Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:51
Dit las ik:

The 10.1-inch ASUS Transformer Book T100 tablet runs Windows 8.1 system and its screen resolution is 1366*768. Actually, Transformer Book T100 is an amazing device to watch movies when traveling or being at home. However, it is not easy to play .vob .mkv, .avi movies on the ASUS Windows 8.1 Book T100 directly because of the video compatibility issue. If you want to enjoy movies in MKV, AVI, VOB format on Transformer Book T100, you need to changes these video format first.

link: http://hanycam-hd-clips-i...ransformer-book-t100.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Ja goed verhaal, maar ik zie niet in waarom hij dat zegt. Als je gewoon een capabele player, zoals MPCHC, installeert, kan je gewoon alles afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppliArt
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 22:10
RobvG schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:57:
Dit las ik:

The 10.1-inch ASUS Transformer Book T100 tablet runs Windows 8.1 system and its screen resolution is 1366*768. Actually, Transformer Book T100 is an amazing device to watch movies when traveling or being at home. However, it is not easy to play .vob .mkv, .avi movies on the ASUS Windows 8.1 Book T100 directly because of the video compatibility issue. If you want to enjoy movies in MKV, AVI, VOB format on Transformer Book T100, you need to changes these video format first.

link: http://hanycam-hd-clips-i...ransformer-book-t100.html
Ik denk dat ze jou wat rommelsoftware willen aansmeren, terwijl zij een percentje krijgen op de winst. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Kan iemand mij zeggen of het apparaat (o.a. processor) het trekt om 1080p MKV's af te spelen in volle resolutie? Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en dit is voor mij een must. En 5.1 audio is belangrijk.

[ Voor 7% gewijzigd door RobvG op 23-07-2014 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Lijkt me wel. Ik wil het best even voor je testen vanavond. Hij zal het iig moeten downsamplen.

http://liliputing.com/201...100-desktop-pc-video.html
bekijk de eerste reactie eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Heb net met VLC een avi, een vob en een mkv afgespeeld. Werkt probaat.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
ik kijk ook veel series via dit ding aangesloten op de tv, en werkt goed. mp4 en mkv spelen perfect af, van andere formaten weet ik het niet.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
Kan iemand de 5.1 audio over HDMI bevestigen uit ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Wat een fijn machientje is dit! Ben op dit moment op vakantie en gebruik hem nu dagelijks. Even internetten, krantje lezen, filmpje kijken vanaf microsd kaartje of usb stick. Een accu die het de hele dag volhoudt. Aansluiten op tv via micro hdmi, foto's bekijken, etc. Echt heel handig om dit in zo'n compact laptopje bij te hebben. Geen moment spijt dat ik de iPad thuis heb gelaten.

Moet wel zeggen dat ik de tablet mode nauwelijks gebruikt, hij zit eigenlijk altijd in de keyboard dock.

Perfect is ie natuurlijk niet. Het scherm heeft een veel lagere resolutie dan de iPad en met direct zonlicht kun je het scherm niet lezen (iPad ook niet). Ook is het wennen dat je meestal in de handige metro interface kunt werken, maar dan plots weer naar bureaublad mode moet als je een filemanager oid nodig hebt. Windows voelt dan schizofreen aan.

Oorspronkelijk wilde ik een surface pro, maar afgezien van de hogere resolutie van het scherm zie ik weinig voordelen. De t100 is al erg vlot (ik heb de oude versie nog) en met de volledige windows + office en de lange accuduur zie ik geen reden om te upgraden.

Echt boven verwachting!

[ Voor 29% gewijzigd door wian op 24-07-2014 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommymeerNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-08 12:13
Hoi allen,

Ik heb misschien een domme vraag máár ik speel veel spotify af op het apparaat.
Nu gaat de T100 na een x aantal minuten in slaapstand en dan is het geluid ook over.
Dit heb ik inmiddels aangepast door de slaapstand modus op 45 minuten te zetten. maar nu blijft het scherm aanstaan terwijl ik spotify afspeel.

Is er een manier om spotify af te laten spelen met het scherm uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Je hebt een (3rd party) app op de store, heb je het daar ook mee?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:02
Net de DK026 (64Gb + 500Gb) binnen. Wel een lange usb laadkabel erbij, maar helaas is de tablet zelf nog steeds hoogglans in tegenstelling tot berichten die ik gezien had dat dit mat zou zijn. De onderkant is wel mat, maar ik weet niet of dit bij de oude versie ook was. Ik heb heel kort een Acer Aspire switch 10 gehad maar vanwege de aanhoudende problemen weer teruggestuurd, maar het scherm van de switch is echt stukken beter dan van deze t100.

[ Voor 24% gewijzigd door ebk71 op 25-07-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
ebk71 schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:46:
Net de DK026 (64Gb + 500Gb) binnen. Wel een lange usb laadkabel erbij, maar helaas is de tablet zelf nog steeds hoogglans in tegenstelling tot berichten die ik gezien had dat dit mat zou zijn. De onderkant is wel mat, maar ik weet niet of dit bij de oude versie ook was. Ik heb heel kort een Acer Aspire switch 10 gehad maar vanwege de aanhoudende problemen weer teruggestuurd, maar het scherm van de switch is echt stukken beter dan van deze t100.
Waar heb je deze vandaan gehaald als ik vragen mag? Is de dk026 de nieuwe versie met de z3775?

In hoeverre is het scherm veel slechter dan? Qua lichtopbrengst of?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
tommymeerNL schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:18:
Hoi allen,

Ik heb misschien een domme vraag máár ik speel veel spotify af op het apparaat.
Nu gaat de T100 na een x aantal minuten in slaapstand en dan is het geluid ook over.
Dit heb ik inmiddels aangepast door de slaapstand modus op 45 minuten te zetten. maar nu blijft het scherm aanstaan terwijl ik spotify afspeel.

Is er een manier om spotify af te laten spelen met het scherm uit?
Je kan instellen dat als je het scherm dicht klapt hij het scherm uitzet, maar voor de rest alles door speeld. Ik sluit de T100 regelmatig aan mijn tv om via xbmc films te kijken en dan klap ik em gewoon dicht en zoek een film op met de draadloze muis op de bank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Volgens mij is het probleem niet dat je apparaat in sleep gaat, maar dat je wifi automatisch uit gaat, zie de advanced settings onder wifi. Althans, dat was het gisteren bij mij wel met Spotify op mijn Nexus 7.

[ Voor 3% gewijzigd door LiquidT_NL op 28-07-2014 10:08 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Proqzor schreef op zondag 27 juli 2014 @ 19:05:
[...]

Waar heb je deze vandaan gehaald als ik vragen mag? Is de dk026 de nieuwe versie met de z3775?

In hoeverre is het scherm veel slechter dan? Qua lichtopbrengst of?
Alternate, indeed de z3775
Lichtopbrengst, kleuren en beetje typische korreligheid die mij bij de acer niet was opgevallen. Lang niet zo erg als bij de 50€ tablets, maar het is er wel. Acer is Full HD en gebruikt zero air gap.

Ik heb nog een 5 jaar oud samsung netbook, de asus gaat niet zo oud worden. De bouwkwaliteit is niet echt best. Nu al een mousepad die omhoog komt. Maar het werkt allemaal super soepel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:08:
Volgens mij is het probleem niet dat je apparaat in sleep gaat, maar dat je wifi automatisch uit gaat, zie de advanced settings onder wifi. Althans, dat was het gisteren bij mij wel met Spotify op mijn Nexus 7.
een nexus is android, de gaat nooit in standby zoals een T100 dat doet. De T100 gaat standaard gewoon in standby als je hem dichtklapt en dan doet niks het meer. Je moet idd de energie-instellingen aanpassen dat ie bijv. pas na 45 minuten in standby gaat, maar dat het scherm wel na 1 minuut uit gaat. Echter wel opletten dat je hem dan niet altijd zo weglegt, want dan gaat je batterij wel sneller leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Palomar schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:24:
[...]

een nexus is android, de gaat nooit in standby zoals een T100 dat doet. De T100 gaat standaard gewoon in standby als je hem dichtklapt en dan doet niks het meer. Je moet idd de energie-instellingen aanpassen dat ie bijv. pas na 45 minuten in standby gaat, maar dat het scherm wel na 1 minuut uit gaat. Echter wel opletten dat je hem dan niet altijd zo weglegt, want dan gaat je batterij wel sneller leeg.
Godsamme ik dacht dat het over de Android modellen ging (Hebben ook een TF100 gehad, of 101). Niets gezegd dan, maar dat is dan wel logisch. Maar hiermee wordt soms wel duidelijk dat W8 gewoon niet een volledig volwassen mobiel OS is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:33:
[...]

Godsamme ik dacht dat het over de Android modellen ging (Hebben ook een TF100 gehad, of 101). Niets gezegd dan, maar dat is dan wel logisch. Maar hiermee wordt soms wel duidelijk dat W8 gewoon niet een volledig volwassen mobiel OS is :(
hehe, ze lijken idd wel veel op elkaar ;)

Maar je hebt ook gelijk dat win8 voor mobiel nog niet volwaardig is idd. Merk het wel aan meer dingetjes. Ik zou hem ook niet aan iemand aanraden als tablet. Vind hem zelf wel ideaal, omdat het in feite een pc is met de mogelijkheden van dien, en zeer lange accuduur, zolang je hem maar niet te lang in standby laat liggen (mn ipad kon weken in standby liggen, de t100 is na 2 dagen wel leeg, die moet je dus echt uitzetten).

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 28-07-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Palomar schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:24:
[...]

Dat is niet helemaal waar, Windows heeft tegenwoordig ook 'connected standby' waarbij de wifi aan blijft en apps zichzelf in de achtergrond kunnen blijven updaten. Zodat hij bijv. je mailbox up to date houdt.

Het is wel aan allerlei voorwaarden geboden: Device moet fanless zijn (of in een low-power mode fanless kunnen werken), apps mogen maar 1x per xx minuten checken enz. Volgens mij ondersteunt de T100 dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
GekkePrutser schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:52:
[...]

Dat is niet helemaal waar, Windows heeft tegenwoordig ook 'connected standby' waarbij de wifi aan blijft en apps zichzelf in de achtergrond kunnen blijven updaten. Zodat hij bijv. je mailbox up to date houdt.

Het is wel aan allerlei voorwaarden geboden: Device moet fanless zijn (of in een low-power mode fanless kunnen werken), apps mogen maar 1x per xx minuten checken enz. Volgens mij ondersteunt de T100 dit gewoon.
Connected standby klopt idd, maar volgens mij is dat idd wel beperkt, want als ik torrents download dan stoppen die gewoon als ie in standby gaat. Muziek gaat ook uit. Maar ik heb idd wel es gemerkt dat mail e.d. wel binnen blijft komen.

Het werkt allemaal niet zo smooth als bijv. android of ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Maar heb je het probleem ook als je je media afspeelt in een "app"? Ik heb dat al eerder hier gevraagd toen iemand met een soortgelijk probleem kwam, maar ik weet niet of dat nou was gelukt of niet. Kan mij voorstellen dat het programma in een specifieke omgeving moet draaien hiervoor (zoals de apps) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
ebk71 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:49:
[...]

Lichtopbrengst, kleuren en beetje typische korreligheid die mij bij de acer niet was opgevallen. Lang niet zo erg als bij de 50€ tablets, maar het is er wel. Acer is Full HD en gebruikt zero air gap.

Ik heb nog een 5 jaar oud samsung netbook, de asus gaat niet zo oud worden. De bouwkwaliteit is niet echt best. Nu al een mousepad die omhoog komt. Maar het werkt allemaal super soepel!
Oke cool, ik had hem daar ook al zien staan alleen wist ik niet zeker of het wel om de nieuwe serie ging. Ik ging er vanuit dat de nieuwe serie ook met meerdere kleurmogelijkheden geleverd zou worden. Ik had zoiets zien staan dat hij ook in het wit en eventueel andere kleuren leverbaar zou zijn. Blijkbaar is dat nog niet het geval.

Overigens zie ik op Alternate niet specifiek omschreven staan dat er ook office bij zit. Was dit bij jou wel het geval?

Ik heb in de winkel al even met de T100 zitten klooien. Ik vond het scherm behoorlijk scherp. Ik heb daarentegen geen andere ervaringen met andere laptops of tablets. Dus ik vind al snel iets goed denk ik :P

Ik ben van plan in de laptop omgeving er een muis bij te gebruiken. Als ik hem niet als laptop gebruik maar ga browsen dan zal ik hem toch als tablet gaan gebruiken. Dan zal ik me niet echt storen aan de mousepad. Moet wel toegeven dat die T200 wat dat betreft wel wat degelijker eruit ziet ten opzichte van de T100. Vond het in de winkel ook wel aardig fragiel overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Proqzor schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:50:
[...]
Overigens zie ik op Alternate niet specifiek omschreven staan dat er ook office bij zit. Was dit bij jou wel het geval?
Ja, office zit erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
ebk71 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:49:
[...]

De Acer is beslist geen Full HD. Zelfde resolutie als de Asus. Wat niet wegneemt dat het scherm op andere punten dan resolutie beter kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
Ransom_nl schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:24:
[...]

De Acer is beslist geen Full HD. Zelfde resolutie als de Asus. Wat niet wegneemt dat het scherm op andere punten dan resolutie beter kan scoren.
nauwnauw, fkes vergipsinkje hoor. Was de details vergeten en keek het na bij acer al waar zij de specs van het nieuwe model al hebben staan. Maar inderdaad scoort het scherm dus beter dan van de t100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
ebk71 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 19:07:
[...]

nauwnauw, fkes vergipsinkje hoor. Was de details vergeten en keek het na bij acer al waar zij de specs van het nieuwe model al hebben staan. Maar inderdaad scoort het scherm dus beter dan van de t100.
Dat was ook wat ongelukkig. Dat nieuws dat er een nieuwe versie uitkomt van de Switch was mij nog niet bekend en ook vreemd eigenlijk dat Acer al met de nieuwe specs adverteert terwijl het nieuwe model nog niet gelevert wordt en winkels nog de oude verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

RobvG schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:00:
Kan iemand mij zeggen of het apparaat (o.a. processor) het trekt om 1080p MKV's af te spelen in volle resolutie? Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en dit is voor mij een must. En 5.1 audio is belangrijk.
Heb hem ook even getest, maar ik heb niet het idee dat de audio output als hdmi passthrough te configureren is.
Heb de instellingen op 5.1 luidsprekers gezet voor m'n Denon receiver, maar die bleef steeds op MultiChannel in staan en gaf geen indicatie van DTS dat bij Avatar bijvoorbeeld het geval is. Maar die hapert bij mij, gezien het 32GB grote bestand... Dat trekt de wifi toch slecht.
Ook andere films met DD, AAC enz, blijft het apparaat MultiChannel in aangeven. Er is zeker wel surroundgeluid te horen.
Ik weet ook niet of er in VLC iets anders aan te geven is?
Zal ook nog even met xbmc testen :)
-Edit-
Nee, doet ie ook niet. Maar XBMC buffert wel veel beter waardoor Avatar wel zonder haperingen is te zien :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ursamajor op 28-07-2014 23:57 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mpc HC is tegenwoordig beter en sneller dan vlc trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:34

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ransom_nl schreef op maandag 28 juli 2014 @ 14:24:
[...]

Vanaf september is de Acer Switch 10 wel degelijk Full-HD, IPS en zero-air-gap. nieuws: Acer brengt Switch 10-hybride met fullhd-scherm in september uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:44
Dat maakt de keuze tussen de t100 en de Switch ineens lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

TDCCBB schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:01:
Dat maakt de keuze tussen de t100 en de Switch ineens lastiger.
Ik verwacht dat Asus ook wel binnen afzienbare tijd in deze wedloop mee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ransom_nl
Van wat ik gelezen heb heeft Acer echter wel offers moeten maken om de meerprijs van het Full HD scherm te kunnen bekostigen bij een gelijkblijvende consumentenprijs. Zo zou de processor een downgrade krijgen en wordt hij geleverd met de gratis Windows Bing versie zonder office pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ransom_nl schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 12:28:
Van wat ik gelezen heb heeft Acer echter wel offers moeten maken om de meerprijs van het Full HD scherm te kunnen bekostigen bij een gelijkblijvende consumentenprijs. Zo zou de processor een downgrade krijgen en wordt hij geleverd met de gratis Windows Bing versie zonder office pakket.
Windows "Bing" is gewoon dezelfde Windows die ook op je Asus T100 zit hoor, alleen is de zoekmachine standaard Bing. Hopelijk zit Office er wel gewoon bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Mja en je moet je afvragen wat de toegevoegde waarde zal zijn van 1920x1200 op zo'n klein scherm. Hoever moet je er op zitten om daadwerkelijk het verschil te zien? Ik vond het detailniveau van de huidige resolutie al aardig hoog.

Zou trouwens wel apart zijn als Asus nu ook een versie met 1920x1200 gaat introduceren. De nieuwe serie met de z3775 processor is pas net in de winkels te vinden....

Ik vraag me ook af als je spellen op die resolutie gaat spelen of de GPU het dan nog wel aan kan. Daar lees ik overigens niet veel over.

Ik zou in de praktijk het verschil wel eens willen zien.

Het maakt de keuze in ieder geval niet makkelijker om nu nog een nieuwe T100 te kopen :P Ik weet alleen van mijzelf dat als ik blijf wachten er toch elke keer wel weer een nieuwe ontwikkeling op de loer ligt. Uiteindelijk werkt dat ook vaak alleen maar budget verhogend :P Volgens mij kan je dan wel eeuwig blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Proqzor schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:25:
Mja en je moet je afvragen wat de toegevoegde waarde zal zijn van 1920x1200 op zo'n klein scherm. Hoever moet je er op zitten om daadwerkelijk het verschil te zien? Ik vond het detailniveau van de huidige resolutie al aardig hoog.

Zou trouwens wel apart zijn als Asus nu ook een versie met 1920x1200 gaat introduceren. De nieuwe serie met de z3775 processor is pas net in de winkels te vinden....

Ik vraag me ook af als je spellen op die resolutie gaat spelen of de GPU het dan nog wel aan kan. Daar lees ik overigens niet veel over.

Ik zou in de praktijk het verschil wel eens willen zien.

Het maakt de keuze in ieder geval niet makkelijker om nu nog een nieuwe T100 te kopen :P Ik weet alleen van mijzelf dat als ik blijf wachten er toch elke keer wel weer een nieuwe ontwikkeling op de loer ligt. Uiteindelijk werkt dat ook vaak alleen maar budget verhogend :P Volgens mij kan je dan wel eeuwig blijven wachten.
Ooit een iPad met retina-scherm naast een 'oudere' ipad gelegd? Ik vind een high-res scherm bijna een voorwaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:44
Gratis office of niet, maakt niet uit. Ik heb toch een licentie voor 5 devices, waarvan er slechts 3 in gebruik zijn. Die processor heb ik ook gezien, maar voor enkel surf, video kijken en schrijfwerk in office verwacht ik niet dat ik die proc snelheid ga missen. Hogere resolutie zie je altijd, ook op een klein scherm. Wat Sebastius terecht aangeeft, wanneer je een retina naast een normale legt, wil je geen normale meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Eens, retina(-aanverwante) schermen bieden zeker meerwaarde, ik heb een Asus TF300T die ik echt niet scherp is vergeleken met een Nexus 7. En dat is echt niet alleen schermgrootte. Maar op een x86 tablet zou ik er zelf wat minder interesse in hebben met deze specs, maar goed ik heb dit ding dan ook grotendeels gekocht voor games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De vraag is hier al eens eerder gesteld (rond 10 december), maar het antwoord was niet 100% eensluidend.
Als ik op amazon.fr een t100 koop met azerty toetsenbord (Belg zijnde), kan ik dan de taal van Windows EN office omzetten naar Engels of Nederlands ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snipepins
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 24-06-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:21:
De vraag is hier al eens eerder gesteld (rond 10 december), maar het antwoord was niet 100% eensluidend.
Als ik op amazon.fr een t100 koop met azerty toetsenbord (Belg zijnde), kan ik dan de taal van Windows EN office omzetten naar Engels of Nederlands ?
Waarom zou je dat willen? Je kan hem toch in Belgie kopen.
Vergeet niet dat het franse azerty niet 100% hetzelfde is als het onze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden waarom ik dat zou willen :
32gb model met 500gb is in belgie moeilijk te vinden in azerty
in Frankrijk zijn ze bovendien een stuk gunstiger geprijsd, momenteel op amazon.fr voor 369 euro, echter wel nog met 3740 cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotora
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Zit er ook erg aan te denken zo'n tablet te gaan kopen. Wil gewoon iets wat ik er snel bij kan pakken, maar toch nog af en toe wat games (Football Manager en Age of Empires enzo) op zou kunnen spelen. Ga ervan uit dat dit wel moet lukken als ik het zo lees, maar hoe kun je die spellen er op krijgen dan? Of moet het gewoon via Steam en kan het niet anders?

Dan lees ik hier ook weer dat er allemaal verschillende types en modellen zijn, maakt het weer lastiger. Ben wel benieuwd of er meer mensen, of verhalen, zijn die van dat 1920x1200 afweten en of er dan iets bekend is of ASUS dat van plan is op korte termijn. Als dat zo is wacht ik nu sowieso, anders wordt het gewoon die met een Z3775 processor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 06:24
Rotora schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:48:
Zit er ook erg aan te denken zo'n tablet te gaan kopen. Wil gewoon iets wat ik er snel bij kan pakken, maar toch nog af en toe wat games (Football Manager en Age of Empires enzo) op zou kunnen spelen. Ga ervan uit dat dit wel moet lukken als ik het zo lees, maar hoe kun je die spellen er op krijgen dan? Of moet het gewoon via Steam en kan het niet anders?

Dan lees ik hier ook weer dat er allemaal verschillende types en modellen zijn, maakt het weer lastiger. Ben wel benieuwd of er meer mensen, of verhalen, zijn die van dat 1920x1200 afweten en of er dan iets bekend is of ASUS dat van plan is op korte termijn. Als dat zo is wacht ik nu sowieso, anders wordt het gewoon die met een Z3775 processor...
Antwoord op je eerste vraag heb je inderdaad zelf al gegeven, het makkelijkst zijn digitale downloads. Alternatieven zijn natuurlijk externe DVD-spelers via USB of via iso-files via USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotora
Hafermaut schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:57:
[...]

Antwoord op je eerste vraag heb je inderdaad zelf al gegeven, het makkelijkst zijn digitale downloads. Alternatieven zijn natuurlijk externe DVD-spelers via USB of via iso-files via USB.
Wist dus niet dat of het anders kon, nu dus wel, wat ik ook wel fijn vind. Doe veel via steam, maar om games speciaal nog een keer te kopen omdat ik ze op de tablet wil hebben is ook weer wat onnodig.
Zal alles eerst wel even in de gaten houden denk ik mbt dat scherm als iemand er meer van af weet lees ik het hier wel. Als er komende maand niks over bekend wordt ga ik toch maar voor die er nu is dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Laatst online: 12-09 06:24
Rotora schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:03:
[...]

Wist dus niet dat of het anders kon, nu dus wel, wat ik ook wel fijn vind. Doe veel via steam, maar om games speciaal nog een keer te kopen omdat ik ze op de tablet wil hebben is ook weer wat onnodig.
Zal alles eerst wel even in de gaten houden denk ik mbt dat scherm als iemand er meer van af weet lees ik het hier wel. Als er komende maand niks over bekend wordt ga ik toch maar voor die er nu is dan.
Ho, dank heb ik je vraag denk ik niet helemaal goed begrepen. Voor de zekerheid:

De Asus Transformer T100 heeft een volwaardige Windows 8.1; dat betekent dat alle spelen die jij nu op Steam hebt, geïnstalleerd kunnen worden (mits voldoende ruimte op je opslag). Er kunnen dan natuurlijk wel twee problemen zijn na installatie:

- De hardware is niet zo krachtig, dus de games draaien niet of slecht.
- De software is niet geschikt voor touchscreens, dus het spelen gaat suboptimaal. (Op te lossen met een externe muis en/of het trackpad in het dock, maar dan gaat de tabletfunctie een beetje verloren.)

Maar nogmaals kopen hoeft zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sluit me aan bij Hafermaut. Steam draait prima op de T100, ik heb 'm geinstalleerd op de SD-kaart, dus daar staan ook vanzelf alle door Steam gedownloade games. Je kunt Steam-games op meerdere machines tegelijk installeren, echter, je kunt slechts op 1 volledige Steam-client tegelijk ingelogd zijn, en dus ook op 1 machine tegelijk een game spelen. Als de game Steam-cloud ondersteunt voor safegames, worden die zelfs automatisch gesyncd tussen de machines :) Nadeel is inderdaad de beperkte hardware. Moderne FPS-ers kun je vergeten, maar zoiets als Half Life 2, Portal e.d. draait best goed. En 2D-games draaien allemaal probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Je kan sinds in-home streaming gewoon met meerdere accounts tegelijk inloggen. Ik weet niet of je de streaming optie daarvoor specifiek aan moet zetten, maar ik ben altijd met al mijn clients tegelijk ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
Je kan op YouTube veel filmpjes vinden van mensen die diverse spellen uitproberen met de T100. Dat geeft een erg goede indicatie van wat je kan verwachten. De meeste spellen die ik er op zou spelen draaien er prima op. Maar zoals weerschr inderdaad aangeeft hoef je er niet op te hopen om moderne shooters op de T100 te kunnen spelen.

Ik weet na dat nieuwsbericht van Acer, die een versie van de Switch met 1920x1200 resolutie zullen uitbrengen, niet meer wat ik moet doen :P

Ik ben me daarna ook meer in de Switch gaan verdiepen. Als daar een USB 3.0 aansluiting op had gezeten en er niet zoveel problemen mee waren geweest dan had ik die waarschijnlijk eerder gekocht dan de T100.

Al met al weet ik nog niet zeker wat ik wil. Ik denk dat ik nog maar even een paar maandjes wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotora
Hafermaut schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 17:14:
[...]

Ho, dank heb ik je vraag denk ik niet helemaal goed begrepen. Voor de zekerheid:

De Asus Transformer T100 heeft een volwaardige Windows 8.1; dat betekent dat alle spelen die jij nu op Steam hebt, geïnstalleerd kunnen worden (mits voldoende ruimte op je opslag). Er kunnen dan natuurlijk wel twee problemen zijn na installatie:

- De hardware is niet zo krachtig, dus de games draaien niet of slecht.
- De software is niet geschikt voor touchscreens, dus het spelen gaat suboptimaal. (Op te lossen met een externe muis en/of het trackpad in het dock, maar dan gaat de tabletfunctie een beetje verloren.)

Maar nogmaals kopen hoeft zeker niet.
Hardware lijkt me krachtig genoeg voor de games die ik wil spelen. Klopt, alle spellen op Steam. Maar wist niet dat je er ook via USB externe DVD-driver op kon aansluiten. Heb bijvoorbeeld Age of Empires 2 op cd, die is nu ook op steam. Als je dan die DVD-driver niet kon aansluiten zou ik hem appart nog een extra keer moeten kopen op Steam om daarop te kunnen spelen. Dat is wat overdreven, zo bedoelde ik dat.
Maar bedankt voor de extra uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
Rotora schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:35:
[...]

Hardware lijkt me krachtig genoeg voor de games die ik wil spelen. Klopt, alle spellen op Steam. Maar wist niet dat je er ook via USB externe DVD-driver op kon aansluiten. Heb bijvoorbeeld Age of Empires 2 op cd, die is nu ook op steam. Als je dan die DVD-driver niet kon aansluiten zou ik hem appart nog een extra keer moeten kopen op Steam om daarop te kunnen spelen. Dat is wat overdreven, zo bedoelde ik dat.
Maar bedankt voor de extra uitleg ;)
Kan je niet een .iso maken van je originele cd, op USB stick zetten en vervolgens de .iso mounten op je Asus? Weet alleen niet of enige copy protection dit leuk gaat vinden :P

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 15:57

Rye

Hebben meer mensen last van backlight bleeding? Ik heb een "bright spot" rechts onder, ten hoogte van de rechter dockopening.

Volgens mij heb ik ook een ChiMei paneel in mijn witte T100 zitten. Viel me gisteren op dat het scherm toch iets "geels" had in vergelijking met mijn TV.

Update:

Scherm gekalibreerd en groen en rood wat lager gezet. Veel beter nu! Alleen die backlight bleed nog :(
Nog iets dat me opvalt:
Hij lijkt sneller leeg te lopen dan dat hij oplaadt. Ik gebruik de originele Asus lader en kabel. Meer mensen met hetzelfde euvel?

Begon de avond met ergens in de 70% en zit nu nog maar op 42%

[ Voor 37% gewijzigd door Rye op 06-08-2014 01:10 ]

www.ping-win.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Ik merk dat er steeds meer speling op mijn keyboard dock komt. Als het scherm er in zit kan je hem naar voor en achter bewegen. Ik vermoed dat dit komt omdat de "kussentjes" uitgewerkt zijn en daardoor meer speling op komt. Toevallig iemand hier een oplossing voor?

Heb zelf het een en ander geprobeerd maar ik gok dat er weinig aan te doen is helaas. Het harde plastic gaat denk ik breken zodra ik het probeer te buigen.

[ Voor 20% gewijzigd door ProfaNe op 10-08-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn T100 heeft hetzelfde probleem. Behoorlijk irritant, vooral als je het ding op je schoot hebt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Hier heb ik ook last van het zelfde verhaal.
Toen hij nieuw was had ik hier geen last van, word helaas alleen maar erger...

Ben bang dat de tablet op dit punt ook defect zal raken op ten duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafour
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-07 21:05
Waar vind ik nu een azerty t100 met de z3775 ? Ik kom enkel qwerty tegen in belgische shops....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-09 13:58
dafour schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:36:
Waar vind ik nu een azerty t100 met de z3775 ? Ik kom enkel qwerty tegen in belgische shops....
Hij staat er nochtans gewoon tussen:
http://www.tabletcenter.b...0ta-dk065h-be-azerty.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 08:21
Heb even gegoogeld en ook het forum gelezen,maar hoe kan ik nu de T100 resetten
geprobeerd powerbutton inhouden en f9 ,maar doet niets gaat gewoon naar windows.
Kan iemand stap per stap uitleggen hoe ressetten.
dank u
Ok heb het gevonden in win 8.1 zelf
Maar power en f9 werkt niet.

[ Voor 13% gewijzigd door 1475paul op 12-08-2014 18:16 . Reden: heb het gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Wat bedoel je met resetten?
Fabrieksreset? Geforceerd herstarten?

Een beetje duidelijkheid zou helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Zijn er accessoires als hoesjes te koop?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1475paul
  • Laatst online: 27-04 08:21
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:25:
Wat bedoel je met resetten?
Fabrieksreset? Geforceerd herstarten?

Een beetje duidelijkheid zou helpen ;)
ja Fabrieksreset bedoel ik,in belgie zeggen we resetten..

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Bij de Asus t100 zat 1 lader inclusief kabel. Dit kabeltje is erg kort, maar wle van uitstekende kwaliteit. Ervaring leerde mij dat hij hiermee vrij snel vol is (enkele uren). Dit kabeltje ven ik helaas kwijt en vond hem sowieso erg kort.

Heb internet afgezocht, maar heb geen idee welke van dezelfde kwaliteit is en eventueel langer. Iemand hier ervaring mee of iemand die advies kan geven? :&

• hansvanochten
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 10:25
Korte vraag over de tablet.

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe tablet, en gezien mijn desktop langzaam aan het overlijden is lijkt dit me een potentiele vervanger om zowel als tablet en office machine te draaien.

Is het bruikbaar als "office" machine door hem op een monitor aan te sluiten en wat is dan de performance als je hem aansluit en office, chrome en bvb winamp tegelijkertijd open hebt staan?
Daarnaast is er nog de 200 versie met een iets groter scherm en een iets snellere processer, ook zie ik ze met 500gb HD staan bij alternate.
Is deze duurdere versie het geld waard?

En wat zijn de ervaringen met W8, hier ben ik nogal huiverig voor.

Verwijderd

[foutje]

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2014 08:26 ]

• ProfaNe
  • Niet online
MurtnR schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 00:00:
Bij de Asus t100 zat 1 lader inclusief kabel. Dit kabeltje is erg kort, maar wle van uitstekende kwaliteit. Ervaring leerde mij dat hij hiermee vrij snel vol is (enkele uren). Dit kabeltje ven ik helaas kwijt en vond hem sowieso erg kort.

Heb internet afgezocht, maar heb geen idee welke van dezelfde kwaliteit is en eventueel langer. Iemand hier ervaring mee of iemand die advies kan geven? :&
Ik heb deze gekocht: http://www.dixons.nl/pc/k...du-usb-a-b-micro-cable-2m

Deze past er dan nog naast: http://www.hdmikabelshop....-2-meter-zwart-hdmi-input

Oplaad kabel werkt prima. Tijdens films kijken laad hij nog op. Geen id hoelang hij er over doet ik laat hem meestal gewoon hele nacht opladen ;)

En nog een tip voor een hoesje: http://www.dixons.nl/lapt...836/icidu-sleeve-extra-10
hansvanochten schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:16:
Korte vraag over de tablet.

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe tablet, en gezien mijn desktop langzaam aan het overlijden is lijkt dit me een potentiele vervanger om zowel als tablet en office machine te draaien.

Is het bruikbaar als "office" machine door hem op een monitor aan te sluiten en wat is dan de performance als je hem aansluit en office, chrome en bvb winamp tegelijkertijd open hebt staan?
Daarnaast is er nog de 200 versie met een iets groter scherm en een iets snellere processer, ook zie ik ze met 500gb HD staan bij alternate.
Is deze duurdere versie het geld waard?

En wat zijn de ervaringen met W8, hier ben ik nogal huiverig voor.
Voor office werkt dit ding prima. Ik sluit em regelmatig op een 46" tv aan om XBMC te kijken en werkt allemaal soepel. Gok dat office ook makkelijk draait op een externe monitor met winamp er naast.

De 200 versie komt zonder office en is volgens de tweakers review te groot om als tablet te gebruiken (reviews: Asus Transformer T200: uitgebreider dan zijn kleine broertje).

De 500gb versie zou ik persoonlijk niet nemen. Maar ik doe er dan ook niets anders op dan office/xbmc/lezen/browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvanochten
  • Laatst online: 12-09 10:25
Gisteren even gespeeld met de tablet in de winkel.
Het apparaat ziet er mooi uit en het scherm is ook van redelijke kwaliteit, voor de prijs krijg je in ieder geval een hoop waar voor je geld.

Het grote nadeel was alleen het Windows 8, dit zit erg onlogisch in elkaar.
Nadat ik internet explorer had geopend ben ik echt 5 a 10 minuten bezig geweest om uit te vogelen hoe ik terug moet naar het home scherm.

Wat ook opviel is dat de browser niet "rescaled" naar het scherm.
Ik opende een forum pagina en die opent in volledige modus, hierdoor is de tekst te klein om te lezen.
Als ik dan inzoom dan past de browser niet de layout aan, waardoor teksten half wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Laatst online: 21:08
Mijn vriend Google laat mij even in de steek.

De versie met 500GB in het dock, is dat dock dan significant zwaarder of dikker? Of is het in feite het zelfde dock met een 2,5" HDD erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
pelt schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:34:
Mijn vriend Google laat mij even in de steek.

De versie met 500GB in het dock, is dat dock dan significant zwaarder of dikker? Of is het in feite het zelfde dock met een 2,5" HDD erin?
Het dock is iets dikker, maar volgens mij niet zwaarder. De niet hdd dock is extra verzwaard zodat deze niet omvalt

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Laatst online: 16-04 22:19
Heeft hier iemand ervaring met WimBoot?

Er staat een mooie instructie (hier) maar één ding is mij niet duidelijk. Volgens die instructies heb je een volledig nieuwe Windows 8.1 installatie, maar ben je daarmee niet je Office installatie kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb onlangs een micro HDMI naar HDMI kabel gekocht om mijn laptop aan te sluiten op mijn tv. Er is wel beeld, maar geen geluid. De TV staat nochtans als standaardapparaat ingesteld in de instellingen van geluid. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Geeft hij wel geluid met het knopje "testen" in de audio instellingen? Sommige programma's kiezen het apparaat 1-malig bij boot time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
LiquidT_NL schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:12:
Geeft hij wel geluid met het knopje "testen" in de audio instellingen? Sommige programma's kiezen het apparaat 1-malig bij boot time.
Ook niet. Maar nu heb ik de andere HDMI poort eens geprobeerd (de tv heeft er 2) en die geeft wel geluid... Hoe kan dat? Deze poort wordt wel al door iets anders gebruikt dus ik moet de andere aan de praat krijgen. Blijkbaar is het dus eerder iets met de tv ipv de laptop.
EDIT: Ik moest dus inderdaad iets in de instellingen van de tv veranderen. Toch bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door vdvaxel op 20-08-2014 14:42 ]

• vdvaxel
Iemand enig idee hoe ik er voor zorg dat het laptopscherm op mijn tv past? Ik heb een kleine 20" tv waarop ik mijn laptop heb aangesloten via HDMI, maar het beeld is te groot voor de tv waardoor de zijkanten ontbreken. Ik heb al geprobeerd resolutie aan te passen, kijken of tv niet op zoom of overscanning staat, maar zonder succes.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
vdvaxel schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 03:38:
Iemand enig idee hoe ik er voor zorg dat het laptopscherm op mijn tv past? Ik heb een kleine 20" tv waarop ik mijn laptop heb aangesloten via HDMI, maar het beeld is te groot voor de tv waardoor de zijkanten ontbreken. Ik heb al geprobeerd resolutie aan te passen, kijken of tv niet op zoom of overscanning staat, maar zonder succes.
Je zou eens kunnen kijken of je TV een PC modus heeft. Als je die instelt zou het weer goed moeten komen!

hi!

• vdvaxel
RWK__ schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 03:51:
[...]

Je zou eens kunnen kijken of je TV een PC modus heeft. Als je die instelt zou het weer goed moeten komen!
Er is een post 'PC' maar die geeft 'geen signaal'. Enkel de post 'HDMI' werkt.

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat is de resolutie van je tv?
Dupliceer je je scherm, of extend je hem?
Daar zit in ieder geval wat verschil in.

Gadgets FTW!

• vdvaxel
Ursamajor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 15:25:
Wat is de resolutie van je tv?
Dupliceer je je scherm, of extend je hem?
Daar zit in ieder geval wat verschil in.
Geen idee wat de resolutie is, is al redelijk oud :/ bij zowel dupliceren als uitbreiden heb ik dit probleem.

• RobvG
Ik ben er niet heel erg in thuis, maar heb jaren geleden zo iets gehad en dat kon ik uitzetten door iets van overscan te veranderen in het menu van de TV. Die moest ik toen op underscan instellen dacht ik. Maar dat is jaren geleden, dus ik weet het fijne er niet meer van.

• vdvaxel
RobvG schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 17:03:
Ik ben er niet heel erg in thuis, maar heb jaren geleden zo iets gehad en dat kon ik uitzetten door iets van overscan te veranderen in het menu van de TV. Die moest ik toen op underscan instellen dacht ik. Maar dat is jaren geleden, dus ik weet het fijne er niet meer van.
Ben ik ook al tegen gekomen na uren Googlen, maar dit vind ik nergens in de instellingen :/

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je een hd ready tv hebt, heb je 720 verticale beeldlijnen, dan kun je in duplicaat modus de 786 lixels niet kwijt. Maar de T100 zou de tv en bijbehorende resolutie toch moeten herkennen als deze als extended display wordt gebruikt...

Gadgets FTW!

• vdvaxel
Ursamajor schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:30:
Als je een hd ready tv hebt, heb je 720 verticale beeldlijnen, dan kun je in duplicaat modus de 786 lixels niet kwijt. Maar de T100 zou de tv en bijbehorende resolutie toch moeten herkennen als deze als extended display wordt gebruikt...
De tv is inderdaad HD ready :) spijtig genoeg dus hetzelfde probleem bij extended...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

hey,

ik heb dit gevonden op een forum, hier staat hoe je meer data kan vrijmaken op je windows installatie, handig voor de 32GB tablets natuurlijk.

http://www.transformerfor...orel-etc-17-2gb-free.html

Misschien wat voor de OP? Hoop dat jullie er wat aan hebben iig :)

PS: Wat voor SDXC kaartjes gebruiken jullie?

[ Voor 6% gewijzigd door two op 23-08-2014 04:36 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Laatst online: 13:14
En nog een goeie die daar niet instaat: ffe de Windows Updates verwijderen. Scheelde bij mij ruim 1 GB.

Ffe de service Windows Update stoppen, en dan de map SoftwareDistribution op C/Windows/ verwijderen. Dan service weer starten en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobje99
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-08 16:49
Hey,

Ben de laatste paar dagen wat aan het rondsneupen, op zoek naar een nieuwe laptop/tablet. Ik heb nog een (relatief) oude laptop die prima werkt, alleen het gewicht (met kabels) van rond de 4.5 kilogram, de ruimte die het in neemt en de matige accuduur (tussen twee à drie uur) vind ik jammer.
Ook heb ik de oude nexus 7 tablet, welke ook prima werkt, alleen is deze te klein om op a-4 formaat te typen (Ik heb er zelfs een bluetooth keyboard cover bij, maar die lettertjes zijn echt veel te klein imo).

Nu lijkt deze transformer t100 mij zeker wel wat. Denk dat ik 'm ergens deze week ophaal.
Ben er overigens niet meer mee van plan dan wat office gebruik en een paar lichte spellen (warcraft III en eventueel unreal tournament 04 of zo)

Nu nog een paar vragen daar over:

Ten eerste, weet iemand waar ik 'm goedkoper kan krijgen dan wat in de pw staat? Ik las op het forum telkens aanbiedingen, waarin ie 20 tot 40 euro goedkoper is, scheelt niet veel.. maar toch. Voor dat geld heb ik er weer een SD kaartje bij :D

2: In hoeverre is het aan te raden gelijk met de software te kloten, bijvoorbeeld een nieuwe bios installeren? Of juist de windows updates niet installeren, of maakt dat allemaal niet zo veel uit.
Misschien een betere vraag (ter vervanging van 2): Raden jullie aan om tijdens de eerste opstart nog iets bijzonders te doen? of gewoon het normale proces volgen.

3: Op mijn nexus tablet werkt het lezen van boeken fijn. Dat komt imo door de hoge resolutie (lees: ppi). Nu heeft deze t100 een veel minder hoge pixeldichtheid en dus vraag ik mij af in hoeverre dat opvalt... Ja, je zal ongetwijfeld verschil zien, maar zijn er mensen die hoofdpijn krijgen van dit scherm oid?

4: Wat voor accessoires zijn populair? (like: usb hub, externe HDD, een muisje en wanneer ik dat nodig vind nog een 'normaal' formaat toetsenbord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Zelf heb ik de laatste bios (de teruggetrokken 209) draaien en alle updates van Asus geinstalleerd. Geen problemen met het apparaat verder en een heerlijke accuduur.
Qua proces volgen na het opstarten heb ik ook niets speciaals gedaan. Heb wel de intelligentie uit het touchpad gehaald door die driver te de-installeren. Gebruik ik toch allemaal niet.

Op Amazon heb ik een mooie case gekocht (2 tientjes) die ik iets heb bewerkt om mooi over het sd-kaartje te laten vallen. Zie elders in dit topic.
Qua accessoires is het maar natuurlijk wat je zelf prettig vindt.

Boeken lezen heb ik geen ervaring mee op deze tablet, maar het browsen en pdf's lezen werkt erg fijn en ik krijg er geen hoofdpijn van :)

Gadgets FTW!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Hé mannen. De laatste weken valt het mij op dat de T100 opeens leeg is. D.w.z. het ene moment is de batterij nog 70% en bij het volgende moment van aanzetten (vaak een dag later) is de accu beneden de 10%. Zit er een battery drain ergens? Misschien dat het scherm af en toe niet goed uitgaat bij dichtklappen van het apparaat icm toetsenbord? Ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Lord_Dain schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:31:
Hé mannen. De laatste weken valt het mij op dat de T100 opeens leeg is. D.w.z. het ene moment is de batterij nog 70% en bij het volgende moment van aanzetten (vaak een dag later) is de accu beneden de 10%. Zit er een battery drain ergens? Misschien dat het scherm af en toe niet goed uitgaat bij dichtklappen van het apparaat icm toetsenbord? Ik snap er niets van.
Of bij het dichtklappen raak je het touchpad, of je hebt een actief proces dat doorreutelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Sinds vanochtend is het toetsenbord van de T100 ermee gekapt, doet niets meer, of soms alleen de cijfers. Trackpad werkt gek genoeg nog wel. Valt samen met het installeren van een USB Video kaart, dus zo maar eens een fresh install doen :(

edit:// verdorie, fresh install hielp niets, deze gaat RMA. In het ergste geval ben ik mijn laptop een aantal weken kwijt aan mijn vriendin (gelukkig heb ik nog wel wat liggen maar die zijn zo zwaar).

[ Voor 30% gewijzigd door franssie op 31-08-2014 19:43 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanVerwaaij
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik heb een vraag over de Asus t100. Ik en mijn zus hebben hem nu allebei een half jaartje in gebruik. We worden echter allebei helemaal gek van het vastlopen en de meldingen dat hij te weinig geheugen heeft. Ik heb het hele internet afgezocht naar een oplossing of soortgelijke problemen maar niets gevonden, niet in topics hier maar ook nergens anders op het web. Laptops zijn alle twee helemaal schoon en aangezien het best wel een hit is geweest en er veel verkocht zijn, vind ik het vreemd dat er niets over dit probleem te vinden is. Kan iemand mij een oplossing geven? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Heb je een iets specifiekere foutmelding (screenprint/foto oid)? En hoe vol is je schijf?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanVerwaaij
"Uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar.
Als u voldoende geheugen wil vrijmaken zodat uw programma's goed kunnen werken, dient u uw bestanden op te slaan en vervolgens alle actieve programma's af te sluiten en opnieuw op te starten." Druk op OK

OS (C:) is 8 van 28gb beschikbaar en sd (wisselbestand) 29,2 van 29,2

Naast systeembestanden staat er eigenlijk niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
DaanVerwaaij schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:42:
"Uw computer heeft onvoldoende geheugen beschikbaar.
Als u voldoende geheugen wil vrijmaken zodat uw programma's goed kunnen werken, dient u uw bestanden op te slaan en vervolgens alle actieve programma's af te sluiten en opnieuw op te starten." Druk op OK

OS (C:) is 8 van 28gb beschikbaar en sd (wisselbestand) 29,2 van 29,2

Naast systeembestanden staat er eigenlijk niks op.
met welk programma krijg je die foutmelding dan? Want ik krijg die melding nooit.

Verder vraag ik me af of het ideaal is om het wisselbestand op de SD-kaart te zetten. Ik zou eens beginnen om dat weer op default (door systeem beheerd) te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Laat eens zien welke processen er draaien en hoeveel ze innemen. Ik snap niet waarom je je page file op je SD kaart hebt gezet, SD is daar veel te traag voor. Gecombineerd met constante meldingen over geheugentekort en dat is een prima indicatie waar het mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-08 05:32
Lord_Dain schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:31:
Valt mij nu ook op... mijn vermoeden is ook dat het scherm niet altijd goed uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
laropo schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 16:53:
[...]

Valt mij nu ook op... mijn vermoeden is ook dat het scherm niet altijd goed uit gaat.
Volgens mij zit er battery drain in de keyboard-dock. Als ik hem wegleg met keyboard aangesloten dan is ie vaak na een dag bijna leeg. Zonder keyboard gaat ie veel langer mee.

Ook moet je altijd oppassen als je hem weglegt dat je applicaties sluit. Heb ook wel eens Chrome open laten staan en dan vreet ie ook batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Hier ook de ervaring dat sinds de keyboard dock eraf is de tablet niet binnen 1 nacht leeg loopt.

• DaanVerwaaij
De melding was er al voor ik de sd (samsung evo) ben gaan gebruiken. Ik heb in ieder geval mijn laptop gereset en heb de melding nu 2 dagen niet meer gezien.

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
wian schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:25:
Met een beetje Googelen kom je op de volgende modelnummers:

t100ta-dk023h 32GB
t100ta-dk024h 64GB
t100ta-dk025h 32GB + 500GB HDD
t100ta-dk026h 64GB + 500GB HDD

De eerste en de laatste zijn al te bestellen (o.a. bij Alternate), de andere twee nog niet.
Nog steeds geen dk024h te koop, maar wel de pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK026H Zwart voor slechts €359 bij BCC
Zojuist besteld, wordt morgen geleverd. Ik wil hem graag absoluut stil en zo zuinig mogelijk, dus als ik de HDD eruit sloop heb ik effectief de dk024h voor een mooie prijs :)

Ik denk dat dit een mooie upgrade is van mijn Acer Aspire One uit 2008 :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ploink op 04-09-2014 13:50 ]

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 11-09 16:09
Ploink schreef op donderdag 04 september 2014 @ 13:47:
[...]

Nog steeds geen dk024h te koop, maar wel de pricewatch: Asus Transformer Book T100TA-DK026H Zwart voor slechts €359 bij BCC
Die had ik nog even gemist, perfect apparaatje zeg! Net even de T100 in handen gehad van collega en bevalt wel echt goed. Alles is lekker rap, scherm werkt goed en de resolutie is meer dan prima. En dit was nog met de oude processor.

Ga deze variant ook kopen, bedankt voor de tip :)

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• cxrlx85
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-09 09:24
Gisteravond was de DK026H ook tijdelijk 359 bij bol.com terwijl deze in de pricewatch voor 100 euro meer stond, het lijkt erop dat BCC automatisch is mee gegaan dus die prijs zal ook snel weer omhoog gaan vermoed ik, wel een goede deal.

Technisch lijkt mij de T100 een mooi apparaat voor erbij, ben alleen bang dat ik me ga storen aan de glimmende achterkant, of valt dat mee?

[ Voor 23% gewijzigd door cxrlx85 op 04-09-2014 14:58 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.