Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
nr12468 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 00:43:
Ik heb zojuist win8.1 als WIM boot geistalleerd, en dat scheelt flink wat ruimte :).
Mijn 32GB had bij aankoop met office ong 15GB ruimte over. (17 na wat getweak).
Na deze nieuwe installatie met office ong 21GB zonder verder getweak.

Bij de aankondinging wilde ik deze installatie al proberen, maar vond het wat te veel gedoe.
Nu heb ik dus een tutorial met een image en scripts van een aardige pool gebruikt en het werkt prima.Het blijft op eigen risico natuurlijk, maar als het goed uitpakt lijkt het zeker de moeite waard.
Ik ben zelf nog geen problemen tegen het lijf gelopen.
Ik had dit ook gezien.
Goed om te horen dat het goed lijkt te werken.

NB.
Deze vorm van installatie moet toch ergens zijn nadelen hebben?
Mis je misschien zaken? Hoe is de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nr12468 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 00:43:
Ik heb zojuist win8.1 als WIM boot geistalleerd, en dat scheelt flink wat ruimte :).
Mijn 32GB had bij aankoop met office ong 15GB ruimte over. (17 na wat getweak).
Na deze nieuwe installatie met office ong 21GB zonder verder getweak.

Bij de aankondinging wilde ik deze installatie al proberen, maar vond het wat te veel gedoe.
Nu heb ik dus een tutorial met een image en scripts van een aardige pool gebruikt en het werkt prima.Het blijft op eigen risico natuurlijk, maar als het goed uitpakt lijkt het zeker de moeite waard.
Ik ben zelf nog geen problemen tegen het lijf gelopen.
enig idee hoe ik een bootwim kan maken voor w8.1 Enterprise?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 08:29
Je kunt nog vele gb's vrijmaken

[ Voor 15% gewijzigd door Yamaka op 04-05-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
De 7gb recovery partition zit bij de 32gb op een apart stukje readonly flash opslag. Alleen bij de 64gb gaat dit af van het interne eMMc waar windows op draait.

Performance zal wel ergens iets minder zijn omdat windows soms dus compressed data moet gebruiken. Maar tot nu toe nog niet echt gemerkt dat iets langzamer was.

En zelf zo'n image maken weet ik ook niet precies. Dat kan je beter aan die gast van die tutorial moeten vragen. Op transformerforums post hij als avisnet. (hij was geloof ik nu bezig met de pro versie). Als je het zelf wilt uitzoeken heb je misschien wat aan deze link http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn621983.aspx.

[ Voor 10% gewijzigd door nr12468 op 04-05-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
nr12468 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 12:51:
De 7gb recovery partition zit bij de 32gb op een apart stukje readonly flash opslag. Alleen bij de 64gb gaat dit af van het interne eMMc waar windows op draait.

Performance zal wel ergens iets minder zijn omdat windows soms dus compressed data moet gebruiken. Maar tot nu toe nog niet echt gemerkt dat iets langzamer was.

En zelf zo'n image maken weet ik ook niet precies. Dat kan je beter aan die gast van die tutorial moeten vragen. Op transformerforums post hij als avisnet. (hij was geloof ik nu bezig met de pro versie). Als je het zelf wilt uitzoeken heb je misschien wat aan deze link http://technet.microsoft.com/en-us/library/dn621983.aspx.
Ben ik nu inderdaad aan het nagaan.
Ik had met de standaard-versie nu zo`n 20 GB over. Dat is dus niet onaardig. Performance is ook voldoende wat ik nutoe kan zien.
Nu nog de pro/Enterprise versie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb net ook even 'POWERCFG /hibernate OFF' gedaan. Dan wordt hibernate uitgeschakeld (wordt volgens mij sowieso niet gebruikt op de T100) en dan verwijdert ie meteen dat hiberfil.sys bestand van 1,5GB van je c: schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Palomar schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:55:
Heb net ook even 'POWERCFG /hibernate OFF' gedaan. Dan wordt hibernate uitgeschakeld (wordt volgens mij sowieso niet gebruikt op de T100) en dan verwijdert ie meteen dat hiberfil.sys bestand van 1,5GB van je c: schijf.
Klopt, over die hibernite, zou makkelijk zijn om al deze tips in 1 document te hebben. Ikzelf heb een 64gb T100 maar toch is het handig om ruimte te kweken. Ook blijft windows maar updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik heb mijn t100 (32 Gb) geïnstalleerd met Wimboot met W8.1 Enterprise.
Tevens nog wat grote applicaties geïnstalleerd als office 2013 met proofing tools en microsoft visio en vmware vSphere client.
Nu zo`n 7 gb over.

Niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Een tijdje geleden heb ik onderstaand berichtje gepost, het lukt me nog steeds niet te printen, ben ik de enige met dat probleem? De printer is een jaar of 9 oud... nog uit het XP tijdperk, maar functioneert nog goed, dus ik vind het jammer het te vervangen alleen omdat het niet communiceert met de Asus of Windows 8... :|
ericuitpeize schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:25:
Beste mensen,

Ik heb een probleempje met printen, een HP officejet 6110. Als ik deze middels de USB aansluit wordt de printer wel herkent. Ik kan ook een testpagina afdrukken, maar geen documenten. Ik heb al drivers geupdate, maar dat bood geen soelaas.. Heeft iemand een suggestie of workaround?

Groeten,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er over na te denken om een windows notebook/tablet aan te schaffen. Mijn laptop en tablet krijgen kuren en een 2 in 1 lijkt mij super handig. Mijn vraag over deze Asus is of er in het tablet gedeelte een USB-aansluiting zit waar ik een harde schijf aan kan hangen, en als je met de tablet op internet gaat, is het dan net of je met je laptop internet (desktop versie) of net als bij Android de mobiele versie van het internet?
Als ik iets uit wil zoeken op internet pak ik toch altijd mijn laptop omdat ik het idee heb dat ik met mijn Android-tablet de helft van de sites mis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 11:59
Sjurm schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 18:34:
Aaaah ik word gek

De Windows Store blijft in laadscherm, maar verder kom ik niet. Heeft iemand toevallig een idee hoe ik dit kan oplossen? Erg frustrerend.
Microsoft laat niet toe om apps buiten de Store om te installeren, ook niet via de website van Windows Store bijvoorbeeld
Heeft iemand hier een oplossing voor gevonden ? ik heb het zelfde probleem.
Ik heb alle oplossingen die er op www aangeboden worden uitgevoerd zonder resultaat.
Het is blijkbaar een bekend probleem na update naar win 8.1

Ik heb de oplossing voor mij gevonden.
De wsreset fix werkte bij mij niet.
Dit moest ik dus handmatig doen.

the Cache needs to be cleared but wsreset does not do this for some reason...

I saw how making a new account would make the store work, and sometimes one account on a PC would work and another one wont. Thats because the Cache to the store is corrupted. Its a very easy fix, although you will need a little knowhow.

1. First thing you're going to need to restart your machine so none of the files are in use, when Windows restarts don't open the store!!!

2. search in the charms bar for: Folder Options click it and in the second tab in folder options (view tab) click "show hidden files, folders, and drives"

3. After you can see the hidden files open the file explorer go to your C:\

navigate to this folder c:\users\(your name)\AppData\Local\Packages\WinStore_(a bunch of letters)\LocalState\Cache\

4. now I would say delete everything in this folder but just to be safe make a new folder on the desktop and move EVERYTHING there, should be a bunch of numbered folders starting with 0 and a file called cachemetadata.dat MOVE OR DELETE IT ALL!!! now try and open the store again, the store should make fresh files and now open (after a little time wait a few seconds)

Volgens mij is het bestand 'cachmetadata.dat.' de boosdoener en moet je die in ieder geval verwijderen. Je moet dus verborgen mappen weergeven en opzoek gaan naar de cache van de Windows Store, zie bovenstaande stappen.

[ Voor 55% gewijzigd door munck100 op 05-05-2014 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 19:23
Misschien helpt dit:
http://h30434.www3.hp.com...-Windows-8-1/td-p/2893645
ericuitpeize schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:35:
Een tijdje geleden heb ik onderstaand berichtje gepost, het lukt me nog steeds niet te printen, ben ik de enige met dat probleem? De printer is een jaar of 9 oud... nog uit het XP tijdperk, maar functioneert nog goed, dus ik vind het jammer het te vervangen alleen omdat het niet communiceert met de Asus of Windows 8... :|

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-08 00:37
Shadow.exnw schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:26:
Hoi iedereen,

Sinds kort ben ik ook een trotse eigenaar van de transformerbook, en na dit topic al een tijdje gevolgd te hebben, hield ik mijn hart vast... accu problemen, de trackpad, updates, drivers, bios updates, de dock.

Maar tot mijn grote genoegen viel het me allemaal reuze mee en wil ik graag voor iedereen die dit topic ook volgt een 'positieve review' bieden. Het eerste wat ik gedaan heb is de asus live update gedraaid, deze moest een paar keer rebooten maar was zo klaar. Vervolgens de windows 8.1 update(s) en als laatste mijn office geactiveerd. Dit alles koste me nog geen 2 uur, aanzienlijk minder tijd dan de meeste mensen in dit topic bezig zijn geweest met het troubleshooten denk ik.

Nu heb ik nog ~13GB aan ruimte over ( ik had de 32gb versie ) en eigenlijk heb ik nergens last van, en kan ik zeggen dat ik super tevreden ben. Hij is snel, de trackpad doet het hartstikke goed (niet echt zonder de updates gebruikt) de dock is stevig( ook het toetsenbord ) en na even wennen is windows 8 best prettig werken.

De ruimte die ik overheb vind ik wel aan de lage kant, maar na gelezen te hebben over hoe de dock met HDD een extra drain op de accu is had ik besloten dat een 64GB UHS1kaartje een beter alternatief voor me is!

Na een nacht ~6-7 uur dicht geklapt te hebben gestaan, is er slechts 3% batterij weg, dat zou neerkomen op een week standby tijd? Mijn telefoon is het tienvoudige kwijt na een nachtje standby.. Ik heb in ieder geval geen last van vreemde accu drains, tijdens gebruik verliest de accu ongeveer 10% per uur.

Ook de wifi verbinding is momenteel een steady 5.8MB/s(mijn verbinding snelheid).

Alles bij mekaar is het gewoon een geweldige tablet/laptop. Ik heb mijn 'krachtigere' laptop al dagen niet aangeraakt. Het is gewoon niet meer nodig. Dit beestje kan alles wat zijn grote broer ook kan maar dan vanaf mijn favoriete hangplekje op de bank. Ja dat zou ook kunnen met mijn grotere laptop, maar echt fijn zit je dan niet ;) Ik zou iedereen deze tablet aanraden, en helemaal in combinatie met windows 8 (Het is echt gemaakt voor tablets).

Iedereen die nog problemen heeft, succes! ik hoop dat jullie ook zo mogen genieten van die bijzondere apparaat als ik.

Greetz,
Shadow
Jou bericht heeft mij zover gekregen om deze tab te bestellen ;) morgen komt hij binnen.

Thanks!
Joao

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:42:
Ik zit er over na te denken om een windows notebook/tablet aan te schaffen. Mijn laptop en tablet krijgen kuren en een 2 in 1 lijkt mij super handig. Mijn vraag over deze Asus is of er in het tablet gedeelte een USB-aansluiting zit waar ik een harde schijf aan kan hangen, en als je met de tablet op internet gaat, is het dan net of je met je laptop internet (desktop versie) of net als bij Android de mobiele versie van het internet?
Als ik iets uit wil zoeken op internet pak ik toch altijd mijn laptop omdat ik het idee heb dat ik met mijn Android-tablet de helft van de sites mis....
Ja, met een OTG kabel kun je aan de tablet zelf allerlei usb apparaten hangen.
Zelf gebruik ik naar volle tevredenheid de Modern UI browser, omdat die erg prettig werkt. Beter dan die op Android, want ik heb de neiging om ook de windows 8 veegbewegingen op m'n telefoon te doen.
Als on-screen toetsenbord heb ik een volledig keyboard, niet de standaard keyboard met minder toetsen. Dan googelt en internet het nog beter!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Heeft er iemand ervaring met de dock met en zonder hdd? Welke van de twee heeft de betere bouwkwaliteit? Ik lees dat die zonder hdd wat fragiel en licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Heb zelf geen problemen met de Bouwkwaliteit van de dock zonder harddisk. Zit goed in elkaaren ik heb geen last van het relatief lichte gewicht.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 00:36

franssie

Save the albatross

Wat ik wel vervelend vindt van het dock is dat het scherm niet echt ver achterover kan, dus als je staat (wat ik veel doe) klopt de kijkhoek niet maar ik ben dan ook verwend met mijn lenovo, mijn vriendin zit vaker en dan is de T100 een top ding.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Hé mannuh (en vrouwen?) sta op het punt om ook een tablet+dock combo aan te schaffen. Twijfel echter nog tussen de Asus Transformer T100, de Surface RT (die nu voor 299€ in de aanbieding is) en de Acer Switch, die eind deze maand komt. Die laatste is vooral interessant omdat er ook een 64GB variant is en ik dat net ff praktischer vind dan 32GB. Nadeel is weer dat het een nieuw product is en er dus de nodige kinderziektes in zitten, die inmiddels al verholpen zijn aan de Asus T100. Mja.. nog paar nachtjes over slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwajoep
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-09 16:01
Na de ellendige service van van Asus met mijn transformer prime ga ik voor de switch van Acer. Maar eerst wacht ik de eerste echte reviews af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nu zelfs de chromebooks op intel i3's gaan lopen zou ik niet meer investeren in een surface, een T100 of moderne chromebook (mits je daar linux op krijgt) biedt een volwaardig OS, iets wat een surface nooit zal gaan bieden.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
Lord_Dain schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 22:00:
Hé mannuh (en vrouwen?) sta op het punt om ook een tablet+dock combo aan te schaffen. Twijfel echter nog tussen de Asus Transformer T100, de Surface RT (die nu voor 299€ in de aanbieding is) en de Acer Switch, die eind deze maand komt. Die laatste is vooral interessant omdat er ook een 64GB variant is en ik dat net ff praktischer vind dan 32GB. Nadeel is weer dat het een nieuw product is en er dus de nodige kinderziektes in zitten, die inmiddels al verholpen zijn aan de Asus T100. Mja.. nog paar nachtjes over slapen...
Ik zie zelf het nut van windows RT niet zo. Zo veel apps staan er nou ook weer niet in de windows store dus je bent wel vrij gelimiteerd. Ook het toetsenbord van de surface RT is minder (in ieder geval die touch cover dan). Ik denk niet dat je snel tegen die 32 GB opslagruimte aan gaat lopen. Ik heb nu alles geïnstalleerd en heb nog steeds 10 GB vrij. Je kunt zelfs nog een 64 GB geheugenkaartje erin stoppen voor extra ruimte voor video's en dergelijke.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enlist
  • Laatst online: 28-06-2022
De Transformerbook werkt erg goed en al een aantal maanden een blije gebruiker.

Waar ik echter nog tegen aan loop, is dat sites regelmatig niet goed of helemaal niet laden. Ik moet vaak na een eerste try refreshen voordat hij daadwerkelijk naar de site toe gaat. Dit speelt voornamelijk bij Chrome. Bij IE loopt dit al beter en laden sites sneller, maar ook daar heb ik af en toe dit probleem.

Mis ik een update of komt dit probleem vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 13:24
Enlist schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:10:

Waar ik echter nog tegen aan loop, is dat sites regelmatig niet goed of helemaal niet laden. Ik moet vaak na een eerste try refreshen voordat hij daadwerkelijk naar de site toe gaat. Dit speelt voornamelijk bij Chrome. Bij IE loopt dit al beter en laden sites sneller, maar ook daar heb ik af en toe dit probleem.

Ik heb het zelfde gehad met firefox gebruik nu chrome en het is weg.
Maar in de tussentijd ben ik ook over gestapt op een ander wifi point en dat zou het ook zo maar kunnen zijn.
Misschien heb je de mogelijkheid om te switchen of het ergens anders te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Kom ik thuis van mn werk.... dikke barst in het scherm. :( ik kan er niks meer mee doen, er word op verschillende plekken tegelijk drukpunten uitgeoefend. Ik verdenk mn kleine jongen van 1,5 jaar.... :F

Ben benieuwd waar en voor hoeveel ik hem kan repareren. Anders kan ik hem net zo goed in de kliko gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Thaam schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 21:37:
<> Anders kan ik hem net zo goed in de kliko gooien.
Er zit hdmi op, externe HD eraan een een uitstekend thuisservertje/media playertje is geboren! Zelfs zonder scherm is het geen gek ding. (voeding 3A op 5 volt, dat zijn niet veel watts).

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 08-05-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22

P_Tingen

omdat het KAN

Mijn dochter heeft een Surface2 en dat is echt een prachtig apparaat. Hiervoor heeft ze de Surface1 gehad en ook dat is een goed apparaat (zo goed kennelijk dat hij het waard was om te worden gestolen). Het heeft een lagere resolutie maar eigenlijk valt dat niet eens echt op. Als ik de berichten hier moet geloven is de Surface iets robuuster gebouwd en heeft een iets groter scherm. Neem dan wel het type-cover toetsenbord; die is goed. Het touchcover tobo is behelpen.

Voor wat betreft store: tja, ik zie een tabletachtige computer als dit niet gebruikt worden voor zware toepassingen en de belangrijkste dingen staan in de store, dus ik denk dat er in de praktijk weinig mensen zijn die tegen de beperkingen van RT aanlopen. Maar het kan geen kwaad even te bedenken of er wellicht toepassingen zijn die je persé wil gebruiken en te checken of die beschikbaar zijn op RT.

Typische toepassing van een windowstablet lijkt mij het maken van notities, lezen van mail, surfen, film kijken en dat kan allemaal prima op een RT. Voor mijn tweede dochter ga ik ook een win-tablet kopen en dat wordt een Asus. Dit omdat ik denk dat zowel Surface als Asus goed genoeg is, maar de Asus is goedkoper dan een Surface1 + TypeCover

Voor wat betreft de Acer. Tja. Ik heb met Acer altijd zoiets van:
Winkelier: U kunt kiezen uit keuze A: de Acer of keuze B ...
Klant: B!

edit: typo

[ Voor 5% gewijzigd door P_Tingen op 09-05-2014 07:02 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
De home-knop op de tablet zelf werkt niet meer bij mij. Iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
Die home knop heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt, op een willekeurige plek vanaf rechts invegen en op start tikken vind ik een stuk makkelijker dan op zoek gaan naar een home knop en steeds de volume knop in drukken.

Had hem liever helemaal niet op de tablet gehad, moet nu steeds dubbel checken of ik op de juiste volume knop zit of op de home knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
vdvaxel schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 09:13:
De home-knop op de tablet zelf werkt niet meer bij mij. Iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing?
Na je post even geprobeerd en verhip! M'n home knop doet het ook niet.
Maar dit is dit geen probleem voor mij.
Dit was de eerste keer dat ik hem weer indrukte sinds het probeer rondje na de unboxing.
Wellicht komt er binnenkort een nieuwe SOC driver update die dit probleem oplost zoals hier al te downloaden is (zelf nog niet getest)
UPDATE: Net getest, maar deze drivers zijn niet nieuwer dan op de ASUS site zelf.

Verder heb ik soms dat, als ik de power knop inhoud om de t100 te starten, hij, na even te reageren en het asus logo te tonen, weer uit gaat. na nogmaals de power knop in te drukken start hij wel helemaal op.
Niet onoverkomelijk maar beetje irritant soms. iemand een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door drdrips op 10-05-2014 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omsk
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-08 08:12
Ik heb vorige week een Transformer Book gekocht.

Gisteren heb ik een update gedaan van de Bios naar versie 306.
Ondertussen is die update van de website van Asus verdwenen (304 is nu de meest recente update).

Ik merk dat het opladen van de batterij nu erg lang duurt.
Ik hoop dat er snel een fix komt.

Update: oorzaak van traag opladen lijkt te liggen aan de USB-kabel

[ Voor 10% gewijzigd door Omsk op 10-05-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
drdrips schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 09:42:
[...]

Verder heb ik soms dat, als ik de power knop inhoud om de t100 te starten, hij, na even te reageren en het asus logo te tonen, weer uit gaat. na nogmaals de power knop in te drukken start hij wel helemaal op.
Dat heb ik idd ook soms. Lijkt wel of ie blijft hangen ofzo. Heb nl. ook heel af en toe als ik hem met de powerknop uit standby wil halen dan verschijnt het windows scherm met 'sleep naar beneden om af te sluiten' (wat ik dan soms in een reflex ook per ongeluk doe :X). Heb het idee dat die powerknop soms een beetje buggy is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sredniem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01-2024
De VGA adapter van Fasttech werkt prima met mijn T100 en verschillende beamers en monitoren en kost dus weinig! Wel af en toe wat moeite met de resolutie, maar als ik alleen het scherm van de externe bron actief heb, dan loopt het prima. Duurde wel lang voordat ik na het bericht van Fasttech dat het verstuurd was inderdaad in huis had. Helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
P_Tingen schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 06:58:
Typische toepassing van een windowstablet lijkt mij het maken van notities, lezen van mail, surfen, film kijken en dat kan allemaal prima op een RT.
Ik vind het behelpen op een RT machine.

Notities maak ik met VIM, zit niet op RT.

Mail leest ik met Thunderbird, zit niet op RT.

Surfen met Firefox, uiteraard met Adblock plus and Ghostery, zit niet op RT.

Film kijken natuurlijk XBMC, zit niet op RT of VLC media player, ook niet op RT

Dus ik weet niet wat jij prima vind, maar Notepad is geen editor, het standaard mail programma is waardeloos, IE hoeven we niet eens over te praten en over media afspelen zonder XBMC en VLC media player ook niet.

Kortom, erg behelpen en keuze voor een machine met RT of een T100 met volledige Windows versie is wat mij betreft een no brainer. Tenzij de gebruiker er een handje van heeft alles stuk te maken, dan is een dicht getimmerd apparaat misschien nuttig, maar dan zou ik eerder een Android of Apple tablet kopen (of ale je een laptop wil een Chromebook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
pe1dnn schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:24:
[...]
Kortom, erg behelpen en keuze voor een machine met RT
Wat een onzin! Een RT is juist helemaal niet behelpen.
Je hebt ALLES behalve x86 apps. Als je die niet nodig hebt, is het een perfect OS. Met wel snappen, multi user enz enz wat de telefoon OS tablets niet hebben. Dan zou het eerder daarbij behelpen zijn.

Ik heb beide types meer dan anderhalf jaar en doe met de RT versie exact hetzelfde als met de x86 versie.
Dat die ene een x86 versie is, had dus helemaal niet gehoeven.

Voor mij en velen is het helemaal niet behelpen. Het lijkt alleen voor jou zo te zijn met je specifieke apps.
En daarin ben je een grote uitzondering. Met je opmerking met touch (het is een tablet) firefox prefereren over IE maakt je verhaal niet geloofwaardig. Volgens mij heb je IE11 met touch niet eens gebruikt of een kans willen geven.
En een telefoon OS boven RT kunnen verkiezen is weer een opmerking dat je het blijkbaar niet snapt. Ga eerst eens een Windows RT apparaat gebruiken. Ik wordt af en toe zo moe van die domme anti RT opmerkingen.

Windows RT is juist HET mooiste OS voor een tablet. Met als goede tweede Windows 8. Voor als je toch een desktop app zou willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
Tweaker1234 schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 17:05:
[...]

Wat een onzin! Een RT is juist helemaal niet behelpen.
Je hebt ALLES behalve x86 apps. Als je die niet nodig hebt, is het een perfect OS. Met wel snappen, multi user enz enz wat de telefoon OS tablets niet hebben. Dan zou het eerder daarbij behelpen zijn.

Ik heb beide types meer dan anderhalf jaar en doe met de RT versie exact hetzelfde als met de x86 versie.
Dat die ene een x86 versie is, had dus helemaal niet gehoeven.

Voor mij en velen is het helemaal niet behelpen. Het lijkt alleen voor jou zo te zijn met je specifieke apps.
En daarin ben je een grote uitzondering. Met je opmerking met touch (het is een tablet) firefox prefereren over IE maakt je verhaal niet geloofwaardig. Volgens mij heb je IE11 met touch niet eens gebruikt of een kans willen geven.
En een telefoon OS boven RT kunnen verkiezen is weer een opmerking dat je het blijkbaar niet snapt. Ga eerst eens een Windows RT apparaat gebruiken. Ik wordt af en toe zo moe van die domme anti RT opmerkingen.

Windows RT is juist HET mooiste OS voor een tablet. Met als goede tweede Windows 8. Voor als je toch een desktop app zou willen gebruiken.
Ben met je eens dat het goed werkt, maar als je dan kunt kiezen tussen x86 en RT en ze zitten in dezelfde prijsklasse weet ik het wel. Geeft toch meer flexibiliteit.
Bijvoorbeeld
De Skype metro app ondersteund geen groepsvideogesprekken. Een vriendin van mij heeft de surface RT en moet dus hiervoor haar oude laptop erbij pakken. Ik kan op mijn asus gewoon skype op het bureaublad gebruiken met alle functies.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Palomar schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 10:17:
[...]

Dat heb ik idd ook soms. Lijkt wel of ie blijft hangen ofzo. Heb nl. ook heel af en toe als ik hem met de powerknop uit standby wil halen dan verschijnt het windows scherm met 'sleep naar beneden om af te sluiten' (wat ik dan soms in een reflex ook per ongeluk doe :X). Heb het idee dat die powerknop soms een beetje buggy is.
De knoppen zijn wel het zwakke punt van deze tablet. De "windows knop" gebruik ik overigens nauwelijks, maar is (bij mij) met afstand te slechtste knop: je moet keihard drukken om respons te krijgen. Overigens geven ook de andere knoppen geen enkele feedback.

Verder aardige laptop en prima tablet. De veegbewegingen ga ik steeds meer waarderen.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:42
Heeft er iemand al Bluestack geprobeerd op deze tablet? Ik heb voor iemand deze tablet gekocht, alleen degene wilt nu Candy Crush Saga spelen :/

*edit even het forum doorgespit en in een Youtube filmpje werkt zelfs Angry Birds, Candy Crush Saga moet ook wel werken.

[ Voor 30% gewijzigd door layzzzz op 11-05-2014 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22

Kiswum

Gadget reviewer

Als je Diablo 3 kunt spelen en andere redelijk high end games, dan zal Candy Crush absoluut geen probleem zijn ;)

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

Enlist schreef op woensdag 07 mei 2014 @ 00:10:

Ik word soms knettergek van Chrome op de T100, ik heb ze ook allebei op de taskbar zodat ik kan wisselen als 1 van de twee niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Er is ook een t100 met 64gb zonder hdd in de dock net als de switch. Deze kost 399. Waarom koop je die niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22

P_Tingen

omdat het KAN

pe1dnn schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 16:24:
[...]
Ik vind het behelpen op een RT machine.
Notities maak ik met VIM, zit niet op RT.
Mail leest ik met Thunderbird, zit niet op RT.
Surfen met Firefox, uiteraard met Adblock plus and Ghostery, zit niet op RT.
Film kijken natuurlijk XBMC, zit niet op RT of VLC media player, ook niet op RT

Dus ik weet niet wat jij prima vind, maar Notepad is geen editor, het standaard mail programma is waardeloos, IE hoeven we niet eens over te praten en over media afspelen zonder XBMC en VLC media player ook niet.

Kortom, erg behelpen en keuze voor een machine met RT of een T100 met volledige Windows versie is wat mij betreft een no brainer. Tenzij de gebruiker er een handje van heeft alles stuk te maken, dan is een dicht getimmerd apparaat misschien nuttig, maar dan zou ik eerder een Android of Apple tablet kopen (of ale je een laptop wil een Chromebook).
Eerlijk gezegd vraag ik me een beetje af of je dit nu serieus meent of dat je zit te trollen. Maar inderdaad, als je alleen die specifieke programma's wil gebruiken en geen alternatief, dan heb je gelijk. Dan is het behelpen op een RT machine.

Maar serieus, notities maken in VIM? Wtf, daar is OneNote toch voor? En VLC is ook in de store te vinden. AdBlock op RT kan via een alternatieve manier. Firefox en thunderbird gaat hem niet worden op RT maar je kunt in principe elke mailclient via de browser benaderen.

Als je bereid bent uit je comfortzone te komen en eens iets anders te proberen (je bent tweaker of je bent het niet) zul je merken dat een Surface een prima apparaat is. Maar al je dat niet wil, is een Surface waarschijnlijk niks voor je.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
drdrips schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 09:42:
[...]

Na je post even geprobeerd en verhip! M'n home knop doet het ook niet.
Maar dit is dit geen probleem voor mij.
Dit was de eerste keer dat ik hem weer indrukte sinds het probeer rondje na de unboxing.
Wellicht komt er binnenkort een nieuwe SOC driver update die dit probleem oplost zoals hier al te downloaden is (zelf nog niet getest)
UPDATE: Net getest, maar deze drivers zijn niet nieuwer dan op de ASUS site zelf.

Nu werkt de knop plots wel weer... Echt raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
P_Tingen schreef op zondag 11 mei 2014 @ 20:31:
[...]
Maar serieus, notities maken in VIM? Wtf, daar is OneNote toch voor?
Een groot nadeel van OneNote voor Windows RT (en de Windows 8 Metro versie overigens ook) vind ik dat die per se alles in de cloud wil opslaan... Je kan niet meer zoals in OneNote voor Windows Desktop gewoon een lokale file aanmaken. Dus met elke notitie die je maakt kan Microsoft (en eventuele hackers) meelezen... :X Handig als je er bijvoorbeeld paswoorden in hebt staan of andere gevoelige informatie zoals license keys.

Nou gaat vim voor mij ook wel een beetje te ver voor notities ;) Maar ik vind de keuzevrijheid bij Windows Metro ook ver te zoeken. Ik wou bijv. Windows Mail in metro mode gebruiken voor mijn IMAP email, maar ik moest per se een cloud account aanmaken voordat dat mogelijk was. En mijn login gegevens delen met Microsoft :/ Op een iPad (die het summum van een gesloten systeem is) hoeft dat niet eens. Gelukkig had ik een volledige Windows 8, dus ik kon gewoon een andere client gebruiken, dat werkt alleen lang niet zo prettig in tablet mode.

Hoewel ik de RT 2 bloedmooie hardware vind hebben voor die prijs, zou ik toch nog steeds voor de Asus T100 kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door GekkePrutser op 12-05-2014 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik kan niet vinden, of dit al eerder gevraagd/gemeld is: Ik heb heel vaak, dat als ik de T100, " uit zijn slaap" haal (klep is open en wakker maken met zijn aan/uit knop, ik heb wakker maken met touch ed uit staan)
, dat hij de Wifi of kwijt is of " beperkte toegang". Ik moet dan elke keer verbinding verbreken en opnieuw laten verbinden met met UPC modem/router.
Heb ik een instelling verkeerd staan, ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
mrpisthebest schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 16:35:
Ik kan niet vinden, of dit al eerder gevraagd/gemeld is: Ik heb heel vaak, dat als ik de T100, " uit zijn slaap" haal (klep is open en wakker maken met zijn aan/uit knop, ik heb wakker maken met touch ed uit staan)
, dat hij de Wifi of kwijt is of " beperkte toegang". Ik moet dan elke keer verbinding verbreken en opnieuw laten verbinden met met UPC modem/router.
Heb ik een instelling verkeerd staan, ofzo?
In tablet gebruik heb ik hier geen last van. wakeup's staan bij mij ook uit behalve met de knop. Probeer eens zonder dock. Kan het ook zijn dat je de wifi verbinding niet op automatisch verbinden hebt staan?
Mijn bios heb ik geupdate met versie 306 die ze van de site hebben gehaald, misschien dat dit ook verschil maakt?

[ Voor 10% gewijzigd door Yamaka op 14-05-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
Dat Wifi probleem heb ik ook gehad met zowel de T100 als een Asus laptop icm Windows 8.1
Nadat ik dan rechter muisknop troubleshoot problems op het wifi icoontje had gedaan was ik er weer een tijdje vanaf. Op een gegeven moment was het helemaal weg, toen kwam er een driver update rondje incl wifi en had ik er weer last van.. Aantal keer stug die troubleshoot problems draaien lost het probleem uiteindelijk wel op maar wat het nou is/was... Geen idee...
Op de laptop had ik er onder Windows 7 en 8 geen last van dus misschien is er iets tussen 8.1 en de Asus drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 12-09 17:09

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sinds vandaag ben ik ook de gelukkige eigenaar van de Asus T100 64GB + 500GB dock
Mijn Surface 2 was defect gegaan en moest terug voor garantie, maar kwam daardoor in de verleiding om toch maar een andere tablet te halen die wel alle windows software kan draaien.
Hij voelt wel een stuk goedkoper aan dan de surface, maar je krijgt er wel een hoop voor terug voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:52
Probeer ipv6 eens uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Psycho_Mantis schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:01:
Sinds vandaag ben ik ook de gelukkige eigenaar van de Asus T100 64GB + 500GB dock
Mijn Surface 2 was defect gegaan en moest terug voor garantie, maar kwam daardoor in de verleiding om toch maar een andere tablet te halen die wel alle windows software kan draaien.
Hij voelt wel een stuk goedkoper aan dan de surface, maar je krijgt er wel een hoop voor terug voor de prijs.
Goede zet, mij bevalt hij uitstekent. Accu gaat lang mee en heb nog geen vreemde dingen meegemaakt.
Als desktop is Start 8 van Stardock ideaal (ziet er uit en functoneert als windows 7 maar dan supersnel).
Als je een passende tas er om heen hebt voelt ie wel duurder aan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Yamaka schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 16:34:
[...]

Goede zet, mij bevalt hij uitstekent. Accu gaat lang mee en heb nog geen vreemde dingen meegemaakt.
Als desktop is Start 8 van Stardock ideaal (ziet er uit en functoneert als windows 7 maar dan supersnel).
Als je een passende tas er om heen hebt voelt ie wel duurder aan. _/-\o_
Bedankt voor de tip, maar ik ben inmiddels wel gewent aan het nieuwe start menu.
Sowieso voor touch heb ik liever metro :)

Edit:

Nu 2 dagen in gebruik, en moet toch zeggen dat het een geweldig apparaat is!
Die vrijheid om alles te kunnen installeren is heerlijk vergeleken met de surface 2.

Helaas verbruik standby wel te veel accu, ik heb daarom ook maar wat icoontjes gemaakt op de desktop en in het start menu om hibernate te activeren.
Hij start binnen 5 seconden, wat voor mij goed genoeg is.

[ Voor 26% gewijzigd door Psycho_Mantis op 16-05-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hij is vandaag in de aanbieding bij de MM voor 399€, is dat een koopje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

nee dat is de adviesprijs, maar alsnog niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jammer van die 32Gb, als er 64Gb in had gezeten had ik het overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Lord_Dain schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 00:31:
Hij is vandaag in de aanbieding bij de MM voor 399€, is dat een koopje?
Als het de 64GB + 500 GB HDD is wel
Anders ben je alleen maar duurder uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 09:48:
[...]

Als het de 64GB + 500 GB HDD is wel
Anders ben je alleen maar duurder uit
Op de site staat 32GB, 't filmpje heeft het over 64GB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
toevallig gisteren de specs op de doos bekeken. het is de 32 gb + 500 gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Darn, dan maar wachten op de release van de Acer Switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ervaren jullie ook choppy playback in Netflix? 1080p op Youtube gaat prima. Maar zowel SD als HD in Netflix wordt door mijn t100 stotterend/choppy afgespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

magnifor schreef op zondag 18 mei 2014 @ 16:27:
Ervaren jullie ook choppy playback in Netflix? 1080p op Youtube gaat prima. Maar zowel SD als HD in Netflix wordt door mijn t100 stotterend/choppy afgespeeld.
Ik zal het zo even voor je testen ;)

Edit: Werkt prima hier via de Netflix app

Had iemand overigens al een oplossing voor de battery drain als de tablet in z'n docking zit?
Ik had hem vol achter gelaten gisteravond in de docking, en vanochtend was hij gewoon helemaal leeg :(

Ter info: ik heb de 64GB + 500GB HDD

[ Voor 3% gewijzigd door Psycho_Mantis op 19-05-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Ik heb ook de 64GB + 500GB HDD uitvoering en ondervind geen drain om de doodeenvoudige reden dat ik deze pc helemaal afsluit. Voordelen:

- geen drain
- in ong.10 sec. paraat
- beter voor Windows om eens in de zoveel tijd helemaal opnieuw op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat herstarten komt eens in de zoveel tijd wel als Windows Update daarom vraagt :)
Ik heb zelf de dock (zonder disk) steeds maar los en koppel die alleen als dat nodig is. Ik zou het Transformerforum ook in de gaten omtrent dit probleem...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ubuntu loopt een beetje problematisch op de t100, maar dankzij https://www.happyassassin...ix-for-bay-trail-tablets/ is fedora een no-trainer. Alleen heb je een USB wifi stick nodig om online te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Laatst online: 17-07 20:07
Ow en op nu.nl staat net een bericht over een nieuwe transformer book.
http://mobiel.nu.nl/tech/...ansformer-pad-tablet.html

En daarin wordt weer gelinkt naar een volgens nu.nl nog betere transformer book

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

arjoderoon schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:44:
Ow en op nu.nl staat net een bericht over een nieuwe transformer book.
http://mobiel.nu.nl/tech/...ansformer-pad-tablet.html

En daarin wordt weer gelinkt naar een volgens nu.nl nog betere transformer book
zelfde scherm resolutie en zelfde processor waarschijnlijk. Misschien draait er niet eens windows op.
Niet de moeite waard om op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En android. Voor een hybride niet echt het perfecte os.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Psycho_Mantis schreef op maandag 19 mei 2014 @ 21:52:
[...]

zelfde scherm resolutie en zelfde processor waarschijnlijk. Misschien draait er niet eens windows op.
Niet de moeite waard om op te wachten.
Als ik de resolutie mag geloven (het blijft nu.nl 8)7 ) draait er 1280 x 800 pixels op. Dit is voor 10 inch totaal niet gebruikelijk voor Windows 8.1 en zal vast android op komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Yamaka schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:33:
Ik heb ook de 64GB + 500GB HDD uitvoering en ondervind geen drain om de doodeenvoudige reden dat ik deze pc helemaal afsluit. Voordelen:

- geen drain
- in ong.10 sec. paraat
- beter voor Windows om eens in de zoveel tijd helemaal opnieuw op te starten.
Een mooie oplossing zou ook zijn als hibernate automatisch aan gaat als je de tablet dichtklapt op het dock.
Misschien met wat registery keys veranderen moet dat wel lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Laatst online: 05-10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Per ongeluk het scherm van m'n T100 gesloopt. Goed idee om een touch screen van ebay te halen en dan zelf proberen te monteren? http://www.ebay.com/sch/i...r+t100&_sacat=0&_from=R40

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 19:21:
Per ongeluk het scherm van m'n T100 gesloopt. Goed idee om een touch screen van ebay te halen en dan zelf proberen te monteren? http://www.ebay.com/sch/i...r+t100&_sacat=0&_from=R40

Heeft iemand hier ervaring mee?
Toen ik die van mij uitelkaar trok viel het me op dat het scherm één aan elkaar gelijmde massa lijkt te zijn, ik zou hetzelf er niet op wagen, kans op bubbeltjes/etc. Kijk anders even op XDA of mensen daar het scherm al hebben ontleed, dan kan je het waarschijnlijk wel zelf inschatten qua haalbaarheid.

Dat verhaal met niet willen refreshen; heb ik ook gehad onder bepaalde drivers. Nu ben ik helemaal up to date & heb bluetooth collaboration uit. Heb er helemaal geen last meer van gehad! Gebruik voornamelijk Firefox en soms IE metro. Ook kan ik die van mij nu echt letterlijk een maand gebruiken op de accu, in standby vreet ie geen stroom/ haast niks meer. Wel dat ik hem maar 3 uurtjes in de week gebruik sinds ik gestopt ben met mijn opleiding.

Het heeft dus sinds Oktober 2013 geduurt sinds alle kwaaltjes in mijn dagelijks gebruik zijn opgelost voor het apparaat... het is en blijft een windows bak :+

@Die RT discussie; blijft maar bovenkomen hm? Kunnen we a.u.b. afspreken dat we geen discussies meer gaan krijgen tussen mensen die geen x86 apps draaien en mensen die daar wel afhankelijk van zijn? Daar komt het volgens mij aardig op neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Op Amazon mijn hoes gekocht voor m'n tablet.
Voor die 21 euro incl. verzendkosten ziet ie er mooi uit en past ie perfect!
Blijft ook goed staan als de flap als een driehoek is gevouwen. Hij is ook magnetisch en de T100 weet dan ook of ie aan of uit moet als je de flap open of dicht doet.
Alles past erg mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.reijnoud.nl/forum/Got/t100hoes2.jpg

Alleen wel 2 lelijke dingen:
Flapje is niet zo goed gelijmd.
Afbeeldingslocatie: http://www.reijnoud.nl/forum/Got/t100hoes1.jpg

Sluiting zit een beetje scheef.
Afbeeldingslocatie: http://www.reijnoud.nl/forum/Got/t100hoes3.jpg

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35

Pubbert

random gestoord

En gaat dat ook goed met je dock? Misschien een foto van de tablet+hoes met dock?

Ik heb de T100TA gisteren besteld voor 325 euro :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 21:29
Thund3r schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:19:
En gaat dat ook goed met je dock? Misschien een foto van de tablet+hoes met dock?
Ben ik ook wel benieuwd naar!
Sinds mijn scherm al een keer kapot is gegaan wil ik toch graag een hoesje er opheen..

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

De dock kan er niet op aangesloten worden. Anders lijkt mij de hoes weeroverbodig. De dock gebruik ik zelf niet zo vaak dus heb ik geen last van.

Vandaag een Samsung microSDHC 64 GB Plus kaartje gekocht. Die wordt netjes door de case afgeschermd :)
Alleen is de T100 niet zo snel, want het kaartje is sneller dan Atto aangeeft. Maar dat vind ik niet erg, omdat het geen duur kaartje is.
Afbeeldingslocatie: http://www.reijnoud.nl/forum/Got/AttoSamsungSDHC64GBPlus-AsusT100.jpg

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Laatst online: 17-07 20:07
Hoe gebruiken jullie die tablet? Echt als tablet en soms in de dock, of ook als laptop? Voor mij zit daar de overweging op... Moet ik echt een laptop of kan ook deze tablet met dock gebruiken? Ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Beide. Mijn vriendin kijkt er erg veel tvprogrammas op en gebruikt het keyboard dan alleen als stand. Maar ze werkt er ook op aan haar onderzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik gebruik hem als tablet. Alleen als ik echt veel moet typen, of even moet muizen, gebruik ik de dock met touchpad.
Als tablet vind ik het heerlijk internetten (zoals nu) alleen mis ik nog echt goede modern ui apps. Vlc vind ik geen goede interface hebben, crasht op het openen van een iso en de videospeler van metro commander speelt alleen geluid bij een mkv. Verder is het wel een super app.
Qua power voldoet die quadcore prima. Alleen video conversie / bewerking enz zou ik op een ander apparaat doen, hoewel deze het wel kan. duurt alleen wat langer (nog niet geprobeerd)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Laatst online: 24-08 10:24
Euh ik gebruik hem puur als notebook.
Als tablet zou ik hem persoonlijk niet gebruiken want android is naar mijn bescheiden mening veel beter bruikbaar als tablet.
Dit type ik op een samsung galaxy tab 7 plus die ik al weer bijna 2 jaar heb en nog zeer tevreden over ben.
Echter de asus t100 vind ik echt een mooi apparaatje voor de heb en ik converteer ook mijn videos naar mkv met mkvmerge. Verder ff snel mail checken en netten etc.
Heeft trouwens nog zijn originele firmware want ik ben zelf nog niets tegengekomen waar ik problemen mee heb.
Updaten van windows doe ik ook niet en ik houd constant rond de 13 gb over op mijn emmc, de rest gaat op mijn uhs1 kaartje van 64 gb van samsung.
Mocht die vol raken mount ik mijn hd er weer aan en pomp ik de boel over.
Thats it ook over de t100 ben ik zeer tevreden :*)

[ Voor 3% gewijzigd door MisterT2006 op 26-05-2014 00:26 . Reden: add ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik gebruik hem vrijwel altijd als laptop, zelden als tablet.
Af en toe op de bank als ik op youtube filmpjes zit te kijken eigenlijk alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
?

[ Voor 99% gewijzigd door Yamaka op 30-05-2014 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Toevallig mensen die op dit apparaat gamen? Ik heb het ding voornamelijk gekocht om x86 games te spelen, de "heb" en af en toe productief te zijn zonder direct een hele laptop tevoorschijn te toveren. Ik kan mij voorstellen dat mensen hier vraagtekens bij zetten (waarom willen gamen op zo'n ding?) maar het fascineert mij om oude (non-DOS) games te kunnen spelen op een apparaat zoals een tablet. Ook wil ik graag touch-ontwikkelingen op de desktop bijhouden (met name games, hoewel enkel Civ V en Total War: Rome 2 touch/gesture support lijken te hebben). Maar dit staat hier ook niet ter discussie.

Het grote probleem van een touch screen is de muis emulatie. Sommige games draaien prima met een absolute mouse pointer (dus klikken waar je tikt), sommige wijken qua positie af. Dat is gewoon een harde limiet van de games en doe je niets aan.

Waar ik dus wel problemen mee heb in sommige games is dat als ik op positie X tik, de mouse daar hovert. Tik ik vervolgens op positie Y, dan wordt X aangeklikt en op Y gehovered. Tik ik op Z, dan klikt hij Y en hovert de muis op Z. Het lijkt wel verkeerd om te gaan: in plaats van eerst naar de juiste positie te gaan en dan te klikken, gaat het andersom. Dit lijkt echter geen harde limiet, gezien dit wel goed werkt in games als ik ze stream d.m.v. Splashtop of Steam in-home streaming.

Games die hier (oa) problemen mee hebben is Master of Orion 3, Warcraft 3 Frozen Throne en Silent Storm 2. De laatste is sowieso vreemd, gezien op sommige fora de Surface users het prima vinden spelen. Hierdoor verdenk ik dat het een specifiek Asus 'probleem' is. Helaas werkt het niet alle Asus meuk uit taakbeheer te gooien.

Iemand die hier tegenaan is gelopen en mogelijk een oplossing? Ik mis sowieso wat tools om het touchscreen en de muis-emulatie te customizen (heb wel TouchMousePointer, maar die oplossing is suboptimaal).

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:55
Nadat mijn Asus Transformer Infinity door een tragisch ongeval om het leven was gekomen en mijn verzekering aardig genoeg was dit te dekken ben ik ook voor de T100 gegaan. Toegegeven, het voelt minder luxe aan (aluminium vs kunststof) en de resolutie is even wennen (1080p vs 768p) maar de keuze om voor Windows te gaan maakt alles goed. Heerlijk om alles er op te kunnen draaien :)

Er is wel 1 ding waar ik hard tegen aan loop; is het al iemand opgevallen dat de performance van Chrome op dit apparaat dra-ma-tisch is? In de desktopomgeving gaat het wel (IE nog steeds beter) maar als metro-app gaat het helemaal nergens meer over. Hakkelig en traag terwijl IE soepel en snel is. Dat is erg jammer want ik gebruik graag Chrome voor m'n Google services en synchronisatie. Zeker in tablet gebruik zit ik hoofdzakelijk in de metro interface. Iemand met een oplossing of andere ervaringen?

@Gebruik als tablet of laptop:
Hier wordt het ding voor beide evenveel gebruikt. Zowel lekker op de bank of onderweg als tablet voor browsen/Netflix/YouTube/games als aan tafel of op locatie voor het betere type- en uitzoekwerk. Hierbij kom ik voor tabletgebruik bijna niet uit de metrointerface en voor het andere schakel ik direct naar desktop. Werkt helemaal lekker voor me :)

@Gamen:
Een grote reden voor mij om voor Windows ipv Android te gaan. Heel veel ervaring heb ik nog niet (heb 'm nu 2 weken). Wat er nu op staat en zeer goed werkt is uiteraard Civ5 en daarnaast Hearthstone en The Longest Journey. Met touch allemaal. De door jou genoemde problemen heb ik nog niet ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetoriani
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-07 07:45
arjoderoon schreef op zondag 25 mei 2014 @ 20:38:
Hoe gebruiken jullie die tablet? Echt als tablet en soms in de dock, of ook als laptop? Voor mij zit daar de overweging op... Moet ik echt een laptop of kan ook deze tablet met dock gebruiken? Ik ben er nog niet uit.
Ik gebruik hem met name als tablet, en dan vooral om technische PDFs te lezen. Als laptop functioneert hij echter ook prima wanneer ik dat vereis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Silvin schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:39:
Er is wel 1 ding waar ik hard tegen aan loop; is het al iemand opgevallen dat de performance van Chrome op dit apparaat dra-ma-tisch is? In de desktopomgeving gaat het wel (IE nog steeds beter) maar als metro-app gaat het helemaal nergens meer over. Hakkelig en traag terwijl IE soepel en snel is. Dat is erg jammer want ik gebruik graag Chrome voor m'n Google services en synchronisatie. Zeker in tablet gebruik zit ik hoofdzakelijk in de metro interface. Iemand met een oplossing of andere ervaringen?
Bizar, ik heb geen app kunnen vinden? Ik gebruik nu IE, maar Bing :'(
Silvin schreef op zondag 01 juni 2014 @ 01:39:
@Gamen:
Een grote reden voor mij om voor Windows ipv Android te gaan. Heel veel ervaring heb ik nog niet (heb 'm nu 2 weken). Wat er nu op staat en zeer goed werkt is uiteraard Civ5 en daarnaast Hearthstone en The Longest Journey. Met touch allemaal. De door jou genoemde problemen heb ik nog niet ervaren.
Ah mede gamers :) Toevallig TLJ ook gedaan, die werkt ook prima :) Mocht je ooit eens een van de eerder genoemde games spelen of iets soortgelijks als ik beschrijf tegen komen hoor ik het graag. Ik heb het ook maar in een handjevol games gelukkig/helaas.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 21:29
LiquidT_NL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:59:
[...]

Bizar, ik heb geen app kunnen vinden? Ik gebruik nu IE, maar Bing
Als je gewoon de normale chrome installeert en dan bij instellingen op "gebruik metro interface" klikt dan krijg je hem als metro app.

Ook kan je gewoon google instellen bij IE ipv Bing. Is bijna het eerste wat ik gedaan heb

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb sinds een paar dagen de T100 en hij bevalt me prima tot nu toe :)

Nu vind ik de oplaad kabel echt veel te kort. Ik heb al het een en ander gelezen over goedkope kabels waardoor de tablet nauwelijks oplaad, maar weet iemand een goede kabel ergens online te bestellen?

Heb op "kabel" gezocht in dit topic en zag dat er meerdere mensen deze vraag hadden alleen heb geen goed antwoord kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Deadterrorist22 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:04:
Heb sinds een paar dagen de T100 en hij bevalt me prima tot nu toe :)

Nu vind ik de oplaad kabel echt veel te kort. Ik heb al het een en ander gelezen over goedkope kabels waardoor de tablet nauwelijks oplaad, maar weet iemand een goede kabel ergens online te bestellen?

Heb op "kabel" gezocht in dit topic en zag dat er meerdere mensen deze vraag hadden alleen heb geen goed antwoord kunnen vinden.
De originele adapter is volgens mij 2,1A en 5V (check dit even dubbel wil je). Vaak is het probleem de lader. Veel mensen gaan dit soort apparaten aan een 1A lader hangen, en dan gaat het langzaam, heeeeel langzaam. Maar zolang ze geen trucjes hebben uitgehaald (zoals 15V laders die extra pinnen hebben voor de herkenning van de lader) of iets dergelijks, moet een fatsoenlijke 2A adapter werken. Dan kom je dus op dit soort dingen uit:
http://www.onlinekabelsho...thuislader-mobiparts.html

In het ergste geval laadt hij niet zo snel. Ik kan ook wel even testen als daar behoefte aan is, heb wel een rits laders tot mijn beschikking.

Let ook op: extreme lengte kan het laadvermogen negatief beïnvloeden.

[ Voor 9% gewijzigd door LiquidT_NL op 02-06-2014 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
LiquidT_NL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:43:
[...]

De originele adapter is volgens mij 2,1A en 5V (check dit even dubbel wil je). Vaak is het probleem de lader. Veel mensen gaan dit soort apparaten aan een 1A lader hangen, en dan gaat het langzaam, heeeeel langzaam. Maar zolang ze geen trucjes hebben uitgehaald (zoals 15V laders die extra pinnen hebben voor de herkenning van de lader) of iets dergelijks, moet een fatsoenlijke 2A adapter werken. Dan kom je dus op dit soort dingen uit:
http://www.onlinekabelsho...thuislader-mobiparts.html
De lader van asus zelf is een usb adapter. De kabel kan ik dus loshalen en een langere op aansluiten alleen lees ik veel dat dit er voor zorgt dat het opladen veeel langzamer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Deadterrorist22 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:50:
[...]

De lader van asus zelf is een usb adapter. De kabel kan ik dus loshalen en een langere op aansluiten alleen lees ik veel dat dit er voor zorgt dat het opladen veeel langzamer gaat.
Ik dacht die van mij niet, maar ik ben ook niet thuis om hem te checken.

Als je een korte kabel hebt, probeer het daar eens mee. Het probleem kan OF een bijzondere Asus kabel zijn (met speciale pins), of het is gewoon het gevolg van de lengte. Proberen kan in ieder geval geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 10:59
Deadterrorist22 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:50:
[...]

Dan heb je toch een andere lader gekregen bij je T100 dan ik. Bij mij zit de kabel vast aan de adapter zelf en kan er dus geen andere kabel in doen. Het feit dat je zegt dat je de lader veel te kort vindt verbaasd mij ook enigszins, gezien ik hem toch een mooie lengte vindt hebben. Ik denk toch wel 2x zo lang als je standaard telefoon mini USB oplader.

Wellicht heb je zelf al de verkeerde adapter in je handen?

Intel Core i5 4690 | 8GB | GTX970 | 256GB SSD | 2TB HDD |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn t100 heeft ook een adapter met losse kabel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Jevon schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:08:
[...]

Dan heb je toch een andere lader gekregen bij je T100 dan ik. Bij mij zit de kabel vast aan de adapter zelf en kan er dus geen andere kabel in doen. Het feit dat je zegt dat je de lader veel te kort vindt verbaasd mij ook enigszins, gezien ik hem toch een mooie lengte vindt hebben. Ik denk toch wel 2x zo lang als je standaard telefoon mini USB oplader.

Wellicht heb je zelf al de verkeerde adapter in je handen?
hmm jij zal dan wel een andere lengte kabel hebben aangezien je ook een andere oplader heb. Die van mij is echt kort. Gok 0.5 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
418O2 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:08:
Mijn t100 heeft ook een adapter met losse kabel hoor.
Deadterrorist22 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:27:
[...]

hmm jij zal dan wel een andere lengte kabel hebben aangezien je ook een andere oplader heb. Die van mij is echt kort. Gok 0.5 meter.
Hmm oke, erg vreemd. Heb de mijne ongeveer 3 weken geleden gekocht, nieuw overigens, geen idee of dat er wat mee te maken heeft.

Wat me ook opviel is dat er op mijn exemplaar geen wit Windows logo aanwezig is, terwijl ik dat op sommige 'Hands-On' filmpjes op YT wel zie.

Misschien hebben ze gaandeweg dan toch wat aanpassingen gemaakt naar aanleiding van klachten/opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Dat doen bedrijven vaak zat. Maar goed, het lost een hoop op. Hoe dan ook:
1. De lader die ik postte kan je gebruiken
2. Als je een losse lader/kabel hebt, kan je dat dus ook gewoon vervangen

Oh en even testen of die ook op langere lengte werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jevon
LiquidT_NL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 17:38:
Dat doen bedrijven vaak zat. Maar goed, het lost een hoop op. Hoe dan ook:
1. De lader die ik postte kan je gebruiken
2. Als je een losse lader/kabel hebt, kan je dat dus ook gewoon vervangen

Oh en even testen of die ook op langere lengte werkt :)
Inderdaad, heb net nog even gekeken, mijn kabel is 2 meter lang. Overigens is de output van de adapter 5 A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Niet online
Jevon schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:24:
[...]

Inderdaad, heb net nog even gekeken, mijn kabel is 2 meter lang. Overigens is de output van de adapter 5 A
Op mijn adapter staat output: 2A

Maar goed ik koop wel gewoon een langere kabel en test het wel ;) Nu duurt opladen van 2% naar 100% ongeveer 4 a 5 uur (terwijl hij uit staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Jevon schreef op maandag 02 juni 2014 @ 18:24:
[...]

Lijkt mij sterk, heb je een foto? Is het niet 5V/2.1A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik heb het gecontroleerd en heb zelf dus 5V / 3A. In principe kan je dus ook een losse USB lader gebruiken, maar dan zul je er wel op moeten letten dat de lader 3A of meer aan kan, anders gaat laden traag/niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik ben zelf ook zeer geïnteresseerd in deze laptop/tablet. We hebben thuis een oude Asus Netbook van 10 inch die op sterven na dood is.

De nieuw aan te schaffen laptop zal vooral gebruikt worden door mijn vrouw om op de bank te surfen / mailen en wat tekstverwerking.

Vraagjes:
- Hoe is de leesbaarheid wanneer de laptop op schoot ligt? Het is een 10 inch scherm met 1366 x 768 en dit is toch wel iets meer als de 1024 x 600 die we van onze oude Netbook gewenst zijn.
- Hoe lang duurt het voordat de T100 helemaal is opgestart?
- Hoe lang duurt het om hem uit standby te krijgen.
- Wat is de lengte van het oplaadsnoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
- Leesbaarheid is prima, je kan altijd de text grootte aanpassen als je wil.
- 20 seconde ofzo, soms korter? De T100 gaat daarnaast ook niet helemaal uit zonder specifieke handelingen
- instant (net zoals Android)
- verschillend (zie discussie hierboven)

Pagina: 1 ... 19 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.