Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Privazer, http://privazer.com/, haalt meer weg dan CC en verwijdert bovendien alle oude Windowsupdate bestanden.

Ik heb een 64GB versie. Verkenner zegt dat die 49,1 groot is (waar is die andere 15GB gebleven?), waarvan 29 beschikbaar. Windows zelf neemt 9,5GB in beslag. Al mijn programmas staan op de emmc, waaronder Office.

Net een Privazerbeurt gedaan. Doe ik wekelijks. De totale grootte blijft 49,1, Windows 9,4 en op C is nu 29,5 beschikbaar.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-05 22:54
Marezathus schreef op maandag 06 april 2015 @ 10:43:
Ik heb een 64GB versie. Verkenner zegt dat die 49,1 groot is (waar is die andere 15GB gebleven?),
Als je even kijkt met disk management, dan zie je dat je schijf 58.13GB groot is, inclusief de 8GB rescue partitie en alle filesystem overhead. De rest is waarschijnlijk gereserveerd voor reserve sectoren en mapping tables van de eMMC.

Nog een tip:
C:\Windows\System32>dir /ahs c:\
 Volume in drive C is System
 Volume Serial Number is 3E9E-58F1

Directory of c:\

17-09-2014  23:03    <DIR>          $Recycle.Bin
15-10-2014  21:56    <DIR>          Boot
18-03-2014  09:59           398,356 bootmgr
18-06-2013  14:18                 1 BOOTNXT
22-08-2013  09:23    <JUNCTION>     Documents and Settings [C:\Users]
06-04-2015  05:47     1,621,651,456 hiberfil.sys
06-04-2015  05:47       805,306,368 pagefile.sys
06-04-2015  05:47        16,777,216 swapfile.sys
01-04-2015  20:38    <DIR>          System Volume Information
               5 File(s)  2,444,133,397 bytes
               4 Dir(s)  18,239,012,864 bytes free

C:\Windows\System32>

Er kan soms veel gereserveerd zijn voor swap (pagefile.sys, swapfile.sys) en die kan je verkleinen.
Hiberfil.sys is alleen nodig voor hibernate functie.
http://tekeye.biz/2014/hiberfil-sys-windows-8-1-delete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo allemaal

Mijn asus t100 heeft de laatste tijd kuren. Ik wil 'm liever niet wegbrengen ter reparatie (al kan dat via verzekering prima en kosteloos) helemaal weer personaliseren vind ik een ellende dus wil ik graag voorkomen.

Hij valt tegenwoordig constant uit, terwijl de batterij net onder de helft zit. Zodra ik m aan de lader heb gebeurt het niet meer. Maar owee als de batterij onder de helft komt dan kan ik er eigenlijk niet zonder lader meer mee werken. In het begin had ik dat nog niet door en bleef m maar opnieuw opstarten totdat die uiteindelijk helemaal van de leg was en ik niets meer kon (blauwe schermen etc)

Heeft er iemand oplossingen hiervoor of zal ik m toch weg moeten brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ik vermoed dat je een luie accu hebt. Dit kan soms gebeuren door vaak bijladen zonder hem helemaal leeg te laten lopen. Op een bepaald punt van de lading kan de accu net niet genoeg stroom leveren en dan schakelt de laptop uit. Als je voorbij dit luie punt ontlaadt dan doet de accu het vaak weer normaal, maar dat is lastig als de laptop zich uitschakelt..

In standby verbruikt de tablet toch wat stroom en dan is het verbruik misschien laag genoeg om de accu volledig te ontladen zonder dat hij uitvalt, dus gewoon in standby laten staan tot hij echt helemaal leeg is. Laadt hem dan weer op tot 100% voor je hem gebruikt.

Je kan het ook proberen vanuit de bios of het boot menu, dan zit Windows er niet tussen. Houdt het Volume-down knopje ingedrukt terwijl de tablet (re)boot en je komt in het boot menu. Laat hem zo staan tot hij leeg is.

Als dit helpt, doe het dan nog af en toe eens om de accu in goede conditie te houden.
Mocht het niet baten, dan vrees ik dat je een nieuwe accu nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54
Mijn t100 is kats vol.. 14gb windows, 2*4gb profiles (grootste deel chrome profile) en office (28gb beschikbaar).. Vrijwel niets geïnstalleerd, staan geen foto's, films of muziek op. Iemand tips om t op te ruimen? Of apps die de winsxs dir kleiner kunnen maken?

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 11-04-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
418O2 schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:52:
Iemand tips om t op te ruimen? Of apps die de winsxs dir kleiner kunnen maken?
Even de laatste paar pagina's lezen, er staan diverse tips in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Thanx Ploinck. Ga dat maar proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
Ploink schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 19:26:
Ik vermoed dat je een luie accu hebt. Dit kan soms gebeuren door vaak bijladen zonder hem helemaal leeg te laten lopen. Op een bepaald punt van de lading kan de accu net niet genoeg stroom leveren en dan schakelt de laptop uit. Als je voorbij dit luie punt ontlaadt dan doet de accu het vaak weer normaal, maar dat is lastig als de laptop zich uitschakelt..

In standby verbruikt de tablet toch wat stroom en dan is het verbruik misschien laag genoeg om de accu volledig te ontladen zonder dat hij uitvalt, dus gewoon in standby laten staan tot hij echt helemaal leeg is. Laadt hem dan weer op tot 100% voor je hem gebruikt.

Je kan het ook proberen vanuit de bios of het boot menu, dan zit Windows er niet tussen. Houdt het Volume-down knopje ingedrukt terwijl de tablet (re)boot en je komt in het boot menu. Laat hem zo staan tot hij leeg is.

Als dit helpt, doe het dan nog af en toe eens om de accu in goede conditie te houden.
Mocht het niet baten, dan vrees ik dat je een nieuwe accu nodig hebt.
Ik ga nu via het knopje proberen. Heb de tablet vorige week zaterdag voor t laatst opgeladen, ligt sinds vorige week dinsdag aan t toetsenbord maar is nog steeds niet leeg/uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb onlangs de Bose Soundlink III bluetooth speaker gekocht en als ik muziek via YouTube of Spotify via mijn pc wil afspelen, dan hapert het de hele tijd. Iemand hier ervaring mee en weet hoe je dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
vdvaxel schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:40:
Ik heb onlangs de Bose Soundlink III bluetooth speaker gekocht en als ik muziek via YouTube of Spotify via mijn pc wil afspelen, dan hapert het de hele tijd. Iemand hier ervaring mee en weet hoe je dit kan oplossen?
Probeer eens met de wifi uit, misschien zitten ze elkaar in de weg omdat wifi en BT beiden op 2.4GHz zitten.
Indien het dan wel goed gaat, probeer de "bluetooth collaboration" setting in device manager.
Afbeeldingslocatie: https://forums.lenovo.com/t5/image/serverpage/image-id/38806iC074B70C2844B072/image-size/original?v=mpbl-1&px=-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ploink schreef op dinsdag 28 april 2015 @ 19:59:
[...]

Probeer eens met de wifi uit, misschien zitten ze elkaar in de weg omdat wifi en BT beiden op 2.4GHz zitten.
Indien het dan wel goed gaat, probeer de "bluetooth collaboration" setting in device manager.
[afbeelding]
Ok, maar hoe ga ik zonder wifi YouTube of Spotify kunnen beluisteren? :p (ik heb geen Spotify Premium dus offline luisteren is ook uitgesloten)
EDIT: Ik heb jouw oplossing verkeerd begrepen denk ik, ik heb Bluetooth Collaboration nu aan staan en het werkt perfect! Bedankt! :)

[ Voor 9% gewijzigd door vdvaxel op 28-04-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Wifi uit was inderdaad alleen bedoeld als testje om te zien of dat het probleem was, of het uberhaupt zin had om te experimenteren met wifi settings.
Dat was het dus, mooi dat het werkt nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 18:52
Hoe zit dat eigenlijk met de Microsoft Office die voor geinstalleerd stond wanneer je upgrade naar windows 10 straks?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.oris
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-07 22:13
Hallo,
Een jaar geleden ben ik per ongeluk op m'n Asus gaan zitten... Het scherm was gebroken en het touchscreen deed het alleen nog maar in de rechter onder hoek. De tablet ben ik toen maar blijven gebruiken als minilaptop. Ik kwam er een maand geleden achter dat nieuwe digitizers wel goed leverbaar waren in Nederland (Vorig jaar kon de verzekering zelf niks vinden). Bij ReplaceDirect meteen een schermpje besteld en die dag erop al in huis. Nu zit het schermpje in m'n laptop, het monteren ging heel goed. Toen ik hem aanzette merkte km alleen dat het touchscreen helemaal niet meer deed.. Ik heb van alles proberen te zoeken in de tablet maar alles leek goed aangesloten. De tablet geeft zelf ook aan dat hij van een touchscreen is voorzien met 5 aanraakpunten. Kalibratie geprobeerd maar ook dat hielp niks.. Heeft een van jullie misschien de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 10:14
heeft al iemand de Windows 10 update melding (reservering) gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:11

franssie

Save the albatross

perco schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:51:
Nee, ik heb 'm gisteren ookeven helemaal naar fabrieksinstellingen terug gezet. Ik heb deel uitgemaakt van het W10 beta programma en ben er ook nog niet zeker van of ik dat wil, het is dat W7 geen touch goed onderteund.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
Bij Asus de vraag gesteld, hier de reactie
De T100 krijgt als het goed is ook de upgrade naar Windows 10.
We zijn er mee bezig om de notebooks en tranformerbook klaar te maken voor Windows 10.
De drivers en ondersteunende software word hard aan gewerkt door Asus om alles op tijd klaar te hebben.
Zodra deze klaar zijn kan de klant over naar Windows 10, Ik kan helaas nog niet aangeven wanneer deze klaar zijn.
Mijn advies is om onze ondersteunings pagina in de gaten te houden en word namelijk alles neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-07 17:59

Racing_Reporter

Contentmaker

Datzelfde zal dan ook wel gelden voor andere soortgelijke modellen? X205TA enzo?

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
perco schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:51:
Ja geloof meteen op de dag dat ze aankondigde dat Windows 10 te reserveren was.

Ik ben benieuwd hoe het upgrade proces gaat verlopen. Heb momenteel van de 64GB nog maar 4GB over. Lijkt me waarschijnlijk te weinig om fatsoenlijk te updaten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 19:49
Ik heb een upgrade gedaan van Windows 8 op de T100 naar eerste builds van Windows 10. Nu geüpgrade naar build 10240 van Windows 10.

Alles loopt heel vlot, geen enkel issue met drivers of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hoe zit het nou met windows 10 op de T100? Want op verschillende systemen heb ik dat reserveer-knopje al gezien, alleen op mijn T100, waarop alle windows updates geinstalleerd zijn krijg ik geen melding.

Zou het komen omdat er te weinig schijfruimte vrij is? (heb nog zo'n 9GB vrij en kan daar niet veel mee rvan maken). Is ook ergens te zien/testen of je systeem aan de eisen voldoet? Of kun je een clean install doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik heb die reserveer optie al op dag 1 gehad en gebruikt. Standaardmodelletje T100TA. Heb je WU volledig bijgewerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ik heb die optie ook nooit gezien. Misschien komt het omdat ik geen Microsoft account heb? Ik log altijd in met een local account.
Heeft W10 uberhaupt voordelen op de T100? Anders laat ik het gewoon zoals het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Bundin schreef op dinsdag 28 juli 2015 @ 18:30:
Ik heb die reserveer optie al op dag 1 gehad en gebruikt. Standaardmodelletje T100TA. Heb je WU volledig bijgewerkt?
Ik had van het weekend alle updates geinstalleerd totdat er geen meldingen meer waren van nieuwe updates. Nog steeds geen icoontje. Ik vond via internet dat update KB2976978 verantwoordelijk is voor het icoontje. Gecheckt in de update geschiedenis of deze geinstalleerd is en voor de zekerheid nog een keer aangeklikt (geen idee of dat helpt ;)). Daarna via systeemherstel de pc opnieuw op laten starten en nu staat het icoontje er wel.

Weet niet of mijn extra handelingen invloed hadden of dat het toeval was, maar het werkt nu iig :P Ben alleen benieuwd of het updaten ook gaat lukken met maar 8GB vrije schijfruimte........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
hmm heb hem geupgrade naar windows 10. Ik kon niet kiezen dat hij mijn bestanden zou bewaren en clean install was de enige optie voor mij. Ik dacht prima, kan geen kwaad om weer eens fris te beginnen MAAR waar kan ik nu nog mijn office 2013 key vinden?! Staat die nog ergens in windows verstopt of heb ik pech? : /

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Blijft Office dan ook behouden?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Neurd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:30:
hmm heb hem geupgrade naar windows 10. Ik kon niet kiezen dat hij mijn bestanden zou bewaren en clean install was de enige optie voor mij. Ik dacht prima, kan geen kwaad om weer eens fris te beginnen MAAR waar kan ik nu nog mijn office 2013 key vinden?! Staat die nog ergens in windows verstopt of heb ik pech? : /
In de originele doos van mijn T100 zit een oranje "Office Product License" kaart met een typische MS licentie stikker.

[ Voor 12% gewijzigd door Ploink op 29-07-2015 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Laatst online: 12:51
Ploink schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:46:
[...]

In de originele doos van mijn T100 zit een oranje "Office Product License" kaart met een typische MS licentie stikker.
Ik ga mijn huis eens op z'n kop zetten dan. Thnx

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Neurd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:56:
[...]

Als je inlogt met een live account dan wordt het gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-06 22:40
Hoe kom ik vredesnaam in de BIOS van mijn T100? Volgens de ASUS site drukken op F2 tijdens opstarten, maar F2, Shift F2 en FN F2 werken niet.

En de hieronder vermelde methode werkt ook niet:

"Een van de manieren om in BIOS te komen (en volgens mij ook de enige): Ga naar je Aan/Uit knop en klik hem aan,houd SHIFT ingedrukt en druk op Opnieuw opstarten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Ik heb mijn Asus T100 voorzien van de laatste updates van de ASUS site maar dat had ik beter niet kunnen doen. WIFI knalt er iedere keer uit. Herstarten sluit de T100 af maar Windows start niet mee op. Pas na talloze keren de aan en uit knop in te drukken start windows weer op.

Ik was al niet zo tevreden over dit ding en dacht na de updates beter af te zijn maar dit is helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:33
Ploink schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 20:46:
[...]

Zijn er meer mensen die hun T100 naar Windows 10 geupgraded hebben? Ik wil het wel misschien gaan doen, maar ik heb geen notificatie gekregen met de optie tot reserveren. Ik kan via zo'n tool het wel installeren, maar ik ben bang dat ik alles dan kwijtraak incl Office.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Toad schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 09:00:
Hoe kom ik vredesnaam in de BIOS van mijn T100? Volgens de ASUS site drukken op F2 tijdens opstarten, maar F2, Shift F2 en FN F2 werken niet.
Volume-down knopje op zijkant scherm ingedrukt houde terwijl je (re)boot.
Toad schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 10:02:
Pas na talloze keren de aan en uit knop in te drukken start windows weer op.
Als hij niet wil starten, aan/uit knop minimaal TIEN seconden ingedrukt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
Sjurm schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:33:
[...]
Zijn er meer mensen die hun T100 naar Windows 10 geupgraded hebben? Ik wil het wel misschien gaan doen, maar ik heb geen notificatie gekregen met de optie tot reserveren. Ik kan via zo'n tool het wel installeren, maar ik ben bang dat ik alles dan kwijtraak incl Office.
Ik ben vandaag naar W10 gegaan. Ik had zelf aangegeven dat ik een schone installatie wilde (volgens mij kon ik wel alles laten staan, apps, bestanden en settings), dus bij mij was er geen office meer. Aangezien ik een studentenlicense op office 365 heb, stond die gewoon op m'n MS account (of heette dat tegenwoordig toch weer live-account...?), en kon ik hem gewoon vanaf de office site weer opnieuw installeren. Als ik op W10 op mijn MS account ben ingelogd wordt ik tegenwoordig ook automatisch ingelogd op alle MS sites (office, onedrive, outlook etc). Althans, met Edge iig.

Probleem bij mij was wel dat Windows automatisch weer de Intel Imaging Signal Processor 2400 had geupdate naar een versie waarmee de webcam niet meer werkt. Roll back kan nu niet, want er is immers geen eerdere versie in W10. De 'oudere' drivers van asus zelf (de SoC drivers) opnieuw installeren (die er enkel voor W8 staan, niet bij W10) verhelpt het probleem.

Verder werkt het prima. Alleen jammer dat al mijn online only onedrive-bestanden nu onzichtbaar zijn (zoals al was aangekondigd). Maar op apparaten zoals deze (met beperkte opslagruimte) verwacht MS toch niet dat iedereen al zijn/haar bestanden gaat zitten syncen?! Is daar al een oplossing voor of is dat wachten?

edit: overigens heb ik de tool gebruikt waarmee je de update 'forceert'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perco
Neurd schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:56:
[...]

waar halen we dan het office 10.exe bestand vandaan wat past bij de licentie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
[...]

Ik heb het geprobeerd, maar kreeg op het laatst een "modern host Setup" foutmelding en de boel stopte. Volgens mij had het in mijn geval met ruimte gebrek te maken: ik had maar 7 gb van de originele 32 gb over.
Ik wilde mijn programma's behouden, vooral office 2013.

Misschien is het mogelijk om vanaf USB stick of ssd kaartje te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Ploink schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 18:42:
[...]

Volume-down knopje op zijkant scherm ingedrukt houde terwijl je (re)boot.

[...]

Als hij niet wil starten, aan/uit knop minimaal TIEN seconden ingedrukt houden.
Bedankt. Ik ga het straks proberen en meld wel als het gelukt is. Waarom staat er op de asus site dat je f2 moet indrukken tijdens boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 15:07
Toad schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:56:
[...]
Ik heb het geprobeerd, maar kreeg op het laatst een "modern host Setup" foutmelding en de boel stopte. Volgens mij had het in mijn geval met ruimte gebrek te maken: ik had maar 7 gb van de originele 32 gb over.
Ik wilde mijn programma's behouden, vooral office 2013.

Misschien is het mogelijk om vanaf USB stick of ssd kaartje te installeren.
Ik had het, met iets van 6gb ruimte op de schijf, inderdaad met een SD-kaartje gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

fruitbakje schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:00:
[...]
... Als ik op W10 op mijn MS account ben ingelogd wordt ik tegenwoordig ook automatisch ingelogd op alle MS sites (office, onedrive, outlook etc). Althans, met Edge iig.
Met windows 8.1 en Internet Explorer was ik ook automatisch overal ingelogd onder mijn account. Imho is daar dan niets aan veranderd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Toad schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 19:59:
[...]

Bedankt. Ik ga het straks proberen en meld wel als het gelukt is. Waarom staat er op de asus site dat je f2 moet indrukken tijdens boot?
Heb het gisterenavond een keer geprobeerd met de volumedownknop bij boten. Meteen de boel weer vast en met veel moeite mijn T100 weer kunnen opstarten. Ik probeer het later nog wel eens, heb er nu even genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Toad schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 17:29:
[...]

Heb het gisterenavond een keer geprobeerd met de volumedownknop bij boten. Meteen de boel weer vast en met veel moeite mijn T100 weer kunnen opstarten. Ik probeer het later nog wel eens, heb er nu even genoeg van.
Vreemd, het werkt bij mij altijd. Zie ook http://www.asus.com/support/FAQ/1005872
Misschien staat fast boot aan en slaat hij dat deel van de opstart over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 687225

Beste lezers en toehoorders,
Graag zouden we deze tablet/notebook willen aanschaffen, doch ik heb nog een vraag. Heeft iemand ervaring of weet dat het mogelijk is deze tablet bedraad aan te sluiten op het internet via de USB-poort? Ik heb gelezen en gezien dat daar speciale kabeltjes voor zijn, die gaan van LAN aansluiting over in USB of zelfs Micro-USB. Als je vraagt waarom, .... wij houden graag van een wifi vrije omgeving plus dat het vaak een snellere en stabielere verbinding oplevert. :)

Elke informatie is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:54
Anoniem: 687225 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:40:
Beste lezers en toehoorders,
Graag zouden we deze tablet/notebook willen aanschaffen, doch ik heb nog een vraag. Heeft iemand ervaring of weet dat het mogelijk is deze tablet bedraad aan te sluiten op het internet via de USB-poort? Ik heb gelezen en gezien dat daar speciale kabeltjes voor zijn, die gaan van LAN aansluiting over in USB of zelfs Micro-USB. Als je vraagt waarom, .... wij houden graag van een wifi vrije omgeving plus dat het vaak een snellere en stabielere verbinding oplevert. :)

Elke informatie is welkom.
Op die manier sluit ik met enige regelmaat de T100 aan op ons bedrade netwerk.

Ik kan zo gauw even niet de adapter vinden die ik destijds heb gekocht, maar het is iets als deze: pricewatch: Linksys USB3GIG Gigabit Ethernet Adapter. Was volledig plug&play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 19:11

franssie

Save the albatross

Wil je dat ook gebruiken in tablet modus (dus zonder toetsenbord) dan heb je ook nog een USB on the go cable nodig - dan kan je normale USB apparaten op de micro SB connector die je gebruikt om te laden aansluiten, werkt prima - al heb je dan wel een kabel aan je tablet hangen natuurlijk.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt Hafermaut en franssie, goede info. Doch nu je het zo aankaart franssie, via welke poort laad je het beeldscherm op. Dat is inderdaad wel een puntje als je natuurlijk ook al een poort gebruikt voor het internet wil ik graag de laadpoort ook beschikbaar houden om het beeldscherm onder lading te houden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anoniem: 687225 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 11:57:
Bedankt Hafermaut en franssie, goede info. Doch nu je het zo aankaart franssie, via welke poort laad je het beeldscherm op. Dat is inderdaad wel een puntje als je natuurlijk ook al een poort gebruikt voor het internet wil ik graag de laadpoort ook beschikbaar houden om het beeldscherm onder lading te houden. 8)
Er zit maar 1 micro-usb poort op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'k Zie nu inderdaad dat er 1 micro-USB 2 poort op het beeldscherm zit die gelijk als laadpoort dient. Dat wordt nog even zoeken naar een juist kabeltje, als er zo iets bestaat. Thks voor de info in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand of je de T100 ook automatisch naar de tabletmodus kunt laten schakelen als je het toetsenbord eraf klikt? Standaard lijkt dit niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 10:06

tweakerbee

dus..?

Ik heb een T100TAM-DK001B. Omdat ik naar Windows 10 wilde gaan heb ik de media creation tool gedownload en een schone installatie gedaan. Hierbij heb ik alle bestaande partities weggegooid.
Helaas zat daar ook de recovery partitie op, blijkbaar niet op een aparte USB zoals op andere modellen.

Nu wilde Windows 10 niet activeren. Achteraf heb ik gelezen dat je eerst een upgrade vanuit Windows 8.1 moest doen, en pas daarna schoon kan installeren.

Geen probleem, dacht ik: terug naar Windows 8.1 Media Creation Tool voor 8.1 gedownload. Helaas: bij de installatie moet ik een key invullen. De key die ik uit het bios heb gehaald met:
wmic path softwarelicensingservice get OA3xOriginalProductKey
Deze key wordt niet geaccepteerd. Ik heb inmiddels zowel Windows 8.1 (Core) geprobeerd, als de Single Language versie. Beide accepteren de key niet. Ook het installeren met een generieke key en dan in Windows proberen te activeren werkt niet.

Weet iemand wat de oorspronkelijke versie van Windows is die op de T100 staat? Dit zou met "slmgr /dlv" kunnen. Zie htttp://www.thewindowsclub.com/view-licensing-status-activation-id-windows-slmgr.

[ Voor 0% gewijzigd door tweakerbee op 04-08-2015 02:11 . Reden: foute tags ]

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
tweakerbee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 02:11:
Ik heb een T100TAM-DK001B.

...

Weet iemand wat de oorspronkelijke versie van Windows is die op de T100 staat? Dit zou met "slmgr /dlv" kunnen. Zie htttp://www.thewindowsclub.com/view-licensing-status-activation-id-windows-slmgr.
Slmgr gaf geen zinnige info, maar duidt die B niet op de speciale BING editie van windows?
Ik denk dat je dan twee dingen kan proberen
1 Asus support vragen om installatie media
2 Een mede tweaker met dezelfde editie lief aankijken en vragen of hij zijn recovery partitie voor je op usb stick zet. Een USB-herstelstation maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

@Ploink: Dank, het zal inderdaad de "with Bing" editie zijn. Stom om geen backup te maken van de recovery partitie/originele installatie. Ik ga kijken of ik media kan maken voor die editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Gelukt! Met dank aan Ploink. De versie die slmgr /dlv laat zien is:
Windows(R), CoreConnected edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Nu ik mijn T100 sinds windows 10 weer wat actiever gebruik valt me op dat de OMHOOG en OMLAAG pijltjestoetsen op het toetsenbord het niet doen. Eerst dacht ik dat het door windows 10 kwam, echter in de bios werken ze ook niet. Ik vermoed dus dat er hardwarematig iets kapot is. Gekke is dat alle andere toetsen op het toetsenbord het wel doen..

Iemand een idee of dit een bekend probleem is en of ik er zelf nog iets aan kan fixen?

Merk dat ik die toetsen best wel vaak gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

[...]
Heb de mijne geupgrade met de tool van Microsoft. Dit duurde wel ongeveer 4 uur, maar werkt perfect. Heb wel nieuwe drivers moeten installeren voor het touchpad en de ATK. Deze zijn gewoon te vinden op de Asus website.

Heb geen bestandsverlies en alle programma's werken ook nog prima, incl. de meegeleverde office.

Zorg er wel voor dat je genoeg vrije ruimte hebt. Ik had geloof ik 10GB over en dat ging goed. (Heb de 64GB editie)
tweakerbee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 02:11:

Ik heb een T100TAM-DK001B. Omdat ik naar Windows 10 wilde gaan heb ik de media creation tool gedownload en een schone installatie gedaan. Hierbij heb ik alle bestaande partities weggegooid.
Helaas zat daar ook de recovery partitie op, blijkbaar niet op een aparte USB zoals op andere modellen.
Je had vanuit Windows 10 ook direct terug kunnen gaan naar Windows 8.1. Microsoft heeft dit ingebouwd en kan binnen (geloof) 30 dagen.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 04-08-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
rens-br schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Heb de mijne geupgrade met de tool van Microsoft. Dit duurde wel ongeveer 4 uur, maar werkt perfect. Heb wel nieuwe drivers moeten installeren voor het touchpad en de ATK. Deze zijn gewoon te vinden op de Asus website.

Heb geen bestandsverlies en alle programma's werken ook nog prima, incl. de meegeleverde office.
Oke mooi. Had je wel ooit zo'n notificatie gekregen met de mogelijkheid om Windows 10 te reserveren? Die heb ik nog niet gehad namelijk.

En hoe bevalt Windows 10 op een tablet? Voor zover je daar verder al iets over kunt zeggen. Ik vind Windows 8 voor een tablet namelijk nog wel ideaal werken. Ik maak wel veel gebruik van toetsenborddock, maar daarbij gebruik ik het touchscreen wel gewoon voor navigatie. Windows 10 lijkt alles kleiner te maken, al heb ik het nog niet echt goed bekeken hoe dat in tabletmodus eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:03:
[...]
Oke mooi. Had je wel ooit zo'n notificatie gekregen met de mogelijkheid om Windows 10 te reserveren? Die heb ik nog niet gehad namelijk.
Die heb ik wel gehad, maar kon vanuit daar nog niet upgraden. Dus toen maar via de tool gedaan. Al geloof ik niet dat het veel uit maakt. Met die tool kun je geloof ik altijd upgraden, melding of niet.

Heb je verder wel alle Windows updates gedraaid?
En hoe bevalt Windows 10 op een tablet? Voor zover je daar verder al iets over kunt zeggen. Ik vind Windows 8 voor een tablet namelijk nog wel ideaal werken. Ik maak wel veel gebruik van toetsenborddock, maar daarbij gebruik ik het touchscreen wel gewoon voor navigatie. Windows 10 lijkt alles kleiner te maken, al heb ik het nog niet echt goed bekeken hoe dat in tabletmodus eruit ziet.
Ik vond 8.1 goed werken op mijn tablet, maar minder succesvol in combinatie met een extern scherm en muis en toetsenbord.
Windows 10 vind ik perfect werken bij de bovengenoemde 'use case':
- Als ik mijn T100 gebruik als tablet, switch ik naar tablet-modus. (Werkt bijna hetzelfde als in 8.1, maar dan beter en fijner) Heb niet het idee dat ze iets kleiner gemaakt hebben, het is gewoon allemaal net wat logischer. Enige wat ik mis, zijn de gestures in Egde. (Swipe voor volgende / vorige pagina).
- Als ik hem gebruik met een extern scherm schakel ik tablet modus uit en draaien de modern apps niet meer full screen.

Zou het gewoon proberen, bevalt het niet kun je vanuit Windows 10 weer terug naar 8.1 (of je maakt voor de zekerheid een volledige backup met bijv. Acronis)

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 04-08-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Ploink schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 08:30:
[...]
1 Asus support vragen om installatie media
Je kan bij Asus via deze website installatie media aanvragen. Bij het invullen van mijn serienummer krijg je de volgende melding:
Herstel-dvd en driver-dvd zijn nog niet beschikbaar
Helaas kan je voor de T100 dus geen herstelmedia aanvragen via Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
rens-br schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:10:
[...]

Die heb ik wel gehad, maar kon vanuit daar nog niet upgraden. Dus toen maar via de tool gedaan. Al geloof ik niet dat het veel uit maakt. Met die tool kun je geloof ik altijd upgraden, melding of niet.

Heb je verder wel alle Windows updates gedraaid?

[...]

Ik vond 8.1 goed werken op mijn tablet, maar minder succesvol in combinatie met een extern scherm en muis en toetsenbord.
Windows 10 vind ik perfect werken bij de bovengenoemde 'use case':
- Als ik mijn T100 gebruik als tablet, switch ik naar tablet-modus. (Werkt bijna hetzelfde als in 8.1, maar dan beter en fijner) Heb niet het idee dat ze iets kleiner gemaakt hebben, het is gewoon allemaal net wat logischer. Enige wat ik mis, zijn de gestures in Egde. (Swipe voor volgende / vorige pagina).
- Als ik hem gebruik met een extern scherm schakel ik tablet modus uit en draaien de modern apps niet meer full screen.

Zou het gewoon proberen, bevalt het niet kun je vanuit Windows 10 weer terug naar 8.1 (of je maakt voor de zekerheid een volledige backup met bijv. Acronis)
toon volledige bericht
Ik heb mn tablet al een tijdje niet veel gebruikt, buiten de studieperiode gebruik ik voornamelijk m'n laptop. Ik zag dat er nog erg veel updates klaarstonden, dus vandaar dat ik die notificatie mis denk ik.

Qua gebruik wordt het dus een vooruitgang. Dan overweeg ik inderdaad om te gaan upgraden. Ik ben nu mijn laptop aan het upgraden, even afwachten hoe soepeltjes het gaat en hoe het bevalt.

Hoe zit het met de grootte van Windows 10 op de schijf in vergelijking met Windows 8.1? Ik liep met mijn T100 toch tegen wat ruimteproblemen aan. Alhoewel ik wel een SD-kaartje in mn T100 heb en daar nog wel wat op kwijt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
rens-br schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 15:56:
[...]

Zorg er wel voor dat je genoeg vrije ruimte hebt. Ik had geloof ik 10GB over en dat ging goed. (Heb de 64GB editie)
ik heb de 32GB versie met toen nog 8GB vrij ofzo en vroeg me ook wel af of dat met schijfruimte wel goed ging. De installer biedt echter gewoon de mogelijkheid om een externe schijf (usb stick of de harddisk in je keyboard indien aanwezig) te gebruiken voor tijdelijke opslag. Ging dus prima.

Ik hoefde overigens geen extra drivers te installeren voor het touchpad. Tijdens de installatie kwam een schermpje van Asus voorbij. Kennelijk nam ie die drivers gewoon over van de oude windows (ik deed overigens een clean install vanuit win 8.1 zonder behoud van bestanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:19:
[...]
Hoe zit het met de grootte van Windows 10 op de schijf in vergelijking met Windows 8.1? Ik liep met mijn T100 toch tegen wat ruimteproblemen aan. Alhoewel ik wel een SD-kaartje in mn T100 heb en daar nog wel wat op kwijt kan.
Zou sowieso na de updates die je nu aan het doen bent, even Windows Schijfopruiming draaien, dat scheelt erg veel in ruimte (althans bij mij). Verder is na de update mijn C:/ schijf net zo vol / leeg.

Verder kan je na de upgrade ook weer Schijfopruiming draaien en zijn alle installatie bestanden er ook af, dit zou ik wel doen nadat je zeker weet dat je bij Windows 10 wilt blijven. Ik kreeg een melding bij het verwijderen dat ik niet meer terug kon (waarschijnlijk is dit alleen automatisch terug vanuit Windows 10)
Palomar schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:20:
[...]
Ik hoefde overigens geen extra drivers te installeren voor het touchpad. Tijdens de installatie kwam een schermpje van Asus voorbij. Kennelijk nam ie die drivers gewoon over van de oude windows (ik deed overigens een clean install zonder behoud van bestanden).
Ik kreeg hetzelfde schermpje een aantal keer te zien, toch deed mijn touchpad het niet na de upgrade. Misschien dat hij bij jou wel de goede versie heeft geinstalleerd. Op de Asus website wordt het namelijk aangeraden om de Windows 10 driver te installeren. (Dit ivm. met de nieuwe gestures)
Anoniem: 687225 schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 23:40:
Heeft iemand ervaring of weet dat het mogelijk is deze tablet bedraad aan te sluiten op het internet via de USB-poort?
Gebruik mijn Asus T100 ook als desktop met extern scherm, muis, toetsenbord en jawel een USB-ethernet adapter.

Ik gebruik hiervoor:Verder zou je een USB-OTG kabel kunnen aanschaffen die ook een aansluiting heeft voor micro-usb, dan kun je zowel laden als de USB poort gebruiken. Let wel op, niet alle kabels werken. Ik had bijvoorbeeld deze besteld, maar die kan alleen het USB device voorzien van power en niet de tablet.
Palomar schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 13:38:
Weet iemand of je de T100 ook automatisch naar de tabletmodus kunt laten schakelen als je het toetsenbord eraf klikt? Standaard lijkt dit niet te werken.
Dit werkt bij mij ook niet. Volgens kun je dit gewoon instellen. Misschien wordt de transformer niet ondersteunt.

Het blijkt dat het iets te maken heeft met drivers en bios. Een user op transformer forums heeft het werkend gekregen:
I just got continuum to work on my T100TAF. Updated bios to 209 and installed W10 ATK driver.
Dit heeft hij wel gedaan voordat hij Windows 10 heeft geinstalleerd, schijnbaar lukt de bios updaten niet (of moeilijker) in W10.

Ga het vanavond thuis in ieder geval even proberen!

[ Voor 45% gewijzigd door rens-br op 05-08-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
rens-br schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:28:
Het blijkt dat het iets te maken heeft met drivers en bios. Een user op transformer forums heeft het werkend gekregen:
Ik heb de laatste BIOS en daar werkt het ook niet, denk dat die ATK drivers het verschil maken als het dan wel werkt.

Ik heb na Windows 10 zo'n 2GB extra ruimte, totaal nu 12 GB vrij (note: ik heb dus ook nog van alles geinstalleerd staan, kaal is het nog veel meer). Daarbij moet ik zeggen dat ik Windows 8.1 met WimBoot gebruikte. WimBoot heeft een 4 GB recovery partitie en het /Windows image op C: maakt daar rechtstreeks gebruik van. Scheelde al heel veel ruimte met de ASUS fabrieks image.

Voor die ruimte moest ik wel wat zelf doen.

1) Recovery partitie opruimen

Allereerst werd bij mij de recovery partitie niet weggehaald. Die moest ik zelf opruimen en C: groter maken met "gparted" waarbij het booten van en standalone gparted image nog een hele lastige hobbel was. Uiteindelijk een Boot CD gebruikt met een externe CD speler want via een USB stick ging het niet (waarschijnlijk omdat de T100 geen legacy boot ondersteund). Je moet trouwens dan ook tijdelijk bootsecurity uit zetten en zo. Ik heb voor de veiligheid ook Bitlocker tijdelijk uit gezet. Toen alles klaar was weer aangezet.

2) Installatie laat folder met 4 GB data achter

Ik heb met de het tool van Microsoft geupdate met hulp van externe HD voor de ruimte. Daarna disk cleanup gedaan om de oude Windows en installatie bestanden op te ruimen. Dat ging goed, behalve dat bij mij hidden folder C:\$Windows.~WS bleef staan. Na uitgezocht te hebben of dat operationeel spul is of left over bleek het inderdaad een installatie restant. Heb ik dus weggegooit.

3) Windows.old bleeft bij mij staat met 3 niet te verwijderen bestanden. Kon ze hernoemen, verplaatsen en wat ook, maar niet verwijderen wegens "in gebruik". Uiteindelijk weggegooit via command line in recovery...

Uiteraard bij elk stap voorzorg genomen om terug te kunnen zoals backups, Windows 10 boot USB drive enz zodat als ik iets weggooi wat niet had gemoeten ik dat kon herstellen.

Als je vanaf een ASUS fabrieksimage komt (32 GB) dan heb je dat gezeur wat ik had met de recovery partitie niet. Opschonen moet je dan nog wel en de het verschil tussen de originele ASUS installatie en Windows 10 voor vrije ruimte is enorm. Ik denk niet dat er gebruikers zijn die daarna nog terug willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
F2 werkt ook gewoon. Maar moet je PC wel echt uit zijn, met normaal uitzetten staat de kernel stiekem in hybernate om sneller te starten dus niet echt helemaal uit. Dan werkt F2 niet. ESC doet hetzelfde.

Echt uit zetten:

[Win]+R en dan commando: shutdown /s -t 0

Bij het opstarten kom je met F2 in een bootmenu en kun je setup kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
1. Hoe krijg je de Asus zo gek, dat-ie het mogelijk maakt een Acronis-image weer terug te zetten?

2. Om op te ruimen en ruimte vrij te maken, kan ik Privazer aanbevelen.Levert elke keer toch weer minimaal 3GB op.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Beste Tweakers, ik ben nu al een aantal maanden een eigenaar van een T100, alleen heb ik na de upgrade naar Windows 10 geen wifi meer. Het werkte eerst wel, maar na een aantal uur, kon ik geen verbinding meer maken. Bij drivers staat ook een gele uitroepteken bij het Broadcom product. Als ik de laatste driver van de asus site pak, krijg ik een error omdat ik al de laatste versie heb (VER5931038). Maar dit is dus het rare, als ik een clean install doe, werkt de Wifi weer voor een paar uurtjes. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

In ieder geval bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Avatar_Aang schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 20:45:
Als ik de laatste driver van de asus site pak, krijg ik een error omdat ik al de laatste versie heb (VER5931038).
De laatste die ik zie is V5.93.98.207 (site: http://www.asus.com/supportonly/T100TA/HelpDesk_Download/), tenminste met de laatste publicatie datum (er is een oudere met een hoger versienummer, ra ra).

Hoe dan ook, die heb ik op mijn T100 en werkt prima en ik heb nog geen automatische update gezien naar een nieuwere. Overigens kun je ook terug naar de vorige driver als die toch wordt bijgewerkt.

Overigens kijk ik bij Windows 8.1 drivers, onder Windows 10 staat nog maar weinig, het driver model is hetzelfde dus over het algemeen werken de 8.1 drivers ook op Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
pe1dnn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 21:27:
[...]

De laatste die ik zie is V5.93.98.207 (site: http://www.asus.com/supportonly/T100TA/HelpDesk_Download/), tenminste met de laatste publicatie datum (er is een oudere met een hoger versienummer, ra ra).

Hoe dan ook, die heb ik op mijn T100 en werkt prima en ik heb nog geen automatische update gezien naar een nieuwere. Overigens kun je ook terug naar de vorige driver als die toch wordt bijgewerkt.

Overigens kijk ik bij Windows 8.1 drivers, onder Windows 10 staat nog maar weinig, het driver model is hetzelfde dus over het algemeen werken de 8.1 drivers ook op Windows 10.
Huh, wow die had ik dus niet gezien, nu weer aan het resetten, denk dat ik deze straks of misschien wel morgen ga testen, in ieder geval bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

[...]
Mocht je Windows wel kunnen booten kun je vanuit zowel Windows 10 als Windows 8.1 instellen dat de volgende keer dat je start de bios wordt geladen. Je kan in de Asus FAQ ook nog een handleiding vinden.
pe1dnn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 17:23:
[...]

Ik heb de laatste BIOS en daar werkt het ook niet, denk dat die ATK drivers het verschil maken als het dan wel werkt.
Heb gisteren inderdaad de BIOS bijgewerkt naar BIOS 313 en de laatste ATK driver nogmaals geinstalleerd. Werkt ook bij mij nog steeds niet. BIOS bijwerken ging overigens prima vanuit de Bios zelf.

Zie overigens in de link dat hij de bios geupdate heeft naar 209, dit is de bios voor de T100TAF en ik heb een T100TA. Kon versie 209 ook al niet vinden. Kijk ik nu bij de T100TAF, staat daar inderdaad het volgende:
BIOS 209
Implement Win10 continuum function
Is er iemand die deze Bios durft de flashen op de T100TA?

Zal Asus support eens een mail sturen of ze voor de T100TA ook dezelfde bios upgrade kunnen maken (of dat die van de F ook te gebruiken is op de non-F)
Marezathus schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 19:00:
[...]
1. Hoe krijg je de Asus zo gek, dat-ie het mogelijk maakt een Acronis-image weer terug te zetten?
Volgens mij is dit mogelijk bij het uitschakelen van Secureboot en eventueel tijdelijk bitlocker uitzetten. Heb dit lang geleden een keer gedaan.

[ Voor 36% gewijzigd door rens-br op 06-08-2015 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-07 06:54
Tip voor iedereen die een T100TA of T100TAS in zijn bezit heeft, wil upgraden naar W10 en dan ook automatisch gebruik kunnen maken van Continuum, ASUS heeft nog steeds geen bios vrijgegeven voor de gebruikers van bovenstaande types.
voor de TAF is wel een bios te vinden(209) al zou ik niet aanraden om deze te flashen op je T100TA of T100TAS.
Inmiddels hebben meerdere users van het transformerforum een mail gestuurd naar ASUS met de vraag wanneer we een nieuwe bios en ATK package kunnen verwachten. Ook ik heb dit gedaan. Mocht er meer info vrijgegeven worden dan post ik dat ook hier ;)
tweakerbee schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 09:50:
Gelukt! Met dank aan Ploink. De versie die slmgr /dlv laat zien is:

[...]
Die versie is via meerdere wegen nog wel te krijgen.

[ Voor 17% gewijzigd door MartijnAbel op 07-08-2015 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]rens-br schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:28:

Gebruik mijn Asus T100 ook als desktop met extern scherm, muis, toetsenbord en jawel een USB-ethernet adapter.

Ik gebruik hiervoor:[unquote]

Dus je sluit die usb3-to-ethernet-adapter aan op de hub? En dan van de hub gaat alles via 1 algemene usb naar het toetsenbord? Dus een externe HDD kan ik ook aan die hub hangen en dan zie het notebook hem ook gewoon.

[quote]
Verder zou je een USB-OTG kabel kunnen aanschaffen die ook een aansluiting heeft voor micro-usb, dan kun je zowel laden als de USB poort gebruiken. Let wel op, niet alle kabels werken. Ik had bijvoorbeeld deze besteld, maar die kan alleen het USB device voorzien van power en niet de tablet.
[unquote]

Deze usb-otg zou zijn voeding ook uit de hub kunnen halen? Of laad het tablet zichzelf ook op als het in het toetsenbord zit.? :? Ik heb totaal geen ervaring namelijk met deze notebooks, vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MartijnAbel schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:40:
Tip voor iedereen die een T100TA of T100TAS in zijn bezit heeft, wil upgraden naar W10 en dan ook automatisch gebruik kunnen maken van Continuum, ASUS heeft nog steeds geen bios vrijgegeven voor de gebruikers van bovenstaande types.
voor de TAM is wel een bios te vinden(209) al zou ik niet aanraden om deze te flashen op je T100TA of T100TAS.
Inmiddels hebben meerdere users van het transformerforum een mail gestuurd naar ASUS met de vraag wanneer we een nieuwe bios en ATK package kunnen verwachten. Ook ik heb dit gedaan. Mocht er meer info vrijgegeven worden dan post ik dat ook hier ;)

[...]

Die versie is via meerdere wegen nog wel te krijgen.
Voor de TAM is versie 205 de laatste en niet 209! Iemand al wel ervaring met 205 voor de TAM? Ik krijg morgen mijn TAM binnen! 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Nafs Ruh schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 01:23:
[...]

Voor de TAM is versie 205 de laatste en niet 209! Iemand al wel ervaring met 205 voor de TAM? Ik krijg morgen mijn TAM binnen! 😁
Excuus, ik bedoelde de TAF variant waarbij continuum wel werkt. De andere versies helaas nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MartijnAbel schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:40:
[...]
Ik heb gisterenochtend Asus ook een mail gestuurd, ben erg benieuwd. Ze geven zelf aan binnen 48 uur te reageren.
Welke T100 versie heb jij?
Anoniem: 687225 schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 00:04:

Dus je sluit die usb3-to-ethernet-adapter aan op de hub? En dan van de hub gaat alles via 1 algemene usb naar het toetsenbord? Dus een externe HDD kan ik ook aan die hub hangen en dan zie het notebook hem ook gewoon.
Ja zeker! Je sluit de USB-Hub aan op de USB-poort die in het dock zit, vervolgens sluit je daar al je apparatuur op aan. Zorg er wel voor dat de USB-hub een externe voeding heeft. Anders kom je in de problemen als je veel stroom vragende apparatuur aan gaat sluiten (Telefoons, Externe HDD, etc.).
Deze usb-otg zou zijn voeding ook uit de hub kunnen halen? Of laad het tablet zichzelf ook op als het in het toetsenbord zit.? :? Ik heb totaal geen ervaring namelijk met deze notebooks, vandaar.
Zal even het verschil uitleggen:
Je hebt een USB-poort in het dock zitten. Deze is puur en alleen voor USB apparaten.
Daarnaast heb je nog en micro-USB poort in de tablet zitten, deze is eigenlijk bedoeld voor het laden van je tablet. Je kan van deze micro-USB poort ook een normale USB poort maken dmv. een USB-OTG kabel, het is dan een volwaardige USB-poort. Omdat deze poort dan bezet is door een OTG-kabel is het niet mogelijk om de tablet op te laden.

Je kan dan nog steeds je hub gebruiken en de externe voeding voorziet nog steeds je USB-apparaten van stroom. Maar je tablet niet.

Nou zijn er USB OTG-Y Splitter kabels in de omloop die van micro-usb -> USB & Micro usb gaan, bijv:
USB-OTG kabel
Deze werkt exact hetzelfde als een normale OTG kabel, maar via die 2e Micro-usb poort kun je je USB devices van stroom voorzien (precies hetzelfde wat je externe voeding van je hub ook doet). Maar hiermee wordt je tablet niet van stroom voorzien.

Je hebt ook vergelijkbare OTG-Y splitter als de bovenstaande, met dezelfde functie als de bovenstaande. Maar die kunnen je tablet wel van stroom voorzien. Volgens de tekst zou deze dat moeten kunnen:
Bijzonder aan deze kabel is de dubbele power functie. De power kabel kan zowel het aangesloten apparaat als de smartphone of tablet tegelijk van stroom voorzien!
Om terug te komen op je eerste vraag:
Dat is inderdaad wel een puntje als je natuurlijk ook al een poort gebruikt voor het internet wil ik graag de laadpoort ook beschikbaar houden om het beeldscherm onder lading te houden
Met deze kabel kun je dus én bedrade internet verbinding maken(of een andere USB toepassing), wanneer je het dock niet gebruikt én je je device tegelijkertijd opladen.

Let er wel op dat de USB-poort in het dock USB 3.0 is en de Micro USB-poort in de tablet maar USB 2.0 is, je bedrade internet snelheid, evenals de snelheid van je andere USB devices zou dus lager kunnen zijn.

Hoop dat het nu een beetje duidelijker is geworden?

p.s. Als je quotes maakt kun je deze beginnen met [quote ] en eindigen met [/quote ] (zonder spaties)

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 13-08-2015 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
rens-br schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:56:
[...]

Ik heb gisterenochtend Asus ook een mail gestuurd, ben erg benieuwd. Ze geven zelf aan binnen 48 uur te reageren.
Welke T100 versie heb jij?

[...]

Ja zeker! Je sluit de USB-Hub aan op de USB-poort die in het dock zit, vervolgens sluit je daar al je apparatuur op aan. Zorg er wel voor dat de USB-hub een externe voeding heeft. Anders kom je in de problemen als je veel stroom vragende apparatuur aan gaat sluiten (Telefoons, Externe HDD, etc.).

[...]

Je hebt een USB-poort in het dock zitten. Deze is puur en alleen voor USB apparaten.
Daarnaast heb je nog en micro-USB poort in de tablet zitten, deze is eigenlijk bedoeld voor het laden van je tablet. Je kan van deze micro-USB poort ook een normale USB poort maken dmv. een USB-OTG kabel, het is dan een volwaardige USB-poort. Omdat deze poort dan bezet is door een OTG-kabel is het niet mogelijk om de tablet op te laden.

Je kan dan nog steeds je hub gebruiken en de externe voeding voorziet nog steeds je USB-apparaten van stroom. Maar je tablet niet.

Nou zijn er USB OTG-Y Splitter kabels in de omloop die van micro-usb -> USB & Micro usb gaan, bijv:
[afbeelding]
Deze werkt exact hetzelfde als een normale OTG kabel, maar via die 2e Micro-usb poort kun je je USB devices van stroom voorzien (precies hetzelfde wat je externe voeding van je hub ook doet). Maar hiermee wordt je tablet niet van stroom voorzien.

Je hebt ook vergelijkbare OTG-Y splitter als de bovenstaande, met dezelfde functie als de bovenstaande. Maar die kunnen je tablet wel van stroom voorzien. Volgens de tekst zou deze dat moeten kunnen:

[...]

[...]

Met deze kabel kun je dus én bedrade internet verbinding maken(of een andere USB toepassing), wanneer je het dock niet gebruikt én je je device tegelijkertijd opladen.

Let er wel op dat de USB-poort in het dock USB 3.0 is en de Micro USB-poort in de tablet maar USB 2.0 is, je bedrade internet snelheid, evenals de snelheid van je andere USB devices zou dus lager kunnen zijn.

p.s. Als je quotes maakt kun je deze beginnen met [quote ] en eindigen met [/quote ] (zonder spaties)
toon volledige bericht
Ik heb hier de T100TA versie. De TAF versie verschilt niet noemenswaardig van de TA variant, maar die bios flashen doe ik liever niet zonder zeker te zijn dat het werkt :p
Als Asus binnen 48 uur reageert dan zou ik vandaag uitsluitsel moeten krijgen, ik ben benieuwd.

Edit:

Een aantal users op het transformerforum hebben reply gehad mbt een nieuwe bios:

http://www.transformerfor...m-auto-tablet-mode-5.html

[ Voor 3% gewijzigd door MartijnAbel op 07-08-2015 10:27 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MartijnAbel schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:23:
[...]
Ik heb hier de T100TA versie. De TAF versie verschilt niet noemenswaardig van de TA variant, maar die bios flashen doe ik liever niet zonder zeker te zijn dat het werkt :p
Als Asus binnen 48 uur reageert dan zou ik vandaag uitsluitsel moeten krijgen, ik ben benieuwd.

Edit:

Een aantal users op het transformerforum hebben reply gehad mbt een nieuwe bios:

http://www.transformerfor...m-auto-tablet-mode-5.html
Ik lees het inderdaad:
Dear valued customer
Regarding the below described problem, we have informed the responsible department of our HQ.
Please await for a new BIOS version that fixes this problem.
Best regards
Asus Help Desk"
Het is dus nog even geduld hebben.

Ik durf de bios van de TAF ook niet te flashen op mijn TA, maar ik heb in mijn mail naar ASUS wel gevraagd of dit mogelijk en veilig is en wanneer we de Bios update van de TA kunnen verwachten.

Er zijn helaas wel een aantal verschillen tussen de TA en TAF:

Processor is anders en RAM is minder. De Bios zal dus ook erg verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
rens-br schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Ik lees het inderdaad:

[...]

Het is dus nog even geduld hebben.

Ik durf de bios van de TAF ook niet te flashen op mijn TA, maar ik heb in mijn mail naar ASUS wel gevraagd of dit mogelijk en veilig is en wanneer we de Bios update van de TA kunnen verwachten.

Er zijn helaas wel een aantal verschillen tussen de TA en TAF:

Processor is anders en RAM is minder. De Bios zal dus ook erg verschillen.
toon volledige bericht
Klopt. Al verschillen die qua architectuur niet. Het gebruikte moederbord zou ook hetzelfde moeten zijn... Maar alsnog durf ik het niet aan haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
okeey, de wifi werktte danzij de geupdate drivers weer wel, maar nu na twee dagen zit ik weer met hetzelfde probleem. Nu werken zelfs de laatste drivers niet meer, en kan ik dus helemaal niet meer online. Weet iemand nog een andere optionele fix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Van Asus een nietszeggend antwoord gekregen dat we de driver pagina maar in de gaten moeten houden en dat ze niet weten wanneer er volledige support voor windows 10 komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rens-br schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 08:56:

[afbeelding]

toon volledige bericht
Super bedankt Rens-br. 't Is me helemaal duidelijk nu. _/-\o_ :)

Het quoten gaat me nu ook goed af .... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

MartijnAbel schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 17:48:
Van Asus een nietszeggend antwoord gekregen dat we de driver pagina maar in de gaten moeten houden en dat ze niet weten wanneer er volledige support voor windows 10 komt...
Mijn mailtje was inderdaad net zo nietszeggend:
Geachte heer [..],

Hartelijk dank voor uw email.

Allereerst willen wij ook enkel de biosversies te gebruiken die via de onderstaande link worden aangeboden en hier geen andere versies voor te gebruiken omdat dit mogelijk niet getest is en mogelijk problemen zal gaan geven en in het ergste geval een toestel niet meer wil starten.
Wij zullen dit intern doorgeven en mogelijk zal vanuit het hoofdkantoor dit als een biosupdate worden uitgebracht.

http://www.asus.com/nl/supportonly/T100TA/HelpDesk_Download/

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

[..]
Asus Holland Bv.
toon volledige bericht
Of te wel afwachten is helaas het enige wat we kunnen doen. Als iedereen die een T100TA heeft Asus een mail gaat sturen, komt de feature request misschien hoger op hun lijst te staan. Contact opnemen kan hier.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 10-08-2015 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Mijn t100 draait nu Windows 10. Update ging traag, maar zonder problemen. Zowel mijn laptop als t100 geupgrade zonder problemen, komt bij mij nooit voor :)

Windows 10 op de t100 bevalt me wel. Het is wel erg wennen vind ik, in de tabletmodus. Ik schakelde normaal best vaak naar mijn bureaublad waar ik snelkoppelingen had naar mapjes. Ook vanaf de zijkant swipen heeft andere functies gekregen. Het is dus nog even wennen en ordenen, maar de tablet draait Windows 10 soepel en het besturingssysteem voelt wel wat natuurlijker aan op zo'n convertible. Ik vind het de upgrade zeker waard.

Edit: een irritant probleem die ik had is sinds de upgrade verholpen: de tablet blijft in slaapstand wanneer ik het scherm dichtklap. Dit kreeg ik hiervoor maar niet opgelost, waardoor het scherm praktisch altijd aan bleef. Ik deed daarom mijn tablet standaard uit als ik het even wilde opbergen.

[ Voor 20% gewijzigd door Sjurm op 12-08-2015 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:26:
Edit: een irritant probleem die ik had is sinds de upgrade verholpen: de tablet blijft in slaapstand wanneer ik het scherm dichtklap. Dit kreeg ik hiervoor maar niet opgelost, waardoor het scherm praktisch altijd aan bleef. Ik deed daarom mijn tablet standaard uit als ik het even wilde opbergen.
Fijn dat dat is opgelost! Hoe heb je dat gedaan, mochten er mensen zijn met hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
rens-br schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:35:
[...]

Fijn dat dat is opgelost! Hoe heb je dat gedaan, mochten er mensen zijn met hetzelfde probleem.
Ja dat is dus het gekke, ik heb niks gedaan. In Windows 8 en 8.1 had ik last van dat probleem, maar de upgrade naar Windows 10 heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Sjurm schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 15:35:
[...]

Ja dat is dus het gekke, ik heb niks gedaan. In Windows 8 en 8.1 had ik last van dat probleem, maar de upgrade naar Windows 10 heeft het opgelost.
Ow zo. Dat was me niet helemaal duidelijk. Haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 17:32
iemand hier ervaring mee en tip om dit op te lossen?

Ter gelegenheid van het huwelijksjubileum van mijn ouders en de verjaardag van mijn vader hebben we als kinderen gezamenlijk een paar maand geleden een Asus transformer tab gekocht (T100TAF).

Ze hebben hem meegenomen op vakantie en veilig tussen een lading handdoeken bewaard. Maar nu blijkt er een barst van onder tot boven in het scherm te zitten. En werkt het touch gedeelte van het scherm niet. De tablet kan nu enkel bediend worden als deze in de dock zit.

Het is een groot raadsel hoe het zomaar kan dat er zo'n barst in het scherm is ontstaan. En vervolgens is ook de vraag: wat is er voor nodig om dit gerepareerd te krijgen? (onderdelen en kosten).

Is een dergelijk scherm (eenvoudig) te vervangen? ik heb een vraag hierover naar Asus gestuurd, maar mijn gevoel zegt dat dit niet binnen garantie behandeld gaat worden.

Ik heb weleens wat schermpjes van een samsung smartphone vervangen met behulp van wat YouTube uitleg filmpjes. Alleen daar werkte het touch gedeelte nog en dat is nu niet het geval.

een collega zegt dat die barst zou komen doordat de spanning op het scherm niet goed Is geweest. Dit zou gewoon onder garantie moeten vallen denkt hij. Als het iets anders Is zouden er meerdere barsten in het scherm moeten zitten zei hij. Dus garantie aanspreken Is misschien nog de beste optie..
Althans, dit gold bij hem voor een iPad. Kan hier hetzelfde euvel van toepassing zijn?

.

[ Voor 15% gewijzigd door DeRooney op 13-08-2015 10:56 ]

• rens-br

rens-br

arjoderoon schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:04:
Ze hebben hem meegenomen op vakantie en veilig tussen een lading handdoeken bewaard. Maar nu blijkt er een barst van onder tot boven in het scherm te zitten. En werkt het touch gedeelte van het scherm niet. De tablet kan nu enkel bediend worden als deze in de dock zit.

Het is een groot raadsel hoe het zomaar kan dat er zo'n barst in het scherm is ontstaan. En vervolgens is ook de vraag: wat is er voor nodig om dit gerepareerd te krijgen? (onderdelen en kosten).
Ik ga er even vanuit dat ze met het vliegtuig zijn geweest en de tablet met alle handdoeken in het ruim is mee geweest?

Vanwege de banden, gooien en smijten, etc. met koffers. Kan het zijn dat de tablets klem hebben gezeten waardoor er teveel druk op is gaan staan. Daardoor werd het scherm ingedrukt en uiteindelijk scheurt het scherm dan.
Is een dergelijk scherm (eenvoudig) te vervangen?
Heb je Google al geraadpleegd? Scherm kost 35 euro en staan filmpjes op youtube voor de stappen:
Ik heb weleens wat schermpjes van een samsung smartphone vervangen met behulp van wat YouTube uitleg filmpjes. Alleen daar werkte het touch gedeelte nog en dat is nu niet het geval.
Tegenwoordig zitten bij bijna alle apparaten de touchscreen en schermlaag aan elkaar vast, deze worden dan ook vaak tegelijkertijd vervangen. Hoe dit bij de T100 zit. Zie link hierboven ;)
Dus garantie aanspreken Is misschien nog de beste optie..
Althans, dit gold bij hem voor een iPad. Kan hier hetzelfde euvel van toepassing zijn?
Garantie kan je altijd proberen. Maar probeer maar eens te bewijzen dat het inderdaad teveel spanning is geweest. Vermoedelijk wordt het niet binnen de garantie gerepareerd. Dit gebeurt eigenlijk zelden, of het nou om een tablet, laptop of telefoon gaat, omdat het zo lastig is om aan te tonen dat het geen user abuse is.

Wel erg balen zeg!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-07 17:32
ja balen is het zeker inderdaad.

in dit geval ging het niet om een vliegvakantie, maar is hij mee gegaan op vakantie met de vouwwagen.
Onderweg denk ik niet dat hij in de vouwwagen opborgen is geweest overigens.

ja, ik heb vooraf ook al gezegd dat ik het niet waarschijnlijk acht dat dit binnen garantie opgelost gaat worden. omdat het scherm heel was. Maar mijn collega had het zoals gezegd met een ipad (ok, andere fabrikant die wellicht wat makkelijker omgaat met dit soort dingen). toen werd tegen hem gezegd dat dit een schermspanning issue was, want anders zouden er meerdere barsten in het scherm moeten zitten.
(ik citeer slechts wat hij zei).

Is het geen garantie verhaal, dan wellicht via de verzekering. En anders moet ik maar gaan knutselen. Ik heb gisteren wel gezocht, maar op t100taf. Toen kreeg ik weinig hits. Heb er niet aan gedacht om alleen op t100 te zoeken. Instructiefilmpjes genoeg op google. Alleen ik was benieuwd of in dit geval er meer vervangen zou moeten worden omdat de touch functie nu ook niet meer werkt.

Wel een erg leuk apparaat zeg!

• Sjurm
arjoderoon schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 13:19:
ja balen is het zeker inderdaad.

in dit geval ging het niet om een vliegvakantie, maar is hij mee gegaan op vakantie met de vouwwagen.
Onderweg denk ik niet dat hij in de vouwwagen opborgen is geweest overigens.

ja, ik heb vooraf ook al gezegd dat ik het niet waarschijnlijk acht dat dit binnen garantie opgelost gaat worden. omdat het scherm heel was. Maar mijn collega had het zoals gezegd met een ipad (ok, andere fabrikant die wellicht wat makkelijker omgaat met dit soort dingen). toen werd tegen hem gezegd dat dit een schermspanning issue was, want anders zouden er meerdere barsten in het scherm moeten zitten.
(ik citeer slechts wat hij zei).

Is het geen garantie verhaal, dan wellicht via de verzekering. En anders moet ik maar gaan knutselen. Ik heb gisteren wel gezocht, maar op t100taf. Toen kreeg ik weinig hits. Heb er niet aan gedacht om alleen op t100 te zoeken. Instructiefilmpjes genoeg op google. Alleen ik was benieuwd of in dit geval er meer vervangen zou moeten worden omdat de touch functie nu ook niet meer werkt.

Wel een erg leuk apparaat zeg!
toon volledige bericht
Dit is een voorbeeld van zo'n instructiefilmpje en daarbij lijkt het dat de touch en het scherm twee losse onderdelen zijn. Dus het lijkt erop dat er twee onderdelen moeten worden vervangen. Onder het filmpje staat weergegeven wat die twee onderdelen moeten kosten (omgerekend ongeveer €75) en zelfs waar je ze kunt bestellen.

• Ploink
arjoderoon schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:04:
Het is een groot raadsel hoe het zomaar kan dat er zo'n barst in het scherm is ontstaan.
Ik vermoed dat dit het probleem is.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z3ZAtBR.jpg

Door het scharnier zweven tablet en dock een stukje boven elkaar. Als er druk op komt dan komt er veel kracht op de hoek van het scharnier en kan het daar barsten. Klopt dat met de plaats van de barst?

Je had het misschien kunnen voorkomen door iets van de juiste dikte zoals noppenfolie er tussen te leggen bij vervoer, of de tablet en dock apart vervoeren. Je zou ook iets van een antislip rubbertje op de hoeken van de dock kunnen plakken om de kracht op te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
let bij het bestellen van het scherm wel op dat je het juiste display besteld, anders doet het touchscreen alsnog niks.
dus eerst scherm demonteren en dan adhv de typenummers op het scherm pas gaan bestellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Ik heb Windows 10 op mijn T100 kunnen installeren, gewoon via de reguliere update. Er is wel iets vreemds. Ik had ongeveer 6,2 GB vrij voordat ik begon. De Windows 10 installatie directory $Windows.~BT is ruim 4,3 GB groot. Ik heb na de Windows 10 installatie 4,1 GB over. Als ik die $Windows.~BT directory kan weggooien dan heb ik ineens 4,3 + 4,1 = 8,4 GB over, meer dus dan voor installatie van Windows 10.

Ik dacht dat Windows 8.1 werd bewaard na installatie van Windows 10 zodat je weer terug kan. Dan zou je juist veel minder ruimte verwachten.

Weet iemand of ik die $Windows.~BT directory kan weggooien(of verplaatsen naar mijn SD kaartje)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Avatar_Aang schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:15:
okeey, de wifi werktte danzij de geupdate drivers weer wel, maar nu na twee dagen zit ik weer met hetzelfde probleem. Nu werken zelfs de laatste drivers niet meer, en kan ik dus helemaal niet meer online. Weet iemand nog een andere optionele fix?
Heb je het nieuwste ATK package gedownload en geïnstalleerd? Zonder dit laatste package valt soms je touchscreen uit, soms je Wifi uit en andere minor issues met W10.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Toad schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:01:
Ik heb Windows 10 op mijn T100 kunnen installeren, gewoon via de reguliere update. Er is wel iets vreemds. Ik had ongeveer 6,2 GB vrij voordat ik begon. De Windows 10 installatie directory $Windows.~BT is ruim 4,3 GB groot. Ik heb na de Windows 10 installatie 4,1 GB over. Als ik die $Windows.~BT directory kan weggooien dan heb ik ineens 4,3 + 4,1 = 8,4 GB over, meer dus dan voor installatie van Windows 10.

Ik dacht dat Windows 8.1 werd bewaard na installatie van Windows 10 zodat je weer terug kan. Dan zou je juist veel minder ruimte verwachten.

Weet iemand of ik die $Windows.~BT directory kan weggooien(of verplaatsen naar mijn SD kaartje)?
Ik heb de hele $Windows.~BT directory geprobeerd te verplaatsen naar mijn SD kaartje. Dat lukte grotendeels, maar sommige bestanden/directories konden niet worden verwijderd, ook niet als administrator. Windows 10 herstart en het werkt gewoon nog.

Ik heb nu wel ruim 8 GB vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

[...]

Ik heb hem na installatie van Office 365 gewoon via de "Download" tool naar Windows 10 geupdate. Ik heb echter de 32GB versie en ik had nog geen SHDC kaartje er in zitten (nieuw uit doos). Het is een T100TAM.

Eerst Office 2013 geïnstalleerd, door eerst Office 365 te activeren in mijn Live account met de meegeleverde code. Wanneer je later in je account kijkt zie je bij aanschaf ook gewoon Office 365 er bij staan. Daarna Office 2013 geïnstalleerd en toen een week later Windows 10 uit was, Windows 10 er op.

Ik had echter een probleem, door alle Windows 8.1 updates had ik maar 6,5Gb vrij, wat dus onvoldoende was (hij moest 8GB hebben zei de Upgrade). Opgelost door er een 32HB USB stickie aan te hangen tijdens de upgrade (je roll-back komt daar op te staan).

Daarna de nodige issues:
  1. Wegvalen Wifi zo nu en dan
  2. Toch scherm af en toe niet meer werken
  3. Smart Gestures op tochpad werkten niet meer
Opgelost door:
  1. Deinstallatie ATK Package
  2. Deïnstallatie Touchpad software
  3. Update ATK package naar V1.0.0039 http://dlcdnet.asus.com/p...ge_Win10_32_VER100039.zip
  4. Update Touchpad Smart Guesture naar Versie V4.0.6 http://dlcdnet.asus.com/p...sture_Win10_32_VER406.zip
Het einige probleem was dat ik SplendIt Versie V3.11.0001 niet kon installeren. Hij gaf steeds de error: "Cannot find .icm profile".

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zipperman
Zo ben er eindelijk uit, als ik de tablet gewoon opnieuw opstart werkt de wifi weer, voel me nu wel een echt leek zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Nafs Ruh schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 01:23:
[...]

Mijn TAM is 2 weken geleden gekocht, en had al 205 als firmware standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nafs Ruh
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wim-Bart schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:13:
[...]

Mijn TAM is 2 weken geleden gekocht, en had al 205 als firmware standaard.
Ja, ik heb hem nu ongeveer een week en ook 205. Via Alternate besteld. Ik heb nog geen problemen ontdekt. Batterij ga ongeveer 7,5 uur mee, Scherm is op 60% en gebruik hem redelijk intensief. Webdesign en apps ontwikkelen middels Phonegab gaat prima! Ook documenten bewerken vind ik goed te doen. Het toetsenbord is wel even wennen vind ik. Kleine toetsen en mis vaak de Shift rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Nafs Ruh schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:47:
[...]

Ja, ik heb hem nu ongeveer een week en ook 205. Via Alternate besteld. Ik heb nog geen problemen ontdekt. Batterij ga ongeveer 7,5 uur mee, Scherm is op 60% en gebruik hem redelijk intensief. Webdesign en apps ontwikkelen middels Phonegab gaat prima! Ook documenten bewerken vind ik goed te doen. Het toetsenbord is wel even wennen vind ik. Kleine toetsen en mis vaak de Shift rechts.
Met toetsenbord is inderdaad wennen. Merk dat ik vaak op ENTER druk wanneer het niet moet. Maar voor de rest is het een fantastisch ding. Ik heb de 2GB uitvoering met 32GB SSD, maar spijt van dat ik niet de uitvoering met 64 heb gekozen of met de extra 500GB HD, hoewel die zwaarder aanvoelde. Maar heb er een 64GB shdc kaartje in (gewoon een 48MB/) meer dan snel zat.

1 nadeel, van de week drukte ik per ongeluk het kaartje er uit, hoop dat ik dat niet te vaak doe zonder het op te merken.

1 van de positieve dingen is, gezien de specs, grafisch kan ik best wel leuke DirectX apps draaien zonder te zeggen, dat is traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Wim-Bart schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:33:
[...]

Ik heb hem na installatie van Office 365 gewoon via de "Download" tool naar Windows 10 geupdate. Ik heb echter de 32GB versie en ik had nog geen SHDC kaartje er in zitten (nieuw uit doos). Het is een T100TAM.

Eerst Office 2013 geïnstalleerd, door eerst Office 365 te activeren in mijn Live account met de meegeleverde code. Wanneer je later in je account kijkt zie je bij aanschaf ook gewoon Office 365 er bij staan. Daarna Office 2013 geïnstalleerd en toen een week later Windows 10 uit was, Windows 10 er op.

Ik had echter een probleem, door alle Windows 8.1 updates had ik maar 6,5Gb vrij, wat dus onvoldoende was (hij moest 8GB hebben zei de Upgrade). Opgelost door er een 32HB USB stickie aan te hangen tijdens de upgrade (je roll-back komt daar op te staan).

Daarna de nodige issues:
  1. Wegvalen Wifi zo nu en dan
  2. Toch scherm af en toe niet meer werken
  3. Smart Gestures op tochpad werkten niet meer
Opgelost door:
  1. Deinstallatie ATK Package
  2. Deïnstallatie Touchpad software
  3. Update ATK package naar V1.0.0039 http://dlcdnet.asus.com/p...ge_Win10_32_VER100039.zip
  4. Update Touchpad Smart Guesture naar Versie V4.0.6 http://dlcdnet.asus.com/p...sture_Win10_32_VER406.zip
Het einige probleem was dat ik SplendIt Versie V3.11.0001 niet kon installeren. Hij gaf steeds de error: "Cannot find .icm profile".
toon volledige bericht
Bij mij ook gelukt via de Windows Update. Ik had slechts 5.5gb vrij, maar Windows Update haalde voor slechts 2gb aan bestanden binnen voor de upgrade. Achteraf 6gb vrij plus de mogelijkheid om windows.old nog te verwijderen waar ik nog even mee wacht.
Ik vind het best vreemd dat die groottes zo verschillen. Ik heb wel de oudste van de t100 versie, in november heb ik hem 2 jaar.

Ik heb na de upgrade nog geen mankementen kunnen ontdekken gelukkig. Ook al mijn oude bestanden waren behouden. Hij gaf zelf na een dag de melding dat hij mn touchpad ging optimaliseren, dus die werkt ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Sjurm schreef op zondag 16 augustus 2015 @ 08:04:
[...]

Bij mij ook gelukt via de Windows Update. Ik had slechts 5.5gb vrij, maar Windows Update haalde voor slechts 2gb aan bestanden binnen voor de upgrade. Achteraf 6gb vrij plus de mogelijkheid om windows.old nog te verwijderen waar ik nog even mee wacht.
Ik vind het best vreemd dat die groottes zo verschillen. Ik heb wel de oudste van de t100 versie, in november heb ik hem 2 jaar.

Ik heb na de upgrade nog geen mankementen kunnen ontdekken gelukkig. Ook al mijn oude bestanden waren behouden. Hij gaf zelf na een dag de melding dat hij mn touchpad ging optimaliseren, dus die werkt ook gewoon.
Bij mij werkte het pas lekker na de ATK package upgrade.

Overigens met Windirstat zag ik nog 3 folders in mijn root. Windows.old met 4GB. Een $Windows.~BT en een $windows.~WS folder. Na wat moeite weg gegooid en zit weer boven de 13GB vrij.

Ik snap ook niet waarom bepaalde folders nog achter blijven. Ik moet eens op mijn andere systemen kijk hoe het er daar uit ziet.

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:08
Ik heb de Asus t100tam 64gb ssd van mn vader overgenomen , werkt erg prettig moet ik zeggen , nu ben ik alleen opzoek naar een geschikte Cover voor of alleen de Tablet of als geheel.

En ik kom opzich wel mooie covers tegen alleen zijn die dan voor de T100Chi .. zijn die qua formaat hetzelfde of gaat dat niet passen ?

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.