Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Je kan idd geen SSD/HDD zetten in een T100 die zonder geleverd is. De ruimte is er niet en de USB/SATA converter ontbreekt. Wat betreft de nieuwe modellen, misschien wil je deze tabel overnemen en aanvullen? :)
Ploink in "[W8] Asus Transformer T100"

[ Voor 38% gewijzigd door Ploink op 15-12-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38

KrazyJay

Ploink schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:45:
[...]
Wat betreft de nieuwe modellen, misschien wil je deze tabel overnemen en aanvullen? :)
Ploink in "[W8] Asus Transformer T100"
Zou dat best willen doen wat betreft die T100TAM-C1-GM, maar ik denk niet dat die in Europa uitgebracht gaat worden. En ik weet er nóg iets te weinig van af. Maar afhankelijk van welke versie ik krijg, zal ik mijn versie toevoegen indien die er niet tussen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
Ploink schreef op zondag 14 december 2014 @ 12:02:
Ja mijn DK026H heeft precies hetzelfde, eigenlijk al vanaf het begin.
Ik kocht hem begin september en had geen zin in het gedoe van een RMA procedure, dus ik heb het maar zo gelaten. Het is sindsdien niet erger geworden dus ik zie het als een kleine ergernis en niet meer dan dat.
Misschien dat ik het nog eens zelf ga repareren, maar voorlopig vind ik het goed zo.

Imho is het wel een goede reden voor RMA, dus je moet zelf maar zien of je die moeite wil nemen.
ik zal morgen eens met 4Launch bellen, kijken of ze alleen het dock om kunnen ruilen.
beetje zonde om daar meteen de hele T100 voor op te laten sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Het gaat voor mij dus gaan tussen de T100TAM-DK003B en de T100TA-DK026H Pricewatch vergelijking.
De TAM heeft een aluminium achterkant maar is wat zwaarder en geen Office 2013 maar een jaartje Office 365, terwijl de TA wel Office 2013 heeft, lichter is, maar een plastic achterkant heeft dat er minder chique uit ziet. Nu las ik dat de TAM-versies betere schermen hebben dan de nieuwste TA-versies, klopt dit? En verder, heeft iemand nog bepaalde argumenten welke ik wel of niet moet nemen, bijvoorbeeld: is dat gewicht belangrijk, of is de plastic versie echt veel lelijker, of het hebben van de aluminium achterkant is het gemis van Office 2013 wel/niet waard?

• MartijnAbel
KrazyJay schreef op woensdag 17 december 2014 @ 23:12:
Het gaat voor mij dus gaan tussen de T100TAM-DK003B en de T100TA-DK026H Pricewatch vergelijking.
De TAM heeft een aluminium achterkant maar is wat zwaarder en geen Office 2013 maar een jaartje Office 365, terwijl de TA wel Office 2013 heeft, lichter is, maar een plastic achterkant heeft dat er minder chique uit ziet. Nu las ik dat de TAM-versies betere schermen hebben dan de nieuwste TA-versies, klopt dit? En verder, heeft iemand nog bepaalde argumenten welke ik wel of niet moet nemen, bijvoorbeeld: is dat gewicht belangrijk, of is de plastic versie echt veel lelijker, of het hebben van de aluminium achterkant is het gemis van Office 2013 wel/niet waard?
zelfs de TA versie wordt de laatste tijd aangeboden met office 365 ipv de reguliere office.(Alternate doet dit bijvoorbeeld)
Ik vind persoonlijk de metalen variant mooier om te zien, maar de kunstof variant is ook zeker geen lelijk apparaat.
Uiteindelijk had dat geribbelde kunstof van de T200 het apparaat beter gestaan.

Het scherm zou inderdaad wat beter moeten zijn, al is het contract dan wel weer lager.
Ik ben van menign in iedergeval dat het scherm van de oudere TA al hartstikke goed is voor dat geld.

• KrazyJay

KrazyJay

Punt is dat de T100TA voor dezelfde prijs wel met 2013 geleverd wordt bij sommige leveranciers. Dus dat is een voordeel bij de plastic variant, vooralsnog. Maar ik weet niet hoeveel goedkoper plastic er uit ziet ten opzichte van de aluminium variant, en hoe significant het verschil is in gewicht, maar ik ben niet in de gelegenheid zelf in de winkel te gaan zien voordat er beslist moet worden (werkdruk). :( dus vandaar de vraag voor meningen en suggiesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 13:26

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

KrazyJay schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:10:
Punt is dat de T100TA voor dezelfde prijs wel met 2013 geleverd wordt bij sommige leveranciers. Dus dat is een voordeel bij de plastic variant, vooralsnog. Maar ik weet niet hoeveel goedkoper plastic er uit ziet ten opzichte van de aluminium variant, en hoe significant het verschil is in gewicht, maar ik ben niet in de gelegenheid zelf in de winkel te gaan zien voordat er beslist moet worden (werkdruk). :( dus vandaar de vraag voor meningen en suggiesties.
En? Wat is het uiteindelijk geworden?

Ik vind zelf de meerwaarde van Office '13 de grootste rol spelen in mijn beslissing. Office 365 kost al gauw € 50 per jaar.
De waarde van Office '13 in de prijs meegenomen is €100. Wat betekent dat je €50 voor de aluminium achterkant betaald, plus €50 per jaar aan abokosten.

Dus is de TAM het m.i. niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Je moet je ook bedenken wat voor voordelen Microsoft Office heeft ten opzicht van gratis pakketten zoals die van Open Office en WPS

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

Het is de T100TAM-DK003B geworden. Een erg fijn ding, alleen die HDD was te horen en leek me sowieso een SSD veiliger qua vervoer/reizen, dus heb ik er een mx100 van 256GB in gedaan en de 500GB in een externe behuizing gezet.
Motivatie: ik heb toch nog de T100TA kunnen zien in de winkel en was niet overtuigd van een plastic achterkant. Omdat het makkelijker is achteraf Office te installeren dan van plastic naar aluminium te gaan, is het dus de TAM geworden en heb ik er Office 2010 Professional Plus op gezet dat ik nog had liggen. De premium look bevalt me ontzettend goed en lijkt me over het algemeen een erg degelijk beestje.

Edit: Coolblue.nl wist me te melden dat de T100TAM-DK003B met Office 2013 en een TN-paneel kwam, maar dat leek en bleek niet te kloppen, in ieder geval niet van het TN-paneel, de mijne kwam van BCC in heel mooi pakpapier (en nee, dat was niet de reden) en heeft gewoon een IPS-paneel zoals de rest van de lijn. Wel staat er Windows 8.1 with Bing in System Properties. Niet dat het iets uit maakt, maar ga dat er nog wel uit slopen.

[ Voor 25% gewijzigd door KrazyJay op 31-12-2014 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Moeilijke keuze: Z3775/32Gb of voor €40 meer Z3740/64Gb+500Gb.

Toch maar eens kijken naar een goede vergelijking van de CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
SqueakyClean schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 01:37:
Moeilijke keuze: Z3775/32Gb of voor €40 meer Z3740/64Gb+500Gb.

Toch maar eens kijken naar een goede vergelijking van de CPU's.
Welke modellen zijn dat?
Z3740/64Gb+500Gb zou de pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK007H Zwart moeten zijn, maar die is al uitverkocht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Gaat idd om de DK007H... Of de DK048H.
Beiden nieuw... Kan niet kiezen, maar neig naar de 64Gb...

[ Voor 24% gewijzigd door SqueakyClean op 02-01-2015 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
SqueakyClean schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 02:04:
Gaat idd om de DK007H... Of de DK048H.
Beiden nieuw... Kan niet kiezen, maar neig naar de 64Gb...
Dat hangt af van hoe je de T100 gebruikt.

Ik heb de DK026H met 64/500GB in september voor 359 euro in de aanbieding bij BCC kunnen kopen, 4 tientjes meer dan de 32GB versie.
Al mijn data files staan op een NAS en ik gebruik het ding vrijwel uitsluitend thuis, dus ik heb de HDD verwijderd (kost alleen maar stroom, maakt geluid en vertraagt vaak omdat deze moet opstarten als windows of andere software even wil kijken wat er op staat, ook als hij leeg is).

Totaal heb ik 18GB in gebruik en de windows recovery partitie heb ik naar een usb stick verplaatst om die 8GB vrij te maken. Windows wordt met de jaren altijd vetter door het installeren van updates, dus daar zullen nog wel een paar GB bij komen. Zelfs na verwijderen van de recovery is de C schijf slechts 57.3GB totaal, dus de 32GB versie zal ook wat kleiner zijn.

Ik zou dus ruim genoeg hebben aan 32GB, maar heb de 64GB versie gekozen omdat ik tzt nog Linux wil installeren.

Als jij al je data lokaal wil bewaren, dan moet je zelf even bepalen hoeveel dat is en of je dan genoeg hebt aan de 32GB variant, dat kan erg krap worden. Hou er rekening mee dat je dit NIET kan uitbreiden, je kan niet achteraf een HDD/SSD plaatsen, alleen een USB stick of uSD kaartje.

De DK007H is van een oudere generatie en heeft een tragere CPU.
http://www.cpubenchmark.n...el+Atom+Z3775+%40+1.46GHz
http://www.cpubenchmark.n...el+Atom+Z3740+%40+1.33GHz

Nog een belangrijk detail: ik weet niet waar je die DK007H nog kan kopen maar laat het wel een betrouwbare shop zijn want kans dat het een inruil exemplaar betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de "snelheid" van deze 2 in 1 laptop (met de snellere CPU). Zoals ik al heb gelezen is dit een perfecte laptop voor Word, surfen en dat soort dingen. Maar hoe zit het met de snelheid in verhoudig tot een netbook van 3 jaar oud.

Momenteel heeft mijn vriendin pricewatch: HP dm1-4100sd. Helaas is een scharnier afgebroken dus ze heeft een nieuwe nodig. Deze laptop is snel genoeg voor de dingen die zij er mee doet.

Vroeger was ik wel bezig met pc hardware maar deze kennis is zeer verwatert de laatste jaren. Als ik nu naar de specs kijk zou ik zeggen heeft de HP een snellere CPU en meer geheugen maar klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c812657
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:23
Als je het zelf al aangeeft, zal het wel kloppen, toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
c812657 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:38:
Als je het zelf al aangeeft, zal het wel kloppen, toch
Average CPU Mark
Intel Atom Z3775 @ 1.46GHz: 1326
AMD E-450 APU: 781
Compare
Het is 4-core vs 2-core. Lijkt dat de de AMD per core ietsje sneller is, maar totaal is de Atom een heel stuk vlotter.

[ Voor 20% gewijzigd door Ploink op 08-01-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Ik sta op het punt om deze 2 in 1 te halen, echter ben ik nog aan het twijfelen over hoeveel opslag ruimte ik nodig heb (@ ploink bedankt voor het fijne overzichtje!). Het wordt er zeker eentje met de nieuwe CPU (de Z3775)

Zijn er met de nieuwere modellen ook nog problemen met de battery drain door de 500 gb harde schijf? Bij alternate is het prijsverschil tussen de 32 SSD en de 32 SDD + 500 HDD nog maar 30 euro

--edit--
Ben nu aan het kijken en nu is de 64 SSD + 500 HDD net zo duur als de 32 SSD + 500 HDD. namelijk 350, dit is een goede deal http://www.alternate.nl/A...duct/1140685?event=search

--edit 2--
verdorie de 32 gb is ook in de aanbieding en kost nu 250... dus dit maakt de keuze nog steeds niet makkelijker :) http://www.alternate.nl/h...44543&utm_source=publitas

Dus mijn vraag blijft, is er nog steeds last van de battery drain?

[ Voor 42% gewijzigd door dongilles op 09-01-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
dongilles schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 15:33:
Dus mijn vraag blijft, is er nog steeds last van de battery drain?
Mijn DK026H bevatte een HGST Z5K500-500. Het verbruik kun je vast wel opzoeken en dan even rekenen met de accu capaciteit en gebruiksduur.

Power management kan hem stoppen als je hem een paar minuten niet gebruikt, maar regelmatig wil windows of een applicatie even op de schijf kijken en dan start ie weer en dan moet je even wachten.

Het is een schijfje van 7mm hoog en die kun je eventueel vervangen door een SSD of gewoon verwijderen als je genoeg hebt aan die 64GB.

Edit: Oh je bedoelt misschien het battery drain probleem in suspend. Dat is een issue met alle baytrail tablets lijkt het, ook met deze nieuwere modellen. Een "feature" van windows 8.1 is dat de tablet gewoon wakker blijft in standby, InstantGo heet dat en je kan het niet uit zetten. Het scherm gaat uit, maar hij blijft actief en de volgende morgen is de batterij leeg.
Ja dat bestaat nog steeds. Er is wel een workaround voor, zie Ploink in "[W8] Asus Transformer T100"

[ Voor 27% gewijzigd door Ploink op 09-01-2015 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
@ Ploink
Weer bedankt voor je post! Ik doelde inderdaad op het battery drain probleem in suspend :)

Dan ga ik voor de DK026H die 64 SSD (en 500 GB HDD) is denk ik toch die 100 euro extra waard

[ Voor 19% gewijzigd door dongilles op 09-01-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Let wel op dat Alternate Office 365 erbij levert i.p.v. Office 2013...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlon12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-09 12:36
Weten jullie misschien ook of er een mogenlijkheid is om het touchscreen uit te zetten?

Ik was op vakantie en zelfs zonder vallen is mijn scherm gescheurd... (niet echt goede kwaliteit) Nu blijft hij denken dat er drukpunten zitten dus is het onbruikbaar........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Marlon12 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 07:58:
Weten jullie misschien ook of er een mogenlijkheid is om het touchscreen uit te zetten?
Je kan het touchscreen uitschakelen in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Marlon12 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 07:58:

Ik was op vakantie en zelfs zonder vallen is mijn scherm gescheurd... (niet echt goede kwaliteit) Nu blijft hij denken dat er drukpunten zitten dus is het onbruikbaar........
Ik heb in dit topic toch best veel post gelezen over een spontaan barstend scherm. Nu vraag ik me af of dit alleen voor de eerste versies geldt! of wellicht ook voor de latere versies met bijv. de Z3775.

Spontaan scheuren is natuurlijk echt onacceptabel, zeker voor zo vaak als het voorkomt...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlon12
  • Laatst online: 09-09 12:36
SqueakyClean schreef op maandag 12 januari 2015 @ 19:55:
[...]

Ik heb in dit topic toch best veel post gelezen over een spontaan barstend scherm. Nu vraag ik me af of dit alleen voor de eerste versies geldt! of wellicht ook voor de latere versies met bijv. de Z3775.

Spontaan scheuren is natuurlijk echt onacceptabel, zeker voor zo vaak als het voorkomt...!
Ik weet het dat is inderdaad opvallen. Ik heb de eerste versie maar ik denk niet dat je er iets mee kan.... je kan moeilijk bewijzen dat het een productiefout is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-12-2024
Hallo,

Ik heb enkele maanden een asus t100ta tablet. Soms doet ie lastig met uit de slaapstand komen, maar nu blijft het scherm zwart.

Als ik op de aan knop druk zie ik het scherm wel oplichten en donker worden als ik 'm uitdoe. Bij lang ingedrukt houden kreeg ik daarstraks wel het sluit/lock scherm. Als ik dat naar beneden deed om m uit te zetten gebeurde er vervolgens niets.

Als ik het toetsenbord aansluit en over het touchpad ga zie ik ook de cursor.

Als ik, terwijl die "aan" staat met mijn vinger over het scherm ga, zie ik een soort "spoor" waar mn vinger beweegt zeg maar.

Krijg niets meer voor elkaar helaas.

Ik zou willen proberen om een (is dat soft?) reset te doen (zonder gegevens) verlies, maar ik weet niet hoe.

Heb al powerknop en volume knop geprobeerd maar dat werkt niet.

Graag jullie ideeën/tips.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Misschien helpt het als je de tablet echt helemaal uit zet door de power knop vanuit de aan-stand minstens 10s ingedrukt te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michellep77
  • Laatst online: 11-12-2024
@ploink, terwijl ik jouw bericht lees denk ik bij mezelf, ja duh!!! Dat heb ik al tig keer gedaan anders krijg je het lockscreen niet....
Maar dacht, laat ik eens tellen.

Laat m toch steeds na minder dan 10 seconden los. Dus nu volgehouden en uiteindelijk kreeg ik het asus scherm en issie weer aan!

Voel me beetje dom nu... Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Blij dat ie het weer doet :)
Het donker oplichtend scherm ken ik. Het gebeurt als ik er een usb stick in laat zitten, maar soms ook spontaan als ik 'm aan zet. Dat truukje met 10s ingedrukt houden heb ik per toeval ontdekt na veel proberen. Bij een normale laptop trok ik gewoon de batterij er uit, maar dat gaat niet bij een tablet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:24
De tablet wil sinds een paar dagen niet meer laden wanneer het ik erop werk. Windows geeft wel aan dat het is aangesloten op netvoeding en dat het wordt geladen. Het percentage neemt echter wel af...

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 11-09 16:25
heb je al een andere lader geprobeerd? het liefst één van minimaal 2A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

sylvesterrr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:17:
De tablet wil sinds een paar dagen niet meer laden wanneer het ik erop werk. Windows geeft wel aan dat het is aangesloten op netvoeding en dat het wordt geladen. Het percentage neemt echter wel af...

Herkent iemand dit?
Yep, is standaard. Er komt maar iets van 2V binnen, waardoor (afhankelijk van je instellingen) je meer verbruikt dan je binnenkrijgt. Een kwestie van optijd laden...
Ik heb inmiddels ook een T100 en wel de DK026H en tot nog toe bevalt het zeker! Mooi aparaat en het dock mag er ook wezen, is zelfs beter dan ik had verwacht. Win 8 is wel wennen, maar ik begin het een beetje te begrijpen.

Wat ik wel lastig vind is het ontbrekende start menu en nu meen ik ooit een keer gelezen te hebben dat daar een standaard/populair programmatje voor is.
Kan iemand me op de goede weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:48
De T100 van mijn vriendin kreeg kuren (na een jaar nu) en wel dat de dock niet goed verbonden bleef. Je hoort de *plonk* van het aansluiten maar als je hem te ver open klapte de *plonk* van het disconnecten. Op een gegeven moment moest je de T100 bijna dichthouden (hoek van <45 graden) om het toetsenbord nog te kunnen gebruiken.

Open maken om de connector steviger aan te sluiten hielp niet voldoende, het is een US T100 en de wereldwijde garantie blijkt toch niet helemaal wereldwijd te zijn. Maar na bestellen en vervangen van dit onderdeel:

http://www.ebay.nl/itm/13...ain_0&hash=item27ee61a3ee

doet hij het nu weer als vanouds... Eventueel een tip voor anderen die hier ook last van hebben (vervangen gaat relatief eenvoudig ook) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Dat had ik ook, ik had hem gelukkig gekocht bij de MM, ze konden die van mij echter (na 3 keer opsturen) niet maken, en de dock zorgde er ook voor dat het scherm kapot bleef gaan, dus kreeg ik uiteindelijk mijn geld terug.

Ik durf me er niet meer aan te wagen eigenlijk, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
sylvesterrr schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:17:

Herkent iemand dit?
Heb je de originele lader gebruikt? Deze kan meer stroom leveren dan een standaard lader of usb kabeltje.
SqueakyClean schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Yep, is standaard. Er komt maar iets van 2V binnen, waardoor (afhankelijk van je instellingen) je meer verbruikt dan je binnenkrijgt. ...
Een USB lader is altijd 5V, geen 2V. Je bedoelt denk ik dat de laadstroom van de adapter lager is dan het verbruik van de tablet. De adapter levert 5V x 3A = 15W max, dus dat zou echt geen probleem mogen zijn. Hoewel, ik heb het ook wel meegemaakt als de accu al bijna leeg was, maar bij een iets vollere accu gaat het wel goed. Misschien is het een rariteit van het laadcircuit.
Wat ik wel lastig vind is het ontbrekende start menu en nu meen ik ooit een keer gelezen te hebben dat daar een standaard/populair programmatje voor is.
Kan iemand me op de goede weg helpen?
http://www.classicshell.net/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ploink schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Heb je de originele lader gebruikt? Deze kan meer stroom leveren dan een standaard lader of usb kabeltje.

[...]

Een USB lader is altijd 5V, geen 2V. Je bedoelt denk ik dat de laadstroom van de adapter lager is dan het verbruik van de tablet. De adapter levert 5V x 3A = 15W max, dus dat zou echt geen probleem mogen zijn. Hoewel, ik heb het ook wel meegemaakt als de accu al bijna leeg was, maar bij een iets vollere accu gaat het wel goed. Misschien is het een rariteit van het laadcircuit.

[...]

http://www.classicshell.net/ :)
Thanks voor de link en de (vele) betere uitleg..!

Wat mij trouwens aan m'n T100 is opgevallen is dat ik maar 1 Asus update heb binnengekregen. Alles was eigenlijk al up to date. Toch maar eens m'n firmware controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Heeft iemand al een betaalbare aftermarket lader op ebay gevonden die werkt? (waarschijnlijk dus met vast kabeltje?)
Ik heb een 2e lader nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_petit op 19-01-2015 17:53 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
mr_petit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 17:53:
Heeft iemand al een betaalbare aftermarket lader op ebay gevonden die werkt?
In de EL-kroeg wordt regelmatig gewaarschuwd voor 230V apparaten van ebay en andere chinese winkels. Het betreft vaak afgekeurde exemplaren of andere troep die in Europa nooit goedgekeurd zou worden. Better safe than sorry ;)

Elke usb lader met een micro usb kabeltje zou moeten werken. Die van mijn Sony smartphone laadt slechts met 850mA maar doet het prima.
Ik weet niet zeker of die Asus lader echt 3A kan, er staat ook nog iets van "chinese tekentjes 2000m nog meer chinese tekentjes" op, dus kan ook 2000mA zijn :D

Koop gewoon een lader in een telefoonwinkel die minimaal 2000mA kan en dan zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56

franssie

Save the albatross

Ik denk dat elke tablet lader wel kan, ik gebruik ook mijn oude samsung phone lader - gaat retetraag en haalt de 100% niet, maar het werkt gewoon.
Ik ben het met Ploink eens, ik zou niet voor de eerste beste china lader gaan, maar als je goede ervvaringen/reviews leest over een ipad lader, dan zou ie de T100 ook moeten kunnen laden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ik weet niet, maar als je een wat langer laadsnoertje aan de originele lader hangt, dan werkt het al niet meer goed. Ik ben dus op zoek naar een lader die de tablet in de snellaadstand zet en oplaadt.

Een samsunglader heb ik al geprobeerd en dat is gewoon crap.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_petit op 19-01-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:46
Ik heb net dit besteld

http://www.amazon.de/gp/a...f=plSrch&pi=AC_SY200_QL40

Ben helemaal klaar met het gekut met meukladers en kabels. Kan ik gewoon mijn smartwatch, elektrische sigaretten, powerbank en tablet aan 1 lader laden.

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2015 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
mr_petit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:09:
Ik weet niet, maar als je een wat langer laadsnoertje aan de originele lader hangt, dan werkt het al niet meer goed.
Een goedkoop verlengkabeltje? Die is waarschijnlijk te dun, heeft te hoge weerstand en als daar 2A (2000mA) doorheen gaat dan zakt de spanning te veel in. Probeer een dikkere kabel en dan gaat het vermoedelijk wel goed.
Ik ben dus op zoek naar een lader die de tablet in de snellaadstand zet en oplaadt.

Een samsunglader heb ik al geprobeerd en dat is gewoon crap.
Je zoekt dus een lader die >=2000mA kan laden.
http://tweakers.net/price.../?keyword=thuislader+2.1A of vraag in willekeurige telefoon/tablet winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Ploink schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:23:
[...]

Een goedkoop verlengkabeltje? Die is waarschijnlijk te dun, heeft te hoge weerstand en als daar 2A (2000mA) doorheen gaat dan zakt de spanning te veel in. Probeer een dikkere kabel en dan gaat het vermoedelijk wel goed.
Ik heb wel 10 kabels geprobeerd (ook nokia&samsung kabels).
[...]

Je zoekt dus een lader die >=2000mA kan laden.
http://tweakers.net/price.../?keyword=thuislader+2.1A of vraag in willekeurige telefoon/tablet winkel.
Ik heb deze draad doorgespit:
http://www.transformerfor...arket-charger-thread.html
En daaruit blijkt dat het allemaal niet zo simpel is.
Er zijn wat combo's gevonden van laders en draadjes, maar die hebben allemaal engelse stekkers, en ik gebruik liever geen verloop zonder vergrendeling aan de achterkant (dus vergrendeling tussen lader en eu adapter).
In de laatste post is er 1 persoon die dus een EU lader heeft gevonden (blackberry ding), waarvan hij zegt dat de tablet daarmee dus ook in snellaadstand gaat (dat is namelijk de issue), maar dat is 1 persoon en ik wacht eigenlijk op bevestiging daarvan.
Ik heb geen zin om lukraak diverse 2a laders en snoeren te gaan kopen (wat ze op dat forum dus wèl hebben gedaan om werkende combo's te vinden). Daarin wordt dus ook gezegd dat een '2A lader' dus geen 2A lader is, maar meerdere usb poorten met 500ma aan kan sturen.

Ik kan de pricewatchladers dus wel kopen, maar dat is geen garantie dat het werkt anders hadden ze natuurlijk op transformerforums geen draadje van 22 pagina's lopen betreffende dit probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door mr_petit op 19-01-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Anker 40W 5V / 8A 5-Port charger is a new Anker product, slightly smaller than the Anker 25W that also requires an IEC C7 AC cord, has 5 USB ports, and uses smart port technology, so you don't need to worry about whether you're plugging an Apple or Android device into a particular port. Maximum 2.4A per port. If there's a criticism, it's spotty availability, but that may be easing.

http://www.flyertalk.com/...-charger-solution-15.html

Met die anker en die kabels zit je wel goed geloof ik

[ Voor 5% gewijzigd door 418O2 op 19-01-2015 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
mr_petit schreef op maandag 19 januari 2015 @ 21:29:
[...]

Ik heb wel 10 kabels geprobeerd (ook nokia&samsung kabels).

[...]

Ik heb deze draad doorgespit:
http://www.transformerfor...arket-charger-thread.html
En daaruit blijkt dat het allemaal niet zo simpel is.
Er zijn wat combo's gevonden van laders en draadjes, maar die hebben allemaal engelse stekkers, en ik gebruik liever geen verloop zonder vergrendeling aan de achterkant (dus vergrendeling tussen lader en eu adapter).
In de laatste post is er 1 persoon die dus een EU lader heeft gevonden (blackberry ding), waarvan hij zegt dat de tablet daarmee dus ook in snellaadstand gaat (dat is namelijk de issue), maar dat is 1 persoon en ik wacht eigenlijk op bevestiging daarvan.
Ik heb geen zin om lukraak diverse 2a laders en snoeren te gaan kopen (wat ze op dat forum dus wèl hebben gedaan om werkende combo's te vinden). Daarin wordt dus ook gezegd dat een '2A lader' dus geen 2A lader is, maar meerdere usb poorten met 500ma aan kan sturen.
Daarom goed naar de specs kijken, als de laadstroom niet per poortje aangegeven staat, niet kopen.
Ik kan de pricewatchladers dus wel kopen, maar dat is geen garantie dat het werkt anders hadden ze natuurlijk op transformerforums geen draadje van 22 pagina's lopen betreffende dit probleem.
Deze Belkin lader komt inclusief kabeltje. Mischien mag je hem proberen bij BCC.
http://www.belkin.nl/f8m6...nc-kabel-(10-w2-1-a).html
Laadt de meest uiteenlopende reeks apparaten op
Werkt met: de meeste smartphones en tablets van Samsung, LG, Nokia en HTC

[ Voor 6% gewijzigd door Ploink op 19-01-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Die zou inderdaad 2 X 2.1 A geven.
maar wat een geld zeg.. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb nog wel een originele lader liggen voor de geïnteresseerde :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ik heb gisteren nog ff m'n firmware gecheckt. Blijkt het dus 307 te zijn. Nu meen ik meerdere malen gelezen te hebben dat Asus Update ook de firmware (indien nodig) bijwerkt, maar hoe vaak ik 'm ook laat zoeken, hij vindt niets. Wellicht dan toch maar handmatig naar 313 updaten... Bij mij doet die Asus update dus niet echt z'n werk...

Daarnaast heb ik nog iets vreemds: ik heb tijdens het gebruik een paar keer artifacts over het scherm zien lopen, altijd kleine vierkantjes. Nu begrijp ik dat dat aan warmte kan liggen en er gebeurde ook veel (installatie plus scan plus browser plus opschonen tegelijk) maar vind het best vreemd. Dat is op dit moment het enige wat het plezier een beetje bederft.
Ik zal eens kijken of ik wat kan stresstesten met wat games. Heb op dit moment SC4, RT3 en Homeworld 2 erop staan. Die draaien allemaal erg mooi, maar heb nog niet kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 15:24
SqueakyClean schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:08:
[...]

Yep, is standaard. Er komt maar iets van 2V binnen, waardoor (afhankelijk van je instellingen) je meer verbruikt dan je binnenkrijgt. Een kwestie van optijd laden...
Huh? :? Ik heb de T100 al bijna een jaar, en dit is echt iets van de laatste tijd. Voorheen kon ik gewoon hele dagen hierop werken terwijl de batterij vol bleef.
Ploink schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:44:
[...]

Ja, originele lader en kabel. Ik heb ook een andere kabel waarmee ik het voorheen heb geladen gebruikt, evenals een 2.1A lader van m'n OnePlus One. Zelfde probleem...

Vannacht om 1u wilde ik trouwens op de tablet werken, maar batterij was leeg (wilde ook niet starten). Dus snel de lader erbij en heb een minuut of 10-15 kunnen werken, daarna viel de tablet uit. Vervolgens tot een halfuur geleden aan de lader gehangen: 40% 8)7

/edit: ik heb zonet BatteryMon geinstalleerd om de input te checken... Verschillende USB-laders leveren met twee verschillende kabels (inclusief originele kabel) om en nabij de 0.5A. Mijn simpele powerbank uit China met een kort kabeltje levert 1.2A. Wanneer ik dat kabeltje gebruik leveren die USB-laders ook 1.2A. Dus... 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 21-01-2015 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
sylvesterrr schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:59:
/edit: ik heb zonet BatteryMon geinstalleerd om de input te checken... Verschillende USB-laders leveren met twee verschillende kabels (inclusief originele kabel) om en nabij de 0.5A. Mijn simpele powerbank uit China met een kort kabeltje levert 1.2A. Wanneer ik dat kabeltje gebruik leveren die USB-laders ook 1.2A. Dus... 8)7
Handig programma dat batterymon :)

Een standaard USB poort kan/mag 500mA leveren. Als de tablet niet kan detecteren dat het een poortje is dat meer kan leveren, dan neemt hij dus maar 500mA af.

Als je een kabeltje hebt waarmee de tablet 1.5A afneemt, dan zijn waarschijnlijk de data signalen (D+ en D-) kortgesloten, wat betekent dat zonder digitale communicatie de tablet besluit dat hij 1.5A mag hebben.
Dedicated charging port (DCP)
In dit document staat niks over 2.1A laden, dit zal wel een nieuwere standaard zijn die op de een of andere manier niet meer werkt op jouw tablet, maar de simpele detectie werkt blijkbaar nog wel. Misschien is het een driver/software probleem, maar ik denk eerder dat er iets stuk is.

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/USB#Charging_ports
Het is idd maar een rommeltje van verschillende standaarden en implementaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Wie draait hier eigenlijk met de wimboot images (windows 8.1) van Avisek?
Hebben jullie daarvoor een image met de nieuwe installatiemethode gebruikt (dus met menutje met icoontjes) of een image met installatie via de cmd (met script 'CalculateAndCreateWIMBootPartition').
Die nieuwe installatiemethode werkt bij mij voor geen meter, maar de oude wel.
Ik heb daar in het forum wel mijn bevindingen lopen posten, maar ik wou weten of ik de enige was met dat probleem (of dat mijn transformerbook gewoon flink van slag is).
De maker van de images zelf heeft het wel op een virtualmachine getest en daar werkt het, maar da's natuurlijk geen 100% test. Hij gaat trouwens een nederlandse image maken met de oude installatiemethode. (er staat nu alleen eentje op z'n site met de nieuwe installatiemethode).

En heeft iemand een suggestie voor een gratis jukeboxprogrammatje wat goed werkt met touchscreen? (dus grote buttons/iconen/text etc). Dus dat je makkelijk via scherminput een nummer/album/artiest kan zoeken en afspelen?
Hoeft niet per sé onder metro interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb de NL v2a wim boot van Avisek draaien, werkt uitstekend. De nieuwe installatie werkt prima, sneller en makkelijker dan de oude. Wat lukte er niet? Bij mij was het gewoon een recovery starten en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Mijn T100 gaat vandaag terug.

Van de week BatteryBar geïnstalleerd. Leuk en handig programmaatje. Wat wel opviel is dat de batterij slijtage (Battery weer) op 3,6 procent stond. Vreemd voor een nieuwe laptop!

Ik heb twee keer geprobeerd om de accu te resetten. Resultaat: 10,6% slijtage! En om na een week al 10% accu kwijt te zijn, gaat mij te ver.

Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
SqueakyClean schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 07:34:
Mijn T100 gaat vandaag terug.

Van de week BatteryBar geïnstalleerd. Leuk en handig programmaatje. Wat wel opviel is dat de batterij slijtage (Battery weer) op 3,6 procent stond. Vreemd voor een nieuwe laptop!

Ik heb twee keer geprobeerd om de accu te resetten. Resultaat: 10,6% slijtage! En om na een week al 10% accu kwijt te zijn, gaat mij te ver.

Jammer!
Ik vraag me serieus af of dat wel terecht is. Capaciteit metingen zijn niet zo nauwkeurig en het kan wat schommelen met temperatuur en gebruikspatroon. (het is toevallig koud de laatste dagen).

Je krijgt toch nooit exact de design capacity. De batterij controller had ook gewoon kunnen liegen en dan gaf Batterymon netjes 0% wear aan en dan was je dik tevreden.

[ Voor 5% gewijzigd door Ploink op 24-01-2015 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

wian schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 13:57:
Ik heb de NL v2a wim boot van Avisek draaien, werkt uitstekend. De nieuwe installatie werkt prima, sneller en makkelijker dan de oude. Wat lukte er niet? Bij mij was het gewoon een recovery starten en gaan.
Bij mij gaf hij tijdens het installeren aan dat er een fout was opgetreden en dan stopt hij ermee.
Hij geeft niet aan wat voor fout. Hij springt dan weer terug
Ook bij de engelse v3a installatie.
Hij stopt na het partitioneren en gaat niet over op kopieeren van bestanden.
En ik heb alles geprobeerd; handmatig cleanen van tevoren, handmatig GPT (GUID Partition Table) gemaakt, installeren vanaf de 2e usb poort etc.

Het rare is dat de engelse v3 (met scriptinstallatie) wèl werkt, en hij heeft nu dus ook een nederlandse met script gemaakt, en die werkt ook prima. Ik kan me dus niet voorstellen dat het een hardwarefout betreft.

Ik heb een T100TA-DK002H. zou die versie niet compatible zijn ofzo? (hij test het zelf op een T100TA-DK005H)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Ploink schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:03:
[...]

Ik vraag me serieus af of dat wel terecht is. Capaciteit metingen zijn niet zo nauwkeurig en het kan wat schommelen met temperatuur en gebruikspatroon. (het is toevallig koud de laatste dagen).

Je krijgt toch nooit exact de design capacity. De batterij controller had ook gewoon kunnen liegen en dan gaf Batterymon netjes 0% wear aan en dan was je dik tevreden.
Het zat t me dwars en ik was ook niet helemaal tevreden over t apparaat.

Vooral de artifacts vond ik vervelend. Ook is win 8.1 niet wat ik had verwacht. Ik hoopte op een echte tablet omgeving/ervaring, maar kwam daarbij teveel op de normale desktop.

In het algemeen een mooi apparaat. De hardware vond ik erg goed, ook t scherm. De dock beviel ook goed: de touchpad werkte goed en de metal finish was ook mooi en voelde goed aan. De materialen van het hele apparaat zijn gewoon goed. Verder is de hardware prima voor simpele taken. Dat loopt erg soepel. En simpele games werken ook lekker, zoals OpenTTD en SimCity 4.

Maar uiteindelijk was t apparaat niet weggelegd voor mij. Ik ben verwend als t op tablet ervaring aankomt en de T100 kon er simpelweg niet aan tippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

SqueakyClean schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 16:54:
[...]

Vooral de artifacts vond ik vervelend. Ook is win 8.1 niet wat ik had verwacht. Ik hoopte op een echte tablet omgeving/ervaring, maar kwam daarbij teveel op de normale desktop.
Je moet dit ding kopen omdat je per sé windowsprogrammatuur wilt draaien, niet teveel wilt betalen en acceptabele accuduur wilt hebben.
Qua tabletfunctionaliteit zelf blinkt hij nergens in uit. Zeker niet vergeleken met een ipad bijv.
Maar ja, dat is een tablet en dit is eigenlijk een pc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

mr_petit schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 18:12:
[...]

Je moet dit ding kopen omdat je per sé windowsprogrammatuur wilt draaien, niet teveel wilt betalen en acceptabele accuduur wilt hebben.
Qua tabletfunctionaliteit zelf blinkt hij nergens in uit. Zeker niet vergeleken met een ipad bijv.
Maar ja, dat is een tablet en dit is eigenlijk een pc ;)
Ja, precies. Ik hoopte op een tablet met laptop functies, wat uiteindelijk meer een laptop met tablet functies blijkt te zijn. Vandaar de miss-match.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiG_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-02-2024
Ploink schreef op maandag 19 januari 2015 @ 22:27:
[...]

Daarom goed naar de specs kijken, als de laadstroom niet per poortje aangegeven staat, niet kopen.

[...]

Deze Belkin lader komt inclusief kabeltje. Mischien mag je hem proberen bij BCC.

[...]
Ik heb inmiddels drie originele laders (twee op vaste plekken, een in de tas voor op reis). ASUS heeft een officiële parts store, je kunt ze hier vinden:

http://www.asusparts.eu/e...eries/T100TA#AC%20Adapter

Let trouwens op, de adapter en de eurostekker (het gelokaliseerde opzetstukje) zijn twee afzonderlijke items. Komt uit Zweden, is iirc een klein werkweekje onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De anker lader werkt goed met de t100. Dan heb je vijf poorten met in totaal 40watt en 5 goede USB kabels voor 30 euro (30,30,30,90 en 180cm). Lijkt me niet gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een aantal dagen ben ik in het bezit van een ASUS T100.
Mooi dingetje werkt op zicht goed behalve dat ik de laadtijd toch wel erg lang vind.

Heb hem puur gekocht als extra omdat ik thuis alleen Apple gebruik maar kom er niet
onderuit om soms toch een Windows PC te gebruiken.

Nu loop ik tegen een probleem aan betreffende de Bios update.
De laatste versie 313 heb ik gedownload via de Asus website (helaas krijg ik niets binnen via Asus live update). Ook winflash heb ik gedownload en geinstalleerd.

Batterij is 100% en T100 ligt aan het infus.
Start Winflash en selecteer het Bios bestand (reeds uitgepakt).

Op dat moment krijg ik de volgende melding en kan helaas niet verder:
De BIOS-bestandsversie komt niet overeen met de BIOS ROM-versie. Klik op [exit] om af te sluiten.

Gegevens vanuit Winflash:
BIOS ROM-informatie:
ROM-Type: Winbond 25X/Q Series
Model: T100TAS
Versie: BIOS Revision 207
Datum: 05/14/2014

BIOS-gegevens:
Bestandsnaam: ...\Desktop\T100TAAS313\T100TAAS.313
Model: T100TA
Versie: BIOS Revision 313
Datum: 08/13/2014

Via Google vind ik hier helaas ook niets op dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:14:
De BIOS-bestandsversie komt niet overeen met de BIOS ROM-versie. Klik op [exit] om af te sluiten.

Gegevens vanuit Winflash:
BIOS ROM-informatie:
ROM-Type: Winbond 25X/Q Series
Model: T100TAS
Versie: BIOS Revision 207
Datum: 05/14/2014

BIOS-gegevens:
Bestandsnaam: ...\Desktop\T100TAAS313\T100TAAS.313
Model: T100TA
Versie: BIOS Revision 313
Datum: 08/13/2014

Via Google vind ik hier helaas ook niets op dus hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Dank _/-\o_
Je hebt een T100TAS en blijkbaar heeft die een andere firmware dan de TA.

Op de website van asus staat "BIOS 207 (T100TAS)". Aan de datum zie ik dat deze nieuwer is dan versie 307, dat bevestigd dat het een aparte versie is. Het is de enige beschikbare versie voor de TAS, dus er valt niks te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Ik kon niet echt een T200 draadje vinden, daarom hier maar even: de T200 van mijn dochter 'ziet' de harde schijf in het toetsenbord niet meer. Toetsenbord werkt en ik zie de harde schijf ook bij de apparaten staan. Alleen niet in de verkenner. Ik vermoed een hardwareprobleem, of zie ik wellicht een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
coenox schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:02:
Ik kon niet echt een T200 draadje vinden, daarom hier maar even: de T200 van mijn dochter 'ziet' de harde schijf in het toetsenbord niet meer. Toetsenbord werkt en ik zie de harde schijf ook bij de apparaten staan. Alleen niet in de verkenner. Ik vermoed een hardwareprobleem, of zie ik wellicht een instelling over het hoofd?
Even in disk management kijken of er wel een drive letter aan gekoppeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 12:05

MaDLiVe

.-Observer-.

coenox schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:02:
Kijk wellicht ook even met een programma zoals Crystal Disk of er iets mis is met de HDD in de SMART outread.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Dank voor de tips. Dochterlief had echter geen geduld meer en inmiddels is hij gisteren terug naar de Mediamarkt gegaan. Onder garantie overigens. Dus even afwachten nu of het software of hardware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-08 20:29
De glasplaat van mijn T100 (standaard model met 32 Gb en geen HD in de dock) is gebroken door een domme actie van mij |:( . De asus is verder nog wel prima en ook het scherm zelf is niet kapot. Alleen de glasplaat met digitizer.

Ik overweeg om het ding maar te verkopen, maar de waarde is natuurlijk afhankelijk van de prijs van herstel van de digitizer. Weet iemand wat dat ongeveer kost? Dan kan ik van de gebruikelijke handelsprijzen van de standaard T100 (iets van tussen de 150-160 euro denk ik) die herstekosten aftrekken en week ik ongeveer de waarde.
Ik schat zelf dat het ca 80-100 euro kost, zodat de waarde in huideige staat waarschijnlijk niet meer is dan zo 50/60 euro.

Hoor graag reacties. Uiteraard is dit geen verkapte v/a advertentie, maar een vraag naar de waarde en de herstelkosten van de digitizer.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Geen idee wat het kost om het scherm te vervangen, maar het ding is meer waard na vervanging, dan dat als iemand dat zelf nog moet gaan regelen.
Of je doet helemaal geen moeie en je biedt het ding als zuinig huisservertje aan. Het verbruik is erg laag met een extern HD erbij kan ie prima je torrents en andere media managen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Mijn tablet was ook gevallen en er was ook wat van de case beschadigd. Kosten om te herstellen was een paar euro duurder dan de originele aanschafwaarde...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Qua laders kan ik melden dat deze goedkope blackberrylader werkt.
http://www.ebay.co.uk/itm/181486984422

In 2 uur laadt hij de accu van 40% naar 80% op.
Bijkomend voordeel is het veel langere snoer (1,7m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Daddy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-06 12:38
Hallo,

Een paar maanden terug heb ik deze asus transformer t100 aangeschaft. Nu doet zich de laatste weken een raar probleem voor. De tablet laad niet meer op, en is bovendien erg langzaam. Ik heb veel topics bezocht, en heb vele dingen geprobeerd, maar hij blijft niet opladen, en bovendien erg langzaam.

De tablet word regelmatig gebruikt voor huis tuin en keuken dingen, zoals word documenten typen, internetten, etc. Ik heb virus scans gedaan, en daar kwam niets uit. Verbaasd mij ook niets eigenlijk.

Tevens gebruik ik de originele oplader, wat door velen gesuggereerd wordt. Ook dit mocht niet baten. Vervolgens heb een systeem reset gedaan, en dat heeft ook niet geholpen. Aan de software ligt het naar mijn idee niet. Wat zou het dan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Dit heb ik ook,
probeer eens een andere lader, liefst één van minimaal 2.1 mah.
mijn orginele lader heeft namelijk kuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Laatst online: 16-08 20:29
dirkjesdirk schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 17:44:
De glasplaat van mijn T100 (standaard model met 32 Gb en geen HD in de dock) is gebroken door een domme actie van mij |:( . De asus is verder nog wel prima en ook het scherm zelf is niet kapot. Alleen de glasplaat met digitizer.

Ik overweeg om het ding maar te verkopen, maar de waarde is natuurlijk afhankelijk van de prijs van herstel van de digitizer. Weet iemand wat dat ongeveer kost? Dan kan ik van de gebruikelijke handelsprijzen van de standaard T100 (iets van tussen de 150-160 euro denk ik) die herstekosten aftrekken en week ik ongeveer de waarde.
Ik schat zelf dat het ca 80-100 euro kost, zodat de waarde in huidige staat waarschijnlijk niet meer is dan zo 50/60 euro.

Hoor graag reacties. Uiteraard is dit geen verkapte v/a advertentie, maar een vraag naar de waarde en de herstelkosten van de digitizer.
Om mijn eigen vraag nog maar even te beantwoorden. Ik weet niet precies wat herstel van de digitizer kost, maar in onderstaande staat is de t100 nog ongeveer 100/120 euro waard, zo blijkt uit diverse biedingen die ik heb gehad. :P

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/va/1000689.jpg

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn T100 TAM gaat weg voor reparatie. Het dock is stuk. De linkermuisknop zogezegd blijft hangen. Bovendien is er een of ander probleem met dat een toets herhaalt. Je kunt dus nergens wat invullen want...repeat!!!

Helaas kun je niet alleen een dock voor reparatie of vervanging aanbieden. Tablet moet ook mee terug. Ik ben niet erg tevreden met de kwaliteit van het dock. Blijkbaar zit er een goedkope of slecht ontworpen schakelaar onder de touchpad.

Hebben anderen ook problemen gehad met het toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Laatst online: 03-12-2018
Mijn Asus T100 enkele maanden terug laten vallen, grote barst in het scherm. Deed het opzich nog wel maar niet prettig. Verzekering gebeld en die konden hem bij hun eigen reparatiedienst repareren. Misschien een optie voor de heren in dit topic?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:57:
Mijn T100 TAM gaat weg voor reparatie. Het dock is stuk. De linkermuisknop zogezegd blijft hangen. Bovendien is er een of ander probleem met dat een toets herhaalt. Je kunt dus nergens wat invullen want...repeat!!!

Helaas kun je niet alleen een dock voor reparatie of vervanging aanbieden. Tablet moet ook mee terug. Ik ben niet erg tevreden met de kwaliteit van het dock. Blijkbaar zit er een goedkope of slecht ontworpen schakelaar onder de touchpad.

Hebben anderen ook problemen gehad met het toetsenbord?
ik heb alleen mijn dock een paar maanden geleden aangeboden. was geen probleem, ik heb aangegeven dat ik niet zonder de tablet kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenford
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:54
Iemand ervaring met de http://tweakers.net/price...dk005b-wit/specificaties/ ?

Is 1Gb Ram genoeg op alles vloeiend te laten lopen? Zit erg te twijfelen deze versie te halen, omdat het toch bijna 100 euro scheelt met de 2Gb Ram versies

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Geen idee wat je met "alles" bedoelt? Ik vind mijn 2GB als surfplankje goed bruikbaar en dat zal ook wel met 1GB werken, wil je wat meer doen dan kan het krap worden. Dus als bank-lap zou ik het aandurven, wil je er ook eens iets meer mee dan zou ik die honderd euro uitgeven of misschien beter nog, dat extra geld opzij leggen voor een echtere laptop oid voor ernaast.
De T100 is een super reis en bank ding, mijn vriendin gebruikt 'm met veel gemak en plezier voor haar studie (ms word) maar voor zwaardere dingen pak ik toch mijn macbook of lenovo laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Als je niet perse een convertible wilt is de X205/F205 misschien ook wel een optie, batterij gaat net zo lang mee, heeft wel 2gb en een flink beter toetsenbord. Weegt hetzelfde als de T100 met toetsenbord dock (zelfs iets minder). Scherm is wel TN en geen IPS dus kijkhoek is minder goed, voor een laptopje op zich geen groot probleem maar voor een tablet als de T100 natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Laatst online: 03-12-2018
Het komt af en toe voor dat ik T100 aanzet en hij vervolgens niet opstart, dan moet ik hem nog een keer aanzetten en doet hij het wel. Kan hier niks over vinden?

Tweede punt. I.c.m. een bluetooth koptelefoon hapart het geluid. Dit zal ongetwijfeld hier mee te maken hebben:
RmanX schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 19:11:
[...]

Ik heb ook een MS sculpt muisje erbij gekocht en had exact hetzelfde probleem als jij beschrijft. Via internet kwam ik erachter dat het waarschijnlijk ligt aan het feit dat Bluetooth dezelfde frequentie gebruikt als wifi. De oplossing die ik tegenkwam was om in de instellingen van je netwerkadapter de optie Bluetooth collaboration uit te zetten. Via Configuratie scherm » Netwerkstatus » Wi-fi (bij verbindingen) » Eigenschappen » configureren » tabblad geavanceerd» Bluetooth collaboration » disable.

Dat zijn bijna weinig stappen om wat in te stellen in win8.. 8)7
Maar de oplossing werkt bij mij niet.

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
TheNewPlayer schreef op zondag 01 maart 2015 @ 13:55:
Het komt af en toe voor dat ik T100 aanzet en hij vervolgens niet opstart, dan moet ik hem nog een keer aanzetten en doet hij het wel. Kan hier niks over vinden?

Tweede punt. I.c.m. een bluetooth koptelefoon hapart het geluid. Dit zal ongetwijfeld hier mee te maken hebben:

[...]

Maar de oplossing werkt bij mij niet.
Ik had dat probleem ook bij het updaten van mijn parrot, de SW kon namelijk helemaal geen bluetooth apparaat vinden. Na het uitzetten van de wifi werkte die prompt wel :p

De t100 van de vriendin gaat in de verkoop. Wil toch wat groter :D dus mocht iemand belang hebben bij de asus dan hoor ik het wel, hoef er niet de hoofdprijs voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JornA
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb hier 2 t100's in huis, ze krijgen/hebben nu allebei ruimte-problemen.

- 1: heeft nog 0 ruimte over, ik heb gezocht naar wat de oorzaak is: 9 GB in de map AppData, 9 gig!

- 2: heeft nog 2,5 gb ruimte over. in de AppData 6 GB gebruikt..

Ik heb gegoogled op AppData en zag al snel dat ik het beste niets in deze map kon verwijderen..

Hoe moet ik dit oplossen? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
JornA schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:17:

- 1: heeft nog 0 ruimte over, ik heb gezocht naar wat de oorzaak is: 9 GB in de map AppData, 9 gig!

Ik heb gegoogled op AppData en zag al snel dat ik het beste niets in deze map kon verwijderen..

Om gewoon appdata leeg te gooien gaat inderdaad een beetje ver, maar als je even verder gaat zoeken welke mappen in appdata groot zijn kan je daaruit wel opmaken of je die (gedeeltelijk) leeg kan gooien. Appdata bestaat namelijk uit 3 verschillende componenten Local, LocalLow en Roaming. Zijn allemaal locaties waar applicaties instellingen/cache etc opslaan. Als je bijv FireFox gebruikt maakt hij een folder AppData\Roaming\Mozilla aan bijvoorbeeld. Die kan ook behoorlijk groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Laatst online: 26-08 16:23
JornA schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:17:

Druk met rechter muisknop op de C schijf - eigenschappen - en dan in 1 van die tabjes schijfopruiming. Kijk dan waar de meeste rotzooi inzit. Waarschijnlijk zijn het de tijdelijke bestanden die zoveel ruimte innemen.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Net ook even schijfopruiming gedaan, pffft wat duurt dat lang!
Daarna heeft Ccleaner ook nog een hoop opgeruimd.
Mijn appdata bevat nu 1.77GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashingst
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-08 23:07
Wat is de beste/makkelijkste manier om ervoor te zorgen dat je programma's kan installeren op een SD? Is dat het mounten van de SD als een D schijf? Of het mounten van de SD als een folder in de C drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt niks uit, het kan beide. Ik heb een voorkeur voor het mounten als een losse disk, zodat het ook duidelijk is dat het fysiek een ander medium is dan de eMMC/C-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 13:54
Volgens mij is het ook alleen maar mogelijk met programma's waar je zelf het installatiepad kunt kiezen. Microsoft heeft het helaas onmogelijk gemaakt om apps uit de Store op een ander volume te plaatsen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
Welke snelheid halen jullie met de wireless adapter? Ik krijg hem niet hoger dan 150Mbps. Ik dacht dat 300Mbps mogelijk moest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Het is wel vaker genoemd in dit topic en ook mijn T100 heeft last van een snel leeglopende batterij als hij in standby staat met het keyboard dock aangesloten. Wat er aan de hand is as ik de windows event viewer bekijk, is dat hij na een paar seconden weer uit de connected standby gaat. Er is dan eerst een event 'connected standy, reason power button'. Dan een paar seconden later dat connected standby is afgesloten met als reden 'user input'.

Mogelijk veroorzaakt het toetsenbord of trackpad een input waardoor hij weer uit standby gaat. Ik heb reeds in de device manager ingesteld dat het keyboard en trackpad de pc niet uit standby mogen halen, maar dit maakt niks uit.

Heeft iemand nog tips hieromtrent? Via google lees ik dat meer mensen hier last van hebben, maar ik vind geen oplossingen....

NB. dit doet zich niet voor als het dock er niet aan zit. Dan kan hij dagen in standby staan. Met dock is dit hoogstens een paar uur.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 03-04-2015 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Toad schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:39:
Welke snelheid halen jullie met de wireless adapter? Ik krijg hem niet hoger dan 150Mbps. Ik dacht dat 300Mbps mogelijk moest zijn.
Oh? Ik krijg hem niet hoger dan 65Mbps. Ik heb wel geprobeerd op 40MHz bandbreedte ipv 20 en dan kom ik wel hoger, maar dan is de wifi instabiel.
Palomar schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 21:58:
Het is wel vaker genoemd in dit topic en ook mijn T100 heeft last van een snel leeglopende batterij als hij in standby staat met het keyboard dock aangesloten.....
Hier staat een oplossing die voor mij goed werkt.
De T100 heeft eigenlijk helemaal geen standby. "InstantGo" is een featurebug en betekent gewoon dat hij altijd aan blijft en normale standby/hybernate functies zijn verwijderd. Ik merkte dat doordat de HDD in het dock regelmatg ging draaien en ik de tablet gewoon kon pingen via de wifi. Hybernate forceren via de registry truuk is voor zover ik wet de enige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 21:10
Ik heb al geprobeerd door het topic heen te zoeken, en ook behoorlijk wat google tijd erop zitten.
Helaas kom ik er niet helemaal uit. Een tijdje geleden een t100 overgenomen. Fijn apparaat! Voldoet helemaal aan mij verwachtingen.
Helaas zijn er 2 puntjes die ik zeer lastig vind en niet opgelost krijg.
1. SD kaart (class 10, 64gb, Sony) disconnect nadat de tablet in sleep is gezet. Enige manier om deze weer te connecten is door een reboot. Ik heb hier al veel over gelezen, en er schijnt nog geen oplossing voor te zijn.
2. Het enige wat ik op de emmc heb staan is Windows, Office en VLC. Daarna had ik nog zo`n 5gb vrij. Lijkt mij nogal weinig voor alleen een win en office installatie maar vooruit. Helaas "verlies" ik elke dag zo`n 300mb en zit ik nu bijna onder de 3gb vrij. Schijfopruiming etc helpt allemaal niet. Er is gewoon niets meer om dr af te gooien. Ben ik nu de enige die dit heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Heb je ccleaner al geprobeerd? Schijfopruiming kan alleen troep van windows zelf opruimen. Ccleaner kent ook een heleboel applicaties en kan bv de cache van diverse web browsers opruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
net even een poging gedaan. Scheelt weer wat mb`s maar niet overtuigend veel. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:53

P_Tingen

omdat het KAN

Iets rigoreuzer: Nieuwe gebruiker aanmaken en je oude gebruikersaccount verwijderen. Daarmee gaat ook een deel van die appdata weg

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Zal ik ook nog eens proberen. Iemand het ding al een keer helemaal schoon geïnstalleerd?
Ik heb er nog niet zo lang naar gekeken, maar ik neem aan dat het ding gewoon van USB opstart?
Naar mijn idee dan met een of ander programma de serial uitlezen, en via de officiële create media app van Microsoft opnieuw installeren?
Windows (met alle updates) en Office zal toch geen 25gb groot zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Nieuwe installatie kun je beter niet doen, las ergens in een andere post dat je dan nog meer ruimte kwijt bent.
Je kan beter een recovery of "reset" doen zoals Microsoft dat tegenwoordig noemt.

Op de SSD staat een recovery partitie van 8GB die je eventueel naar een USB stik kan verplaatsen om die ruimte vrij te maken. Daarna heb je deze stik nodig om een reset te doen.
http://windows.microsoft....create-usb-recovery-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1109
Ben al op zoek geweest naar de recovery partitie, maar ik heb maar 1 partitie van 28,2gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Blijkt inderdaad dat er verschillende modellen zijn waarbij sommigen die recovery data elders hebben verstopt.
http://www.transformerfor...tition-t100ta-dk048h.html

ps: oude windows updates kunnen behoorlijk accumuleren na verloop van tijd en die moet je apart verwijderen, naast de normale schijfopruiming.

[ Voor 35% gewijzigd door Ploink op 05-04-2015 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

Bij de 32gb versie kan je de 8gb restore partitie niet bereiken, die is rom. Die kan je dus ook niet wissen om meer geheugen vrij te krijgen
Wat je zou kunnen doen is een wimboot installatie.
Dat scheelt aanzienlijk in ruimte. Je hebt dan met de kale win8.1 installatie + office nog bijna 21gig over.

Zie diverse posts in dit topic + http://avisek.pl/translat...1-on-asus-t100ta-wimboot/

Voordeel is ook dat dit een vrij kale 8.1 install is zonder allerlei reclamezooi/microsoftpromotieprogrammas waar je niets aan hebt...

Bij mijn t100 kon ik die wimboot alleen maar installeren dmv het script (wat trouwens ook prima werkt).
(zie ook zijn forum)

[ Voor 11% gewijzigd door mr_petit op 05-04-2015 18:46 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.