• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:38
Fid3lity schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:14:
Met de helderheid op ~50% verbruikt de T100 hier zo'n 16% bij het kijken van 384p videomateriaal gedurende een uur. Scheelt dus nog niet enorm veel op, helderheid lijkt echt laag te moeten om aan de cijfers van Tweakers te kunnen komen. :/
Die tweakers test is op 180 nits waar de helderheid van de T100 op 264 nits was bepaald, zou je op 68% uitkomen dus. Zeg 70% schermhelderheid...

Misschien iets met codecs ofzo? Hoeveel cpu gebruikt die 384p videomateriaal bijvoorbeeld bij je, hoe speel je het af? (Via usb of intern geheugen, zal wellicht ook weer uitmaken in gebruik) etc.

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

m0ridin schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:19:
[...]

Die tweakers test is op 180 nits waar de helderheid van de T100 op 264 nits was bepaald, zou je op 68% uitkomen dus. Zeg 70% schermhelderheid...

Misschien iets met codecs ofzo? Hoeveel cpu gebruikt die 384p videomateriaal bijvoorbeeld bij je, hoe speel je het af? (Via usb of intern geheugen, zal wellicht ook weer uitmaken in gebruik) etc.
AVI bestandjes via een USB stick. CPU-gebruik zal ik nog even nakijken. Zoals het er nu uitziet is het in ieder geval op 70% helderheid niet haalbaar.

Edit: Volgens mij werkt het met helderheid niet zo, op 0% staat het scherm ook niet uit. Er moet toch een bepaalde bodum helderheid zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Fid3lity op 20-02-2014 13:11 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Nee zo werkt het inderdaad niet :) Je bent up to date toch? Misschien kan je eens proberen hoe de duur is als je de video op de harde schijf zet ipv via usb. Misschien kost dat meer stroom (ik roep maar wat hoor).

Als dat wat uitmaakt zou je kunnen kijken of je de buffer van de videoplayer kan vergroten, dan hoeft hij de stick minder vaak aan te spreken.

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 20-02-2014 14:57 ]

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
Ik heb, sinds ik de bios het geflasht naar 225 en de chipset updates van intel via de asus website heb gedownload last van battery drain in standby. Als ik hem uit mijn tas haalt voelt ie gewoon warm aan, wat me niet de bedoeling lijkt. Iemand ervaring met battery drain op bios 225?

Mijn PC

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Bios 225 niet echt een probleem heb ik het idee, maar heb geen drivers geupdate. Haal hem nu ook wel wat warm uit mn tas. Wel storend, veel van mijn processor gebruik lijkt soms naar asus update te gaan die zichzelf at random herstart (ondanks dat ik hem af forceer). Vandaag een aantal uur aktief gebruikt, toen stond hij op 70% accu. Tussen 4 en nu niet aangeraakt: 55%. Dat is 15% voor 3 uur zonder scherm aan gehad te hebben als het goed is maar dus wel wat warmer op de tast. Gek genoeg heeft hij ongeveer even snel leeg gelopen voor m'n gevoel toen ik hem wel aktief aan het gebruiken was. BatteryBar zegt dat hij zo'n 11 uur mee zou moeten kunnen met het gebruik wat ik nu doe (-2.800mW).

edit:
Afgelopen uur op het bureau laten staan zonder het scherm aan, 5% accu foetsie. Ik zal eens even een video stream starten en kijken wat het verbruik doet. Over wifi streamend van full HD (home alone, deze kerst niet kunnen kijken), varieert het verbruik van 3.800 mW tot 4.300 mW. Dat is een aardige factor hoger. Ik speel het af met MPC-HC waarbij de CPU load nog steeds vrij laag is (5% max gaat naar mpc-HC). Scherm op halve helderheid.

Ik doe alles btw in de dock.

[ Voor 113% gewijzigd door Scorpei op 20-02-2014 20:04 ]

Owner of http://scorpei.com/

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het viel me vandaag tijdens het starten van Skype op dat er in beeld staat:
"Upgrade for free to Windows 8.1 for an even better Skype experience"

De tekst verandert elke paar seconden en het komt er op neer dat je met Windows 8.1 en Skype bestanden kan sturen, videogesprekken kan houden, etc.

Maar..ik heb al gewoon Windows 8.1? :P En de laatste versie van Skype (vorige week was er nog een update voor in de store)

• Scorpei
Hij heeft in ongeveer 40 minuten 10% accu weggestookt. Voorspelde accuduur is nu 2 en een half uur over (40%).

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

418O2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 14:56:
Nee zo werkt het inderdaad niet :) Je bent up to date toch? Misschien kan je eens proberen hoe de duur is als je de video op de harde schijf zet ipv via usb. Misschien kost dat meer stroom (ik roep maar wat hoor).

Als dat wat uitmaakt zou je kunnen kijken of je de buffer van de videoplayer kan vergroten, dan hoeft hij de stick minder vaak aan te spreken.
Ik denk dat de harde schijf draaiende houden meer van de accu gaat vragen dan de USB stick doet. Zou wel kunnen proberen de content te verplaatsen naar het eMMC geheugen, maar veel mag dat toch niet schelen.

Edit: CPU-load zit bij het afspelen van de video onder de 15%, dat is nauwelijks noemenswaardig.

[ Voor 6% gewijzigd door Fid3lity op 20-02-2014 20:53 ]

• 418O2
Welke player? En heb je hardware decoding aan staan?

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Er zijn verschillende dingen die je kunt proberen, zoals de troubleshooter gebruiken;
Commandprompt powercfg /? om een en ander te loggen;
Dit draadje gaat ook over powerdrain;
enz...

Gadgets FTW!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

418O2 schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:01:
Welke player? En heb je hardware decoding aan staan?
Standaard player in Windows 8.1, weet niet waar ik hardware decoding kan vinden.

• Scorpei
ik MPC-HC en had 5% cpu load, dus gok zeker wel dat hardware decoding aanstaat :P.

• jorisderoo
http://www.transformerfor...add-hibernate-button.html
dit lijkt het probleem van battery drain in connected standby gedeeltelijk op te lossen. gewoon de tablet in sluimerstand zetten. opstarten duurt ongeveer 10 seconden en er zou geen stroom gebruikt moeten worden.

[ Voor 6% gewijzigd door jorisderoo op 20-02-2014 22:55 ]

Mijn PC

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Ja, maar dan is het geen tablet meer die meteen aan is als je m nodig hebt of notificaties meldt als ze binnenkomen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn T100 draait op bios 225, en de laatste drivers. Ik heb de hibernate-functie uit staan, want dan moet je te lang wachten na openklappen of inschakelen. Hij staat dus altijd in stand-by. Connected aan het wifi, met notifications van de Facebook app, realttime email sync e.d.

De tablet is gewoon koud als ik hem na een tijdje inactiviteit vastpak. Ik heb 'm sinds zondag niet meer opgeladen en gebruikt, en de batterij geeft nog een lading van 66% aan. Dat is heel wat beter dan mijn Nexus 7 of de Tab 2 van mijn vrouw, die zijn na vier-vijf dagen idleness gewoon leeg. De combinatie van laatste drivers+bios is dus niet per definitie de oorzaak van een leeglopende batterij.

Wat ik wel altijd doe, is desktop apps zoveel mogelijk afsluiten voordat ik de tablet aan de kant leg. Desktop applicaties kunnen zomaar de CPU een hele tijd blijven belasten en dat is wel een aanslag op de accu. Let ook op applicaties die in de system tray draaien. Minimaliseer dat soort apps. En kijk of er geen overbodige services draaien.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01-2024
Om alle openstaande apps te sluiten, schuif je met drie vingers op je touchpad van onder naar boven (als je Smart Gestures uiteraard aan hebt staan). Dan kan je op de MetroMode alle running apps uitschakelen, en dat kan ook in desktop mode.
Dus drie vingers omhoog schuiven (touchpad).
Dit kan batterij schelen, en je zal nog steeds meldingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik begin mij te ergeren aan de touchpad. Na 10 seconden inactiviteit is er een delay van plus minus 1 seconden. Is dit op te lossen? Drie vinger gestures staan uit en bij twee vinger gestures heb ik alleen scrollen aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik kan niets met dat touchpad. Wat een horkerig ding. Ik doe constant per ongeluk gestures en het klikken is een draak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

418O2 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:48:
Ik kan niets met dat touchpad. Wat een horkerig ding. Ik doe constant per ongeluk gestures en het klikken is een draak
Mijn touchpad gestures werken niet eens, maar zo te zien moet ik daar blij mee zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
418O2 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 10:48:
Het is verre van het beste touchpad, natuurlijk. Sinds ik de tip heb gevolgd om de gestures uit te zetten (hele programma meteen verwijderd) werkt het echter goed genoeg bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hafermaut schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:07:
[...]

Het is verre van het beste touchpad, natuurlijk. Sinds ik de tip heb gevolgd om de gestures uit te zetten (hele programma meteen verwijderd) werkt het echter goed genoeg bij mij.
Waar kun je die vinden? Twee vinger scrolling vind ik prima maar ik zou graag de gestures ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Fid3lity schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:15:
[...]

Waar kun je die vinden? Twee vinger scrolling vind ik prima maar ik zou graag de gestures ook eens proberen.
Bij mij stond het gewoon tussen de apps als "ASUS Smart Gestures" en volgens mij laadt 'ie automatisch bij het opstarten dus ook in je systeemvak te vindne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hafermaut schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 12:53:
[...]

Bij mij stond het gewoon tussen de apps als "ASUS Smart Gestures" en volgens mij laadt 'ie automatisch bij het opstarten dus ook in je systeemvak te vindne.
Staat bij mij niet tussen de apps en is ook niet te vinden via Start search. Vreemd genoeg staat het wel in het systeemvakje onderin, dus kan er toch mee aan de slag.

Edit: die laat ik maar lekker uit staan, gestures gewoon over het scherm. Werkt wel zo prettig.

[ Voor 9% gewijzigd door Fid3lity op 21-02-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETalker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik wil misschien een Asus t100 met 500GB dock kopen in de mediamarkt.
Enige wat ik jammer vind is dat deze een Qwerty toetsenbord heeft terwijl ik toch liever een Azerty zou hebben (Belg...).

Nu is mijn vraag: zou het mogelijk zijn om dit toetsenbord nadien nog te vervangen door een Azerty toetsenbord? Ik zou haast denken van wel maar wie weet zijn de aansluitingen net iets anders ofzo.

Ik lees daarnaast ook dat best wat mensen last hebben van battery drain. Komt dit probleem alleen voor bij mensen met een 500GB dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
ETalker schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 16:06:
Ik wil misschien een Asus t100 met 500GB dock kopen in de mediamarkt.
Enige wat ik jammer vind is dat deze een Qwerty toetsenbord heeft terwijl ik toch liever een Azerty zou hebben (Belg...).

Nu is mijn vraag: zou het mogelijk zijn om dit toetsenbord nadien nog te vervangen door een Azerty toetsenbord? Ik zou haast denken van wel maar wie weet zijn de aansluitingen net iets anders ofzo.
Het lijkt me niet dat de aansluitingen anders zijn, dat is niet handig voor Asus hun produktie (dan moeten ze naast verschillende soorten docks ook nog eens verschillende soorten tablets produceren en op voorraad houden).

Ik denk dat het toetsenbord gewoon aan USB hangt.

Maar het grootste probleem is dat ze voor zover ik weet de docks niet los verkopen. Je zou wel de toetsenbord mapping om kunnen draaien zodat hij als AZERTY werkt ondanks dat er QWERTY op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

YouTube: Media Markt - Asus T100 - Product video
Leuke productvideo van de mediamarkt. Alleen hebben ze dit 64GB model nergens staan en niet in de webshop...

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Ursamajor schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 19:35:
YouTube: Media Markt - Asus T100 - Product video
Leuke productvideo van de mediamarkt. Alleen hebben ze dit 64GB model nergens staan en niet in de webshop...
'Volledig toetsenbord' en dan je pinken niet gebruiken bij het typen.... Ze staat ook een beetje met de voetjes naar binnen :P. Ook het noemen van de processor en dan een accuduur van 11u max, waarna stellen dat hij dus lang mee gaat (dan is het noemen van de processor daar dus niet echt een toevoeging op, of je zegt 2x dat de accu duur lang is). "64 gigabyte ee-em-em-cee opslag zorgt voor super snel startende apps en opslag'. Opslag zorgt voor opslag, ik geniet er van :P. En hey, SonicMaster audio... wist niet dat ik dat had :P. Wel echt briljant dat ze die versie niet hebben inderdaad _/-\o_ .

Ik ben niet de doelgroep, ik weet het O-). Goed, vandaag mijn t100 rond 8 uur van de lader gehaald. Toen ik hem om 13.20 ging gebruiken had ik nog 98% accu. Toen heb ik hem ongeveer een uurtje aan gehad en toen weer in de tas gedaan. Tussendoor geen applicaties afgesloten (chrome, word en de taskmanager) en heb nu nog 87% accu over. Ook altijd wifi en bluetooth aan. Helderheid 50%. Moest bij thuiskomst wel mijn wifi uit en aan zetten voor hij verbinding wilde maken net.

Nog steeds niet de nieuwste updates van asus live update geinstalleerd, wel bios 225.

[ Voor 26% gewijzigd door Scorpei op 21-02-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Heeft er iemand trouwens ook xbmc en/of stellarium draaien? Werkt dat een beetje leuk met schermbediening?

[ Voor 3% gewijzigd door Ursamajor op 21-02-2014 22:14 ]

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:24
Ik heb onderhand al BIOS 226 binnengekregen via asus live update, al lijkt het verschil klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Daivdav11 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 12:40:
Ik heb onderhand al BIOS 226 binnengekregen via asus live update, al lijkt het verschil klein.
De officiële 'changelog' is ook slechts:
"Adding battery icon for critical battery indication."
Gaf hij bij jou ook een EC update?

Er is wel tevens een hotfix uitgebracht 2 dagen geleden zie ik:
"SOC Driver Package
Intel official driver updates" versie v10a

En ook een nieuwe audio (V6.2.9600.4055), touchpad (2.2.8), al iets langer (4 dagen) geleden nieuwe wifi (V5.93.99.187), bluetooth (V12.0.0.9090) en nieuwe driver voor de Intel trusted execution (Versie V1.0.0.1054). Geen van alle heb ik nog gedraait (ik wil een changelog!)

[ Voor 43% gewijzigd door Scorpei op 22-02-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hoe vast zit jullie unit in de dock? Deze unit die ik hier voor me heb wiebelt behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Fid3lity schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 15:58:
Hoe vast zit jullie unit in de dock? Deze unit die ik hier voor me heb wiebelt behoorlijk.
De tablet zit muurvast in het dock; het geheel staat niet perfect stabiel maar zolang mijn handen op het toetsenbord rusten merk ik verder geen beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemaal,

Ik heb hem vanmiddag om 13 uur aan de stroom gedaan, nadat ik windows af had gesloten. Stand accu was toen 16 %.

Zojuist heb ik hem weer aangezet, maar hij zit nu pas op 19 %.

Iemand suggesties? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Dat klinkt niet goed. Voor de zekerheid nog een nachtje aan de lader laten hangen, anders moet je toch echt aan een retour gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Ik ben er nog niet over uit wat de optimale instellingen zijn. Zowel Windows als Asus Update geven aan dat ik up to date ben, inclusief bios 226. Vanochtend 100%, rond 10.00u even aangezet om wat dingen te doen en op te zoeken en ik dacht toen ook volledig afgesloten (niet in slaapstand én gewacht met dichtklappen tot de tablet uit was) en net bij openen om 19.30u nog maar 38% batterij en Asus Update draaide ineens.

Blijkbaar niet uitgezet, maar toch in slaapstand terecht gekomen en dan is 62% batterij in nog geen 10uur toch fors vind ik.
Aan de andere kant zegt de ASUS website:
De Transformer Book T100 gaat tot 11 uur mee op zijn accu en dankzij de exclusieve ASUS Super Hybrid Engine II-technologie profiteert u van een langere standby-tijd van maximaal twee weken, met bijna onmiddelijke hervatting.
Misschien toch dat maar aanzetten in plaats van slaapstand.

Edit: Op de ASUS website is de T100 overigens niet bij de tablets te vinden, maar bij de note- en ultrabooks. We zitten op het verkeerde forum!

[ Voor 7% gewijzigd door Hafermaut op 22-02-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Die asus live tool staat in een scheduler geloof ik en maakt de tablet actief wakker. Heb bij mij dat gedrag ook al een paar keer gezien ondanks dat ik hem elke keer handmatig uit zet. Die tool zou aan gaan om 12 overdag iig en elke 14 dagen om 15:28:25 bij mijn scheduler. Overigens haal ik prima standby accu als ik hem gewoon alleen maar dicht klap over de dag heen (niks speciale manier van afsluiten). De laatste sleepstudy heeft ook geen gekke dingen laten zien om 12...

[ Voor 16% gewijzigd door Scorpei op 23-02-2014 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:19:
Hoi allemaal,

Ik heb hem vanmiddag om 13 uur aan de stroom gedaan, nadat ik windows af had gesloten. Stand accu was toen 16 %.

Hallo shrike12,

Ik had dit probleem afgelopen week ook een keer. Een questie van je laptop updaten met Asus Live Update. Daarna gewoon nog een nachtje aan de lader hangen.
Hopelijk werkt het bij jou net als dat bij mij gedaan heeft: ik zit hier nu vrolijk een hele nacht te laptoppen zonder oplader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen bgwesterhof,

Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen en laat weten hoe het afgelopen is.

Groet Shrike12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje: iemand misschien een linkje naar een verloopstukje female HDMI naar een male mini HDMI?

Had er 1 besteld, maar was de verkeerde mini hdmi. Type C en die is te breed helaas.

De goede heb ik nog niet kunnen vinden.

Alvast bedankt voor het meedenken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 08:45:
Nog een vraagje: iemand misschien een linkje naar een verloopstukje female HDMI naar een male mini HDMI?

Had er 1 besteld, maar was de verkeerde mini hdmi. Type C en die is te breed helaas.

je moet micro HDMI hebben ipv mini :+

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Verwijderd schreef op zondag 23 februari 2014 @ 08:45:

http://www.miniinthebox.c...tion=0&keyword=micro+hdmi

miniinthebox duurt altijd wel wat langer omdat het uit China moet komen, maar ach.

Een andere mogelijkheid is om op Marktplaats een kijkje te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 08:16
Even een leuk klein dingetje van mij :)

Tijd terug heb ik een HDMI-naar-VGA converter besteld (zoekterm "hdmi to vga chipset" op eBay). Dit is zeg maar een actieve converter die zijn stroom trekt uit de V+ van HDMI zelf, waardoor je geen externe stroombronnen of adapters nodig hebt. Uiteraard was dit met de gedachte om mijn T100 een VGA-out te geven. Deze heb ik dan ook verbonden met een klein micro-HDMI kabeltje.

Nou, het werkt perfect ! :). Ik heb hier een 1920×1440 CRT scherm (voor die tijd was dat ongehoord overigens, maar dat terzijde), die is aan te sturen tot maximaal 1920×1080. Vanwege de analoge eigenschap van VGA, kunnen er verschillen in kwaliteit optreden. Echter, op het oog zie ik geen mankementen aan het beeld. In andere woorden, zelfs 1080p is prima aan te sturen over VGA met deze budget adapter.

Omdat ik tweaker ben heb ik hem uiteraard ook even opengemaakt:
http://imgur.com/UVdNgtd
http://imgur.com/nTvjgqt
http://imgur.com/FibcnmF
http://imgur.com/fhEj3dw
In deze pics is te zien dat het meeste werk gedaan wordt door een Lontium LT8511A. Dit blijkt een redelijk generieke Chinese chip te zijn die specifiek bedoeld is om allerlei videostandaarden zoals HDMI, VGA en YPbPr in elkaar om te zetten. Omdat het hier gaat om een actieve converter, gebruikt deze unit stroom. Echter zal het hier gaan om een aantal tientallen milliA, dus verwaarloosbaar. De bouwkwaliteit van dit Chinese prul is niet fantastisch, maar genoeg voor dagelijks gebruik :). Daarnaast is hij uiteraard gemodelleerd naar de Mini-displayport adapter van Apple, kon ook niet anders heh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Koop een kabel en geen blokje voor hdmi!

Anders kan je niet laden terwijl je hdmi gebruikt. Ik heb zon convertorblokje gehaald maar dat is niet handig. Dus maar een kabel besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik dus gewoon de verkeerde besteld. Maarja, dat hou je toch. Kabels en verlopen kan je nooit genoeg hebben. Komen altijd een keer van pas....

Bedankt voor de tip en de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Zo, gisteren de T100 's avonds opgeladen en bij het slapen van de lader gehaald. Toen ik vanmorgen wakker werd zat er nog 20% in de accu. Ding stond gewoon standby, Wi-Fi stond wel aan. Bluetooth niet, dat echt alleen mocht het nodig zijn. Ik hoop maar dat het iets incidenteels was, zal de activiteit nu wel beter in de gaten houden. Vanavond nog een keer zo doen en taakbeheer even in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
Vreemd dat je problemen blijft houden met je T100, Fid3lity..

Kun je controleren of je alle drivers up-to-date hebt? Niet via Windows update, maar via de Asus liveupdate? De laatste Bios versie? Geen rare programma's die open staan, waardoor tablet niet in slaapstand kan gaan? Sorry als iemand je dat al heeft voorgesteld in deze thread, ik heb niet alles gelezen. Bios is wel echt iets waar het eerste naar gekeken moet worden.

Sommige desktop programma's, daar weet ik van dat ze slaapstand voorkomen. Uitschakelen doet dan eigenlijk alleen het scherm deactiveren.

Overigens laat BatteryInfoView bij mij zien dat de batterij na circa 4 maanden slechts 5% wear heeft opgelopen (nog 29,2Wh van de totaal 30,6Wh beschikbaar). Nou laat BatteryInfoView (die zijn info krijgt van de battery controller) vaak een positiever plaatje zien dan het in werkelijkheid is. Ik gebruik de tablet niet dagelijks, maar wel circa 5-10 uur per week gok ik.

Ik heb ook gemerkt dat de lader van Asus (die ik overigens niet open krijg) waarschijnlijk een mcu bevat. Als ik een goedkope China kabel gebruik van 2 meter lang, dan krijg ik maar max 500mA uit de lader. Dit resulteert dan in langzaam opladen of het leeglopen van de accu tijdens gebruik.
Een goede kwaliteit kabel van 1.5m staat wel de volle 2000mA toe, en uiteraard staat de officiële 1m kabel van Asus zelf ook quickcharge toe. De reden dat Asus voor deze limitaties/veiligheid heeft gekozen is waarschijnlijk uit brandgevaar of iets dergelijks. Nouja, namaak kabeltjes zullen zo'n fijne gauge hebben dat ze gewoon niet geschikt zijn voor >0.5A. Hoe de lader precies bepaalt of een kabel geschikt is weet ik niet. De data kabels worden door de tablet kortgesloten voor de activatie van quickcharge, dus misschien meet de lader de weerstand over de data- en data+ kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

redtails schreef op zondag 23 februari 2014 @ 15:30:
Vreemd dat je problemen blijft houden met je T100, Fid3lity..

Kun je controleren of je alle drivers up-to-date hebt? Niet via Windows update, maar via de Asus liveupdate? De laatste Bios versie? Geen rare programma's die open staan, waardoor tablet niet in slaapstand kan gaan? Sorry als iemand je dat al heeft voorgesteld in deze thread, ik heb niet alles gelezen. Bios is wel echt iets waar het eerste naar gekeken moet worden.
Bios 226 gistermiddag nog binnengehaald, de rest is volgens Windows en de ASUS LU allemaal up-to-date. Ik sluit alles wat ik gebruik af en laat hem in slaap vallen vanaf het startscherm. Zal vanavond dus nog een keer op dezelfde manier de T100 van de lader laten, maar wel in taakbeheer even de apps nalopen. Moet dan toch wel goedkomen hoop ik zo.

Edit: Volgens BatteryInfoView zit mijn battery wear level nu op 95,8%, dat is binnen een week na ontvangst. Zorgwekkend?

Full Charged Capacity staat op 28.946 mWh van de Designed Capacity van 30.225 mWh.

Edit 2: Hmm, Wear Level staat nu op 97,4%.. Opladend ging 'ie nog even over de 100%

[ Voor 13% gewijzigd door Fid3lity op 23-02-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
Fid3lity schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:23:
[...]

Bios 226 gistermiddag nog binnengehaald, de rest is volgens Windows en de ASUS LU allemaal up-to-date. Ik sluit alles wat ik gebruik af en laat hem in slaap vallen vanaf het startscherm. Zal vanavond dus nog een keer op dezelfde manier de T100 van de lader laten, maar wel in taakbeheer even de apps nalopen. Moet dan toch wel goedkomen hoop ik zo.

Edit: Volgens BatteryInfoView zit mijn battery wear level nu op 95,8%, dat is binnen een week na ontvangst. Zorgwekkend?

Full Charged Capacity staat op 28.946 mWh van de Designed Capacity van 30.225 mWh.
Dit klopt niet er zit maar iets van 7000-8000 mWh in dit klopt ook wel want mijn 3A charger die bij mijn asus zit laad dit ding in ongeveer 2 uur en een kwartier op. 30000mWh op 2a zou betekenen dat de t100 15 uur aan de lader moet zitten om volledig op te laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
Daivdav11 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:02:
[...]

Dit klopt niet er zit maar iets van 7000-8000 mWh in dit klopt ook wel want mijn 3A charger die bij mijn asus zit laad dit ding in ongeveer 2 uur en een kwartier op. 30000mWh op 2a zou betekenen dat de t100 15 uur aan de lader moet zitten om volledig op te laden. :)
Waar haal je deze info vandaan? De T100 heeft volgens Asus zelf een 31Whr accu. De oplader heeft een maximum van 2A op 5v, oftewel 10W. Geen idee hoe lang opladen zou duren vanaf 0%, maar zelfs onder ideale omstandigheden ben je naar 3-6hr aan het kijken.

En om Fid3lity te antwoorden.. Wear level is echt maar een schatting van de bms, ik zou er nooit blindelings vanuit gaan dat het klopt. Heb je al eens totale system recovery gedaan vanuit recovery partitie? (dus niet refresh van Windows). Tis vervelend, maar zeker het proberen waard als je al veel zaken uitgesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
Ik heb een probleem met de hdd dock.
In tablet mode is de discharge rate maar 2w en gaat de batterij 11 uur mee, maar als is hem dan op de hdd dock aansluit verbruikt de dock gewoon standaard 2w erbovenop en hierdoor gaat mijn batterij nog maar 6 uur mee. Ik vind dit echt een grote power drain en vraag me af of dit bij jullie ook zo is?

edit: De dock pakt standaard 1.5w en de usb 3.0 pakt ook 0.5w als de muis van logtitech ( unifier reciever) is aangesloten. Vind het nog steeds veel want de hdd zou idle op 0.55w moeten zitten

[ Voor 22% gewijzigd door Daivdav11 op 23-02-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

redtails schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:35:
[...]

En om Fid3lity te antwoorden.. Wear level is echt maar een schatting van de bms, ik zou er nooit blindelings vanuit gaan dat het klopt. Heb je al eens totale system recovery gedaan vanuit recovery partitie? (dus niet refresh van Windows). Tis vervelend, maar zeker het proberen waard als je al veel zaken uitgesloten hebt.
Ik neem ook niet direct aan dat het allemaal klopt. Current Capacity staat inmiddels op 29.441 mWh en stopt nu langzaamaan met klimmen. 100% volgens het icoontje is dus niet zeker 100%. Ik zal vanavond de T100 nog een keer van de lader laten en even helemaal nalopen, dan zie ik daarna wel. Ik heb er vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Glacier schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 19:09:
Het viel me vandaag tijdens het starten van Skype op dat er in beeld staat:
"Upgrade for free to Windows 8.1 for an even better Skype experience"

De tekst verandert elke paar seconden en het komt er op neer dat je met Windows 8.1 en Skype bestanden kan sturen, videogesprekken kan houden, etc.

Maar..ik heb al gewoon Windows 8.1? :P En de laatste versie van Skype (vorige week was er nog een update voor in de store)
Even schaamteloos mezelf quoten :P

Heeft iemand ditzelfde probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Daivdav11 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 17:44:
Ik heb een probleem met de hdd dock.
In tablet mode is de discharge rate maar 2w en gaat de batterij 11 uur mee, maar als is hem dan op de hdd dock aansluit verbruikt de dock gewoon standaard 2w erbovenop en hierdoor gaat mijn batterij nog maar 6 uur mee. Ik vind dit echt een grote power drain en vraag me af of dit bij jullie ook zo is?

edit: De dock pakt standaard 1.5w en de usb 3.0 pakt ook 0.5w als de muis van logtitech ( unifier reciever) is aangesloten. Vind het nog steeds veel want de hdd zou idle op 0.55w moeten zitten
ik heb ook gemerkt dat de tablet sneller leegloopt met de hdd dock eraan vast. je kunt het icoontje rechtsonderin gebruiken om usb apparaten uit te werpen (de hdd dus) en zo batterij sparen als je deze niet gebruikt.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
jorisderoo schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:10:
[...]

ik heb ook gemerkt dat de tablet sneller leegloopt met de hdd dock eraan vast. je kunt het icoontje rechtsonderin gebruiken om usb apparaten uit te werpen (de hdd dus) en zo batterij sparen als je deze niet gebruikt.
Nice dit scheelt toch 1.5v, ik dacht altijd dat het keyboard dock dan ook gelijk eruit gegooit zou worden.

Weet je toevallig ook hoe ik hem dan weer snel kan aansluiten als ik dit wil?

edit : met batteryinfovierwer kom ik nu op 15 uur gebruik op laagste helderheid en keyboard dock aangesloten dus zeker niet vekeerd :D:D ik gebruik ook tuneup utilities en deze zorgt er in economy mode ook voor dat er nog is 0,5v af gaat met weinig tot geen prestatieverlies :D

[ Voor 20% gewijzigd door Daivdav11 op 23-02-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Daivdav11 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 18:20:
[...]

Nice dit scheelt toch 1.5v, ik dacht altijd dat het keyboard dock dan ook gelijk eruit gegooit zou worden.

Weet je toevallig ook hoe ik hem dan weer snel kan aansluiten als ik dit wil?

edit : met batteryinfovierwer kom ik nu op 15 uur gebruik op laagste helderheid en keyboard dock aangesloten dus zeker niet vekeerd :D:D ik gebruik ook tuneup utilities en deze zorgt er in economy mode ook voor dat er nog is 0,5v af gaat met weinig tot geen prestatieverlies :D
gewoon de tablet loskoppelen en weer terugzetten
Dat is volgens mij de enige manier

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 17:19:
Hoi allemaal,

Heb je al een andere lader geprobeerd? Elke micro-USB lader zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Wat ik me trouwens afvraag, is die 32GB wel voldoende om er bijvoorbeeld 3 jaar mee te doen? Met het updatebeleid van Microsoft, lijkt het me dat die 32GB dan snel vol zit met allerlei overbodige troep die je niet meer kunt verwijderen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
Edit: Faal sorry

[ Voor 101% gewijzigd door Daivdav11 op 24-02-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Edgarz schreef op zondag 23 februari 2014 @ 21:30:
[...]

Heb je al een andere lader geprobeerd? Elke micro-USB lader zou moeten werken.
Volgens mij werken andere laders dan de standaard lader juist niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Ursamajor schreef op maandag 24 februari 2014 @ 08:53:
Wat ik me trouwens afvraag, is die 32GB wel voldoende om er bijvoorbeeld 3 jaar mee te doen? Met het updatebeleid van Microsoft, lijkt het me dat die 32GB dan snel vol zit met allerlei overbodige troep die je niet meer kunt verwijderen.
Wat je ten eerste moet weten is dat na installatie van Office en Windows 8.1, de T100 nog maar zo'n 12GB geheugen voor je overheeft.
Of dit genoeg is, ligt aan jou: wat ben je van plan er allemaal op te zetten? Gebruik je de T100 voor documenten, dan zal de laptoptablet langer meegaan dan dat als je van plan bent er ook films op op te slaan.

Je kan anders ook nog kiezen om een SD-kaartje aan te schaffen, want deze past ook in de Asus T100!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
En met de HDD-variant is ook het opslaan van films, series en muziek natuurlijk geen probleem.

Of de resterende 12Gb gevuld gaat worden door Microsoft, geen idee, maar ik ga er voor mijn tablets vanuit dat die na 2 jaar vervangen zullen worden en wat dat betreft benader ik deze Asus niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Dat lijkt mij wel ja. Ik heb slecht beperkt aanvullende software geïnstalleerd en heb zo'n 12 GB over. Voordat die 12 GB vol zitten met updates zijn wel echt wel een paar jaar verder. Alle andere software en mediabestanden heb ik allemaal op een snel SD kaartje geïnstalleerd.
Mijns inziens loop je dus helemaal niet zo snel aan tegen de nadelen van de 32 GB opslag.

Wil je echt veel documenten gaan opslaan, dan heb je inderdaad wel de versie met harddiskdock nodig.

Nog wat notes na een paar maanden gebruikt. Dit in aanvulling op mijn review

Qua bouwkwaliteit ben ik nog steeds niet ontevreden. Oke, de touchpad staat iets scheef in de rechterbovenhoek kan ik het scherm iets indrukken, maar storend is het niet.

Echt brak zijn vooral de hardware knoppen. Deze zijn totaal niet prettig in te drukken en geven geen enkele feedback Vooral met de startknop is dat bij mijn exemplaar absoluut niet het geval. Je moet heel precies en vooral heel hard drukken om die te gebruiken. Dat doe ik dus in de praktijk niet. Gelukkig heeft het toetsenbord ook een startknop en werken de gestures van win 8-1 prima. Maar deze knop is onruikbaar slecht, in ieder geval bij mijn exemplaar.

Overigens vind ik de achterkant van de tablet erg glad. De onderhand van het toetsenbord is van veel prettiger aanvoelend materiaal gemaakt (ook iets stroef). Dat hadden ze beter op de achterkant kunnen plakken.

[ Voor 38% gewijzigd door dirkjesdirk op 24-02-2014 14:15 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wat mij wel is opgevallen is dat het scherm, ook dichtgeklapt, nog wel uit zichzelf aan wil springen. Vannacht ook van de lader laten liggen, weer hetzelfde verhaal. Bij het opstaan zat er nog maar 20% in de accu en volgens mij heeft het scherm wel aangestaan. fn + f1 of dichtklappen werkt wel, maar scherm blijft vervelend doen. Zou ik in het vervolg even af moeten melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik de T100 aan de dock heb gekoppeld krijg ik het maar niet voor elkaar om de cursor op het beeldscherm te krijgen. Of ik nu tik of klik of wrijf op de touchpad, hij springt niet op de tablet zelf. Hebben meer mensen hier last van of tips hoe ik hem wel erop krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redtails
In het ergste geval kun je updates ook gewoon niet installeren, weet je. Vaak betwijfel ik ten zeerste of een (niet-secutity-gerelateerde) update daadwerkelijk een relevante toevoeging geeft / zin heeft.

@Fid3lity
Heb je al tijd gehad een systemherstel te doen vanuit de Asus herstelmodus? Je blijft maar met allerlei vage problemen zitten die je moeilijk kunt oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Morgoth schreef op maandag 24 februari 2014 @ 11:38:
[...]

Volgens mij werken andere laders dan de standaard lader juist niet goed.
De eigen Asus lader heeft een chipje die quickload mogelijk maakt. Maar een andere lader zou, alhoewel het langer duurt, ook moeten werken. Als er geen verschil te merken is weet je in ieder geval dat de Asus lader stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Fid3lity schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:47:
Wat mij wel is opgevallen is dat het scherm, ook dichtgeklapt, nog wel uit zichzelf aan wil springen. Vannacht ook van de lader laten liggen, weer hetzelfde verhaal. Bij het opstaan zat er nog maar 20% in de accu en volgens mij heeft het scherm wel aangestaan. fn + f1 of dichtklappen werkt wel, maar scherm blijft vervelend doen. Zou ik in het vervolg even af moeten melden?
Bekijk is of de accu wel volledig oplaad als je je T100 volledig afsluit. Het opstarten duurt slechts 12 seconden, dus dat is het probleem niet.
Stand-by is natuurlijk handiger, doe ik ook altijd.

Maar als je laptop ook slechts 20% oplaad als 'ie volledig uitgeschakeld is, dan is er iets anders aan het hand dan dat het scherm steeds weer aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

bgwesterhof schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:09:
[...]

Bekijk is of de accu wel volledig oplaad als je je T100 volledig afsluit. Het opstarten duurt slechts 12 seconden, dus dat is het probleem niet.
Stand-by is natuurlijk handiger, doe ik ook altijd.

Maar als je laptop ook slechts 20% oplaad als 'ie volledig uitgeschakeld is, dan is er iets anders aan het hand dan dat het scherm steeds weer aanspringt.
Ik ga hem vanavond ook volledig afgesloten laten staan, kijken of ik dat kan uitsluiten. Dan moet het gauw genoeg duidelijk zijn. Ik vermoed dat het probleem bij het scherm zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Ik zet de tablet sowieso uit als ik ga slapen. Windows wordt toch langzaam als je deze nooit afsluit. Vind het niet erg om dan in de eerste les 10 seconden te moeten wachten.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Fid3lity schreef op maandag 24 februari 2014 @ 19:15:
[...]

Ik ga hem vanavond ook volledig afgesloten laten staan, kijken of ik dat kan uitsluiten. Dan moet het gauw genoeg duidelijk zijn. Ik vermoed dat het probleem bij het scherm zit.
Als het probleem bij het scherm zou liggen, zou dat dus verholpen moeten zijn door 'm elke keer af te sluiten. Als je daar mee kan leven natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

hier ook sinds een weekje de T100 in bezit, 32gb + 500gb HD versie. 1e asus voor mij.
In eerste instantie wat huiverig over de kwaliteit, snelheid van opladen, het werken met windows 8.1, touchpad en beeldkwaliteit. Ik moet zeggen het valt me niet tegen.

Deze batch is m.i. van goede kwaliteit. Installatie was redelijk snel gepiept. Echter het aanmelden op Asus vip site, is me nogsteeds niet gelukt door de enorme trage portal :s

Touchpad: is van lage kwaliteit, maar het harde klikken kwa geluid is me meegevallen in mijn unit, gewoon voorzichtig aanklikken, gebruik het niet vaak, want je kunt ook gewoon tikken op de touchpad. Touch op scherm gebruik ik nog niet vaak (eerst nog eens een screenprotector aanschaffen, eentje die het schermscherpte misschien wel verhoogd zoals op een smartphone het geval is), maar werkt wel soepel en handig. Multifinger touch werkt ook zonder problemen, beetje geduld hebben soms dat wel.
Gebruik mijn T100 vooral als netbook om muziek te luisteren, filmpje te kijken en te browsen, youtuben en wat streams.

Backcover: is idd erg vingerafdruk gevoelig, wel jammer want hij voelt wel goed aan.

Poorten: zien er allemaal ok uit, lader zit stevig in de mini usb poort. Ook steekt mijn mini sd kaart niet veel uit. Denk dat het komt omdat ik de mini sd kaart gebruik die samen als combi in een Sd kaart/adapter komt, die zijn denk ik ietsjes kleiner ofso? Ben er blij mee in elk geval.

Geluid: is erg zacht, getest met 720p movie en gewone Mp3s via media player, klonken erg zacht en licht (zonder bass) allemaal, vooral als je via oordopjes luistert viel me dat op.
Gelukkig kun je het geluid simpel met programmatje genaamd "DFX enhancer" tweaken, wat als plugin via Win mediaplayer werkt. Geluid is nu vele malen beter, meer bass, voller, echt een aanrader!

Accu: gaat met normaal browsen ongeveer 10 uur mee, verbruikt 10% in een uurtje. Volgens aanwijzing de eerst 8 uur opgeladen. Daarna per ongeluk de lader nog aan de netbook laten zitten terwijl het uit stond. Zo'n 16 uur later pas ontdekt, was bang dat de accu nu al 'beschadigd' was. Maar ik kon wel nog 10 uur mee (wel op 50% helderheid).

Opladen: In tegenstelling tot de 32 gb versie (2A), krijg je bij de 500gb versie een 3A lader erbij. dit merk je wel aan de oplaadtijd. Als hij uit staat dan laad mijn unit in 5 uur volledig op. (20% naar 100% in ca. 4 uurtjes). Ook als je aan het werk ben met lader aangekoppeld laat hij vrij snel op. Dus erg positief op dit punt, na de rampscenario's gelezen te hebben op verschillende forums.

Om de productiviteit te vergroten kwam ik erachter dat Win 8.1 ook vele verschillende handige sneltoetsen heeft. (zie linkje)

Als ik mijn T100 uitzet kies ik altijd voor om updates te checken. Hierdoor duurt het afsluiten soms erg lang. Laatste maal iets van 13 update opgehaald en geinstalleerd. Het jammere aan dit is dat je niet goed ziet hoe lang het nog duurt. Je ziet alleen hoeveel updates er al zijn geinstalleerd maar niet hoe lang het nog duurt en je mag je tablet niet uitzetten in de tussentijd. Dus als je lage accu stand heb, moet je uitkijken dat je niet per ongeluk op update en sluiten kiest....Of snel de lader erop aan sluiten. Ik vertrouw Windows niet dat als de accu per ongeluk 0% is tijdens het updaten je dan geen nare problemen tegenkomt, en wellicht je t100 niet meer aan gaat. (of verbeeld ik me dat in?) :)

Beeldkwaliteit: is redelijk tot goed, maar is minder scherp, minder helder en lager dpi dan mijn smartphone. Wat dat betreft kan Asus dit nog verbeteren. Gerucht is dat Asus in de opvolger van de T200 een full hd scherm heeft, en over paar maande al uit komt, dus dat belooft wat. Ben benieuwd naar de prijs en volledige specs.

Ik gebruik geen skydrive of dergelijke. Dat is niet echt nodig als er 500gb in het dock zit :)

Minpunten:
- beeldkwaliteit niet het beste, ene keer ziet het er goed uit, ander keer redelijk. DPI had wel at hoger gemogen en meer helderheid.
- Bij het browsen op wifi, moet ik soms meerdere malen een website refreshen voordat er verbinding is, alsof het lijkt dat er hier ook soort van stroombesparing optreed en wifi niet continu aan staat, ik weet niet of anderen daar ook last van hebben?
- Geluid, te zacht en geen bass, maar dat is te fixen met een sound enhancer! 8)
- Mocht je een vastloper hebben met windows heb je weinig opties om hem uit te schakelen, je kunt immers de accu niet eruit halen. Wifi kun je niet snel uitschakelen, een apart aan/uit knopje was handiger geweest. Een leuke aanvulling is dan wel zo'n usb to ethernet koppelstuk.
- Menu start moet ik nog iets op verzinnen, want hoe het nu werkt is niet handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:40:
Minpunten:
- Bij het browsen op wifi, moet ik soms meerdere malen een website refreshen voordat er verbinding is, alsof het lijkt dat er hier ook soort van stroombesparing optreed en wifi niet continu aan staat, ik weet niet of anderen daar ook last van hebben?
- Geluid, te zacht en geen bass, maar dat is te fixen met een sound enhancer! 8)
Mooie post en wat deze twee punten betreft:

Het wifi-probleem dat je benoemt heb ik nog niets van gemerkt.

Geluid vind ik zelf absoluut hard genoeg (staat op 24 met oordopjes in), maar de kwaliteit kan misschien nog wel beter, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

bgwesterhof schreef op maandag 24 februari 2014 @ 20:08:
[...]

Als het probleem bij het scherm zou liggen, zou dat dus verholpen moeten zijn door 'm elke keer af te sluiten. Als je daar mee kan leven natuurlijk ;)
Afgesloten @ 75%, opgestart @ 74%. Lijkt me duidelijk dat het probleem haast wel bij het scherm moet liggen. Helderheid staat inmiddels op 30% en bij een uurtje browsen ben ik 15% van de accu kwijt.

[ Voor 10% gewijzigd door Fid3lity op 25-02-2014 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb de mijne nu na een weekje weer weg gedaan.
Ik had last van krakend geluid als de T100 in standby/slaapstand staat (email-notificaties) en de "pijl naar links" toets drukte niet goed in en maakte een krakend geluid.

Ik haal geen nieuwe meer, dat ligt niet aan de T100 maar aan Windows 8.1.
Is naar mijn mening voor het touch werk nog niet genoeg geoptimaliseerd in de metro-omgeving en en de desktop-omgeving werkt niet fijn op een tablet (te klein om fijn met je vinger te besturen).
De T100 is me zeker niet tegen gevallen, voor dat geld een prima apparaat met hele nette specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:40:
hallo allemaal,

hier ook sinds een weekje de T100 in bezit, 32gb + 500gb HD versie. 1e asus voor mij.
In eerste instantie wat huiverig over de kwaliteit, snelheid van opladen, het werken met windows 8.1, touchpad en beeldkwaliteit. Ik moet zeggen het valt me niet tegen.
Bedankt voor je ervaringen met de 500 GB variant. Waar heb je die gekocht en voor hoeveel?
Deze batch is m.i. van goede kwaliteit. Installatie was redelijk snel gepiept. Echter het aanmelden op Asus vip site, is me nogsteeds niet gelukt door de enorme trage portal :s
Asus (support) site is altijd al traag geweest.
Touchpad: is van lage kwaliteit, maar het harde klikken kwa geluid is me meegevallen in mijn unit, gewoon voorzichtig aanklikken, gebruik het niet vaak, want je kunt ook gewoon tikken op de touchpad. Touch op scherm gebruik ik nog niet vaak (eerst nog eens een screenprotector aanschaffen, eentje die het schermscherpte misschien wel verhoogd zoals op een smartphone het geval is), maar werkt wel soepel en handig. Multifinger touch werkt ook zonder problemen, beetje geduld hebben soms dat wel.
Gebruik mijn T100 vooral als netbook om muziek te luisteren, filmpje te kijken en te browsen, youtuben en wat streams.
Beperkte scheefstand van de touchpad is nog wel op te lossen. Verder vind ik de kwaliteit daarvan niet zo brak als elders wordt gesteld. Gebruik het ook vrij weinig vanwege een BT muis in desktop mode.
Backcover: is idd erg vingerafdruk gevoelig, wel jammer want hij voelt wel goed aan.
Ik vind het materiaal aan de onderkant van het toetsenbord prettiger. Stroever ook.
Poorten: zien er allemaal ok uit, lader zit stevig in de mini usb poort. Ook steekt mijn mini sd kaart niet veel uit. Denk dat het komt omdat ik de mini sd kaart gebruik die samen als combi in een Sd kaart/adapter komt, die zijn denk ik ietsjes kleiner ofso? Ben er blij mee in elk geval.
Heb ik ook, maar zou qua lengte niet uit mogen maken. die ene mm is bij mij geen problee,
Geluid: is erg zacht, getest met 720p movie en gewone Mp3s via media player, klonken erg zacht en licht (zonder bass) allemaal, vooral als je via oordopjes luistert viel me dat op.
Gelukkig kun je het geluid simpel met programmatje genaamd "DFX enhancer" tweaken, wat als plugin via Win mediaplayer werkt. Geluid is nu vele malen beter, meer bass, voller, echt een aanrader!
Tnx, ga ik proberen.
Accu: gaat met normaal browsen ongeveer 10 uur mee, verbruikt 10% in een uurtje. Volgens aanwijzing de eerst 8 uur opgeladen. Daarna per ongeluk de lader nog aan de netbook laten zitten terwijl het uit stond. Zo'n 16 uur later pas ontdekt, was bang dat de accu nu al 'beschadigd' was. Maar ik kon wel nog 10 uur mee (wel op 50% helderheid).
Dat zou geen probleem moeten zijn. Na het opladen stopt mi de laadstroom.
Opladen: In tegenstelling tot de 32 gb versie (2A), krijg je bij de 500gb versie een 3A lader erbij. dit merk je wel aan de oplaadtijd. Als hij uit staat dan laad mijn unit in 5 uur volledig op. (20% naar 100% in ca. 4 uurtjes). Ook als je aan het werk ben met lader aangekoppeld laat hij vrij snel op. Dus erg positief op dit punt, na de rampscenario's gelezen te hebben op verschillende forums.
Interessant! Ik dacht dat de 2A laders de max waren voor de micro usb. Zou dat ook direct op de standaard T100 kunnen worden gebruikt?
Om de productiviteit te vergroten kwam ik erachter dat Win 8.1 ook vele verschillende handige sneltoetsen heeft. (zie linkje)

Als ik mijn T100 uitzet kies ik altijd voor om updates te checken. Hierdoor duurt het afsluiten soms erg lang. Laatste maal iets van 13 update opgehaald en geinstalleerd. Het jammere aan dit is dat je niet goed ziet hoe lang het nog duurt. Je ziet alleen hoeveel updates er al zijn geinstalleerd maar niet hoe lang het nog duurt en je mag je tablet niet uitzetten in de tussentijd. Dus als je lage accu stand heb, moet je uitkijken dat je niet per ongeluk op update en sluiten kiest....Of snel de lader erop aan sluiten. Ik vertrouw Windows niet dat als de accu per ongeluk 0% is tijdens het updaten je dan geen nare problemen tegenkomt, en wellicht je t100 niet meer aan gaat. (of verbeeld ik me dat in?) :)
Er is toch altijd nog wel ruim voldoende sap over om te installeren?
Beeldkwaliteit: is redelijk tot goed, maar is minder scherp, minder helder en lager dpi dan mijn smartphone. Wat dat betreft kan Asus dit nog verbeteren. Gerucht is dat Asus in de opvolger van de T200 een full hd scherm heeft, en over paar maande al uit komt, dus dat belooft wat. Ben benieuwd naar de prijs en volledige specs.
Ja met dito hogere prijs. Daar zit ik nog niet op te wachten. Ik vind deze resolutie prima voor 10 inch.
Ik gebruik geen skydrive of dergelijke. Dat is niet echt nodig als er 500gb in het dock zit :)

Minpunten:
- beeldkwaliteit niet het beste, ene keer ziet het er goed uit, ander keer redelijk. DPI had wel at hoger gemogen en meer helderheid.
- Mocht je een vastloper hebben met windows heb je weinig opties om hem uit te schakelen, je kunt immers de accu niet eruit halen. Wifi kun je niet snel uitschakelen, een apart aan/uit knopje was handiger geweest. Een leuke aanvulling is dan wel zo'n usb to ethernet koppelstuk.
- Menu start moet ik nog iets op verzinnen, want hoe het nu werkt is niet handig
Ik heb geen last van de stroombespraring van de wifi
Volledig uitschakelen bij vastgelopen windows is mogelijk door aan/uit knop lang in te drukken.

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
Hallo,naar aanleiding van jouw reactie heb ik ook deze muis besteld en vandaag binnen gekregen maar ik krijg hem niet aan de praat. Volgens de bijgeleverde beschrijving zou er een connect key op de onderkant moeten zitten maar die is er niet. Hoe heb jij hem werkend gekregen? Even voor de duidelijkheid Bluetooth staat aan op mijn Asus.

Gaat over, heb connect knop gevonden, zit bovenop ipv aan de onderkant. Muis is prima, zeker voor dat geld. ;w

[ Voor 8% gewijzigd door Romac op 25-02-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je iets verder leest, staat er als het goed is ook dat je hem kunt activeren door de linker,middelste en rechter muisknop tegelijk in drukken.
Ik heb hem nmlk. ook besteld :*)

Oh, als ik wat verder had gelezen, had ik gezien dat jij het al gevonden had. 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door sssensss op 25-02-2014 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]
Bedankt voor je ervaringen met de 500 GB variant. Waar heb je die gekocht en voor hoeveel?
Online via Mediamarkt en prijs was 439 euro inclusief gratis bezorging.
Dat zou geen probleem moeten zijn. Na het opladen stopt mi de laadstroom.
Dat zou mooi zijn als dat waar is, uit eigen ervaring echter bij DELL laptop en destijds met Compaq, ging de accu met sprongen achteruit wanneer de laptop uitstond en je de lader nog eraan hebt hangen. Op een gegeven moment was de accu zo slecht dat er nog maar 30 min met de accu gedaan kon worden.
Interessant! Ik dacht dat de 2A laders de max waren voor de micro usb. Zou dat ook direct op de standaard T100 kunnen worden gebruikt?
Ja, dat moet ook gewoon werken op de standaard T100 32gb versie. Ik heb hem zelfs getest op mijn smartphone en werkt verrekte goed :D nog sneller laden.

Er is toch altijd nog wel ruim voldoende sap over om te installeren?
9 van de 10 keer zal er wel genoeg stroom zijn, maar blijft onzeker en een risico, vooral wanneer over aantal jaar de accu aan vervanging toe is en snel leeg raakt. Ook lees ik hier regelmatig over batterydrains na updates. Misschien moet ik de automatisch updates maar uitzetten om dit te voorkomen. En zelf installeren wanneer ik tijd en verzekerd ben van voldoende stroom.
Ja met dito hogere prijs. Daar zit ik nog niet op te wachten. Ik vind deze resolutie prima voor 10 inch.
Wat als de prijs niet zo veel hoger wordt?bijv 550/600 euro, met sneller processor van Atom, full hd, extra accu in dock, beter cover, beter touchpad, meer Opslag geheugen, meer (4) RAM, extra poorten in dock, en 11 a 12 inch, indicatie lampjes voor wifi/stroom/datadoorvoer, windows home toets op de tablet (middenonderaan). Zal wel wishfullthinking zijn :)

Ja, ik heb al eens lang op de powerknop gedrukt toen 1 update heel lang overdeed maar wel al op 100% stond maar niet verder wilde gaan en t100 ging daarna idd uit, maar ik zie niet gauw het verschil of het standby staat of wel daadwerkelijk uit staat. Ook is er nog een andere stand "sluimerstand" ik weet nog niet hoe je dat herkent in welke stand het staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 18:59:
Wat als de prijs niet zo veel hoger wordt?bijv 550/600 euro, met sneller processor van Atom, full hd, extra accu in dock, beter cover, beter touchpad, meer Opslag geheugen, meer (4) RAM, extra poorten in dock, en 11 a 12 inch, indicatie lampjes voor wifi/stroom/datadoorvoer, windows home toets op de tablet (middenonderaan). Zal wel wishfullthinking zijn :)
Je komt dan alleen wel in een prijsrange waar al een heleboel apparaten bestaan met wat je beschrijft. De Dell Venue 11 Pro bijvoorbeeld, die heeft precies alle dingen die je wil (behalve de extra poorten en de indicatielampjes).

Een van de unieke dingen van de T100 is juist de prijs (en dat de dock er gratis bij zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Precies.

Nieuwe bios (226) en soc drivers dus? Ben nu aan het installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutmong
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-04 17:58
Hopelijk ben ik hier aan het juiste adres want ik heb een speciale vraag:
Ik zou mij als nederlandstalige belg liever een T100 met azerty toetsenbord willen aanschaffen maar overal lijken die versies uitverkocht te zijn.
Zou er iemand voor mij even kunnen kijken als het qerty toetsenbord gemakkelijk zou kunnen gedemonteerd worden om de toetsen van het toetsenbord te verwisselen? Ik vraag niet om het ding te demonteren voor mij, maar als U dat natuurlijk ziet zitten, als tweaker, ga uw gang en ik zal U heel dankbaar zijn.
Dus zijn er ergens schroeven zichtbaar waaruit al een klein beetje kan blijken dat het ding gemakkelijk opengemaakt kan worden?
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Er zit meer verschil in dan alleen de q en de z toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit interessant stukje over het opladen van je accu en de houdbaarheid ervan, nog tegengekomen op een andere forum, wel handig voor de owners van de T100 hier:
Charging problems with your tablet.

We often get posts asking for help with devices that are refusing to charge. Sometimes, the solution to the problem can be as simple as using the correct charger for your device. Not all a/c chargers are the same. Just because they have a USB connection does not mean they will charge whatever tablet you own.

So the first thing to check is that you are using the manufacturer supplied charger, or at least a charger that has the same output as the charger supplied by the manufacturer. This output can be read on the manufacturers' charger and the two important pieces of information will be the voltage and the amperage. A powered on PC USB port, for example, outputs at 5v/500ma.

The second thing to check is that you are using the charging cable that came with your device. Third party cables (especially those without a lot of owner reviews) sometimes just don't work! Also check to see that your cable and connectors are not damaged.

If you are happy that your charger and cable are fine, (or even if you are not & you want to try it anyway) then the next thing to try is the trickle charge trick.

Trickle Charging
Lithium based batteries don't like being completely flattened. Sometimes in that condition they will not accept a charge from the regular charger until they have got a little charge in them. In order for that to happen, connecting to a 5v/500ma connection - such as a powered on (& not sleeping) PC USB port, or a low power phone charger (5v/500ma) - for 8 hours or so, then enables the device to get a charge from the regular a/c charger.

So, the process would be...

•Device refuses to charge (or power on) when connected to the a/c charger.
•Using the charging cable, connect to a powered on (& not sleeping) PC USB port, or a low power phone charger (5v/500ma)
•Leave the device connected for a minimum of 8 hours. Longer won't be any problem.
•Reconnect the device to the a/c charger and try again
•If that process fails, try replacing either the charger and/or charging cable

--------------------------------------------------------------------------------

Frequent, smaller charges are better for your battery.

Most will be familiar with the fact that a mechanical device wears out faster with heavy use. This analogy applies well when considering the life expectancy of a battery. Given that batteries in tablet devices are not easily replaced, it is worth considering the depth of discharge (DoD) to which tablet devices are allowed to discharge as this determines the cycle count (the number of times the battery can be recharged). The shorter the discharge, the longer the battery will last. If at all possible, avoid full discharges and charge the battery more often between uses. Partial discharge with lithium based batteries is fine; there is no memory and the battery does not need periodic full discharge cycles to prolong life.

A partial discharge reduces stress and prolongs battery life. Elevated temperature and high currents (produced when charging from a deep DoD) also affect cycle life.

In the list below you can see that charging at around 50% DoD will mean that your battery lasts around twice as long as charging at a low DoD

•100% DoD - 300 to 500 charge cycles
•50% DoD - 1,200 to 1,500 charge cycles
•25% DoD - 2,000 to 2,500 charge cycles
•10% DoD - 3,750 to 4,700 charge cycles

--------------------------------------------------------------------------------

Accurate battery charge reporting (calibration).

That said, however, occasional full recharges, perhaps once every 8-12 weeks - from around 10% to full - are a good idea as this enables the software reporting of the level of charge in the battery to stay accurate.

Calibration occurs naturally by occasionally running the tablet down until the battery is fully depleted and “Low Battery” appears. The full discharge sets the discharge flag, and the subsequent recharge sets the charge flag. By establishing these two markers, the battery can calculate the state-of-charge by knowing the distance between the flags

If you have a tablet that is not reporting full charge levels, or inaccurate charge levels, a couple of full "low battery - recharge to full" cycles will invariably resolve that issue.

It will work best if you connect the tablet to the a/c charger and then power off the tablet. This enables the battery to charge without any need for it to maintain a powered on device. So the process would be...

•Tablet reports "low battery"
•Promptly finish whatever you were doing
•Connect to the a/c charger
•Switch on the a/c power
•Power off the tablet until the device is fully charged

.

Acknowledgements to Battery University for some of the information contained in this post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mutmong schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 19:52:
Hopelijk ben ik hier aan het juiste adres want ik heb een speciale vraag:
Ik zou mij als nederlandstalige belg liever een T100 met azerty toetsenbord willen aanschaffen maar overal lijken die versies uitverkocht te zijn.
Zou er iemand voor mij even kunnen kijken als het qerty toetsenbord gemakkelijk zou kunnen gedemonteerd worden om de toetsen van het toetsenbord te verwisselen? Ik vraag niet om het ding te demonteren voor mij, maar als U dat natuurlijk ziet zitten, als tweaker, ga uw gang en ik zal U heel dankbaar zijn.
Dus zijn er ergens schroeven zichtbaar waaruit al een klein beetje kan blijken dat het ding gemakkelijk opengemaakt kan worden?
Alvast bedankt!
Als je had gegoogeld had je mijn teardown al gevonden. In mijn review op Tweakers heb ik ook onderaan een link naar de foto's die ik van de binnenkant van het dock gemaakt heb. Ja het zou kunnen denk ik, maar het toetsenbord zelf heb ik niet precies ontleed, al lijkt me het onwaarschijnlijk dat het niet kan als je het netjes doet. De schroeven zitten onder de rubbertjes.

En over de battery drain problemen hier: is bij mij niet weggegaan sinds ik de bios heb geupdate. Scherm gaat namelijk gewoon aan als je hem in standby, dichtgeklapt met dock, weg zet. Gaat zelfs soms uren foto's maken in camera mode. Sindsdien zet ik hem standaard uit of haal ik hem los van het dock, lost het probleem op. Waarom dit probleem nog steeds bestaat? Geen idee, ik heb zo het idee dat Asus een beetje overdondert is van de vele gebruikers.. zoveel BIOS updates achter elkaar is niet normaal voor zo'n apparaat :+ Alsnog bewonderingswaardig natuurlijk dat een fabrikant het met zo'n tempo doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zo, net handmatig Asus Smartgesture updated van 2.2.4 naar 2.2.8, dat is een verschil van dag en nacht qua responsiveness. Eindelijk is het touchpad echt bruikbaar (hoewel nog steeds lomp lawaaiierig).

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Ik heb sinds afgelopen weekend de T100 in bezit en los dat ik het een heel fijn apparat vind, ervaar ik toch een vervelend probleem. In het begin had ik veel problemen met connecten naar internet. Na veel frustratie kwam ik erachter dat het kwam telkens wanneer ik bluetooth wilde gebruiken. Dankzij een post in dit topic heb ik in de wifi-adapter de "Bluetooth collaboration" op disabled gezet. Dat hielp meteen (en heb daarna de topic starter gevraagd deze tip ook in de openings post te plaatsen, wat ook ook prompt is gedaan :))

Echter, nu ik Spotify op de T100 via bleutooth op mijn receiver wil luisteren, stottert het geluid heel erg. Meestal na enkele seconde na het starten van de muziek. En ook laden websites soms niet of traag, maar de verbinding blijft wel in stand. Dit gebeurt niet als ik via de speakers van de Asus zelf luister. Ik heb dit gedrag ook kunnen repoduceren met muziek streamen van mijn NAS met DS audio. En ik heb het ook geprobeerd met een andere bluetooth speaker. Telkens hetzelfde resultaat.

Het lijkt er heel sterk op dat bluetooth en wifi elkaar toch enorm hinderen. (Overigen geen last als bluetooth wel aanstaat meer het apparaaat afgekoppeld is). Ik heb voor de gein ook eens geprobeerd "Bluetooth collaboration" juist op enabled te zetten. De muziek speelt dan langer door zonder problemen, maar de onderbrekingen zijn dan ook langer, met disconnects van Spotify tot gevolg. En ook surfen zit er dan niet meer in (zoals ik op de eerste dag dus al gemerkt had).

Ik heb via Asus Live Update al een paar dagen de jongste drivers, en voor de zekerheid de Bluetooth-drivers nogmaals handmatig geupdate. Verder nog wat zitten spelen met andere Wifi-adapter instellingen maar geen succes.

Tips zeer welkom....

[EDIT] Inmiddels heb ik ook een support ticket bij Asus gelogd hierover.

[EDIT 2] Vrij snel reactie gekregen van Asus waaruit wel bleek dat men mijn melding hadden gelezen. Maar wel toch nog de vraag om de bios-versie te controleren en de jongste bluetooth drivers te downloaden en installeren. Had ik natuurlijk al gedaan, maar wat ik niet had gedaan was de aanwijzing om eerst de geïnstalleerde drivers te verwijderen. Dus gedaan en opnieuw geïnstalleerd (zowel bt als wlan voor de zekerheid). En zowaar, de stabiliteit is flink verbeterd. Grappig genoeg moet "bluetooth collaboration" juist NIET disabled moet staan. Dan begint het stotteren weer. "Auto" geeft de beste resultaten, al merk ik nog steeds af en toe een kleine dip in wifi performance. Maar vooralsnog geen stotterend geluid meer.

[ Voor 18% gewijzigd door Ray-zor op 27-02-2014 23:15 . Reden: toevoeging 2 ]

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Zo, de mijne vandaag ook opgehaald, de 32GB zonder HDD versie. Moet ie volgens de handleiding eerst 8 uur aan de lader eer je m kunt gebruiken.
Heb m natuurlijk wel al ingesteld :)
De kwaliteit valt me reuze mee! De powerknop voelt goed, evenals het touchpad, hoewel ik die nog niet geprobeerd heb icm de tablet.

Gadgets FTW!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
Bundin schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 23:30:
Zo, net handmatig Asus Smartgesture updated van 2.2.4 naar 2.2.8, dat is een verschil van dag en nacht qua responsiveness. Eindelijk is het touchpad echt bruikbaar (hoewel nog steeds lomp lawaaiierig).
Hoi, begrijp dat Asus Smartgesture met het touchpad te maken heeft maar voor de rest begrijp ik er niet veel van, wat doet deze update en waar kan ik hem vinden want op de Asus site kan ik hem niet vinden.

• Bundin
  • Niet online
http://support.asus.com/D...age=en&m=T100TA&p=3&s=580

Het is de touchpad driver en het progsel waarmee je (multitouch) gestures aan en uit kan zetten (notification area op desktop).

Verwijderd

Even een kort vraagjes. I.v.m de ruimte zou ik graag het hele office gebeuren deinstalleren en opnieuw installeren , maar dan op mijn sdkaart. Is dit überhaupt mogelijk of is de installatie/licentiecode maar 1 keer te gebruiken? Zou toch weer een paar gb schelen.. Na alle updates e.d. heb ik nog maar 11,4gb over..

• Bundin
  • Niet online
Sja, waarom zou je dat willen doen? Je hebt denk ik meer aan office op internal storage en niet-geinstalleerde meuk op de sd, dan kan je nog eens een andere sd gebruiken zonder dat windows overstuur raakt omdat ie op zoek gaat naar bestanden die er niet meer zijn...

• Enlist
  • Laatst online: 28-06-2022
Ik heb vandaag mijn t100 proberen aan te sluiten op mijn scherm (Samsung SyncMaster 2494hs). Hij pakt hem wel maar als ik de resolutie op 1080 zet dan is de projectie groter dan het scherm (1680x1050 pakt doet hij wel normaal, echter is het een scherm die gewoon 1080 kan hebben). Zo ziet het eruit http://imgur.com/ZK5YEnv

Enig idee hoe dit kan komen? De kabel of het scherm misschien?
Dit is de hdmi-kabel die ik gebruik: http://www.accu-shop.nl/hdmi-micro-hdmi-kabel.html

• 418O2
Scherm even instellen op 1:1 ipv zoom ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de T100 niet bij me, dus ik kan het niet checken, maar zoek in de driver ook eens op een term als overscan, die wel nog wel eens op < 100% staan, in elk geval bij ATi. Geen idee hoe dat bij Intel heet... En op de TV moet je inderdaad kijken dat de scaling mode (of iets dergelijks) op 1:1 staat, of 100%, of "scan" (zoals dat bij LG heet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Dat heb ik met m'n ultrabook van HP ook, kennelijk een geintje van Samsung tv's dat ze het 1080 beeld iets inzoomen.

Gisterenavond 23:00 uur had ik trouwens 76% accu over en vanmorgen om 7 uur nog 72%. Ben nog steeds super tevreden met dit ding!

Alleen nu nog kijken hoe je een app als bijvoorbeeld kindertube ook beschikbaar kan maken voor een kinder account. Als ouder zou ik de apps moeten kunnen downloaden en voor mijn kind beschikbaar kunnen stellen.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enlist
  • Laatst online: 28-06-2022
Bedankt voor de tips!
De schermoptie van Samsung om het aan te passen zat goed verstopt. Hij overscant nog een klein beetje, maar dat is zeker te overzien.

Overigens zijn de intelopties zeer beperkt. Geen mogelijkheid tot aanpassen van de zoom, in mijn geval was het scherm zelf de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Zojuist eens de hdmi aangesloten en een tweede scherm op full HD ingesteld. Alleen werkt de touch dan niet meer normaal. Als ik een foto bekijk, zoomt ie bij elke aanraking in en het sluiten van het scherm door naar beneden te vegen werkt dan ook erg lastig.

hebben meer mensen dat? Hoe krijg je trouwens een foto (zonder toetsenbord dock te gebruiken) op het andere scherm?

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Ik probeer al een tijd een oplossing te vinden het probleem dat mijn bluetooth muis het systeem uit slaapstand haalt. Typisch gebruik: ik doe de T100 dicht en leg deze samen met de muis aan de kant. Door aanraking van de muis gaat het systeem weer aan.

Alle "oplossingen" die met Google (en ook hier!) te vinden zijn is in de device manager configureren dat de muis het systeem niet mag wakker maken. Echter dat helpt allemaal niet en veelal zijn die opties grijs en kun je er niets mee.

Vandaag stuitte ik op een artikel van Microsoft: introduction-to-connected-standby.docx met een goede uitleg over connected standby.

Nu is ook duidelijk waarom die instellingen niet werken, het systeem is niet in de S3 state waar al die power instellingen betrekking op hebben. Ook staat in dit artikel dood leuk dat het verder niet instelbaar is. Wat bij mij zou helpen is dat bij connected standby bluetooth uit zou gaan, maar bluetooth is alleen uit als hij is uitgezet - maar bij mij moet hij natuurlijk aan als de PC aan is.

Geen oplossing dus, maar het bespaart anderen misschien zoeken naar een oplossing die er niet is. Doordat "Slaap" bij "Connected standby" echt wat anders is en de meeste systemen alleen die S3 mode kennen barst het op internet van de mis informatie op dit punt, het werkt niet voor de T100 die gebruik maakt van "Connected standby".

Mijn oplossing tot nu toe is om telkens de muis uit te schakelen, maar irritant is het wel want dat moet ik doen voordat ik de PC in slaapstand zet, anders gaat hij weer aan zodra ik de muis oppak. Ik hoop dat in toekomstige Windows versies iets meer in te stellen is, hoewel het document me weinig hoop geeft. Ik hoop dat dit andere tweakers het zoeken bespaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pe1dnn schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:13:
Geen oplossing dus, maar het bespaart anderen misschien zoeken naar een oplossing die er niet is. Doordat "Slaap" bij "Connected standby" echt wat anders is en de meeste systemen alleen die S3 mode kennen barst het op internet van de mis informatie op dit punt, het werkt niet voor de T100 die gebruik maakt van "Connected standby".
Connected Standby is al een punt van discussie sinds de release van Windows 8 tablets, bijvoorbeeld bij de Samsung Ativ 500T hier en hier.

Paar interessante stukjes:
"There's a windows 8-only service called Time Broker that governs the operation of metro apps during connected standby. By disabling this service on desktop PCs, people confirm that metro UI stops working (it's kind of crippled when the computer is awake and definitely off when the computer sleeps). From googling and forum posts I know this service can be disabled on desktop PCs, I just can't disable it on my tablet. "

"So basically - older Intel DPTF drivers and the Lenovo Wifi driver instead of broadcomm's (quite a lot of people complain at broadcomm wireless and bluetooth drivers on smart pc 500T, looking at samsung support pages)."
--> Hee, werken wij hier ook niet met Broadcom spul? :+ /retorische vraag

Ik zou graag de pre-Windows 8 standby weer terug zien, als ik mijn tablet aanzet kan ik ook mail ophalen, dat hoeft niet van tevoren te gebeuren. Misschien het register eens induiken om te checken of er echt geen opties zijn voor de "connected standby" state?

[ Voor 7% gewijzigd door Tijmen007 op 02-03-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nr12468
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-08-2017
Kan iemand eens kijken of het input voltage van de oplader 110-240v is?
Een kennis kan misschien een 64gb uit de vs meenemen, en ik neem aan dat als de lader hier wel/niet deze range aan kan, dat het daar ook wel zo zijn.
In het beste geval hoef ik dan alleen een adapter te gebruiken voor de plug, want ik geloof dat de t100 niet zo soepel is met 3rd partyladers.
Pagina: 1 ... 15 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.