Weet dat het lang geleden is maar dit is werkelijk het enige wat mij stoort aan het apparaat. Iemand die weet of die delay uit te schakelen valt?magnifor schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:46:
Ik begin mij te ergeren aan de touchpad. Na 10 seconden inactiviteit is er een delay van plus minus 1 seconden. Is dit op te lossen? Drie vinger gestures staan uit en bij twee vinger gestures heb ik alleen scrollen aanstaan.
Ik moet zeggen dat ik dit probleem niet ervaar. Weet je zeker dat je de laatste driver versie hebt?Rezk schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:34:
[...]
Weet dat het lang geleden is maar dit is werkelijk het enige wat mij stoort aan het apparaat. Iemand die weet of die delay uit te schakelen valt?
Yup, heb de nieuwste drivers al geïnstalleerd. Met de muis komt het niet voor, het is echt alleen met de touchpad.rens-br schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 10:01:
[...]
Ik moet zeggen dat ik dit probleem niet ervaar. Weet je zeker dat je de laatste driver versie hebt?
Vraag: welk antivirus programma gebruiken jullie? Ik gebruik bitdefender, maar heb het idee dat het systeem (Windows 10 Home) er trager van wordt.
Ik gebruik gewoon Windows Defender / Microsoft Security Essentials. Het is niet de beste AV, maar wel de gene die het minste resources verbruikt. Perfect dus voor een low-level apparaat als de T100.coenox schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:58:
Vraag: welk antivirus programma gebruiken jullie? Ik gebruik bitdefender, maar heb het idee dat het systeem (Windows 10 Home) er trager van wordt.
Het is iets meer zelf opletten, maar doe je niks geks is het een prima AV.
Op andere apparaten heb ik Avast staan, werkt perfect en heb niet het idee dat het het systeem vertraagd.
Dank. Ik gebruik mijn Transformer (heb overigens een T200, maar dit draadje is wat actiever) vooral voor licht webbrowsen en tekstverwerking. Windows Defender is waarschijnlijk inderdaad wel afdoende. Voor het overige werk heb ik een 17 inch Vaio. Ik ga bitdefender verwijderen.rens-br schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:05:
[...]
Ik gebruik gewoon Windows Defender / Microsoft Security Essentials. Het is niet de beste AV, maar wel de gene die het minste resources verbruikt. Perfect dus voor een low-level apparaat als de T100.
Het is iets meer zelf opletten, maar doe je niks geks is het een prima AV.
Op andere apparaten heb ik Avast staan, werkt perfect en heb niet het idee dat het het systeem vertraagd.
Succes! Zorg er wel voor dat na het verwijderen Windows Defender weer ingeschakeld wordt, dit zou automatisch moeten gebeuren. Maar het is wel verstandig dit even te checken.
Gouden tip. Dank. Windows Defender werd namelijk niet ingeschakeld, sterker nog, het lukte me ook niet dit handmatig in te schakelen. Ik had Bitdefender verwijderd, maar kennelijk niet helemaal. Een speciale uninstall tool gebruikt en nu draait Windows Defender weer. Systeem is overigens nu wel merkbaar vlotter.rens-br schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 13:39:
[...]
Succes! Zorg er wel voor dat na het verwijderen Windows Defender weer ingeschakeld wordt, dit zou automatisch moeten gebeuren. Maar het is wel verstandig dit even te checken.
Fijn dat het gelukt is! Welke uninstall tool heb je gebruikt? Die van Bitdefender zelf of een losse?coenox schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:04:
[...]
Gouden tip. Dank. Windows Defender werd namelijk niet ingeschakeld, sterker nog, het lukte me ook niet dit handmatig in te schakelen. Ik had Bitdefender verwijderd, maar kennelijk niet helemaal. Een speciale uninstall tool gebruikt en nu draait Windows Defender weer. Systeem is overigens nu wel merkbaar vlotter.
Die van Bitdefender zelf.rens-br schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:13:
[...]
Fijn dat het gelukt is! Welke uninstall tool heb je gebruikt? Die van Bitdefender zelf of een losse?
Hallo,
Ik heb plotseling problemen met mijn tablet. Gisteravond niets aan de hand en vanochtend doet opeens het geluid het niet meer en ook kan ik niets meer kijken op youtube. Krijg dan de melding dat er iets is mis gegaan.
Ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart, cookie/browsergeschiedenis/cache geheugen leeggemaakt, maar youtube blijft niet lukken.
Qua geluid heb ik meerdere filmpjes geprobeerd, ook spelletjes die geinstalleerd zijn.
Ook als ik het geluid wil wijzigen met de knoppen aan de zijkant gaat dat heeeeeel langzaam.
Er is vannacht een update uitgevoerd, volgens mij KB3132080 (al staat er bij update geschiedenis dat de computer wacht op het opnieuw opstarten na installatie.
Heeft iemand ideeën wat dit kan zijn of wat ik eraan kan doen?
Ik heb plotseling problemen met mijn tablet. Gisteravond niets aan de hand en vanochtend doet opeens het geluid het niet meer en ook kan ik niets meer kijken op youtube. Krijg dan de melding dat er iets is mis gegaan.
Ik heb al meerdere keren opnieuw opgestart, cookie/browsergeschiedenis/cache geheugen leeggemaakt, maar youtube blijft niet lukken.
Qua geluid heb ik meerdere filmpjes geprobeerd, ook spelletjes die geinstalleerd zijn.
Ook als ik het geluid wil wijzigen met de knoppen aan de zijkant gaat dat heeeeeel langzaam.
Er is vannacht een update uitgevoerd, volgens mij KB3132080 (al staat er bij update geschiedenis dat de computer wacht op het opnieuw opstarten na installatie.
Heb je al een keer geprobeerd handmatig Windows Update te laten lopen. Mocht deze dan aangeven dat een herstart nodig is, deze ook vanuit Windows update te laten lopen.michellep77 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 10:42:
Hoe kan ik dat doen? Vanuit configuratiescherm en dan bijwerken/herstellen? Dat heb ik gedaan, dan geeft ie aan dat er geen updates zijn.
Zo moest dat inderdaad.michellep77 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 14:07:
Hoe kan ik dat doen? Vanuit configuratiescherm en dan bijwerken/herstellen? Dat heb ik gedaan, dan geeft ie aan dat er geen updates zijn.
Ik verwacht trouwens dat dit een Windows bug is en niet zo zeer een probleem met je T100. Het is misschien handiger om even een nieuw topic aan te maken, het wordt dan ook door meer mensen bekeken.
Heb je de audio drivers al een keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?
Anoniem: 748133
Hi,
Ik heb een asus t100, maar sinds twee weken wil ie niet meer of WiFi dan wel hotspot. Bij verbinden zegt ie direct 'kan geen verbinding met netwerk maken'. Laptop al aan en uit gezet, vliegtuigstand aan en uit, netwerken laten vergeten etc. Geen resultaat.
Iemand een oplossing?
Groet, Floor.
Ik heb een asus t100, maar sinds twee weken wil ie niet meer of WiFi dan wel hotspot. Bij verbinden zegt ie direct 'kan geen verbinding met netwerk maken'. Laptop al aan en uit gezet, vliegtuigstand aan en uit, netwerken laten vergeten etc. Geen resultaat.
Iemand een oplossing?
Groet, Floor.
Drivers even verwijderen en opnieuw installeren?Anoniem: 748133 schreef op zondag 13 maart 2016 @ 20:15:
Hi,
Iemand een oplossing?
Groet, Floor.
De 21e krijg ik ook een Asus T100.
En wel via unitedconsumers: https://www.unitedconsume...-actie/2016/asus-t100.asp
Vond het wel een leuk hebbe dingetje ! Heb nog niet eerder een tablet of netbook gehad.
Ben wel benieuwd of dit de nieuwe versie is, zoja is die dan sneller
?
En wel via unitedconsumers: https://www.unitedconsume...-actie/2016/asus-t100.asp
Vond het wel een leuk hebbe dingetje ! Heb nog niet eerder een tablet of netbook gehad.
Ben wel benieuwd of dit de nieuwe versie is, zoja is die dan sneller
[ Voor 13% gewijzigd door Marsjee op 15-03-2016 11:45 ]
Ziet er goed uit. De versie die je krijgt is volgens mij afgeleid van deze: http://tweakers.net/serie/4019/transformer-book-t100taf/Marsjee schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:38:
Ben wel benieuwd of dit de nieuwe versie is, zoja is die dan sneller?
Het is jammer dat deze alleen USB 2.0 poorten heeft, in tegenstelling tot de T100TA.
Weet iemand hoe je een sd-kaart in dit apparaatje kan maken tot een harde schijf, waardoor je ook dropbox erop kan installeren?
Is het niet mogelijk om er Dropbox op te zetten dan?SoundLab schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:04:
Weet iemand hoe je een sd-kaart in dit apparaatje kan maken tot een harde schijf, waardoor je ook dropbox erop kan installeren?
Als je puur je Dropbox bestanden op de SD kaart wil hebben staan. Kan je er ook voor kiezen om Dropbox op C te installeren en vervolgens in de Dropbox applicatie te zeggen dat alle bestanden naar de SD kaart moeten.
Dropbox staat het niet toe om a) geinstalleerd te worden op een verwisselbaar medium en b) de opslagplaats op een verwisselbaar medium te plaatsen. Vandaar mijn vraag
Ah ok. Dat is nieuw voor mij! Ik heb even zitten zoeken in dit topic en kwam uit op de volgende post. Wellicht het proberen waard.SoundLab schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:56:
Dropbox staat het niet toe om a) geinstalleerd te worden op een verwisselbaar medium en b) de opslagplaats op een verwisselbaar medium te plaatsen. Vandaar mijn vraag
Google even naar het MKLINK command. Via die route kun je dropbox laten denken dat de "dropbox" map op de C schijf staat, terwijl deze eigenlijk op de SD kaart staat.SoundLab schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:56:
Anoniem: 91868
Helaas wordt hierbij McAfee troep standaard meegeleverd.Marsjee schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:38:
Ben wel benieuwd of dit de nieuwe versie is, zoja is die dan sneller?
Ah kwestie van even Windows 10 iso downloaden en clean install doen.Anoniem: 91868 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:09:
[...]
Helaas wordt hierbij McAfee troep standaard meegeleverd.
Hij is gister binnengekomen. Echt een heerlijke apparaatje. Inmiddels alles eraf geknikkerd dat ik niet nodig heb.. Die gesture van Asus, McAfee ook eraf.. was ook maar 1 programmatje dus kwa troep valt het erg mee.Anoniem: 91868 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:09:
[...]
Helaas wordt hierbij McAfee troep standaard meegeleverd.
Tot nu toe nergens last van, alles eraf gegooid. Clean install dus niet nodig als je het mij vraagt.rens-br schreef op zondag 20 maart 2016 @ 13:17:
[...]
Ah kwestie van even Windows 10 iso downloaden en clean install doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Marsjee op 20-03-2016 16:16 ]
Wat bedoel je hiermee?
Als dat inderdaad voldoende is, is dat mooi meegenomen!Tot nu toe nergens last van, alles eraf gegooid. Clean install dus niet nodig als je het mij vraagt.
Dat je 2vingers op touchpad kan inzoomen enz.. Gesture.
Anoniem: 752397
Vorige week heb ik deze tablet via Media Markt online gekocht. Ging prima. Ook bezorgen verliep zonder problemen. De tablet werkt normaal onder Windows 10. Wel zijn er veel, heel veel bloatware (troepen) van Asus daarop geïnstalleerd. De tablet heeft al weinig intern geheugen en ruimte. En dat wordt nog krapper door die (onnodige) troepen van Asus die op de tablet voor geïnstalleerd zijn.
Toen ik probeerde met Acronis True Image (bootable USB) een complete back-up van de tablet maken, startte het apparaat in een gekanteld scherm op. Alle toet combinaties geprobeerd, geen effect. Een bootable Usb van ander back-up programma (Macrium Reflect) klaar gemaakt en geprobeerd. Precies hetzelfde gekanteld (portret) scherm. Zelfs opstarten van de tablet met de Recovery van Windows 10 eindigt op een gekanteld scherm die niks aan hebt. Terwijl Microsoft adviseert nadrukkelijk om deze herstel USB (Recovery) aan te maken.
Ik heb de Bios geüpdatet en alle Windows 10 updates erop gezet. Geen verschil.
Drie dagen contact met Asus Nederland en meer dan tien e-mails heen en weer heeft niks opgeleverd. Het lijkt alsof men het verschil tussen opstarten vanaf Windows en opstarten vanaf een bootable device (USB, dvd,) niet weet (of niet wil weten). De laatste email van Asus Nederland zegt het genoeg:
“Wij kunnen u helaas niet helpen, aangezien de Pc wel goed werkt.
Asus heeft de T100 met Windows uitgerust en de Pc met zijn beoogde werking werkt naar ons idee goed.
Mocht u er anders over denken dan verzoek ik u contact op te nemen met de winkel. Wellicht kunnen zij de machine terugnemen, of laten repararen.
Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet”
Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.
Pluspunt:
Lange accuduur
Minpunten:
32GB opslag krap met Windows 10
Geen usb 3.0-aansluiting in de dock
Meeverende toetsen
Toen ik probeerde met Acronis True Image (bootable USB) een complete back-up van de tablet maken, startte het apparaat in een gekanteld scherm op. Alle toet combinaties geprobeerd, geen effect. Een bootable Usb van ander back-up programma (Macrium Reflect) klaar gemaakt en geprobeerd. Precies hetzelfde gekanteld (portret) scherm. Zelfs opstarten van de tablet met de Recovery van Windows 10 eindigt op een gekanteld scherm die niks aan hebt. Terwijl Microsoft adviseert nadrukkelijk om deze herstel USB (Recovery) aan te maken.
Drie dagen contact met Asus Nederland en meer dan tien e-mails heen en weer heeft niks opgeleverd. Het lijkt alsof men het verschil tussen opstarten vanaf Windows en opstarten vanaf een bootable device (USB, dvd,) niet weet (of niet wil weten). De laatste email van Asus Nederland zegt het genoeg:
Asus heeft de T100 met Windows uitgerust en de Pc met zijn beoogde werking werkt naar ons idee goed.
Mocht u er anders over denken dan verzoek ik u contact op te nemen met de winkel. Wellicht kunnen zij de machine terugnemen, of laten repararen.
Met vriendelijke groet”
Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.
Pluspunt:
Lange accuduur
Minpunten:
Meeverende toetsen
Het apparaat (Asus T100HA 2Gb, 32 GB, Windows 10 x64) start met ALLE bootable usb's (van Windows 10 Recovery tot Ubuntu live) met een gekanteld scherm op. contact met Asus Nederland heeft niks opgeleverd. Onder Windows draait alles zoals het hoort.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
(Ja, ik heb de nieuwste Bios .216 geflashed, alle Windows update geinstalleerd,... )
Heeft iemand hier een oplossing voor?
(Ja, ik heb de nieuwste Bios .216 geflashed, alle Windows update geinstalleerd,... )
Gaat er gewoon niet iets mis met de draaivergrendeling in windows 10?Anoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:27:toon volledige bericht
Vorige week heb ik deze tablet via Media Markt online gekocht. Ging prima. Ook bezorgen verliep zonder problemen. De tablet werkt normaal onder Windows 10. Wel zijn er veel, heel veel bloatware (troepen) van Asus daarop geïnstalleerd. De tablet heeft al weinig intern geheugen en ruimte. En dat wordt nog krapper door die (onnodige) troepen van Asus die op de tablet voor geïnstalleerd zijn.
Met vriendelijke groet”
Pluspunt:
Lange accuduur
Minpunten:
Meeverende toetsen
Had ik laatst ook met de T200, even driver opnieuw installeren en klaar was het weer.
Hij liep bij mij een tijd geleden een keer vast terwijl het scherm gedraaid was en toen startte hij vervolgens ook telkens met een gekanteld scherm op. Ik kan mij alleen echt niet meer herinneren hoe ik dit heb opgelostMartijnAbel schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Gaat er gewoon niet iets mis met de draaivergrendeling in windows 10?
Had ik laatst ook met de T200, even driver opnieuw installeren en klaar was het weer.

Ik denk inderdaad ook iets met drivers. Misschien schiet het me weer te binnen.
Dit is wel een heel erg 'wtf' probleem. Ik heb dit probleem ook nog nooit eerder gehoord. Maar ik mis het probleem even. Als Windows 10 werkt, dan is er niks aan de hand toch? Een recovery media maken is ook nergens voor nodig. Windows 10 heeft dit zelf erg goed geregeld en mocht recovery niet werken, kan je nog altijd met de Media Creation Tool Windows 10 opnieuw installeren.Anoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:38:
Het apparaat (Asus T100HA 2Gb, 32 GB, Windows 10 x64) start met ALLE bootable usb's (van Windows 10 Recovery tot Ubuntu live) met een gekanteld scherm op. contact met Asus Nederland heeft niks opgeleverd. Onder Windows draait alles zoals het hoort.
Wat bedoel je met bloatware van Asus? Ik had een aantal kleine programma's erop staan. Ik had geloof ik alleen Asus WebStorage en LiveUpdate erop staan. Deze waren eenvoudig te verwijderen via het configuratieschermAnoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:27:
Wel zijn er veel, heel veel bloatware (troepen) van Asus daarop geïnstalleerd. De tablet heeft al weinig intern geheugen en ruimte. En dat wordt nog krapper door die (onnodige) troepen van Asus die op de tablet voor geïnstalleerd zijn.
Het is vervelend dat je nu al van die slechte ervaringen hebt met je Asus apparaat, maar ik geloof dat het bij jou een gevalletje is n=1. Ik heb zelf alleen maar goede ervaringen met Asus (Heb twee T100 apparaten en twee andere Asus laptops, werken perfect!)Deze tablet is mijn eerste (en misschien ook de laatste) Asus apparaat die ik heb ooit gekocht. Altijd Dell en HP gehad en zonder problemen.
Je had ook voor de 64GB versie kunnen gaan. Verder ben ik het met je eens dat het jammer is dat ze van de USB3.0 poort zijn afgeweken, de T100TA (eerste versie) had nog wel een USB3.0-poort.Minpunten:
[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 25-03-2016 10:54 ]
Bedankt voor je reactie,MartijnAbel schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:38:
[...]
Gaat er gewoon niet iets mis met de draaivergrendeling in windows 10?
Ik heb alle updates van Windows geïnstalleerd.
Ik probeer paar foto's te uploaden, misschien wordt het duidelijker:

[quote]rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:53:
[...]
Dit is wel een heel erg 'wtf' probleem. Ik heb dit probleem ook nog nooit eerder gehoord. Maar ik mis het probleem even. Als Windows 10 werkt, dan is er niks aan de hand toch? Een recovery media maken is ook nergens voor nodig. Windows 10 heeft dit zelf erg goed geregeld en mocht recovery niet werken, kan je nog altijd met de Media Creation Tool Windows 10 opnieuw installeren.
Bedankt voor je reactie,
Ik maak altijd een image van mijn laptop en dat doe ik met een bootable usb. Ik ben van mening dat het apparaat moet ook met een bootable device (usb, dvd,..) op kunnen starten.
en wat Media Creation Tool Windows 10 betreft:
Ook deze heb geprobeerd en hij start vrolijk gekanteld op:
[...]
Dit is wel een heel erg 'wtf' probleem. Ik heb dit probleem ook nog nooit eerder gehoord. Maar ik mis het probleem even. Als Windows 10 werkt, dan is er niks aan de hand toch? Een recovery media maken is ook nergens voor nodig. Windows 10 heeft dit zelf erg goed geregeld en mocht recovery niet werken, kan je nog altijd met de Media Creation Tool Windows 10 opnieuw installeren.
Bedankt voor je reactie,
Ik maak altijd een image van mijn laptop en dat doe ik met een bootable usb. Ik ben van mening dat het apparaat moet ook met een bootable device (usb, dvd,..) op kunnen starten.

Maar heb je het probleem nu:Anoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:08:
[quote]rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:53:
[...]
Bedankt voor je reactie,
[afbeelding]
- [A] Als je via een bootable dinges opstart
- [B] Als je 'normaal' opstart vanaf de interne opslag
... en gaat over tot de orde van de dag
Image maken is sinds Windows 10 niet meer nodig (althans, ik zie daar het nut echt niet van in). Heb je al eens geprobeerd te booten zonder toetsenbord? Of deze een aantal keer te kantelen, wat je met je smartphone ook gewend bent. Het kan ook gewoon zijn dat de sensor standaard ingesteld staat op portrait en die gecorrigeerd wordt door een driver, welke natuurlijk ontbreekt bij het booten via usb.Anoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:08:
Volgens mij heeft hij het alleen bij bootable USB's.P_Tingen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:16:
[...]
Maar heb je het probleem nu:
Ik maak iedere week een image van mijn laptop. duurdt 10 minuten.P_Tingen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:16:
[...]
Maar heb je het probleem nu:Als het antwoord A is dan zou ik het lekker negeren. Hoe vaak doe je dat nou? Als het dan niet werkt is jammer de pammer maar afgezien van wat last van je nek zie ik dan het probleem niet.
- [B] Als je 'normaal' opstart vanaf de interne opslag
Het probleem is dat bij het opstarten met Acronis bootable usb, kun je niet verder gaan. je ziet een gedeelte van t scherm niet en toetsenboard en touchpad doet het niet zoals t hoort:

Binnen Windows werkt het scherm gewwn normaal.
Sorry, "booten zonder scherm", is mij niet helemaal duidelijk. Hoe moet ik dat doen?rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:24:
.... Heb je al eens geprobeerd te booten zonder scherm? ...
Goede morgenAnoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:41:
[...]
Sorry, "booten zonder scherm", is mij niet helemaal duidelijk. Hoe moet ik dat doen?

Overigens. Heeft je bios dit probleem ook?
En dit al geprobeerd:
rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:24:
[...]
Of het scherm een aantal keer te draaien, wat je met je smartphone ook gewend bent. Als de oriëntatie niet klopt.
[ Voor 34% gewijzigd door rens-br op 25-03-2016 11:45 ]
Correct! Ik heb het alleen bij t opstarten via een bootable USB.rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:24:
Volgens mij heeft hij het alleen bij bootable USB's.
Dat heb ik bij alle bootable USBs.
Hier met Macrium Reflector Rescue USB:

Je ziet toch gewoon alles van Acronis, alleen dan kleiner? Verder als je het hele apparaat kwartslag draait, dus op zijn kant legt. Klopt de muis dan wel?Anoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:31:
[...]
Je ziet een gedeelte van t scherm niet en toetsenbord en touchpad doet het niet zoals t hoort:
Ik zie geen opties in BIOS om het scherm in te stellen.rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:43:
[...]
Overigens. Heeft je bios dit probleem ook?
En dit al geprobeerd:
[...]
Wat moest ik proberen. (ik mis de link)
Ik bedoelde meer. Is je scherm ook gedraaid in de Bios of werkt dit wel goed? Of je al geprobeerd hebt je gescherm een aantal keer te draaien, zoals je met smartphone ook doet, wanneer het scherm verkeerd georiënteerd is. En mijn andere tip ook al geprobeerd?Anoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:53:
[...]
Ik zie geen opties in BIOS om het scherm in te stellen.
Wat moest ik proberen. (ik mis de link)
Overigens misschien is het handig om even een nieuw topic aan te maken, het lijkt erop dat dit probleem niet zomaar opgelost kan worden namelijk en we vervuilen het topic nu heel erg.
Voor dit scherm, krijg ik nog een ander, en dat is tot de helft te zien, maar het belangrijkste is dat je met t toetsenboard of touchpad (binnen het menu) NIET kan navigeren.rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:49:
Je ziet toch gewoon alles van Acronis, alleen dan kleiner? Verder als je het hele apparaat kwart slag draait, dus op zijn kant legt. Klopt de muis dan wel?
Waarom kan je niet navigeren? Mist de complete muisaanwijzer of wat gaat er mis?Anoniem: 752397 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:01:
[...]
Voor dit scherm, krijg ik nog een ander, en dat is tot de helft te zien, maar het belangrijkste is dat je met t toetsenboard of touchpad (binnen het menu) NIET kan navigeren.
Verder voor de 3e maal:
En mijn andere tips ook al geprobeerd?
Heb nu een klein weekje de T100.
Tot nu toe mijn laptop niet aangeraakt en alles met de T100 gedaan.
Paar puntjes:
1. soms naar een uurtje werkt mijn toetsenbord en muis ineens niet. tablet en dock opnieuw verbinden werkt dan wel.
2. Battery drain als die met het dock uitstaat?
Overigens het 32GB model, nog 16GB over.. Ben er ook wel van overtuigd dat ik over een tijdje wel weer een snellere versie zou willen hebben. Bevalt prima zo
Tot nu toe mijn laptop niet aangeraakt en alles met de T100 gedaan.
Paar puntjes:
1. soms naar een uurtje werkt mijn toetsenbord en muis ineens niet. tablet en dock opnieuw verbinden werkt dan wel.
Overigens het 32GB model, nog 16GB over.. Ben er ook wel van overtuigd dat ik over een tijdje wel weer een snellere versie zou willen hebben. Bevalt prima zo
[ Voor 15% gewijzigd door Marsjee op 25-03-2016 12:33 ]
Het scherm van de Bios (UEFI) werkt prima. Dat krijg ik goed (liggend, landscape) te zien en alle toetsen werken zoals t hoort.rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:55:
Ik bedoelde meer. Is je scherm ook gedraaid in de Bios of werkt dit wel goed?
Mag ik vragen welke tip?rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:14:
En mijn andere tips ook al geprobeerd?
Heb ik iets gemist?
rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:55:
[...]
Of je al geprobeerd hebt je gescherm een aantal keer te draaien, zoals je met smartphone ook doet, wanneer het scherm verkeerd georiënteerd is.
Overigens misschien is het handig om even een nieuw topic aan te maken, het lijkt erop dat dit probleem niet zomaar opgelost kan worden namelijk en we vervuilen het topic nu heel erg.
rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:14:
[...]
Waarom kan je niet navigeren? Mist de complete muisaanwijzer of wat gaat er mis?
rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:24:
[...]
Heb je al eens geprobeerd te booten zonder toetsenbord?
Deze bug zat er in de originele T100TA ook al in. Het is jammer dat ze dit niet hebben opgelost in de nieuwe versie.
[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 25-03-2016 13:12 ]
Ja, dat heb ik uiteraard gedaan, maar geen enkele bewegen..rens-br schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:10:
Of je al geprobeerd hebt je gescherm een aantal keer te draaien, zoals je met smartphone ook doet, wanneer het scherm verkeerd georiënteerd is.
Doe ik straks als ik meer tijd hebOverigens misschien is het handig om even een nieuw topic aan te maken, het lijkt erop dat dit probleem niet zomaar opgelost kan worden namelijk en we vervuilen het topic nu heel erg.
Omdat het toetsenbord niet goed werkt. Ik kan wel met ALT tots, de menubalk te activeren, maar als ik een submenu oproep en op de pijltijs (ommhoog en omlaag) druk, gebeurt er niks. Met Tab toets kan ik alleen een gedeelte van de knoppjes selecteren. Bovendien varieert het gedrag van t toetsenbord per bootable USB.Waarom kan je niet navigeren? Mist de complete muisaanwijzer of wat gaat er mis?
Onnodige software die Asus op het apparaat heeft geinstalleerd (dropbox...)Wat bedoel je met bloatware van Asus?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Ik zag booten "zonder scherm" ipv "zonder toetsenbord"... Maar t is goed idee! Ik ga een micro usb halen en Windows Recovery daaropzetten. Ik laat je weten...Heb je al eens geprobeerd te booten zonder toetsenbord?
[/quote]
Ik wil mijn T100 verkopen en een andere laptop aanschaffen.
Nu heb op deze Asus een lifetime Office licentie. Hoe krijg ik die op mijn nieuwe laptop geactiveerd?
Nu heb op deze Asus een lifetime Office licentie. Hoe krijg ik die op mijn nieuwe laptop geactiveerd?
Nog iets verder gekomen?
Je kan de key uitlezen of deze opzoeken in het Office boekje die je bij de T100 kreeg. In het boekje staat de licentie vermeld. Al weet ik niet of de Office key gebonden zit aan de T100 of dat deze overdraagbaar is. Als de offline code bekent is, kun je via deze website installatiemedia ophalen.polpol schreef op maandag 28 maart 2016 @ 20:25:
Je zou verder ook nog even, nadat je ingelogd bent, op deze pagina kunnen bekijken, om te kijken of je Office product al gekoppeld zit aan je online account.
[ Voor 30% gewijzigd door rens-br op 30-03-2016 09:00 ]
Heb dit ook als ik de tablet in slaapstand zet, zowel met het uitknopje als dichtklappen met de dock. Heb het nu in Windows zo ingesteld dat als ik dichtklap, de tablet in hibernate gaat. Zo is er geen battery drain omdat hij praktisch uitstaat. Met het uitknopje laat ik hem wel naar slaapstand gaan omdat ik dat enkel wil om het scherm uit te zetten en later snel verder wil gaan.Marsjee schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:32:
Top, is inderdaad gekoppeld, daar zichtbaar is mijn key en er staat "NU DOWNLOADEN", dus dit zal wel werken :-)rens-br schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 09:18:
[...]
Nog iets verder gekomen?
[...]
Je zou verder ook nog even, nadat je ingelogd bent, op deze pagina kunnen bekijken, om te kijken of je Office product al gekoppeld zit aan je online account.
Heel mooi! Succes met de verkoop!polpol schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 21:38:
[...]
Top, is inderdaad gekoppeld, daar zichtbaar is mijn key en er staat "NU DOWNLOADEN", dus dit zal wel werken :-)
Juist in de hibernate stand vreet het ding stroom.Rezk schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 11:30:
[...]
Heb dit ook als ik de tablet in slaapstand zet, zowel met het uitknopje als dichtklappen met de dock. Heb het nu in Windows zo ingesteld dat als ik dichtklap, de tablet in hibernate gaat. Zo is er geen battery drain omdat hij praktisch uitstaat. Met het uitknopje laat ik hem wel naar slaapstand gaan omdat ik dat enkel wil om het scherm uit te zetten en later snel verder wil gaan.
In hibernate is de laptop in principe helemaal uit en zal ie dus ook geen stroom gebruiken. Opstarten duurt dan wel iets langer (geheugen weer vullen vanaf de disk).MartijnAbel schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:25:
[...]
Juist in de hibernate stand vreet het ding stroom.
Voor mij was die battery drain met het keyboard dock wel een dooddoener. Eigenlijk was het hele product zoals het bedoeld was daardoor totaal onbruikbaar. Heb de T100 daarom alleen nog maar als tablet gebruikt zonder de dock. Dat beviel wel aardig, totdat het scherm een keer (spontaan) brak en het touchscreen niet meer werkte. Nu ligt ie te verstoffen in een la....
Misschien kan je het toetsenbord nog los verkopen?Palomar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 15:56:
[...]
Dat beviel wel aardig, totdat het scherm een keer (spontaan) brak en het touchscreen niet meer werkte. Nu ligt ie te verstoffen in een la....
daar was ook iets mee (mede-oorzaak dat ik hem niet meer gebruikte). De pijltjestoetsen up en down en de escape toets deden het niet (en die gebruikte ik best veel, bijv. scrollen door webpagina's). Ik las dat meer mensen dat hebben, dus ws. ook een ontwerpfoutrens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:02:
[...]
Misschien kan je het toetsenbord nog los verkopen?

Het idee van de T100 is leuk, maar hij had teveel manko's. Daarna nog wel gekeken naar een Microsoft Surface, maar uiteindelijk toch weer gezwicht voor een Android tablet (Samsung Tab S2).
Als je een hdd in je dock kwijt kan, dan wil ik em welPalomar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:10:
[...]
daar was ook iets mee (mede-oorzaak dat ik hem niet meer gebruikte). De pijltjestoetsen up en down en de escape toets deden het niet (en die gebruikte ik best veel, bijv. scrollen door webpagina's). Ik las dat meer mensen dat hebben, dus ws. ook een ontwerpfout
Het idee van de T100 is leuk, maar hij had teveel manko's. Daarna nog wel gekeken naar een Microsoft Surface, maar uiteindelijk toch weer gezwicht voor een Android tablet (Samsung Tab S2).
Had je geen garantie meer dan? Kan me niet voorstellen dat defecte toetsen niet gerepareerd worden onder garantie. Ik heb mijn T100 nu bijna twee jaar en moet toch zeggen dat alles nog perfect werkt.Palomar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:10:
[...]
daar was ook iets mee (mede-oorzaak dat ik hem niet meer gebruikte). De pijltjestoetsen up en down en de escape toets deden het niet (en die gebruikte ik best veel, bijv. scrollen door webpagina's). Ik las dat meer mensen dat hebben, dus ws. ook een ontwerpfout
Zal es kijken of ik het bonnetje nog heb. Volgens mij in april 2014 gekocht, dus dan zou die misschien nog binnen de garantie vallen.rens-br schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:12:
[...]
Had je geen garantie meer dan? Kan me niet voorstellen dat defecte toetsen niet gerepareerd worden onder garantie. Ik heb mijn T100 nu bijna twee jaar en moet toch zeggen dat alles nog perfect werkt.
Ik ben wel bang dat garantie claimen nu wat lastig gaat worden, aangezien je scherm kapot is. Bij eerdere RMA gevallen van de T100 moest de volledige unit opgestuurd worden.Palomar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:34:
[...]
Zal es kijken of ik het bonnetje nog heb. Volgens mij in april 2014 gekocht, dus dan zou die misschien nog binnen de garantie vallen.
het is idd een met 500GB dock, maar anagezien het touchscreen nu kapot is is de enige manier van bedienen nog met het toetsenbord. Die bewaar ik dus nog wel even voor als ik toch nog eens een doel voor het apparaat vindMarsjee schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:11:
[...]
Als je een hdd in je dock kwijt kan, dan wil ik em wel
op ebay zo'n OTG adaptertje kopen en er een echt toesenbord en muis aanhangen kan ook natuurlijk, leuk huis servertje iod. Ik weet niet of je dan ook kan laden dmv een gevoede hub ...Palomar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:36:
[...]
het is idd een met 500GB dock, maar anagezien het touchscreen nu kapot is is de enige manier van bedienen nog met het toetsenbord. Die bewaar ik dus nog wel even voor als ik toch nog eens een doel voor het apparaat vind
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
PodverPalomar schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 16:36:
[...]
het is idd een met 500GB dock, maar anagezien het touchscreen nu kapot is is de enige manier van bedienen nog met het toetsenbord. Die bewaar ik dus nog wel even voor als ik toch nog eens een doel voor het apparaat vind

De T100 van mijn dochter had een tijd te kampen met slechte oplaadbaarheid. Ik heb een usb-doctor aangeschaft en alle combinaties van kabels en opladers in huis doorgemeten. De meeste kabels waren niet al te best maar we vonden er een die - in combinatie met de oude Samsung oplader - goed wilde opladen met dik 2A. Nu lijkt de Samsung oplader dat niet zo leuk te vinden want volgens mijn dochter is die oplader nu ook aan het instorten. Zucht.
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een vervangende oplader? De officiele van Asus zelf is net iets goedkoper dan een hele nieuwe T100.
Okee, dat is een beetje overdreven, maar goedkoop zijn ze niet.
Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een vervangende oplader? De officiele van Asus zelf is net iets goedkoper dan een hele nieuwe T100.
Okee, dat is een beetje overdreven, maar goedkoop zijn ze niet.
Ook ik heb gedoe gehad met de oplader. Het "stekkertje" was verbogen. Of ik maar zoveel wilde dokken voor een nieuwe Asus-oplader en zoveel voor het terugsturen van de oude oplader. Voor het geld van de tweede optie kon ik riant een nieuwe kopen. Niet bij Coolblue, overigens, die hier, qua garantie, niet zo netjes in heeft geopereeerd. Maar dit terzijde.
Heb dus twee opladers gekocht, die het goed doen:
1. De beste (en duurste, €50) is: https://www.bol.com/nl/p/...10a-50w/9200000032453614/ Maar dan heb je ook een apparaat waar je je halve huishouden + je pacemaker aan kunt hangen.
2. https://www.kabeldirect.n...?sqr=konig%202.4%20thuis& is ook goed. Ietsjes langzamer. €20.
3. Verder heb ik er nog één van een onbekend merk, maar na de tip hier ergens op het forum, heb ik ontdekt dat die het ook doet, mits je het toetsenbord afkoppelt. Je moet er dan wel een halve nacht voor uittrekken voordat-ie opgeladen is.
Heb dus twee opladers gekocht, die het goed doen:
1. De beste (en duurste, €50) is: https://www.bol.com/nl/p/...10a-50w/9200000032453614/ Maar dan heb je ook een apparaat waar je je halve huishouden + je pacemaker aan kunt hangen.
2. https://www.kabeldirect.n...?sqr=konig%202.4%20thuis& is ook goed. Ietsjes langzamer. €20.
3. Verder heb ik er nog één van een onbekend merk, maar na de tip hier ergens op het forum, heb ik ontdekt dat die het ook doet, mits je het toetsenbord afkoppelt. Je moet er dan wel een halve nacht voor uittrekken voordat-ie opgeladen is.
Marezathus
Hoeveel stroom kan je oude oplader leveren? 2 of 3A?P_Tingen schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:10:
Ik gebruik de bijgeleverde oplader van 3A alleen als reisoplader, op mijn bureau gebruik ik de 2A oplader die ik ooit voor mijn Raspberry Pi gekocht heb. Gaat wel een stukje trager dan de 3A, maar binnen 5 à 6 uur is die toch wel vol.
Ik zie nu dat ze inmiddels ook een 3A Raspberry Pi voeding aanbieden.
Je bent dan voor €8,95 of €12,95 klaar.
Als je het toetsenbord afkoppelt? Wat is dat voor iets geks? Alle opladers die ik tot nu toe heb geprobeerd werken perfect op mijn T100. De originele 3A oplader, de 2A Raspberry voeding en de 2,4A oplader van mijn OPO. Kan die oplader maar een beperkte hoeveelheid stroom leveren?Marezathus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 08:24:
[ Voor 38% gewijzigd door rens-br op 01-04-2016 09:33 ]
Die rasp lijkt me goed, maar voor onderweg wilde ik een handzamere, met meerdere poorten.
Met 3 bedoel ik te zeggen dat het een oude oplader is. Ik kan niet lezen/zien hoeveel A die heeft. Heel weinig. Toch werkt die, maar wel zonder toetsenbord. Vraag me niet waarom of hoe dat kan.
Met 3 bedoel ik te zeggen dat het een oude oplader is. Ik kan niet lezen/zien hoeveel A die heeft. Heel weinig. Toch werkt die, maar wel zonder toetsenbord. Vraag me niet waarom of hoe dat kan.
Marezathus
Die gelinkte Raspberry opladers zijn ook bedoeld voor @P_Tingen. Maar is voor jou de Ikea lader geen optie? Drie USB-Poorten voor nog geen 8 euro.Marezathus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:53:
Die rasp lijkt me goed, maar voor onderweg wilde ik een handzamere, met meerdere poorten.
Vermoedelijk is het dan een 1 of 1,5A lader en krijgt hij de tablet net niet bijgeladen als het toetsenbord eraan zit. Als het toetsenbord eraf gehaald wordt, ben je dat verbruik kwijt en dat is waarschijnlijk net genoeg om wel op te laden.Met 3 bedoel ik te zeggen dat het een oude oplader is. Ik kan niet lezen/zien hoeveel A die heeft. Heel weinig. Toch werkt die, maar wel zonder toetsenbord. Vraag me niet waarom of hoe dat kan.
Dank! De oude oplader levert 2A. De T100 is dan ook al bijna 2 jaar en is van een oudere serie. Tegenwoordig hebben ze een 3A oplader geloof ik. Anyway, de Pi oplader werkt dus met de T100? Dat kan ik nog wel even hier proberen met mijn eigen Pi. Als dat werkt is het een mooie oplossing.rens-br schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 09:30:
[...]
Hoeveel stroom kan je oude oplader leveren? 2 of 3A?
Ik gebruik de bijgeleverde oplader van 3A alleen als reisoplader, op mijn bureau gebruik ik de 2A oplader die ik ooit voor mijn Raspberry Pi gekocht heb. Gaat wel een stukje trager dan de 3A, maar binnen 5 à 6 uur is die toch wel vol.
Ik zie nu dat ze inmiddels ook een 3A Raspberry Pi voeding aanbieden.
Je bent dan voor €8,95 of €12,95 klaar.
Ja, de gelinkt oplader werkt hier perfect.P_Tingen schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 20:34:
[...]
Anyway, de Pi oplader werkt dus met de T100? Dat kan ik nog wel even hier proberen met mijn eigen Pi. Als dat werkt is het een mooie oplossing.
Heb sinds kort echt een heel apart probleem. De tijd op mijn T100 staat stil, wanneer de tablet uit staat.
Als ik, bij wijze van, nu de tablet zou uitzetten en ik zet hem vanavond weer aan, dan is het nog steeds 08:46. Zet ik vervolgens de tijd in Windows weer goed en laat de tablet even met rust, dan kan het ook goed zijn dat de tijd blijft hangen of langzamer loopt.
Heb Windows 10 al opnieuw geïnstalleerd en de bios opnieuw proberen te flashen. (Dit ging niet omdat er reeds de nieuwste versie op staat.)
Heeft iemand soort gelijke problemen?
Als ik, bij wijze van, nu de tablet zou uitzetten en ik zet hem vanavond weer aan, dan is het nog steeds 08:46. Zet ik vervolgens de tijd in Windows weer goed en laat de tablet even met rust, dan kan het ook goed zijn dat de tijd blijft hangen of langzamer loopt.
Heb Windows 10 al opnieuw geïnstalleerd en de bios opnieuw proberen te flashen. (Dit ging niet omdat er reeds de nieuwste versie op staat.)
Niet dat de tijd stil staat, maar de automatische tijd klopt niet. Ik moet hem regelmatig corrigeren omdat hij enkele minuten achter loopt. Een vreemd probleem, maar niet heel storend. Dat bij jou lijkt me wel erg storend.rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:49:
Heb sinds kort echt een heel apart probleem. De tijd op mijn T100 staat stil, wanneer de tablet uit staat.
Misschien helpt dit (zelf nog dit geprobeerd)
Bedankt voor de link. Ik ga dat vanavond even proberen.Sjurm schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:19:
[...]
Niet dat de tijd stil staat, maar de automatische tijd klopt niet. Ik moet hem regelmatig corrigeren omdat hij enkele minuten achter loopt. Een vreemd probleem, maar niet heel storend. Dat bij jou lijkt me wel erg storend.
Misschien helpt dit (zelf nog dit geprobeerd)
Maar ben er eigenlijk van overtuigd dat er iets mis is met de bios. Bij een desktop merk je wanneer de bios batterij leeg is, wanneer de tijd gekke dingen gaat doen. Ik vermoed dat er nu ook zoiets aan de hand is. Ik heb geen idee of de T100 zo'n dergelijke batterij bevat.
Dat het een Windows probleem betreft heb ik eigenlijk al uitgesloten vanwege de clean install. Als ik in de bios kijk, loopt de tijd daar ook niet realtime mee. Zou jij eens willen kijken of dit bij jou wel zo is?
System time loopt wel gewoon realtime in BIOS bij mij, dus dan zal er inderdaad wel zo'n batterij aanwezig zijn en ligt daar waarschijnlijk het probleem.
Bedankt voor je reactie en het bekijken, dat is goed om te weten!Sjurm schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:36:
System time loopt wel gewoon realtime in BIOS bij mij, dus dan zal er inderdaad wel zo'n batterij aanwezig zijn en ligt daar waarschijnlijk het probleem.
Dan is de oorzaak dus de bios. Aangezien ik daar echt niks over kan vinden op het internet, wordt het een RMA gevalletje. Gelukkig heb ik nog 2 maanden garantie en hopelijk plaatsen ze tijdens de RMA ook de ontbrekende rubbertjes terug op mijn tobo. (Die kleine rubbertjes die links, rechts en aan de voorkant zitten, waar het scherm op rust wanneer die dichtgeklapt is)
RMA geval idd.rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:27:
[...]
Bedankt voor je reactie en het bekijken, dat is goed om te weten!
Dan is de oorzaak dus de bios. Aangezien ik daar echt niks over kan vinden op het internet, wordt het een RMA gevalletje. Gelukkig heb ik nog 2 maanden garantie en hopelijk plaatsen ze tijdens de RMA ook de ontbrekende rubbertjes terug op mijn tobo. (Die kleine rubbertjes die links, rechts en aan de voorkant zitten, waar het scherm op rust wanneer die dichtgeklapt is)
De Bios klok is een hardware klok en heeft een apart kristal op het moederbord voor de timing. Het operating systeem leest deze klok bij het opstarten en houdt dan verder zelf de tijd bij. Het OS kan de bios klok ook gelijk zetten, maar als hij niet wil tikken dan is ie stuk....
[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 07-04-2016 01:34 ]
Bedankt voor de verduidelijking. Ga morgen langs de winkel om hem weg te brengen. Vanavond nog even een full backup maken met acronis. Mochten ze dan data wipen, dan kan ik in ieder geval eenvoudig weer terug.Ploink schreef op donderdag 07 april 2016 @ 01:32:
[...]
RMA geval idd.
De Bios klok is een hardware klok en heeft een apart kristal op het moederbord voor de timing. Het operating systeem leest deze klok bij het opstarten en houdt dan verder zelf de tijd bij. Het OS kan de bios klok ook gelijk zetten, maar als hij niet wil tikken dan is ie stuk....
Ik overweeg een T100 voor zakelijk gebruik (verslagen, e-mail, agenda, enz.), eventueel BIM 360 Glue van Autodesk. Daarnaast zal ik veel gebruik maken van DocStream (online documentenplatform bij mijn werkgever). Heeft er iemand ervaring met DocStream of 360 Glue op de beperkte schermresolutie van de T100? Ik werk er nu vooral achter een desktop met een redelijk resolutie, maar wil ook onderweg even kunnen kijken en wat simpele werkzaamheden kunnen verrichten.
Ik zie tussen de netbooks en 2-in-1 en tablets bijna geen apparaten met een hoger resolutie dan 1366x768, met een leuke prijs (tot 350/400 euro) en laag gewicht, daarbij blijf ik op de T100 uitkomen. Eens?
Ik zie tussen de netbooks en 2-in-1 en tablets bijna geen apparaten met een hoger resolutie dan 1366x768, met een leuke prijs (tot 350/400 euro) en laag gewicht, daarbij blijf ik op de T100 uitkomen. Eens?
Klopt denk ik wel. Heb als vervanging voor mijn T100 ook naar iets anders gezocht, maar kwam alleen maar op de T100 uit (of een paar klonen daarvan van acer en peaq). Voor wat meer geld heb je de Microsoft Surface of Asus T300, welk eik ook serieus overwogen heb.Arosa schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 07:37:
Ik overweeg een T100 voor zakelijk gebruik (verslagen, e-mail, agenda, enz.), eventueel BIM 360 Glue van Autodesk. Daarnaast zal ik veel gebruik maken van DocStream (online documentenplatform bij mijn werkgever). Heeft er iemand ervaring met DocStream of 360 Glue op de beperkte schermresolutie van de T100? Ik werk er nu vooral achter een desktop met een redelijk resolutie, maar wil ook onderweg even kunnen kijken en wat simpele werkzaamheden kunnen verrichten.
Uiteindelijk heb ik het over een iets andere boeg gegooid en een Samsung Tab S2 gekocht met toetsenbord (wel stukje duurder dan de T100), omdat ik daar uiteindelijk hetzelfde mee kan als wat ik met de T100 deed, maar wel stukken sneller is.
Al is de T100 ook meer voor de consumentenmarkt bedoeld. Er zijn ook wel zakelijke alternatieven die wel een hogere resolutie en snellere processor hebben, maar dan zit je in een heel andere prijsklasse.
[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 08-04-2016 08:41 ]
Mijn dock USB poort lijkt het niet meer te doen/ is niet meer geinstalleerd!
Ik heb afgelopen weekend een SD kaartje (met verloopstukje in de doch USB poort) een nieuwe partitie opgezet mbv Minitool, de T100, s'nachts laten doorgaan op netstroom, s'morgens leek hij toch in slaapstand te zijn gegaan of her gestart. Hij kon de SD kaart niet meer lezen, in andere laptop lukte dit wel,die wilde hem direct formatteren.
Terug gestoken in de T100, knippers het lampje op de USB reader kort,maar hij verschijnt niet als verwisselbare media in de verkenner. Als ik mijn mobiele telefoon aansluit gaat deze wel laden,maar een data verbinding wordt niet voorgesteld door de telefoon of T100.
Het lijkt erop,alsof de USB dock aansluiting niet meer herkend of geinstalleerd staat. Kan dit? En hoe het makkelijkst op te lossen?
Ik hab al bij apparaatbeheer gekeken. Daar was 1 conflict. Een dubbel geinstalleerde IWD Bus enumerator, de dubbel die een melding gaf, heb gedeinstalleerd, maar dat gaf geen verschil, MBT de USB aansluiting
Ik heb afgelopen weekend een SD kaartje (met verloopstukje in de doch USB poort) een nieuwe partitie opgezet mbv Minitool, de T100, s'nachts laten doorgaan op netstroom, s'morgens leek hij toch in slaapstand te zijn gegaan of her gestart. Hij kon de SD kaart niet meer lezen, in andere laptop lukte dit wel,die wilde hem direct formatteren.
Terug gestoken in de T100, knippers het lampje op de USB reader kort,maar hij verschijnt niet als verwisselbare media in de verkenner. Als ik mijn mobiele telefoon aansluit gaat deze wel laden,maar een data verbinding wordt niet voorgesteld door de telefoon of T100.
Het lijkt erop,alsof de USB dock aansluiting niet meer herkend of geinstalleerd staat. Kan dit? En hoe het makkelijkst op te lossen?
Ik hab al bij apparaatbeheer gekeken. Daar was 1 conflict. Een dubbel geinstalleerde IWD Bus enumerator, de dubbel die een melding gaf, heb gedeinstalleerd, maar dat gaf geen verschil, MBT de USB aansluiting
Wat wilde je precies doen met je SD kaart?mrpisthebest schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 11:35:
- Heb je alle twee de IWD Bus enumeratoren gedeïnstalleerd?
- Heb je een HDD in je dock zitten? Werkt die nog wel?
Welke T100 heb je precies? Het wil wel eens helpen om de 'SOC Driver Package' opnieuw te installeren.
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 08-04-2016 12:03 ]
Hi, ik wilde de SD voorbereiden om er Openelec op te zetten voor een Raspberry Pi.
- nee, alleen de dubbele IWD, die een geel uitroep teken logo had. De andere IWD staat er nog zonder foutmelding
- Nee, het is de 1e T100, zonder HDD.
Ik had hem ook al even express van het dock af en weer op gedaan, misschien lag het aan de connectie daartussen. Ik heb de eerste T100 - 32GB, van december 2013, weet even niet welk type dat officieel is.
OK, zal in het weekend eens kijken naar de SOC drive package. dank
- nee, alleen de dubbele IWD, die een geel uitroep teken logo had. De andere IWD staat er nog zonder foutmelding
- Nee, het is de 1e T100, zonder HDD.
Ik had hem ook al even express van het dock af en weer op gedaan, misschien lag het aan de connectie daartussen. Ik heb de eerste T100 - 32GB, van december 2013, weet even niet welk type dat officieel is.
OK, zal in het weekend eens kijken naar de SOC drive package. dank
Waarschijnlijk heb je dan deze: pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart. Is niet heel relevant, maar wilde weten of je een TA, HA of TAF had. De drivers zijn namelijk verschillend. Voor de T100TA kan je de SOC Drivers in ieder geval hier downloaden.mrpisthebest schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:45:
Ik zou toch ook nog even proberen om die andere IWD te verwijderen en vervolgens opnieuw te laten installeren door Windows.
Dank voor de tips en link. Ik hoop dat ik in het weekend eraan toekom om er verder te kunnen gaan. Ik post volgende week, weer een bericht!
rens-br schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:54:
[...]
Waarschijnlijk heb je dan deze: pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart. Is niet heel relevant, maar wilde weten of je een TA, HA of TAF had. De drivers zijn namelijk verschillend. Voor de T100TA kan je de SOC Drivers in ieder geval hier downloaden.
Ik zou toch ook nog even proberen om die andere IWD te verwijderen en vervolgens opnieuw te laten installeren door Windows.
Bedankt voor je reactie, jij kwam dus tot een vergelijkbare conclusie. Zal nog eens naar de Tab S2 kijken.Palomar schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 08:38:
[...]
Klopt denk ik wel. Heb als vervanging voor mijn T100 ook naar iets anders gezocht, maar kwam alleen maar op de T100 uit (of een paar klonen daarvan van acer en peaq). Voor wat meer geld heb je de Microsoft Surface of Asus T300, welk eik ook serieus overwogen heb.
Uiteindelijk heb ik het over een iets andere boeg gegooid en een Samsung Tab S2 gekocht met toetsenbord (wel stukje duurder dan de T100), omdat ik daar uiteindelijk hetzelfde mee kan als wat ik met de T100 deed, maar wel stukken sneller is.
Al is de T100 ook meer voor de consumentenmarkt bedoeld. Er zijn ook wel zakelijke alternatieven die wel een hogere resolutie en snellere processor hebben, maar dan zit je in een heel andere prijsklasse.
Mijn werkgever is niet ruimhartig met verstrekken met mobile devices, waardoor ik nu iedere keer zit te 'prutsen' met printjes, schrijfblokken en op een klein smartphone schermpje. En vervolgens moet ik op een later moment alsnog het een en ander digitaal verwerken, met een bescheiden investering hoop ik dit voor mezelf makkelijker te maken, zodat ik wat minder buiten kantooruren actief ben.
Zakelijk gezien is een iPad (beetje vloeken hier) heel erg ingeburgerd, daar is best veel specifieke software voor, evenals de Windows 10. Android en OS X lopen daar toch wat in achter. Maar een iPad vind ik voor iets wat ik zakelijk zal gebruiken en zelf gaat betalen te prijzig. Voor zover de achtergrond.
klopt, dat is het model dat ik heb.
Van het weekend te weinig tijd gehad. Ik heb eerst nog een een 16gb USB stick geprobeerd en die deed het ineens prima! Ook kon ik via een USB kabel printen op mijn EPSON netwerk printer (die niet meer zichtbaar is in mijn netwerk sinds een paar weken, is weer een ander probleem).
Echter, een microSD kaart in de reader, wordt niet "opgepakt" door de USB poort in de dock. Ik heb ook een ander SD kaartje geprobeerd, die werkte ook niet. De reader is niet kapot, want op een andere laptop werkt hij wel.
Ik ga eerst dit eens doornemen : https://support.microsoft.com/en-us/kb/817900
en als dat niks oplevert, de bus opnieuw installeren.
Van het weekend te weinig tijd gehad. Ik heb eerst nog een een 16gb USB stick geprobeerd en die deed het ineens prima! Ook kon ik via een USB kabel printen op mijn EPSON netwerk printer (die niet meer zichtbaar is in mijn netwerk sinds een paar weken, is weer een ander probleem).
Echter, een microSD kaart in de reader, wordt niet "opgepakt" door de USB poort in de dock. Ik heb ook een ander SD kaartje geprobeerd, die werkte ook niet. De reader is niet kapot, want op een andere laptop werkt hij wel.
Ik ga eerst dit eens doornemen : https://support.microsoft.com/en-us/kb/817900
en als dat niks oplevert, de bus opnieuw installeren.
rens-br schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 13:54:
[...]
Waarschijnlijk heb je dan deze: pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart. Is niet heel relevant, maar wilde weten of je een TA, HA of TAF had. De drivers zijn namelijk verschillend. Voor de T100TA kan je de SOC Drivers in ieder geval hier downloaden.
Mijn Asus T100TA is eindelijk terug van de reparatie. De bios batterij was inderdaad leeg / overleden, aangezien deze schijnbaar op het moederbord vast zit, hebben ze meteen het hele moederbord vervangen.
Helaas krijg ik het nu nog niet voor elkaar om Windows 10 te activeren na een clean install.
Edit: Inmiddels een mailtje verzonden naar de Asus support, dat geeft de website namelijk ook aan.
Edit2: En mijn T100TA is inmiddels weer terug naar het reparatiecentrum. Zowel ik zelf, de Asus medewerker, als de medewerker van de winkel kwamen tot de conclusie dat ze vergeten zijn een licentie in de bios te zetten. Hopelijk duurt de reparatie nu een stuk minder lang (vorige keer was het bijna 5 weken)
Helaas krijg ik het nu nog niet voor elkaar om Windows 10 te activeren na een clean install.
Edit: Inmiddels een mailtje verzonden naar de Asus support, dat geeft de website namelijk ook aan.
Edit2: En mijn T100TA is inmiddels weer terug naar het reparatiecentrum. Zowel ik zelf, de Asus medewerker, als de medewerker van de winkel kwamen tot de conclusie dat ze vergeten zijn een licentie in de bios te zetten. Hopelijk duurt de reparatie nu een stuk minder lang (vorige keer was het bijna 5 weken)
[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 20-05-2016 08:27 ]
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met ondersteuning van grote microsd kaartjes op de T100TA (onder windows 8.1)? Momenteel staat er in de pricewatch een 200gb kaartje en binnenkort komt samsung met een 256gb kaartje. Ik wil misschien een programma draaien wat groter is dan 128gb (nu zeg maar de standaard voor grote microsd kaartjes)
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 21-05-2016 22:35 ]
"man is not truly one, but truly two,"
128 gb werkt gewoon. Volgens mij is de opbouw van de 256gb kaartjes wel wat anders, waardoor ik twijfel of 256 gaat werken.mr_petit schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 22:35:
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met ondersteuning van grote microsd kaartjes op de T100TA (onder windows 8.1)? Momenteel staat er in de pricewatch een 200gb kaartje en binnenkort komt samsung met een 256gb kaartje. Ik wil misschien een programma draaien wat groter is dan 128gb (nu zeg maar de standaard voor grote microsd kaartjes)
Als jij zegt dat 128GB werkt, dan ondersteunt de T100TA SDHX, wat formaten mogelijk maken tot 2TB. Kijk maar:MartijnAbel schreef op zondag 22 mei 2016 @ 08:59:
[...]
128 gb werkt gewoon. Volgens mij is de opbouw van de 256gb kaartjes wel wat anders, waardoor ik twijfel of 256 gaat werken.
Class | Grootte |
SD | 2GB en minder |
SDHC | Van 2GB t/m 32GB |
SDHX | Van 32GB t/m 2TB |
Niet zozeer een T100 issue maar meer een tablet/laptop ding over het algemeen. Krijg na een uur kijken naar het apparaat op me schoot flink nekpijn van naar het beneden kantelen van mijn hoofd
. Zocht naar een praktische tip die dit kan voorkomen maar verder dan een stel boeken op schoot om de tablet te verhogen kwam ik niet.
Heeft iemand de Windows 10 Anniversary update al geinstalleerd? Bij mij vertikt ie het om hem te vinden.
Anoniem: 91868
Forceer het.fruitbakje schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:18:
Heeft iemand de Windows 10 Anniversary update al geinstalleerd? Bij mij vertikt ie het om hem te vinden.
Werkt hier prima.
Hoe groot is de update voor de transformer? Op mijn laptop was het nogal veel gb geloof ik. Vraag me af of Windows Update het kan downloaden.
Ja werkt perfect hier. Ik heb de update wel afgedwongen.fruitbakje schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:18:
Ik dacht iets van 1,5~2GB, maar het is al eventjes geleden, dus weet het niet precies. Mijn T100 had er in ieder geval geen moeite mee (heb dan ook de 64GB versie).Sjurm schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 12:17:
Hoe groot is de update voor de transformer? Op mijn laptop was het nogal veel gb geloof ik. Vraag me af of Windows Update het kan downloaden.
[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 07-10-2016 12:19 ]
Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.
Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates
Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.
Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates
Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.