Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Heeft iemand een fix zodat de file explorer preview in de taakbalk geen Edge tabbladen meer laat zien? -O-
Kan online helaas niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Ik weet niet zo goed waar ik dit kan vragen, maar doe het maar hier aangezien het om Windows gaat.

Ik heb sinds kort een Dell 4k HDR monitor welke ook een USB-C aansluiting heeft met DisplayPort om mijn laptop direct op aan te sluiten. Werkt allemaal prima en soepel in Windows, totdat ik HDR inschakel in de instellingen. Alle animaties van Windows (minimaliseren/maximaliseren etc) stotteren hierna.

De grafische kaart in de laptop is een Nvidia Quadro T1000, maar er zit ook een onboard Intel grafische kaart (Intel UHD something). Zou toch wel zonde zijn als ik geen HDR zou kunnen gebruiken in deze setup, bijvoorbeeld voor films/series...

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cazzie
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
* verkeerd draadje

[ Voor 84% gewijzigd door cazzie op 15-07-2021 20:15 ]

control alt oeps deleted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 07:34

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Misschien wat voorbarig, maar ik ben aan het kijken naar een vervangende PC voor mijn 9 jaar oude beestje. Nu heb ik niet zo'n zin om nu Windows11 eraan zit te komen een nieuwe Windows10 licentie aan te schaffen, om daarna dat weer te doen voor Windows11. Is er al iets bekend over een upgrade scenario misschien?

De hele aanschaf tot eind 2021 uitstellen vind ik ook niet echt prettig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

superduper schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:56:
Misschien wat voorbarig, maar ik ben aan het kijken naar een vervangende PC voor mijn 9 jaar oude beestje. Nu heb ik niet zo'n zin om nu Windows11 eraan zit te komen een nieuwe Windows10 licentie aan te schaffen, om daarna dat weer te doen voor Windows11. Is er al iets bekend over een upgrade scenario misschien?

De hele aanschaf tot eind 2021 uitstellen vind ik ook niet echt prettig.
nieuws: Microsoft maakt Windows 11 eind dit jaar als gratis upgrade beschikbaar

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:40
easyriider schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:50:
Windows 21H1 geïnstalleerd via Windows update, het ging nog sneller dan een gewone cumulatieve update. Bij de systeem info staat nu versie 21H1, echter bij de installatiedatum staat nog 21-‎10-‎2020, de datum van de vorige update.

[Afbeelding]
Ik had vandaag exact hetzelfde. De versie die ik ervoor erop had staan was 2004. Laptop vroeg om te rebooten vanwege de 21H1 update, dus maar geaccepteerd, maar die reboot duurde niet veel langer dan een normale reboot.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:52

Wildfire

Joy to the world!

Amiet01 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:12:
Ik weet niet zo goed waar ik dit kan vragen, maar doe het maar hier aangezien het om Windows gaat.

Ik heb sinds kort een Dell 4k HDR monitor welke ook een USB-C aansluiting heeft met DisplayPort om mijn laptop direct op aan te sluiten. Werkt allemaal prima en soepel in Windows, totdat ik HDR inschakel in de instellingen. Alle animaties van Windows (minimaliseren/maximaliseren etc) stotteren hierna.

De grafische kaart in de laptop is een Nvidia Quadro T1000, maar er zit ook een onboard Intel grafische kaart (Intel UHD something). Zou toch wel zonde zijn als ik geen HDR zou kunnen gebruiken in deze setup, bijvoorbeeld voor films/series...
Ik heb HDR in de Windows instellingen gewoon uit staan, maar als ik een HDR filmbestand afspeel springt m'n monitor vanzelf in HDR-modus.

(MadVR als renderer en LAV Filters als filters)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:02
Even een andere vraag in een wat ouder topic; Ik heb hier een oude pc staan (rond de 10 jaar oud) waar Windows op staat. Deze wil ik upgraden met een SSD die ik hier heb liggen, wat dus betekend dat ik Windows 10 opnieuw wil installeren.

- Windows is geactiveerd met een digitale licentie
- Vermoedelijk heb ik destijds Windows 7 geïnstalleerd en met de gratis update geupgrade naar windows 10.
- Er is een lokaal account aangemaakt op die PC en zie voor mijzelf geen meerwaarde om hier een online account aan te hangen. Misschien bijzaak: Ik heb een andere pc met Windows 10 die wel gekoppeld is aan een account.

Ik lees op internet dat ik, voor herinstallatie, mijn licentie moet koppelen aan een account. Nu heb ik 2 (eigenlijk 3) vragen:

1. Kan ik 2 Windows 10 versie geactiveerd hebben op mijn account?
2. Is er een mogelijkheid om het online account te omzeilen? Of heeft dat juist meer nadelen dan voordelen? (ben niet echt fan om mijn accounts te koppelen met windows)

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:28
grote_oever schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:11:Ik lees op internet dat ik, voor herinstallatie, mijn licentie moet koppelen aan een account. Nu heb ik 2 (eigenlijk 3) vragen:

1. Kan ik 2 Windows 10 versie geactiveerd hebben op mijn account?
2. Is er een mogelijkheid om het online account te omzeilen? Of heeft dat juist meer nadelen dan voordelen? (ben niet echt fan om mijn accounts te koppelen met windows)
Zolang een PC geactiveerd is geweest met Win10 blijft deze dat na een HDD>SSD swap dus daarvoor hoef je 'm niet te koppelen aan een account. Dat is meer om een geactiveerde licentie mee te kunnen nemen naar een nieuw systeem (mobo change?). Je kunt meerdere licenties aan een account hebben hangen en of dat voor/nadelen heeft verschilt voor iedereen. Persoonlijk doe ik het enkel met licenties op hardware die volledig wordt afgeschreven. Bij hardware upgrades nog nooit problemen gehad. Gewoon migreren naar SSD, je kunt de oude HDD altijd weer terugzetten mocht het niet lukken.

• grote_oever
  • Laatst online: 21:02
mtr33 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:20:
[...]

Gewoon migreren naar SSD, je kunt de oude HDD altijd weer terugzetten mocht het niet lukken.
Lol, zal ik je eerlijk bekennen dat ik hier nog geeneens aan gedacht had. :+ Meer dan logisch natuurlijk. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Sinds enige tijd biedt Windows mij in het Update-menu de optionele "feature update" aan voor Windows 10 21H2. Die update is sinds november vorig jaar beschikbaar: nieuws: Microsoft brengt Windows 10 21H2 uit en belooft jaarlijkse feature-up...

Aangezien Microsoft deze update als het ware aanprijst als optioneel en dus niet per se als essentieel, vraag ik me af of ik deze update al moet installeren of dat ik beter nog even kan wachten totdat eventuele probleempjes zijn gladgestreken. (Sowieso kan ik met mijn huidige hardware niet upgraden naar Windows 11). Elders heb ik al gevonden dat mijn huidige 21H1 versie sowieso nog tot 13 december 2022 ondersteuning krijgt, dus uiterlijk tegen die datum moet ik 21H2 hebben geïnstalleerd. Zijn de ervaringen met 21H2 hier tot nu toe positief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44
Ik heb nu de 11, maar toen ik de 10 nog had ben ik al in de begindagen van de 21H2 naar de 2 overgeschakeld en heb er geen problemen mee ondervonden.
De 'eventuele probleempjes' zullen er nu trouwens toch al wel uitgehaald zijn denk ik.
En de 21H2 deed het bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Ik zit nog steeds op Windows 10 omdat je in W11 de taakbalk niet kan verplaatsen. Nu is er een nieuwe update voor W10 (KB5017380) met o.a. de volgende nieuwtjes:
  • New! You can now search for the controls for news and interests on the taskbar and modify them using the Settings app. To change your settings, navigate to Settings > Personalization > Taskbar > News and interests. Otherwise,right-click the taskbar and select Taskbar settings.
  • New! All taskbar orientations now support news and interests. A top, left, or right taskbar now has features and settings much like the horizontal taskbar.
Niet dat ik op die nieuwe taakbalk opties zit te wachten, maar blijkbaar vindt Microsoft een verplaatsbare taakbalk nog wel dusdanig belangrijk dat er nieuwe mogelijkheden voor worden gemaakt.

https://support.microsoft.com/en-gb/help/5017380

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Windows 10 22H2-update is beschikbaar via Windows Update. Iemand al aan het updaten?
(Ik wacht nog een weekje).

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Microsoft starts rolling out the annual Windows 10 feature update, Windows 10 22H2
https://www.zdnet.com/art...e-update-windows-10-22h2/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Het updaten ging veel sneller dan een cumulatieve update, dus veel zal er niet veranderd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:52

Wildfire

Joy to the world!

easyriider schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:39:
Het updaten ging veel sneller dan een cumulatieve update, dus veel zal er niet veranderd zijn.
Op de achtergrond worden dit soort patches al voorbereid, op het moment van daadwerkelijke uitrol hoeft er dan minder te gebeuren waardoor de update sneller klaar is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik heb in ieder geval mijn tabbladen in de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 09:33
Klein schopje van dit draadje. MS blijft om de zoveel tijd weer bagger in je gezicht duwen, met name rond de search bar.
Na een recente update kregen we zo een gekleurde icoon met allemaal nieuws. Internet staat er vol mee om dat uit te zetten. En nu recent stoppen ze trending searches erin.
Heb nog geen optie gevonden om dit uit te zetten. Nog amper wat op het internet kunnen vinden, dus denk dat dit heel nieuw is en nog even nodig heeft voordat men massaal weer klaagt om het uit te kunnen zetten.
Anyway, iemand hoe ik deze troep uit het beeld krijgt? Waarom kan ik niet gewoon een eenvoudige kleine search bar hebben, zonder al die poespas?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TxpMhHUSYN-x8xN-XUwJfv5GdY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PzWnTpMa6JUEACAedc0U2scE.jpg?f=user_large

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-05 11:27
@VincentG

Heb je al op de drie puntjes geklikt en naar de zoekinstellingen gekeken?

Laat ik het zo zeggen: op mijn werk-computer zie ik daar enkel werk-gerelateerde verwijzingen.

[ Voor 44% gewijzigd door zetje01 op 09-11-2022 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:39

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Beste,
De dagen van Windows 8.1 zijn bijna geteld.
Jullie denken...huh, Windows 8.1?
Jaja, dat was puur zodat ik verder kon gaan met oude CD en DVD-based games spelen. SafeDisc en SecuROM blabla enz.

Nu ik amper games speel, neem ik het risico maar dat Windows 10 niet gaat werken met deze games.
Hoofdstuk gaming sluit ik maar af.
Ik ben nu bezig om Windows te installeren op een 8.1.

[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 24-12-2022 23:56 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
MedionAkoya schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:41:
Beste,
De dagen van Windows 8.1 zijn bijna geteld.
Jullie denken...huh, Windows 8.1?
Jaja, dat was puur zodat ik verder kon gaan met oude CD en DVD-based games spelen. SafeDisc en SecuROM blabla enz.

Nu ik amper games speel, neem ik het risico maar dat Windows 10 niet gaat werken met deze games.
Hoofdstuk gaming sluit ik maar af.
Ik ben nu bezig om Windows te installeren op een 8.1.
Heel eerlijk heb ik zelf geen problemen gehad met gamen en Windows 10. Weet niet of je specifieke games hebt die het niet zouden gaan doen. Maar anders zijn er vast cracks om deze beveiligingen op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Arunia schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:03:
[...]

Heel eerlijk heb ik zelf geen problemen gehad met gamen en Windows 10. Weet niet of je specifieke games hebt die het niet zouden gaan doen. Maar anders zijn er vast cracks om deze beveiligingen op te ruimen.
Tja, om met cracks te gaan werken moet je voor al die games een crack gaan zoeken. werken met Windows 8.1 was de makkelijkste oplossing.
Nu ik eigenlijk nooit game en als ik wel zin hebt in een game, dan zoek ik wel de bijbehorende crack op. (hopelijk zit er dan geen virus op).

Eigenlijk mogen hier geen No CD-cracks besproken worden of toegejuicht worden.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:42
MedionAkoya schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:56:
[...]

Tja, om met cracks te gaan werken moet je voor al die games een crack gaan zoeken. werken met Windows 8.1 was de makkelijkste oplossing.
Nu ik eigenlijk nooit game en als ik wel zin hebt in een game, dan zoek ik wel de bijbehorende crack op. (hopelijk zit er dan geen virus op).

Verwijzen naar. Gaf het alleen aan. Ik heb het zelf nog nooit nodig gehad met Windows 10 of 11. Vraag me oprecht af wat je dan speelt waardoor je zegt dat je het nodig hebt. Vandaar wat ik aan gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
MedionAkoya schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:56:
[...]

En kopen van een game is geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya

MedionAkoya

Arjantje72 schreef op zondag 25 december 2022 @ 17:45:
[...]

En kopen van een game is geen optie?
Ik had al Simcity 4 gekocht (gekocht voor mijn laptop omdat die geen disk-lade had)

Maar Battlefield 1942 werkt hier niet, digitale versie zie ik niet op Origin
En Rally Championship 2000 werkt ook niet, ook geen digitale versie
Midtown Madness werkt ook niet, (Er is wel een digitale versie op op myabandonware.com, maar is dat legaal??? Een spel van 22 jaar kan nooit gratis zijn)

Trein?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Weet iemand toevallig of W10 out of the box ondersteuning dient te hebben voor Wikipedia: Remote Network Driver Interface Specification (RNDIS) ? Verschillende installs geven aan geen driver te kunnen vinden, ik ook niet met Google, Ubuntu: Plug&play en dat terwijl het blijkbaar een MS proprietary protocol is 8)7

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Zojuist m'n computer met W10 gestart en nog voor ik in de desktop was kwam er een scherm met de melding dat ik W11 kon installeren. Dat afgewezen, komen er nog twee andere schermen met de "voordelen" van W11 die ik moest afwijzen voor ik in de desktop kwam.

Dit had ik nog niet eerder gezien, wel een heel agressieve methode van Microsoft om W11 te pluggen, voorheen was er alleen maar een melding hierover in Windows-update. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

easyriider schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:03:
Zojuist m'n computer met W10 gestart en nog voor ik in de desktop was kwam er een scherm met de melding dat ik W11 kon installeren. Dat afgewezen, komen er nog twee andere schermen met de "voordelen" van W11 die ik moest afwijzen voor ik in de desktop kwam.

Dit had ik nog niet eerder gezien, wel een heel agressieve methode van Microsoft om W11 te pluggen, voorheen was er alleen maar een melding hierover in Windows-update. :(
Pas dan maar extra goed op wanneer je updates krijgt aangeboden. Ik spreek uit eigen ervaring; toen ik een maand geleden op het W10-systeem van mijn vader een "belangrijke update" melding kreeg heb ik die direct geïnstalleerd. Het updaten duurde verdacht lang en uiteindelijk bleek dat ik ongemerkt en ongewild W11 over W10 had heengezet. Een zeer geniepige manier van opereren van Microsoft, want nergens werd aangegeven dat ik naar W11 zou worden geleid...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Afgelopen weekend een nieuwe NuC 12i5 geinstalleerd. Heb gewoon de harde schijven uit mijn vorige Nuc 7i5 overgezet.
Handmatig nieuwe netwerkdriver geïnstalleerd en nadien alle andere drivers automatisch bijgewerkt.
Toen geprobeerd Windows 10 weer te activeren. Ging gewoon goed! Moest ff inloggen op mijn ms-account, kreeg een vraag of ik nieuwe hardware had aangeschaft, en toen werd Windows 10 opnieuw geactiveerd. Erg netjes zeg! Had het niet verwacht en was al in de weer met Linux. Bespaart zo 1 hoop werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:40
Philo Melos schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:50:
Afgelopen weekend een nieuwe NuC 12i5 geinstalleerd. Heb gewoon de harde schijven uit mijn vorige Nuc 7i5 overgezet.
Handmatig nieuwe netwerkdriver geïnstalleerd en nadien alle andere drivers automatisch bijgewerkt.
Toen geprobeerd Windows 10 weer te activeren. Ging gewoon goed! Moest ff inloggen op mijn ms-account, kreeg een vraag of ik nieuwe hardware had aangeschaft, en toen werd Windows 10 opnieuw geactiveerd. Erg netjes zeg! Had het niet verwacht en was al in de weer met Linux. Bespaart zo 1 hoop werk.
Gebruik jij een Windows Pro versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:53
choogen schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:41:
[...]

Pas dan maar extra goed op wanneer je updates krijgt aangeboden. Ik spreek uit eigen ervaring; toen ik een maand geleden op het W10-systeem van mijn vader een "belangrijke update" melding kreeg heb ik die direct geïnstalleerd. Het updaten duurde verdacht lang en uiteindelijk bleek dat ik ongemerkt en ongewild W11 over W10 had heengezet. Een zeer geniepige manier van opereren van Microsoft, want nergens werd aangegeven dat ik naar W11 zou worden geleid...
En als je eenmaal W11 draait, is het een kwestie van tijd tot deze ineens zeurt of je een MS account eraan wil koppelen.

Mijn moeder krijgt die melding steeds, en tegenwoordig krijg je blijkbaar alleen de keuze voor "herinner over 3 dagen" of inloggen met MS account (wat zij absoluut niet wil).

en de gebruikelijke tips om dat over te slaan werken niet, al getest namelijk

Misschien een specifiek Home versie probleem.

Maar wat jij zegt is de reden dat ik fTPM uit heb staan op mijn PC en die van mijn partner, want dan voldoen beide ineens "niet" voor W11, dus ik kan rustig W10 blijven draaien erop.

[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 25-01-2023 22:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-05 11:27
Je zou maar in moeten loggen op je MS-software met je MS-account.
The horror, the horror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
EricJH schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 20:32:
[...]
Gebruik jij een Windows Pro versie?
Yep. Deed dat ut 'm ? (legale versie trouwens)
zetje01 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 01:18:
Je zou maar in moeten loggen op je MS-software met je MS-account.
The horror, the horror.
Moet iedereen zelf weten toch? Ik log ook niet graag in bij MS of Google. Liever niet als het niet hoeft.

[ Voor 45% gewijzigd door Philo Melos op 26-01-2023 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36
Mizgala28 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:05:
En als je eenmaal W11 draait, is het een kwestie van tijd tot deze ineens zeurt of je een MS account eraan wil koppelen.

Mijn moeder krijgt die melding steeds, en tegenwoordig krijg je blijkbaar alleen de keuze voor "herinner over 3 dagen" of inloggen met MS account (wat zij absoluut niet wil).

en de gebruikelijke tips om dat over te slaan werken niet, al getest namelijk
Ook bij de Instellingen voor Meldingen en Acties?
onMSFT: How to completely remove the annoying "Let's finish setting up your device" message on Windows 10 and Windows 11

Sindsdien heb ik en vooral anderen geen dwingende popups meer wat betreft account maken op Windows 10/11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:40
Philo Melos schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:24:
[...]

Yep. Deed dat ut 'm ? (legale versie trouwens)
Als ik het goed heb is een Pro versie niet aan hardware gekoppeld. Wellicht dat het bij een OEM Pro versie anders is maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-05 16:53
The_Doman schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:34:
[...]

Ook bij de Instellingen voor Meldingen en Acties?
onMSFT: How to completely remove the annoying "Let's finish setting up your device" message on Windows 10 and Windows 11

Sindsdien heb ik en vooral anderen geen dwingende popups meer wat betreft account maken op Windows 10/11.
Nee niet op W11 Home blijkbaar, dit was namelijk het eerste wat ik deed zodat ik niet onnodig elke keer gebeld word erover.

Overigens draaien onze laptops thuis wel Windows 11 Pro, en daar kreeg ik de eerder genoemde melding nooit.

misschien maar een Pro licentie voor mijn moeder regelen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:20:
[...]
Als ik het goed heb is een Pro versie niet aan hardware gekoppeld. Wellicht dat het bij een OEM Pro versie anders is maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Het was wel een oem pro versie. Voor €19,- gekocht. Afijn, ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 02:49

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb een nieuwe laptop gekocht met een Windows 11 Pro erop geïnstalleerd. Geactiveerd dus.

Nu wil ik aan de slag met virtual machines (door met hyper-v een soort-van type 1 hypervisor te gebruiken). Kan ik nu een machine aanmaken met een Windows 11 ISO en gebruik maken van dezelfde licentie?

Ik gebruik er altijd maar 1 tegelijk, maar aan de andere kant: ik heb geen zichtbare fysieke license key.

Of moet ik nu een extra Windows 11 licentie kopen omdat ik die oorspronkelijke Windows 11 moet laten staan om de hyper-v te starten?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 21:36

DarkSide

theres no place like ::1

https://learn.microsoft.c...hyper-v-on-windows/about/

As a reminder, you'll need to have a valid license for any operating systems you use in the VMs.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:36
Hey Tweakers,

Tijdens het opstarten van Windows 10 krijg telkens deze vraag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oenhHK9OfJ7_82_tZ5Hv-ylCOKs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4cUEsVDnySl8d0OJKAlVWs3U.png?f=user_large
heb al wat zitten googelen maar kom er niet uit.. hoe krijg ik deze melding weg?
Het probleem is begonnen na het installeren van Tailscale, maar is al enige tijd geleden verwijderd.
heb mijn netwerkkaart drivers al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd zonder succes.

iemand een idee hoe ik dit weg krijg?

[ Voor 9% gewijzigd door The-dragon op 16-09-2023 10:56 ]

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

• Raven
  • Niet online
@The-dragon Even voor de zekerheid, je hebt wel op ja of nee geklikt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• The-dragon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:36
Raven schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:11:
@The-dragon Even voor de zekerheid, je hebt wel op ja of nee geklikt?
ik klik telkens op "ja".

Sorry, had dit moeten melden bij mijn vraag.

Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-05 03:26
Hoe accuraat zijn de weergegeven batterij percentages van mijn apparaten die met bluetooth zijn verbonden?

Ik heb twee nieuwe apparaten, het Microsoft Designer Compact Keyboard en de Microsoft Number pad. Het toetsenbord is ongeveer 4 maanden in gebruik geweest en de numerieke pad ongeveer 1 maand (ik gebruik de number pad zelden, misschien 5 minuten per dag), maar Windows geeft aan dat ze al op 55% en 50% zitten. De batterij van het toetsenbord zou volgens Microsoft tot 36 maanden meegaan en de number pad tot 24 maanden.

Beide van deze Bluetooth-apparaten werden geleverd met Duracell cr2032 (knoopcelbatterijen). Ik heb de batterijen eruit gehaald en ze gemeten met een multimeter. Mijn multimeter gaf aan dat ze nog steeds op volle capaciteit zijn (3V). Dus ik ben er vrij zeker van dat het percentage dat Windows aangeeft onnauwkeurig is. Ben ik de enige of is dit iets bekends? Bedankt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMhDcIpp2yEc1kYsWKd2ziJ0U84=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/HJ9Rs1TEqLLJJ5l94HjB0GGW.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:36
JaxTeller schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:52:
Beide van deze Bluetooth-apparaten werden geleverd met Duracell cr2032 (knoopcelbatterijen). Ik heb de batterijen eruit gehaald en ze gemeten met een multimeter. Mijn multimeter gaf aan dat ze nog steeds op volle capaciteit zijn (3V). Dus ik ben er vrij zeker van dat het percentage dat Windows aangeeft onnauwkeurig is. Ben ik de enige of is dit iets bekends? Bedankt.
Om CR2032 en andere batterijen goed te meten moet je dat doen met belasting.
Zo los meten met een multimeter zegt niet zoveel, de spanning kan helemaal instorten zodra je ze in het apparaat plaatst.
Ik heb dat zelf ook wel ondervonden.
Nieuwe cr2032 batterijen geven direct aan de multimeter wel ruim meer aan dan 3V (3,3~3,4)
Als er genoeg ruimte is kan je proberen de knoopcel te meten in het apparaat?
Google: CR2032 Voltage Measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-05 03:26
The_Doman schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:48:
[...]

Om CR2032 en andere batterijen goed te meten moet je dat doen met belasting.
Zo los meten met een multimeter zegt niet zoveel, de spanning kan helemaal instorten zodra je ze in het apparaat plaatst.
Ik heb dat zelf ook wel ondervonden.
Nieuwe cr2032 batterijen geven direct aan de multimeter wel ruim meer aan dan 3V (3,3~3,4)
Als er genoeg ruimte is kan je proberen de knoopcel te meten in het apparaat?
Google: CR2032 Voltage Measure
ah oke, dan is het wel heel apart. Dit Microsoft toetsenbord kwam met 4 duracell CR2032 batterijen en zou tot 36 maanden mee moeten gaan volgens Microsoft. De mijne is na 4 maanden al op 55% met minimaal gebruik. Als het een jaartje meegaat ben ik al blij, anders even microsoft berichten. Helaas kan ik het niet meten in het apparaat, geen ruimte daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:37
Ik heb een (legale) Windows 7 Pro product-key. Is het mogelijk om op een legale manier een nieuwere versie van Windows te installeren? Ik lees her en der dat dit eerst wel mogelijk was, maar nu niet meer. Op de site van Microsoft vind ik ook geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Vanmiddag 2 pc\s met W10 tegengekomen die hier tegenaan liepen:

KB5034441: Windows Recovery Environment-update voor Windows 10, versie 21H2 e...
0x80070643 - ERROR_INSTALL_FAILURE

Als u deze fout wilt voorkomen of wilt herstellen van deze fout, volgt u de instructies om de grootte van uw partitie handmatig te wijzigen om de WinRE-update te installerenen probeer deze update vervolgens te installeren.

Als u een voorbeeldscript wilt gebruiken om de grootte van de WinRE-herstelpartitie te vergroten, raadpleegt u De Windows RE Partitie uitbreiden.
Verwacht MS nu echt dat de eindgebruiker gaat zitten spelen met partitiegrootte om dit te fixen 8)7 , dat script loste het overigens niet op (paste niets aan) en dat blijkt bij meer mensen het geval. Ook mensen die de partitiegrootte (handmatig) hadden weten aan te passen bleven dit probleem houden....

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:07
Raven schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:03:
Vanmiddag 2 pc\s met W10 tegengekomen die hier tegenaan liepen:

KB5034441: Windows Recovery Environment-update voor Windows 10, versie 21H2 e...

[...]

Verwacht MS nu echt dat de eindgebruiker gaat zitten spelen met partitiegrootte om dit te fixen 8)7 , dat script loste het overigens niet op (paste niets aan) en dat blijkt bij meer mensen het geval. Ook mensen die de partitiegrootte (handmatig) hadden weten aan te passen bleven dit probleem houden....
Had ik ook last van, dit heeft het verholpen:
https://www.windowslatest...en-with-0x80070643-error/

Maar inderdaad van de zotte dat iemand als mijn moeder zoiets gaat zitten doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Arjantje72 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:48:
[...]

Had ik ook last van, dit heeft het verholpen:
https://www.windowslatest...en-with-0x80070643-error/

Maar inderdaad van de zotte dat iemand als mijn moeder zoiets gaat zitten doen..
Die was ik tegengekomen, dacht dat het PowerShell script op de site van MS hetzelfde deed, maar die gaf aan niets te doen, de exacte melding weet ik zo even niet meer.

* Raven doet script doorbladeren

Volgens mij was het "Error: WinRE partition is not right after the OS partition, cannot extend WinRE partition". Zou kunnen, daar die partitie (bij mijn weten) meestal als eerste wordt aangemaakt, daarna pas de partitie met Windows.

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Sinds een paar dagen krijg ik om de zoveel tijd een error van OneDriveSetup:
OneDriveSetup.exe - Entry Point not Found

The procedure entry point GetUserDefaultGeoName could not be located in the dynamic link library

C:\Users\Raven\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\Update\OneDirveSetup.exe.
Google -> https://answers.microsoft...41-4312-b0cc-811e818679f3
The issue is that the update for onedrive is attempting to make a call to GetUserDefaultGeoName that did not get added to into until windows 10 version 1709. Hence the error.
... en laat de nog steeds door MS ondersteunde LTSB 2016 nog in gebruik zijn er en der, |:(

Oscar Wilde

Pagina: 1 ... 104 105 Laatste

Let op:
Ervaringen met de Insider Preview van Windows 10 kunnen in het [Windows 10] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

Ervaringen met Windows 11 horen thuis in het [Windows 11] Insider Preview Ervaringen & Discussie topic.

De Windows 10 mei 2021 Update (of 21H1) bits zijn hier te downloaden (via de MediaCreation Tool link). Je kunt natuurlijk ook via Windows Update checken op updates, dan zou hij als het goed is ook binnen moeten komen.