• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er is nog weinig officieels bekend over Windows 9.
Deze topicstart zal aangepast worden gelang er meer bekend wordt.

Er is niet veel van bekend, het zijn nu nog alleen geruchten:
nieuws: 'Microsoft kondigt Windows 9 op 30 september aan'

Vermoedelijk is Windows 9 eigenlijk Windows 8.X, maar dan aangepast voor desktopgebruikers.
Hoewel het een variatie van Windows 8 is, wil Microsoft, begrijpelijk, van de smet 'Windows 8' af.

Er zijn wel al een aantal filmpjes gelekt.

Het start menu:

Het notification center:

De virtual desktops:

Als mensen mee willen werken aan deze karige TS willen helpen opleuken, stuur mij een DM om mede-auteur te worden :)

[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 16-09-2014 12:51 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
nieuws: Microsoft bevestigt bijeenkomst op 30 september over Windows

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/2000545317.png
Microsoft heeft maandagavond uitnodigingen naar de media verstuurd waarin de softwaregigant een persconferentie aankondigt voor eind deze maand. Hoogstwaarschijnlijk toont het Amerikaanse bedrijf dan de opvolger van Windows 8.

Microsoft houdt het evenement op 30 september in San Francisco. Daar zal het naar eigen zeggen vertellen hoe het de toekomst van Windows en de 'enterprise' ziet, wat erop duidt dat dan de opvolger zal worden aangekondigd. Ook de servereditie zal dan worden behandeld, meldt de doorgaans goed ingelichte Mary Jo Foley van ZDNet.

[ Voor 4% gewijzigd door anandus op 16-09-2014 12:54 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:33

CAP-Team

XBL: CAPTeam

(jarig!)
Ik ben heel benieuwd en ga hier ook zeker aan mee-testen :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
Ik ben ook zeer benieuwd naar de Preview. Ga hem zeker installeren op mijn desktop, als dat goed bevalt ook zeker op mijn SP3. Ik denk echt dat dit een pareltje wordt. Het brengt de Modern UI applicaties naar de desktop en daarmee zullen denk ik veel meer mensen Modern UI apps gaan draaien, waardoor die veel populairder zullen worden denk ik. Ik ben zeer benieuwd hoe dat zal lopen.

Afgezien van de Modern UI apps op de desktop ben ik ook erg benieuwd naar de virtual desktops.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ziet er allemaal veel belovend uit!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-06 22:27
Eindelijk virtual desktops in Windows! In Ubuntu ben ik er gek op:). Ook het startmenu ziet er weer uit zoals ik m graag wil, dus dan kan ik stoppen met Start8 te gebruiken.

Het enige wat ik nog jammer vind om te zien in een van de filmpjes is dat er nog steeds een los configuratiescherm, en een losse PC settings app is. Ik zou dit graag geïntegreerd zien, dit maakt het een stuk overzichtelijker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
evanraalte schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:31:
Het enige wat ik nog jammer vind om te zien in een van de filmpjes is dat er nog steeds een los configuratiescherm, en een losse PC settings app is. Ik zou dit graag geïntegreerd zien, dit maakt het een stuk overzichtelijker!
Ik denk dat dat wel zo zal blijven om eerlijk te zijn. Ik bedoel MS ziet de Modern UI vooral als een omgeving voor leken en de desktop meer als een omgeving voor mensen met kennis van zaken. MS zal niet alle instellingen die het in de desktop aanbiedt aan willen bieden aan mensen met een tablet want dan wordt de "PC settings" weer veel te complex.

Een optie zou zijn om een context-aware PC-settings te maken. Met andere woorden, je ziet meer opties in de PC settings als je achter een desktop zit dan wanneer je een tablet gebruikt, maar dat lijkt me een veel te complex verhaal, en bovendien verwarrend voor gebruikers die een tablet én een desktop hebben.

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-03 14:42
hm, ik hoop dat er gratis of goedkoop valt te upgraden voor mensen die pas win8.1 hebben gekocht. Ik heb net pas 120 euro uitgegeven voor een win8.1 licentie, zou zonde zijn om dan nu alweer achter te lopen.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:55

Quad

Doof

Ik heb zelf voor €30 een Windows 8 Pro upgrade gekocht, wanneer Windows 9 upgrade voor een dergelijke prijs beschikbaar is ga ik het ook zeker doen. De geruchten zijn veelbelovend, al is het nog even wachten op het daadwerkelijke eindproduct, iets met te mooi om waar te zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik ga zeker upgraden, naar Windows 9.1. Daarbij vind ik Windows 8.1 een heerlijk systeem, dat onwijs goed draait.

Johann Sebastian Bach

• Sjah
  • Laatst online: 22:10
Bij mij staat of valt het ook met de prijs, is het gratis voor W7 bezitters of 30 euro als eerst, dan is W9 een echte optie. 120€ doe ik wat moeilijker over, heb de killer-functionaliteit nog niet ontdekt.

• Ramon
Wat zou voor jou dan killer functionaliteit zijn waar je wel 80 (want 120 is voor de pro's) voor wilt betalen?

Om eerlijk te zijn verwacht ik dat Microsoft af gaat stappen van de 'Windows 9' (en later Windows 10) benamingen. Het zal (zo zijn de geruchten) gewoon 'Windows' worden,.....en ook updates zullen, naar alle waarschijnlijkheid vanaf de komende versie gewoon elke x mnd worden doorgevoerd.

Zelf verwacht ik dat je gewoon, net als met Office 365, een 'huur licentie' afneemt. Of als je een device koop, dat hier dan gewoon Windows op zit...en dat die gewoon met elke update automatisch de nieuwe versie krijgt.

Ow...en ik verwacht ook dat deze versie van Windows gewoon gratis gaat zijn voor iedereen die Windows 8.1 draait. Windows 8.1 was overigens als gratis voor iedereen die Windows 8.0 draaide, waarom zou dat nu ineens veranderen?

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 18-09-2014 22:57 ]

• Sjah
Ramon schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:14:
Wat zou voor jou dan killer functionaliteit zijn waar je wel 80 (want 120 is voor de pro's) voor wilt betalen?
Ten eerste het gaat om 120, ik moet en zal een Pro versie hebben. Maar mocht extern buro (host) in die van 80 mogelijk zijn, dan graag!

Een killerfunctionaliteit zit er al in met Appz. Nu nog de killerappz.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 18-09-2014 23:06 ]

• Ramon
TheVMaster schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:56:
Zelf verwacht ik dat je gewoon, net als met Office 365, een 'huur licentie' afneemt. Of als je een device koop, dat hier dan gewoon Windows op zit...en dat die gewoon met elke update automatisch de nieuwe versie krijgt.
Dat verwacht (en hoop) ik eigenlijk niet. Deze release moet gewoon goed zijn. Er moet niet weer iets revolutionair nieuws in de weg zitten wat bij mensen een "maar" oproept.

"Windows 8(.1) is goed, máár die Metro zit in de weg."
"Windows 9 is perfect, máár ik ga niet elke maand een tientje betalen."

Ik hoor het ze nu al zeggen.

Wat mij betreft halen ze het onderscheid tussen "Core" en "Professional" weg om alle mogelijke obstakels weg te nemen. Nog maar één editie die alles kan, voor één prijs. Simpel en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:29:
[...]
Dat verwacht (en hoop) ik eigenlijk niet. Deze release moet gewoon goed zijn. Er moet niet weer iets revolutionair nieuws in de weg zitten wat bij mensen een "maar" oproept.

"Windows 8(.1) is goed, máár die Metro zit in de weg."
"Windows 9 is perfect, máár ik ga niet elke maand een tientje betalen."

Ik hoor het ze nu al zeggen.

Wat mij betreft halen ze het onderscheid tussen "Core" en "Professional" weg om alle mogelijke obstakels weg te nemen. Nog maar één editie die alles kan, voor één prijs. Simpel en duidelijk.
Volgens mij is Office 365 (ik bedoel niet de mail variant, maar Office 2013 en 1TB OneDrive voor 5 pc's voor 99 euri per jaar). Maar misschien in een andere constructie, maar ik geloof wel dat Windows 9 de laatste 'gewone' windows versie wordt voorlopig....en je telefoon OS wordt toch ook gratis geupdate en iOS, Android en OS X ook...dus zo vreemd is het niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 19-09-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:58
evanraalte schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:31:
Eindelijk virtual desktops in Windows!
Dat is er al lang hoor. Bijvoorbeeld van Sysinternals, sinds jaar en dag van Microsoft.
http://technet.microsoft....ysinternals/cc817881.aspx

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
TheVMaster schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 01:15:
[...]

Volgens mij is Office 365 (ik bedoel niet de mail variant, maar Office 2013 en 1TB OneDrive voor 5 pc's voor 99 euri per jaar). Maar misschien in een andere constructie, maar ik geloof wel dat Windows 9 de laatste 'gewone' windows versie wordt voorlopig....en je telefoon OS wordt toch ook gratis geupdate en iOS, Android en OS X ook...dus zo vreemd is het niet :)
Dat MS gratis updates gaat uitbrengen geloof ik ook, maar ik doelde specifiek op het huur-model waar je het over had.
Kalief schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 01:35:
[...]

Dat is er al lang hoor. Bijvoorbeeld van Sysinternals, sinds jaar en dag van Microsoft.
http://technet.microsoft....ysinternals/cc817881.aspx
En het werkt voor geen meter met Desktops v2.0:

- Je kan geen vensters van desktop A naar desktop B schuiven (basisfunctionaliteit...)
- Systray applicaties zijn alleen zichtbaar op de eerste desktop
- Je kan desktops niet sluiten (behalve door uit te loggen)
- Er is geen interface om te laten zien welke apps op andere desktops draaien (behalve mini screenshots).

Nee ik vind de implementatie in Windows 9 nu al veel beter dan Desktops v2.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 07:48:
[...]

Dat MS gratis updates gaat uitbrengen geloof ik ook, maar ik doelde specifiek op het huur-model waar je het over had.
[...]
Ja oke, moet zeggen dat ik er ook niet echt een duidelijk beeld bij heb hoor. Ze zullen er toch op de een of andere manier aan moeten verdienen lijkt me? Ach..we zien het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 18:13
Hmm... Microsoft denkt ook beter na over de toekomst: http://www.wpcentral.com/...ll-support-8k-resolutions Het zal misschien nog een paar jaar duren, maar 8k wordt vanzelf gemeengoed na 4k...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Windows 9 release in de eerste dagen? En bevestigd door MS France? Lijkt me niet geloofwaardig.
http://microsoft-news.com...ted-in-the-next-few-days/
Zal waarschijnlijk een prerelease versie zijn... Iemand meer nieuws hierover?

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

• Sjah
Nee, alleen dat Neowin het uitlegt als na de 30e komt het pas. Waarom het niet morgen zou kunnen komen?? Weet het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:34
Grote gok maar wellicht dat ze het Windows One gaan noemen 1 Windows voor al je apparaten. De naam One ligt ook in het verlengde van de overige Microsoft producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Miki schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:42:
Grote gok maar wellicht dat ze het Windows One gaan noemen 1 Windows voor al je apparaten. De naam One ligt ook in het verlengde van de overige Microsoft producten.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WGQjM6tNhQTx4PKieHqirmBL/full.jpg

Zoals je op deze screenshot van Microsoft ziet wordt het Windows TH

Bron: http://www.neowin.net/new...indows-9-comes-into-focus

Edit:

Hier de Google cache pagina: http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 28-09-2014 14:38 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Swerfer schreef op zondag 28 september 2014 @ 13:54:
[...]

[afbeelding]

Zoals je op deze screenshot van Microsoft ziet wordt het Windows TH

Bron: http://www.neowin.net/new...indows-9-comes-into-focus

Edit:

Hier de Google cache pagina: http://webcache.googleuse...&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Neuh....het wordt zeker geen Windows TH :+ Ten tijde van Longhorn stond er ook Longhorn, maar uiteindelijk is dat nooit de naam geworden. Ze moeten die websites natuurlijk inrichten en gebruiken dan de tijdelijke naam......ik vermoed dat het gewoon 'Windows' gaat worden...of heel misschien dan toch Windows 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Alsjeblieft geen Windows, waren ze bij Firefox ooit ook van plan om het versienr. helemaal onzichtbaar te maken (het was er natuurlijk nog wel, net zoals bij Windows zal zijn). Groot protest tegen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 28 september 2014 @ 15:38:
Alsjeblieft geen Windows, waren ze bij Firefox ooit ook van plan om het versienr. helemaal onzichtbaar te maken (het was er natuurlijk nog wel, net zoals bij Windows zal zijn). Groot protest tegen geweest.
We gaan het meemaken....zelf hoop ik er wel een beetje op....en dan vanaf Windows 9 ook niet meer 'nieuwe versies' maken, maar gewoon met maandelijkse/kwartaal updates Windows iedere keer voorzien van de laatste features....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja, best, tegen welk betaalmodel. Stel 100 euro voor 3 jaar updates.. ik zie de flames nou al "ja dan mag ik het huren, zo*t op!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:00:
Ja, best, tegen welk betaalmodel. Stel 100 euro voor 3 jaar updates.. ik zie de flames nou al "ja dan mag ik het huren, zo*t op!".
Hoezo betaalmodel? Bij OS X wordt toch ook niet betaald voor een nieuwe versie? Microsoft verschuit met Office en Azure toch steeds meer richting de Cloud....om die cloud goed te kunnen bereiken en aan te sluiten heb je toch een Client OS nodig. Lijkt het nogal logisch dat ze het liefst hebben dat je hun client OS gebruikt. Als de competitie het 'gratis' weggeeft, dan kun je als Microsoft toch niet achter blijven?

De laatste versie van Windows waar ik voor hoefde te betalen is Windows 8.0. Windows 8.1 was al gratis voor Windows 8.0 gebruikers, Windows 9 wordt dat straks ook.....

Ik zie het probleem niet zo hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Komende week praten we verder... hier of in de vast veel te volle thread(s) op de FP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Vergelijking met Apple gaat natuurlijk krom. Apple verkoopt hardware die je nou eenmaal om de zoveel tijd moet vervangen, daarbij leveren ze gratis de software. Als ik in 2012 een Windows 8 licentie heb gekocht dan hoef ik dus straks als Windows 9 en later uit is nooit meer een nieuwe Windows licentie te kopen omdat ie toch wel upgrade wordt.
Natuurlijk is het overgrote deel van de verkochte licenties ook in combinatie met Windows devices, dus daar zal MS dan zijn geld uit moeten halen. Ook de Enterprise markt zal ws. een grote inkomstenbron zijn, aangezien die gewoon wel iedere 3 jaar nieuwe computers kopen (of dat is de bedoeling...).

De inkomsten van de store zijn minimaal in vergelijking met licentie-inkomsten (MS) of hardware-inkomsten (Apple), dus daar kan je niet echt geld mee verdienen.

Nou zijn er gelukkig voor MS nog een hele hoop mensen en bedrijven met Windows 7, dus als je die kan laten upgraden dan heb je toch nog een aardige inkomstenbron te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ramon schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:18:
Natuurlijk is het overgrote deel van de verkochte licenties ook in combinatie met Windows devices, dus daar zal MS dan zijn geld uit moeten halen.
De consument zal in zo'n geval al snel vragen om een device zonder voorgeïnstalleerde Windows en dan Windows downloaden en zelf installeren. Het device zal dan goedkoper zijn.

Dus daar zal Microsoft dan weinig geld mee binnenhalen. Misschien alleen mensen die van gemak houden (wat misschien het overgrote deel is, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe laat is het evenement morgen eigenlijk?
En heeft iemand al een pagina gevonden voor livestream (of wordt dat weer op channel9 gedaan?)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Swerfer schreef op zondag 28 september 2014 @ 16:22:
[...]

De consument zal in zo'n geval al snel vragen om een device zonder voorgeïnstalleerde Windows en dan Windows downloaden en zelf installeren. Het device zal dan goedkoper zijn.

Dus daar zal Microsoft dan weinig geld mee binnenhalen. Misschien alleen mensen die van gemak houden (wat misschien het overgrote deel is, maar toch).
Aangezien een licentie maar op één apparaat tegelijkertijd gebruikt mag worden kan dat alleen als je het uninstalled op je oude device, dus ik denk niet dat dat zo snel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Om mezelf even te quoten van een tijdje terug:
striner schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:21:
hm, ik hoop dat er gratis of goedkoop valt te upgraden voor mensen die pas win8.1 hebben gekocht. Ik heb net pas 120 euro uitgegeven voor een win8.1 licentie, zou zonde zijn om dan nu alweer achter te lopen.
En toen stond er vanochtend dit artikel hier op tweakers:
Microsoft: Windows 8-gebruikers kunnen gratis upgraden naar Windows 9

Mijn gebeden zijn verhoord! :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:12
shizoframia schreef op woensdag 24 september 2014 @ 09:03:
Windows 9 release in de eerste dagen? En bevestigd door MS France? Lijkt me niet geloofwaardig.
http://microsoft-news.com...ted-in-the-next-few-days/
Zal waarschijnlijk een prerelease versie zijn... Iemand meer nieuws hierover?
Als ze al iets releasen lijkt het me dat dat een preview build gaat worden. Zomaar iets over de muur gooien zou, mijns inziens, wel een beetje dom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja zit er wel in, alhoewel je niks zwart op wit hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
nee ok, er is nog niks officieel bevestigd, en op het woord van Indonesiërs kun je ook niet altijd op aan (ben er zelf een (halfbloed dan) en heb genoeg meegemaakt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand al meer info over het evenement an sich?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Moet toch te vinden zijn.... zal morgen om 19 uur zijn gok ik. Nee, niet gezocht.

edit: http://www.winbeta.org/ne...tember-30-windows-9-event

[ Voor 39% gewijzigd door Sjah op 29-09-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja maar wordt dus niet uitgezonden: http://www.wpcentral.com/...ndows-sept-30-press-event

Krijgen we weer (net als bij apple) die irritante liveblogs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kwam nog wel dit tegen, geen idee of het een 'stream' gaat zijn ofzo.: http://live.twit.tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Wat is dat voor stream? Na 3 minuten kijken was het me nog niet duidelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:37:
Wat is dat voor stream? Na 3 minuten kijken was het me nog niet duidelijk..
\

Eh..dat is mij ook niet duidelijk, hetgeen je nu ziet is een opname (althans dat staat erbij)....dus geen live feed nu. Zal wel een commentaar dinges zijn op het event, geen idee.....dat zie ik vanavond om 19:00 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://d35lb3dl296zwu.cloudfront.net/uploads/photo/image/18126/VRG_1047.jpg

Als ik al die foto's zo mag geloven...dan heet de volgende versie van Windows....gewoon Windows :)

Heb hier alvast een tweetal VMs klaar staan...een met Win8.1 Pro en een met Win8.1 Enterprise (geen idee welke versie ze gaan lanceren), kan ik gelijk het 'upgrade proces' ff bekijken...en dan gelijk m'n Surface Pro 3 upgraden :+

[ Voor 37% gewijzigd door TheVMaster op 30-09-2014 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

ZO te zien monitoren zonder touchscreen ondersteuning, i like. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Ze geven vanavond een beta vrij ?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
TheVMaster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:51:
[afbeelding]

Als ik al die foto's zo mag geloven...dan heet de volgende versie van Windows....gewoon Windows :)

Heb hier alvast een tweetal VMs klaar staan...een met Win8.1 Pro en een met Win8.1 Enterprise (geen idee welke versie ze gaan lanceren), kan ik gelijk het 'upgrade proces' ff bekijken...en dan gelijk m'n Surface Pro 3 upgraden :+
Of de naam wordt tijdens de presentatie onthult natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ramon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:54:
[...]

Of de naam wordt tijdens de presentatie onthult natuurlijk :)
:9 maar stiekum hoop ik op 'gewoon' Windows, maar geen Windows 2015 zoals ergens anders al gesuggereerd werd...pff wardeloos dat we nu op The Verge af moeten gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Windows2015 is het WiFi wachtwoord daaro. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:56:
I know....hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
TheVMaster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:56:
[...]

:9 maar stiekum hoop ik op 'gewoon' Windows, maar geen Windows 2015 zoals ergens anders al gesuggereerd werd...pff wardeloos dat we nu op The Verge af moeten gaan...
Ja als tweakers nu een eigen live blog had :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 17:33

CAP-Team

XBL: CAPTeam

(jarig!)
Windows 2015 kan wel voor de server variant maar niet voor de desktop variant imho

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:45
Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:56:
Het kan ook betekenen dat in 2015 de nieuwe Windows versie komt

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matt1991 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:58:
[...]

Het kan ook betekenen dat in 2015 de nieuwe Windows versie komt
Goh...zou het? :+ Dat was natuurlijk ook al bekend...dat hij in april gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet eruit als een heel klein publiek. Ik vind het wel opvallend. Waarom zo klein? Als het dan zo weinig voorstelt, geef dan gewoon een trailer vrij oid :X

Niet dat ik niet benieuwd ben. Maar gewoon livestreamen die hap. Niet zo flauw doen :+

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 10:11
"It wouldn't be right to call it Windows 9."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

It will be just.. Windows one.

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 30-09-2014 19:06 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
One !! toch niet..

[ Voor 61% gewijzigd door pennywiser op 30-09-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk....'gewoon' Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Ten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The verge is enige met fatsoenlijke liveblog, toch? Ik zie wel The Next Web met liveblog, maar daar moet je de pagina voor refreshen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
TEN it is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
Windows 10 for all devices

[ Voor 44% gewijzigd door matt1991 op 30-09-2014 19:07 ]

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Windows 10? okay, what's wrong with Windows 9?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:07:
Windows 10? okay, what's wrong with Windows 9?
Mja ze houden iedereen wel bezig met die naamgeving. Van Windows 3.x naar 95, naar ME naar XP naar Vista naar 7 naar 8 naar 10? (enkele versies daargelaten)

Naja goed, we zullen zien.

[ Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2014 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19:49
Windows 10 ;O whattafak?

Waarom niet gewoon Windows One of gewoon Windows. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ik vind het een apparte keuze

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Misschien is Windows 8.1 door Microsoft gezien als Windows 9.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
mprkooij schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:08:
Windows 10 ;O whattafak?

liever windows 10 dan windows one :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 09:44
Vind het wel gedurfd. Ze willen aangeven dat er een groot verschil is met 8 natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://d35lb3dl296zwu.cloudfront.net/uploads/photo/image/18133/VRG_1062.jpg

Dit is best sexy.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
mprkooij schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:08:
Windows 10 ;O whattafak?

Zich zover mogelijk distantierend van Windows 8??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:09:
Misschien is Windows 8.1 door Microsoft gezien als Windows 9.
Had het dan ook gewoon zo genoemd. Maar idd, Win 8.1 (of 8.1.1) had gewoon 9 moeten zijn, net als Windows Phone 8.1 ook 9 had moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muta
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
die Windows "phone" interface ziet er best strak uit zo van veraf. Ben benieuwd hoe het van dichtbij is!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
Gelukkig geen Windows Nein dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
Toch apart dat die versie wordt overgeslagen..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ziet er tof uit, maar ondanks dat sommige mensen zeggen dat MS 8.1 als 9 zag blijf ik het raar vinden dat het 10 wordt. Ze hebben er voor gekozen dat 8.1 niet 9 was, dus kan de volgende imo gewoon 9 heten.

Maar we wachten af wat er komt, hopelijk releasen ze de dev preview snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Windows 10 (1.0) teller gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja dergelijke uitspraken kunnen inderdaad meewegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
AktiveHate schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:13:
Ziet er tof uit, maar ondanks dat sommige mensen zeggen dat MS 8.1 als 9 zag blijf ik het raar vinden dat het 10 wordt. Ze hebben er voor gekozen dat 8.1 niet 9 was, dus kan de volgende imo gewoon 9 heten.

Maar we wachten af wat er komt, hopelijk releasen ze de dev preview snel :)
Ja maar hij had ook 8.2 kunnen heten. Niet meer dan een marketing-beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 413433

Windows 2 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357542

Ach de opvolger van Windows 98 werd ook niet Windows 99, maar Windows 98SE. Of vergelijk ik nu Apple's met Pears?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
Het ziet er strak uit, nu maar hopen dat ze snel met een preview komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:14:
[...]

Ja maar hij had ook 8.2 kunnen heten. Niet meer dan een marketing-beslissing.
Daarom is 10 dus ook onlogisch van de marketing afdeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Zouden ze Windows X overwogen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-06 22:55

Steef

GoT's Most Eaten

"I have a Windows desktop, down here I have a taskbar. When I click the Start icon I get the Start Menu."
And the crowd goes wild!

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 596956

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Ik zie een vergrootglas op de taskbar dat belooft niet veel goeds

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

matt1991 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:14:
[...]

Het ziet er strak uit, nu maar hopen dat ze snel met een preview komen
Kan nog wel even duren.

"The software you're going to see is a very early build."
"We're sort of... looking at the basics of how Windows 10 will work."
No demonstration of music, videos, or Internet Explorer.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNightbringer
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-05 14:57
Op z'n engels is het omdat 7 8 the 9, maar vreemde naam keuze, was dan gewoon voor One gegaan? (hebben ze ook met de Xbox gedaan)

Ben benieuwd of ze nu ook Windows gaan uitbrengen op de X1, aangezien die wel daar op de afbeelding soort van wordt aangegeven.

Wat is metro? | Webdesign met een grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
"They don't have to learn any new way to drive." Ik zeg een hele grote stap terug in de tijd

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Afbeeldingslocatie: http://d35lb3dl296zwu.cloudfront.net/uploads/photo/image/18140/VRG_1080.jpg

Jup, looks good.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Downloader_NL schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:15:
Ik zie een vergrootglas op de taskbar dat belooft niet veel goeds
want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Startmenu ziet er best wel tof uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Dat zijn vaak van die items die verplicht gebruikt moeten gaan worden

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
mrjraider schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:18:
Startmenu ziet er best wel tof uit :)
Behalve dan die oude Vista iconen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Technical Preview heeft versienummer 9841.

PVOutput☀️

Pagina: 1 2 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ