hallo allemaal,
hier ook sinds een weekje de T100 in bezit, 32gb + 500gb HD versie. 1e asus voor mij.
In eerste instantie wat huiverig over de kwaliteit, snelheid van opladen, het werken met windows 8.1, touchpad en beeldkwaliteit. Ik moet zeggen het valt me niet tegen.
Deze batch is m.i. van goede kwaliteit. Installatie was redelijk snel gepiept. Echter het aanmelden op Asus vip site, is me nogsteeds niet gelukt door de enorme trage portal
Touchpad: is van lage kwaliteit, maar het harde klikken kwa geluid is me meegevallen in mijn unit, gewoon voorzichtig aanklikken, gebruik het niet vaak, want je kunt ook gewoon tikken op de touchpad. Touch op scherm gebruik ik nog niet vaak (eerst nog eens een screenprotector aanschaffen, eentje die het schermscherpte misschien wel verhoogd zoals op een smartphone het geval is), maar werkt wel soepel en handig. Multifinger touch werkt ook zonder problemen, beetje geduld hebben soms dat wel.
Gebruik mijn T100 vooral als netbook om muziek te luisteren, filmpje te kijken en te browsen, youtuben en wat streams.
Backcover: is idd erg vingerafdruk gevoelig, wel jammer want hij voelt wel goed aan.
Poorten: zien er allemaal ok uit, lader zit stevig in de mini usb poort. Ook steekt mijn mini sd kaart niet veel uit. Denk dat het komt omdat ik de mini sd kaart gebruik die samen als combi in een Sd kaart/adapter komt, die zijn denk ik ietsjes kleiner ofso? Ben er blij mee in elk geval.
Geluid: is erg zacht, getest met 720p movie en gewone Mp3s via media player, klonken erg zacht en licht (zonder bass) allemaal, vooral als je via oordopjes luistert viel me dat op.
Gelukkig kun je het geluid simpel met programmatje genaamd "DFX enhancer" tweaken, wat als plugin via Win mediaplayer werkt. Geluid is nu vele malen beter, meer bass, voller, echt een aanrader!
Accu: gaat met normaal browsen ongeveer 10 uur mee, verbruikt 10% in een uurtje. Volgens aanwijzing de eerst 8 uur opgeladen. Daarna per ongeluk de lader nog aan de netbook laten zitten terwijl het uit stond. Zo'n 16 uur later pas ontdekt, was bang dat de accu nu al 'beschadigd' was. Maar ik kon wel nog 10 uur mee (wel op 50% helderheid).
Opladen: In tegenstelling tot de 32 gb versie (2A), krijg je bij de 500gb versie een 3A lader erbij. dit merk je wel aan de oplaadtijd. Als hij uit staat dan laad mijn unit in 5 uur volledig op. (20% naar 100% in ca. 4 uurtjes). Ook als je aan het werk ben met lader aangekoppeld laat hij vrij snel op. Dus erg positief op dit punt, na de rampscenario's gelezen te hebben op verschillende forums.
Om de productiviteit te vergroten kwam ik erachter dat Win 8.1 ook vele verschillende handige sneltoetsen heeft. (zie linkje)
Als ik mijn T100 uitzet kies ik altijd voor om updates te checken. Hierdoor duurt het afsluiten soms erg lang. Laatste maal iets van 13 update opgehaald en geinstalleerd. Het jammere aan dit is dat je niet goed ziet hoe lang het nog duurt. Je ziet alleen hoeveel updates er al zijn geinstalleerd maar niet hoe lang het nog duurt en je mag je tablet niet uitzetten in de tussentijd. Dus als je lage accu stand heb, moet je uitkijken dat je niet per ongeluk op update en sluiten kiest....Of snel de lader erop aan sluiten. Ik vertrouw Windows niet dat als de accu per ongeluk 0% is tijdens het updaten je dan geen nare problemen tegenkomt, en wellicht je t100 niet meer aan gaat. (of verbeeld ik me dat in?)
Beeldkwaliteit: is redelijk tot goed, maar is minder scherp, minder helder en lager dpi dan mijn smartphone. Wat dat betreft kan Asus dit nog verbeteren. Gerucht is dat Asus in de opvolger van de T200 een full hd scherm heeft, en over paar maande al uit komt, dus dat belooft wat. Ben benieuwd naar de prijs en volledige specs.
Ik gebruik geen skydrive of dergelijke. Dat is niet echt nodig als er 500gb in het dock zit
Minpunten:
- beeldkwaliteit niet het beste, ene keer ziet het er goed uit, ander keer redelijk. DPI had wel at hoger gemogen en meer helderheid.
- Bij het browsen op wifi, moet ik soms meerdere malen een website refreshen voordat er verbinding is, alsof het lijkt dat er hier ook soort van stroombesparing optreed en wifi niet continu aan staat, ik weet niet of anderen daar ook last van hebben?
- Geluid, te zacht en geen bass, maar dat is te fixen met een sound enhancer!
- Mocht je een vastloper hebben met windows heb je weinig opties om hem uit te schakelen, je kunt immers de accu niet eruit halen. Wifi kun je niet snel uitschakelen, een apart aan/uit knopje was handiger geweest. Een leuke aanvulling is dan wel zo'n usb to ethernet koppelstuk.
- Menu start moet ik nog iets op verzinnen, want hoe het nu werkt is niet handig