Smiling as the shit comes down...
Volgens mij is dat standaard?Firesphere schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:48:
Hij heeft een neckbrace, volgens Ted
Klopt, is procedure. Er hoeft niks aan de hand te zijn. Safety first...Firesphere schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:48:
Hij heeft een neckbrace, volgens Ted
Ik hoop dan ook dat er niks aan de hand is.
"When you grow up your heart dies"
Uiteraard, maar die moet er wel omheen gelegd worden eerst he
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
https://twitter.com/scude...status/652782408228569088
[ Voor 48% gewijzigd door Dupje op 10-10-2015 11:50 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
https://twitter.com/Scude...status/652782408228569088Dupje schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:49:
Ferrari tweette net dat hij bewoog.
Met bron
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Dit is geen banden stapel maar de fia-ontworpen barrieres; die vangen de klap beter op maar wegen dan ook aanzienlijk meerBarfman schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:47:
Als hij maar niet zijn nek heeft gebroken, als je de banden stapel komt dan krijgt je hoofd de volle laag.
De FIA Wegingalbino71 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:51:
reden ze nu de TR van MAx ergens naar binnen??
Ligt het aan mij of zijn die banden/kussenmeuk niet een beetje simpel neergezet?

Jaalbino71 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:51:
reden ze nu de TR van MAx ergens naar binnen??
Moet opschuiven, dat vangt de energie op.Bart-Willem schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:52:
[...]
Ligt het aan mij of zijn die banden/kussenmeuk niet een beetje simpel neergezet?Ik snap best dat die meuk een flink eind moet opschuiven, maar het lijkt erop alsof dat flinke hekwerk de boel heeft weten tegen te houden.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko
Dat is standaard bij (serieus) ongevalCatmandos schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:53:
ambulance is weg bij sainz auto dus waarscheinlijk nu naar het ziekenhuis

dan maak je de barriere niet meer flexibel en creer je een nieuwe muur met iets zachter oppervlak.. dat is natuurlijk niet de bedoelingScrooLoose schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:54:
Die barriers kun je toch een stukje ingraven in de grond dan kan een auto er ook niet onder komen.

En zodoende de replay missenScrooLoose schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:55:
Phew .... kan ik nu even relaxed koffie pakken.
Beste klap, maar inderdaad, nergens rem/sleepsporen

[ Voor 92% gewijzigd door Firesphere op 10-10-2015 11:56 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 10-10-2015 11:58 ]
Maar dan had hij wel kunnen remmensjaool schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:57:
Inderdaad, ik denk dat de muur de meeste snelheid gelukkig heeft opgevangen en dat hij daardoor gelukkig niet op volle snelheid de barrier is in gevlogen.
poeh... effectief krap een een half uur free practice in totaal...
Benieuwd wat de gevolgen voor Q en Race zijn hiervan.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Kan de gesloten cockpit discussie ook in de ijskast blijven hopelijk

Carlos' gezondheid is belangrijker, natuurlijk!
Nee, hij miste een wiel. Remmen gaat dan echt niet meer.
Dat kwam toch door de crash tegen de muursjaool schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:59:
[...]
Nee, hij miste een wiel. Remmen gaat dan echt niet meer.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 12:00 ]
Gezien hoe de barriere weg is gevouwen, lijkt het alsof het zo is opgezet om _over_ de coureur heen te vouwen. Als dat ook zo is, dan had een gesloten cockpit geen verschil gemaakt.AzzKickah schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:58:
Gelukkig is ie in orde, zo lijkt.
Kan de gesloten cockpit discussie ook in de ijskast blijven hopelijk
Klopt, maar door de wrijving tegen de muur verliest de wagen wel enige snelheid.
die cabine is zon beetje het veiligste waar een mens in kan zitten afgezien van een legervoertuig ;-)Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:00:
Ben wel benieuwd hoe de neus het heeft gehouden, en dus zijn benen. Moet je zien wat een stappen de F1 heeft gemaakt op het vlak van veiligheid.
Verwijderd
https://streamable.com/2i1i
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2015 12:03 ]
Tenzij dat legervoertuig in oorlogssituatie ishimlims_ schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:01:
[...]
die cabine is zon beetje het veiligste waar een mens in kan zitten afgezien van een legervoertuig ;-)
F1Technical analyse.
https://twitter.com/f1technical/status/652785342408466432
Klopt maar als hij de muur niet had geraakt, had hij zijn wielen nog en kon hij nog remmen. Dus lijkt mij dat de crash tegen de muur juist negatief is.sjaool schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:01:
[...]
Klopt, maar door de wrijving tegen de muur verliest de wagen wel enige snelheid.
Had Max ook zo'n spin vandaag? (Bij t aanremmen).
Imo zit Sainz steeds meer te pushen en gaat hij te vaak over z'n grens heen laatste races. Singapore, Monza..
Had hij de muur niet geraakt was er ook geen ongeval geweest aangezien zijn remmen toen nog werkten. Tenzij er natuurlijk een storing in de wagen was. Dat laatste moet nog blijken dus is dat allemaal speculatie.Marc3l schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:03:
[...]
Klopt maar als hij de muur niet had geraakt, had hij zijn wielen nog en kon hij nog remmen. Dus lijkt mij dat de crash tegen de muur juist negatief is.
Toch niets met de gearbox te maken..?Verwijderd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:02:
Weer de achterkant die zomaar opeens uit het niets wegbreekt bij die TRS, dat is zeker niet de eerste keer.
https://streamable.com/2i1i
Terugschakelen waarna de rear blokkeert..
Verleist grip aan de achter kant. Als je voor de grip verliest ga je rechtdoor...P.O. Box schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:06:
ik zelf had het gevoel dat bij het aanremmen het linkervoorwiel wel grip had en het rechtervoorwiel niet... of praat ik nu onzin?
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Het leek heel erg op zo'n foutje (imo). Ergo; je remt hard, toefje overstuur, maar omdat je naar links stuurt voor de ideale entry, overstuurt de auto linksaf.
Zie bijv ook Sainz' bijna Monsco crash in de race, dat was bijna identiek
het ging mij erom dat hij voor maar aan 1 kant de grip verliestparagon schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:09:
[...]
Verleist grip aan de achter kant. Als je voor de grip verliest ga je rechtdoor...
Zonder slomo: https://streamable.com/edku
voor mijn gevoel breekt de achterkant uit, wil hij opvangen maar mist grip daarvoor rest is geschiedenisP.O. Box schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:14:
[...]
het ging mij erom dat hij voor maar aan 1 kant de grip verliest
Praten over een 3e rijder lijkt mij dan ook nog wat voorbarig ook aangezien Sainz ok leek.
Gasly, maar of ze dat willen? Dan zal het pas de volgende GP worden denk ik.Martinspire schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:20:
Gaan ze bij TR nu een 3e coureur inzetten als Sainz niet op tijd klaar is? Of denken jullie dat dat nog wel gaat lukken?
En wie is eigenlijk de 3e rijder? Want volgens mij hebben ze die (officieel) niet.
Pierre Gasly, maar ik zou er niet op rekenen dat die instapt. Ze hebben geen auto klaar voor qualy, plus Gasly rijdt GP2 dit weekend.Martinspire schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:20:
Gaan ze bij TR nu een 3e coureur inzetten als Sainz niet op tijd klaar is? Of denken jullie dat dat nog wel gaat lukken?
En wie is eigenlijk de 3e rijder? Want volgens mij hebben ze die (officieel) niet.
Maar voor de race hebben ze straks toch gewoon een auto? Quali kun je wel vergeten, maar dat lijkt me geen probleem.Firesphere schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:21:
[...]
Pierre Gasly, maar ik zou er niet op rekenen dat die instapt. Ze hebben geen auto klaar voor qualy, plus Gasly rijdt GP2 dit weekend.
En denk je niet dat Gasly liever in F1 rijdt dan GP2?
[ Voor 3% gewijzigd door Joost1991 op 10-10-2015 12:23 ]
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Hij krijgt sowieso wel dispensatie voor de race.Joost1991 schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:22:
En niet te vergeten dat je in één van de zaterdag sessies moet hebben gereden om in de race te mogen rijden. Dus dat is uitgesloten lijkt me.
Maar Gasly mag niet instappen NA quali.Martinspire schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
Maar voor de race hebben ze straks toch gewoon een auto? Quali kun je wel vergeten, maar dat lijkt me geen probleem.
"During a season each team will be permitted to use four drivers. Changes may be made at any time before the start of qualifying."
Article 19.1a of the 2015 FIA Sporting Regulations
Dat lijkt mij heel erg sterk, dan zouden ze toestaan dat een onervaren coureur, zonder enige practice instapt? Ik zie't niet gebeuren.AzzKickah schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:23:
[...]
Hij krijgt sowieso wel dispensatie voor de race.
[ Voor 22% gewijzigd door Firesphere op 10-10-2015 12:24 ]
Dan wordt het schroevenFiresphere schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:23:
[...]
Maar Gasly mag niet instappen NA quali.
[...]
Nee denk het niet. Gasly MOET zijn teamgenoot Lynn (die van pole begint in race 2) verslaan, of hij verliest en zijn momentum.Martinspire schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:22:
[...]
Lynn zou minder ervaren moeten zijn, maar hij veegt de vloer met Gasly aan!
[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 10-10-2015 12:24 ]
Verstappen vs. Verstappen
Dat zou een enorme prestatie zijn, als ze binnen 90 minuten een complete machine in elkaar weten te zetten!
Dan moeten ze een flinke beer van een mechanic vinden die met Jos kan gooien, want Jos is ook niet de meest atletische meer!ScrooLoose schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:24:
Misschien gooien ze Jos wel in de auto
[ Voor 38% gewijzigd door Firesphere op 10-10-2015 12:25 ]
Moet die eerst flink afvallen, of ze moeten de zitting veel breder makenScrooLoose schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:24:

Zou eerder Carlois Sainz Sr. verwachten... Hoeven ze de ingeschreven namen e.d. niet te wijzigenScrooLoose schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:24:
-
"Just a fleshwound"ScrooLoose schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:26:
Die is ein klein bischen kaput!
die zit in MarokkoEdd schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:26:
[...]
Zou eerder Carlois Sainz Sr. verwachten... Hoeven ze de ingeschreven namen e.d. niet te wijzigen
Weet iemand trouwens of de GP3 (die NU zou moeten beginnen) om de F1 vertraging heeft?
[ Voor 41% gewijzigd door Ryur op 10-10-2015 12:29 ]
Eerst Carlos dan pas de PR... zoals het hoort.Firesphere schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:29:
Dat er nog geen nieuws van TR is, nul reactie/commentaar nog.
Ik heb Tost anders al gezien op Sky. Daarnaast wil het team geen geruchten en roddels verspreiden.Firesphere schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 12:29:
Dat er nog geen nieuws van TR is, nul reactie/commentaar nog.
-
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] - Seizoen 2015: waar te kijken?
IRC: http://irc.tweakers.net/f1
Formule E: [Formule E] Seizoen 2014-2015
Algemeen Race Topic: Algemeen race topic Deel 2
Probeer bij 'breaking news' ook de bronnen te vermelden.