog erg vermaak. Daarnaast lijkt de regie bij de races beter:
Tot recentelijke jaren zat je altijd naar de leiders in de wedstrijd te kijken en men lijkt nu toch echt veel meer te focussen op de gevechten op de baan. Hamilton zie je bijna niet tijdens de race. Prima!!
De meest saaie jaren van de F1 zijn voor mij nog altijd 2000-2005. De winnaar stond van te voren vast en ook daarachter gebeurde er niets.
[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 13-10-2015 11:24 ]
Nou, ik volg F1 al een tijdje, en de McLaren van Senna was niet te verslaan, de Williams Renault van Mansell en het jaar er na Prost en weer wat later Hill en Villeneuve idem en wie kan zich de Ferrari jaren van Schumi nog herinneren?bvbal79 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:15:
[...]
Ja dit zijn wel de statistieken, maar de manier waarop ze kampioen zijn geworden is wel totaal anders dan nu.
Het is dus van alle tijden en gezien de lijst, heeft Ford in het verleden ook een periode gekend dat ze onverslaanbaar waren en was de TAG Porsche combi ook 3 jaar achter elkaar kampioen.
Dus nogmaals, is het nu zoveel anders? Ik denk het eigenlijk niet....
Ik denk ook dat er ooit wel weer ergens iets uit de hoed van een of andere briljante ontwerper komt, en dat gooit het veld weer helemaal door elkaar.
ja?bvbal79 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:15:
[...]
Ja dit zijn wel de statistieken, maar de manier waarop ze kampioen zijn geworden is wel totaal anders dan nu.
https://en.wikipedia.org/wiki/2004_Formula_One_season
Schumacher meer dan 2x zoveel punten als de eerste niet-ferrari.
Ferrari meer dan dubbel zoveel punten als het tweede team BAR.
[ Voor 17% gewijzigd door NiaX op 13-10-2015 11:26 ]
Ik begrijp er uit dat hij refereert aan degenen die verantwoordelijk zijn voor de nep biedingen.bvbal79 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:18:
[...]
Naar welke kleine kutkinderen refereer je nu? De kids van Wilson? want verder wordt er nergens over kinderen gesproken.....
Degenen die zo'n veiling dan weer moeten verzieken met nepbiedingen.bvbal79 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:18:
[...]
Naar welke kleine kutkinderen refereer je nu? De kids van Wilson? want verder wordt er nergens over kinderen gesproken.....
Nou het doet me anders verdomd veel denken aan de jaren van Schumacher met Barrichello...bvbal79 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:15:
[...]
[ Voor 34% gewijzigd door Bosmonster op 13-10-2015 11:27 ]
Waarom is er eigenlijk een auction voor de familie van Justin Wilson. Die gozer had een geschat vermogen van meer dan een miljoen...Bosmonster schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:26:
[...]
Degenen die zo'n veiling dan weer moeten verzieken met nepbiedingen.
[...]
Nou het doet me anders verdomd veel denken aan de jaren van Schumacher met Barrichello...
Niet zijn familie. Zijn stichting voor volgens mij Analfabetisme.NiaX schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:29:
[...]
Waarom is er eigenlijk een auction voor de familie van Justin Wilson. Die gozer had een geschat vermogen van meer dan een miljoen...
ooooh, ik dacht alRyur schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:37:
[...]
Niet zijn familie. Zijn stichting voor volgens mij Analfabetisme.

[edit:]
Hmm:
http://fox59.com/2015/08/...car-driver-justin-wilson/
http://justinwilson.co.uk/donate
100% of all donations made from this page will go directly to Justin's family. Thank you for your support of Justin's wife and two young daughters.
[ Voor 44% gewijzigd door NiaX op 13-10-2015 11:47 ]
Justin Wilson was zelf analfabeet, en hij liet altijd zien dat je nog heel erg veel kon ermee
Hmm.. je hebt gelijk. Vreemd dan eigenlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Ryur op 13-10-2015 11:50 ]
donateurs kunnen de donatie weer afschrijven en krijgen daar balastingvoordeel over; eoa systeem om dit soort 'goede doelen' te stimuleren; blijft rare economie in usa. maar in nederland is eigenlijk niet veel anders met 'goede doelen'.NiaX schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:45:
[...]
ooooh, ik dacht al
[edit:]
Hmm:
http://fox59.com/2015/08/...car-driver-justin-wilson/
http://justinwilson.co.uk/donate
[...]
Je hoeft ook niet te kunnen lezen en schrijven om heel hard rondjes te rijden..Ryur schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:49:
[...]
Justin Wilson was zelf analfabeet, en hij liet altijd zien dat je nog heel erg veel kon ermee
OT: Wel bijzonder dat het geld naar de familie gaat en niet naar een goed doel (analfabetisme)?
In Nederland zou dit gewoon eens schenking zijn waar je juist extra belasting over zou moeten betalen (afhankelijk van je schenking) maar aftrekbaar wordt het nooit.himlims_ schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:54:
[...]
donateurs kunnen de donatie weer afschrijven en krijgen daar balastingvoordeel over; eoa systeem om dit soort 'goede doelen' te stimuleren; blijft rare economie in usa. maar in nederland is eigenlijk niet veel anders met 'goede doelen'.
Ik zou schenkingen en giften niet door elkaar halen als ik jou wasemnich schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:57:
[...]
In Nederland zou dit gewoon eens schenking zijn waar je juist extra belasting over zou moeten betalen (afhankelijk van je schenking) maar aftrekbaar wordt het nooit.
Dat doe ik ook nietRequiem19 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:18:
[...]
Ik zou schenkingen en giften niet door elkaar halen als ik jou was.
Je kan niet zo maar een labeltje goed doel op iets plakken zodat het een gift wordt. Dit `goede doel` is niet veel anders dan het doel help Emnich de winter door. Dat laatste doel vind ik zelfs nog iets beter, dus kom maar door met de giften
Je geeft geld aan zijn kinderen dus is het een schenking, het heeft niets met een goed doel te maken...
Verschil tussen de huidige dominantie van Mercedes en andere 'dominanties' in het verleden is dat de reglementen er nu voor zorgen dat het gat niet - of in ieder geval veel moeilijker - gedicht kan worden.
Vroegah hadden concurrerende teams in ieder geval de mogelijkheid om met eigen (kostbare) innovaties het dominante team aan te vallen. Nu kan dat bijkans niet meer.
Vroegah hadden concurrerende teams in ieder geval de mogelijkheid om met eigen (kostbare) innovaties het dominante team aan te vallen. Nu kan dat bijkans niet meer.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
http://www.volkskrant.nl/...nder-investeren~a4162239/
Met bovenstaande in het achterhoofd kunnen we denk ik de toetreding van VAG tot de f1 echt wel vergeten...
Met bovenstaande in het achterhoofd kunnen we denk ik de toetreding van VAG tot de f1 echt wel vergeten...
Dat is waar en niet waar. In theorie heb je gelijk. In praktijk lag dat helaas anders. De andere teams hadden nooit de middelen om dat te doen. Je ziet dat dominantie altijd zo 3 tot 6 jaar aanblijft en dus is het niet zo bewezen dat de dominantie in het verleden sneller door innovatie werd ingehaald.alexbl69 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:52:
Verschil tussen de huidige dominantie van Mercedes en andere 'dominanties' in het verleden is dat de reglementen er nu voor zorgen dat het gat niet - of in ieder geval veel moeilijker - gedicht kan worden.
Brawn GP had maar 1 jaar van dominantie, puur door een grote reglementaire regelwijziging.
Was die door 1 innovatie (geblazen achtervleugel) die de andere teams pas gedurende het seizoen monteerden? Volgens mij is button in de 2e helft van het seizoen geen enkele keer meer op het bovenste trapje van het podium geklommen.Hann1BaL schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:03:
[...]
Dat is waar en niet waar. In theorie heb je gelijk. In praktijk lag dat helaas anders. De andere teams hadden nooit de middelen om dat te doen. Je ziet dat dominantie altijd zo 3 tot 6 jaar aanblijft en dus is het niet zo bewezen dat de dominantie in het verleden sneller door innovatie werd ingehaald.
Brawn GP had maar 1 jaar van dominantie, puur door een grote reglementaire regelwijziging.
Selectie van het radio-verkeer van afgelopen race-weekeinde.
...
"The car in front just crossed the line of the pit entry." (Button, lap 11)
"Err why is Sainz not getting a penalty?" (Button, lap 27)
...which cuts a stark contrast to team mate Jenson Button, who sniffs the opportunity to gain a place after Sainz makes a mistake heading into the pits.
...
Wat hebben ze trouwens voor asfalt daar op dat circuit? Pirelli kan rubberen wat ze willen maar hun hoop op meer pitstops (2 tot 3 zeiden ze), is dit jaar niet uitgekomen. Net als vorig jaar heeft vrijwel iedereen, die geen problemen had, het simpelweg met één stop kunnen doen. Misschien moeten ze volgend jaar de regen-banden maar verplicht gaan stellen tijdens de race, ook al is het droog.
...
...which cuts a stark contrast to team mate Jenson Button, who sniffs the opportunity to gain a place after Sainz makes a mistake heading into the pits.
...
Wat hebben ze trouwens voor asfalt daar op dat circuit? Pirelli kan rubberen wat ze willen maar hun hoop op meer pitstops (2 tot 3 zeiden ze), is dit jaar niet uitgekomen. Net als vorig jaar heeft vrijwel iedereen, die geen problemen had, het simpelweg met één stop kunnen doen. Misschien moeten ze volgend jaar de regen-banden maar verplicht gaan stellen tijdens de race, ook al is het droog.

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2015 13:44 ]
Testing, one, two ...
Er zou een poll moeten komen over wat de leukste radio quote is van de race. Ik nomineer Alonso:hardware-lover schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:22:
Selectie van het radio-verkeer van afgelopen race-weekeinde.
...
...
"Okay Fernando, we are racing Massa behind to the end." (McLaren)
"I love your sense of humour!"
Alonso, fast becoming a Say what? favourite, still manages one wry put-down during the race. Apropos of nothing, he is passed by Massa on the next lap, the Brazilian going on to finish fourth, six places on ahead of Alonso on the road.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Dus eigenlijk was het gewoon een teamorder? 
"Last lap Kimi, last lap. All or nothing!"
On the other side of the Ferrari garage, a call to arms doesn't exactly go to plan as Raikkonen closes on Bottas in the fight for third...
-
Het klinkt bijna als een Ullrichje
Warm welkom voor Carlos, mooi gebaar

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2015 14:33 ]
Testing, one, two ...
Investeringen zijn natuurlijk wat anders dan dat het uit het potje promotie/reclame komtAdlermann schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:59:
http://www.volkskrant.nl/...nder-investeren~a4162239/

Dat vraag ik me ernstig af.
Je hebt operationele kosten - kosten die noodzakelijk zijn om de tent draaiend te houden en auto's te produceren.
Alle andere kosten, zij het promotie, zij het investering in andere hoedanigheid, zullen allemaal zeer scherp tegen het licht gehouden worden.
Je hebt operationele kosten - kosten die noodzakelijk zijn om de tent draaiend te houden en auto's te produceren.
Alle andere kosten, zij het promotie, zij het investering in andere hoedanigheid, zullen allemaal zeer scherp tegen het licht gehouden worden.
Als Red Bull alle kosten betaald inclusief research, operationele kosten, etc, etc.. Dan zou je kunnen zeggen dat het geen investering is.
Waarom Red Bull het dan nou zou willen is een andere vraag. En ook of je überhaupt een VAG merk mag verbinden aan die motoren.. Of dat zou dan weer korting op de gemaakt kosten moeten opleveren.
Ik zie niet in hoe VAG zich daaruit lult intern. Je kunt niet verantwoorden dat je de broekriem aantrekt, maar vervolgens wel meedoet aan F1..
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Red Bull dan niet gewoon zelf de juiste mensen aanneemt en een motor ontwikkelt. Volgens mij ontwikkelen ze ook de versnellingsbak in house.
Ze hebben de faciliteiten, ze hebben het geld..
McLaren trok de conclusie dat je met een klantenmotor niet kan winnen en een works team moet zijn.
RBR weet inmiddels dat zelfs dat niet genoeg is, en je eigenlijk alleen alles in de hand hebt als je ook alles maakt.
Waarom Red Bull het dan nou zou willen is een andere vraag. En ook of je überhaupt een VAG merk mag verbinden aan die motoren.. Of dat zou dan weer korting op de gemaakt kosten moeten opleveren.
Ik zie niet in hoe VAG zich daaruit lult intern. Je kunt niet verantwoorden dat je de broekriem aantrekt, maar vervolgens wel meedoet aan F1..
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Red Bull dan niet gewoon zelf de juiste mensen aanneemt en een motor ontwikkelt. Volgens mij ontwikkelen ze ook de versnellingsbak in house.
Ze hebben de faciliteiten, ze hebben het geld..
McLaren trok de conclusie dat je met een klantenmotor niet kan winnen en een works team moet zijn.
RBR weet inmiddels dat zelfs dat niet genoeg is, en je eigenlijk alleen alles in de hand hebt als je ook alles maakt.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
James Allen's kijk op de huidige RB situatie.
http://www.jamesallenonf1...s-for-f1s-unsettled-team/
Zeer waarschijnlijk wisful thinking maar dat zou wat zijn?
...
Nuclear Option –
Red Bull quits F1 and starts its own series
One poster left a comment last night with a scenario which is worth reflecting on; “if RBR starts the RBR international Formula INFINITY series, which will have Newey F1 cars and V8/10 engines, all drivers have the same equipment, let’s say they offer c$25m to attract all the top drivers.” It may sound outlandish but Red Bull do like to own series and they know a thing or two about content creation and distribution as well as TV rights. It’s highly improbable but intriguing to consider.
...
http://www.jamesallenonf1...s-for-f1s-unsettled-team/
Zeer waarschijnlijk wisful thinking maar dat zou wat zijn?
...
Nuclear Option –
Red Bull quits F1 and starts its own series
One poster left a comment last night with a scenario which is worth reflecting on; “if RBR starts the RBR international Formula INFINITY series, which will have Newey F1 cars and V8/10 engines, all drivers have the same equipment, let’s say they offer c$25m to attract all the top drivers.” It may sound outlandish but Red Bull do like to own series and they know a thing or two about content creation and distribution as well as TV rights. It’s highly improbable but intriguing to consider.
...
[ Voor 68% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2015 15:56 ]
Testing, one, two ...
https://joesaward.wordpre...13/notebook-from-sochi-2/Requiem19 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:09:
Dat vraag ik me ernstig af.
Joe Saward denkt het misschien juist wel een goede PR kan zijn omdat Hybride wel als schoon en zuinig word beschouwt.
Persoonlijk denk ik dat de deal met VAG zo goed als rond was en dit gebeuren roet in het eten heeft gegooid. Ik kan nog steeds niet geloven dat RB zo naief was om te denken dat Ferrari en/of Mercedes zonder boe of bah hun een 2016 motor zouden verkopen dus moeten ze wel wat achter de hand hebben gehad toen ze Renault zo openlijk begonnen af te blaffen.The answer is for the drink-maker to fund the engine development for someone else and the obvious choice in this respect is still the Volkswagen Group, even if the firm is still reeling with the punches raining down on it from the diesel emissions scandal in the United States. What Volkswagen needs now is a quick way to rebuild its credentials as a tree-loving kind of firm and one can imagine that strategists will be saying that the answer is probably to be seen as the market-leader in forms of automotive activity other than diesels. Super-efficient hybrids are a good alternative and F1 is the perfect place to push that message. However, this cannot be done overnight and it would take Audi a couple of years to have all the equipment and people required to take on the big guns of today. However, it would be possible in 2018 and so Red Bull really only needs some donkey engines to get them through the next two years at as sensible a level as possible. The team might lose a few people, but if there is a long-term goal and ambition and money, then most will stay.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Nogmaals: Een eventuele VAG motor hadden ze op z'n vroegst het 2018 seizoen kunnen inzetten.L1nt schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:45:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de deal met VAG zo goed als rond was en dit gebeuren roet in het eten heeft gegooid. Ik kan nog steeds niet geloven dat RB zo naief was om te denken dat Ferrari en/of Mercedes zonder boe of bah hun een 2016 motor zouden verkopen dus moeten ze wel wat achter de hand hebben gehad toen ze Renault zo openlijk begonnen af te blaffen.
Dan hadden ze nog steeds 2 jaar zonder motor gezeten.
L1nt schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:45:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de deal met VAG Mercedes zo goed als rond was en dit gebeuren roet in het eten heeft gegooid maar Niki voor z'n beurt gesproken heeft. Ik kan nog steeds niet geloven dat RB zo naief was om te denken dat Ferrari en/of Mercedes zonder boe of bah hun een 2016 motor zouden verkopen dus moeten ze wel wat achter de hand hebben gehad toen ze Renault zo openlijk begonnen af te blaffen.
Nogmaals: Er vanuit gaande dat er nog geen motor ontwikkeld zou zijn... Weet jij precies wat voor voorbereidingen er reeds gaande waren of niet?Bosmonster schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:55:
[...]
Nogmaals: Een eventuele VAG motor hadden ze op z'n vroegst het 2018 seizoen kunnen inzetten.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Het is zeer onaannemelijk en er is ook geen enkele aanwijzing voor.Gé Brander schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:06:
[...]
Nogmaals: Er vanuit gaande dat er nog geen motor ontwikkeld zou zijn... Weet jij precies wat voor voorbereidingen er reeds gaande waren of niet?
Bij RB werken extreem slimme mensen. Niet alleen op de design afdeling, maar ook in het management. We kunnen ervan uitgaan dat deze mensen een behoorlijk klap intelligenter zijn dan wij.Bosmonster schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:55:
[...]
Nogmaals: Een eventuele VAG motor hadden ze op z'n vroegst het 2018 seizoen kunnen inzetten.
Beslissingen om in het nieuws aan te geven dat ze breken met Renault worden niet zomaar door 1 iemand genomen die denkt 'heeujjj dá ga'k is effuh lekkah zeggen teguh die journoulist'. Elk besluit, elke keuze, elke media uitlating is zorgvuldig geregiseerd. Waarschijnlijk liggen er behoorlijk wat rapporten met analyses op het bureau van Horner, Marko en DM.
Als je die aanname volgt, dan kun je niet anders dan concluderen dat er een acceptabel plan moet zijn. Zou een miljonen organisatie opereren op de aanname dat een dreigement om de sport te verlaten voldoende is om motoren te krijgen van de grote concurrenten? Dat kan ik niet geloven, want dan zou het gehele management ernstig in gebreke zijn en zelfs wellicht aansprakelijk voor grove nalatigheid ten opzichte van FOM, haar medewerkers en andere stakeholders.
Mijn conclusie; er moet een plan geweest zijn. VAG 2018 en dan uitzingen tot 2018 met oudere motoren? Maar nu VAG wegvalt willen ze meer toekomstperspectief en spelen ze het spel hoger? Guestimates...
Dat er geen aanwijzingen voor zijn zegt niets. Kijk maar eens naar de Surface Book van Microsoft. Wist ook niemand van en kwam als een volslagen verrassing. Maar je hebt gelijk dat het niet aannemelijk is.Bosmonster schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:07:
[...]
Het is zeer onaannemelijk en er is ook geen enkele aanwijzing voor.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Zou VAG 300 miljoen investeren als het nog niet volledig zeker is dat ze motorenleverancier worden?Gé Brander schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:09:
[...]
Dat er geen aanwijzingen voor zijn zegt niets. Kijk maar eens naar de Surface Book van Microsoft. Wist ook niemand van en kwam als een volslagen verrassing. Maar je hebt gelijk dat het niet aannemelijk is.
Stel je ontwikkelt die motor, maar RB zet een handtekening onder een contract met... Toyota. Vervolgens wil geen enkel team jouw motor. Oops..
Nee, een bedrijf zou pas zo'n motor bouwen als ze juridische zekerheid hebben dat er een afnemer is.
Alsin: de aanwijzingen wijzen juist in een compleet tegengestelde richting. Er was zelfs nog officieel bekend en er bleek uit veel bronnen dat er tot op enkele maanden geleden nog erg veel weerstand was bij VAG tegen het heel plan en het verre van zeker was.
Daarnaast zouden ze, als ze de motor in 2016 willen inzetten, al in 2013 ongeveer moeten begonnen zijn met de ontwikkeling. Dit was nog voor de hybride regels en toen werd RB nog wereldkampioen met Renault en was er nog geen vuiltje aan de lucht.
Dus inderdaad, met aan zekerheid grenzende onaannemelijkheid
Daarnaast zouden ze, als ze de motor in 2016 willen inzetten, al in 2013 ongeveer moeten begonnen zijn met de ontwikkeling. Dit was nog voor de hybride regels en toen werd RB nog wereldkampioen met Renault en was er nog geen vuiltje aan de lucht.
Dus inderdaad, met aan zekerheid grenzende onaannemelijkheid
[ Voor 50% gewijzigd door Bosmonster op 13-10-2015 16:25 ]
Red Bull is altijd al kritisch geweest op Renault. Ook toen was de motor underpowered.
En RB en VAG gaan al jaren samen in oa DTM en Dakar.
En RB en VAG gaan al jaren samen in oa DTM en Dakar.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
En bij management worden nooit grote fouten gemaaktRequiem19 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:07:
Bij RB werken extreem slimme mensen. Niet alleen op de design afdeling, maar ook in het management. We kunnen ervan uitgaan dat deze mensen een behoorlijk klap intelligenter zijn dan wij.
Als RB dit jaar de F1 verlaat doordat ze geen motor kunnen krijgen, dan was dat vast een hele slimme management/marketing zet.
"Kom laten we ons dit jaar als complete eikels en kleine kinderen neerzetten, vervolgens door iedereen in een hoek worden gedreven en dan maar noodgedwongen stoppen. Haha en dan weet niemand dat dat zo gepland was!"
Zelfs op de hoogste niveaus spelen emoties en karakters een rol. Managers (en eigenaren) zijn geen robots. Het zijn mensen als jij en ik.
[ Voor 53% gewijzigd door Bosmonster op 13-10-2015 16:25 . Reden: verkeerde quote :X ]
Uit het artikel wat hardware-lover linkte:
Wat trouwens niet uit het artikel naar voren komt is met welke motoren het voormalig RBR team gaat rijden als Horner het team over zou nemen. Zou dat betekenen dat ze in die situatie dus bij Renault (kunnen) blijven?
Damn, drie maanden om een krukas te makenFerrari say that it’s too late for them. They cannot manufacture key components like engine blocks and crankshafts in time, seeing as it is now late October and the cars start testing in three and half months. It takes that long to make a F1 crankshaft.

Wat trouwens niet uit het artikel naar voren komt is met welke motoren het voormalig RBR team gaat rijden als Horner het team over zou nemen. Zou dat betekenen dat ze in die situatie dus bij Renault (kunnen) blijven?
dat scenario heb ik eerder geschetst; lijkt echt die kant op te gaanHippocampus schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:27:
[...]
Damn, drie maanden om een krukas te maken![]()
Zelfs een schroefje vastdraaien kan maanden duren als je niet wil leveren. Ik zou dat soort berichten met een grote korrel zout nemen.Hippocampus schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:27:
[...]
Damn, drie maanden om een krukas te maken![]()
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De Ferrari 2015 optie voor TR lijkt afgeschoten te zijn. Volgens Amus.de.
http://www.auto-motor-und...che-loesung-10004722.html
Komt in principe neer op het volgende: we willen 1 deal voor al onze auto's. Waarschijnlijk is het een politiek spel. Zoals iemand hier al eerder zei. Als je 2 teams (en dus 4 auto's) terugtrekt zit je onder de 20 en moeten er 3e auto's gebruikt worden. Volgens mij wil niemand dat écht. Door beide teams in hetzelfde schuitje te zetten zitten ze sterker in de onderhandeling.
Mijn gevoel zegt dat ze op Renault uitkomen en dat er mensen gaan sneuvelen. Wellicht Newey en Cyril (hoofd motorsport Renault). Newey kan zich dan op leukere dingen gaan richten (hij is wel klaar met alle restricties).
http://www.auto-motor-und...che-loesung-10004722.html
Komt in principe neer op het volgende: we willen 1 deal voor al onze auto's. Waarschijnlijk is het een politiek spel. Zoals iemand hier al eerder zei. Als je 2 teams (en dus 4 auto's) terugtrekt zit je onder de 20 en moeten er 3e auto's gebruikt worden. Volgens mij wil niemand dat écht. Door beide teams in hetzelfde schuitje te zetten zitten ze sterker in de onderhandeling.
Mijn gevoel zegt dat ze op Renault uitkomen en dat er mensen gaan sneuvelen. Wellicht Newey en Cyril (hoofd motorsport Renault). Newey kan zich dan op leukere dingen gaan richten (hij is wel klaar met alle restricties).
Dat niet alleen. Voor een derde auto zou het ineens wel kunnen?Señor Sjon schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:33:
[...]
Zelfs een schroefje vastdraaien kan maanden duren als je niet wil leveren. Ik zou dat soort berichten met een grote korrel zout nemen.

Ik was even aan het zoeken hierop, ik kwam op dit artikel uit. Hier gaat het ook over 12 tot 15 weken (ook al is het geen F1 motor)Señor Sjon schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:33:
[...]
Zelfs een schroefje vastdraaien kan maanden duren als je niet wil leveren. Ik zou dat soort berichten met een grote korrel zout nemen.
Is natuurlijk ook onzin dat ze per se dezelfde motor moeten hebben, want TR heeft vaker een andere motor gehad dan dezelfde.
Maar aan de andere kant snap ik het ook wel, dat ze niet het risico willen lopen dat TR met een 2015 Ferrari-motor RB met een 2016 Renault-motor er vanaf rijdt (een reële optie volgens sommigen hier
)
Maar aan de andere kant snap ik het ook wel, dat ze niet het risico willen lopen dat TR met een 2015 Ferrari-motor RB met een 2016 Renault-motor er vanaf rijdt (een reële optie volgens sommigen hier
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Mweh?
Oh, nu is het weer

Weird.
[ Voor 53% gewijzigd door AzzKickah op 13-10-2015 16:48 ]
Mensen met waarschijnlijk iets meer capaciteiten dan jij en ikBosmonster schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:21:
[...]
En bij management worden nooit grote fouten gemaakt(*kuch* VAG *kuch*)
Als RB dit jaar de F1 verlaat doordat ze geen motor kunnen krijgen, dan was dat vast een hele slimme management/marketing zet.
"Kom laten we ons dit jaar als complete eikels en kleine kinderen neerzetten, vervolgens door iedereen in een hoek worden gedreven en dan maar noodgedwongen stoppen. Haha en dan weet niemand dat dat zo gepland was!"
Zelfs op de hoogste niveaus spelen emoties en karakters een rol. Managers (en eigenaren) zijn geen robots. Het zijn mensen als jij en ik.
Niet alleen zijn ze slimmer, ze hebben ook veel en veel meer informatie die wij keyboard warriors missen.
Dus om dan conclusies te trekken over zoiets gecompliceerds, is imo een tikkeltje te makkelijk.
Dat is denk ik naitzoesn geweest.AzzKickah schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:47:
[afbeelding] Dit topic is gesloten.
Mweh?
Oh, nu is het weer [afbeelding] Je hebt als laatste gereageerd in dit topic. Wil je wat toevoegen, wijzig dan bij voorkeur je laatste reactie.
Weird.
Close&Submit zit bij ons op de plek waar voor stervelingen de Reageer knop zit.
Dat proces is ook bij de '15 modellen nodig. No difference there...Hippocampus schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:44:
[...]
Ik was even aan het zoeken hierop, ik kwam op dit artikel uit. Hier gaat het ook over 12 tot 15 weken (ook al is het geen F1 motor)
[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 13-10-2015 16:53 ]
Ik ontken allesSeñor Sjon schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:52:
[...]
Dat is denk ik naitzoesn geweest.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ja dat klopt. De enige valide rede om te zeggen dat het 'te laat is' lijkt me dan de veranderingen aan het chassis om de motor te erin te hangen en het maken van een nieuwe versnellingsbak die daar voor nodig is.Señor Sjon schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:52:
[...]
Dat proces is ook bij de '15 modellen nodig. No difference there...
Maar de conclusie uit het artikel is dat het zo lang duurt omdat de sport goedkoper wil zijn door de motoren langer mee te laten gaan en hierdoor de onderdelen dus van bovengemiddelde kwaliteit moeten zijn, wat dus veel geld en tijd kost.
Maar ik keek er dus van op hoe lang het duurde om zo'n ding te maken. Nu weet ik waarom.
Dat zalSeñor Sjon schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:52:
[...]
Dat is denk ik naitzoesn geweest.
Dus die post was een soort van test om te kijken of m'n post geweigerd zou worden.
Zodoende
betwijfel dat; in management zitten vaak de grootste...Requiem19 schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:49:
[...]
Mensen met waarschijnlijk iets meer capaciteiten dan jij en ik.
Niet alleen zijn ze slimmer, ze hebben ook veel en veel meer informatie die wij keyboard warriors missen.
Dus om dan conclusies te trekken over zoiets gecompliceerds, is imo een tikkeltje te makkelijk.

Zoiets blijft toch altijd indrukwekkend om te zien vind ik
Yamaha MT-09
Ik denk dat dat ook wel meevalt. Wie herinnerd zich nog Brawn GP. Honda trok zich in December terug en toch stonden ze in Maart op de grid met een Honda Chassis aangepast op een Mercedes Motor.Hippocampus schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:02:
[...]
Ja dat klopt. De enige valide rede om te zeggen dat het 'te laat is' lijkt me dan de veranderingen aan het chassis om de motor te erin te hangen en het maken van een nieuwe versnellingsbak die daar voor nodig is.
Zou de huidige hybride techniek met alles wat erbij komt kijken niet complexer zijn om zoiets te kunnen flikken?>diverseten schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Ik denk dat dat ook wel meevalt. Wie herinnerd zich nog Brawn GP. Honda trok zich in December terug en toch stonden ze in Maart op de grid met een Honda Chassis aangepast op een Mercedes Motor.
Zou het nieuws dat Ferrari nog een motor update meebrengt naar de vs nog iets doen in het rb/tr verhaal? Misschien zou een laatste versie wel voldoende zijn voor der Dieter?
Die auto was met een Honda blok dan ook nooit kampioen geworden. En het scheelt dat je alleen V8 erin hoeft te lepelen, niet ook nog eens allerlei hybride systemen met batterijen e.d.diverseten schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 09:19:
[...]
Ik denk dat dat ook wel meevalt. Wie herinnerd zich nog Brawn GP. Honda trok zich in December terug en toch stonden ze in Maart op de grid met een Honda Chassis aangepast op een Mercedes Motor.
Zit weinig van Max en Carlos bijBlauweFles schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:45:
Iemand behoefte aan een achtervleugel van Max/Sainz?
http://t.co/kuwg1e7uW4
The piece is a experimental rear spoiler which, although it has not been used in the official race events, has been used for the pre-season tests on the STR8 car in 2013. Specifically, it was mounted on Jerez T01, between 5 and 8 February 2013.
Als je bijv Pawn Stars kijkt, dan weet je dat Sports Memorablilia pas echt geld waard worden als ze zeldzaam zijn en aantoonbaar zijn gebruikt tijdens een eventBlauweFles schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:50:
Ik had alleen het plaatje bekeken
Maar niemand die dat weet hoor, als je hem aan de muur hangt.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
http://m.crash.net/f1/new...e-same-specification.html
Bernie roert zijn staart...
Er mag maar 1 spec motoren geleverd worden.
Werd ook wel eens tijd, de huidige situatie is onhoudbaar, waarbij Ferrari en Mercedes 2 specs voorlopen op hun klanten, terwijl die gewoon betalen voor de laatste spec.MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:
Maar dan mogen Ferrari & Mercedes nog steeds "nee" zeggenMikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:
Ah, nu artikel gelezen. Ook mooi voor Williams o.a., die zaten de laatste paar races ook wel te mopperen.
[ Voor 13% gewijzigd door Ryur op 14-10-2015 12:25 ]
Tuurlijk, dat mag... Het zal er misschien op neerkomen dat ze nog 2 maanden stallen voordat ze de motoren vrij geven aan RB/ TR, zodat ze een ontwikkelachterstand hebben.
Overigens; de 21 races voor volgend seizoen schijnen regeltechnisch niet te mogen. Minimaal 8, maximaal 20 races zijn er voorgeschreven.
Overigens; de 21 races voor volgend seizoen schijnen regeltechnisch niet te mogen. Minimaal 8, maximaal 20 races zijn er voorgeschreven.
Dat staat gewoon in de regels. Er mag vanaf 2016 (foutje in 2015) maar één motor gehomologeerd zijn. Dus klantenmotoren bestaan niet. Wel apart dat Force India en Sauber geen ruzie met Ferrari en Mercedes hebben vanwege hun EU aanklacht. Kan ze veel meer geld kosten dan 2e worden achter Red Bull als bv de historische premies als onwettig beschouwd worden.MikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:22:
Dat kan voor rare situaties zorgen, gezien de huidige contracten.
Sauber krijgt pas de nieuwe spec zodra ze daarvoor betalen.
Dus zolang een klanten team niet betaald voor een nieuwe spec, mag je dus straks ook de nieuwe spec niet in de eigen wagens leggen?
Dus zolang een klanten team niet betaald voor een nieuwe spec, mag je dus straks ook de nieuwe spec niet in de eigen wagens leggen?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nja, feitelijk mogen beide maar 3 teams leveren.Ryur schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:24:
[...]
Maar dan mogen Ferrari & Mercedes nog steeds "nee" zeggen
Mercedes zit al op 4 (Mercedes, Williams, Force India, Lotus) en daar komt Manor bij (en Lotus gaat 99% zeker weg).
Ferrari zit al aan 3 (Ferrari, Sauber, Manor) en daar komt volgend jaar Haas bij en Manor gaat weg.
Honda en Renault zijn beiden maar verbonden aan 1 team volgend jaar (Renault alleen als het Lotus koopt overigens). Hier zijn dus reglementair motoren te halen, aangezien de fabrikanten verplicht zijn tot 3 teams te leveren.
Dat RedBull en TR de Honda / Renault niet wil hebben, is natuurlijk niet Ferrari's en Mercedes' probleem. Zij voldoen al aan hun contractuele verplichtingen (meer als dat zelfs in het geval van Mercedes). Dus waarom zouden ze dat dan moeten doen?
RedBull heeft zich in een onhoudbare situatie gewrongen, en geeft straks de rest de schuld als het allemaal fout gaat...
Enige dat ik hoop is dat ze een motor hebben volgend jaar (Honda of Renault). Als dat niet lukt, en ze vertrekken, hoop ik dat alle teams 3 wagens krijgen, zodat de grid lekker vol is, en er niet ingewikkeld gedaan hoeft te worden over constructeurskampioenschappen enzo...
Er mag door het seizoen niets nieuws geintroduceerd worden, dus dat probleem heb je dan niet meer.YakuzA schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:29:
Dat kan voor rare situaties zorgen, gezien de huidige contracten.
[ Voor 15% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-10-2015 12:31 ]
Baku eraf, dan is het F1-Le Mans-issue ook meteen opgelostMikeyMan schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:26:
Tuurlijk, dat mag... Het zal er misschien op neerkomen dat ze nog 2 maanden stallen voordat ze de motoren vrij geven aan RB/ TR, zodat ze een ontwikkelachterstand hebben.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Je leest het verkeerdSeñor Sjon schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:28:
[...]
Dat staat gewoon in de regels. Er mag vanaf 2016 (foutje in 2015) maar één motor gehomologeerd zijn. Dus klantenmotoren bestaan niet.
Ze hebben nu dus de regels verscherpt. Naast dat volgens jaar geen tokens meer gebruikt mogen worden tijdens het seizoen moeten alle geleverde blokken identiek zijn aan de spec die voor dat seizoen ter homologatie is aangeboden.
Dit heeft de FIA hoogstwaarschijnlijk gedaan om al het gekrakeel rondom de motoren in één klap de nek om te draaien. Het voordeel voor ons fans is dat er meer competitie is.
Had TR nu maar zelfstandig de Ferrari deal gepakt

"Kimi, Max is behind you and he's faster. Do not hold him up. Repeat : do not hold Max up. Please confirm"
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Dat kwam dus door het foutje in de homologatieregels... er stond geen einddatum in
Idd, en volgens mij dient de motor voor de laatste race gehomologeerd dienen te zijn, dus dan rijden ze per merk met maar 1 type motor. Corrigeer me als ik het fout heb.
Bernie heeft ook een oplossing voor RB gevonden 
...
V8's to return?
Germany's Auto Motor und Sport claims that another radical idea on the table is to solve Red Bull's engine crisis by allowing the teams to use an old V8 from 2013, with rules put in place to ensure equivalent performance with the rest of the V6-powered field.
...
V8's to return?
Germany's Auto Motor und Sport claims that another radical idea on the table is to solve Red Bull's engine crisis by allowing the teams to use an old V8 from 2013, with rules put in place to ensure equivalent performance with the rest of the V6-powered field.
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 14-10-2015 13:31 ]
Testing, one, two ...
Exact, dit was de loophole die Ferrari gevonden heeft.Señor Sjon schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:21:
Dat kwam dus door het foutje in de homologatieregels... er stond geen einddatum in
In het reglement stond dat er alleen gereden mocht worden met gehomologeerde motoren, maar er was niet vermeld dat gehomologeerd moest worden voor de 1e race.
Aangezien alle teams hun motor al in maart 2014 hadden gehomologeerd, mochten zij rijden met de 2014 motor + updates. Alleen Honda had nog geen motor gehomologeerd in 2014 (zij deden immers toen niet mee). Initieel was Honda dan ook als enige verplicht om voor de 1e 2015 race hun motor te homologeren. Hier hebben zij gelukkig als enige dispensatie voor gekregen.
Voor 2016 is - voorlopig - toegevoegd dat de motoren voor de 1e race gehomologeerd moeten worden. In principe mag een motorenbouwer dan ook maar 1 type motor lever; het gehomologeerde model.
Zie je het al voor je?hardware-lover schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:30:
Bernie heeft ook een oplossing voor RB gevonden
...
V8's to return?
V8 (50 KG lichter dan V6T):
- RB rijdt 305 op het rechte stuk waar andere auto's 335 rijden. In de bochten is de RB weer twee keer zo snel door het lagere gewicht. Levert extreem gevaarlijke situaties op.
Never going to happen. Ever.
"Levert extreem gevaarlijke situaties op"
Je bedoelt dat ze elkaar in zouden kunnen halen? Dat is inderdaad niet de bedoeling van deze klasse
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, hooguit als dreigmiddel om RB toch van een 2016 krachtbron te voorzien.
Je bedoelt dat ze elkaar in zouden kunnen halen? Dat is inderdaad niet de bedoeling van deze klasse
Ik zie het ook niet gebeuren hoor, hooguit als dreigmiddel om RB toch van een 2016 krachtbron te voorzien.
Testing, one, two ...
En bocht uit komen al die turbo-newtonmeters er ineens uit dus weer een heel groot performance verschil. Gaat niet gebeuren.
Op zich zou het wel kunnen. Gewoon met extra gewicht werken totdat dezelfde motorgewichten zijn bereikt
.
Klinkt veel te makkelijk natuurlijk, maar wel fijn dat er ideeën naar voren worden geschoven om een oplossing te bedenken.
Klinkt veel te makkelijk natuurlijk, maar wel fijn dat er ideeën naar voren worden geschoven om een oplossing te bedenken.
Ik denk niet dat F1 auto's geschikt zijn voor Le Mans achtige race situaties. Als in auto's met zéér grote verschillen in top snelheid/bochten snelheid.hardware-lover schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:37:
"Levert extreem gevaarlijke situaties op"
Je bedoelt dat ze elkaar in zouden kunnen halen? Dat is inderdaad niet de bedoeling van deze klasse![]()
Button gaf al aan dat het op Sotchi behoorlijk riskant was doordat de closing speed van auto's soms meer dan 40 km/h was richting bocht 11/12. Mclaren had al geen ERS meer. Auto daarachter met DRS+ERS ging dan 40 km/h harder. Als coureur kun je dan behoorlijk moeilijk inschatten of je kunt insturen, van je lijn af kunt etc...
Het is een recept voor herhalingen van de crash op Valencia tussen Webber en Kovalainen...
Op zich zouden ze ook met een kart mee kunnen gaan rijden. Of een DAF-truck.StealthyPeanut schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:38:
Op zich zou het wel kunnen.
Op zich wel.
Net zoals nu het geval is met de RB's/TR's/mclarens door minder motor vermogen?Requiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:33:
- RB rijdt 305 op het rechte stuk waar andere auto's 335 rijden.
Momenteel hebben ze hogere bochtensnelheid door beter chassis en aero. what's the differenceRequiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:33:
In de bochten is de RB weer twee keer zo snel door het lagere gewicht.
Ik zie het trouwens ook niet gebeuren hoor
Speed traps gezien recentelijk? Verschil in top snelheid is nu 10-15 km/h.Remco_O schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:40:
[...]
Net zoals nu het geval is met de RB's/TR's/mclarens door minder motor vermogen?![]()
[...]
Momenteel hebben ze hogere bochtensnelheid door beter chassis en aero. what's the difference![]()
Ik zie het trouwens ook niet gebeuren hoor
Tenzij je Honda bent...
http://www.autosport.com/news/report.php/id/121303/
Dan krijg je dit soort situaties:
."The worst bit is they try and overtake into Turn 12 which is a very scary place and I can't see the closing speed of the car behind so it's difficult.
"I haven't got DRS and they have and I haven't got deployment and they have so it's a massive closing speed of about 45km/h so it's really tricky to judge.
Als je dan ook nog eens een RB hebt die 20-30 meter laat kan remmen dan de andere auto's, heb je een recept voor dit soort dingen:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=j5_vubepSzs]
Geldt niet alleen voor Honda misschien? We weten nu ook waarom Raikkonen op Bottas knalde?

Testing, one, two ...
Dat gaat niet veel worden inderdaad.... was de smilies vergetenRequiem19 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:40:
[...]
Ik denk niet dat F1 auto's geschikt zijn voor Le Mans achtige race situaties. Als in auto's met zéér grote verschillen in top snelheid/bochten snelheid.
Button gaf al aan dat het op Sotchi behoorlijk riskant was doordat de closing speed van auto's soms meer dan 40 km/h was richting bocht 11/12. Mclaren had al geen ERS meer. Auto daarachter met DRS+ERS ging dan 40 km/h harder. Als coureur kun je dan behoorlijk moeilijk inschatten of je kunt insturen, van je lijn af kunt etc...
Het is een recept voor herhalingen van de crash op Valencia tussen Webber en Kovalainen...

Zo benieuwd wat voor oplossing er komt!
Kimi kan best z'n kwali stand hebben gebruikt de laatste ronde. Met weinig benzine in de auto. Dan washij opeens zoveel sneller dan de vorige rondes. En dat had Bottas niet verwacht.
Overigens, wel weer leuk. Perez werd door z'n team verteld dat hij Kimi voorbij moest laten. Juist met de verwachting dat ze wel eens zouden kunnen crashen. Erg stoere call.
http://www.jamesallenonf1...rari-miss-an-opportunity/
Overigens, wel weer leuk. Perez werd door z'n team verteld dat hij Kimi voorbij moest laten. Juist met de verwachting dat ze wel eens zouden kunnen crashen. Erg stoere call.
http://www.jamesallenonf1...rari-miss-an-opportunity/
He was caught by Bottas and Raikkonen three laps from the end, but he let both through as he’d been informed by the team not to hold up the second car once the first had got through, as here was a chance they may collide in a last gasp battle. This is exactly what happened.
Dan komen er toch gewone nieuwe motorleveranciers bij?Señor Sjon schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:28:
[...]
Dat staat gewoon in de regels. Er mag vanaf 2016 (foutje in 2015) maar één motor gehomologeerd zijn. Dus klantenmotoren bestaan niet. Wel apart dat Force India en Sauber geen ruzie met Ferrari en Mercedes hebben vanwege hun EU aanklacht. Kan ze veel meer geld kosten dan 2e worden achter Red Bull als bv de historische premies als onwettig beschouwd worden.
De oude Ferarri motor wordt als Fiat verkocht aan de klanten. De klanten van Mercedes krijgen een Smart motor.
alles kan off-topic
Lol. nieuwe motorleveranciers. 
Volgens mij is die loophole niet mogelijk, anders was het allang gebeurd.
Volgens mij is die loophole niet mogelijk, anders was het allang gebeurd.
One of the world’s most powerful dictators in conversation with Vladimir Putin.

(er staan meer vermakelijke foto's tussen)

(er staan meer vermakelijke foto's tussen)
Testing, one, two ...
Oh, wie is die dame dan?hardware-lover schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 14:20:
One of the world's most powerful dictators in conversation with Vladimir Putin.
Ik word een beetje moe van het motorendrama. Want er is eigenlijk helemaal geen realistisch alternatief voor het voortbestaan van RedBull als F1 team dan Renault. Het ziet er naar uit dat deze relatie onherstelbaar is beschadigt door voornamelijk; Marko en Mateschitz. Daarmee is een exit van beiden teams onder de naam van RedBull onafwendbaar in mijn ogen. Uiteraard zullen ze als sponsor, en host van de Oostenrijkse GP nog steeds verbonden blijven aan de sport en hebben ze 3 coureurs die in potentie mee kunnen strijden om het wereldkampioenschap. Zonder data natuurlijk allemaal pure natte vingerwerk, maar het kan best zo zijn dat ze aan het einde van de rit, marketingtechnisch helemaal niet zover achteruit gaan.
Beiden teams zullen overigens wel verkocht worden, dus wat dat betreft hoeft niemand zich echt druk te maken of beiden fabrieken volgend jaar op de grid staan. Ik kan de verkeerde indruk hebben gehad hoor, maar in mijn ogen heeft Christian Horner zich op sommige uitspraken echt perfect afzijdig gehouden. Hij lijkt zich ook niet echt heel erg druk te maken over de toekomst. Dat hij er serieus rekening mee houdt dat hij het team overneemt lijkt me dan ook wel reëel. Misschien is het ook wel ideaal voor Renault om dit team over te nemen ipv. Lotus.
Beiden teams zullen overigens wel verkocht worden, dus wat dat betreft hoeft niemand zich echt druk te maken of beiden fabrieken volgend jaar op de grid staan. Ik kan de verkeerde indruk hebben gehad hoor, maar in mijn ogen heeft Christian Horner zich op sommige uitspraken echt perfect afzijdig gehouden. Hij lijkt zich ook niet echt heel erg druk te maken over de toekomst. Dat hij er serieus rekening mee houdt dat hij het team overneemt lijkt me dan ook wel reëel. Misschien is het ook wel ideaal voor Renault om dit team over te nemen ipv. Lotus.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Zo heel afzijdig heeft Horner zich in het begin van deze soap ook niet gehouden. Hij opperde zelfs op een gegeven moment dat Ferrari RBR heel graag van motoren zou willen voorzien, zelfs gratis misschien, maar dat ze dan als klantenteam benadeelt zouden worden, en daar bedankte ie eigenlijk op dat moment voor.
Testing, one, two ...
Aan wie? Voor Caterham, Marrussia en Lotus stonden ze ook in de rij of niet?fynrd1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:34:
Beiden teams zullen overigens wel verkocht worden, dus wat dat betreft hoeft niemand zich echt druk te maken of beiden fabrieken volgend jaar op de grid staan.
En denk je dat Mercedes of Ferrari opeens wel motoren wil leveren als Horner de toko overneemt? Qua team nog steeds sterk.
En die zal het ook alleen willen als ie of 2016 motoren heeft of op korte termijn een alternatieve leverancier die hem wel volledig wil bedienen.
Verschil met deze teams is dat er een infrastructuur staat, waarmee je competitief kan racen. Buiten dat om hebben ze ook ontzettend veel interessante bezittingen in de vorm van kennis, apparatuur, en interessante contracten met werknemers en leveranciers/sponsoren die bij die andere teams zeker ontbraken. Daarnaast zijn beiden RedBull teams financieel gezond, dat kan je over de andere teams niet zeggen.L1nt schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 15:59:
[...]
Aan wie? Voor Caterham, Marrussia en Lotus stonden ze ook in de rij of niet?
En denk je dat Mercedes of Ferrari opeens wel motoren wil leveren als Horner de toko overneemt? Qua team nog steeds sterk.
En die zal het ook alleen willen als ie of 2016 motoren heeft of op korte termijn een alternatieve leverancier die hem wel volledig wil bedienen.
En juist omdat, zeker RBR, een top infrastructuur heeft zal een Mercedes of Ferrari niet opeens overstag gaan en toch 2016 motoren gaan leveren.fynrd1 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:05:
[...]
Verschil met deze teams is dat er een infrastructuur staat, waarmee je competitief kan racen. Buiten dat om hebben ze ook ontzettend veel interessante bezittingen in de vorm van kennis, apparatuur, en interessante contracten met werknemers en leveranciers/sponsoren die bij die andere teams zeker ontbraken. Daarnaast zijn beiden RedBull teams financieel gezond, dat kan je over de andere teams niet zeggen.
Je zit dus nog steeds dat je genoegen moet nemen met een 2015, Renault of Honda.
Dat houd wel in dat je 2e viool speelt. En is het dan nog waard om het over te nemen?
En buiten dat, de kosten wat een RBR met zich mee brengt is haast alleen te betalen voor een autobouwer en daar zal Mercedes en Ferrari helemaal niet aan willen leveren.
Er zijn maar 2 opties
1: Bernie grijpt in en zorgt dat RBR akkoord gaat met mindere motoren of dat een ander alsnog bereid is betere motoren te leveren (zal er met geld geschoven worden richting 1 van de 2)
of
2: RBR en STR stoppen en het is de volgende stap van het imploderen van de F1.
Als ze verdwijnen dan is dat inderdaad het einde van de F1. Niemand is dan dus nog geinteresseerd in instappen omdat aan het begin van het seizoen de uitslag al zo goed als vaststaat.L1nt schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:26:
[...]
Er zijn maar 2 opties
1: Bernie grijpt in en zorgt dat RBR akkoord gaat met mindere motoren of dat een ander alsnog bereid is betere motoren te leveren (zal er met geld geschoven worden richting 1 van de 2)
of
In mijn ogen stopt het hele F1 circus hierdoor en wordt er een nieuwe klasse opgezet waarbij de beslissingen niet unaniem door de constructeurs genomen worden en waar de kosten gelimiteerd worden door standaard motor of standaard chassis. Het is toch een blamage hoe het nu is met al die overbodige regels en limitaties. De coureur moet weer meer centraal staan een grotere rol krijgen in het geheel.
[ Voor 4% gewijzigd door Gé Brander op 14-10-2015 16:34 ]
Er zijn twee dingen namelijk: zoals ik al zei, is de relatie tussen RedBull en Renault onherstelbaar beschadigt. Voor RedBull is er dus alleen een mogelijkheid buiten Renault. Nu wilt Mateschitz alleen nog beiden teams behouden als zij met een competitieve en works-spec aan de start kunnen verschijnen. Dit kan dus niet, want Ferrari en Mercedes gaan dit niet leveren.L1nt schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 16:26:
[...]
En juist omdat, zeker RBR, een top infrastructuur heeft zal een Mercedes of Ferrari niet opeens overstag gaan en toch 2016 motoren gaan leveren.
Je zit dus nog steeds dat je genoegen moet nemen met een 2015, Renault of Honda.
Dat houd wel in dat je 2e viool speelt. En is het dan nog waard om het over te nemen?
En buiten dat, de kosten wat een RBR met zich mee brengt is haast alleen te betalen voor een autobouwer en daar zal Mercedes en Ferrari helemaal niet aan willen leveren.
Er zijn maar 2 opties
of
Dit is dusdanig afgebakend, dat alleen een mega verzoeningsactie tussen RedBull en Renault het team in de formule 1 houdt. Ik sluit dit uit, dus we gaan naar alle waarschijnlijkheid overnames zien.Overigens is zojuist beslist dat elk team over een 2016 spec moet beschikken, wat er op neer komt dat Renault nu alle touwtjes in handen heeft.
Bij overname is er dus een mogelijkheid dat er gewoon met Renault motoren wordt gereden, en onnodige posten kosten elimineer je, aangezien je niet verwacht meteen mee te doen voor het kampioenschap. We hebben het hier over personeel en intellectueel bezit waar andere topteams zeker oren naar hebben. Lees; Mclaren, Ferrari en MercedesGP.
En betreft interesse, Christian Horner heeft met Arden motorsports zeker wel interesse om de boel over te nemen. Wellicht, is het voor RedBull goedkoper om uit te stappen voor de symbolische euro. Hij aast al jaren op een eigen F1 team namelijk. Dan heb je Renault nog, die nog steeds geen handtekening heeft gezet onder de overname van Lotus. Dan heb je Toro Rosso nog, waar de fabriek + personeel etc misschien overgekocht kan worden door Haas. Beiden wagens zullen dan waarschijnlijk van de grid verdwijnen, maar aangezien ze technisch partner zijn geworden van Ferrari, en Haas geen faciliteiten heeft in Europa lijkt mij dat helemaal niet verkeerd.
Dat is niet zojuist beslist, dat staat al even in de regels. Ferrari wil dat gewijzigd zien, alleen hebben ze daar unanimiteit voor nodig. Dus een beetje kip/ei verhaal en wie knippert er eerst...
Renault wil geen geld uitgeven aan F1. Dat is me rond de Lotusperikelen wel duidelijk geworden.
Renault wil geen geld uitgeven aan F1. Dat is me rond de Lotusperikelen wel duidelijk geworden.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.