Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Nee, downloaden kan nog niet. Kritiek leveren kan altijdwillempjuh schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:05:
Maar... Als ik op preview.Windows.com kijk kan ik helaas nog niet downloaden. Aangezien hier al maximaal kritiek wordt geleverd anderen zeker al wel...
Ja tuurlijk echt super logisch.Meekoh schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:56:
[...]
Volkomen logisch, hij is toch nog niet afgesloten?
Dus dan zullen alle eventhooks die nog afgevuurd worden afgehandeld worden. Dus klep dicht is een trigger voor een event welke gewoon zal worden afgehandeld. Als de kernel niet meer op die events zou mogen reageren, dan zou afsluiten zelf ook niet werken. (kip ei probleem)
Niet meer dan logisch dat Windows die trigger niet uitzet/negeert NAdat er een Shut Down of Restart commando is gegeven.
Ben je nou serieus of wat?
Weet iemand of MS met Windows10 dus ook smartTV spul gaat maken ofzo?
Of wat moet dat anders voorstellen?
Als je dat 'volkomen logisch' noemt leef je echt niet op deze planeetMeekoh schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:56:
[...]
Volkomen logisch, hij is toch nog niet afgesloten?
Dus dan zullen alle eventhooks die nog afgevuurd worden afgehandeld worden. Dus klep dicht is een trigger voor een event welke gewoon zal worden afgehandeld. Als de kernel niet meer op die events zou mogen reageren, dan zou afsluiten zelf ook niet werken. (kip ei probleem)
[ Voor 10% gewijzigd door Cocytus op 01-10-2014 16:18 ]
Ik heb al een image gemaakt van m'n huidige install en een USB stick ligt ook klaar
[ Voor 27% gewijzigd door Ramon op 01-10-2014 16:17 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Dit is half waar; veel instelligen zijn gewoon globale instellingen van de PC, zoals WiFi, Volume, etc. De mix van context specifiek en globaal is niet consistent. Laat apps gewoon zelf een instellingen en zoekfunctie implementeren.Martinspire schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:52:
[...]
Settings in charms bar is gerelateerd aan de app die draait. Dus heb je Personen open, dan zijn het de instellingen van die app. Net als Search of Share relatief is aan de app. Zo moeilijk is het niet.
Bij OSX klik je de titel van de app aan en vervolgens Voorkeuren. Vind jij dat logischer om daar instellingen te zoeken?
Oh dus nu ligt het aan alles behalve het OS... Sommige van die redenen zullen meespelen, maar het verklaart lang niet het hele plaatje. Zie bijvoorbeeld ook: http://www.zdnet.com/wind...atest-figures-7000021383/.[...]
Teruglopende cijfers zijn ook te wijten aan het feit dat machines langer meegaan, de crisis, de mate waarin tablets de meeste taken hebben overgenomen en de grote schreeuwers die alles mis vonden aan Win8 (maar zelf gewoon OSX of Linux gebruikten).
Dat kan, maar denk je echt dat mensen daar op zitten te wachten? Dat al hun programma's ze gaan lastigvallen, gewoon omdat het kan?[...]
Beiden kunnen info geven over updates, laatste handelingen of nieuws van ontwikkelaar. Bij elke app is wel wat te bedenken of je bent gewoon niet creatief genoeg.
Iconen is niks mis mee, maar de naam is wel een vrij cruciaal verschil; ik kan je prima "Lightroom" aanraden als programma, maar het wordt lastiger als ik je dat "donkerblauwe blokje met LR erin" moet aanraden. De naam van een programma is dus zeker wel relevant voor programma's die je nieuw hebt / waar je niet bekend mee bent. Een icoon is een handig geheugensteuntje, maar geen vervanging voor de naam.[...]
En in je startmenu staan geen iconen? Enige verschil is dat de naam erbij staat, maar zoveel nut bieden de iconen daar ook niet. Enige verschil is dat je daar structureerd op folders en bij Metro op eigen sortering/volgorde (ik heb gewoon kopjes gemaakt).
Overigens kan je in het oude startmenu ook gewoon je eigen mappenstructuur en volgorde instellen, dus metro is wat dat betreft niet handiger.
Nee ik leg netjes uit dat alles uit het nieuwe systeem ook terug te vinden was in het oude systeem en dat het oude systeem daarbij ook efficienter was qua screen real estate. Of je dat laatste een voordeel vindt is persoonlijk, maar verbeteringen boodt metro niet.[...]
Dat het voor jou in jouw ogen geen voordeel bood, geeft niet aan dat het voor niemand interessant is geweest (nu doe je het zelf dus ook).
Vernieuwingen ben ik overigens helemaal voor, maar dan wel graag vernieuwingen die ook functionele of esthetische verbeteringen opleveren. Bij twijfel graag de keuze bij de gebruiker laten, zodat deze zelf kan kiezen wat hij of zij prettig vindt.
[ Voor 6% gewijzigd door Morrar op 01-10-2014 16:35 ]
Maar... Als ik op preview.Windows.com kijk kan ik helaas nog niet downloaden. Aangezien hier al maximaal kritiek wordt geleverd anderen zeker al wel...MiniFan schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:06:
[...]
Nee, downloaden kan nog niet. Kritiek leveren kan altijd
Wat begrijp je nou niet aan 'downloaden kan nog niet'?willempjuh schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:32:
Aha helder, weer wat geleerd ;-)
[...]
Maar... Als ik op preview.Windows.com kijk kan ik helaas nog niet downloaden. Aangezien hier al maximaal kritiek wordt geleverd anderen zeker al wel...
Waar zie je mensen screenshots posten van hun eigen PC met Windows 10 dan?
Vriend...AzzKickah schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:33:
[...]
Wat begrijp je nou niet aan 'downloaden kan nog niet'?
Waar zie je mensen screenshots posten van hun eigen PC met Windows 10 dan?
Als je het vanuit een technisch oogpunt bekijkt en een beetje weet hoe die kernel in elkaar steekt, ja dan is het logisch dat hij dit doet. Het "blauwe" afsluitscherm is namelijk ook een zoethoudertje. Windows is nog helemaal niet aan het afsluiten, hij wacht totdat alle andere meuk die je geinstalleerd hebt klaar is met afsluiten. In die periode wordt dan de klep dicht gemieterd en zal hij in standby gaan. Voor een gebruiker misschien niet logisch, maar zo steekt het nou eenmaal in elkaar. Daarnaast verwacht ik ook zeker niet dat ze het gaan aanpassen. Ik heb mijn laptop daarom zo ingesteld dat hij niet in standby gaat als ik hem dichtklap. Dus ik heb dat probleem niet meer. Goed, nu moet ik hem wel zelf in standby zetten, maar daar zijn ook wel slimme truukjes voor.Cocytus schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 16:14:
[...]
Als je dat 'volkomen logisch' noemt leef je echt niet op deze planeetHet is vast logisch als je denkt vanuit de opzet van Windows, maar niet in het verwachtingspatroon van de gebruiker of in een efficiënte workflow (moeten wachten op afsluiten tot je 'm inklapt en inpakt kost tijd). Het is nog simpel op te lossen ook, door die event (klep dicht) te negeren als de computer al bezig is met afsluiten.
Ik zou zeggen rapporteer het als bug op connect.microsoft.com en verzamel votes, wellicht gaan ze het dan voor je aanpassen
Computer says no
Dus, dat ik volgens timeanddate.com:
1
2
3
| Los Angeles (U.S.A. - California) woensdag, 1 oktober 2014, 09:00:00 PDT UTC-7 hours Breda (Netherlands) woensdag, 1 oktober 2014, 18:00:00 CEST UTC+2 hours Corresponding UTC (GMT) woensdag, 1 oktober 2014, 16:00:00 |
als ik het goed begrijp is hij er dus om 18:00 uur
Ja dat kloptxFeverr schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:01:
Windows Technical Preview to arrive around 9 A.M. PT, 12 P.M. ET
Dus, dat ik volgens timeanddate.com:
code:
1 2 3 Los Angeles (U.S.A. - California) woensdag, 1 oktober 2014, 09:00:00 PDT UTC-7 hours Breda (Netherlands) woensdag, 1 oktober 2014, 18:00:00 CEST UTC+2 hours Corresponding UTC (GMT) woensdag, 1 oktober 2014, 16:00:00
als ik het goed begrijp is hij er dus om 18:00 uur
[ Voor 95% gewijzigd door pcman007 op 01-10-2014 17:04 ]

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 01-10-2014 17:05 ]
Oke, ik ben blijkbaar en scheel en moe. * sorry *
[ Voor 29% gewijzigd door JiBo op 01-10-2014 17:09 . Reden: omdat ik dus niet kan lezen ]
39
Waarschijnlijk omdat dit pas om ongeveer 18:00 kanEnes_81 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:19:
Ik ben aangemeld, maar als ik op de downloadlink klik "http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=511176" word ik doorgestuurd naar http://windows.microsoft....ocid=tp_site_downloadpage ,waar (nog) niks te vinden is.
Live Account? Pff....die dingen heten al zeker 2 jaar Microsoft Accounts enneh...die gebruik je normaal gesproken ook voor je Xbox, MSDN, MCP, TechNet (ow...wacht die bestaat niet meer), natuurlijk je Outlook.com (custom domains) mailbox en natuurlijk om je Windows 8.1 machine aan je Windows Phone te knuppen.....Sjah schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:25:
tJonge, aanmelden kan dus met live-account, heb ik die toch niet helemaal voor niks .
Jij maakt van geen van die diensten gebruik?
Verwijderd
Bij voorkeur zo min mogelijk, de ervaringen die ik ermee heb zijn ronduit rampzalig (iets met Skype)TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:30:

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 17:34 ]
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Verwijderd
Of één koppeling die de rest aan puin helpt.CAP-Team schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:34:
Ik vind die MS account juist ideaal. One Account to rule them all..
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Zolang zij of Google mijn broodheer niet zijn, ben ik geen bigfan van dit soort accounts, nee.TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:30:
[...]
Live Account? Pff....die dingen heten al zeker 2 jaar Microsoft Accounts enneh...die gebruik je normaal gesproken ook voor je Xbox, MSDN, MCP, TechNet (ow...wacht die bestaat niet meer), natuurlijk je Outlook.com (custom domains) mailbox en natuurlijk om je Windows 8.1 machine aan je Windows Phone te knuppen.....
Iets met Skype...? Je bedoelt dat je je Microsoft Account en je Skype account aan elkaar kunt koppelen?Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:33:
[...]
Bij voorkeur zo min mogelijk, de ervaringen die ik ermee heb zijn ronduit rampzalig (iets met Skype)Hotmail is prima als mail en niets meer.
Tja.......dus je hebt ook geen Apple of Android devices dan denk ik?Sjah schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:35:
[...]
Zolang zij of Google mijn broodheer niet zijn, ben ik geen bigfan van dit soort accounts, nee.
[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 01-10-2014 17:41 ]
Dankzij die grap heb ik nu 3 half werkende accounts met allemaal andere emailadressen en geen mogelijkheid om er iets aan te wijzigenTheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:40:
[...]
Iets met Skype...? Je bedoelt dat je je Microsoft Account en je Skype account aan elkaar kunt koppelen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Zeker na de laatste Skype update werkt dat super.
Ben benieuwd of W10 deze integratie nog verder verbeterd.
En dan met name cross device tussen desktop, laptop, tablet, phone en Xbox One.
Want die heb ik allemaal
Verwijderd
Zou moeten kunnen, ja. Behalve dat zoiets dan half gebeurt en bepaalde zaken kunnen dan niet aangepast kunnen worden zoals ze dat kunnen onder een full account. Ontkoppelen is onmogelijk, alle geautomatiseerde maatregelen lopen vast op precies datgene dat niet werkt/aanwezig is en blijven blijmoedig suggereren dat je tegenwoordig je accounts ook kan koppelen. Helpdeskmedewerkers komen helaas niet verder dan oplossingen voorstellen die al letterlijk in de hulpvraag staan als niet werkend.TheVMaster schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:40:
Iets met Skype...? Je bedoelt dat je je Microsoft Account en je Skype account aan elkaar kunt koppelen?
Ik heb geloof ik zes of zeven verschillende aanpakken geprobeerd en het toen uiteindelijk maar opgegeven - het ging gewoon niet gebeuren. Een perfecte illustratie van waarom ik zaken liever gescheiden houdt, dan kan één ramp tenminste geen andere rampen veroorzaken.
Als je nou later nog weer kon ontkoppelen was het misschien een ander verhaal, maar me zonder kans om me te bedenken in zo'n avontuur storten hoeft van mij niet meer.
Waarom zou je die dan niet kunnen gebruiken? Dat gaat prachtig.Tja.......dus je hebt ook geen Apple of Android devices dan denk ik?
Verwijderd
Hee, dat klinkt bekendTouchdomex schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:44:
Dankzij die grap heb ik nu 3 half werkende accounts met allemaal andere emailadressen en geen mogelijkheid om er iets aan te wijzigen

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 17:50 ]
http://windows.microsoft....ocid=tp_site_downloadpage
[ Voor 67% gewijzigd door DVR123 op 01-10-2014 17:50 ]
blegh snelheid jaagt omlaag zeg.
[ Voor 55% gewijzigd door Sjah op 01-10-2014 17:53 ]
Edit:
Iedereen dezelfde key? Ik heb HQRJR aan het eind...
Edit 2:
Er staat 4,10 GByte terwijl de download 3,81 GByte aangeeft (64 bit Engels)...
[ Voor 79% gewijzigd door Swerfer op 01-10-2014 17:59 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
[ Voor 28% gewijzigd door PDZ op 01-10-2014 17:59 ]
De tiid hâldt gjin skoft.
Jup, hier ook aan het einde. Zowel x86 als x64 aan het downloaden, trekt de 180 mbit wel volSwerfer schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:53:
Hmm... Half uurtje voor de download bij mij...
Edit:
Iedereen dezelfde key? Ik heb HQRJR aan het eind...
2 minuten nu nog voor beide
apollo13
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Microsoft geeft duidelijk aan dat het niet geschikt is voor een dedicated omgeving en enkel voor test doeleinden. In jouw geval zou ik het niet op een tablet installeren als er wellicht geen reverse mogelijkheid is.brick5492 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:06:
Ik heb een windows 8.1 tablet. Lan ik hierop veilig windows10 downloaden? Ik heb namelijk geen installatieschijf van mn tablet, dus ik weet niet of ik later dan terug kan naar 8.1/mn productkey kan gebruiken (deze dit ookingebouwd vlgns mij)
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
je snapt dat de bedoeling is dit NIET als "OS voor dagelijks gebruik" te installeren? Als dualboot of in een VM, of als je het niet erg vind dat die tablet soms niet goed werkt...brick5492 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:06:
Ik heb een windows 8.1 tablet. Lan ik hierop veilig windows10 downloaden? Ik heb namelijk geen installatieschijf van mn tablet, dus ik weet niet of ik later dan terug kan naar 8.1/mn productkey kan gebruiken (deze dit ookingebouwd vlgns mij)
Deze versie van Windows is nog niet af, er wordt nog langs alle kanten aan gewerkt en kan soms hele onvoorspelbare dingen doen
http://www.microsoft.com/...al-preview-for-enterprise
AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB
Kon je ook voor update kiezen?
Ben errrrg benieuwd. Ik gooi 'm op m'n desktop. Heb nog wel een laptop voor dagelijks 'stabiel' gebruik.
Snelle install
Geen volledige update mogelijk, wel 'Keep personal files'
Ik heb de install gestart op mijn 'productieve' Surface Pro 3 (fingers crossed)
[ Voor 25% gewijzigd door Swerfer op 01-10-2014 18:22 ]
[ Voor 10% gewijzigd door PDZ op 01-10-2014 18:23 ]
Windows 8.1 Hyper-V op HP ZBook 15 i7-4700MQ met SSD's en 16 GB RAM...
[ Voor 27% gewijzigd door technorabilia op 01-10-2014 18:26 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Misschien harder drukkenJiBo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:31:
nou... de belangrijkste feature, plakken in cmd werkt nog niet. Krijg gewoon ^V te zien ....
Check dit en help mee!
Mn tablet gebruik ik voor wat browsen en software uitproberen, voor het serieuze werk heb ik mn laptopxFeverr schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:10:
[...]
je snapt dat de bedoeling is dit NIET als "OS voor dagelijks gebruik" te installeren? Als dualboot of in een VM, of als je het niet erg vind dat die tablet soms niet goed werkt...
Deze versie van Windows is nog niet af, er wordt nog langs alle kanten aan gewerkt en kan soms hele onvoorspelbare dingen doen
Ik vroeg het meer omdat ik later als w10 final uit is ik hier natuurlijk gewoon naar wil kunnen upgraden (misschien via update van mn huidige 8.1)
5, anders halen ze 'm er weer uit...Swerfer schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:30:
Wat heb je gekozen?
Bij mij werkt het, CTRL-C en V. CTRL-X niet...JiBo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:34:
O, je moet het aan zetten in de opties...
---
Task View is handig voor meerdere desktops... (derde button linksonder)
[ Voor 43% gewijzigd door technorabilia op 01-10-2014 18:38 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Kan niet kiezen voor other windows x64 alleen 32 bitsCAP-Team schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:43:
64-bit guest op 64-bit host moet kunnen toch met VirtualBox?

Op mijn 2e scherm (27") ook geen startmenu...
Edit:
Handmatig instellen en ik heb een startmenu, maar geen startscherm
[ Voor 25% gewijzigd door Swerfer op 01-10-2014 18:51 ]
Redelijk mee eens inderdaad. De echte wijzigingen zullen dus vooral onderhuids zitten.mr.DJ95 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:54:
Moet zeggen, redelijk teleurgesteld had er meer van verwacht zo als het er nu uitziet is het een soort 8.2 en geen heel "nieuw" os zoals MS deed voorkomen.
Natuurlijk zijn er veel meer wijzigingen maar ik lette even op de puntjes waar ik me in 8.1 aan ergerde.
De grootste ergenis is tot nu toe nogsteeds de onoverzichtelijke, soms contrastlose icoontjes en menubalken. Ik kan me gewoon niet bedenken dat er mensen zijn die het op deze wijze overzichtelijk vinden.
[ Voor 51% gewijzigd door suikerberg op 01-10-2014 19:00 ]
Net voor de eerste keer opgestart en hij reageert amper... Maar het is een beta, en wie weet wat het de eerste keer op de achtergrond allemaal doet.brick5492 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:01:
Is W10 ook sneller dan 8.1? (Boottijden, tijd voordat progamma opstart etc)
(Start --> winver)
[ Voor 40% gewijzigd door Swerfer op 01-10-2014 19:10 ]
Zou dat kunnen betekenen dat Microsoft Windows 10 released op 15/4/2015?

Heb een nieuwe VM aangemaakt en bij type gekozen voor Windows 8.1 64 bit.
Bij mij was het toen weg
Dit werkt idd. Setup start nu wel. Bedankt!jdejonge1991 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:14:
error code 0x00005d Had ik ook.
Heb een nieuwe VM aangemaakt en bij type gekozen voor Windows 8.1 64 bit.
Bij mij was het toen weg
Ik heb een 64 bits laptop met een AMD die AMD-V ondersteunt welke volgens Speccy aan staat maar volgens Virtual Box niet, hierdoor kan ik geen 64-bits windows kiezen en dus de TP niet installeren.
Leuke is in de Bios kan ik niks wijzigen voor de processor en dus de AMD V aan of uit knallen
We zullen wel weer wachten
Alleen al deze functie maakt versie 10 voor mij interessant. Ik gebruik nu WinSplit, welke niet altijd even goed z'n werk doet. Dit is echt een must met de grote monitoren van deze tijd + bijbehorende resoluties.LocoRoco schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:13:
Draait perfect hier, (i5 2500K) probeer ook eens Windows Toets + Pijltjes, je kunt nu ook in de hoeken snappen
Ik ben benieuwd of er nu ook een taskbar weergegeven kan worden op een tweede monitor, dan ben ik helemaal overtuigd
wel eens de rechter muis knop geprobeert ?JiBo schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:31:
nou... de belangrijkste feature, plakken in cmd werkt nog niet. Krijg gewoon ^V te zien ....
Uhm, dit is ook alleen nog maar het Enterprise deel de consumer versie moet nog komen. Met Cortana op Windows 10, Windows 10 en Windows Phone samen 1 enz.suikerberg schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:59:
Dit een nieuw OS noemen vind ik gewoonweg niet terecht. Kort samengevat: Windows 8.1 met ingebouwd startscherm in het startmenu en meerdere desktops. Ik ben niet tevreden.
Natuurlijk zijn er veel meer wijzigingen maar ik lette even op de puntjes waar ik me in 8.1 aan ergerde.
De grootste ergenis is tot nu toe nogsteeds de onoverzichtelijke, soms contrastlose icoontjes en menubalken. Ik kan me gewoon niet bedenken dat er mensen zijn die het op deze wijze overzichtelijk vinden.
Dit topic is gesloten.
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ