Ik kan me voorstellen dat voor puur tabletgebruik android beter geschikt is.
Overigens zijn digitizer paneeltjes volgens mij op ali wel te krijgen voor weinig. (ik weet niet of ze werken).
Het zou interessant zijn om te lezen dat iemand daadwerkelijk z'n t100 repareert.
Zelf heb ik mijn T100ta 3 maanden geleden vervangen voor een snelle 13,3" laptop (Asus ZenBook UX333FA).
Voor mijn gebruik/software moet ik namelijk windows draaien
Het viel me toen op dat er niet echt een goede vervanger te krijgen is voor de T100ta, in het prijssegment wat de t100ta ook had in begin 2014 (dus ca 350 euro), maar dan wel met hedendaagse performance.
(vooral browsen werd de bottleneck voor mij, 10 marktplaatsvenstertjes open hebben is gewoon niet fijn meer).
Alles onder de 400 euro heeft een Atom x5-Z8350 die volgens mij maar marginaal sneller (passmark voor z8350 is 1274 tov 1068 voor de z3740) is en 4gb geheugen houdt ook niet over met win10 (ik ben met de t100ta nooit naar win10 overgestapt, dat wordt bij elke update ook steeds zwaarder).
Dus ik vraag me af of je na ruim 5 jaar wel een sneller apparaat krijgt voor hetzelfde geld (uitgaande dat ik vooral tegen te weinig rekenkracht aanliep als ik de prestaties in taakbeheer keek)
De eerste in de pricewatch die echt sneller is, is een microsoft surface go met Intel Pentium 4415Y met een passmarkscore van 2220, voor de rest 4gb intern en 64gb intern. Dus globaal een verdubbeling van specs na 5 jaar, voor ca 480 euro (zakelijk model wat geen win10S heeft), en dan moet er nog een los toetsenbord bijgekocht worden (dus nog duurder).
Dus was de t100ta z'n tijd denk ik ver vooruit qua price/performance.
Hij doet het ook nog prima. Er is nooit iets stukgegaan ondanks dat hij altijd meeging op zakenreis (5-10x per jaar) en vakanties (dus hij heeft heel europa en wat daarbuiten wel gezien), de accu is nog prima en start in ca. 10-15sec op (dat ligt waarschijnlijk aan dat ik win8.1 ben blijven gebruiken en alleen kritische updates installeer, en voor de rest maar een bepaald aantal programma's).
En als diagnoselaptop (voor auto's) heeft ie ook vaak zat onder de motorkap gelegen om tijdens het sleutelen aan te geven hoe alles weer in elkaar moest

(en dat blijft hij ook gewoon doen, samen met calibreren van apparatuur wat ik bij klanten soms doe)
Toch wel het beste goedkope apparaatje wat ik ooit gekocht heb.
Het enige waar hij nooit voor gebruikt is, is als tablet op de bank. Ik merk dat ik, als ik dat doe, liever een laptop gebruik. Ook vanwege het glanzende scherm (klopt het dat touchscreens altijd glanzend zijn?)
[
Voor 4% gewijzigd door
mr_petit op 08-10-2019 21:15
]