Gisteravond laat mijn T100 dichtgeklapt met half volle accu, vanmorgen helemaal leeg. Alleen met de lader ingeplugd ging het ding nog aan, maar toch was de desktop nog intact, dus windows hoefde niet te booten.
Edit:
Bij een shutdown bleek dat er een proces bleef hangen, Windows liet dit zien op het shutdown scherm, maar het ging te snel om te zien wat het was, iets met GDI ofzoiets. Typisch windows probleem dus, dat hij niet in standby wil als een proces dat blokkeert. Ik denk dat het systeem dan actief blijft tot de accu lading echt kritisch wordt en dan pas wordt een standby of hybernate geforceerd.
Met een ping vanaf een andere pc blijkt dat de transformer sowieso nog een tijdje actief blijft na dichtklappen. Ping tijden zijn zeer variabel, 20ms tot ruim 1400ms, hetgeen duidt op een flinke throttle. Pas na iets van 5 of 10 minuten kwam er geen ping meer terug en was hij echt in slaap.
Edit2:
Ik heb de HDD uit de dock verwijderd. Windows laat toch nog een drive letter zien en als je daar op klikt dan vraagt hij om er een schijf in te stoppen

Je kan de drive letter weghalen door in device manager de diskdrive "ASMT 2115 USB Device" uit te schakelen.
Die USB/SATA bridge zit op de hoofdprint in de dock, dus ik denk dat de modellen zonder HDD ook geen mogelijkheid hebben er een toe te voegen.
[
Voor 62% gewijzigd door
Ploink op 12-09-2014 21:50
]