Heeft iemand een fix zodat de file explorer preview in de taakbalk geen Edge tabbladen meer laat zien?
Kan online helaas niks vinden.

Kan online helaas niks vinden.
Master_A
[ Voor 84% gewijzigd door cazzie op 15-07-2021 20:15 ]
control alt oeps deleted
nieuws: Microsoft maakt Windows 11 eind dit jaar als gratis upgrade beschikbaarsuperduper schreef op zondag 18 juli 2021 @ 19:56:
Misschien wat voorbarig, maar ik ben aan het kijken naar een vervangende PC voor mijn 9 jaar oude beestje. Nu heb ik niet zo'n zin om nu Windows11 eraan zit te komen een nieuwe Windows10 licentie aan te schaffen, om daarna dat weer te doen voor Windows11. Is er al iets bekend over een upgrade scenario misschien?
De hele aanschaf tot eind 2021 uitstellen vind ik ook niet echt prettig.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Ik had vandaag exact hetzelfde. De versie die ik ervoor erop had staan was 2004. Laptop vroeg om te rebooten vanwege de 21H1 update, dus maar geaccepteerd, maar die reboot duurde niet veel langer dan een normale reboot.easyriider schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 23:50:
Windows 21H1 geïnstalleerd via Windows update, het ging nog sneller dan een gewone cumulatieve update. Bij de systeem info staat nu versie 21H1, echter bij de installatiedatum staat nog 21-10-2020, de datum van de vorige update.
[Afbeelding]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb HDR in de Windows instellingen gewoon uit staan, maar als ik een HDR filmbestand afspeel springt m'n monitor vanzelf in HDR-modus.Amiet01 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:12:
Ik weet niet zo goed waar ik dit kan vragen, maar doe het maar hier aangezien het om Windows gaat.
Ik heb sinds kort een Dell 4k HDR monitor welke ook een USB-C aansluiting heeft met DisplayPort om mijn laptop direct op aan te sluiten. Werkt allemaal prima en soepel in Windows, totdat ik HDR inschakel in de instellingen. Alle animaties van Windows (minimaliseren/maximaliseren etc) stotteren hierna.
De grafische kaart in de laptop is een Nvidia Quadro T1000, maar er zit ook een onboard Intel grafische kaart (Intel UHD something). Zou toch wel zonde zijn als ik geen HDR zou kunnen gebruiken in deze setup, bijvoorbeeld voor films/series...
Zolang een PC geactiveerd is geweest met Win10 blijft deze dat na een HDD>SSD swap dus daarvoor hoef je 'm niet te koppelen aan een account. Dat is meer om een geactiveerde licentie mee te kunnen nemen naar een nieuw systeem (mobo change?). Je kunt meerdere licenties aan een account hebben hangen en of dat voor/nadelen heeft verschilt voor iedereen. Persoonlijk doe ik het enkel met licenties op hardware die volledig wordt afgeschreven. Bij hardware upgrades nog nooit problemen gehad. Gewoon migreren naar SSD, je kunt de oude HDD altijd weer terugzetten mocht het niet lukken.grote_oever schreef op donderdag 30 december 2021 @ 13:11:Ik lees op internet dat ik, voor herinstallatie, mijn licentie moet koppelen aan een account. Nu heb ik 2 (eigenlijk 3) vragen:
1. Kan ik 2 Windows 10 versie geactiveerd hebben op mijn account?
2. Is er een mogelijkheid om het online account te omzeilen? Of heeft dat juist meer nadelen dan voordelen? (ben niet echt fan om mijn accounts te koppelen met windows)
Lol, zal ik je eerlijk bekennen dat ik hier nog geeneens aan gedacht had.mtr33 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 18:20:
[...]
Gewoon migreren naar SSD, je kunt de oude HDD altijd weer terugzetten mocht het niet lukken.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Op de achtergrond worden dit soort patches al voorbereid, op het moment van daadwerkelijke uitrol hoeft er dan minder te gebeuren waardoor de update sneller klaar is.easyriider schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:39:
Het updaten ging veel sneller dan een cumulatieve update, dus veel zal er niet veranderd zijn.
Oh oh Mr. B, oh oh!
[ Voor 8% gewijzigd door MedionAkoya op 24-12-2022 23:56 ]
Trein?
Heel eerlijk heb ik zelf geen problemen gehad met gamen en Windows 10. Weet niet of je specifieke games hebt die het niet zouden gaan doen. Maar anders zijn er vast cracks om deze beveiligingen op te ruimen.MedionAkoya schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:41:
Beste,
De dagen van Windows 8.1 zijn bijna geteld.
Jullie denken...huh, Windows 8.1?
Jaja, dat was puur zodat ik verder kon gaan met oude CD en DVD-based games spelen. SafeDisc en SecuROM blabla enz.
Nu ik amper games speel, neem ik het risico maar dat Windows 10 niet gaat werken met deze games.
Hoofdstuk gaming sluit ik maar af.
Ik ben nu bezig om Windows te installeren op een 8.1.
Tja, om met cracks te gaan werken moet je voor al die games een crack gaan zoeken. werken met Windows 8.1 was de makkelijkste oplossing.Arunia schreef op zondag 25 december 2022 @ 00:03:
[...]
Heel eerlijk heb ik zelf geen problemen gehad met gamen en Windows 10. Weet niet of je specifieke games hebt die het niet zouden gaan doen. Maar anders zijn er vast cracks om deze beveiligingen op te ruimen.
Trein?
Verwijzen naar. Gaf het alleen aan. Ik heb het zelf nog nooit nodig gehad met Windows 10 of 11. Vraag me oprecht af wat je dan speelt waardoor je zegt dat je het nodig hebt. Vandaar wat ik aan gaf.MedionAkoya schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:56:
[...]
Tja, om met cracks te gaan werken moet je voor al die games een crack gaan zoeken. werken met Windows 8.1 was de makkelijkste oplossing.
Nu ik eigenlijk nooit game en als ik wel zin hebt in een game, dan zoek ik wel de bijbehorende crack op. (hopelijk zit er dan geen virus op).
Eigenlijk mogen hier geen No CD-cracks besproken worden of toegejuicht worden.
En kopen van een game is geen optie?MedionAkoya schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:56:
[...]
Tja, om met cracks te gaan werken moet je voor al die games een crack gaan zoeken. werken met Windows 8.1 was de makkelijkste oplossing.
Nu ik eigenlijk nooit game en als ik wel zin hebt in een game, dan zoek ik wel de bijbehorende crack op. (hopelijk zit er dan geen virus op).
Eigenlijk mogen hier geen No CD-cracks besproken worden of toegejuicht worden.
Ik had al Simcity 4 gekocht (gekocht voor mijn laptop omdat die geen disk-lade had)
Trein?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Pas dan maar extra goed op wanneer je updates krijgt aangeboden. Ik spreek uit eigen ervaring; toen ik een maand geleden op het W10-systeem van mijn vader een "belangrijke update" melding kreeg heb ik die direct geïnstalleerd. Het updaten duurde verdacht lang en uiteindelijk bleek dat ik ongemerkt en ongewild W11 over W10 had heengezet. Een zeer geniepige manier van opereren van Microsoft, want nergens werd aangegeven dat ik naar W11 zou worden geleid...easyriider schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:03:
Zojuist m'n computer met W10 gestart en nog voor ik in de desktop was kwam er een scherm met de melding dat ik W11 kon installeren. Dat afgewezen, komen er nog twee andere schermen met de "voordelen" van W11 die ik moest afwijzen voor ik in de desktop kwam.
Dit had ik nog niet eerder gezien, wel een heel agressieve methode van Microsoft om W11 te pluggen, voorheen was er alleen maar een melding hierover in Windows-update.
Gebruik jij een Windows Pro versie?Philo Melos schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 17:50:
Afgelopen weekend een nieuwe NuC 12i5 geinstalleerd. Heb gewoon de harde schijven uit mijn vorige Nuc 7i5 overgezet.
Handmatig nieuwe netwerkdriver geïnstalleerd en nadien alle andere drivers automatisch bijgewerkt.
Toen geprobeerd Windows 10 weer te activeren. Ging gewoon goed! Moest ff inloggen op mijn ms-account, kreeg een vraag of ik nieuwe hardware had aangeschaft, en toen werd Windows 10 opnieuw geactiveerd. Erg netjes zeg! Had het niet verwacht en was al in de weer met Linux. Bespaart zo 1 hoop werk.
En als je eenmaal W11 draait, is het een kwestie van tijd tot deze ineens zeurt of je een MS account eraan wil koppelen.choogen schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:41:
[...]
Pas dan maar extra goed op wanneer je updates krijgt aangeboden. Ik spreek uit eigen ervaring; toen ik een maand geleden op het W10-systeem van mijn vader een "belangrijke update" melding kreeg heb ik die direct geïnstalleerd. Het updaten duurde verdacht lang en uiteindelijk bleek dat ik ongemerkt en ongewild W11 over W10 had heengezet. Een zeer geniepige manier van opereren van Microsoft, want nergens werd aangegeven dat ik naar W11 zou worden geleid...
[ Voor 5% gewijzigd door Mizgala28 op 25-01-2023 22:06 ]
Yep. Deed dat ut 'm ? (legale versie trouwens)
Moet iedereen zelf weten toch? Ik log ook niet graag in bij MS of Google. Liever niet als het niet hoeft.zetje01 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 01:18:
Je zou maar in moeten loggen op je MS-software met je MS-account.
The horror, the horror.
[ Voor 45% gewijzigd door Philo Melos op 26-01-2023 17:26 ]
Ook bij de Instellingen voor Meldingen en Acties?Mizgala28 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:05:
En als je eenmaal W11 draait, is het een kwestie van tijd tot deze ineens zeurt of je een MS account eraan wil koppelen.
Mijn moeder krijgt die melding steeds, en tegenwoordig krijg je blijkbaar alleen de keuze voor "herinner over 3 dagen" of inloggen met MS account (wat zij absoluut niet wil).
en de gebruikelijke tips om dat over te slaan werken niet, al getest namelijk
Als ik het goed heb is een Pro versie niet aan hardware gekoppeld. Wellicht dat het bij een OEM Pro versie anders is maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.Philo Melos schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 17:24:
[...]
Yep. Deed dat ut 'm ? (legale versie trouwens)
Nee niet op W11 Home blijkbaar, dit was namelijk het eerste wat ik deed zodat ik niet onnodig elke keer gebeld word erover.The_Doman schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:34:
[...]
Ook bij de Instellingen voor Meldingen en Acties?
onMSFT: How to completely remove the annoying "Let's finish setting up your device" message on Windows 10 and Windows 11
Sindsdien heb ik en vooral anderen geen dwingende popups meer wat betreft account maken op Windows 10/11.
Het was wel een oem pro versie. Voor €19,- gekocht. Afijn, ik ben er blij mee!EricJH schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:20:
[...]
Als ik het goed heb is een Pro versie niet aan hardware gekoppeld. Wellicht dat het bij een OEM Pro versie anders is maar dat weet ik zo niet uit mijn hoofd.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 9% gewijzigd door The-dragon op 16-09-2023 10:56 ]
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
ik klik telkens op "ja".Raven schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 11:11:
@The-dragon Even voor de zekerheid, je hebt wel op ja of nee geklikt?
Fractal Design Meshify S2|Intel Core i9-10900K|Asus ROG Strix Z490-E Gaming|32GB G.Skill Trident Z F4-3200 |Asus Rog Strix GeForce RTX 3080 OC|Samsung 970 Evo Plus 1TB|Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB|Corsair HX1000i|Samsung LC27HG70
Om CR2032 en andere batterijen goed te meten moet je dat doen met belasting.JaxTeller schreef op zaterdag 2 december 2023 @ 23:52:
Beide van deze Bluetooth-apparaten werden geleverd met Duracell cr2032 (knoopcelbatterijen). Ik heb de batterijen eruit gehaald en ze gemeten met een multimeter. Mijn multimeter gaf aan dat ze nog steeds op volle capaciteit zijn (3V). Dus ik ben er vrij zeker van dat het percentage dat Windows aangeeft onnauwkeurig is. Ben ik de enige of is dit iets bekends? Bedankt.
ah oke, dan is het wel heel apart. Dit Microsoft toetsenbord kwam met 4 duracell CR2032 batterijen en zou tot 36 maanden mee moeten gaan volgens Microsoft. De mijne is na 4 maanden al op 55% met minimaal gebruik. Als het een jaartje meegaat ben ik al blij, anders even microsoft berichten. Helaas kan ik het niet meten in het apparaat, geen ruimte daarvoor.The_Doman schreef op zondag 3 december 2023 @ 21:48:
[...]
Om CR2032 en andere batterijen goed te meten moet je dat doen met belasting.
Zo los meten met een multimeter zegt niet zoveel, de spanning kan helemaal instorten zodra je ze in het apparaat plaatst.
Ik heb dat zelf ook wel ondervonden.
Nieuwe cr2032 batterijen geven direct aan de multimeter wel ruim meer aan dan 3V (3,3~3,4)
Als er genoeg ruimte is kan je proberen de knoopcel te meten in het apparaat?
Google: CR2032 Voltage Measure
Verwacht MS nu echt dat de eindgebruiker gaat zitten spelen met partitiegrootte om dit te fixen0x80070643 - ERROR_INSTALL_FAILURE
Als u deze fout wilt voorkomen of wilt herstellen van deze fout, volgt u de instructies om de grootte van uw partitie handmatig te wijzigen om de WinRE-update te installerenen probeer deze update vervolgens te installeren.
Als u een voorbeeldscript wilt gebruiken om de grootte van de WinRE-herstelpartitie te vergroten, raadpleegt u De Windows RE Partitie uitbreiden.
Oscar Wilde
Had ik ook last van, dit heeft het verholpen:Raven schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:03:
Vanmiddag 2 pc\s met W10 tegengekomen die hier tegenaan liepen:
KB5034441: Windows Recovery Environment-update voor Windows 10, versie 21H2 e...
[...]
Verwacht MS nu echt dat de eindgebruiker gaat zitten spelen met partitiegrootte om dit te fixen, dat script loste het overigens niet op (paste niets aan) en dat blijkt bij meer mensen het geval. Ook mensen die de partitiegrootte (handmatig) hadden weten aan te passen bleven dit probleem houden....
Die was ik tegengekomen, dacht dat het PowerShell script op de site van MS hetzelfde deed, maar die gaf aan niets te doen, de exacte melding weet ik zo even niet meer.Arjantje72 schreef op zondag 18 februari 2024 @ 16:48:
[...]
Had ik ook last van, dit heeft het verholpen:
https://www.windowslatest...en-with-0x80070643-error/
Maar inderdaad van de zotte dat iemand als mijn moeder zoiets gaat zitten doen..
Oscar Wilde
Google -> https://answers.microsoft...41-4312-b0cc-811e818679f3OneDriveSetup.exe - Entry Point not Found
The procedure entry point GetUserDefaultGeoName could not be located in the dynamic link library
C:\Users\Raven\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\Update\OneDirveSetup.exe.
... en laat de nog steeds door MS ondersteunde LTSB 2016 nog in gebruik zijn er en der,The issue is that the update for onedrive is attempting to make a call to GetUserDefaultGeoName that did not get added to into until windows 10 version 1709. Hence the error.
Oscar Wilde
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq