Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Nu online
Mede-auteurs:
  • spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 24-06 07:02

spartacusNLD

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

Welkom bij het Windows 10 Discussie Topic! Dit topic wordt de komende dagen verder aangevuld.

Download de Windows 10 Fall Creator Update:
quote:

Inhoudsopgave

^
https://static.tweakers.net/ext/f/krNuGG1eAXiLOvHqAjL3AIsP/full.png

Wat is er nieuw?

De Windows start knop i.c.m. het startmenu is terug:

Het nieuwe Windows action center / actiecentrum:

Mogelijkheid om meerdere bureaubladen te gebruiken:

^
https://static.tweakers.net/ext/f/rOzu9itzqAtx9MYHhpaeqd7x/full.png

Windows 10 is vanaf 29 juli officieel te installeren.
Hoelaat windows 10 gelanceerd wordt kan je hier zien. Dit kan makkelijk via de onderstaande knop in windows 7 of 8:

Klik daarna op ‘Meld je aan voor de gratis upgrade’ in het app-venster. Voer je email adres in als je een bevestiging wil van je aanmelding. Daarna zal windows 10 naar je systeem gedownload worden en krijg onderstaande melding als de upgrade klaar staat voor je!

Installeren met een .iso bestand
Het is mogelijk te installeren via een .iso bestand want Microsoft hier heeft vrijgeven. Daarna voer je het .iso bestand uit op de pc die je wilt upgraden en je bent klaar

Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.

Een schone installatie is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.

^
https://static.tweakers.net/ext/f/cJTigYLZy8oFkCTuYFCE7cOK/full.png

Kan ik Windows 10 op elk toekomstig systeem installeren?
Deze vraag in een webchat gesteld aan MS. Ik kreeg het volgende antwoord:

Meer informatie over key's van microsoft in de rest van het chatgesprek:

spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Als ik de hardeware verander van mijn systeem vervalt mijn gratis upgrade dan?
Het antwoord hierop staat hier: https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1

Alles is te klein / te groot?
Rechtersmuis op bureaublad -> beeldschermeigenschappen
https://i.imgur.com/ZzOF7uT.png
&

Daar alles even op 100% zetten :)

Welke settings moet ik aanpassen om mijn privacy beter te beschermen?
Bekijk deze guide op reddit: https://www.reddit.com/r/...able_data_logging_in_w10/

Nog een guide: https://fix10.isleaked.com/

Hoe krijg ik mijn startmenu minimalistisch?
Volgens deze guide je krijgt het volgende startmenu:

ik wil dat de knop ''verkenner'' naar ''mijn pc'' gaat i.p.v. ''snelle toegang''
Hoe dat werkt vindt je hier: http://www.howtogeek.com/...e-explorer-on-windows-10/

Hoe zet ik WiFi-Sense uit?
Volg deze guide: http://www.pcworld.com/ar...nse-password-sharing.html

Hoe pas ik de achtergrond van het inlogscherm aan?
Volg deze guide: http://www.howtogeek.com/...background-on-windows-10/

^
https://static.tweakers.net/ext/f/26O1kw3E8reaV0truqPcgQzp/full.png

Video's

^
https://static.tweakers.net/ext/f/tIZ7OdXQ2ZskJMRiuB2qOAVF/full.png

Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten... dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM. :+

Meg wijzigde deze reactie 17-10-2017 19:51 (68%)
Reden: Fall Creator Update toegevoegd aan startpost.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Om even mijn reactie uit het vorige topic te herhalen:
quote:
MikeyMan schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 21:34:
[...]
Is dat betrouwbaar? Volgens mij loopt al je zoekverkeer via die site?
Snap het probleem sowieso niet.
1. Je opent Edge.
2. Je opent het menu van Edge
3. Je open Settings van Edge
4. Je klikt op Advanced Settings
5. Je klikt op het veld onder "Search in the address bar with..."
6. Je klikt op Add new
7. Je kiest 1 van de 25 mogelijkheden die je aangeboden krijgt waaronder google.nl.

Edge onthoud van alle sites die een zoekmachine aanbieden de URL en zet het in die lijst als mogelijkheid. Ik heb er als iets van 25 vergaart ondertussen.

Caelorum wijzigde deze reactie 28-07-2015 21:43 (12%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 24-06 18:33
quote:
ri0ta schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:36:
[...]

Wellicht vreemde vraag; maar waar kan je handmatig de drivers updaten voor windows 10?
Even je laptop opzoeken bij de website van de fabrikant daar kun je de drivers vaak vinden.

Zie hier bijvoorbeeld mijn driver instellingen voor mijn touchpad. Als ik "Three/Four Fingers" aanzet heb ik die gestures.

Klik voor groot

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• spartacusNLD
  • Laatst online: 24-06 07:02
Wall o Text incoming :o Het licentie probleem is nu opgehelderd.. vooral dat einde ook.. windows 10 gratis upgrade zit dus aan je hardware gekoppeld.. ga je iets anders kopen (ander systeem) dan moet je dus dokken (als het gratis jaar voorbij is)

d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b voor MS webchat.. allemaal lezen voordat je gaat posten dan komt het goed :+

spartacusNLD wijzigde deze reactie 30-07-2015 13:06 (28%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22-06 14:02
Ik vind het heerlijk dat we niet meer oneindig hoeven te switchen naar desktop/tablet, alleen nu doet zich volgend probleem voor. Ik krijg in bijvoorbeeld de Edge browser niet automatisch het toetsenbord naar voren als ik met touch werk.
Vervolgens moet ik switchen naar de tabletmodus en werkt dat dus wel goed. Nu is er alleen geen enkele mogelijkheid om makkelijk terug te keren naar de Desktop(wat ik ook vaak moet) Om nu elke keer de tabletmodus aan en uit te zetten is wel heel erg omslachtig... iemand een idee toevallig?

EDIT:

Ik zie net dit bericht staan:
quote:
TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Je hebt geen desktop tegel meer, aangezien dat geen 'app' meer is....Tablet mode uitzetten en je hebt weer een bureaublad. Desnoods kun je het Start Scherm apart aanzetten (Dus dat je zowel in desktop als tablet mode het start scherm hebt).
Wat voor schijtzooi is dat nou weer. Wel heel erg omslachtig switchen tussen de tablet en de desktop interface. Ging in 8.1 duizendmaal makkelijker.

dat doet er voor mij dus voor zorgen dat ik linea recta terugga naar windows 8.1. wat een schijtfunctie is dat zeg, kut continuum...

MartijnAbel wijzigde deze reactie 31-07-2015 20:39 (39%)

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

• jvanderkroon
  • Registratie: juni 2006
  • Nu online
Vandaag bij mijn schoonvader met Windows 10 gespeeld. Hij had het probleem dat apps uit de windows store niet willen updaten ze blijven op pending staan maar doen niks. Na veel zoeken uiteindelijk gevonden dat het probleem zit in de Sitecom router die hij heeft. Wanneer je Sitecom Cloud Security aan hebt staan kan je dus geen updates binnen halen.

Hopelijk brengt Sitecom hier snel een update voor uit. Kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn die hierdoor geen updates krijgen.

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:45

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
Hoshimaru schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 16:33:
[...]
Ik heb er dus wel bedenkingen bij, met dat artikel. Als deze gedocumenteerde instellingen als zo ingrijpend zijn qua data mining, dan vrees ik dat toch ook wel dat er reeks functies in het OS zitten waar we nog niks van vermoeden.
Wat zo mooi is; dat niemand in dat soort artikelen het heeft over Windows Enterprise of LTSB. We focussen ons voornamelijk op "de stomme thuisgebruiker" die Next/Next klikt en dan een werkende Home/Pro heeft draaien. Als ik de GPO's en Server 2016 erbij pak, heeft Microsoft op dit moment "maar" 46 nieuwe entries gemaakt om jouw Windows 10 Enterprise aan te passen. Het aantal entries omtrent alles wat in [Windows 10] Privacy & instellingen wordt bediscussierd is amper noemenwaardig.

Er kunnen (!!!) dus 2 dingen zijn: iedereen maakt zich te druk en het discussie-niveau is soms lastig omdat "de pro's" en "de consument" elkaar niet verstaan in een forum. Of Microsoft is iedereen, inclusief alle "pro's" een enorme loer aan het draaien en is ook aan het data-collecten met Enterprise-builds. Aangezien ik persoonlijk het laatste zeer onwaarschijnlijk vindt, denk ik voorlopig (maar off-topic hier eigenlijk) dat iedereen veel te hard schreeuwt dat Microsoft met je privaat speelt terwijl er eigenlijk geen **** aan de hand is. ;)

Xbox Live: OctagonQontrol

• Perenor
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 15:55
Ik wilde hier nog even melden dat ik de problemen rondom app updates en installaties opgelost heb. Ik had notificaties aanstaan op een thread op answers.microsoft.com. En daar postte gisteren iemand een mogelijke oplossing. Deze gebruiker bezit namelijk net als ik een Sitecom router. Door Cloud Security op die router uit te schakelen werkten bij hem de downloads opeens wel. Ik heb dat vanmorgen getest. En zo waar, na een wsreset begonnen de apps bij mij ook te downloaden.

Problem solved (gelukkig).

Nu nog met Sitecom hierover contact opnemen.

• Viper72
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-06 20:27
Iemand bekend met hoe je je Fonts (voor Icons, Titlebars etc) individueel kan instellen? Heb me de tandjes gezocht niks kunnen vinden, alleen de grootte van het Default Font.

Viper72 wijzigde deze reactie 27-08-2015 21:28 (3%)

Asus Z170 Sabertooth ■ Intel Core i5 6600k ■ 16GB DDR4 ■ Samsung 950 Pro NVMe 256 Gb (C) ■ 2x Samsung 850 Pro (D & E) R1 ■ Intel 530 HD Graphics ■ Corsair Carbide Air 540 ■ Corsair H110i GTX ■ Dell U3415W

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
quote:
AZFanatic schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 16:04:
[...]

Meestal heb je meer activiteit in het Ervaringen en Discussie topic. Bovendien vraag ik naar een ervaring. Maar bedankt voor je antwoord, zal van de week eens kijken of het wat is. Eigenlijk is er niets mis met m'n Windows 7 maar ben ook wel benieuwd naar Windows 10. :P
Ervaring vraag je.
Welnu hier de onze, zo volledig mogelijk, voor verreweg de meesten denk ik oude koek.
Eerst bij mij, met Windows 7, korte tijd later op de PC van mijn vrouw die Windows 8.1 had tijdens het opstarten van de computer een pop-up van Microsoft met de inmiddels veelbesproken gratis aanbieding om als je Windows 7 of 8 hebt gratis te up-graden naar Windows 10 en dat deze aanbieding geldt gedurende een jaar. Daarna moet je er voor betalen als je het alsnog wil hebben.
Als je op de link klikt wordt je aangeraden om voorlopig niets te doen en verdere berichten van Microsoft af te wachten. Verder wijst het zich vanzelf.

Na enige tijd ontvang je opnieuw bericht dat de upgrade naar je computer is gedownload. Dit is blijkbaar ongemerkt op de achtergrond gebeurd. Je klikt wederom op de link en je systeem gaat er mee aan de slag. In het begin moet je er even bij blijven om te antwoorden op een paar vragen, maar daarna kun je rustig ruim een uur gaan fietsen. Bij terugkomst is hij klaar.

Onze ervaring is dat je behoudens wat kleine uiterlijke dingen nauwelijks iets merkt van verschil met het oude. Wij moesten met betrekking tot het netwerk een paar kleinigheden opnieuw doen, dat was alles.
Wat betreft verdere instellingen betreft, het vroegere configuratiescherm heet, althans in de Nederlandse versie, nu "Instellingen". Daar vind je b.v. ook de knop Privacy, waar je uiteenlopende zaken uit kan schakelen zodat ze niet meer automatisch naar Microsoft worden gestuurd.

Alle programma's die je had zijn volledig overgenomen, inclusief de pictogrammen op het bureaublad. Er was maar één programma dat niet compatible was, de virusscanner Kaspersky. Maar na een mailtje stuurde Kaspersky Nederland een link waarmee ik met behoud van het lopende abonnement de versie voor Windows 10 kon downloaden en installeren. Mijn vrouw heeft Eset Nod32 en die was wel volledig compatible.

Ik heb hem nu ruim twee weken, mijn vrouw een week en we hebben allebei besloten om in geen geval terug te gaan naar onze vorige Windows. Maar mocht hier anders over worden gedacht, teruggaan is met één toetsaanslag mogelijk. De hele vorige versie is in de map Windows in de sub-map Windows.old opgeslagen. Ik ben het met je eens dat er niets mis is met Windows 7. Maar wij proberen altijd zolang mogelijk met onze PC te doen. En op zeker moment na naar verluidt rond 2020, Windows 8.1 wat later, zal de ondersteuning beëindigen en dan zal Windows 10 zeker een aantal jaren langer meegaan. Die overweging gaf bij ons de doorslag.

Oh ja, dat vergat ik even, het is toch verstandig on niet heel lang weg te blijven met dat eindje fietsen, want in het laatste deel komt hij met de vraag of je de huidige naam bij Naam Welkom in het opstartscherm wil handhaven of wijzigen. Zolang je hierop niet antwoordt gaat hij niet verder.

Techneut wijzigde deze reactie 01-09-2015 18:08 (12%)

quote:
satya schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 23:29:
Nog een reden om niet aan windows10 te beginnen lijkt me:

http://webwereld.nl/bevei...ws-10-bespioneert-je-kind

En wat weten we nog meer niet?
Dit zat al in Windows Vista, 7, 8 en 8.1.......maar goed, zoals al eerder genoemd graag in het [Windows 10] Privacy & instellingen topic bespreken....

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Fredi
  • Laatst online: 03-06 05:38
quote:
cacciatore63 schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 21:13:
Toch even reageren op jouw antwoord .
Mijn probleem in het kort was Windows start dan wel en dan niet op naar Windows en vaker met opstarten ging hij alleen naar de bios en met save exit bleef het scherm zwart , zo moest ik soms een half uur lang of langer zelfs de computer steeds maar weer opnieuw opstarten en dan ineens starte hij wel door naar Windows .
In de Bios zag ik niet mijn harddrive staan en dat was vreemd .
Niemand wis de oplossing en zelfs bij Paradigit winkel zijden 2 medewerkers dat het moederbord defect was en de service is daar minimaal en nu zelfs hebben ze geen service en reparatie .
Ik ben zelf maar een leek op computer gebied maar zet wel zelf door om de oplossing te vinden .
Dus ik verschillende ICT mensen gevraagd en er was een ICT ( ervaren iemand ) die zij tegen mij , je moet eens de Firmware van de Bios updaten omdat deze corrupt kan zijn .
En jawel hoor ik heb de laatste Asus Bios Firmware gedownload , deze dan met WinRar unzipp , de File gecopieerd naar een USB stick , computer naar de Bios opstarten en dan flashen ( computer wel op netstroom ) en de nieuwe Bios versie is geinstalleerd .
Mijn Asus laptop loopt weer als een trein en in de Bios staat weer alles goed zoas het moet zijn .
Zo kun je maar zien dat bepaalde ICT mensen je toch kunnen helpen met een TIP .

[...]
Ik heb je tot tweemaal toe aangeraden om je bios te flashen. Misschien moet jij eerst eens beginnen met luisteren als mensen op het forum jouw een oplossing aanbieden. |:( Het had zelfs gekund dat de edit in mijn tweede gequote reactie jouw probleem had opgelost, nl. eufi boot uitzetten en pxe rom aan, maar ja, dan moet je het eerst lezen natuurlijk.
quote:
cacciatore63 schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 12:48:
[afbeelding]
Dit krijg ik steeds te zien als ik mijn Windows 10 ( voorheen Windows 8.1 ) opstart .

Als ik mijn computer opnieuw opstart kom ik in bios en mijn vraag of deze plaatjes wel goed zijn ?
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
quote:
Fredi schreef op zondag 23 augustus 2015 @ 19:07:
Uefi boot zou ik ook aanzetten.

Dan even kijken in je bios of je van de juiste schijf boot(bij boot option priorities waarschijnlijk). Altijd eerst je bios saven voordat je het afsluit.

Als dit niet helpt uiteindelijk nieuwe bios flashen. Even kijken of er een nieuwe bios beschikbaar is op de website van de fabrikant van je laptop.
quote:
cacciatore63 schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 14:54:
Ik zie mijn harddrive in bios ( boot ) helemaal niet staan maar all dit en heb UEFI op enabled
[afbeelding]

een
[...]
quote:
Fredi schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 03:01:
Normaal zou je harddrive en andere apparaten waarvan je kan opstarten(odd,usb stick) moeten staan bij 'boot option priorities'(onder boot menu) of 'boot override'(onder save en exit menu) maar bij jou staat er niets. Dit is vreemd. Probeer eens je bios naar default instellingen te zetten met de optie 'restore defaults' onder save en exit en kijk of je harddrive dan wordt weergegeven bij 'boot option priorities'. Lukt dit niet probeer dan een recentere bios te flashen met de optie 'easy flash'in je bios. Heb je ergens een 'fast boot' optie in je bios zet die dan uit. Probeer ook eens op F7 of F10 te drukken bij het opstarten (bios post), dan zou je een boot menu kunnen krijgen en je harddrive kunnen selecteren.

Post eens welk merk en type laptop je hebt.

Edit: zet uefi boot uit en pxe rom(legacy boot configuration) aan . Dit zou je bios moeten laten zoeken naar je bootable apparaten. Eens je bios je bootable apparaten gevonden heeft zou je uefi boot terug moeten kunnen aanzetten en pxe rom uit zonder dat je harde schijf verdwijnt. Zet dan je harde schijf als eerste boot schijf en dan zou hij moeten opstarten naar W10.

• audiojunk
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-06 18:31
quote:
FREAKJAM schreef op maandag 07 september 2015 @ 16:21:
[...]

Gebruik even TreeSize Free om te verifiëren wat zoveel ruimte in beslag neemt. Je kunt ook nog altijd disk cleanup draaien om het een en ander te schonen.
Disk cleanup geeft maar 2MB en heb met verkenner ook al gekeken maar niks gevonden behalve dan de Windows folder die groter is geworden.
Volgende clean install eerst maar O&O Shut Up draaien en ook de updates uitzetten en kijken als de C partitie dezelfde grote houdt.

Metallicgear Neo micro,Intel i7 7700K,Asrock Z170M Pro4S 3,Crucial DDR4 2x4GB,Crucial SSD MX500 500GB,2x WD EARX 2GB GP,be quiet Efficient F1 350W

• Dragunov
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 19-06 20:49
Windows Media Center kan nu ook geïnstalleerd worden op Win10

• ivo1969
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-06 21:12
quote:
witeken schreef op zaterdag 19 september 2015 @ 14:27:
[...]

Nee, ik kan alleen afmelden, afsluiten of opnieuw opstarten. Bij aan/uit is die derde, bovenste optie gewoon verdwenen.
Ga eens via configuratiescherm naar energiebeheer dan naar het gedrag van van de aa/uitknoppen bepalen. In het scherm zie je dan bovenin een schildje met de tekst, Instellingen wijzigen die momenteel niet beschikbaar zijn , als je dan naar beneden scrollt zie je de volgende opties: snel opstarten, slaapstand, sluimerstand en vergrendelen . Staat daar overal een vinkje?

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
quote:
franssie schreef op maandag 21 september 2015 @ 21:40:
[...]

Ik heb 'm wel schoon vanaf win 7 pro (die key zit op de X220)
Een Windows 7 key zit inderdaad op de laptop, in de vorm van een stickertje op de onderkant.
quote:
zodra ik doorheb hoe ik dat met een OEM key kan doen - de win site en installer software accepteerden de key niet.
De windows 10 ID zit op de servers van MS, die de activatie van de win10 op jouw X220 verzorgen. Er is geen bruikbare key. Vul je toch een key is, dan gaat het mis. Vul je geen key in, dan activeert windows zichzelf aan de hand van de ID die automatisch wordt opgehaald.
Erg interessant leesvoer voor IT Pro's die aan de slag gaan met Windows 10 : Protecting High-Value Assets by controlling the health of Windows 10-based devices

• Jean Paul
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 24-06 23:07

Jean Paul

Reservebelg

quote:
Help!!!! schreef op woensdag 23 september 2015 @ 13:20:
Hoor graag hoe het afloopt.

Installeren W8.1 etc doe ik uiteraard ook liever niet, echter het probleem is vooral de stap daarna, al mijn programma’s en settings. Dat kost veel tijd.

Ben echt voorlopig niet van plan een key te kopen. Misschien als ze een retail upgrade W10pro versie op de markt brengen met eigen key voor E100 dan kan het interessant zijn. Maar die verwacht ik pas na eind juli 2016 als de “gratis” upgrade periode voorbij is.
Na uren kloten is het eindelijk gelukt. Eerst nog een heel gedonder om uit te vogelen hoe een voor RAID geconfigureerde schijf gereset kon worden (hint: RAID bios) :z

Ik had Win8.1 nog als backup, die teruggezet op de oude schijf. Ook deze gaf aan dat de key geblokkeerd was, dus volgende stappen uitgevoerd:
  1. start elevated command prompt
  2. slmgr /vlb
  3. gebruik de Activation ID uit de popup voor: slmgr /upk {activationID}
  4. slmgr /ipk {Win7/8.1 key}
  5. slmgr /ato
Het laatste commando activeert Windows. Ik kreeg wel een foutmelding, desondanks was Win8.1 geactiveerd. Daarna Win10 update erover, deze was gelijk geactiveerd. Schijven gewisseld, en mijn huidige installatie was gelijk geactiveerd.

Werkt dus :*)

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

quote:
Captain Pervert schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:42:
Even voor de duidelijkheid, ik volg de PC-wereld al een tijdje niet meer zo nauwlettend. Dus misschien een domme vraag. Maar dit klinkt gewoon niet logisch:

Win 10 x64 Pro NL kost 114.95
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

Win 7 x 64 Pro NL kost 66.95
pricewatch: Microsoft Windows 7 Professional (NL OEM 64bit)

Aangezien de upgrade gratis is, kan ik toch beter de tweede kopen of niet?
Met die 2e kun je in principe niet Windows er nieuw vers op zetten, die upgrade kun je maar 1x uitvoeren en dan krijg je geen key om nogmaals in te voeren, mocht je je pc opnieuw (moeten) installeren.

Martinspire - PC, PS4, X1

• Ralf Bimbo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 09:14
quote:
Martinspire schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 19:16:
[...]
Met die 2e kun je in principe niet Windows er nieuw vers op zetten, die upgrade kun je maar 1x uitvoeren en dan krijg je geen key om nogmaals in te voeren, mocht je je pc opnieuw (moeten) installeren.
Volgens mij kan je prima een clean install doen na een upgrade, zolang het maar op dezelfde machine gebeurd (zie hiero).

Meerdere google-hits bevestigen het eigenlijk.

Rookworst zonder 'r' is ookworst | PSN: RalfdeJong

• dennis_rsb
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 24-06 22:43
Apart, ik heb 3 computer thuis met Windows 10, nja 1 laptop en 2 desktops. Nu blijkt dat op 2 systemen de updates gewoon exact hetzelfde zijn. Op 2 systemen heeft Windows 14 updates geinstalleerd, en op 1 systeem heeft hij er 13 geinstalleerd. Klopt dit? Echter op 1 systeem mist hij 1 update zie ik genaamd kb3074683. Ik heb dit systeem wel later geinstalleerd als de andere 2 systemen. Maar wat kan dit zijn? Kun je hem nog met de hand installeren? Als ik zoek naar updates via instellingen>bijwerken en beveiliging vind hij geen updates. Of wordt het een reinstall van Windows?... Ik heb wel eens in Windows 10 wat updates verwijderd om iets te testen, maar daarna meteen weer laten zoeken naar updates, dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt? Heb voor gein nu net even een update verwijderd, en als ik nu zoek naar updates vind hij die niet meer? Ik heb getest met een oude culumatieve update van eind juli en een recente. Die van juli haalt hij niet meer op, die recente wel Hoe kan dat? komt dat doordat de meest recente cumulatieve update ook oude updates bevat?

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081424 hier staat bij '' This update replaces the following update:
3074683 Cumulative Security Update for Windows 10: July 29, 2015'' Dus zou het kunnen dat computers die zijn geïnstalleerd ná 5 augustus/toen update kb3081424 uitkwam dat die geen kb3074683 krijgen omdat die wordt vervangen door kb3081424. En dat computers die geinstalleerd zijn vóór 5 augustus/kb 3081424, dat die beide behouden? En die cumalatieve updates, zolang die blijven binnen komen is er niks aan de hand toch? Want als ik het goed begrijp kijken die cumulatieve updates, welke updates jij mist op je systeem en dan rolt hij een grote cumulatieve update uit?

Edit: ik heb even die ene pc waar ik over twijfelde even schoon geinstalleerd, stond toch nauwelijks wat op. En wat blijkt, na installatie heeft hij slechts 6 updates geinstalleerd 8)7 Hij vervangt dus echt updates door wat updatepakketten/culumatieve updates. En pc's waar al alle updates op staan, laat hij dus gewoon alle updates op staan, althans in de lijst. Wellicht dat hij ze op die sytemen ook gewoon vervangt voor een aantal losse update pakketten, maar is dit niet zichtbaar in de lijst met geïnstalleerde updates. Ik vertrouw er maar gewoon op dat als Windows updates mist, dat hij ze heus wel ophaalt via Windows Update.

dennis_rsb wijzigde deze reactie 08-10-2015 20:12 (79%)

• Endurance
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09-06 10:38
quote:
dennis_rsb schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 18:47:
Apart, ik heb 3 computer thuis met Windows 10, nja 1 laptop en 2 desktops. Nu blijkt dat op 2 systemen de updates gewoon exact hetzelfde zijn. Op 2 systemen heeft Windows 14 updates geinstalleerd, en op 1 systeem heeft hij er 13 geinstalleerd. Klopt dit? Echter op 1 systeem mist hij 1 update zie ik genaamd kb3074683. Ik heb dit systeem wel later geinstalleerd als de andere 2 systemen. Maar wat kan dit zijn? Kun je hem nog met de hand installeren? Als ik zoek naar updates via instellingen>bijwerken en beveiliging vind hij geen updates. Of wordt het een reinstall van Windows?... Ik heb wel eens in Windows 10 wat updates verwijderd om iets te testen, maar daarna meteen weer laten zoeken naar updates, dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt? Heb voor gein nu net even een update verwijderd, en als ik nu zoek naar updates vind hij die niet meer? Ik heb getest met een oude culumatieve update van eind juli en een recente. Die van juli haalt hij niet meer op, die recente wel Hoe kan dat? komt dat doordat de meest recente cumulatieve update ook oude updates bevat?

https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081424 hier staat bij '' This update replaces the following update:
3074683 Cumulative Security Update for Windows 10: July 29, 2015'' Dus zou het kunnen dat computers die zijn geïnstalleerd ná 5 augustus/toen update kb3081424 uitkwam dat die geen kb3074683 krijgen omdat die wordt vervangen door kb3081424. En dat computers die geinstalleerd zijn vóór 5 augustus/kb 3081424, dat die beide behouden? En die cumalatieve updates, zolang die blijven binnen komen is er niks aan de hand toch? Want als ik het goed begrijp kijken die cumulatieve updates, welke updates jij mist op je systeem en dan rolt hij een grote cumulatieve update uit?

Edit: ik heb even die ene pc waar ik over twijfelde even schoon geinstalleerd, stond toch nauwelijks wat op. En wat blijkt, na installatie heeft hij slechts 6 updates geinstalleerd 8)7 Hij vervangt dus echt updates door wat updatepakketten/culumatieve updates. En pc's waar al alle updates op staan, laat hij dus gewoon alle updates op staan, althans in de lijst. Wellicht dat hij ze op die sytemen ook gewoon vervangt voor een aantal losse update pakketten, maar is dit niet zichtbaar in de lijst met geïnstalleerde updates. Ik vertrouw er maar gewoon op dat als Windows updates mist, dat hij ze heus wel ophaalt via Windows Update.
Volgens dit artikel hier...

http://www.infoworld.com/...b-3081424-kb-3081427.html

...klopt het wat je zegt. Eens in de zoveel tijd wordt de boel bij elkaar geveegd en in in 1 update gepropt zo lijkt het.

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2018

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Endurance schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 21:20:
[...]

Volgens dit artikel hier...

http://www.infoworld.com/...b-3081424-kb-3081427.html

...klopt het wat je zegt. Eens in de zoveel tijd wordt de boel bij elkaar geveegd en in in 1 update gepropt zo lijkt het.
Vandaag met de installatie tool nieuwe ISO's gemaakt en deze zijn allemaal 200 MB groter dan de ISO's bij de release, dus de ISO's worden bijgewerkt.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 02:51
quote:
carpebios schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 16:02:
[...]

Helaas al gezocht hierop, maar geen resultaat. Er lijkt geen driver te zijn die werkt met Windows 10 :(
Probeer deze eens of anders deze.

chim0 wijzigde deze reactie 18-10-2015 05:17 (12%)

• Cr0N
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Mijn aanvankelijke enthousiasme voor Windows 10 is inmiddels behoorlijk bekoeld, zeg maar weg. Wat een bummer Microsoft. Na een paar volledige crashes en freezes ben ik meer dan zat, herinstalleren is ook iedere keer een enorme klus. En al dat privacy gezeur over Windows 10 voelt ook niet goed, nu Windows 7 en 8.1 dit ook lijkt te hebben gekregen met updates.

Tot hier meer duidelijkheid over komt en Windows 10 stabieler wordt heb ik maar een noodgreep toegepast: Linux :o

Linux Mint Cinnamon 17.2 (een mondvol) werkte wel direct goed, zelfs Netflix en gamen met Steam gaat goed. Tot nu toe gemakkelijk en weer zonder het gevoel dat er mogelijk steeds over schouder wordt meegekeken welke sites je bezoekt en zo.

Ik ben benieuwd wanneer Microsoft zijn zaken weer goed op orde krijgt met een stabiel Windows 10 zonder dat privacy gezeur. Pas dan probeer ik het weer een keer. Want het spijt mij wel, ik had mij echt verheugd op dit nieuwe Windows na alle berichten. Voor nu ben ik er even helemaal klaar mee.

Windows 10 en Linux Mint Cinnamon 17.2 lijken zelfs wel wat op elkaar, oordeel zelf:
YouTube: Windows 10 vs Linux | Linux Mint 17.2 Impressions

• 614
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
quote:
TheVMaster schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 18:42:
[...]
Dat gaat lastig worden...met de Surface Pro 4, de Surface Book, de Lumia 950, 950 XL en de nieuwe Band.....man man man...dat worden dure maanden _/-\o_
Yep. En dat heb ik al met een SB, 950/XL en een Band 2. Wat maakt Microsoft tegenwoordig mooie hardware :9~

Over Windows 10 zelf. Tsja, sinds de RTM versie heb ik helemaal geen issues gezien. Zelfs niet bij 2x laptops van 5 en 7 jaar oud. Windows 10 vond zelfs exotische drivers waar ik deze met Windows 7 moest zoeken. Call me impressed.
Windows 8:
Setup in UEFI/GPT mode (for 64-bit only) creates a minimum 300MB WinRE partition, a minimum 100MB EFI System Partition (ESP), a 128MB Microsoft Reserved Partition (MSR) and a Windows partition.

Windows 10:
Setup in UEFI/GPT mode (for 64-bit only) creates a minimum 100MB EFI System Partition (ESP), a 128MB Microsoft Reserved Partition (MSR), a Windows partition and a 450MB WinRE partition.

Mijn gok is dus dat de 300mb partitie dus weg kan (van Windows 8.) en dat de recovery partitie van 12gb van je manufacturer is. Maak voor de zekerheid een backup zou ik zeggen.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 21-10-2015 00:41 (7%)

is everything cool?

Dism bestaat al sinds langer inderdaad, de cleanup-image parameter pas sinds Windows 8.1 dacht ik, maar zeker weten doe ik het niet. De WinSxS folder bestaat sinds Windows 7, dus dikke kans dat het commando in Windows 7 ook werkt. Op basis van kernel 6.1.7601 (wat Windows 7 SP1 is) zou je kunnen stellen dat het ook werkt in Windows 7 dus.

Technet geeft aan dat het zou werken voor Windows 8 en hoger.

FREAKJAM wijzigde deze reactie 22-10-2015 10:25 (100%)

is everything cool?

• Shaggy_NL
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-06 00:47
Mja, misschien handiger om iets te gebruiken wat overal werkt?

WinKey+R

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Control-freak

quote:
RoaDHouse schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 23:52:
[...]

rechetermuis op start menu > command prompt (admin) > Powershell

Vervolgens onderstaande regel plakken met ctrl+v

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Reboot is niet nodig.
Zojuist jouw oplossing geprobeerd! Hartstikke bedankt!! Dit loste mijn probleem op. Weet jij toevallig, of iemand anders. Hoe dit kwam? Of waardoor.

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• hxk-clan
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 08:11
quote:
Outlandos schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 14:35:
Vandaag complete formatatie gedaan van alle schijven. Nu dus clean install W10 Home.

Maar 1 ding vind ik vreemd, als ik naar ''Instellingen -> Systeem -> Apps en onderdelen'' ga, dan zie ik bij de software die ikzelf geïnstalleerd heb telkens ''Niet beschikbaar'' staan, zie hier:

[afbeelding]

Waarom kan W10 de size van die apps niet herkennen? Op Google al gekeken maar letterlijk niks gevonden..
Is zelfs op de laatste Insider preview nog, dus zou het niet weten. Je zou bijna zeggen dat de installer een waarde doorgeeft en dat sommige installers dat niet doen of zo.

Ryzen 2600, 16GB/3200Mhz, 850 Evo 250GB + 2TB HDD, RX Vega 56 Strix | OnePlus 6 Mirror Black

Yeaah.....de Windows 10 Fall Update (1511) rolt hier binnen (op mijn niet-insider-preview machine).

• anessie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 24-06 03:34
quote:
Xyrr schreef op donderdag 12 november 2015 @ 23:22:
Man man man, ben al de hele avond bezig om dingen weer recht te zetten. Ik heb zowel mijn desktop als laptop geupdate en ben op beiden tegen problemen aangelopen.
  • Alle filetype preferences zijn gereset. PDFjes openen voor het gemak maar weer in Edge i.p.v. Acrobat, etc. :(
Pfff, zelfde zooi hier. Ik wil helemaal geen Photos app van de Store.

21 gig files moeten verwijderen van windows.old, ze hebben er een system reset van gemaakt :|

Al die apps die ik met powershell eraf had gehaald zijn ook weer terug, Microsoft Solitaire/Bing/Xbox etc.

De MS stroop wordt ongevraagd terug je strot ingeduwd.

Disabled devices zijn terug geinstalleerd en actief, telemetry & co gp is terug aan, privacy settings verschillen, kleurtjes titelbalken in de soep en ga maar door. Mijn videodrivers zijn wel blijven staan.

Dat men dit als "update" verkoopt vind ik een stap te ver.

Veel plezier allen om de pc's van de ouders/kennissen/vrienden weer te gaan tweaken.

https://www.reddit.com/r/...ically_removing_software/

anessie wijzigde deze reactie 13-11-2015 07:37 (52%)

• anessie
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 24-06 03:34
quote:
Arfman schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 07:29:
Jongens, hou even goed in de gaten dat dit soort updates niet zozeer een update is maar een complete upgrade van een Windows installatie, beetje hetzelfde idee als wanneer je van 8.1 naar 10 upgrade.
Ik heb in de gaten dat (bijna) niemand die zaken leest als je computer een update voorstelt.

Ik wist wel van deze "fall update" maar nergens staat er bij dat je Microsoft default instellingen terug krijgt.

http://blogs.windows.com/...ndows-10-available-today/

anessie wijzigde deze reactie 13-11-2015 07:36 (21%)

• da_PSI
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 11:29
De update werkt opzich aardig, maar heb alleen het idee dat mijn PC langzamer is geworden...,

• AnonymousWP
  • Registratie: april 2014
  • Niet online

AnonymousWP

Control-freak

quote:
Driftkikkertje schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 09:56:
Mag ik jullie om advies vragen:
Sinds de laatste update van Windows, helaas geen werkend startmenu meer (ik kan op start klikken, gebeurt niks) Ook de zoekfunctie werkt niet in de taakbalk, net zoals rechtermuisklikken op een al openstaande app in de taakbalk. Rechtermuisknop op het lege stuk van de taakbalk geeft me wel alle mogelijkheden.

Volgende al geprobeerd:
http://home.bt.com/tech-g...-to-fix-it-11364000314532
Met uitzondering van het nieuwe account maken, of windows herinstalleren omdat dat eigenlijk geen optie is.

Alvast bedankt!!
Heb ik ook gehad. Al die stappen in die link is overbodig. Doe het volgende.

Rechtermuisklik op je start menu > zoeken > Windows PowerShell > Uitvoeren als administrator

Kopieer het volgende in PowerShell
code:
1
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Mod van OnePlus Reddit Discord (/r/oneplus): https://discord.gg/oneplus | Mede-beheerder van Oxygen Updater

• Sjurm
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 06:36
quote:
AnonymousWP schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:43:
[...]

Heb ik ook gehad. Al die stappen in die link is overbodig. Doe het volgende.

Rechtermuisklik op je start menu > zoeken > Windows PowerShell > Uitvoeren als administrator

Kopieer het volgende in PowerShell
code:
1

Dit werd ook aangedragen als oplossing voor het probleem dat metroapps en store niet meer openen (bij mij op de tablet was het store en nu.nl). Vervolgens dit gedaan in Powershell, resultaat: nagenoeg alle apps dood. Pff, als je op internet zoekt zijn er heel veel mensen bij wie de apps grijs zijn en niet werken. Maar een oplossing van Microsoft, ho maar. Ik vrees dat ik maar een clean install moet doen, waar ik eigenlijk niet zoveel zin in heb. Of deze build upgrade moet het gaan verhelpen

• rikadoo
  • Registratie: oktober 2007
  • Niet online
Mensen met een netwerk probleem en hyper-v, ik had het ook bij mij waren de instellingen uitgevinkt.

Even de vinkjes weer aanvinken en het werkt weer.

Intel Core i7 4790k | ASRock Z97 Extreme6 | 16GB Gskill | Samsung 970 nvme 256GB| Inno3D GeForce RTX 2080 | Crucial MX100 512GB | 1x 1.5TB | Samsung U28D590D 4k

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Niet online
Ik had gehoopt dat de November update een paar slordige dingen zou fixen, zoals Edge die z'n laatste positie niet kan onthouden en elke keer bij het openen weer ergens anders verschijnt. Sommige andere first-party apps hebben hetzelfde probleem. Door dit soort dingen voelt het OS nog steeds niet echt af voor mij.

• freaky35
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 24-06 00:40
quote:
Enai schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 13:39:
Wel, m'n nieuwe laptop draait Win10 en dankzij deze update is de 3D performance de dieperik ingetuimeld.

De GPU is een GTX 980M die 50-60 fps kon leveren in Skyrim met alles op ultra en een zware ENB erover. Nu dus maar liefst 1 héle frame per 3-4 seconden en een benchmarkscore die ongeveer een derde bedraagt van de gemiddelde integrated graphics. Als ik de discrete GPU uitzet en beroep doe op de HD 4600, dan stijgen de prestaties.

GeForce Experience herkent de kaart en beweert dat de nodige drivers zijn geïnstalleerd, zij het een verouderde versie (wellicht dankzij Windows Update?). Als ik op update klik, gebeurt er niets (0kb/0kb downloaded) en de applicatie reageert niet meer.

-moppermopperautomatischeupdatesmoppermopper-
ik zou echt een clean install doen.Dus echt alles opnieuw erop.

Het lijkt erop dat er tijdens de upgrade toch wat mis is gegaan
.En ik heb dat al erg vaak gezien met een upgrade naar Windows 10.Eigenlijk het beste om altijd een clean iinstall te doen naar mijn mening dan :)

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
FCC-gast schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 11:37:
Hier deed mijn netwerkverbinding het niet meer na de update. Gelukkig had ik in dit topic gelezen dat het vaker voorkwam, dus alles wat nodig is weer aangevinkt in de eigenschappen en hij deed het weer ;) Bedankt Tweakers d:)b
Hier was gewoon de driver van de netwerkkaart spoorloos verdwenen.

Op Win10 Mobile is nu eindelijk een update uit voor Mail om unified inboxes te krijgen. Hij is (vreemd genoeg) nog niet voor desktop beschikbaar. Maar het werd wel tijd imo. Al schijnt ie nog wel wat buggy te zijn, dus even een versie wachten lijkt me nog wel een goed plan.

Martinspire - PC, PS4, X1

• BazerK
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 06:32

BazerK

Haswell rulez

quote:
Outlandos schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 14:56:
[...]

Hoe kom je eigenlijk op een normale manier bij de optie om een herstelpunt aan te maken? Dus zonder het in het zoekbalkje in te vullen zeg maar.
C:\Windows\System32\control.exe sysdm.cpl,,4
Snelkoppeling maken, klaar.

Slechts de onwetende wordt kwaad, de wetende verstaat.

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 09:04
En na de update komen ze dan met de melding
"Everything is exactly where you left it" Of iets in die trend...

wtf.. Moet ik daar blij mee zijn? Is dat een feature? Had je niet vantevoren kunnen melden dat er blijkbaar ook kans is dat dit niet het geval is? Hoe moet ik toekomstigge updates nou vertrouwen... immers krijg ik naderhand pas te horen dat alles nog staat zoals het stond.

EN DAN BLIJKT HET EEN LEUGEN TE ZIJN
Heel mijn startmenu ligt overhoop.. Die tiles in mijn startmenu zijn de helft van verdwenen.. Heel administrative tools is niet meer geinstalleerd, en 2 gemounte netwerkshares zijn pleite...

Dus ... tsja.

En dan heb ik het over een laptop die gister is geinstalleerd met Windows, Office en Admin tools... Ik heb er nog niks aan gemod/tuned of wat dan ook.

Ik vind het heerlijk snel werken en ook Edge vind ik helemaal top, maar het is weer een onafgewerkt gestapeld zooitje wat wederom niet door MS beheersbaar is, en ik krijg weer het gevoel dat de verschillende teams bij MS kansloos hard langs elkaar werken.

Het krijgt van mij voorlopig een 5 van de 10 en die 5 is dan enkel voor de snelheid. Want breek me de bek niet open over overzichtelijkheid en standardisering.,,, Heel de interface incl settings is een puinhoop.

Dus conclusie... lekker snel, maar weer traditioneel elke dag onderhoud aan je machine terwijl ik gewoon wil werken.

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-06 09:06
Valt mij op, opstarten vanaf indrukken van de aan knop tot aan het bureaublad gaat razendsnel, sneller dan onder Windows 7, echter merk ik dat tegen de tijd dat alles zoals Skype, Steam en Norton opgestart zijn, ik theoretisch op hetzelfde neerkom als met Windows 7, die laatste was langer bezig vanaf indrukken van de aan knop tot aan het bureaublad, maar wanneer ik de bureaublad zag was binnen fractie van 1 a 2 seconden Skype, Norton en Steam al volledig opgestart, met Windows 10 duurt het toch echt ongeveer 10 seconden voor ik Skype en Steam opgestart heb, het is niet erg maar het lijkt sneller maar is het dus niet, kom dus op hetzelfde neer.

Afsluiten duurt wel beduidend langer, in Windows 7 is dat binnen 5 seconden, Windows 10 doet er vrolijk 12 seconden over, ook niet erg maar valt op dat sinds Windows 8 het afsluiten langer duurt, apart.

(overigens ik heb een SSD)

Kreeg vandaag een update binnen, installatie gelukt dus hopen dat de rest wel werkt, moet wel nog wat games testen die ik op de laptop speel, momenteel al 3 getest waarbij 2 hetzelfde performance hebben en 1 20fps minder dan onder Windows 7, nieuwere drivers testen kan echter niet, kaart is niet meer ondersteund dus ik zie het wel, als het bij die ene spel blijft vind ik dat best, worden het er meer moet ik toch even nadenken hoe verder.

• audiojunk
  • Laatst online: 21-06 18:31
Bij Windows 7 kon ik altijd onder bedrijf een Sata schijf aansluiten en deze werd dan gewoon zichtbaar in explorer maar met Windows 10 werkt dat niet, ik moet dan weer opnieuw opstarten om de toegang te krijgen tot die schijf :( .
Is er een manier om het wel werkend te krijgen in Windows 10?

Metallicgear Neo micro,Intel i7 7700K,Asrock Z170M Pro4S 3,Crucial DDR4 2x4GB,Crucial SSD MX500 500GB,2x WD EARX 2GB GP,be quiet Efficient F1 350W

• tiguan
  • Laatst online: 24-06 23:37
Je hebt er een speciale webcam voor nodig. Hier vind je bijvoorbeeld aan artikel er over, en een lijst met notebooks die het ondersteunen.

• hxk-clan
quote:
kraades schreef op maandag 30 november 2015 @ 17:49:
Iemand al eens face recognition aan de praat gekregen.
Of werkt dit idd maar op een heel selectief aantal camera's?
Ik heb een redelijke recente HP ZBook maar Windows 10 kan mijn camera niet aanzetten...
Camera moet 'Windows Hello'-ready zijn.

Ryzen 2600, 16GB/3200Mhz, 850 Evo 250GB + 2TB HDD, RX Vega 56 Strix | OnePlus 6 Mirror Black

• SanderH_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 24-06 19:06
Windows 10 loopt niet meer echt lekker (update gedaan van Windows 7 die zelf al een lange tijd niet meer geformat was). Ik ben een checklist aan het samenstelllen van hoe ik het best te werk ga:
  1. Settings > Update & Security > Recovery > Reset this PC > Remove everything
  2. (Of maak ik beter een bootable USB met de Media Creation Tool om 100% clean te starten?)
  3. Activatie gebeurt automatisch adhv hardware blijkbaar
  4. Laatste versie van alle drivers & Windows Update eens laten runnen
  5. Meest gebruikte apps via Ninite installeren
  6. Image maken van "vers" systeem via Acronis True Image zodat ik 1-4 in het vervolg kan skippen
  7. Profit? :*)
Is dit de juiste werkwijze om een 100% clean systeem te krijgen, of zie ik nog iets over het hoofd?

EDIT: Whoops, waarschijnlijk het verkeerde topic :+

SanderH_ wijzigde deze reactie 30-11-2015 23:13 (5%)

• Tennisbal
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
quote:
desalniettemin schreef op zaterdag 12 december 2015 @ 14:01:
Chrome heeft nog een onhebbelijkheid. Als ik American Football bekijk met Chrome en dan stop, omdat ik naar bed ga en de volgende dag mijn laptop aanzet en het beeld wil vergroten, dan moet ik eerst Chrome afsluiten en herstarten, anders lukt het niet :?
dom dom dom, Chrome startte wel maar op mijn 2e monitor die uit stond :D Stupid me

• Mizgala28
En het is weer raak, vandaag langs mijn moeder aangezien bij de laptop van mijn zusje Windows 10 toch maar de chipset heeft geupdate (terwijl ik dat met een Microsoft tooltje uit had geschakeld).

zucht....

In ieder geval, laptop zat in een bootloop maar omdat ik het van de vorige keer wist duurde het fixen geen (ruim) 3 uur maar 20 minuten (het duurde 3 uur omdat het een zuinige laptop met een trage apu is).

Let wel op, laptop werkt perfect met de officiële drivers van de fabrikant, maar crasht iedere keer als Windows 10 de boel update, ik dacht dat 1 maal uitzetten via die tool zou helpen maar nee, zelfs bij mijn vriendin blijft Windows 10 de nvidia drivers updaten wat voor constante crashes zorgt.

zucht...

(rant mode)

Lieve, aardige en achterlijke microsoft programmeurs, willen jullie EINDELIJK een optie geven om tenminste drivers updates in Windows 10 permanent uit te schakelen? Ik ben bijna bereid al die laptops van de mensen met gedonder terug te zetten naar Windows 7/8 aangezien ik er gek van word.

(einde rant mode)

Nogmaals, het gaat hier om (op 1 geval na) laptops en desktops van 2 jaar of jonger en in het geval van mijn zusje is haar laptop amper 1,5 jaar oud.

Pfff de enige PC die met Windows 10 niet tegenwerkt is onze mini PC van Medion, al komt dat misschien erdoor omdat de moederbord, chipsets, wifi en bluetooth allemaal Intel drivers gebruiken...

• Fredi
quote:
Mizgala28 schreef op maandag 14 december 2015 @ 23:40:
[...]

Maar goed, ik blijf erbij dat het een achterlijke zet was om ook automatisch drivers te updaten, updates zelf is een goed iets maar drivers niet, microsoft moet onthouden dat er te veel shit erdoor kan ontstaan.
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, ik krijg ook serieus het schijt van die automatische driverupdates. Ik kreeg altijd de AMD gfx driver gepusht via Windows Update. En als je daarbij nog andere updates aangeboden krijgt kan je bijv. de AMD driver niet afvinken. Hij installeert ze altijd allemaal. Ik bedoel, hoe moelijk is het voor MS om te implementeren dat je updates kan selecteren die moeten geïnstalleerd worden? Niet alle nieuwe drivers werken goed, kijk naar het AMD gfx driver debacle. Ik heb hierdoor ook al gedacht om terug te keren naar W8.1. Microsoft moet dat updatemodel dringend veranderen.

Ik heb het probleem op twee fronten aangepakt, maar dit werkt alleen in W10 pro, aangezien ik het via gpedit gedaan heb, dat niet beschikbaar is in de home-versie.

1. Bij systeem>geavanceerde eigenschappen>...>driver updates uitgezet
2. In gpedit bijwerken van stuurprogramma's via Windows Update uitgezet.

Sindsdien heb ik geen AMD gfx driver meer aangeboden gekregen via WU. Maar dat werkt dus alleen in de pro-versie, mensen met de home-versie (zowat alle laptops) zijn er alsnog aan voor de moeite.

Iemand ook het probleem als je updates in Windows Update ah downloaden bent je geen verbinding meer kan maken met het internet? Blijkbaar gebruikt WU alle bandbreedte van mijn internetverbinding. Zeer vervelend dat wanneer hij Windows Updates ah downloaden is je niet kan browsen. In W8.1 had ik dit probleem niet.

Fredi wijzigde deze reactie 15-12-2015 04:56 (26%)

• Mizgala28
quote:
FREAKJAM schreef op woensdag 16 december 2015 @ 23:25:
[...]

Waarom een clean install doen als je ook een reset (pc opnieuw instellen) kunt doen?
Clean install blijft altijd de beste optie, je begint ook echt vers en opnieuw.
quote:
Fredi schreef op maandag 21 december 2015 @ 05:57:
[...]

Ja, weet ik en bij mij staat hij op 'no' maar WU pusht toch nog altijd de AMD graphics driver wat ik dus niet wil. Ik wil de drivers zelf installeren.
Heb je na het klikken op "no" nog verder gekeken? Er moet nog ergens op geklikt worden. http://winsupersite.com/w...driver-updates-windows-10

.... al zijn er zo te zien meer die klagen, gezien de comments eronder. Al is de laatste wel interessant voor degenen die geen Home hebben:
quote:
Since this didn't work for me either I found another solution.

This is a slightly different approach however. (At least on Windows 10 Pro) you can use the Group Policy Editor to "prevent installation of devices that match [a list of IDs defined by you]". So you can enter the ID of the Device which causes problems and Windows won't be able to install ANY driver for this device (so make sure to have the right driver installed before enabling this, you won't be able to make changes either).

This is how to do it:

1) Run "gpedit.msc" > Computer Configuration > Administrative Templates > System > Device Installation > Device Installation Restrictions > "Prevent installation of devices that match any of these device IDs"

2) Enter the device ID of the device for which you don't want any updates to be installed. The device ID can be found trough Device Manager > [your device] > Properties > Details > Hardware IDs. For me it was enough to enter one of the IDs found there.
edit: En http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/ heeft nog een reg-key wat mogelijk kan helpen.

Raven wijzigde deze reactie 21-12-2015 14:50 (4%)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• SmokingCrop
  • Registratie: januari 2012
  • Niet online
quote:
Mrjraider schreef op vrijdag 01 januari 2016 @ 19:33:
Hoe kan het dat als ik de geluidsinstellingen zo heb:
[afbeelding]
Dat ik nog steeds systeemgeluiden hoor van bijvoorbeeld het UAC en het actiecentrum?
Kan ook nergens vinden hoe ik beide uit krijg :/
Ik zet dit altijd uit via:

SmokingCrop wijzigde deze reactie 01-01-2016 20:07 (22%)

Klik voor [handleiding] Raspberry Pi met UniFi controller en Pi-hole (headless)

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 10:10

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:

Dat ik daar zelf niet op kom :/ :F

Mrjraider wijzigde deze reactie 01-01-2016 20:08 (7%)

At the end of the line a survivor will be born

• racinfo
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-06 16:57

racinfo

OFF-ROAD E-MTB

quote:
ncornelisse schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:12:
[...]

Ik doelde meer op een knop bij de opties ofzo, maar zo kan het ook natuurlijk.
Om een 2e, 3e venster (verkenner) erbij te openen gebruik ik altijd de toetscombinatie W(indowskey) - E
Windows 9 bestaat helemaal niet ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Over het algemeen is de licentie aan de hardware gekoppeld, dus niet bruikbaar op een nieuwe/andere pc.

Oscar Wilde

• Luuk1983
  • Laatst online: 09:28
quote:
Eriksk schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 16:43:
Voor iemand anders ben ik een nieuwe pc aan het samenstellen. De huidige heeft Windows 7 geïnstalleerd gehad en hij heeft de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd. De Windows 7 heeft hij al eens los aangeschaft, maar hij kan de key niet terugvinden.
Nu heb ik door een vbscript de het volgende achterhaald;
Product Name: Windows 10 Home
Product ID: 00326-10000-BLA-BLA
Installed Key: JVF8Y-VTRQ2-Y7GJK-BLA-BLA

Weet iemand of ik deze key kan gebruiken voor een nieuwe installatie van Windows 10 Home of Windows 7?
Nee dat zijn algemene keys. Na een update van Windows 10 wordt Windows 10 gekoppeld aan de hardware. Je hebt dan niet echt een CD Key meer.

Intel Core i7 4790K | MSI Z87-G45 Gaming | 16GB Crucial | MSI GTX1080 Gaming X | Samsung 850 Pro 256GB, 850 EVO 1TB | Seagate 1TB | Fractal Design R4 | Scythe Mugen 4 | Seasonic M12II EVO 520 | HTC Vive

• Fredi
quote:
CCMG schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 20:59:
[...]

Ja, dit had ik geprobeerd en toen liep alles mis. Geen app die nog werkte en ook niet 1 herstelpunt dat nog dienst kon doen. Nu heb ik maar weer een clean install gedaan en ben nu weer in de running. Toch een dik minpuntje aan deze windhoos versie. :)
Had je voor je clean install de sfc erop losgelaten? Als die fouten vind id systeembestanden repareert hij die. Als hij ze niet kan repareren moet je dism uitvoeren via de opdracht dism /online /cleanup-image /restorehealth. Kan hij het nog niet repareren typ je Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:esd:E:\Sources\Install.esd:1 /limitaccess waarbij E: je gemounte W10 iso is die je kan downloaden via de MCT. limitaccess betekent dat hij niet Windows Update gebruikt om de files te repareren.
Eenmaal dit gedaan typ je terug sfc /scannow in cmd en dan zou hij de systeembestanden terug moeten kunnen repareren. Dit werkte op mijn vaders laptop.

Misschien had dit jouw probleem opgelost van niet willen openen van het Actioncenter ed.

Op mijn vaders laptop was het niet meer mogelijk om Office 2013 te verwijderen nadat hij Office updates niet meer wou installeren via WU. Heel het boeltje was corrupt. Ik weet niet wat mijn vader ermee uitgestoken had. Ik heb ih register alle registersleutels die verwezen naar Office 2013 een voor een moeten verwijderen via een artikel op MS Technet. Schitterend artikel en daarna kon ik Office terug verwijderen en opnieuw installeren en installeerden de Office updates via WU terug probleemloos.

• MrDirect
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10-05 16:09
quote:
Alternative schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 09:17:
[...]

Het enige probleem wat ik nu heb, is dat me pc compleet vastloopt als ik een tegel wil toevoegen, of wil verplaatsen, in me start menu.
...*knip*...

JackSparrow wijzigde deze reactie 04-02-2016 11:39 (43%)

• elpee
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-06 16:52
quote:
rens-br schreef op woensdag 10 februari 2016 @ 14:22:
[...]

Vreemd. Daar heb ik geen last van met Chrome. Probeer de link eens te openen in Chrome.

Edit: Net even met Internet Explorer geprobeerd en daar krijg ik inderdaad ook een aanmeld venster.
In Chrome..

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
quote:
MatMich schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 14:50:
[...]
Helaas werkt niet.
Als ik in de store iets wil downloaden en op een app klik (download) gebeurt er helemaal niets.
Bij geen enkele app.
Windows is voor mij na 10 helemaal klaar.
Of je W10 installatie is gewoon niet wat deze hoort te zijn of......

MatMich in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Zoekfunctie Windows 10 werkt niet meer
Ik ben volledig lost met Windows 10
MatMich in "[Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

A smile a day....

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 07:55

aex351

I am the one

Na een tijd Windows 10 gebruikt te hebben, daarvoor Windows 8.1, moet ik zeggen dat ik Windows 10 toch slechter vind. De nieuwe startmenu is niet bruikbaar en de indeling is slecht. Die van Windows 7 vind ik beter. En daarnaast vind ik het startscherm van Windows 8.1 prima werken, na alle updates. Windows 10 lijkt een compromis tussen Windows 7 en Windows 8.1, waarbij er geprobeerd is om toch meer naar Modern UI te pushen. Kortom, de interface van Windows 10 vind ik minder. Ik type dit nu van een Windows 7 laptop, en dit werkt gewoon prima. Ik zie eigenlijk geen reden om deze te updaten naar Windows 10.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Zarhrezz
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 10:24
Grappig hoe de meningen verdeeld zijn. Ik erger me kapot aan het Windows 7 start menu op m'n werk...thuis met Windows 10 werkt het [mening] wat mij betreft [/mening] zoveel lekkerder, veel overzichtelijker.

De black-screen na opstart heb ik gisteren gefixt op de PC van m'n schoonouders. Oplossing is Fast boot uitzetten. Het probleem zit in de driver van de videokaart; als deze te oud is (pre-Windows 8.1) dan is Fast boot niet ondersteund en krijg je dit issue op een cold boot.

Merk op dat het niet optreedt bij een Restart. Alleen als de voorgaande sessie met een Shutdown is geëindigd krijgt je black screen met pointer bij inlog. Als je Fast boot dus niet uit wil zetten, is Hibernate in plaatst van Shut down wellicht een acceptable work-around...dat, of een nieuwe videokaart met recente drivers.

<GOT> Zarhrezz#2885

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 11:07
quote:
CAP-Team schreef op zondag 14 februari 2016 @ 23:45:
Als mensen mij vragen of ze moeten updaten, dan houd ik het tegenwoordig op: heb je Windows 8.x, dan zeker overstappen, heb je Windows 7 en bevalt dit goed, kun je prima bij 7 blijven, wil je echter weer helemaal bij de tijd zijn, dan overstappen op 10.
Nobel advies. Als mensen mij vragen of ze moeten updaten hou ik het op: mij een biet wat je doet. Voordat je ook maar enig risico loopt dat 'Jij" mij dat had geadviseerd, als ze niet tevreden zijn. :+

Me.

• Techneut
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Een bekende ergernis. Ik heb het vermoeden dat het een bug is die is ontstaan is na de grote update 1511. Komt bij mij af en toe voor, soms ook in combinatie met weigerende startknop. Zie http://www.thewindowsclub...-does-not-open-windows-10 en de discussie hierover een poosje geleden op Tweakers [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 bericht 18 dec. 20:01.

Bij mij werkte de geboden oplossing door daarna opnieuw op te starten. Dus niet uitschakelen maar Startknop > Aan/Uit > Opnieuw opstarten. Die procedure doet in mijn beleving, ook bij andere probleempjes, wat meer aan herstel etc. dan gewoon opstarten.

Maar helaas werkte het bij mij maar tijdelijk. Misschien was dit meteen ook zonder die zogenaamde oplossing voldoende geweest, dat kan ik natuurlijk niet meer reconstrueren. Maar als het nu zo af en toe weer optreedt volstaat bij mij dat Opnieuw opstarten.

Techneut wijzigde deze reactie 28-02-2016 11:22 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-06 21:44

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik gebruik dagelijks WOL omdat mijn PC tevens NAS is en ik vanuit beneden wil kunnen RDPen naar mn PC. Via mn RPi kan ik de PC ook aanzetten als ik niet thuis ben. Enfin, tot zover geen bijzonderheden.

The Fast boot option zorgt er voor dat de PC niet meer wil booten via WOL. Als ik de PC afsluit via shutdown via command (RPC command shutdown -s -t 0) is er niets aan de hand, maar als ik de PC afsluit via de standaard powerbutton werkt WOL niet.
Windows had namelijk besloten de fast boot option gewoon weer te enablen. Dat soort details zijn vervelend. Zeer tevreden met het OS, maar MS moet geen beslissingen gaan maken en instellingen te veranderen zonder dat aan te geven. Ergens heeft een update besloten dat het weer aan moest.

i7 2600k, P8Z68v-pro, 16GB, 512GB Samsung 830 SSD, R9 280x 3GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 12:26

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
GerCor schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 02:44:
[...]

Huh? Er komt toch helemaal geen Skype-app meer? Skype zit, wat ik gelezen heb, al in Office en OneDrive en zat al in Outlook. Nou, hoeveel keer Skype moet een mens hebben?
Er is toch gewoon een skype app?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
artkri schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:15:
Ik gebruik al sinds september een geregistreede versie van windows 10.
Tot nu toe nooit problemen gehad.

Afgelopen morgen startte mijn pc op en ging iets met updates doen, een kwartiertje later zag ik ineens het installatiescherm van windows 10 voorbij vliegen. Ik heb de boel maar laten gaan met het idee dat het wel een behoorlijke update zal zijn.

Naderhand blijkt dat er gewoon een hele nieuwe windows 10 geinstalleerd is met behoud van al mijn oude programma's.
En natuurlijk een map windows.old op mijn hd. :-(

Is microsoft nu iets aan het forceren of zo? Gewoon alles op win 10 brengen?

Arthur
Ik vermoed dat de 1511 build bij je geïnstalleerd is, dat is gewoon een nieuwe installatie.

• Le Enfant!
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 24-06 21:23
Voor mij is de nieuwe update nu al geslaagd, met de komst van Bash. Toen ik moest werken met Linux (Debian) vond ik de bash-feature één van de handigste features en de feature die ik miste in Windows. Het verplaatsen van bepaalde extensies adhv een command-line is een verademing.

• Zarhrezz
quote:
Gonadan schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:27:
Microsoft doet heel erg zijn best om zoveel mogelijk mensen naar Windows 10 te krijgen. Dat zie je aan een jaar gratis upgrade en het pushen wat nu gebeurt door middel van updates, automatische vinkjes en advertenties. Hoe dichter we bij het eind van de periode komen hoe erger het wordt, blijkbaar hebben ze er baat bij om op korte termijn zo veel mogelijk mensen mee te krijgen.
Wat volkomen logisch is. Minder onderhoud en een stap richting de toekomst van integratie van apparaten, naadloos overgaan van apparaat naar apparaat, etc. Elke softwaremaker ter wereld wil dat zijn gebruikers overstappen naar de laatste versie / release. Ik snap niet waarom mensen dit volkomen normaal vinden, behalve als het om Microsoft gaat.
quote:
Windows 10 is er qua privacy met gestrekt been in gegaan, daar kan je van vinden wat je wilt en er zijn genoeg mogelijkheden om van alles uit te zetten, maar de start was niet lekker. De manier waarop Microsoft met de kritiek omgaat doet mij soms de wenkbrauwen fronsen. Veel dingen zijn aangepast, maar dan bijvoorbeeld met een update achter je rug om onder een andere naam weer toegevoegd. Dat is een zorgelijke handelswijze.
Het privacydebat rond Windows 10 is als je het even goed bekijkt voornamelijk een hoop stampij om niets. Er is werkelijk helemaal niets veranderd qua privacy t.o.v. Windows 7, het is alleen duidelijker en leesbaarder gecommuniceerd. Bad Microsoft! En Google en Facebook die echt aan de haal gaan met je data? Hoor je niemand over.
quote:
Als de upgradeperiode voorbij is dan zal het aantal nieuwe gebruikers voorlopig wel gestabiliseerd zijn, want wie nu nog niet over is zal waarschijnlijk zijn redenen hebben. Bijvoorbeeld sowieso niet willen of gewoon wachten tot zijn huidige hardware en/of OS aan vervanging toe is.
Dat lijkt me een redelijke aanname ja. Bedrijven gaan vaak langzaam over en veel gebruikers hebben überhaupt geen idee dat ze gratis kunnen overstappen en blijven het liefst bij wat ze kennen. Het doet het, dus niet aankomen.
quote:
Nu schijnt er dus na de upgradeperiode een grote update te komen, als zo'n beetje iedereen zijn maand van terugkeer al gepasseerd is. De combinatie van timing en handelswijze die tot nu toe getoond is geven mij reden om argwanend te zijn. Ik wil niet beweren dat er allerlei discutabele zaken aan komen, maar ik verwacht wel weer een aantal aanpassingen waar we niet allemaal even blij van worden.
Gezien je houding t.a.v. Microsoft kan ik je alleen maar aanraden naar een ander OS over te stappen. Je hebt er duidelijk geen vertrouwen in dat Microsoft er belang bij heeft dat jij als gebruiker tevreden bent. Als je bang bent voor veranderingen / updates raadt ik je aan naar Linux over te stappen, daar heb je meeste controle hierover (bij Apple heb je helemaal niets te willen als het gaat om hoe de gebruikservaring is).

Wat ik zie is een bedrijf dat z'n koers enorm verlegd heeft en nu dingen doet die 3-4 jaar geleden ondenkbaar waren en nu nog ondenkbaar zijn bij de andere grote spelers (Google en Apple); andere platforms ondersteunen, brede integratie, etc. Kijk eens wat er op de Build allemaal voorbijkomt...Microsoft is nog nooit zo vooruitstrevend geweest en wat mij betreft laten ze Apple en Google ver achter zich als het gaat om toekomstvisie en innovatie.

<GOT> Zarhrezz#2885

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-06 16:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Het is inderdaad heel apart. Brengt Google een nieuwe versie uit van Android (mits beschikbaar voor jouw device) of brengt Apple een nieuwe iOS of MacOSX versie uit dan staat iedereen te springen om te updaten, maar brengt Microsoft een Windows update uit dan is dat ineens eng en wil men het liefst bij een versie van 6 jaar geleden blijven.

Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zarhrezz
quote:
GerCor schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 12:21:
Ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, dat mensen huiverig zijn om een update/upgrade te installeren. Maar dan om andere redenen. Zoals drivers die niet meer werken. Toch veel over gelezen. Nou kun je op diverse sites daarover veel vinden maar voor de gewone gebruiker zijn dat onaangename verrassingen.

Toen ik de computer van mijn dochter naar W10 bracht deed de ingebouwde camera het niet meer. Op zich geen enorm probleem want die gebruikt ze nooit. Maar ik kwam er achter dat je de bestaande drivers, waarvan Windows zei dat die normaal functioneerde, moest verwijderen. Dat gedaan, computer opnieuw opgestart en voilà, camera werkt weer. Maar om dat uit te vinden moest ik toch even op zoektocht.

En een gewone gebruiker wil dat natuurlijk helemaal niet.
Dat is zeker een goed punt. De upgrade naar Windows 10 is voor mij door driver-support (of eigenlijk het gebrek hieraan) aanleiding om m'n systeem toch maar weer eens te vervangen. Waar praten we dan over? Voor één van de USB chips op m'n moederbord zijn geen Windows 10 drivers uitgebracht (thanks Intel). Hierdoor treden er I/O problemen op bij langdurige transfers over m'n front USB 3.0 poorten (driver date is 2011, drivers op de andere USB chips zijn van dit jaar). Daarnaast gaat het op de fan headers mis na hibernate; de fans worden veel hoger gestuurd dan zou moeten volgens het ingestelde Fan Xpert 2 profiel. Load van het profiel trekt het recht en dan blijft het goed (tot de volgende hibernate). Dit is een Asus ding, maar ook Asus levert geen support voor het bord en Fan Xpert 2 op Windows 10. Dit zullen geen problemen zijn waar de gemiddelde gebruiker tegenaan loopt, maar ja, ik stel wat hoge eisen :D

Bij m'n schoonouders heb ik inderdaad op driver gebied ook iets moeten oplossen op driver-gebied...de X1950 Pro weer werkend krijgen :o

Op een bepaalde manier zien we hier hetzelfde als bij Android update: de OS-maker wil wel, maar de hardwareboeren gaan geen tijd meer steken in 'oude hardware' (waarbij 'oud' ergens tussen de 2 en de 10 jaar is...). Overigens doet Microsoft wel wat het kan; veel generic drivers werken beter dan de officiële W7 / W8 drivers van de fabrikant (hier gaat het dan om dingen als Bluetooth dongles e.d.) waardoor oudere randapparatuur het het over het algemeen gewoon doet. Da's toch een beetje anders dan hoe Apple het ziet...

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:22

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Onbekend schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:00:

Helaas is de huidige versie van Windows 10 nog erg instabiel vergeleken met Windows 7 SP1. Dit is te zien aan het zomaar het verbreken van de netwerkverbindingen t/m BSOD's op willekeurige momenten.
Beide nog nooit gebeurd hier. Iets aan jouw configuratie is dus problematisch. Meestal drivers.

-- Edit: wat ik dus bedoel te zeggen is, probeer niet te generaliseren. Omdat Windows 10 op jouw configuratie niet stabiel is, wil niet zeggen dat Windows 10 in het algemeen niet stabiel is.

Wildfire wijzigde deze reactie 03-04-2016 00:40 (19%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
GroeneThee schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:58:
Ik ga van het weekend mijn nieuwe systeem (skylake i7) in elkaar draaien en heb tot nu toe de stap naar Windows 10 altijd tegen gehouden.
Toch kan dit een mooi moment zijn om over te stappen maar twijfel nog steeds. Kan voor mijzelf geen reden bedenken waarom ik Windows 10 zou moeten installeren in plaats van Windows 7. Wat zijn (voor jou) de redenen om toch te kiezen voor Windows 10 of waarom vind je dat ik het zou moeten doen. Input welkom. :)
Windows 7 is toch al weer een flinke tijd oud en wordt niet meer actief voor ontwikkeld. Zowel van Microsoft als van andere fabrikanten van software hoef je niet meer te verwachten dat ze nog moeite doen om er iets voor neer te zetten. Vanuit Microsoft is de algemene ondersteuning vorig jaar al gestopt, de beveiligingsupdates stoppen over vier jaar.

Nu is dat allemaal niet heel bijzonder, maar heeft heeft ook gewoon geen zin om te wachten. Normaal gesproken kon je een Windows versie over slaan als deze je niet aan stond, met Windows 10 kan je dat vergeten want er komt geen 11, ze gaan 10 gewoon blijven doorontwikkelen. Uiteindelijk ga je dus hoe dan ook ene keer 10 krijgen.

Daarbij voelt het, in tegenstelling tot 8, weer echt als een fijn besturingssysteem op de desktop. Ze proberen wel wat richting die apps te pushen maar dat zet je gewoon snel uit en het startmenu heb je ook zo schoon. Dan heb je feitelijk gewoon een moderne en gelikte versie van 7.

De enige reden om het nog niet te doen is omdat het gewoon nog lang niet af is. Een voorbeeld: veel instellingen doe je met van die klikmenu's met fancy nieuwe layout (lees: touch geschikt). Werkt best fijn en overzichtelijk, maar als je dan op geavanceerd klikt dan plopt ineens het oude Windows 7 configuratieschermtooltje naar boven. Dat staat wel wat sneu. :+

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20-06 06:37
quote:
jasjenl schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 15:51:
Heb net op een pc die ik nog had staan een verse installatie van Windows 10 gedaan (clean, dus geen upgrade), op zich werkt het wel alleen het indexeren voor de zoekfunctie gaat niet helemaal lekker: als ik de naam van een geïnstalleerd programma in het startmenu typ, blijf ik maar zien:

'Deze resultaten zijn mogelijk onvolledig. Zoeken is nog bezig met het indexeren van uw dingen.'

En hij vindt dan ook niet het programma dat ik intyp. Ik heb al handmatig de index gerebuild zoals hier beschreven, daar zei ie op een gegeven moment dat het rebuilden voltooid was, maar het start menu geeft nog steeds melding dat ie nog niet klaar is met indexeren. Erg lastig, want op deze manier is de zoekfunctie in het startmenu vrij nutteloos...
Je hebt waarschijnlijk te veel privacy instellingen uitgezet. Je moet in beperkte mate Windows Search toestemming geven je computer te doorzoeken wil je dat zoeken onder het startmenu zin heeft.

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
sambalbaj schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:08:
29 juli gaat wel een harde deadline worden voor de gratis upgrade.
https://blogs.windows.com...pgrade-offer-to-end-soon/
Daarom is KB3035583 er weer doorgedrukt, heb die net voor de zoveelste keer moeten verbergen :/

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hxk-clan
quote:
jmk schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:40:
[...]

Geldt dat ook voor mensen die "per ongeluk" een upgrade hebben uitgevoerd terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was, en meteen teruggingen naar Windows 7? Als ik dat artikel van de link van 2fish goed begrijp wel, maar dat artikel is nogal tl(too long).
Inloggen met je MS account het belangrijkste is gezien je hardware id/serienummer geloof ik daaraan gekoppeld wordt. Voor de zekerheid even activatiestatus checken en je kan weer terug.

Microsoft zelf zegt:
quote:
Yes. Once you’ve upgraded to Windows 10 using the free upgrade offer, you can reinstall or perform a clean installation on the same device. You won’t need a product key to re-activate Windows 10 on the same hardware.

hxk-clan wijzigde deze reactie 12-05-2016 23:23 (43%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
jmk schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:40:
Geldt dat ook voor mensen die "per ongeluk" een upgrade hebben uitgevoerd terwijl dat eigenlijk niet de bedoeling was, en meteen teruggingen naar Windows 7? Als ik dat artikel van de link van 2fish goed begrijp wel, maar dat artikel is nogal tl(too long).
Dat klopt inderdaad. Als Windows 10 op het moment van terug gaan geactiveerd is, heb je een geldige Windows 10 licentie te pakken en zou je in de toekomst weer Windows 10 kunnen installeren.
quote:
jmk schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 22:52:
En wat als je geen MS account hebt, zoals een hotmail etc? Kan je dan nog steeds je licentie veiligstellen?
Zoals mensen boven bij ook al zeggen een Microsoft Account(Hotmail, Live, Outlook, MSN, Skype) is niet nodig. Ze koppelen je hardware-id aan een geldige licentie en dat slaan ze op de in cloud. Bij een herinstallatie is het dus een kwestie van Windows 10 installeren en verbinding maken met internet, vervolgens wordt Windows 10 automatisch geactiveerd.

Mocht je dus ooit besluiten de PC te verkopen, dan kan je de Windows 10 licentie er gewoon bijgeven, aangezien die dus niet gekoppeld zit aan een account o.i.d.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hxk-clan
Niet 100% Windows 10 nieuws, maar inmiddels heeft Microsoft de OneDrive app in de Windows Store uitgebracht (Gewoon te vinden in de Store als je op OneDrive zoekt). Dus OneDrive is inmiddels ook volledig UWP (zelfde features als OneDrive op W10 Mobile). .

hxk-clan wijzigde deze reactie 17-05-2016 01:38 (21%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
ZaZ schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:37:
[...]

Op mijn desktop. Eerst had ik het probleem niet, maar sinds een Windows update een tijdje geleden is het ineens gekomen.
Heb je dit al geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 02:53

ZaZ

Tweakers abonnee

quote:
Bingo! :>

Lekker op de bank

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 24-06 16:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

quote:
sjakkel schreef op maandag 27 juni 2016 @ 09:25:
Aan allen:

Nog 3 dagen tot 1 juli.

Is de overstap van Windows 7 naar Windows 10 het wel waard? Of niet.

Voor mij is het belangrijkste dat Office 2010 werkt (en blijft werken) en dat mijn back-ups (van Office) het blijven doen (Word, Excel, PP etc)

En de communicatie met mijn HP-printer. Zo niet, kan MS hun upgrade in hun reet stoppen.

En alles wat staat opgeslagen op Skype en BitTorrent? De VLC Media-player?

Grrrr,

Sjakkel
Je hebt nog 32 dagen de tijd ;)
Office 2010 doet het prima op Windows 10
Je meldt niet wat voor HP printer je hebt, dus het is lastig beoordelen of deze het blijft doen.
Skype, BitTorrent en VLC doen het allen prima op Windows 10.

Samsung Galaxy S8 | XBOX ONE

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
musicfreak schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 18:42:
Ik meen dat er bij een upgrade vanuit Windows 7 of 8 naar Windows 10 een nieuwe key wordt gegenereerd, klopt dat?
Zo ja, kan je op een of andere manier nog je Win 7/8 key terugzoeken?

Ik vraag dat vanwege het volgende probleem: Ik heb een aantal computers geupgrade, dat ging perfect, Windows werd bij allen geactiveerd. Een half jaar later geeft een van de machines echter aan dat Windows niet geactiveerd meer is, en dat ik de productcode moet opgeven. Geef ik de code op van Windows 10 zelf (gevonden met Speccy) dan is de melding dat deze niet juist is. Hoe l
De Windows key die je vind met Speccy zal bij alle computers hetzelfde zijn geweest waarschijnlijk. Dit is de generieke Windows 10 key die gemaakt wordt bij het upgraden. De Windows 7 key zal niet terug gevonden kunnen worden via Windows 10, aangezien die altijd los geleverd wordt. Je kan deze echter wel vinden op de zijkant van de apparaten.

De key van Windows 8/8.1 staat bij een OEM versie in de bios, deze is uit te lezen met een aantal programma's.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
jmk schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 23:25:
Ik heb ooit een retail versie van Windows 8 aangeschaft voor € 30,00. Ik draai nu met veel plezier Windows 10.

Wanneer ik na 01-08 een nieuw moederbord+cpu+geheugen koop, hoe haal ik dan de licentie van deze PC over op mijn nieuwe build? Of kan dat niet?
What if You Change Your PC’s Hardware?
How to regain free version of Windows 10 after changing computer hardware
How does Windows 10 licensing status change with changes in hardware configuration

is everything cool?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
Camacha schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:05:
Ik ben aan het kijken wat een praktische manier is om Windows 10 te activeren op een in gebruik zijnde kopie van Windows 8. Heeft het zin er een VM van te bakken en die te upgraden naar Windows 10, of ziet Windows dat te verschillende hardware als je het later bare metal installeert?
Nee, een VM krijgt een compleet ander hardware ID en zal dus niet te gebruiken zijn voor de activatie van je hoofdsysteem.
quote:
passer schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:18:
'k heb ook nog een vraagje:
stel: ik heb de 8, upgrade die naar de 10 en doe een rollback, terug naar de 8.

Mijn 'key' zit dus mooi in mijn bios.

Als ik na dat jaartje 'gratis update' - dus bv in oktober - toch terug naar de 10 wil: moet ik dan gewoon een iso /build van dit ogenblik bijhouden (of die dan gewoon ergens downloaden) en die terug laten uitvoeren?
Als je Windows 10 upgrade succesvol geactiveerd is, zou die ook in oktober moeten kunnen activeren op basis van het hardware ID wat die bij de activatie van nu heeft opgeslagen bij Microsoft, onafhankelijk van de op dat moment beschikbare build.

Althans, dat is de theorie, de praktijk in oktober kan ik niet beoordelen. Maar volgens de verhalen zou dit gewoon moeten werken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hxk-clan
quote:
sig69 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:54:
[...]

Zat in het verkeerde topic blijkbaar..
Ik dacht al .. die heeft letterlijk zijn "Windows" gepoetst :+

hxk-clan wijzigde deze reactie 10-07-2016 12:04 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 08:48
quote:
jimh307 schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 16:17:
[...]

Daar ben ik niet zo zeker van. In theorie heb je gelijk, maar Windows 10 bevat de komende tijd meer bugs dan het al jaren beproefde Windows 7.
Kan je dat ook onderbouwen? MS is sinds Windows 7 bezig het aantal geautomatiseerde tests met iedere release te verhogen, daarnaast hebben vóór de release veel meer mensen naar Windows 10 gekeken. Windows 10 is ook al een jaar uit, heeft verschillende patchrondes en updates gehad. Bovendien is Windows 10 in de kern natuurlijk gewoon voortgeborduurt op Windows 8.1 en 7. Ik denk al met al eigenlijk niet dat 10 meer bugs bevat.
quote:
Al heb ik hier een heel deftig Skylake-systeem staan: ik vond Windows 7 op mijn vorige PC vlotter werken dan op mijn nieuwe PC terwijl ik alles goed heb afgesteld.
Je zegt hier dus dat Windows 7 op je nieuwe skylake systeem minder snel werkt dan op je oude systeem. En toch weet je zeker dat je alles goed hebt afgesteld? Wat voor afstellingen heb je gedaan? Hoe weet je zo zeker dat die juist zijn? En wat heeft dit dan met Windows 10 te maken?
quote:
Nu is meer gebaseerd op internet. Windows 7 op mijn vorige systeem startte razendsnel op. Dat was secondenwerk, nu duurt het zeker 12 seconden.
"taakbeheer onder tabblad opstarten geeft 11,9 seconden BIOS tijd aan". Dat is de opstarttijd die Windows 10 zelf nodig heeft vanaf POST tot inlogscherm.
De "BIOS tijd" is de tijd die het BIOS nodig heeft voordat het begint met het starten van Windows. Wellicht is daar met wat "juiste afstelling" in het bios wel wat te winnen, maar heeft dus niets met Windows 10 te maken.

Als de configuratie goed is, BIOS staat in UEFI mode en niet in legacy e.d. kan je met Windows 8 (en 10) wel degelijk veel sneller opstarten, zie bijvoorbeeld dit filmpje:

Meer info over boot.
quote:
Windows 7 had veel minder tijd nodig. Ook het opstarten van Steam duurt zeker 4 a 5 seconden.
Eenmaal in Windows is mijn systeem heel snel, maar toen ik mijn vorige PC kocht in 2011 met de toen nog dure SSD was het ding in alle opzichten bloedsnel. Ik heb die ervaring nu minder. Software is zoveel zwaarder geworden tegenwoordig.

My 2 cents.
Windows is juist met iedere release sinds Vista lichter geworden. Is het niet gewoon een gevalletje SSD langzaam geworden omdat 'ie vol is geraakt?
quote:
Onbekend schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:19:
[...]

Windows 7 heeft "windows". Allemaal losse schermpjes die je openen en naast elkaar kan zetten zonder dat er iets anders sluit. Windows 10 heeft op de achtergrond ook dat soort vensters nog ergens zitten, maar primair krijg je een soort popup te zien die weer verdwijnt zodra je in een ander venster klikt.
Ben toch wel benieuwd wat je hiermee bedoelt. Voor zover ik ervaar zijn de schermen gewoon exact hetzelfde als in Windows 7? Sterker nog, dingen naast elkaar zetten is in Windows 10 veel makkelijker met "Snap Assist". MIsschien heb je zoals hierboven gezegd tablet mode aanstaan? :X
quote:
En daarnaast crasht op Windows 7 dat Windows 10 upgrade venstertje regelmatig. Ik heb daarom er ook geen vertrouwen in dat mijn huidige Windows-installatie zonder problemen wordt geupgraded naar Windows 10. -O-
Dus je huidige Windows 7 install lijkt eerder stuk. Misschien dat een update naar 10 dan helpt :)
quote:
Onbekend schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Ze hebben veel vensters weer teruggebracht naar iets waarvan je de grootte kunt instellen en die je kunt verkleinen en met het kruisje kunt sluiten.
Helaas dat nog regelmatig niet het geval waardoor je met Windows 10 gewoon veel trager werkt.
Voorbeeld?

Ramon wijzigde deze reactie 10-07-2016 13:33 (4%)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zarhrezz
quote:
toro schreef op zondag 17 juli 2016 @ 22:58:
Windows update kan ik niet meer uitzetten.

Het is of Automatic of Notify to schedule a restart.

Ik kan de service wel uitzetten maar wat raar dat je alleen maar die twee opties hebt.
Ook dit is te googlen en het afgelopen jaar meer dan eens langsgekomen. Onder Windows 10 kun je de updates niet meer uitzetten. Als je Pro of hoger hebt kun je ze vertragen, maar na een aantal maanden worden alle updates uitgevoerd. Er is wel de optie om driver updates niet mee te nemen in Windows Update...ook daar even googlen.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22-06 10:21

Saven

Administrator

is de anniversary build toevallig al geleaked of beschikbaar? wil graag een clean install doen maar wil niet nog 2 weken wachten :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hxk-clan
quote:
ChiMan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:15:
Probeer sinds gisteren W10 te installeren op mijn laptop met W7.
Na meer dan 7 uur te downloaden ben ik ermee gestopt.

Nu wacht ik al 2 uur en volgens mijn laptop heb ik minder dan 1MB gedownload!

Kan ik W10 installeren/activeren met een clean install?
Zo ja, gebruik ik dan gewoon de key van W7?
Je kan via de 'Media Creation tool' gewoon de laatste ISO binnen hengelen. Laatste ISO heeft support voor oude keys.
quote:
Last week, with the release of the November Update for Windows 10, users no longer have to go through that initial upgrade process and obtaining that digital entitlement  to perform a clean install on a Windows 7 or 8.1 system.
All users have to do now is initiate the clean install using the Media Creation Tool from Microsoft and Windows 10 will now accept a Windows 7/8 product key to activate the system in this latest release.
The product key can be entered during the installation process or afterwards through the Settings app.

hxk-clan wijzigde deze reactie 19-07-2016 20:23 (34%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• sx79
  • Laatst online: 27-04 19:19
Sinds vandaag krijg ik wel erg agressieve windows 10 updates voorgeschoteld(als W7 gebruiker). Zodra mijn PC opstart komt er een blauw scherm in beeld met de aanbeveling om te gaan upgraden.

src afbeelding: Bloggersden

Daarnaast wordt er in de rechtonderhoek constant een waarschuwingsteken weergegeven(met daarbij een link naar een aflopende klok).

Ik ben overigens volledig op de hoogte dat je door middel van patches etc. dit kunt verhelpen. Maar voor de normale PC gebruiker is dit wel heel agressief en dwingend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 24-06 23:10

TFHfony

Professional Weirdo

quote:
Ryan_ schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:26:
Wanneer ik de volgende licentie koop: pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM is deze dan een jaar geldig? Of onbeperkt?
Onbeperkt.
Je moet er alleen wel rekening mee houden dat je het juiste installatie medium hebt. Je kan het dus ook niet gebruiken voor een "update". Officieel is deze licentie bedoelt voor levering bij een nieuwe (en dus kale) PC.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• hxk-clan
quote:
Camacha schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 21:04:
Weet iemand of Windows 10 het pikt als je achteraf het aantal CPU cores or de hoeveelheid geheugen van je VM aanpast? Ik heb nu een upgrade bare metal gedaan, de andere wil ik als VM doen zodat ik daar wat mee kan spelen. Ik wil echter liever niet vastzitten aan een stevig uitgeruste VM als ik meer tegelijk wil draaien, of een uitgeklede VM als ik er eens wat steviger mee aan de slag wil.
CPU cores en RAM aanpassen kan prima, doe ik hier ook regelmatig op mijn KVM. Denk dat het meer ligt aan hardware veranderingen (andere chipset of heel ander soort CPU/architectuur).

• hxk-clan
quote:
Ryan_ schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:16:
[...]

Klopt, maar nu moet alles gesynct geworden, anders komt het niet in het overzicht te staan. Dus dit neemt automatisch ruimte in beslag. Dit was bij 8.1 niet zo.
Placeholders noemen ze dat. Had het verhaal een stuk duidelijker gemaakt :P. Het is nog maar de vraag of ze terugkomen.

Of je moet de Windows 10 app van OneDrive gebruiken. Dan heb je in principe 'placeholders' alleen niet in je OS structuur maar binnen de app alleen.

hxk-clan wijzigde deze reactie 28-07-2016 16:43 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Yonix schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:17:
Windows 10 probeert hier al een tijdje de volgende driver te installeren:

[afbeelding]
Driver voor 'Creative Audio Device - SB Recon3D PCI-e Audio Controller

En dat terwijl ik een Sound Blaster Z in mijn systeem heb met de meest 'recente' drivers voor Windows 10 van augustus 2015 ( |:( ). Ik zit niet te wachten op driverconflicten, want de driver support vanuit Creative is al zo onwijs belabberd en nu werkt het tenminste (nog), dus mijn vraag aan jullie: hoe kan ik Windows 10 deze driver laten negeren? Ergens denkt hij dus dat er nog een (andere) geluidskaart in mijn systeem zit.
http://download.microsoft...F70B21/wushowhide.diagcab voor het verbergen, http://www.makeuseof.com/...river-updates-windows-10/ (mits toegang tot gpedit) voor het blokkeren als het hardware ID bekend is, ctrl+F'en naar "On Windows 10 Pro and Enterprise editions only".

Daar maak ik standaard gebruik van omdat Windows Update beweert dat er updates zijn terwijl ik de meest recente drivers rechtstreeks van de maker van de hardware heb 8)7

Oscar Wilde

Acties:
  • +1Henk 'm!

• afterburn
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 03-06 07:32

afterburn

No more...

quote:
Ryan_ schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 22:40:
Ik merk trouwens wel dat het booten en afsluiten wat langer duurt ivm 7 en 8.1. Hebben jullie diezelfde ervaring?
Niet echt. Windows 10 is de snelst bootende computer die ik ooit gehad heb. POST duurt het langst op mijn computer (zal ook wel iets met de 64GB geheugen te maken hebben :+ ), maar het is in minder dan 10 seconden wel gebeurt. Hij boot sneller als mijn Macbook Pro, en Mac's zijn nu niet bepaald traag met booten. Hij is net zo snel geboot als dat ik de computer in slaap laat gaan, dus daar neem ik niet eens de moeite meer voor.

Mijn ervaringen zijn uitermate positief. Heb 8 jaar alleen Mac gebruikt, maar zat er zo weer in. En nu met de Anniversary Update een native bash shell? Holy fuck, dat was destijds een van de redenen om een Mac te kopen. Ook de mogelijkheid om notificaties van mijn telefoon te ontvangen op mijn computer, en daarop te reageren vanaf de computer is ideaal. Dat was ik al gewend vanaf mijn Mac uiteraard, maar daar werkt het alleen in combinatie met een iPhone, terwijl ik nu deze functionaliteit met mijn OP3 Android kan gebruiken. Rock on MS! Ik voel me weer helemaal thuis op een PC en hoef echt niet meer terug naar mijn Mac. En al helemaal niet naar oudere versies van Windows.

In principe maakt het OS mij niet zo vreselijk veel uit, aangezien het OS slechts het platform is en het draait om de software die je gebruikt. Echter met Windows 10 heeft Microsoft functionaliteit en mogelijkheden toegevoegd die ik daadwerkelijk gebruik.

Zaken als even snel een SMS versturen vanuit Cortana, of een inkomende SMS lezen en beantwoorden via het notification center op de PC zonder dat je de telefoon er bij hoeft te pakken zijn misschien triviaal, maar ze maken het leven wel makkelijk.

Zaken die ik niet handig vind en me behoorlijk kunnen irriteren zijn settings die op de meest onmogelijke plaatsen verstopt kunnen zijn, zoals 'Settings', 'Control Panel' of binnen een applicatie zelf. Je zoekt je soms drie slagen in de rondte om iets te kunnen vinden op deze manier. Gelukkig werkt de search functie van het start menu wel fatsoenlijk dus meestal begin ik gewoon te typen en komt het vanzelf wel boven drijven.

De Mail & Calendar apps zijn ook niet bijzonder fantastisch. Goed genoeg voor de basis voorzieningen, maar als je iets meer wilt zul je iets beter moeten vinden (bijv Mailbird en Calendar One).

Live Tiles vind ik een super concept, maar alleen beschikbaar met UWP apps uit de store en het aanbod aldaar is nog niet bijzonder.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• tiguan
  • Laatst online: 24-06 23:37
Ja hadden ze maar eerder moeten upgraden hoor. Ze hebben tijd zat gehad.
Pagina: 1 2 3 4 5

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True