Voor de duidelijkheid. Ik heb het inderdaad over die smalle stripjes.
Als ik mijn tablet heb dichtgeklapt. Kan ik de deksel nu een graad of 2/3 op en neer draaien ten opzichte van het dock. Ik heb geen idee of dat komt, omdat de rubbers ontbreken ofniet. Maar het begon ongeveer rond dezelfde tijd.
roffeltjes schreef op zondag 20 september 2015 @ 13:12:
Het eerste wat na wat spelen wel opviel is dat deze geen "hidden" USB recovery partitie heeft, maar een 8gb recovery partitie op de Samsung EMC HDD. Aangezien ik na installatie van Office en een paar appjes voor de kids nog maar 9.5 gb vrij heb is het wel erg aantrekkelijk om de boel weg te kieperen en zelf de boel in te stellen.
Gezien de prijs die je ervoor betaald hebt, denk ik dat je de 32GB versie hebt. Klopt dit? Bij het 32GB model van de T100TA is de 8GB recovery een apart stuk
geheugen, welke niet te beschrijven is. Geen idee of dit ook zo is bij het TAM model.
Ik neem aan dat zelf een installatie maken met een officiele Win 8.1 USB stick zoals gewoonlijk een eitje is (drivers bij Asus oppikken), ik doe dit standaard bij alle laptopjes die voor de familie door mijn handen gaan, maar wellicht dat dat met deze iets lastiger is? Ik zie alleen wel "bitlocker"bij schijfbeheer en ik weet niet wat de consequenties zijn.
Als bitlocker aan staat wil eigenlijk zeggen dat de bestanden die erop staan alleen te lezen zijn nadat Windows gestart is. Of je moet de bestanden met een los programma unlocken (geen idee of dat gaat). Moet dus geen probleem opleveren bij een Clean install, gezien het feit je er toch alles afgooit.
Concrete vraag: kan ik via de USB stick van Microsoft de partities wegknikkeren en opnieuw beginnen zonder de recovery partitie? Dat ik dan alleen kan recoveren via USB zou me verder worst zijn.
Volgens een aantal berichten in dit topic moet een clean install gewoon mogelijk zijn. Let wel op dat je ook de standaard meegeleverde office eraf gooit en
die dus moet terug
zetten.
Tweede vraag, naast die 8gb die vrij komt uit de recovery partitie, pak je nog aardig wat winst uit de installatie zelf of is dat wishful thinking?
Hier durf ik helaas niks over te zeggen. Ik draai inmiddels Windows 10, geinstalleerd met een upgrade. En daar scheelde het toch wel een aantal GB.
[
Voor 57% gewijzigd door
rens-br op 21-09-2015 08:16
]