Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericuitpeize
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-10-2024
Beste mensen,

Ik heb een probleempje met printen, een HP officejet 6110. Als ik deze middels de USB aansluit wordt de printer wel herkent. Ik kan ook een testpagina afdrukken, maar geen documenten. Ik heb al drivers geupdate, maar dat bood geen soelaas.. Heeft iemand een suggestie of workaround?

Groeten,
Eric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 21:17
Aaaah ik word gek

De Windows Store blijft in laadscherm, maar verder kom ik niet. Heeft iemand toevallig een idee hoe ik dit kan oplossen? Erg frustrerend.
Microsoft laat niet toe om apps buiten de Store om te installeren, ook niet via de website van Windows Store bijvoorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

tzanten schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 12:09:
[...]

Heb je hem wel aan de lader hangen? Dat is namelijk benodigd bij een bios update
grr, idd: ik had de pop-up bij de flash niet goed gelezen er staat minimaal 20% batterij EN aan het netstroom,... las het als 'of'

thx voor de correctie

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 21:52
Alientrader schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 19:59:
[...]

grr, idd: ik had de pop-up bij de flash niet goed gelezen er staat minimaal 20% batterij EN aan het netstroom,... las het als 'of'

thx voor de correctie
Sowieso wel handig om bij updates altijd aan t stroom te hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe zijn jullie ervaringen met bluetooth op de T100? Ik heb een Logitech Bluetooth receiver gekocht om aan te sluiten op mn stereo. Als ik mijn T100 daarop aansluit klinkt het geluid alleen goed als ik 1 meter van het logitech kastje sta. Iets verder weg en het begint te haperen.

Als ik vervolgens mijn telefoon op het logitech kastje aansluit kan ik zowat door de hele woonkamer lopen zonder hapering.

[edit] Never mind. Heb net een aantal dingen gedaan:
- BIOS geupdatet
- In wifi-driver 'bluetooth collaboration' weer teruggezet naar 'auto' (had ik nav. een tip in dit topic wbt. wifi-problemen eerder op 'disabled' gezet)
- En uiteraard opnieuw verbonden met het bluetooth-apparaat

Een van deze 3 was de oplossing ;)

Wel ideaal dit. Gewoon op de bank liggen met je tablet en toch muziek/films via mn receiver :)

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 08-04-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
Ik heb het probleem dat SP1 voor office 2013 en windows 8.1 update niet willen installeren.
Dit zou wel is met de beperkte ruimte te maken kunnen hebben (1 a 2 Gb).
Ook handmatig heb installeren heb ik hetzelfde probleem.

Iemand anders ook met dit probleem of eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zouden jullien kiezen?

MEDION AKOYA P2212T (399 euro)
- Intel Celeron N2920
- 4 GB RAM
- 64 GB SSD
- Full HD AHVA-IPS (1920x 1080 pixels)
- 500 GB HDD
Link: http://aldi.medion.com/md99360/be_nl/?refPage=medion

of

ASUS Transformer book T100 (349 euro)
- Intel Atom Z3740
- 2 GB RAM
- 32 GB SSD
- HD IPS (1366 x 768 pixels)

Is voor gewoon gebruik (surfen, apps, office-toepassingen, standaard programma's, ...), niet om te gamen.

Al iemand beiden in zijn bezit gehad en kunnen vergelijken?
Welke voelt het beste als tablet in de hand? Gebruiksgemak? Kwaliteit? Scherm? Snelheid?
Pros vs Cons?

Thx!

PS Ik heb al redelijk veel reviews gelezen van beiden, maar toch eens de mening van de gebruikers vragen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2014 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
Je zit hier in het topic voor de asus.. Ik gok dat er weinig Asus bezitters voor de Akoya zullen zijn ;-)

Vergelijking is hier al eens voorbij gekomen trouwens, even dit topic doorspitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

P2211T bedoel je?

Ik denk dat als je m als tablet gaat gebruiken, de Asus de betere is. Zelfs die vind ik al aan de zware kant, en de medion is een stuk groter en de helft oid zwaarder.
De medion is de betere laptop denk ik (meer ram, poorten etc.)

Overigens vind ik de Asus redelijk traag met het openen van programma's (bijv vlc player), terwijl dat de snellere van de twee zou zijn (processorkracht althans).

Qua resolutie is de Asus prima imho, en ook in de volle zon is ie nog enigszins leesbaar (meer als reflectieve lcd); hoe de medion is weet ik niet.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Als je dan al een mening vraagt om 2 apparaten te vergelijken, neem dan in ieder geval de moeite om er een linkje naar die medion te zetten.
Maar een ieder zijn ervaring is weer anders. En het starten van een programma zegt niet zoveel over de werking van een programma.
Evenals het gewicht. Ik vind zowel de tablet los als met dock erg licht en een heerlijk apparaat om mee te werken.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom niet gewoon de T100 met 500Gb HD in de dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ursamajor schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:03:
Als je dan al een mening vraagt om 2 apparaten te vergelijken, neem dan in ieder geval de moeite om er een linkje naar die medion te zetten.
Maar een ieder zijn ervaring is weer anders. En het starten van een programma zegt niet zoveel over de werking van een programma.
Evenals het gewicht. Ik vind zowel de tablet los als met dock erg licht en een heerlijk apparaat om mee te werken.
Link: http://aldi.medion.com/md99360/be_nl/?refPage=medion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:07:
Waarom niet gewoon de T100 met 500Gb HD in de dock?
Was natuurlijk ook een optie, maar niet verkrijgbaar in België met een Azerty toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 11:54
Ik leg de laatste tijd mijn tablet weg los van het toetsenbord. Ik bemerk dat als ik hem met toetsenbord weg leg ik bijna altijd een battery drain heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL25514
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 08:24
Thaam schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:17:
Ik leg de laatste tijd mijn tablet weg los van het toetsenbord. Ik bemerk dat als ik hem met toetsenbord weg leg ik bijna altijd een battery drain heb.
Dat doe ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Thaam schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:17:
heb idd ook gemerkt dat ie met keyboard/hd aangesloten aanzienlijk harder leegloopt. Zou daar nog iets aan te doen zijn? Bijv. bios instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Als een van de eerste eigenaren in Nederland van deze geweldige tablet ben ik niet anders dan positief! Behalve games ben ik eigenlijk nog geen programma tegen gekomen dat vervelend draait op deze tablet, ik verbaas me er nog iedere dag over!

Zelfs de brightness is nog voldoende om in fel zonlicht er buiten op te werken! Enige nadeel is in de felle zon dat de glasplaat gruwelijk spiegelt!! Daarom de vraag, weet iemand een hoes of folie die je er op kunt plaatsen wanneer je hem in de volle zon wilt gebruiken die het spiegelen tegen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik zou dan toch iets van schaduw opzoeken. Een iets matter scherm lijkt mij ook niet echt prettig en anders heb je een coating, maar ik denk niet dat dat tegen het spiegelen werkt.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je zou wel eens naar een anti-glare screenprotector kunnen kijken. Ik heb ook zoiets op mijn iPhone 5 (volgens mij is de mijne van Belkin) en dat helpt wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-07 22:27
Iemand hier al iets mee geprobeerd?: nieuws: Microsoft maakt installatie Windows 8.1 voor tablets met weinig opslag

Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar zou je dit dus ook kunnen toepassen op de t100? Zou fijn zijn met die kleine 32gb!

[ Voor 14% gewijzigd door Gaitie op 14-04-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01-2024
Voor degenen die last hebben van weerspiegelende zon van het scherm is dit misschien een handige optie:
http://www.ebay.com/itm/3...r-Book-T100-/181292864372

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-09 12:24

StrongArmLance

Endless flow

gerritboeve schreef op maandag 14 april 2014 @ 17:55:
Iemand hier al iets mee geprobeerd?: nieuws: Microsoft maakt installatie Windows 8.1 voor tablets met weinig opslag

Ik heb er zelf niet veel verstand van, maar zou je dit dus ook kunnen toepassen op de t100? Zou fijn zijn met die kleine 32gb!
Lijkt me aanbesteed aan fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat is mij idd ook niet helemaal duidelijk. Wel interessant natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kels84
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-11-2024
Kan iemand me de verschillen tussen de Asus T100TA-DK005H en de T100TA-DK002H vertellen? Is het mogelijk om de DK002H aan te schaffen en zelf een HDD in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kels84
  • Laatst online: 27-11-2024
Oh jammer maar in de DK005H is wel een hdd in de dock geinstalleerd toch? M.i. zou het in de DK002H in kunnen tenzij Asus hiervoor een aparte docking heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
bgwesterhof schreef op maandag 14 april 2014 @ 22:07:
Voor degenen die last hebben van weerspiegelende zon van het scherm is dit misschien een handige optie:
http://www.ebay.com/itm/3...r-Book-T100-/181292864372
Bedankt! Ik ga eens kijken of ik er een kan aankomen!
Ideaalste zou zijn als ik hem er makkelijk op en af kan halen want hoe vaak is het buiten nu lekker weer ;-)

Zojuist besteld, ben benieuwd!

Bedankt voor de link en het advies!

[ Voor 7% gewijzigd door Redlion op 15-04-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Redlion schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:51:
[...]

Bedankt! Ik ga eens kijken of ik er een kan aankomen!
Ideaalste zou zijn als ik hem er makkelijk op en af kan halen want hoe vaak is het buiten nu lekker weer ;-)

Zojuist besteld, ben benieuwd!

Bedankt voor de link en het advies!
Je hebt er geen last van buiten de zon hoor :)
kels84 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:37:
[...]

Oh jammer maar in de DK005H is wel een hdd in de dock geinstalleerd toch? M.i. zou het in de DK002H in kunnen tenzij Asus hiervoor een aparte docking heeft gemaakt.
lijkt mij ook

[ Voor 26% gewijzigd door 418O2 op 15-04-2014 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
kels84 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 12:25:
Kan iemand me de verschillen tussen de Asus T100TA-DK005H en de T100TA-DK002H vertellen? Is het mogelijk om de DK002H aan te schaffen en zelf een HDD in te bouwen?
De non hdd dock is iets dunner dus dit kan waarschijnlijk niet. Of je zou een hele dunne hdd er zelf in moeten knutselen

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jorisderoo schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:43:
[...]

De non hdd dock is iets dunner dus dit kan waarschijnlijk niet. Of je zou een hele dunne hdd er zelf in moeten knutselen
Volgens mij zit de voorbereiding er niet eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
418O2 schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 18:09:
[...]

Volgens mij zit de voorbereiding er niet eens in.
Dat bedoel ik dus ook, het is een heel ander ding. Je zou, als de ruimte er is, een HDD in kunnen bouwen en een usb naar sata adapter moeten gebruiken. Dat is volgens mij ook hoe de gewone HDD dock werkt (windows ziet het in ieder geval als USB apparaat).

[ Voor 6% gewijzigd door jorisderoo op 15-04-2014 20:24 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo. P. Klepper
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-08 07:39
Ik heb ook zo'n antiglare screenprotector aangeschaft. Werkt prima, geen hinderlijke spiegelingen meer en nog voldoende scherpte van het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:50
De T100 dock met en zonder harddisk is intern echt anders, andere pcb... zie deze plaatjes:

Met hd:
Afbeeldingslocatie: http://consultantsoverdose.com/wp-content/uploads/2014/02/2014-02-14-14.30.22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://consultantsoverdose.com/wp-content/uploads/2014/02/2014-02-14-14.35.33.jpg

Zonder hd:
Afbeeldingslocatie: http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/673/9975/original.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:28

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb de T100 ook maar op de kop getikt. De 64GB versie incluus 500GB dock. Qua snelheid valt het me niets tegen (ik kom van een Surface 2). Bouwkwaliteit is duidelijk minder dan de Surface 2. Verder ben ik er erg content mee op 1 ding na. De laadsnelheid. Deze is zeer beneden maat. Wat een gekloot met kabeltjes en laders en dan nog lijkt het soms langzamer te gaan dan andere dagen. Heeft iemand hier een oplossing/speciale lader gevonden die zorgt voor snel laden.

De laders zitten allemaal op 10watt (5V/2A) Mijn surface deed het laden via een 20Watt adapter. Maar geen idee of je dat ook over microUSB kan pompen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
idd, ik merk ook dat ie alleen met de originele lader redelijk normaal bijlaadt. Met een standaard opladertje voor de telefoon kun je het volgens mij wel vergeten (tenzij je hem helemaal uitzet en lang wacht). Ook heb ik een iPad-oplader (10W), maar krijg hem daarmee ook niet echt snel opgeladen. Zal nog es proberen of het met een ander/dikker usb-kabeltje wel sneller gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Qua standby-tijd ben ik (itt een eerdere post van mij) toch wel tevreden. Heb hem nu omdat ik weg was 2 dagen niet gebruikt en nog steeds 90% batterij (in standby dus). Heb echter wel eens gehad dat ik hem in standby had gezet en nog een schermpje van Chrome open had staan. Ws. snoept die op de achtergrond wat resources, waardoor de accu in 1 nacht tijd van 90% naar 30% oid ging. Je moet dus goed opletten dat je alle applicaties sluit voordat je hem in standby zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 12:28

MaDLiVe

.-Observer-.

De laad issues zijn voor mij echt downer. Mooi apparaat maar erg jammer van het laden. Hij gaat dus retour en maar eens kijken naar iets beters. Wellicht een dell venue 11, wel stukje duurder...

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Mij maakt het laden niet zoveel uit. Als ie 's nachts aan de lader hangt, heb ik er geen last van als ie er korter of langer over doet. Vind het sowieso wel meevallen met de originele lader.
En de werktijd van dat ding vind ik ook zeer goed. Gister met 30% nog een hele avond kunnen internetten!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ik ook geen last van, de batterijduur van dit ding is toch zo belachelijk dat je met 80,60 en zelfs 40 procent een dag door komt (in mijn geval dan). Zo eens in de week laad ik hem op, in de nacht.

Over die Akoya, probeer hem uit! Laat het ons weten, deze markt is continu in beweging en het zou best kunnen dat die Akoya de T100 van de troon stoot, zou mij weinig uitmaken. Lijkt me qua specs een prima ding, al heb ik mijn bedenkingen bij hoe hij in de praktijk bevalt. Dus: niet geschoten is altijd mis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijking/benchmark tussen Akoya P2211T (Celeron N2910) en ASUS T100 kan je zien via deze link: YouTube: ASUS Transformer Book T100TA vs. Medion Akoya P2211T Benchmark Test Comparison"

Ik heb de GeekBench 3.1.5 + PCMark 7 uitgevoerd op een Akoya P2212T (Celeron N2920 - 4GB RAM) resultaten:

- GeekBench 3.1.5: 798/2635 (vs P2211T: 637/2018 vs T100: 791/2608)
- PCMark 7: 2332 (vs P2211T: 2013 vs T100: 2303)

Dus op gebied van prestaties is de betere Celeron processor + extra geheugen toch een verbetering tov P2211T en dichter in de buurt bij de ASUS T100.

PS Uitgebreide review van de Akoya in het Duits + benchmarks tov andere toestellen (incl. ASUS T100): http://www.notebookcheck....Convertible.108989.0.html

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
  • Laatst online: 19-08 08:16
Het klopt wat Tijmen zegt dat zelfs als er nog 20% batterijlading over is, dat je nog uren plezier kan hebben, dat is niet echt een issue

Het is vooral voor je gevoel raar dat dit ding zo ontzettend lang nodig heeft om zichzelf op te laden. Eigenlijk alléén met de stock oplader en stock kabel kun je er 20-25% per uur bijpompen. Dus goed opletten dat je de originele kabel en oplader niet kwijt raakt!

Qua specs zijn er zat andere tablets die veel beter presteren, daar betaal je dan ook voor ;). T100 is vooral interessant voor tweakers die toch net iets meer willen dan een Android tablet, maar geen geld willen uitgeven voor een Surface Pro of andere tablets met een i-core van intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
redtails schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:28:
T100 is vooral interessant voor tweakers die toch net iets meer willen dan een Android tablet, maar geen geld willen uitgeven voor een Surface Pro of andere tablets met een i-core van intel
Ik vind de T100 beter dan een Surface Pro. Die laatste is krachtiger maar daar staan grote nadelen tegenover, namelijk de accu duur en ik weet niet of je er wel eens één beetgepakt hebt maar die dingen zijn behoorlijk zwaar, veel te zwaar voor een tablet. En met die koeling komen ook 2 ventilatoren dus anders dan een 100 die absoluut geen geluid maakt.

Tot slot het gebruik met toetsenbord. Ik tik dit nu op mijn schoot op een T100 met toetsenbord, dat zou met die Surface Pro niet eens kunnen met touch cover en kick stand.

Dus het enige voordeel is performance maar daar tegenover staan toch wel ernstige showstoppers. En de ergste heb ik nog niet eens genoemd: de prijs. Maar zelfs als het geld geen rol speelde dan denk ik nog dat de T100 een betere deal is, tenzij je altijd aan een tafel wil werken en arm spieren wil kweken bij gebruik als tablet.

Oh, nog even over die benchmark met Akoya. Het ontloopt elkaar niet super veel maar ik had graag de accu tijd ook gezien in de vergelijking. Want met name daar denk ik dat de Atom in de T100 geen spaan heel laat van de Celeron in de Akoya. Maar dat had ik best eens goed getest willen zien of dat ook echt zo is of dat ik nu onzin praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Ik heb een scandisk Ultra UHS-I microSDXC erin gezet. Grote bestanden schrijven doet ie heel hobbelig, nooit boven de 8mb/s uitkomend. Na 10 seconden krijg ik meestal een foutmelding, een timeout of een "the volume for a file has been externally altered". Andere mensen hetzelfde?
Lezen doet ie trouwens prima met 20mb/s constant. Als ik chkdsk /f en/of /r doe vind ie af en toe wel eens wat corruption, die ie dan zegt te repareren.
Een ander voorbeeld: als ik World of Tanks probeer te downloaden op de Scandiskkaart, geeft de launcher na een minuutje proberen een foutmelding. Als ik dan de inmiddels aangemaakte .torrents in een torrent-programma wil downloaden op dezelfde kaart (in dezelfde update map van WoT of een andere map), gaat het ook fout. Bij torrentprogramma's die eerst aan file-allocation doen krijg ik een BSOD, bij andere programma's stopt ie na een halve minuut gewoon met downloaden, en geeft windows I/O waarschuwingen.
Steam heeft overigens Tropico 4 wel prima op het kaartje gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
Het is SanDisk, niet scandisk.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
  • Laatst online: 19-08 08:16
@fruitbakje
Als je slechte sectors op een ssd / geheugenkaart krijgt, dan is hij meestal kapot.. BSOD, plotselinge disconnects en I/O errors zijn allemaal indicatief van foutief geheugen. Bespaar je de moeite en haal gewoon een nieuwe. Spoel deze door het toilet ofzo, of stuur hem terug :)

Voor de aardigheid zou ik trouwens eens de kaart leegmaken en H2TestW erop runnen. Dit is een geheugenkaart tester die in het verleden vaak is gebruikt voor het verifiëren van geheugen. Mocht jouw kaartje toevallig van eBay of een andere webshop afkomstig zijn, dan bestaat er een mogelijkheid dat het een namaak / nep kaartje is
pe1dnn schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:25:
[...]
Ik vind de T100 beter dan een Surface Pro. Die laatste is krachtiger maar daar staan grote nadelen tegenover, namelijk de accu duur en ik weet niet of je er wel eens één beetgepakt hebt maar die dingen zijn behoorlijk zwaar, veel te zwaar voor een tablet. En met die koeling komen ook 2 ventilatoren dus anders dan een 100 die absoluut geen geluid maakt.

Tot slot het gebruik met toetsenbord. Ik tik dit nu op mijn schoot op een T100 met toetsenbord, dat zou met die Surface Pro niet eens kunnen met touch cover en kick stand.
Tussen de regels door zeg je gewoon dat de Asus T100 een niche is, en niet te vergelijken is met de Surface Pro, vanwege de mogelijkheid om hem als laptop én tablet te gebruiken. Ben het met je eens :).

Batterijleven (tijdens browsen) van de surface pro 2 is overigens identiek aan dat van de T100. Maar omdat de processor gewoon veel krachtiger is, kan het aantal gebruiksuren flink teruglopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
redtails schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:48:
Tussen de regels door zeg je gewoon dat de Asus T100 een niche is, en niet te vergelijken is met de Surface Pro, vanwege de mogelijkheid om hem als laptop én tablet te gebruiken. Ben het met je eens :).
Het probleem met de Surface Pro is eigenlijk dat die nergens voor te gebruiken is. Dat wil zeggen bij de vraag: is het een tablet of een laptop, is een Surface Pro duidelijk alleen een tablet. Maar als tablet is het een belachelijk ding want hij is gewoon veel te lomp en te zwaar en dus eigenlijk niet geschikt als tablet. Het gebruiksmodel van een Surface Pro zou meer als soort ultrabook zijn maar daarvoor mist het weer de laptop eigenschappen. Dus eigenlijk is het een heel vreemd apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
pe1dnn schreef op zondag 20 april 2014 @ 12:08:
[...]

Het probleem met de Surface Pro is eigenlijk dat die nergens voor te gebruiken is. Dat wil zeggen bij de vraag: is het een tablet of een laptop, is een Surface Pro duidelijk alleen een tablet. Maar als tablet is het een belachelijk ding want hij is gewoon veel te lomp en te zwaar en dus eigenlijk niet geschikt als tablet. Het gebruiksmodel van een Surface Pro zou meer als soort ultrabook zijn maar daarvoor mist het weer de laptop eigenschappen. Dus eigenlijk is het een heel vreemd apparaat.
Je moet niet twee dingen door elkaar heen gebruiken een ultrabook is geen laptop en dan doel ik voornamelijk op de aansluit mogelijkheden.
De surface pro kan je m.i. zeker scharen onder de categorie ultrabook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pe1dnn schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 20:25:
[...]
Oh, nog even over die benchmark met Akoya. Het ontloopt elkaar niet super veel maar ik had graag de accu tijd ook gezien in de vergelijking. Want met name daar denk ik dat de Atom in de T100 geen spaan heel laat van de Celeron in de Akoya. Maar dat had ik best eens goed getest willen zien of dat ook echt zo is of dat ik nu onzin praat.
Correct de Atom is zuiniger dan de Celeron, maar er zit wel een extra batterij in de dock (+ 500 GB HDD) van de Akoya.

Accu tijd:
- Tablet alleen (= 1 batterij): +/- 6u
- Tablet + dock (= 2 batterijen): +/- 11u

Opladen tablet + dock batterijen van 0% -> 100%: +/- 3u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand of je in windows op de t100 ook ergens de resterende batterijtijd kunt zien? Bij sommige laptops kun je als je met de muis over het batterij-icoontje in de systray hovert het percentage en resterende tijd zien. Bij de T100 zie je alleen percentage.
Is dat afhankelijk van de hardware, of is het een instelling ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 12:15
Palomar schreef op zondag 20 april 2014 @ 23:44:
Weet iemand of je in windows op de t100 ook ergens de resterende batterijtijd kunt zien? Bij sommige laptops kun je als je met de muis over het batterij-icoontje in de systray hovert het percentage en resterende tijd zien. Bij de T100 zie je alleen percentage.
Is dat afhankelijk van de hardware, of is het een instelling ergens?
In het begin werd de resterende tijd weergegeven, maar na een update (ik weet niet welke...) is dat verdwenen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
redtails schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 23:48:
@fruitbakje
Als je slechte sectors op een ssd / geheugenkaart krijgt, dan is hij meestal kapot.. BSOD, plotselinge disconnects en I/O errors zijn allemaal indicatief van foutief geheugen. Bespaar je de moeite en haal gewoon een nieuwe. Spoel deze door het toilet ofzo, of stuur hem terug :)
Mocht jouw kaartje toevallig van eBay of een andere webshop afkomstig zijn, dan bestaat er een mogelijkheid dat het een namaak / nep kaartje is
Ik dacht al dat het bijna niet anders kon. Maar ik zocht die bevestiging he ;). Kaart is via SWW (hier in de pricewatch). Kijkend naar zijn reviews en de verpakking denk ik niet dat het nepperd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter23
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 19:23
Na dagen het forum te hebben gelezen, heb ik ook de tablet aangeschaft. Zeer mooi ding, nog niet veel mee gedaan. Als eerst Steam geinstalleerd en Age2HD geinstalleerd. En ja hoor werkt als een tierelier. Zelfs met touchscreen. Ik zal alsnog het forum blijven volgen en natuurlijk nog wat testjes uitvoeren. Mochten er nog vragen zijn mbt tot games, hoor ik het graag. Voer er graag eentje uit ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heeft iemand ook al een geschikte vervangende oplader kunnen vinden? Dus eentje die op dezelfde snelheid oplaadt als de meegeleverde 3A-lader. Zie op eBay wel verschillende USB 3A laders staan, maar geen idee of die goed werken met de T100.

(heb zelf een aantal laders en kabels geprobeerd -incl. een iPad 10W lader - maar bij allemaal gaat het laden zeer langzaam, of loopt ie zelfs verder leeg als je hem aan de lader hebt en tegelijk het apparaat gebruikt).

[ Voor 31% gewijzigd door Palomar op 21-04-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen aan mijn tweede systeem hersteloperatie toe.
Asus LiveUpdates, mijn kl*ten, ja!

Enfin, blijkbaar doet een Bios update het systeem telkens weer de das om.
Laat me hopen dat ze er nu eindelijk klaar mee zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

redtails schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 13:28:
Het klopt wat Tijmen zegt dat zelfs als er nog 20% batterijlading over is, dat je nog uren plezier kan hebben, dat is niet echt een issue
Daar ben ik jaloers op. Op 20% accu haal ik misschien net een halfuurtje browsen ofzo, veel meer echt niet.

Tijdje geleden dat ik hier heb gepost, heb in de tussentijd de T100 ook niet zoveel gebruikt. Beetje bezig mijn main rig op te ruimen voor een reinstall.

Waar ik me met de T100 regelmatig nog aan stoor is dat het touchpad multitouch niet wil pakken. Dan het 2-finger-scrolling en het tappen in IE. Laatste keer waren er wel updates die klaarstonden, weet niet meer of dat ook voor het dock was, maar dat is nu niet zo. Ik ben over mijn model in ieder geval lang niet zo enthousiast meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSPN
  • Laatst online: 22-08 14:46
Ik overweeg om een T100 te kopen maar vind 32gb echt te weinig. Daarom overweeg ik om er een SD-kaartje van 128gb in te zetten. Ik kan alleen nergens vinden of deze grootte wordt ondersteund en zo ja of er dan nog aanbevolen merken zijn. Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom niet gelijk de 500Gb versie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSPN
  • Laatst online: 22-08 14:46
418O2 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:14:
Waarom niet gelijk de 500Gb versie dan?
Die 500gb zit in het dock terwijl ik die ruimte ook wil hebben als ik het alleen als tablet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

RSPN schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:47:
Ik overweeg om een T100 te kopen maar vind 32gb echt te weinig. Daarom overweeg ik om er een SD-kaartje van 128gb in te zetten. Ik kan alleen nergens vinden of deze grootte wordt ondersteund en zo ja of er dan nog aanbevolen merken zijn. Wie kan mij helpen?
http://www.transformerfor...thread-17.html#post311557

128GB Ultra Sandisk

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nitpicker
  • Laatst online: 12-01 14:28

nitpicker

uNF

Welk dock is het degelijkst? Die met of zonder HDD erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 08:29
Gisteren de T100 64gb 500GB binnen gekregen van Alternate. Hele pakket voor €449
http://www.alternate.nl/A...t-PC/html/product/1125156?
Eerste indruk: positief, kleiner, dunner en lichter dan mijn netbook Asus 1000HE. De bios was bij ontvangst al gelijk versie 304, dus up to date. Alles reageert goed, heb wel het programma Start8 er op gezet zodat de desktop nu windows 7 aandoet. In tabletmode gebruik ik eerder de metro.
Uiteraard total commander er op gezet (enigste echte verkenner ter wereld). Om de accu bij te houden heb ik de nieuwste batterybar er op geinstalleerd. Opladen ging snel, maar dat zal aan de 3A voeding liggen.

De harde schijf die in het toetsenbord zit, die hoor ik niet. Het scherm heb ik op 125% gezet zodat het wat beter leesbaar wordt. Ik wilde Wolfenstein (uit 2009) er op installeren maar bij starten van de game kwam er een melding dat de videokaart hier niet mee overweg kon. Misschien is dit op te lossen met een of andere config, dit niet verder onderzocht. Zoek nog andere shooters die er grafisch goed uit zien en goed draaien. Hier een link wat er op draait: https://docs.google.com/s...QlNvS0E&usp=sharing#gid=0

Heel erg tevreden, maar ik had me van te voren er al erg in verdiept 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Yamaka op 25-04-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katje96
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07:48
Bouwkwaliteit valt me toch dik tegen.
Ik nam mijn T100 op, deed hem open en ik zag een barst van boven tot beneden.
Asus zegt: geen garantie, schade door ongepast gebruik, oftewel 179 euro betalen.
Terwijl ik altijd voorzichtig ben met mijn spullen en hem zeker niet heb laten vallen.
Ik krijg hem ook niet terug zonder eerst 70 euro betaald te hebben.
Ik denk dat ik toch ergens anders voor een windows-tablet ga kijken, alleen het aanbod is schaars voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Fid3lity schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:48:
[...]
Daar ben ik jaloers op. Op 20% accu haal ik misschien net een halfuurtje browsen ofzo, veel meer echt niet.

Waar ik me met de T100 regelmatig nog aan stoor is dat het touchpad multitouch niet wil pakken. Dan het 2-finger-scrolling en het tappen in IE.
Met nog 20% te gaan kan ik ruim een uur. Bij niet al te intensief gebruik doe ik per 10% een uur. Zeker weten dat er niet iets gaande is waardoor je cpu overuren draait?
2 finger scrolling doet het bij mij ook altijd prima. Gebruik geen IE, maar zowel in Chrome als Firefox als Word enz. doet ie het altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualjoe
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:55
sylvesterrr schreef op maandag 21 april 2014 @ 00:49:
[...]

In het begin werd de resterende tijd weergegeven, maar na een update (ik weet niet welke...) is dat verdwenen. :(
Ja, heel suf dat je zo slecht kunt zien hoeveel accu je nog hebt. Voor de desktop modus gebruik ik batterybar free (http://batterybarpro.com). Maar op het lockscreen en in het startmenu zoek ik nog een mooi percentage icoon/tile. Tips welkom.

Verder rete tevreden. Heb em net paar dagen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smitty Dan
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 24-03-2023
Batterybar werkt goed inderdaad. Heb hem ook standaard op percentage staan. Weet iemand trouwens of de T100 ook MHL heeft? Volgens deze mensen wel http://docteur-gsm.com/en...100-mhl-hdmi-adapter.html maar dit kan volgens mij helemaal niet. Volgens mij weet heel windows 8.1 niet wat ie met mhl moet doen?? Iemand ervaringen hiermee? Het zou wel heel gaaf zijn. 1 kabel voor stroom, hdmi en je eigen remote kunnen gebruiken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Smitty Dan schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:54:
Batterybar werkt goed inderdaad. Heb hem ook standaard op percentage staan.
Ik heb de T100 nu 6 dagen en de slijtage accu staat sinds gisteren op 0,5% bij zeer weinig gebruik.
Als er 0,5% achteruitgang is in 1 week, dan is dit dus ong. 25% per jaar. Dit betekent dat na 2 jaar de capaciteit van de accu is teruggenomen naar 50%. Is dit een juist denkbeeld?
Wat geeft de batterybar bij jullie aan en na welke periode?

Update: Geen touw aan vast te knopen, tijdens opladen van 80% > 90% is de slijtage verminderd naar 0,1%. Dus onbetrouwbaar programma, niet meer op letten en gewoon de T100 gebruiken 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Yamaka op 28-04-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Yamaka schreef op maandag 28 april 2014 @ 10:55:
[...]

Ik heb de T100 nu 6 dagen en de slijtage accu staat sinds gisteren op 0,5% bij zeer weinig gebruik.
Als er 0,5% achteruitgang is in 1 week, dan is dit dus ong. 25% per jaar. Dit betekent dat na 2 jaar de capaciteit van de accu is teruggenomen naar 50%. Is dit een juist denkbeeld?
Wat geeft de batterybar bij jullie aan en na welke periode?

Update: Geen touw aan vast te knopen, tijdens opladen van 80% > 90% is de slijtage verminderd naar 0,1%. Dus onbetrouwbaar programma, niet meer op letten en gewoon de T100 gebruiken 8)
idd, ik let bij dit soort apparaten echt niet op de batterijslijtage. Gewoon gebruiken en opladen als je dat wilt. Heb eigenlijk de laatste jaren ook niet meer meegemaakt met tablets en telefoons e.d. dat de accucapaciteit na een paar jaar significant verslechterd is. Vaak gaat het apparaat gewoon weg omdat ie te oud/traag is en niet omdat de batterij kapot is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Palomar schreef op maandag 28 april 2014 @ 21:00:
idd, ik let bij dit soort apparaten echt niet op de batterijslijtage. Gewoon gebruiken en opladen als je dat wilt.
Lithium batterijen verouderen sowieso uit zichzelf vanaf het moment dat ze geproduceerd zijn. Na een jaar of 4 zijn ze stuk, of je ze nu gebruikt of niet. Dus erg druk maken over slijtage is beetje versplide energie, je doet er toch niets aan. Een betere batterij technologie is er niet.

Er zijn wel batterijen die veel langer mee gaan zoals NiCd, mits je ze heel goed behandeld er er voor zorgt dat geen enkele cel ooit omgepoold wordt [wat bij NiCd echt funest is, vandaar dat de suggestie om NiCd geheel te ontladen al menig pack kapot gemaakt geeft want er is altijd wel 1 cel eerder leeg dan een andere en als ontlading dan doorgaat is die ene snel cel stuk]. Vandaar dat NiCd in sattelieten gebruikt worden, ze zijn zeer robuust en kunnen ook als ze ouder zijn nog steeds grote stroomsterktes leveren.

Voor hoeveelheid energie per inhoud of gewicht is Lithium nog de winnaar. Alleen na 4 jaar zijn ze op, gebruikt of niet. Ik snap dan ook niet dat men geen laptops verkoopt zonder accu. Ik gebruik een laptop voor mijn werk en die zit altijd aan de stroom en dat geldt ook voor mijn collega's; slechts zelden is de accu nodig en dan vaak alleen voor het gemak om geen lader te hoeven aansluiten. Maar tegen de tijd dat de laptop is afgeschreven en wordt vervangen is de accu meestal toch al stuk door veroudering.

Dus reken er maar op dat je T100 over 4 jaar of zo een nieuwe accu nodig heeft. Met een beetje geluk nog wat langer maar zeker geen eeuwig leven. Misschien dat de T100 nog iets lager mee gaat, meestal kunnen de accu's met name de piek stromen niet meer leveren, maar omdat de T100 zo zuinig is zou het kunnen dat het langer duurt voordat de accu de energie niet meer kan leveren. De tijd zal het leren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
pe1dnn schreef op maandag 28 april 2014 @ 23:57:
[...]

Mits je ze heel goed behandeld er er voor zorgt dat geen enkele cel ooit omgepoold wordt [wat bij NiCd echt funest is, vandaar dat de suggestie om NiCd geheel te ontladen al menig pack kapot gemaakt geeft want er is altijd wel 1 cel eerder leeg dan een andere en als ontlading dan doorgaat is die ene snel cel stuk]. Vandaar dat NiCd in sattelieten gebruikt worden, ze zijn zeer robuust en kunnen ook als ze ouder zijn nog steeds grote stroomsterktes leveren.
Hoezo is dat ompolen een issue, ze zitten toch op de juiste manier in het pack? Verder kan een NiCd niet stuk gaan door te ver ontladen, das alleen een issue bij Lion. (en een groot issue!!!) NiCd of NiMH is daardoor een stuk geschikter voor apparaten die je maar zelden gebruikt (bv boormachines).

Er zijn echt wel dingen die je kunt doen om de levensduur van je laptop accu te verlengen:
- nooit helemaal ontladen
- niet te warm laten worden
- windows zo instellen dat de accu normaal maar tot 80/90% opgeladen wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Hobbit13 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:47:
[...]
- windows zo instellen dat de accu normaal maar tot 80/90% opgeladen wordt
Kun je mij uitleggen hoe je dat instelt? Als ik een laptop oplaad dan laadt hij door tot ik de stekker er uit haal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
BIOS 306 is beschikbaar! (Zelf nog niet getest)
Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Acidrain schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:58:
Link
Wacht de bevindingen wel af van anderen, bios 305 is dus over geslagen. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
Yamaka schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:32:
[...]

Kun je mij uitleggen hoe je dat instelt? Als ik een laptop oplaad dan laadt hij door tot ik de stekker er uit haal...
Ik weet niet op dat op de Asus kan. Bij Sony en Lenovo kan je het in hun proprietaire "power managers" instellen. Het zit niet standaard in Windows ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Hobbit13 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 09:47:
[...]

Hoezo is dat ompolen een issue, ze zitten toch op de juiste manier in het pack?
Ompolen is een effect wat gebeurt als je cellen van verschillende capaciteit hebt waarbij de ene cel al helemaal leeg is en de andere cel nog steeds energie kan leveren. Door de seriële schakeling blijft er stroom door de lege cel stromen waardoor deze zich electrolytisch ompoolt.
Hij keert zich dus niet fysiek om in het accupack zoals jij dacht..... 8)7

En ook nicd accu's kan je te ver ontladen, zeker onder belasting. Per cel wordt tot ca. 0,7V aangeraden als minimum bij een stroomschakeling.

pe1dnn heeft goed begrepen hoe de cellen zich gedragen en hoe ermee om moet worden gegaan.

[ Voor 22% gewijzigd door mr_petit op 29-04-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ben nog steeds erg tevreden met mijn T100, alleen vind ik het wel steeds irritanter worden dat de batterij aanmerkelijk sneller leegloopt in standby als het keyboard-dock aangesloten is (ik heb de versie met 500GB schijf). Zonder dock verbruikt ie misschien 5% per dag, maar met dock soms wel >50% per dag. Ik zie heel duidelijk een verband dat het batterijverbruik hoger is als de dock aangekoppeld is.

Iemand hier nog tips voor?

[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 29-04-2014 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Acidrain schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 15:58:
Link
Geïnstalleerd, maar nog niet echt een significant verschil gevonden. Zou wel helpen als ze erbij vermelden wáár dan die verbetering zou zitten...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hunter23
  • Laatst online: 08-09 19:23
"Adjust parameter, improve user experience"
Bron: https://www.asus.com/Note...k_T100/HelpDesk_Download/
onder het kopje Bios.

improve user experience kan van alles zijn naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Yamaka schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:25:
[...]

Wacht de bevindingen wel af van anderen, bios 305 is dus over geslagen. :z
Nee hoor. Die was al een week of 4 beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
zojuist 3.06 erop gezet.

laatste updates niet veel merkbare verschillen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:46
Palomar schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 21:41:
Ben nog steeds erg tevreden met mijn T100, alleen vind ik het wel steeds irritanter worden dat de batterij aanmerkelijk sneller leegloopt in standby als het keyboard-dock aangesloten is (ik heb de versie met 500GB schijf). Zonder dock verbruikt ie misschien 5% per dag, maar met dock soms wel >50% per dag. Ik zie heel duidelijk een verband dat het batterijverbruik hoger is als de dock aangekoppeld is.

Iemand hier nog tips voor?
Dat is exact de punt waar ik ook mee zit. begrijp niet waarom ze dit issue nog steeds niet hebben opgelost.
Het is mij ook meerdere malen opgevallen dat met dock batterij verbruik in standby modus heel erg hoog is. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
pitchdown schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:09:
zojuist 3.06 erop gezet.

laatste updates niet veel merkbare verschillen gehad.
Wat waren dan wel de merkbare verschillen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
sanane schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:07:
[...]

Dat is exact de punt waar ik ook mee zit. begrijp niet waarom ze dit issue nog steeds niet hebben opgelost.
Het is mij ook meerdere malen opgevallen dat met dock batterij verbruik in standby modus heel erg hoog is. :(
Ik ben nog steeds gewend de pc helemaal af te sluiten, deze T100 start in 10 seconden op (gemiddeld) zodat ik dit drain-probleem niet heb. Maar een leegzuigend dock is niet goed natuurlijk. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Yamaka schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:32:
[...]

Ik ben nog steeds gewend de pc helemaal af te sluiten, deze T100 start in 10 seconden op (gemiddeld) zodat ik dit drain-probleem niet heb. Maar een leegzuigend dock is niet goed natuurlijk. :O
Gemak van een tablet vind ik juist dat je hem instant aan kunt zetten wanneer je het wilt. 10 seconden wachten om op te starten vind ik dan te lang. Ook weet je soms niet of je hem over een minuut weer gaat gebruiken of misschien de rest van de dag niet meer. Veel te onhandig om er dan aldoor bij na te moeten denken of je gaat afsluiten of standby. Nee, dat sneller leeglopen met aangesloten dock vind ik erg irritant. Hoop trouwens dat het uberhaupt met een patch is op te lossen en dat het niet hardwarematig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjech@
  • Laatst online: 04-08 00:35
Inmiddels voor mij zelf erachter gekomen dat als ik hem in standby laat staan met dock en usb muis, dat de muis de accu leeg trekt in een nacht. Had ik eigenlijk ook kunnen weten aangezien muis bleef oplichten. Nu zonder muis, maar wel met dock in standby haalt die de ochtend wel. Even een tijdje aanzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Tja, bij mij is het niet het dock wat draint, maar het scherm volgens mij. Als ik de dock dichtklap zie ik vaak dat het scherm na een paar minuten weer aanspringt en aanblijft.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
heeft er iemand de webcam met Skype werkend gekregen? Deze werkt bij mij wel in windows...maar niet in Skype...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
pitchdown schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:39:
heeft er iemand de webcam met Skype werkend gekregen? Deze werkt bij mij wel in windows...maar niet in Skype...
bij videoinstellingen in skype even de belichtingsoptie van automatisch afhalen. Dan krijg ik beeld bij skype, anders is het zwart.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
Ik heb nog niet zoveel geinstalleerd op de T100. Daarnet spyhunter geinstalleerd en deze vond 1 malware: backdoor.Cechip.A Ik gebruik nu alleen de al aanwezige windows defender, verder spyhunter en voor explorer adblock plus.

Tevens moet ik constateren dat ik die hele metro nog niet echt heb gebruikt. De desktop omgeving werkt super. Wel handig als je van Stardock de start8 installeert waardoor je in een windows 7 omgeving zit met de snelheid van windows 8.

[ Voor 52% gewijzigd door Yamaka op 03-05-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat betreft het sneller leeglopen van de batterij in standby met de dock aangekoppeld. Ik heb eens in apparaatbeheer naar de energiebeheer-instellingen gekeken van de apparaten die in het keyboard-dock zitten. Een daarvan is het keyboard. Hier stond bij de eigenschappen aangevinkt: dit apparaat toestaan om te de computer te ontwaken uit standby. Heb dit uitgevinkt (mogelijk blijft er dan iets actief wat stroom verbruikt) en mijn eerste indruk is dat ie vandaag minder snel is leeggelopen. Alleen voor betrouwbare resultaten moet ik het nog wat langer aanzien. Ik laat nog wel weten of dit op de langere termijn ook resultaat boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Palomar schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:37:
Wat betreft het sneller leeglopen van de batterij in standby met de dock aangekoppeld. Ik heb eens in apparaatbeheer naar de energiebeheer-instellingen gekeken van de apparaten die in het keyboard-dock zitten. Een daarvan is het keyboard. Hier stond bij de eigenschappen aangevinkt: dit apparaat toestaan om te de computer te ontwaken uit standby. Heb dit uitgevinkt (mogelijk blijft er dan iets actief wat stroom verbruikt) en mijn eerste indruk is dat ie vandaag minder snel is leeggelopen. Alleen voor betrouwbare resultaten moet ik het nog wat langer aanzien. Ik laat nog wel weten of dit op de langere termijn ook resultaat boekt.
Dit lijkt misschien de oplossing maar haalt niets uit, hij gaat namelijk nooit in standby modus dus zal het toetsenbord hem er ook niet uit halen.
Wat hij doet is hij gaat naar connected standby en die negeert de vinkjes volledig. Makkelijk te testen met een externe muis. Die haalt hem nog steeds uit "standby" ookal heb je de vinkjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Acidrain schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:19:
[...]

Dit lijkt misschien de oplossing maar haalt niets uit, hij gaat namelijk nooit in standby modus dus zal het toetsenbord hem er ook niet uit halen.
Wat hij doet is hij gaat naar connected standby en die negeert de vinkjes volledig. Makkelijk te testen met een externe muis. Die haalt hem nog steeds uit "standby" ookal heb je de vinkjes uit.
maar connected standby is toch een vorm van standby? Als ik rechter muisknop op de startknop doe en dan bij afsluiten -> slaapstand kies dan gaat ie ook in connected standby, waar die bij normale pc's in 'gewone' standby gaat.

Al kon ik idd nog wel met het toetsenbord nog steeds de T100 weer uit de connected standby modus halen.... Was er mede daardoor al niet helemaal zeker van of dit een oplossing is. Kijk nog wel even of het op de langere termijn iets uitmaakt...

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 02-05-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:32
Acidrain schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:19:
[...]

Connected standby is niks meer dan een marketing term. Het ding staat gewoon volledig aan. Alleen is het de bedoeling dat de apps zuinig zijn of Windows forceert dat ze zuinig zijn (timers die bv. elke sec. af zouden moeten gaan niet meer af laten gaan, of maar eens in de zoveel minuten/uren). Daardoor kan de soc en alle andere hardware in hele diepe idle states gaan. Maar het is dus absoluut geen vorm van standby/"uit" (zoals standby en hibernate). Een apparaat wat in connected standby is is hardware (& software) wise gewoon aan, alleen dus in een hele zuinige idle state.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Connected standby is niks meer dan een marketing term. Het ding staat gewoon volledig aan. Alleen is het de bedoeling dat de apps zuinig zijn of Windows forceert dat ze zuinig zijn (timers die bv. elke sec. af zouden moeten gaan niet meer af laten gaan, of maar eens in de zoveel minuten/uren). Daardoor kan de soc en alle andere hardware in hele diepe idle states gaan. Maar het is dus absoluut geen vorm van standby/"uit" (zoals standby en hibernate). Een apparaat wat in connected standby is is hardware (& software) wise gewoon aan, alleen dus in een hele zuinige idle state.
Gewoon S1 standby dus? (wat op oude pc's de enige manier van standby was, waarbij in feite alleen het beeld uit ging).
Anyway, dan is het dus wel een vorm van standby en zou dat vinkje dat ik noemde van invloed moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
Nope geen S1, zie mijn post eerder in dit draadje met wat tests:
KLIK

n.b. genoemde probleem daar is reeds opgelost door een bios update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
jorisderoo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:02:
[...]

bij videoinstellingen in skype even de belichtingsoptie van automatisch afhalen. Dan krijg ik beeld bij skype, anders is het zwart.
waar vind jij deze?
Ik gebruik de laatste versie van Skype (6.14), maar zie deze optie niet bij video-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
tsjech@ schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:52:
Inmiddels voor mij zelf erachter gekomen dat als ik hem in standby laat staan met dock en usb muis, dat de muis de accu leeg trekt in een nacht. Had ik eigenlijk ook kunnen weten aangezien muis bleef oplichten.
Ik heb een Bluetooth muis en heb dat dus niet, maar wel wat anders wat bij jouw misschien ook de oorzaak is.

Als je het dock dicht doet blijft de muis actief (draad of Bluetooth maakt niet uit). Als je de muis ook maar iets beweegt, trilling of wat dan ook, dan gaat de T100 weer uit standby (of connected standby, het is niet echt standby) ook als de klep dicht zit.

Dat is mogelijk ook het probleem van @jorisderoo
jorisderoo schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:26:
Tja, bij mij is het niet het dock wat draint, maar het scherm volgens mij. Als ik de dock dichtklap zie ik vaak dat het scherm na een paar minuten weer aanspringt en aanblijft.
Het probleem is dus eigenlijk dat de muis actief blijft als de klep dicht is. Bij het minst of geringste signaal van de muis gaat de T100 weer aan. De muis zou eigenlijk uitgeschakeld moeten worden als de klep dicht is, er is geen enkele reden waarom een gebruiker zou willen dat de T100 onder die conditie wakker zou moeten worden van de muis, je kan de aanwijzer niet eens zien (tenzij je nog een ander scherm hebt aangesloten).

Bij mijn Bluetooth muis schakel ik gewoon de muis uit voordat ik de klep dicht doe. Als ik het een keer vergeet merk ik het meteen, dan is de accu aanzienlijk verder leeg omdat de T100 gewoon met de klep dicht de hele tijd heeft aan gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
pitchdown schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:27:
[...]

waar vind jij deze?
Ik gebruik de laatste versie van Skype (6.14), maar zie deze optie niet bij video-instellingen.
zojuist de optie gevonden, en het werkt inderdaad.

Alleen probleem die ik nog heb.
De webcam staat erg ver ingezoomed.
De optie om dit binnen Skype te wijzigen is greyed out.

Iemand die daar een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
pe1dnn schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 10:54:
[...]

Bij mijn Bluetooth muis schakel ik gewoon de muis uit voordat ik de klep dicht doe. Als ik het een keer vergeet merk ik het meteen, dan is de accu aanzienlijk verder leeg omdat de T100 gewoon met de klep dicht de hele tijd heeft aan gestaan.
Als ik de klep nog net niet helemaal dicht doe zie ik de t100 uitgaan. (schakelmoment) Dit zal het slaapgebeuren zijn. Met de bluetoothmuis zie ik em dan niet aanspringen. Ik neem aan dat het zo moet.
Wake up van muis en toetsenbord zijn uitgevinkt. Als ik de klep open dan gaat hij weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Ik heb zojuist win8.1 als WIM boot geistalleerd, en dat scheelt flink wat ruimte :).
Mijn 32GB had bij aankoop met office ong 15GB ruimte over. (17 na wat getweak).
Na deze nieuwe installatie met office ong 21GB zonder verder getweak.

Bij de aankondinging wilde ik deze installatie al proberen, maar vond het wat te veel gedoe.
Nu heb ik dus een tutorial met een image en scripts van een aardige pool gebruikt en het werkt prima.Het blijft op eigen risico natuurlijk, maar als het goed uitpakt lijkt het zeker de moeite waard.
Ik ben zelf nog geen problemen tegen het lijf gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Ziet er interessant uit die wim boot!

Wat ik niet snap, ze hebben het ook over dat er nog een recovery partition (7gb) aanwezig is. Kan je die ook niet verwijderen?

[ Voor 63% gewijzigd door mr_petit op 04-05-2014 04:36 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.