Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 00:42
Is dit vandaag de dag nog steeds het beste betaalbare win 8.1 tablet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Ja. Hoewel dat natuurlijk wel afhangt van wat je ervoor wil en kunt betalen. Als je de beste goedkoopste wil, is dit 'm zeker!

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
Dit is inderdaad nog 1 van de beste budget oplossingen voor een tablet met toetsenbord. Een surface 2 kost al meer dan deze en dan moet er ook nog een type cover van 100 euro bijgekocht worden, maar dan heb je niet de volledige windows versie.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waspoeder
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 00:42
Gebruik hem om me downloads aan te sturen op me server en me urenlijsten in te vullen van me werk.
En muziek streamen

Is een android of ios tablet gewoon niet geschikt voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
jorisderoo schreef op zondag 16 maart 2014 @ 18:31:
[...]

heb zelf geen ervaring met een vga adapter op de t100 maar zoiets zou gewoon moeten werken: http://dx.com/p/micro-hdm...-17cm-131757#.UyXfnD95OCQ
Zo'n adaptertje heb ik laatst van eBay gehaalt voor iets van 5.5euro. Werkt, maar is erg beperkt wat betreft resoluties (1024x786, 1280x720 en nog 1 of 2, iig niet de 1600x1200 van het scherm waarop ik 'm testte) Adaptertje gekocht om de Asus aan te kunnen sluiten op beamers voor een presentatie, dus die twee resoluties zijn prima genoeg.

Beeldkwaliteit was verder prima, en er zijn geen drivers nodig (of die komen automagisch van internet?).

De iets duurdere adapters hebben een analoge audiouitgang. Of die betere resolutie support hebben, of dat een driver meer resoluties geeft weet ik verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10-2022
Iemand die mijn t100(+500gb hdd) van anderhalf week oud voor 280(nieuw 399) eu wil hebben. stuur een bericht. heb van mijn werk een MacBook Pro gekregen waardoor deze Tablet niet meer nodig is. De doos/kabels/aankoopbewijs alles heb ik nog. Kijk bij Vraag&Aanbod naar mijn advertentie

[ Voor 29% gewijzigd door deSintone op 17-03-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
deSintone schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:14:
Iemand die mijn t100(+500gb hdd) van anderhalf week oud voor 280(nieuw 399) eu wil hebben. stuur een bericht. heb van mijn werk een MacBook Pro gekregen waardoor deze Tablet niet meer nodig is. De doos/kabels/aankoopbewijs alles heb ik nog. Kijk bij Vraag&Aanbod naar mijn advertentie
als de laptop anderhalve week oud is kun je beter gebruik maken van de bedenk periode van media markt. Deze bedraagt 14 dagen.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:20
deSintone schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:14:
Voor 30 euro wil ik de docks wel ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exact
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:57
Ik probeer de Java SE Development Kit te installeren. De 32bit en 64bit versie krijg ik niet geïnstalleerd. Ik krijg de volgende melding: "This app can't run on this PC." Heeft iemand een idee/oplossing?

Never mind.
Gedownloade installatie bestand was 4mb groot terwijl dit ruim 124mb hoort te zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door Exact op 17-03-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sredniem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01-2024
Oke, bedankt voor alle hulp met de micro HDMI - VGA adapter. Ik heb er een besteld die me wel goed leek, vooral ook vanwege leveringsvoorwaarden (en retourzending), omdat sommige Amerikaanse sites zo'n ding niet eens aan Nederland leveren. Nu hopen dat ie het doet! ;)
Voor de geïnteresseerde: http://www.fasttech.com/p...-female-adapter-cable-w-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
  • Laatst online: 10-10-2022
Om verdere verwarring te voorkomen meld ik het volgende.

Ik verkoop mijn t100+500gb van twee weken oud ter waarde van 399. Door de enorme interesse kan er op marktplaats/tweakers geboden worden vanaf 320 euro. Alle papieren garantie/aankoop bewijzen plus de originele verpakking zitten erbij inbegrepen.

mailen mag maar bieden op marktplaats heeft de voorkeur. vragen mag natuurlijk altijd.
Marktplaats titel: Nieuwe Asus Transformer Book T100 TA DK005H (SSD+500GB HDD)
bakker.jur@gmail .com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
sredniem schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 13:38:
Oke, bedankt voor alle hulp met de micro HDMI - VGA adapter. Ik heb er een besteld die me wel goed leek, vooral ook vanwege leveringsvoorwaarden (en retourzending), omdat sommige Amerikaanse sites zo'n ding niet eens aan Nederland leveren. Nu hopen dat ie het doet! ;)
Voor de geïnteresseerde: http://www.fasttech.com/p...-female-adapter-cable-w-3
1 ding over fasttech, laat je niet misleiden door het eerste deel van de naam

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Er is weer een nieuwe firmware (direct download: 303) uit die battery improvements zou moeten bieden.
Of hier

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:25
Nog maar weinig ervaring mee, maar wat er wordt gemeld is in ieder geval positief (klik)!

Vanavond maar even proberen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

Klopt het dat in deze win8.1 versie geen hyper-v zit?
Ik zit hier met een oud programma wat ik wil gebruiken, maar installeren onder compatibiliteitsmodus (xp) werkt niet (ik krijg een ping, maar geen textuele foutmelding, dus ik kan niet achterhalen wat er fout gaat), dus ik zocht eerst virtualPC, maar begreep dat dat niet meer in win8.1 zat en dat hyper-v de opvolger zou zijn...

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hyper-V is niet aanwezig in de standaardversie van Windows 8.1.
Je zou VMWare Player kunnen proberen, maar of dat loopt met slechts 2 GB RAM weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

mr_petit schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:57:
Klopt het dat in deze win8.1 versie geen hyper-v zit?
Ik zit hier met een oud programma wat ik wil gebruiken, maar installeren onder compatibiliteitsmodus (xp) werkt niet (ik krijg een ping, maar geen textuele foutmelding, dus ik kan niet achterhalen wat er fout gaat), dus ik zocht eerst virtualPC, maar begreep dat dat niet meer in win8.1 zat en dat hyper-v de opvolger zou zijn...
VMware Player werkt prima met 2gb op de T100. Heb Ubuntu eenvoudig draaien, zelfs nog via iSCSI op mijn Diskstation. Ubuntu is echter helaas niet zo geschikt voor Touch/tablet mode. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:46
Nog een update over de batterij: sinds de recente updates firmware 227 en alle Windows updates gaat subjectief de batterij veel langer mee. Twee werkdagen waarbij de tablet zo'n 4 uur actief in gebruik is geweest en 40% batterij over.

Tussen gebruik wel uitgeschakeld geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Weer een nieuwe uit: 304.

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Mijn tablet heeft met firmwareversie 303 in 10 uur tijd slechts 1% batterijlading verloren! Dat vind ik erg positief!
Ben benieuwd wat die 304 zal doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Ursamajor op 21-03-2014 08:04 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
We kunnen niet zeggen dat er geen updates komen :-)

Voor het geld een prima apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 08:16
Hobbit13 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Zo'n adaptertje heb ik laatst van eBay gehaalt voor iets van 5.5euro. Werkt, maar is erg beperkt wat betreft resoluties (1024x786, 1280x720 en nog 1 of 2, iig niet de 1600x1200 van het scherm waarop ik 'm testte) Adaptertje gekocht om de Asus aan te kunnen sluiten op beamers voor een presentatie, dus die twee resoluties zijn prima genoeg.
Dit is niet waar. Alle huidige goedkope HDMI-naar-VGA converters bevatten de Lontium lt8511a. Deze chip is niet in staat tot 1920×1200 (de Asus T100 trouwens ook niet), maar wel 1920×1080 (en stereo audio).
sredniem schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:22:
[...]
Die prijzen verbazen me, kijk ik verkeerd? Ik heb een Startech adapter uitgeprobeerd, maar die was een stuk duurder (ruim 50,- euro) en die werkte niet op 2 verschillende monitoren. De T100 werkte overigens wel met een micro-gewoon HDMI op een paar monitoren. Heb je zelf goede ervaring met zo'n adapter? Zo ja, wat is het merk en type?
Even voor de duidelijkheid, zoek voor "hdmi to vga chipset" op eBay (wereldwijd). Alles boven de €5 is eigenlijk al te duur. Ik heb er eentje, werkt prima. Batterijleven is wat slechter, maar niet echt significant lager

Ook leuk trouwens; er zijn USB3 to VGA adapters te koop (dus eigenlijk een grafische kaart voor USB3 :P) voor circa €16 op eBay. Met een USB3 hubje kan je de T100 hiermee omtoveren in een multi-monitor setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 15:58
Voor de mensen die geen Asus nieuwsbrieven lezen/krijgen.
Asus heeft wat tasjes en hoesjes voor de T100 op de markt gezet.

Link naar Asus site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01-2024
Allemaal leuk en aardig, die updates. Maar als ik mijn Asus Live Update opstart, geeft hij aan dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn. Laatste keer dat ik mijn T100 geüpdate heb is zo'n 2 weken geleden.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzels
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-11-2020
een leuk tabletje, enkel ondervind ik soms last bij het uit slaapstand halen.
soms blijkt het toestel gewoon niet te reageren. waardoor het scherm dus zwart blijft.
ik blijf proberen tot het terug reageert. ik heb nu de driver update gedaan van de netwerkadapter, en de bios geupdate naar 304. hopelijk is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:50
bgwesterhof schreef op zondag 23 maart 2014 @ 00:33:
Allemaal leuk en aardig, die updates. Maar als ik mijn Asus Live Update opstart, geeft hij aan dat er geen nieuwe updates beschikbaar zijn. Laatste keer dat ik mijn T100 geüpdate heb is zo'n 2 weken geleden.

Iemand enig idee?
Eh, het zou zomaar kunnen dat er 2 hele weken geen updates geweest zijn? Je verwacht toch niet perse elke week updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:46
m0ridin schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:06:
[...]

Eh, het zou zomaar kunnen dat er 2 hele weken geen updates geweest zijn? Je verwacht toch niet perse elke week updates?
Mijn LiveUpdate geeft de genoemde updates ook niet weer, moet ik handmatig van de ASUS site halen. (Vandaag dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01-2024
m0ridin schreef op zondag 23 maart 2014 @ 14:06:
[...]

Hoe kan het dat anderen wel updates ontvangen, maar ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:20

Klippy

Still Game

bgwesterhof schreef op zondag 23 maart 2014 @ 20:55:
[...]

Hoe kan het dat anderen wel updates ontvangen, maar ik niet?
Ik ontvang ook niks, maar heb de 303 BIOS en WiFi drivers er zelf op gezet.
Het is niet heel vreemd dat Asus niet alles meteen automatisch laat updaten, doen meer bedrijven en wij doen dat met onze software in mijn bedrijf ook.
Nieuwe updates zijn te downloaden en er zijn altijd klanten die dat checken en installeren, pas als daar geen problemen gemeld worden zetten we de automatische updates aan. Werk niet bij Asus, maar kan me voorstellen dat ze dat daar ook zo doen. Daarbij komt nog dat ze wellicht traffic willen verdelen, dus niet voor iedereen meteen alles beschikbaar maken en ze willen je denk ik ook niet bombarderen met updates. Voor de meeste moet je toch rebooten dus dat stoort, met weer als risico dat mensen automatische updates weer uitzetten. Voor Windows krijg je ook maar 1x in de maand updates (muv zeer kritische) en dan ook meteen 10-20 ipv elke dag één, dan zou je gek worden.
Dus op den duur zullen ze vast wel beschikbaar komen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hafermaut schreef op zondag 23 maart 2014 @ 15:45:
[...]

Mijn LiveUpdate geeft de genoemde updates ook niet weer, moet ik handmatig van de ASUS site halen. (Vandaag dan.)
Bij mij is het omgekeerd, de liveupdate wil me BIOS 225 laten installeren, terwijl ik 304 al heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbit13
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-09 07:56
redtails schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 15:59:
[...]

Dit is niet waar. Alle huidige goedkope HDMI-naar-VGA converters bevatten de Lontium lt8511a. Deze chip is niet in staat tot 1920×1200 (de Asus T100 trouwens ook niet), maar wel 1920×1080 (en stereo audio).
Hoezo weet je zeker dat ik lieg? In mijn adaptertje zit een EP94Z1E chip, die volgens de data sheet max 1920x1080 of 1600x1200 aan kan, maar die resoluties staan er in Windows echt niet tussen. Wie weet heeft zo'n chip ook nog wat settings om de beschikbare resoluties in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Weet er iemand waar deze tablet/netbook nog beschikbaar is in België of leverbaar naar België ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-07 21:22
Niet meer van toepassing.
Post mag verwijderd worden.

[ Voor 68% gewijzigd door MurtnR op 25-03-2014 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Kan iemand mij misschien vertellen waarom de tablet wel aangeeft bezig te zijn met opladen maar dat helemaal niet doet wanneer ik een USB 3.0 1,5 meter verlengkabel tussen het oplaadsnoer en de adapter steek?

Bij mijn vorige Tablet de Asus Transformer TF101 werkte dat immers prima.

Zou een langer micro usb naar normale usb wel werken?
En anders ga ik wel voor de goedkoopste oplossing die ik al in huis heb, Namelijk een verlengsnoer of stekkerblok.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpisthebest
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik krijg sinds een paar weken, een error melding als ik iets op de sd card wil zetten: 0x80070079 De time-out persiode van de semafoor is verlopen (en hij kopieert niks)
Ik gezocht op google, maar vindt niet echt een goede oplossing.
Oook geeft windows om de zoveel tijd aan een fout te vinden, maar na controler zegt windows geen fouten gevonden te hebben.

iemand een idee./tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sato schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:02:
Kan iemand mij misschien vertellen waarom de tablet wel aangeeft bezig te zijn met opladen maar dat helemaal niet doet wanneer ik een USB 3.0 1,5 meter verlengkabel tussen het oplaadsnoer en de adapter steek?

Bij mijn vorige Tablet de Asus Transformer TF101 werkte dat immers prima.

Zou een langer micro usb naar normale usb wel werken?
En anders ga ik wel voor de goedkoopste oplossing die ik al in huis heb, Namelijk een verlengsnoer of stekkerblok.
Kabel is te brak en geeft niet genoeg stroom waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-09 23:29
Zou kunnen inderdaad, De TF101 adapter heeft ook een andere output.
Of de usb kabel daadwerkelijk brak is zal ik van de week eens testen op de T100 met een externe schijf.
Voorlopig dat stekkerblok maar laten liggen waar het nu ligt dan, Werkt prima.

Kan het zijn dat een te lange usb kabel sowieso minder stroom uitgeeft dan er in gaat?

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 17:52
Sato schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 01:05:
Kan het zijn dat een te lange usb kabel sowieso minder stroom uitgeeft dan er in gaat?
Nee, niet minder stroom in dan uit.

Ja, door de lengte, kwaliteit van de kabel kan hij een hogere weerstand hebben dan een de orginele.
Waardoor de spanningsval over de kabel hoger is en dus bij de T100 een lagere spanning te meten is.

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheltenhove
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-08 20:21
Ik heb mijn Asus T100 vanochtend naar de laatste BIOS versie (304) ge-update. Helaas een zwart scherm na de update, als ik de power button een poosje indruk, dan gaat hij uit. Bij het aanzetten zie je het witte ledje op de bovenzijde wel 3 maal knipperen (normaliter springt hij dan aan), maar geen scherm. Ook proberen aan te zetten met power en volume down/up.

Iemand nog suggesties of wordt dit een RMA'tje? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05-2024
Mijn micro SD kaartje van 32 gb is af en toe verdwenen in Windows. Moet dan windows herstarten en / of het kaartje eruit halen en er weer inklikken. Dit gebeurt onregelmatig en de T100 is ondertussen niet verplaatst of vervoerd. Is wel vervelend, want ik heb diverse progs geinstalleerd op de SD kaart om ruimte op de C te besparen. Iemand anders hier ook last van misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
hanhub schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 16:38:
Mijn micro SD kaartje van 32 gb is af en toe verdwenen in Windows. Moet dan windows herstarten en / of het kaartje eruit halen en er weer inklikken. Dit gebeurt onregelmatig en de T100 is ondertussen niet verplaatst of vervoerd. Is wel vervelend, want ik heb diverse progs geinstalleerd op de SD kaart om ruimte op de C te besparen. Iemand anders hier ook last van misschien?
Ik zou sowieso geen veelgebruikte programma's op een sd kaartje zetten. Heb je al een ander sd kaartje geprobeerd? of dit sd kaartje geprobeerd in een ander apparaat. Als de programma's op dat sd kaartje programma's zijn die je alleen gebruikt met het toetsenbord kun je ook nog een hele kleine usb stick kopen (1tje die nauwelijks uitsteekt en deze in het dock laten zitten.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanhub
  • Laatst online: 17-05-2024
Dank voor je reactie. Het zijn progs die ik ook zonder het toetsenbord gebruik. Als dat niet het geval was geweest had ik de progs wel op de HDD geinstalleerd, want ik heb een exemplaar met een HDD van 500gb in het toetsenbord.
Een van mijn meest geliefde progs is Dropbox. Helaas laat Dropbox zich niet installeren op een SD kaart. Ik heb zodoende nog slechts 9 gb over C. Daarom installeer ik zo veel mogelijk op de SD kaart. Er is wel een truc om Dropbox op de SD kaart te installeren, maar de Engelse instructies daarvoor zijn voor mij te moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
hanhub schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:38:
Dank voor je reactie. Het zijn progs die ik ook zonder het toetsenbord gebruik. Als dat niet het geval was geweest had ik de progs wel op de HDD geinstalleerd, want ik heb een exemplaar met een HDD van 500gb in het toetsenbord.
Een van mijn meest geliefde progs is Dropbox. Helaas laat Dropbox zich niet installeren op een SD kaart. Ik heb zodoende nog slechts 9 gb over C. Daarom installeer ik zo veel mogelijk op de SD kaart. Er is wel een truc om Dropbox op de SD kaart te installeren, maar de Engelse instructies daarvoor zijn voor mij te moeilijk.
Dit is wel mogelijk. je kunt met behulp van de command promt een "symbolische link" maken. Dan denkt windows dat dropbox in program files staat, maar eigenlijk staat het programma op een andere locatie.
Dit kun je ook met de sync map van dropbox doen.
Volgens mij is het commando: MKLINK /D [plaats waar de link komt, bijvoorbeeld D:\Dropbox (aangenomen dat de D schijf de sdkaart is)] [plaats waar de link naar moet verwijzen, bijvoorbeeld "C:\Program Files\Dropbox"]
Google maar eens MKLINK, ik ben niet zo goed in uitleggen :P

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
jorisderoo schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:18:
[...]

Dit is wel mogelijk. je kunt met behulp van de command promt een "symbolische link" maken. Dan denkt windows dat dropbox in program files staat, maar eigenlijk staat het programma op een andere locatie.
Dit kun je ook met de sync map van dropbox doen.
Volgens mij is het commando: MKLINK /D [plaats waar de link komt, bijvoorbeeld D:\Dropbox (aangenomen dat de D schijf de sdkaart is)] [plaats waar de link naar moet verwijzen, bijvoorbeeld "C:\Program Files\Dropbox"]
Google maar eens MKLINK, ik ben niet zo goed in uitleggen :P
Of je gebruikt gewoon Link Shell Extension, een GUI interface van MKLINK.

cli is niet iets dat je wilt gebruiken als er een gui beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Hmm, zonder dock heb ik een hele mooie drain van 1% per 10 uur, maar als de dock is aangesloten is de drain 1% per uur!
Hopelijk pakken ze dat in de volgende firmware aan.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn startbutton is dood :| Ik heb het niet op RMAs, maar nu moet ik eraan geloven. Kijken of ze me gaan proberen af te schepen met 'valschade' die 't ding niet kan hebben :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
Even nog een goede tip waar ik achter ben gekomen..

De oplader van de T100 is heel kieskeurig over de lengte van de micro-usb kabel, waardoor de tablet niet of nauwelijks wordt opgeladen.. Dus je kunt ook gewoon een AC verlengkabel gebruiken, voorbeeld:
http://www.grootaers.nl/i...php?ProductNr=18527&hoofd
of:
http://www.kwantum.nl/ver...2m-euro-2x0-75-wt-1516313

ook in 5m beschikbaar, overkill:
http://www.grootaers.nl/i...php?ProductNr=22942&hoofd

Hierdoor kun je gewoon de Asus kabel gebruiken en toch een eind van de wandcontact af zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Werkt t niet gewoon goed met een goede kabel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
Waarschijnlijk wel, maar het is behoorlijk sukkelen met die usb kabels.

Ik heb hier een 2m usb kabel die redelijke kwaliteit is (en toch langzamer laden). 3m kabel van eBay is pure troep, ontlading tijdens gebruik. USB verlengkabels zijn allemaal troep.

Als je een goede kwaliteit usb kabel kunt vinden, top voor je :) , maar ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-09 21:50
Ik heb nog een tip die bij mij werkt voor het batterijverbruik, als je hem weglegt doe hem dan uit met de aan/uit knop i.p.v. het deksel dicht te doen. Dit laatste zorgt er bij mij voor dat hij active blijft en dus na 10/11 uur leeg is. Door eerst het knopje in te drukken en dan pas dicht te doen gaat ie netjes in connected standby modus. En doettie 6% per 22 uur. Vind het wel raar want hij zou natuurlijk door het deksel dicht te doen ook in connected standby moeten gaan conform de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bezit een T100 met een 500GB HDD dock. Ik ben al een aantal dagen aan het onderzoeken waarom mijn T100 tijdens connected standby batterij verliest. Via sleepstudy kwam ik erachter dat het 100% komt door "USB xHCI Compliant Host Controller (\_SB.PCI0.XHC1)", maar ik kan geen oplossing vinden voor het probleem. Als ik de tablet loskoppel dan slaapt hij wel netjes. Weet 1 van jullie hoe ik dit probleem kan oplossen? Op internet kom ik wel andere posts tegen van mensen die met andere tablets hetzelfde probleem hebben, maar niemand heeft een concrete oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Als je de hdd een tijdje niet gebruikt, druk dan in Windows op usb veilig verwijderen. Dan wordt de hdd even helemaal uitgeschakeld. Toetsenbord en muis blijven gewoon werken

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janovic schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:06:
Ik heb nog een tip die bij mij werkt voor het batterijverbruik, als je hem weglegt doe hem dan uit met de aan/uit knop i.p.v. het deksel dicht te doen. Dit laatste zorgt er bij mij voor dat hij active blijft en dus na 10/11 uur leeg is. Door eerst het knopje in te drukken en dan pas dicht te doen gaat ie netjes in connected standby modus. En doettie 6% per 22 uur. Vind het wel raar want hij zou natuurlijk door het deksel dicht te doen ook in connected standby moeten gaan conform de instellingen.
Ik sluit 'm altijd gewoon, en haal met gemak een dag of 5 op stand-by. De powerbutton gebruik ik nooit. Zou ook geen verschil mogen maken, mits de Power Settings goed zijn ingesteld.
Verwijderd schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 02:50:
Ik bezit een T100 met een 500GB HDD dock. Ik ben al een aantal dagen aan het onderzoeken waarom mijn T100 tijdens connected standby batterij verliest. Via sleepstudy kwam ik erachter dat het 100% komt door "USB xHCI Compliant Host Controller (\_SB.PCI0.XHC1)", maar ik kan geen oplossing vinden voor het probleem. Als ik de tablet loskoppel dan slaapt hij wel netjes. Weet 1 van jullie hoe ik dit probleem kan oplossen? Op internet kom ik wel andere posts tegen van mensen die met andere tablets hetzelfde probleem hebben, maar niemand heeft een concrete oplossing.
Stel in de Power settings in dat je HDD in slaap mag vallen na zoveel tijd, en dat USB ook mag suspenden.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OP geüpdatet, nieuwe BIOS 304 op de site, WiFi/Audio/Bluetooth zijn ook geüpdatet. Belangrijkste verandering is de toegenomen efficiëntie wat zou moeten resulteren in betere stand-by en overall batterij tijden.

Zo'n verlengsnoer zou in principe maar een klein verlies mogen draaien, maar bij de T100 oplader kom je al snel in het grijze gebied dat de tablet iets meer of iets minder verbruikt dan de oplader kan ophoesten. Ik weet niet of mensen al zwaardere opladers hebben uitgeprobeerd? Zelf laadt ik hem om de week, gebruik hem zo nu en dan op het werk. Uurtje per dag misschien? Daarna zet ik hem uit, gaat ie prima lang mee. (Ik gebruik nog de drivers van voor februari '14, binnenkort maar eens updaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-08 20:16
*weg*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 29-03-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb vrij grote klauwen dus ik zou dat niet snel doen, maar mijn vriendin typt regelmatig langere stukken tekst zonder problemen.

Met een groter toetsenbord wil dat wel makkelijker, maar dan zit je weer met eem groter en zwaarder apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:03

mr_petit

opperprutser

Tijmen007 schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:44:

Zo'n verlengsnoer zou in principe maar een klein verlies mogen draaien, maar bij de T100 oplader kom je al snel in het grijze gebied dat de tablet iets meer of iets minder verbruikt dan de oplader kan ophoesten. Ik weet niet of mensen al zwaardere opladers hebben uitgeprobeerd? Zelf laadt ik hem om de week, gebruik hem zo nu en dan op het werk. Uurtje per dag misschien? Daarna zet ik hem uit, gaat ie prima lang mee. (Ik gebruik nog de drivers van voor februari '14, binnenkort maar eens updaten)
Ik heb ook problemen met het laden met een USB verlengsnoer ertussen trouwens.
Ik had niet gedacht dat 2 metertjes oid kon uitmaken.

Voor de rest merk je wel dat win8,1 een behoorlijk schizofreen os is.

En er zijn nog maar weinig goede programma's die geschikt zijn voor de metro interface.
Goede media/videoplayers bijv.

Maar ik heb m vooral gekocht voor het x86 platform

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb de versie met 500 GB, en in de ASUS Live Update staat er al even een update voor de HDD, alleen krijg ik die niet geïnstalleerd voor één of andere reden. Nog iemand die hier problemen mee heeft? Ik klik op install, het lijkt er op dat de update wordt geïnstalleerd, maar daarna staat de update opnieuw in de lijst.

Het gaat om volgende update:
T100 HDD Docking FW Update (2,51 mb)
Version: V9.0.0000.00606
Release Time: 2014/03/11
Details: Optimize standby time of the system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe lang kan deze asus eigenlijk op standby staan? Heb nu nog een ipad 1 en als ik die met 80% batterij weg leg en 2 weken later weer pak is ie met 1 druk op de knop weer aan en nog steeds zo'n 60% batterij.

Kan dit ook met zo'n asus met atom cpu? Of is die in standby na een paar dagen leeg? Is het überhaupt de bedoeling om hem lang in standby te laten of moet je hem dan afsluiten en later opnieuw opstarten?

Ik probeer een beetje een beeld te krijgen hoe dit is vergeleken met een 'normale' tablet. Deze is immers atom met x86 architectuur, dus wellicht iets anders qua energieverbruik en standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Palomar schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:47:
Hoe lang kan deze asus eigenlijk op standby staan? Heb nu nog een ipad 1 en als ik die met 80% batterij weg leg en 2 weken later weer pak is ie met 1 druk op de knop weer aan en nog steeds zo'n 60% batterij.

Kan dit ook met zo'n asus met atom cpu? Of is die in standby na een paar dagen leeg? Is het überhaupt de bedoeling om hem lang in standby te laten of moet je hem dan afsluiten en later opnieuw opstarten?

Ik probeer een beetje een beeld te krijgen hoe dit is vergeleken met een 'normale' tablet. Deze is immers atom met x86 architectuur, dus wellicht iets anders qua energieverbruik en standby?
als je de tablet langere tijd niet gebruikt zou ik deze gewoon uitschakelen. het opstarten duurt ongeveer 10 seconden.ik denk dat de accu toch na een paar dagen leeg is in stand by

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:50
Palomar schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 21:47:
Wat is standby? Als dat op een iPad een suspend to RAM achtige staat is valt dat natuurlijk niet te vergelijken met deze tablet die wel actief blijft. Deze heeft alleen connected standby waarbij in principe alles blijft draaien en ook nog gewoon emails en skype berichten binnenkomen etc. Connected standby is voor zover ik weet gewoon een state waarin het OS gewoon draait, alleen is het de bedoeling dat er op dat moment zo weinig mogelijk wakeups van de CPU worden gedaan. Dus software die niet perse hoeft te draaien moet op dat moment ook gewoon helemaal niks doen (0 CPU cycles) en timer based interrupts zullen worden verzameld om bv. een wakeup per uur te doen en dan alle dingen die periodiek moeten gebeuren tegelijk te doen.

Als ik mij niet vergis stonden hier een weekje terug ook grove schattingen van het energieverbruik, dat de tablet (los, zonder dock) na ong. 10 uur pas 1% leger is. Als je dan even doorrekent naar wat jij zegt twee weken zou deze tablet dan ongeveer 24 * 14 / 10 = 34% van de accu verbruikt hebben. Dat lijkt mij persoonlijk niet slecht. En zoals hierboven ook al staat. Je kunt de tablet ook gewoon helemaal uitzetten, het opstarten duurt ong. 10 seconden en is dus absoluut geen ramp om op te wachten (zeker als je de tablet zo ontzettend weinig zou gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik bedoel bij de ipad dan 'connected standby (op de powerknop drukken)', waarbij er nog wel gewoon mails e.d. binnenkomen en dat ie met 1 druk op de powerknop direct weer gebruiksklaar is.

Het apparaat uitschakelen en later opnieuw opstarten kan natuurlijk, maar vaak weet je niet of je hem over 5 minuten weer wilt gebruiken of pas weer over een week.

Maar als ik je verhaal zo lees kun je deze asus ook gewoon met 1 druk op de knop op ' connected standby' zetten en na een week nog gewoon weer direct kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Palomar schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 22:40:
Maar als ik je verhaal zo lees kun je deze asus ook gewoon met 1 druk op de knop op ' connected standby' zetten en na een week nog gewoon weer direct kunnen gebruiken?
In connected standby gaat hij inderdaad als je de standby knop indrukt, hetzelfde geld als je de tablet een tijdje niet gebruikt. Mijn ervaring is dat ik met een gebruik van ong. 2 uur per dag (alleen tablet, dock is voor mij een leuke gimmic maar gebruik ik bijna nooit) ongeveer 5 dagen kan doen op een accu lading. Hoe zich dat verhoud tot "puur standby" kan ik niet echt zeggen. Maar als ik met gebruik bijna een week door komt moet je hem dus ook wel een week kunnen laten liggen in puur standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
RobertMe schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:18:
[...]

In connected standby gaat hij inderdaad als je de standby knop indrukt, hetzelfde geld als je de tablet een tijdje niet gebruikt. Mijn ervaring is dat ik met een gebruik van ong. 2 uur per dag (alleen tablet, dock is voor mij een leuke gimmic maar gebruik ik bijna nooit) ongeveer 5 dagen kan doen op een accu lading. Hoe zich dat verhoud tot "puur standby" kan ik niet echt zeggen. Maar als ik met gebruik bijna een week door komt moet je hem dus ook wel een week kunnen laten liggen in puur standby.
aha klinkt goed... gebruik een tablet nl. voornamelijk om af en toe even wat op te zoeken of te internetten. Kan dagelijks zijn, maar soms leg ik hem gewoon weg en kijk er een week niet naar. Zou niet ideaal zijn als de accu dan na een dag al leeg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort vraagje: heeft iemand ervaring met het draaien van excel met dit apparaat? En dan vooral met een aantal goed gevulde sheets met verschillende berekeningen.

Ik overweeg dit apparaat te kopen voor als ik moet reizen voor werk. Dus puur voor in het vliegtuig, bij meetings etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:41:
Kort vraagje: heeft iemand ervaring met het draaien van excel met dit apparaat? En dan vooral met een aantal goed gevulde sheets met verschillende berekeningen.

Ik overweeg dit apparaat te kopen voor als ik moet reizen voor werk. Dus puur voor in het vliegtuig, bij meetings etc.
Ja ik heb er goede ervaringen mee. ik gebruik dit apparaat om calibratie rapporten te ontwikkelen en in te vullen. Geen enkel probleem zelfs 10 rapporten open hebben staan deert 'm niet. Prima tablet/notebookje.

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Zijn er nog nadelen aan deze Asus als je hem gebruikt als tablet (dus zonder tobo) in vergelijking met een 'echte' android of ipad tablet?

Deze draait bijvoorbeeld de 'echte' Windows 8, terwijl er voor tablets ook Windows RT is. Ik weet dat de interface hetzelfde is, echter is RT bedoeld voor 'tablet-hardware'. Is het op dit punt bijv. een nadeel dat het 'pc-hardware' is met windows 8 x86?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De interface is niet hetzelfde als RT.

Hij is wat lomper en wat minder degelijk als een iPad. Maar wel meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

418O2 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:07:

Hij is wat lomper en wat minder degelijk als een iPad. Maar wel meer mogelijkheden
De interface is niet hetzelde? Deze zou toch wel hetzelfde moeten zijn?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
MaDLiVe schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:46:
[...]

De interface is niet hetzelde? Deze zou toch wel hetzelfde moeten zijn?
Je hebt de desktopmode naast de modern ui. Die gebruik ik vaker dan de modern ui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:07:

RT heeft ook een desktop. De "gewone" Win8 en RT zien er exact gelijk uit, zelfs de Windows Explorer en de Office-versies. Het enige verschil is dat je geen extra desktop applicaties hebt voor RT afgezien van de meegeleverde systeemapplicaties en Office. Tenzij je de machine jailbreakt (kan alleen met RT 8, niet 8.1) en de voor ARM gehercompileerde open source software erop zet, zoals FileZilla, Notepad++ e.d. (zie topic op XDA Developers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:22

MaDLiVe

.-Observer-.

418O2 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 23:52:
[...]

Je hebt de desktopmode naast de modern ui. Die gebruik ik vaker dan de modern ui
Die heb je inderdaad ook op windows RT :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
My bad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn Asus T100 een merkwaardig probleem. Ik word namelijk regelmatig gewoon van internet afgegooid en dan staat er dat er beperkte verbinding is! Terwijl ik met mijn andere laptop gewoon op internet kan. Dit begint vervelend te worden. Ik heb al meerdere dingen geprobeerd zoals het updaten van alle drivers, het stuurprogramma terug zetten naar de stabiele .168 ipv .187. Ik ben nu ten einde raad. Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kip001
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05-2022
Sinds vanmiddag ben ik mijn wifi adapter kwijt. Melding die ik nu krijg als ik de drivers opnieuw wil installeren is "This device cannot start (Code 10)". Dit krijg na een handmatige installatie. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraonkel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-06 19:12
kip001 schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:04:
Sinds vanmiddag ben ik mijn wifi adapter kwijt. Melding die ik nu krijg als ik de drivers opnieuw wil installeren is "This device cannot start (Code 10)". Dit krijg na een handmatige installatie. Iemand een idee?
Probeer hier eens een oplossing te vinden:

http://pcsupport.about.co...ssage/a/code-10-error.htm

Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb net ook een T100 gekocht :) De versie met 500GB hd in het toetsenbord. Eerste indruk is goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStudio
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
Iemand die weet waar je de T100 het goedkoopst op dit moment kan halen met acties etc? M.u.v. De pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munck100
  • Laatst online: 07-05 11:59
Mijn pagefile.sys was meer dan 5GB groot waardoor ik nog geen 8 GB aan ruimte meer had.
Het stond ingesteld op stations automatisch beheren.
Ik heb aangepaste grote aangevinkt en de begin grote op 1024 MB gezet en de max. grote op de aanbevolen 1933 MB.
Het resultaat is weer meer dan 10 GB ruimte op de C schijf :)
Ik hoop dat dit meer dan voldoende virtueel geheugen is, hoe denken jullie hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
Virtueel geheugen is normaal gesproken even groot (hooguit 150%) als fysiek geheugen. Meer dan dat is echt overkill. Dus op de T100 is iets van 2gb virtual memory aanbevolen.

Ik heb hem zelf op 1gb staan, krijg soms de melding dat er te weinig geheugen is (pop-up doosje), dus ik zet hem binnenkort waarschijnlijk op 2gb.

Overigens kun je ook 2gb opslag vrijmaken door de hibernate file te verwijderen, deze ga je nooit gebruiken.

in admin-cmd prompt:
powercfg.exe /hibernate off

[ Voor 20% gewijzigd door redtails op 04-04-2014 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kip001
  • Laatst online: 29-05-2022
Helaas geen oplossing. Ik blijf de zelfde melding houden. Heb in de registry niet de upper en lowerfilters staan. Kan dit al een probleem zijn? Ik ken deze materie niet.

Opgelost. Vreemd... Crash van de tablet na installatie van één van de Broadcom drivers uit de lijst. Wifi adapter weer terug. Hoop maar dat dit niet te vaak optreed.

[ Voor 17% gewijzigd door kip001 op 05-04-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S8472
  • Laatst online: 04-04-2021
Ik heb sinds een paar weken een T100 met HDD (ja, die aanbieding). Erg tevreden met de mogelijkheden: echte netbook én tablet. Maar uiteraard loop ik ook tegen maffe problemen aan.
Als ik de interne HDD deel, kan ik er vanaf m'n oude XP machine niet bij (share is niet toegangkelijk bla bla bla). Alle met rechten etc. geprobeerd, geen resultaat. Idem voor een USB stick op de USB 3 poort. De interne SSD en micro SD zijn wel benaderbaar. En een USB stick op de USB 2 poort ook! 8)7
Als ik in de BIOS de USB 3 controller op EHCI zet (ipv XHCI), werkt het wel... Prijs: USB 2 traagheid. :(
Kan iemand dit probleem reproduceren? Ik hoop niet dat ik de enige ben -> zou betekenen dat ik zelf iets verprutst heb ;)
Oja, laatste BIOS er in (304) en alle automatische updates gedaan.

V.w.b. snel leeglopende baterij in slaapstand: bleek aan InstantGO (connected standby) te liggen. Iedere keer de HDD opspinnen leegt de accu in een dag. Kan prima zonder, met wat truuks ingesteld dat de T100 in hibernate gat als ik de klep dicht doe. :P

[ Voor 6% gewijzigd door S8472 op 06-04-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb de T100 nu 2 dagen. Qua gebruik vind ik het echt ideaal. Een volwaardige pc met het gemak van een tablet. Wel een paar puntjes:

1. Opladen met een willekeurige telefoon-adapter schiet niet op. Ben nu niet thuis en heb de oplader thuis gelaten met de gedachte 'iedereen heeft wel een micro usb lader' liggen. Aantal laders geprobeerd en alleen als de tablet helemaal uit is laadt ie een beetje bij. Had beter de originele adapter wel mee kunnen nemen dus.. Ga nog wel even kijken wat ik als reserve-adapter kan gebruiken. Heb nog wel een iPad-oplader liggen. in combinatie met een juiste micro-usb kabel moet die volgens mij wel voldoen om sneller te laden.

2. Wifi werkte een paar keer niet nadat ik de tablet uit connected standby haalde. Er kwam dan zo'n limited connectivity uitroeptekentje in de systray te staan. Wifi uit en aan zetten verhielp het probleem. Heb nav. een post in dit topic nu in de wifi-eigenschappen zo'n instelling wbt. bluetooth op disabled gezet, zodat BT en wifi elkaar wellicht niet meer in de weg zitten. Moet nog kijken of dat het oplost.

3. Mousepad is wat behelpen. Moet soms 2 keer klikken voordat de klik geregistreerd wordt. Maargoed, voor basic gebruik voldoet het en heb ook nog een bluetooth muis erbij.

[ Voor 13% gewijzigd door Palomar op 06-04-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Weet iemand trouwens ook of die voorgeinstalleerde office 2013 nog meer schijfruimte gaat innemen als je hem activeert?

Heb office nl. niet echt nodig, dus als ie nog een gig ofzo extra gaat innemen, laat maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Palomar schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:18:
Weet iemand trouwens ook of die voorgeinstalleerde office 2013 nog meer schijfruimte gaat innemen als je hem activeert?

Heb office nl. niet echt nodig, dus als ie nog een gig ofzo extra gaat innemen, laat maar...
Ja, het neemt een paar gieg extra in beslag wanneer je Office besluit te installeren! Moet het ook nog allemaal downloaden. Volgens mij is de download iets van 2 gigabyte. Installatie iets van 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Tijmen007 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:00:
[...]

Ja, het neemt een paar gieg extra in beslag wanneer je Office besluit te installeren! Moet het ook nog allemaal downloaden. Volgens mij is de download iets van 2 gigabyte. Installatie iets van 3?
ok thanks, dan ga ik die niet activeren/installeren... heb nu nog nauwelijks iets geinstalleerd en valt me tegen dat er nu nog maar 10 gig vrij is. Voorzie daarin wel problemen op termijn, bijv. als er updates geinstalleerd gaan worden die telkens wat extra schijfruimte innemen.

Zal ook nog es wat tweaken door bijv. de hibernate file te verwijderen (niet nodig volgens mij) en pagefile naar 1 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mijn t100 heeft een defect. Erg veel speling op laadpoort.

Maar het ligt niet aan de vrouw des huizes!! Belachelijk dat ik dat zeg.

Heb jaar meermaals gezegd dat ze niet met een strakke kabel (en de kabel bij de stekker in een hoek) dat ding moest gebruiken. Lekker weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
heeft de t100 eigenlijk ook een lichtsensor die de brightness automatisch kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Palomar schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:37:
heeft de t100 eigenlijk ook een lichtsensor die de brightness automatisch kan aanpassen?
Ja en ja. Alhoewel ik zelf meestal zelf de helderheid instelt. (charms bar -> instellingen -> scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStudio
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05-2020
iemand die een goed hoesje/screenprotector heeft voor de T100? Kan niet echt een goede vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
xStudio schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:57:
iemand die een goed hoesje/screenprotector heeft voor de T100? Kan niet echt een goede vinden..
http://www.amazon.com/ASU...nch-Tablets/dp/B00CPKL00M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Laatst online: 24-08 10:24
@Palomar,
Gebruik gewoon libreoffice kan je hem op je interne sd kaartje zetten en doet gewoon de basic office taken prima.
btw zoek ook eens naar de registeraanpassing om apps op een andere locatie op te slaan was volgens mij bij xda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
MisterT2006 schreef op maandag 07 april 2014 @ 17:39:
@Palomar,
Gebruik gewoon libreoffice kan je hem op je interne sd kaartje zetten en doet gewoon de basic office taken prima.
btw zoek ook eens naar de registeraanpassing om apps op een andere locatie op te slaan was volgens mij bij xda.
Met behulp van het MKLINK commando (google maar eens) kun je ook veel mappen verplaatsen naar de sd kaart. Met dit commando maak je een symbolische link naar een andere map. Je zou office kunnen installeren en vervolgens verplaatsen naar de sd-kaart en een symbolische link in program files zetten. Dan denkt de computer dat die map daar daadwerkelijk staat terwijl deze eigenlijk op de sd kaart staat

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
Of, weet je, je zet gewoon je media op je sd kaart ?

Kan me voorstellen dat het raar voelt als je nog maar 5gb op je pc vrij hebt, maar dit is niet echt een probleem. Voor zo ver ik weet "groeit" Windows niet of nauwelijks met updates (sowieso is het gros van de installatiegrootte de pagefile en de hibernatefile)

Als het echt erg wordt, kun je eventueel na een jaartje een system restore doen. Ik zou er geen zorgen over maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Kijk het idd wel even aan. Voor zover ik weet groeit windows wel degelijk door windows updates e.d, maar het is even de vraag hoeveel en of oude bestanden evt. handmatig op te ruimen zijn.

Viel me overigens wel tegen dat mn accu net nog maar 30% terwijl ik de tablet gisteravond met +-80% had weggelegd. Misschien dat er een achtergrondprocesje liep ofzo, dus heb hem even helemaal uitgezet, maar zal ook dit even in de gaten houden. Hoop dat ie wel wat langer dan 2 dagen standby kan liggen, want het komt soms voor dat ik hem een paar dagen niet gebruik (mn iPad kan wel weken op 1 acculading met af en toe gebruik en af en toe een paar dagen niks doen).

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 07-04-2014 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

ik heb sinds kort ook deze laptop, echter hij weigert de bios te update via asus live of met het flash programma. Nu heb ik bios 227

iemand idee hoe ik dit aanpak, en of iemand al bios geupdate vanuit het biosmenu zelf?

voor de rest puik dingetje, hoop alleen beter batterijleven te krijgen met die biosupdate

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Weigert? Waar stopt hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 28-08 14:53

Alientrader

Dit was mijn compu!!

in asus live zegt hij install failed, de losse update tool vraagt om het bios update file, voer ik in (het uitgepakte zip bestand) en daarna niets,.. geen scherm, geen programma of iets, net alsof het programma nooit gestart is geweest

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ursamajor schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:59:
Zal het straks eens testen, maar ik heb alleen HDMI aangesloten en geen netstroom...
Heb er even een video van gemaakt. Tablet is nu met een hdmi kabel aangesloten, zonder netstroom (maakt geen verschil).
YouTube: Asus T100 connected with Hdmi touchscreen problem

-Edit-
Vanmorgen de T100 eens op een tv van mijn werk aangesloten en gezien dat daar het probleem niet bestaat. Gelukkig maar, dacht even dat het wellicht een hardwaredefect zou zijn.
Dan thuis nog maar eens naar de instellingen van de tv kijken :?
Gevonden!
Het ligt aan de adapter van de Cisco modem. Ik heb model EPC3212 van UPC en als ik die uit het stopcontact trek, werkt de touch goed. Niet alleen dit apparaat had er last van, maar ook een ultrabook touchpad van HP.
Wellicht dat een andere adapter ook andere problemen oplost. Eens kijken of UPC een vervangend exemplaar wil sturen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 11:05
Alientrader schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:10:
in asus live zegt hij install failed, de losse update tool vraagt om het bios update file, voer ik in (het uitgepakte zip bestand) en daarna niets,.. geen scherm, geen programma of iets, net alsof het programma nooit gestart is geweest
Heb je hem wel aan de lader hangen? Dat is namelijk benodigd bij een bios update
Pagina: 1 ... 17 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.