MartijnAbel schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 15:40:
Inmiddels hebben meerdere users van het transformerforum een mail gestuurd naar ASUS met de vraag wanneer we een nieuwe bios en ATK package kunnen verwachten. Ook ik heb dit gedaan. Mocht er meer info vrijgegeven worden dan post ik dat ook hier

[...]
Ik heb gisterenochtend Asus ook een mail gestuurd, ben erg benieuwd. Ze geven zelf aan binnen 48 uur te reageren.
Welke T100 versie heb jij?
Ja zeker! Je sluit de USB-Hub aan op de USB-poort die in het dock zit, vervolgens sluit je daar al je apparatuur op aan. Zorg er wel voor dat de USB-hub een
externe voeding heeft. Anders kom je in de problemen als je veel stroom vragende apparatuur aan gaat sluiten (Telefoons, Externe HDD, etc.).
Deze usb-otg zou zijn voeding ook uit de hub kunnen halen? Of laad het tablet zichzelf ook op als het in het toetsenbord zit.?

Ik heb totaal geen ervaring namelijk met deze notebooks, vandaar.
Zal even het verschil uitleggen:
Je hebt een USB-poort in het dock zitten. Deze is puur en alleen voor USB apparaten.
Daarnaast heb je nog en micro-USB poort in de tablet zitten, deze is eigenlijk bedoeld voor het laden van je tablet. Je kan van deze micro-USB poort ook een normale USB poort maken dmv. een USB-OTG kabel, het is dan een volwaardige USB-poort. Omdat deze poort dan bezet is door een OTG-kabel is het niet mogelijk om de tablet op te laden.
Je kan dan nog steeds je hub gebruiken en de externe voeding voorziet nog steeds je USB-apparaten van stroom. Maar je tablet niet.
Nou zijn er USB OTG-Y Splitter kabels in de omloop die van micro-usb -> USB & Micro usb gaan, bijv:

Deze werkt exact hetzelfde als een normale OTG kabel, maar via die 2e Micro-usb poort kun je je USB devices van stroom voorzien (precies hetzelfde wat je externe voeding van je hub ook doet). Maar hiermee wordt je tablet niet van stroom voorzien.
Je hebt ook vergelijkbare OTG-Y splitter als de bovenstaande, met dezelfde functie als de bovenstaande. Maar die kunnen je tablet wel van stroom voorzien. Volgens de tekst zou
deze dat moeten kunnen:
Bijzonder aan deze kabel is de dubbele power functie. De power kabel kan zowel het aangesloten apparaat als de smartphone of tablet tegelijk van stroom voorzien!
Om terug te komen op je eerste vraag:
Dat is inderdaad wel een puntje als je natuurlijk ook al een poort gebruikt voor het internet wil ik graag de laadpoort ook beschikbaar houden om het beeldscherm onder lading te houden
Met deze kabel kun je dus én bedrade internet verbinding maken(of een andere USB toepassing), wanneer je het dock niet gebruikt én je je device tegelijkertijd opladen.
Let er wel op dat de USB-poort in het dock USB 3.0 is en de Micro USB-poort in de tablet maar USB 2.0 is, je bedrade internet snelheid, evenals de snelheid van je andere USB devices zou dus lager kunnen zijn.
Hoop dat het nu een beetje duidelijker is geworden?
p.s. Als je quotes maakt kun je deze beginnen met [quote ] en eindigen met [/quote ] (zonder spaties)
[
Voor 3% gewijzigd door
rens-br op 13-08-2015 12:26
]