Vind dat nog wel meevallen...
Borderless, eindelijk! Vond het altijd al zonde van de schermruimte.
[ Voor 51% gewijzigd door D-TECH op 30-09-2014 19:22 ]
duidelijkDownloader_NL schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:19:
[...]
Dat zijn vaak van die items die verplicht gebruikt moeten gaan worden

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit ziet er allemaal gewoon prima uit. Minder revolutionair dan Windows 8 was, maar ze pakken gewoon het beste van 7 en 8 (volgens de grootste groep schreeuwers) en combineren dat tot Windows 10.
Wel lekkere muziek tijdens die presentatie trouwens. Ow wacht, het is mn eigen muziek
Wel lekkere muziek tijdens die presentatie trouwens. Ow wacht, het is mn eigen muziek

[ Voor 19% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2014 19:22 ]
D-TECH schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:21:
Borderless, eindelijk! Vond het altijd al zonde van de schermruimte.

Weg zijn de dikke window borders!
Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400
ik weet niet. ik vind dit meer revolutionair eigenlijkMartinspire schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:22:
Dit ziet er allemaal gewoon prima uit. Minder revolutionair dan Windows 8 was, maar ze pakken gewoon het beste van 7 en 8 (volgens de grootste groep schreeuwers) en combineren dat tot Windows 10.
That's great!
Hier zijn ze wel een beetje te laat mee, maar met Windows 10 komt het goed. Ik ben al enthousiast!"We don't want that duality, we want users on PCs with mice and keyboards to have their familiar UI."
[ Voor 89% gewijzigd door Quad op 30-09-2014 19:24 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ja ok, maar ik vraag me nog steeds af of die Metro-apps wel zo boeiend gaan worden. Ik heb het idee dat het toch steeds meer richting web gaat. Zie Adobe-bericht van vandaag.Ramon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:23:
[...]
ik weet niet. ik vind dit meer revolutionair eigenlijkJe kan dus straks één app maken en die draait op telefoons, tablets én desktop in een omgeving die perfect op dat apparaat werkt.
Maar goed, het zal wel helpen om weer wat bedrijven te laten upgraden naar moderne versie.
Kijk dat multitasken met meerdere bureaubladen, daar zat ik wel op te wachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2014 19:25 ]
Benieuwd. Ik heb een Surface Pro 3 en die is behoorlijk convertible. Sterker nog, ik gebruik modern UI touch op het SP3 beeldscherm en er hangt een 27" beeldscherm aan met een desktop omgeving..."This presents a problem for two-in-one convertible devices, but I'll talk about that later."
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik vind het meevallen. Maar zo u wil:Anoniem: 413433 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:25:
The Verge is lekker bezig met hun Apple fanboy gedrag. Iemand een andere liveblog?
http://www.pcadvisor.co.u...dows-9-launch-event-live/
http://thenextweb.com/mic...microsofts-windows-event/
In CMD werkt straks eindelijk CTRL+C en CTRL+V.
⏩ PVOutput☀️
Nu hopen dat ze ook (wederom ala OSX) de scroll-log gewoon tot begin van die sessie laten en niet weer beperken tot 50 regels. In de standaard prompt dus...
Zo irritant als je een bepaald script hebt wat langer loopt en je niet terug kunt.
Zo irritant als je een bepaald script hebt wat langer loopt en je niet terug kunt.
[ Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2014 19:31 ]
Het zal ongetwijfeld nog aangepakt worden gezien het nieuwe Verkenner icoontje, maar die Vista icoontjes moeten nu toch echt vervangen worden. Die konden in 8 al niet meer.
Beste nieuwes wat erbij zat.
Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:23:
That's great!
[...]
Hier zijn ze wel een beetje te laat mee, maar met Windows 10 komt het goed. Ik ben al enthousiast!
Gelukkig, de Charms blijft...
[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 30-09-2014 19:33 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Vind ik juist een nare functie. Is die uit te zetten, op win8?
The topic moet trouwens een andere naam krijgen...
Begrijp ik nu dat de full screen modus van metro weg is? Dus hetzelfde als Windows 7 nu?
Het zal toch niet...
Het zal toch niet...
Ik denk dat je het wel aan kunt zetten, maar kans is groot (voor die duizenden randdebielen) dat ze het vinkje uithebben.D-TECH schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:35:
Begrijp ik nu dat de full screen modus van metro weg is? Dus hetzelfde als Windows 7 nu?
Het zal toch niet...
Windows 7 heeft geen Metro-apps dus nee niet hetzelfde als W7.D-TECH schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:35:
Het zal toch niet...
Lijkt me niet, even afwachten nog.D-TECH schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:35:
Het zal toch niet...
Ik denk dat met muis de charms zichzelf (naar wens) uitschakelt en met touch niet...pennywiser schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:35:
Vind ik juist een nare functie. Is die uit te zetten, op win8?
Metro is aanwezig, hetzij aangepast.
⏩ PVOutput☀️
Ziedaar het Windows 8 startscherm. Maar dan anders...
[ Voor 19% gewijzigd door Swerfer op 30-09-2014 19:38 ]
Hopen dat hij niet MSDN only is of zoiets...Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:40:
Morgen komt de TP uit voor desktops en laptops.
Ben wel benieuwd wanneer en hoe de update naar de huidige generatie komt? Gewoon via de Store dan wel niet Windows Updates?
Is dit officieel aangekondigd of alleen maar gerucht?
Myerson is calling for feedback to help build it together with customers.
10:41:00 AM PDT
"We can build a product that all of our customers will love."
Ik denk iets algemener te verkrijgen.
10:41:00 AM PDT
"We can build a product that all of our customers will love."
Ik denk iets algemener te verkrijgen.
⏩ PVOutput☀️
Ah: "Early next year we'll start talking much more about the consumer story."
&
Windows 10 shipping "later in the year" in 2015.
&
Windows 10 shipping "later in the year" in 2015.
[ Voor 25% gewijzigd door Martinspire op 30-09-2014 19:42 ]
Preview.windows.com, in de gaten houden dus!
⏩ PVOutput☀️
Helaas is die nu nog volledig windows 8.1Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:42:
Preview.windows.com, in de gaten houden dus!
Cloud ☁️
Ik ga de preview zeker installeren in vmware als deze uit komt
Tot nu toe durfde ik de previews altijd op mijn PC te installeren. Of ik het ook durf met mijn SP3?pcman007 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:44:
Ik ga de preview zeker installeren in vmware als deze uit komt
Windows 10 ook naar smartphones.
⏩ PVOutput☀️
ik zal de technical preview eerst uitproberen in vm alvorens te installeren op pc
Kun je deze Windows installeren en gebruiken *zonder* MS-account?
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Anoniem: 596956
... dat kan met Windows 8 ook prima hoor. Al zit die optie enigzins verstopt bij de installatie.
Installeren en gebruiken ja, alleen downloaden denk ik nee...evilution schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:47:
Waarom niet? Je hebt toch gewoon een herstelpartitie voor als er iets misgaat. (en natuurlijk heb je altijd je bestanden gebackupt)Swerfer schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:46:
[...]
Tot nu toe durfde ik de previews altijd op mijn PC te installeren. Of ik het ook durf met mijn SP3?
Netwerkkabel niet aansluiten tijdens eerste keer opstarten, dan kan je in Windows 8 een lokale account aanmaken zonder live account gedoe.Zal met 10 niet anders zijn verwacht ik.evilution schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:47:
[ Voor 6% gewijzigd door Armo op 30-09-2014 19:50 ]
Of je drukt gewoon op de juiste knopArmo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:49:
[...]
Netwerkkabel niet aansluiten tijdens eerste keer opstarten, dan kan je in Windows 8 een lokale account aanmaken zonder live account gedoe.Zal met 10 niet anders zijn verwacht ik.
Nergens voor nodig, gewoon een keer goed lezen tijdens de installatie en je ziet dat je niet perse een MS account nodig hebt...Armo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:49:
[...]
Netwerkkabel niet aansluiten tijdens eerste keer opstarten, dan kan je ook in Windows 8 met een lokale account aanmaken zonder live account gedoe.
Niet nodig, ook verbonden is er ergens een klein knopje onderin waarin je kiest voor een lokale account.Armo schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:49:
[...]
Netwerkkabel niet aansluiten tijdens eerste keer opstarten, dan kan je in Windows 8 een lokale account aanmaken zonder live account gedoe.Zal met 10 niet anders zijn verwacht ik.
edit: wow dit topic gaat snel...
[ Voor 4% gewijzigd door afraca op 30-09-2014 19:51 ]
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
Ik ga hem ook in installeren ik heb er nu al zin in om er mee aan de slag te gaan, nu maar hopen dat de ARM versie ook snel komt
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Wist ik niet eens. Van dat netwerkkabel was meer eigen logica dat bleek te werkenafraca schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:51:
[...]
Niet nodig, ook verbonden is er ergens een klein knopje onderin waarin je kiest voor een lokale account.
edit: wow dit topic gaat snel...
matt1991 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:52:
Ik ga hem ook in installeren ik heb er nu al zin in om er mee aan de slag te gaan, nu maar hopen dat de ARM versie ook snel komt
A: We're building it at all the same time. We don't have all the answers about how it will release right now.
.
10:53:48 AM PDT
Q: Is there going to be a staggered release for phones and ARM tablets?
Hopelijk kan de universele zoekfunctie ook uit, het lijkt me geen goed idee om al mijn lokale zoekacties te moeten delen met MS of Google of wie dan ook.
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Zo te zien zoekt Microsoft de balans tussen smartphone, tablet en pc users met Windows 10.
⏩ PVOutput☀️
Waarom stel je allerlei vragen over dingen die al in Windows 8 zitten?evilution schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:56:
Hopelijk kan de universele zoekfunctie ook uit, het lijkt me geen goed idee om al mijn lokale zoekacties te moeten delen met MS of Google of wie dan ook.
Windows 10 Technical Preview is bijna beschikbaar
Hartelijk dank voor je interesse in de Windows 10 Technical Preview. We zijn bijna klaar met de eerste versie, dus blijf hier terugkomen.
Op het blog kun je ondertussen al een en ander over Windows 10 vinden.

Slick hoor!
Hartelijk dank voor je interesse in de Windows 10 Technical Preview. We zijn bijna klaar met de eerste versie, dus blijf hier terugkomen.

Slick hoor!
[ Voor 20% gewijzigd door Quad op 30-09-2014 20:05 ]
⏩ PVOutput☀️
Dat wordt vaak F5 indrukken...Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:04:
Windows 10 Technical Preview is bijna beschikbaar
Geen idee wat in W8 zit, ik gebruik nog w7Ramon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:59:
[...]
Waarom stel je allerlei vragen over dingen die al in Windows 8 zitten?
Hier kan je de Technical Preview in de gaten houden: http://preview.windows.com
Moet je in een vm met internet ook antivirus installeren?
Zet er eens een 5 of 8 achter die 9 dit roep te bij mij direct de associatie op met 95/98 en zoals iedereen weet het was voor die tijd wel een vooruit gang maar onder tussen ook een bak ellende.Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:07:
Windows 10? okay, what's wrong with Windows 9?
Het blog van Microsoft: http://blogs.windows.com/...30/announcing-windows-10/
Ligt door drukte alleen op zijn gat.
⏩ PVOutput☀️
Ja en nee. Ja om je VM schoon te houden, nee omdat een virus niet je root installatie kan besmetten. Althans, nog niet. Je weet nooit...pcman007 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:06:
Moet je in een vm met internet ook antivirus installeren?
Inderdaad.....lekker schaalbaar dat AzureQuad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:07:
Het blog van Microsoft: http://blogs.windows.com/...30/announcing-windows-10/
Duurt een minuutje of wat dat opschalen als ze dat al gaan doen...TheVMaster schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:08:
[...]
Inderdaad.....lekker schaalbaar dat Azure
Windows 8(.1) heeft standaard een virus scanner ingebouwd dus kun je er vanuit gaan dat Windows 10 dat ook heeftSwerfer schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:07:
[...]
Ja en nee. Ja om je VM schoon te houden, nee omdat een virus niet je root installatie kan besmetten. Althans, nog niet. Je weet nooit...
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Dat ook, maar de vraag was of een virusscanner nodig was. Je kan Windows Defender namelijk ook uitschakelen...matt1991 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:10:
[...]
Windows 8(.1) heeft standaard een virus scanner ingebouwd dus kun je er vanuit gaan dat Windows 10 dat ook heeft
oke bedankt doe ik dus niet wordt ie alleen maar traag vanSwerfer schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:07:
[...]
Ja en nee. Ja om je VM schoon te houden, nee omdat een virus niet je root installatie kan besmetten. Althans, nog niet. Je weet nooit...
Windows 8 en Windows 10 ook komen met Windows Defender ingebouwd dus je hoeft geen losse virusscanner te installeren.pcman007 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:11:
[...]
oke bedankt doe ik dus niet wordt ie alleen maar traag van
Een virus kan net zo goed een VM installatie infecteren als dat het de normale pc kan infecteren, daarnaast bestaan er nog weinig echte computervirussen die business is jammer genoeg verleden tijd.Swerfer schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:07:
[...]
Hier hetzelfde nog steeds W7 maar deze versie 10 ziet er inderdaad gelikt uit.evilution schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:05:
[...]
Geen idee wat in W8 zit, ik gebruik nog w7
Beeldmateriaal van Windows 10: http://www.theverge.com/2...continuum-touch-interface
⏩ PVOutput☀️
Hm dat is interessant. Ben benieuwd of dat een beetje lekker werkt.Quad schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:16:
Beeldmateriaal van Windows 10: http://www.theverge.com/2...continuum-touch-interface
Waar ik heel benieuwd naar ben... Men geeft aan dat de klassieke desktop standaard is op "gewone" pc's en de nieuwe desktop op tablet-achtige modellen.
Sinds Windows 8 hebben fabrikanten heel hard hun best gedaan om allerlei hybride apparaten uit te brengen. Dit varieert van een laptop met een touch screen, tot een omklapbaar scherm tot een scherm en toetsenbord die van elkaar gescheiden kunnen worden.
Hoe zal Windows 10 hiermee omgaan? Gaat het OS zich ook als een tablet OS gedragen als het apparaat het dat moment ook doet? D.w.z: ik maak van mijn laptop een tablet, dus ik krijg de modern UI? Ik maak er weer een laptop van dus ik krijg de classic UI?
Of gaat dat een instelling zijn die ik eenmalig maak bij het opstarten van mijn apparaat en daarna handmatig moet wijzigen.
Heel nieuwsgierig... want als Microsoft dat eerste kan en zal gaan doen, heeft het heel goed de markt voorbereid met Windows 8.
Sinds Windows 8 hebben fabrikanten heel hard hun best gedaan om allerlei hybride apparaten uit te brengen. Dit varieert van een laptop met een touch screen, tot een omklapbaar scherm tot een scherm en toetsenbord die van elkaar gescheiden kunnen worden.
Hoe zal Windows 10 hiermee omgaan? Gaat het OS zich ook als een tablet OS gedragen als het apparaat het dat moment ook doet? D.w.z: ik maak van mijn laptop een tablet, dus ik krijg de modern UI? Ik maak er weer een laptop van dus ik krijg de classic UI?
Of gaat dat een instelling zijn die ik eenmalig maak bij het opstarten van mijn apparaat en daarna handmatig moet wijzigen.
Heel nieuwsgierig... want als Microsoft dat eerste kan en zal gaan doen, heeft het heel goed de markt voorbereid met Windows 8.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
⏩ PVOutput☀️
Jep, sparen voor SSD en W10 voor m'n Elitebook volgende zomerPadje schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:15:
[...]
Hier hetzelfde nog steeds W7 maar deze versie 10 ziet er inderdaad gelikt uit.
Als je de video een paar reacties boven de jouwe bekijkt zie je dat elke keer als er een "switch" tussen wel en geen toetsenbord plaatsvindt, je een pop-upje krijgt met de melding of je wilt overschakelen.Eagle Creek schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:26:
Waar ik heel benieuwd naar ben... Men geeft aan dat de klassieke desktop standaard is op "gewone" pc's en de nieuwe desktop op tablet-achtige modellen.
Ik neem aan dat dit ook handmatig kan.
Ah, die reactie was er nog niet toen ik begon met typen volgens mij.maarten0009 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:29:
[...]
Als je de video een paar reacties boven de jouwe bekijkt zie je dat elke keer als er een "switch" tussen wel en geen toetsenbord plaatsvindt, je een pop-upje krijgt met de melding of je wilt overschakelen.
Ik neem aan dat dit ook handmatig kan.
En kan hem vanaf mijn werk ook niet bekijken.
Maar.. afgaande van wat er in de link beschreven wordt is dat dus wel precies antwoord op mijn vraag.
Smooth Microsoft.. Windows 8 z'n tijd vooruit, de markt voorbereid en nu knallen.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik ben ook heel erg tevreden met wat ik tot nu toe van Windows 10 heb gezien. Wat ik zelf echt een belangrijke verandering vindt is dat die apps en het startscherm niet meer in je gezicht geduwd worden. Wat meer vrijheid voor de poweruser! en Cntrl+V in de command promptEagle Creek schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:30:
[...]
Ah, die reactie was er nog niet toen ik begon met typen volgens mij.
En kan hem vanaf mijn werk ook niet bekijken.
Maar.. afgaande van wat er in de link beschreven wordt is dat dus wel precies antwoord op mijn vraag.
Smooth Microsoft.. Windows 8 z'n tijd vooruit, de markt voorbereid en nu knallen.
Als ik het filmpje van The Verge zie, dan gaat dat instant, dus keyboard eraf....je krijgt de vraag 'tablet mode?'. Klik je dan ja, dan krijg je de modern UI. Keyboard er weer aan, dan krijg je de vraag 'desktop mode'......en het oude start menu verschijnt.Eagle Creek schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:26:
Die Technical Preview, wanneer kunnen we die verwachten? Is dat nog vandaag/in de komende dagen?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
morgen toch?Petervanakelyen schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:36:
Die Technical Preview, wanneer kunnen we die verwachten? Is dat nog vandaag/in de komende dagen?
Ik kopieer deze post van mij even schaamteloos van het artikel van de frontpage over de aankondiging van Windows 10, want ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of er meer mensen deze ergernissen delen, of dat ik een zeurende zuurpruim ben.
Ik had 100x liever gezien dat:
- Programma's geen focus meer van elkaar stelen terwijl je gewoon totaal ergens anders mee bezig bent
- De items in Control Panel niet verspringen net op het moment dat je wilt klikken, maar gewoon in 1x geladen en getoond worden
- Internet Explorer stopt als ik klik op de stop-knop
- Ik handmatig files kan renamen als het pad te lang wordt tijdens kopieren/verplaatsen
- Vensters niet altijd standaard in het midden van je scherm openen, en al helemaal niet als het van hetzelfde programma is waardoor je altijd weer vensters moet gaan lopen verslepen. Staat er al 1 open in de (overwegend) rechterhelft van het scherm? Open het nieuwe venster meer naar links!
- Het Start Menu niet verdwijnt als ik er in aan het klikken ben omdat een ander programma wat beslist te gaan doen op de achtergrond
- De laptop niet in slaapstand ga als ik de klep dichtdoe tijdens het afsluiten/restarten. Echt, wtf.
- Desktop icons niet om de haverklap refreshen, omdat er een programma opent. Of een programmatje geinstalleerd wordt.
- Desktop icons hun positie behouden (voor zover mogelijk) als je naar een andere resolutie switcht, en terug naar hun originele positie gaan als je weer terug gaat naar een eerder gebruikte resolutie. Hallo, sinds Windows 95(!!!) wordt er gewerkt met desktop icons. Is het zoveel gevraagd om in 2014 te verwachten dat Windows daar fatsoenlijk mee om kan gaan??
- Ik meerdere dingen in de CTRL+V kan zetten. CTRL+V+1, CTRL+V+2 bijvoorbeeld.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dat zijn dagelijkse ergernissen waar ze eens prioriteit aan zouden moeten geven! Ik kan me niet voorstellen dat de Microsoft-mensen zich daar zelf niet dagelijks aan storen, die werken toch ook met Windows, neem ik aan.
Ik vind al die dingen echt van die factoren die echt niet in een OS zouden mogen voorkomen. Zo slecht, zo amateuristisch, zo cruciaal voor een fijne experience. Ik snap dat echt niet.
Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar ik kan me niet voorstellen dat in MacOS ook dat soort dingen zitten. Ben totaal geen Apple fan en het is allemaal overpriced spul, maar wat ik er van zie, werkt het altijd wel fatsoenlijk. Snel. Soepel.
Ha. Dat lucht op. Tot de eerstvolgende focus-steal of verspringende items.
Edit:
Oh ja, dat CTRL+V in CMD is dan het enige irritatiepunt wat nu eeeeeindelijk is opgelost in Windows 10. Nou, props. Nu de rest nog.
Of die antieke prehistorische AD Users & Computers mmc snap-in... omg. Er is dan nu ook AD Administrative Center, maar dat is traag, onstabiel, crasht als je wilt zoeken, geeft foutmelding als je een Group in een Group wil openen. Sjongejongejonge.
Of als je een nieuwe, lege mmc opent, wordt er een venstertje geopend met dezelfde afmetingen die het in Windows 2000 al had, toen iedereen nog op 1024*768 zat. Hallo? 22" widescreen met 1680*1050 of nog veel hoger is tegenwoordig de standaard?
En al die geminimaliseerde menu's en opties in Office 2013 dan. Ver-schrik-ke-lijk. Alle kleuren eruit ook.
Waar zijn ze daar toch eigenlijk mee bezig?
- Programma's geen focus meer van elkaar stelen terwijl je gewoon totaal ergens anders mee bezig bent
- De items in Control Panel niet verspringen net op het moment dat je wilt klikken, maar gewoon in 1x geladen en getoond worden
- Ik handmatig files kan renamen als het pad te lang wordt tijdens kopieren/verplaatsen
- Vensters niet altijd standaard in het midden van je scherm openen, en al helemaal niet als het van hetzelfde programma is waardoor je altijd weer vensters moet gaan lopen verslepen. Staat er al 1 open in de (overwegend) rechterhelft van het scherm? Open het nieuwe venster meer naar links!
- Het Start Menu niet verdwijnt als ik er in aan het klikken ben omdat een ander programma wat beslist te gaan doen op de achtergrond
- De laptop niet in slaapstand ga als ik de klep dichtdoe tijdens het afsluiten/restarten. Echt, wtf.
- Desktop icons niet om de haverklap refreshen, omdat er een programma opent. Of een programmatje geinstalleerd wordt.
- Desktop icons hun positie behouden (voor zover mogelijk) als je naar een andere resolutie switcht, en terug naar hun originele positie gaan als je weer terug gaat naar een eerder gebruikte resolutie. Hallo, sinds Windows 95(!!!) wordt er gewerkt met desktop icons. Is het zoveel gevraagd om in 2014 te verwachten dat Windows daar fatsoenlijk mee om kan gaan??
Dat zijn dagelijkse ergernissen waar ze eens prioriteit aan zouden moeten geven! Ik kan me niet voorstellen dat de Microsoft-mensen zich daar zelf niet dagelijks aan storen, die werken toch ook met Windows, neem ik aan.
Ik vind al die dingen echt van die factoren die echt niet in een OS zouden mogen voorkomen. Zo slecht, zo amateuristisch, zo cruciaal voor een fijne experience. Ik snap dat echt niet.
Ik heb er nog nooit mee gewerkt maar ik kan me niet voorstellen dat in MacOS ook dat soort dingen zitten. Ben totaal geen Apple fan en het is allemaal overpriced spul, maar wat ik er van zie, werkt het altijd wel fatsoenlijk. Snel. Soepel.
Edit:
Oh ja, dat CTRL+V in CMD is dan het enige irritatiepunt wat nu eeeeeindelijk is opgelost in Windows 10. Nou, props. Nu de rest nog.
Of die antieke prehistorische AD Users & Computers mmc snap-in... omg. Er is dan nu ook AD Administrative Center, maar dat is traag, onstabiel, crasht als je wilt zoeken, geeft foutmelding als je een Group in een Group wil openen. Sjongejongejonge.
Of als je een nieuwe, lege mmc opent, wordt er een venstertje geopend met dezelfde afmetingen die het in Windows 2000 al had, toen iedereen nog op 1024*768 zat. Hallo? 22" widescreen met 1680*1050 of nog veel hoger is tegenwoordig de standaard?
En al die geminimaliseerde menu's en opties in Office 2013 dan. Ver-schrik-ke-lijk. Alle kleuren eruit ook.
Even de quote wat ingeperkt.AzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:
Ik kopieer deze post van mij even schaamteloos van het artikel van de frontpage over de aankondiging van Windows 10, want ik ben eigenlijk wel eens benieuwd of er meer mensen deze ergernissen delen, of dat ik een zeurende zuurpruim ben.
Doe mee met de preview en zorg voor een goede feedback...
Want iedereen gebruikt minstens een 22" scherm of heeft minstens 1680*1050 resolutie op zijn laptopAzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:
QFT, maar aangezien ze schijnbaar ineens toch ergens een lichtje bespeuren (CTRL-c+v) is het mogelijk nog niet te laat.AzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:
Edit:
[ Voor 33% gewijzigd door XVI op 30-09-2014 21:21 ]
Wow, ziet er goed uit. Ik ga zeker mee doen aan die TP program.
Best bizar hoe early ze hem vrij geven en hoe ze met feedback om willen gaan. Dikke props voor Microsoft!
Best bizar hoe early ze hem vrij geven en hoe ze met feedback om willen gaan. Dikke props voor Microsoft!
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
http://www.neowin.net/new...of-windows-10039s-preview
sidenote: de beste man heeft prima salaris, aan zijn niet-lullige kapsel te zien
sidenote: de beste man heeft prima salaris, aan zijn niet-lullige kapsel te zien
Ja zit dat ook te overwegen, maar wil eigenlijk bare to the metal doen, en niet VM, dualboot is een idee... Wie weet krijg je hem als die uiktomt wel gratis, deden ze bij gesloten groups wel, maar of ze dat bij deze 3+ miljoen testers gaan doen??Sc0tTy schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:27:
Wow, ziet er goed uit. Ik ga zeker mee doen aan die TP program.
[ Voor 63% gewijzigd door Sjah op 30-09-2014 21:37 ]
Al die dingen heb je nog geen enkel idee van hoe dat in Windows 10 zit dus om er nu al over te gaan klagen? Overigens grappig, van alles wat jij opnoemt heb ik alleen ooit last gehad van de desktop icons, verder niks, dus het zal wel niet helemaal aan Windows liggenAzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:
[...] zeurende zuurpruim. [...]
Deze presentatie was bedoelt voor enterprise. Om te laten zien dat Windows 10 weer werkt zoals 7 en dat gebruikers niet meer "getraind" hoeven te worden.
Doe dan via VHD.Sjah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:30:
http://www.neowin.net/new...of-windows-10039s-preview
[...]
Ja zit dat ook te overwegen, maar wil eigenlijk bare to the metal doen, en niet VM, dualboot is een idee... Wie weet krijg je hem als die uiktomt wel gratis, deden ze bij gesloten groups wel, maar of ze dat bij deze 3+ miljoen testers gaan doen??
[ Voor 33% gewijzigd door Ramon op 30-09-2014 21:40 ]
Pretty much: we weten dat we gefaald hebben en dat doen we nu minder.
Ook voegen we iets toe wat een ander besturingssysteem al goed had geimplementeerd.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
True schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:46:
[...]
Ook voegen we iets toe wat een ander besturingssysteem al goed had geimplementeerd.
Lol.. ik herken echt alle punten die je noemt.. ik mis alleen het scrollen in een ander window die niet de focus heeft met het scroll-wieltjeAzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:
[relevante punten..]
Ik ben benieuwd hoe het gaat voelen iig.
Anoniem: 614
Volgens mij heb je een negatieve kijk op het leven. Ga linux, osx, ios, android, chrome enz er naast houden en je kan eenzelfde lijstje maken. Ik gebruik ze allemaal. En allemaal hebben ze van die WTF momenten.AzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:14:
Ik kopieer deze post van mij even schaamteloos..
Kies welke het beste bij je past of ga zelf een OS schrijven.
Mja ik zie die punten en denk dan ook "joh is het nou echt zo erg?". Sure, sommigen kunnen irritant zijn. Maar alleen als je je eraan gaat ergeren of niet weet dat er ook tools zijn als Actual Multiple Monitors (of Window Manager) die al wel wat voor je kunnen oplossen als het echt erg is.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
.
• Windows 10 FAQ
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ