Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:27
Ramon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:51:
[...]

Het gaat om de vensters niet om de desktop icons.
Ah okee, maar zou ook wel chill zijn als je echt 2 (of meer) compleet verschillende desktops in kan richten, eentje voor werk met dito achtergrond + shortcuts, en eentje voor prive met andere achtergrond en shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 12:02
Zojuist ook geïnstalleerd op mijn Macbook in vmware. Geïnstalleerd in de rust van de voetbal dus nog geen 15 minuten.

40 gb schijf, 4gb geheugen, 2 cores en verificatie via email. Werkt erg vlot. Morgen eens verder kijken. Had iig het uit-knopje eerder gevonden dan in windows 8 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Verificatie? Ik heb helemaal niks hoeven verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:25
Petervanakelyen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:55:
Ben ik overigens de enige die de beta fish mist? :p
Ik had gewoon de cloud settings van mijn 8.1 machine gesynced, dus alles zag er exact hetzelfde uit :)
The_Admin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:55:
[...]

Ah okee, maar zou ook wel chill zijn als je echt 2 (of meer) compleet verschillende desktops in kan richten, eentje voor werk met dito achtergrond + shortcuts, en eentje voor prive met andere achtergrond en shortcuts.
Geef het door als feedback :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 12:02
The_Admin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:57:
Ja windows vroeg een verificatie code. Maar werkte wel goed en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
blottle schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:59:
[...]

Ja windows vroeg een verificatie code. Maar werkte wel goed en snel.
Zowel in de normale als Enterprise (nog) niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
The_Admin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:57:
Dan moet je 2-factor authenticatie aanzetten, is wel een stuk veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ik was ook lekker aan het klooien met sneltoetsen. Als je een windows verkenner start en dan ctrl-win-pijl omhoog doet flipt mijn verkenner in fullscreen en ik krijg deze daar dan niet meer uit. Werkt alleen in verkenner, niet in andere programma`s zo te klikken :+

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
In Virtual box:

86x
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2h6wzgl.png

64x
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/25tx53k.png

8)7 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MkGrnd
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08-2023
disjfa schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:00:
Ik was ook lekker aan het klooien met sneltoetsen. Als je een windows verkenner start en dan ctrl-win-pijl omhoog doet flipt mijn verkenner in fullscreen en ik krijg deze daar dan niet meer uit. Werkt alleen in verkenner, niet in andere programma`s zo te klikken :+
Keer op F11 drukken werkt in ieder geval heb ik gemerkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Hier heb ik toch meer problemen bij het installeren. Ik heb nu een laptop met W8.1, die moet erop blijven staan. Een dualboot is dus de beste optie voor deze oude laptop (VM's gaan niet echt goed qua snelheid).
Ik heb de 32-bits installatie op een usb-stick geplaatst en hiervan geboot. Probleem: de setup wil deze Tech Preview niet installeren op mijn (geformatteerde) 50gb partitie. Ik krijg simpelweg de uitleg "We cannot install Windows on your selected partition. Check the log files or contact support for more information" (dit was het ongeveer). Ik heb geen idee wat fout ging, zeker aangezien ik dit al vele keren succesvol gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:40
Google is ook jou vriend :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon Hyper-V gebruiken. Werkt perfect out of the box. Werkt direct al zo goed, dat ik overweeg om met mijn privé PC alvast naar W10 te gaan (op het ijzer dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06
idd :Y

Processor niet geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:12:
Gewoon Hyper-V gebruiken. Werkt perfect out of the box. Werkt direct al zo goed, dat ik overweeg om met mijn privé PC alvast naar W10 te gaan (op het ijzer dus)
Ik ook, alleen weet iemand of er een verschil zit tussen de normale en de enterprise? Ik kan beide namelijk gewoon toevoegen aan mijn domein, de ISO is wel 400 MB kleiner.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Windows 10 op een VMware Workstation virtual gezet. Installeren was lekker snel klaar (lang leve aparte SSD voor virtuals in mijn desktop).

Het ziet er vrijwel hetzelfde uit als W8 (die gebruik ik ook al sinds de beta release), dus ik hoefde niet echt te wennen. Command prompt heeft een leuke update gehad met copy+paste, erg handig. Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig liever Powershell gebruik, maar goed, soms moet je wel. Weet iemand nog leuke nieuwe commands?

Verder vind ik het tot zover op het oog weinig vernieuwend, ik zie niet erg veel leuke nieuwe features. Wie weet verandert dat nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:17:

[..]

Het ziet er vrijwel hetzelfde uit als W8 (die gebruik ik ook al sinds de beta release), dus ik hoefde niet echt te wennen. Command prompt heeft een leuke update gehad met copy+paste, erg handig. Moet wel zeggen dat ik tegenwoordig liever Powershell gebruik, maar goed, soms moet je wel. Weet iemand nog leuke nieuwe commands?
Je kunt instellen dat Windows 10 standaard Powershell opent i.p.v. de normale command prompt, mocht je dat willen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:24:
[...]

Je kunt instellen dat Windows 10 standaard Powershell opent i.p.v. de normale command prompt, mocht je dat willen.
Dat maakt mij niet zoveel uit, ik had een beetje gehoopt op echte vernieuwing. Valt tot dusver een beetje tegen, maar ik heb geen idee of ik misschien nog wat informatie mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Hier vanavond W10 op een oud netbookje geïnstalleerd. Installatie loopt soepel en windows zelf draait ook als een tierelier, ondanks de übertrage hdd die er in zit. Enige probleem wat ik tegen kom tot nu toe bij een hoop van de default apps die er op staan:

Afbeeldingslocatie: http://www.graspol.eu/jeroen/pics/windows10_small.jpg

'T enige wat werkt tot nu toe is IE en de reguliere file explorer; zaken als de Store, Media Player, Mail, Maps en Photo's heb ik door de beperte resolutie niet aan de praat gekregen. Nu kan ik me prima uit de voeten met alternatieven die ik als normaal programma installeer, maar zo schiet 't wel z'n doel voorbij op een dergelijk netbookje.

Overigens nogmaals props hoe soepel dit draait; 't ding heeft een Atom N270 en 2 GB aan geheugen en is daardoor alles behalve een snelheidswonder te noemen. :)

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:27:
[...]
Dat maakt mij niet zoveel uit, ik had een beetje gehoopt op echte vernieuwing. Valt tot dusver een beetje tegen, maar ik heb geen idee of ik misschien nog wat informatie mis.
Het gaat hier om een eerste versie van een preview, aangezien er bij de Windows Update optie in de PC Settings, een Preview Builds optie zit waar je kunt checken voor updates van de Preview Builds.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

mambo No5 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:34:
Hier vanavond W10 op een oud netbookje geïnstalleerd...

Overigens nogmaals props hoe soepel dit draait; 't ding heeft een Atom N270 en 2 GB aan geheugen en is daardoor alles behalve een snelheidswonder te noemen. :)
Grappig, ben ook met zo'n netbook bezig. Volgens mij heb ik maar 1 gb, dus ik ben benieuwd!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Petervanakelyen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:47:
Voor degenen die niet opgezet zijn met de voorgeconfigureerde optie om Windows Updates automatisch te installeren:

Start -> gpedit.msc -> Administrative Templates -> Windows Components -> Windows Update -> Configure automatic updates op 'Enabled' zetten en optie 5 (Allow local admin to choose setting) kiezen :)
Ik druk op de WIndows-toets, type 'windows update' en ram op Enter, gaat ie zoeken op Bing naar Windows Update 8)7 Moet ik eerst na het typen 5 keer op pijltje naar onderen drukken om Windows Update te selecteren.
Maar bedankt voor de tip :)
MkGrnd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:54:
Ik wordt nu al gek van de Win+E toets (of gewoon de file explorer) die naar "Home" gaat in plaats van "This PC". Heb maar even feedback gegeven met de Windows Feedback app.
Inderdaad, begrijp ik ook niet. Heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
Draait hier prima met Virtualbox: nieuwe Win8.1 x64 machine, x64 ISO gemount en gaan. Eerste indruk is erg goed, duidelijk een verfijning van 8.1 gericht op desktops. Kan echter niet wachten om 'm op m'n Surface 2 RT te kunnen installeren :)

Even een tip voor wie het vergeten was: je hoeft geen windows account te gebruiken, kies voor 'create new account' en daarna 'login without windows account'.

[ Voor 6% gewijzigd door Radiodurans op 01-10-2014 22:46 ]

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS/VZLE/EN4C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Nog een mooie, ik probeer HWmonitor te installeren:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SipMa16.png

De enige opties zijn 'Close' en 'Get help online'. Iedereen in dit topic weet ongetwijfeld hoe nuttig die laatste optie is :p

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:17:
Ik heb Windows 10 op een VMware Workstation virtual gezet. Installeren was lekker snel klaar (lang leve aparte SSD voor virtuals in mijn desktop).

Ik wil toch vooral een console die ik gewoon in breedte kan aanpassen en eventueel fullscreen kan zetten. Zoals ConEmu doet. Dat werkt heerlijk op mijn SP3.

Iemand het notificatiecentrum al gevonden?

[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 01-10-2014 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 02:05
Petervanakelyen schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:42:
Nog een mooie, ik probeer HWmonitor te installeren:

[afbeelding]

De enige opties zijn 'Close' en 'Get help online'. Iedereen in dit topic weet ongetwijfeld hoe nuttig die laatste optie is :p
Ja, heb je niks aan. Maar je gaat me toch niet zeggen dat je verbaast staat dat dit dit in-de-HW gravende programma niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ja Win+E is erg irritant inderdaad.... ik wil gewoon mijn schijven zien niet 'alle shit die ik geopend heb'. Hij opent bij mij niet fullscreen.

En de 'win toets' en dan gewoon intikken 'update' ofzo in W7 staat windows update gelijk bovenaan, nu krijg ik 'check for updates' van xvid codec en 2de optie is 'apple update'...

Het is een preview dus het kan misschien nog veranderen.

Ik ben wel wat schoonheids foutjes tegen gekomen, als ik windows mediaplayer op half scherm maximaliseer dan wil hij nog wel eens het 'oorspronkelijke' formaat laten staan in het halve scherm. Beweeg ik het venster dan iets dan gaat hij wel volledig in het venster.

En rechterklik op mijn desktop duurt lang, hij blijft even hangen en dan krijg ik het menu pas. Ik vermoed dat dit komt door de intel tools.

- Edit -

Heb m'n eerste bug ontdekt, probeer maar eens een map te verwijderen uit je start menu (gare snelkoppeling/overbodige map)

Error no such interface supported. met error code.

wel raar.

[ Voor 11% gewijzigd door prutser001 op 01-10-2014 22:57 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
The_Admin schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:54:
[...]

Komt waarschijnlijk door de virtualisatie. VMware tools geinstalleerd?
Uiteraard VMware tools geïnstalleerd. Dat was het eerste wat ik deed na de installatie.
Het beeld bleef namelijk vrij klein en was door tools te installeren opgelost. Zo'n probleem is het niet en het zou best wel eens inderdaad aan de virtualisatie kunnen liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik hoop dat dit nog gefixed wordt:

Als ik in het "dot-menu" op settings klik:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I2NNBXo.jpg

Het slaat nu natuurlijk nergens op om de settings te openen buiten het venster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Op mijn asus transformer book t100 werkt het op zich goed: alleen even de touchpad drivers hoeven te installeren.

Ik merk wel een paar slordigheidjes op: ik flipper graag een potje met pinball fx2 en het viel me op dat apps niet meer full screen draaien en altijd een titelbalk hebben. In desktop mode is dat meestal fijn maar bij spelletjes mag het van mij best full screen. Dit fenomeen is bij zowel tablet mode als desktop mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Het lijkt erop dat de account verificatie email niet wordt verzonden... Het is zeker druk!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
michel2506 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:03:
Op mijn asus transformer book t100 werkt het op zich goed: alleen even de touchpad drivers hoeven te installeren.

Ik merk wel een paar slordigheidjes op: ik flipper graag een potje met pinball fx2 en het viel me op dat apps niet meer full screen draaien en altijd een titelbalk hebben. In desktop mode is dat meestal fijn maar bij spelletjes mag het van mij best full screen. Dit fenomeen is bij zowel tablet mode als desktop mode.
Heb je hier wat aan?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F2xKySB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09
Heeft iemand al de verschillen kunnen vinden tussen de Technical Preview en de Technical Preview for Enterprises? De x64 ISO's verschillen zo'n 116MB. Op de websites van Microsoft kan ik hier helaas geen informatie over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 20:02
Ik heb het dat soms de settings charm niet opent bij de eerste keer klikken op settings in het menu linksboven (met de 3 puntjes), meteen even feedback gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:32

Quad

Doof

Ik krijg in VMWare alleen geen netwerkverbinding actief.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 21:51

Wildfire

Joy to the world!

Quad schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:08:
Ik krijg in VMWare alleen geen netwerkverbinding actief.
Werkte hier meteen prima. Ik heb dan wel bij setup van de VM voor bridged networking gekozen, misschien dat dat verschil maakt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:13
Ik vindt dat er wel erg weinig vooruitgang inzit. Ik heb Windows 8 niet uitgebreid gebruikt, en zelfs dan is het allemaal maar een kleine update tov Windows 7. Lijkt wel alsof ze echt alleen maar met het convergeren van Windows RT , Windows Phone en Windows bezig zijn geweest en wellicht wat under the hood dingen. Als desktopgebruiker is het nogal meh imo.

Misschien ook doordat we verwend zijn met de updatecycli van bijv. Android of Cinnamon, maar desondanks raar, voor een product waar honderden zo niet duizenden mensen aan werken. Anderzijds, Windows 7 werkt nog steeds als een redelijk modern desktop OS, maar waar ik op had gehoopt waren tenminste wat meer kleine handigheden. Bijvoorbeeld een betere batterijmonitor/grafiek, internetsnelheidsindicator, direct zoeken in de bestandkiezer etc.

Het werkt allemaal prima, maar ik ben niet echt onder de indruk van het geheel aan vernieuwingen. Overigens werkte alle hardware meteen op mijn laptop (wat bij een Windows 7 niet het geval was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 14:05

AzzKickah

06-CENSORED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:43
Wie heeft de *.iso allemaal geinstalleerd om alleen maar even op start te klikken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb hem nu op mijn werk laptop geïnstalleerd op een VHD. Is nu triple-boot: Win7, Win8.1 en Win10.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:17

thof

FP ProMod
Ik ben nog niet helemaal blij met het nieuwe startmenu. Teksten vind ik niet altijd even goed leesbaar en icoontjes van standaard apps zoals settings met de standaard kleuren niet even duidelijk. Om nog maar te zwijgen over de style van de scrollbar. Zo slecht vond ik het Startscreen persoonlijk ook niet.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Sjah schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:49:
[...]

Ja, heb je niks aan. Maar je gaat me toch niet zeggen dat je verbaast staat dat dit dit in-de-HW gravende programma niet werkt?
Ik heb zojuist lekker eigenwijs de db-file van de Program Compatibility Assistent vervangen door die van Windows 8.1, en HWMonitor werkt prima (al moet ik zeggen dat er een paar temperaturen in het overzicht lijken te ontbreken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heeft iemand al gegamed op WTP? Ben eerlijk gezegd wel benieuwd of het stabiel werkt. Op een paar minpuntjes ben ik wel redelijk onder de indruk.
Misschien dat ik even een nieuwe SSD pak voor een verse install, maar games installeren is niet bepaald fijn (Steam/Origin/Uplay/B.net)

WTP heb ik nu geinstalleerd op mijn 'htpc' en dat werkt tot nu toe lekker.
Het is uiteraard een zeer kale machine en alles werkte gewoon 'ootb' maar ik ben wel benieuwd naar b.v. multiscreen gebruik (2 of 3 schermen)

Als ik eerlijk ben hoop ik dat MS W8(.1) snel afschrijft en 100% gaat focussen op WTP. Voor mijn gevoel is W8.1 een soort ME wat ook een drama was.

Was er trouwens ooit eens sprake van een nieuw FS? welke niet in W8 is gekomen door tijdgebrek oid?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

sdk16420 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:15:
Ik vindt dat er wel erg weinig vooruitgang inzit. Ik heb Windows 8 niet uitgebreid gebruikt, en zelfs dan is het allemaal maar een kleine update tov Windows 7. Lijkt wel alsof ze echt alleen maar met het convergeren van Windows RT , Windows Phone en Windows bezig zijn geweest en wellicht wat under the hood dingen. Als desktopgebruiker is het nogal meh imo.<>
Niet alle vooruitgang zit in de GUI, sommige OSX versies veschillen uiterlijk ook erg weinig maar helpem bijvoorbeeld ontwikkelaars wel erg om beter software te kunnen schrijven voor één platform ipv drie. Dat is hier ook aan de hand, en een startmenu inderdaad, thank the spagetti monster.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:43
Volgens mij zou de nieuwe FS in Windows Vista gelanceerd worden :p
Ik weet nu al dat ik in no-time gewend ben aan Windows 10, kan niet wachten op de final, ben ook benieuwd hoe deze draait op mijn Asus Tablet met Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:48

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Zojuist het touchpad met two-finger scrolling en het toetsenbord op een MacBook Pro 2012 15" werkend gekregen. De bootcamp drivers uitgepakt, de drivers uit de driver map los geinstalleerd en daarna het BootCamp.msi bestand uit drivers/Apple uitgepakt. Hierin zit Bootcamp.exe, deze openen en je kunt de settings voor het touchpad wijzigen. Morgen even proberen de keyboard shortcuts voor volume etc te fixen en de backlight voor het toetsenbord :) Als iemand details wil graag een PM sturen aangezien ik dit topic niet bij ga houden, gaat me te snel.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:31

franssie

Save the albatross

michel2506 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:03:

Gaaf, kan je je installatie manier en ervaringen ook in het T100 topic zetten? Denk dat er wel meerdere gebruikers interesse hebben! [W8] Asus Transformer T100

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:17

thof

FP ProMod
Zowaar de eerste crash gehad bij het afsluiten via het StartScreen:
explorer.exe - Application Error

The instruction at 0xfb809714 referenced memory at 0x000000000. The memory could not be read.

Click OK to terminate the program.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thof schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:35:

[...]
Die heb ik ook al 2x gehad (op mijn Surface Pro 3, bij beide keren dat ik ging herstarten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
Idem hier:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pqrfVKCl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hier idem in VMware.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Laatst online: 20:02
heb al een bugreport gemeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Mijn eerste post vanaf Windows 10 preview :)

Binnen 10 minute geinstalleerd, geen enkele foutmelding oid :)

En nu weer vanaf 8.1..

Geen problemen met afsluiten in VirtualBox.

[ Voor 25% gewijzigd door Barry|IA op 01-10-2014 23:55 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
prutser001 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:27:
Heeft iemand al gegamed op WTP? Ben eerlijk gezegd wel benieuwd of het stabiel werkt. Op een paar minpuntjes ben ik wel redelijk onder de indruk.
Misschien dat ik even een nieuwe SSD pak voor een verse install, maar games installeren is niet bepaald fijn (Steam/Origin/Uplay/B.net)

WTP heb ik nu geinstalleerd op mijn 'htpc' en dat werkt tot nu toe lekker.
Het is uiteraard een zeer kale machine en alles werkte gewoon 'ootb' maar ik ben wel benieuwd naar b.v. multiscreen gebruik (2 of 3 schermen)

Als ik eerlijk ben hoop ik dat MS W8(.1) snel afschrijft en 100% gaat focussen op WTP. Voor mijn gevoel is W8.1 een soort ME wat ook een drama was.

Was er trouwens ooit eens sprake van een nieuw FS? welke niet in W8 is gekomen door tijdgebrek oid?
Ik ben Portal 2 aan het spelen ;) gaat prima. Zoals je mag verwachten van een Windows :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 02:05
sdk16420 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:15:
Ik vindt dat er wel erg weinig vooruitgang inzit. Ik heb Windows 8 niet uitgebreid gebruikt, en zelfs dan is het allemaal maar een kleine update tov Windows 7. Lijkt wel alsof ze echt alleen maar met het convergeren van Windows RT , Windows Phone en Windows bezig zijn geweest en wellicht wat under the hood dingen. Als desktopgebruiker is het nogal meh imo.
Ja dat gevoel heb ik hier ook, ik zit wederom met hetzelfde gevoel als ik met Win Xp>> Vista had : wilde wel, maar was niet overtuigd. tJa het zal voor mijn bottom line wel afhangen van welke prijs ze willen. Hetzelfde als ik deed voor W7 (120 neertellen) is als ik dit zie (ja tis wel heel vroeg , is waar) niet aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik kan er niet over uit hoeveel beter een startmenu is dan een startscreen :D Ik heb 8 gebruikt sinds dev preview dus dat is al heel lang, en ja de functionaliteit is hetzelfde maar het is zo "jarring" om een hele overlay voor je neus te krijgen. In Windows 7 deed ik vaak winkey + "mstsc", in Windows 8 pinde ik remote desktop gewoon aan de taakbalk en nu kan ik dus weer de winkey gebruiken zoals bedoeld, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willempjuh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-06 09:44
Die melding komt me erg bekend voor. Volgens mij had ik deze ook bij de Developer preview van Windows 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had het draaien gister avond en moet zeggen ging allemaal probleem loos .
Windows setup heeft wel al mijn spellen verwijderd maar niet de drivers .

Virus scanner was ook weg en een herinstallatie daarvan liep uit op compatebilletie problemen ja dan houd het op ik werk niet zonder virus scanner .

Dus de hele zooi weer verwijderd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Zit een ingebouwde virusscanner in.. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quad schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:37:
Zit een ingebouwde virusscanner in.. ;)
Tsja, die hoef ik dus niet. ( virusscanner) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
thof schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:35:

[...]
Één keer gehad, tweede keer dat ik ging afsluiten niet... heb je de beschikbare updates geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
JP12 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:06:
Heeft iemand al de verschillen kunnen vinden tussen de Technical Preview en de Technical Preview for Enterprises? De x64 ISO's verschillen zo'n 116MB. Op de websites van Microsoft kan ik hier helaas geen informatie over vinden.
In je control panel heeft iig Enterprsie 'Windows To Go', en géén 'Add features to...'. Verder niks kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Microsoft zei, of de media in ieder geval, dat Windows 10 op "alle" apparaten zou komen: PC, notebook, tablet, telefoon, Xbox One. Leuk en wel maar dit is gewoon Windows NT 6.4 en niet Windows "Next Gen".
Uiteindelijk is dit gewoon een geupdate Windows 8 (NT 6.2), zoals 8.1 (NT 6.3) dat was voor 8. Men had het eerst ook over Windows 8.2 voordat het bekend was dat dit een "nieuw OS" werd.

Win8 stamt weer voor een groot deel van Windows 7 (NT 6.1), die dan weer voor een groot deel afstamt van Windows Vista (NT 6.0) and so on. Ondanks veel aangepaste componenten zijn er ook zaken die nooit veranderd lijken te zijn. Dit is natuurlijk het probleem waarmee ze zitten: teveel mensen zijn afhankelijk van een groot aantal specifieke functies en onderdelen van Windows 6.0 dat ze niet zomaar stuff eruit kunnen gooien.

Het lijkt me dan ook sterk dat ze een OS hebben gemaakt dat op een computer, telefoon en gaming console werkt naar behoren. Dit is de zoveelste marketing BS die waarschijnlijk niet verder gaat dan een gelijkaardig design met wat continuity features, maar dat was er al voor een deel.

Desondanks zal ik Windows 10 waarschijnlijk aanschaffen, ik heb Windows 8 al reeds overgeslaan en ik wil met moderne hardware ook nog efficient gebruik ervan kunnen maken. Maar toch hoop ik tevergeefs al lang op een nieuw Windows OS (NT 7.0 ?) dat eens bij de basis grondig op de schop genomen wordt. Dan kan men misschien wel kijken naar een modulaire opbouw voor een device-wide OS.

[ Voor 3% gewijzigd door Phuncz op 02-10-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

NT 6.4 is de kernel versie. En uiteraard borduurt het voort op vorige versies. Wat op alle apparaten overeenkomt is dus dat ze allemaal één gezamelijke Windows kernel delen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:26:

Virus scanner was ook weg en een herinstallatie daarvan liep uit op compatebilletie problemen ja dan houd het op ik werk niet zonder virus scanner .
Welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Voor iedereen die klaagt over "te weinig nieuwe features":
It has gone back to business, and it’s bringing the desktop version back to look and feel like Windows 7 today, but sources familiar with Microsoft's plans tell The Verge that the company showed less than 10 percent of all the features it's readying for the final release. Windows 10 will change rapidly, and just like early releases of the many versions of Windows before it, the final product will look a lot different. Microsoft is building a different operating system a different way, and it's going to radically change what Windows 10 looks like when it comes out in 2015.
bron: http://www.theverge.com/2...n-to-get-back-to-business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Ik begrijp echt niks van die multiple desktop.

Als ik IE11 opstart in desktop 1, en ik maak nieuwe desktop 2 , dan kan ik daar geen nieuw IE11 venster openen. Als ik op icoontje klik gaat die gewoon naar desktop1.

Snap ik iets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
heb windows 10 hier draaien in virtualbox.
lijkt goed te draaien allen zijn er voor virtualbox nog geen guest addisions, dus heb veel muis lag.

maar even wachten tot die er zijn voor windows 10 dan kan ik even goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:48
MrDirect schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:58:

Als ik IE11 opstart in desktop 1, en ik maak nieuwe desktop 2 , dan kan ik daar geen nieuw IE11 venster openen. Als ik op icoontje klik gaat die gewoon naar desktop1.

Snap ik iets niet?
Waarom zou je de browser willen openen in verschillende desktops? Dat is toch niet logisch? Het is toch veel handiger om dat gewoon de tabs te gebruiken in de browser zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Phuncz schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:47:
Microsoft zei, of de media in ieder geval, dat Windows 10 op "alle" apparaten zou komen: PC, notebook, tablet, telefoon, Xbox One. Leuk en wel maar dit is gewoon Windows NT 6.4 en niet Windows "Next Gen".
Uiteindelijk is dit gewoon een geupdate Windows 8 (NT 6.2), zoals 8.1 (NT 6.3) dat was voor 8. Men had het eerst ook over Windows 8.2 voordat het bekend was dat dit een "nieuw OS" werd.
Het kernelnummer riedeltje is al heel oud en doodgedraaid. Het zegt helemaal niets over het OS.
Win8 stamt weer voor een groot deel van Windows 7 (NT 6.1), die dan weer voor een groot deel afstamt van Windows Vista (NT 6.0) and so on. Ondanks veel aangepaste componenten zijn er ook zaken die nooit veranderd lijken te zijn. Dit is natuurlijk het probleem waarmee ze zitten: teveel mensen zijn afhankelijk van een groot aantal specifieke functies en onderdelen van Windows 6.0 dat ze niet zomaar stuff eruit kunnen gooien.
Net zoals OS X al 10 jaar van oudere versies afstammen, stamt Windows ook al een hele poos van oudere versies af ja. Wat is daar precies mis mee? Een compleet nieuw OS bouwen from scratch is ondoenlijk, bovendien geld weggooien voor MS.
Het lijkt me dan ook sterk dat ze een OS hebben gemaakt dat op een computer, telefoon en gaming console werkt naar behoren. Dit is de zoveelste marketing BS die waarschijnlijk niet verder gaat dan een gelijkaardig design met wat continuity features, maar dat was er al voor een deel.
Ik weet niet hoe goed jij geinformeerd bent maar momenteel is het al zo dat Windows Phone op een NT-kernel draait, net zoals de Xbox One. WP en W8/W10 kunnen dezelfde universal apps draaien. Als ze dit kunnen uitbreiden naar meer schermen dan is dat toch alleen maar mooi?
Desondanks zal ik Windows 10 waarschijnlijk aanschaffen, ik heb Windows 8 al reeds overgeslaan en ik wil met moderne hardware ook nog efficient gebruik ervan kunnen maken. Maar toch hoop ik tevergeefs al lang op een nieuw Windows OS (NT 7.0 ?) dat eens bij de basis grondig op de schop genomen wordt. Dan kan men misschien wel kijken naar een modulaire opbouw voor een device-wide OS.
Net zoals "Windows 10" is "Windows NT 7.0" niet meer dan een naampje. Geen reden om dan ineens wel gelukkig te worden. Eerder ongelukkig: veel slechtgeprogrammeerde software zal dan niet meer werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GotG
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 13:34

Snap ik iets niet?
het lukt wel als je in de jumplist "Internet Explorer" aanklikt op de nieuwe desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

Snap ik iets niet?
Ik denk dat die gewoon nog niet af is. Sommige apps (zoals Steam) lijken zich ook niets aan te trekken van de multiple desktops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniFan
  • Laatst online: 09-09 13:10

Snap ik iets niet?
In een nieuw desktop kun je een nieuw venster openen door rechtermuisknop op het taskbalkicoon --> Explorer. (Of je klikt met middle mouse button :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09
Hoe krijg ik de optie om bij het upgraden mijn apps te behouden? Ik heb mijn language op English gezet en ook bij Region alles gewijzigd naar English. Toch krijg ik alleen de optie 'keep personal files only'. Mis ik wat?

[ Voor 0% gewijzigd door Heronimo op 02-10-2014 10:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 19:46

neanderthaler

Are friends electric?

Ramon schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 09:58:
Voor iedereen die klaagt over "te weinig nieuwe features":

[...]

bron: http://www.theverge.com/2...n-to-get-back-to-business
Maar waarom dan? Zou de overige 90% features nog niet klaar zijn en steeds bij nieuwere previewversies worden toegevoegd? Of via updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ramon schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:10:
Het kernelnummer riedeltje is al heel oud en doodgedraaid. Het zegt helemaal niets over het OS.
Als het nietszeggend was zou het niet gebruikt worden. Als het niet gekoppeld was aan de achterliggende technologie zou het niet zoveel herkenningspunten hebben (registry, services, driver structure).
Net zoals OS X al 10 jaar van oudere versies afstammen, stamt Windows ook al een hele poos van oudere versies af ja. Wat is daar precies mis mee? Een compleet nieuw OS bouwen from scratch is ondoenlijk, bovendien geld weggooien voor MS.
Persoonlijk verwacht ik ook geen complete rewrite omdat dat inderdaad niet financieel te rechtvaardigen valt, maar wat ik bedoel is dat veel aanpassingen die gemaakt worden vooral lijken te steunen op het aanpassen van zeer scherp afgelijnde componenten, zoals het start-menu.

Maar nog steeds als ik rechtsklik op het bureaublad met een bepaalde applicatie geïnstalleerd, krijg ik te maken met een delay in respons.
Nog steeds zijn veel grafische elementen in Windows pixel-based ipv. vertex-based (I quote: from 4" to 80"). Metro is leuk met zijn vertex-based UI, maar niet op 20-80".
Nog steeds verwijst een manuele driver-install naar de A: drive.
Er is nog genoeg oude zooi op te ruimen.
Ik weet niet hoe goed jij geinformeerd bent maar momenteel is het al zo dat Windows Phone op een NT-kernel draait, net zoals de Xbox One. WP en W8/W10 kunnen dezelfde universal apps draaien. Als ze dit kunnen uitbreiden naar meer schermen dan is dat toch alleen maar mooi?
Op zich is dat prachtig maar het is niet meer dan een WP app die binnen de lijntjes van compatibiliteit zit zodat het ook werkt op Windows 8. Het is zeker een stap in de goede richting maar ik moet nog een app zien die op de twee systemen goed werkt (als universele app) met een intuitieve bediening op beide.

Vergeet niet dat niet iedereen een Surface-tablet heeft als computer en dat is het probleem: PC is muis en keyboard (meestal), mobile is touchscreen, console is game-controller. Alle drie vereisen héél andere bediening om efficient en intuitief te werken. Mensen verwachten meer van een app dan gewoon dat het niet crasht, het moet ook gebruiksvriendelijk zijn.
Net zoals "Windows 10" is "Windows NT 7.0" niet meer dan een naampje. Geen reden om dan ineens wel gelukkig te worden. Eerder ongelukkig: veel slechtgeprogrammeerde software zal dan niet meer werken.
Van mij part mogen ze het Windows Fluffy Bunny 1.0 noemen, maar één van de machtigste softwarebedrijven in de wereld mag ook wel eens indruk maken ipv. altijd te evolueren. Als we zien wat Linux en OS X hebben bereikt in de afgelopen 10 jaren op zaken als schaalbaarheid, implementatie en consistent geheel, mag het duidelijk zijn dat Microsoft voornamelijk evolueert ipv. innoveert. Niet om een flame war te starten over welk beter is, dat is mijn hele punt niet, ik zou graag eens van MS eens ballen willen zien dat ze bereid zijn aan "the next OS" te werken ipv. Windows maar weer eens een update te geven. Metro is nice maar het is gewoon NT 6.x (of Win7/Win8) erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
mprkooij schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:09:

Waarom zou je de browser willen openen in verschillende desktops? Dat is toch niet logisch? Het is toch veel handiger om dat gewoon de tabs te gebruiken in de browser zelf.
Dat is juist harstikke logisch.
Zoals MS het zelf aangeeft, gebruik je verschillende dekstops voor verschillende doeleinden.
Bijv dekstop 1 voor zakelijk, en desktop 2 prive.
Desktop1 heeft browser met OutlookWebAccess, en desktop 2 heeft andere browser met gmail ofzo.

Dat is toch het concept van verschillende desktops? Als ik verschillende tabs moet gebruiken heb ik die andere desktop niet nodig.

Het leek in de demo/introductie film wel goed te werken bij die metro man (Joe Belfiore), maar het zal nog wel niet af zijn zoals anderen hierboven schrijven.

toevoeging:
SHIFT inhouden en klikken werkt wel, en rechts klikken 'new browser' ook. Ben weer iets verder.
Verder is het bijna exact hetzelfde als Win8.1 met StartisBack. Oftewel prima dus :)

[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 02-10-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Geen tiles in start menu in de server variant...

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DvmSnzX.jpg

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniFan
kraades schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:55:

[afbeelding]
En ook geen zoekknop zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dit kan/wil testen/veriferen voor mij?
Photoshop CS6 installeren (gaat prima), updates downloaden voor PS werkt, echter gaat de downloader niet zoals verwacht, die loopt verder dan 100%, bij iets van 120% gedownload te hebben van een aantal updates klapt ie er geeft aan dat de updates niet gedownload konden worden.
Nu op 2 systemen al tegengekomen. Ligt het aan mij, of is dit een bug? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
Dat was ook het eerste wat ik in de Enterprise variant heb weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiniFan
Wat is trouwens het verschil tussen normaal zoeken in het start menu en het zoeken via die zoekknop? Via start worden er ook op bing gezocht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:10:
[...]

Dat was ook het eerste wat ik in de Enterprise variant heb weggehaald.
Hoe zet je dit aan/uit dan? :?

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 21:15

EraZor

Don't mention the war

[afbeelding]
Is de servervariant ook publiek beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:23:
[...]

Hoe zet je dit aan/uit dan? :?
Rechtmuisknop op tile>Turn Live tile off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
EraZor schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:27:
[...]

Is de servervariant ook publiek beschikbaar?
Poeh, weet ik niet. Ik heb deze aangemaakt op Azure. Daar staat de image in de gallery...
Verwijderd schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Rechtmuisknop op tile>Turn Live tile off
Maar dan zie ik toch nog steeds de tiles? Op server zie je helemaal geen tiles.

[ Voor 32% gewijzigd door technorabilia op 02-10-2014 11:30 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Laatst online: 21:15

EraZor

Don't mention the war

kraades schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

Poeh, weet ik niet. Ik heb deze aangemaakt op Azure. Daar staat de image in de gallery...
Ah, ok. Helder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon

[afbeelding]
Newsflash: Je kan ze zelf weghalen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/UUm1ILD.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kraades schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:28:
[...]

...

Maar dan zie ik toch nog steeds de tiles? Op server zie je helemaal geen tiles.
Unpin from start, whoops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:15

tw1light

I'm alive

Bij mij ziet bij sommige programma's de interface er erg 'ingezoomd' uit, bijvoorbeeld spotify. Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:26
Directe link: http://care.dlservice.mic...RVER_OEM_X64FRE_EN-US.ISO

Ga server nu installeren, draai windows 10 nu sinds 1800 uur gister avond op de beta van yosemite (OSX) in VMware. Redelijk teleurgesteld zoals ik gister ook al zei, muis af en toe erg traag en vaak random zwarte schermen.

Werk er nu wel al de hele dag mee icm office 2013.

Hopelijk is server 10 (2014) mind blowing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catfish
  • Laatst online: 11-08 17:20
Phuncz schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 10:39:
Niet om een flame war te starten over welk beter is, dat is mijn hele punt niet, ik zou graag eens van MS eens ballen willen zien dat ze bereid zijn aan "the next OS" te werken ipv. Windows maar weer eens een update te geven. Metro is nice maar het is gewoon NT 6.x (of Win7/Win8) erachter.
Maar de vraag is waarom?
de NT kernel is gewoon zeer goed, waarom zou een volledig nieuwe kernel beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 27-05 12:03
tw1light schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:38:
Bij mij ziet bij sommige programma's de interface er erg 'ingezoomd' uit, bijvoorbeeld spotify. Meer mensen daar last van?
Ligt dat niet aan de schaalgrootte die Windows hanteert? Is aan te passen bij Screen Resolution -> Make text and other items larger or smaller (Onder Windows 8.1 dan, maar ik vermoed dat dit hetzelfde is bij Windows 10).

Dit is dan eigenlijk geen 'fout' van Windows, maar eerder van Spotify die niet netjes de regels van Windows implementeert. Dat Spotify daar wel een handje van heeft is wel duidelijk, want drukken op het kruisje in Spotify heeft nog nooit normaal gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 11:21
Ik vind het super vervelend dat de Windows Store Apps in je startmenu staan. In Windows 8 stonden ze nog apart maar nu staan ze doorelkaar. Hoe kan je ze uberhaupt weghalen uit het startmenu. Ik kan wel unninstal drukken, maar hij blijft er nog steeds instaan.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Laatst online: 27-05 12:03
Niet om een flame war te starten over welk beter is, dat is mijn hele punt niet, ik zou graag eens van MS eens ballen willen zien dat ze bereid zijn aan "the next OS" te werken ipv. Windows maar weer eens een update te geven. Metro is nice maar het is gewoon NT 6.x (of Win7/Win8) erachter.
Zodat we een nieuwe Vista krijgen? Een drastisch nieuwe kernel betekend ook een hoop compatibiliteit problemen met oudere software, waardoor gebruikers opnieuw ontevreden zijn. Ik zie ook niet in waarom de huidige kernel afgedankt zou moeten worden, want Windows 7 en zeker 8 presteren zeer goed naar mijn idee:

- Het start razendsnel op
- Memory management is nog nooit zo goed geweest
- Naar mijn idee de stabielste consumenten versie van Windows
- Driver problemen kom je nog maar nauwelijks tegen

De huidige 'problematiek' met Windows 8 is vooral functioneel/visueel, wat echt geen nieuwe kernel nodig heeft. Ik ben wel met je eens dat er visueel grotere stappen gemaakt mogen worden. Wat ik vooral jammer vindt is de inconsistentie in icoon gebruik. Zo zie je enerzijds het gebruik van strakkere en minimalistische icoontjes (bijvoorbeeld het Windows logo), maar anderzijds half gerenderde 3D objecten (zie het configuratiescherm).

Zelf vind ik het minimalistische design mooier en strakker ogen, maar hier heb ik nog geen verandering in gezien bij de Windows 10 preview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
[...]

Als het nietszeggend was zou het niet gebruikt worden. Als het niet gekoppeld was aan de achterliggende technologie zou het niet zoveel herkenningspunten hebben (registry, services, driver structure).
Het blijft MS die bepaalt wanneer er een nummertje omhoog gaat of niet. Het is niet zo dat nu al vast staat dat wanneer straks het register eruit gaat, dat het dan ineens NT 7.0 zal heten. En om de compatibiliteit te waarborgen zal het wel lang nog NT 6 blijven heten, tenzij win32 eruit gesloopt gaat worden en die compatibiliteit niet meer nodig is.

Overigens is het driver model met Windows Vista grondig onder handen genomen. In opvolgende versies zijn er nog kleine wijzigingen geweest, zoals het verplaatsen van meer drivers naar de userspace, zodat het systeem minder snel crashed als een driver crashed.

Ingrijpende wijzigingen zoals die van Vista doe je natuurlijk niet ieder jaar, en ook niet voor de lol. Het is een goed business model om niet alles tegelijk te willen (dat blijkt wel uit de late release van Vista, ze moesten overnieuw beginnen omdat het project daarvoor uit de klauwen liep). Windows 10 staat in het teken van touch en muis samen te trekken en Windows 7 gebruikers en de enterprise mee te krijgen.
[...]

Persoonlijk verwacht ik ook geen complete rewrite omdat dat inderdaad niet financieel te rechtvaardigen valt, maar wat ik bedoel is dat veel aanpassingen die gemaakt worden vooral lijken te steunen op het aanpassen van zeer scherp afgelijnde componenten, zoals het start-menu.
Dat klopt en dat is omdat deze release gericht is op enterprise, om te laten zien dat MS naar hun luistert en iets kan bieden wat later volgend jaar gekocht kan worden. In de loop van komend jaar zullen er nieuwe previews uitkomen met meer wijzigingen en nieuwe features.
Maar nog steeds als ik rechtsklik op het bureaublad met een bepaalde applicatie geïnstalleerd, krijg ik te maken met een delay in respons.
Dan moet je de maker van die applicatie maar eens op de hoogte brengen zou ik zeggen.
[...]

Op zich is dat prachtig maar het is niet meer dan een WP app die binnen de lijntjes van compatibiliteit zit zodat het ook werkt op Windows 8. Het is zeker een stap in de goede richting maar ik moet nog een app zien die op de twee systemen goed werkt (als universele app) met een intuitieve bediening op beide.
Met universal apps kan je dus verschillende layouts maken voor verschillende apparaten. Verschillende apps zijn nu al goed te gebruiken op beide. Ik noem een Xbox Music, maar er zijn er vast meer.
Vergeet niet dat niet iedereen een Surface-tablet heeft als computer en dat is het probleem: PC is muis en keyboard (meestal), mobile is touchscreen, console is game-controller. Alle drie vereisen héél andere bediening om efficient en intuitief te werken. Mensen verwachten meer van een app dan gewoon dat het niet crasht, het moet ook gebruiksvriendelijk zijn.
En dat is juist het probleem wat MS hier oplost. Zelfde kernel op ieder apparaat, andere interface op ieder apparaat. Zelfde app op ieder apparaat, andere layout per apparaat. Door de interface zoveel mogelijk los te halen van de kernel kan je beide los van elkaar laten groeien en is het straks makkelijk om nieuwe apparaten te "ontsluiten", zowel voor MS als voor developers van apps, die hoeven dan alleen maar een nieuwe layout toe te voegen.
[...]

Van mij part mogen ze het Windows Fluffy Bunny 1.0 noemen, maar één van de machtigste softwarebedrijven in de wereld mag ook wel eens indruk maken ipv. altijd te evolueren. Als we zien wat Linux en OS X hebben bereikt in de afgelopen 10 jaren op zaken als schaalbaarheid, implementatie en consistent geheel, mag het duidelijk zijn dat Microsoft voornamelijk evolueert ipv. innoveert.
Ik denk toch dat je hier vooral een roze bril op hebt ;) MS heeft met Windows 8 een systeem neergezet wat a) perfect op touch werkt en b) iets minder met muis en toetsenbord. Terwijl Apple de afgelopen tijd heeft laten zien dat het graag twee apparaten wilt verkopen en het daarom toch los houdt van elkaar. Met Windows 10 maakt MS een systeem wat zowel met touch als met muis en toetsenbord perfect zal gaan werken. Daarnaast zullen app developers, waar nu modern apps op de desktop nog nauwelijk gebruikt worden, straks er een nieuwe afzetmarkt bij hebben. Als het MS lukt om Windows 7 gebruikers over te laten stappen, dan is dat echt een huge afzetmarkt.
Windows 8 Modern UI was gewoon innovatie. Sorry als jij dat niet zo ziet, maar het is wel zo. Dat het niet geaccepteert werd door een groot deel van gebruikers en enterprises is wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
Ramon schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:31:
[...]

Newsflash: Je kan ze zelf weghalen.

[afbeelding]
Schiet mij maar lek.
Ik zie geen mogelijkheid op de server variant om dit aan te zetten.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
* Ramon schiet kraades lek.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hYag8yC.png

Pagina: 1 ... 6 ... 79 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: Windows 10 wordt op woensdagochtend 8:00 (NL) tijd officieel gelanceerd. Kijk hier voor de officiële count down klok (in de US) en klik hier voor de NL tijd. (Om eerlijk te zijn geven ze beide een andere tijd aan....benieuwd welke tijd klopt :+

Gebruik svp eerst de zoekfunctie bovenaan dit topic (of lees de officiele Windows 10 FAQ), voordat je weer dezelfde vraag stelt als 100 mensen voor jou :+.

Windows 10 FAQ