Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:50
rens-br schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:18:
[...]

Ja werkt perfect hier. Ik heb de update wel afgedwongen.

[...]

Ik dacht iets van 1,5~2GB, maar het is al eventjes geleden, dus weet het niet precies. Mijn T100 had er in ieder geval geen moeite mee (heb dan ook de 64GB versie).
Ik zie in Windows Update dat er problemen zijn met de installatie. Deze worden veroorzaakt door te weinig schijfruimte. Ik heb minimaal 5 gb nodig (ik heb 5.5 vrij) en anders wordt aangeraden een externopslagmedium te gebruiken met 14 gb vrij ruimte (?)

Dit laatste is dus misschien wel een optie. Weet jij toevallig hoe dit in z'n werk gaat? Is hiervoor een complete lege USB voor nodig, of gaat een externe HDD met andere gegevens ook wel werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sjurm schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:01:
[...]
Dit laatste is dus misschien wel een optie. Weet jij toevallig hoe dit in z'n werk gaat? Is hiervoor een complete lege USB voor nodig, of gaat een externe HDD met andere gegevens ook wel werken?
Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen. Wellicht dat ze je er in het Windows 10 topic mee kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-04 14:44
Sjurm schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 15:01:
[...]

Ik zie in Windows Update dat er problemen zijn met de installatie. Deze worden veroorzaakt door te weinig schijfruimte. Ik heb minimaal 5 gb nodig (ik heb 5.5 vrij) en anders wordt aangeraden een externopslagmedium te gebruiken met 14 gb vrij ruimte (?)

Deze USB hoeft niet compleet leeg te zijn. Ik heb de versie met HDD in het dock (HDD wordt herkend als USB schijf) en kon gewoon die drive letter selecteren zonder dat deze eerst geformatteerd hoefde te worden.

Mijn PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
Het is uiteindelijk gelukt :)
Toen ik de beschikbare opslagruimte vergrootte tot ongeveer 6gb wilde hij wel downloaden en installeren, dat viel me weer mee. Dank voor het meedenken in ieder geval :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Na enige jaren een Tranf. Prime, waarvan de accu in het dock de geest gaf en dit topic toch positief overkwam, heb ik mij een T100TAM-TK003B aangeschaft bij 4Launch voor 299,00 euro.
Ik vond dit een tweedehands prijsje voor een nieuwe en besteld. Nu vermoed ik dat ik mazzel heb gehad met de aankoop, want een uur later werd er 100 euro bij op gegooid! Kreeg hem wel voor het eerste bedrag zonder wanklank.
De eerste indrukken zijn zeer positief, alu shell achter het tablet gedeelte, 500Gb in het dock en met Windows 10 home 32 en Office 2016 erop. Ook is het laadsnoer nu 1,5Mtr lang.
Accutijd ook zeer lang (zet hem in slaapstand) en bijna geen drain.
Tot nu van de besproken problemen nog niet tegen gekomenen zowel touchpad of vingers over het scherm.
Wel nieuw bios (400) erop gezet met de nieuwste winflash.
Leuke bijkomstigheid dat je de HDD in het dock kunt uitschakelen voor energie.

Ik ben voorzichtig dik tevreden, eerst maar een poos stoeien, maar dat hij na jaren nog nieuw (verbeterd) te krijgen is en ook de ondersteuning (wat bij de Prime wel anders was!) loopt ook nog vrij courant _/-\o_ .
Intussen hier goed ingelezen en daardoor veel eigen zaakjes ingeregeld. Dank aan dit topic.

Edit, zie nu dat de prijs weer op 299,00 euro staat. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Na een poos stoeien heb ik een schone Windows 10 Home 32 uitgevoerd, maar in het begin kwam ik met geen mogelijkheid in het bios om de opstart te wijzigen in uefi USB boot.

Eindelijk vond ik deze; let maar niet op de taal, maar deze methode hielp en kon ik onder security tab de wijziging aanbrengen om gewoon in het bios te komen met Power/F2.

YouTube: ASUS T100 - Konfiguracja BIOS UEFI

Maar met geen mogelijkheid kreeg ik het gedaan om Windows 10 Pro 32 versie erop te zetten (vanwege Domein functie), echter is dit voor mij geen groot gemis. Door het nieuwe Bios (400) misschien? :+

Dus onder Windows 10 Home de nodige updates geïnstalleerd en een paar drivers bij Asus opgehaald. Alles werkt nu als een tiet.
Ik ben de enige die deze hybride gebruikt en in het opstartscherm mijn wachtwoord aanmelding uitgeschakeld; de tablet met dock start nu van koude start naar werkplek in 18 seconden, rap dus. Met alle software erop. (Incluis internet security.)

De accutijd vind ik perfect nu en totaal geen last van drain, van complete nieuwe installatie, updates en software nog 40% over.

Voor deze Hybride niets dan lof en de T100TA(M) wordt nog steeds verkocht en ondersteund vanaf 2014 en dat vind ik knap! _/-\o_

Alleen begrijp ik niet waarom de Windows 10 Pro 32 niet wordt gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sa.Tan schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:51:
Alleen begrijp ik niet waarom de Windows 10 Pro 32 niet wordt gepakt.
Welke versie heb je precies? Misschien is de Pro versie gewoon te groot voor het beperkte opslaggeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Nee, dit kan niet het geval zijn, er zit 64Gb in. Met booten gaat hij de Pro versie gewoon overslaan, beide versies staan op de stick terwijl ik alles op schijf 0 verwijderd heb en opnieuw door de installatie ingedeeld wordt, ikzelf vermoed een stukje beschermde firmware of bios waar ik niet doorheen kan breken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sa.Tan schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:01:
Nee, dit kan niet het geval zijn, er zit 64Gb in. Met booten gaat hij de Pro versie gewoon overslaan, beide versies staan op de stick terwijl ik alles op schijf 0 verwijderd heb en opnieuw door de installatie ingedeeld wordt, ikzelf vermoed een stukje beschermde firmware of bios waar ik niet doorheen kan breken.
Ik denk dat de setup je bios key uitleest (Windows 10 Home), waardoor de stap om het besturingssysteem te kiezen overgeslagen wordt.

Wat je wel kan doen is vanuit je huidige OS upgraden naar Pro:
Volg deze stappen om een upgrade uit te voeren naar Windows 10 Home als u beschikt over een productcode voor Windows 10:
  1. Selecteer de knop Start en selecteer vervolgens Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Activering.
  2. Selecteer Productcode wijzigen en voer vervolgens de productcode van 25 tekens voor Windows 10 Pro in.
  3. Selecteer Volgende om de upgrade naar Windows 10 Pro uit te voeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Hartelijk dank!
Dit had ik nog niet gezien en binnen een paar minuten up and running, perfecte tip!!
Hoef gelukkig ook geen schone installatie uit te voeren, C schijf blijft mooi schoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sa.Tan schreef op donderdag 17 november 2016 @ 10:46:
Hartelijk dank!
Dit had ik nog niet gezien en binnen een paar minuten up and running, perfecte tip!!
Hoef gelukkig ook geen schone installatie uit te voeren, C schijf blijft mooi schoon.
Graag gedaan!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:09
Hoe is de windows 10 ervaring in vergelijking met W8?

Ik heb destijds deze laptop uitgezocht voor mijn vriendin (64GB versie) maar er draait nu nog W8 op. Zat er aan te denken om W10 maar eens te installeren, ben er zelf wel fan van, maar wil het niet riskeren dat de ervaring (snelheid, stabiliteit) minder wordt.

Lees vooral dat de batterijduur misschien iets minder is, maar alsnog prima. Verder merkzame verschillen?

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb geen nadelen ondervonden aan de switch naar 10. Ook heb ik eigenlijk geen verschillen bemerkt, maar ik gebruik het ding ook maar sporadisch (en dan nog vaak remote desktop naar een server of als pdf-lezer). Ik gebruik 'm in ieder geval amper als tablet want daar vind ik zowel 8 als 10 niet voldoende soepel werken.

• rens-br

rens-br

m0ridin schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:30:
Hoe is de windows 10 ervaring in vergelijking met W8?
Persoonlijk vind ik de UI met Windows 10 een stuk beter dan met W8. Zowel in tablet als desktop modus. Ik gebruik de T100 op de bank veel als tablet, met de tablet-modus en op mijn bureau verbonden met een 24" scherm in desktop modus.

In Windows 8 vond ik het goed werken als tablet, maar de desktop vond ik stukken minder, doordat alle apps full screen draaien.
Lees vooral dat de batterijduur misschien iets minder is, maar alsnog prima. Verder merkzame verschillen?
De accuduur is wel iets minder geworden, die is bij mij van 9 naar 8 uur gegaan. Geen waarde waarvoor ik het zou laten in ieder geval.

Ik zou zeggen upgrade je T100 eens en mocht het toch niet bevallen kan je binnen 30 dagen weer terug naar Windows 8.1.

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 17-11-2016 13:25 ]

• m0ridin
rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:24:
[...]

Persoonlijk vind ik de UI met Windows 10 een stuk beter dan met W8. Zowel in tablet als desktop modus. Ik gebruik de T100 op de bank veel als tablet, met de tablet-modus en op mijn bureau verbonden met een 24" scherm in desktop modus.

In Windows 8 vond ik het goed werken als tablet, maar de desktop vond ik stukken minder, doordat alle apps full screen draaien.

[...]

De accuduur is wel iets minder geworden, die is bij mij van 9 naar 8 uur gegaan. Geen waarde waarvoor ik het zou laten in ieder geval.

Ik zou zeggen upgrade je T100 eens en mocht het toch niet bevallen kan je binnen 30 dagen weer terug naar Windows 8.1.
Thanks! Als het aan mij zou liggen was hij al geupgrade trouwens, maar ja. Mijn vriendin is meer van de 'if it ain't broken...' ;)

Accuduur is inderdaad absoluut geen dealbreaker, een uurtje minder is alsnog heel lang (ik blijf me verbazen hoe lang deze laptop meegaat) dus ik zal het eens voorstellen. Kan natuurlijk altijd simpelweg een reflect image maken en deze weer terugzetten, dat is helemaal simpel als wat.

• rens-br

rens-br

m0ridin schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:34:
[...]Thanks! Als het aan mij zou liggen was hij al geupgrade trouwens, maar ja. Mijn vriendin is meer van de 'if it ain't broken...' ;)
Kan ik me iets bij voorstellen. Overigens is het nog maar de vraag of je gratis kan upgraden naar Windows 10, aangezien die periode afliep op 29 juli.
Kan natuurlijk altijd simpelweg een reflect image maken en deze weer terugzetten, dat is helemaal simpel als wat.
Dat is inderdaad ook nog een optie. Windows doet dit sinds de upgrade naar W10 ook zelf, dus dat is niet per see nodig. Je moet daar dan wel een upgrade voor uitvoeren en geen clean install.

• m0ridin
rens-br schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:37:
[...]

Kan ik me iets bij voorstellen. Overigens is het nog maar de vraag of je gratis kan upgraden naar Windows 10, aangezien die periode afliep op 29 juli.

[...]

Dat is inderdaad ook nog een optie. Windows doet dit sinds de upgrade naar W10 ook zelf, dus dat is niet per see nodig. Je moet daar dan wel een upgrade voor uitvoeren en geen clean install.
Goed punt, nu heb ik ook evt nog een educational license via mijn werk dus dat zou ook nog een optie zijn mocht de upgrade niet meer gaan.

En eigenlijk ben ik zelf wel meer fan van een clean install, ze heeft dat ding nu bijna 3 jaar (en geloof sindsdien nog nooit echt opgeschoond/gewiped) dus wordt sowieo wel eens tijd daarvoor ;)

Ach, misschien een mooi projectje om eens goed naar te kijken in de kerstvakantie. Goed om te weten dat W10 in principe in ieder geval een goede optie is! Thanks again..

• rens-br

rens-br

m0ridin schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:04:
En eigenlijk ben ik zelf wel meer fan van een clean install, ze heeft dat ding nu bijna 3 jaar (en geloof sindsdien nog nooit echt opgeschoond/gewiped) dus wordt sowieo wel eens tijd daarvoor ;)
Lijkt me dan inderdaad wel verstandig! Ik zou dan gewoon proberen om de Windows 10 iso te pakken, te installeren en kijken of hij automatisch geactiveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik denk eraan om m'n desktop weg te doen omdat ik toch niet meer game.
Nu ben ik van plan om deze dock te kopen: https://www.afuture.nl/product/4750860/itec-u3dvidockl
Daar wil ik een externe usb hdd en sdd op aansluiten en ook een 3e monitor. Gaat dat nog een beetje lekker werken over die ene usb2 poort van de TAF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:21:
Nu ben ik van plan om deze dock te kopen: https://www.afuture.nl/product/4750860/itec-u3dvidockl
Daar wil ik een externe usb hdd en sdd op aansluiten en ook een 3e monitor. Gaat dat nog een beetje lekker werken over die ene usb2 poort van de TAF?
Dit dock gaat in zijn geheel niet werken omdat video niet (goed) over USB2.0 gaat, om dit dock te laten werken heb je USB 3.0 (3.1 Gen 1) Type-A nodig, zoals ook in de specificaties staat.

Wat je wel kan doen is een mini HDMI -> DVI/HDMI converter en USB 2.0/3.0 dock halen. Zo heb ik het bij mijn T100 gedaan en dat werkt goed, helaas heb je dan wel maar één monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Usb3 type A is gewoon backwards compitable met usb2.
Ik heb overigens al een mini hdmi naar hdmi kabel; daarom stond er ook 3e scherm.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 91868 op 22-11-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 11:52:
Usb3 type A is gewoon backwards compitable met usb2.
Dat is het inderdaad. In die maten dat USB3.0 apparatuur ook werkt in USB2.0, maar dan wel op lagere snelheid.

Verder is aan de USB-3.0 standaard ook een videosignaal toegevoegd, wat bij USB2.0 ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
.

[ Voor 99% gewijzigd door michellep77 op 25-11-2016 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ik gebruik deze erbij
pricewatch: Transcend USB3.0 4-Port hub

Zo heb je nog iets meer aansluitingen, aangezien je ook niet gaat rondslepen met de T100.
En met mogelijkheid een losse muis, keyboard en externe HDD, mede dat de hub een voeding heeft.
Het is toch een micro HDMI ipv mini?
Maar ja, we praten hier over twee verschillende dingen. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Sa.Tan op 25-11-2016 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 08:36
Kan ik me iets bij voorstellen. Overigens is het nog maar de vraag of je gratis kan upgraden naar Windows 10, aangezien die periode afliep op 29 juli
Hier kun je W10 nog downloaden:
https://www.microsoft.com...sibility/windows10upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Ik heb een kleine irritatie; wanneer met het touchpad en cursor over tegels of in verkenner over mappen beweeg naar de plek die ik wil hebben start spontaan een tegel of map op die ik niet wil. soms sleept hij ook onbedoeld een map mee.
Is dit gewoon bij deze touchpad of heb ik een verkeerde driver onder Windows 10 Pro die dit veroorzaakt?
met een draadloze muis en unfying ontvanger in de USB is het totaal over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Die gebruik in inderdaad ook. Werkt perfect!
Dat klopt inderdaad, maar die werkt niet in alle gevallen ofwel?
Sa.Tan schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:49:
Is dit gewoon bij deze touchpad of heb ik een verkeerde driver onder Windows 10 Pro die dit veroorzaakt?
Dat lijkt me inderdaad een driver issue, want ik ervaar dit probleem absoluut niet. Heb je de nieuwste touchpad drivers van de Asus website afgehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillMcNeal
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-05 08:36
Dat klopt inderdaad, maar die werkt niet in alle gevallen ofwel?
Hij bleef bij mij 3x urenlang hangen op 99%. Vrij irritant.
Uiteindelijk werkte het bij poging 4. Geen idee waarom toen wel, had niks veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Sa.Tan schreef op zondag 27 november 2016 @ 10:49:
Ik heb een kleine irritatie; wanneer met het touchpad en cursor over tegels of in verkenner over mappen beweeg naar de plek die ik wil hebben start spontaan een tegel of map op die ik niet wil. soms sleept hij ook onbedoeld een map mee.
Ik heb ook wel eens ruzie met de touchpad. Je kunt het voorkomen door de manier waarop je er mee werkt. Als je de pad te voorzichtig aanraakt wordt dit al snel opgevat als klikken. Als je alleen de cursor wil verplaatsen, druk in een keer je vinger goed op de pad hou hem met dezelfde kracht aangedrukt terwijl je veegt.

Waar ik zelf het meeste last van heb, als ik de pad mechanisch indruk aan de rechterkant (voor een contextmenu bv), dan doet hij vaak toch een links-klik, erg irritant :( Probleem is dat er slechts één mechanische schakelaar onder de hele pad zit en de driver softwarematig gokt wat jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Anoniem: 91868 schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 10:21:
Nu heb ik dit stukje gelezen en ik zie hier ook potentie, ik merk nu al dat ik mijn desktops steeds vaker links laat liggen en de T100Tam erbij pak. Deze heeft wel een USB 3.0 poort en dan heeft dit geen belemmeringen voor mij.
Ook kan in dan onbeperkt via Unifying en logitech muis en keyboard kunnen werken en de andere aansluitingen benutten.
Echter voor een experiment en afwachten of alles perfect gaat werken voor die prijs?? Zit ik te denken aan een koppeling met TV en externe HDD met series en films. 8) En met HDMI krijg ik geluid ook mee.

https://www.afuture.nl/pr...OX4qaGvy9ACFUEcGwodA6IC8w

[ Voor 6% gewijzigd door Sa.Tan op 28-11-2016 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Zijn er mensen met een herstelmedium voor windows 8.1 Home premium voor de Asus T100?
Asus helpdesk wil mij niet verder helpen en de tablet zit nu in een bootloop, het herstelmedium is beschadigd.

Ik krijg steeds de volgende melding:

0xc00000185
Uw computer moet worden hersteld
Een vereist apparaat is niet aangesloten of niet toegankelijk.

Het USB-herstelmedium wat ik heb gemaakt werkt ook niet.

Het lijkt er op dat Windows corrupt is geraakt bij een update.
De update is toen teruggedraaid en de licentiecode is niet meer te zien in Windows.
Asus kan mij ook de licentiecode niet geven.

Het enige wat ze aanbieden is het opsturen van het product voor 75 euro aangezien deze niet meer binnen de garantie valt.
Ik vind het natuurlijk idioot om een tablet voor een softwareprobleem naar de fabrikant terug te sturen, en hier voor te betalen.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 215257 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:56:
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Download even een Windows 8.1 ISO en installeer Windows 8.1 opnieuw, je bent dan weer helemaal schoon. Je kan dezelfde ISO ook gebruiken als herstel 'cd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Nog even een tip voor @boerenlater;
aangezien ik nooit iets van de Sint krijg heb ik mijzelf maar een kadoo gegeven. Namelijk de duurdere uitvoering van die hij aanwees https://www.afuture.nl/product/4750860/itec-u3dvidockl
Ik heb degene met HDMI en mijn ervaringen tot nu, teleurstellend.
Je krijgt bij grafische instellingen geen keus uit meerdere beeldschermen bij de Intel op de T100, via HDMI naar TV krijg ik een statisch beeld, echter met Kodi start deze wel op met muis en met geluid wel te bedienen. Beeld is ronduit goed. Geluid via receiver gaat wel naar 5.1
Voor het betaalde bedrag heb je ook een Raspberry 2 en een USB 3.0 hub. En nog bakken snacks en ijstaarten en of borrels! :+
Wel werkt de LAN en alle USB poorten perfect, daar niet van.

Of ik zie iets grandioos over het hoofd, maar 2 of 3 schermen aansturen, nee hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 00:11

Jimbolino

troep.com

Iemand toevallig ervaring met het hergebruiken van de recovery flash?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DISKPART> list volume

Volume ###  Ltr  Label        Fs     Type        Size     Status     Info
  ----------  ---  -----------  -----  ----------  -------  ---------  --------
  Volume 0     C                NTFS   Partition     28 GB  Healthy    Boot
  Volume 1         Herstel      NTFS   Partition    450 MB  Healthy    Hidden
  Volume 2                      FAT32  Partition     99 MB  Healthy    System
* Volume 3     D   Restore      NTFS   Partition   7202 MB  Healthy    Hidden

Ik heb al ontdekt dat er een PS2251-68 controller gebruikt wordt, maar het lukt me niet om het boeltje te formatteren (logisch denk ik, want de controller staat waarschijnlijk ingesteld op read-only)

Iemand ervaring met deze software?
www.usbdev.ru/files/phison/mpall

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik ben mijn icoon in de werkbalk kwijt, die de accu-status aangeeft. Je kunt daar ook de helderheid van het scherm mee bedienen. Ik heb uitgebreid gezocht op internet:

1. instellingen - taakbalk - systeempictogrammen in-uitschakelen werkt niet. Het vakje is grijs en dus onbedienbaar

2. Apparaatbeheer - batterijen - MS ACPI - zegt dat dit apparaat niet op deze computer is aangesloten.

Ik kan werken met de laptop, dus de accu is er.

Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen? Het is erg vervelend als de laptop er opeens mee stopt. Overigens heb ik ook het idee dat ik er veel korter op kan werken.

Alvast dank voor jullie tijd.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Ondertussen de t100 van mn vriendin bijgewerkt naar windows 10. An sich werkt het prima lijkt het, alleen is voor haar de browser echt een achteruitgang (die IE Metro werkte erg fijn in tablet mode... de Edge versie voor haar een stuk minder, zijn er nog goede alternatieven of manieren om die UI nog een beetje in die variant te krijgen? Dus tabs onderaan, etc).

Ook de leeslijst app mist ze wel, is nu natuurlijk wel nog vanuit edge te gebruiken maar was in windows 8.1 blijkbaar algemener?

Anyway, maar eens zien of dit gaat wennen en anders gewoon 8.1 maar weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Marezathus, had ik ook, maar die bleek om geheimzinnige reden opeens onder het pijltje omhoog, verborgen pictogrammen te staan.
Even rechts klikken en je kunt hem weer verplaatsen naar de taakbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mijn oplader heeft vanmorgen helaas een wasmachine van binnen gezien. Ik wil nu een andere kopen, maar ik kan nergens de originele vinden. Wel vind ik deze bijvoorbeeld. Is het wat of heb je echt de originele nodig om met de maximale snelheid op te laden?
En als dat het geval is: waar is die dan te koop? De Asus webshop heeft hem iig niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:24

mr_petit

opperprutser

Ik heb zelf ooit een keer een blackberry 2A lader gekocht omdat ik dat 1m snoertje van de originele lader echt een onding vond.
deze:
http://www.ebay.co.uk/itm...l-Packaging-/252419062205

En die werkt perfect.
Maar het ging mij vooral om het langere snoer. bij de originele lader werkt een langer snoertje om 1 of andere reden niet. (aan die blackberry lader zit ook een vrij dik snoer)

[ Voor 6% gewijzigd door mr_petit op 26-01-2017 19:52 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Glacier schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 18:54:
Mijn oplader heeft vanmorgen helaas een wasmachine van binnen gezien. Ik wil nu een andere kopen, maar ik kan nergens de originele vinden.
Welke lader heb je er standaard bij zitten? De 2A of 3A versie? In mijn ervaring is de 3A lader erg lastig te vinden. Een 2A of 2,1A lader hebben ze bijna overal en dat maakt niet zo heel veel uit. Ik gebruik bijvoorbeeld deze, omdat ik die nog had liggen en die werkt perfect.

Een lader met een losse kabel kan je ook prima kopen, hou er dan wel rekening mee dat lange kabels niet altijd goed werken vanwege de weerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funzel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-01-2022
Beste tweakers,

Ik heb een vraag over mijn Asus Transformer T100A - DK007H, hij is namelijk helemaal ram gaar.
Hopelijk ben ik in de juiste thread hiervoor.

Ik heb als ik eerlijk moet zijn vrijwel alleen maar gezeur en problemen gehad met dit ding maar iedere keer waren ze nog draagbaar. Nu echter niet meer. Ik weet dat het een oud model is maar hij ligt stof te happen in de kast en voor school activiteiten is hij in principe nog prima.

Het probleem:

Als ik hem opstart loopt alles goed, ik kan inloggen maar als ik dan in log lijkt windows explorer weg te zijn. Ik zie een zwart scherm en de balk en alles wat ik via task manager open knippert, ik kan eigenlijk helemaal niks meer. De balk funcioneert ook niet meer. Nu wil ik hem dus hard/ factory resetten maar kan dit niet doen via control panel omdat hij dan weergeeft "Class not registered", weet niet wat dat betekend. Ik kan ook geen herstel punt oid terugpakken omdat deze nooit zijn aangemaakt.

Ik heb het via de BIOS geprobeerd maar daar kom ik niet bij een optie om hem te hard resetten terwijl ik dat volgens mij wel zou moeten.

Heeft iemand tips hoe ik hem toch zou kunnen resetten dan wel fixen?
Ik snap er helemaal niks meer van.
Al moet ik er wel bij zeggen dat ik ook weinig verstand heb van electronica.

Bij voorbaat dank!

Funzel

[ Voor 3% gewijzigd door funzel op 24-10-2017 12:51 ]

Leek die graag meer kennis wil op doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@funzel de makkelijkste manier is denk ik door een installatie USB te maken met de Media Creation Tool en daarmee Windows 10 opnieuw te installeren of recoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funzel
@rens-br bedankt voor je snelle reactie.

Hij loopt nog op windows 8.1 maakt dat wat uit? En hoe kom ik dan aan een code ervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

funzel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:14:
@rens-br bedankt voor je snelle reactie.

Hij loopt nog op windows 8.1 maakt dat wat uit? En hoe kom ik dan aan een code ervoor?
Ah ok. Dat maakt inderdaad wel dergelijk iets uit. Ik heb er ook eentje en die draait al een tijdje Windows 10 (toen gratis upgrade gedaan)

Maar voor 8.1 kun je hetzelfde doen, heb je alleen een andere tool nodig.

Overigens staat er nog belangrijke data op?

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 24-10-2017 13:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funzel
Nee deze heb ik via task manager en dan via run task -> explorer.exe op een usb stick gezet.

Als ik deze tool heb geinstaleerd op een USB hoe ga ik vanuit daar te werk dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

funzel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:01:
Nee deze heb ik via task manager en dan via run task -> explorer.exe op een usb stick gezet.
Dat is mooi. Dan kun je gewoon Windows opnieuw installeren en pakt deze automatisch de key uit de Bios.
Als ik deze tool heb geinstaleerd op een USB hoe ga ik vanuit daar te werk dan?
De stappen:
1. Tool downloaden (op een andere PC)
2. Windows ISO laten downloaden
3. Op een USB-stick laten zetten
3. Boot in Bios.
4. Kies daar voor opstarten vanaf USB
Er wordt nu opgestart vanaf de USB-stick

5. Installeer nu Windows 8.1 via. zie (vanaf stap 3)
6. Als alles klaar is en je zit in Windows, installeer dan nog even de ATK, chipset en audio drivers. Anders werkt er van alles niet.

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 24-10-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funzel
@rens-br wederom bedankt voor je snelle reactie.

Ik ga het nu proberen. De Windows tool geeft zelfs de optie om het installatiebestand voor USB flash station te downloaden dus daar heb ik maar voor gekozen.

Wat bedoel je met ATK ? Hoe installeer ik deze? Ik dacht dat dat altijd vanzelf ging?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

funzel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:41:
Wat bedoel je met ATK ? Hoe installeer ik deze? Ik dacht dat dat altijd vanzelf ging?
Dat zijn Drivers en die worden niet altijd zelf geïnstalleerd. Mijn ervaring is bij de T100 (heb er zelf twee) dat dat dus niet gebeurd, waardoor je touchscreen, audio en continuum niet werkt. De drivers vind je op de website van Asus. ( je hebt de T100TA toch? De T100A bestaat namelijk niet, voor zover ik weet). Download dan en installeer:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funzel
Ah okay bedankt voor de tip!

ja de TA idd, mijn fout. De variant met 500 gb HDD Dock/ toetsenbord.

Moeten al die stappen met het de partities verwijderen zoals op die site staat die je had doorgelinkt ook?

EDIT: Dit is echt bizar hij deed helemaal niks meer, echt helemaal niks en hij was alleen maar aan het flitsen en aan het knipperen. Ineens ging hij na net na per ongeluk hem aan te hebben gezet ipv in de bios te gaan Windows updates installeren. En hij doet het weer. Alsof er nooit iets mis is geweest.

Dit probleem was er al maanden en ik heb hem minstens 50 x aan en uit gezet en nu ineens besloot hij te gaan updaten. Echt raar.

Bedankt voor je hulp in ieder geval ik snap er echt helemaal niks van.
Kan ik het beter zo laten of voor de zekerheid toch opnieuw instaleren aangezien hij heel onbetrouwbaar is?

[ Voor 59% gewijzigd door funzel op 24-10-2017 15:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

funzel schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:49:
Moeten al die stappen met het de partities verwijderen zoals op die site staat die je had doorgelinkt ook?
Niet persee. Maar daarom kun je wel meteen de recovery parties verwijderen en heb je straks meer ruimte.
EDIT: Dit is echt bizar hij deed helemaal niks meer, echt helemaal niks en hij was alleen maar aan het flitsen en aan het knipperen. Ineens ging hij na net na per ongeluk hem aan te hebben gezet ipv in de bios te gaan Windows updates installeren. En hij doet het weer. Alsof er nooit iets mis is geweest.
Toevallig zeg! Fijn dat hij ineens weer werkt.
Kan ik het beter zo laten of voor de zekerheid toch opnieuw instaleren aangezien hij heel onbetrouwbaar is?
Dat is een keus die je het beste zelf kan maken denk ik. Als hij nu weer goed werkt zou ik het persoonlijk zo laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funzel
Ja ik laat het ook zo. Misschien binnenkort refreshen oid, wil sws alle apparaten in huis even herinstalleren. Is al meer dan 2 jaar niet gebeurt.

Dit is al de zoveelste keer dat de tablet ineens kuren heeft en ze na lange tijd ook weer ineens erg gaan.

Desalniettemin heel erg bedankt voor je hulp Rens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Mijn T100 heeft ook kuren.

Een deel van het toetsenbord reageert met totaal verkeerde keyboard codes, maar als ik 2x op CAPSLOCK druk dan is alles weer normaal :?

Daarnaast blijft het touchscreen linksonder soms hangen, alsof ik op een bepaalde plek continu mijn vinger er tegen aan druk. Schoonmaken van het scherm helpt niet, reboot ook niet, maar uit/aan wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-05 09:35
Bij mij is het toetsenbord gedeeltelijk kapot. Ik denk eraan hem weg te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

funzel schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:58:
Dit is al de zoveelste keer dat de tablet ineens kuren heeft en ze na lange tijd ook weer ineens erg gaan.
Opzich kan het dan ook geen kwaad / niet zo erg om hem een keer opnieuw te installeren. Ik heb gisteren de laatste versie van Windows 10 erop gezet en het is niet echt een snelheidsmonster, maar hij werkt nog wel prima voor Word documenten e.d.
Desalniettemin heel erg bedankt voor je hulp Rens!
Graag gedaan!
Ploink schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 18:45:
Een deel van het toetsenbord reageert met totaal verkeerde keyboard codes, maar als ik 2x op CAPSLOCK druk dan is alles weer normaal :?
Heb je wel de juiste toetsenbordindeling geselecteerd of wellicht twee verschillende ingesteld?
Daarnaast blijft het touchscreen linksonder soms hangen, alsof ik op een bepaalde plek continu mijn vinger er tegen aan druk. Schoonmaken van het scherm helpt niet, reboot ook niet, maar uit/aan wel :?
Dan lijkt me het iets van de driver te zijn. Heb je de laatste SOC package geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
rens-br schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 13:37:
[...]

Heb je wel de juiste toetsenbordindeling geselecteerd of wellicht twee verschillende ingesteld?
Ik heb drie TB indelingen, maar geen enkele indeling die zo idioot doet dat veel letter toetsen aan de rechterkant niet werken of control codes genereren zoals cursor-rechts etc. En 2x op caps-lock drukken zou normaal niks doen toch? Ik vermoed een hardware issue.
[...]

Dan lijkt me het iets van de driver te zijn. Heb je de laatste SOC package geïnstalleerd?
Ik heb windows 10 en daar staat geen SOC package van op de ASUS website.
Het gebeurt precies op de plek waar ik soms (te?) lang mijn vinger houdt om langzaam te scrollen als ik iets aan het lezen ben. Misschien trekt er vocht uit mijn vinger in het scherm of de driver raakt er van in de war?

Overigens crasht ook mijn wifi af en toe en dan ziet windows geen enkele SSID meer. Misschien is de driver (V5.93.102.22) niet helemaal stabiel op 5GHz / 40MHz ?
Hmmmm. hier wordt verwezen naar een nog nieuwere driver voor de T100TAL, ga ik die eens proberen :)
Edit: Driver 5.93.103.20 nu geinstalleerd. Crash gebeurt misschien 1x per week dus het is afwachten.

[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 26-10-2017 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ploink schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:28:
Ik heb drie TB indelingen, maar geen enkele indeling die zo idioot doet dat veel letter toetsen aan de rechterkant niet werken of control codes genereren zoals cursor-rechts etc. En 2x op caps-lock drukken zou normaal niks doen toch? Ik vermoed een hardware issue.
Dan verwacht ik inderdaad ook een HW-issue.
Ik heb windows 10 en daar staat geen SOC package van op de ASUS website.
Ik zie het nu inderdaad of die stond er in juni nog wel op of ik heb destijds de Windows 8.1 versie gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fall update werkt hier prima op mijn T100TAF. Ik heb hem denk ik bijna twee jaar en nog nooit problemen gehad.
Na de fall update moest ik wel de atk en asus touch verwijderen en weer opnieuw installeren.
De laatste drivers had ik hier vandaan omdat de Asus site zelf niet altijd up to date lijkt te zijn:
https://ivanrf.com/en/latest-asus-drivers-for-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 91868 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:02:
Fall update werkt hier prima op mijn T100TAF. Ik heb hem denk ik bijna twee jaar en nog nooit problemen gehad.
Werkt hier ook echt meer dan prima. Ik heb de tablet inmiddels ruim 2,5 jaar. Ik vond zelf dat de Fall update echt veel sneller was dan de vorige Windows 10 versie, merkte jij dit ook?
Na de fall update moest ik wel de atk en asus touch verwijderen en weer opnieuw installeren.
Dat is na bijna elke grote Windows 10 update. Ik heb overigens wel gewoon de versie van de Asus website gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

rens-br schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:34:
[...]

Werkt hier ook echt meer dan prima. Ik heb de tablet inmiddels ruim 2,5 jaar. Ik vond zelf dat de Fall update echt veel sneller was dan de vorige Windows 10 versie, merkte jij dit ook?

[...]

Dat is na bijna elke grote Windows 10 update. Ik heb overigens wel gewoon de versie van de Asus website gepakt.
Qua snelheid merk ik niet echt veel verschil. Misschien dat het me meer opvalt na langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 91868 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:41:
Qua snelheid merk ik niet echt veel verschil. Misschien dat het me meer opvalt na langere tijd.
Ding was hier behoorlijk traag geworden. Wellicht dat het ook gewoon ligt aan het feit dat er een nieuwe Windows versie op staat. Ipv. het verschil tussen de versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Ik heb nu een probleem met mijn dock.

Vanochtend wilde mijn Asus T100 een windows update uitvoeren. Hij gaf aan dat deze mislukt was. Vervolgens deden mijn toetsenbord en touchpad het niet meer. De USB poort in de dock werkt nog wel gewoon.

Als ik dan bij apparaatbeheer kijk staat er bij ASUS Base Station "Stuurprogramma is niet beschikbaar."
Bij gebeurtenissen wordt aangegeven ten tijde van de update: "Apparaat geconfigureerd (null)", waarbij hij de driver naar null heeft gezet, waar deze voorheen usb.inf was.

Weet iemand hoe ik dit ongedaan zou moeten krijgen? Ik kan niet echt specifieke drivers vinden voor de Base Station. Er is wel een ATK (waar staat dit voor?) driver, die heb ik opnieuw geïnstalleerd, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:28:
Vanochtend wilde mijn Asus T100 een windows update uitvoeren. Hij gaf aan dat deze mislukt was. Vervolgens deden mijn toetsenbord en touchpad het niet meer. De USB poort in de dock werkt nog wel gewoon.
Welke versie van de T100 heb je precies? Heb je al geprobeerd te driver te verwijderen (in apparaatbeheer) en dan opnieuw op te starten. Windows probeert dan de driver zelf opnieuw te installeren.

Daarnaast kun je proberen om de driver 'SOC Package' te installeren, deze staat niet vermeld onder Windows 10, maar wel onder Windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:47:
[...]

Welke versie van de T100 heb je precies? Heb je al geprobeerd te driver te verwijderen (in apparaatbeheer) en dan opnieuw op te starten. Windows probeert dan de driver zelf opnieuw te installeren.

Daarnaast kun je proberen om de driver 'SOC Package' te installeren, deze staat niet vermeld onder Windows 10, maar wel onder Windows 8.1.
Dank, ik ga dat straks eens proberen. Ik heb overigens de T100TA-DK002H (vrij vroege versie)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:31:
Dank, ik ga dat straks eens proberen. Ik heb overigens de T100TA-DK002H (vrij vroege versie)
Die versie heb ik ook :). Maar dan moet je deze pagina hebben en dan is dit het SOC Package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awesomo4k
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-05 09:35
*knip*. Hoewel goed bedoeld, hoort dit in de V&A thuis.

[ Voor 85% gewijzigd door rens-br op 29-01-2018 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:32:
[...]

Die versie heb ik ook :). Maar dan moet je deze pagina hebben en dan is dit het SOC Package.
Nog geen resultaat helaas.
Zou je misschien een keer eens willen checken (als je hem nog gebruikt) waar de dock onder jouw apparaten staat. In de algemene instellingen staat hij bij mij onder "andere apparaten" wat opzich al vreemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:43

franssie

Save the albatross

Het zal vast softwarematig zijn maar als @Sjurm eens een toetsenbord wil lenen om dat uit te sluiten dan kan dat bij mij.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ook niet het handmatig de-installeren via apparaatbeheer van de drivers?
Zou je misschien een keer eens willen checken (als je hem nog gebruikt) waar de dock onder jouw apparaten staat. In de algemene instellingen staat hij bij mij onder "andere apparaten" wat opzich al vreemd is.
In apparaatbeheer neem ik aan? Mijn 'dock' staat niet los vernoemd bij apparaatbeheer. Ik kom hem tegen bij USB-controllers, bij 'Draagbare apparaten', bij muizen en andere aanwijsapparaten, toetsenborden en bij schijfstations.

Wanneer iets bij 'Andere apparaten' staat kunnen de drivers niet gevonden worden. Kun je eens kijken bij 'Eigenschappen' -> 'Hardware-ID's' wat daar staat. Als je die ID's googled kom je ook de juiste drivers tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjurm
franssie schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:27:
Het zal vast softwarematig zijn maar als @Sjurm eens een toetsenbord wil lenen om dat uit te sluiten dan kan dat bij mij.
Dank voor het aanbod, maar ik denk dat het haast een software issue moet zijn. Zeker gezien de timing.
rens-br schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:55:
[...]

Ook niet het handmatig de-installeren via apparaatbeheer van de drivers?

[...]

In apparaatbeheer neem ik aan? Mijn 'dock' staat niet los vernoemd bij apparaatbeheer. Ik kom hem tegen bij USB-controllers, bij 'Draagbare apparaten', bij muizen en andere aanwijsapparaten, toetsenborden en bij schijfstations.

Wanneer iets bij 'Andere apparaten' staat kunnen de drivers niet gevonden worden. Kun je eens kijken bij 'Eigenschappen' -> 'Hardware-ID's' wat daar staat. Als je die ID's googled kom je ook de juiste drivers tegen.
Welke drivers vallen dan onder handmatig de-installeren? De USB controllers?
De SOC package bevat heel wat drivers, maar uit de afkortingen kan ik lastig opmaken waar iedere driver voor dient.

De hardware-id is trouwens: USB\VID_0B05&PID_17E0&REV_0235
Als ik erop google krijg ik het idee dat het een vrij algemene benaming is en worden er twee oude drivers van HP en MSI aangeraden. Kan me niet goed voorstellen dat die correct zijn.

Rest daarnaast nog misschien een factory reset oid. Al ben ik daar niet echt happig op

EDIT: Ik heb handmatig de laatste windows updates verwijderd (meerdere pogingen, hij installeerde de updates automatisch weer opnieuw) en het toetsenbord werkt nu.
Blijft natuurlijk vreemd en de kans is er dat hij na een nieuwe update het probleem opnieuw gaat geven. We gaan het zien. Voor tot nu toe bedankt voor alle hulp in ieder geval :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sjurm op 29-01-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:12:
EDIT: Ik heb handmatig de laatste windows updates verwijderd (meerdere pogingen, hij installeerde de updates automatisch weer opnieuw) en het toetsenbord werkt nu.
Fijn dat het gewoon weer werkt. Welke update heb je precies verwijderd? Dan kan ik eens kijken of die hier wel goed geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
rens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:35:
[...]

Fijn dat het gewoon weer werkt. Welke update heb je precies verwijderd? Dan kan ik eens kijken of die hier wel goed geïnstalleerd is.
Het betrof een aantal updates (stuk of 6) en aangezien ik ze verwijderd heb, staan ze niet meer in de geschiedenis (volgende keer opschrijven 8)7 )
Deze 2 staan in ieder geval als eerste op de planning:

KB4041691
KB4056890

Vrij gedateerde updates, maar ik gebruikt mijn T100 niet heel regelmatig.
De meeste recente update die op dit moment geïnstalleerd staat is KB4049065.

Tevens probeert hij te updaten naar versie 1709, maar gezien de beperkte ruimte is hem dat ook nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:33:
Vrij gedateerde updates, maar ik gebruikt mijn T100 niet heel regelmatig.
Zal vanavond eens thuis kijken of ik deze geïnstalleerd heb.
Tevens probeert hij te updaten naar versie 1709, maar gezien de beperkte ruimte is hem dat ook nog niet gelukt.
Op de T100 doe ik nieuwere versies altijd installeren via de Media Creation Tool. Je kan dan ook kiezen voor externe opslag voor het opslaan van de update. Hier draait de 1709 versie in ieder geval prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjurm
rens-br schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:35:
[...]

Zal vanavond eens thuis kijken of ik deze geïnstalleerd heb.

[...]

Op de T100 doe ik nieuwere versies altijd installeren via de Media Creation Tool. Je kan dan ook kiezen voor externe opslag voor het opslaan van de update. Hier draait de 1709 versie in ieder geval prima.
Dat moet ik ook maar eens gaan doen. Dat vereist wel een geheel lege externe opslag toch?

Het toetsenbord staat nu overigens weer netjes geregistreerd onder USB-controllers als "Samengesteld USB-apparaat". Met in de gebeurtenissen log inderdaad de vermelding dat hij van (null) configuratie nu weer de (usb.inf) configuratie heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 14:42:
Dat moet ik ook maar eens gaan doen. Dat vereist wel een geheel lege externe opslag toch?
Wanneer je een installatiemedium wilt maken wel. Maar je kan ook kiezen voor 'direct' updaten en dan kan je gewoon een USB-stick o.i.d. gebruiken waar hij tijdelijk de installatie-bestanden opslaat.

Ik zelf heb de 64GB + 500GB HDD versie, dus daar is dat extra opslag niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-03 18:26
Iemand die dit apparaat nog gebruikt? Ik gebruik hem eigenlijk nog bijna dagelijks en ben er nog altijd super tevreden mee :). Ik merk wel dat ik tegen het limiet aanloop van de 2gb ram dus ik denk eraan om een lichte linux distro te installeren. Eens kijken hoe dat gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 22:16
Ja, hier wordt de T100 ook nog gebruikt. Puur als tablet overigens en met name door mijn zoontje van 4 die er Netflix op kijkt en van die (school) spelletjes doet. Af en toe lig ik er zelf een beetje mee te browsen op de bank of lees ik er stripboeken op.
Moet wel zeggen dat mijn vrouw er niet mee om kan gaan, Windows 10 en touch is een no-go voor haar. Mijn zoontje heeft er geen enkel probleem me verder. Ik loop verder niet tegen limieten aan maar zoals gezegd gebruiken we het ding zeer basaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ik gebruikte hem dagelijks totdat ik een paar maanden geleden een nieuwe smartphone kocht (Xiaomi pocophone F1) die ik nu veel gebruik voor het dagelijks internet, email en casten van media naar TV. Op de een of andere manier lijkt de T100 ook steeds trager te worden. Dit ligt deels aan Thunderbird vermoed ik, maar ook aan Windows met al zijn zijn updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Gebruikte die van mij tot >3 jaar geleden vrij vaak, totdat het scherm opeens zonder duidelijke oorzaak gebarsten was (touchscreen werkt niet meer goed). Sindsdien ligt ie werkloos in de kast te wachten tot ik er misschien nog eens een doel voor heb....

Vond het een handig apparaatje, maar heb als vervanging toch een Android tablet gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Palomar schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 10:03:
Vond het een handig apparaatje, maar heb als vervanging toch een Android tablet gekocht.
Ik kan me voorstellen dat voor puur tabletgebruik android beter geschikt is.
Overigens zijn digitizer paneeltjes volgens mij op ali wel te krijgen voor weinig. (ik weet niet of ze werken).
Het zou interessant zijn om te lezen dat iemand daadwerkelijk z'n t100 repareert.

Zelf heb ik mijn T100ta 3 maanden geleden vervangen voor een snelle 13,3" laptop (Asus ZenBook UX333FA).
Voor mijn gebruik/software moet ik namelijk windows draaien

Het viel me toen op dat er niet echt een goede vervanger te krijgen is voor de T100ta, in het prijssegment wat de t100ta ook had in begin 2014 (dus ca 350 euro), maar dan wel met hedendaagse performance.
(vooral browsen werd de bottleneck voor mij, 10 marktplaatsvenstertjes open hebben is gewoon niet fijn meer).
Alles onder de 400 euro heeft een Atom x5-Z8350 die volgens mij maar marginaal sneller (passmark voor z8350 is 1274 tov 1068 voor de z3740) is en 4gb geheugen houdt ook niet over met win10 (ik ben met de t100ta nooit naar win10 overgestapt, dat wordt bij elke update ook steeds zwaarder).
Dus ik vraag me af of je na ruim 5 jaar wel een sneller apparaat krijgt voor hetzelfde geld (uitgaande dat ik vooral tegen te weinig rekenkracht aanliep als ik de prestaties in taakbeheer keek)

De eerste in de pricewatch die echt sneller is, is een microsoft surface go met Intel Pentium 4415Y met een passmarkscore van 2220, voor de rest 4gb intern en 64gb intern. Dus globaal een verdubbeling van specs na 5 jaar, voor ca 480 euro (zakelijk model wat geen win10S heeft), en dan moet er nog een los toetsenbord bijgekocht worden (dus nog duurder).
Dus was de t100ta z'n tijd denk ik ver vooruit qua price/performance.

Hij doet het ook nog prima. Er is nooit iets stukgegaan ondanks dat hij altijd meeging op zakenreis (5-10x per jaar) en vakanties (dus hij heeft heel europa en wat daarbuiten wel gezien), de accu is nog prima en start in ca. 10-15sec op (dat ligt waarschijnlijk aan dat ik win8.1 ben blijven gebruiken en alleen kritische updates installeer, en voor de rest maar een bepaald aantal programma's).
En als diagnoselaptop (voor auto's) heeft ie ook vaak zat onder de motorkap gelegen om tijdens het sleutelen aan te geven hoe alles weer in elkaar moest :D (en dat blijft hij ook gewoon doen, samen met calibreren van apparatuur wat ik bij klanten soms doe)
Toch wel het beste goedkope apparaatje wat ik ooit gekocht heb.
Het enige waar hij nooit voor gebruikt is, is als tablet op de bank. Ik merk dat ik, als ik dat doe, liever een laptop gebruik. Ook vanwege het glanzende scherm (klopt het dat touchscreens altijd glanzend zijn?)

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 08-10-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ik weet dat dit al een oud apparaat is, maar ik gebruik 'm nog steeds en ik heb gek genoeg een vraag over de specificaties.

Op de asus website wordt de 3,5mm jack omschreven als een microphone in/headphone out jack:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/pWM2sX6/asusspecs.jpg
https://www.asus.com/me-e...ok_T100TA/specifications/

Echter ik krijg de 3,5mm jack aansluiting met geen mogelijkheid als mic in (of line in) werkend.
Apparaatbeheer geeft een intel microfoon weer:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Cbg8dnD/apparaatbeheer.jpg

En bij de input van de geluidsapparaten is dat het enige apparaat:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/p1QpbkQ/inputdevs.jpg

Ik kan dus geen andere input selecteren, en bij de eigenschappen kan ik niet de jack oid selecteren. Wat ik ook doe, het blijft gewoon de microfoon van het apparaat zelf:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Nj4jpjq/miceigenschappen.jpg

Kan het zijn dat de specs op de asus site niet kloppen of doe ik iets verkeerd?
Ik heb ook al de realtek drivers die op de asus site staan geinstalleerd, maar die doen niets hardwarematig; dat is alleen een taakbalkicoontje met een menutje eraan vast waar je ook geen andere input oid kan selecteren.
Ik gebruik het originele OS (win8.1), maar wel de wimboot die ooit gemaakt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@mr_petit Heb je ook een andere headset geprobeerd? Ik kan me herinneren dat ie iPhone oortjes niet goed pakte (niet dat je die gebruikt maar soit). Maar lijkt me dat ie wel mic zou moeten ondersteunen. Gaaf dat je 'm nog gebruikt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

franssie schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:27:
@mr_petit Heb je ook een andere headset geprobeerd?
Ik denk dat ik weet wat ik fout deed.
Ik probeerde een lijnsignaal met de T100ta op te nemen, gewoon met een rca->3,5mm jack snoertje, dus een TRS (tip ring sleeve) stekker. Bij veel laptops kan je dan selecteren of het een koptelefoon of een microfoon/line in betreft (met standaard TRS stekker). Maar dat werkt dus niet met deze transformerbook (ik krijg het althans niet voor mekaar). Met standaard TRS stekker is deze jack dus altijd een line out.

Maar ik heb naar aanleiding van je post een headsetje geprobeerd (met TRRS stekker), en dan werkt zowel de mic in als de headphone out.

Echter omdat ik een stereosignaal probeer op te nemen, denk ik niet dat dat met een TRRS stekker gaat werken. Ik denk dat dat altijd een mono mic betreft helaas.
Of is hier iets aan te doen? (ik kan natuurlijk een usb geluidskaart/audio interface gebruiken, maar ik bedoel in dit geval met de ingebouwde 3,5mm jack))
De TRRS standaard(en) bieden er geen mogelijkheid voor (ook niet genoeg contactpunten natuurlijk op een TRRS stekker).

Ik gebruik 'm nog steeds als mini laptopje om meetapparatuur uit te lezen en obd diagnose op auto's.
Da's allemaal simpele software die niet veel systeemvereisten heeft.
Office en internetten gaat ook nog prima (zolang de pagina's niet te zwaar worden)
Het OS zelf (win8.1) werkt nog steeds best vlot, start redelijk snel op, accuduur is ook nog steeds redelijk.
Het is zeker weten de beste 350 euro die ik ooit in 2014 gespendeerd heb :+
Een echte survivor
Sterker nog, ik heb 3 jaar geleden de 'vervanger' gekocht, weer een Asus (omdat ik zo tevreden was over deze goedkope transformerbook), maar dan een 13.3" i7 laptopje, maar daarvan is dus een paar maanden geleden het moederboard zonder aanwijsbare overleden.... Deze T100ta is wat dat betreft iig een een duurzamer ding :P

[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 11-01-2023 18:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@mr_petit Stereo gaat inderdaad niet werken. Dan is een USB dongel de enige oplossing, of iets via bluetooth (heeft ie dat? Weet ik eigenlijk niet meer)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reksho
  • Laatst online: 24-03 18:26
Iemand die deze tablet nog gebruikt? Ik heb er recent linux op gegooid en sindsdien is het toch weer een fijne tablet om mee te werken. Natuurlijk niet de snelste maar goed genoeg voor wat browsen, mailen en videos. Batterij is na al die jaren nog steeds prima, enige wat tegenvalt is de kleine ram. Ik heb expres een lichtgewicht linux distro geïnstalleerd (LXLE) en het OS zelf gebruikt maar 250mb. Verbaast me dat dit ding het na al die jaren nog zo goed doet, money well spent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Reksho schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:37:
Iemand die deze tablet nog gebruikt? Ik heb er recent linux op gegooid en sindsdien is het toch weer een fijne tablet om mee te werken. Natuurlijk niet de snelste maar goed genoeg voor wat browsen, mailen en videos. Batterij is na al die jaren nog steeds prima, enige wat tegenvalt is de kleine ram. Ik heb expres een lichtgewicht linux distro geïnstalleerd (LXLE) en het OS zelf gebruikt maar 250mb. Verbaast me dat dit ding het na al die jaren nog zo goed doet, money well spent :)
lol, gaaf dat je 'm nog aan de praat hebt. De mijne ligt vast nog ergens in een la maar ben bang dat de accu na tien jaar leegstand er niet op vooruit is gegaan. Ik zal eens graven. Destijds veel plezier van dat ding gehad op reis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 21:13
Reksho schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:37:
Ik heb laatst nog mijn T100 "weggegeven" aan familie die nog een gebruikte voor een specifieke use case maar intussen overleden is (niet of moeizaam inschakelen / opstarten. Vanaf USB starten leek wel goed te gaan? Herinstallatie gedaan maar na paar dagen weer problemen). Daarnaast gebruikt ik zelf incidenteel nog een T103, met kickstand en "type cover" (Surface like dus, i.p.v. een "laptop" met afneembaar scherm zoals de T100). Vorig jaar Arch Linux op gezet, loopt ook prima. Ja, traagjes, maar start veel beter dan Windows, en met incidenteel gebruik (en dus steeds afsluiten) is dat wel een heel groot voordeel.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.