Nou, recovery in Win10 recovered Win10. Win10 maakt geen gebruik meer van een recovery partitie. Misschien zijn er mogelijkheden om het aan de praat te krijgen via de originele recovery maar ik zou het anders doen.BW83 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:12:
Wat doe ik fout? In het schijfbeheer onder windows is de recovery-partitie gewoon te zien, dus ik snap niet waarom het apparaat daar geen gebruik van maakt. Wie kan mij helpen?
Download de Win8.1 ISO, maak er een bootable USB van en installeer de tablet daar vandaan. De product key die je nodig hebt zit in de BIOS van je T100, er is een tooltje "pkeyui.exe" om dat er uit te halen. Mogelijk zijn er meer van die tooltjes.
Voordat mijn tablet Win10 werd gebruikte ik Win8.1 met Wimboot. Er is een mooie pagina waarop staat hoe dat moet "Installing Windows 8.1 / 10 on Asus T100TA (WIMBoot)". Nu is dat wat overkill omdat je toch naar Win10 wil, maar zo kun je toch bij alle spullen komen die je nodig hebt. Ik zou gewoon een Miscrosoft ISO gebruiken maar Rufus om de bootable USB te maken heb je nodig en misschien de ISO van die site om aan het "pkeyui.exe" tool te komen. Dat tool staat mogelijk ook op andere sites maar ik ben bang dat je dan snel ook op dubieuze sites komt.
Overigens dat hele Wimboot heb je met Windows 10 niet meer nodig. Heb je wel Windows 8.1 met Wimboot dan moet je na installatie misschien het nodige handmatig opruimen omdat die installatie een nieuwe recovery partitie maakt. Koste mij wat moeite om die weer weg te krijgen want ging niet vanuit Windows en gparted CD booten is ook niet triviaal, kreeg het alleen aan de praat met een portable CD speler want USB ging niet. Daarnaast moet je bitlocker uit zetten voordat je iets met partities gaat doen (en weer aan zetten als je klaar bent). Allemaal niet fijn.
Dus:
- Installeer Windows 8.1 zonder fratsen
- Gebruik de key in de BIOS
- Rip de nodige tools van die Wimboot pagina
- Als alles werkt in Windows 8.1 upgrade naar Windows 10
- Optioneel kun je als Windows 10 het eenmaal doet daar een schone installatie doen