alles kan off-topic
Red bull praat weer met Renault.
Ze maken zichzelf allemaal belachelijk daar. Niet meer serieus te nemen op deze manier.
Zie boven....
[ Voor 5% gewijzigd door BlauweFles op 09-10-2015 13:58 . Reden: Net te laat ]
Creating my own hero.
Buiten het feit dat je de hele productie moet opschalen, moet je naast de nodige uitbreidingen aan ruimte en apparatuur/machines ook extra personeel aannemen die je moet scholen en die enigszins de kwaliteit kunnen waarborgen waar Ferrari voor staat. Dit voormekaar krijgen is het probleem ook niet, maar de tijd waarin het moet gebeuren is te kort. Dat ze vroeger 10 blokken per weekend bij zich hadden is natuurlijk een argument die totaal niks toevoegt aan deze situatie.MikeyMan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:40:
[...]
Daar geloof ik inderdaad niks van.
In het verleden konden ze 10 (?) motoren per raceweekend/testsessie opleveren.
Normaal gesproken hoeven ze er nu maar 5 per jaar te leveren.
Logistieke planning gaat trouwens in 3 fases waar de laatste fase een tijdspanne heeft van zo'n 3 maanden. In die fase is eigenlijk alleen maar ruimte voor finetuning, waarom zou dit in de formule 1 anders zijn?
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
En gewoon 2 seconden sneller dan Sainz. Verstappen rijdt de lijnen gewoon veel strakker.
Nu maar plenzen; jongste sessiewinnaar in de pocket.
Per team zullen ze vast een handvol engineers aanleveren voor ondersteuning. Daar willen ze geen schoolverlaters op inzetten dus dat wordt ook erg lastig te organiseren.fynrd1 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:09:
[...]
Buiten het feit dat je de hele productie moet opschalen, moet je naast de nodige uitbreidingen aan ruimte en apparatuur/machines ook extra personeel aannemen die je moet scholen en die enigszins de kwaliteit kunnen waarborgen waar Ferrari voor staat. Dit voormekaar krijgen is het probleem ook niet, maar de tijd waarin het moet gebeuren is te kort. Dat ze vroeger 10 blokken per weekend bij zich hadden is natuurlijk een argument die totaal niks toevoegt aan deze situatie.
Logistieke planning gaat trouwens in 3 fases waar de laatste fase een tijdspanne heeft van zo'n 3 maanden. In die fase is eigenlijk alleen maar ruimte voor finetuning, waarom zou dit in de formule 1 anders zijn?
Red Bull heeft het gewoon op de klippen laten lopen door als een klein kind te gaan drammen. Als ze doelbewust en rustig hadden gehandeld had er vast meer in gezeten.
Maar het is me nu nog steeds een raadsel waarmee RBR en TR gaan racen volgend jaar, en of ze überhaupt meedoen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Max mocht niet meer van TR, omdat TR zei "wij hebben deze banden zondag misschien nog nodig"
[ Voor 61% gewijzigd door Ryur op 09-10-2015 14:32 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
idem, heb dat ook al meerdere malen geopperd in topic; er is officieel nog steeds geen contact breuk!StealthyPeanut schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 13:31:
Al met al denk ik gewoon dat RB en TR volgend jaar met Renault motoren zal rijden! Ze kunnen van alles roepen, maar er is nog niks officieel naar buiten gebracht....
Mercedes en Ferrari leveren niet en Honda mag niet leveren.....
sky suggereerd het volgende; redbull stopt! maar CH zou de boel kunnen overnemen, waarna rbl als sponsor aanblijft ......
[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 09-10-2015 14:44 ]
Arrivabene zegt dit natuurlijk alleen maar om maar iets te kunnen zeggen. Als we de boel een beetje afbakenen, dan mogen de teams sowieso maar maximaal aan 4 teams leveren. Er was sowieso ingepland dat ze 3 teams zouden voorzien van de 2016spec namelijk; Ferrari zelf, Sauber en Haas. Hoe het met Manor contractueel zat weet ik niet, maar kan me voorstellen dat er rekening mee is gehouden dat zij de 2014/2015 spec zouden krijgen. Nu is Manor overgestapt op Mercedes en hou je eigenlijk die laatste plek vrij, wat eigenlijk ook de aanbieding is/was aan RedBull of Toro Rosso. Als Toro Rosso het laatste plekje heeft ingenomen, dan is eigenlijk alles wat RedBull eist van Ferrari niet eens realiseerbaar, zowel logistiek gezien als reglementair.asing schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:23:
[...]
Per team zullen ze vast een handvol engineers aanleveren voor ondersteuning. Daar willen ze geen schoolverlaters op inzetten dus dat wordt ook erg lastig te organiseren.
Red Bull heeft het gewoon op de klippen laten lopen door als een klein kind te gaan drammen. Als ze doelbewust en rustig hadden gehandeld had er vast meer in gezeten.
Maar het is me nu nog steeds een raadsel waarmee RBR en TR gaan racen volgend jaar, en of ze überhaupt meedoen.
Kan het alleen niet meer terug vinden
Haas wel current-spec (als een "Ferrari-light" team)MikeyMan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:55:
Ik las zojuist ergens dat Sauber en Haas ook geen current-spec gaan krijgen.
Kan het alleen niet meer terug vinden
Sauber ook current-spec, maar loopt 1 versie binnen current-spec achter.
[ Voor 6% gewijzigd door Ryur op 09-10-2015 15:13 ]
https://wren.co/join/Devian
Je wordt nooit kampioen met een klant motor. Wat dat betreft heeft McLaren gelijk.
Ach..dat hoort toch ook gewoon bij de F1?Devian schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:27:
Dat gedoe met die motoren begint ondertussen wel een beetje vervelend te worden.
Formule 1 is 2 weken lang proberen het nieuws te volgen tussen alle roddels, om vervolgens weer 2 uurtjes autoracen te kijken.. en erachter te komen dat het nieuws ook maar roddels waren en die ene duidelijke roddel toch nieuws was..
De politieke spelletjes met bandenleveranciers, regels en de interpretatie daarvan, het gestuiptrek van verliezers, het hoog van de toren blazen van winnaars, merken die komen en gaan, de zoveelste nieuwe Schumacher of Senna. Niks nieuws onder de zon.
Het staat je vrij daar in mee te gaan, of gewoon lekker op zondag de race te kijken en verder niets.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Hoezo zogenaamd?BlauweFles schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:28:
Ja. Maar dat is toch logisch. Bij de Mercedes teams zie je ook dat ze de nieuwste motor niet krijgen. Zogenaamd vanwege capaciteit.
Je wordt nooit kampioen met een klant motor. Wat dat betreft heeft McLaren gelijk.
Sja, ik denk niet dat het maken van de laatste spec motor zoveel meer resources vraagt dan het maken van de oude spec.
Het zal eerder een zaak van lead-times zijn. Dus dat het gewoon iets later beschikbaar komt voor klanten teams kan ik me wel voorstellen.
De F2015 motor kan Ferrari bijwijze van spreke nu al op de plank leggen voor de teams die daar volgend jaar mee gaan rijden.
Ik geloof niet dat dit waar is. Ze kunnen nu toch ook weer motoren produceren? Het heeft er meer mee te maken dat ze de discussie over suprematie niet verder aan willen zwengelen. Als williams opeens de Ferrari zoek rijdt zijn ze poppen aan het dansen.
Er zijn gewoon 25 tokens, die je in principe allemaal moet gebruiken voor de 1e race (moment van homologatie van de motor).MikeyMan schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:53:
Zag Olav trouwens posten dat er volgend jaar geen tokens meer zijn. Klopt dit? Maakt het voor Renault en Honda nog lastiger om in te lopen.
Maar er wordt hard gelobby'd om net als dit jaar die 25 tokens die ieder team heeft niet vóór de 1e race te moeten gebruiken, maar tijdens het seizoen te mogen gebruiken.
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
scorpie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:07:
Tijdens het seizoen niet mogen ontwikkelen is toch de doodsteek voor de sport? Dan wordt het vanaf dag 1 een optocht; met z'n allen achter de auto's aanrijden die het meeste voortgang hebben geboekt voor het seizoen..

Daarom wat requiem zegt. Politiek is alles in F1. Mercedes wil het zo houden. Maar de rest niet. Maar je hebt een unanieme meerderheid nodig. Lastig een sport waar de deelnemers mee beslissen.
En als je dit seizoen analyseert, hoe hebben de motor ontwikkelingen tijdens het deizoen dan de verhoudingen beinvloedt?scorpie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:07:
Tijdens het seizoen niet mogen ontwikkelen is toch de doodsteek voor de sport? Dan wordt het vanaf dag 1 een optocht; met z'n allen achter de auto's aanrijden die het meeste voortgang hebben geboekt voor het seizoen..
Overigens is het ook goed voor te stellen dat Mercedes bewust minder afstand neemt om gezeur te voorkomen.
Intussen begint Williams ook te muiten; er gaan geluiden dat de coureurs vinden dat ze achtergesteld worden qua motorspecificatie.
Overigens wel geniaal dat het apparaat wat de baan schoon moet maken vervolgens diesel lekt
[ Voor 31% gewijzigd door MikeyMan op 09-10-2015 18:29 ]
Jij wilt zeggen dat ze overcapaciteit hebben? Zeker als het gaat om goed betaalde ingenieurs die je bij je motorcontract krijgt?BlauweFles schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 17:47:
[...]
Ik geloof niet dat dit waar is. Ze kunnen nu toch ook weer motoren produceren? Het heeft er meer mee te maken dat ze de discussie over suprematie niet verder aan willen zwengelen. Als williams opeens de Ferrari zoek rijdt zijn ze poppen aan het dansen.
How a dramatic day unfolded for Red Bull in Russia
Testing, one, two ...
[ Voor 5% gewijzigd door asing op 09-10-2015 19:05 ]
heb dat denk ik gemist; zou idd weinig goed beloven als daadwerkelijk zo is. maar zoals we afgelopen periode veel gemerkt hebben; zaken die bij de advies-groep besproken worden (ieder wild idee, raar voorstel of suggestie) worden door de media als voorstel bestempeld al dan niet als wijziging, terwijl het niets anders zijn dan ideeën.scorpie schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 18:07:
[ Voor 89% gewijzigd door gambieter op 09-10-2015 20:05 . Reden: stuff over landrestricties is weg ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
No offense, maar er werd toch alleen maar gesproken over een (legale) plugin voor je browser? Niks illegaal aan lijkt me.gambieter schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:03:
[mbr]Mensen, let even op de topicwaarschuwing. Het ontwijken van landrestricties is niet de bedoeling[/]
Daarnaast heb ik deze wijsheid niet zelf verzonnen, maar de plugin is uitgebreid besproken in het vorige deel....(waar niemand er aanstoot aan nam).
[/mening]
Back to F1! (met Red Bull...) hak die knoop nou eens door!
Waiting on the world to change
Toch iemand vals aan het bieden geweest?
http://www.ebay.nl/itm/Sc...tappen-2015-/181894258749
I intend to live forever. So far, so good.
Ja, aldus Adam Cooper.IkWilbert schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:58:
Max zijn racepak staat opeens op 6000 dollar op ebay.
Toch iemand vals aan het bieden geweest?
http://www.ebay.nl/itm/Sc...tappen-2015-/181894258749
Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.
dat klinkt best aannemelijk; volgens mij kan iedereen die zak geld heeft bij Manor aan de slag, wanneer je (wat) F1 ervaring hebt is dat een pre. Maar als ik dat zo lees, trek ik dat wel in twijfel, Giedo heeft met zijn stunt wel de centen terug, maar bij diverse teams en managers heeft hij zich niet geliefd gemaakt. Begrijp me niet verkeerd, vind Giedo een top goser, nuchter maar wel met een missie en humor heeft ie ook die paar keer dat ik m ontmoet heb, maar is hij WK materiaal?.... mweh, not soo muchHippocampus schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:28:
Misschien oud nieuws maar ik hoorde Van de Garde vertellen (in rtl autovisie) dat ie dit jaar bij Manor kon rijden maar hij wilde dat niet omdat de auto's niet competitief genoeg waren.
Had ie dit seizoen al gereden...dan zat hij waarschijnlijk wel in de carousel voor volgend jaar ook.
En ik denk dat manor 2016 .. niet veel verschilt met sauber 2015.
Podium zit er voor beidde teams niet in.
https://f1manager.info/ranking/4605
Ja, zoiets dacht ik dan ook. Lekker een jaartje ploeteren en hopen op beter. Maar het blijft zijn carrière, niet de mijne. Misschien is zijn sponsorgeld beter besteed in een andere klasse.powah33 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:39:
En achteraf gezien had het misschien helemaal niet verkeerd geweest. Die Manors gaan volgend seizoen een goeie upgrade krijgen,
Had ie dit seizoen al gereden...dan zat hij waarschijnlijk wel in de carousel voor volgend jaar ook.
En ik denk dat manor 2016 .. niet veel verschilt met sauber 2015.
Podium zit er voor beidde teams niet in.
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 09-10-2015 22:43 ]
Hij zegt net dat ie daar kon gaan rijden, (Manor heeft hem een stoeltje aangeboden (voor geld neem ik aan)) maar het afgeslagen heeft. Daar kijk ik toch een beetje van op omdat als je eenmaal uit de f1 bent, je er niet snel meer terug in komt.himlims_ schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:43:
als, indien, eventueel, etc. stel Giedo zou daadwerkelijk een aanbod hebben gehad, of de optie om in te stappen, dat hij dat had gedaan. Achteraan racen (caterham/manor) is altijd beter dan helemaal niet, zo lijkt mij
[ Voor 10% gewijzigd door Hippocampus op 09-10-2015 22:46 ]
Klopt, ik heb dit interview ook gezien. Weet niet meer welk programma, maar het kwam er inderdaad op neer dat hij er weinig zin in had om kansloos achteraan te rijden.Hippocampus schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:45:
[...]
Hij zegt net dat ie daar kon gaan rijden, (Manor heeft hem een stoeltje aangeboden (voor geld neem ik aan)) maar het afgeslagen heeft. Daar kijk ik toch een beetje van op omdat als je eenmaal uit de f1 bent, je er niet snel meer terug in komt.
De enige optie voor RB lijkt mij toch een motor van een leverancier die geen eigen fabrieksteam heeft. In alle andere gevallen zullen ze namelijk ofwel daadwerkelijk b-keus / 2015-spec krijgen ofwel ze denken dat ze b-keus krijgen.
Nu las ik in dit topic ergens dat ze Illmor gevraagd hadden naar de Renault motor te kijken? Zou daar wellicht een konijn uit de hoge hoed vandaan kunnen komen?
www.steamloco.info
voor zo ver ik weet, is de deal met renault officieel nog steeds niet ontbonden; in praktijk zal wel door gaan, maar tochSpoetnik385 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 22:56:
@motor-gate:
De enige optie voor RB lijkt mij toch een motor van een leverancier die geen eigen fabrieksteam heeft. In alle andere gevallen zullen ze namelijk ofwel daadwerkelijk b-keus / 2015-spec krijgen ofwel ze denken dat ze b-keus krijgen.
Nu las ik in dit topic ergens dat ze Illmor gevraagd hadden naar de Renault motor te kijken? Zou daar wellicht een konijn uit de hoge hoed vandaan kunnen komen?
sky opperde dat Christian Horner misschien een "Ross Brawn-tje" kan uitvoeren; team overnemen, waarna redbull als sponsor aanblijft...
mercedes motoren schijnt echt uitgesloten te zijn
dan heb je honda... momenteel ronduit teleurstellend, maar ik verwacht dat ze halve wegen 2016 aardig omhoog klimmen
ferrari, speelt gewoon een F1 spelletje, en daarin zijn ze koning
De deal met Ferrari: Tja, what's in it for them?
Een concurrent met een sterk chassis en aero van je beste motor voorzien is vragen om ellende. Meest logisch is dan als je wat van die chassis/aero kennis terug kunt krijgen. Maar ja,maak dat maar eens "SMART".
Lijkt me typisch een plannetje waarin Ecclestone meedenkt... Zie de beelden waarin die twee druk met elkaar in gesprek zijn...sky opperde dat Christian Horner misschien een "Ross Brawn-tje" kan uitvoeren; team overnemen, waarna redbull als sponsor aanblijft...
www.steamloco.info
moneeeeey; redbull investeert behoorlijk, is met 4 auto's actief; zo'n partij kun je beter in je eigen kamp hebben, samen met haas staat Ferrari daarmee best sterk. Daarmee doel ik op invloed uitoefenen op het f1 circus, sommige kosten verdelen en misschien wel kennis uitwisselen... weet ook niet; denk dat je rebull beter aan je zijde kunt hebben, dan tegen je; zoals mercedes nu heeft gedaan.Spoetnik385 schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:10:
Ik verwacht dat Honda ook wel weer op komt.
De deal met Ferrari: Tja, what's in it for them?
Een concurrent met een sterk chassis en aero van je beste motor voorzien is vragen om ellende. Meest logisch is dan als je wat van die chassis/aero kennis terug kunt krijgen. Maar ja,maak dat maar eens "SMART".
maar goed, allemaal speculaties, subjectief en gevuld met speculaas
[ Voor 56% gewijzigd door hardware-lover op 10-10-2015 10:42 . Reden: link werkt weer ]
Testing, one, two ...
Access Deniedhardware-lover schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 23:50:
Onze Eddie speculaast ook nog even mee over het hele RB gebeuren (vanaf 2.35).
http://www.weather.com/we...ochi+Russia+RSXX1430:1:RS
Snap (dus) niet dat Verstappen niet nog een ronde mocht doen van het team aan het einde van FP2..
Volgens Rick (Sport1) heeft Alonso weer de Suzuka-motor achterin.
En dan in Austin de "Rusland"-motor.
Volgende link laat zien dat Mercedes in het begin van het seizoen een soort van eco motor aanbood.
Goedkoper maar dan wel 0,4 sec langzamer.
En niemand wou die motor hebben (gek he !!) De koningsklasse hoort een race/gevecht/batlle te zijn.
Geen optocht van langzame motoren>snelle motoren>snelste motoren.
Gewoon belachelijk....hoop dan echt dat ze 2016 maar 1 soort motor mogen inzetten.
http://www.auto-motor-und...billigmotor-10003977.html
https://f1manager.info/ranking/4605
.. Nice spin, Max.
member of Los Alcoholicos ban dhmo
"When you grow up your heart dies"

Ajjj..
Oh hij schijnt gereageerd te hebben op de radio..?
[ Voor 36% gewijzigd door AzzKickah op 10-10-2015 11:37 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Als antwoord op de vraag van Max of Sainz ok is..
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik word hier een beetje bang van....
Als ik't goed verstond, "no power in the car, no way of knowing"sjaool schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:38:
Max vraagt of hij o.k. is. Ze weten nog niet hoe het met Sainz is.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Geeft wel aan hoe hard de klap geweest is dansjaool schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:41:
Ook vreemd dat het mogelijk is geweest dat hij onder een barrier heeft kunnen schuiven.

Smiling as the shit comes down...

Geen fijn gezicht...
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Basement Bios ---- Exo-S
Misschien gerelateerd aan dat de auto geen power meer had?Mystikal schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:44:
Tegen de muur geklapt/geschaafd controle kwijt geraakt en rechtdoor. Maar waarom er niet geremd is door CS?
Lijkt mij een probleem met de auto danMystikal schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:44:
Tegen de muur geklapt/geschaafd controle kwijt geraakt en rechtdoor. Maar waarom er niet geremd is door CS?
Wellicht bewusteloos door de eerste klap? Of daarbij de remmen kapot gegaan?Mystikal schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:44:
Die auto staat er wel erg ver onder zeg.. Brr.. Fingers crossed!!
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.