Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:49
Mede-auteurs:
  • spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-05 19:47

spartacusNLD

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

Welkom bij het Windows 10 Discussie Topic! Dit topic wordt de komende dagen verder aangevuld.

Download de Windows 10 Fall Creator Update:
quote:

Inhoudsopgave

^
https://static.tweakers.net/ext/f/krNuGG1eAXiLOvHqAjL3AIsP/full.png

Wat is er nieuw?

De Windows start knop i.c.m. het startmenu is terug:

Het nieuwe Windows action center / actiecentrum:

Mogelijkheid om meerdere bureaubladen te gebruiken:

^
https://static.tweakers.net/ext/f/rOzu9itzqAtx9MYHhpaeqd7x/full.png

Windows 10 is vanaf 29 juli officieel te installeren.
Hoelaat windows 10 gelanceerd wordt kan je hier zien. Dit kan makkelijk via de onderstaande knop in windows 7 of 8:

Klik daarna op ‘Meld je aan voor de gratis upgrade’ in het app-venster. Voer je email adres in als je een bevestiging wil van je aanmelding. Daarna zal windows 10 naar je systeem gedownload worden en krijg onderstaande melding als de upgrade klaar staat voor je!

Installeren met een .iso bestand
Het is mogelijk te installeren via een .iso bestand want Microsoft hier heeft vrijgeven. Daarna voer je het .iso bestand uit op de pc die je wilt upgraden en je bent klaar

Let wel op! Het is niet mogelijk de installatiecode van je Windows 7 / 8 / 8.1 PC te gebruiken tijdens de installatie. De computer zal eerst via Windows 7 of 8 geupgrade moeten wordennaar Windows 10, hierdoor komt in je Microsoft Account te staan dat dit serienummer bij een Windows 10 PC hoort.

Een schone installatie is mogelijk nadat het bovenstaande is uitgevoerd.
In Windows 10 zoek je in het menu instellingen naar het tabblad bijwerken en beveiligen en dan ga je verder naar ''Deze pc opnieuw instellen''. Klink daarna op ''Aan de slag''. De rest wijst zich vanzelf.

^
https://static.tweakers.net/ext/f/cJTigYLZy8oFkCTuYFCE7cOK/full.png

Kan ik Windows 10 op elk toekomstig systeem installeren?
Deze vraag in een webchat gesteld aan MS. Ik kreeg het volgende antwoord:

Meer informatie over key's van microsoft in de rest van het chatgesprek:

spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Als ik de hardeware verander van mijn systeem vervalt mijn gratis upgrade dan?
Het antwoord hierop staat hier: https://answers.microsoft...-9444-c94ae57ecc7c?auth=1

Alles is te klein / te groot?
Rechtersmuis op bureaublad -> beeldschermeigenschappen
https://i.imgur.com/ZzOF7uT.png
&

Daar alles even op 100% zetten :)

Welke settings moet ik aanpassen om mijn privacy beter te beschermen?
Bekijk deze guide op reddit: https://www.reddit.com/r/...able_data_logging_in_w10/

Nog een guide: https://fix10.isleaked.com/

Hoe krijg ik mijn startmenu minimalistisch?
Volgens deze guide je krijgt het volgende startmenu:

ik wil dat de knop ''verkenner'' naar ''mijn pc'' gaat i.p.v. ''snelle toegang''
Hoe dat werkt vindt je hier: http://www.howtogeek.com/...e-explorer-on-windows-10/

Hoe zet ik WiFi-Sense uit?
Volg deze guide: http://www.pcworld.com/ar...nse-password-sharing.html

Hoe pas ik de achtergrond van het inlogscherm aan?
Volg deze guide: http://www.howtogeek.com/...background-on-windows-10/

^
https://static.tweakers.net/ext/f/26O1kw3E8reaV0truqPcgQzp/full.png

Video's

^
https://static.tweakers.net/ext/f/tIZ7OdXQ2ZskJMRiuB2qOAVF/full.png

Heb je tips en/of aanvullingen? Laat het dan even weten... dan vullen we dit topic aan. Ook als je mede-auteur wilt worden, doe mij even een DM. :+

Meg wijzigde deze reactie 17-10-2017 19:51 (68%)
Reden: Fall Creator Update toegevoegd aan startpost.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• spartacusNLD
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:00:
Nog een idee om dan ook maar een licentie-topic aan te maken om al het gewauwel of je wel of niet recht op upgrade hebt, kwijt te zijn?
heel makkelijk:

de rest: pech :w

spartacusNLD wijzigde deze reactie 28-07-2015 22:03 (3%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• spartacusNLD
Kon het niet laten :+ bron

wel goed om te zien dat de topics nu goed lopen.. :)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 28-07-2015 22:27 (22%)

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• spartacusNLD
wait for it
quote:
Martinspire schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:32:
Wut?
http://www.rtlnieuws.nl/n...d/morgen-ie-er-windows-10

[...]
Dat is toch gewoon uit te zetten? Pff slecht staaltje journalistiek
slecht hoor deze bangmakerij :z

spartacusNLD wijzigde deze reactie 28-07-2015 22:36 (69%)

• Quad
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 07:16

Quad

Selectief doof

quote:
MarcoC schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:55:
[...]

Ja, bij personaliseren kan je aangeven of de taakbalk ook een kleur moet krijgen.
Klopt maar dan veranderd dus ook de achtergrond van Start e.d. En dat hoeft dan weer niet.

Ik heb geen schoonmoeder, maar een trouwma. ✓✓
Have you tried turning it off and on again? ✓✓
Ik ben niet raar, ik ben alleen heel bijzonder. ✓✓

• spartacusNLD
quote:
Quad schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 22:57:
[...]
Klopt maar dan veranderd dus ook de achtergrond van Start e.d. En dat hoeft dan weer niet.
[afbeelding]
iets naar beneden scrollen

• Ultimo
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 14-05 15:51

Ultimo

De enige f*cking echte!

Nou om maar verder te gaan waar ik gebleven was.
De build die ik gebruik en een aantal tweakers nu, die in het verborgen BT mapje stond van mijn windows 8.1 pro installatie. (welke een upgrade naar 10 gereserveerd had al geruime tijd)

Lijkt eigenlijk verrekte veel op de RTM build...

Het lijkt me dat als deze build daadwerkelijk windows10 moet zijn, er geen rings meer zouden zijn?

Ultimo wijzigde deze reactie 28-07-2015 23:49 (12%)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

quote:
toikinn schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:34:
Kan ook nergens terugvinden dat de Nederlandse versie van Windows 10 geen Cortana heeft.
Nergens??

Add and message me on XBL for FM7 or DIV2: OctagonQontrol

• SkyStreaker
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:17

SkyStreaker

Taz no like water!

Even voor de duidelijkheid, als ik dit dus gebruik:
code:
1
2
sc stop DiagTrack
sc delete DiagTrack

Dan stop ik dit:

Heb ik dat correct of mis ik nog iets? Ik stuur liever dus 0,0niksniet naar MS qua gegevens (of in ieder geval minimaal zoals slechts hardware- en software configs - ik weet niet exact wat "basis" inhoudt)

SkyStreaker wijzigde deze reactie 29-07-2015 09:45 (4%)

Blizzard: Tekknician#2871 MTGA Direct: SkyStreaker#18517

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:29

Long Term Service Branch is dan de traditionele versie en de tegenhanger hiervan is de Features on Demand versie?

Laat maar...staat in "het andere topic"...
[Windows 10] Installatie en Upgrade Uitdagingen

Bedankt Oaquasis...

kraades wijzigde deze reactie 29-07-2015 10:56 (35%)

Donate ETH

• cazzie
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 06:23

"You have choosen to install Windows 10 using a different language then you are currently using"

Mijn huidige windows systeem is engels, de installer is engels en ik wil graag engels behouden !

control alt oeps deleted

N.a.v.
quote:
Raven schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 20:54:
Ik wil degene die deze 2 apps heeft gemaakt een flinke Gibbs-slap geven:

Zelfs als ik handmatig alle resten (files en reg-keys) verwijder, blijven die 2 dooie shortcuts staan :(
maar een full factory reset gedaan, na de vele upgrades leek mij dat toch wel even verstandig om eventuele achtergebleven foutjes weg te werken. Helaas zijn een aantal (alleen met PowerShell te verwijderen) apps die ik had verwijdert weer teruggezet :/ , maar de dooie shortcuts lijken weg te zijn. Dat daar een full reset voor nodig is :|

Ondanks de full reset, is de wallpaper wel bewaard gebleven :o :D

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Quad

Quad

Selectief doof

quote:
ThePrutser schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 12:59:
Ik en mijn collega hebben zojuist mijn Windows 8.1 Enterprise geupgrade naar Windows 10 Enterprise. Mijn eerste ervaring is dat Windows 10 wat sneller en "snappier" reageert en dingen start dan Windows 8.1.

Echter ben ik ookal tegen een eerste merkwaardigheid aangelopen; ik kan mijn command window en powershell window niet vebreden en mijn collega wel... ik kan dus ook niet verkleinen/vergroten met die diagonale pijltjes die je krijgt als in in een hoek van een window gaat staat, deze verschijnen gewoon niet. Ik kan het scherm, zoals vroeger, wel verlengen van boven naar beneden.

Iemand anders tegen ditzelfde aangelopen?

Voila. ;)

• yukhoc
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 18-05 17:49
quote:
Jirachi schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 13:38:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zou je kunnen uitleggen waar ik het dan precies kan veranderen? Kan het in de eigenschappen niet vinden.

yukhoc wijzigde deze reactie 29-07-2015 13:46 (16%)

• xinix03
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 09:35
Heren Experts,

Ik heb een vraag over het veranderen van de zoekengine in Edge.

Ik heb exact gedaan zoals hier beschreven en warempel dat lijkt gelukt.
alleen wanneer ik nu een zoekopdracht op de adresbalk tik dan krijg ik:

Met bing is het geen probleem, dat werkt prima maar ik heb wel een probleem met bing..

Hulp 8)7

Tnx.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ghostman
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 22:11
quote:
ri0ta schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 15:36:
[...]

Wellicht vreemde vraag; maar waar kan je handmatig de drivers updaten voor windows 10?
Even je laptop opzoeken bij de website van de fabrikant daar kun je de drivers vaak vinden.

Zie hier bijvoorbeeld mijn driver instellingen voor mijn touchpad. Als ik "Three/Four Fingers" aanzet heb ik die gestures.

Klik voor groot

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

• kraades
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 09:29
Ik draai tegenwoordig alles vanaf VHDX files.
Nu zie ik er ook een VHD file bij staan:

Ik vraag mij dan alleen af: waarom een VHD (Generation 1) en geen VHDX (Generation 2) disk???

kraades wijzigde deze reactie 29-07-2015 16:07 (3%)

Donate ETH

• kevinkrs
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-05 21:21
quote:
Gevonden, stond verstopt in de nieuwe instellingen applicatie

• mrc4nl
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 09:30

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik erger mij aan het feit dat de titelbalk een taskbar zwarte text houden als je een zwarte achtergrond hebt. dit erg moeilijk te lezen.

In windows Vista was diit een stuk beter geregeld, heb ik altijd een mooi OS gevonden, zag er ook modern uit. en gewoon witte text.

mrc4nl wijzigde deze reactie 29-07-2015 17:08 (9%)

Ora et Labora | Life is a Cycle of choices | Dingen gebeuren niet, ze overkomen je | 今日もいい日でありますように

• 961
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 30-03-2018
Yo, ik heb met een paar Windows 10 Pro clients en een Windows TP2 Server een domein opgezet op justwantto.be

Dit ging makkelijk. Tot zover mijn ervaring.

• Luapper
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-05 00:08
Installatie vlekkeloos verlopen, daarom nu hier.
Ik een clean install doen en twijfel tussen twee opties.
A) Of de .ISO op een stick knallen en dan van daaruit de installatie nogmaals doen (key opgeslagen), of B) via systeemherstel -> deze pc opnieuw instellen -> wis alle bestanden doen.

Bij die tweede optie krijg ik dit scherm

Bedoelt hij nou dat hij hem terugzet naar w8.1? Of dat hij die oude meuk eraf knikkert?

"en wordt de vorige versie van Windows teruggezet."

Ik vind het een vrij ambigu bericht.

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 08:29

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Ik heb zelf geen last gehad van windows.OLD map, maar wel dat programfiles is blijven staan, waarin ik een game (Team Fortress 2) in had staan. 1 voordeel ik kon gelijk mijn game starten.

ik draai nu paar uurtjes met Windows 10 en ik ben tot dus ver zeer verrast hoe goed het allemaal in elkaar zit.
Ja ze doen veel in de cloud, maar dat is ook na wat tweaks uit te schakelen (ook al tijdens de installatie van Windows 10)

Start menu
Zoals bekend is de Start menu terug en een goede combinatie tussen windows 7 en windows 8.
de tegels zijn voor mij nu een stuk beter te gebruiken. Nooit een echte fan geweest van de full screen "metro" interface.

Xbox
Tijdens het gamen of zelfs het openen van een app, kan je met Windows + G de gameroverlay starten en kan je makkelijk screenshots maken en gameplay opnemen. Dit is precies wat de Xbox One al kan en dat is nu ook beschikbaar op PC. Leuk.

Edge
Je kan nog steeds Internet explorer gebruiken (deze staat nog steeds standaard geinstalleerd, maar goed verborgen) maar Edgde is toch de nieuwe browser. Verbruikt minder geheugen als Chrome (browser die ik normaal gebruik), maar heeft nog wel een paar problemen.
1 ) Ik heb last van onscherpe letters (zoals op Tweakers) en dat is vrij irritant aan mijn ogen na een bepaalde tijd.
2) Bing.com zoek en nog geen mogelijkheid om voor Google te kiezen
3) nog geen plugins, maar deze komen er later zeker bij (ik mis adBlock)

Ik heb een screenshot gemaakt van Edge en de tekst gemakkeerd wat er zeer onscherp uitziet.

Volgens mij niet echt te zien, maar sommige letters worden dikgedrukt

Agenda,Email
Nooit gebruikt in Windows 8, omdat het een full screen app was. Nu in Windows 10 is dit niet meer zo en zie ik ook sterke verbeter punten.
Ik heb mijn gmail al lekker gekoppeld en mijn outlook mail en dat werkt allemaal prima.
Echter moet ik nog kijken of er meer kleur instellingen mogelijk zijn in de agenda. (ik kom kleuren tekort haha)

Windows of Tablet ????
Eerlijk is eerlijk het ziet er allemaal strak uit en ik krijg meer het gevoel dat ik op een tablet zit te werken dan op een PC en dat is een GOED teken in mijn beleving. Alles is overzichtelijk en je hebt toch de vrijheid van de PC en de eenvoud van een Tablet. Dit komt door de Apps in het start menu. Notificaties aan de rechterkant etc. Ik ben zelf een programmeur en niet zozeer een systeembeheerder die veel met rechten, profiles etc bezig is, dus daar kan ik geen oordeel overgeven in mijn eerste ervaring.

Ze moeten nog de puntjes op de i zetten
Alle standaard apps (email,agenda,Groove media player, Edge, Windows explorer) hebben een nieuwe strake Flat icon gekregen. Echter Taakbeheer, Paint, knipprogramma en notepad is ongewijzigd, terwijl dat toch echt een microsoft applicatie is. Deze keuze begrijp ik totaal niet.

Taakbalk en bureablad
De taakbalk onderin heeft naar mijn idee, iets te kleine icoontjes, deze mochten van mij wel wat opgeschroefd worden. Icoontjes op je bureaublad hebben zoveel ruimte tussen de icoontjes zitten, dat ik gewoon niet normaal. Daar kan nog een hele icoon onder.

Ook is er een bug/fout dat je soms niet ziet in de taakbalk welke scherm je open hebt staan. je ziet alleen een dunstreepje, maar welke nu gefocused is, is niet duidelijk. (dit gaat soms mis)

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Mintvis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 14-12-2018
quote:
MrDrako schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:13:
Weet iemand toevallig hoe je de verkenner direct naar 'deze pc' laat gaan ipv 'snelle toegang'

En chrome werkt hier prima, ook op google maps :)
In explorer: view > options > open file explorer to: this pc

Hier mijn eerste ervaring met Windows 10:

Start menu is gewoon helemaal kapot, soms is de gehele linker kolom weg, icoontjes zijn maar half etc. Verder een aantal crashes gehad van oa Clover en Thunderbird, maar verder werkt alles prima.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online

anandus

анандус

quote:
Wouter schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:56:
[...]

Ik ben blijkbaar ook blind. Geen optie gezien om het zonder MS account te doen.

'); DROP TABLE users;--

• Heerst
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 14-05 15:39
quote:
X2X2X schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:59:
Heb na de update naar W10 last van wazige tekst in een aantal programma's. (o.a. uTorrent)
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem?
Ik heb de schaling al op 125% gezet en ClearType uitgeschakeld maar dit heeft niet geholpen helaas.
Disable scaling on high DPI settings instellen op de .exe's van de betreffende programma's.

In W8 was dit voor mij altijd op te lossen door 'choose one scaling level for all displays' aan te vinken maar die optie lijkt te zijn verdwenen. In sommige Windows-vensters blijft de tekst nog wazig. Voorlopig teruggeschakeld naar 100% scaling i.p.v. 125%

• Pykow
  • Laatst online: 08:29

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Tja mijn gebruikers map is inderdaad ook Angel ipv Angelo . handig is anders. Gelukkig verwijs ik er niks na, maar hoop niet dat er meer van dit soort gekke dingen aanwezig zijn.

Moet toch eens kijken of onze software goed omgaat met Windows 10. Denk bijvoorbeeld aan het ophalen van de TEMPFILE of het maken van Excelbestanden. (al verwacht ik verder geen problemen)

ps. Ik ben altijd gewend om een scherm te slepen naar links of naar rechts, zodat de gehele linker of rechterkant gebruikt wordt hiervoor.
Dit kan nog steeds met de Windows toets + pijltjes toetsen, maar met de muis is dit niet meer mogelijk.
je krijgt dan steeds aan de andere kant een suggestie om een programma ernaast te openen.
is dat ergens uit te schakelen ?

Hieronder een voorbeeld (Linkerkant wil ik niet zien)

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

Ik ben even de weg kwijt. Ik heb Windows 10 geïnstalleerd, via de gratis upgrade. Ik heb Visual Studio 2015 RTM geïnstalleerd en nou zegt VS bij een UWP app dat ik Visual Studio moet upgraden 8)7

Dit zegt mijn registry:

BuildLab: 10240.th1_st1.150717-1719
BuildLabEx: 10240.16393.amd64fre.th1_st1.150717-1719
CurrentBuild: 10240

Is dit nou de RTM of gooit Insider zijn nou weer roet in het eten? Microsoft zegt dat je Windows 10 RTM moet hebben om in Visual Studio 2015 RTM UWP apps te kunnen maken en beide heb ik volgens mij, inclusief de laatste SDK...

Edit:

Visual studio is blijkbaar op zoek naar de SDK van 10166 voor mijn UWP app. Ik denk dat ik dit op kan lossen. Wordt vervolgd...

Swerfer wijzigde deze reactie 30-07-2015 00:47 (16%)

Surface Pro LTE | Microsoft Lumia 950XL (ja nog steeds ja) | Surface 1 | Surface 2

• outlandos
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-05 21:41
In de app store (wat is dit eigenlijk voor een onzin, een app store op de PC?) krijg ik bij het downloaden van ongeacht welke app een foutmelding. Hij blijft haken op Licentie ophalen.. en dan komt er deze foutmelding uit: 0x803f7003

Ik heb alles wat ik op internet erover heb kunnen vinden al geprobeerd, inclusief het programmatje Fiddler4.

Update: in het ''meldingen'' scherm kreeg ik net een bericht dat het maximum aantal devices rearched was, maar dat lijkt me toch sterk:

Daarnaast, maar minder belangrijk: elke keer als ik op updaten druk komt er een app tevoorschijn genaamd VCLibs 12, telkens update ik die app maar toch blijft hij terugkomen...

outlandos wijzigde deze reactie 30-07-2015 00:59 (27%)
Reden: zie update

• 961
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 30-03-2018
quote:
Brasi schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 07:48:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem met mijn logitech toetsenbord (oud beestje). Mijn tekens zijn allemaal anders, ik moet nu bijvoorbeeld '*' typen als ik '(' nodig heb. Lijkt wel of alles een plekje is opgeschoven :S

Via de logitech site wordt ook aangegeven dat voor mijn product geen drivers beschikbaar zijn? Of moet ik dat setpoint installeren?

Anders is het een goede reden voor een nieuw toetsenbord 8)
Je toetsenbordtabel staat niet goed ingesteld als ik dit zo lees. Fix het zo:

• lifeguard
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-05 19:28
quote:
Magikdekay schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:45:
[...]

Inderdaad!! Thanks, nog niet goed wakker :)

Toevallig ook een idee hoe je in Edge een toolbar onder weblink krijgt met je favorites in ?
Nog steeds niet goed wakker?

Staat gewoon onder je instellingen. Kan niet missen.

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

Suicyder

31gaming.nl

Hier blijft de issue hetzelfde.

PC prima, andere PC prima.
Samsung laptop, een nogo.

Ik kan de issue niet vinden, system reserved is groot genoeg, execute bit staat prima in de BIOS, de hardware specs zijn voldoende (ook volgens de update tool). Er is genoeg ruimte voor de installatie.
Enige wat ik me nog in kan denken is een driver issue of dat samsung stiekem een secure boot in de BIOS heeft zitten waar ik niet bij kan.

Ik ga nog even door klooien, net UEFI boot mode uitgezet. Herkansing :9
Het ZAL uiteindelijk lukken 8)

edit:
Tijdens insider preview was dit al zo. Ook USB/DVD clean installs starten niet.
Op dit moment bezig met upgrade vanaf W7

Suicyder wijzigde deze reactie 30-07-2015 09:22 (8%)
Reden: extra info

• tjtristan
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 25-02 12:24
Ik snap niet dat deze dingen nog in een nieuw OS uit 2015 kunnen zitten:

Wie gaat er anno 2015 nog een driver van een floppy af installeren? Toch blijft die standaard naar A:\ wijzen.

http://specs.tweak.to/15535

• 187449
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
kan je ongebruikte (vreemde) systeemfonts uit W10 verwijderen ?

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

quote:
spartacusNLD schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:51:
*O* *O*

net super gesprek gehad in de webchat.. niet het antwoord wat ik graag gehoord had maar het is wel duidelijk nu :) ik ga de screenshots zo posten..

Aanhouder wint dus _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• spartacusNLD
Wall o Text incoming :o Het licentie probleem is nu opgehelderd.. vooral dat einde ook.. windows 10 gratis upgrade zit dus aan je hardware gekoppeld.. ga je iets anders kopen (ander systeem) dan moet je dus dokken (als het gratis jaar voorbij is)

d:)b d:)b d:)b d:)b d:)b voor MS webchat.. allemaal lezen voordat je gaat posten dan komt het goed :+

spartacusNLD wijzigde deze reactie 30-07-2015 13:06 (28%)

• skaylars
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-04 12:00
Heren.

Ik heb het probleem dat op mijn W10 bureaublad mijn icoontjes heel ver uit elkaar staan. Ik wil dit dichter en uitgelijnd bij elkaar hebben, hoe krijg ik dit voor elkaar.

Ik heb ook op een laptop nu W10 en die heeft niet dat probleem.

Bij voorbaat dank

skaylars wijzigde deze reactie 30-07-2015 14:00 (3%)

Mijn iRacing profiel

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-05 19:11

Heel bijzonder :+

Specs btw: i5 2500k, 8gb ram

Montaner wijzigde deze reactie 30-07-2015 14:01 (20%)

• skaylars
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-04 12:00
Heren.

Ik heb het probleem dat op mijn W10 bureaublad mijn icoontjes heel ver uit elkaar staan. Ik wil dit dichter en uitgelijnd bij elkaar hebben, hoe krijg ik dit voor elkaar.

Ik heb ook op een laptop nu W10 en die heeft niet dat probleem.

Bij voorbaat dank

skaylars wijzigde deze reactie 30-07-2015 14:05 (3%)

Mijn iRacing profiel

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 20-05 19:11
quote:
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:04:
[...]

Wanneer ik sorteer, gaat dat per groep. Zo heb je een groep applications en Windows services. Had het eerst ook, groot vraagteken totdat ik deze groepering opmerkte en bij de Services aankwam; in mijn geval hing de AV constant.
Nee, kan niets ertussen vinden wat dit zou veroorzaken. Bij details is de cpu use gewoon 0-1%...
quote:
Jean Paul schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Heb je een third party AV draaien? Zo ja, doe die eens verwijderen (in safe mode anders)..
Ook niet. Heb ook al Windows defender uitgezet. Zelfde resultaat.

Montaner wijzigde deze reactie 30-07-2015 14:07 (22%)

• MAX3400
  • Nu online

MAX3400

quote:
trix0r schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:06:
[...]

Nee, kan niets ertussen vinden wat dit zou veroorzaken. Bij details is de cpu use gewoon 0-1%...

Snap het sowieso niet; er draaien ook nog 2 VM's op de achtergrond met elk 4GB RAM en 1 vCPU. En je ziet het; meer dan dit is het op mijn werkstation niet qua belasting.

• Msi92
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 27-03 17:26
Ik kreeg steeds deze error wanneer ik een game start, iemand ervaring mee? (overigens voor meedere games dit is een voorbeeld)

Msi92 wijzigde deze reactie 30-07-2015 14:30 (16%)

• Scripted
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-05 23:47
quote:
MisterChaoSs schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:18:
[...]

Kan je mij vertellen hoe je dit aan de praat hebt gekregen? Bij mij zegt hij nog steeds dat de " region not supported" is. Ik heb de volgende instellingen:
- Region: United States
- Language: English (United States) Windows display language, speech en handwriting gedownload
- Speech: English (united States)
Om het werkend te krijgen moet je mogelijk een aantal instellingen wijzigen.

Om dit te doen, ga dan naar het configuratiescherm en zoek op Regio(n) in het zoek vak rechtsboven.

Klik vervolgens op regio(n), en verander de volgende:
• In het tabblad "Indelingen", stel het formaat in als Engels (United Kingdom)
• In het tabblad "Locatie", stel de thuislocatie in als United Kingdom
• In de "administratieve" tab, stel de Current System Locale in op Engels (United Kingdom)

Zorg er daarnaast ook voor dat het Engels (United Kingdom) is ingesteld als uw primaire scherm taal, anders zullen geen van de bovenstaande veranderingen werken.

Als je deze Taal niet hebt geïnstalleerd ga dan naar configuratiescherm en zoek op (Voeg een taal) of (Add a language) en klik er knop. Installeer in dit scherm Engelse taal en zorg dat deze zo staan ingesteld als de afbeelding hieronder.

Daarnaast moet je ervoor zorgen dat Cortana je mag leren kennen.
Ga naar het configuratiescherm en klik op privacy en daarna naar speech, inking & typing.

Klik dan op Get to know me.

Daarnaast moet je ook met een Microsoft account ingelogd zijn en niet met een locale account.
Ga naar het configuratiescherm en klik op Accounts en daarna zit je in Your Account.

Zorg er hiervoor dat je ingelogd bent met je Microsoft account en dat je de mogelijkheid hebt te switchen naar een locale account, dat betekend dat je ingelogd bent met een Windows Live account.

Herstart nu voor de zekerheid je pc, als het goed is zal nu ook get login scherm Enzo in het Engels staan.

Daarna moet je naar Cortana en de juiste instellingen aan zetten.

Dat zou het moeten zijn zover ik weet.

• WDHBGS
  • Registratie: oktober 2011
  • Nu online
Hallo allemaal,

Ik heb succesvol Windows 10 Pro op mijn Dell Latitude E5510, maar op mijn Acer TravelMate 7730 met 200 GB over op de C-partitie krijg ik dit: .Het betreft een dualboot confuguratie met Windows 7 Ultimate en Ubuntu (op een andere partitie).
Het lukt nog steeds niet. Ik ben ingelogd als Administrator op het domein.

EDIT: Er staat we kunnen niet bepalen of de PC wel voldoende ruimte heeft om Windows 10 te installeren.

Groetjes, WDHBGS

WDHBGS wijzigde deze reactie 30-07-2015 18:55 (10%)

• Rin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 27-01 22:42
quote:
Rin schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 20:19:
Windows 10 upgrade heeft mijn windows flink verkloot. Namelijk mijn user account die nu constant file system errors toont zodra ik een functie uitvoer waarvoor UAC vereist is. Dit heb ik met Windows 8.1 ook ooit meegemaakt en dit heb ik kunnen kunnen fixen met een registry wijziging. Maar deze werkt nu niet meer.

Heeft iemand hier ervaringen mee en een idee hoe ik dit kan fixen?
Meer informatie betreft de melding

De enig emanier hoe ik het nu kan omzijlen is met een 2de admin account UAC even uit zetten zodat ik me PC normaal kan gebruiken. Maar dit is niet erg bevoordelijk voor de veiligheid. De andere account heeft dit probleem overigens niet.

Is er anders een manier om echt exact de settings en files van 1 account te clonen naar een ander?

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 20-05 11:12
Beetje jammer dat het eerste wat ik zag na het opstarten een error was, maar gelukkig was dat eenmalig.
quote:
Yonix schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:30:
Zijn er meer tweakers die last hebben van Windows 10 die traag opstart en herstart? :S Windows 8.1 zat ik binnen enkele seconden in Windows en nu, met Windows 10, duurt dit bijna een hele minuut!
Ja, het lijkt wel weer alsof ikgewoon terug ga naar het pre-SSD tijdperk. Ook uit slaapstand: zit eerst een paar seconden tegen een zwart scherm aan te kijken, waar dit bij W7 echt direct het login scherm was.

Als het eenmaal is opgestart voelt het ook een stuk stroperiger dan W7 bij mij; start menu heeft toch een paar tiende seconde nodig om omhoog te komen bijvoorbeeld (hoewel ik ook nog op een antieke T4500 laptop werk :) ). Met een paar tabs open in Chrome of Edge zit ik al op 50%< CPU gebruik. Dit lijkt echter te komen doordat Windows na een hele dag werken nog steeds aan het indexeren is :+ Ook al zit er maar een half volle 256GB SSD met enkele tientallen GBs aan documenten in de laptop.

Hopelijk is dat indexeren zo afgelopen en gaat het wat beter dan. Ik heb de preview de eerste maand dat deze uit was toen gedraaid in een schone installatie en die leek niet trager dan W7.

Trouwens, ik kan de tiles niet uit het startmenu krijgen. Moet je eerst alle tiles verwijderen voor dat kan?

• Quad

Quad

Selectief doof

quote:
GerCor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 21:35:
[...]

Als je eenmaal een snelkoppeling op je desktop hebt en je wilt die verplaatsen naar het startmenu dan wil het niet. Ook geen menu voor kunnen vinden.
Klopt, maar als je die snelkoppeling in die map plaatst welke ik opnoem, dan werkt het wel.
Dan kan je in de alle apps lijst rechtsklik -> In start plaatsen.

Quad wijzigde deze reactie 30-07-2015 21:46 (13%)

• spartacusNLD
quote:
GerCor schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 22:49:
[...]
Ik dacht in het chatgesprek dat iemand hier had met een MS medewerker. Maar het nieuws en alles wat er geschreven wordt over W10 gaat zo allejezussnel dat het bijna niet bij te houden is.
Dat was ik, Zie mijn chatverslag hier:

spartacusNLD in "[Windows10] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Heb het ook even toegevoegd aan de topicstart mocht iemand het ooit nog willen nalezen.

belangrijkste is dus dit:

En dat iedereen de zelfde key heeft maakt ook niks uit want je key zit vast aan het systeem wat je nu gebruikt. Een nieuw systeem bouwen en je key meenemen vanuit je huidige systeem heeft dus geen zin.

spartacusNLD wijzigde deze reactie 30-07-2015 23:06 (33%)

• spartacusNLD
quote:
Feroz schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:09:
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe laptop die 2 weken oud is naar Windows 10 geüpgraded. Ik had er nog helemaal niks mee gedaan, omdat ik juist op de upgrade zat te wachten. Ik merk wel dat de software van ASUS zoals face-id en gesture niet meer werken. Raar dat ze die dingen nooit hebben lopen testen de afgelopen maanden.

Ik heb nu nog alleen Google Chrome erop geïnstalleerd, maar alle websites worden zo klein weergegeven. Weten jullie waaraan dat kan liggen. Ik kan wel de pagina's zoomen naar bv. 125%, maar dit zou toch eigenlijk niet bedoeling moeten zijn. Iemand een tip hierover?
rechtersmuis op bureaublad -> beeldschermeigenschappen
http://i.imgur.com/ZzOF7uT.png

of

daar alles even op 100% zetten :)

• downcom
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-04 16:48
quote:
Morrar schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 01:42:
[...]

Bleek dat Cortana weer eens gecrashed was :P Kan nu inderdaad wel zoeken op programma's, dus dat scheelt.

Verder vind ik Windows 10 wel een vooruitgang t.o.v. 8 / 8.1, mede vanwege het Start menu en het verdwijnen van "features" zoals de Charms bar. Maar nog steeds zitten bijvoorbeeld de settings verspreid over allerlei schermen. Open bijvoorbeeld eens Windows Defender en klik op Settings; ga je ineens naar het nieuwe configuratiescherm. Daar is toch niet echt over nagedacht; bouw dan heel defender in het nieuwe configuratiescherm... Ook de links in het nieuwe configuratiescherm die dan ineens settings openen a la Windows 7 en eerder (vb. configureren van netwerk adapter).

Of kleine zaken; bijvoorbeeld de menu items in de verkenner. De woorden in het menu klappen de ribbon uit, maar File is blauw en klapt ineens een menu uit; waarom dat verschil? Of simpele zaken zoals iconen; de meesten zijn plat / 2D, maar anderen hebben dan ineens weer een 3D effect / perspectief...

Maar goed, het zal wel wennen. Ben wel met je eens dat het allemaal lekker vlot draait.
Ik zit nog iets te vaak met mn muis in de rechter bovenhoek wachtend op de charmbar en dan direct richting zoeken en hoppa ik heb de app die ik nodig heb, je weet immers de naam waarom zou je dan letterlijk gaan zoeken in een waslijst van apps :P

Dat hele Ribbon heb ik nooit begrepen. Het is nu zo'n kermis van kleuren en drukte waardoor het imo voor een leek juist moeilijker word, wat is er mis met een gewoon dropdown menu?

Als ik me niet vergis is deze design keuze gekozen om het voor touchapparaten makkelijk te houden. Maar het is alsnog een gepriegel :X

[Oranje] Wat simpele voorbeelden, waarom ga je uitleggen waarvoor een tab bedoeld is dat leer je toch gaande weg en dan helemaal in die lelijke kleuren die afbreuk doen aan de GUI.

[Groen] Kijk de boel "opvullen" kunnen we allemaal maar eenmaal je kunt de indeling dus kiezen door een apart breed menu. Wat eigenlijk vreemd is want het item ernaast Sorteren op (met een jawel dropdown) selecteer je net zo vaak ;)

Dat hele ribbon is eigenlijk alweer gedateerd en past zoals je zelf al aangaf totaal niet bij de rest.

gelukkig pakken ze het bij de Windows phone nu wel direct goed aan en word zo ver ik kan zien op mn 925 direct alles mee genomen.

PC: i7 6700k (4.7GHz) / MSI GTX1080 Seahawk X / 4x 8GB Kingston HyperX DDR4 2666MHz / Asus Maxiumus VIII Hero / 512GB Samsung 850 Pro / Corsair Straffe RGB / Razer Deathadder Chroma | NAS: Synology DX1512+ (16TB Raid5) + DX513 (10TB Raid5)

Iemand enig idee waar dat kleine ronde dingetje op het actiecentrum icoon naar verwijst? Ik zie namelijk geen meldingen staan :S

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Heeft iemand al de registry key gevonden waarmee je dit uit kunt zetten?

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• Quad

Quad

Selectief doof

quote:
SChief schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 11:41:
Ben ik nou de enige waarbij Windows 10 nog steeds DirectX 11.1 aangeeft ipv 12? :+

* gaat in een hoekje zitten.
Denk het
http://i.imgur.com/XOuUOlO.png

• S_Chief
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
quote:
Hé, da's niet tof.

http://static.tweakers.net/ext/f/29ikV4hdxy2NLBN3LWlxmSs0/full.png

S_Chief wijzigde deze reactie 31-07-2015 11:49 (17%)

You save everyone, but who saves you?

• Korben
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15-05 06:38

Korben

() => {};

quote:
https://i.imgur.com/vn48hyE.png
Geen van beiden, maar geen 12. :?

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?

• Mrjraider
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 22:58

Mrjraider

De mannelijke zuster

Veel screentjes over DX 11.1/11.2 Hier gewoon DX 12
https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Knipsel.PNG

At the end of the line a survivor will be born

• The_Worst
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:48
https://i.imgur.com/IsR1TUz.png

:Y)

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Tachyon
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Tachyon

pop the glock

Unreal Tournament 2004 doet het hier niet meer in Fullscreen Mode:

Heb al allerlei compatibility-settings geprobeerd. Lijkt een DX12-issue. Andere (oudere) games draaien allemaal wel.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

quote:
edonkey-boy schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:06:
[...]

probeer deze 4k YouTube stream eens dan : YouTube: Actual Shooting 4K Video of Panasonic New 4K Camcorders: WX970/WX979/WX979M/VX870/VX878/VX870M en wel in 4k afspelen dan he.

lees dit linkje maar : http://www.anandtech.com/...ia-releases-35284-drivers

WDDM 2.0 is in development, op dit moment WDDM 1.3 voor Fermi/Kepler kaarten,kijk maar met dxdiag.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/65281313/Knipsel.PNG

Ik heb weliswaar geen High End hardware maar het functioneerde beter in Windows 8.1 in dat opzicht.

Dat filmpje is te doen, momenten met veel gehaper maar ook momenten dat het feilloos functioneert. << is met meerdere filmpjes. Zal eens even een onderzoekje starten :9

Mrjraider wijzigde deze reactie 31-07-2015 16:20 (12%)

• Quad

Quad

Selectief doof

quote:
mrjraider schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 16:32:
[...]

Open ik datzelfde filmpje in Edge dan hangt mijn CPU op 45% maar normaal afspelen ho maar. Ik heb in Edge al issues vanaf 720p. Ik vermoed dat het een driver kant van mij is omdat ook mijn AMD Catalyst Control Center foetsie is |:( :?
Hier is het in Chrome lekker aan het stotteren, in Edge gaat 4K super smooth.

Misschien wat stats:

• Lex2
  • Laatst online: 19-05 19:10

Lex2

Fotografieliefhebber

Nog even door over die nieuwe standaardbrowser, Edge: Als je op een tabblad klikt en naar buiten je browservenster sleept wordt dat in iedere moderne browser (inclusief Internet Explorer) gewoon een nieuw venster, en bij het terugslepen naar de rest van de tabbladen wordt alles weer keurig samengevoegd. Dat laatste echter niet in Edge, als je twee vensters open hebt staan en die samen wilt voegen blijven het twee vensters... 8)7

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

• Mrjraider

Mrjraider

De mannelijke zuster

Is er een reden waarom CCleaner dit overslaat terwijl Edge niet actief is? Normaal gesproken vraagt ie daarom, heeft ie ook gedaan en ik sluit dan Edge af en dan gaat het verder maar nu is Edge afgesloten en krijg ik dit:

• Dennis585
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:11
Mijn Windows 10 ziet er zeer goed uit, precies zoals ik het wil met de weer en nieuws tegels:

1 smiley: :9~

Mijn YouTube / Mijn SoundCloud

• Nactive
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
Ik heb het probleem dat mijn search functie in Windows 10 niet meer werkt. Als ik bijvoorbeeld ''update' zoek (of eender welke andere zoekterm) blijft hij maar zoeken.
In het begin van mijn clean install werkte dit wel.

Iemand enig idee ?

• outlandos
Sinds ik W10 erop heb krijg ik bij het opstarten de volgende melding van Kaspersky:

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• reinier.sr
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 20-02 20:00
Ik heb hier geen oplossing voor kunnen vinden, vandaar dat ik het hier vraag. Ik krijg een foutmelding bij het installeren van apps uit de store. De apps worden wel gedownload, maar wanneer deze aan het installeren is, wordt er een foutmelding gegeven (0x80070002). Heeft iemand hetzelfde probleem gehad en hiervoor een oplossing gevonden?

reinier.sr wijzigde deze reactie 01-08-2015 15:43 (6%)

• outlandos
Kaspersky doet het ook prima hoor, enkel die melding bij het opstarten:

outlandos wijzigde deze reactie 01-08-2015 16:33 (56%)

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 00:35
quote:
Brad Pitt schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 16:49:
[...]

Topic even doorlezen dan maar I guess d:)b

• theduke1989
That realy sucks ass, maar ik het eerste bericht van dit topic staat het volgende.

Ik vervang regelmatig mijn hardware, dit is dan ook een flut optie dan???

• spartacusNLD
quote:
T.E schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:
[...]
Maar krijg ik dan geen gezeik later dat ie alsnog vraagt om een key?
Nee. wat verwacht je dan?
quote:
Ramon schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:13:
Samengenomen met de meest inconsistente UI ooit, Wifi Sense, P2P windows updates wat niet uit kan, WU wat niet uit kan,.... Voor een bedrijf wat zegt dat ze een Windows willen maken die mensen weer leuk vinden om te gebruiken doen ze het heel, heel, heel erg slecht.
1. inconsistente UI
wordt gefixed in komende updates

2. Wifi Sense
Kan uit! -> zie: http://www.pcworld.com/ar...nse-password-sharing.html

3. P2P WU
kan wel uit.. Zie onderstaande GIFje

spartacusNLD wijzigde deze reactie 01-08-2015 17:18 (72%)

• Brad Pitt
  • Registratie: oktober 2005
  • Nu online
quote:
:X

Brad Pitt wijzigde deze reactie 01-08-2015 17:41 (37%)

Nickname does not reflect reality

• Ramon
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 09:03
Really?

Zoveel lege ruimte en dan een "more" knop die dit doet....

Jammer dat de store blijkbaar niet bijhoudt wat je in je collectie hebt staan aan films en series. Verwarrend....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bijk
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11-05 07:57
Ik heb het nergens terug kunnen vinden maar misschien heeft iemand anders er ook last van.
Ten eerste: Ik had AVG 2015 geïnstalleerd voordat ik over ging naar W10, deze is nu weg maar is voor de upgrade niet verwijderd(bv. daemon tools was niet compitabel en moest verwijderd worden). Ik kan avg wel terug vinden in de lijst met geïnstalleerde programma's en deze hier ook verwijderen, maar de map waar AVG in geïnstalleerd staat is verdwenen.

Ten tweede: in taakbeheer staat de CPU load constant op 100%. Weet iemand waardoor dit komt?

http://imgur.com/a/OLbl3 hier staan een aantal printscreens van taakbeheer etc. Zit er toevallig een bug in de taakbeheer? Want realtemp en process explorer geven hele andere waardes aan.

Ten derde: Als ik de pc opstart logt automatisch het laatst gebruikte account in, kan dit uitgezet worden? Want nu logt automatisch een account zonder rechten en zonder wachtwoord in, zeer vervelend.

Bijk wijzigde deze reactie 01-08-2015 22:53 (9%)

• Reepje
  • Registratie: juni 2010
  • Niet online
quote:
Bijk schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:06:
[...]

Heb geprobeerd AVG 2015 betaalde versie
Ik heb de gratis versie, die doet het goed.

Hier nog even cpu gebruik, die shot van jouw lijkt wel een beetje wollig....

• Bijk
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11-05 07:57
quote:
Reepje schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:08:
[...]

Ik heb de gratis versie, die doet het goed.

Hier nog even cpu gebruik, die shot van jouw lijkt wel een beetje wollig....
Er klopt van alles niet aan mijn screenshot, de tijd dat de pc aanstaat etc. zitten er een klein beetje langs.

AVG free krijg ik momenteel ook niet geïnstalleerd. Ik krijg dit scherm
maar klik ik ergens op dan sluit het programma af zonder melding of iets dergelijks.

• Wildfire
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:41

Wildfire

Joy to the world!

quote:
Fredi schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 00:15:

[..]

Om nog maar te zwijgen van automatisch installeren van drivers, daar moet MS helemaal vanaf blijven, dat wil ik altijd zelf doen. Zo werd de AMD HD Audio driver telkens opnieuw geïnstalleerd door Windows Update wanneer ik hem uit apparaatbeheer verwijderde. Normaal wordt deze driver(als ik mij niet vergis) geïnstalleerd wanneer je de AMD grafische driver installeert.
Wanneer ik dan de grafische driver installeerde, werd de Amd hd audio driver dan natuurlijk niet meer geïnstalleerd. Dat mixen van drivers staat mij helemaal niet aan.
Het automatisch drivers installeren kun je uitzetten hoor :)

Wildfire wijzigde deze reactie 02-08-2015 00:33 (4%)

Systeemspecs | Mijn Marktplaats spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Windows 10 is een rommeltje, nog een leuke tegengekomen vandaag , Money plus van microsoft zelf notabene , is precies 81,5 MB groot. Maar volgens de Apps & Features in setting is hij stukken groter dan GTA 5 :

En nog maar een dan : Als je een MKV aanklikt gaat hij prima afspelen met "Movies and TV" App, zodra je echter ondertitels aanzet, begint het hele zaakje te stotteren en komen de ondertitels links boven in.
Windows 10 voelt nog erg als een Beta aan, veel meer dan eerdere versies van windows in de eerste week.

Daarbij ontpopt zich windows als een soort van Facebook met zijn data collectie opties, ok veel kunnen uit, maar helemaal uit gaat helaas niet. Dit soort software is prima, maar zou dan wel geheel gratis moeten zijn, net zoals Android, IOS om maar 2 andere systemen te noemen die al je gegevens inslikken.

Bij windows 10 ben jij het product , en er dan ook nog voor moeten betalen (jaja bij nieuwe pc, bij hardwarewisseling, enz)

HaseMike wijzigde deze reactie 02-08-2015 08:41 (57%)

• chim0
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:13
quote:
Phusebox schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 09:14:
[...]

Ja leuk zo kun je alles afschuiven als een driver of softwareprobleem. Als zowel Intel HD igp, Realtek on board en AMD dgpu niet werken dan lijkt het mij meer dan een driver issue. Bovendien heb ik optical out en hdmi geprobeerd en beiden geven geen 5.1 meer.

En als je googled kom je erachter dat dit blijkbaar al maanden speelt. Heb overigens alles al hier eerder uit de doeken gedaan maar goed.
Staat dit wel goed?

Sorry, maar klinkt gewoon als een softwareprobleem. Misschien Realtek drivers even opnieuw installeren?
quote:
Zo ook over mijn user accounts. Bij inloggen krijg ik een "kan geen verbinding maken" foutmelding en als ik dan mijn wachtwoord (het juiste) ingeef zegt ie dat het niet juist is. Log ik in met een MS account en ga ik naar alle gebruikers dan is die gebruiker waarmee hij standaard probeert in te loggen gewoon verdwenen.
Geen idee, ik heb gewoon één account en dat ben ik zelf en ik heb geüpgraded vanaf 8.1 en alles verliep vlekkeloos. Heb alleen een paar nieuwere drivers geïnstalleerd, maar verder is alles hetzelfde zoals het was, alleen dan Windows 10. Alleen Edge is wel erg beperkt, dat vind ik wel jammer, maar misschien komt daar nog een tweak voor. Het vervelendste vind ik op dit moment geen Opslaan als en geen startpagina bij een nieuw tabblad.

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Hallo,

Ook maar mijn NUC geupgraded naar Windows 10: inventaris: NUC
Ik heb alle partities verwijderd en windows helemaal van scratch geinstalleerd.
Laatste BIOS 0348 en W10 drivers van Intel website geplukt en geinstalleerd.

Alleen ik kan de volgorde van de Adapter settings niet wijzigen:

Ik wil eerst Ethernet en daarna pas Wi-Fi, maar als ik dit instel en weer terugkijk zie ik dat Wi-Fi weer bovenaan staat. Met Windows 8.1 had ik dit niet en stond het zoals ik het heb ingesteld.

Iemand dit ook al geprobeerd ?
Als ik Windows installeer op een notebook/laptop/PC waar zowel NIC als Wifi in zit / etc, is dit de 1e setting waar ik naar kijk.

GoT wijzigde deze reactie 02-08-2015 10:46 (9%)

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• outlandos
quote:
desalniettemin schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 12:16:
[...]

Volgens schoonepc: Vanwege de vele lees- en schrijfacties bij het defragmenteren is het niet verstandig een SSD-schijf te defragmenteren. Het is ook niet nodig want de schijf zal er niet sneller van worden. Herkent Windows de schijf als zijnde SSD-schijf dan zal deze sowieso niet worden gedefragmenteerd (maar wel geoptimaliseerd!), deze functie hoeft dan ook niet uitgeschakeld te worden.

Aanpassen Systeembeheer, daar zit de optie defragmenteren onder.
Wat vreemd, Windows ziet mijn (D:) schijf als een hardeschijfstation, terwijl het toch echt een Samsung Evo 850 betreft :?

• Quad

Quad

Selectief doof

quote:
Outlandos schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:01:
[...]

Wat vreemd, Windows ziet mijn (D:) schijf als een hardeschijfstation, terwijl het toch echt een Samsung Evo 850 betreft :?

[afbeelding]
M'n SSD's worden hier prima herkent, de 1TB is ook een 850 Evo.
Wellicht je chipset drivers even updaten?

Quad wijzigde deze reactie 02-08-2015 13:51 (11%)

• spartacusNLD
quote:
MelvinB schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 16:59:
Bestaat er nog een topic zoals deze:
Show je desktop deel 01 *lees startpost!*

Kon niet echt wat vinden met zoekfunctie.
En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 45 is een dood topic de laatste tijd helaas

je moet wel HK acces hebben

mijn desktop op dit moment:

spartacusNLD wijzigde deze reactie 02-08-2015 17:11 (14%)

• MelvinB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-01-2018
quote:
spartacusNLD schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 17:10:
[...]

En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 45 is een dood topic de laatste tijd helaas

je moet wel HK acces hebben

mijn desktop op dit moment:
[afbeelding]
Ja dat heb ik dus niet.

De mijne op mij XPS 15:
(apps-weergaves kunnen mij gestolen worden :+ )

Origineel

MelvinB wijzigde deze reactie 02-08-2015 17:23 (7%)

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Tachyon
  • Laatst online: 22:21

Tachyon

pop the glock

Zijn er meer mensen die bij IE11 nog dat gele feedback icoontje hebben staan?

http://static.tweakers.net/ext/f/k80RS2HGt0pQoZ0k78KBLBi0/full.png

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Animal_X
  • Laatst online: 23:55
Ik heb een raar issue, kon hem via de search nog niet vinden... Wanneer ik via Windows apps video probeer af te spelen is de helft van het beeld wazig/blurred, b.v. youtube via Edge, maar ook offline video bestanden via windows media player... via VLC geen problemen, youtube via firefox/chrome geeft ook geen problemen.

Al geprobeerd om de Intel HD graphics driver van mijn Sony Vaio Pro opnieuw te installeren, maar helaas zonder success...

Meer mensen met dit issue? Of andere ideeen die ik nog kan proberen?

Animal_X wijzigde deze reactie 02-08-2015 22:51 (5%)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

• prutser001
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 20-05 17:55

prutser001

Origin Silence81

quote:
Bedankt had het niet gezien, toch nog widgets :)

Jammer dat MS in zijn wijsheid besloten heeft dat te verwijderen toen...

Uiteraard kwam ik 10 seconden later dit tegen : http://8gadgetpack.net/
En de widgets die ik altijd gebruikte.
http://addgadgets.com/all_cpu_meter/
http://addgadgets.com/network_meter/
http://addgadgets.com/download/PCMeter.zip Als je PC Meter 3.0 gebruikt kun je ook temps weergeven.

Moet dit alleen nog testen maar dat is voor een ander dag.

Edit: Toch maar even snel gedaan ;)

Links is Rainmeter en recht is 8gadgetpack.

PC meter nog even proberen maar ik vermoed dat je gewoon de volledige functionaliteit hebt die je ook in Win7 zou hebben.

prutser001 wijzigde deze reactie 03-08-2015 08:32 (14%)

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, GTX1080, 32GB DDR4 3000, Samsung Evo 850 500GB+1000GB, 4 x 4TB HGST, Be Quiet SB 801

• dieter0901
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-05 11:07

Weet iemand hoe ik die witte taakbalk rechts uitschakel?
quote:
pafdaddy schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:30:
[...]

Dat doet niets af aan het feit dat het een hidden feature is. :+
Haha ja, maar had verwacht dat omdat die feature er al zo lang is, deze wel een beetje bekend zou zijn :P

.... de store ligt op zijn gat, wsreset doet nog altijd niets (behalve een cmd venster en de store openen), misschien overbelast? Al had ik dat op de eerste paar dagen niet :P

En het notificatie icoon heeft kuren. Zou nieuwe melding in staan (zag die ook een fractie van een seconde verschijnen in beeld), maar is niet terug te vinden in de notificatielijst.

Raven wijzigde deze reactie 03-08-2015 09:57 (14%)

Oscar Wilde

• spartacusNLD
quote:
prutser001 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 08:19:
[...]

Bedankt had het niet gezien, toch nog widgets :)

Jammer dat MS in zijn wijsheid besloten heeft dat te verwijderen toen...

Uiteraard kwam ik 10 seconden later dit tegen : http://8gadgetpack.net/
En de widgets die ik altijd gebruikte.
http://addgadgets.com/all_cpu_meter/
http://addgadgets.com/network_meter/
http://addgadgets.com/download/PCMeter.zip Als je PC Meter 3.0 gebruikt kun je ook temps weergeven.

Moet dit alleen nog testen maar dat is voor een ander dag.

Edit: Toch maar even snel gedaan ;)
[afbeelding]

Links is Rainmeter en recht is 8gadgetpack.

PC meter nog even proberen maar ik vermoed dat je gewoon de volledige functionaliteit hebt die je ook in Win7 zou hebben.
net een nieuwe versie ontdekt: http://oxmaster.deviantar...ro-Extended-2-1-477335768
icm http://gaming.msi.com/features/afterburner doet dat precies wat je wil en hoef je die oude widgets niet meer te gebruiken..

tips:
https://nl.reddit.com/r/rainmeter
http://rainmeterhub.com/

spartacusNLD wijzigde deze reactie 03-08-2015 11:05 (5%)

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-05 15:09
quote:
Second that!

Ik gebruik ook al jaren Rainmeter en dit enkel voor exact die CPU/RAM/SWAP usage meter. d:)b
Daarbij ook opmerken dat je transparancy kunt instellen, én kunt zorgen dat het always-on-top staat!
Ik vind het interessant om te weten wanneer mijn systeem hard aan het werken is en wanneer RAM & SWAP dreigt vol te raken. (Mijn SWAP heeft namelijk een vaste maximum grootte zodat ik wat space op mijn SSD bespaar.)

Daarnaast kan ik ook de widget ernaast aanraden. Werkt niet via Rainmeter maar is te vinden op https://www.softperfect.com/products/networx/

En nog een tip voor Android gebruikers:

Ook daar kan je een CPU/RAM usage meter hebben! Check de rechterbovenhoek.

Te vinden op Google Play: Tinycore - CPU, RAM monitor

Strava profile - Steam profile

• Krusher
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

Krusher

Alizée

quote:
Freakster86 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 17:40:
[...]

:? Wanneer ik ELAN opende via de taakbalk dan kreeg ik een ELAN venster te zien zonder inhoud. Enkel een wit scherm. Heb jij die Asus drivers zelf geïnstalleerd? Ik heb geen enkele driver van Asus gebruikt (op mijn videokaart en 2 ATK drivers na). De driver die windows automatisch installeert voor mijn touchpad werkt perfect.

Microsoft 21-06-2006 versie 10.0.10240.16384.
Ik kreeg de Asus meuk juist mee (na met een aantal builds eerder ranzige ELAN drivers die ook niet werkte)

Handmatig de Asus drivers werkte ook niet totdat ik een nieuwe ELAN driver kreeg vandaag (nog steeds Windows Insider hier!)

http://tweakers.net/ext/f/VNnyWBBjBOnRUVpESqHoURO0/thumb.png

Driver date is van 7-7-2015.

:+

• HaseMike
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
En ja hoor zelfs in de calculator :

• Quad

Quad

Selectief doof

Vreemde gewaarwording op m'n laptop, sinds gisteren maakt hij niet meer automatisch verbinding met een WiFi netwerk en wanneer ik wél verbind blijft de status op beperkt/geen internet staan in de Win10 interface maar het internet is wel gewoon aanwezig.. Inclusief een LAN kabel icoontje ipv WiFi icoon.

http://i.imgur.com/c88hcse.png

Driver is opnieuw geïnstalleerd maar verhelpt het niet, ik ben nu ff een sfc /scannow aan het uitvoeren.

• SwagPc
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 08:21
Hallo iedereen!

Ik heb een paar uur geleden Windows 10 geinstalleerd vanaf Windows 7.
Alles werkt naar behoren, maar ik had toch een paar vraagjes:

Ik had dit op Windows 7 niet maar nu op Windows 10 wel.
http://i.imgur.com/JdjViUQ.png

Ik praat over de taakbalk die op beide schermen zit, ik vind dit vervelend en wil het eigenlijk alleen op mijn eerste monitor (de rechter)

In de instellingen heb ik nog niets kunnen vinden:

Als iemand mij zou kunnen helpen heel graag!

Alvast bedankt!!

• Boazcoenraad
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 08-02-2017
Goedemiddag Tweakers,

Na lang gezocht te hebben ga ik jullie toch maar om advies vragen. Ik heb een surface pro 2 en geniet al een paar dagen van windows 10. Tot dusver ben ik tevreden, MAAR

Ik krijg mijn mail en agenda niet gesynchroniseerd. Ik krijg mezelf wel ingelogd, maar hij wil niet synchronizeren, zoals op het plaatje te zien is. Ik maak gebruik van GMAIL.

Meer mensen met het probleem? En nog beter, een oplossing?

Ik heb trouwens al geprobeerd om mijn firewall uit te schakelen, maar tot dusver heeft dat niet geholpen.

• MegaTronics
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16-07-2018

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

quote:
mrkwark schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:55:
Windows 10 zegt constant dat mijn virus scanner niet aanstaat en dat ik deze moet aanzetten. Dit terwijl ik gewoon Eset Smart security aan heb staan. Ondertussen heb ik gevonden dat je deze melding kan uitschakelen, maar ik krijg telkens wel een pop up van Windows dat mijn Eset aandacht vereist maar als ik hier op klik gebeurt er niets.. Vind het maar apart
De laatste versie zou wel onder Windows 10 moeten werken: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=NEWS326

De zakelijke variant (ESET Endpoint Antivirus) draait hier probleemloos:

MegaTronics wijzigde deze reactie 04-08-2015 18:00 (10%)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• theduke1989
iemand ervaring met de GodMode in Windows 10.

Hoe enable je het?

1. Maak een nieuwe map genaamd: GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} (kopieer de hele tekst, is het beste)

2. Je krijgt nu een icoontje te zien met GodMode

3. Je hebt nu meerdere opties op aan te passen + een betere overzicht met de instellingen waar ze staan.
Ideaal dit..

theduke1989 wijzigde deze reactie 04-08-2015 18:20 (86%)

• Jurgen.D
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 04-05 16:10

Jurgen.D

Leef of wordt geleefd

quote:
da_PSI schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 21:28:
[...]

Als het goed is, als je naar activeren gaat dan staat er "geactiveerd tm January 2016"
Er staat
editie: Windows 10 pro
Activering: windows is geactiveerd.

Geen vermelding van insider of einddatum.
Er is op het eerste zicht niets waaruit ik kan afleiden dat het geen legitieme versie is.

KAN je windows 10 pro hebben vanuit de insider preview?

Jurgen.D wijzigde deze reactie 04-08-2015 21:47 (29%)

• Soullight
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2016
Werkt lekker soepel, tenminste na een clean install. Na een upgrade vanuit windows 8.1 kreeg ik allerlei rare errors en bleef me pc vaak in het afsluitproces hangen.
Heb alleen nog 1 kleine bug in taakbeheer: bij Processen staat mijn Processor (i7 2600k) constant op 100% maar als ik bij details kijk wordt 98% door Niet-active systeem processen gebruikt dus dat klopt niet helemaal.

Soullight wijzigde deze reactie 04-08-2015 22:10 (8%)

• MelvinB
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 31-01-2018
quote:
Dragunov schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 22:43:
[...]

Dus ik weet niet op welke GPU desktop draait, ik weet niet waar je dit kan zien in Nvidia. Ik weet gewoon dat Intel HD Graphics Control Panel niet start en op de laptop van me ouders wel en die hebben ook een Nvidia GPU, wel een Mobile maar dat kan niet veel uitmaken...
Rechtklik op je bureaublad, zie je dit staan:

Als de Intel actief is, moet je Grafische Eigenschappen kunnen openen.

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
ik heb een vraagje , hoe krijg je deze zoekbalk weg , ik hem hem vanmorgen in eens daarstaan

Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits

Pagina: 1 2 3 4

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Huawei

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True