[F1] Seizoen 2015 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 92 Laatste
Acties:
  • 286.017 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 11:17

jpiwf

licenced pepernootaddict

Edd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:50:
[...]

Ok.. Ik kon het niet laten en heb de race nog even doorgeskipped en bijgehouden hoelang Max in beeld is geweest (puur uit eigen interesse en het is ook geen precisie werk ;)), maar ik kom op een kleine 20 minuten (19:55 om precies te zijn).. Voornamelijk omdat hij vrij lang achter Nasr, Kvyat en Alonso heeft gezeten.

Misschien moet Mercedes hem toch maar aantrekken, hoeven ze niet meer te klagen dat ze niet op TV komen. Moeten ze alleen wel zorgen dat hij iedere race achteraan start.
kwestie van elke race een nieuwe motor monteren, moet je hem alleen de eerste races de opdracht meegeven tijdens de Q een chassis af te schrijven ofzo :+

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:16
Maar Renault heeft toch nog niets toegezegd? RB heeft nog een contract voor volgend jaar, zou het mogelijk zijn dat RB gewoon weer met een franse R achterin de bolide aan 2016 begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Max Verstappen maakt zich geen zorgen.

Mooi:

Ondanks alle zorgelijke ontwikkelingen zegt Max Verstappen zich geen zorgen te maken over zijn eigen sportieve toekomst. „Ik denk niet dat dat nodig is”, zegt hij, enigszins cryptisch.

De leiding van Red Bull heeft na het aangekondigde afscheid van Renault nog altijd geen nieuwe motorleverancier gevonden voor haar beide Formule 1-teams (Red Bull en Toro Rosso). De kans dat de Oostenrijkse fabrikant van energiedrankjes na dit seizoen alsnog de stekker trekt uit het kostbare Formule 1-project is sinds maandag aanzienlijk gestegen.

De stormachtige ontwikkeling van Verstappen is niemand in de Formule 1 ontgaan. Zowel het Formule 1-team van Mercedes als Ferrari heeft de Limburger, die een doorlopend contract heeft met Red Bull, voor de langere termijn op de radar.

Dan: „Ik weet niet wat er gaat gebeuren en wat er achter de schermen besproken wordt, maar mijn gevoel zegt dat Red Bull en Toro Rosso volgend jaar gewoon op de grid staan. Er wordt van alles gezegd, maar dat kan ook een beetje bij het spel horen”, aldus Verstappen, die maandag terugkeerde uit Suzuka, waar hij zondag nog op knappe wijze negende werd in de Japanse GP.

Jos Verstappen
Ook Jos Verstappen zegt de ontwikkelingen vol vertrouwen af te wachten. „Max heeft de afgelopen maanden zo ongelooflijk veel indruk gemaakt dat ik ervan overtuigd ben dat het met hem wel goed komt. Het zou mooi zijn als hij zijn carrière bij Red Bull en Toro Rosso kan voortzetten. En daar ga ik vooralsnog ook vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:37

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Non-informatie. Wat moeten ze anders zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 12:54
Edd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 00:50:
[...]

Ok.. Ik kon het niet laten en heb de race nog even doorgeskipped en bijgehouden hoelang Max in beeld is geweest (puur uit eigen interesse en het is ook geen precisie werk ;)), maar ik kom op een kleine 20 minuten (19:55 om precies te zijn).. Voornamelijk omdat hij vrij lang achter Nasr, Kvyat en Alonso heeft gezeten.

Misschien moet Mercedes hem toch maar aantrekken, hoeven ze niet meer te klagen dat ze niet op TV komen. Moeten ze alleen wel zorgen dat hij iedere race achteraan start.
Als je bedenkt dat de race zelf 1 uur en 28 minuten was, dan was Max 1/6e van de tijd in beeld. Dat maakt de sponsor blij :9 .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 01:58

Bosmonster

*zucht*

Streskip schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 01:47:
Maar Renault heeft toch nog niets toegezegd? RB heeft nog een contract voor volgend jaar, zou het mogelijk zijn dat RB gewoon weer met een franse R achterin de bolide aan 2016 begint?
Ik hoop ook dat dat een optie blijft, maar met de manier waarop RB Renault heeft behandeld denk ik niet dat dat nog mogelijk is.

Daarnaast heeft RB duidelijk aangegeven dat ze een competitieve motor willen en dat is de Renault simpelweg niet. Daarin heb je maar 2 opties: Mercedes en Ferrari.

De kans op RB met een Renault motor volgend seizoen acht ik dus verwaarloosbaar klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-07 10:34
Bosmonster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:18:
[...]

Ik hoop ook dat dat een optie blijft, maar met de manier waarop RB Renault heeft behandeld denk ik niet dat dat nog mogelijk is.

Daarnaast heeft RB duidelijk aangegeven dat ze een competitieve motor willen en dat is de Renault simpelweg niet. Daarin heb je maar 2 opties: Mercedes en Ferrari.

De kans op RB met een Renault motor volgend seizoen acht ik dus verwaarloosbaar klein.
Renault heeft wel aangegeven dat ze lopende contracten zullen honoreren, dus ze kunnen nog altijd leveren.

En als ik Renault was, dan had ik gezegd: je mag die motoren best hebben, maar dan moet je ze wel als "Dacia" aanduiden >:)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

Vanmiddag de rijders presentatie van Haas. Wie oh wie?

Grosjean? en ....... ?

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
IkWilbert schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:36:

Grosjean? en ....... ?
Grosjean heeft het zelf al bevestigd. Dus die zeker. Ik denk niet dat ze een tweede coureur aankondigen. :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:57

Player1S

Probably out in the dark

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:33:
[...]

Renault heeft wel aangegeven dat ze lopende contracten zullen honoreren, dus ze kunnen nog altijd leveren.

En als ik Renault was, dan had ik gezegd: je mag die motoren best hebben, maar dan moet je ze wel als "Dacia" aanduiden >:)
maar dan honoreren ze hun contracten niet meer :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesireHD
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23:06

Grosjean? en ....... ?
Guttierez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

asing schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:39:
[...]

Grosjean heeft het zelf al bevestigd. Dus die zeker. Ik denk niet dat ze een tweede coureur aankondigen. :)
Ok, weinig verrassing dus :P
Had gehoopt dat VDG stiekem in Amerika was haha.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Laat dat stoeltje maar even leeg blijven tot we zeker weten wat Red Bull gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:42

BM

Moderator Spielerij
D'r word sowieso maar 1 rijder gepresenteerd, en de kans dat dat Grosjean niet is is akelig klein :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik denk dat veel andere teams ook hun opties even open laten in afwachting van wat RB gaat doen. Kans wordt steeds groter dat er wat talent vrijkomt daar natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 07-07 10:34
L1nt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:40:
[...]
maar dan honoreren ze hun contracten niet meer :+
Jawel, staat nu ook "Infiniti" op, tis alleen maar een naamsveranderingetje :)
Red Bull Dacia - powered by Renault :+

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ben.Hahlen schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:53:
[...]

Jawel, staat nu ook "Infiniti" op, tis alleen maar een naamsveranderingetje :)
Red Bull Dacia - powered by Renault :+
uuh....nee.

Infiniti is een sponsor. Het blok heet gewoon Renault.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Grosjean? en ....... ?
Ik verwacht alleen Grosjean. Goede zet van hem, verwacht wel wat van Haas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Martin Brundle over Max Verstappen in zijn column op SkyF1 website:

Max V, who will be 18 by now and so heading for veteran status in no time, once again confirmed that he will be in a title-challenging car and position in short order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijm90
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-06 19:55
Leuk stukje van Xevi Pujolar over Max http://wqd.nl/HhomR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wat ik me bij Max inmiddels wel een beetje afvraag, is of ie ook een saaie race zou kunnen rijden... Stel hij zit bij Ferrari, kwalificeert zich als vierde achter de Mercs en Vet, in de race rijden die drie rustig bij hem weg, en van achter heeft ie weinig te duchten... Zou ie dat kunnen of gaat ie dan rare dingen doen?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:50

Arfman

Drome!

naitsoezn schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:23:
Wat ik me bij Max inmiddels wel een beetje afvraag, is of ie ook een saaie race zou kunnen rijden... Stel hij zit bij Ferrari, kwalificeert zich als vierde achter de Mercs en Vet, in de race rijden die drie rustig bij hem weg, en van achter heeft ie weinig te duchten... Zou ie dat kunnen of gaat ie dan rare dingen doen?
Ik had in het begin van het seizoen gezegd dat hij dan misschien wel rare dingen gaat doen. De afgelopen races, echter, heeft hij geduld getoond (hij deed ook geen do-or-die achter Perez b.v.) en daarom denk ik dat hij dan "rustig" zijn race zou rijden maar wel 100% klaar is om de aanval te openen als de mogelijkheid zich voordoet. Zijn ontwikkeling is stormachtig.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:55
Hmm,

Volgens: http://www.auto-motor-und...bull-problem-9988084.html

Zouden Horner en Marko wel een jaartje oudere motoren accepteren, maar voor Mateschitz is het alles of niets.

Dat is wel een behoorlijk stevige onderhandelingspositie innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-07 19:21
Dan neemt hij een extra pitstop zodat er weer wat in te halen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Adlermann schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:35:
Good cop bad cop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nope, doet geen rare dingen. Heb heel wat kart races van hem in het echt mogen zien en vorig jaar F3 race. Rijdt hij gewoon steady weg ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Hmm,

Zouden Horner en Marko wel een jaartje oudere motoren accepteren, maar voor Mateschitz is het alles of niets.

Op het moment dat je een 2015 motor gaat krijgen is je seizoen bij voorbaat al kansloos op de overwinning, dus snap dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
alwaysleft schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:38:
[...]
Op het moment dat je een 2015 motor gaat krijgen is je seizoen bij voorbaat al kansloos op de overwinning, dus snap dat wel.
Als ferrari een valide argument heeft (weet niet of het daadwerkelijk zo is) dat ze gewoon te laat waren en ze niet meer de capaciteit hebben. Soit, dan zou ik wel een jaar met 2015 motoren kunnen overzien. En dan alleen als overbruggingsjaar. Ik gok dat een 2015 ferrari (met upgrades, die kregen ze wel) sterker is dan een 2016 renault. Dus ze gaan iig naar voren.

Voor 2017 is het een ander verhaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:05

Chiron

Moderator Discord
Zo zonde dat het niks is geworden dit seizoen met Honda, die draaien op een lager vermogen dan het blok eigenlijk aan zou moeten kunnen. Ben benieuwd naar volgend jaar.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:59
Eigenlijk zorgt dat verhaal met works teams voor een hoop vervelende bij effecten die je nu goed ziet. Ik snap dat het nu niet meer is terug te draaien, maar ik had liever onafhankelijke motorleveranciers gezien. Of de verplichting om je eigen motor te maken.

Nu snap ik dat je eigen motor maken duur is, maar ik denk ook dat dit betekend had dat teams zoals mercedes niet zo'n absurd budget hadden uitgetrokken voor het blok. Dit was dan namelijk veel minder rendabel geweest.

Met 1 van beide oplossingen had je niet die vervelende situatie/dominantie gehad waar je nu inzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
De EU gaat naar aanleiding van klachten ingediend door Sauber en Force India mogelijk een onderzoek instellen naar de betalingsstructuur binnen de F1.
Following months of speculation that teams could go to the EU over their belief F1 was being run like a cartel, the two outfits have gone ahead and registered their unhappiness.
http://www.motorsport.com...er-force-india-complaint/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
perpixel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:44:
Eigenlijk zorgt dat verhaal met works teams voor een hoop vervelende bij effecten die je nu goed ziet. Ik snap dat het nu niet meer is terug te draaien, maar ik had liever onafhankelijke motorleveranciers gezien. Of de verplichting om je eigen motor te maken.

Nu snap ik dat je eigen motor maken duur is, maar ik denk ook dat dit betekend had dat teams zoals mercedes niet zo'n absurd budget hadden uitgetrokken voor het blok. Dit was dan namelijk veel minder rendabel geweest.

Met 1 van beide oplossingen had je niet die vervelende situatie/dominantie gehad waar je nu inzit.
Het probleem met works is alleen maar groter geworden omdat de motoren zo complex zijn geworden. Je hebt een super-integratie nodig om het maximale eruit te halen.

Ik snap dat er geen weg terug meer is voor de motoren (tenminste, dat denk ik), maar simpelere motoren zou het alleen minder erg maken.

Ik vind de huidige motoren eigenlijk ook wel gaaf hoor, ja ok, minder geluid. Maar wel een technisch hoogstandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

L1nt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 09:57:
[...]

uuh....nee.

Infiniti is een sponsor. Het blok heet gewoon Renault.
Infiniti = Renault

De enige reden dat ze die sponsor hebben is daardoor. Zonder Renault is Infiniti ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-07 16:07

Martinspire

Awesomeness

alwaysleft schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:38:
[...]
Mja dit. Ik vraag me af of ze bij RB zitten te wachten op het strijden met Force India of Sauber. Want die gaan dan gewoon net zo snel zijn.

Ik denk dat een Renault 2016 wel even snel zal zijn als een Ferrari 2015. Dus in die zin doe je geen stap omhoog.

Dan zou ik zelfs nog zeggen, ga dan met Honda in zee, laat hun de volledige motor bepalen en doe zelf de elektrische systemen en pas daarna de airo er op aan. Want er werd al gezegd dat de motor zelf bij Honda geen issue is (en ze vooral door de restricties van McLaren zoveel problemen kregen). En elektrische systemen van hun zijn wel naatje, maar die kunnen ze volgens mij vrij makkelijk van Renault overnemen.

[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 29-09-2015 10:59 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Arfman schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:33:
[...]

Ik had in het begin van het seizoen gezegd dat hij dan misschien wel rare dingen gaat doen. De afgelopen races, echter, heeft hij geduld getoond (hij deed ook geen do-or-die achter Perez b.v.) en daarom denk ik dat hij dan "rustig" zijn race zou rijden maar wel 100% klaar is om de aanval te openen als de mogelijkheid zich voordoet. Zijn ontwikkeling is stormachtig.
Max is inderdaad juist heel sterk gebleken in consistent zijn rondes rijden en pace vasthouden! Hij heeft een enorme focus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Martinspire schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:58:
[...]

Mja dit. Ik vraag me af of ze bij RB zitten te wachten op het strijden met Force India of Sauber. Want die gaan dan gewoon net zo snel zijn.

Ik denk dat een Renault 2016 wel even snel zal zijn als een Ferrari 2015. Dus in die zin doe je geen stap omhoog.

Dan zou ik zelfs nog zeggen, ga dan met Honda in zee, laat hun de volledige motor bepalen en doe zelf de elektrische systemen en pas daarna de airo er op aan. Want er werd al gezegd dat de motor zelf bij Honda geen issue is (en ze vooral door de restricties van McLaren zoveel problemen kregen). En elektrische systemen van hun zijn wel naatje, maar die kunnen ze volgens mij vrij makkelijk van Renault overnemen.
Ik zou er geen geld op zetten dat Renault zo'n stap gaat maken.
Ze hebben nu in performance een beste achterstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Als je bij de top wil horen moet je ook top zijn. Dus in alles, ook het maken van je spullen. Ferrari en Mercedes gaan voor de top, de rest probeert met gekochte spullen in de middenmoot te presteren. RB wil dat anderen hun aan een top positie gaan helpen.....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Bosmonster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 10:55:
[...]

Infiniti = Renault

De enige reden dat ze die sponsor hebben is daardoor. Zonder Renault is Infiniti ook weg.
Dat weet ik ook wel maar op het blok in de RBR staat gewoon Renault en niet Infiniti.

http://www.nu.nl/formule-...tuursmodel-formule-1.html

Die zijn of extreem wanhopig of extreem dom. Dit gaat ze niet in dank afgenomen worden. En Sauber stond er al niet zo goed voor dankzij het geintje dat ze oa vd Garde hebben geflikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Eigenlijk betekend het huidige systeem gewoon dat er geen kampioenschap is tussen 11 teams, maar tussen 4 en eigenlijk maar 2 op dit moment.

De works constructie betekent dat alleen die teams die ook een motor ontwikkelen kampioen kunnen worden. Dat zou volgend jaar dus alleen Mercedes, Ferrari, Renault en McLaren zijn. Waarin als je heel realistisch bent volgend jaar allen Mercedes en Ferrari een kans hebben.

Ik moet Red Bull wel gelijk geven. Waarom zou je als ander team nog meerijden als dat betekend dat het beste wat je ooit kan worden 2e is. Ik zou echt stemmen voor onafhankelijke motor producenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
L1nt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:01:
[...]
Dat weet ik ook wel maar op het blok in de RBR staat gewoon Renault en niet Infiniti.
Infinity is het luxemerk van Nissan. Nissan en Renault zijn weer gefuseerd dus het enige wat ze ermee wilden doen was Infinity een boost geven.

Zo is er ook een Vettel editie van een Infinity SUV :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
perpixel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:02:

Ik moet Red Bull wel gelijk geven. Waarom zou je als ander team nog meerijden als dat betekend dat het beste wat je ooit kan worden 2e is. Ik zou echt stemmen voor onafhankelijke motor producenten.
Dan moet je niet in een formule klasse willen acteren. In een formule klasse is het maken en ontwerpen onderdeel van het spel.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ankona schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:05:
[...]

Dan moet je niet in een formule klasse willen acteren. In een formule klasse is het maken en ontwerpen onderdeel van het spel.
Klopt, maar als je geen motor maakt, kun je het dus vergeten zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
[...]

De betere oplossing lijkt me ook het niet delen van motorblokken. Het probleem hiervan is dat dit gepaard zou moeten gaan met een aanpassing in het reglement. Anders zouden Ferrari en Mercedes van een te grote voorsprong genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:40

Saffie_time

Why use this? 42!

Hoeveel werk zou er écht nog door Renault worden gestoken in een competatief blok voor 2016 te ontwikkelen?
Ik vraag me echt af of men daar nu bakken met geld in een put gaat gooien waarvan je van te voren in kan schatten dat het te behalen rendement onder de investeringen zal liggen.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
[...]

In het verleden kon je nog met een niet works deal kampioen worden (het maken en ontwerpen van een chassis is onderdeel van de formule klasse, motoren niet per se).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* himlims_ heeft zon vermoede dat de renault motor voor 2016 ineens best sterk blijkt te zijn

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-07 10:06
Hmm,

Lauda had het idee dat Mateschitz zijn interesse in de sport is verloren; in het begin van RBR deed hij alle onderhandelingen zelf en Lauda ziet hem nu zelden meer in de paddock rondlopen. Al het werk wordt overgelaten aan Horner/Marko.

Zou misschien zelfs wel een tactiek van Mateschitz kunnen zijn om een breuk te forceren.

Kan hem ook geen ongelijk geven, Formule 1 is een bodemloze put en met de bedragen die Red Bull daar in pompt moet je op zijn minst de mogelijkheid hebben om wanneer je een goede auto neerzet races te winnen. Nu maken ze een dijk van een chassis, maar zonder goede motor kunnen ze niet winnen. Een betere motor kopen lukt nu simpelweg niet omdat ze alleen "troep" aangeboden krijgen.

Wat dat betreft mag Ecclestone hier wel eens een stokje voor gaan steken; vaste prijzen voor motoren en weigeren motoren te leveren mag niet tenzij je boven een x percentage van het veld komt. Met Honda, Renault, Ferrari en Mercedes heb je 4 leveranciers; dus bijv. zodra één leverancier meer dan 33% van de teams voorziet mogen ze gaan weigeren.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
himlims_ schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:10:
* himlims_ heeft zon vermoede dat de renault motor voor 2016 ineens best sterk blijkt te zijn
Dit zou best een mogelijkheid zijn. Dan zijn reacties van Red Bull ineens veel begrijpelijker. Toch geloof ik meer in een grote sprong van honda dan van Renault.

Bij Renault ligt het probleem waarschijnlijk aan de cilinder vorm wat zorgt voor tokkelen. Iets wat blijkbaar heel lastig en tijdrovend is om op te lossen. Verder is het concept van de renault heel straight-forward met de duidelijke nadelen zoals het routen van warme/koude lucht rond de motor door het niet splitten van de turbo.

Het concept van Honda is in mijn ogen een stuk sterker, maar heeft duidelijk nog een aantal problemen wat dit jaar voor veel problemen zorgt. Deze problemen zijn geidentificeerd en het ontwikkel pad is dus duidelijker. Wat in mijn ogen een grotere sprong mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Als die motoren zo oneerlijk verdeeld zijn, waarom dan niet veel vaker de ontwerpeisen aanpassen?
Volgend jaar allemaal een 2,5 liter 8 cilinder, het jaar erop een atmosferische V8.

Dan worden de kaarten ieder jaar weer opnieuw geschud. En de kosten.... ach die lopen toch wel zover uit de pan als de teams zich kunnen veroorloven.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

asing schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:05:
[...]

Infinity is het luxemerk van Nissan. Nissan en Renault zijn weer gefuseerd dus het enige wat ze ermee wilden doen was Infinity een boost geven.

Zo is er ook een Vettel editie van een Infinity SUV :|
again: niks nieuws wat je verteld. Er werd echter gesuggereerd dat de motoren in de RBR nu het labeltje Infiniti dragen en dat is gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:14
perpixel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:16:
[...]

Dit zou best een mogelijkheid zijn. Dan zijn reacties van Red Bull ineens veel begrijpelijker. Toch geloof ik meer in een grote sprong van honda dan van Renault.

Bij Renault ligt het probleem waarschijnlijk aan de cilinder vorm wat zorgt voor tokkelen. Iets wat blijkbaar heel lastig en tijdrovend is om op te lossen. Verder is het concept van de renault heel straight-forward met de duidelijke nadelen zoals het routen van warme/koude lucht rond de motor door het niet splitten van de turbo.

Het concept van Honda is in mijn ogen een stuk sterker, maar heeft duidelijk nog een aantal problemen wat dit jaar voor veel problemen zorgt. Deze problemen zijn geidentificeerd en het ontwikkel pad is dus duidelijker. Wat in mijn ogen een grotere sprong mogelijk maakt.
Hoe kom je aan dat soort informatie? Ik vind dat soort diepte technische informatie interessant om te weten, zodat ik F1 ook beter kan begrijpen (waarom is een Mercedes op Singapore zo'n klap slechter dan op Suzuka bijvoorbeeld)

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• perpixel
Laatst heeft op reddit een heel uitgebreidde post gemaakt met de verschillen/sterke/zwakke punten van de 4 blokken. Ik moest even naar de bron zoeken, maar hier issie.

https://www.reddit.com/r/...crop_and_the_black_sheep/

Dan zie je duidelijk dat het concept van de honda (in mijn ogen) een goed concept is, maar dat er nog een aantal duidelijke ontwikkel punten zijn. Terwijl de Renault in zijn basis gewoon minder goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 07-07 10:31

Mystikal

It never hurts to help!

Interessant artikel!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Honda heeft gekozen voor een volledig andere architectuur van hun motor, waardoor ze onvoldoende energie kunnen opwekken en de MGU-K dus vrij snel buiten spel staat. Ze hebben hiervoor gekozen omdat daarmee de motor klein kan worden gehouden, waardoor ze op aerodynamisch vlak een voordeel kunnen behalen.

De huidige F1 motoren bestaan uit een aantal componenten:

de ICE (internal combustion engine): de V6 motor
de ES (energy store): in feite het accupack.
de MGU-H: een door uitlaatgassen aangedreven generator waarvan de opgewekte elektriciteit kan worden opgeslagen in de ES of direct kan worden gebruikt door de MGU-K.
de MGU-K: een generator die elektriciteit genereert bij het remmen, en fungeert als hulpmotor bij het acceleren daarbij gebruikmakend van de ES of de MGU-H.

Er is een 120kW limiet op de MGU-K. Er is tevens een 4 MJ limiet op de MGU-K vanuit de ES. Er is tevens een limiet van 2 MJ op de hoeveelheid energie welke de MGU-K in de ES mag opslaan per lap.

Dit betekent dat er een maximale capaciteit is van 120 kW vanuit de ES naar de MGU-K voor 33.3 seconden per lap. Wil je die tijd verhogen dan heb je twee opties; je verlaagt het aangeboden vermogen aan de MGU-K zodat je er langer mee kan doen of je haalt je vermogen ergens anders vandaan. Die extra energie kan je halen uit de MGU-H aangezien er geen limieten zijn tussen de MGU-H en de MGU-K.

En dat is waar het lastig wordt, want dan moet je als motor leverancier balanceren tussen het maximaliseren van de ICE output en het maximaliseren van de MGU-H output waarmee de ES wordt opgeladen én het leveren van elektriciteit aan de MGU-K; daarbij rekening houdend dat de ES maximaal 2 MJ energie per lap mag ontvangen van de MGU-K middels de kinetische energie middels remacties.

Dit betekent nu dat Honda door hun ontwerp met een axiale compressor niet in staat om met de MGU-H de benodige elektrische energie te genereren, om zowel de ES te vullen, alsmede de MGU-K van voldoende prik te voorzien.

Dus ik ben benieuwd of ze dit oplossen door een ander ontwerp van de compressor, of dat ze hem simpelweg vergroten en/of dubbel uitvoeren met een axiale compressor + traditionele compressor waardoor ze wellicht meer vermogen kunnen genereren dan de concurrentie dat nu kan doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 14124 op 29-09-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Anoniem: 14124 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:13:
Dus ik ben benieuwd of ze dit oplossen door een ander ontwerp van de compressor, of dat ze hem simpelweg vergroten en/of dubbel uitvoeren met een axiale compressor + traditionele compressor waardoor ze wellicht meer vermogen kunnen genereren dan de concurrentie dat nu kan doen.
Het dubbel uitvoeren is niet mogelijk omdat de regels aangeven dat er een enkele compressor met maar 1 stage moet zijn (een axiale compressor werkt normaal gesproken met meerdere stages om efficientie te verhogen) wat het weer een beetje lastiger maakt. Ik geloof er wel in dat het groter maken van de compressor de mgu-h gaat helpen.

Verder heeft de Honda op dit moment ook nog een "log style exhaust manifold" (als iemand kan helpen met vertalen?) Wat niet ideaal is t.o.v. losse getunede pijpen (dit is een upgrade die bijv. mercedes gedaan heeft.).
Ook hebben ze nog geen variabele "intake manifold". Iets wat weer is toegestaan is in de F1. Het invoeren van deze elementen zou al de nodige verbeteringen met zich meebrengen.

Dit is waarschijnlijk nog niet gedaan omdat er te weinig ontwikkel tijd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
Ze hebben ook te weinig tokens om het te kunnen repareren heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Trouwens wel erg goede timing van Force India en Sauber om nu naar de EU te stappen. Bernie is natuurlijk al extreem druk met het hele Red Bull verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
L1nt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:31:
Trouwens wel erg goede timing van Force India en Sauber om nu naar de EU te stappen. Bernie is natuurlijk al extreem druk met het hele Red Bull verhaal
En wie zijn er Rusland niet in beeld :)

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:01

Gé Brander

MS SQL Server

L1nt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:31:
Afleidingstactieken? Mercedes en Ferrari powered... Vormen ze samen met Mercedes en Ferrari zo een blok om Red Bull maar weg te krijgen en met 3e auto's te gaan rijden? </aluminium hoedje kan weer af>

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:25

JvS

Ik heb hem zelf ook

Adlermann schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:08:
[...]

In het verleden kon je nog met een niet works deal kampioen worden (het maken en ontwerpen van een chassis is onderdeel van de formule klasse, motoren niet per se).
Volgens mij was Renault met Williams / Benneton een works constructie, was Mercedes met Mclaren een Works, Ferrari en Renault uiteraard ook. Ik denk dat alleen Brawn geen works team was?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:38
ThaStealth schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 11:30:
[...]

Hoe kom je aan dat soort informatie? Ik vind dat soort diepte technische informatie interessant om te weten, zodat ik F1 ook beter kan begrijpen (waarom is een Mercedes op Singapore zo'n klap slechter dan op Suzuka bijvoorbeeld)
Je kan ook heel veel lezen op het forum van f1technical.net daar zitten ook een aantal engineers.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
perpixel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 12:27:
[...]

Verder heeft de Honda op dit moment ook nog een "log style exhaust manifold" (als iemand kan helpen met vertalen?) Wat niet ideaal is t.o.v. losse getunede pijpen (dit is een upgrade die bijv. mercedes gedaan heeft.).
Dat is niet zo moeilijk, dit is een log style :

Afbeeldingslocatie: http://d3d71ba2asa5oz.cloudfront.net/13000043/images/temp-10166143.jpg

En dit is een getunede pijp (ook wel spaghetti genaamd) :

Afbeeldingslocatie: http://www.j-specperf.ch/images/jun_exhaust_manifold_evo.jpg

De getunede pijp is dusdanig ontworpen dat iedere cylinder dezelfde lengte in het spruitstuk moet afleggen. Dit levert een betere flow op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Ik wist wat het was. Kon alleen niet op de vertaling komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 01:46

Bullet NL

Eigen Wijs

asing schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:11:
[...]

Dat is niet zo moeilijk, dit is een log style :

[afbeelding]

En dit is een getunede pijp (ook wel spaghetti genaamd) :

[afbeelding]

De getunede pijp is dusdanig ontworpen dat iedere cylinder dezelfde lengte in het spruitstuk moet afleggen. Dit levert een betere flow op.
Mooi voorbeeld, in het bovenste plaatje is heeft de cilinder die het langste de weg naar het uitlaatkanaal moet afleggen de meeste tegendruk. Met het spaghetti uitlaatstuk op de onderste foto is de druk min of meer gelijk vanuit elke cilinder. Iets wat je wil voor een optimale werking.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
Bullet NL schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:14:
[...]

Mooi voorbeeld, in het bovenste plaatje is heeft de cilinder die het langste de weg naar het uitlaatkanaal moet afleggen de meeste tegendruk. Met het spaghetti uitlaatstuk op de onderste foto is de druk min of meer gelijk vanuit elke cilinder. Iets wat je wil voor een optimale werking.
Precies :) de reden dat mercedes vorig jaar nog met een logstyle werkte en dit jaar honda is denk ik dat met een logstyle de kanalen korter kunnen zijn tot je turbo. Dit betekend meer warmte overdracht voor je mgu-h. En natuurlijk de packaging voordelen een spaghetti stuk neemt velen malen meer ruimte in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-06 16:13
Deze technische details zijn allemaal erg interessant om te lezen! Keep them coming zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
perpixel schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:17:
[...]

Precies :) de reden dat mercedes vorig jaar nog met een logstyle werkte en dit jaar honda is denk ik dat met een logstyle de kanalen korter kunnen zijn tot je turbo. Dit betekend meer warmte overdracht voor je mgu-h. En natuurlijk de packaging voordelen een spaghetti stuk neemt velen malen meer ruimte in.
Klopt, log-style is ook veel goedkoper om te produceren want dat is een gegoten onderdeel. Ook is deze veel sterker en dat is een voordeel als er een turbo aan hangt. De equal-length uitlaat is vaak van titanium en met de hand gelast van 10 tallen delen.

Let even op, de term Spaghetti spruitstuk is op engelstalige fora een beetje een Sjonnie term ;) Het wordt daar meestal een equal length of een tuned length uitlaat genoemd.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Een gegoten uitlaat zal ook wel wat zwaarder zijn dan een titanium uitlaat?

Het zijn in ieder geval een hoop dilemma's met als enige wat echt telt : topsnelheid en trekkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat lijkt me toch niet zo'n lastige overstap? Of heeft dat ook al met tokens te maken?
Een spaghettistuk erin hangen is zo uitgeprobeerd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

LET OP SLECHTS EEN GERUCHT

Eurosport zou vanaf volgend seizoen F1 hebben. Alle sessies. Kan geen officiele berichten vinden nog behalve een paar forum posts en 1 bericht dat het alleen om Portugal betreft.

http://forums.autosport.c...ugal-eurosport-2016-2018/

Indien waar, indien ook voor Nederland. GE-WEL-DIG NIEUWS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
L1nt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:50:

Eurosport zou vanaf volgend seizoen F1 hebben. Alle sessies. Kan geen officiele berichten vinden nog behalve een paar forum posts en 1 bericht dat het alleen om Portugal betreft.

Elke vijf minuten reclame, veel plezier daarmee :)

Sport1 is maar 15 euro per maand, zo duur is dat ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 19:52
L1nt schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:50:

Als ze alleen de rechten voor portugal zouden hebben zal het hier toch niet uitgezonden worden? Die rechten zijn allemaal geografisch, net zoals dat je sport 1 in het buitenland niet mag kijken, al betaal je er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Adlermann schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:51:
[...]

Elke vijf minuten reclame, veel plezier daarmee :)

wat is het toch fijn dat jij in mijn portomonee kunt kijken en ziet dat ik toch nog elke maand gewoon eventjes €15 over heb voor Sport1......had ik zelf niet door |:(

Anyways, is helaas alleen voor Portugal: http://corporate.eurosport.com/news-detail/?id=4309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perpixel
MikeyMan schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:46:
Dat lijkt me toch niet zo'n lastige overstap? Of heeft dat ook al met tokens te maken?
Een spaghettistuk erin hangen is zo uitgeprobeerd lijkt me.
Het probleem is dat alle onderdelen aan elkaar verwant zijn. Zo kan ik me voorstellen dat de timings rekening houden met de verschillende lengte in een log manifold om het gelijk te trekken. Ook de positie van de turbo is daarvan afhankelijk wat op zijn beurt weer invloed heeft op de inlaat en uitlaat van de auto. En zo waarschijnlijk nog heel veel meer elementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:58
Vandaar dat specifiek de Honda motoren zo knetteren hoe lager ze in de toeren zitten. Misschien heeft het niet alleen met de uitlaat te maken maar zo komt het wel over :P

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuiderwijk
  • Laatst online: 02-10-2024
Adlermann schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 13:51:
[...]
Ik ben vooral benieuwd of Ziggo Sport ook de Formule 1 gaat uitzenden. De zender wordt gratis, maar of ze de live uitzending of de samenvattingen uitzenden is de grote vraag. Ik vermoed het laatste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:19
https://twitter.com/adamcooperF1/status/648861218669596672

Tipje van de sluier rond het Haas team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 13:58
Modbreak:.... en zo is er een paar uur discussie verdwenen.

Het voor de zoveelste keer alle voors en tegens van de verschillende TV-zenders vergelijken kan heel mooi in een topic in bijvoorbeeld FTM. Conform de topicwarning heb ik de hele discussie, inclusief alle klachten over het studiowerk en commentaar, een enkeltje Trashcan gegeven. Heren, het is al tot in den treure behandeld. Lees de oude topics maar na voor alle standpunten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 21:22
Alle geruchten wijzen er al langer op dat Grosjean onderdeel gaat uitmaken van Haas. Met het juiste materieel zou hij wel eens hoge ogen kunnen gooien.

Ben alleen heel erg benieuwd wie het andere stoeltje gaat bezetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
merauder schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:32:
[...]

Alle geruchten wijzen er al langer op dat Grosjean onderdeel gaat uitmaken van Haas. Met het juiste materieel zou hij wel eens hoge ogen kunnen gooien.

Ben alleen heel erg benieuwd wie het andere stoeltje gaat bezetten.
5 uur is de live stream. vermoeden is wel dat er maar 1 driver aangekondigd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zuiderwijk schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 14:31:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of Ziggo Sport ook de Formule 1 gaat uitzenden. De zender wordt gratis, maar of ze de live uitzending of de samenvattingen uitzenden is de grote vraag. Ik vermoed het laatste...
Volgens de berichten ook F1. Volledige races. Maar aangezien er verschillende sporten uitgezonden gaan worden reken er maar op dat die ene beslissende race toevallig niet op de planning stond en ze gewoon die pot tennis/golf/voetbal/honkbal/etc etc etc gaan uitzenden.

Het is bedoelt om eerst mensen naar Ziggo te lokken en vervolgens Ziggo klanten over te halen ook nog even een Sport1 abbo te nemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Señor Sjon schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 16:29:
[modbreak].... en zo is er een paar uur discussie verdwenen.

Het voor de zoveelste keer alle voors en tegens van de verschillende TV-zenders vergelijken kan heel mooi in een topic in bijvoorbeeld FTM. Conform de topicwarning heb ik de hele discussie, inclusief alle klachten over het studiowerk en commentaar, een enkeltje Trashcan gegeven. Heren, het is al tot in den treure behandeld. Lees de oude topics maar na voor alle standpunten.[/]
Niet dat deze reactie een nuttige bijdrage is maar moest m ff kwijt; *O* thx

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
En daar staat Grosjean. Niet heel spannend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Nee, ben vooral benieuwd naar de tweede rijder natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-07 14:04
Maar, wie gaat de plek van Grosjean overnemen bij Lotus Renault?

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Kvyat gingen de laatste geruchten.

Dat zou ook de weg openen voor Max in het A team, want het is natuurlijk van de zotte om zo iemand in een B team te laten rijden nog een jaar.

Maar goed, moet RB wel in de F1 blijven :+

[ Voor 73% gewijzigd door Bosmonster op 29-09-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
Haas is wel heel optimistisch over het niet hoeven te ontwikkelen midden in het seizoen en willen nu al beginnen met de 2017 auto lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
dan gaat Max naar RB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:22

Edd

Fasterinside schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:17:
Maar, wie gaat de plek van Grosjean overnemen bij Lotus Renault?
Nou... Ik zag vandaag wel dit bericht
http://www.f1today.net/nl...voor-avontuur-bij-renault

Maar dit kan je haast niet serieus nemen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Laatst online: 05-07 13:01
Edd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:30:
[...]

Tja, Renault moet proberen de PR weer goed te krijgen na al dat Redbull gezeik. Jenson Button is iemand met zeer veel charme, gezag en publiceerbaarheid. En als Renault de betrouwbaarheid op orde krijgt dan zijn ze nog steeds beter dan Honda dus voor Button zit er ook meer kans in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 00:22

Edd

Goron schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:37:
[...]

Tja, Renault moet proberen de PR weer goed te krijgen na al dat Redbull gezeik. Jenson Button is iemand met zeer veel charme, gezag en publiceerbaarheid. En als Renault de betrouwbaarheid op orde krijgt dan zijn ze nog steeds beter dan Honda dus voor Button zit er ook meer kans in.
True, maar aan de andere kant hebben ze ook Maldonado ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juncto
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-07 22:15
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Honda dan in Renault, ik ben van mening dat ze bij Renault 1 groot nadeel heeft, de eigenwijsheid cq koppigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als ik ergens vertrouwen in heb is het wel dat Renault toptechniek kan ontwikkelen met betrekking tot motorsport. Het merk is van oudsher een racemerk geweest.

Bij Honda twijfel ik daar ook niet over overigens hoor, die hebben in het verleden ook prima dingen laten zien in de F1, maar ze lopen nu toch wel een flink stuk achter en ik verwacht niet dat ze dat in 1 seizoen compleet inhalen.

Button naar Lotus/Renault lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Jenson is veel te duur voor ze. Het is niet dat ze met Renault ineens bakken met geld aan coureurs te besteden hebben (vandaar ook Maldonado met z'n 50M aan sponsorgeld oid). Ze hebben eerst nog een berg schulden weg te werken.

[ Voor 68% gewijzigd door Bosmonster op 29-09-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Bosmonster schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:48:
Als ik ergens vertrouwen in heb is het wel dat Renault toptechniek kan ontwikkelen met betrekking tot motorsport. Het merk is van oudsher een racemerk geweest.

Bij Honda twijfel ik daar ook niet over overigens hoor, die hebben in het verleden ook prima dingen laten zien in de F1, maar ze lopen nu toch wel een flink stuk achter en ik verwacht niet dat ze dat in 1 seizoen compleet inhalen.

Button naar Lotus/Renault lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Jenson is veel te duur voor ze. Het is niet dat ze met Renault ineens bakken met geld aan coureurs te besteden hebben (vandaar ook Maldonado met z'n 50M aan sponsorgeld oid). Ze hebben eerst nog een berg schulden weg te werken.
Button in een Renault, dat gaat never nooit gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-07 16:50
Het verschil van motoren dat geleverd word binnen de koningsklasse is gewoon niet acceptabel.
En dan bedoel ik voornamelijk Mercedes en Ferrari.
Wil je motoren leveren?...GOED maar dan lever je allemaal dezelfde motoren of NIETS.
Mercedes en ferrari willen wel geld pakken van de kleine teams....maar pakken tevens hun voorsprong al door te werken met klanten motoren en fabrieksmotoren...en dit is gewoon belachelijk.

De race hoort op de baan uitgevochten te worden en niet al voor de race begint...simpel weg door de rest van het veld langzamere motoren te verschaffen. een sauber of manor kan natuurlijk nooit zijn eigen motoren ontwikkelen.

Sommige zullen zeggen...maar fabrieksmotoren kan je niet verbieden...en dat klopt...maar laat hun dan hun motoren houden en geef een ander groot merk de kans motoren te bouwen voor de kleinere teams.
Wedden dat die prijzen dan ook dalen!!

Zoals het nu gaat, heeft indd veel weg van cartel praktijken.
Ik had al eerder gelezen dat de strategy groep in sommige vergaderingen FI buiten hield...is dit niet raar????
In die strategy groep horen alle teams aanwezig te zijn.... alle betalen en alle racen dus waarom zouden ze niet mee mogen beslissen??

Misschien is het wel goed dat er eindelijk teams dit proberen te doorbreken....ala sauber en force india.
Meer gelijkheid willen we zien buiten en op de baan...dit komt het racen ten goede.

my 2 cents

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Edd schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:30:
[...]

2 dingen :

Lotus : 60 punten, 6e
McLaren : 17 punten en laatste

Ja Manor is laatste maar die rijden mee voor spek en bonen.

2e reden : een auto wordt pas goed als Alonso vertrekt. Alonso zit bij McLaren dus dat is niet de goede plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
powah33 schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 18:27:
De race hoort op de baan uitgevochten te worden en niet al voor de race begint...simpel weg door de rest van het veld langzamere motoren te verschaffen. een sauber of manor kan natuurlijk nooit zijn eigen motoren ontwikkelen.

Sommige zullen zeggen...maar fabrieksmotoren kan je niet verbieden...en dat klopt...maar laat hun dan hun motoren houden en geef een ander groot merk de kans motoren te bouwen voor de kleinere teams.
Wedden dat die prijzen dan ook dalen!!
Volgens mij was dit afgelopen jaar de rol van Renault, en dat was nou niet een succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:34

fynrd1

Fooled by Randomness

Juncto schreef op dinsdag 29 september 2015 @ 17:42:
Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Honda dan in Renault, ik ben van mening dat ze bij Renault 1 groot nadeel heeft, de eigenwijsheid cq koppigheid.
Zie dat totaal niet voor een onderbouwing van je standpunt. Maar als we puur even naar de cijfers van het lopende seizoen kijken, dan staat Honda nog steeds een seizoen (al dan niet meer) achter op de rest. Daarnaast hebben zij vrijwel al hun tokens verbruikt, en de PU is zoals hij is tot het einde van het seizoen. Zie jij ze in de winter minimaal zo'n 200pk aan peak performance vinden?
Renault heeft helemaal geen tokens verbruikt in het lopende seizoen, en dat waren ze ook helemaal niet van plan. Ze hebben zelf aangegeven er zo ver naast te zitten, dat de 12 of 14 tokens die ze hebben aan het einde van het seizoen zouden gaan inlossen, en zodoende een goede fundering voor het 2016 blok te creëren. Door druk van RedBull hebben ze toch een performance update op de schappen liggen, maar denk niet dat deze ooit het levenslicht gaat zien. Dit seizoen levert een token ongeveer 5 pk op, biased, dat wel. Vanuit dat oogpunt zou Renault op basis van de anderen nog zo'n 50 a 60pk kunnen vinden.

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 06-07 16:50
Dat dat geen suc6 was...ben ik volkomen met je eens :)

Maar ik bedoelde meer dat het misschien beter was als Alle fabrieks teams hun eigen motoren zouden houden...en er 1 merk per jaar werd aangewezen die een motor kan bouwen die beschikbaar is (verkoop) voor alle teams die een motor nodig zouden hebben.
Dus een jaar bvb cosworth of vag....en dit merk geen token systeem maar gewoon laten updaten.
Elk jaar mag elk merk een motor leveren en de Fia pakt de goedkoopste of de krachtigste voor dat jaar.
Deze motor is voor iedereen beschikbaar...en de fabrieks teams kunnen hun eigen motor behouden als ze dat willen.

Voordeel is dat zo de kosten lager blijven...geen politiek spel tussen teams en "vrienden" teams.
Geen teams die ineens geen motor kunnen krijgen (denk aan RBR)
En een mooiere race aangezien er niet al op voorhand besloten is wie er de beste motoren heeft....en dat is hellaas nu wel het geval.
Mercedes heeft de snelste motoren...en alles wat ze verkopen aan de andere teams is minder krachtig....is dit nu echt koningsklasse waardig?

PS : ik hoop dus niet dat Renault deze taak krijgt voor 2016......:)

https://f1manager.info/ranking/4605

Pagina: 1 ... 3 ... 92 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?

IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2

Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.