• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Wanneer kijk je naar de achterkant?
Zelf heb ik er een case omheen, dus zie de echte achterkant eigenlijk nooit.
Maar qua bouwkwaliteit en gebruikte materialen vind ik m meer dan prima voor dat geld.

Gadgets FTW!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Palomar schreef op woensdag 03 september 2014 @ 20:18:
[...]

Volgens mij zit er battery drain in de keyboard-dock. Als ik hem wegleg met keyboard aangesloten dan is ie vaak na een dag bijna leeg. Zonder keyboard gaat ie veel langer mee.

Ook moet je altijd oppassen als je hem weglegt dat je applicaties sluit. Heb ook wel eens Chrome open laten staan en dan vreet ie ook batterij.
Lord_Dain schreef op woensdag 03 september 2014 @ 21:31:
Hier ook de ervaring dat sinds de keyboard dock eraf is de tablet niet binnen 1 nacht leeg loopt.
Overdag merk ik hier opvallend weinig van, maar ik ga het eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 11:09
Ik wil ook zo'n mooie T100 halen. Nieuw of 2e hands ben ik nog niet uit. 2 kleine vraagjes...

Heeft iemand een linkje naar een lijst met verschillende type nummers en specs? Dit vooral dat ik weet welke CPU er in zit. Zijn er nog andere verschillen? Zoals kwaliteit van scherm, of andere kleine verschillen in de hardware?

En de 2e vraag; Is er merkbaar verschil tussen de oude en de nieuwe soc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

De 3e had ik m'n T100 opgeladen met de dock er nog aan, en kom er net achter dat ie zonder gebruikt te zijn alweer leeg is...

@Superkris, in de pricewatch staan verschillende modelnummers met hun specs.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:36
SuperKris schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 00:39:
Ik wil ook zo'n mooie T100 halen. Nieuw of 2e hands ben ik nog niet uit. 2 kleine vraagjes...

Heeft iemand een linkje naar een lijst met verschillende type nummers en specs? Dit vooral dat ik weet welke CPU er in zit. Zijn er nog andere verschillen? Zoals kwaliteit van scherm, of andere kleine verschillen in de hardware?

En de 2e vraag; Is er merkbaar verschil tussen de oude en de nieuwe soc?
ik snap het niet helemaal dat je deze vraag stelt, je weet niet dat tweakers een pricewatch heeft, de verschillende uitvoeringen vermeld heeft staan en je daar vanuit dit topic terecht kan komen? en in dit topic kan je de gevraagde info ook nog eens vinden. sorry, voor het offtopic gaan, maar ik vind het interessant om te weten hoe het komt dat je gevraagde info niet kon vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Ik ben ook benieuwd naar andere verschillen zoals de gebruikte LCD enzo. Heb wel eens ergens gelezen dat de T100 met goede en minder goede schermen wordt geleverd. Daarnaast zouden er ook andere types niet kunnen zijn.

Daarnaast vraag ik naar een handig lijstje waarin dit overzichtelijk staat. De pricewatch is heel handig, maar zo overzichtelijk vind ik deze daarvoor niet. Daarnaast weet ik ook niet hoe nauwkeurig de specs in de pricewatch zijn ingevoerd.

Erg normale vraag volgens mij dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
Maar even belangrijker. Is het verschil tussen de oude en de nieuwe soc duidelijk aanwezig? Ik heb een mooie aanbod voor de versie met de oude soc, maar twijfel of ik niet de nieuwe moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Als jij het prijsverschil het waard vindt, gewoon voor de nieuwere soc gaan.

Lijstjes met dezelfde typen en welke verschillende schermen erin zitten, zijn over het algemeen niet te vinden.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
cxrlx85 schreef op donderdag 04 september 2014 @ 14:52:
Gisteravond was de DK026H ook tijdelijk 359 bij bol.com terwijl deze in de pricewatch voor 100 euro meer stond, het lijkt erop dat BCC automatisch is mee gegaan dus die prijs zal ook snel weer omhoog gaan vermoed ik, wel een goede deal.

Technisch lijkt mij de T100 een mooi apparaat voor erbij, ben alleen bang dat ik me ga storen aan de glimmende achterkant, of valt dat mee?
Was ik er mooi op tijd bij want hij is nu weer € 439,00 bij BCC. Er zat zelfs een € 10 waardebon voor Zalando in de doos, dus al ik die gebruik was het maar 349 :P

Helaas staat er in de handleiding dat ie eerst 8 uur aan het infuus moet voor het eerste gebruik :( dus dat wordt laat vanavond.

Is dat echt nodig? Ik vermoed dat het nodig is om de totale capaciteit van de batterij te bepalen, met een keertje van echt helemaal 0% tot echt helemaal 100% weet de laadcontroller precies hoeveel er in past en dan is de lading indicatie nauwkeuriger denk ik.
In die accu's zit een zelflerend algoritme Toen ik de cellen van mijn Acer One netbook verving duurde het een aantal laadcycli voordat de controller begreep dat de capaciteit was toegenomen en toen sprong de getoonde accu duur ineens omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ursamajor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 01:14:
De 3e had ik m'n T100 opgeladen met de dock er nog aan, en kom er net achter dat ie zonder gebruikt te zijn alweer leeg is...
Zojuist merkte ik dat mijn dichtgeklapte T100 elke 35 seconden de harddisk laat draaien en een paar seconden later stopt ie weer. Er staat nog helemaal niets op die schijf, maar blijkbaar is er toch iets actief op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nniicc
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-09-2023
Ik overweeg een T100TA te kopen. Maar heb er nog een paar vraagjes over.

Een externe harde schijf koppelen kan gewoon zonder speciale software of otg kabel (zoals bij android)?

Kun je een een externe webcam (om te skypen of chatten op website enzo) koppelen zoals op een gewone windows pc? Ik veronderstel dat een externe webcam aansluiten op een android tablet niet mogelijk is, dat is een van de redenen waarom ik een windows tablet overweeg, heb ik het juist voor?

Is de meegeleverde Windows enkel in het nederlands of kun je kiezen voor engels?

Hoe lang duurt het opstarten? Is dit even snel als een PC die boot van SSD?

Hier in België wordt dit toestel in verschillende winkels onder allerlei verschillende modelnummers verkocht en ik raak er niet wijs uit. Is de dk048h-be de witte versie met de recentere Z3775 processor en azerty toetsenbord? Volgens coolblue wel http://www.tabletcenter.b...0ta-dk048h-be-azerty.html en is de dk065h de zwarte versie en de dk002h diegene met de oude Z3740 processor. Maar volgens deze winkel http://www.tones.be/produ...k-dk048h-32gb-met-docking is de dk048g de versie met de oude processor Z3740. Ik vind nergens een overzicht welk modelnummer welke specs heeft. Is de dk048h de witte versie en dk065h de zwarte? Of is dk048h de oude processor Z3740? Maar wat is de dk002h dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
nniicc schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 22:23:
Ik overweeg een T100TA te kopen. Maar heb er nog een paar vraagjes over.

Een externe harde schijf koppelen kan gewoon zonder speciale software of otg kabel (zoals bij android)?
YouTube: ASUS Transformer Book T100 USB 3.0 and Micro-USB Speed Tests
Model dk025h en dk026h komt met ingebouwde 500G HDD in de dock, dus ik vermoed dat je bij de andere recente modellen er zelf een kan inbouwen. edit: toch niet, zit geen usb/sata adapter in.
Kun je een een externe webcam (om te skypen of chatten op website enzo) koppelen zoals op een gewone windows pc? Ik veronderstel dat een externe webcam aansluiten op een android tablet niet mogelijk is, dat is een van de redenen waarom ik een windows tablet overweeg, heb ik het juist voor?

Is de meegeleverde Windows enkel in het nederlands of kun je kiezen voor engels?
Ik kon bij de eerste start kiezen uit Nederlands, Engels, Frans, Duits of Italiaans. Ik heb Engels gekozen.
Hoe lang duurt het opstarten? Is dit even snel als een PC die boot van SSD?
Boot snelheid is vergelijkbaar met een PC, ietsje langzamer misschien vanwege de tragere CPU en SSD.
Maar normaal gebruik je de slaapstand via de power button en dan is ie binnen 1sec wakker.
Hier in België wordt dit toestel in verschillende winkels onder allerlei verschillende modelnummers verkocht en ik raak er niet wijs uit. Is de dk048h-be de witte versie met de recentere Z3775 processor en azerty toetsenbord? Volgens coolblue wel http://www.tabletcenter.b...0ta-dk048h-be-azerty.html en is de dk065h de zwarte versie en de dk002h diegene met de oude Z3740 processor. Maar volgens deze winkel http://www.tones.be/produ...k-dk048h-32gb-met-docking is de dk048g de versie met de oude processor Z3740. Ik vind nergens een overzicht welk modelnummer welke specs heeft. Is de dk048h de witte versie en dk065h de zwarte? Of is dk048h de oude processor Z3740? Maar wat is de dk002h dan?
Niemand die een lijst heeft, misschien kun jij die voor ons maken? ;)
Zie ook Pricewatch.

[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 14-09-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nniicc
Bedankt voor je antwoorden.
Ploink schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 23:38:
Niemand die een lijst heeft, misschien kun jij die voor ons maken? ;)
Zie ook Pricewatch.
Had de specs daar ook bekeken, maar niet begrepen. Er staat bij de dk065h en dk048h "CPU/SoC Intel Atom Z3775" en "SoC (oud) Intel Atom Z3740". Zijn er dan twee versies van die modellen?

• Ploink
Ik denk dat je de pricewatch informatie niet helemaal kan vertrouwen. Op de Asus site staan de verschillende modellen niet vermeld, dus het beste kan je bij verschillende shops controleren wat de specs zijn.

In de pricewatch staat ook de 'Eerste prijsvermelding" en daaruit kun je afleiden hoe oud het model ongeveer is. Alleen modellen na een bepaalde datum hebben de nieuwe SoC.

• nniicc
Ploink schreef op woensdag 10 september 2014 @ 00:17:
Ik denk dat je de pricewatch informatie niet helemaal kan vertrouwen. Op de Asus site staan de verschillende modellen niet vermeld, dus het beste kan je bij verschillende shops controleren wat de specs zijn.

In de pricewatch staat ook de 'Eerste prijsvermelding" en daaruit kun je afleiden hoe oud het model ongeveer is. Alleen modellen na een bepaalde datum hebben de nieuwe SoC.
De pricewatch informatie voor die drie belgische modellen klopt inderdaad niet. Het is pas sinds kort dat ook belgië erbij staat. Als ik op de links klik dan merk ik dat de verkeerde modellen gelinkt zijn.

Als ik de specs van de verschillende winkels vergelijk dan is de dk048h soms de oude processor soms de nieuwe, dan is het soms een wit toestel en soms een zwart. Misschien dat er onder dat ene model nummer inderdaad verschillende versies verkocht worden.

Verwijderd

Ja, er zit een volwaardige USB 3.0-aansluiting in de keyboarddock. Mijn 2.5" 500 GB USB 3.0 van Toshiba werkt probleemloos.
Niet geprobeerd, maar zou gewoon moeten werken omdat je een volwaardige USB 3.0 aanlsluiting in de dock hebt, of eventueel via de micro-USB en een OTG_kabeltje.

• Ploink
nniicc schreef op woensdag 10 september 2014 @ 06:57:
[...]

De pricewatch informatie voor die drie belgische modellen klopt inderdaad niet. Het is pas sinds kort dat ook belgië erbij staat. Als ik op de links klik dan merk ik dat de verkeerde modellen gelinkt zijn.

Als ik de specs van de verschillende winkels vergelijk dan is de dk048h soms de oude processor soms de nieuwe, dan is het soms een wit toestel en soms een zwart. Misschien dat er onder dat ene model nummer inderdaad verschillende versies verkocht worden.
Ik denk dat de data van laptopshop.be wel klopt.
Ook in andere shops vind ik dat de 48 wit is en de 65 zwart en van beiden zijn er -BE (azerty) modellen.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
De dock heeft gewoon USB, maar voor de tablet zelf heb je wel een OTG adapter nodig.
Het is gewoon een Windows PC in tablet formaat. Alles kan dus.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ursamajor schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 01:14:
Gisteravond laat mijn T100 dichtgeklapt met half volle accu, vanmorgen helemaal leeg. Alleen met de lader ingeplugd ging het ding nog aan, maar toch was de desktop nog intact, dus windows hoefde niet te booten.

Edit:
Bij een shutdown bleek dat er een proces bleef hangen, Windows liet dit zien op het shutdown scherm, maar het ging te snel om te zien wat het was, iets met GDI ofzoiets. Typisch windows probleem dus, dat hij niet in standby wil als een proces dat blokkeert. Ik denk dat het systeem dan actief blijft tot de accu lading echt kritisch wordt en dan pas wordt een standby of hybernate geforceerd.

Met een ping vanaf een andere pc blijkt dat de transformer sowieso nog een tijdje actief blijft na dichtklappen. Ping tijden zijn zeer variabel, 20ms tot ruim 1400ms, hetgeen duidt op een flinke throttle. Pas na iets van 5 of 10 minuten kwam er geen ping meer terug en was hij echt in slaap.

Edit2:
Ik heb de HDD uit de dock verwijderd. Windows laat toch nog een drive letter zien en als je daar op klikt dan vraagt hij om er een schijf in te stoppen :D Je kan de drive letter weghalen door in device manager de diskdrive "ASMT 2115 USB Device" uit te schakelen.

Die USB/SATA bridge zit op de hoofdprint in de dock, dus ik denk dat de modellen zonder HDD ook geen mogelijkheid hebben er een toe te voegen.

[ Voor 62% gewijzigd door Ploink op 12-09-2014 21:50 ]

• kvex
  • Laatst online: 06-11-2024
Ploink schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:46:
[...]

Ik denk dat de data van laptopshop.be wel klopt.
Ook in andere shops vind ik dat de 48 wit is en de 65 zwart en van beiden zijn er -BE (azerty) modellen.
Ik heb de 65 en op de doos staat dat deze "gray" is. De kleur is inderdaad donkergrijs en ik ben benieuwd of dit nou echt een andere kleur is of dat het grijze model in de volksmond (en pricewatch) "zwart" genoemd wordt.

• Ploink
Mijn pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK026H Zwart is inderdaad ook donkergrijs, staat ook "gray" op de doos. Ik heb geen enkel plaatje van een zwart exemplaar gevonden, dus ik vermoed dat ze allemaal grijs zijn, behalve de witte uiteraard ;)

Hier even een opzetje voor een overzicht met oude en nieuwe modellen apart. Geen garantie dat het correct is.

typekleurSoceMMC (GB)HDD (GB)Bijzonderheden
DK002HGrijsZ374032-
DK002H-BEGrijsZ374032-AZERTY
DK002PGrijsZ374032-Windows 8.1 Pro ipv Home
DK003HGrijsZ374064-
DK005HGrijsZ374032500
DK007HGrijsZ374064500
typekleurSoceMMC (GB)HDD (GB)Bijzonderheden
DK048HWitZ377532-
DK048H-BEWitZ377532-AZERTY
DK065HGrijsZ377532-
DK065H-BEGrijsZ377532-AZERTY
DK066HGrijsZ377532500
DK023HGrijsZ377532-
DK024HGrijsZ377564-Niet in Nederland
DK025HGrijsZ377532500Niet in Nederland
DK026HGrijsZ377564500

[ Voor 15% gewijzigd door Ploink op 17-09-2014 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
mtr33 schreef op zondag 10 november 2013 @ 10:34:
[...]

Hoger dan dat kom je volgens mij niet met een 1-stream N150 antenne @2.4Ghz/20MHz. @5Ghz kun je wellicht een hogere snelheid halen. Waarschijnlijk enkel direct naast je router i.v.m. de hogere interferentie.
Ik heb zojuist een oplossing voor dit probleem gevonden via Device manager:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/b3xwEdW.png
Hij stond standaard op de laatste optie, dus 11bg beperkt tot 20MHz bandbreedte.
Ik moest ook in mijn fritzbox "Wireless coexistence enabled" UIT vinken.

Zo haal ik 149Mbit/s met een 40MHz kanaal, maar als ik op de fritzbox "WLAN autochannel including channel 12/13" aanvink, dan kiest hij kanaal 13 op 20MHz, maar wel 150Mbit, dus met MIMO.
In theorie moet 300Mbit dan ook kunnen, maar misschien is het daarvoor te druk in de ether.

Edit:
Ik heb deze optie uiteindelijk weer terug gezet op de default. Het werkte op zich prima, maar zo af en toe was ineens de verbinding weg, wifi ontving helemaal niets meer en ik kon niet eens in de settings komen. Het leek alsof de driver crashte want alleen een reboot kon de verbinding weer herstellen.
Nu werkt wifi weer stabiel.

[ Voor 12% gewijzigd door Ploink op 22-09-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Helaas werkt de zoekfunctie binnen het topic niet op een note 2, anders had ik de post gequote waarin ik m'n mooie hoesje toonde.
Helaas is de tablet vandaag in de hoes, in een rugzak uit de kinderwagen gevallen (halve meter hoogte) en is het scherm gebarsten en dus de tablet onbruikbaar. De touchlaag is ook stuk (spastisch).
Gevalletje verzekering dus. Jammer maar helaas. Had niet verwacht dat ie zo snel stuk zou gaan!
Gelukkig had ik de tekenfilmpjes voor de kleine op een sd kaart staan, dus kan ze op de terugweg toch nog iets kijken op m'n telefoon als ze zich verveelt!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
S8472 schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:40:
V.w.b. snel leeglopende baterij in slaapstand: bleek aan InstantGO (connected standby) te liggen. Iedere keer de HDD opspinnen leegt de accu in een dag. Kan prima zonder, met wat truuks ingesteld dat de T100 in hibernate gat als ik de klep dicht doe. :P
Uiteindelijk heb ik ook deze oplossing gevonden. InstantGO laat het systeem toch regelmatig wakker worden voor achtergrond taken zoals windows update (en het NSA achterdeurtje blijft open als je denkt dat je pc uit staat?). Microsoft probeert dit door onze strot te duwen door opzettelijk hibernate opties te verwijderen :(
T100 : How to Set Hibernate on Lid Close, and on Power Button
Zelfs nadat deze batch de settings forceert op "hibernate" zijn de hibernate keuze opties nog steeds verborgen, maar het werkt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 19-09-2014 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:25
Mannen, vraagje.
ik heb nou bijna een jaar de T100 en ik merk dat ik het dock weinig tot niet gebruik.
ik heb het dock meestal nodig als ik iets van een USB drive af wil halen en het ding hang aan de stroom.
nou vraag ik me af of er niet een verloopje is van dock-connector naar USB 3.0.
dat zou toch niet zo heel moeilijk moeten zijn.. :)
ik zou ook mijn eigen dock wel kunnen slopen en er iets creatiefs van solderen, maar dat is ergens toch ook wel jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:44

franssie

Save the albatross

werkt een USB verloopje in de micro USB ingang niet?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
jawel maar..

-je kunt dan niet tegelijk ook de tablet opladen. (Y-cables werken niet)
-het is geen usb 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ah zo dus. Laden via een powered USB hub -terwijl daar nog een schijf etc aan hangt- wil ik nog proberen. Maar USB 3 heb je dan niet. Het lijkt mij geen standaard connector dus zou je een defecte dock zoeken oid, een werkend dock slopen voor puur de connector lijkt me inderdaad zonde.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Net bij het opstarten kreeg ik een blue screen en de melding Critical process died.

Afbeeldingslocatie: http://i402.photobucket.com/albums/pp106/jokke49/BSOD_Windows8.png

Niks van de geavanceerde opties werkt, hebben jullie raad? ;(

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
TheNewPlayer schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:47:
Net bij het opstarten kreeg ik een blue screen en de melding Critical process died.

[afbeelding]

Niks van de geavanceerde opties werkt, hebben jullie raad? ;(
Heb ik ook een keer gehad toen ik bij het login scherm op een van de icoontjes klikte. Sindsdien is het niet meer gebeurd. Als dit iets eenmaligs is, geen zorgen om maken. Powerknop iets van 10sec ingedrukt houden tot het ding uit gaat en daarna weer gewoon opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Ploink schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:10:
[...]

Heb ik ook een keer gehad toen ik bij het login scherm op een van de icoontjes klikte. Sindsdien is het niet meer gebeurd. Als dit iets eenmaligs is, geen zorgen om maken. Powerknop iets van 10sec ingedrukt houden tot het ding uit gaat en daarna weer gewoon opstarten.
Heb hem meerdere malen opnieuw opgestart steeds zelfde melding. Zelfs dat gedoe met Bitlocker werkte niet, dan maar een reset :F

[ Voor 6% gewijzigd door TheNewPlayer op 22-09-2014 22:12 ]

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Vervelend...
Op F9 rammen tijdens boot zou je in een Windows recovery menu moeten brengen. Misschien kun je daar iets mee.
Je kan bv een factory reset doen, maar dan ben je wel alles kwijt en is je computer weer alsof hij nieuw uit de doos komt.
edit: ik heb het net geprobeerd, je kan diverse opties kiezen in dat menu, ook een refresh waarbij je data behouden blijft of een "automatic repair" onder "advanced options".

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2597883
http://www.7tutorials.com...mode-windows-8-windows-81

[ Voor 38% gewijzigd door Ploink op 22-09-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn T100 ontvangen.
de touchpad werkt met touch maar kan niet geklikt worden. Vind ik wel lastig.
hoort dat bij de nieuwe serie of kan het een defect zijn?
de pad is onbeweegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:51:
Heb vandaag mijn T100 ontvangen.
de touchpad werkt met touch maar kan niet geklikt worden. Vind ik wel lastig.
hoort dat bij de nieuwe serie of kan het een defect zijn?
de pad is onbeweegbaar.
Ik weet de details niet meer, maar ik had ook een probleem met de touchpad op mijn recente DK026H.
Een complete Windows update en update van alle drivers en hij deed het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mechanisch doet de touchpad niets.
hij werkt alleen softwarematig door touch aanraking van de vingers.
hij klikt dus niet.

Ik vRaag mij af of dat zo hoort.
de pad zit als het ware vastgelijmd.

heb hier in het forum gelezen dat er mensen zijn die zich stoorden aan de harde klik.
die van mij maakt helemaal geen klik.
rechter en linker schakelaar hebben dezelfde functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:31:
Ik vRaag mij af of dat zo hoort.
de pad zit als het ware vastgelijmd.
Nee, dat hoort niet. Als je voor op de "linker" of "rechter" track pad toets drukt buigt het touchpad en druk je het dus in.

Er zit maar 1 schakelaartje onder, precies in het midden bij het streepje. Dat is gemakkelijk vast te stellen omdat als je 1 van beide hebt ingedrukt de andere niets meer doet (omdat de enige schakelaar al is ingedrukt. Verschil tussen links of rechts maakt het pad door te kijken waar je vinger zit.

Als je die van jouw niet in kunt drukken dan blokkeert er iets of dan is net dat ene schakelaartje defect en zit vast. Maar zelfs als die vast zit moet je toch pad een beetje veren als je links or rechts onder in het hoekje duwt want het schakelaartje zit in het midden en kan het doorbuigen niet tegen houden. Als het helemaal niet kan buigen dan is er iets anders dat het touch pad tegenhoud en weerstand bied tegen het buigen.

Als je hem zonder fysieke schade kan openmaken zou je kunnen kijken of je het gemakkelijk zelf kan herstellen (sneller en minder gedoe dan RMA) maar anders zou ik hen opsturen voor reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de pad defect..
ik kan niets induwen.
ik stuur hem retour.

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Als je 'm on-line hebt besteld kan je van je retour recht gebruik maken en een andere kopen, dat is een stuk sneller dan een RMA. Dus inderdaad retour sturen en niet RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem via een bekende postorder. RMA lijkt mij ook niet verstandig.
helaas overkomt het mij erg vaak dat ik gebruikt/defect apparatuur opgestuurd krijg.
misschien maar eens van dealer veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Dat lijkt mij dan raadzaam, en een shopreview als het echt vaak gebeurd, schud ze misschien ook wakker (als ze hier in de PW staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Overkomt mij de laatste tijd ook veel...
Zodra het geld op je rekening staat even een berichtje sturen dat de touchpad defect was, om te voorkomen dat een ander hem weer in de maag gesplitst krijgt. Met RMA loop je inderdaad het risico dat je een langdurig reparatie traject in gestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik betaal achteraf dus geen probleem.
het defect heb ik inmiddels door gegeven.
Ik weet niet of ik de volgende T100 bij hun koop... ff verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Is het iemand al gelukt om de techinal preview van windows 10 te installeren?
Bij mij gaat het mis na de eerste reboot; heel even zie ik een zwart scherm met rechts onderin het build nummer en daarna wordt de oude versie hersteld.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

In het windows 10 topic heb ik inderdaad iemand voorbij zien komen die het gelukt was. ff zoeken ...
Ja hier:
michel2506 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:03:
Op mijn asus transformer book t100 werkt het op zich goed: alleen even de touchpad drivers hoeven te installeren.

Ik merk wel een paar slordigheidjes op: ik flipper graag een potje met pinball fx2 en het viel me op dat apps niet meer full screen draaien en altijd een titelbalk hebben. In desktop mode is dat meestal fijn maar bij spelletjes mag het van mij best full screen. Dit fenomeen is bij zowel tablet mode als desktop mode.
Misschien moet je michel2506 via een DM hier uitnodigen, is voor wel meer T100 gebruikers die willen testen interessant denk ik! (ik gebruik een andere non touch bak om W10 te testen en hou mijn T100 nog even op W8)

[ Voor 14% gewijzigd door franssie op 03-10-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Ik heb weinig moeite hoeven doen om windows 10 op mijn transformer te krijgen:

De 32 bit ISO heb ik met rufus op een USB stick gezet, deze in de poort van de dock gedaan en vanuit windows 8.1 de setup gewoon gestart.

Hierna heb ik gekozen om alles weg te gooien ipv " keep personal settings" en een uurtje later was windows 10 geinstalleerd.

Achteraf heb ik de touchpad drivers van de ASUS site geinstalleerd zodat het scrollen en zoomen hiermee weer werkt. Tot nu toe werkt het goed (ik type dit nu in Windows 10 op de T100) en ik ben erg te spreken over het systeem al heb ik het idee dat de accu sneller leegloopt maar dat kan te maken hebben met het feit dat ik niet de juiste drivers met bijbehorende energiebesparing heb geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Goed om te horen, lekker simpel. Dank voor de update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Ik zal het eens proberen met de ISO vanaf een USB stick; op mijn laptop ging het wel vanaf de SSD zelf, maar op de T100 niet.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas is de mijne gesneuveld na iets minder dan een jaartje dienst als digitaal notitie blok op de Universiteit. Vorige week haalde ik hem uit mijn tas en bleek er een barst te zitten in de linker onderste hoek :'(

Alternate een mailtje gestuurd met het verhaal en foto's. Waarom zou het scherm gebarsten zijn? Ook was het zo nadat ik foto's gemaakt had hem wilde oppakken: krrrak een nieuw takje in de barstboom. Lijkt wel of het scherm onder te hoge druk staat ofzo. Nouja, erg jammer in ieder geval, vind het een tof ding namelijk.

Hopelijk kom ik eruit met Alternate, laatste paar keren, bij andere webwinkels, gedonder gehad met vervangend materiaal :X

Ploatske:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fCjfe9P.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Tijmen007 op 07-10-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
Bij mij gebeurde precies hetzelfde! Zonder goede reden ineens een dikke barst in mn scherm. Kosten voor reparatie bij de BCC: 170,- (+ 3 keer fout gerepareerd dus dat ding 5 maanden weg ofzo...)

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Van de mijne heb ik net een reparatiebedrag gekregen van 356 euro. Total loss dus.
De mijne was wel gevallen van nog geen meter hoogte, in zijn case, in een rugtas met kranten en tijdschriften enz.
Verzekering betaalt, maar ik haal er geen nieuwe meer voor.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:14
Ik wil PDF's goed scherp kunnen lezen en het liefst volledige Windows 8.1.

[ Voor 39% gewijzigd door Travee op 27-11-2014 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JeroenF schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:37:
Bij mij gebeurde precies hetzelfde! Zonder goede reden ineens een dikke barst in mn scherm. Kosten voor reparatie bij de BCC: 170,- (+ 3 keer fout gerepareerd dus dat ding 5 maanden weg ofzo...)
Wat.

Die van mij is ook niet gevallen hè? Hij heeft aan zelf destructie gedaan.

Ik ga geen 170 euro neertellen voor iets wat duidelijk geen klappen heeft gehad. Er zitten geen butsen op niks. Mijn Galaxy Note is nou al zo vaak uit me zak gedondert zonder te ontploffen dat ik misschien hoge verwachtingen heb, maar iets wat niet gevallen is of klappen heeft gehad hoort niet stuk te gaan.

Ik laat het wel weten wat er van komt, anders is het inderdaad leuk geweest en nooit meer, kan ik gelijk m'n veelbekeken review eens aanpassen >:) (Grapje, maar ik ga er wel duidelijk in zetten wat ermee gebeurd is, dit is gewoon irritant en wil je niet).

Edit: Denk dat ik er dan een server van maak, alles eruit slopen en Linux erop. Dat lekker lage verbruik leent zich daar goed voor!

[ Voor 6% gewijzigd door Tijmen007 op 09-10-2014 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Het zijn ideale home servers lijkt me inderdaad, neemt ook nauwelijk ruimte in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Tijmen007 schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 20:23:
[...]

Wat.

Die van mij is ook niet gevallen hè? Hij heeft aan zelf destructie gedaan.

Ik ga geen 170 euro neertellen voor iets wat duidelijk geen klappen heeft gehad. Er zitten geen butsen op niks. Mijn Galaxy Note is nou al zo vaak uit me zak gedondert zonder te ontploffen dat ik misschien hoge verwachtingen heb, maar iets wat niet gevallen is of klappen heeft gehad hoort niet stuk te gaan.

Ik laat het wel weten wat er van komt, anders is het inderdaad leuk geweest en nooit meer, kan ik gelijk m'n veelbekeken review eens aanpassen >:) (Grapje, maar ik ga er wel duidelijk in zetten wat ermee gebeurd is, dit is gewoon irritant en wil je niet).

Edit: Denk dat ik er dan een server van maak, alles eruit slopen en Linux erop. Dat lekker lage verbruik leent zich daar goed voor!
Ik heb in het verleden meerdere malen gebarsten schermen gezien van zeer degelijke laptops omdat deze onder spanning in een tas hadden gezeten. Het is maar een suggestie en iets plausibeler dan een verkeerd geproduceerd scherm dat pas na een jaar knapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb Windows 10 op een aparte partitie geïnstalleerd. Weet iemand of het mogelijk is om hier ook gratis office op te krijgen die standaard al op de laptop staat?

Ik had hier ook eens gelezen dat het mogelijk is om heel wat geheugen vrij te maken op de SSD, maar vindt het niet meteen. Iemand die weet hoe dit moet?

[ Voor 32% gewijzigd door vdvaxel op 10-10-2014 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
Als een Dual-boot bedoel je?

Volgens mij is een nieuwe installatie (je W10 dus) een nieuwe licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
vdvaxel schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 03:27:
Ik had hier ook eens gelezen dat het mogelijk is om heel wat geheugen vrij te maken op de SSD, maar vindt het niet meteen. Iemand die weet hoe dit moet?
Op mijn 64GB model stond een 8GB recovery partitie. Ik weet niet of dat ook bij het 32GB model zo is, maar je kan de recovery verplaatsen naar een USB stick en die 8GB toevoegen aan je C partitie.
http://windows.microsoft....create-usb-recovery-drive
Benodigde ruimte was 6GB, dus een 8GB stick is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sinds vandaag ook de T100 gekocht via coolblue 2ekans. Nu valt mij op dat ik met alles installeren en alle updates nog 2,3 gig overheb? heb nog geen extra programma of game geinstalleerd. Het valt mij op dat de windows map ruim 15,3 gig groot is, dat kan toch niet kloppen, iemand dit ook ondervonden en wat is de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Mijn c:\windows is een krappe 9GB. Heb je al ccleaner geprobeerd om de rommel op te ruimen?
Was de windows installatie vers toen je hem ontving? Zoniet dan kun je een factory reset/restore doen.
Indien jouw 2ehands t100 nog geleverd werd met win8 en je hebt een update naar 8.1 gedaan, dan verbaast mij dit niet, Windows vreet ruimte met het installeren van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Heb de 8.1 geïnstalleerd, maar op paar kleine apps en een virusscanner en Firefox na heb ik niets geïnstalleerd, dan hou je toch geen 2,3 gigabyte over?? Zal morgen cc FF uitproberen, schuifopruiming geeft maar 160 MB extra ruimte.
Ploink schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 00:06:
Mijn c:\windows is een krappe 9GB. Heb je al ccleaner geprobeerd om de rommel op te ruimen?
Was de windows installatie vers toen je hem ontving? Zoniet dan kun je een factory reset/restore doen.
Indien jouw 2ehands t100 nog geleverd werd met win8 en je hebt een update naar 8.1 gedaan, dan verbaast mij dit niet, Windows vreet ruimte met het installeren van updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Tijmen007 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 17:37:
Helaas is de mijne gesneuveld na iets minder dan een jaartje dienst als digitaal notitie blok op de Universiteit. Vorige week haalde ik hem uit mijn tas en bleek er een barst te zitten in de linker onderste hoek :'(

Alternate een mailtje gestuurd met het verhaal en foto's. Waarom zou het scherm gebarsten zijn? Ook was het zo nadat ik foto's gemaakt had hem wilde oppakken: krrrak een nieuw takje in de barstboom. Lijkt wel of het scherm onder te hoge druk staat ofzo. Nouja, erg jammer in ieder geval, vind het een tof ding namelijk.

Hopelijk kom ik eruit met Alternate, laatste paar keren, bij andere webwinkels, gedonder gehad met vervangend materiaal :X

Ploatske:
[afbeelding]
Door de dock komt het scherm onder teveel druk, die van mij is inmiddels voor de tweede keer weg. Eerste keer gewoon gratis scherm vervangen (Saturn) Nu ingeleverd bij MM vanwege knipperend scherm en weer buiging scherm. Hopen op geld terug, kan ik mooi iets nieuws kopen :D

[ Voor 9% gewijzigd door StrongArmLance op 16-10-2014 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hier hebben we V&A voor

[ Voor 80% gewijzigd door PaT op 23-10-2014 09:00 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
De mijne gaat na een kort avontuur bij mij weer retour. Zelfs na een complete re-install hou ik maar een paar gig over op de harde schijf, ook is de camera defect. Film kijken stotterd, helaas maar heb de smaak te pakken en ga denk ik door voor een surface pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ho, zo snel geef ik het nog niet op. Moet wel wat meer gebeuren voordat ik het ombouw tot een server |:(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/88qqik9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0b3Ohg9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/9vZGEQb.jpg

Scherm is een stuk mooier zonder die extra glasplaat! Nu eens de glasplaat losfrutten van het frame en dan heb ik een laptopje :) Zit er ook aan te denken om de dock eraan vast te lijmen.

[ Voor 152% gewijzigd door Tijmen007 op 18-10-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ploink schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:49:
[...]

Op mijn 64GB model stond een 8GB recovery partitie. Ik weet niet of dat ook bij het 32GB model zo is, maar je kan de recovery verplaatsen naar een USB stick en die 8GB toevoegen aan je C partitie.
http://windows.microsoft....create-usb-recovery-drive
Benodigde ruimte was 6GB, dus een 8GB stick is voldoende.
Ik kon die image enkel op het interne geheugen (32 Gb) van de tablet aanmaken.
Zorg dus dat je daar nog 8 Gb op vrij hebt.

Verder kon ik het vakje om de herstelbestanden mee te kopiëren niet aanvinken.
Deze uitleg bood echter soelaas.

http://blogs.technet.com/...lding-recovery-drive.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tijmen007 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:16:
Ho, zo snel geef ik het nog niet op. Moet wel wat meer gebeuren voordat ik het ombouw tot een server |:(

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Scherm is een stuk mooier zonder die extra glasplaat! Nu eens de glasplaat losfrutten van het frame en dan heb ik een laptopje :) Zit er ook aan te denken om de dock eraan vast te lijmen.
Gaaf!

offtopic:
je mag zo'n grote update echt wel als nieuwe post posten

Je bent lekker aan het tweaken met de T100, ben erg benieuwd hoe het werkt en bevalt.
Nadeel van dock vastlijmen lijkt mij dat als er iets in het dock kapot gaat je niet op zoek kan gaan naar een vervagend dock?

Vriendin en ik (beiden o.a. een T100) gebruiken nu ook beide een BT muisje, dat werkt ideaal, touchscreen, trackpad en muis hebben elk hun voordeel en nu grijpen we dus nooit mis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik had een bulk non-metro applicaties en libraries geinstalleerd en win 8.1 crashte daarna regelmatig. Omdat ik toch volledig opnieuw wilde installeren, maar meteen een experiment gedaan met windows 10 en WIM-Boot. Een WIM-Boot iso van de windows 10 technology preview, speciaal gemaakt voor de T100 kun je hier downloaden (Engelse versie):
http://avisek.pl/obraz-windows-10-wim-boot-dla-t100ta/

De instructies hoe je van deze ISO een bootable USB stick maakt en vervolgens de installatie start zijn in het Pools. Gelukkig is er een Engelse versie. Deze is eigenlijk voor WIM-Boot installatie van windows 8.1, maar de stappen zijn hetzelfde -> http://avisek.pl/translat...1-on-asus-t100ta-wimboot/

Heb het nu een kwartiertje draaien met alleen de standaard apps (mail, internet explorer en office 2013), en geen enkel probleem so far! Echt leuk speelgoed voor een tweaker :)

edit: had vanuit windows 10 geupgrade naar de latest build (9860) en daarna wat settings veranderd (o.a. battery saver). Daarna crashte windows 10 continu. Dus gewoon de build van avisek.pl houden (9841) en niet upgraden naar de huidige build. Je kan wel gewoon updates installeren voor windows defender etc.

19GB free op 32GB T100TA met Windows 10 en office 2013 :)

[ Voor 18% gewijzigd door wian op 27-10-2014 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-96
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:59
Heeft iemand al een los toetsenbordje met harde schijf gezien voor de t100? (en zou het mogelijk zijn om een t100 zonder zo'n toetsenbordje daar op aan te sluiten?)

[ Voor 36% gewijzigd door richard-96 op 05-11-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Iemand ervaring met het vervangen van de harddisk in het keyboard voor een SSD?

Ik heb het geprobeerd maar de SSD verdwijnt regelmatig en krijg dan een foutmelding in de trant van USB heeft een fout veroorzaakt. Ik vermoed dat het iets is met de stroomvoorziening. Op de gebruikte SSD staat 5V 1,5A. De standaard schijf is 5V 700mA. Is mijn vermoeden juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Volgens wikipedia is de maximale stroom voor een gewone USB3 0.5-0.9A, dus dat zou best kunnen dat die SSD teveel gebruikt. Een SSD gebruikt het meest bij schrijven van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ik zag net reclame van de Mediamarkt op tv voor een T100TAF-DK001B.
Met een speciale Win8.1-BING editie en slechts 1GB RAM 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Laatst online: 26-08 16:23
Ploink schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:16:
1 GB RAM op windows 8! Dat gaat zeker lekker werken |:( . Dit laat wel zien dat er dus 50 euro betaald dient te worden voor verdubbeling van het RAM geheugen en geen bing advertenties :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ploink schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:16:
Je kunt de gewone T100 gewoon voor €299 kopen bij bijvoorbeeld alternate. Dus waarom je voor deze zou gaan is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 21:52:
[...]

Je kunt de gewone T100 gewoon voor €299 kopen bij bijvoorbeeld alternate. Dus waarom je voor deze zou gaan is mij een raadsel.
Ik denk dat veel mensen bij een bezoek aan de mediamarkt met al dat speelgoed om zich heen de verleiding niet kunnen weerstaan om direct te kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ploink schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:12:
[...]

Ik denk dat veel mensen bij een bezoek aan de mediamarkt met al dat speelgoed om zich heen de verleiding niet kunnen weerstaan om direct te kopen ;)
Gelukkig heb ik daar geen last van. :) scheelt een boel geld. :) twijfel momenteel tussen een chromebook of een T100.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2014 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 13:54
Vandaag een T100TA-DK048H (witte versie 32GB) besteld bij Bol.com. Was al een poosje aan het wachten op een Sint/Kerst aanbieding, maar momenteel is daar 10% kassakorting op hybrids. Kwam er toevallig achter toen ik een andere bestelling wilde doen daar.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de keuze gemaakt voor een Windows hybrid. De twijfel zit nu tussen de T100 of de nieuwe hp pavilion 10 x2. Van die laatste zijn echter nog geen reviews dus ik wacht het nog even af. :) of is er iemand die mij op basis van wat er tot nu toe bekend is kan overtuigen om voor de T100 te gaan of juist voor de hp?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2014 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

TLDR; er valt niets over te zeggen
_
lekker afwachten. De T100 is een bewezen ding met bekende beperkingen, maar goed voor het geld. Voor die EUR 350 moet je de gok kunnen en durven nemen, kan je dat niet dan is het gewoon beter te wachten tot er voor het geld iets beters komt. Dat gezegd hebbende, moet je wel geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

franssie schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:07:
TLDR; er valt niets over te zeggen
_
lekker afwachten. De T100 is een bewezen ding met bekende beperkingen, maar goed voor het geld. Voor die EUR 350 moet je de gok kunnen en durven nemen, kan je dat niet dan is het gewoon beter te wachten tot er voor het geld iets beters komt. Dat gezegd hebbende, moet je wel geduld hebben.
Dat geduld kwam ik ook al op uit. :) maar dacht misschien weet iemand hier meer. Ik heb (helaas) als student niet de financiële middelen om de gok te nemen met €350. De T100 zou goed genoeg zijn voor mijn doeleinden hoor daar niet van, maar de hp schijnt veel beter te zijn voor hetzelfde geld dus vandaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:20
Wat is er beter aan de HP? Als ik afga op specs zie ik niet veel verbeteringen. Hij draait ook windows 8.1 with bing, ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me dat dat er meteen af moet voor een clean install van de normale windows 8. Is dat mogelijk met die hp? Cpu lijkt ook tikje trager dan de 3740 atom in de oude versies van de t100 (de nieuwe versies hebben nog een snellere cpu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
cedrix5 schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:28:
Hij draait ook windows 8.1 with bing, ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me dat dat er meteen af moet voor een clean install van de normale windows 8.
http://www.howtogeek.com/...ng-do-i-have-to-use-bing/
To change Windows 8.1 with Bing into “Windows 8.1 Without Bing,” all you have to do is open Internet Explorer and change your default search engine. You’re free to change your default web browser, too. You can also disable the system-wide Bing search integration and even uninstall all those full-screen Bing “Store apps,” if you like. You don’t even have to use a Microsoft account — you could even use a local user account and not touch any of Microsoft’s online services.
Windows Bing is geen probleem dus, maar de scherm resolutie is wel iets lager, 1280x720 vs 1366x768.
Wat echt anders is, dat is de bevestiging tussen scherm en keyboard, het is iets meer tablet dan de asus. De Asus heeft een echte dock verbinding, maar door het hard metalen scharnier kan het scherm barsten in de tas.
Er zijn overigens wel wat "eerste indruk" reviews, ook op youtube.
http://www.zdnet.be/revie...ion-10-x2-kleine-surface/
http://www.itwire.com/rev...vilion-x2-tablet-–-review
I also have an Asus T100 that is more a direct comparison and I think the HP has the edge
Voor mij persoonlijk, ik heb de T100 meestal op schoot op de bank en die aparte standaard van de HP lijkt me dan niet zo handig.

[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 23-11-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cedrix5 schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:28:
Wat is er beter aan de HP? Als ik afga op specs zie ik niet veel verbeteringen. Hij draait ook windows 8.1 with bing, ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me dat dat er meteen af moet voor een clean install van de normale windows 8. Is dat mogelijk met die hp? Cpu lijkt ook tikje trager dan de 3740 atom in de oude versies van de t100 (de nieuwe versies hebben nog een snellere cpu).
Scherm schijnt een stuk beter te zijn terwijl de accuduur hetzelfde blijft dus vandaar. De cpu schijnt niet super veel verschil te maken tussen de hp en de T100. Resolutie van het scherm van de hp is iets lager maar de kleuren enzo schijnen veel beter te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Ik voor mijn vrouw een T200 gekocht en kom er niet helemaal uit. Neem aan dat de oplossing voor de T100 hetzelfde is. Probleem is dat de 32 gb binnen no-time vol is. We hebben expres de versie met 500 gb in het toetsenbord aangeschaft, maar als ik Office 2013 installeer zet ie dat op de SSD in plaats van op de HD. Hoe pas ik dat aan?

En als ik een micro SD plaats, kan ik daar dan wel apps op plaatsen ?

[ Voor 9% gewijzigd door coenox op 23-11-2014 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12:24

StrongArmLance

Endless flow

T100 teruggekregen van MM/Asus, scherm was nog steeds gebogen en het touchscreen deed het niet meer... Nou meteen weer opgestuurd dus :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een totale digibeet dus weet niet of ik eventueel iets kan met mogelijke reacties, maar: heb juli Transformer gekocht voor op reis. Dat ding pas drie weken in gebruik, na wennen aan Windows 8.1 tot tevredenheid. Echter, vandaag startte ik m op en reageert het toetsenbord niet meer. Via die touchpad (m dus als tablet gebruiken) kost me veel meet tijd, qua typen bedoel ik. Heb ik misschien op een of andere manier het hoetsenbord bevroren? Zo ja, kan ik 'm unlocken? Heb eergisteren op slaapstand gezet en geloof niet echt meer afgesloten daarna. Just in case... Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gewoon even helemaal afsluiten (dus shutdown, niet in slaapstand). Dan weer opstarten. Als dat niet werkt de tablet van het toetsenbord halen, dan het toetsenbord op een vlakke harde ondergrond zetten en de tablet er opnieuw inklikken. Dan zou het opgelost moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Die van mijn vriendin had dat ook, werd uiteindelijk een RMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Soms is de batterij helemaal leeg en doet ie niks meer, gewoon een poosje aan het infuus hangen.
Kan ook zijn dat er iets vastgelopen is. Powerknop ca 10 sec ingedrukt houden heeft mij wel eens geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
coenox schreef op zondag 23 november 2014 @ 20:56:
Ik voor mijn vrouw een T200 gekocht en kom er niet helemaal uit. Neem aan dat de oplossing voor de T100 hetzelfde is. Probleem is dat de 32 gb binnen no-time vol is. We hebben expres de versie met 500 gb in het toetsenbord aangeschaft, maar als ik Office 2013 installeer zet ie dat op de SSD in plaats van op de HD. Hoe pas ik dat aan?

En als ik een micro SD plaats, kan ik daar dan wel apps op plaatsen ?
Je kunt mogelijk tijdens het installatie proces de locatie veranderen. Anders kun je altijd nog via MKLINK (google maar eens) een link maken in de program files op de SSD naar een map op de HDD. Dan denkt de pc dus dat de map in program files op de SSD staat, maar werkelijk staat deze op de hdd

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
jorisderoo schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:36:
[...]

Je kunt mogelijk tijdens het installatie proces de locatie veranderen. Anders kun je altijd nog via MKLINK (google maar eens) een link maken in de program files op de SSD naar een map op de HDD. Dan denkt de pc dus dat de map in program files op de SSD staat, maar werkelijk staat deze op de hdd
Outlook is inmiddels gelukt. Was inderdaad een optie om tijdens de installatie de locatie te veranderen. Voor apps op de microSD ga ik eens zoeken op MKLINK. Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Of je zet de rescue partitie over naar een USB stik en maakt zo 8GB vrij op de SSD :)

• coenox
Ploink schreef op woensdag 26 november 2014 @ 21:46:
Of je zet de rescue partitie over naar een USB stik en maakt zo 8GB vrij op de SSD :)
Hmm... Ik vind dat eng...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-09 06:55
iemand toevallig al de nieuwe T100TAM getest? ik denk dat ik die ga halen ipv de T100TA ivm de nieuwe metalen behuizing.
is er trouwens een lader te krijgen die er voor zorgt dat de tablet makkelijk bij kan laden tijden het werken hiermee? thx alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
hallo weet niet waar ik deze moet posten
maar ik heb een Asus Transformer T100 van augustus 2014 en gebruik hem niet mag weg voor weinig geld.
woon wel in belgie?
hoor het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
1475paul schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:34:
maar ik heb een Asus Transformer T100 van augustus 2014 en gebruik hem niet mag weg voor weinig geld.
woon wel in belgie?
hoor het wel
Maak een advertentie aan via vraag en aanbod. Dat werkt een stuk beter.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
1475paul schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 17:34:
woon wel in belgie?
hoor het wel
doe mij maar even een PB, wil em graag overnemen als het om de Z3775 variant gaat.
is het met Qwerty of Azerty toetsenbord?

ik zie het bericht wel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
Zijn er hier ook mensen die last hebben van een touchpad wat loslaat?

Elke keer zit die helemaal los, en kunnen we het touchpad wel weer enigzins vast drukken, maar binnen een paar uurtjes komt hij weer omhoog.

Gevalletje RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ja mijn DK026H heeft precies hetzelfde, eigenlijk al vanaf het begin.
Ik kocht hem begin september en had geen zin in het gedoe van een RMA procedure, dus ik heb het maar zo gelaten. Het is sindsdien niet erger geworden dus ik zie het als een kleine ergernis en niet meer dan dat.
Misschien dat ik het nog eens zelf ga repareren, maar voorlopig vind ik het goed zo.

Imho is het wel een goede reden voor RMA, dus je moet zelf maar zien of je die moeite wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Bij gebrek aan een ander topic, de T200 staat hier immers ook en diens goedkopere broertje zit ook wel in dezelfde familie. Wie weet waar de laatste (F205/X205TA) al te krijgen is? Zou vanaf vandaag te koop moeten zijn, en een redelijk alternatief voor studenten bv :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:38

KrazyJay

Ik kan momenteel de T100TAM-C1-GM krijgen/kopen voor een goede prijs, zoals hier afgebeeld amazon.com. Als je niet naar de kosten kijkt, is dit model beter dan de T100TA-DK026H link? Qua verschillen zie ik een metallic behuizing, en staat er bij dat dit een het nieuwe model is. Wilt dat zeggen dat de T100TA-DK026H een oud model is met een minder scherm, of zijn deze even nieuw?
Nu de 64GB zonder HDD in de aanbieding is, en ik nog een SSD heb liggen, zou ik die kunnen kopen en zelf een HDD/SSD in het dock kunnen zetten, of gaat dat niet omdat het dock anders is?
Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.