Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Wel vaag dat er verschillende opladers bij zitten...

Ik heb dus 5V 2A, merk ook dat tijdens gebruik hij niet oplaad. Zit nu aan een 2m snoer. Ik kijk het nog even aan en anders hang ik em aan een origineel 0.5m snoer kijken of hij dan wel oplaad tijdens gebruik.

De ICIDU 10" sleeve extra is trouwens perfect voor de T100 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:25
Hoe moet ik nu office2013 installeren/activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

@toad, als je goed in je doos kijkt moet er ergens een oranje papiertje zijn waar een licentie code opstaat. Heb je die?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:29
Weet iemand van jullie of je de tablet ook als extra scherm kan gebruiken?

Ik mijn mijn tablet graag naar mijn Desktop monitor gebruiken als extra scherm voor bijvoorbeeld internetpagina's of photoshop tools etc. (en dan het liefste als portret-modus)

Ik heb splashtop al geprobeerd maar na verschillende keren geprobeerd te hebben krijg ik geen muis cursor te zien op mijn tablet. Weet iemand nog andere opties?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
franssie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 20:41:
@toad, als je goed in je doos kijkt moet er ergens een oranje papiertje zijn waar een licentie code opstaat. Heb je die?
Ja heb office2013 inmiddels geïnstalleerd. Was bij installatie van office2013 in de war gebracht door keuze voor office365.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toad
Dat registreren bij ASUS lukt maar niet. Ik heb een account bij Asus aangemaakt, maar als ik probeer te registreren krijg ik een melding: Forget verified code. Vreselijk trage site overigens die Asus site.

Iemand ook problemen met registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik heb de T100 nu een week. Het gaat om de versie 64 + 500 GB. Tot nu toe zeer tevreden.
Vind alleen de adapter te groot om mee te nemen onderweg.
Van Allekabels kreeg ik bericht dat dit een goede USB-oplader zou zijn: http://www.allekabels.nl/...92392/usb-thuislader.html. Wel prijzig.

Is er iemand, die er verstand van heeft en die me kan zeggen of ik met deze oplader ook andere dingen, zoals een telefoon, een Ereader etc. kan opladen? Of spatten die dan meteen uit elkaar?

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
@JeroenF: Splashtop zou moeten werken volgens mij. eerder hadden ze daar zelfs een speciaal progje voor.
Windows 8 heeft echter dat ook ingebouwd. charmbar>apparaten>projecteren. het kan wel zijn dat het dan bedraad moet.

@Toad: die site is tergend inderdaad. gewoon later even weer proberen. Ik kan me ook nog veel ongein herinneren.

@Marezathus: Die adapter in je link is nagenoeg net zo groot als mijn adapter.
echter heb ik de 32gb versie zonder hdd. Dat zal dan wel verschil maken.
Zoals je verder in dit topic kan lezen is de T100 wel erg pickie wat laden betreft.
Ik zou het eerst gaan testen met de lader. mocht het niet willen, dan terugsturen.
Andere apparaten opladen met de lader is verder geen probleem.

Eigen probleem: Ik heb een mooie nieuwe soundbar gekocht en wou spotify ernaartoe streamen van mijn T100. echter tijdens de BT verbinding stort de WiFi snelheid in. Waarschijnlijk worden deze verbindingen door dezelfde chip onderhouden, net als bij veel andere tablets met hetzelfde probleem. Maar toch ben ik benieuwd of iemand hier een oplossing voor weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
drdrips schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:38:
Eigen probleem: Ik heb een mooie nieuwe soundbar gekocht en wou spotify ernaartoe streamen van mijn T100. echter tijdens de BT verbinding stort de WiFi snelheid in. Waarschijnlijk worden deze verbindingen door dezelfde chip onderhouden, net als bij veel andere tablets met hetzelfde probleem. Maar toch ben ik benieuwd of iemand hier een oplossing voor weet.
Is het misschien gerelateerd aan dit probleem: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41215912
Misschien werkt die oplossing voor jou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:15
Vraagje: heeft iemand hier het ijzeren plaatje uit de keyboard dock van de versie zonder HD gehaald? Dat scheelt 200g, maar is uiteraard niet bevorderlijk voor de balans.

How-to: YouTube: Remove the iron in ASUS T100 keyboard

Zo ja: hoe bevalt dat verder?

Ik gebruik hem meestal op bank/schoot (normaal als Tablet, zonder dock in IVSO flip cover), waarbij de balans minder van belang is omdat hij met dock sowieso wat geklemd moet worden vastgehouden.

UPDATE: Heb het ijzer er even uit gehad, maar direct weer teruggezet. De instabiliteit was het nauwelijks merkbare verschil in gewicht niet waard, zeker aangezien ik hem meestal als tablet gebruik.

[ Voor 16% gewijzigd door iisworks op 10-06-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
pe1dnn schreef op zondag 08 juni 2014 @ 11:13:
[...]

Is het misschien gerelateerd aan dit probleem: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/41215912
Misschien werkt die oplossing voor jou ook?
Wel oppassen met die instelling (bluetooth collaboration uitzetten), want ik had dat ook uit staan en de connectie met een bluetooth audio ontvanger was toen erg slecht (signaal viel na 1 meter afstand al weg). Daarna bt collaboration weer aangezet en ontvangst is weer uitstekend door het hele huis heen.

Hij kan uiteraard wel proberen of het voor hem iets oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

drdrips schreef op zondag 08 juni 2014 @ 10:38:
...
Ik heb dat probleem ook met de T100 icm met mij Onkyo TX-NR626. Ik heb vanalles geprobeerd met verschillende Wifi en BT drivers en heb ook contact gehad met de Asus helpdesk. Maar ook hun suggesties hebben niet geholpen. De BT collaboration uitzetten helpt een beetje, maar na 30 sec continu haperingen bij streamen. Met BT collaberation aan valt vrij snel wifi compleet weg wat lastig met Spotify streamen...
Connectie tussen T100 mijn bluetooth speaker (JBL Charge) overigens geen enkel probleem.

Heb je de update-programma op http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php al geprobeerd? Deze link kreeg ik via de Asus helpdesk. Bij mij vindt dit programma helaas niet eens mijn bluetooth device. Welke setting ik ook probeer. (Maar ik vermoed dat er dan anders toch geen update te vinden zou zijn.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
@iisworks: Ik heb het dock wel opengehaald. dit is vrij eenvoudig dus je kan hem, als het je niet bevalt, makkelijk weer in originele staat terugbrengen. Enige is dat 2 schroeven: aan de scharnier kant, onder de rubberen pootjes verstopt zitten.

@pe1dnn: Bedankt, ik had dit al ergens gelezen maar was vergeten welke instelling dit betrof.
Ik heb dit geprobeerd. resultaat is iets beter maar icm youtube of spotify toch nog steeds haperingen.
Apart eigenlijk, want zelfs m'n S4 mini levert beter resultaat.

@Ray-zor: Bedankt voor de link. ben het programma nu aan het testen.
Detectie duurt even zo te merken dus zal deze post updaten of dit resultaat geboden heeft.
UPDATE: Heb de tool 1.5 uur laten zoeken maar tevergeefs.

[ Voor 4% gewijzigd door drdrips op 08-06-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 14:55

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

drdrips schreef op zondag 08 juni 2014 @ 15:22:
[knip]
UPDATE: Heb de tool 1.5 uur laten zoeken maar tevergeefs.
Bij mij dus hetzelfde. Asus kon me niet verder helpen en daar heb ik echt serieuze reacties van gekregen. Dus ik heb het opgegeven. Mocht jij het nog willen aankaarten, PM me dan maar. Dan kan ik je mn case-nummer geven als eventuele extra onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Hebben meer mensen soms als ie uit standby komt dat het contrast van het scherm een tintje te licht is? Net of alles wat witter is en letters minder goed te lezen zijn. Even nog een keer handmatig op standby zetten (aan/uit-knop) en weer aanzetten en het is weer goed. Niet heel erg hinderlijk dus, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Er is een nieuwe BIOS versie uitgebracht. V3.09 BIOS

Je kunt deze in de volgende link downloaden: http://www.asus.com/Noteb...k_T100/HelpDesk_Download/

Changelog:
BIOS 309
Improve user experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Marezathus schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:34:
Ik heb de T100 nu een week. Het gaat om de versie 64 + 500 GB. Tot nu toe zeer tevreden.
Vind alleen de adapter te groot om mee te nemen onderweg.
Van Allekabels kreeg ik bericht dat dit een goede USB-oplader zou zijn: http://www.allekabels.nl/...92392/usb-thuislader.html. Wel prijzig.

Is er iemand, die er verstand van heeft en die me kan zeggen of ik met deze oplader ook andere dingen, zoals een telefoon, een Ereader etc. kan opladen? Of spatten die dan meteen uit elkaar?
Werk zelf bij onlinekabelshop.nl dus weet wel e.e.a. van die dingen.

Ten eerste: ja die lader is krachtig genoeg om dat allemaal op te laden, een lader schakelt altijd omlaag (so to speak) naar de gewenste stroomsterkte.

Echter, wat doet je huidige lader precies? Ik heb namelijk een 5V/3A lader, maar andere mensen hebben een 5V/2A lader (en mogelijk een andere uitvoering). Als jouw huidige lader 5V/3A is, gaat die lader niet genoeg power geven lijkt mij. Allekabels.nl heeft die specs mogelijk onjuist overgenomen, want op andere websites vind ik dat deze specifieke lader enkel 2.1A + 1A doet. Ook prima om je andere apparaten op te laden, maar niet genoeg voor dit ding als je nu 3A hebt. Daarnaast heb je dezelfde of krachtigere laders voor minder geld:
http://www.onlinekabelsho...0v-thuislader-goobay.html
http://www.onlinekabelsho...thuislader-profigold.html

En een lange kabel maakt het laden alleen maar trager en meer problematisch.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
Je maakt het me nu wel moeilijk. Ik heb een 5V-3A lader met een vast snoer. Kunnen die twee die je hebt opgegeven dit nu wel aan of zijn dit alternatieven voor de oplader van Allekabels? Ik zoek een USB-oplader voor onderweg, die klein opbergt en (het liefst twee tegelijk) mijn andere apparaten kan opladen.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Marezathus schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:21:
Je maakt het me nu wel moeilijk. Ik heb een 5V-3A lader met een vast snoer. Kunnen die twee die je hebt opgegeven dit nu wel aan of zijn dit alternatieven voor de oplader van Allekabels? Ik zoek een USB-oplader voor onderweg, die klein opbergt en (het liefst twee tegelijk) mijn andere apparaten kan opladen.
Nee, die lader van allekabels doet voor zover ik weet maximaal 2,1A op 1 uitgang en 1A op de andere, althans als ik andere websites lees (die imho vaak wat meer precies zijn met de specs). Dus heb je een 3A lader dan ben je out of luck.

Die andere laders gaf ik enkel als optie dat ALS je een max. 2,1A lader per USB port wil, je zwaardere en goedkopere laders hebt wat dat betreft. Heb je echt 3A nodig wordt het even zoeken, ik heb hier rondgekeken maar de paar leveranciers die ik heb geprobeerd hadden er nog geen een.

Als je een tabletlader ergens hebt met 2,1A kan je altijd even checken wat daar de laad prestaties van zijn op lange termijn en kan je zelf de afweging maken.

[ Voor 7% gewijzigd door LiquidT_NL op 10-06-2014 16:40 ]

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Je kan toch best een 2A lader gebruiken op een device die geleverd wordt met een 3A lader? Dan zal het enkel wat langzamer gaan lijkt me (zo'n 33%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
svenk91 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:50:
Je kan toch best een 2A lader gebruiken op een device die geleverd wordt met een 3A lader? Dan zal het enkel wat langzamer gaan lijkt me (zo'n 33%).
Klopt, het kan ook wel maar is altijd testen. Ik heb zelf ook wel eens een 1A lader gebruikt om een 2A laptop op te laden, en dat ging inderdaad, maar dusdanig traag dat als de laptop flink aan het werk was hij sneller leegliep dan oplaadde. De vraag is hoeveel er verbruikt wordt tijdens het opladen. Hij zal vast 33% langzamer opladen als hij uit staat, maar als de tablet aan staat kan het zomaar een heel ander verhaal zijn.

Even cijfers compleet uit mijn duim gezogen: als de Transformer 2000 mAh verbruikt gemiddeld en met 3000 mAh oplaadt (met een 3A lader), dan hou je per saldo 0 charge over met een 2A lader.

Daarom zeg ik ook: test het even en kijk het aan. Ik vind de T100 sowieso vrij traag laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:24:
[...]

Klopt, het kan ook wel maar is altijd testen. Ik heb zelf ook wel eens een 1A lader gebruikt om een 2A laptop op te laden, en dat ging inderdaad, maar dusdanig traag dat als de laptop flink aan het werk was hij sneller leegliep dan oplaadde. De vraag is hoeveel er verbruikt wordt tijdens het opladen. Hij zal vast 33% langzamer opladen als hij uit staat, maar als de tablet aan staat kan het zomaar een heel ander verhaal zijn.

Even cijfers compleet uit mijn duim gezogen: als de Transformer 2000 mAh verbruikt gemiddeld en met 3000 mAh oplaadt (met een 3A lader), dan hou je per saldo 0 charge over met een 2A lader.

Daarom zeg ik ook: test het even en kijk het aan. Ik vind de T100 sowieso vrij traag laden.
Ik laad de t100 (bij gebrek aan beter) ook wel eens op met een veel te zwakke telefoonlader. Dat kan alleen als de t100 helemaal uit staat, maar kan prima voor nood.

Maar klopt idd dat ie ook met de stock lader vrij traag oplaadt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 00:43
Ik heb sinds een paar weken problemen met mijn tablet.

Eerst ging de accu rete snel leeg. Toen alle updates geinstalleerd en de tablet niet steeds meer in de toetsenbordhouder gelaten. Toen ging het al wat beter.

Echter na de updates, gedraagd de tablet zich heel raar. Soms als ik swipe om de tablet in te loggen, dan blijft ie hangen.

Nou dacht ik, misschien moet ik hem eens helemaal opladen en dan misschien eens kijken om het besturingssysteem er opnieuw op te zetten.

Echter nu, twee weken later, en volledig opgeladen. Wil de tablet helemaal niet meer werken. Je ziet dat het scherm wel aanstaat (ik kan hem ook uitdoen met de uitknop), echter ik zie alleen een soort backlight. Daarnaast kan ik de tablet nog zachter/harder zetten (dat zie je namelijk). Verder doet hij helemaal niks meer.

Iemand die weet hoe ik dit kan oplossen? Op dit moment doet hij namelijk helemaal niks meer en ik kan er ook niks mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Joao schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 11:38:
Er is een nieuwe BIOS versie uitgebracht. V3.09 BIOS

Je kunt deze in de volgende link downloaden: http://www.asus.com/Noteb...k_T100/HelpDesk_Download/

Changelog:
BIOS 309
Improve user experience
ik zie alleen Version 307 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Dan heb ik geluk gehad gisteren. Heb de mijne rond 23:30 nog naar de 309 geüpgraded.
Ze doen vreemde dingen met die biossen...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ursamajor schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:43:
Dan heb ik geluk gehad gisteren. Heb de mijne rond 23:30 nog naar de 309 geüpgraded.
Ze doen vreemde dingen met die biossen...
of pech, hij is misschien niet voor niets verwijderd van de website ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat was met de vorige versie ook. Die was ook ineens verwijderd... Vreemd hoor. Heb m zonder problemen geflashed en daarna prima mee gewerkt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.kickstarter.c...oid-remastered-for-the-pc

Zeer interessant voor mensen die eens Android op hun T100 willen draaien. Bijvoorbeeld om de levensduur van het apparaatje wat te vergroten (voor Windows wordt deze hardware sneller 'oud' dan voor Android & apps), of om er gewoon een heel ander apparaat voor te maken. Ik vind het in ieder geval wel tof om te zien! Ze willen zelfs uiteindelijk instant switch ervan maken, zou de T100 een zeer goedkoop multi-OS tablet maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Sja, dan blijkt de tablet niet meer te laden. Hij meldt dat ie aan de stroom hangt maar niet oplaadt. En nu met 16% kan ik ook niet meer terug naar de vorige versie.
Misschien hebben ze hem daarom teruggetrokken...

-edit-
Krijg nou wat! Had m uitgezet en aan de laad. Nu zit er toch ineens 33% in en geeft het pictogram op het bureaublad ook aan dat ie aan de netstroom hangt en aan het laden is...

[ Voor 30% gewijzigd door Ursamajor op 13-06-2014 22:33 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Ursamajor schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 21:58:
Sja, dan blijkt de tablet niet meer te laden. Hij meldt dat ie aan de stroom hangt maar niet oplaadt. En nu met 16% kan ik ook niet meer terug naar de vorige versie.
Misschien hebben ze hem daarom teruggetrokken...

-edit-
Krijg nou wat! Had m uitgezet en aan de laad. Nu zit er toch ineens 33% in en geeft het pictogram op het bureaublad ook aan dat ie aan de netstroom hangt en aan het laden is...
Je kan de BIOS terugdraaien, check hier: http://www.transformerfor...-thread-3.html#post320264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01-2024
Hallo

Ik heb het probleem (probleem?) dat het statuslampje van het opladen oranje knippert. Mijn tabletlaptop ligt nu een uurtje of 2 aan de lader, en nu merk ik op dat het lampje oranje knippert in plaats van oranje aanblijft.
Wat betekent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
bgwesterhof schreef op zondag 15 juni 2014 @ 21:39:
Hallo

Ik heb het probleem (probleem?) dat het statuslampje van het opladen oranje knippert. Mijn tabletlaptop ligt nu een uurtje of 2 aan de lader, en nu merk ik op dat het lampje oranje knippert in plaats van oranje aanblijft.
Wat betekent dit?
Dit kan meerdere dingen betekenen.
1: kan niet laden
Dit kan op zijn beurt weer komen omdat de kabel/adapter beschadigd is, of de batterij slecht of losgeraakt is.
2: batterij is heel erg leeg.
Sommige apparaten (geen idee of dit voor de T100 geldt) hebben een speciale oplaad modus als de batterij echt helemaal gedrained is. In dat geval zal het laden na een tijdje als normaal hervatten.

Suggestie: check of de T100 helemaal uitgeschakeld is en laad deze op. Blijft het knipperen aanhouden, probeer dan eens een andere kabel. Daarna een andere adapter (let wel dat deze voldoende stroom kan leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Als je de Asus T100 neemt met een 500 gig HDD in het toetsenbord, kun je op die HDD ook applicaties installeren? Of is het puur voor media, zoals muziek en films?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 10:59
Thaam schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:05:
Als je de Asus T100 neemt met een 500 gig HDD in het toetsenbord, kun je op die HDD ook applicaties installeren? Of is het puur voor media, zoals muziek en films?
Is gewoon een volwaardige Windows schijf, dus je kan alles mee doen wat je met een normale schijf ook zou doen. Hou er wel rekening mee dat de applicatie niet meer beschikbaar is zodra je de T100 als tablet gebruikt.

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Je kan hem dus beter beschouwen alszijnde een USB drive, die je er af en toe aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Jevon schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:48:
[...]

Is gewoon een volwaardige Windows schijf, dus je kan alles mee doen wat je met een normale schijf ook zou doen. Hou er wel rekening mee dat de applicatie niet meer beschikbaar is zodra je de T100 als tablet gebruikt.
Mooi! Het scherm van mijn vorige Asus T100 is gebroken, dus ik ben op zoek naar een vervanger.
Ik ben altijd tevreden geweest alleen ik wilde de online game DC Universe erop proberen te spelen. Alleen ging dat lastig met een 32gb HDD.

Ik zit nu alleen te twijfelen of ik weer voor de Asus T100 moet gaan of voor een Akoya P2211 T. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:55
Thaam schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 20:04:
[...]

Mooi! Het scherm van mijn vorige Asus T100 is gebroken, dus ik ben op zoek naar een vervanger.
Ik ben altijd tevreden geweest alleen ik wilde de online game DC Universe erop proberen te spelen. Alleen ging dat lastig met een 32gb HDD.

Ik zit nu alleen te twijfelen of ik weer voor de Asus T100 moet gaan of voor een Akoya P2211 T. :?
Lastige keuze. Ik ben zeer tevreden met m'n T100 maar zou bij een vervanger toch voor een scherm met hogere resolutie gaan. Mogelijk ook meer vast geheugen maar dat is geen must. Je kan eventueel ook kijken naar de Lenovo Miix 2 10" kijken. Houd er wel rekening mee dat die 1080p schermpjes gamen een stuk pittiger maakt op Bay Trail. Wellicht eens zoeken naar benchmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:23
Ik ben aan het overwegen deze tablet te kopen. Ik las dat het scherm nogal reflecteert. Is er een folie wat dit wegneemt of vermindert?
Ik ga een half jaar naar curacao en wil deze dus meenemen als vervanging voor mijn laptop. Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Zoek op ebay naar 'asus T100 matte', wereld wijd zoeken. Daar zijn ze wel te vinden (moet zelf ook nog kopen dus heb er nog geen ervaringen mee)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
yrref schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 16:35:
Ik ben aan het overwegen deze tablet te kopen. Ik las dat het scherm nogal reflecteert. Is er een folie wat dit wegneemt of vermindert?
Ik ga een half jaar naar curacao en wil deze dus meenemen als vervanging voor mijn laptop. Heeft iemand enig idee?
Nee, niet echt. Je ka ongetwijfeld matte screenprotectors vinden maar wat deze feitelijk doen is zowel het reflectie- als backlight diffuseren. Dat betekent minder 'harde' reflectie buiten maar betekent ook dat je schermkwaliteit enorm achteruit gaat. Het scherm is toch al wat grofkorrelig door de relatief lage resolutie en met een matte screenprotector diffuseer je het licht van de pixels ook nog eens.

De tablet is naar mijn mening prima te gebruiken buiten juist omdat het een ips-paneel heeft. Je kan het ding namelijk makkelijk onder een hoek houden (iets meer naar je lichaam gericht) zodat je geen hinderlijke reflectie hebt maar toch prima kan gebruiken :)

Dus zo:
Afbeeldingslocatie: http://ak3.picdn.net/shutterstock/videos/1252183/preview/stock-footage-senior-man-sitting-in-sofa-with-electronic-tablet.jpg

in plaats van zo:
Afbeeldingslocatie: http://betanews.com/wp-content/uploads/2012/04/man-suit-tablet-294x300.jpg

Excuseer de lame plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

offtopic:
juist heerlijk lame plaatjes
Maar goed punt over de diffusie, maar voor die paar euro ga ik het wel even proberen, is het niet dan haal je ze er ook zo weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
Ik heb, tot grote tevredenheid, een AntiReflex Screenprotector bij Smartfolie.nl gekocht.
Mijn bestelling was: 230mm breed en 350mm lang. Werkt uitstekend.

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
Foutje. Afmetingen waren: 1 x 11,1"wide / 138 x 245 mm

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De 32GB versie is in de aanbieding bij Alternate, voor 299€..mooi prijsje!

Hoeveel GB houden jullie over op een clean install + Office geinstalleerd?

edit: is het trouwens mogelijk om zelf een ssd te plaatsen in de dock bij de versie waar niet 500GB in het dock zit? Of hebben ze hier hardware gemodificeerd waardoor het op het normale model niet mogelijk is.

[ Voor 41% gewijzigd door Lord_Dain op 21-06-2014 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:31:

edit: is het trouwens mogelijk om zelf een ssd te plaatsen in de dock bij de versie waar niet 500GB in het dock zit? Of hebben ze hier hardware gemodificeerd waardoor het op het normale model niet mogelijk is.
Nee, de dock van de hdd versie is dikker dan de normale dock. En er zit dus ook geen hdd aansluiting in

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 13:31:

Heb die net besteld ter vervanging van mijn oude huiskamer laptop. Maar nu zie ik dat alternate ook een nieuw model verkoopt voor 50 euro meer. De T100TA-DK023H. Het enige verschil dat ik zo snel zie is de processor: een Z3775 ipv een Z3740. Standaard is die niet veel sneller, maar in turbo mode wel: 2.39 GHz vs 1.86 GHz.

Nu twijfel ik of die extra snelheid 50 euro waard is en wat de impact op de accuduur zal zijn... Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 13:53
Dat is toch 29% sneller, kan behoorlijk de levensduur verlengen lijkt me. De z3**5 modellen hebben vaak ook nog eens een sneller geklokte gpu dan de z3**0 serie en zijn een iets nieuwere stepping geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Zover ik heb gelezen is vooral de gpu iets sneller. Het is niet 'nodig' denk ik. Wellicht een tikkie toekomstbestendiger. Het is meer de moeite waard om te kijken voor een 64GB versie.

Overigens heb ik zo'n 11GB vrij met volledige geupdatet Windows 8.1 + de install van Office, Chrome en wat metro-apps op het interne geheugen en Steam/Battle.net met wat games op SD-card.
Het schijnt prima te werken om Windows 8.1 met als WINboot te installeren met verwaarloosbaar prestatieverlies (2-4%). Dan zou je, na na updates+Office zo', 21,5GB over moeten houden. Ik ga me daar toch eens in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22

P_Tingen

omdat het KAN

wian schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:04:
[...]
Heb die net besteld ter vervanging van mijn oude huiskamer laptop. Maar nu zie ik dat alternate ook een nieuw model verkoopt voor 50 euro meer. De T100TA-DK023H. Het enige verschil dat ik zo snel zie is de processor: een Z3775 ipv een Z3740. Standaard is die niet veel sneller, maar in turbo mode wel: 2.39 GHz vs 1.86 GHz.

Nu twijfel ik of die extra snelheid 50 euro waard is en wat de impact op de accuduur zal zijn... Wat denken jullie?
Volgens tweakers zelf eigenlijk niet, in de review van de T200 (met dezelfde processor) stond dit:
Asus heeft voor de T200 een recente Atom-quadcore uitgezocht, de Z3775 op 1,46GHz. Die is marginaal sneller dan de Z3740 in de T100, een verschil dat zo klein is dat je er in de praktijk waarschijnlijk niet veel van zult merken..

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vanmiddag de T100 gekocht, zal er morgen eens mee spelen. Dank voor de reacties! :)

Eerste observatie bij uitpakken. Sjonge wat een kort usb kabeltje om op te laden :( Het is een losse kabel usb naar microusb met een losse adapter 5V/2A.

Nu 8 uur wachten..

[ Voor 55% gewijzigd door Lord_Dain op 22-06-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas_vdl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 00:01
Weet iemand of het mogelijk is om in de key dock van de T100 versie zonder 500GB harde schijf zelf een ssd in de key dock te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Voor zover ik weet is dat niet mogelijk, de dock met HDD is dikker en heef zelfs een andere aansluiting, wat ik uit dit topic begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eerste indrukken zijn positief. De T100 is lekker vlot, na installatie/activatie van Office nog 13GB vrije ruimte over op de ingebouwde flashmemory, maar ik had nog een snelle 32GB microSD liggen dus nu is er lokaal genoeg ruimte om zaken op te slaan.

Ik vind het scherm en de looks ook boven verwachting. Ik vind het bijna niet te geloven dat dit apparaat voor 299€ te koop is(was), als je alleen al kijkt naar de software die erop draait ben je al bijna op de helft van het geld en dus is het echt een koopje. To be continued :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 13:44
Tijmen007 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 14:41:
https://www.kickstarter.c...oid-remastered-for-the-pc

Zeer interessant voor mensen die eens Android op hun T100 willen draaien. Bijvoorbeeld om de levensduur van het apparaatje wat te vergroten (voor Windows wordt deze hardware sneller 'oud' dan voor Android & apps), of om er gewoon een heel ander apparaat voor te maken. Ik vind het in ieder geval wel tof om te zien! Ze willen zelfs uiteindelijk instant switch ervan maken, zou de T100 een zeer goedkoop multi-OS tablet maken :)
Dat ziet er inderdaad interessant uit! Ik heb het iig gebackt. Ik mis toch wel een hoop apps als ik mijn t100 gebruik als tablet en dat zou zo mooi opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zelf een android tablet hebbende en het ook op mijn telefoon hebbende, heb ik er geen behoefte aan om het ook nog eens op de T100 te draaien. Sowieso geen dualboot achtige oplossing, meh. Ik zou dan de voorkeur geven aan een Windows emulator/VM achtige oplossing vanuit Android, of andersom een Android emulator vanuit Windows. Lijkt me dan net iets seamlesser/sneller werken.

Dat, óf een softbutton in beide OSén waarbij je met 1 druk op een knop binnen x seconden van OS wisselt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Hmm mijn T100 heeft een barst achter het scherm, nadat de tablet al aardig gebogen was, ik denk door de dock...
Ach, ik stuur hem terug en kijk wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wian schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:04:
[...]

svenk91 schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 17:58:
Dat is toch 29% sneller, kan behoorlijk de levensduur verlengen lijkt me. De z3**5 modellen hebben vaak ook nog eens een sneller geklokte gpu dan de z3**0 serie en zijn een iets nieuwere stepping geloof ik.
Silvin schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:05:
Zover ik heb gelezen is vooral de gpu iets sneller. Het is niet 'nodig' denk ik. Wellicht een tikkie toekomstbestendiger. Het is meer de moeite waard om te kijken voor een 64GB versie.
P_Tingen schreef op zaterdag 21 juni 2014 @ 19:09:
[...]

Volgens tweakers zelf eigenlijk niet, in de review van de T200 (met dezelfde processor) stond dit:

[...]
Dus je/ik zou kunnen kijken of dit model ergens voor een goede prijs te vinden is:

Asus T100, 10.1T, Z3775, 2, 64 + 500, DOCK
Modelnr: H100TA-DK009H

Zelfde (maximale) eMMC en HDD , iets meer CPU en GPU performance, en wat ik ervan begreep door de nieuwe(re) stepping grote kans dat je er geen accuprestaties op inlevert, of er misschien zelfs wat winst op kan behalen.
Volgens mij ook qwerty toetsenbord (ben er niet 100% zeker van.)

Kan hem nu alleen maar in het buitenland vinden (australië) en dan ook niet goedkoper dan ongeveer 570 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 18:26
Vraag voor de mede gebruikers van de T100. Ik heb laatst de Mobile.HD media player app geinstalleerd om wat video's af te spelen, maar krijg bij elk bestand rechts een verticale zwarte balk in beeld.

Zo iemand de app kunnen proberen of dit een specifiek probleem is voor de T100 icm de app. ondertussen al VLC geinstaleerd maar die is niet echt touch vriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Lord_Dain schreef op maandag 23 juni 2014 @ 00:54:
Eerste indrukken zijn positief. De T100 is lekker vlot, na installatie/activatie van Office nog 13GB vrije ruimte over op de ingebouwde flashmemory, maar ik had nog een snelle 32GB microSD liggen dus nu is er lokaal genoeg ruimte om zaken op te slaan.

Ik vind het scherm en de looks ook boven verwachting. Ik vind het bijna niet te geloven dat dit apparaat voor 299€ te koop is(was), als je alleen al kijkt naar de software die erop draait ben je al bijna op de helft van het geld en dus is het echt een koopje. To be continued :)
Hier dezelfde ervaring. Gisteravond even met het apparaat gespeeld en ik ben echt flabbergasted over hoeveel waar je voor je geld krijgt.

Ik lees hier en daar nog wel eens kritiek op het toetsenbord, de ondersteuning als de T100 in laptopstand staat (hij zou dan niet stabiel staan) en over het mousepad. Maar tijdens de eerste indrukken heb ik hier echt geen last van gehad. Het toetsenbord is kleiner dan normaal, maar beter dan ik had verwacht. De stabiliteit is niks mee aan de hand (hoe wild type je erop dat je er last van hebt?) en het mousepad is me eigenlijk nog niet opgevallen.

Wat wel opvalt is hoe vlot alles reageert. En dat voor €299 is echt een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:20
Heeft er nog iemand problemen met de micro hdmi aansluiting? Ik krijg hem op geen enkele manier aan de praat met zowel mijn pc monitor als met de tv. Ik zie in control panel 3 schermen waarvan 2 disabled: VGA en mobile pc display. Beide los van elkaar proberen inschakelen helpt niet, ook de knop op het toetsenbord helpt niet bij het probleem. Ik kan geen beeld krijgen op men losse monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 21:29
Heb ik verder geen problemen mee. Ik sluit hem gewoon aan op de Monitor/TV/Beamert en dan Windows toets + P en tadaaa

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrix5
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 21:20
JeroenF schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 21:40:
Heb ik verder geen problemen mee. Ik sluit hem gewoon aan op de Monitor/TV/Beamert en dan Windows toets + P en tadaaa
Ja hij deed het vroeger ook toen ik hem even teste maar heb gisteren een half uur zitten klooien toen ik hem wou aansluiten op de tv in men slaapkamer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 11-09 16:25
die doet bij mij ook wel eens vreemd.
wat bij mij werkt is de tablet op starten, op Start laten staan en dan pas de kabels aansluiten.

ik kijk momenteel al mijn films en series zo op de TV.
krijg de laatste tijd wel steeds vaker een melding van mijn televisie dat de bron buiten bereik valt.
na een beetje zoeken kwam ik erachter dat de T100 af en toe 1920*1082 pixels uitspuugd.
......heel vreemd... :?
na een rebootje is het dan meestal wel over, maar lastig is het wel.

zijn er meer mensen hier die dit kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
DamnDutchGuy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:03:
Vraag voor de mede gebruikers van de T100. Ik heb laatst de Mobile.HD media player app geinstalleerd om wat video's af te spelen, maar krijg bij elk bestand rechts een verticale zwarte balk in beeld.

Zo iemand de app kunnen proberen of dit een specifiek probleem is voor de T100 icm de app. ondertussen al VLC geinstaleerd maar die is niet echt touch vriendelijk.
Dit heb ik zelf ook, maar heb nog niet kunnen vinden waar het nou aan ligt. Heb wel een keer feedback gestuurd, maar er is nog niets aan veranderd.

Het probleem van VLC is dat die significant meer van de accu vraagt. Dus ik neem de zwarte rand voor lief.

[ Voor 8% gewijzigd door PerfectLight op 27-06-2014 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
DamnDutchGuy schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:03:

Ik heb nog geen fatsoenlijke mediaplayer voor de metro-interface kunnen vinden. Dus bij mij gaat dan gewoon de desktop open en MPC aan het werk. Wel zonde, het hoeft niet eens mooi te zijn maar zou graag iets superfunctioneels hebben als MXplayer op Android.
P_Tingen schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 13:48:
[...]

Hier dezelfde ervaring. Gisteravond even met het apparaat gespeeld en ik ben echt flabbergasted over hoeveel waar je voor je geld krijgt.

Ik lees hier en daar nog wel eens kritiek op het toetsenbord, de ondersteuning als de T100 in laptopstand staat (hij zou dan niet stabiel staan) en over het mousepad. Maar tijdens de eerste indrukken heb ik hier echt geen last van gehad. Het toetsenbord is kleiner dan normaal, maar beter dan ik had verwacht. De stabiliteit is niks mee aan de hand (hoe wild type je erop dat je er last van hebt?) en het mousepad is me eigenlijk nog niet opgevallen.

Wat wel opvalt is hoe vlot alles reageert. En dat voor €299 is echt een no-brainer.
De kritiek komt denk ik ook voort uit de ervaringen met de Android Transformers. Mijn T100 is een vervanging van m'n Tranformer Prime waar ik op ben gaan staan en het verschil in tobo is groot. Die van de prime is van aluminium, toetsen voelen lekker, touchpad is accurater. Maar het prijsverschil is evengoed groot en voor die prijs is het dan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:51
Meer mensen bij wie het touchpad ineens niet meer werkt? Ik heb alle Smart Gestures uitstaan, behalve die voor één vinger. Als ik in de system tray kijk lijkt het echter alsof het touchpas is uitgeschakeld (er staat een stopbord teken over het icoon; weet het even niet beter te beschrijven :)). Ik kan echter nergens zien waar ik dit weer kan activeren. Dubbelklikken geeft mij alleen de ASUS Smart Gesture applicatie zelf, onder PC Setting -> PC and Devices, Mouse and Toucpad kan ik niets meer voor het touchpad instellen, en de driver is volgens Windows up-to-date.

Update: de driver rollbacken lost het probleem op. Nou ja, niet echt natuurlijk, maar het werkt weer. Laat dit dan maar een tip ziijn. :)

[ Voor 11% gewijzigd door autje op 29-06-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hé, ik wilde inderdaad ook iets posten over het touchpad. Bij de onze valt het op dat het randje een beetje naar boven komt van het touchpad, in het midden aan de 'boven' kant, dus aan de toetsenbord zijde. Alsof er druk op staat van onder. Of is het een sticker die er op geplakt is?

Tevens valt het een heel klein beetje op dat als het scherm is vastgeklikt in het toetsenbord en je deze dichtklapt, hij niet helemaal recht aansluit. Er zit een kleine afwijking naar 1 kant in, max 1 mm, maar wel zichtbaar. De oorzaak lijkt het niet helemaal recht zijn van de cilinder/as aan de achterkant van de dock.

Mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Lord_Dain schreef op zondag 29 juni 2014 @ 22:16:
Tevens valt het een heel klein beetje op dat als het scherm is vastgeklikt in het toetsenbord en je deze dichtklapt, hij niet helemaal recht aansluit. Er zit een kleine afwijking naar 1 kant in, max 1 mm, maar wel zichtbaar. De oorzaak lijkt het niet helemaal recht zijn van de cilinder/as aan de achterkant van de dock.

Mensen die dit herkennen?
Ja ik heb dit 'probleem' ook.

Waar ik mij nu aan stoor is dat als ik mijn T100 in het toetsenbord dock steek, dat de harde schijf telkens opspint, dan weer downspint en direct disconnect/reconnect (vlak achter elkaar), en weer opspint. Het gekke is, dit is enkel als de schijf wil "rusten", als ik de harde schijf dingen laat wegschrijven gebeurt dit niet.

Het lijkt alsof windows die schijf niet wil laten rusten ofzo? Maar waarom disconnect hij hem dan direct? Iemand die dit probleem herkent? Naast het feit dat die schijf flink wegsluit op deze manier heb ik ook ontzettende battery drain :( Of anders een manier om de schijf gewoon uit te zetten ofzo, heb ik ook geen problemen mee als tijdelijke oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door LiquidT_NL op 30-06-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 4 weken heb ik de ASUS 100TADK002 en helaas is er nu al een barst in het glas (rechtsboven in), spontaan. Ik heb hem niet laten vallen of teveel druk gezet. Ik deed de computer open en ineens zat er een barst in.
Heeft iemand hier ook ervaringen mee, zoals de service van Asus? Of heeft iemand anders misschien suggesties wat handig is, zoals maar extra garantie van één jaar te kopen en daarna naar de winkel gaan ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Ik ben een vrouw - die alleen op de Nintendo 8bit spelletjes heeft gespeeld - die ontzettend in haar element was met deze tablet en nu een beetje sip is dat er een barst in zit, want ik was zo fijn aan het tikken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:43

ikt

Als er geen gebruikersschade is en het glas willekeurig is gebarsten zou je terug naar de winkel kunnen gaan. De processor kan heet worden en door een temperatuurverschil zou het glas inderdaad zomaar kunnen barsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 18:26
PerfectLight schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:48:
[...]

Dit heb ik zelf ook, maar heb nog niet kunnen vinden waar het nou aan ligt. Heb wel een keer feedback gestuurd, maar er is nog niets aan veranderd.

Het probleem van VLC is dat die significant meer van de accu vraagt. Dus ik neem de zwarte rand voor lief.
Ik ben nu de 'Power media player' app van cyberlink het uitproberen. Speelt zo op eerste indruk alles af, maar voor 15 euro niet echt goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
DamnDutchGuy schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 22:34:
[...]

Ik ben nu de 'Power media player' app van cyberlink het uitproberen. Speelt zo op eerste indruk alles af, maar voor 15 euro niet echt goedkoop.
Zit hier nix bij..? http://www.portablefreeware.com/index.php?sc=210

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Laatst online: 11-09 16:25
PerfectLight schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:48:
[...]

Heb je XBMC al geprobeerd?
voor muziek vind ik het niks, maar het Video gedeelte is erg goed uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-06 15:40
Hallo mede-bezitters van de T100, ik hoop dat jullie mijn probleem met de microSDcard-reader/microSD-card herkennen en wellicht een fix weten...

Het volgende is aan de hand:

Ik heb een Samsung 32gb EVo MicroSD kaart gekocht, NTFS geformatteerd en in de microSD reader gestoken.
Werkt prima, zeker met zoiets als portable apps... So far so good.

Nu de issue:

Als de tablet in de slaapstand is geweest, verliest de SDreader kennelijk de connectie met de SDkaart. In explorer/schijfbeheer is hij gewoon verdwenen. De reader zelf is wel zichtbaar en aangesloten onder apparaatbeheer (als ik het goed interpreteer).

Dat is op zich al vervelend want als je iets open had staan qua file, is dat gewoon bruut afgesloten.

Wat nog vervelender is dat het ejecten en weer inserten van de de microSD er niet voor zorgt dat de microSD weer herkent wordt.... :(

Ik moet dan echt rebooten voordat het systeem de kaart weer ziet |:(

Herkend iemand dit probleem? Tips?

Ik denk zelf dat het met power-settings te maken heeft, maar ik kan nergens vinden hoe ik dat kan uitzetten of anders kan instellen..

Alvast dank voor input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik herken het niet, maar heb de sdcard dan ook als FAT32 schijf geformatteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Laatst online: 13-12-2021
@hgoor dat probleem heb ik ook. Ik heb Windows al gereset, van alles geprobeerd. maar niks gevonden. ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Probleem speelt zowel bij NTFS als bij FAT32 kaartjes.

[ Voor 15% gewijzigd door Dothan op 08-07-2014 16:01 ]

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gehad,rare dingen met een sdcard.
Het was e.o.a. Chinees merk, heb een Sandisk gehaald en dat loopt als een zonnetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Dothan schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:01:
@hgoor dat probleem heb ik ook. Ik heb Windows al gereset, van alles geprobeerd. maar niks gevonden. ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.
Probleem speelt zowel bij NTFS als bij FAT32 kaartjes.
Ik heb (hopelijk) de/een fix gevonden. Zoals ik al aangaf vermoedde ik dat het met energiebeheer te maken had.

Nu staat er echter nergens in de advanced opties van het energiebeheer van windows 8.1 iets over beheer van de SDkaart.

Daar de SD reader natuurlijk gewoon ook een 'usb device' is, ben ik even in de weer gegaan met het programma "open-PowerCfg 0.0.1.0".

Daar heb ik onder USB-instellingen de waarde "Instelling voor selectieve USB-onderbreking" uitgezet (stond aan).

Zie ook het plaatje..

http://i60.tinypic.com/vet7xx.jpg

Ik heb dit gistermiddag gedaan, en sinds die tijd is de microSD kaart niet meer spontaan gedisconnect...

Ik heb nog geen andere bij-effecten ontdekt qua batterij verbruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgoor
Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 15:03:
Ik heb hetzelfde gehad,rare dingen met een sdcard.
Het was e.o.a. Chinees merk, heb een Sandisk gehaald en dat loopt als een zonnetje....
Het hoort natuurlijk merk-onafhankelijk te werken... Maar zie hieronderboven mijn fix...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
het werkt. dankjewel voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik heb sinds een week de t100 en heb sinds gisteren geregel,d problemen met het toetsenbord: hij registreert ,so,m,s even niet de toetsen die ik indruk o,f ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,vo,egt al,l,em,a,al ,,kom,m,a's ,,,to,,e terwijl ik di,e niet type. (<pro,bleem lijkt ,me wel duidelijk, I<ntussen werkt de muis wél, pri,m,a die op het dock is aangesloten, dus dat suggereert dat er met de aansluiting tablet/dock ook iets wél goed zit. Opnieuw vastklikken helpt niet. Iemand ideeën? In het topic kwam ik het een keer tegen als probleem in een review maar verder niet.

(komma's expres laten staan :) Nu doetie het dus even wel prima,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, nu ,weer niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:18
Ik wil een extra lader kopen. Ik heb deze op het oog:
http://www.informatique.n...oorts-usb-lader-2-1a.html

Is 2,1 voldoende? Of laadt hij door een hogere ampère (bv 3a) sneller op?

Wat ik me daarnaast afvraag is of een usb kabel wel meer dan 0,5 ampère kan doorvoeren aangezien 0,5 ampère de specificatie van usb 2.0 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb thuis zelfs nog een 3A lader, en daarmee laadt de T100 nauwelijks op. Blijkbaar is er iets heel specifieks aan de meegeleverde oplader van Asus. Zie ook dit topic op transformerforums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Kitser schreef op zondag 13 juli 2014 @ 19:35:
Ik wil een extra lader kopen. Ik heb deze op het oog:
http://www.informatique.n...oorts-usb-lader-2-1a.html

Is 2,1 voldoende? Of laadt hij door een hogere ampère (bv 3a) sneller op?

Wat ik me daarnaast afvraag is of een usb kabel wel meer dan 0,5 ampère kan doorvoeren aangezien 0,5 ampère de specificatie van usb 2.0 is.
Die specificatie geldt voor de port zelf. Daarom kan je een tablet, die dikwijls 2,1A pakt, niet laden via je USB port. Vrijwel alle kabels kunnen gewoon 2,1A+ doorgeven, of het moet een heel dun el-cheapo ding zijn.
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:37:
Ik heb thuis zelfs nog een 3A lader, en daarmee laadt de T100 nauwelijks op. Blijkbaar is er iets heel specifieks aan de meegeleverde oplader van Asus. Zie ook dit topic op transformerforums.
Vreemd, er lijken allerlei beveiligingen in te zitten die je normaliter niet hebt. Vrijwel alle andere 2A+ apparaten laden gewoon prima met 3rd party chargers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:18
LiquidT_NL schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:40:
[...]

Die specificatie geldt voor de port zelf. Daarom kan je een tablet, die dikwijls 2,1A pakt, niet laden via je USB port. Vrijwel alle kabels kunnen gewoon 2,1A+ doorgeven, of het moet een heel dun el-cheapo ding zijn.

[...]
Vreemd, er lijken allerlei beveiligingen in te zitten die je normaliter niet hebt. Vrijwel alle andere 2A+ apparaten laden gewoon prima met 3rd party chargers.
Er blijkt wat aparts met die lader voor de T100 te zijn. Heeft iemand al een goede extra lader weten e vinden? Zo ja, dan zou ik een linkje wel op prijs stellen:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

In de post van LiquidT_NL staat een link. In de thread waar die naartoe linkt staan een paar opladers die schijnen te werken, waaronder deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbgerock
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11-2022
Ik sta op het punt deze Transformer T100 te bestellen. Ik zag zojuist het nieuwsartikel voorbij komen over de processor upgrade (van Z3740 naar Z3775).
Ik neem aan dat de Z3775 een betere keuze is, aangezien hij voor ongeveer dezelfde prijs gaat.

Echter, ik las dat de Z3775 een "burstfrequentie" van 2,39GHz heeft, terwijl de Z3740 een "maximale" kloksnelheid heeft van 1,86GHz. Zou iemand mij kort uit kunnen leggen wat precies het verschil is tussen deze twee termen? Wanneer worden deze snelheden gebruikt en moet ik daar zelf nog iets voor doen, of gaat dat automatisch?

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
ik heb een probleempje met mijn t100. soms als ik hem uit de standby haal dat lijkt het contrast heel fel te staan. de kleuren zijn dan heel flets. is dit ergens in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
dbgerock schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 17:00:
Echter, ik las dat de Z3775 een "burstfrequentie" van 2,39GHz heeft, terwijl de Z3740 een "maximale" kloksnelheid heeft van 1,86GHz. Zou iemand mij kort uit kunnen leggen wat precies het verschil is tussen deze twee termen? Wanneer worden deze snelheden gebruikt en moet ik daar zelf nog iets voor doen, of gaat dat automatisch?
Dat is beide exact hetzelfde. Het is de maximale frequentie waarnaar de chip kan boosten (d.m.v. de intel Burst functie, bijna hetzelfde maar net iets anders dan Turbo Boost in de Core i-serie). Officieel heet het inderdaad de burstfrequentie maar in beide gevallen is het hetzelfde.

Zie hier de officiele spec sheet van de Z3740 en Z3775. De basis (standaard zonder burst ) frequentie is dus 1.33Ghz voor de Z3740 en 1.46Ghz voor de Z3775.

Of en wanneer hij kan bursten hangt met name af van de temperatuur van de chip, en van de fabrikant van het apparaat. De fabrikant kan de burst dus eventueel uitschakelen om de hitte niet te hoog op laten lopen of een bepaalde accuduur te halen. Ik heb geen idee of Asus dit doet. Als de burst aan staat, wordt deze vanzelf ingeschakeld als dat nodig is en de chip niet te heet is. Hij wordt tijdens het boosten wel heter dan normaal dus hij zal niet langdurig op 2.39Ghz kunnen werken. Maar het is handig voor zwarte taken die kort duren. Bijvoorbeeld ingewikkelde animaties bij het omslaan van een pagina e.d.

Het is dus best een aardige upgrade aangezien de prijs niet veranderd is. De specs van de Z3775 zijn zo te zien in alle opzichten beter dan van de Z3740.

[ Voor 29% gewijzigd door GekkePrutser op 15-07-2014 18:56 . Reden: Verduidelijking m.b.t. Turbo Boost en Burst nadat ik mezelf wat meer heb ingelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbgerock
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-11-2022
Bedankt GekkePrutser! Het is me nu duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:02
Het is een beetje levertijd topic maar ik stel de vraag toch hier. Weet iemand wat het typenummer is van de nog te verschijnen T100 met Z3775 en 64 Gb zonder schijf? Of kan het zijn dat ze die alleen maar MET schijf leveren zoals bij Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
ebk71 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:12:
Het is een beetje levertijd topic maar ik stel de vraag toch hier. Weet iemand wat het typenummer is van de nog te verschijnen T100 met Z3775 en 64 Gb zonder schijf? Of kan het zijn dat ze die alleen maar MET schijf leveren zoals bij Alternate?
Typenummer nieuw: T100TA-DK005h
Typenummer oud: T100TA-DK002h

Dit zouden ze moeten zijn zonder schijf. Ik kan echter nog geen verkooppunten vinden...

Daarom vraag ik hier lekker door: Weet iemand waar de nieuwe versie nu te kopen is en is er een (goede) kans dat de prijs van de oude versie flink gaat dalen (ivm een opruiming?)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:02
matthijsqt schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:59:
[...]

Typenummer nieuw: T100TA-DK005h
Typenummer oud: T100TA-DK002h

Dit zouden ze moeten zijn zonder schijf. Ik kan echter nog geen verkooppunten vinden...

Daarom vraag ik hier lekker door: Weet iemand waar de nieuwe versie nu te kopen is en is er een (goede) kans dat de prijs van de oude versie flink gaat dalen (ivm een opruiming?)

Alvast bedankt! :)
DK005, als je die zoekt, ook in de PW, staat deze overal vermeld met een Z3740 en een 500Gb HDD. Misschien ben je beetje abuis? De nieuwe serie lijkt te beginnen met DK0xx, dus DK023, DK048, DK065.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
ebk71 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:43:
[...]

DK005, als je die zoekt, ook in de PW, staat deze overal vermeld met een Z3740 en een 500Gb HDD. Misschien ben je beetje abuis? De nieuwe serie lijkt te beginnen met DK0xx, dus DK023, DK048, DK065.
Je hebt gelijk, ik zit er naast! Had dit serienummer gevonden op een andere website (bron ben ik al kwijt). Ben dus nu ook benieuwd naar wat het werkelijke serienummer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Met een beetje Googelen kom je op de volgende modelnummers:

t100ta-dk023h 32GB
t100ta-dk024h 64GB
t100ta-dk025h 32GB + 500GB HDD
t100ta-dk026h 64GB + 500GB HDD

De eerste en de laatste zijn al te bestellen (o.a. bij Alternate), de andere twee nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik ben ook wel geïnteresseerd in die nieuwe serie. Ik heb begrepen dat de nieuwe T200 waarschijnlijk niet gelanceerd wordt met Office inbegrepen.

Voor mij is dat wel een grote pré. Volgens mij heeft de T200 verder weinig extra's te bieden behalve een degelijkere Dock en een iets groter beeldscherm.

Heeft iemand de nieuwe serie al gevonden waarbij ook de nieuwe kleuren e.d. beschikbaar zijn? Of weet iemand wat daarvan de verwachte releasedate is.

Anders ga ik voor de T100TA-DK026H. Voor € 450,- een notebook en tablet met 500gig opslag, ca. 10 uur accuduur inclusief volle windows 8.1 versie en office is geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-96
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12-09 15:59
Ik heb donderdag de nieuwste generatie gekocht, wit en zwart zijn op voorraad bij bcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobvG
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 10:51
Klopt het dat je met de t100 geen MKV's af kunt spelen? Zo ja, hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
RobvG schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:48:
Klopt het dat je met de t100 geen MKV's af kunt spelen? Zo ja, hoe kan dat?
uhm volgens mij werkt dat prima. Zou niet weten waarom niet. Zie wel wat artikelen die zeggen dat het niet kan, maar het kan vast. Kan me niet herinneren of ik het ooit geprobeerd heb.

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 23-07-2014 14:57 ]

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.