‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
:)
edit: ff een restart na in de grfische kaart managementte zijn geweest, en hij werkt echt. tja Alpha he.
[ Voor 38% gewijzigd door Sjah op 01-10-2014 19:46 ]
Had bij het aanmaken van de VM al aangegeven dat het een Windows 8.1 installatie was..
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Volgens de demo moet Continuum er voor zorgen dat je tussen desktop en tablet modus kunt switchen. Zit daar nergens een knop voorSwerfer schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:28:
Waarom kan ik geen Full-Screen apps meer krijgen? Ik heb mijn Windows 109 op het startscherm ingesteld in plaats van het startmenu, maar een app opend nu toch op de desktop in een venster...
Geen Verificator App dan? Dan is het instant...Swerfer schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 18:39:
Hmm... De SMS verificatie service van MS is ook overbelast. Ik wacht al 3 minuten op mijn code...
Wacht wel op de reviews...
De tiid hâldt gjin skoft.
Installatie ging hier prima. Moest wel selecteren dat het een Windows 8.1 bak was.mrjraider schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:41:
VirtualBox is being a @@#%@%$ nu.. Krijg met geen mogelijkheid W 10 TP geinstalleerd. Ene error na de andere
Ooh, en de guest additions werken nog niet...
In VMWare werkt het primamrjraider schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:41:
VirtualBox is being a @@#%@%$ nu.. Krijg met geen mogelijkheid W 10 TP geinstalleerd. Ene error na de andere
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Het begon met de errorcode zoals beschreven boven.. Kreeg z'on repair your pc scherm. Na een nieuwe VM aangemaakt te hebben crasht virtual box met de ene error na de andere als ik start.. Ga er nu ook geen extra tijd in steken. Rot dinghylke94 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:45:
[...]
Installatie ging hier prima. Moest wel selecteren dat het een Windows 8.1 bak was.
Ooh, en de guest additions werken nog niet...

WOW in een word ik vind dit zoooooo geniaal

[ Voor 30% gewijzigd door pascalboy op 01-10-2014 19:51 ]
Ik vind de muis juist idioot snel gaan.pascalboy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:48:
Gezellig drivertjes , muis staat tergent sloom...
[afbeelding]
Nee, op een nieuwe partitie, alleen bidden dat de bootcamp drivers werken...Rivanov schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:34:
Via Parallels for Mac? Mocht het je lukken, laat me even weten hoe.
Had bij het aanmaken van de VM al aangegeven dat het een Windows 8.1 installatie was..
Verschilt blijkbaar erg kwa user, mijne gaat echt heel sloom. daar mogen ze nog wel even naar kijken
Verwijderd
Kijk eens naar Daniel Rubino @Daniel_Rubino. Op twitter heeft hij een soort liveblog van de install van W10 op zijn SP3. En met zijn bevindingen nu hij W10 heeft draaien op zijn SP3.Swerfer schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:28:
Waarom kan ik geen Full-Screen apps meer krijgen? Ik heb mijn Windows 109 op het startscherm ingesteld in plaats van het startmenu, maar een app opend nu toch op de desktop in een venster...
Windows kent WinRM.brederodekater schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:39:
Als de terminal is aangepakt m.b.t tot knippen/plakken, dan neem ik aan dat Microsoft mensen probeert aan te sporen om hier productiever in te zijn. Zouden ze dan nu ook eindelijk eens SSH ondersteunen?
SSH client/server zou wel leuk zijn voor compatibiliteit maar zorgt waarschijnlijk voor te veel complexiteit.
Hier het zelfde maar met intel. Blijkbaar kan ik ook geen 64bit machine installeren.mrjraider schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:22:
Naja ik kom gewoon niet verder.
Ik heb een 64 bits laptop met een AMD die AMD-V ondersteunt welke volgens Speccy aan staat maar volgens Virtual Box niet, hierdoor kan ik geen 64-bits windows kiezen en dus de TP niet installeren.
Leuke is in de Bios kan ik niks wijzigen voor de processor en dus de AMD V aan of uit knallen![]()
We zullen wel weer wachten
Is daar een update voor of zo?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Ik gebruikte Virtual Box V 4.3.. Hier kan je GEEN 64 bits selecteren?icecreamfarmer schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:00:
[...]
Hier het zelfde maar met intel. Blijkbaar kan ik ook geen 64bit machine installeren.
Is daar een update voor of zo?
Dus een oudere gedownload, die gaf errors. Nu VM Ware aan het proberen
Hoe kies je dat dan?jdejonge1991 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 19:14:
error code 0x00005d Had ik ook.
Heb een nieuwe VM aangemaakt en bij type gekozen voor Windows 8.1 64 bit.
Bij mij was het toen weg
Ik gebruik dezelfde als die ik voor xp mode gebruik.mrjraider schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:01:
[...]
Ik gebruikte Virtual Box V 4.3.. Hier kan je GEEN 64 bits selecteren?
Dus een oudere gedownload, die gaf errors. Nu VM Ware aan het proberen
Op MSDN staat deze welThe_Admin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:04:
Kan iemand de enterprise versie vinden/downloaden? Ik heb de 'normale' binnen, maar wil ook wel een VM'etje draaien met de Enterprise versie, echter als ik op de TechNet Eval page ben zie ik wel eval's van 7,8,8.1, maar geen 10...
Installatie / upgrade: snel en soepel
Drivers: geen probleem, alles wordt in een keer gevonden
Verschil tov 8.1: heel summier
Nieuwe (lees: oude) startmenu: mwa...
Installatie gaat wel erg soepel, paar keer klikken en het draait meteen, ook op vmware. Toch wel heel wat anders dan vroeger, met win95 bijv, pinkt traantje weg.
Verwijderd
In het weekend probeer ik het wel met een lege HDD.
Niet op fysieke machines proberen joh, tenzij je ze echt compleet 'over' hebt.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:12:
Installatie mislukt en ik ben automagisch teruggezet naar Windows 8.1. Ok, dan niet.
In het weekend probeer ik het wel met een lege HDD.
Dit klopt toch? Volgens mij hebben ze gisteren genoemd dat deze versie alleen maar de nieuwe richting van Windows toont. De echte nieuwe features die nog komen zitten hier gewoon nog niet in...
What a fine day for Science! | Specs
Linkje? Ik zit dus op http://www.microsoft.com/en-us/evalcenter/, daar wordt je heen gestuurd als je op de preview pagina aangeeft de Enterprise te willen, maar vervolgens staan daar alleen Windows 7, 8, 8.1 en wat Windows Server etc.Tommy588 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:14:
Technet staat die ook. Ik ga zo een enterprise upgrade proberen op een niet productie 8.1 ent bakkie.
Ik beweer ook niet dat er iets niet klopt, alleen maar dat er summier verschil is, zo'n startmenu is leuk, maar om daar nu al een TP voor uit te brengen...Harmsen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:14:
[...]
Dit klopt toch? Volgens mij hebben ze gisteren genoemd dat deze versie alleen maar de nieuwe richting van Windows toont. De echte nieuwe features die nog komen zitten hier gewoon nog niet in...
Verwijderd
Ik had een oudere HDD in mijn laptop geprikt, had geen zin in om mijn SSD te verklooienThe_Admin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:13:
[...]
Niet op fysieke machines proberen joh, tenzij je ze echt compleet 'over' hebt.
Gelukkig is het nieuwe start menu niet de enige verandering die in deze TP zitwillempjuh schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:15:
[...]
Ik beweer ook niet dat er iets niet klopt, alleen maar dat er summier verschil is, zo'n startmenu is leuk, maar om daar nu al een TP voor uit te brengen...
What a fine day for Science! | Specs
Kan toch ook prima virtueel?pascalboy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:16:
Ik heb het wel fysiek gedaan op mijn school laptop, dan kan je pas alle bugs eruit halen door het alleen maar te gebruiken.
[ Voor 21% gewijzigd door pascalboy op 01-10-2014 20:19 ]
Het is een instelling bij de properties van de taskbar, maar die staat bij mij aan en toch geen Charms. Wel met touch, niet met muis terwijl er toch echt staat dat je naar de recter bovenhoek moet gaan om de Charms te krijgen. Ik denk een bug...pascalboy schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:11:
Helaas de start knop is weer verplaats, iemand idee of je die balk rechts nog kan aanzetten zodat ik weer makkelijk kan afsluiten :3
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik hoop dat ze dat nog gaan aanpassen. Ik wil ook fullscreen apps op mijn tablet en niet in een venster op de desktop...EraZor schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:25:
Op een tablet geen vooruitgang. Alleen nog maar windowed apps, incl IE. Sluiten dmv naar beneden swipen werkt ook niet meer....
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Zo juist gedaan met de laatste bootcamp drivers (5.1) op een MacBook Retina 15" 2012, geen enkel probleem hier! Alles werkt perfect.Greveldinges schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:20:
Installeer op een mac niet de volledige package bootcamp drivers! Muis en toetsenbord werken na de installatie niet meer.. Ik ga nu proberen om alle drivers los te installeren.
Yeb, het gaat wel degelijk om een grote bugg hierSwerfer schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:25:
[...]
Het is een instelling bij de properties van de taskbar, maar die staat bij mij aan en toch geen Charms. Wel met touch, niet met muis terwijl er toch echt staat dat je naar de recter bovenhoek moet gaan om de Charms te krijgen. Ik denk een bug...
Hij is netjes gereport bij windows.
[ Voor 4% gewijzigd door pascalboy op 01-10-2014 20:34 ]
Bij de normale MacBook Pro 2012 15" verdwijnt de muis ineens, waarna het toetsenbord ook niet meer werkt... Geen idee welke driver dit veroorzaakt, wanneer ik alles los installeer werkt het prima. Alleen het enige punt is dan dat ik geen two-finger scrolling en rechtermuisknop heb.edgarf28 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 20:29:
[...]
Zo juist gedaan met de laatste bootcamp drivers (5.1) op een MacBook Retina 15" 2012, geen enkel probleem hier! Alles werkt perfect.
Ben benieuwd! Mn laptop was toch al een keer toe aan een fresh install
Ben hem nu thuis in Hyper-v aan het installeren en op Azure loopt de provisioning. Ben heel benieuwd!
Ben zelf groot fan van Windows 8.1, dus ben enorm benieuwd wat Windows 10 gaat brengen!
Edit; Op Azure staat de Windows Server Technical Preview! ook leuk om mee te spelen :-)
[ Voor 16% gewijzigd door richard_1st op 01-10-2014 20:53 ]
Ik heb een laptop met Windows 7 er op, en heb al een paar weken een SSD liggen om deze te upgraden. Ben er nog niet aan toegekomen, maar wil er toch mee beginnen. Nu is mijn plan om deze SSD in de laptop te plaatsen en een verse installatie van Windows 10 er op te zetten. De laptop gebruik ik toch nog maar amper, dus leuk om mee te spelen. Maar stel nu dat dit allemaal misgaat, is het dan nog mogelijk om de oude HDD er in te plaatsen zodat alles weer is zoals het was?
Verwijderd
We gaan van vrij dikke randen in 7 naar dikke vette randen in 8, naar praktisch geen rand in 10? Vanwaar toch die gekke keuzes vaak?
Waarom niet This PC standaard op de desktop? Ja ik kan het aanzetten maar wie gebruikt de Explorer nou niet? Gekke keuze imo, sinds Windows 7.
En dan die nieuwe stijl icons

Verder voelt het wel gewoon stabiel en snel aan, net als 8/8.1. Heb nog niet iets gevonden wat niet werkt zeg maar. Drivers doen het allemaal. Ik ga het wel gewoon dagelijks gebruiken en feedback geven. Wie weet.
[ Voor 8% gewijzigd door AzzKickah op 01-10-2014 21:15 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hij gaf geen problemen met de programma's die geïnstalleerd staan dus dat is wel een pluspunt.
Geen 'windows.old' map achter gelaten na de upgrade.
Het start menu gaat wel, het enige dat ik irritant vind is dat windows b.v. bij 'pc-settings' alles moet maximaliseren en hoe de balk boven in je vensters er uit ziet valt me wat tegen.
Tot nu toe draait het goed en vlot.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Windows.old danwel je backup terugzetten.EraZor schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:25:
Is er een manier om weer terug te gaan naar 8.1?
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 01-10-2014 21:26 ]
Ik zou persoonlijk gewoon een clean install doen van Windows 8.1 Update 1.prutser001 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:21:
Geen 'windows.old' map achter gelaten na de upgrade.
[ Voor 18% gewijzigd door Petervanakelyen op 01-10-2014 21:27 ]
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
Backup dan.Petervanakelyen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:26:
[...]
Ik zou persoonlijk gewoon een clean install doen van Windows 8.1 Update 1.
Bij mij niet in ieder geval, misschien om wat voor reden bij andere wel?Petervanakelyen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:26:
[...]
Ik zou persoonlijk gewoon een clean install doen van Windows 8.1 Update 1.
Het maximaliseren van vensters is wel super fijn!
Het start menu is even wennen, W8.1 slaan we maar even over, hopen dat W10 een gratis upgrade gaat worden.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Je bedoelt dat je niet kunt instellen dat updates handmatig geïnstalleerd worden? Dat kan ik hier namelijk niet, die setting is idd geblokkeerd. Met daarboven de melding dat sommige instellingen door de administrator beheerd worden...Aikon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:00:
Windows heeft blijkbaar hardcoded dat updates altijd automatisch moeten worden geïnstalleerd, sterker nog, er is al gelijk een update beschikbaar (naast een Defender update).
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ok dat lag aan OneNote denk ik, werkt nu gewoon.Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:17:
OneNote 2013 lijkt Windows 10 niet lief te vinden. Hij zeurt dat ie niet geactiveerd kan worden (terwijl die gratis zou moeten zijn?)
Het ging zowaar redelijk, maar het duurde wel redelijk lang. Vanaf de reboot vanuit Windows Update is hij ongeveer een uur bezig geweest, ondanks dat het op een SSD draait. Helaas herkende hij mijn netwerkkaart (onboard Intel ding) en videokaart (nVidia 660Ti) niet, maar dat was met een USBstickje met Win8.1 drivers redelijk makkelijk opgelost.
Nu eens kijken of dit een beetje voldoet als daily, Windows 8/8.1 heb ik namelijk nooit gebruikt wegens het irritant vinden van het hele metro-gebeuren en al het fullscreen-spul.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik heb zelf een fresh install gedaan. Image van Windows 8.1 GEBACKUPT naar netwerkschijf. SSD geformat en geinstalleerd. Was hooguit 10 minuten bezig. Enige wat ik jammer vond is dat de installer mijn native resolutie niet pakte, maar op 1024*768 bleef steken. Op de desktop kon ik die wel makkelijk op 1920*1200 zetten gelukkig. Daarna nog geen handmatige drivers hoeven installeren, ook niet voor mijn exotische USB-geluidskaart, dus dat is wel mooi.Chakotay schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:36:
Aangezien deze PC toch wel een reinstall kan gebruiken heb ik doodleuk mijn Windows 7-workstation de upgrade gegeven tegen alle adviezen in
Dat alles gezegd hebbende. Ik snap de multiple desktops niet zo eigenlijk. Iemand die me kan verlichten hoe je dit zou moeten gebruiken?
Ik krijg de melding dat vbox de iso niet kan openen.
Heb virtualbox al ingesteld op win 8.1 32 en 64 bit, other OS..
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Verwijderd
Voor Hyper-V geld dat iig niet. Heb W10 x86 in een Hyper-V VM draaien.
Start -> gpedit.msc -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Update -> Configure automatic updates op 'Enabled' zetten en optie 5 (Allow local admin to choose setting) kiezen
Nee hoor, ik heb de 'normale' prima als VM draaien met VMware Player. Zou ook een rare keuze, in een landschap waar virtualisatie meer en meer ingeburgerd wordt.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:46:
Las hier dat je Enterprise versie moet hebben om W10 als een VM te draaien.
Voor Hyper-V geld dat iig niet. Heb W10 x86 in een Hyper-V VM draaien.
Net al ontdekt dat je met ctrl+win+cursor links of rechts kan wisselen tussen desktops.Chakotay schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:46:
Heeft iemand al nuttige keyboard shortcuts voor taskview gevonden? In de meeste linuxwindowmanagers heb ik ctrl+alt+pijltje gemapt naar het wisselen tussen de desktops, en ctrl+shift+alt+pijltje voor het heen en weer gooien van windows. Als Windows 10 dit ook kan word ik heel erg blij
Nuttig, dank! Ik wou al in het register gaan gravenPetervanakelyen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:47:
Voor degenen die niet opgezet zijn met de voorgeconfigureerde optie om Windows Updates automatisch te installeren:
Start -> gpedit.msc -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Update -> Configure automatic updates op 'Enabled' zetten en optie 5 (Allow local admin to choose setting) kiezen
Hm, dat is eigenlijk best voor de hand liggend. Ook meteen ontdekt dat cltrl+win+shift+pijltjes edge/corner-snap doet, maar dat zocht ik nietRamon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:50:
[...]
Net al ontdekt dat je met ctrl+win+cursor links of rechts kan wisselen tussen desktops.
[ Voor 26% gewijzigd door Chakotay op 01-10-2014 21:51 ]
Maar bij mij zijn die diverse desktops dus gewoon 1 op 1 kloontjes, als ik iets op de ene weggooi is het ook op de ander weg. Weinig nut dan dus?Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:50:
[...]
Net al ontdekt dat je met ctrl+win+cursor links of rechts kan wisselen tussen desktops.
Het gaat om de vensters niet om de desktop icons.The_Admin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:50:
[...]
Maar bij mij zijn die diverse desktops dus gewoon 1 op 1 kloontjes, als ik iets op de ene weggooi is het ook op de ander weg. Weinig nut dan dus?
En hoe kan MS dan zijn product testen?Petervanakelyen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:47:
Voor degenen die niet opgezet zijn met de voorgeconfigureerde optie om Windows Updates automatisch te installeren:
=edit=
sorry voor de dubbelpost

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 01-10-2014 21:52 ]
Welke settings gebruiken jullie eigenlijk in VMWare?
Ik heb de volgende settings gebruikt.
1 processor / 1 core / 2GB ram / Netwerk Nat / etc.
Eerste indruk is op zich positief al kan ik er voor de rest nog weinig over zeggen.
SMS verificatie kan je beter denk ik door de drukte overslaan en via email binnen laten komen dan werkt het prima. De aankomende dagen maar eens verder gaan testen.
Oja ik merk wel dat als ik een audio stream via IE wil afspelen dat het geluid behoorlijk hapert.
Is dat jullie ook opgevallen of komt dit door VMWare zelf?
Dat kunnen ze nog prima, zo kan je alleen van te voren zien wat er aan updates is en eventueel even een dag of wat afwachten om te zien of het niets sloopt.
Waarom zou MS zijn product niet kunnen testen? Het is niet zo dat ik de updates niet installeer, ik kies gewoon liever wanneer ik dat doe.
Komt waarschijnlijk door de virtualisatie. VMware tools geinstalleerd?Mabili schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:52:
Installatie ging vrij vlot met VMWare.
Welke settings gebruiken jullie eigenlijk in VMWare?
Ik heb de volgende settings gebruikt.
1 processor / 1 core / 2GB ram / Netwerk Nat / etc.
Eerste indruk is op zich positief al kan ik er voor de rest nog weinig over zeggen.
SMS verificatie kan je beter denk ik door de drukte overslaan en via email binnen laten komen dan werkt het prima. De aankomende dagen maar eens verder gaan testen.
Oja ik merk wel dat als ik een audio stream via IE wil afspelen dat het geluid behoorlijk hapert.
Is dat jullie ook opgevallen of komt dit door VMWare zelf?
Dit topic is gesloten.
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt
Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou
• Windows 10 FAQ