Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
HahaBoAC schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:12:
[...]
Lol.. ik herken echt alle punten die je noemt.. ik mis alleen het scrollen in een ander window die niet de focus heeft met het scroll-wieltje
AlwaysMouseWheel houdt er overigens na een uur of 3-4 werken op je PC wel mee op... grrrr
Echt. Computers. Had ik maar een vak geleerd
Ik zag in de introductie dat je in Windows 10 verschillende desktops kan hebben. Iets wat ze van Linux hebben afgekeken.
[ Voor 10% gewijzigd door Zidane007nl op 30-09-2014 22:56 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De vernieuwde zoekfunctie heb ik mijn twijfels bij. Ik heb sterk het vermoeden dat we daar de combi Bing/Internet Explorer door de strot geduwd gaan krijgen.
Welke vernieuwde zoekfunctie heb je het over?Didyoumeetmax? schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:22:
De vernieuwde zoekfunctie heb ik mijn twijfels bij. Ik heb sterk het vermoeden dat we daar de combi Bing/Internet Explorer door de strot geduwd gaan krijgen.
[ Voor 56% gewijzigd door Ramon op 30-09-2014 23:26 ]
Dat ze die technical preview eens online gooien. Heb al een VM klaar staan, wacht alleen nog op een .iso.
BoAC schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:12:
[...]
Lol.. ik herken echt alle punten die je noemt.. ik mis alleen het scrollen in een ander window die niet de focus heeft met het scroll-wieltjeen dan worden wel juist de grafische dingetje geimplementeerd uit bijv. GNOME zoals het open-window-overzicht en de meerdere desktops-functie (eindelijk
)
Ik ben benieuwd hoe het gaat voelen iig.
http://taekwindow.net/AzzKickah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:33:
[...]
HahaAlwaysMouseWheel gebruik ik daarvoor! Mogen ze inderdaad ook wel eens inbouwen als optie in Windows zelf ja.
AlwaysMouseWheel houdt er overigens na een uur of 3-4 werken op je PC wel mee op... grrrrMoet je die eerst weer afsluiten en opstarten, doet ie het weer een X tijd.
Echt. Computers. Had ik maar een vak geleerd![]()
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Verwijderd
W10 kon wel eens disruptive worden. Ziet er allemaal mooi en echt goed nagedacht uit.
Morgen eens gaan spelen. Hopelijk komt de TP vroeg online.
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
⏩ PVOutput☀️
We zijn zojuist morgen. Waar blijft die preview?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Ik ben benieuwd of MS dan nog een versie gaat maken voor TV's?
Dat zal wel op 1 oktober ergens Seattletijd zijn.....ik zeg morgenochtend uurtje of 10?Petervanakelyen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:03:
[...]
We zijn zojuist morgen. Waar blijft die preview?
Ik mis dan ook de Smartwatch.....Ohw....en die TV die er staat, dat is natuurlijk de Xbox OneRamon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:06:
De 10 staat dus voor het aantal apparaten waar de nieuwe versie op kan draaien:
[afbeelding]
Ik ben benieuwd of MS dan nog een versie gaat maken voor TV's?
[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 01-10-2014 00:07 ]
Hij leek mij soms zeer groot maar is dus gewoon te resizen.
[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 01-10-2014 00:09 ]
⏩ PVOutput☀️
Ik moet zeggen dat ik wel erg gecharmeerd ben van de nieuwe wijze waarop Microsoft zich profileert. Dit is echt een hele andere wind die binnen Microsoft blaast. Niet meer die cheesy nep american jokes maar klein, tastbaar en open. Bijzonder dat in een korte tijd Microsoft zichzelf opnieuw uitvind zeker als je Google erbij neemt die eigenlijk de omgekeerde weg doorloopt en zich veel minder lijkt aan te trekken van de community.
Btw. die Joe B(Belfiore) is echt een cultheld aan het worden
[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 01-10-2014 00:21 ]
Ja ga ik doen, heb me net ingelezen, maar moet wel een omweg maken, aangezien ik W7 Pro heb, en niet Ultimate.
zie hier, en dan de comment van bradavon en verder
Wellicht omdat het eigenlijk niet voor de massa bedoeld was? Er zal vast nog wel een officieel release-event komen die wel gewoon gestreamd gaat worden, waar ze alle nieuwe features zullen laten zien.Martinspire schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:42:
Mja ze hadden hem alleen wel moeten streamen vind ik. Verder alles prima. Ik begrijp het nog steeds niet.
Misschien komt het ook wel omdat Windows 9x al bestaat en dat dit verwarring kan geven.Sjah schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:01:
Vind 10 geniaal, denk dat Ms toch heeft gemerkt dat 9 al een beetje "de oww tis eigenlijk 8.2 bijsmaak" had. Deze uberfall met 10, zal vast aangereikt zijn door een marketing-guru.
Verwijderd

[ Voor 57% gewijzigd door TheVMaster op 01-10-2014 08:10 ]
Waarom is Windows 8 een flop??Zidane007nl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:56:
Rare keuze om Windows 9 over te slaan. Ze willen zeker niks meer te maken hebben met de flop die Windows 8 heet ...
Ik zag in de introductie dat je in Windows 10 verschillende desktops kan hebben. Iets wat ze van Linux hebben afgekeken.
Daarnaast had Windows in 1985 eerder een desktop dan Linux...
Ik lees hier veel onzin argumenten. Microsoft is wat mij betreft met Windows 7 een goede weg ingeslagen. Met Windows 8 hebben ze goed doorontwikkeld en met 10 lijken ze gewoon door te gaan. Kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Kenny_026 op 01-10-2014 09:17 ]
Windows 8 is een goed OS, maar werd door de mainstream/klassieke Windows users (vooral desktop gebruikers) - volgens mij terecht - niet goed ontvangen. Begrijp me niet verkeerd, ikzelf hou van Windows 8.1 en werk er zowel privé is professioneel dagelijks mee. Het is op vele vlakken (los van de UI ervaring) pakken beter en stabieler dan windows 7. Maar het klopt inderdaad dat met een klassieke setup (enkel muis en toetsenbord) de werking met bvb. de hoeken van het scherm, de charm bar, en de mix tussen modern en klassiek niet voldoende gebruiksvriendelijk is. Powerusers werken minder met muis en veel met hotkeys/shortkey/toetsencombinaties om er overal toch te geraken en kunnen daardoor de modern UI (met enkel muis en toetsenbord) veelal omzeilen. Op het werk kom ik zo bijna nooit in het startscherm van W8.1 meer terecht. Op hybride toestellen en toestellen met touch heb je dit gevoel minder. Privé heb ik een hybride toestel met touch en zit ik dan wel weer frequent op het startscherm.
Met Windows 10 lossen ze dit op via de continuum approach (al dan niet gekoppeld toestenbord). In mijn optiek is Windows 10 inderdaad een verderzetting van Windows 8 maar hebben ze bovenvermelde eindelijk opgelost door - afhankelijk van de hardware setup - de UI aan te passen om een op de gebruiker afgestemde ervaring te bieden.
Ik kijk alvast ook al uit naar de release van Windows 10... ben wel nog aan het twijfelen of ik de tech preview ga installeren. Ik wil namelijk geen problemen met drivers / beperkingen in functionaliteit t.o.v. wat ik nu gewoon ben.
[ Voor 11% gewijzigd door shizoframia op 01-10-2014 09:46 ]
Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)
Multidesktop is al sinds NT4 ofzo aanwezig in Windows. Je had er alleen een klein extra tooltje voor nodig om het beschikbaar te makenkbloem schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:07:
[...]
Waarom is Windows 8 een flop??
Daarnaast had Windows in 1985 eerder een desktop dan Linux...
Ben erg benieuwd naar de TP, de dingen die ik er nu van gezien heb zien er erg goed uit. Mooie mix tussen het goeie van Windows 8 en Windows 7.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dat scherm rechts is inderdaad de Xbox One maar linksboven lijkt een microsoft-branded TV te zijn.TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 00:06:
[...]
Ik mis dan ook de Smartwatch.....Ohw....en die TV die er staat, dat is natuurlijk de Xbox One
Verhip, je hebt gelijk.....hmm....interessantRamon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:02:
[...]
Dat scherm rechts is inderdaad de Xbox One maar linksboven lijkt een microsoft-branded TV te zijn.
Zijn dat niet die enorme touchscreens die Microsoft maakt? Bill Gates gebruikte er laatst een in zijn Reddit AMA. De naam van die dingen is me even ontschotenRamon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:02:
[...]
Dat scherm rechts is inderdaad de Xbox One maar linksboven lijkt een microsoft-branded TV te zijn.

Ik geloof dat die dingen ook Surface heten.triesvan schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:29:
[...]
Zijn dat niet die enorme touchscreens die Microsoft maakt? Bill Gates gebruikte er laatst een in zijn Reddit AMA. De naam van die dingen is me even ontschoten
Nope...vroeger was de naam inderdaad Surface, tegenwoordig heten ze PixenSense, maar dat is weer wat anders. Die schermen heten voor zover ik het kan vinden : Perspective Pixel TouchscreensJelmer93 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:36:
[...]
Ik geloof dat die dingen ook Surface heten.
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 01-10-2014 10:51 ]
Lijkt me leuk zo een groot speeltje in je woonkamer.TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:51:
[...]
Nope...vroeger was de naam inderdaad Surface, tegenwoordig heten ze PixenSense, maar dat is weer wat anders. Die schermen heten voor zover ik het kan vinden : Perspective Pixel Touchscreens
Nee dat waren die oude tafels. Volgens mij heette het ook PixelSense.Jelmer93 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 10:36:
[...]
Ik geloof dat die dingen ook Surface heten.
Computer says no
F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5, F5
Idd..
Als ik naar http://preview.microsoft.com ga staat er You do not have permission to view this directory or page.
je moet preview.windows.com hebbenmprkooij schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:07:
Waar kan je de download webpage vinden?
Als ik naar http://preview.microsoft.com ga staat er You do not have permission to view this directory or page.
Computer says no
er is nog geen download beschikbaar. de pagina is http://preview.windows.commprkooij schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:07:
Waar kan je de download webpage vinden?
Of deze url : http://windows.microsoft....ndows/preview-coming-soon ( en dan kun je ook en-us door nl-nl vervangen voor de Nederlandstalige pagina).medennis schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:08:
[...]
er is nog geen download beschikbaar. de pagina is http://preview.windows.com

[ Voor 27% gewijzigd door chaoscontrol op 01-10-2014 11:30 ]
Komt er binnenkort nog een Microsoft Press Conference ?
Ik had gehoopt op een nieuwe Office for mac

Even los van het start menu is de interface nog steeds onoverzichtelijk, lelijk en onhandig. Zelfs bij de voor deze presentatie zorgvuldig opgezette machine ziet er niet uit. Primaire, oververzadigde kleuren, harde contrasten waar het niet nodig is, geen borders / shadows / visual clues waar het wel nodig is. En nog steeds heeft kennelijk niemand bij Microsoft bedacht DAT CAPS LOCK NOGAL SCHREEUWERIG STAAT EN NIET BEHULPZAAM IS IN EEN PRODUCTIEOMGEVING, of zoals iemand op Ars Technica postte:

Als je dit al druk vindt, mag je wat mij betreft ook je rijbewijs wel inleveren

Je snapt het doel van de presentatie niet. Ze willen hiermee laten zien dat ze ver gaan met het verbeteren van de bediening met het toetsenbord. Hij heeft het de hele presentatie over de verschillende gebruiker: van de persoon die net in aanraking komt met Windows tot de Die-hard windows gebruiker die alle shortcuts van het toetsenbord gebruikt...Dé grote verbetering van Windows 10 zijn c/p in de command prompt, het start menu terug en apps draaien in een window? Dit is niet eens een major versiejump waard, laat staan twee.
Bovendien is het geen major versiejump, het is slechts een naam... net als henk, net als pietje, net als windows 8...
Van heel Microsoft denk ik zelfs. Zowat bij elke presentatie wordt hij er wel bijgesleept om *iets* te doen. Of hij nou met dat product te maken heeft of niet. Vermoed zelfs dat ze bij boardmeetings hem de introductie laten doenMiki schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:38:
Ik vind hem anders erg goed en leuk presenteren. Hij is nu echt het gezicht geworden van Windows [...]
Vind het kapsel juist bij hem passen ^^chaoscontrol schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:39:
Ben het met je eens wat betreft dat het een schappelijke vent is, maar zn kapsel past al 40 jaar niet meer bij hem.
Dit is een presentatie van een alpha versie. Niet van wat er uiteindelijk van terecht komt. Ze zouden zelfs zomaar de helft van de gepresenteerde features kunnen droppen of zodanig veranderen dat je het bijna niet terug herkent. Daarnaast vind ik (als linux gebruiker) de interface van deze Windows alsnog stukken overzichtelijker en bruikbaarder dan die van OSX. Persoonlijke smaak zeg maar...Cocytus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:39:
[...] Dé grote verbetering van Windows 10 zijn c/p in de command prompt, het start menu terug en apps draaien in een window? Dit is niet eens een major versiejump waard, laat staan twee. [...] Even los van het start menu is de interface nog steeds onoverzichtelijk, lelijk en onhandig [...]
[ Voor 3% gewijzigd door Caelorum op 01-10-2014 11:44 ]
Ga lekker ergens anders trollenCocytus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:39:
Die presentatie is nog pijnlijker dan de Apple topman die het scherm van de iPhone 6 aanprijst met 'more pixels than a 720 HD display'. Dé grote verbetering van Windows 10 zijn c/p in de command prompt, het start menu terug en apps draaien in een window? Dit is niet eens een major versiejump waard, laat staan twee.
Even los van het start menu is de interface nog steeds onoverzichtelijk, lelijk en onhandig. Zelfs bij de voor deze presentatie zorgvuldig opgezette machine ziet er niet uit. Primaire, oververzadigde kleuren, harde contrasten waar het niet nodig is, geen borders / shadows / visual clues waar het wel nodig is. En nog steeds heeft kennelijk niemand bij Microsoft bedacht DAT CAPS LOCK NOGAL SCHREEUWERIG STAAT EN NIET BEHULPZAAM IS IN EEN PRODUCTIEOMGEVING, of zoals iemand op Ars Technica postte:
[afbeelding]

Ben het anders tot op zeker hoogte echt wel met hem eens. Hoezo trollen?
CTRL+V in CMD. Impressive. Een stukje terug heb ik de rest van de lijst gepost die eindelijk eens een keer aangepakt zou moeten worden. Irritaties die er al sinds Windows 95(!) in zitten.
Die Office 2013 interface is om te janken. Ik ken er met mijn kop niet bij dat ze er voor gekozen hebben om dat zo te doen. Alles wit/grijs. Alles hoofdletters. En alles in elkaar gestopt, ingeklapt, samengevoegd.
Vroeger, toen we nog op 1024*786 zaten, toen was dat handig geweest. Nu met grote schermen en hoge resoluties wil ik niet eerst 3x moeten klikken om bij een bepaalde optie te komen.
[ Voor 12% gewijzigd door AzzKickah op 01-10-2014 11:50 ]
Waarom precies? Ze geven aan dat ze met W8 niet gedacht hebben aan desktopgebruikers en ze laten zien hoe ze dat in de volgende Windows versie gaan fixen. Vergeet niet dat de presentatie vooral gericht was op enterprise gebruikers, waarvan de grootste klacht was dat ze hun werknemers moesten trainen om met W8 te werken. Nu laten ze zien dat dat met W10 niet nodig is.Cocytus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:39:
Die presentatie is nog pijnlijker dan de Apple topman die het scherm van de iPhone 6 aanprijst met 'more pixels than a 720 HD display'.
Selectief vergeet je de multiple desktops? Ik denk ook dat je de waarde van apps draaien in een window onderschat. Natuurlijk is release pas over een jaar, dus er komen ongetwijfeld nog meer under-the-hood dingen bij, zoals DirectX 12 en wellicht een opvolger voor NTFS (die zit al in server versies van Windows als ik me niet vergis) en meer performance verbeteringen lijkt me ook niet vergezocht.Dé grote verbetering van Windows 10 zijn c/p in de command prompt, het start menu terug en apps draaien in een window? Dit is niet eens een major versiejump waard, laat staan twee.
Mijn punt is, je hebt totaal geen idee hoe de final van Windows 10 eruit gaat zien. Niemand weet dat, behalve bij MS, en je weet (want Belfiore heeft dat gezegd) dat de presentatie niet van een final versie was, dus hou je geklaag voor je.
Zoals Joe Belfiore al vertelde is het design team nog volop bezig om voor een aantal dingen uit te werken die daarna nog geprogrammeerd moeten worden. Daar hebben ze nog een jaar de tijd voor en dat is genoeg tijd lijkt me.Even los van het start menu is de interface nog steeds onoverzichtelijk, lelijk en onhandig. Zelfs bij de voor deze presentatie zorgvuldig opgezette machine ziet er niet uit. Primaire, oververzadigde kleuren, harde contrasten waar het niet nodig is, geen borders / shadows / visual clues waar het wel nodig is.
Ja en nu hoe je het werkelijk gebruikt:En nog steeds heeft kennelijk niemand bij Microsoft bedacht DAT CAPS LOCK NOGAL SCHREEUWERIG STAAT EN NIET BEHULPZAAM IS IN EEN PRODUCTIEOMGEVING, of zoals iemand op Ars Technica postte:
[afbeelding]

En als je dat te druk vind of teveel ruimte vind innemen, dan klap je het in:

Kan uit ervaring vertellen dat het prima werkt. Maarja je hebt wel een beetje aangename resolutie nodig, 1024*768 is een beetje uit de tijd.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 01-10-2014 11:57 ]
Tja.....jij zit niet meer op 1024x768...het probleem is dat Microsoft wel rekening moet houden met mensen die gewoon op een 1024x768 scherm werken. Ook op zo'n scherm moet Office gewoon werkbaar zijn.AzzKickah schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:50:
[...]
Ben het anders tot op zeker hoogte echt wel met hem eens. Hoezo trollen?
CTRL+V in CMD. Impressive. Een stukje terug heb ik de rest van de lijst gepost die eindelijk eens een keer aangepakt zou moeten worden. Irritaties die er al sinds Windows 95(!) in zitten.
Die Office 2013 interface is om te janken. Ik ken er met mijn kop niet bij dat ze er voor gekozen hebben om dat zo te doen. Alles wit/grijs. Alles hoofdletters. En alles in elkaar gestopt, ingeklapt, samengevoegd.
Vroeger, toen we nog op 1024*786 zaten, toen was dat handig geweest. Nu met grote schermen en hoge resoluties wil ik niet eerst 3x moeten klikken om bij een bepaalde optie te komen.
Maar goed, het gaat hier niet om Office 2013, maar om Windows 10...
Fanboi alert!
Sorry hoor, maar toen Windows 8 uitkwam werd elke vorm van kritiek ook op deze manier weggewuifd. Kijk waar we vandaag staan; MS heeft op bijna alle punten moeten inschikken en toegeven dat de GUI van 8 gewoon een drama was... Laten we nu dus niet weer de fout maken om goed gefundeerde kritiek met dit soort onzinstatements weg te zetten.
Zoals hij aangeeft is er namelijk nog zat te verbeteren aan de GUI; de consistentie is nog ver te zoeken. De contrasten zijn inderdaad heel groot, maar zelden op plekken waar dat functioneel is. Tegelijkertijd missen contrasten en accenten daar waar ze nodig zijn om de UI overzichtelijk te maken (met name in knoppen en menu's). Het gebruik van CAPS LOCK is ook een grote no-no in (interface-) design. Lijkt me eveneens een valide punt dus...
Maar goed, hopelijk gaat MS beter luisteren dan hier op het fanforum... In ieder geval ben ik blij met de wijzigingen in Windows 10 (stap in de goede richting) en het feit dat het een gratis update voor 8-gebruikers wordt.
[ Voor 7% gewijzigd door Morrar op 01-10-2014 11:59 ]
xFeverr schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:43:
[...]
Je snapt het doel van de presentatie niet. Ze willen hiermee laten zien dat ze ver gaan met het verbeteren van de bediening met het toetsenbord. Hij heeft het de hele presentatie over de verschillende gebruiker: van de persoon die net in aanraking komt met Windows tot de Die-hard windows gebruiker die alle shortcuts van het toetsenbord gebruikt...
Bovendien is het geen major versiejump, het is slechts een naam... net als henk, net als pietje, net als windows 8...
Dit is niet 'een presentatie van een alpha versie. Dit is de aankondiging van de nieuwe Windows versie. De nieuwe Windows versie die een zodanig 'different approach overall' kent, dat je het niet 'zomaar' Windows 9 kunt noemen maar dat het Windows 10 moet worden (kijk de aankondiging zou ik zeggen, dat is wat Microsoft er zelf over zegt). Dan moet dit ook het beste zijn wat Microsoft over deze nieuwe versie van Windows te vertellen heeft (zo niet is kennelijk de hele PR afdeling buiten het verhaal gehouden). En dat beste is... Ja, wat eigenlijk? Zie mijn vorige post.Caelorum schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:44:
[...]
Dit is een presentatie van een alpha versie. Niet van wat er uiteindelijk van terecht komt. Ze zouden zelfs zomaar de helft van de gepresenteerde features kunnen droppen of zodanig veranderen dat je het bijna niet terug herkent. Daarnaast vind ik (als linux gebruiker) de interface van deze Windows alsnog stukken overzichtelijker en bruikbaarder dan die van OSX. Persoonlijke smaak zeg maar...
Dat is waar; ik maakte dit punt om aan te geven dat de design filosofie (die seriously flawed is, in mijn ogen) niet wordt losgelaten maar dat het op dit punt bij het oude blijft.TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:55:
[...]
Tja.....jij zit niet meer op 1024x768...het probleem is dat Microsoft wel rekening moet houden met mensen die gewoon op een 1024x768 scherm werken. Ook op zo'n scherm moet Office gewoon werkbaar zijn.
[ Voor 16% gewijzigd door Cocytus op 01-10-2014 11:59 ]
Dat zou feest zijn, het moet van jou zeker ook nog werken op 640*480?TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:55:
[...]
Tja.....jij zit niet meer op 1024x768...het probleem is dat Microsoft wel rekening moet houden met mensen die gewoon op een 1024x768 scherm werken. Ook op zo'n scherm moet Office gewoon werkbaar zijn.
Na een tijd moet je gewoon afscheid nemen van antieke resoluties.
Kom dan met constructieve kritiek in plaats van analogieën met Apple erbij te halen. Doe vooral mee met het insider programma en geef feedback aan MS. Constructieve kritiek heb ik hier nog niet gezien (kan ook niet, want je hebt het nog niet gebruikt), alleen maar gezeik over een presentatie.Morrar schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:56:
[...]
Fanboi alert!
Sorry hoor, maar toen Windows 8 uitkwam werd elke vorm van kritiek ook op deze manier weggewuifd. Kijk waar we vandaag staan; MS heeft op bijna alle punten moeten inschikken en toegeven dat de GUI van 8 gewoon een drama was... Laten we nu dus niet weer de fout maken om goed gefundeerde kritiek met dit soort onzinstatements weg te zetten.
Zoals hij aangeeft is er namelijk nog zat te verbeteren aan de GUI; de consistentie is nog ver te zoeken. De contrasten zijn inderdaad heel groot, maar zelden op plekken waar dat functioneel is. Tegelijkertijd missen contrasten en accenten daar waar ze nodig zijn om de UI overzichtelijk te maken.
Het gebruik van CAPS LOCK is ook een grote no-no in interface design. Lijkt me eveneens een valide punt dus...
Maar goed, hopelijk gaat MS beter luisteren dan hier in het fanforum... In ieder geval ben ik blij met de wijzigingen in Windows 10 (stap in de goede richting) en het feit dat het een gratis update voor 8-gebruikers wordt.
[ Voor 14% gewijzigd door AzzKickah op 01-10-2014 12:02 ]
chaoscontrol schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:00:
[...]
Dat zou feest zijn, het moet van jou zeker ook nog werken op 640*480?
Na een tijd moet je gewoon afscheid nemen van antieke resoluties.
Ik draai privé al een jaar Windows 8 vanwege die verbeteringen under-the-hood t.o.v. Windows 7, en Windows 10 zal ongetwijfeld weer dergelijke verbeteringen kennen. Als ik echter de motor van Windows 8 met de interface van Windows 7 kon krijgen (die ik op m'n werk heb) zou ik dat nu - dus na een jaar dagelijks Windows 8 en 7 afwisselen - zonder na te denken doen.Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:53:
[...]
Selectief vergeet je de multiple desktops? Ik denk ook dat je de waarde van apps draaien in een window onderschat. Natuurlijk is release pas over een jaar, dus er komen ongetwijfeld nog meer under-the-hood dingen bij, zoals DirectX 12 en wellicht een opvolger voor NTFS (die zit al in server versies van Windows als ik me niet vergis) en meer performance verbeteringen lijkt me ook niet vergezocht.
Dan moet Microsoft niet deze presentatie geven. Zo'n domme flame mag je dus achterwege laten.Mijn punt is, je hebt totaal geen idee hoe de final van Windows 10 eruit gaat zien. Niemand weet dat, behalve bij MS, en je weet (want Belfiore heeft dat gezegd) dat de presentatie niet van een final versie was, dus hou je geklaag voor je.
Tja, als power user draai ik mijn word processor toch echt niet full screen, dus het screenshot wat ik postte komt dichter bij hoe de interface er bij mij in het dagelijks gebruik uitziet.Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:53:
Ja en nu hoe je het werkelijk gebruikt:
[afbeelding]
En als je dat te druk vind of teveel ruimte vind innemen, dan klap je het in:
[afbeelding]
Kan uit ervaring vertellen dat het prima werkt. Maarja je hebt wel een beetje aangename resolutie nodig, 1024*768 is een beetje uit de tijd.
[ Voor 21% gewijzigd door Cocytus op 01-10-2014 12:04 ]
Ja und? Dan is de interface op die resoluties fijn standaard ingeklapt of gestript. Op hogere niet.TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:01:
[...]
resolutie kan mij niet hoog genoeg zijn, ik zeg alleen dat er heel veel mensen zijn die op dat soort (niet alleen 1024x768) werken. 't gros van de 'goedkope' laptops/schermen heeft gewoon 1366x768 als resolutie...tja daar doe je weinig aan.
Dat is al een stuk breder.TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:01:
[...]
resolutie kan mij niet hoog genoeg zijn, ik zeg alleen dat er heel veel mensen zijn die op dat soort (niet alleen 1024x768) werken. 't gros van de 'goedkope' laptops/schermen heeft gewoon 1366x768 als resolutie...tja daar doe je weinig aan.
[ Voor 23% gewijzigd door JiBo op 01-10-2014 12:05 ]
Constructieve kritiek kan ook nog niet via het insider programma he, zonder previewRamon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:00:
[...]
Kom dan met constructieve kritiek in plaats van analogieën met Apple erbij te halen. Doe vooral mee met het insider programma en geef feedback aan MS. Constructieve kritiek heb ik hier nog niet gezien (kan ook niet, want je hebt het nog niet gebruikt), alleen maar gezeik over een presentatie.
Daarnaast zien we veel van zijn kritiekpunten ook weer in de Windows 10 presentatie; heel veel niet-functioneel gebruik van felle kleuren (o.a. achtergronden van tiles), waardoor het geheel lastig te overzien is en heel schreeuwerig overkomt. Wederom platte knoppen die lastig te onderscheiden zijn; waar kan wel en niet op geklikt worden.
Tuurlijk mensen die er inmiddels aan gewend zijn kunnen er mee werken, maar dat maakt het nog geen goed ontwerp per se...
Sorry hoor maar "goed gefundeerde kritiek"? Zelfs nu nog bijna twee jaar na de release date hoor ik predikanten tegen Windows 8(.1) "omdat er geen desktop in zit" of "omdat het configuratiescherm weg is" of "de zoekfunctie werkt alleen maar voor of programma's of files of settings, niet voor alles tegelijkertijd" of nog meer van die halve waarheden. Vaak zijn de grootste tegenstanders van W8 vreemd genoeg degene die er het minste van weten.Morrar schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:56:
Laten we nu dus niet weer de fout maken om goed gefundeerde kritiek met dit soort onzinstatements weg te zetten.
Bij het design van de interface van W8 zijn er inderdaad fouten gemaakt maar een drama is het toch ook weer niet. Anders was ik heus wel terug gegaan naar W7. De enige fout die MS gemaakt heeft is geen optie toe te voegen met "ik wil mijn lijstjes/start menu terug!". Er zijn genoeg mensen die vrede hebben genomen met de tiles en mensen die zelfs niet terug willen naar het start menu. Persoonlijk krijg ik de kriebels van het prutswerk wat W10 weer lijkt nodig te hebben in het klassieke start menu. Zo'n kleine icoontjes en een hele lijst aan naampjes waar men nog in kan verdwalen.
Het zou best zuur zijn als sommige totaal onderbouwde kritieken (naast de inderdaad goed onderbouwde meningen) hun mening 100% zouden krijgen en mijn startscherm de motteballen in gaat door mensen die nog niet eens weten dat er wel een desktop in W8 zit. Gelukkig lijkt het startscherm een optie te blijven. Zo moet dat dan ook: beide partijen geven wat ze willen. Een goede zet van MS me dunkt en ver van het kwaadaardige bedrijf wat ze vroeger waren.
Omgekeerd: het is dan toch ook niet per se een slecht ontwerp? Ik vind het echt beter dan alles wat er voor kwam. Voor zowel casual als professioneel gebruik. Waar MS imo wel echt de mist in ging was die nieuwe UI te forceren en niet geleidelijk aan te introduceren.Morrar schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:05:
Tuurlijk mensen die er inmiddels aan gewend zijn kunnen er mee werken, maar dat maakt het nog geen goed ontwerp per se...
[ Voor 12% gewijzigd door Vnze op 01-10-2014 12:10 ]
Ze geven de presentatie om de enterprise wereld te laten zien hoe er naar hun geluisterd wordt en in welke richting de volgende versie van W10 gaat. Niet om jou en mij over te halen om W10 te installeren, dat komt later pas. Als jij nu je oordeel al klaar hebt dat er slechts x, y en z in zit, dan moet je dat helemaal zelf weten, maar dan mis je straks wel de nieuwe dingen.Cocytus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:02:
[...]
Ik draai privé al een jaar Windows 8 vanwege die verbeteringen under-the-hood t.o.v. Windows 7, en Windows 10 zal ongetwijfeld weer dergelijke verbeteringen kennen. Als ik echter de motor van Windows 8 met de interface van Windows 7 kon krijgen (die ik op m'n werk heb) zou ik dat nu - dus na een jaar dagelijks Windows 8 en 7 afwisselen - zonder na te denken doen.
[...]
Dan moet Microsoft niet deze presentatie geven. Zo'n domme flame mag je dus achterwege laten.
[...]
Tja, als power user draai ik mijn word processor toch echt niet full screen, dus het screenshot wat ik postte komt dichter bij hoe de interface er bij mij in het dagelijks gebruik uitziet.
De constructieve kritiek is dat MS met iets beters moet komen dan het terughalen van features die in alle vorige Windows-versies zaten, als ze Enterprise-gebruikers willen overhalen om te upgraden.Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:00:
[...]
Kom dan met constructieve kritiek in plaats van analogieën met Apple erbij te halen. Doe vooral mee met het insider programma en geef feedback aan MS. Constructieve kritiek heb ik hier nog niet gezien (kan ook niet, want je hebt het nog niet gebruikt), alleen maar gezeik over een presentatie.
Zie hierboven.Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:06:
[...]
Ze geven de presentatie om de enterprise wereld te laten zien hoe er naar hun geluisterd wordt en in welke richting de volgende versie van W10 gaat. Niet om jou en mij over te halen om W10 te installeren, dat komt later pas. Als jij nu je oordeel al klaar hebt dat er slechts x, y en z in zit, dan moet je dat helemaal zelf weten, maar dan mis je straks wel de nieuwe dingen.
[ Voor 29% gewijzigd door Cocytus op 01-10-2014 12:08 ]
Zoals?Cocytus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:06:
[...]
De constructieve kritiek is dat MS met iets beters moet komen dan het terughalen van features die in alle vorige Windows-versies zaten, als ze Enterprise-gebruikers willen overhalen om te upgraden.
[ Voor 96% gewijzigd door Ramon op 01-10-2014 12:09 ]
Bij een klant draaien ze ook allemaal 8.1 lokaal inclusief Metro en na een wen periode hoor ik niemand klagen
Windows 8 is vooral stabiel en gaat intelligent met resources om. Voor de gebruiker ziet het netjes uit en start het vooral heel snel op.
Windows 2012r2 gaat het niet over in dit Topic, maar dat is echt op 100'den punten verbeterd t.o.v Windows Server 2008 R2
[ Voor 34% gewijzigd door JiBo op 01-10-2014 12:11 ]
Precies dit, niet voor niks is de presentatie in een klein zaaltje gegeven zónder live-stream.Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:06:
[...]
Ze geven de presentatie om de enterprise wereld te laten zien hoe er naar hun geluisterd wordt en in welke richting de volgende versie van W10 gaat. Niet om jou en mij over te halen om W10 te installeren, dat komt later pas. Als jij nu je oordeel al klaar hebt dat er slechts x, y en z in zit, dan moet je dat helemaal zelf weten, maar dan mis je straks wel de nieuwe dingen.
Ik neem aan dat Microsoft een team van enkele tientallen mensen heeft die daar full time over nadenken; waarom ik uit de losse pols moet uitleggen hoe de volgende versie van Windows moet werken is me niet helemaal duidelijk
Wat een onzin, zie Cocytus in "[Windows10] Ervaringen & Discussie" Deze event is groot aangekondigd en een nieuwe Windows-versie haalt de voorpagina's van alle techsites, of je nou wel of niet een livestream gebruikt en als ik nu 'Windows' google krijg ik bovenaan resultaten van de NOS, Telegraaf en Elsevier over deze aankondiging.Enes_81 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:12:
[...]
Precies dit, niet voor niks is de presentatie in een klein zaaltje gegeven zónder live-stream.
[ Voor 27% gewijzigd door Cocytus op 01-10-2014 12:19 ]
Dat is de definitie van constructieve feedbackCocytus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:16:
[...]
Ik neem aan dat Microsoft een team van enkele tientallen mensen heeft die daar full time over nadenken; waarom ik uit de losse pols moet uitleggen hoe de volgende versie van Windows moet werken is me niet helemaal duidelijk
De schaduw hebben ze alvast al teruggebracht: YouTube: Windows 9: Der neue Multi-Desktop in AktionMaar ze kunnen beginnen bij GEEN CAPS LOCK, en een zuurstokvrije interface met borders en drop shadows zodat ik in één oogopslag kan zien waar ik mee bezig ben. Scrollen in het window waar je muis over hovert in plaats van het window waar je als laatste in geklikt hebt zou ook fijn zijn, net als de andere punten van AzzKickah in "[Windows10] Ervaringen & Discussie"
En scrollen in het window waar je hovert: Net even getest in 8.1, ik gebruik het namelijk nooit maar het werkt bij mij gewoon? Al kan dat misschien liggen aan logitech drivers ofzo?
Volgens mij aan chrome, als twee chrome-vensters gebruikt hebt om te testen.Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:25:
En scrollen in het window waar je hovert: Net even getest in 8.1, ik gebruik het namelijk nooit maar het werkt bij mij gewoon? Al kan dat misschien liggen aan logitech drivers ofzo?
Vat het maar op als constructieve feedback voor het PR-team, dan: als je features die je zelf hebt weggehaald, waar mensen al 2 jaar om vragen, eindelijk opnieuw gaat introduceren, doe dat dan niet op een toon alsof je de greatest thing since sliced bread aankondigt, terwijl je eigenlijk zegt: we fucked up, it took us two years to admit that, and now it will take us one more year to solve it. Dan kun je namelijk verwachten dat mensen zeggen: "is dit alles?" Had Microsoft dit aangekondigd als Windows 8.2, dan had niemand raar opgekeken.Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:25:
[...]
Dat is de definitie van constructieve feedbackNiet alleen maar iets kut vinden.
Halve waarheden of niet, sommige dingen in Windows 8 zijn veel lastiger te vinden dan je zou willen. Neem bijvoorbeeld "Settings" via de charm bar dat los staat van het configuratiescherm; waarom twee aparte secties maken voor instellingen. Tuurlijk je kan er aan wennen, maar de logica in Windows 8 is vaak ver te zoeken.Vnze schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:06:
[...]
Sorry hoor maar "goed gefundeerde kritiek"? Zelfs nu nog bijna twee jaar na de release date hoor ik predikanten tegen Windows 8(.1) "omdat er geen desktop in zit" of "omdat het configuratiescherm weg is" of "de zoekfunctie werkt alleen maar voor of programma's of files of settings, niet voor alles tegelijkertijd" of nog meer van die halve waarheden. Vaak zijn de grootste tegenstanders van W8 vreemd genoeg degene die er het minste van weten.
Oh dus omdat jij niet teruggegaan bent is het OK... Uiteraard ben jij de maat der dingen. Je zou ook kunnen kijken naar de tegenvallende verkoopcijfers (zelfs met OEM verkopen) en de noodgrepen die MS nu maakt / moet maken. Misschien was het toch wel een behoorlijk drama?Bij het design van de interface van W8 zijn er inderdaad fouten gemaakt maar een drama is het toch ook weer niet. Anders was ik heus wel terug gegaan naar W7.
Tja de lijst met mappen vind jij misschien niets, maar het heeft toch wel degelijk een aantal voordelen boven de live tiles.De enige fout die MS gemaakt heeft is geen optie toe te voegen met "ik wil mijn lijstjes/start menu terug!". Er zijn genoeg mensen die vrede hebben genomen met de tiles en mensen die zelfs niet terug willen naar het start menu. Persoonlijk krijg ik de kriebels van het prutswerk wat W10 weer lijkt nodig te hebben in het klassieke start menu. Zo'n kleine icoontjes en een hele lijst aan naampjes waar men nog in kan verdwalen.
Het zou best zuur zijn als sommige totaal onderbouwde kritieken (naast de inderdaad goed onderbouwde meningen) hun mening 100% zouden krijgen en mijn startscherm de motteballen in gaat door mensen die nog niet eens weten dat er wel een desktop in W8 zit. Gelukkig lijkt het startscherm een optie te blijven. Zo moet dat dan ook: beide partijen geven wat ze willen. Een goede zet van MS me dunkt en ver van het kwaadaardige bedrijf wat ze vroeger waren.
Allereerst; hoeveel programma's hebben nu echt live informatie weer te geven? Naast een mail programma of een nieuws app, heb ik niet veel programma's die live updates moeten geven. Neem Lightroom; waarom zou die me live updates moeten geven en waarover dan? Een mini slideshow van mijn eigen foto's? Als ik m'n foto's wil zien, open ik Lightroom wel gewoon en bekijk ze full screen... Of wat zou bijvoorbeeld Filezilla me voor live updates moeten geven?
Voor de overgrote meerderheid van de programma's vervallen de live tiles dus tot simpele iconen van varierende grootte. De tiles zijn echter ofwel minder efficient qua ruimte of geven minder informatie (alleen het icoon) dan de lijsten in het oude startmenu. Daarnaast is het ook meer gedoe om ze te ordenen, hoewel 8.1. daar nog enige verbetering in heeft gebracht.
Kortom, het metro ontwerp bood gewoonweg nul voordelen en hooguit nadelen als je er vanuit praktisch oogpunt naar kijkt. Die paar programma's die echt gebruik maken van de live tiles (mail, nieuws, etc) kunnen met veel minder ruimte toe dan het volledige scherm. Gelukkig heeft MS dat in Windows 10 ook aangepast.
Die niet zo 'naief'. Het is duidelijk een TECHNICAL PREVIEW en geen OFFICIELE RELEASE.
Blijkbaar snap jij en die nieuwsbedrijven dat niet. Die nieuwsbedrijven kan ik inzien want die willen clicks. Dat jij daar in trapt, is toch wel wat zorgelijk. Pak daarbij de toon van je vorig verhaal en het voelt behoorlijk trollerig aan.
Settings in charms bar is gerelateerd aan de app die draait. Dus heb je Personen open, dan zijn het de instellingen van die app. Net als Search of Share relatief is aan de app. Zo moeilijk is het niet.Morrar schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:42:[...]
Halve waarheden of niet, sommige dingen in Windows 8 zijn veel lastiger te vinden dan je zou willen. Neem bijvoorbeeld "Settings" via de charm bar dat los staat van het configuratiescherm; waarom twee aparte secties maken voor instellingen. Tuurlijk je kan er aan wennen, maar de logica in Windows 8 is vaak ver te zoeken.
Bij OSX klik je de titel van de app aan en vervolgens Voorkeuren. Vind jij dat logischer om daar instellingen te zoeken?
Teruglopende cijfers zijn ook te wijten aan het feit dat machines langer meegaan, de crisis, de mate waarin tablets de meeste taken hebben overgenomen en de grote schreeuwers die alles mis vonden aan Win8 (maar zelf gewoon OSX of Linux gebruikten).[...]
Oh dus omdat jij niet teruggegaan bent is het OK... Uiteraard ben jij de maat der dingen. Je zou ook kunnen kijken naar de tegenvallende verkoopcijfers (zelfs met OEM verkopen) en de noodgrepen die MS nu maakt / moet maken. Misschien was het toch wel een behoorlijk drama?
Beiden kunnen info geven over updates, laatste handelingen of nieuws van ontwikkelaar. Bij elke app is wel wat te bedenken of je bent gewoon niet creatief genoeg.[...]
Tja de lijst met mappen vind jij misschien niets, maar het heeft toch wel degelijk een aantal voordelen boven de live tiles.
Allereerst; hoeveel programma's hebben nu echt live informatie weer te geven? Naast een mail programma of een nieuws app, heb ik niet veel programma's die live updates moeten geven. Neem Lightroom; waarom zou die me live updates moeten geven en waarover dan? Een mini slideshow van mijn eigen foto's? Als ik m'n foto's wil zien, open ik Lightroom wel gewoon en bekijk ze full screen... Of wat zou bijvoorbeeld Filezilla me voor live updates moeten geven?
En in je startmenu staan geen iconen? Enige verschil is dat de naam erbij staat, maar zoveel nut bieden de iconen daar ook niet. Enige verschil is dat je daar structureerd op folders en bij Metro op eigen sortering/volgorde (ik heb gewoon kopjes gemaakt).Voor de overgrote meerderheid van de programma's vervallen de live tiles dus tot simpele iconen van varierende grootte. De tiles zijn echter ofwel minder efficient qua ruimte of geven minder informatie (alleen het icoon) dan de lijsten in het oude startmenu. Daarnaast is het ook meer gedoe om ze te ordenen, hoewel 8.1. daar nog enige verbetering in heeft gebracht.
Dat het voor jou in jouw ogen geen voordeel bood, geeft niet aan dat het voor niemand interessant is geweest (nu doe je het zelf dus ook).Kortom, het metro ontwep boodt gewoonweg nul voordelen en hooguit nadelen als je er vanuit praktisch oogpunt naar kijkt. Die paar programma's die echt gebruik maken van de live tiles (mail, nieuws, etc) kunnen met veel minder ruimte toe dan het volledige scherm. Gelukkig heeft MS dat in Windows 10 ook aangepast.
Blijkbaar snappen velen niet dat dit een presentatie was welke aansluit op wat er bij BUILD werd laten zien. Enige verschil is dat de naam en nog wat info bekend is.
Ik vind het raar dat er geen livestream was, maar eigenlijk had dit ook gewoon een promo-video kunnen zijn en daarbij laten. Het nut van het evenement is volledig weggevallen.
Naja, straks maar downloaden en installeren.
Onzin, het oude startmenu stond bordevol meuk die je nooit te nimmer zou aanklikken. Nu in het metro menu kun je gewoon de dingen pinnen die je gebruikt. Dat is niet alleen veel overzichtelijker maar tegelijk veel opgeruimder.Morrar schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:42:
Tja de lijst met mappen vind jij misschien niets, maar het heeft toch wel degelijk een aantal voordelen boven de live tiles.
Nu speelt dit sowieso alleen bij users die nog 15cm van de monitor af zitten om in slow motion het icoontje te zoeken wat ze nodig hebben.
Het valt mij sowieso op dat het wel de oude knarren zijn die weer niet tegen verandering kunnen. Ik zag zelf iemand nog praten over total commander, dan leef je echt in je eigen wereld.

[ Voor 14% gewijzigd door chaoscontrol op 01-10-2014 12:55 ]
Wil wel mijn app zo spoedig mogelijk beschikbaar stellen voor Windows 10.
Bijna volgens MicrosoftJoostje123 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:53:
Wanneer komt de developer preview beschikbaar?
Wil wel mijn app zo spoedig mogelijk beschikbaar stellen voor Windows 10.
Yep, bij mij zijn dat straks Mail, Weather en Calendar die in het startmenu komen. De rest gebruik ik nooit.Morrar schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:42:
Voor de overgrote meerderheid van de programma's vervallen de live tiles dus tot simpele iconen van varierende grootte. De tiles zijn echter ofwel minder efficient qua ruimte of geven minder informatie (alleen het icoon) dan de lijsten in het oude startmenu. Daarnaast is het ook meer gedoe om ze te ordenen, hoewel 8.1. daar nog enige verbetering in heeft gebracht.
Kortom, het metro ontwerp bood gewoonweg nul voordelen en hooguit nadelen als je er vanuit praktisch oogpunt naar kijkt. Die paar programma's die echt gebruik maken van de live tiles (mail, nieuws, etc) kunnen met veel minder ruimte toe dan het volledige scherm. Gelukkig heeft MS dat in Windows 10 ook aangepast.
De Deezer app bijvoorbeeld heeft zijn login in de settings verstopt. Betekent dat als je moet inloggen je eerst je password moet kopieren (uit password manager) voordat je helemaal doorklikt naar de login omdat je anders het hele proces 2x moet doen. Van mij mag dat echt wel met wat minder klikken bereikbaar gemaakt worden, gelukkig lijkt het erop dat dat zo is in W10.Martinspire schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:52:
[...]
Settings in charms bar is gerelateerd aan de app die draait. Dus heb je Personen open, dan zijn het de instellingen van die app. Net als Search of Share relatief is aan de app. Zo moeilijk is het niet.
Euy!chaoscontrol schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:53:
[...]
Het valt mij sowieso op dat het wel de oude knarren zijn die weer niet tegen verandering kunnen. Ik zag zelf iemand nog praten over total commander, dan leef je echt in je eigen wereld.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
- Programma's geen focus meer van elkaar stelen terwijl je gewoon totaal ergens anders mee bezig bent
- De items in Control Panel niet verspringen net op het moment dat je wilt klikken, maar gewoon in 1x geladen en getoond worden
- Internet Explorer stopt als ik klik op de stop-knop
- Ik handmatig files kan renamen als het pad te lang wordt tijdens kopieren/verplaatsen
- Vensters niet altijd standaard in het midden van je scherm openen, en al helemaal niet als het van hetzelfde programma is waardoor je altijd weer vensters moet gaan lopen verslepen. Staat er al 1 open in de (overwegend) rechterhelft van het scherm? Open het nieuwe venster meer naar links!
- Het Start Menu niet verdwijnt als ik er in aan het klikken ben omdat een ander programma wat beslist te gaan doen op de achtergrond
- De laptop niet in slaapstand ga als ik de klep dichtdoe tijdens het afsluiten/restarten. Echt, wtf.
- Desktop icons niet om de haverklap refreshen, omdat er een programma opent. Of een programmatje geinstalleerd wordt.
- Desktop icons hun positie behouden (voor zover mogelijk) als je naar een andere resolutie switcht, en terug naar hun originele positie gaan als je weer terug gaat naar een eerder gebruikte resolutie. Hallo, sinds Windows 95(!!!) wordt er gewerkt met desktop icons. Is het zoveel gevraagd om in 2014 te verwachten dat Windows daar fatsoenlijk mee om kan gaan??
- Ik meerdere dingen in de CTRL+V kan zetten. CTRL+V+1, CTRL+V+2 bijvoorbeeld.
Om je dag even op te leuken. Dat kan je gewoon uitzetten bij power options.polli_ schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:46:
Ik hoop dat ze een aantal kleine problemen fixen die vorige windows versie zitten namelijk(met dank aan AzzKickah):
- De laptop niet in slaapstand ga als ik de klep dichtdoe tijdens het afsluiten/restarten. Echt, wtf.
"Lid Close action" -> do nothing.
Computer says no
Ja, hehe kun je dat uitzettenMeekoh schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:51:
[...]
Om je dag even op te leuken. Dat kan je gewoon uitzetten bij power options.
"Lid Close action" -> do nothing.

Het is toch van de zotte dat als je al het blauwe scherm met Shutting Down in beeld hebt, je de klep dicht doet, de laptop dan in slaapstand gaat en wanneer je hem de volgende keer openklapt, wakker wordt en verder gaat met Shutting Down?!

sleepceptionJa, hehe kun je dat uitzetten
Het is toch van de zotte dat als je al het blauwe scherm met Shutting Down in beeld hebt, je de klep dicht doet, de laptop dan in slaapstand gaat en wanneer je hem de volgende keer openklapt, wakker wordt en verder gaat met Shutting Down?!
OT: De nieuwe console features zijn erg handig, al vraag ik me af wie er ooit opacity gaat gebruiken.. Maar maakt niet uit, hoe meer keuzes hoe beter!
[ Voor 19% gewijzigd door ikwilwp8 op 01-10-2014 15:57 ]
Volkomen logisch, hij is toch nog niet afgesloten?AzzKickah schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:53:
[...]
Ja, hehe kun je dat uitzetten![]()
Dus dan zullen alle eventhooks die nog afgevuurd worden afgehandeld worden. Dus klep dicht is een trigger voor een event welke gewoon zal worden afgehandeld. Als de kernel niet meer op die events zou mogen reageren, dan zou afsluiten zelf ook niet werken. (kip ei probleem)
Computer says no
Verwijderd
Dit topic is gesloten.
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ