Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
BW83 schreef op woensdag 04 november 2015 @ 12:12:
Wat doe ik fout? In het schijfbeheer onder windows is de recovery-partitie gewoon te zien, dus ik snap niet waarom het apparaat daar geen gebruik van maakt. Wie kan mij helpen?
Nou, recovery in Win10 recovered Win10. Win10 maakt geen gebruik meer van een recovery partitie. Misschien zijn er mogelijkheden om het aan de praat te krijgen via de originele recovery maar ik zou het anders doen.

Download de Win8.1 ISO, maak er een bootable USB van en installeer de tablet daar vandaan. De product key die je nodig hebt zit in de BIOS van je T100, er is een tooltje "pkeyui.exe" om dat er uit te halen. Mogelijk zijn er meer van die tooltjes.

Voordat mijn tablet Win10 werd gebruikte ik Win8.1 met Wimboot. Er is een mooie pagina waarop staat hoe dat moet "Installing Windows 8.1 / 10 on Asus T100TA (WIMBoot)". Nu is dat wat overkill omdat je toch naar Win10 wil, maar zo kun je toch bij alle spullen komen die je nodig hebt. Ik zou gewoon een Miscrosoft ISO gebruiken maar Rufus om de bootable USB te maken heb je nodig en misschien de ISO van die site om aan het "pkeyui.exe" tool te komen. Dat tool staat mogelijk ook op andere sites maar ik ben bang dat je dan snel ook op dubieuze sites komt.

Overigens dat hele Wimboot heb je met Windows 10 niet meer nodig. Heb je wel Windows 8.1 met Wimboot dan moet je na installatie misschien het nodige handmatig opruimen omdat die installatie een nieuwe recovery partitie maakt. Koste mij wat moeite om die weer weg te krijgen want ging niet vanuit Windows en gparted CD booten is ook niet triviaal, kreeg het alleen aan de praat met een portable CD speler want USB ging niet. Daarnaast moet je bitlocker uit zetten voordat je iets met partities gaat doen (en weer aan zetten als je klaar bent). Allemaal niet fijn.

Dus:
- Installeer Windows 8.1 zonder fratsen
- Gebruik de key in de BIOS
- Rip de nodige tools van die Wimboot pagina
- Als alles werkt in Windows 8.1 upgrade naar Windows 10
- Optioneel kun je als Windows 10 het eenmaal doet daar een schone installatie doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 22:19
Tnx, ik had toevallig net ook een dergelijke oplossing gevonden elders op dit forum (Win10 installatie en upgrade topic). Ik maak nu as we speak een installatie-stick met behulp van de mediacreationtool voor Windows 8.1. Die zou tijdens de installatie zelf de key uit de UEFI halen dus heb ik die tool niet nodig. Vanavond als ik thuis ben ff downgraden en vervolgens een upgrade en hopelijk ben ik dan van het gezeik af.

BTW ik weet niet precies wat Wimboot is en wat ik eraan heb. Ik was niet van plan om dat te gebruiken.

Edit: Het heeft gewerkt. Ik heb nu gewoon een geactiveerde win10 draaien. Het bevalt me prima.

[ Voor 7% gewijzigd door BW83 op 16-11-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
BW83 schreef op donderdag 05 november 2015 @ 13:28:
BTW ik weet niet precies wat Wimboot is en wat ik eraan heb. Ik was niet van plan om dat te gebruiken.
Wimboot is Windows Image Boot. Traditioneel heb je Windows 2x op je systeem staan, 1x in de recovery partitie en 1x geïnstalleerd. Erg zonde als je maar beperkt ruimte hebt zoals bij de 32 GB Asus T100 en ook de Surface tablets.

In Windows 8.1 had Microsoft hiervoor een oplossing, in plaats van /Windows bestanden op C: te zetten werd een link opgenomen die verwees naar het bestand op je recovery image. Dat was volledig transparant voor de gebruiker. Op de T100 scheelt dat zo'n 4GB ruimte, ondanks dat de recovery ook op de SSD wordt gezet (moet op dezelfde disk staan).

In Windows 10 is Microsoft nog een stap verder gegaan. Bestanden staan nu weer op /Windows maar nog wel grotendeels compressed (dus zelfde grootte die eerst op recovery stond) maar je /Windows is ook meteen je recovery image.

In beide gevallen dus een combinatie van operationele software en recovery software. Met Winboot verwees de operationele software naar de recovery software en met Windows 10 zit de recovery in de operationele software ingebouwd. In beide gevallen heb je Windows maar 1 keer en dat scheelt zo'n 7 GB ruimte. Leuk als je maar 32 GB hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Betekent dit dat als je Windows 10 installeert er ook een recovery partitie is?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Dothan schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:05:
Betekent dit dat als je Windows 10 installeert er ook een recovery partitie is?
Nee, voor Windows 10 is drive C: tevens recovery partitie. Dat wil zeggen dat onder C:\Windows alle bestanden zitten om een schone Windows 10 te maken en dat Windows 10 een functie heeft om die dan ook te maken. Na recovery heb je dus een schone installatie en alles wat daar niet in thuis hoort is weg.

Werkt zelfs beter dan een recovery partitie want die schone Windows 10 is inclusief alle Windows 10 patches en niet zoals bij recovery met een recovery partitie een Windows van jaren geleden.

Als je schrijf nog een recovery partitie heeft kan die dus weg en kun je de C: schijf vergroten om optimaal gebruik te make van de hele disk. Handig als je maar 32 GB hebt.

Misschien leuk om te lezen: http://blogs.windows.com/...es-its-compact-footprint/

Uitleg van Microsoft wat ze met Windows 10 hebben gedaan (Engels).

[ Voor 10% gewijzigd door pe1dnn op 07-11-2015 15:31 . Reden: Link naar Microsoft artikel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
pe1dnn schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 12:51:
[...]

Wimboot is Windows Image Boot. Traditioneel heb je Windows 2x op je systeem staan, 1x in de recovery partitie en 1x geïnstalleerd. Erg zonde als je maar beperkt ruimte hebt zoals bij de 32 GB Asus T100 en ook de Surface tablets.

In Windows 8.1 had Microsoft hiervoor een oplossing, in plaats van /Windows bestanden op C: te zetten werd een link opgenomen die verwees naar het bestand op je recovery image. Dat was volledig transparant voor de gebruiker. Op de T100 scheelt dat zo'n 4GB ruimte, ondanks dat de recovery ook op de SSD wordt gezet (moet op dezelfde disk staan).

In Windows 10 is Microsoft nog een stap verder gegaan. Bestanden staan nu weer op /Windows maar nog wel grotendeels compressed (dus zelfde grootte die eerst op recovery stond) maar je /Windows is ook meteen je recovery image.

In beide gevallen dus een combinatie van operationele software en recovery software. Met Winboot verwees de operationele software naar de recovery software en met Windows 10 zit de recovery in de operationele software ingebouwd. In beide gevallen heb je Windows maar 1 keer en dat scheelt zo'n 7 GB ruimte. Leuk als je maar 32 GB hebt.
toon volledige bericht
Om hier even op door te gaan. (Ik wil er wat van leren.)
Stel dat de recovery het niet doet en/of je recovery is beschadigd.
Hoe kan Windows dan nog herstellen? (Want de /Windows is ook gelijk je recovery.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pe1dnn
Berlinetta schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 16:45:
Om hier even op door te gaan. (Ik wil er wat van leren.)
Stel dat de recovery het niet doet en/of je recovery is beschadigd.
Hoe kan Windows dan nog herstellen? (Want de /Windows is ook gelijk je recovery.)
Dat is niet anders dan als je recovery partitie stuk is. Maar je kan nog altijd van de installatie CD booten om in systeem herstel te komen. Belangrijkste is dat het image dat verstopt zit in /Windows niet beschadigd is.

Als ik het goed begrepen heb had de recovery parititie een bestand <blablabla>.wim. Met wimboot zag je bestanden in /Windows wat eigenlijk verwijzigingen waren naar bestanden in die .wim file. Het OS spiegelt ze voor als gewone bestanden. Je kan ze zelfs overschrijven bij een update waarna het een gewoon bestand werd.

In Windows 10 is in principe alleen dat <blablabla>.wim bestand verplaatst van recovery naar je gewone C: schijf (maar is onzichtbaar). In Windows verwijzen de bestanden weer naar die <blablabla>.wim file net als daarvoor. Als bestanden worden geupdate. dan wordt het een gewone file maar nieuw in Windows 10 is dat die de update weer terugplaatsen in die <blablabla>.wim file, waardoor die wordt bijgewerkt naar een Windows 10 versie met update. Na herstel dus niet meer een eindloze hoeveelheid updates meer nodig.

Als je nu je systeem aan gort helpt kun je opstarten in herstel mode (volgens mij zit dat boot spul op een kleine aparte partitie maar kun je ook opstarten van de CD). Zolang die <blablabla>.wim file nog in orde is kun je je systeem herstellen naar nieuw stand. Uiteraard gaat herstel met behoud van informatie niet als je de hele C: schrijf verder vernield hebt. Normaal geproken is je systeem nooit zo erg stuk.

Die <blablabla>.wim file zie je niet maar je kan natuurlijk door rare schrijfacties die wel beschadigen, maar dat kan met een recovery partitie ook. Eigenlijk is die <blablabla>.wim een recovery partitie maar dan in de vorm van een verborgen bestand op schijf C in plaats van een echte partitie.

Als je disk crashed is het natuurlijk afgelopen maar daar helpt een recovery partitie ook niet voor.

Eigenlijk het grootste gevaar dat ik zelf zie is dat er ongewenste files worden bijgewerkt in die <blablabla>.wim file. Dat leunt dus helemaal op ondertekening zodat alleen echte officiele onderdelen daar in komen.

Door dat bijwerken kun je heen en weer, ook als je geen compressie hebt gebruikt bij installatie kun je die later toch nog aanzetten en dan maakt Windows alsnog die file aan. Bij ongecompromeert systeemherstel weet ik niet hoe het gaat, ik neem aan dat Windows dan de afzonderlijke bestanden gebruikt op C: en dat ergens een lijst is welke bestanden bij de Windows uitlevering horen. Misschien halen ze ontbrekende bestanden wel uit de cloud, geen idee eigenlijk.

Dit is zoals ik het tot nu toe heb begrepen. Ik ben geen expert (alleen gelezen wat Microsoft er over geschreven heeft) dus als iemand aanvullingen of verbeteringen weet lees ik dat graag. Scheelt in elk geval veel disk ruimte op systemen zoals de T100 en herstel wordt een stuk gemakkelijker zonder al die updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
pe1dnn schreef op dinsdag 10 november 2015 @ 22:42:
[...]

Dat is niet anders dan als je recovery partitie stuk is. Maar je kan nog altijd van de installatie CD booten om in systeem herstel te komen. Belangrijkste is dat het image dat verstopt zit in /Windows niet beschadigd is.

Als ik het goed begrepen heb had de recovery parititie een bestand <blablabla>.wim. Met wimboot zag je bestanden in /Windows wat eigenlijk verwijzigingen waren naar bestanden in die .wim file. Het OS spiegelt ze voor als gewone bestanden. Je kan ze zelfs overschrijven bij een update waarna het een gewoon bestand werd.

In Windows 10 is in principe alleen dat <blablabla>.wim bestand verplaatst van recovery naar je gewone C: schijf (maar is onzichtbaar). In Windows verwijzen de bestanden weer naar die <blablabla>.wim file net als daarvoor. Als bestanden worden geupdate. dan wordt het een gewone file maar nieuw in Windows 10 is dat die de update weer terugplaatsen in die <blablabla>.wim file, waardoor die wordt bijgewerkt naar een Windows 10 versie met update. Na herstel dus niet meer een eindloze hoeveelheid updates meer nodig.

Als je nu je systeem aan gort helpt kun je opstarten in herstel mode (volgens mij zit dat boot spul op een kleine aparte partitie maar kun je ook opstarten van de CD). Zolang die <blablabla>.wim file nog in orde is kun je je systeem herstellen naar nieuw stand. Uiteraard gaat herstel met behoud van informatie niet als je de hele C: schrijf verder vernield hebt. Normaal geproken is je systeem nooit zo erg stuk.

Die <blablabla>.wim file zie je niet maar je kan natuurlijk door rare schrijfacties die wel beschadigen, maar dat kan met een recovery partitie ook. Eigenlijk is die <blablabla>.wim een recovery partitie maar dan in de vorm van een verborgen bestand op schijf C in plaats van een echte partitie.

Als je disk crashed is het natuurlijk afgelopen maar daar helpt een recovery partitie ook niet voor.

Eigenlijk het grootste gevaar dat ik zelf zie is dat er ongewenste files worden bijgewerkt in die <blablabla>.wim file. Dat leunt dus helemaal op ondertekening zodat alleen echte officiele onderdelen daar in komen.

Door dat bijwerken kun je heen en weer, ook als je geen compressie hebt gebruikt bij installatie kun je die later toch nog aanzetten en dan maakt Windows alsnog die file aan. Bij ongecompromeert systeemherstel weet ik niet hoe het gaat, ik neem aan dat Windows dan de afzonderlijke bestanden gebruikt op C: en dat ergens een lijst is welke bestanden bij de Windows uitlevering horen. Misschien halen ze ontbrekende bestanden wel uit de cloud, geen idee eigenlijk.

Dit is zoals ik het tot nu toe heb begrepen. Ik ben geen expert (alleen gelezen wat Microsoft er over geschreven heeft) dus als iemand aanvullingen of verbeteringen weet lees ik dat graag. Scheelt in elk geval veel disk ruimte op systemen zoals de T100 en herstel wordt een stuk gemakkelijker zonder al die updates.
toon volledige bericht
Het is nu een stuk helderder, dankjewel voor de toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Berlinetta schreef op woensdag 11 november 2015 @ 00:28:
Het is nu een stuk helderder, dankjewel voor de toelichting.
Off topic maar misschien nog een leer momentje, je hoeft niet alles te quoten, de originele tekst staat al in de comments. Kijk maar even terug, daar heeft iemand een verhaal van mij ingekort tot "...verhaal..." en dat was zat genoeg om te weten waar het over ging.

On topic: jammer dat er nog geen nieuwe BIOS is voor de T100TA voor Windows 10 continuum. Is er een waaghals die de T100TAS BIOS heeft geprobeerd op de T100TA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
pe1dnn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:29:
Is er een waaghals die de T100TAS BIOS heeft geprobeerd op de T100TA?
Andere hardware, wordt ook niet geaccepteerd door flashtools. Geen optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:14

m-buurman

hmmm...coffee!!

pe1dnn schreef op woensdag 11 november 2015 @ 16:29:
[...]

Off topic maar misschien nog een leer momentje, je hoeft niet alles te quoten, de originele tekst staat al in de comments. Kijk maar even terug, daar heeft iemand een verhaal van mij ingekort tot "...verhaal..." en dat was zat genoeg om te weten waar het over ging.

On topic: jammer dat er nog geen nieuwe BIOS is voor de T100TA voor Windows 10 continuum. Is er een waaghals die de T100TAS BIOS heeft geprobeerd op de T100TA?
Wanneer ik je link volg zie ik dit:
BIOS 314 (T100TA)
Add win10 continuum Support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:18

Rick-Jan

always connected

De bios update is ook beschikbaar voor de T100TAM!

https://www.asus.com/2-in...100TAM/HelpDesk_Download/

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• pe1dnn
m-buurman schreef op woensdag 11 november 2015 @ 20:32:
Wanneer ik je link volg zie ik dit:
BIOS 314 (T100TA)
Add win10 continuum Support.
Verroest, je hebt gelijk! Dank je, was me nog niet opgevallen!

Had blijkbaar deze bijdrage gemist: rens-br in "[W8] Asus Transformer T100"

Ander onderwerp: heb inmiddels de Windows 10 update 1511 geïnstalleerd, dat is echt gewoon een nieuwe Windows versie. Draait zonder problemen, alleen naderhand wel even weer schijf systeem bestanden opruimen om de oude Windows versie te verwijderen, anders ben je een hoop disk ruimte kwijt.

[ Voor 57% gewijzigd door pe1dnn op 14-11-2015 16:06 . Reden: Link naar eerdere BIOS update melding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Iemand al de nieuwe Windows 10 build op de Transformer?

Ik heb hem geïnstalleerd, ging vlekkeloos en heeft bij mij een groot probleem opgelost, namelijk dat de metro-apps niet meer werkten. Nu loopt hij mooi vloeiend op de nieuwe build.

1 probleem echter, de touchpad werkt niet meer en wordt ook niet herkend in apparaatbeheer. Ik heb geprobeerd de driver te installeren, maar die geeft aan dat het programma al geïnstalleerd is. Het bestaande Smart Gesture kan echter niet verwijderd worden. Beetje vaag, maar ik hoop dat ze binnenkort een nieuwe driver of een fix uitbrengen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Sjurm schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 17:57:
Iemand al de nieuwe Windows 10 build op de Transformer?
[...]
1 probleem echter, de touchpad werkt niet meer en wordt ook niet herkend in apparaatbeheer.
Ik heb Windows 10 build 10586.3 (run "winver" om te controleren). Ik heb niet in apparaatbeheer gekeken want bij mij werkt het touchpad gewoon.

Misschien een deja-vu, dit was bij sommigen ook een probleem bij Windows 10 build 10240 en ging toen het vanzelf werken. Ik zou even wachten tot Windows 10 alles heeft kunnen afmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
pe1dnn schreef op maandag 16 november 2015 @ 10:43:
[...]

Ik heb Windows 10 build 10586.3 (run "winver" om te controleren). Ik heb niet in apparaatbeheer gekeken want bij mij werkt het touchpad gewoon.

Misschien een deja-vu, dit was bij sommigen ook een probleem bij Windows 10 build 10240 en ging toen het vanzelf werken. Ik zou even wachten tot Windows 10 alles heeft kunnen afmaken.
Dit is inderdaad het geval. Touchpad werkt weer, al is hij nog niet weer te vinden in instellingen. Beetje vreemd, het was ook niet een gevalletje even opnieuw opstarten, want dat had ik al enkele keren geprobeerd. Hij werkt weer iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 21:23
Ik heb mijn windows 10 volledig gereset, heb build 10547 draaien, maar nu doet mijn touchpad het niet. Staat ook niet in apparaatbeheer. Ook de driver opnieuw geïnstalleerd, maar dat werkt ook niet. Wie kan helpen?

Heb ook de nieuwste BIOS versie geïnstalleerd; wat ontzettend vet die continuüm functie!

Edit: Na paar keer opnieuw opstarten geeft hij hem nu wel weer in apparaatbeheer, maar heeft hij deze foutmelding:

Dit apparaat start niet. (Code 10)

Er zijn onvoldoende systeembronnen beschikbaar om de API te voltooien.

Edit: update naar de nieuwste windows build was de oplossing.
Tip: update liep steeds vast op 40 procent, kwam uiteindelijk door de micro sd kaart. toen ik die eruit haalde liep ie wel door

[ Voor 42% gewijzigd door Gaitie op 24-11-2015 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
Ik begrijp de Continuum niet. Ik heb de nieuwste BIOS versie geïnstalleerd, wat prima ging. Maar ik krijg het automatisch switchen, danwel switchen na vragen om toestemming tussen tabletmodus en desktopmodus niet voor elkaar.

Wanneer ik bij instellingen (instellingenmenu loopt overigens helemaal vast wanneer ik het wil openen, instellingen wijzigen kan alleen als ik ze via start opzoek 8)7) de Windows optimaliseren voor touchscreens wanneer uw apparaat wordt gebruikt als een tablet aanvink, switcht hij naar tabletmodus en blijft vervolgens daar op staan of ik hem nu in de dock heb of uit de dock.

Zit ik nu bij verkeerde instellingen te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Sjurm schreef op maandag 16 november 2015 @ 19:22:
Wanneer ik bij instellingen ([small]instellingenmenu loopt overigens helemaal vast wanneer ik het wil openen, instellingen wijzigen kan alleen als ik ze via start opzoek
Dit probleem heb ik ook gehad. Dit heb ik opgelost door een echte afsluit en herstart cycle te doen. (Shift ingedrukt houden bij het indrukken van de afsluit knop in het start menu)
Zit ik nu bij verkeerde instellingen te kijken?
Ja de instellingen waar je nu kijkt is puur om de tablet modus aan en uit te zetten. De instellingen die je moet hebben om de tablet modus automatisch in of uit te schakelen zitten onder: Instellingen - > Systeem - > tablet modus daar staat als het goed is een optie: 'When my device want to switch modes' zie ook: http://thewindowsclub.the...6/tablet-mode-400x314.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
rens-br schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:24:
[...]

Dit probleem heb ik ook gehad. Dit heb ik opgelost door een echte afsluit en herstart cycle te doen. (Shift ingedrukt houden bij het indrukken van de afsluit knop in het start menu)

[...]

Ja de instellingen waar je nu kijkt is puur om de tablet modus aan en uit te zetten. De instellingen die je moet hebben om de tablet modus automatisch in of uit te schakelen zitten onder: Instellingen - > Systeem - > tablet modus daar staat als het goed is een optie: 'When my device want to switch modes' zie ook: http://thewindowsclub.the...6/tablet-mode-400x314.jpg
Ik zat wel bij de goede instellingen te kijken, maar dan in het Nederlands ;)
Zo'n herstart heeft helaas ook niet geholpen. De tablet begrijpt gewoon niet als ik hem uit de dock haal.

Nouja, het is kleine moeite om hem even op de tabletmodus te zetten via actiecentrum, dus heel erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:18

franssie

Save the albatross

Als ik aanvink, nooit vragen, dan doet ie niets - met het wisselen dus handmatig. Zeg ik : altijd vragen, dan lijkt ie het automatisch te doen, misschien een vertaalfoutje oid.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
Ik heb al die combinaties ook al geprobeerd, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

franssie schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 14:05:
Als ik aanvink, nooit vragen, dan doet ie niets - met het wisselen dus handmatig. Zeg ik : altijd vragen, dan lijkt ie het automatisch te doen, misschien een vertaalfoutje oid.
Bij mij staat hij nou op "Mij nooit vragen en automatisch overschakelen" en dat werkt perfect

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hoe bevalt windows 10 op de T100 ?
Heb tablet van schoonpa tijdelijk in 'beheer' om het welbekende probleem met WiFi op te lossen (welke in startpost wordt aangegeven), twijfel of ik ook gelijk Windows 10 zal installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:26
Ik zou nooit zonder uitdrukkelijke toestemming Windows upgraden. Het is altijd een risico en omdat het niet jouw machine is is het altijd een rottig gesprek als het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat inderdaad - overigens wekt W10 prima op de T100

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Bart_GR schreef op donderdag 26 november 2015 @ 16:43:
Hoe bevalt windows 10 op de T100 ?
Windows 10 werkt echt perfect op de T100. Windows 10 vind ik de perfecte mix tussen desktop / laptop en tablet software. Ik gebruik mijn T100 op al deze drie manieren:
  • Als tablet op de bank in de 'tablet-modus', welke automatisch aan gaat bij het loskoppelen van het toetsenbord (na firmware upgrade)
  • Als laptop in vergaderingen
  • Als desktop aan mijn bureau (met extern scherm, USB-dock en draadloze muis + Tobo)
Ik kan iedereen aanraden die nog op Windows 8.1 zit om te upgraden naar Windows 10!

[ Voor 12% gewijzigd door rens-br op 08-12-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
Firmware/bios update uitgevoerd naar versie 314 (op T100TA) na windows 10 upgrade, maar de automatische functie van continum werkt niet bij mij :-(
Iemand tips/ervaringen hier mee? Verder werkt Windows 10 wel erg fijn inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Het enige dat bij mij niet lekker werkt op windows 10, is het on-sceen toetsenbord. Bij WIndows 8 kwam dat automatisch tevoorschijn op het moment dat ik via het touchscreen in een invoerveldje klikte. Bij windows 10 gebeurt dat niet. Is dat misschien nog een instelling die ik over het hoofd zie? Dat is het enige struikelpunt waarom ik bij mijn moeder nog geen windows 10 op de T100 zet.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Nu online
Windows 10 werkt inderdaad heerlijk op de T100. Enige dat vervelend is is dat het de accu als een malle leeg trekt. Op Windows 8.1 kon ik de tablet wel een paar dagen laten liggen en hem dan weer gebruiken en dan was er slechts een paar % af. Ik verbaasde me daar echt over.
Als de tablet nu een dag niet aan de lader ligt, is hij sowieso 50% kwijt ook al wordt hij niet gebruikt. Dus na 2 dagen is hij hoe dan ook leeg.

Workaround staat weliswaar hier: Ploink in "[W8] Asus Transformer T100"

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Bart_GR schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:33:
Firmware/bios update uitgevoerd naar versie 314 (op T100TA) na windows 10 upgrade, maar de automatische functie van continum werkt niet bij mij :-(
Iemand tips/ervaringen hier mee? Verder werkt Windows 10 wel erg fijn inderdaad!
Heb je wel ingesteld dat hij automatisch moet switchen? Je kan dit vinden bij Instellingen -> Systeem -> Tabletmodus -> 'Als dit apparaat de tabletmodus automatisch in-of uitschakelt'

Ik heb daar de optie 'Mij nooit vragen en altijd overschakelen' aan staan, maar las in dit topic dat andere opties soms ook (lees wel) werken.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:49:
Het enige dat bij mij niet lekker werkt op windows 10, is het on-sceen toetsenbord. Bij WIndows 8 kwam dat automatisch tevoorschijn op het moment dat ik via het touchscreen in een invoerveldje klikte. Bij windows 10 gebeurt dat niet. Is dat misschien nog een instelling die ik over het hoofd zie? Dat is het enige struikelpunt waarom ik bij mijn moeder nog geen windows 10 op de T100 zet.
Bij Windows 10 is hier wel over nagedacht. In Windows 8.1 kreeg ik het on-screen toetsenbord sowieso te zien. Ongeacht of ik zelf een toetsenbord had of niet.

Ik heb dit in Windows 10 even voor je uitgetest en ben tot de volgende conclusie gekomen:
  • Tabletmodus uit (wel of geen tobo): On-screen toetsenbord komt niet automatisch en moet via de schermtoetsenbord knop
  • Tabletmodus aan + Toetsenbord aangesloten: On-screen toetsenbord komt niet automatisch en moet via de schermtoetsenbord knop (dit werkt pas na de Bios upgrade)
  • Tabletmodus aan + geen toetsenbord aangesloten: On-screen toetsenbord verschijnt.
Dit zijn precies de scenario's die ik verwacht bij de Tabletmodus functie. Ik wil namelijk helemaal geen on-screen toetsenbord als ik er al een heb aangesloten. Wat is je moeder gewend?
RubenDJ schreef op woensdag 09 december 2015 @ 10:33:
Windows 10 werkt inderdaad heerlijk op de T100. Enige dat vervelend is is dat het de accu als een malle leeg trekt. Op Windows 8.1 kon ik de tablet wel een paar dagen laten liggen en hem dan weer gebruiken en dan was er slechts een paar % af. Ik verbaasde me daar echt over.
Als de tablet nu een dag niet aan de lader ligt, is hij sowieso 50% kwijt ook al wordt hij niet gebruikt. Dus na 2 dagen is hij hoe dan ook leeg.

Workaround staat weliswaar hier: Ploink in "[W8] Asus Transformer T100"
Hier heb ik inderdaad ook erg veel last van. Maar ik merk ook dat de accuduur voorspelling erg wispelturig is. Ik zie vaak 6u en 30 min (100%) resterend, maar er wil bij hetzelfde percentage ook wel eens 7, 8 of 9u staan.

Bij Windows 8.1 stond er eigenlijk altijd +/- 9u (bij 100%).

De T100 is voor zover ik gemerkt heb ook het enige apparaat die ik geupgrade heb naar Windows 10, waarvan de accuduur giga is terug gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
rens-br schreef op woensdag 09 december 2015 @ 11:43:
[...]

Heb je wel ingesteld dat hij automatisch moet switchen? Je kan dit vinden bij Instellingen -> Systeem -> Tabletmodus -> 'Als dit apparaat de tabletmodus automatisch in-of uitschakelt'

Ik heb daar de optie 'Mij nooit vragen en altijd overschakelen' aan staan, maar las in dit topic dat andere opties soms ook (lees wel) werken.

[...]
Ja, heb ik ook al mee zitten spelen. Tot zover geen resultaat :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Bart_GR schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:00:
[...]
Weet je zeker dat je de juiste bios versie hebt geflasht en daarmee weet je ook zeker dat je een TA hebt en geen TAM of TAF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_GR
  • Niet online
BIOS flash utility checkt zelf ook welke versie de machine heeft, en gaf aan dat het de T100TA was.
Ik zal vanavond voor de zekerheid nogmaals chekken op het stickertje aan de onderkant; bedankt voor de tip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Bart_GR schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:19:
BIOS flash utility checkt zelf ook welke versie de machine heeft, en gaf aan dat het de T100TA was.
Ik zal vanavond voor de zekerheid nogmaals chekken op het stickertje aan de onderkant; bedankt voor de tip :-)
Ah ok. Dat wist ik niet. Ik heb de bios vanuit de bios zelf geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
Bart_GR schreef op woensdag 09 december 2015 @ 12:00:
[...]

Exact hetzelfde probleem en nog geen oplossing gevonden helaas.
Hopen dat een volgende update (als die ooit weer komt) van BIOS het fixt.
Jammer, maar ik kan er verder prima mee leven ;)

edit: Ik heb wel de allereerste versie van de Transformer ( iets meer dan 2 jaar oud), miss heeft het daar iets mee te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjurm op 09-12-2015 16:29 ]

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Sjurm schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:24:
[...]
edit: Ik heb wel de allereerste versie van de Transformer ( iets meer dan 2 jaar oud), miss heeft het daar iets mee te maken.
Kan me weinig voorstellen eigenlijk. Ik heb vandaag een andere T100 voorzien van Windows 10 + de benodigde bios update en dit werkte meteen. Dit was ook een van de eerste modellen. Als ik me niet vergis deze: pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK002H Zwart

Bios update wel gedaan via de bios zelf en niet via de Flash tool. Misschien zit daar verschil in?

--

Heb de bovenstaande T100 trouwens voorzien van een clean install. Dit was net iets ingewikkelder als een upgrade.
1. Windows 10 installeren via de Tool (activeert automatisch)
2. ATK Package, SOC package installeren en touchpad (die laatste was bij mij al geïnstalleerd)
3. Bios Upgrade
4. Office downloaden en installeren.

De SOC package hoef je niet te installeren bij een upgrade. Bij een clean install is dat zeer aan te raden. Mijn touchscreen, microfoon, webcam, G sensor deden het allemaal niet voor de installatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 373526

Heb hetzelfde probleem op mijn T100TA, eerste serie. Bios 314 draait, bij keyboard aan/afdokken klinkt het Windows USB-geluidje, maar er wordt niet geschakeld tussen tablet of desktop. De settings onder System/Tablet staan correct.

[update] Deinstalleer ook nog de oude ATK-drivers en installeer de nieuwe. Dan werkt het!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 373526 op 17-12-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand ook een goede/mooie case voor de T100 tablet? Ik gebruik nl. alleen het scherm-gedeelte en niet het keyboard (omdat batterij daarmee leegloopt). Zonder keyboard vind ik hem alleen wel wat fragiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Anoniem: 373526 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:17:
Heb hetzelfde probleem op mijn T100TA, eerste serie. Bios 314 draait, bij keyboard aan/afdokken klinkt het Windows USB-geluidje, maar er wordt niet geschakeld tussen tablet of desktop. De settings onder System/Tablet staan correct.

[update] Deinstalleer ook nog de oude ATK-drivers en installeer de nieuwe. Dan werkt het!
Super! Dat lost het inderdaad op.

[ Voor 34% gewijzigd door roffeltjes op 21-12-2015 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
Anoniem: 373526 schreef op donderdag 17 december 2015 @ 10:17:

Yess, hij werkt nu d:)b

Best wel gek, want het is ATK package VER100038, terwijl die van een oudere datum VER100039 heet. Ik had die nummer 39 wel geprobeerd, omdat ik dat dat de nieuwste was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Trouwens, die crashende (hangende) systeem settings is na de laatste windows update ook verholpen. Dat was niet specifiek gerelateerd aan dit model, hadden meer mensen last van.

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Ik heb zojuist een finke Windows 10 update gedaan. Alles prima maar ik heb geen muis meer via mijn touchpad. Als ik de laatste driver van de asus website probeer te installeren, dan stopt de installatie omdat ik up to date ben....

Wat kan dit zijn?

Had dit probleem niet bij de upgrade van windows 8 naar 10.....

• Sjurm
  • Nu online
polpol schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:14:
Ik heb zojuist een finke Windows 10 update gedaan. Alles prima maar ik heb geen muis meer via mijn touchpad. Als ik de laatste driver van de asus website probeer te installeren, dan stopt de installatie omdat ik up to date ben....

Wat kan dit zijn?

Had dit probleem niet bij de upgrade van windows 8 naar 10.....
Dit was bij mij opgelost na enkele keren opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

polpol schreef op donderdag 24 december 2015 @ 23:14:

Wat kan dit zijn?
Je kan proberen je oude drivers te verwijderen (mits geïnstalleerd) en daarna de nieuwe te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polpol
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09-2023
Apart... ik heb smart gesture verwijderd, niks geïnstalleerd, opnieuw opgestart en hij doet het weer?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
polpol schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:08:
Apart... ik heb smart gesture verwijderd, niks geïnstalleerd, opnieuw opgestart en hij doet het weer?!
Doen de Smart Gestures het ook echt? Of alleen de touchpad? Bij mij deed toen alleen de muis het gewoon weer, maar twee vinger scrollen e.d. niet. Maar waarschijnlijk moet ik ook gewoon de drivers daarvoor opnieuw installeren, al gebruik ik de smart gestures verder niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

polpol schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 11:08:
Het kan ook zijn dat de drivers opnieuw geïnstalleerd zijn door Windows zelf. Deze werden bij mij in ieder geval automatisch geïnstalleerd door Windows 10 bij een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste, Ik heb nu al een maand of 8 mijn tablet, maar helaas is er gisteren een grote barst in mijn tablet gekomen en ook het touchscreen werkt niet. Ik heb de tablet altijd in een hoes, de tablet is ook niet gevallen, er zijn geen gevaarlijke dingen mee gebeurd, maar na het gebruik van de dock zit er toch een barst in.

Na wat te hebben gegoogeled blijk ik niet de enige te zijn met dit probleem. De meeste fora hebben het over de t300 (android variant), toch ben ik van plan terug naar de BCC te gaan (hier is de tab aangeschaft) om toch iets te kunnen fixen. Ik ben zowiezo niet van plan de tablet te laten opsturen, aangezien Asus het leuk vind om hier flinke kosten voor te rekenen.

Heeft iemand anders dit probleem ook (gehad?), hoe hebben jullie het aangepakt? Wat was de uitkomst?

In ieder geval alvast bedankt mede Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roffeltjes
Dat soort schade zal in 99.99% van de gevallen niet onder garantie vallen. Scherm breuk komt door spanning/impact, het zal niet uit zichzelf barsten. In dit geval is er ook geen sprake van een algemene constructiefout want dan waren er veel meer klachten.

En dat je ermee om bent gegaan als een porseleinen kopje is niet te verifieren, dus dat gaat niet meewegen.

Mijn inschatting?: Ding is total-loss, vervangen van het scherm zal niet economisch rendabel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Avatar_Aang schreef op maandag 28 december 2015 @ 12:57:
er zijn gevaarlijke dingen mee gebeurd, maar na het gebruik van de dock zit er toch een barst in.
Zijn er nu wel of geen gevaarlijke dingen mee gebeurd? :P
De meeste fora hebben het over de t300 (android variant), toch ben ik van plan terug naar de BCC te gaan (hier is de tab aangeschaft) om toch iets te kunnen fixen. Ik ben zowiezo niet van plan de tablet te laten opsturen, aangezien Asus het leuk vind om hier flinke kosten voor te rekenen.
De T300 is een hele andere tablet, dus helaas kun je die niet gebruiken als vergelijk. (en is overigens ook geen android variant) Terug naar de BCC kun je altijd gaan, maar ik ben bang dat deze zullen zeggen dat je pech hebt en gewoon zelf de reparatiekosten moet betalen. Ben het dus met roffeltjes eens.

Hoelang heb je het ding al? Binnen 6 maanden moet de BCC bewijzen dat jij dat ding gesloopt hebt, als het apparaat nog helemaal gaaf is, valt dit natuurlijk niet te bewijzen. Dus heb je wellicht 'geluk'.

Na 6 maanden moet jij bewijzen dat hij niet gevallen is, dit kun je niet. Dus heb je waarschijnlijk pech.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 06-01-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-06 20:46
Heb je een goede inboedelverzekering? In sommige gevallen wordt dit soort schade door die verzekering gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik heb sinds kort weer mijn tablet terug, ik neem aan dat continuüm al werkt met deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Berlinetta schreef op maandag 18 januari 2016 @ 23:10:
Ik heb sinds kort weer mijn tablet terug, ik neem aan dat continuüm al werkt met deze tablet?
Ja zeker! Zoals al een aantal keer gemeld is werkt dit bij de meeste prima. Je moet daarvoor de bios updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik kan mijn tablet weer terug sturen, de ESC en de Pijltjestoetsen werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[edit]

[ Voor 96% gewijzigd door Palomar op 20-01-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
[edit] never mind

[ Voor 92% gewijzigd door Palomar op 20-01-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het touchscreen van mijn T100 is gisteren (zonder duidelijke oorzaak, niet gevallen iig) gebarsten. Het scherm doet het nog prima, maar het touch-gedeelte gaat nu willekeurig input op het scherm geven.

Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van het touchscreen van de T100? Zou ik dat bij een willekeurig telefoonrepair-bedrijfje kunnen laten doen? Of is het 'rocket science' en kan ik hem beter opsturen naar een gespecialiseerd bedrijf? ;)

(afhankelijk van de kosten besluit ik nog of ik het laat doen of een nieuw tablet koop...)

[edit] Als ik dit topic doorzoek lees ik best wat mensen die ook door onverklaarbare reden een barst erin hebben. Je zou haast denken aan een productiefout. Al valt zoiets natuurlijk nooit te bewijzen.

[ Voor 18% gewijzigd door Palomar op 20-01-2016 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-06 14:59
Palomar schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:40:
Het touchscreen van mijn T100 is gisteren (zonder duidelijke oorzaak, niet gevallen iig) gebarsten. Het scherm doet het nog prima, maar het touch-gedeelte gaat nu willekeurig input op het scherm geven.

Heeft iemand ervaring met het laten vervangen van het touchscreen van de T100? Zou ik dat bij een willekeurig telefoonrepair-bedrijfje kunnen laten doen? Of is het 'rocket science' en kan ik hem beter opsturen naar een gespecialiseerd bedrijf? ;)

(afhankelijk van de kosten besluit ik nog of ik het laat doen of een nieuw tablet koop...)

[edit] Als ik dit topic doorzoek lees ik best wat mensen die ook door onverklaarbare reden een barst erin hebben. Je zou haast denken aan een productiefout. Al valt zoiets natuurlijk nooit te bewijzen.
Een gebarsten/gebroken scherm komt in de meeste gevallen niet door een onverklaarbare reden. Het scherm kan namelijk al zo goed als niet onder druk klem zitten in een kunstof behuizing. Tevens beschikken de schermen van de T100/T200/T300 niet over een extra beschermlaag zoals Gorilla Glass en zijn het behoorlijk grote lappen glas.
Vaak komt een schone barst door druk op het glas/display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
MartijnAbel schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:49:
[...]

Een gebarsten/gebroken scherm komt in de meeste gevallen niet door een onverklaarbare reden. Het scherm kan namelijk al zo goed als niet onder druk klem zitten in een kunstof behuizing. Tevens beschikken de schermen van de T100/T200/T300 niet over een extra beschermlaag zoals Gorilla Glass en zijn het behoorlijk grote lappen glas.
Ik heb helemaal geen barst in het scherm gehad.
Ik gebruik mijn tablet 9/10 in laptop modus en mijn toetsenbord heeft weer eens problemen... De tablet zelf werkt perfect
Ben van plan om een kleine laptop aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Palomar schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 16:40:

Ik zit te denken om mijn tablet weg te doen.
Met twee opladers.
Maar ik wacht even af, wat het reparatie team er mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Berlinetta schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 07:06:
[...]

Ik heb helemaal geen barst in het scherm gehad.
Ik gebruik mijn tablet 9/10 in laptop modus en mijn toetsenbord heeft weer eens problemen... De tablet zelf werkt perfect
Ben van plan om een kleine laptop aan te schaffen.
Wel even lezen op wie ik reageer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
MartijnAbel schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 18:49:
[...]

Er zal vast een trigger zijn geweest, maar ik heb geen idee wat. Als ie gewoon hard op de grond was gekletterd had ik er vrede mee gehad dat het scherm kapot is. Nu is het een beetje vreemd ;)

Overigens vandaag wat zaken rondgebeld of het te repareren is. Meeste zaken repareren geen Asus tablets. Een zaak wilde het wel proberen, maar dan moesten ze eerst weten welk type touchscreen erin zit (de T100 is kennelijk geleverd met verschillende soorten touchscreens). In die van mij bleek helaas een touchscreen te zitten dat niet leverbaar is :(

Neig dan toch maar naar een nieuwe tablet kopen. Ik koop niet weer een T100, maar erg veel alternatieven met windows 10 zijn er ook niet. Overweeg daarom de veel duurdere Microsoft Surface 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20

P_Tingen

omdat het KAN

De T100 van mijn dochter laadt erg langzaam op. Heeft een van jullie ook ervaring met zwaardere opladers? Momenteel gebruikt ze een 2A oplader, maar de tablet is 's morgens net aan vol genoeg.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
P_Tingen schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:02:
De T100 van mijn dochter laadt erg langzaam op. Heeft een van jullie ook ervaring met zwaardere opladers? Momenteel gebruikt ze een 2A oplader, maar de tablet is 's morgens net aan vol genoeg.
Heeft zo ongeveer elke T100 last van. Toevallig al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Nu online
Mijn tablet doet er ongeveer 4,5 uur over om volledig op te laden, wat ik inderdaad aardig lang vind. Maar hij heeft er dus geen hele nacht voor nodig. Ik gebruik de meegeleverde 2A kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ook al eens geprobeerd om hem op te laden zonder de keyboarddock aangesloten? In die van mij zit iig een dikke lekstroom, waardoor hij met keyboard in standby snel leegloopt en tevens langzaam oplaadt.

Zonder keyboard laadt hij veel sneller op. Zelfs met een gewone telefoonoplader.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 07-02-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Wat erg kan helpen is zoiets Dit heb ik op @eBay gevonden http://r.ebay.com/iotJLZ via @eBay

dan kan je kijken wat je kabel echt doorlaat en je zal verbaasd zijn hoeveel kabels niet meer dan 0,6A kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
franssie schreef op zondag 07 februari 2016 @ 12:40:
Wat erg kan helpen is zoiets Dit heb ik op @eBay gevonden http://r.ebay.com/iotJLZ via @eBay

dan kan je kijken wat je kabel echt doorlaat en je zal verbaasd zijn hoeveel kabels niet meer dan 0,6A kunnen verwerken.
Klopt, vandaar dat ik aangaf om eens een andere kabel te proberen :P Zit echt een mega verschil in soms.

[ Voor 0% gewijzigd door MartijnAbel op 07-02-2016 13:29 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

MartijnAbel schreef op zondag 07 februari 2016 @ 13:02:
[...]

Klopt, vandaar dat ik aangaf om eens een andere kabel te proberen :P Zit echt een mega verschil in soms.
Het was ook in aanvulling op jouw post meer :P Want niet elke andere kabel gaat beter - echt heel veel kabels presteren slecht en als je dan je originele kwijt bent krijg je dit inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:20

P_Tingen

omdat het KAN

Thanks voor de tips, ik zal eens doorgeven dat ze zonder keyboard moet proberen. Die charger doctor ziet er wel grappig uit. Is er nog een andere manier om erachter te komen? Ik neem aan door gewoon domweg te testen....

Hoeveel Ampere kan de T100 aan? Kan die overweg met een 3A oplader of meer? Wat is het maximum wat hij gebruikt tijdens opladen?

[ Voor 23% gewijzigd door P_Tingen op 07-02-2016 14:20 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
P_Tingen schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:19:
Thanks voor de tips, ik zal eens doorgeven dat ze zonder keyboard moet proberen. Die charger doctor ziet er wel grappig uit. Is er nog een andere manier om erachter te komen? Ik neem aan door gewoon domweg te testen....

Hoeveel Ampere kan de T100 aan? Kan die overweg met een 3A oplader of meer? Wat is het maximum wat hij gebruikt tijdens opladen?
Max 2A voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
P_Tingen schreef op zondag 07 februari 2016 @ 11:02:
Blijkbaar gebruik je niet de meegeleverde lader, die afhankelijk van het model 2A of 3A levert.

Er zijn bestaan meerdere standaarden voor het detecteren van de maximum laadstroom. Met een niet compatibel lader neemt de T100 maar een standaard 0.5A op, het maximum van een gewone usb poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

P_Tingen schreef op zondag 07 februari 2016 @ 14:19:
Voor zover ik weet is het maximaal 3A bij alle modellen. (De versies met HDD worden geleverd met een 3A lader en de versies zonder HDD worden geleverd met een 2A versie). Maar beide laders werken op beide toestellen.

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-06 12:41
Ik zit eraan te denken om deze versie van dit apparaat te kopen:

pricewatch: Asus Transformer Book T100TAM-BING-DK013B

Als ik het goed zie, is dit de nieuwste versie van de t100 met de nieuwe bay trail cpu. Zelfs de 500gb zit erbij voor minder dan 300 euro. Enige catch die ik zie is dat je windows with bing erbij krijgt in plaats van een normale kale windows. Zijn er hier grote nadelen aan verbonden? Goeie deal nog anno 2016?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rezk schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 11:42:
Enige catch die ik zie is dat je windows with bing erbij krijgt in plaats van een normale kale windows. Zijn er hier grote nadelen aan verbonden? Goeie deal nog anno 2016?
Voor dat geld is het echt een grote GO! De prijs is erg scherp, al zeg ik het zelf. Alleen het (formaat) flashgeheugen staat niet vermeld bij deze versie. Kan me niet voorstellen dat de 500GB hdd in de tablet zelf zit. Volgens de specificaties op de Asus website wordt de TAM geleverd met de volgende configuraties:
32GB
64GB
32GB With 500 GB HDD
64GB With 500 GB HDD
Er zal dus 32 of 64GB flash opslag in zitten. Volgens kieskeurig en de Media Markt is dit de versie met 32GB. 32GB is opzich genoeg, maar je kan bij veel applicaties en bestanden al snel in de problemen kunnen komen. Ik heb de 64GB versie en dit is goed genoeg. Aan jou de keus of 32GB flash genoeg is.

Verder staat er inderdaad de Windows Bing op, hier merk je niks van. Er staan wat dingen ingesteld op Bing, maar dat is eenvoudig te verwijderen.

Je zou ook kunnen upgraden naar Windows 10 en daarna een clean install kunnen doen, je weet dan zeker dat alles weg is.

De nadelen die ik na 1.5 jaar heb ondervonden is het weinig ram en de wat trage processor. Ik gebruik het ding vaak in combinatie met een groot scherm en muis en toetsenbord, hierbij open ik altijd veel applicaties tegelijkertijd en dan wil het nog wel eens traag worden. Maar gebruik je het apparaat primair als tablet, werkt ie perfect!

Waar wil jij de T100 voor gaan gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door rens-br op 11-02-2016 12:22 . Reden: Nazoeken geheugen ]

• Reksho
rens-br schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 12:18:
Waar wil jij de T100 voor gaan gebruiken?
Bedankt voor je bericht. Het is vooral ter vervanging van mijn Asus tf300t tablet. Ik gebruik die voornamelijk voor films en tekstverwerking. De 16:9 bij dit apparaat spreekt me heel erg aan voor de films en de meegeleverde keyboard met windows lijkt me geweldig voor tekstverwerking. Ik zag ook dat lichte games mogelijk zijn hierop dus wellicht dat wat Steam games ook leuk zou zijn.

Enige waar ik over twijfel is dat ik berichten zag dat de 500gb versie meer battery drain heeft. Als dat zo is neig ik toch meer naar de 64gb te kijken. Ik kan dan genoegen nemen met een sd kaart.

Is de kleine ram en mobiele processor echt problematisch in het dagelijks gebruik met windows 10?

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rezk schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:15:
[...]

Bedankt voor je bericht. Het is vooral ter vervanging van mijn Asus tf300t tablet. Ik gebruik die voornamelijk voor films en tekstverwerking. De 16:9 bij dit apparaat spreekt me heel erg aan voor de films en de meegeleverde keyboard met windows lijkt me geweldig voor tekstverwerking. Ik zag ook dat lichte games mogelijk zijn hierop dus wellicht dat wat Steam games ook leuk zou zijn.

Enige waar ik over twijfel is dat ik berichten zag dat de 500gb versie meer battery drain heeft. Als dat zo is neig ik toch meer naar de 64gb te kijken. Ik kan dan genoegen nemen met een sd kaart.

Is de kleine ram en mobiele processor echt problematisch in het dagelijks gebruik met windows 10?
Voor de toepassingen waar jij het apparaat voor wil gebruiken is het weinige ram en processor echt geen probleem. Voor filmpjes kijken, e-mailen, internetten en wat kleine spelletjes doen is de T100 zeer geschikt en je zal ook veel plezier hebben van je aankoop!

Ik heb zelf de versie met 64GB en 500GB en accuduur is prima. De accuduur schommelt een beetje tussen de 6 en 11 uur.

Ik loop meer tegen de limieten aan tijdens websites bijwerken, photoshoppen, youtube luisteren, downloaden en foto's uploaden tegelijkertijd. Stuk meer dan waar het apparaat eigenlijk voor bedoeld is.

• Reksho
rens-br schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Voor de toepassingen waar jij het apparaat voor wil gebruiken is het weinige ram en processor echt geen probleem. Voor filmpjes kijken, e-mailen, internetten en wat kleine spelletjes doen is de T100 zeer geschikt en je zal ook veel plezier hebben van je aankoop!

Ik heb zelf de versie met 64GB en 500GB en accuduur is prima. De accuduur schommelt een beetje tussen de 6 en 11 uur.

Ik loop meer tegen de limieten aan tijdens websites bijwerken, photoshoppen, youtube luisteren, downloaden en foto's uploaden tegelijkertijd. Stuk meer dan waar het apparaat eigenlijk voor bedoeld is.
Klinkt goed. Ik begreep dat de HDD versie een harde schijf bevat die fysiek aan het draaien is en daardoor de batterijduur (begrijpelijk) minder is. Maar als het minimaal 6 uur haalt en het niet eens duurder is dan de schijfloze versie, kan ik er net zo goed voor gaan lijkt me. Ik hoop alleen dat Asus niet ineens met een nieuwe versie komt van dit apparaat aangezien deze technisch alweer uit 2014 stamt.

Bedankt voor je hulp!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rezk schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:02:
[...]

Klinkt goed. Ik begreep dat de HDD versie een harde schijf bevat die fysiek aan het draaien is en daardoor de batterijduur (begrijpelijk) minder is. Maar als het minimaal 6 uur haalt en het niet eens duurder is dan de schijfloze versie, kan ik er net zo goed voor gaan lijkt me. Ik hoop alleen dat Asus niet ineens met een nieuwe versie komt van dit apparaat aangezien deze technisch alweer uit 2014 stamt.

Bedankt voor je hulp!
Graag gedaan!

De HDD versie heeft een harde schijf in het dock zitten en die draait inderdaad. (Vrij logisch voor een harde schijf). Dat het meer energie verbruikt is ook logisch, want een harde schijf draait nou eenmaal niet op lucht. Volgens de pricewatch verbruikt een 2.5" harde schijf zo'n 1,4W. In de praktijk merk je daar niet veel van, de harde schijf wordt niet volledig belast en er zit een vrij agressieve sleep-mode op.

Verder is die 6 uur wanneer ik er veel mee bezig ben, in jou geval is 8 uur accutijd niet meer dan normaal. Ik verwacht niet dat ze ineens met een opvolger komen, komen ze daar dan toch mee zal die altijd 100 / 150 euro duurder zijn dan de versie die er nu is. Al met al. Kopen dat ding!

• Reksho
rens-br schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 15:11:
[...]

Graag gedaan!

De HDD versie heeft een harde schijf in het dock zitten en die draait inderdaad. (Vrij logisch voor een harde schijf). Dat het meer energie verbruikt is ook logisch, want een harde schijf draait nou eenmaal niet op lucht. Volgens de pricewatch verbruikt een 2.5" harde schijf zo'n 1,4W. In de praktijk niet veel van, de harde schijf wordt niet volledig belast en er zit een vrij agressieve sleep-mode op.

Verder is die 6 uur wanneer ik er veel mee bezig ben, in jou geval is 8 uur accutijd niet meer dan normaal. Ik verwacht niet dat ze ineens met een opvolger komen, komen ze daar dan toch mee zal die altijd 100 / 150 euro duurder zijn dan de versie die er nu is. Al met al. Kopen dat ding!
Inderdaad. Ik zag trouwens dat de t100HA versie wel de nieuwe cherry trail atom cpu heeft en de t100TA jammer genoeg niet. Moest de HA versie geen 16:10 ratio hebben dan zou ik voor die gaan aangezien de prijzen nagenoeg gelijk zijn. Afijn, je kan niet alles hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rezk schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:09:
[...]

Inderdaad. Ik zag trouwens dat de t100HA versie wel de nieuwe cherry trail atom cpu heeft en de t100TA jammer genoeg niet. Moest de HA versie geen 16:10 ratio hebben dan zou ik voor die gaan aangezien de prijzen nagenoeg gelijk zijn. Afijn, je kan niet alles hebben!
Er zitten wel meer verschillen tussen de huidige T100TA(M) en de nieuwe T100HA:
  • Aluminium behuizing
  • USB-C
  • Back-camera
  • USB-2.0 aansluiting in dock (ipv. 3.0)
  • Lagere resolutie (1280x800 tegenover 1366x768)
  • Nog geen mogelijkheid tot HDD in dock
  • Maximaal 32GB opslag (64GB nog niet beschikbaar)
  • Windows 10 Home ipv. Windows 8.1 Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Ben ervoor gegaan en heb de T100TAM 32gb versie gekocht zonder hdd. Ik heb nog een aantal micro-sd kaarten en usb-sticks liggen dus qua opslag zal het geen probleem zijn. De betere batterijduur, absolute stilte en slanker design vind ik net wat belangrijker dan die 500gb.

Ik begrijp dat de sd-kaart lezer in de t100 zo rond usb 2.0 snelheden zijn. Zou het dan beter zijn om games en programma's op een usb 3.0 stick te installeren? Ik ben van plan zo'n ultrakleine usb-stick te gebruiken en die te allen tijden in de dock te laten zitten. Zou dat eventueel problemen geven met batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rezk schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:10:
Ben ervoor gegaan en heb de T100TAM 32gb versie gekocht zonder hdd. Ik heb nog een aantal micro-sd kaarten en usb-sticks liggen dus qua opslag zal het geen probleem zijn. De betere batterijduur, absolute stilte en slanker design vind ik net wat belangrijker dan die 500gb.
Ieder zijn voorkeur. Ik heb liever die 500GB ;)
Ik begrijp dat de sd-kaart lezer in de t100 zo rond usb 2.0 snelheden zijn. Zou het dan beter zijn om games en programma's op een usb 3.0 stick te installeren?
Als de SD kaart inderdaad 2.0 snelheden heeft, dan is het uiteraard sneller om het op een USB-stick te zetten. Hou er dan alleen wel rekening mee, als je het dock loskoppelt dat je programma's niet meer beschikbaar zijn.
Zou dat eventueel problemen geven met batterijduur?
De batterijduur is natuurlijk korter, je usb-stick verbruikt ook gewoon energie. Dit zal echter heel erg weinig zijn, dus weinig interesseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
rens-br schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:29:
[...]

Ieder zijn voorkeur. Ik heb liever die 500GB ;)

[...]

Als de SD kaart inderdaad 2.0 snelheden heeft, dan is het uiteraard sneller om het op een USB-stick te zetten. Hou er dan alleen wel rekening mee, als je het dock loskoppelt dat je programma's niet meer beschikbaar zijn.

[...]

De batterijduur is natuurlijk korter, je usb-stick verbruikt ook gewoon energie. Dit zal echter heel erg weinig zijn, dus weinig interesseren.
toon volledige bericht
Naja en die 40 euro zonder hdd is mooi meegenomen omdat ik toch al opslag heb rondliggen. :9
Heel erg bedankt voor je hulp, ik ga mijn T100 eens mooi uitpakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Laatst online: 13:43

KrazyJay

Rezk schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:41:
[...]

Naja en die 40 euro zonder hdd is mooi meegenomen omdat ik toch al opslag heb rondliggen. :9
Heel erg bedankt voor je hulp, ik ga mijn T100 eens mooi uitpakken!
Ik heb de TAM ook. Een erg leuk ding, maar een beetje top-heavy... Een beetje laat, maar ik heb vanwege het geluid dat er af kwam de harde schijf in het dock vervangen door een SSD (heb de 64+500GB). Dan is dat ding ook doodstil en kan het beter tegen schokken.

Ik zou voor extra opslag een micro-sd aanraden, vooral voor data (en eventueel simpele games, want veel kan er toch niet mee gespeeld worden). USB steekt uit, zowel in het dock (USB3) als die MicroUSB2 in het display. Plus je kan ze makkelijker opbergen dan USB-sticks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rezk schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:41:
Heel erg bedankt voor je hulp, ik ga mijn T100TAM eens mooi uitpakken!
Veel plezier ermee!

Als je van plan bent er Windows 10 op te zetten. Vergeet dan de bios niet te upgraden en het nieuwe ATK package te installeren. Ik kan in ieder geval ten zeerste aanraden om te doen!
KrazyJay schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:48:
[...]
Een erg leuk ding, maar een beetje top-heavy... Een beetje laat, maar ik heb vanwege het geluid dat er af kwam de harde schijf in het dock vervangen door een SSD (heb de 64+500GB). Dan is dat ding ook doodstil en kan het beter tegen schokken.
Had je echt zo'n last van het geluid van de HDD? Ik hoor dat geluid wel, maar het is echt minimaal. Wat bedoel je trouwens met top-heavy?

[ Voor 35% gewijzigd door rens-br op 17-02-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

rens-br schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:49:
[...]

Had je echt zo'n last van het geluid van de HDD? Ik hoor dat geluid wel, maar het is echt minimaal. Wat bedoel je trouwens met top-heavy?
Ik vond het storend genoeg om er iets aan te willen doen, los van de vibraties. Plus, bij vervoer en verre reizen is een HDD niet optimaal wegens de schokken en zo. Daarom wilde ik er een SSD inzetten, maar de ruimte an sich kan ik goed gebruiken. Films kijken op reis bijvoorbeeld.

Let op bij de upgrade naar Windows 10, dat jouw compacte installatie van W8(.1) verloren gaat, omdat dit dan een normale installatie wordt. Mocht je de tablet via het internet gekocht hebben, zou ik je haast nog aan willen raden de 64GB-versie te halen. Dan heb je ook geen geklooi met Micro-SD-kaartjes of USB-sticks als je je Windows wilt upgraden.

[ Voor 24% gewijzigd door KrazyJay op 17-02-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

KrazyJay schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:18:
[...]
Ik vond het storend genoeg om er iets aan te willen doen, los van de vibraties. Plus, bij vervoer en verre reizen is een HDD niet optimaal wegens de schokken en zo. Daarom wilde ik er een SSD inzetten, maar de ruimte an sich kan ik goed gebruiken. Films kijken op reis bijvoorbeeld.
Ah okay. Goed punt! Wat voor SSD heb je er nu in gezet? Formaat bedoel ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Daar gaan gewoon 2.5" SSDs in, net als in laptops. 15 minuutjes werk :)

Let wel op dat je die schijf niet kunt aanspreken als je je toetsenbord loshaalt. Ik heb zelf de Crucial MX200 gehaald, vanwege het feit dat je geen data verliest (theorie) als je per ongeluk het dock los haalt vanwege de caps.

Wel zou ik eerder een 64GB zou halen dan een 32GB+500GB in het dock, omdat je die 32GB nooit gaat kunnen upgraden. Ideaal = 64GB+500GB, natuurlijk, en dan de HDD vervangen voor een SSD.

[ Voor 83% gewijzigd door KrazyJay op 17-02-2016 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
KrazyJay schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:48:
Ik zou voor extra opslag een micro-sd aanraden, vooral voor data (en eventueel simpele games, want veel kan er toch niet mee gespeeld worden).
http://www.transformerfor...-playable-games-t100.html

Lijkt me toch wel een aardig lijstje games dat gespeeld kan worden. Dingen zoals Team Fortress 2 of Portal werken zelfs heel goed en zwaardere games kunnen met wat tweaks speelbaar gemaakt worden. Zelfs Fallout 3 is op dat ding te spelen. :9~ Vandaar mijn vraag over de snelheden aangezien zulke games wellicht kunnen haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Ik zou dat wel met een korreltje zout nemen, of in ieder geval eerst zelf testen. De games die ik getest had voor mezelf vielen bar tegen, maar daar zijn die tabletjes niet voor gemaakt. Voor Office, Netflix, browsen, Remote Desktop werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
KrazyJay schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:26:
Ik zou dat wel met een korreltje zout nemen, of in ieder geval eerst zelf testen. De games die ik getest had voor mezelf vielen bar tegen, maar daar zijn die tabletjes niet voor gemaakt. Voor Office, Netflix, browsen, Remote Desktop werkt het perfect.
Nee, snap ik. Is ook niet mijn voornaamste focus, was gewoon leuk meegenomen. Ik kon de 64gb zonder hdd van de TAM versie nergens vinden (enkel met hdd) dus daarom ben ik voor de 32gb gegaan. Zou idd ook eerder voor de 64gb gaan moest ik hem gevonden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Als je dan toch de TAM neemt, wat echt wel een mooi ding is, dan is het gewicht van een SSD/HDD geen issue, wetende dat de bovenkant/tablet al zo zwaar is. Dat bedoelde ik trouwens ook met top-heavy, de tablet is zwaarder dan het toetsenbord, zeker door de metalen buitenkant van de TAM, dat juist een HDD/SSD wat contragewicht zou toevoegen zodat hij misschien wat minder snel omvalt/kantelt. :)

Edit: Ik ken deze tweaker niet, maar hier vind je de 64GB+500GB in V&A: http://tweakers.net/aanbo...-book-t100tam-dk001b.html Nieuw vind je ze ook in de PW.

Trouwens, de 32GB met HDD, is goedkoper dan de versie zonder? Dan zou je altijd nog de HDD er uit kunnen halen zodat je in de toekomst nog wel de HDD kan inbouwen. De versie zonder HDD is iets dunner waardoor je er later geen HDD of SSD meer in kunt proppen.

[ Voor 42% gewijzigd door KrazyJay op 17-02-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

KrazyJay schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:20:
Daar gaan gewoon 2.5" SSDs in, net als in laptops. 15 minuutjes werk :)
Ik bedoelde meer de hoeveelheid opslag. Niet zozeer het formaat van de HDD.
Let wel op dat je die schijf niet kunt aanspreken als je je toetsenbord loshaalt. Ik heb zelf de Crucial MX200 gehaald, vanwege het feit dat je geen data verliest (theorie) als je per ongeluk het dock los haalt vanwege de caps.
Hier zat ik net ook aan te denken. Goed dat je hierover nagedacht hebt!
KrazyJay schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:18:
[...]
Let op bij de upgrade naar Windows 10, dat jouw compacte installatie van W8(.1) verloren gaat, omdat dit dan een normale installatie wordt.
Bij mij werd de installatie alleen maar kleiner bij het upgraden naar Windows 10. Ik geloof dat dit zo'n 4 tot 6GB scheelde.
Mocht je de tablet via het internet gekocht hebben, zou ik je haast nog aan willen raden de 64GB-versie te halen. Dan heb je ook geen geklooi met Micro-SD-kaartjes of USB-sticks als je je Windows wilt upgraden.
Kan ik inderdaad ook aanraden. De 32GB versie voldoet eigenlijk alleen wanneer je de standaard programma's gebruikt, een aantal Store apps en wat Word documenten. Anders is het apparaat vrij vlug vol. Ik zie alleen wel dat de 64GB versie zonder HDD niet verkocht wordt, waardoor er meteen 80 euro bij komt.

Het is me trouwens een raadsel waarom Rezk niet voor de HDD versie heeft gekozen. De versie met en zonder HDD zijn net zo duur.
KrazyJay schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:33:
Als je dan toch de TAM neemt, wat echt wel een mooi ding is, dan is het gewicht van een SSD/HDD geen issue, wetende dat de bovenkant/tablet al zo zwaar is. Dat bedoelde ik trouwens ook met top-heavy, de tablet is zwaarder dan het toetsenbord, zeker door de metalen buitenkant van de TAM, dat juist een HDD/SSD wat contragewicht zou toevoegen zodat hij misschien wat minder snel omvalt/kantelt.
Voor zover ik weet heeft de T100TAM een plastic behuizing, net zoals zijn broertje, de T100TA. Het dock met HDD is overigens 0,03g zwaarder dan de tablet en de versie zonder HDD is 0,05g lichter. Scheelt dus echt helemaal niks.
De versie zonder HDD is iets dunner waardoor je er later geen HDD of SSD meer in kunt proppen.
Bij die versie ontbreekt ook de hele aansluiting en ruimte.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 17-02-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

rens-br schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:39:
[...]

Ik bedoelde meer de hoeveelheid opslag. Niet zozeer het formaat van de HDD.

[...]
250GB, die is nog leuk geprijsd en heeft bepaalde SLC-eigenschappen wat ten goede komt aan de snelheid, als ik het me correct kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
Het is me trouwens een raadsel waarom Rezk niet voor de HDD versie heeft gekozen. De versie met en zonder HDD zijn net zo duur.
Nu wel! Ik had hem afgelopen weekend bij 4launch besteld voor 249 euro maar de prijs is nu stiekem verhoogd zie ik. 4launch heeft de versie zonder hdd niet eens meer in het assortiment staan dus heb het blijkbaar snel weten te graaien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rezk schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:42:
[...]
Nu wel! Ik had hem afgelopen weekend bij 4launch besteld voor 249 euro maar de prijs is nu stiekem verhoogd zie ik. 4launch heeft de versie zonder hdd niet eens meer in het assortiment staan dus heb het blijkbaar snel weten te graaien :D
Dan heb je geluk gehad. Je zal waarschijnlijk een van de laatste hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick-Jan
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:18

Rick-Jan

always connected

Voor zover ik weet heeft de T100TAM een plastic behuizing, net zoals zijn broertje, de T100TA. Het dock met HDD is overigens 0,03g zwaarder dan de tablet en de versie zonder HDD is 0,05g lichter. Scheelt dus echt helemaal niks.
De TAM heft een metalen behuizing. :)

You have two error checking devices installed in two sockets on your head. They are called eyes .

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Rick-Jan schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 21:36:
[...]
De TAM heeft een metalen behuizing. :)
Okay. Dat wist ik niet. Mooi dat ze dat veranderd hebben dan. Vond de plastic behuizing in de TA niet lelijk, maar metaal is natuurlijk veel strakker.

Vind het wel knap dat ze het gewicht nagenoeg gelijk hebben gehouden vergeleken met zijn voorganger:
TA:
Tablet: 0.55 kg
Dock: 0.52 kg
TAM:
Tablet: 0.57 kg
Dock: 0.52 kg

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 18-02-2016 07:19 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.