Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:17
@screenager Heb totaal nergens last van op een 10 jaar oude PC, maar lijkt me geen handig advies om mensen allerlei Spectre / Meltdown beschermingsmodules uit te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

chim0 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:49:
@screenager Heb totaal nergens last van op een 10 jaar oude PC, maar lijkt me geen handig advies om mensen allerlei Spectre / Meltdown beschermingsmodules uit te laten zetten.
Als de keuze is een traag systeem of 'kwetsbaar' voor nog niet bestaande exploits dan is de keuze snel gemaakt lijkt me.
Als je geen last hebt van een trager systeem dan is het natuurlijk wijs om de boel aan te laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zondag 22 juli 2018 @ 16:30:
Ik word gek van de notification in windows 10. Ben ik aan het gamen komt er opeens een calendar item naar voren terwijl ik focus on enzo heb staan. Nu alles uitgezet maar komen er nog steeds notification te voorschijn. bv als ik mijn trackpad aanraak. Ik las dat je met regedit echt alles kan uitzetten maar dat wil ik ook weer niet, in windows zelf moet zo'n trackpad message gewoon doorkomen. Waarom is er niet gewoon een optie die tijdelijk ALLES uitzet?
Windows 10 Concentratiehulp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:02
Nuccie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Die doet niet 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Niet online
Die doet alles behalve alarmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nuccie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:10:
[...]

Die doet alles behalve alarmen...
Klopt maar dat is dus niet genoeg. Snap niet dat je niet gewoon echt alles kan stopzetten. Nu krijg ik opeens loze alarmen enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Nuccie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:46:
[...]

Wat is dat voor functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Niet online
Bron https://support.microsoft...-easier-to-focus-on-tasks

Minder meldingen weergeven

Met Concentratiehulp kunt u regels instellen die u helpen voorkomen dat u afgeleid raakt. U kunt Concentratiehulp inschakelen door de Startknop te selecteren, Instellingen voor concentratiehulp
te typen en te kiezen welke meldingen u wilt beperken.

U kunt meldingen 's avonds laat beperken door naar de sectie Automatische regels te gaan voor
de regel die meldingen tussen 23.00 en 07.00 uur voorkomt. Op dit moment kunnen deze tijden
niet worden gewijzigd.

Als u wordt afgeleid door meldingen die op het scherm worden weergegeven, kunt u instellen welke apps meldingen weergeven en hoe ze worden weergegeven. Als u de instellingen voor meldingen wilt wijzigen, selecteert u de Startknop en selecteert u vervolgens Instellingen > Systeem > Meldingen en acties.

Instellingen, systeem, concentratiehulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nuccie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:29:
[...]

Bron https://support.microsoft...-easier-to-focus-on-tasks

Minder meldingen weergeven

Met Concentratiehulp kunt u regels instellen die u helpen voorkomen dat u afgeleid raakt. U kunt Concentratiehulp inschakelen door de Startknop te selecteren, Instellingen voor concentratiehulp
te typen en te kiezen welke meldingen u wilt beperken.

U kunt meldingen 's avonds laat beperken door naar de sectie Automatische regels te gaan voor
de regel die meldingen tussen 23.00 en 07.00 uur voorkomt. Op dit moment kunnen deze tijden
niet worden gewijzigd.

Als u wordt afgeleid door meldingen die op het scherm worden weergegeven, kunt u instellen welke apps meldingen weergeven en hoe ze worden weergegeven. Als u de instellingen voor meldingen wilt wijzigen, selecteert u de Startknop en selecteert u vervolgens Instellingen > Systeem > Meldingen en acties.

Instellingen, systeem, concentratiehulp ;)
of gewoon via de shortcut, gaat sneller :) MAar nogmaals ik snap niet waarom je niet gewoon echt ALLES kunt uitzetten als ik aan het gamen ben wil ik geen lelijke popup krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuccie
  • Niet online
TweakerVincent schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:31:
[...]

of gewoon via de shortcut, gaat sneller :) MAar nogmaals ik snap niet waarom je niet gewoon echt ALLES kunt uitzetten als ik aan het gamen ben wil ik geen lelijke popup krijgen.
Dus als je aan het gamen bent wil je het alarm voor de afspraak met (vul maar wat in) niet ontvangen?
Via taakbalkinstellingen, systeempictogrammen in- of uitschakelen (touchpad) kun je ook nog het een en ander instellen zodat je daar geen meldingen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nuccie schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:00:
[...]

Dus als je aan het gamen bent wil je het alarm voor de afspraak met (vul maar wat in) niet ontvangen?
Via taakbalkinstellingen, systeempictogrammen in- of uitschakelen (touchpad) kun je ook nog het een en ander instellen zodat je daar geen meldingen krijgt.
Idd. Ik heb nu maar gewoon ALLE agenda en mail items uitgezet in de app zelf. Erg loos dat dit niet kan. Het kan met een reg hack maar dat vind ik wat ver gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:39
Net even zitten bladeren in dit topic, maar kom er niet helemaal uit.
Voor mijn neefje ben ik bezig om samen met hem een pc uit te zoeken en te bouwen. Nu moet hier wel een legale windows op. Nu is het zo dat we aan Windows 10 Education kunnen komen. Legaal.
Echter, zijn er twee vragen waar ik tegenaan loop.
1) Is het mogelijk om Win 10 Edu upgrade te installeren op een lege schone pc? Vroeger waren daar truukjes voor, maar kan nergens vinden of het gewoon zou werken met de Media Creation tool of dat ik ook echt perse een upgrade moet doen vanaf Windows 95, 98, me, Vista, 7, 8, 8.1 oid?
2) Ik las iets over een school account waarmee je in moet loggen. Nu ken ik dat wel van mijzelf (werk in het onderwijs) met Office 365 de licentie van 2016 oid. Deze moet je activeren met je onderwijsaccount en dan blijft deze werken totdat je daar weggaat en je account wordt stop gezet. Werkt dit hetzelfde of hoef je überhaupt niet te koppelen? Mede ook omdat Surfspot aangeeft dat hij onbeperkt geldig is.

sorry, jullie maar even een tikje geven omdat jullie de Educatie versie hebben. Bovenstaande ben ik erg benieuwd naar.
Even kort, Kun je een upgrade versie van bijvoorbeeld Sl!m zonder upgraden installeren op een schone pc? Of moet daar een versie onder zitten? Überhaupt omdat ik een upgrade toch altijd vrij log vind.
En, moet je met je schoolaccount ingelogd zijn om hem actief te houden, of is hij onbeperkt geldig op die machine?
@Cave_Boy @Chotto Toire @xPhantom
Nogmaals, sorry dat ik jullie even aan tik, maar denk dat jullie wellicht ondertussen met dit bijltje gehakt hebben aan de posts te zien?

Zie dat dit Gratis Windows 10 Education voor leerlingen topic er is. Ga daar wel in verder. Zo te zien is een schone installatie mogelijk. Alleen even kijken of de licentie gekoppeld is aan je school account. Denk het niet, maar het zou me niet eens verbazen.
En dat topic is gesloten. zucht.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 15-08-2018 09:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:34
Arunia schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:44:
Voor mijn neefje ben ik bezig om samen met hem een pc uit te zoeken en te bouwen. Nu moet hier wel een legale windows op. Nu is het zo dat we aan Windows 10 Education kunnen komen. Legaal.
1) Is het mogelijk om Win 10 Edu upgrade te installeren op een lege schone pc? Vroeger waren daar truukjes voor, maar kan nergens vinden of het gewoon zou werken met de Media Creation tool of dat ik ook echt perse een upgrade moet doen vanaf Windows 95, 98, me, Vista, 7, 8, 8.1 oid?
2) Ik las iets over een school account waarmee je in moet loggen. Nu ken ik dat wel van mijzelf (werk in het onderwijs) met Office 365 de licentie van 2016 oid. Deze moet je activeren met je onderwijsaccount en dan blijft deze werken totdat je daar weggaat en je account wordt stop gezet. Werkt dit hetzelfde of hoef je überhaupt niet te koppelen? Mede ook omdat Surfspot aangeeft dat hij onbeperkt geldig is.

sorry, jullie maar even een tikje geven omdat jullie de Educatie versie hebben. Bovenstaande ben ik erg benieuwd naar.
Even kort, Kun je een upgrade versie van bijvoorbeeld Sl!m zonder upgraden installeren op een schone pc? Of moet daar een versie onder zitten? Überhaupt omdat ik een upgrade toch altijd vrij log vind.
En, moet je met je schoolaccount ingelogd zijn om hem actief te houden, of is hij onbeperkt geldig op die machine?
Nogmaals, sorry dat ik jullie even aan tik, maar denk dat jullie wellicht ondertussen met dit bijltje gehakt hebben aan de posts te zien?

Zie dat dit Gratis Windows 10 Education voor leerlingen topic er is. Ga daar wel in verder. Zo te zien is een schone installatie mogelijk. Alleen even kijken of de licentie gekoppeld is aan je school account. Denk het niet, maar het zou me niet eens verbazen.
Wat ik weet is dat inderdaad het Schoolaccount gekoppeld moet zijn met de Windows op die pc. Als je office ook doet dan is de OneDrive ook vaak direct gekoppeld en zou er dus ook bij de bestanden op de OneDrive gekunt worden.

Slim kan naar mijn weten nog steeds zonder oude installatie. Zelf heb ik onlangs ook met de media creatie tool van Microsoft een schone pc gemaakt en een code gebruikt die ik zelf via slim heb gehad. Deze was echt met code . Ik meen dat dit deel iets veranderd is of gaat gebeuren ( las er laatst wel wat over) . Het is of gaat hetzelfde worden meen ik als office en dat is met het email adres van de student ( je account dus) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Cave_Boy Dat wat betreft die installatie is iig wel fijn. Het gedeelte over het gebruik van een account is dan al wel minder. Zou het zonde vinden om er zo eentje te gebruiken en dat het dan straks niet meer werkt. Ze geven aan dat het een leven lang werkt. Denk dat ze er wel vanuit gaan dat een leven lang dan neer komt op een leven buiten school. Daar zeggen ze dan niet echt iets over op de site van MS of überhaupt ergens waar mensen een vraag hebben neer gelegd.
Als het eenmalig inloggen is en daarna weer loskoppelen, dan is dat prima te doen.
Degene die we aan gaan schaffen is overigens een betaalde medewerkers versie waarschijnlijk, maar denk dat daar geen verschil in zal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chotto Toire
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-08 20:36
Arunia schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:44:

Ha Arunia, goed dat je even tikt. :)

Ik heb zelf Windows 10 Education al een aantal jaren in gebruik. Ik ben al een tijd geleden afgestudeerd en heb al lang geen studentnummer of schoolaccount meer. Ik heb Windows ook nooit hoeven koppelen. Als je als student bij bijvoorbeeld Surfspot Windows 10 'aanschaft', dan krijg je een code en een link naar een downloadpagina. Volgens mij is dat deze (of wellicht een Nederlandstalige variant daarvan) : https://www.microsoft.com...re-download/vlacademicISO

Ik weet even niet meer hoe ik de installatie destijds heb gedaan. Ik had er wat verwarring mee, maar weet nu niet meer precies hoe het zat. Volgens mij kon ik niet de Media Creation Tool gebruiken omdat die geen Windows 10 Education maakt, maar moest ik met de ISO die ik downloadde via de link zelf een installatiemedium maken met behulp van Rufus. 100% zeker weet ik het niet meer. In ieder geval deed ik dus wel een schone installatie. Een upgrade was niet nodig (en denk ik ook niet mogelijk).

Afijn, je vraag ging voornamelijk over hoe lang die Windows geldig blijft. Daar kan ik kort over zijn: onbeperkt, en geen koppeling met account nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Chotto Toire Heel erg bedankt voor je uitleg. Dat gedeelte over het al dan niet koppelen van Windows aan je account is iig wel erg fijn. Dat dat niet hoeft that is.
Dan ga ik die voor hem aanschaffen. Niet dat hij niet voor 100 euro Windows 10 wil betalen, maar als het op die manier goedkoper kan, no problem zeg maar. Scheelt weer aardig wat op zijn pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
@Arunia Late reactie, excuses. Maar ik kreeg inderdaad destijds ook een license key en ISO aangeboden, deze op een bootable stick gezet en op een schone SSD geinstalleerd zonder issues. Heb sindsdien nog geen clean install gedaan dus zou niet weten of hij opnieuw geactiveerd kan worden sinds ik afgestuurd ben, maar tot op heden nog geen melding gehad dat de licentie verlopen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@xPhantom geeft niets. Zag alleen jullie over de edu versie praten vandaar het tikje.
Goed om te horen. Volgens mij kan de edu installatie tegenwoordig via de creation tool. Maar dat moet ik testen.

Heb jij een school account gekoppeld of hoefde dat niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Arunia schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:38:
@xPhantom geeft niets. Zag alleen jullie over de edu versie praten vandaar het tikje.
Goed om te horen. Volgens mij kan de edu installatie tegenwoordig via de creation tool. Maar dat moet ik testen.

Heb jij een school account gekoppeld of hoefde dat niet?
Nee, ik moest inloggen via het account van mijn hogeschool (HAN). Daarna kon ik w10 edu afrekenen, hierbij verscheen de product key in mijn 'productkluis' waar een download link naar de ISO stond alsook een product key. Verder heb ik nooit meer in hoeven loggen. Tijdens de installatie krijg je wel de optie om in te loggen met een microsoft account (standaard in w10 dacht ik?), maar die heeft geen enkele koppeling met mijn school gegevens (voor school altijd m'n gmail account gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@xPhantom ah ok. Helder. Dan weet ik wat me te doen staat.
Alle 3 hartelijk dank. Echt heel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is het in win10 mogelijk dat ik een map deel met films, deze map laat benaderen door kodi op een rpi, een film afspeel en dat vervolgens de win10 computer in slaapstand terecht komt en het afspelen van media gewoon doorgaat?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:46

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Nee, want Windows moet het bestand van de schijf lezen. Je Windows-Pc is dan de server en die moet aan staan wil je er wat mee kunnen. Windows is dus bezig en gaat in slaapstand. Behalve als je het hele bestand naar je RPi kopieert en dan lokaal afspeelt.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dit weekend iets heel vreemds, op mijn moeder haar windows 10 laptop zat geen password, echter (ik vermoed na een update) moest ze in 1 keer een wachtwoord invoeren, toevallig had ik 2 weken terug haar laptop opnieuw geïnstalleerd, dus had gelukkig een backup.

Echter er was met geen mogelijkheid meer in te komen, dus moest weer opnieuw installeren, iemand enig idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
raptorix schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 10:37:
Dit weekend iets heel vreemds, op mijn moeder haar windows 10 laptop zat geen password, echter (ik vermoed na een update) moest ze in 1 keer een wachtwoord invoeren, toevallig had ik 2 weken terug haar laptop opnieuw geïnstalleerd, dus had gelukkig een backup.

Echter er was met geen mogelijkheid meer in te komen, dus moest weer opnieuw installeren, iemand enig idee hoe dit kan komen?
Lokaal account per ongeluk omgezet naar Microsoft account? Voor zover ik weet kun je dit niet ongedaan maken en zul je Windows opnieuw moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
chim0 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 04:01:
[...]

Lokaal account per ongeluk omgezet naar Microsoft account? Voor zover ik weet kun je dit niet ongedaan maken en zul je Windows opnieuw moeten installeren.
Dat lijkt me stug, mijn Moeder is koning in het maken van nieuwe accounts, maar niet in windows ;)
Vreemde was ook dat de tip van het wachtwoord was: nieuw appartement, dat zou logisch zijn ware het niet dat mijn ouders daar nu een jaar wonen, kennelijk heeft het iets te maken met iets wat nog op haar laptop stond. Misschien dat na de Windows update er iets mis is gegaan waardoor een oud account van een oude installatie weer actief is geworden, het klinkt vreemd maar vermoed dat het zoiets moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
raptorix schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Dat lijkt me stug, mijn Moeder is koning in het maken van nieuwe accounts, maar niet in windows ;)
Vreemde was ook dat de tip van het wachtwoord was: nieuw appartement, dat zou logisch zijn ware het niet dat mijn ouders daar nu een jaar wonen, kennelijk heeft het iets te maken met iets wat nog op haar laptop stond. Misschien dat na de Windows update er iets mis is gegaan waardoor een oud account van een oude installatie weer actief is geworden, het klinkt vreemd maar vermoed dat het zoiets moet zijn.
Maar heb je het ook daadwerkelijk zelf gezien dat het geen Microsoft account is? Windows gaat zelf geen wachtwoorden aanmaken. Heb het vaak zat meegemaakt bij vrienden en kennissen en dat zijn ook allemaal digibeten. Je weet hoe mensen zijn, ze klikken zomaar overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
raptorix schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Heeft je moeder niet nog een andere computer klusjesman waar ze jou nog niets over verteld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:56
Meer mensen die problemen met het schrijven van een iso naar een USB stick hebben?

Ik probeer met iso2usb Hirens iso naar een stick te schijven, maar op het moment dat de stick geformatteerd wordt ketst MS hem uit het systeem en kan ISO2USB niet meer schrijven.

Was met de vorige update van Windows 2 maanden geleden nog in orde. Autoplay uitschakelen helpt niet. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
satya schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 11:39:
Meer mensen die problemen met het schrijven van een iso naar een USB stick hebben?

Ik probeer met iso2usb Hirens iso naar een stick te schijven, maar op het moment dat de stick geformatteerd wordt ketst MS hem uit het systeem en kan ISO2USB niet meer schrijven.

Was met de vorige update van Windows 2 maanden geleden nog in orde. Autoplay uitschakelen helpt niet. 8)7
Yes! Al een tijd last van met de Media Creation Tool. Moet dan in schijfbeheer de stick weer in orde maken. Ik gebruik Rufus, die doet het wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

Ik heb sinds de laatste Windows 10 update (bij mij 1,5 week geleden) een apart probleem.
(Win10 Home, versie 1803, build 17134.228 volgens system info.)

Ik hoor tijdens gebruik regelmatig 3 audio geluidjes (aflopend in toonhoogte) en vervolgens is mijn muisgebruik 'erratic'. De muispointer staat ineens ergens anders op m'n scherm, en in games verandert de functie (ipv muispointer vrij kunnen verschuiven in het gamescherm verandert opeens de functie: beweeg ik de muis naar voren dan kantelt m'n point of view ineens etc).

Het valt te corrigeren door m'n muis heen en weer te bewegen en meerdere malen muisknoppen in te drukken. Vreselijk irritant is het wel.

Er is niets veranderd hard- of softwarematig anders dan de update. Ik heb niets gedownload of drivers veranderd, kortom anders dan Win update is er niet gebeurd.

Ik blijf wel doorzoeken naar dit probleem op internet, maar wellicht hebben jullie ideeën in welke richting ik verder kan zoeken.

(Muis instellingen zijn niet veranderd in vgl. met die van voor de update.)

[ Voor 3% gewijzigd door Tao op 24-08-2018 12:34 ]

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb sinds de 1803-update ook een probleem waar ik bij tijd en wijle al een hele tijd naar zit te zoeken.
Twee computers, allebei met Windows 10, update 1803. Allebei ingesteld met deelopties. Tot de update 1803 werkte dit probleemloos, rechtstreeks enkel via de functie Netwerk. Dus nooit Thuisnetwerk geïnstalleerd, een voorziening die Microsoft heeft laten vervallen.

Maar dat even terzijde, zonder dat werkte het (via de router) probleemloos, na die update maar half. A kan alles wat gedeeld staat in B zien en bewerken, B kan dat met geen mogelijkheid meer in A, maar heeft wel zonder enig probleem toegang tot internet.

Alles al geprobeerd zoals de delen-opties goed doornemen en aan beide kanten het netwerk opnieuw instellen,Netwerkprofiel op Privé etc. Alles zonder gewenst resultaat. Wordt dit misschien vaker waargenomen?

Oh ja, voor als iemand hier naar vraagt, beide computers zijn alleen bekabeld aangesloten.

[ Voor 10% gewijzigd door Techneut op 24-08-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Wat je kan proberen / checken op beide machines:
In Services.msc twee services op Automatic (delayed start) zetten, daarna reboot:
- Function Discovery Provider Host
- Function Discovery Resource Publication

On de een of andere reden staat deze services in 1803 (vaak? / altijd?) op manual.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
De twee services die je noemt vond ik niet op mijn computers. Wat ik wel vond in msc algemeen is het item opstarten. Op A staat dit op normaal opstarten en in B op selectief opstarten.
Ik kan dat op B gelijk maken aan A, maar hij weigert dit vast te houden, de instelling keert consequent terug naar Selectief opstarten. Kortom, nog geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

Techneut schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 18:44:
De twee services die je noemt vond ik niet op mijn computers.
Merkwaardig.... :?
Ik gebruik WIn 10 Pro in de US-Engelstalige uitvoering.
Misschien dat die services in een NL Windows anders heten?

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Daar zat ik natuurlijk ook aan te denken, maar naar welke naar vertaling ervan in het Nederlands zou ik dan aan moeten zoeken? Ik ben best thuis in het Engels, ook wat betreft met technische begrippen. Maar hiervoor zie ik het niet meteen. Als ik het goed begrijp zit het dus in msc > services?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@hp-got misschien zou je even de 'naam' van de service moet gebruiken

- Function Discovery Provider Host = fdPHost
- Function Discovery Resource Publication = FDResPub

En dan kun je vanaf de cmdline de volgende commando's uitvoeren om ze 'delayed te starten':

sc config fdPHost start=delayed-auto
sc config FDResPub start=delayed-auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
JackSparrow, en hp-got,
Ik moest hiervoor zoals wel verwacht het cmd met administratorrechten toepassen. Geen probleem, dus gedaan en beide met een succesfull melding, begrijpelijk dat ik heel hoopvol was. Maar helaas niet het zo graag gewenste resultaat. Deze instelling was dus niet de oorzaak van het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
chim0 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Maar heb je het ook daadwerkelijk zelf gezien dat het geen Microsoft account is? Windows gaat zelf geen wachtwoorden aanmaken. Heb het vaak zat meegemaakt bij vrienden en kennissen en dat zijn ook allemaal digibeten. Je weet hoe mensen zijn, ze klikken zomaar overal.
Dat zou misschien nog kunnen, kan het wellicht zijn dat na een update deze extra beveiliging is aangeboden?
Overigens is mijn moeder niet een echte digibeet, ze behaalde 30 jaar terug al haar MEAO informatica en heeft als systeembeheerder gewerkt ;) Wellicht maar Linux voor haar installeren ;)

[ Voor 15% gewijzigd door raptorix op 27-08-2018 05:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
raptorix schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 05:00:
[...]

Dat zou misschien nog kunnen, kan het wellicht zijn dat na een update deze extra beveiliging is aangeboden?
Nee, je moet zelf handmatig een wachtwoord opgeven. Windows doet niet uit zichzelf wachtwoord opgeven. Maar we hebben nog steeds antwoord op de vraag: betreft het een lokaal account waar een antwoord op gezet is of gaat het om een lokaal account zonder wachtwoord wat omgezet is naar een Microsoft (Hotmail) account?
Overigens is mijn moeder niet een echte digibeet, ze behaalde 30 jaar terug al haar MEAO informatica en heeft als systeembeheerder gewerkt ;)
Hoe vaak ik die al niet gehoord heb. :O

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 20:12

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Sinds een bepaalde grote update (volgens mij) heb ik een extra partitie (G:) zichtbaar bij Deze Computer waarbij het lijkt alsof dit mijn system/uefi partitie is.
Hebben veel mensen last van dit probleem?

Bij answers.microsoft melden ook meer mensen dit probleem:
https://answers.microsoft...16-42de-a5e1-5030b4745459

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/BZ0N78wWVj2KneatT6CF0wN0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fegvJwtURntoDK6tzilrTAll/full.jpg

Als ik de stappen uitvoer die worden voorgesteld (drive letter weghalen met diskpart), dan is de schijf na een reboot gewoon weer vrolijk terug.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Da_maniaC schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:23:
Sinds een bepaalde grote update (volgens mij) heb ik een extra partitie (G:) zichtbaar bij Deze Computer waarbij het lijkt alsof dit mijn system/uefi partitie is.
Hebben veel mensen last van dit probleem?

Bij answers.microsoft melden ook meer mensen dit probleem:
https://answers.microsoft...16-42de-a5e1-5030b4745459

[afbeelding]

[afbeelding]

Als ik de stappen uitvoer die worden voorgesteld (drive letter weghalen met diskpart), dan is de schijf na een reboot gewoon weer vrolijk terug.
https://www.reddit.com/r/...rtition_with_1803_update/

• Berlinetta
  • Niet online
raptorix schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 05:00:
[...]

Overigens is mijn moeder niet een echte digibeet, ze behaalde 30 jaar terug al haar MEAO informatica en heeft als systeembeheerder gewerkt ;) Wellicht maar Linux voor haar installeren ;)
Dan zou je toch wel moeten weten wat er gebeurd is.
Ik draai zelf Ubuntu, maar Windows 10 is prima. Niks mis mee... Zou dus ook voor dit soort dingen niet overstappen op een ander besturingssysteem.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zojuist heb ik iemand aan moeten raden de laatste cumulatieve update KB4343909 eraf te gooien, dit vanwege plotselinge traagheid (wat blijkbaar bij bepaalde AMD cpu's voorkomt), het regelmatig wegvallen van het geluid waarbij Windows beweert geen audio apparaat te kunnen vinden (staat wel in apparaatbeheer) en foutmelding tijdens het proberen te herstarten van de Windows Audio service. De traagheid was meteen na het verwijderen van die update opgelost, audio is nog even afwachten of die nog weer wegvalt of niet.

O.a. op Twitter en andere websites zag ik nogal wat problemen m.b.t. die update voorbij komen. Weet iemand of er vanwege die problemen nog een nieuwere versie uitkomt of is het wachten op de cumulatieve update van september en dan hopen dat die wel goed werkt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Da_maniaC

Da_maniaC

Thanks, al spreken de berichten daar elkaar wel tegen. 1 persoon zegt verwijderen, de andere juist niet en raad aan om alleen de drive letter weg te halen (wat ik ook doe maar iedere reboot is hij weer terug). Kan ik hem nu veilig verwijderrn of toch niet? :?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• RPHN
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-01 15:41
woopsie... sorry verkeerd topic :$

[ Voor 87% gewijzigd door RPHN op 31-08-2018 18:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RPHN schreef op Thursday 30 August 2018 @ 22:37:
Tijd geleden... Even een zomerstop. Nu verder met 70-741.
Ander vraagje... Ik volg een studietraject vanuit mijn werkgever en als laatste examen staat 70-696, maar ik zie net dat die retired is door Microsoft. Enig idee of hier een vervanging voor is?
Je weet dat dit het Windows 10 Ervaringen topic is. Je kunt het beter plaatsen in het [Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_maniaC schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 20:20:
[...]

Thanks, al spreken de berichten daar elkaar wel tegen. 1 persoon zegt verwijderen, de andere juist niet en raad aan om alleen de drive letter weg te halen (wat ik ook doe maar iedere reboot is hij weer terug). Kan ik hem nu veilig verwijderrn of toch niet? :?
De partitie zelf niet verwijderen natuurlijk, enkel de drive letter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:59:
[...]

De partitie zelf niet verwijderen natuurlijk, enkel de drive letter.
Maar zoals ik al aan gaf, komt deze drive (met letter) dan telkens weer terug na iedere reboot (en dit is dus als ik de wijziging uitvoer in een elevated prompt via diskpart). Iemand een idee hoe ik dit permanent(er) kan oplossen toevallig? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Da_maniaC je kan deze eens proberen, partitie unmounten dus.
pvandamcom in "Windows 10 450MB OEM partitie is vol"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Da_maniaC

Da_maniaC

Seems to have done the trick! :) Thanks!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Ik heb al tijdje een hele rare bug in Windows zitten, waardoor hij van bepaalde apps de interface niet laadt. Drie voorbeelden zijn ExpressVPN, NordVPN, iA Writer. Wat W10 toont is ofwel een transparant app window, ofwel helemaal zwart, ofwel helemaal wit. Het rare is dat de app wel werkt, dus als ik bijv. rechtermuisknop doe dan komt er een menu tevoorschijn, of bij NordVPN werkte de taakbalk rechtermuisknop interface wel.

Zie:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B5RKajS.jpg

Geen idee waar de fout zit. Mijn videokaart drivers zijn up to date. Ik heb een tijd geleden ook zoiets met Spotify gehad, toen moest ik mikken met mijn muis en naar het instellingen menu gaan, daar hardware versnelling uitzetten, en toen deed hij het. Misschien dat dat het is, maar ik weet niet of ik dat systeem wijd aan of uit kan zetten.

Wie kan me helpen? :) Ik draai W10, nieuwste versie, op een Macbook onder bootcamp.

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

• Berlinetta
  • Niet online
Mr Ton schreef op donderdag 6 september 2018 @ 08:25:
Ik heb al tijdje een hele rare bug in Windows zitten, waardoor hij van bepaalde apps de interface niet laadt. Drie voorbeelden zijn ExpressVPN, NordVPN, iA Writer. Wat W10 toont is ofwel een transparant app window, ofwel helemaal zwart, ofwel helemaal wit. Het rare is dat de app wel werkt, dus als ik bijv. rechtermuisknop doe dan komt er een menu tevoorschijn, of bij NordVPN werkte de taakbalk rechtermuisknop interface wel.

Zie:
[afbeelding]

Geen idee waar de fout zit. Mijn videokaart drivers zijn up to date. Ik heb een tijd geleden ook zoiets met Spotify gehad, toen moest ik mikken met mijn muis en naar het instellingen menu gaan, daar hardware versnelling uitzetten, en toen deed hij het. Misschien dat dat het is, maar ik weet niet of ik dat systeem wijd aan of uit kan zetten.

Wie kan me helpen? :) Ik draai W10, nieuwste versie, op een Macbook onder bootcamp.
Laat maar te weinig informatie...

[ Voor 4% gewijzigd door Berlinetta op 09-09-2018 03:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 22:05
Ik heb nu al een lange tijd (denk wel bijna 1,5 jaar) het probleem dat bepaalde dingen niet of nauwelijks synchroniseren. Wat ik daarmee bedoel bijvoorbeeld het Thema van Windows 10 op alle Windows 10 apparaten waar mee ik inlog met mijn Microsoft Account. Ook de favorieten in Edge lijken niet te willen synchroniseren. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en zelfs in de tussentijd Windows opnieuw geïnstalleerd maar daarmee is het probleem niet verholpen.

Op zich is het al met al geen probleem want Edge gebruik ik niet en ik heb het synchroniseren nu gewoon uitgeschakeld in instellingen maar ik vraag me af of iemand hier hetzelfde ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Allard Pruim schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 18:30:
Ik heb nu al een lange tijd (denk wel bijna 1,5 jaar) het probleem dat bepaalde dingen niet of nauwelijks synchroniseren. Wat ik daarmee bedoel bijvoorbeeld het Thema van Windows 10 op alle Windows 10 apparaten waar mee ik inlog met mijn Microsoft Account. Ook de favorieten in Edge lijken niet te willen synchroniseren. Ik heb verschillende dingen geprobeerd en zelfs in de tussentijd Windows opnieuw geïnstalleerd maar daarmee is het probleem niet verholpen.

Op zich is het al met al geen probleem want Edge gebruik ik niet en ik heb het synchroniseren nu gewoon uitgeschakeld in instellingen maar ik vraag me af of iemand hier hetzelfde ervaart?
Geen idee als te weinig informatie wordt gegeven over de computers, Windows versies en lopende processen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Kan middels google alleen augustus nog vinden als laatste moment om je pc met een windows 7, 8 of 8.1 licentie te activeren. Is het nog steeds mogelijk om een Windows 8 of 8.1 licentie te kopen en dan na het installeren van Windows 10 met de media creation tool de code in te vullen om W10 te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben zo onderhand ten einde raad, dus kom ik hier maar even aankloppen, lijkt erop dat er meer zijn met een (soortgelijk) probleem. Iemand nog suggesties?

[OL2013] UItgaande mail hangt en bijlages zijn corrupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Niet online
Arunia schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:26:
Kan middels google alleen augustus nog vinden als laatste moment om je pc met een windows 7, 8 of 8.1 licentie te activeren. Is het nog steeds mogelijk om een Windows 8 of 8.1 licentie te kopen en dan na het installeren van Windows 10 met de media creation tool de code in te vullen om W10 te activeren?
In mijn beleving een wat merkwaardige vraag. Waarom zou je een Windows 7 of -8 kopen en die vervolgens op te waarderen naar Windows 10? Je kunt dan toch veel beter direct Windows 10 kopen? Heb ik kort geleden ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Techneut Het gaat erom dat ik via surfspot maar 1 licentie kan kopen. Daarbij staat win 8.1 ook nog in de lijst. Vandaar de vraag zodat ik aan 2 keer Win 10 kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Om even aan te geven. Windows 8.1 pro upgraden naar Windows 10 is nog steeds mogelijk.

Kregen Windows 10 Edu niet ingelogd zonder schoolaccount (zijn schoolaccounts was door problemen vanuit school zelf geblokkeerd). Dat laatste wil ik nog wel een keer verder onderzoeken daar ik straks edu voor mijn media pc of server wil gaan gebruiken (laatste twijfel ik nog over of ik niet toch voor Server Essentials ga). Als die ineens zou stoppen nadat ik hier weg zou zijn, dat zou toch minder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik kan microsoft mail app niet werkend krijgen op nieuwe installatie. Gmail. Gewoon de standaard mail app, ik kies google bij add account en dan vul ik alles in. OP het eind krijg ik een windows melding: Something went wrong errorcode: 0x800000b Google hierop levert geen werkende oplossing op. Vreemd was vorige week op mijn oude setup werkte het gewoon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
nieuws: Windows 10 October 2018 Update is vanaf nu beschikbaar

De nieuwe update in mijn VM had een half uurtje nodig om te installeren, later maar eens kijken hoeveel er gesloopt is :P Dat is overigens een gewone W10 (Pro), de LTSB/C op mijn desktop en laptop heb ik nog niet bijgewerkt, nog in afwachting van Nederlandse ISO. De Engelse van de nieuwe LTSB/C is al beschikbaar zag ik :)

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 03-10-2018 11:16 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:37
De PC van mijn dochter deed er een klein uurtje over, mijn PC meer dan 3 uur. Daarna wel gelijk 60 GB dumpen. Skype app is in ieder geval aangepast. Komt aardig overeen met de Android versie.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Windows 10 Pro ging de update naar 1809 probleemloos, alleen in Services heeft Microsoft alles terug gezet.
De veranderingen/verschil zijn te weinig om de 2 andere computers te updaten.
In Windows 10 Pro kan je het een jaar uitstellen.

[ Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 03-10-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Laatst online: 19-09 15:05
Ik had na de upgrade naar 1809 problemen met Edge/Windows Store, die maakten geen verbinding terwijl Chrome etc wel prima werken.

Probleem was dat ik IPv6 uit had gezet bij de netwerkadapter settings. Deze aanzetten en Edge/Store werken weer. Wel erg slordige bug als je t mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Opzich ging de update (home 64) soepel. Dat je alle privacy instellingen weer moet nalopen is irritant, maar ingecalculeerd. Net als weer wat OneDrive meuk uitvinken die automatisch opstart.

Wel irritant was dat DriverEasy ineens verdwenen was na de update. Daar was Microsoft blijkbaar geen fan van maar is handig voor driverupdates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pen en papier
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik vind het er wel mooier uitzien. Mooie foto's ook als je je aanmeldt.

Om de installatie voort te kunnen zetten, moest ik wel Sandboxie verwijderen, ik kreeg een melding dat dat niet compatibel is.
Wat daar nu als mogelijkheid voor in de plaats gekomen is, is de mogelijkheid om Edge te draaien in een geïsoleerde omgeving, daartoe moet je eerst iets downloaden (zie afbeelding). Firefox vind ik eigenlijk fijner, dus dat komt niet goed uit.

Beschut browsen

Waar dit te vinden is: bij App- en browserbeheer, en dat staat weer bij Windows-beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dataworm
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 14:25
Met 1809 helaas problemen met de audio driver voor mijn onboard Realtek ALC1150. Bij instellingen / geluid lijkt alles correct alleen geen geluid uit de boxen. De speakers in de monitor werken wel, maar klinken voor geen meter, dus geen zinvol alternatief. Bekende oplossingen zoals laatste drivers van de site van Realtek en MBfabrikant installeren hielpen ook niet dus voorlopig maar weer terug naar 1803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03-2024
Iemand met de windows update naar 1809 ook een extra optie onder rechtermuisklik op bureaublad.

Deze geeft aan gadgets.
Maar er gebeurd verder niets.. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZiOWPQIwnxp1Gu3L0bnOq2UO/full.png

Kan ik niet tegen dat er niks gebeurd en er niks over kan vinden :) dus wie weet wat het is en wat het doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:08
akam schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:37:
Iemand met de windows update naar 1809 ook een extra optie onder rechtermuisklik op bureaublad.
Hier niet. Is dat niet een of andere add-on ? Ik herinner me een oude feature of add-on waarbij je op de desktop non-windowed gadgets kon hebben zoals een klok, resource-monitor en zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akam
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-03-2024
Twixie schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:42:
[...]

Hier niet. Is dat niet een of andere add-on ? Ik herinner me een oude feature of add-on waarbij je op de desktop non-windowed gadgets kon hebben zoals een klok, resource-monitor en zo...
I know! windows 7 gadgets, maar heb op dit systeem nooit windows 7 gehad en ook geen add on om die gadgets te krijgen.

bij mijn collega is die optie er ook niet.. vandaar dat ik het vreemd vond :)

edit:)

kom m ook tegen in mijn control panel..

daar heb ik de keuze uit all gadgets
get more gadgets online
uninstall
en view available gadgets..

zoeken naar meer online kom ik uit op:

https://gadgetsrevived.com/#

alleen de uninstall link in control panel werkt ook niet..

ik ga eens kijken wat er verder rondsluipt op mijn systeem...

nog een update:...

revo uninstaller geeft aan dat windows dekstop gadgets vandaag (heb vandaag ook de update geinstalleerd) geinstalleerd is...
kan het zijn dat dit met de update mee is gekomen?...

[ Voor 35% gewijzigd door akam op 04-10-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 20:22
Meer mensen bij wie het installeren vastloopt? Dacht dat het kwam door de upgrade, dus bezig met clean install, blijft het haken op het laadscherm |:(

Edit: Hier loopt het dus vast. Cirkel draait niet meer rond.
W10

[ Voor 42% gewijzigd door Plisson op 04-10-2018 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-09 20:22
Net even doorgenomen maar daar lijkt het niet echt op. Toen ik de upgrade via Windows zelf probeerde, geen melding gehad o.i.d. Lijkt mij dat als het niet lukt, wel ergens een foutmelding moet komen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

De upgrade naar 1809 ging soepel en dit was de eerste upgrade van Windows 10 waarbij niet de standaard apps werden gereset. Chrome bleef mijn standaard browser, en media player classic de audio en video app. *O*

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

+
Intel in its own advisory has recommended users with 6th Generation or newer processors to simply confirm that Intel Graphics Driver version 24.20.100.6286 or newer is installed on their computers before they install Windows 10 October 2018 Update.
Oftewel; drivers van goed een maand out zijn "verplicht". Wel vreemd want mijn HP-laptop accepteert niet alle drivers van Intel door "iets van HP". Dit kon gelukkig wel na een clean install.

Anyhow, mijn i5-8xxx HP laptop heeft gewoon 1809 gisteren binnengehaald en geinstalleerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06:57
Net mijn pc ge-update naar 1809 duurde minder dan 30 minuten. Heb het gevoel dat de pc wat sneller is geworden met deze build. De darkmodes is ook een goede uitkomst!

Tja en verder is het Windows 10 :P

[ Voor 10% gewijzigd door HKLM_ op 04-10-2018 20:10 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Weird, ik heb helemaal geen update; zit nog op 1803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Op zo'n 8 apparaten 1809 geinstalleerd/update en gaat allemaal perfect. Helaas 1 dingetje dat de update niet oplost is het niet uit willen van mijn laptop. Moet echt accu loshalen anders blijft hij gewoon herstarten maar hier kijk ik nog wel een keer naar heeft opzich geen haast.

Ook gelijk die dark skin aangezet werkelijk heerlijk!

MS mag wel doorgaan met de updates zo, leuk om vooruitgang te zien itt flops als ME/Vista.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sanction schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:13:
Weird, ik heb helemaal geen update; zit nog op 1803.
Het wordt niet bij iedereen meteen geïnstalleerd.

Als het niet tevoorschijn komt bij drukken op "zoeken naar updates" en je niet kan wachten:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 04-10-2018 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
SmokingCrop schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:45:
[...]

Het wordt niet bij iedereen meteen geïnstalleerd.

Als het niet tevoorschijn komt bij drukken op "zoeken naar updates" en je niet kan wachten:
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
Ik zou dus niet direct de update installeren en altijd even afwachten.

Daarnaast moet je ook gewoon een backup beschikbaar hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Steef
  • Laatst online: 06-09 10:11

Steef

GoT's Most Eaten

Voor zij die het gemist hebben, even afwachten met updates!

nieuws: Gebruikers klagen over verdwenen data na overstap op Windows 10 Octob...

https://mspoweruser.com/s...-is-deleting-their-files/

https://old.reddit.com/r/...pdate_wiped_my_documents/

https://old.reddit.com/r/...isplaceddeleted_files_in/

Ook hier is mijn documents map volledig leeg na de update, gelukkig staat een maandelijkse backup op de NAS. Maar je leest op reddit berichten van mensen die 220+ gig aan persoonlijke foto's kwijt zijn na deze feature update :X

Files zijn ook niet terug te vinden in Windows.old en niet te herstellen met recovery software, thans - niet op mijn systeem.

[ Voor 38% gewijzigd door Steef op 04-10-2018 21:53 ]

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanction
  • Niet online
Sjezus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dat is inderdaad wel erg ja. Hier nog niets gemerkt van verdwenen files, maar zal toch maar eens de ronde doen om te checken.
Wel heb ik hier gewoon ineens een bluescreen gekregen op mijn Surface Pro 3. En dat gewoon door op Enter te drukken op het lock screen. Was een eeuwigheid geleden dat ik nog een BSOD gezien had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
ThaRabbit schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:46:
Voor zij die het gemist hebben, even afwachten met updates!

nieuws: Gebruikers klagen over verdwenen data na overstap op Windows 10 Octob...

https://mspoweruser.com/s...-is-deleting-their-files/

https://old.reddit.com/r/...pdate_wiped_my_documents/

https://old.reddit.com/r/...isplaceddeleted_files_in/

Ook hier is mijn documents map volledig leeg na de update, gelukkig staat een maandelijkse backup op de NAS. Maar je leest op reddit berichten van mensen die 220+ gig aan persoonlijke foto's kwijt zijn na deze feature update :X

Files zijn ook niet terug te vinden in Windows.old en niet te herstellen met recovery software, thans - niet op mijn systeem.
Je zou in principe gewoon een automatische back-up oplossing moeten hebben. Stel dat je computer ineens stuk gaat. Dan was je je data ook kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ja ook in de reacties toch verschillende Tweakers die backups blijkbaar overbodig vinden |:( . Ook zijn er altijd wel mensen die denken dat ze geen backups nodig hebben omdat ze ofwel een NAS met RAID hebben of omdat ze files naar de cloud syncen. Ze zien dan wel over het hoofd dat als files corrupt geraken of per ongeluk gedeletet worden, een RAID of sync juist helemaal niet helpt, integendeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

Berlinetta schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 22:21:
[...]

Je zou in principe gewoon een automatische back-up oplossing moeten hebben. Stel dat je computer ineens stuk gaat. Dan was je je data ook kwijt.
Wat ik ook heb, al is het niet instant maar maandelijks. Het bericht dient dan ook puur als waarschuwing :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:42

Onbekend

...

Dat Windows zichzelf "sloopt" kan gebeuren, want hij zit bij een update zijn eigen bestanden aan te passen.
Maar dat Windows ook bestanden van de gebruiker aanpast bij zijn eigen update is natuurlijk niet toelaatbaar.

We kunnen natuurlijk allemaal wel zeggen dat je een backup moet hebben, maar voor het merendeel van de gebruikers is en blijft het veel te moeilijk om een goede backup te maken.
  • Ze weten niet wat ze allemaal moeten backuppen.
  • Ze weten niet waar hun huidige bestanden staan (want die staan overal en nergens).
  • Ze maken onregelmatig backups en vaak veel te weinig.
  • Ze weten regelmatig niet waar de backup precies staat, en of de backup wel compleet goed gelukt is.
Ik hoop dat Microsoft die update niet automatisch uitrolt voordat dit probleem is verholpen.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Vandaag de update binnengehaald, meteen geïnstalleerd. Duurde redelijk lang (45 minuten) naar mijn mening...

Ben zelf geen data kwijt gelukkig, heb geen OneDrive geïnstalleerd overigens. Vind dat zo irritant.

Dark mode is een verademing en moet zeggen dat de snelheid ietsjes beter is geworden!

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Onbekend schreef op Thursday 4 October 2018 @ 22:45:
Dat Windows zichzelf "sloopt" kan gebeuren, want hij zit bij een update zijn eigen bestanden aan te passen.
Maar dat Windows ook bestanden van de gebruiker aanpast bij zijn eigen update is natuurlijk niet toelaatbaar.

We kunnen natuurlijk allemaal wel zeggen dat je een backup moet hebben, maar voor het merendeel van de gebruikers is en blijft het veel te moeilijk om een goede backup te maken.
  • Ze weten niet wat ze allemaal moeten backuppen.
  • Ze weten niet waar hun huidige bestanden staan (want die staan overal en nergens).
  • Ze maken onregelmatig backups en vaak veel te weinig.
  • Ze weten regelmatig niet waar de backup precies staat, en of de backup wel compleet goed gelukt is.
Ik hoop dat Microsoft die update niet automatisch uitrolt voordat dit probleem is verholpen.....
De meeste mensen snappen onderhand toch wel dat je bestanden in je 'Mijn Documenten' moet opslaan...dat is volgens mij al het geval sinds Windows XP ofzo...neemt niet weg dat er inderdaad genoeg mensen zijn die dat niet snappen :( Laten we hopen dat dit snel gefixt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:45
Tja, ik doe altijd mijn documenten mappen in de users omgeving gelijk verplaatsen naar een andere schijf, er zit daar een mooie optie voor in het rechtsklik menu eigenschappen. Vond het al vreemd dat ik gisteren na de update allemaal dubbele mappen had in mijn users omgeving, gelukkig dus verplaatst waardoor ik niets kwijt ben.

[ Voor 8% gewijzigd door Barfman op 04-10-2018 23:31 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na de update werkt mijn dual monitor opstelling niet, er wordt maar 1 monitor gevonden maar niet in de juiste resolutie die ook nog niet te veranderen is. Ook vreemd dat de tweede (niet herkende monitor) wel beeld geeft maar spontaan een mirror is van monitor 1.

5 keer de update gedaan maar telkens terug naar de vorige versie moeten doen die wel perfect werkt.

Update dus uitgesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 05-10-2018 00:10 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb 1809 erop staan. Tot nu toe werkt het eigenlijk gewoon goed.

Uiteraard ben ik met YourPhone bezig. Snap ik het niet, of krijg je geen notificatie als je een SMS ontvangt? (Ik ben gewend aan PushBullet.) Bij de instellingen van de notificaties zie ik YourPhone niet staan. Ik heb dus eigenlijk geen idee of ik nog iets extra in moet stellen. Via YourPhone op mijn laptop zie ik wel de SMSjes, maar dat is extra werk.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-09 22:02
Gisteren de update gedaan naar 1809. Sindsdien na opnieuw opstarten krijg ik een melding dat de netwerkverbindingen niet hersteld konden worden. Ga ik kijken bij Deze Computer dan zie ik overal rode kruizen. Na dubbelklik opent gewoon de map en verdwijnt het kruis. Wel irritant dat ik iedere keer na opstarten alle mappen moet openklikken om verder te kunnen werken i.v.m. benodigde shares voor het werk.
Iemand dit ook gezien en toevallig een oplossing? Network reset heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jota
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stack van TransIP wordt verwijderd zodra je het opstart en je vind het niet meer in ProcessExplorer,stack.exe wordt verwijderd draaien onder compatible modus helpt niet,herinstalleren van Stack bied geen soelaas.Ik zet een backup terug van voor de upgrade :(

Dit is onder Windows 10 Home,trouwens is notieficatie centrum zwaar onder de maat :(

[ Voor 28% gewijzigd door jota op 05-10-2018 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Gelukkig staan mijn Documenten op mijn D-partitie, en gebruik ik geen OneDrive . Ik wacht zo te horen nog even met deze 1809 update.

Hopelijk gaat die niet eerder al mijn Documenten trashen :X ik hoorde dat iemand dit al op Reddit gemeld had, maar de update komt toch nog niet automatisch?
jota schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:08:
Dit is onder Windows 10 Home,trouwens is notieficatie centrum zwaar onder de maat :(
Tell me..... ?

[ Voor 45% gewijzigd door AW_Bos op 05-10-2018 09:39 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

AW_Bos schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:35:
Gelukkig staan mijn Documenten op mijn D-partitie, en gebruik ik geen OneDrive . Ik wacht zo te horen nog even met deze 1809 update.

Hopelijk gaat die niet eerder al mijn Documenten trashen :X
Ik had ook geen onedrive in gebruik, toch zijn mijn bestanden wel weg. Er doen veel theorien de ronde, beste is om maar gewoon even af te wachten.
AW_Bos schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:35:
ik hoorde dat iemand dit al op Reddit gemeld had, maar de update komt toch nog niet automatisch?
Dat klopt, de update komt nog niet automatisch binnen. Op het moment krijg je hem alleen als je doelbewust op "zoeken naar updates" klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

ThaRabbit schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:48:
[...]

Ik had ook geen onedrive in gebruik, toch zijn mijn bestanden wel weg. Er doen veel theorien de ronde, beste is om maar gewoon even af te wachten.
Stonden die bestanden op een aparte partitie, of op je primaire C-drive? Ik ga voor de zekerheid dan maar even de auto-update-manager uitzetten in de gpedit.

https://m.windowscentral....-automatically-windows-10

[ Voor 18% gewijzigd door AW_Bos op 05-10-2018 09:59 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:16

Metro2002

Memento mori

Dat is wel een behoorlijk ernstige bug! Ik heb de update nog niet aangeboden gekregen én mijn documenten staan op een andere partitie (en gebackupped) maar no way dat ik deze update ga installeren voordat dit opgelost is, zal de pc van mijn vrouw ook even bekijken vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XNL073 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 08:52:
Gisteren de update gedaan naar 1809. Sindsdien na opnieuw opstarten krijg ik een melding dat de netwerkverbindingen niet hersteld konden worden. Ga ik kijken bij Deze Computer dan zie ik overal rode kruizen. Na dubbelklik opent gewoon de map en verdwijnt het kruis. Wel irritant dat ik iedere keer na opstarten alle mappen moet openklikken om verder te kunnen werken i.v.m. benodigde shares voor het werk.
Iemand dit ook gezien en toevallig een oplossing? Network reset heeft niet geholpen.
Shares even verwijderen en opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef

Steef

GoT's Most Eaten

AW_Bos schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:53:
[...]

Stonden die bestanden op een aparte partitie, of op je primaire C-drive? Ik ga voor de zekerheid dan maar even de auto-update-manager uitzetten in de gpedit.

https://m.windowscentral....-automatically-windows-10
Op de primarie partitie, ik had geen relocation in gebruik

Pagina: 1 ... 93 ... 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.