Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:24
King_NL schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:03:
[...]

Ik gebruik het aanraakscherm ook echt veel in bureaubladmodus. Als ik een laptop van een ander gebruik, moet ik me ook inhouden om niet op het scherm te gaan tikken :P.
Het is gewoon zoveel makkelijker om een weblink op het scherm aan te tikken, dan om met zo'n priegelige touchpad te moeten klooien.
Ah, ik ben dus niet de enige die nu bij iedere laptop de neiging heeft om op het scherm te tikken. _O-

Vooral het scrollen werkt heel fijn. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 14-02-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:21
Zojuist besteld bij de MediaMarkt, zou hem direct op kunnen halen, maar dat gaat helaas niet lukken.

Ik ben zeer benieuwd! Nooit gelukt om de iPad zonder toetsenbord in mijn dagelijkse werk te integreren, ik ben benieuwd of dat met een W8 tablet met toetsenbord wel lukt. En anders is het een leuk speeltje :+

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

We zien je review met interesse tegemoet ;-)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:00
Scorpei schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:48:
[...]

sinds net 20 minuten 225, ik ben nog op zoek naar de release notes... (die zijn namelijk nogal 'identiek beperkt' aan die van 224, waarbij er geen nieuwe EC update is tussen de 2, wel ten op zichte van 220. De checksum van de beide updates is wel anders). Heb 225 in ieder geval net geflashed.
Waar vind jij bios 225? Op de ASUS site kan ik alleen 224 vinden. Bij besturingssysteem: overige.

[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-02-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dan hebben ze m verplaatst want vanmiddag stond ie echt nog bij win8.1 32 bits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
Sedert gisteren de trotse bezitter van de Asus T100. ik lees hier op dit forum over 'live update' maar als ik die uitvoer op mijn T100 dan gebeurd er helemaal niets. Iemand een idee wat er aan de hand is? Alle andere Window updates heb ik wel uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:11
Romac schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 18:51:
Sedert gisteren de trotse bezitter van de Asus T100. ik lees hier op dit forum over 'live update' maar als ik die uitvoer op mijn T100 dan gebeurd er helemaal niets. Iemand een idee wat er aan de hand is? Alle andere Window updates heb ik wel uitgevoerd.
Verschijnt bij de iconen rechtsonderin je scherm, als je er daar met de rechtermuisknop op klikt kun je "update" kiezen. Dan verschijnt ie bij mij wel in ieder geval.

Misschien weet iemand hier het: als ik bij de live update zoek krijg ik een bios update (224) te zien maar als ik deze wil starten krijg ik een popup dat ik moet controleren of ik aan het lichtnet zit en genoeg batterij heb (20%). Klik ik ok dan gebeurt er niets. Helemaal niets. Lijkt er dus op dat ik de bios niet kan updaten. Wat nu?

Edit: een poging of 5 en 3 reboots later besluit ie het wel te doen. Logisch...

[ Voor 4% gewijzigd door MrMaxedTank op 14-02-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romac
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-08 17:26
MrMaxedTank schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:17:
[...]

Verschijnt bij de iconen rechtsonderin je scherm, als je er daar met de rechtermuisknop op klikt kun je "update" kiezen. Dan verschijnt ie bij mij wel in ieder geval.
Dank je, deze doet het inderdaad. Stom van me, gewoon overheen gekeken. Komt omdat hij ook onder Start-Programma's (Classic Start Menu) staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaxedTank
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:11
Romac schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:39:
[...]

Dank je, deze doet het inderdaad. Stom van me, gewoon overheen gekeken. Komt omdat hij ook onder Start-Programma's (Classic Start Menu) staat.
Vond het zelf ook niet bijzonder logisch eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
ik gebruik de t100 vaak in bed om nog even mail te checken of een serie te kijken.
ik heb dan de helderheid helemaal naar beneden.
als het scherm veranderd veranderd de helderheid steeds een beetje, alsof er een soort autocontrast is ingesteld. beetje hinderlijk. vooral bij series.
automatische helderheid staat uit.

iemand een idee wat dat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Vind ik ook irritant.
Je kunt het uitzetten bij PC instellingen>PC en apparaten>Stroomvernruik en slaapstand.
Ook staan er in het instellingscherm van de Intel HD Grapics>Energie nog iets wat je aan kunt passen.

Iemand trouwens een idee hoe ik het vergrendelingsscherm uit kan zetten?
Iedere keer als ik de t100 uit de slaapstand haal, komt er een vergrendelingsscherm in beeld, die ik eerst naar boven moet vegen om weer verder te kunnen werken.
Ik heb geen wachtwoord ingesteld om me aan te melden, dus een beetje overbodig in mijn geval.

[ Voor 10% gewijzigd door sssensss op 15-02-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
sssensss schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:08:

Iemand trouwens een idee hoe ik het vergrendelingsscherm uit kan zetten?
Iedere keer als ik de t100 uit de slaapstand haal, komt er een vergrendelingsscherm in beeld, die ik eerst naar boven moet vegen om weer verder te kunnen werken.
Ik heb geen wachtwoord ingesteld om me aan te melden, dus een beetje overbodig in mijn geval.
http://blog.laptopmag.com...nate-the-win8-lock-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drdrips
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-08 20:34
sssensss schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 11:08:
Vind ik ook irritant.
Je kunt het uitzetten bij PC instellingen>PC en apparaten>Stroomvernruik en slaapstand.
Ook staan er in het instellingscherm van de Intel HD Grapics>Energie nog iets wat je aan kunt passen.
zoals ik al schreef: dat staat al uit. Toch veranderd steeds de helderheid na een seconde als het beeld wijzigt.
Het lijkt alleen voor te komen bij de laagste helderheids stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Heb je ook die regel eronder gelezen, over de energie-settings van de Intel HD Graphics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Bedankt, het is gelukt.
Je moet met deze Win8.1 basis versie dan wel zelf een nieuwe sleutel "Personalization" en een nieuwe DWORD NoLockScreen aanmaken met waarde 1.
Gpedit.msc werkt niet in deze kale Windows versie.

Dus om het vergrendelingsscherm (Lockscreen) te verwijderen, moet je hetvolgende doen:

- open de registereditor (zoeken>regedit)
- ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\
- maak daar een nieuwe sleutel aan genaamd "Personalization"
- selecteer "Personalization" en maak in het rechterscherm een nieuwe DWORD-waarde "NoLockScreen" aan en zet waardegegevens op 1.
- start nu Win8.1 opnieuw op en je hebt geen last meer van het vergrendelingsscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:24
Zet het ook maar even hier neer voor de mensen die niet van het levertijden topic afweten.

Nu beschickbaar in NL:

http://www.mediamarkt.nl/...3,1154005.html?langId=-11

met 500gb dock!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Iemand hier een idee over?

http://www.transformerfor...s-visible.html#post308738

(mijn eigen topic op Transformerforums)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03-2022
Nee geen idee, ik heb het nog niet meegemaakt de afgelopen paar dagen (en zou het ook niet willen :P). Gek ook dat het los is van de recovery, hoe weet je dat zeker? Hoe toont die partitie zich in de disk manager?

Owner of http://scorpei.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Scorpei schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:57:
Nee geen idee, ik heb het nog niet meegemaakt de afgelopen paar dagen (en zou het ook niet willen :P). Gek ook dat het los is van de recovery, hoe weet je dat zeker? Hoe toont die partitie zich in de disk manager?
De partitie vertoont zich als aparte schijf, dat is het rare. Ik weet dat er ook een recovery partitie op de eMMC zelf zit, maar die heb ik inmiddels kunnen verwijderen met AsusBacktrack. Deze schijf is mij alleen nog een raadsel..

Trouwens: weet iemand een USB kabel van ongeveer 2m die goed werkt met het opladen van de T100? Heb nu één liggen (een oude van DX) maar daar laadt ie heel erg langzaam mee op. Met de bijgeleverde kabel laadt de T100 redelijk snel op, maar die kabel is voor mij veel te kort.

[ Voor 19% gewijzigd door Perzikvrucht op 15-02-2014 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

barzi schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 18:03:
[...]

De partitie vertoont zich als aparte schijf, dat is het rare. Ik weet dat er ook een recovery partitie op de eMMC zelf zit, maar die heb ik inmiddels kunnen verwijderen met AsusBacktrack. Deze schijf is mij alleen nog een raadsel..

Trouwens: weet iemand een USB kabel van ongeveer 2m die goed werkt met het opladen van de T100? Heb nu één liggen (een oude van DX) maar daar laadt ie heel erg langzaam mee op. Met de bijgeleverde kabel laadt de T100 redelijk snel op, maar die kabel is voor mij veel te kort.
De recovery partitie staat op een aparte chip, niet op de eMMC. Verwijderen levert je dus geen extra storage op.

[ Voor 3% gewijzigd door Edgarz op 15-02-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Edgarz schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 21:13:
[...]

De recovery partitie staat op een aparte chip, niet op de eMMC. Verwijderen levert je dus geen extra storage op.
Ik had twee delen recovery: één op mijn eMMC module en één aparte schijf (zie hierboven). Met AsusBacktrack heb ik die van de eMMC weten te kopieren en te verwijderen, en dat leverde mij 7GB aan opslag op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
418O2 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 17:48:
[...]

Ah mooi. Daar past hij mooi in
Past er nog meer in dan de T100 + dock? Bv. lader of een muis?

PS. excuses voor de twee posts achterelkaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 15-02-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Voor zover mij bekend zou de recovery inderdaad ook eigenlijk alleen op die extra schijf zitten (en ik heb die nog nooit voorbij zien komen in management software). Vreemd te horen dat je dus effectief een 40 gig schijf zou hebben (zit toch echt als het goed is een sandisk 32gb eMMC in). Heeft iedereen dat? Zelf vind ik 32+64 genoeg voor deze machine dus ga hem nu zeker nog niet verwijderen, al helemaal niet voor 8 gig op USB2.0 snelheden.

edit:
Eens goed naar je afbeelding gekeken: Het gaat je ook daadwerkelijk om de recovery USB. Je eMMC is gewoon de 32 gig. Waarom je recovery soms wel en soms niet te zien is weet ik niet, die zou ik toch gewoon altijd aanwezig verwachten. Wat ik zo lees is die voor de meeste mensen wel echt read-only. Ik heb nog geen tools gedraait en bij mij is die hele recovery USB niet te zien in de disk manager.

@De targus intertoys case, m'n vriendin vindt hem foeilelijk dus heb ik 'm nu :P. Er past een kabel bij en that's it really. Er is wel wat speling, zeker in de hoogte is zo'n 2 penlites speling. (dus zeg 2,7 / 2.9 cm). In de breedte ongeveer 1 penlite (1.3 / 1.4 cm).

edit:
Even een kleine opmerking die ik zelf wel prettig vond om te lezen, zeker nu de 500 gigabyte variant schijnbaar beschikbaar is: deze zit aangesloten met een andere PCB dan de non-HDD variant in de dock. Je kan in je 'gewone' 32GB t100 dus niet zomaar een HDD bijprikken. Wel is het zo dat die HDD aangesloten zit op een USB3.0 hub en niet native SATA of iets dergelijks. Dat kan eventueel uitmaken voor andere apparaten die je wil aansluiten (en gebruikt zelf ook stroom) zowel vanwege compatibiliteit als de 700mA die nu over de USB3.0 aansluiting in het dock over is. (de HDD zou een Z5K500-500 HTS545050A7E680 zijn van HGST (Western Digital) zijn)

[ Voor 51% gewijzigd door Scorpei op 15-02-2014 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29
Daivdav11 schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 17:21:
Zet het ook maar even hier neer voor de mensen die niet van het levertijden topic afweten.

Nu beschickbaar in NL:

http://www.mediamarkt.nl/...3,1154005.html?langId=-11

met 500gb dock!
Heel interessant. Ik zit even te kijken naar de verschillen (afgezien van de harde schijf uiteraard :P). In de eerste post van dit topic staat een link naar de specs van de 'gewone' versie, en daar staat dat deze 1,7 cm dik is (inclusief dock, denk ik dan). Maar op de officiele Asus site zie ik 10,5 + 13,1 = 23,6. Volgens de Mediamarkt pagina is deze 500GB versie 2,4 cm. Wat is het nou? :)

Verder zal deze meer stroom verbruiken, zou je zeggen, maar wellicht zit er een zwaardere batterij in? Deze link zegt nog steeds 10 uur op een 3950 batterij. Wat zit er in de versie zonder HD?

Verder het gewicht, denk ik, maar dat vind ik niet zo'n issue.

Natuurlijk is dit 90 euro duurder, maar een extra SD kaartje is niet meer nodig, en je hebt natuurlijk een stuk meer ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
De HDD dock zou 1cm dikker moeten zijn. Ook is natuurlijk de vraag waar je meet (het scharnier is ook een paar mm meer). De asus website rept overigens niet over een andere accu. Wel zou er een andere adapter zijn dan ik heb (ik heb 12V2A en er zou ook een 3A variant moeten zijn). Misschien is die specifiek voor de HDD variant?

De prijs van de variant met HDD vind ik toch wel erg dicht bij de medion p2211t komen waarbij je dan voor iets meer ook een full HD (inbrandend lenovo) paneel krijgt en 2de accu in de dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-08 16:23
Net de 500 GB variant besteld bij media markt. Vind de 500 GB wel handig voor films en series, en misschien voeg ik nog een micro-sd kaart toe aan de tablet voor extra opslag. Ik ben vooral benieuwd hoe deze tablet/notebook zich verhoudt tot mijn nexus 10. Deze heeft dan wel een veel hogere resolutie, maar misschien ga ik die toch weg doen. Eerst eens kijken hoe de beeldkwaliteit is.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

De versie zonder HDD is zo te zien ook nergens meer te krijgen. Overal zijn ze niet op voorraad en hebben een onbekende levertijd.
In Eindhoven hadden ze vandaag in ieder geval geen van beiden staan... Wel een andere tablet met dezelfde processor geprobeerd en dat viel me zeker niet tegen :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Ursamajor schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:15:
De versie zonder HDD is zo te zien ook nergens meer te krijgen. Overal zijn ze niet op voorraad en hebben een onbekende levertijd.
In Eindhoven hadden ze vandaag in ieder geval geen van beiden staan... Wel een andere tablet met dezelfde processor geprobeerd en dat viel me zeker niet tegen :)
Die is inderdaad nergens leverbaar. 500 GB versie is volgens mij ook niet echt goed leverbaar aangezien mediamarkt de enige leverancier lijkt te zijn. Als de 32 gb versie goed leverbaar was geweest had ik waarschijnlijk die gewoon genomen, maar voor 80 euro extra vind ik die 500 GB hdd wel fijn (een losse schijf kost toch al weer 40 a 50 euro en is niet ingebouwd) en natuurlijk de snelle levering.

[ Voor 4% gewijzigd door jorisderoo op 16-02-2014 22:31 ]

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

Vanwege het gemak (en de prijs) zou ik ook liever een 64GB sd kaartje in de tablet zelf hebben zitten ipv een 500GB disk in de dock.
Heb niet voor niets een nas.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Ursamajor schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:33:
Vanwege het gemak (en de prijs) zou ik ook liever een 64GB sd kaartje in de tablet zelf hebben zitten ipv een 500GB disk in de dock.
Tja, die heb ik dan weer niet. Misschien kun je het toetsenbord verkopen aan een medetweaker hier op het forum en dan het "gewone" dock van hem overnemen. Of wachten totdat de gewone versie weer voorradig is.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
Ursamajor schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:33:
64gb SD kaartje is 50 euro, deze is 40 euro duurder en dan heb je een lees en schrijf snelheid die hoger is dan de ssd die in de tablet zelf zit, dus ik vind het veel beter dan zo kaartje dat net 30mb/s haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Daivdav11 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 22:54:
[...]

64gb SD kaartje is 50 euro, deze is 40 euro duurder en dan heb je een lees en schrijf snelheid die hoger is dan de ssd die in de tablet zelf zit, dus ik vind het veel beter dan zo kaartje dat net 30mb/s haalt.
Las ik ook ergens, dat een HDD sneller is dan de interne eMMC module. Je zit echter wel vast voor die opslag aan het toetsenbord. Met een 64 GB geheugenkaart kun je ook zonder dock werken.
Nog bedankt voor de tip trouwens, zonder jouw post had ik nooit deze bij media markt gevonden :)

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 18:11
Ik ben opzoek naar de T100.
Deze is overal uitverkocht of slecht leverbaar.
Maar als het goed is, heeft de saturn de versie met 32GB/ 500GB in het toetsenbord (DK005H).

http://www.saturn.nl/mcs/...1,1154006.html?langId=-11

Heeft deze versie dan minder ruimte voor de extra accu van je docking?
Zal dit veel verschil maken qua gewicht/accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Er zit geen accu in de docking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Mag zometeen de tablet ophalen bij de MediaMarkt - twijfel of ik hem meteen weer zal inleveren en dan de HDD-versie zal bestellen. In ieder geval meteen een SD-kaartje halen!

Update: De problemen met levering blijven ook bij MM. Werd net gebeld dat ik mijn geld terug ga krijgen en de niet-HDD versie niet geleverd zal worden.

[ Voor 30% gewijzigd door Hafermaut op 17-02-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sagaramarjit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:39
Sinds een week heb ik de T100 ook binnen. Wat een topding!

Maar er is een minpuntje na alle drivers en windows geupdate te hebben lijk ik te maken hebben met vastlopers (gelukkig niet al te vaak). Het lijkt zich voor te doen enkel in de metro interface/apps bij het gebruik van de fysieke start knop. Workaround is niet de fysieke knop te gebruiken, maar zou graag de knop gebruiken.

Op transformerforums.com loopt hier ook een draadje over.

Ik heb gekeken naar de hotfix die word genoemd, maar deze lijkt voor oudere windows versies te zijn.

Weet iemand hoe dit komt en welke driver dit veroorzaakt zodat ik een oudere versie van deze driver kan installeren?

Edit: heb dit issue bij BIOS 224 en 225.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sagaramarjit schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:12:
Maar er is een minpuntje na alle drivers en windows geupdate te hebben lijk ik te maken hebben met vastlopers (gelukkig niet al te vaak). Het lijkt zich voor te doen enkel in de metro interface/apps bij het gebruik van de fysieke start knop. Workaround is niet de fysieke knop te gebruiken, maar zou graag de knop gebruiken.
Tja, dit soort gekkigheid heb ik ook met updates. Maarja, het is en blijft een Windows bak, dus ik verwachtte ook niet zoveel anders ervan. WiFi is bij mij nu opgelost ten koste van standby, ding waked zichzelf om de haveklap en doet vanalles terwijl hij uit hoort te staan :+

Vanilla/stock draaide hij het beste in het algemeen, geen crashes, bugs of drains. Gebruik hem nog steeds dagelijks, want of ie nou aan of uit staat, een dag gaat hij toch wel mee! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Mijne word als het goed is morgen bezorgd :). Ik hoor veel problemen over updaten via Windows update. Kun je dan beter alle drivers via de website van Asus downloaden? Of geven deze ook problemen?

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Lijkt er toch zowaar op dat mijn bestelling bij Paradigit de goede kant opgaat. Zou over 1 dag in de winkel zijn (ik heb hem gereserveerd om hem op te halen in de winkel). Bovendien geven ze aan dat er vanaf morgen weer voorraad zou zijn (tip!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
autje schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:00:
Lijkt er toch zowaar op dat mijn bestelling bij Paradigit de goede kant opgaat. Zou over 1 dag in de winkel zijn (ik heb hem gereserveerd om hem op te halen in de winkel). Bovendien geven ze aan dat er vanaf morgen weer voorraad zou zijn (tip!).
Nee hij is nu op voorraad om te bestellen of te reserveren. En als je em nu reserveert kan je em morgen ophalen.. dat bedoelen ze met morgen op voorraad. Dus als je em niet reserveert kan je em ook niet morgen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ik heb hem weken geleden al gereserveerd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53
Sta op het punt om de T100 aan te schaffen, (wellicht met mij nog veel meer....) alleen vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met de het gebruik van een USB to LAN connector om een de T100 bekabeld aan het internet te hangen....? Is dat mogelijk of ben je echt afhankelijk van de Wifi....
Opzich is wifi geen probleem, alleen voor het downloaden is vaak toch de kabel wat stabieler en sneller.

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
Ik heb mijn t100 binnen met de 500gb. Wat een prachtding. Ik vind hem heel fijn werken en ben zeker tevreden met de aankoop. BIOS ook gelijk naar 225 geflasht en mijn lader heeft inderdaad een 3Ampere vermogen i.t.t. de t100 zonder 500gb. Hij laadt ook een stuk sneller op als die uit staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Helaas, Otto weigert de garantieaanvraag voor de T100 van mijn vriendin in behandeling te nemen en verwijst voor de 2e keer door naar Asus.

Echter ga ik hier niet mee akkoord aangezien ik het product bij Otto heb gekocht en zij verantwoordelijk zijn voor de garantieafhandeling.

Het probleem is dat het scherm van de T100 is gebarsten op de plek waar je deze "dockt".
Onvoorzichtig gebruik is uitgesloten en de T100 word altijd netjes in een hard cover case bescherm bij vervoer.

"Beste ,

Zoals ik u reeds heb laten weten wil Otto de storingsmelding van de laptop netjes via de richtlijnen afhandelen.
Op dit artikel heeft u via de fabrikant en zowel via Otto het eerste jaar garantie.

Daarom wil ik u verzoeken contact op te nemen met Asus, telefoonnummer 059-1570290.
Zij kunnen uw klacht in behandeling nemen en de procedure van eventuele reparatie met u doornemen.

Indien uw klacht niet naar tevredenheid door Asus afgehandeld wordt kunt u uiteraard opnieuw met mij contact opnemen.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

OTTO
Klantenservice"

Zoals de wet voorschrijft "Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen.".

Tevens heb ik voordat ik contact met Otto had opgenomen al contact via Asus en die weigeren binnen de garantie te repareren en rekenen ongeveer 200 euro voor de reparatie!

Helaas heeft Otto tot nu toe nog niks gedaan om dit probleem te verhelpen en zijn we al bijna 2 weken (13 dagen) verder!

[ Voor 5% gewijzigd door midego op 18-02-2014 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bart_Denon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:20:
Sta op het punt om de T100 aan te schaffen, (wellicht met mij nog veel meer....) alleen vroeg ik mij af of iemand ervaring heeft met de het gebruik van een USB to LAN connector om een de T100 bekabeld aan het internet te hangen....? Is dat mogelijk of ben je echt afhankelijk van de Wifi....
Opzich is wifi geen probleem, alleen voor het downloaden is vaak toch de kabel wat stabieler en sneller.
Ik wil het wel even voor je proberen hoor, maar wat is je vraag precies? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:01
midego schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:06:
Helaas, Otto weigert de garantieaanvraag voor de T100 van mijn vriendin in behandeling te nemen en verwijst voor de 2e keer door naar Asus.

Echter ga ik hier niet mee akkoord aangezien ik het product bij Otto heb gekocht en zij verantwoordelijk zijn voor de garantieafhandeling.

Het probleem is dat het scherm van de T100 is gebarsten op de plek waar je deze "dockt".
Onvoorzichtig gebruik is uitgesloten en de T100 word altijd netjes in een hard cover case bescherm bij vervoer.

"Beste ,

Zoals ik u reeds heb laten weten wil Otto de storingsmelding van de laptop netjes via de richtlijnen afhandelen.
Op dit artikel heeft u via de fabrikant en zowel via Otto het eerste jaar garantie.

Daarom wil ik u verzoeken contact op te nemen met Asus, telefoonnummer 059-1570290.
Zij kunnen uw klacht in behandeling nemen en de procedure van eventuele reparatie met u doornemen.

Indien uw klacht niet naar tevredenheid door Asus afgehandeld wordt kunt u uiteraard opnieuw met mij contact opnemen.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

OTTO
Klantenservice"

Zoals de wet voorschrijft "Als een product binnen zes maanden na de koop kapot gaat, dan gaat de wet er vanuit dat het defect er al was op het moment dat u het kocht. Als de winkelier het hier niet mee eens is, dan moet hij het tegendeel bewijzen.".

Tevens heb ik voordat ik contact met Otto had opgenomen al contact via Asus en die weigeren binnen de garantie te repareren en rekenen ongeveer 200 euro voor de reparatie!

Helaas heeft Otto tot nu toe nog niks gedaan om dit probleem te verhelpen en zijn we al bijna 2 weken (13 dagen) verder!
Met de fabrikant heb jij als consument/koper niets te maken (en zij niet met jou), de winkel kan je dan ook niet doorverwijzen. De verkoper wordt geacht een conform product te leveren en bij een defect binnen 6 maanden na aankoop gaat de wet er vanuit dat het defect reeds bij aankoop bestond (het is aan de verkoper aan te tonen dat dit niet zo is).
IANAL, maar in deze zou ik de verkoper schriftelijk in gebreke stellen en reparatie of vervanging verlangen. Check ook de voorwaarden en eventuele RMA procedures om ze met hun eigen woorden om de oren te slaan. Let wel: verkoper kan natuurlijk beargumenteren dat het scherm gebarsten is door schuld van de gebruiker, maar dient dit wel aan te tonen. Daarvoor moeten ze lijkt me wel eerst het product 'in behandeling' nemen.
Kijk ook bij welk keurmerk etc. ze zijn aangesloten en start een klachten procedure als je er niet doorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
mtr33 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:04:
[...]

Met de fabrikant heb jij als consument/koper niets te maken (en zij niet met jou), de winkel kan je dan ook niet doorverwijzen. De verkoper wordt geacht een conform product te leveren en bij een defect binnen 6 maanden na aankoop gaat de wet er vanuit dat het defect reeds bij aankoop bestond (het is aan de verkoper aan te tonen dat dit niet zo is).
IANAL, maar in deze zou ik de verkoper schriftelijk in gebreke stellen en reparatie of vervanging verlangen. Check ook de voorwaarden en eventuele RMA procedures om ze met hun eigen woorden om de oren te slaan. Let wel: verkoper kan natuurlijk beargumenteren dat het scherm gebarsten is door schuld van de gebruiker, maar dient dit wel aan te tonen. Daarvoor moeten ze lijkt me wel eerst het product 'in behandeling' nemen.
Kijk ook bij welk keurmerk etc. ze zijn aangesloten en start een klachten procedure als je er niet doorkomt.
Ik was ook niet van plan mij hier mee af te schepen en ga ervanuit dat ze wel moeten zwichten en voor een reparatie gaan zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate heeft ze weer op voorraad:
http://www.alternate.nl/html/product/1097612

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Dit wordt dus sowieso een mooie Indie machine oOo Exemplaar met 500GB HDD binnen en al wat spelletjes aan het installeren. Gaat allemaal prima over Wi-Fi, dik 3 MB/s aan het downloaden waar ik met een HTC One X vanaf dezelfde bron niet eens verbinding krijg. Heerlijk so far :)

[ Voor 69% gewijzigd door Fid3lity op 18-02-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Fid3lity schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:00:
Dit wordt dus sowieso een mooie Indie machine oOo Exemplaar met 500GB HDD binnen en al wat spelletjes aan het installeren. Gaat allemaal prima over Wi-Fi, dik 3 MB/s aan het downloaden waar ik met een HTC One X vanaf dezelfde bron niet eens verbinding krijg. Heerlijk so far :)
Heb ook net de 500 gb versie in huis. In home streaming van steam werkt ook goed, 30 fps op 720p. Mijn keyboard dock doet soms wel wat raar. Een paar keer ontkoppelde de harde schijf+ muis en toetsenbord, maar na een paar seconden deden die het weer... Ach we zien wel of die blijft werken.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Net Unmechanical gespeeld. Na 73 minuten zit de accu weer op 49%. Is er iemand die ook iets vergelijkbaars kan proberen met de 500GB variant?

[ Voor 36% gewijzigd door Fid3lity op 18-02-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor

Ursamajor

Astrofotograaf

En helaas alweer uitverkocht. Levertijd onbekend... :(

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
418O2 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:15:
[...]

Ik wil het wel even voor je proberen hoor, maar wat is je vraag precies? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat het niet werkt.
Vroeg me af of dat werkt met een usb to lan hub. Zou mooi zijn...

PV; 4.050kW op Z-W, 1.215kW Z-O, douchen met Auer Edel Eau 200L , verwarming met Vaillant VWL 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Bart_Denon schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:23:
[...]

Vroeg me af of dat werkt met een usb to lan hub. Zou mooi zijn...
Zoals verwacht werkt het. Trek 63/6mbit op speedtest op een 60/6 connectie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
net besteld bij Norrod.nl
ik ben benieuwd, er stond dat ze er nog meer dan 5 op voorraad hadden.
en voor 22:00 besteld morgen in huis.
dan is dit het laatste bericht wat ik typ op de t300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
Weten jullie hoe ik mijn t100 registreer op die slome vip.asus.com site. Ik kom telkens niet langs de voorwaarden door die laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommietomaat
  • Laatst online: 11:13
voor de mensen die de 500gb versie hebben, kregen jullie daar ook office bij ?
ik heb hem bij de online winkel van de media markt bestelt, maar kreeg geen voucher bij :(

ik schaam mij.
zoals het er nu uit ziet, had ik het papiertje over het hoofd gezien.
die was onder de bank gevallen bij het openen van het pakketje.

was net iets te enthousiast bij het uitpakken

[ Voor 38% gewijzigd door Tommietomaat op 18-02-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Tommietomaat schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 21:41:
voor de mensen die de 500gb versie hebben, kregen jullie daar ook office bij ?
ik heb hem bij de online winkel van de media markt bestelt, maar kreeg geen voucher bij :(
bij mij zat die er gewoon bij. deze is hetzelfde als de windows 8 productcode. al contact gehad met media markt?

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommietomaat
  • Laatst online: 11:13
Joris, bedankt voor het antwoord.
ik heb mijn reactie aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
@Daivdav11: heeeeeeel vaak proberen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-01-2024
Mijn T100 loopt plotseling enorm snel leeg.

Bijvoorbeeld: ik laat hem een avond stand-by staan waarna er 50% batterij van af is.

Ander voorbeeld: vannacht heb ik hem volledig omladen. Nu zet ik hem aan met nog 38% batterij over. Extreme battery drainage lijkt het op...
Dit is voor het eerst, voorheen gebeurde dit niet.

Iemand ideeën die dit probleem kunnen verhelpen?
ik ben niet zo goed met computers (ik weet er wel vanaf), dus een goede hulp zou me heel erg helpen

Hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
bgwesterhof schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 11:39:
Mijn T100 loopt plotseling enorm snel leeg.

Bijvoorbeeld: ik laat hem een avond stand-by staan waarna er 50% batterij van af is.

Ander voorbeeld: vannacht heb ik hem volledig omladen. Nu zet ik hem aan met nog 38% batterij over. Extreme battery drainage lijkt het op...
Dit is voor het eerst, voorheen gebeurde dit niet.

Iemand ideeën die dit probleem kunnen verhelpen?
ik ben niet zo goed met computers (ik weet er wel vanaf), dus een goede hulp zou me heel erg helpen

Hopelijk kan iemand mij met dit probleem helpen!
Heb je alle updates van windows en de Asus Live Update tool gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gewoon, windows update aanklikken, alle updates installeren. Asus LiveUpdate programma openen (staat op je T100) en daar ook alle updates aanklikken & installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Denon
418O2 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:42:
[...]

Zoals verwacht werkt het. Trek 63/6mbit op speedtest op een 60/6 connectie :)
Dank je!! Ziet er goed uit d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgwesterhof
Ik heb zojuist de updates geìnstalleerd, hopelijk werkt het.

Eén update wilde echter niet installeren: de BIOS-224 (2,03MB) update. Deze staat in de updatelijst, waarna ik hem vervolgens update, maar dan blijft hij nog steeds in de updatelijst (recommended updates) staan.

Hopelijk heb ik nu geen last meer van extreme battery drainage o.i.d.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
bgwesterhof schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:45:
Ik heb zojuist de updates geìnstalleerd, hopelijk werkt het.

Eén update wilde echter niet installeren: de BIOS-224 (2,03MB) update. Deze staat in de updatelijst, waarna ik hem vervolgens update, maar dan blijft hij nog steeds in de updatelijst (recommended updates) staan.

Hopelijk heb ik nu geen last meer van extreme battery drainage o.i.d.!
Heb je al opnieuw opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
418O2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 12:45:
[...]

Heb je al opnieuw opgestart?
Na het handmatig flashen van 225 blijft deze update (bios 224) ook bij mij in de liveupdate staan. Restart helpt niet - opgelost door liveupdate uit te zeten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Bij het afspelen van 384p video (serie) schiet de accu hier terug van 40 naar 30% in pak 'm beet een half uur. In dat tempo zou ik zo'n 5 uur gaan halen op 100%, wat significant anders is dan de ruime 8 uur uit de Tweakers review met 1080p materiaal. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Fid3lity schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:31:
Bij het afspelen van 384p video (serie) schiet de accu hier terug van 40 naar 30% in pak 'm beet een half uur. In dat tempo zou ik zo'n 5 uur gaan halen op 100%, wat significant anders is dan de ruime 8 uur uit de Tweakers review met 1080p materiaal. :/
Ik zie dat je ook de HDD-versie hebt (i.t.t. Tweakers review); zou dat nog uitmaken voor de accuduur?

Vanochtend om 0700u tablet voor 't eerst aangezet om Office te installeren en eerste instellingen te doen: een goed half uur bezig geweest. Daarna op 't werk alle instellingen aangepast aan werk, bios een update gegeven en laatste installaties gedaan. Vervolgens continu Spotify aan en af en toe een beetje aanmodderen met de tiles e.d.

Gebruiksduur ongeveer 5 uur, waarvan 10 minuten aan netstroom voor biosupdate: batterij op 46%.

Scherm overigens continu aan omdat Spotify stopt in slaapstand (duh 8)7 ) en daar nog geen elegante oplossing voor gevonden. Helderheid sinds een uurtje dus op 't laagst gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daivdav11
Fid3lity schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:31:
Ik heb ook de 500gb versie en vindt de drain ook redelijk hoog. Dit terwijl mijn 500gb schijf op dit moment amper wordt gebruikt.

Ik vind dit zeker een fout van asus omdat zij stellen dat je met de 500gb ook 11 uur krijgt, maar hier is dus weinig van waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Wel alles up to date? Drains komen vrij vaak voor en worden regelmatig opgelost met updates (en komen vervolgens wel weer terug, maartoch).

En op welke helderheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Hafermaut schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:47:
[...]

Ik zie dat je ook de HDD-versie hebt (i.t.t. Tweakers review); zou dat nog uitmaken voor de accuduur?
Misschien, maar ik speel het videomateriaal af vanaf een USB stickje. De HDD wordt dus niet gebruikt, alleen Steam staat er pas op.
418O2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:02:
Wel alles up to date? Drains komen vrij vaak voor en worden regelmatig opgelost met updates (en komen vervolgens wel weer terug, maartoch).

En op welke helderheid?
Alles up to date vziw ja, Windows updates zijn gisteren gedaan en die ASUS Live Update tool wil niet werken. Scherm brightness staat op maximaal.

Edit: afgelopen half uur heb ik de batterij tijdens het spelen van 20 naar 5% zien gaan. Zal voor de volledigheid een keer testen met de accu op 100%, dus die resultaten volgen nog.

[ Voor 10% gewijzigd door Fid3lity op 19-02-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Fid3lity schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:14:
[...]

Misschien, maar ik speel het videomateriaal af vanaf een USB stickje. De HDD wordt dus niet gebruikt, alleen Steam staat er pas op.

[...]

Alles up to date vziw ja, Windows updates zijn gisteren gedaan en die ASUS Live Update tool wil niet werken. Scherm brightness staat op maximaal.
Die start silent en staat in het uitklaplijstje bij je klok rechtsonderin. Drainissues worden door de Asus updates meestal verholpen.

en je brightness op maximaal kost heel veel stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

418O2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:16:
[...]

Die start silent en staat in het uitklaplijstje bij je klok rechtsonderin. Drainissues worden door de Asus updates meestal verholpen.

en je brightness op maximaal kost heel veel stroom.
Dat laatste geloof ik best, maar ik vind de helderheid lager niet al te prettig werken. Ding hangt nu weer aan de oplader, zal later nog even kijken bij het klokje. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Fid3lity schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:20:
[...]

Dat laatste geloof ik best, maar ik vind de helderheid lager niet al te prettig werken. Ding hangt nu weer aan de oplader, zal later nog even kijken bij het klokje. Ben benieuwd.
Nee dat zal, maar die review was niet op volle helderheid natuurlijk, dus die 8,5 uur ga je niet halen.Maar installeer die Asus updates maar, dat gaat zeker helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

418O2 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Nee dat zal, maar die review was niet op volle helderheid natuurlijk, dus die 8,5 uur ga je niet halen.Maar installeer die Asus updates maar, dat gaat zeker helpen
Ga ik zeker doen. Wat voor helderheid beveel jij aan? 70%-ish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Fid3lity schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 14:32:
[...]

Ga ik zeker doen. Wat voor helderheid beveel jij aan? 70%-ish?
Wat je zelf prettig vindt natuurlijk :) Maar je moet wel beseffen dat een hogere helderheid meer accu kost. Maargoed; als je geen drainissues hebt, dan haal je vast nog wel 6-7 uur videotijd op een volle accu gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
Ik vind de batterijduur van het 500 GB model tot nu toe erg goed. Ik heb nog geen updates gedaan (live update wil niet opstarten) maar heb geen battery drain issues. Toetsenbord vereist wel wat gewenning maar dat gaat wel goedkomen. Ik hoor ook heel veel mensen problemen hebben met het touchpad, maar ik ervaar eigenlijk geen problemen.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ALGEMENE MELDING

De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Zo, ASUS Live Update ook voor mekaar gekregen. Helderheid staat nu op zo'n 50%, ben benieuwd hoe groot die impact zal zijn. Zal morgen even opnieuw testen met mijn low-Q videomateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Zo vanaf mijn half uur oude T100 hier.
Een paar dingetjes:

De wifi komt niet boven 6 Mbit/s uit (speedtest.net), mijn telefoon red de 25+.
Hoe kan ik dit oplossen?

Het vergrendelscherm heb ik inmiddels overgeslagen dmv personalization -> NoLockScreen.
Maar ik wil gewoon nooit een wachtwoord invoeren, niet bij slaapmodus, niet bij opstarten, nergens. Is dit ook mogelijk?

En als ik mijn tablet dichtklap dan gaat het beeld weer aan. Ik zag de reactie al dat je hier een instelling voor kunt wijzigen. Maar waar staat die instelling?

Voor de rest zeer tevreden, lekker rap, Office pakket erbij, en haarscherp beeld.
Touchscreen werkt erg precies, ook in de verkenner en dergelijk. Alleen is het nog moeilijk om een tabblad te sluiten in chrome ghehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Wi-Fi zit hier gewoon netjes rond de 25 Mb/s down, 30 up. Hoe is je signaalsterkte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
dn072 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:43:
Zo vanaf mijn half uur oude T100 hier.
Een paar dingetjes:

De wifi komt niet boven 6 Mbit/s uit (speedtest.net), mijn telefoon red de 25+.
Hoe kan ik dit oplossen?

Het vergrendelscherm heb ik inmiddels overgeslagen dmv personalization -> NoLockScreen.
Maar ik wil gewoon nooit een wachtwoord invoeren, niet bij slaapmodus, niet bij opstarten, nergens. Is dit ook mogelijk?

En als ik mijn tablet dichtklap dan gaat het beeld weer aan. Ik zag de reactie al dat je hier een instelling voor kunt wijzigen. Maar waar staat die instelling?

Voor de rest zeer tevreden, lekker rap, Office pakket erbij, en haarscherp beeld.
Touchscreen werkt erg precies, ook in de verkenner en dergelijk. Alleen is het nog moeilijk om een tabblad te sluiten in chrome ghehe.
Om de bediening wat eenvoudiger te maken: Je kunt de schermgrootte op 125% zetten in windows. Dan zijn knopjes wat groter en makkelijker in te drukken

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Wifi probleem denk ik al gevonden, ik heb boven een acces point staan en beneden mijn router.
Maar het blijkt dat alle wifi apparaten het acces point als eerste keuze pakken.
M'n telefoon heeft toch ook 6 Mbit/s.

Iemand nog tips voor het wachtwoord uitzetten? GPedit werkt helaas niet, ik heb het zelfde probleem met m'n laptop. Ik heb echt een hekel om elke keer mn wachtwoord in te typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisderoo
dn072 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:56:
Wifi probleem denk ik al gevonden, ik heb boven een acces point staan en beneden mijn router.
Maar het blijkt dat alle wifi apparaten het acces point als eerste keuze pakken.
M'n telefoon heeft toch ook 6 Mbit/s.

Iemand nog tips voor het wachtwoord uitzetten? GPedit werkt helaas niet, ik heb het zelfde probleem met m'n laptop. Ik heb echt een hekel om elke keer mn wachtwoord in te typen
Volgens mij moet je dan gewoon je microsoft account verwijderen (dat werkte in ieder geval voor mij op mijn desktop). Ik zag ook iets in de pc settings staan over de tijd die nodig is voor het beeldscherm om uit te staan waarna een wachtwoord word gevraagd. Volgens mij stond hier ook een optie voor geen wachtwoord uit slaapstand tussen.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Swipe rechts -> Instellingen -> PC-instellingen wijzigen -> Accounts -> Aanmeldingsopties -> Wachtwoordbeleid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
jorisderoo schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:59:
[...]

Volgens mij moet je dan gewoon je microsoft account verwijderen (dat werkte in ieder geval voor mij op mijn desktop). Ik zag ook iets in de pc settings staan over de tijd die nodig is voor het beeldscherm om uit te staan waarna een wachtwoord word gevraagd. Volgens mij stond hier ook een optie voor geen wachtwoord uit slaapstand tussen.
Heb het gevonden, vond het zelf ook erg irritant.

Instellingen-> accounts- aanmeldingsopties-> wachtwoordbeleid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3317742439.png

kijk dat is beter :-)

Ik kan het wachtwoordbeleid niet vinden. Het enige wat ik kan instellen bij aanmeldingsopties is een foto wachtwoord, een sterker wachtwoord, of een pincode.
Iemand nog een locatie van de instelling waarbij het scherm niet opnieuw aangaat als je de tablet dichtklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

dn072 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 19:41:

Ik kan het wachtwoordbeleid niet vinden. Het enige wat ik kan instellen bij aanmeldingsopties is een foto wachtwoord, een sterker wachtwoord, of een pincode.
Iemand nog een locatie van de instelling waarbij het scherm niet opnieuw aangaat als je de tablet dichtklapt?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6Eh6UVO2fadS1oPC1TCN2dzj/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
dn072 schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 17:43:

niet uitzetten met de knop, maar gewoon dichtklappen als je klaar bent :)

voor wat betreft het internet:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3317782726.png

[ Voor 12% gewijzigd door Shanquish op 19-02-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dn072
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/28lcknr.jpg

Dan is het wel logisch dat ik het niet kan vinden.
Waarom zit het er bij mij niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
http://pcsupport.about.co.../auto-logon-windows-8.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpei
Hier 2 dagen in m'\n tas laten zitten zonder te laden en vrijwel niet gebruikt: 90% accu over, zowel van wifi als niet wifi locaties meegezeuld.

Verwijderd

Kreeg net een voorraadalert van Yorcom:
http://www.yorcom.nl/artikel/TABASUSEEE270

• dn072
Ik denk als je de PW ziet dat ze overal weer voorradig zijn.
Ik had mijne besteld om 21:15 en de volgende dag om 13:30 binnen.
Echt super!

• 418O2
Er is een levertijden/leveringentopic he?

[ Voor 17% gewijzigd door 418O2 op 20-02-2014 09:10 ]

• ETalker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-10-2023
Ik ben al een tijdje aan het wachten op een 500GB versie van deze T100 tablet.
Helaas ben ik een Belg en zou ik dus liefst een Azerty toetsenbord hebben...
Iemand enig idee of er al ergens een T100 32GB + 500GB Azerty dock te koop is?

Op mediamarkt.be is hij alvast (nog) niet te koop helaas!

• 418O2
LEVERTIJDEN EN VOORRAAD KAN HIER BESPROKEN WORDEN > Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Met de helderheid op ~50% verbruikt de T100 hier zo'n 16% bij het kijken van 384p videomateriaal gedurende een uur. Scheelt dus nog niet enorm veel op, helderheid lijkt echt laag te moeten om aan de cijfers van Tweakers te kunnen komen. :/
Pagina: 1 ... 14 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.