Veel mensen maken er alleen maar meuk mee inderdaad. Ik heb hem juist als ondersteuning voor het klussen aan huis. Verloopjes, hoekprofielen. Laatst mijn vouwgordijnen voorzien van motortjes. Toen had ik dus een verloop nodig voor de asjes van de motor en de gordijnen. Ideaal om dat dan te printen. Ook maakte ik even snel iets om de motortjes op te kunnen hangen aan de muur.!null schreef op maandag 6 januari 2020 @ 09:31:
Hoe vaak gebruiken jullie de 3d printer eigenlijk? En wat voor spul maak je er dan mee?
Als nerd/tweaker vind ik een 3d printer wel interessant, maar denk ik toch dat ik hem zeer weinig zou gebruiken in de praktijk. Of alleen maar "meuk" mee printen. Dat wil zeggen, leuke dingen printen omdat je het nu kan, maar niet iets wat echt nuttig is.
Misschien draai ik ook bij als ik daadwerkelijk een project heb waarbij ik het veel en nuttig kan gebruiken.
Verder print ik af en toe iets voor mijn aquarium. Een alternatieve uitstromer (filter) zodat ik de stroming door de bak kan finetunen.
Verder bakjes waar mijn microcontrollers precies in passen, haken om gereedschap aan op te hangen. Het is even een andere manier van denken, maar de mogelijkheden zijn eindeloos.
Prima besteding van 200 euro, die had ik gelijk bij mijn eerste project (vouwgordijnen) al terug verdiend.