Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 08:16
Tijmen007 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:29:

--> Hee, werken wij hier ook niet met Broadcom spul? :+ /retorische vraag
Jazeker werken we met een budget wifi+bluetooth Broadcom adapter :D! Hij zit zelfs via SDIO (SD-kaart interface) met de SoC verbonden, ipv PCIe of usb zoals in normale laptops. (Daar is overigens niks mis mee, de Bay-trail T serie heeft gewoon geen ondersteuning voor sATA en PCIe om de kosten te drukken, vandaar het gebruik van een SD interface.)

Maar als ik de forumposts lees vermoed ik echt dat er verschillende batches T100 zijn ofzo? De mijne, wat ik al vanaf Oktober 2013 in mijn bezit heb, kan circa 2 weken connected standby staan voordat de accu leeg is.

Enige wat ik kan adviseren is gewoon om factory reset te doen (via Asus restore, niet via win8, lees mijn review voor methode), en geen drivers uit Windows Update te installeren of iets dergelijks. En daarnaast uiteraard ook nieuwste Bios versie gebruiken, dat lost heel veel batterij-problemen op.

@nr12468
Ja, de Europese lader heeft 100-240 50/60hz erop staan. Misschien even op eBay kijken of er afbeeldingen te vinden zijn van de USA oplader om zeker te weten dat die hetzelfde heeft, maar dikke kans dat het gewoon een wereldwijd identieke oplader is.

[ Voor 5% gewijzigd door redtails op 02-03-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Tijmen007 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:29:
--> Hee, werken wij hier ook niet met Broadcom spul? :+ /retorische vraag
Bedankt voor de info. Dit probleem kwam ik bij mijn zoektocht ook tegen. Volgens mij gaan die power drain problemen over een bug die inmiddels is opgelost. Het probleem was Bluetooth , de oplossing was dat je die AAN moest zetten. Je leest het goed, AAN! Probleem in de stand UIT was dat de driver in een state bleef staan waarbij de CPU niet in sleep mode kon gaan, met als gevolg dat de CPU constant actief bleef en je batterij leeg trok.

Nu is het AAN zetten van Bluetooth iets onnatuurlijks als je stroom wil besparen, dus vandaar dat het nogal een tijd geduurd heeft voor men daar achter was. Het laatste wat ik daar over las was dat het in Windows 8.1 RTM opgelost is, dus ook als bluetooth uit staat. Die berichten van jouw zijn allemaal van voor die ontdekking en vandaar dat pogingen om Bluetooth en Wifi uit te zetten of vliegtuig mode niets uithaalden, het moest juist aan...

Zelf heb ik dus geen last van leeglopende batterij, tenminste is met nog niet opgevallen. Ik heb ook Bluetooth altijd aan vanwege de Bluetooth muis.

Ik zal eens kijken of ik wat kan met Eventghost. Als er netjes een power off en power on events worden gegenereerd kan ik zelf misschien Bluetooth uit en aan zetten. Natuurlijk wel weer een ongelofelijke hackerige workarround maar als het werkt...

Ook goed om te lezen dat al die mooie power modes allemaal niet meer werken tenzij ze zijn gebaseerd op "Gebalanceerd". Misschien is het wennen maar voor nu zet dit je snel op het verkeerde been.

Edit: Workarround met Eventghost gaat niet werken, er is geen System event naar en van connected standby...

[ Voor 3% gewijzigd door pe1dnn op 02-03-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Weet iemand waar ik de versie kan vinden met 500GB HDD of 64GB SSD? Ik kan enkel deze met 32GB SSD vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01-2024
vdvaxel schreef op zondag 02 maart 2014 @ 21:00:
Weet iemand waar ik de versie kan vinden met 500GB HDD of 64GB SSD? Ik kan enkel deze met 32GB SSD vinden.
Bij MediaMarkt!
http://www.mediamarkt.nl/...7,1154005.html?langId=-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
Voor diegenen die nog een sleeve of case zoeken kan ik deze aanraden (hij staat wat ongelukkig in de Pricewatch, vandaar twee links):

http://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=versasleeve
pricewatch: Asus Pad VersaSleeve X

Met dock past hij gewoon in de sleeve en zonder dock biedt de sleeve twee uitstekende standen voor het scherm.
Ik heb ook de case van Poetic overwogen, maar die is nog niet beschikbaar en heb her en der reëele minpunten gelezen (elastiekjes die tablet uit slaapstand halen e.d.). Overigens ook veel positieve verhalen over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

pe1dnn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:39:
[...]

Bedankt voor de info. Dit probleem kwam ik bij mijn zoektocht ook tegen. Volgens mij gaan die power drain problemen over een bug die inmiddels is opgelost. Het probleem was Bluetooth , de oplossing was dat je die AAN moest zetten. Je leest het goed, AAN! Probleem in de stand UIT was dat de driver in een state bleef staan waarbij de CPU niet in sleep mode kon gaan, met als gevolg dat de CPU constant actief bleef en je batterij leeg trok.
Hmm, interessant. Bij mij staat Bluetooth standaard uit. Zal de komende 2 nachten eens testen of dit voor mijn T100 ook van invloed is. Vanavond laat ik hem van de lader op 100% met Bluetooth uit, morgen aan. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
399, dus 50 euro meer is een nette prijs voor een 500 gb Harddisk.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Ursamajor schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:30:
Zojuist eens de hdmi aangesloten en een tweede scherm op full HD ingesteld. Alleen werkt de touch dan niet meer normaal. Als ik een foto bekijk, zoomt ie bij elke aanraking in en het sluiten van het scherm door naar beneden te vegen werkt dan ook erg lastig.
Is er iemand die bovenstaande eens kan testen? Hopelijk ligt het aan de kabel...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
Ursamajor schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:40:
[...]

Is er iemand die bovenstaande eens kan testen? Hopelijk ligt het aan de kabel...
Gebeurt dit alleen als je de netstroom aan de tablet hebt hangen, of ook als je op batterij werkt?

Als ik mijn tabletje aan een 1080p scherm hang, en het externe scherm als uitbreiding gebruik (geen duplicatie), dan werkt het touchscreen nog prima. Ook in duplicatiemodus werkt het touchscreen nog prima. Ik kan echter niet tegelijk hdmi en netstroom testen, omdat ik dom ben en de verkeerde hdmi stekker heb 8)7

Het klinkt namelijk als een ground loop. Sommige schermen produceren best veel ruis op gnd, waardoor audio-opnamen een heel specifieke achtergrondruis krijgen. Het is niet vergezocht om te vermoeden dat een touchscreen ook last kan hebben van zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Zal het straks eens testen, maar ik heb alleen HDMI aangesloten en geen netstroom...
Heb er even een video van gemaakt. Tablet is nu met een hdmi kabel aangesloten, zonder netstroom (maakt geen verschil).
YouTube: Asus T100 connected with Hdmi touchscreen problem

-Edit-
Vanmorgen de T100 eens op een tv van mijn werk aangesloten en gezien dat daar het probleem niet bestaat. Gelukkig maar, dacht even dat het wellicht een hardwaredefect zou zijn.
Dan thuis nog maar eens naar de instellingen van de tv kijken :?

[ Voor 86% gewijzigd door Ursamajor op 04-03-2014 07:49 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Sinds vandaag verbindt mijn T100 zich niet meer met een Wi-Fi-netwerk.
Hij verbindt niet meer met een 'oud' netwerk, dus ik klik op ''Vergeet netwerk'', en voer het wachtwoord van dat netwerk opnieuw in. Het juiste wachtwoord.
''Netwerkvereisten controleren'', ''Verbinding maken met netwerk''
Maar verbinden doet mijn T100 nog steeds niet :'(
Eenmaal thuis aangekomen (want dit was op school) verbindt mijn laptop nog steeds niet met het thuisWi-Fi!

Heeft iemand ideeën, hoe ik misschien op een andere manier mijn T100 toch kan laten verbinden met Wi-Fi? Dit is heel vervelend...
Misschien staat er wel gewoon een schakelaar ergens verkeerd ofzo.

Hulp wordt erg op prijs gesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Weet je ook waar ik hem kan vinden met een AZERTY-klavier?
En is het eigenlijk meer een laptop of meer een tablet? Kan ik hem als volwaardige laptop gebruiken? Mijn doel is om hem vooral als laptop te gebruiken en dan soms eens het scherm los te doen om als tablet te gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door vdvaxel op 04-03-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Ik weet niet waar de T100 met AZERTY-toetsenbord te vinden is.
De laptop werkt fijn, en is inderdaad te gebruiken zoals jij hem in gedachten had vdvaxel!
Afgezien van het feit dat mijne nu ineens niet meer met Wi-Fi verbindt (zie mijn vorige reactie), maar dat zal bij jou vast niet gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Koop wel een losse muis, want het touchpad is waardeloos, met name de kliks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Ok bedankt! Hoe werkt dat dan met programma's die worden geïnstalleerd op de HDD/SSD en bij het gebruik als tablet? Kan je dan gewoon alle programma's gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Ja, ook in tabletmodus kun je alle functies gewoon gebruiken zoals je dat ook in laptopmodus kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
vdvaxel schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:30:
Ok bedankt! Hoe werkt dat dan met programma's die worden geïnstalleerd op de HDD/SSD en bij het gebruik als tablet? Kan je dan gewoon alle programma's gebruiken?
bgwesterhof schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 20:35:
Ja, ook in tabletmodus kun je alle functies gewoon gebruiken zoals je dat ook in laptopmodus kan.
Wellicht een volledig overbodige toevoeging, maar om verwarring te voorkomen:
- Programma's kunnen ook op de HDD worden geïnstalleerd, maar dan moet de tablet in het dock zijn geklikt om die programma's te gebruiken.
- Programma's die op de SDD zijn geïnstalleerd zijn altijd bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Fid3lity schreef op maandag 03 maart 2014 @ 16:34:
[...]

Hmm, interessant. Bij mij staat Bluetooth standaard uit. Zal de komende 2 nachten eens testen of dit voor mijn T100 ook van invloed is. Vanavond laat ik hem van de lader op 100% met Bluetooth uit, morgen aan. Ben benieuwd :)
Ben benieuwd, maar deze bug zou al opgelost zijn. Bij nader inzien zag ik ook nog dat het over de RT versie ging. Hier is mijn bron. Er zijn meer berichten, maar het was blijkbaar een Windows 8.1 RT probleem dus lijkt me sterk dat de T100 daar last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-08 10:24
Voor degene die het nog niet wisten je kunt met een register instelling de apps op je sd kaartje opslaan zodat je 32 gb intern wat wordt ontlast.
BTw widi werkt ook op mijn lg tv alleen met een lag van 2 seconden.
Wat de meeste mensen hier van problemen hebben ben ik tot dusver nog niet tegengekomen en ik ga helemaal niets updaten want don' t fix it is when its not broken ;).
Momenteel een 64 gb kaartje merk sandisk uhs1 voor 51 euro bij de bcc.
Vandaag teruggeweest naar de mediamarkt en daar 40 euro teruggekregen omdat de T100 met 500 gb er nu voor 399 staat :).
Tot nu toe super tevreden met het apparaat en mits je er geen recente spellen oid mee wilt spelen durf ik te beweren dat het practisch een laptopvervanger is.
Lol snap niet dat mensen nog een ipad of een samsung galaxy tab willen hebben want met de asus. draai je bijna alles wat je ook op je desktop kan draaien en android is ook geen probleem met bluestacks.
Het ding draaidt rond de twee a drie dagen op een acculading al koppel ik wel de harddisk eraf en gebruik ik mijn sd kaartje als voorlopige harddisk en pomp ik de boel later over op de harde schijf.
Scheelt weer accutijd.
Het hele metrogebeuren gebruik ik niet en heb gewoon een programma die bijna net als windows 7 werkt.
Daarbij probeer ik minimaal 11a 12 gb over te houden voor wat armslag.
Suggesties zijn altijd welkom en voor vragen kun je me dm of via dit topic stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
MisterT2006 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:46:
Voor degene die het nog niet wisten je kunt met een register instelling de apps op je sd kaartje opslaan zodat je 32 gb intern wat wordt ontlast.
Wat de meeste mensen hier van problemen hebben ben ik tot dusver nog niet tegengekomen en ik ga helemaal niets updaten want don' t fix it is when its not broken ;).
Vandaag teruggeweest naar de mediamarkt en daar 40 euro teruggekregen omdat de T100 met 500 gb er nu voor 399 staat :).
Tot nu toe super tevreden met het apparaat en mits je er geen recente spellen oid mee wilt spelen durf ik te beweren dat het practisch een laptopvervanger is.
Lol snap niet dat mensen nog een ipad of een samsung galaxy tab willen hebben want met de asus. draai je bijna alles wat je ook op je desktop kan draaien en android is ook geen probleem met bluestacks.
Het ding draaidt rond de twee a drie dagen op een acculading al koppel ik wel de harddisk eraf en gebruik ik mijn sd kaartje als voorlopige harddisk en pomp ik de boel later over op de harde schijf.
Scheelt weer accutijd.
Het hele metrogebeuren gebruik ik niet en heb gewoon een programma die bijna net als windows 7 werkt.
Suggesties zijn altijd welkom en voor vragen kun je me dm of via dit topic stellen.
Zat ook al te kijken naar die verlaagde prijs. Heb jij je t100 gekocht in de winkel of via de webshop.
Want op de webshop staat dat de laagste prijsgarantie niet geldig is in de webshop

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Lol snap niet dat mensen nog een ipad of een samsung galaxy tab willen hebben want met de asus.
Nou, het is wel degelijk een laptopvervanger zo krachtig dat ie is, maar het is en blijft Windows. Na een paar dagen ermee te werken, moet ik zeggen dat ik 'm mijn moeder niet zou aanraden, omdat al dat geüpdate vanuit verschillende bronnen niet gebruikersvriendelijk is.Ook had ik af en toe dat ie geen internetverbinding had en het me enige moeite kostte om dat te herstellen (kaart was ineens disabled), zeker in de Modern UI, omdat dat nog wennen is met navigeren.

Ook de store vind ik niet zo... De maker staat niet in het overzicht genoemd (dus zag ik dat Google geen eigen drive app heeft maar andere ontwikkelaars wel).

De bediening op zich is wel lekker en ik merk dat ik op m'n Note2 ook af en toe de windows swipes wil maken :+

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Scheelt weer accutijd.
MisterT2006 Zou jíj mij dan misschien kunnen helpen met mijn Wi-Fi-probleem? (zie enkele reacties hierboven) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

pe1dnn schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 21:35:
[...]

Ben benieuwd, maar deze bug zou al opgelost zijn. Bij nader inzien zag ik ook nog dat het over de RT versie ging. Hier is mijn bron. Er zijn meer berichten, maar het was blijkbaar een Windows 8.1 RT probleem dus lijkt me sterk dat de T100 daar last van heeft.
Daar lijkt het inderdaad op. Beide nachten de T100 laten staan en beide keren teruggelopen naar 30%. Opengeklapt laten staan zodat ik gelijk kon zien of het scherm aan sprong, dit was niet het geval. Ik twijfel nog of deze retour gaat (mede door het wiebelen van de tablet in dock en de defecte pgup button, toch wel storend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow.exnw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09-2024
Hoi iedereen,

Sinds kort ben ik ook een trotse eigenaar van de transformerbook, en na dit topic al een tijdje gevolgd te hebben, hield ik mijn hart vast... accu problemen, de trackpad, updates, drivers, bios updates, de dock.

Maar tot mijn grote genoegen viel het me allemaal reuze mee en wil ik graag voor iedereen die dit topic ook volgt een 'positieve review' bieden. Het eerste wat ik gedaan heb is de asus live update gedraaid, deze moest een paar keer rebooten maar was zo klaar. Vervolgens de windows 8.1 update(s) en als laatste mijn office geactiveerd. Dit alles koste me nog geen 2 uur, aanzienlijk minder tijd dan de meeste mensen in dit topic bezig zijn geweest met het troubleshooten denk ik.

Nu heb ik nog ~13GB aan ruimte over ( ik had de 32gb versie ) en eigenlijk heb ik nergens last van, en kan ik zeggen dat ik super tevreden ben. Hij is snel, de trackpad doet het hartstikke goed (niet echt zonder de updates gebruikt) de dock is stevig( ook het toetsenbord ) en na even wennen is windows 8 best prettig werken.

De ruimte die ik overheb vind ik wel aan de lage kant, maar na gelezen te hebben over hoe de dock met HDD een extra drain op de accu is had ik besloten dat een 64GB UHS1kaartje een beter alternatief voor me is!

Na een nacht ~6-7 uur dicht geklapt te hebben gestaan, is er slechts 3% batterij weg, dat zou neerkomen op een week standby tijd? Mijn telefoon is het tienvoudige kwijt na een nachtje standby.. Ik heb in ieder geval geen last van vreemde accu drains, tijdens gebruik verliest de accu ongeveer 10% per uur.

Ook de wifi verbinding is momenteel een steady 5.8MB/s(mijn verbinding snelheid).

Alles bij mekaar is het gewoon een geweldige tablet/laptop. Ik heb mijn 'krachtigere' laptop al dagen niet aangeraakt. Het is gewoon niet meer nodig. Dit beestje kan alles wat zijn grote broer ook kan maar dan vanaf mijn favoriete hangplekje op de bank. Ja dat zou ook kunnen met mijn grotere laptop, maar echt fijn zit je dan niet ;) Ik zou iedereen deze tablet aanraden, en helemaal in combinatie met windows 8 (Het is echt gemaakt voor tablets).

Iedereen die nog problemen heeft, succes! ik hoop dat jullie ook zo mogen genieten van die bijzondere apparaat als ik.

Greetz,
Shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Nu een week of twee in gebruik, en ik kan niet anders zeggen dan dat dit een briljant ding is. Werkt pefect, ook op schoot op de bank. Het enige wat ik niet zo handig vind is dat Home/End/PgUp/PgDn Fn-toetsen zijn. Is daar nog iets aan in te stellen? Ik heb zelf even gezocht, maar ik ken niet alle krochten van de Windows instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
autje schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:04:
Nu een week of twee in gebruik, en ik kan niet anders zeggen dan dat dit een briljant ding is. Werkt pefect, ook op schoot op de bank. Het enige wat ik niet zo handig vind is dat Home/End/PgUp/PgDn Fn-toetsen zijn. Is daar nog iets aan in te stellen? Ik heb zelf even gezocht, maar ik ken niet alle krochten van de Windows instellingen.
Ik vond dit in eerste instantie ook onhandig, maar na een tijdje wen je er aan, en gaat ook naar het einde van de regel (Fn + Pijl Rechts) heel snel en makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wees blij dat de cursortoetsen nog volledige toetsen zijn en niet dat de omhoog en omlaag een halve toets zijn ;-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
bgwesterhof schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 20:24:
[...]

Ik vond dit in eerste instantie ook onhandig, maar na een tijdje wen je er aan, en gaat ook naar het einde van de regel (Fn + Pijl Rechts) heel snel en makkelijk
Maar als ik tot het eind van de regel wil selecteren, dan moet ik alweer drie toetsen tegelijk indrukken. En ik zie daar de noodzaak niet zo van in. Waarom per sé met Fn-toets? En waarom dan niet nutteloze toetsen als Pause/Break en PrtSc?

Daar moet ik wel bij zeggen dat het er na twee weken nog niet in zit dat er links ook een Fn toets zit :P.

[ Voor 5% gewijzigd door autje op 05-03-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Weet iemand waar ik deze laptop met 500GB HDD kan vinden in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@jorisderoo,
De t100 komt uit de winkel die gevestigd is in hengelo waar ik mijn 40 euro heb gecashed.
Anders had ik de t100 teruggedaan als ze moeilijk hadden gedaan want je hebt bedenktijd en dan had ik weer een nieuwe gekocht voor de dan geldende prijs van 399 euro.
Wat betreft de wifi kan ik niets over zeggen het werkt gewoon prima ism mijn router tp link 1043.
@bgwesterhof,
Ik neem aan dat je router wel op broadcasting staat en niet op hidden?
Reboot de router eens wil ook wel eens helpen.
Kan ook zijn natuurlijk dat de geleverde zending de meeste problemen zijn opgelost door asus zelf.
Moet ikzelf nog even checken wat voor bios en driverversies erop staan.
Maar zoals hij nu draait zal ik hem nooit meer updaten met windows want daarmee zal mijn interne geheugen steeds meer krimpen.
Zorg voor een goede virusscanner en timmer je firewall en router goed dicht en je bent zelf de zwakste schakel in het systeem.
Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Zo spontaan als mijn Wi-Fi ermee ophield, zo spontaan is die het nu weer volledig gaan doen. Mysterieus.. Ben toch wel benieuwd waar het aan gelegen heeft.
Computers blijven rare dingen

Het lag niet aan de router, andere apparaten kregen wel gewoon verbinding. Het lag wel echt aan de laptop zelf, want ook op school werd het netwerk wel gezien, maar na het invoeren van het wachtwoord verbond mijn laptop zich niet met het Wi-Fi-netwerk. Zelfde probleem thuis als op school.

Maar goed, opgelost nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
De laatste weken werkt mijn Windowsknop op het tablet gedeelte niet meer (onder de volume knoppen). Voorheen werkte deze wel gewoon. Weet niet precies wat er is veranderd, maar ik denk dat dit komt door een of andere update. De windowsknop op het toestenbord werkt wel gewoon.

Iemand nog meer last van? En heeft iemand een oplossing? Heb al gezocht op Google en daar kwam ik één topic tegen met hetzelfde probleem. Daar is alleen nooit op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StrongArmLance
  • Laatst online: 23:45

StrongArmLance

Endless flow

bgwesterhof schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 09:29:
Zo spontaan als mijn Wi-Fi ermee ophield, zo spontaan is die het nu weer volledig gaan doen. Mysterieus.. Ben toch wel benieuwd waar het aan gelegen heeft.
Computers blijven rare dingen

Het lag niet aan de router, andere apparaten kregen wel gewoon verbinding. Het lag wel echt aan de laptop zelf, want ook op school werd het netwerk wel gezien, maar na het invoeren van het wachtwoord verbond mijn laptop zich niet met het Wi-Fi-netwerk. Zelfde probleem thuis als op school.

Maar goed, opgelost nu!
Ik heb ook wel eens wifi problemen, dan wil hij niets meer zoeken, 2 reboots fixt het meestal, dat is zo'n 30 seconden werk gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
barzi schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 10:23:
De laatste weken werkt mijn Windowsknop op het tablet gedeelte niet meer (onder de volume knoppen). Voorheen werkte deze wel gewoon. Weet niet precies wat er is veranderd, maar ik denk dat dit komt door een of andere update. De windowsknop op het toestenbord werkt wel gewoon.

Iemand nog meer last van? En heeft iemand een oplossing? Heb al gezocht op Google en daar kwam ik één topic tegen met hetzelfde probleem. Daar is alleen nooit op gereageerd.
Volgens mij werkt die Windows-knop niet als het toetsenbord gekoppeld is aan het scherm. Als je het toetsenbord loskoppelt dan zou de knop weer moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Mr. Furious schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 12:35:
[...]

Volgens mij werkt die Windows-knop niet als het toetsenbord gekoppeld is aan het scherm. Als je het toetsenbord loskoppelt dan zou de knop weer moeten werken.
Bij mij werkt dit wel hoor als het toetsenbord is aangekoppeld....

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Niet online
jorisderoo schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:07:
[...]

Bij mij werkt dit wel hoor als het toetsenbord is aangekoppeld....
:? Dan werkt dit ding bij iedereen weer net even anders. Bij mij werkt die knop echt alleen als ik het toetsenbord afkoppel...

Het heeft vroeger wel gewerkt met aangekoppeld toetsenbord, maar sinds een tijdje niet meer. Ik nam aan dat dat te maken had met een nieuwe bios-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Mr. Furious schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:58:
[...]

:? Dan werkt dit ding bij iedereen weer net even anders. Bij mij werkt die knop echt alleen als ik het toetsenbord afkoppel...

Het heeft vroeger wel gewerkt met aangekoppeld toetsenbord, maar sinds een tijdje niet meer. Ik nam aan dat dat te maken had met een nieuwe bios-versie.
Ik zit nog op bios 225, dus misschien ligt het daaraan.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Niet online
jorisderoo schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 18:13:
[...]

Ik zit nog op bios 225, dus misschien ligt het daaraan.
Ik liep blijkbaar wat bios versies achter. Ik zat nog op 223.

En na de installatie van 226 werkt de knop nu dus ook weer zoals vroeger wanneer het toetsenbord aangekoppeld is... :/

Gelukkig werkt het mechanisme nog wel dat de knop uitstaat als je de "laptop" dichtklapt en dat die dus niet reageert op per ongeluk indrukken tijdens vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ben ook van plan om de Asus tab-laptop te kopen. Bij mediamarkt gister gekeken en zag er goed uit. Nou heb ik 1 vraag, kan je ook apps downloaden zoals wordfeud of angry birds net zoals de ipad en op je telefoon?

gr, tennisnerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
Fid3lity schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:52:
Daar lijkt het inderdaad op. Beide nachten de T100 laten staan en beide keren teruggelopen naar 30%.
Voor de grap heb ik hem gisteravond ook van de stroom gehaald en in connected standby gelaten. Om 10 uur ging het scherm aan omdat ik de Bluetooth muis vergeten had uit te zetten, die heb ik toen uitgezet en het systeem weer in "uit" gezet. Net weer aangezet, de accu meter geeft nu 91% lading aan. Dus ik ben 9% verloren en dus bij lange na geen 30%. Laatste BIOS versie (226), WiFi en Bluetooth beide aan.

Even voor de duidelijkheid, dit is dus niet alleen een nacht maar 24 uur... Klopt dus met de de andere melding van 3% voor een nacht van 8 uur.

[ Voor 10% gewijzigd door pe1dnn op 06-03-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:24:
Hoi,

Ben ook van plan om de Asus tab-laptop te kopen. Bij mediamarkt gister gekeken en zag er goed uit. Nou heb ik 1 vraag, kan je ook apps downloaden zoals wordfeud of angry birds net zoals de ipad en op je telefoon?

gr, tennisnerd ;)
Ja dat kan, maar het aanbod is iets beperkter. Angry Birds kan ik zo snel alleen Space en Star Wars voor vinden, Wordfeud is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het is mij opgevallen dat wanneer je de T100 opgestart en afsluit dat het webcam lampje kort brandt. Is dat bij anderen ook het geval?

aluhoedje modus: Zowel bij het opstarten als afsluiten wordt een foto gemaakt en doorgespeeld naar allerlei overheden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
ik heb nog steeds het probleem dat via Skype het beeld zwart blijft van mijn webcam.
Ik draai al de laatste firmware 226.

iemand die hier een oplossing voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Een aantal berichten over aankoopadvies zijn verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 20:24:
Hoi,

gr, tennisnerd ;)
Hangt af van het aanbod in de windows store. Ik weet dat angry birds ook bijvoorbeeld in de chrome webstore gratis te downloaden is. Ook zou je met behulp van bluestacks android apps kunnen draaien: http://www.bluestacks.com/ .
Dat is denk ik de enige mogelijkheid om wordfeud te draaien op deze tablet aangezien wordfeud geen browserapp of zoiets heeft.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
jorisderoo schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 15:17:
[...]

Hangt af van het aanbod in de windows store. Ik weet dat angry birds ook bijvoorbeeld in de chrome webstore gratis te downloaden is. Ook zou je met behulp van bluestacks android apps kunnen draaien: http://www.bluestacks.com/ .
Dat is denk ik de enige mogelijkheid om wordfeud te draaien op deze tablet aangezien wordfeud geen browserapp of zoiets heeft.
Wordfeud staat gewoon in de Windows 8.1 store en is dus zonder probleem op de tablet te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Hafermaut schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 16:14:
[...]

Wordfeud staat gewoon in de Windows 8.1 store en is dus zonder probleem op de tablet te draaien.
helemaal gemist, inderdaad.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
magnifor schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:53:
Het is mij opgevallen dat wanneer je de T100 opgestart en afsluit dat het webcam lampje kort brandt. Is dat bij anderen ook het geval?

aluhoedje modus: Zowel bij het opstarten als afsluiten wordt een foto gemaakt en doorgespeeld naar allerlei overheden. :P
Yup, dat is de 'melding' dat je lang genoeg op het aan-knopje hebt geduwd, of dat ie nu echt klaar is met afsluiten. Naast dat ledje zijn er niet gek veel manieren om feedback te geven omdat ie stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Uhm, er zit een powerled op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
418O2 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 17:40:
Uhm, er zit een powerled op toch?
nee? er zit een lichtje bovenop voor het opladen, maar voor de rest..

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Naast de aan en uit knop zit een powerledje, als je de aan en uit knop indrukt totdat deze gaat knipperen geeft deze de batterij lading weer (3x wit of 3x rood)... weet je ook gelijk of je raakt drukt :+

Sinds BIOS 226 + laatste WiFi drivers geen battery drain meer gehad. Dock-bug heb ik nog wel maar het dock gebruik ik toch alleen op het werk, thuis gewoon lekker als tablet. De laatste flash update heeft wel Firefox gesloopt erop dus dat was wat jammer, IE 12 werkt wel nog hartstikke vlot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Bij mij was er vannacht in 8 uur niets doen ook maar 2% batterij af. Vind ik netjes.
Ook de 226 bios en laatste drivers.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Weet iemand waar ik de versie met 64GB SSD kan vinden in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Bij mij blijft er sinds enkele dagen een update hardnekkig in de live update tool staan, die het maar niet voor elkaar krijg om het succesvol te installeren.
als omschrijving staat er T100_ASM115x107x van 2,51 mb.
ik heb de updatepagina van Asus ernaast gehouden maar die laat zo'n update niet zien.
wel zag ik dat inmiddels de 227 bios uit was, die via easy flash geïnstalleerd maar dat bracht geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
Maar de belangrijkste vraag is nog niet beantwoord. Werkt farmville 2 op de asus? Danwel in metro danwel in desktop mode. Met andere woorden is het een geschikt apparaat voor m'n vriendin? 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

mcetweaker schreef op zondag 09 maart 2014 @ 08:39:
Maar de belangrijkste vraag is nog niet beantwoord. Werkt farmville 2 op de asus? Danwel in metro danwel in desktop mode. Met andere woorden is het een geschikt apparaat voor m'n vriendin? 😊
offtopic:
Dus zij is degene die me altijd van die stomme invites stuurt om het ook te spelen.

Heren ik heb een vraagje. Hoe ervaren jullie het lezen van tekst op jullie scherm? Voor school moet ik namelijk veel pdf en word lezen.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
mcetweaker schreef op zondag 09 maart 2014 @ 08:39:
ik heb zelf south park the stick of truth hierop gespeeld en liep perfect. dus farmville zal ook wel gaan

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetoriani
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-07 07:45
Frozen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:21:
[...]

offtopic:
Dus zij is degene die me altijd van die stomme invites stuurt om het ook te spelen.

Heren ik heb een vraagje. Hoe ervaren jullie het lezen van tekst op jullie scherm? Voor school moet ik namelijk veel pdf en word lezen.
Prima. Ik gebruik hem op de universiteit met veel technische documenten (grafisch en klein lettertype). Het is geen full HD, maar voor de prijs is het uitstekend te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Praetoriani schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:52:
[...]

Prima. Ik gebruik hem op de universiteit met veel technische documenten (grafisch en klein lettertype). Het is geen full HD, maar voor de prijs is het uitstekend te doen.
Denk je dat je voor 50 euro meer liever een surface 2 had genomen op windows rt met een full hd scherm en een touchcover (gratis?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetoriani
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-07 07:45
Frozen schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:55:
[...]

Denk je dat je voor 50 euro meer liever een surface 2 had genomen op windows rt met een full hd scherm en een touchcover (gratis?)
Nee, zonder twijfel. Wel zal ik denk ik over twee jaar upgraden naar een full HD model tegen die tijd. Maar een volledige versie van windows is voor mij onmisbaar als onderzoeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Niet online
jorisderoo schreef op zondag 09 maart 2014 @ 11:28:
[...]

ik heb zelf south park the stick of truth hierop gespeeld en liep perfect. dus farmville zal ook wel gaan
mja, maar het is een flashgame. Die zijn altijd wat speciaal qua performance 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
mcetweaker schreef op zondag 09 maart 2014 @ 13:58:
[...]

mja, maar het is een flashgame. Die zijn altijd wat speciaal qua performance 😅
De t100 heeft een heel volwassen cpu hoor. Echt geen halfbakken mobiel prutsding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Lol het is natuurlijk wel degelijk een "prutsprocessor" maar zijn grote kracht is dat hij de meeste windows programma's kan draaien en 64 bit is.( mmm alleen nog een keer zien up te daten naar 64 bit met de update die nu uit is; moet nog beter omgaan met weinig geheugen.)
En wees Asus zeker dankbaar dat ze geen full hd scherm gebruiken want dan kun je hem elke dag zeker gaan laden.
Heb zelf ook nog naar de surface 2 gekeken maar na reviews was ik snel genezen.
Al met al heeft Asus een zeeer leuk machientje in elkaar geknutseld met een uitstekende prijs/prestatie verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

MisterT2006 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:47:
Lol het is natuurlijk wel degelijk een "prutsprocessor" maar zijn grote kracht is dat hij de meeste windows programma's kan draaien en 64 bit is.( mmm alleen nog een keer zien up te daten naar 64 bit met de update die nu uit is; moet nog beter omgaan met weinig geheugen.)
En wees Asus zeker dankbaar dat ze geen full hd scherm gebruiken want dan kun je hem elke dag zeker gaan laden.
Heb zelf ook nog naar de surface 2 gekeken maar na reviews was ik snel genezen.
Al met al heeft Asus een zeeer leuk machientje in elkaar geknutseld met een uitstekende prijs/prestatie verhouding.
Huh? Kan je je systeem van 32 bit naar 64 bit toveren?

waarom was je gelijk genezen van de surface 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
@Frozen,
Als je je even verdiept in deze processor zie je dat ie 64 bit is; kijk op de intel site.
Dus daarom kan er ook 64 bit windows op.
Btw 32 bit windows ondersteunt ook multicore en is meer compatible met programma's.
Windows 7 dus want niet alles werkt nog goed onder win8.
Die surface pro heeft een full hd scherm en een core i5m processor en die gebruiken dus erg veel accustroom wat hem wel erg beperkt vind ik.
Daarnaast zijn de accessoires erg prijzig dus de keuze is snel gemaakt.
Asus t100 32gb en 500 gb hd voor 399,- bij mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Volgens mij was er iets met connected standby waardoor er geen 64 bits os op kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterT2006
Voor alles is/komt er wel weer een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Jawel, maar die is er nog niet. Dus kan hij wel roepen dat het een 64bits cpu en je dus ook 64bits windows kan installeren, maar dat is niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

418O2 schreef op zondag 09 maart 2014 @ 20:27:
Jawel, maar die is er nog niet. Dus kan hij wel roepen dat het een 64bits cpu en je dus ook 64bits windows kan installeren, maar dat is niet zo
Daarom dus, ik had gelezen dat er wel een 64-bits versie van de tablet in de maak is en binnenkort op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik gok dat het puur een driverissue is en dat het straks op alle t100s kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
Naast het Connected standby issue heb je natuurlijk ook het probleem dat de 64bit versie gewoon meerdere gigabytes meer opslagruimte in beslag neemt, zonder dat je met 2gb ram er baat bij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

redtails schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:39:
Naast het Connected standby issue heb je natuurlijk ook het probleem dat de 64bit versie gewoon meerdere gigabytes meer opslagruimte in beslag neemt, zonder dat je met 2gb ram er baat bij hebt.
Dan runnen je programma's wel efficiënter. Ook kan je meer ram installeren (als dit niet vastgesoldeert is)

[ Voor 19% gewijzigd door Frozen op 09-03-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Is het mogelijk om een QWERTY klavier om te vormen tot een AZERTY klavier? Zou graag deze laptop/tablet willen, maar hier in België is zo te zien enkel de 32 GB versie beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic

Daar is wordt wel besproken welke versies er zijn. Denk niet dat je het om kan bouwen. Ken de exacte verschillen niet.

[ Voor 31% gewijzigd door 418O2 op 10-03-2014 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 17:52
van 32 naar 64 Bit op huidige T100 , de plussen en de minnen:

- Geen noodzaak omdat al (2Gb) het geheugen gebruikt kan worden
- nog geen connected standby in 64b mogelijk (microsoft)
- geen migratie mogelijk, dus volledig nieuwe installatie
- meer opslag nodig ivm aanwezigheid van 32 en 64 bit componenten in windows
- performance afname, adresseren van geheugen kost meer data ( 64 bit adressen ipv 32)

+ mogelijkheid tot draaien 64bit only software

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Laatst online: 22:30
Hoi Allemaal,

Ik heb al een tijdje een asus transformer T100 maar afgelopen weekend is mijn scherm ineens gebarsten. Nu blijft het scherm klikken op het scherm precies waar de barsten zitten.

Nu ben ik verzekerd voor kostbaarheden buitenshuis en de verzekering gaat dit ook vergoeden maar ze hebben Herstel offerte nodig of een Total Loss verklaring.

Ik heb de tablet bij de BCC gekocht maar als ik daar naartoe ga dan duurt het denk ik eventjes want dan gaan ze hem waarschijnlijk opsturen e.d.

Waar kan ik met mijn tablet heen zodat ik op korte termijn een Herstel offerte kan krijgen. Heeft iemand hier al ervaring mee?

Groetjes

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
  • Laatst online: 11-09 00:43
Ik heb sinds een week deze tablet, echter ik heb er nu een probleem mee.

Ik krijg de tablet niet meer aan. Ik heb hem gewoon afgesloten via het scherm en nu wil ik hem aanzetten, maar dat doet ie niet. Nu heb ik hem aan de lader gedaan en als ik hem dan aan probeer te doen, dan knipper het oranje lichtje drie keer en dan doet de tablet nog niks.

Iemand die misschien weet wat het probleem kan zijn?

Alvast bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Laat hem eens langere tijd aan de lader liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deSintone
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-10-2022
Beste Foranauten,
Vorige week heb ik deT100(+500gb hdd) bij de Mediamarkt (a'dam noord) gekocht.
Kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag.

Kan ik de mini hdmi in/uit -gang gebruiken om beeld van mijn desktop naar mijn tablet te projecteren of bied alleen een remote desktop programma deze mogelijkheid? Zou wel gaaf zijn om de kracht van mijn pc op mijn T100 te gebruiken!.

Jur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
deSintone schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:48:
Beste Foranauten,
Vorige week heb ik deT100(+500gb hdd) bij de Mediamarkt (a'dam noord) gekocht.
Kunnen jullie mij helpen met de volgende vraag.

Kan ik de mini hdmi in/uit -gang gebruiken om beeld van mijn desktop naar mijn tablet te projecteren of bied alleen een remote desktop programma deze mogelijkheid? Zou wel gaaf zijn om de kracht van mijn pc op mijn T100 te gebruiken!.

Jur
Dit is niet mogelijk aangezien de micro HDMI aansluiting van de t100 alleen een uitgang is. En waarom zou je dat willen eigenlijk? moet je alsnog naast je pc gaan zitten...
Je kunt wel streamen of iets dergelijks. Met behulp van in home streaming kun je steam games streamen over je netwerk (geeft wel wat extra lag, maar werkt wel redelijk, maar niet echt geschikt voor shooters) of inderdaad een remote desktop.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
Inmiddels heb ik nog een probleem. Als ik de tablet in slaapmodus zet (of gewoon 1x op de uit-knop druk), dan is de tablet heel erg snel leeg. Gemiddeld gaat er dan 25% per uur van de batterij leeg.

Iemand weet hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen. Ik heb verder alle updates al geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarschijnlijk een desktop-applicatie of een service die relatief veel CPU-belasting veroorzaakt. Kijk eens in de task manager wat er allemaal draait en of dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Heren, ik heb een vraag aangezien ik misschien van plan ben deze tablet te kopen.
Hoe ervaren jullie de lage resolutie van het scherm voor het lezen van een hoop tekst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Frozen schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:54:
Heren, ik heb een vraag aangezien ik misschien van plan ben deze tablet te kopen.
Hoe ervaren jullie de lage resolutie van het scherm voor het lezen van een hoop tekst?
Ik gebruik het apparaat nu zo'n drie weken en probeer op het werk niets meer uit te printen (dat was zo'n 1 à 2 documenten per dag), ik lees dus gemiddeld zo'n 10-20 pagina's per dag en meestal bewerk ik die ook.

Ik ervaar daarbij geen problemen als gevolg van de lage resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Frozen schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:54:
Toevallig heb ik de T100 gisteren een hele dag op de zaak gebruikt. Ongeveer een uur of 5 bezig geweest in Word, bezig met beschrijvingen van processen etc. Gaat gewoon prima! Geen moment irritatie gehad of dat ik moeite had met lezen en typen...

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Mijn 13 inch ultrabook van 4 keer de prijs van deze tablet heeft ook dezelfde resolutie als de T100 dus zo laag is die resolutie op 10 inch niet hoor. Leest prima.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Met de resolutie is niks mis mee. Prima te doen op een 10 inch scherm. Echter waar ik meer mee moeite heb is de beeldverhouding. Ik dacht met de T100 mijn iPad compleet de deur uit te kunnen doen maar ik heb gemerkt dat een PDF mede door de beeldverhouding toch fijner leest op een iPad. Daarom gebruik ik ze nog allebei. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
magnifor schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 12:56:
Met de resolutie is niks mis mee. Prima te doen op een 10 inch scherm. Echter waar ik meer mee moeite heb is de beeldverhouding. Ik dacht met de T100 mijn iPad compleet de deur uit te kunnen doen maar ik heb gemerkt dat een PDF mede door de beeldverhouding toch fijner leest op een iPad. Daarom gebruik ik ze nog allebei. :)
Misschien een idee om het beeldscherm van de T100 een kwartslag te draaien, dit leest misschien makkelijker?

Kan de iPad toch nog de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:06
Vandaag binnen gekregen, moest eerst op temperatuur komen en ligt inmiddels aan de lader tot half twaalf vanavond.

Twee dingen die me tot nu toe zijn opgevallen:
De handleiding, Hoe durven ze dat Nederlands te noemen.

En het scherm, Dat valt toch wat kleiner uit dan ik verwacht had in de hoogte.
Had er niet echt bij stilgestaan dat 10" 16:9 iets heels anders is dan 10" 16:10. (Asus TF101)
Maar vergelijkbare tablets met een groter scherm zijn gelijk weer €150,- duurder en dat heb ik er niet voor over gezien het een secundair systeem betreft.

Nu al zin om er mee aan de slag te gaan maar heb helaas nog andere dingen te doen.

Nog even een vraag, Kan er een verlengkabel tussen de oplader en het laadsnoer?
Heb nog een USB 3.0 (verleng) kabel liggen.

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Je zal het laadsnoer vast wel kunnen verlengen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
bgwesterhof schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 15:51:
[...]

Misschien een idee om het beeldscherm van de T100 een kwartslag te draaien, dit leest misschien makkelijker?

Kan de iPad toch nog de deur uit.
Natuurlijk heb ik dat geprobeerd. Maar dan heb je nog steeds dat er beneden en boven te veel vrije ruimte is waardoor de tekst wat kleiner wordt. Nee, voor het lezen van boeken is de iPad voor mij de overduidelijke winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro-tukker
pyro-tukker schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:29:
Inmiddels heb ik nog een probleem. Als ik de tablet in slaapmodus zet (of gewoon 1x op de uit-knop druk), dan is de tablet heel erg snel leeg. Gemiddeld gaat er dan 25% per uur van de batterij leeg.

Iemand weet hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen. Ik heb verder alle updates al geinstalleerd.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:08:
Waarschijnlijk een desktop-applicatie of een service die relatief veel CPU-belasting veroorzaakt. Kijk eens in de task manager wat er allemaal draait en of dat nodig is.
Gisteren alles uitgezet wat maar kon (behalve dingen van intel en asus zelf) en in taskmanager stond eigenlijk alles op 0%. Nu heb ik hem in slaapstand gezet op 67% procent en vervolgens wordt ik vanmorgen wakker en de tablet is alweer helemaal leeg.

Iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sredniem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01-2024
Dag, ik heb een korte reactie gelezen over een HDMI-VGA adapter, maar gebruikt iemand een micro HDMI-VGA adapter? Hoe is de ervaring? Of werkt een HDMI-VGA adapter met een verloop naar micro HDMI ook op de T100? Ik lees elders dat de originele Asus adapter de micro USB ingang blokkeert, dus kan de T100 niet aan het stroom terwijl je deze gebruikt terwijl je bv. met een beamer te verbonden bent. Een AGPtek zou een goed alternatief zijn, maar ik kan deze alleen op Amazon vinden. En ze verschepen deze niet eens naar Nederland. Of alleen niet naar mij...? ;) Dus, hoe krijg ik de T100 aan een beamer met VGA ingang, het liefst zonder de micro usb ingang te blokkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
@sredniem

Een micro-hdmi VGA converter kost circa €5 op eBay wereldwijd, en circa €10 op eBay Europa. Deze halen hun stroom uit de hdmi, geen externe adapter.

De microHDMI kan tegelijkertijd met de microUSB verbonden zijn zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
redtails schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:08:
@sredniem

Een micro-hdmi VGA converter kost circa €5 op eBay wereldwijd, en circa €10 op eBay Europa. Deze halen hun stroom uit de hdmi, geen externe adapter.

De microHDMI kan tegelijkertijd met de microUSB verbonden zijn zonder problemen.
Hangt wel af van wat de breedte van de adapter. Als je een adapter met kort snoertje neemt moet het wel passen

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Iemand een goede suggestie voor een USB kabel van ong 2m of langer om het apparaat op te laden (met ong dezelfde snelheid als de kabel die erbij zit)? Ik heb wel eens eerder een kabel via dealextreme gekocht maar daar ging het opladen toch stukken langzamer mee dan de originele kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kabeltje.com of allekabels.nl

Laadsnelheid ligt aan het aantal A van de lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sredniem
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-01-2024
redtails schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:08:
@sredniem

Die prijzen verbazen me, kijk ik verkeerd? Ik heb een Startech adapter uitgeprobeerd, maar die was een stuk duurder (ruim 50,- euro) en die werkte niet op 2 verschillende monitoren. De T100 werkte overigens wel met een micro-gewoon HDMI op een paar monitoren. Heb je zelf goede ervaring met zo'n adapter? Zo ja, wat is het merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
sredniem schreef op zondag 16 maart 2014 @ 14:22:
[...]

Die prijzen verbazen me, kijk ik verkeerd? Ik heb een Startech adapter uitgeprobeerd, maar die was een stuk duurder (ruim 50,- euro) en die werkte niet op 2 verschillende monitoren. De T100 werkte overigens wel met een micro-gewoon HDMI op een paar monitoren. Heb je zelf goede ervaring met zo'n adapter? Zo ja, wat is het merk en type?
heb zelf geen ervaring met een vga adapter op de t100 maar zoiets zou gewoon moeten werken: http://dx.com/p/micro-hdm...-17cm-131757#.UyXfnD95OCQ

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ik heb een grote hdmi naar vga adapter en een micro naar gewone kabel. Met een hdmi koppelstuk kan ik de T100 aan de vga ingang van de tv koppelen.
Helaas was dat voor mij niet de oplossing om van m'n touchscreen probleem af te komen zoals ik een aantal posts geleden al meldde.
Maar goed, het werkt.

Gadgets FTW!

Pagina: 1 ... 16 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.