Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10262339/bannerT100.jpg

In dit topic kunnen eigenaren van deze tablet, toekomstige of niet, elkaar vragen stellen en informatie opdoen over hun computer. Je kan hem in ieder geval hier vinden in de pricewatch.

Handige posts
Oplossing voor slechte touchpad prestaties
Oplossing 1 voor freeze bij opnieuw opstarten/WiFi problemen (wifi fix)
Oplossing 2 voor WiFi problemen
Oplossing voor keyboard wake problemen

Driver updates
Alle nieuwste drivers hier te vinden. Let op dat Windows Update vaak, maar niet altijd, deze updates ook aanbiedt.

[28-03-2014]
+Nieuwe BIOS (304)
+Nieuwe Audio drivers (6.2.9600.4055)
+Nieuwe WiFi drivers (5.93.99.187.1)
+Nieuwe Bluetooth drivers (12.0.0.9090 )
+Nieuwe Hotfix (Intel SoC driver package) (V10E)

[15-01-2014]
+Nieuwe BIOS (223)

[04-01-2014]
+Nieuwe WiFi drivers (5.93.98.187)
+Nieuwe SoC drivers (106)
+Nieuwe Audio drivers (6.2.9400.4035)
+Nieuwe ATK (acpi) drivers (1.0.0031)
-Bios 220 verwijdert van de site, hier kan je hem van mijn dropbox downloaden.

[23-11-2013]
-Bios 216 verwijdert van de site, hier kan je hem van mijn dropbox downloaden (OP EIGEN RISICO!)
-Intel drivers verwijdert (Graphics, chipset, etc.)

[08-11-2013]
+BIOS 216 lijkt battery drain op te lossen
+Broadcom V5.93.97.168 lijkt WiFi problemen op te lossen
+Realtek V6.2.9400.4028 (audio) lijkt volume rocker problemen op te lossen

De specificaties
  • Intel Atom Z3740 Quad-Core (1,33 Ghz,1.86 GHz turbo)
  • 2GB intern geheugen (LPDDR3)
  • 32GB lokale opslag (eMMC)
  • 10,1" IPS LCD op 1366x768 (200 nits)
  • Tablet + dock (met fullsize usb aansluiting)
  • Windows 8.1
  • Office 2013 Student / Home
  • Voor de volledige specificaties ga je hierheen
Reviews

Heb je zelf ook een laptop / tablet op het moment, en wil je deze vergelijken met de Bay Trail SoC? Dan is deze link en deze handig voor je.

[ Voor 78% gewijzigd door Tijmen007 op 28-03-2014 15:59 . Reden: Opschonen OP, updaten, etc. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:59
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in deze tablet, alleen ben ik wel wat bang van de 32GB opslag.

Op mijn werk laptop waar niet geheel veel software opstaat is alleen de windows folder al 36GB. (Dan heb ik het nog niet eens over page file en hibernate file en user profile). Ik heb dus bij yourcom gevraagd naar de 64GB versie waar ik de volgende reactie opgekregen heb:

"Op dit moment is er niks bekend over de 64GB model.
Vooralsnog lijkt het erop dat deze niet beschikbaar gaat worden
in Nederland."

Ik wacht het nog even af, liever tablet een week later dan straks met een SD kaartjes wisselen moeten gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb dingen gehoord over een extra hardeschijf/SSD in de keyboard behuizing. Dat zal wel een latere revisie worden denk ik, jammer dat er nog zo weinig over deze tablet te vinden is. Je zou hem ook kunnen importeren uit één van onze buurlanden misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Er komen inderdaad nog 2 modellen 32/64GB + 500GB in het dock. Maar dat is (als het mij vraag) weer net te veel van het goede ;) (ik kan natuurlijk niet zeggen of deze in nederland beschikbaar zullen worden)

Ik geloof dat de prijzen er ongeveer zou uitzagen:
32gb 350 euro,
64gb 380 euro,
32 + 500gb 430 euro,
64 + 500gb 480 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:13

tijmeng

Panasonic 7J

mooi ding alleen lees in wat reviews dat de sd kaart wat uitsteekt... das dan net weer jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedemiddag,

Bedankt voor uw bericht.

Helaas lukt het ons ook niet om dit product in 7 dagen geleverd te krijgen. De huidige verwachting is een levertijd van 3-4 weken.

Met vriendelijke groet,

Yorcom
Helaas voor ons dus!

[ Voor 10% gewijzigd door Tijmen007 op 03-11-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 22:52
Ik ben zelf ook erg geïnteresseerd in dit apparaatje. Van wat ik kan merken van reviews is dat, ondanks de nadelen, dit apparaatje een erg goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. Maar het is zeker geen heilige graal.

Ik ben op zoek naar een nieuwe gadget en deze staat hoog op de lijst, maar ik wil hem eerst in het wild zien voordat ik een keus kan maken. Ik wil daarbij vooral weten hoe het zit met de bouwkwaliteit en bruikbaarheid van keyboard/touchpad. Ik gebruik nu een 2-jaar oude Asus 10" netbook en de nadelen daarvan zijn vooral het brakke scherm (lage resolutie, algemene beeldkwaliteit) en de traagheid van de Atom 525 die erin zit.

De T100 geeft mij op beide vlakken een grote bonus. De T100 heeft een 10" IPS scherm met een resolutie van 1366x768, wat een ideale resolutie is voor zo'n schermpje en een OS dat niet goed schaalt. Met FullHD+ op 10" is de desktopmodus van W8 niet echt bruikbaar. Ook schijnt deze Bay Trail Atom 2x zo snel te zijn als de vorige generatie Atoms, en mijn oude loopt nog één daarvoor.

Maar ik maak me zorgen over het scharnier van het apparaat. Dit zie ik bij bijna alle 'convertibles', dat het scharnier niet voldoende weerstand geeft om het tablet-gedeelte stevig omhoog te houden. Omdat daar alle hardware in zit, zijn die zwaarder dan losse schermen, dus moet de scharnier daar tegen kunnen. Die netbook gebruik ik niet vaak op een vlakke ondergrond en ik wil niet dat het scherm gaat bewegen als ik hem op mijn schoot of lopend gebruik.

Daarnaast heb ik uit een review dat het dock af en toe verbinding met het tablet kwijt raakt, waardoor de touchpad/keyboard niet meer reageert, of dat deze aanslagen blijven hangen (dan blijft ie dus bijv. een letter ingedrukt houden terwijl je dat niet hebt). Maar of dit een issue was met dat betreffende exemplaar of dat dit bij meerdere kan voorkomt is onduidelijk. Houd er rekening mee dat de meeste vroege reviews van exemplaren zijn die Asus direct heeft toegestuurd. Ze komen niet uit de winkel. Asus gaat van te voren deze exemplaren bij langs om te kijken of alles naar behoren werkt, ze willen immers geen review die over een defect spreekt.

Ook is 32gb echt te weinig. Dat ben je namelijk vrijwel volledig kwijt aan je OS, out of the box. Als je nog wat kleine software erbij installeert dan kan je browser cache er al voor zorgen dat het ding letterlijk vol raakt. Ook is dit eMMC-geheugen, wat er gewoon op neer komt dat er geheugenchipjes gebruikt worden die ook in kaartjes zitten: Het is dus lang niet zo snel als een echte SSD.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackMage op 30-10-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Ook ik ben geintresseerd voor eentje voor mijn ouders.
Voornamelijk omdat je micro hdmi heb en ms programmas kan installeren.
Helaas lees ik wel wat fabricagefouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04 13:48
Nu op voorraad bij Alternate. Alleen de 32gb versie. http://www.alternate.nl/A...uct/1097612/?event=search

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wil ook graag de 64GB versie..ik heb de afgelopen dagen geprobeerd om hem te bestellen op amazon in Frankrijk, maar daar shippen ze het ding dus niet naar het buitenland volgens de pagina daar..daarna ook nog Amazon in Duitsland geprobeerd, maar na een paar vraagjes via de support kreeg ik te horen dat ze hem alleen naar Duitsland zelf shippen..
En in de UK is hij nog niet beschikbaar..

Ik heb vandaag met Asus gebeld, maar die konden mij niets zeggen over de 64GB versie in Nederland (wij zijn alleen technische support, ik raad u aan om een winkel te bellen). Daarna gebeld met Informatique, maar degene die daar de telefoon opnam zei dat hij verwachtte dat de 64GB versie wel kwam, maar hij baseerde dat nergens op, want in het systeem stond nog niets over het geleverd krijgen van die versie..

Ik wacht dus nog even af en hou dit topic in de gaten..als iemand weet hoe ik nu al aan de 64GB versie kan komen..of als er iemand meer info heeft over het verschijnen ervan..ik hou me aanbevolen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24

Sick Nick

Drop the top!

Hou je er wel rekeing mee dat het toetsenbord uit Frankrijk en Duitsland anders is dan wat je hier hebt? UK is ook iets anders maar daar valt nog prima mee te leven, maar azerty of qwertz is toch wel even anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb gevraagd of het een QWERTY toetsenbord was en kreeg als antwoord dat het een chiclet toetsenbord is..ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat het makkelijk is om de indeling te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Glacier schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 16:02:
Ik heb gevraagd of het een QWERTY toetsenbord was en kreeg als antwoord dat het een chiclet toetsenbord is..ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat het makkelijk is om de indeling te veranderen?
Nee chiclet wil zeggen dat de toetsen van die platte eilandjes zijn, in plaats van bergjes die elkaar raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Zojuist de 32GB versie binnegekregen ivm dat de 64gb nog niet leverbaar is in Nederland en niemand weet of dat gaat gebeuren en of die uberhaupt wel naar Nederland komt.

Out of the box heb je z'n 15-16 GB ruimte over op de schijf.
Ikzelf heb een 32 GB microsd kaart erin gedaan maar je kan natuurlijk ook een 64 gb microsd kaart erin doen (evenduur als de upgrade naar 64GB).

De MicroSD kaart steekt echter NIET uit aan de zijkant van de tablet.

Mocht je vragen hebben wil ik die graag beantwoorden.
Eventuele foto's wil ik ook wel maken.

[ Voor 9% gewijzigd door midego op 30-10-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan781
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-05 22:05
midego schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:23:
Zojuist de 32GB versie binnegekregen ivm dat de 64gb nog niet leverbaar is in Nederland en niemand weet of dat gaat gebeuren en of die uberhaupt wel naar Nederland komt.

Ikzelf heb een 32 GB microsd kaart erin gedaan maar je kan natuurlijk ook een 64 gb microsd kaart erin doen (evenduur als de upgrade naar 64GB).

Dat de MicroSD kaart er niet uitsteekt is zeker een pluspunt, dan kan je er namelijk een 64 GB kaartje van 40 euro erin doen voor je bestanden/muziek/films etc.

Heeft er al iemand ervaring met de levering van Alternate, dat ze als enige de t100 aanbieden is toch ook raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miel71
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 31-05 19:07
Hier nog een review van de T100:

Vooral over het materiaal en beeldscherm zijn ze niet heel enthousiast. Maar voor de rest is het een leuk ding voor dat geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

qua pcmark scored dit ding bijna gelijk aan mn Thinkpad SL500 met een T8300, 4GB RAM, 64GB SSD, 9300M

Dat is best wel netjes vind ik. Heb thuis een workstation staan met win8 en mn Thinkpad is op sterven na dood. Twijfel nu tussen dit ding of toch een Surface RT icm RDP naar mn workstation.

Denk dat t persoonlijk de T100 gaat worden. Even in Lightroom mn foto's bewerken als ik nog op vakantie ben etc... lijkt me ideaal.

Uit reviews lees ik wel dat het IPS scherm prima is, maar slecht gekalibeerd. Mocht iemand een Spyder3 of ander kalibratieapparaat hebben dan houden denk ik veel mensen zich warm aanbevolen voor het win8 color profile bestandje

oja hoe zit t met keyboard / trackpad lag bij jouw model??

[ Voor 4% gewijzigd door tijmeng op 30-10-2013 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage

Ik heb wel wat vragen:

1. Waar heb je hem weg?
2. Heeft het keyboard dock voldoende gewicht en is de scharnier sterk genoeg?
- Als je het scherm op 90 graden recht omhoog hebt en je kiept het geheel (incl keyboard dus) naar voor of naar achter, blijft het scharnier dan op de zelfde plek of beweegt het?
3. Merk jij iets van keyboard lag of dat het blijft 'hangen' ? Ook als je bijv het apparaat net hebt gedocked of net van standby haalt?
4. Hoe is de sterkte van de wifi? Als je bijv. nog een ander apparaat op wifi hebt, zit er verschil in het aantal netwerken dat je ziet en hoeveel 'balkjes' ontvangst je hebt?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
jan781 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:04:
[...]

Dat de MicroSD kaart er niet uitsteekt is zeker een pluspunt, dan kan je er namelijk een 64 GB kaartje van 40 euro erin doen voor je bestanden/muziek/films etc.

Heeft er al iemand ervaring met de levering van Alternate, dat ze als enige de t100 aanbieden is toch ook raar.
Ik heb de mijne vandaag bij Alternate gehaald.
Ruim op voorraad heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Nog even voor de duidelijkheid.
De microsd steekt iets uit het slot voor de sd kaart maar steekt niet uit buiten te tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
BlackMage schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 19:41:
[...]

Ik heb wel wat vragen:

1. Waar heb je hem weg?
2. Heeft het keyboard dock voldoende gewicht en is de scharnier sterk genoeg?
- Als je het scherm op 90 graden recht omhoog hebt en je kiept het geheel (incl keyboard dus) naar voor of naar achter, blijft het scharnier dan op de zelfde plek of beweegt het?
3. Merk jij iets van keyboard lag of dat het blijft 'hangen' ? Ook als je bijv het apparaat net hebt gedocked of net van standby haalt?
4. Hoe is de sterkte van de wifi? Als je bijv. nog een ander apparaat op wifi hebt, zit er verschil in het aantal netwerken dat je ziet en hoeveel 'balkjes' ontvangst je hebt?

Alvast bedankt :)
1. Vandaag gehaald bij Alternate (begrepen dat ze ruime voorraad hebben)
2. De scharnier is volgens mij zeer degelijk, als ik het geheel beweeg gaat het scherm een beetje mee, er zit dus een kleine speling in. Echt vervelend is dat tot nu toe niet. Mogelijk dat dit in OV of een ander voertuig wel vervelend kan zijn.
3. Ik heb een paar keer "gedocked" en heb geen last van lag, op het moment dat je de T100 (un)docked krijg je een signaal te horen.
4. Op het moment heb ik vol bereik wifi, router op 3 meter bij mij vandaan met nog 2 telefoons en een Macbook erop. Eerder vanavond aan de koffie zat ik een verdieping lager waar ik nog 2 streepjes bereik over had en ik prima gebruik kon maken van het internet.

Je krijgt trouwens ook gratis Office Home bij aanschaf van de T100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Indien mogelijk.. kun je checken welke resoluties je over micro HDMI uit kunt gooien? Alleen 720p en 1080p of ook bv 1920x1200?? Dat laatste zou voor mij erg chill zijn (ivm aanwezige monitor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Ik zou dit graag voor je willen controleren maar verder dan 1080p kan ik hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tijmeng schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:01:
Indien mogelijk.. kun je checken welke resoluties je over micro HDMI uit kunt gooien? Alleen 720p en 1080p of ook bv 1920x1200?? Dat laatste zou voor mij erg chill zijn (ivm aanwezige monitor)
De Bay Trail SoC kan maar tot 2560x1600, wat HDMI kan bij welke revisie weet ik dan weer niet. Ook geen idee welke HDMI de T100 heeft, misschien dat één van de eigenaren hier duidelijkheid over kan geven? (1.x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb zojuist hem besteld bij Alternate.

Ben heel erg benieuwd maar ben toch overstag gegaan.

Ik twijfelde tussen deze en zo'n mooie nieuwe Macbook Pro en als ik nog 1 keer zo'n ding in de winkel zag liggen had ik vast mijn pinpas gepakt. Nu kan ik me hopelijk weer een jaartje inhouden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Zo te zien kan de desktop variant wel 1920x1200 uitspugen.. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er HDMI 1.4 op zit.. theoretisch zou t dus kunnen, maar praktijk is vaak anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:20:
Misschien een leuk idee om een lijstje eigenaren in de OP te plaatsen?

Gaat iemand van de (komende) eigenaren eigenlijk de laptop proberen te tweaken of is dat tè riskant met een nieuw apparaat? Anders zal ik het zelf waarschijnlijk wel binnenkort doen.

Zelf ook nog wat vragen:
-Hoe leest het scherm bij fel licht/buiten als het zonnig is?
-Kan je geen programmas installeren op de SD kaart? Ook niet als je het een vaste schijf maakt bij eigenschappen?
-Kan je van een externe usb stick / usb cd speler booten?
-Wat voor een batterij duur krijgen de tweakers met dit apparaat? Los en met dock groot verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Zojuist geprobeerd om een applicatie op de SD kaart te zetten en dit lukt zonder problemen.
Te zien in de screenshot via de link hieronder.

https://www.dropbox.com/s/lzl2gum81sf9slh/Schermopname.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Tijmen007 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:24:

Gaat iemand van de (komende) eigenaren eigenlijk de laptop proberen te tweaken of is dat tè riskant met een nieuw apparaat? Anders zal ik het zelf waarschijnlijk wel binnenkort doen.

-Kan je van een externe usb stick / usb cd speler booten?
Wat wil je tweaken dan? Als je iets snellers wilt kan je beter gelijk iets snellers kopen.
Ik gebruik zelden een laptop, en heb er dan ook niet veel voor over, maar mijn oude netbook is aan vervanging toe. Daarom koop ik deze. Ben verder nieuwsgierig naar de performance van de nieuwe atom en hoe Windows werkt op een touchscreen. Vandaar dat ik deze net heb besteld.

Booten van USB/SD/CD schijnt (nog?) niet goed te werken:
http://www.phoronix.com/s...page=news_item&px=MTQ5NzE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Alternate haalt wellicht zijn tablets uit Duitsland, daar is de T100 al een weekje langer uit. Wellicht dat zij ook meer weten over de 64gb aangezien deze wel in Duitsland te vinden is:

http://www.alternate.de/h...hROOT=Tablets+bis+10+Zoll

ook de 500gb versie! voor 50€ extra (bovenop de 32 en 64 gb basis prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
tijmeng schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:56:
Alternate haalt wellicht zijn tablets uit Duitsland, daar is de T100 al een weekje langer uit. Wellicht dat zij ook meer weten over de 64gb aangezien deze wel in Duitsland te vinden is:
Dat zou met een willekeurig tablet kunnen, maar omdat er een fystiek keyboard bij zit zal deze vast niet van de duitse markt komen. Duitsers hebben een QWERTZ keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
T100's lijken gewoon voor de Nederlandse markt gemaakt, alle boekjes ets zijn ook in het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 3671 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:54:
[...]
Wat wil je tweaken dan? Als je iets snellers wilt kan je beter gelijk iets snellers kopen.
Is niet zoveel keuze op het moment, tenzij jij een product kent die ik nog niet gezien hebt? Dit zou je ook kunnen zeggen over mijn Thinkpad T61, maar waarom niet eruit halen wat erin zit? Ik wil niet iets snellers, ik wil kijken hoe ik het onderste uit de kan kan krijgen, uit de computer hobby overgebleven zullen we maar zeggen ;).

EDIT0:
Trouwens, zouden ze verschillende docks hebben, de versie met en zonder hdd? Zou wel tof zijn als je die zelf erbij kan zetten.

EDIT1:
Schijnbaar wordt er al hard gewerkt aan Linux/Android x86 werkende te krijgen!

[ Voor 20% gewijzigd door Tijmen007 op 30-10-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Het zou me niets verbazen als de keyboard dock gewoon ruimte heeft voor een 2,5" harddisk. Maar ik verwacht dat die dan met een USB-interface aan de tablet zit en niet direct SATA. Dus kan best zijn dat de usb-controller dan mist. Maar dan kan je misschien wel een logitech muis dongle of 3g dongle er in solderen, wat in mijn ogen 10x zoveel waard is als een stroomzuipende harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
BlackMage schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:20:

Ben heel erg benieuwd maar ben toch overstag gegaan.

Ik twijfelde tussen deze en zo'n mooie nieuwe Macbook Pro en als ik nog 1 keer zo'n ding in de winkel zag liggen had ik vast mijn pinpas gepakt. Nu kan ik me hopelijk weer een jaartje inhouden :)
Ik ga ervanuit dat je weet dat je verre van dezelfde specs hiermee in huis haalt met de T100 dan de Macbook Pro .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
midego schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:18:
[...]

Ik ga ervanuit dat je weet dat je verre van dezelfde specs hiermee in huis haalt met de T100 dan de Macbook Pro .
Natuurlijk weet ik dat :P Maar zoals ik in mijn eerste post aangaf ben ik voornamelijk opzoek naar een opvolger voor mijn netbookje. Beide apparaten voldoen aan die eis, ondanks dat ze op zowel prijs als mogelijkheden erg veel afwijken ;)

Ik kreeg zojuist de verzendbevestiging van Alternate. Lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Veel plezier ermee als je transformer binnen is, laat ons weten wat je er van vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 551589

Is dit gewoon de Nederlandse versie van de tablet die bij Alternate wordt verkocht? (NL keyboard, handleiding etc)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:34:
[...]
Ik kreeg zojuist de verzendbevestiging van Alternate. Lekker snel.
Waarschijnlijk krijg je hem dan vandaag binnen! Veel plezier ermee alvast :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Volgens Asus Benelux komt alleen de 32gb versie naar Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Annold schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 08:40:
Volgens Asus Benelux komt alleen de 32gb versie naar Nederland.
Heel vreemd... Dan maar uitzoeken of de Duitse een QWERTY toetsenbord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Scale schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:35:
[...]

Heel vreemd... Dan maar uitzoeken of de Duitse een QWERTY toetsenbord heeft.
Duitsland heeft meestal ook QWERTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Anoniem: 551589 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 07:26:
[...]

Is dit gewoon de Nederlandse versie van de tablet die bij Alternate wordt verkocht? (NL keyboard, handleiding etc)

Alvast bedankt! :)
Ja, dit is de Nederlandse versie.

Mensen die twijfelen over de 32 of 64, het prijsverschil is 50 euro en een 64gb sd kaart is rond de 40 euro.
Voor minder geld extra gb's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Annold schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:39:
[...]

Duitsland heeft meestal ook QWERTY
Grote kans dat je een QWERTZ krijgt hoor ;) zeker als ze het er niet bij zetten. Andere ASUS-producten uit duitsland hebben ook QWERTZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
midego schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:43:
[...]

Ja, dit is de Nederlandse versie.

Mensen die twijfelen over de 32 of 64, het prijsverschil is 50 euro en een 64gb sd kaart is rond de 40 euro.
Voor mij word het 64 + 64, Ik wil eigenlijk gewoon die 64 dedicaten aan windows en vaste programma's.
En dan 64gb sd voor me data, Dan kan je tenminste nog SD kaartjes omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Valt er een beetje te werken op het toetsenbord en trackpad? Wil de T100 vooral gebruiken als een device voor onderweg. Een tablet in mijn vrije tijd en wanneer ik moet werken in de trein of buitenshuis een laptop. Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Belachelijk van Asus Benelux dat alleen de 32gb versie naar Nederland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
magnifor schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:49:
[...]

Valt er een beetje te werken op het toetsenbord en trackpad? Wil de T100 vooral gebruiken als een device voor onderweg. Een tablet in mijn vrije tijd en wanneer ik moet werken in de trein of buitenshuis een laptop. Alvast bedankt. :)
Ik merk dat ik toch relatief weinig het trackpack gebruik en geneigd ben met mijn vingers op het scherm te drukken. Zeker met scrollen is dat erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
midego schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:06:
[...]

Ik merk dat ik toch relatief weinig het trackpack gebruik en geneigd ben met mijn vingers op het scherm te drukken. Zeker met scrollen is dat erg fijn!
Oke, maar hoe is het trackpad? Valt daar een beetje op te werken? En het toetsenbord, valt er redelijk op te typen? Is er Flex aanwezig en zo ja, is dat storend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snirpo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 14:01
Wat een super interessante tablet is dit. Hopen dat die 64GB versie in Nederland uit komt. Kan deze helaas nergens online op voorraad vinden :(
Doet me een beetje denken aan de eerste Android Transformer tablet, kan nog wel eens een grote hit gaan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Snirpo op 31-10-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisvm
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:06
midego schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 09:43:
Voor je data is dat een prima oplossing, maar ik blijf mij toch wel zorgen maken of 32gb in de toekomst voldoende is als "OS only" disk... Ik zou hiervoor graag de 50 euro extra betalen, dus wacht toch nog ff om 'm eventueel elders vandaan te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Snirpo schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:34:
Wat een super interessante tablet is dit. Hopen dat die 64GB versie in Nederland uit komt. Kan deze helaas nergens online op voorraad vinden :(
Doet me een beetje denken aan de eerste Android Transformer tablet, kan nog wel eens een grote hit gaan worden.
Volgens Asus Benelux komt de 64gb niet naar Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Als je dit ding voor een langere tijd wilt gaan gebruiken is het kiezen voor de 64GB versie een beter idee dan het toevoegen van een SD kaart.

Windows is gewoon heel groot en log, en ik betwijfel of je genoeg hebt aan 32GB voor de OS-only disk wanneer er grote updates van windows uitkomen.
Bij de upgrade naar Windows 8 op de desktop heb je bijvoorbeeld 20 GB vrije ruimte nodig. Als in de toekomst een upgrade net zo veeleisend is, dan past dat dus niet op een 32GB Transformer, zelfs niet als je er nooit iets ermee gedaan hebt.
Je kan er vast omheen werken met een tweede schijf op een SD kaart of compressie of symlinks etc, maar een 64GB versie scheelt je dan wel veel gedoe.

Ik heb wel een 32 GB versie besteld, puur omdat de andere er (nog?) niet is. En voor mijn doeleinden is dat eigenlijk ook best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
magnifor schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 10:08:
[...]

Oke, maar hoe is het trackpad? Valt daar een beetje op te werken? En het toetsenbord, valt er redelijk op te typen? Is er Flex aanwezig en zo ja, is dat storend?
Trackpad doet het goed als muis, maar multi touch is niet aan te raden, toetsenbord typt prima.
Wat bedoel je met Flex ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
midego schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:19:
[...]

Trackpad doet het goed als muis, maar multi touch is niet aan te raden, toetsenbord typt prima.
Wat bedoel je met Flex ?
Als je de toetsen harder indrukt dan nodig is, zie je dan ook andere delen van het toetsenbord ook naar beneden bewegen?

Dus zeg maar, is dat flexibel.

Het is overgens heel normaal, meeste laptops hebben het, behalve die metalen ultrabookjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Ik ga dit straks uitproberen en kom er dan even op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
midego schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:19:
[...]

Wat bedoel je met Flex ?
Oke, het hoeft allemaal geen hoogstaande kwaliteit te zijn. Want voor 350 euro kan je geen hoogstaande kwaliteit verwachten. Wat voor mij belangrijk is dat er op te werken valt zowel op het toetsenbord als trackpad. Ik had wel eens een Medion "ultrabook" gescoord van de Aldi. Toetsenbord was redelijk maar het trackpad klikte erg zwaar. Na 10 minuten spelen kreeg ik al RSI verschijnselen. Hij is meteen teruggegaan en netjes mijn geld terug gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Als ik toetsen indruk op het toetsenbord gaan de toetsen ernaast een klein stukje (bijna niks) mee naar beneden, maar dat merk je eigenlijk bij normaal gebruik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-04 16:06
Zou je deze tablet ook direct kunnen koppelen met een andere pc via USB (2 of 3) ?

Met een mannetje-mannetje snoertje zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Janovic schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:09:
Zou je deze tablet ook direct kunnen koppelen met een andere pc via USB (2 of 3) ?

Met een mannetje-mannetje snoertje zeg maar?
Om wat te doen? Opladen, Bestanden overzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik denk niet dat dit kan. OS'en gaan er doorgaans niet zo goed mee om als je het bestandssysteem beschikbaar stelt via usb terwijl die in gebruik is. Bij android tablets wordt de toegang tot de betreffende opslagruimte geblokkeerd terwijl de USB mass storage in gebruik is. Ook heb je daar vaak de optie om het als camera device beschikbaar te stellen ipv mass storage, dan heb je die beperking niet. Maar deze tablet heeft geen echte camera dus ik denk niet dat die optie hier bestaat.

Opladen lijkt me ook niet. Het ding suipt 2 amp en zelfs dan duurt het erg lang voordat ie vol is. De USB-poort van een PC levert maar 0,5 amp dus al zou het kunnen, dan nog is het zo langzaam dat je dit vast niet wilt. Ik zie dit als een voordeel trouwens, dat hij werkt met 2A USB-adapters. Die dingen koop je namelijk voor 4 euro bij de Action, in tegenstelling tot echte notebookadapters die wellicht sterker zijn, maar ook 50 euro kosten.

De Micro-USB aan de tablet kant schijnt ook een host-functie te hebben. Dan kan je met een tussenstukje die je voor 2 euro bij DealExtreme kan kopen (micro usb otg) ook USB-apparaten aansluiten zonder dat je de dock gebruikt, of als je daar de usbpoort al in gebruik hebt. Ik heb zo'n kabeltje voor mijn telefoon dus ik zal het proberen als ik het apparaat heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
Scale schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 13:12:
[...]

Om wat te doen? Opladen, Bestanden overzetten?
Beide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
Het gaat me eigenlijk voornamelijk om de tablet via USB te kunnen koppelen om bestanden over te zetten.

Ik heb me hier nooit echt in verdiept wel eens gelezen dat het schade aan je pc kan veroorzaken als je via usb koppelt zonder "bridge" zeg maar.

Opladen heb je idd gelijk in dat zal te langzaam gaan, maar bijv wel genoeg om tegelijk film te kijken en de accu op peil te houden, denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Janovic schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:12:
Het gaat me eigenlijk voornamelijk om de tablet via USB te kunnen koppelen om bestanden over te zetten.

Ik heb me hier nooit echt in verdiept wel eens gelezen dat het schade aan je pc kan veroorzaken als je via usb koppelt zonder "bridge" zeg maar.

Opladen heb je idd gelijk in dat zal te langzaam gaan, maar bijv wel genoeg om tegelijk film te kijken en de accu op peil te houden, denk ik?
Op de 32gb heb je heel weinig ruimte voor je eigen bestanden, die zet je doorgaans dan op het geheugenkaartje. Het geheugenkaartje kan je gewoon eruit halen en in je pc vullen met gegevens. Dus hoef je niet via de t100 zelf te doen.

Accu op peil houden tijdens film kijken zal vast wel willen, als het apparaat uberhaubt stroom pakt van laag vermogen usb-poorten. Bijv. de iPad doet dat niet, die schakelt de stroomtoevoer uit van zwakke poorten. Misschien doet deze dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
Het kan idd wel via een SD kaartje, maar zou het toch liever via usb willen zoals met een android telefoon/tablet kan. USB is toch wat meer universeel als een micro SD, voornamelijk als je ergens anders bent.

Bedankt voor je uitleg trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Janovic schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:25:
Het kan idd wel via een SD kaartje, maar zou het toch liever via usb willen zoals met een android telefoon/tablet kan. USB is toch wat meer universeel als een micro SD, voornamelijk als je ergens anders bent.

Bedankt voor je uitleg trouwens :)
wifi een optie.... simpel foldertje sharen op je pc en klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Ik denk dat opladen wel lukt, maar bestands transfer lijkt me sterk.
(je ga van usb host naar usb host)

Update reactie alternate:

Geachte heer/mevrouw,

Op dit moment hebben wij alleen de versie die op de website vermeld staat.
Indien u in Duitsland besteld, krijgt u geen QWERTY toetsenbord.

[ Voor 49% gewijzigd door Scale op 31-10-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb hem binnen. De eerste indruk van mij:

- Bouwkwaliteit. Gewoon wat ik verwacht had. Het voelt niet goedkoop, maar wel volledig plastic.
- Scharnier. Perfect, niets op aan te merken.
- Scherm. De resolutie is perfect (kan nu echt niet meer naar die netbook met 1024x600 kijken), kleuren zijn een stuk mooier. Kijkhoeken vallen me tegen voor een IPS scherm maar daar merk je niets van.
- Toetsenbord. Ongeveer het zelfde als de netbook.... typt lekker, maar knopjes zijn klein. Dit was ik al gewend van de netbook maar als je daar niet aan gewend bent dan denk ik dat je het gaat tegenvallen. Maar op een 10" scherm is er gewoon geen ruimte meer over ;)
- Touchpad... ai... dit ding is waardeloos. Multitouch is leuk en alles en de aanwijzer reageert goed. Maar het klikken met de fysieke knoppen is erg slecht. Je moet veel kracht zetten en het maakt echt een heel hard klik geluid. Maar het touchscreen is zo goed, dat ik de touchpad vast veel minder zal gebruiken.
- Opslag. 15gb over van de 32. Dat is meer dan ik in de eerste instantie verwachte en wat mij betreft meer dan genoeg.
- SD kaart. Gaat er makkelijk in, maar steekt ca een mm uit. Dit is niet storend, maar je moet wel uitkijken dat je hem niet perongeluk indrukt waardoor hij eruit wipt.
- 2e usb poort. De kabel van DealExtreme aan de micro-usb werkt prima. 2e usb poort (als je niet aan het chargen bent dan) is altijd handig.
- Bloatware. Practisch niets. Er staat wat Asus spul op zoals webstorage enzo. Er staan gelukkig geen brakke fotobewerk applicaties of trial versies van virusscanners etc op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Als je de MicroSD indrukt komt deze er NIET uit. Daarom is het geen probleem dat deze niet is bedekt met een klepje of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
Hoe komt die er dan uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
midego schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:05:
Als je de MicroSD indrukt komt deze er NIET uit. Daarom is het geen probleem dat deze niet is bedekt met een klepje of iets.
Het is geen probleem hoor. Maar ik heb vrij dikke vingers en ik kan zonder mijn nagels te gebruiken die MicroSD aandrukken zodat het veertje hem eruit duwt. Bij de meeste andere MicroSD sloten moet ik echt met mijn nagel erin drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem zojuist besteld, kan hem morgen op gaan halen. Hopelijk kan ik morgenavond mijn eerste bevindingen hier ook plaatsen. Als er nog specifieke vragen zijn hoor ik ze graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er al iets van een hoes bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
BlackMage schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 18:30:
Ik heb hem binnen. De eerste indruk van mij:

- Bouwkwaliteit. Gewoon wat ik verwacht had. Het voelt niet goedkoop, maar wel volledig plastic.
- Scharnier. Perfect, niets op aan te merken.
- Scherm. De resolutie is perfect (kan nu echt niet meer naar die netbook met 1024x600 kijken), kleuren zijn een stuk mooier. Kijkhoeken vallen me tegen voor een IPS scherm maar daar merk je niets van.
- Toetsenbord. Ongeveer het zelfde als de netbook.... typt lekker, maar knopjes zijn klein. Dit was ik al gewend van de netbook maar als je daar niet aan gewend bent dan denk ik dat je het gaat tegenvallen. Maar op een 10" scherm is er gewoon geen ruimte meer over ;)
- Touchpad... ai... dit ding is waardeloos. Multitouch is leuk en alles en de aanwijzer reageert goed. Maar het klikken met de fysieke knoppen is erg slecht. Je moet veel kracht zetten en het maakt echt een heel hard klik geluid. Maar het touchscreen is zo goed, dat ik de touchpad vast veel minder zal gebruiken.
- Opslag. 15gb over van de 32. Dat is meer dan ik in de eerste instantie verwachte en wat mij betreft meer dan genoeg.
- SD kaart. Gaat er makkelijk in, maar steekt ca een mm uit. Dit is niet storend, maar je moet wel uitkijken dat je hem niet perongeluk indrukt waardoor hij eruit wipt.
- 2e usb poort. De kabel van DealExtreme aan de micro-usb werkt prima. 2e usb poort (als je niet aan het chargen bent dan) is altijd handig.
- Bloatware. Practisch niets. Er staat wat Asus spul op zoals webstorage enzo. Er staan gelukkig geen brakke fotobewerk applicaties of trial versies van virusscanners etc op.
Het touchpad heeft wel tap to click neem ik aan/hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Heeft iemand toevallig gekeken naar alternatieven met een baytrail en windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Janovic schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:59:
[...]

Het touchpad heeft wel tap to click neem ik aan/hoop ik?
Ja, heeft ie. Maar die zet ik altijd uit, want mijn duimen rusten daar als ik typ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Scale schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:17:
Heeft iemand toevallig gekeken naar alternatieven met een baytrail en windows 8?
de dell venue 11 en de nieuwe Lenovo Lynx... beide supernetjes.. alleen nog niet uit

wacht persoonlijk op de nieuwe Lynx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
tijmeng schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:22:
[...]

de dell venue 11 en de nieuwe Lenovo Lynx... beide supernetjes.. alleen nog niet uit

wacht persoonlijk op de nieuwe Lynx
Die Dell Venue 11 Pro ziet er erg netjes uit, Ook kwa prijs.
Welke Lenovo Lynx bedoel je precies? de gene die in google direct boven kwam heeft niet zon beste CPU/GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng

tijmeng

Panasonic 7J

Scale schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:50:
[...]

Die Dell Venue 11 Pro ziet er erg netjes uit, Ook kwa prijs.
Welke Lenovo Lynx bedoel je precies? de gene die in google direct boven kwam heeft niet zon beste CPU/GPU.
komt eem baytrail versie van uit eind 2013 zijn de geruchten. de miix versie is wel al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
BlackMage schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 19:39:
[...]

Het is geen probleem hoor. Maar ik heb vrij dikke vingers en ik kan zonder mijn nagels te gebruiken die MicroSD aandrukken zodat het veertje hem eruit duwt. Bij de meeste andere MicroSD sloten moet ik echt met mijn nagel erin drukken.
Volgens mij zit er dus geen veertje in en kan je deze er niet ui krijgen door te drukken, alleen door deze eruit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:56
Keuze maken tussen deze transformer of de asus book trio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pitchdown schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 09:51:
Keuze maken tussen deze transformer of de asus book trio?
Dat is totaal geen vergelijking. Maar als je erop staat:

Wanneer gedockt:
- Immens prijsverschil, Trio is bijna 3 keer zo duur als de Asus T100 (gemiddeld € 1.025,63)
+ CPU prestaties zijn beter bij de Trio
+ GPU prestaties zijn beter bij de Trio
= Gelijkwaardige accu prestaties waarschijnlijk

Als tablet:
- Immens prijsverschil, Trio is bijna 3 keer zo duur als de Asus T100 (gemiddeld € 1.025,63)
- CPU prestaties zijn beter bij de T100 (factor 2 minstens)
- GPU prestaties zijn beter bij de T100
- Veel minder lange batterijduur
- Geen Windows, geforceerd Android gebruik.

Sinds de T100 al heeft laten zien x86 Android te kunnen draaien zie ik in die laptop de meerwaarde niet meer, echt zonde dat de betere hardware in het dock zit bij de Trio. En de prijs is natuurlijk bezopen, daarvoor kan je de T100 halen en een nog losse laptop.

Edit: bronnen

[ Voor 37% gewijzigd door Tijmen007 op 01-11-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
@midego klik bij jou de trackpad ook zwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
magnifor schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:52:
@midego klik bij jou de trackpad ook zwaar?
Deze klikt wel zwaar, maar ik gebruik deze eigenlijk niet. Vooral via touch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Echt balen dat de 64 GB niet meteen in NL is uitgekomen!!

Ik zou zeggen stuur Asus Benelux gewoon een PM via Facebook in de hoop dat ze toch gaan heroverwegen om hem hier uit te brengen!

Zelf zit ik nu zwaar te twijfelen want ik wil toch echt 64GB :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, heb er net even mee gerommeld. Eerste indrukken:
  • Goed verpakt door Alternate, echt een top shop!
  • Goede verpakking door Asus, bedankt daarvoor :)
  • Accu is helemaal dood, dus je moet hem even aan het infuus hangen, laat ook erg traag op als je hem in gebruik hebt... maargoed, die adapter is dus 5V met 2A, 10 Watt adaptertje dus :+. Die adapter maakt trouwens een herrie als hij aan het opladen is, erg vreemd en storend!
  • Scherm ziet er goed uit, mooie kijkhoeken ook. Wel heel lang voor een tablet (16:9).
  • Keyboard is echt fijn, verwacht er niet teveel van, maar het is zeker een leuke toevoeging!
  • Asus is echt heel erg aardig geweest met de hoeveelheid bloatware, die is er namelijk eigenlijk niet! Geen gamecenters of Asus l33t music, gewoon lekker sober.
  • Kolere wat start dat ding snel op vergeleken met mijn logge PC (heeft een SSD, maar alsnog).
  • Geluid lijkt prima te zijn voor het formaat, op de versterker via een 3.5 mm jack (Sansui versterker + Blaupunkt boxen) klinkt het ook voldoende.
  • Het dock (keyboard) is een USB apparaat, dat maakt het zeer waarschijnlijk dat de aansluiting onder aan de tablet een USB connector is, kan geen apparaten vinden in Apparaat beheer wat anders suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb vandaag van 8:00 tot 16:30 de T100 aangehad op ca 40% helderheid, wifi aan en constant in gebruik (rdp sessie naar huis, ca 30% van de tijd spotify aan)

8 uur en 30 minuten staat ie nu aan. Er zit nog 20% in volgens windows. Dat vind ik aardig netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar uur geleden mijn t100 binnen gekregen...(dus nog aan de oplader).

Ik hoop dat ik niet de enige ben met een Asus T100, zonder Windows-home knop op de voorzijde van de tablet.. Is dit hoe ze de Nederlandse versie hebben gemaakt? Nogal onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 551589 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:51:
Een paar uur geleden mijn t100 binnen gekregen...(dus nog aan de oplader).

Ik hoop dat ik niet de enige ben met een Asus T100, zonder Windows-home knop op de voorzijde van de tablet.. Is dit hoe ze de Nederlandse versie hebben gemaakt? Nogal onhandig.
Eerlijk gezegd dacht ik er ook zo over toen ik hem net had... nu vind ik het al een waardeloze toevoeging sinds het de gestures ondermijnt. Ik veeg me nu al een end weg, en het bevalt eigenlijk wel prima zo! Toetsenbordje heeft trouwens wel een Windows key hè ;)

Hij laadt trouwens wel traag op zeg, maargoed, grote batterij / weinig watt adapter werkt natuurlijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tijmen007 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:57:
[...]

Eerlijk gezegd dacht ik er ook zo over toen ik hem net had... nu vind ik het al een waardeloze toevoeging sinds het de gestures ondermijnt. Ik veeg me nu al een end weg, en het bevalt eigenlijk wel prima zo! Toetsenbordje heeft trouwens wel een Windows key hè ;)

Hij laadt trouwens wel traag op zeg, maargoed, grote batterij / weinig watt adapter werkt natuurlijk zo.
Dat is ook weer waar. Ik zie het meer als design element :P

Maar over de batterij, heeft die écht 8 uur nodig (zoals in het handboekje staat) om op te laden? Of kan ik hem al na 5 uur aanzetten, terwijl hij in het stopcontact zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 551589 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:24:
[...]

Dat is ook weer waar. Ik zie het meer als design element :P

Maar over de batterij, heeft die écht 8 uur nodig (zoals in het handboekje staat) om op te laden? Of kan ik hem al na 5 uur aanzetten, terwijl hij in het stopcontact zit?
Geen idee, maar zou goed kunnen. Groot nadeel van micro-USB te gebruiken als elektrische aansluiting, je kan er niet zoveel overheen jagen (Laptop adapters daarentegen ;)). Denk dat hij na 5 uur wel al aardig vol zit... en die batterij gaat ook nog eens net zo lang / langer mee als dat het kost om op te laden (8 uur ++).

EDIT: Bluetooth staat trouwens standaard aan! Heb 'm net even uitgezet sinds ik daar toch geen gebruik van maak. Kan je vinden bij PC-instellingen (opties bij metro interface, van rechts naar links vegen).

[ Voor 13% gewijzigd door Tijmen007 op 01-11-2013 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vraag me af of de Surface 2 en Pro 2 nog wel bestaansrecht hebben nu de T100 er is.
Surface 2 heeft geen volwaardige W8.1 en kost 80 euro meer.
Surface 2 Pro is weliswaar beter dan de T100 maar kost meer dan het dubbele

Ja ok, ze hebben als dikke pluspunt een hele hoge resolutie...

[ Voor 12% gewijzigd door Slashdotter op 01-11-2013 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:40
Maar een hoge resolutie is dan weer niet echt handig in desktop omgeving op een tablet van 10 inch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Slashdotter schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:58:
Ik vraag me af of de Surface 2 en Pro 2 nog wel bestaansrecht hebben nu de T100 er is.
Surface 2 heeft geen volwaardige W8.1 en kost 80 euro meer.
Surface 2 Pro is weliswaar beter dan de T100 maar kost meer dan het dubbele

Ja ok, ze hebben als dikke pluspunt een hele hoge resolutie...
Heeft niet heel veel met de T100 te maken, er komt redelijk wat nieuwe windows 8 tablets nu met de nieuwe intel CPU's (baytrail en haswell). Bijna ieder laptop merk komt met een nieuw tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
- Mijne heeft ook geen Windows logo/capacitieve knop aan de voorkant. Alleen het mechanische knopje aan de zijkant.

- Nadat ie volledig leeg was heb ik hem aan de lader gehangen. Ik ben ca 4,5 uur weg gegaan en toen ik terug kwam was het lampje wit (=vol). Dus 8 uur laden is in ieder geval niet accuraat als het apparaat uit staat. Het zou best kunnen dat dit wel klopt als het apparaat aan staat.

- Mijn goedkope action lader (2 amp) van 4 euro lijkt niet te werken. Lampje wordt wel oranje (=laden) maar de levensduur zakt gewoon. De standaard lader trekt ca 12 watt tijdens het laden, die action lader maar 0,4. Het lijkt er dus op dat de tablet ziet of de originele lader aangesloten is of niet. Die action dingen zijn prima, die gebruik ik veel voor Rasperry Pi's en die doen het al niet eens goed met een 1amp telefoon lader. Ik zal eens kijken of ik een 2amp iPad charger kan proberen voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552015

Weet iemand wanneer hij bij de mediamarkt, oid te halen valt? Zou hem graag in het echt willen zien voordat ik hem in huis haal :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 552015 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:12:
Weet iemand wanneer hij bij de mediamarkt, oid te halen valt? Zou hem graag in het echt willen zien voordat ik hem in huis haal :9
Wat dat betreft zit je 'veiliger' als je hem online koopt. Want een fysieke winkel mag weigeren hem terug te nemen (meesten, waaronder MediaMarkt, weigeren pc's terug te nemen). Kost je hoogstens een tientje voor het verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552015

BlackMage schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:14:
[...]

Wat dat betreft zit je 'veiliger' als je hem online koopt. Want een fysieke winkel mag weigeren hem terug te nemen (meesten, waaronder MediaMarkt, weigeren pc's terug te nemen). Kost je hoogstens een tientje voor het verzenden.
Weet ik wel, maar ik heb ook andere reden om hem niet online te kopen ;)

Dus meer even wachten tot ik hem ergens in een winkel kan kopen ._.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Ik heb geen glazen bol, maar zolang dit ding niet echt gemarket wordt denk ik niet dat winkels met eigen voorraad hem snel neer gaan zetten. Dit ding is namelijk sneller en beter dan de meeste Win8 tablets/convertibles die voor het dubbele aantal euro's in de schappen liggen.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.