franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Waarom eigenlijk? Twijfel je daaraan? Want ze zijn inmiddels toch weer op...coldasicezero schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 21:34:
Ik hoor graag als mensen hem morgen binnen hebben.
Mijn status is naar "Zending is ontvangen door PostNL."
Alternate zal niet voor niks iedereen een pakket van 2 kilo gaan sturen
Maar dan toch wel een groot bedankje naar rushcraft voor het spotten en amsterdammertje voor het bellen. Ook geluk dat ik vrij was gisteren, als ik veel langer had gewacht had ik ook pech gehad, wel mooi na een maand wachten. De vraag zal wel omhoog gaan ook nog denk ik na de review op T.net.
Meer ontopic:
Ben wel benieuwd naar de bouwkwaliteit nu, want de review reviews: Asus T100: overtuigende 'convertible netbook' valt verder in elk geval echt niet tegen.
Wel mooi dat ze hem echt neerzetten als netbook ipv tablet. Ga hem zelf eigenlijk ook vooral gebruiken als opvolger van mij Eee 901, die draait inmiddels Windows 7, is 5 jaar geleden al van een 32GB vervangende SSD voorzien en heeft sinds het begin 2GB RAM. Dus qua specs scheelt het als netbook zijnde niet veel buiten de 1,2 inch schermgrootte en de (veel) snellere CPU.
Enige dat me daar nu aan stoort is dat uitzendinggemist (en overige flash/silverlight/html spelers) niet lekker werkt en alles hoger dan 480p niet echt af te spelen is en eigenlijk gebruik ik hem alleen nog maar om wat series in bed te kijken en even te surfen voor het slapen. Dus met een CPU upgrade ben ik eigenlijk al tevreden
Als tablet heb ik nog een 2013 Nexus 7.... Dus eigenlijk denk ik dat ik de T100 niet eens veel als tablet ga gebruiken, touchscreen zal ik ook niet veel gebruiken denk ik en de lage resolutie zie ik juist als voordeel voor de desktop mode.
Enige nadeel dat ik dan lees uit de review is de opslagcapaciteit, maar ik heb een 16GB MicroSD besteld dat is zat voor wat series die ik er daarna toch afgooi, nu heb ik minder capaciteit. Dus het enige waarop hij minder kan zijn is het toetsenbord en trackpad, maar ik kan me ook niet voorstellen dat dat veel slechter is dan die 901 van 6 jaar oud.
Zal mijn bevindingen als netbook vervanger nog wel delen na een paar dagen ervaring
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Meteen een reden om even langs te gaan, komende dagen gaan waarschijnlijk alle vrije uurtjes in het ontdekken van dit apparaatje zitten! Heel erg benieuwd!
Moet ik je wel gelijk in geven, er word nog maar weinig On-Topic gepost. Al ben ik zelf misschien wel aanstichter hiervan.franssie schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 22:27:
Ik zie de zending staan op mijnpakket.nl dus dat moet lukken.
Het is een mooi apparaat maar moet er niet een levertijdentopic gestart worden? Het vervuilt nogal (en ja ik maak mij daar ook schuldig aan) maar aangezien de leveringen naar NL nog steeds beperkt lijken te zijn
?
On-Topic:
Ik weet niet of de vraag bij iemand opgekomen is maar ik vraag me af hoe ver de SD kaart verdwijnt in de T100. (vast en zeker heeft iemand het al een keer gepost, dus sorry alvast dat ik het zoek vermogen heb van een goudvis

|^^|
Waarschijnlijk gebeurt tijdens het docken van de tablet en daarna dichtgeklapt.
Je kan op onderstaande foto's ook zien dat de barst zich voornamelijk in het midden bij de dockconnector bevind.
Er is normaal mee omgegaan zoals je bij het gebruik van een tablet/laptop mag verwachten en heeft netjes in een beschermhoes gezeten.
Ga zo contact met Otto.nl opnemen en kijken wat de vervolg stappen zijn.

Klopt. Ik denk een mm of 3-4sylvesterrr schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:29:
Het schijnt een beetje uit te steken.
Dit is ook mijn grootste angst bij mijn T100. Als je ziet hoeveel TF300 gebruikers dit probleem hebben is het een kwestie van voorzichtig zijn, zorgen dat beide vergrendelingen actief zijn (luisteren naar 2 klikjes dus bij het docken) en verder hopen dat het goed gaat.midego schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:57:
De T100 van mijn vriendin is "spontaan" gebarsten aan de onderkant van het scherm.
Voor XBMC gebruikers ook nog een positieve noot: Ik heb de T100 zojuist via micro HDMI gebruikt op m'n TV. Keurig 1080P, keurig omschakelend tussen 24Hz, 50Hz en 60Hz waar nodig. Geen last van vreemde storingen in het beeld.
André Huisman (www.new-line.nl)
In de omschrijving op de website wordt niet meer genoemd dat office er op geïnstalleerd is. Is dat ook zo?
Alvast bedankt voor de reactie.
Eric
[ Voor 32% gewijzigd door ericuitpeize op 05-02-2014 13:19 ]
Officele website van ASUS geeft het netjes aan, zie het kopje High-perfomance/Produktiviteitericuitpeize schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:18:
Aan de mensen die de T100 bij Alternate besteld hebben,
In de omschrijving op de website wordt niet meer genoemd dat office er op geïnstalleerd is. Is dat ook zo?
Eric
http://www.asus.com/nl/No...US_Transformer_Book_T100/
Word aangegeven dat het voor geïnstalleerd is
[ Voor 4% gewijzigd door rushcraft op 05-02-2014 13:22 ]
|^^|
Thx!rushcraft schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:21:
[...]
Word aangegeven dat het voor geïnstalleerd is
Verwijderd
Heb hier en daar in dit topic een aantal tips voorbij zien komen over bepaalde dingen die je beter uit kon zetten. Iets met een movement wake up ofzo?
Kan het zo 123 niet vinden tijdens het terugbladeren. Is er iemand die in tegenstelling tot mij wél helder van geest is op dit moment en die een opsomminkje heeft van al dat soort tips?
Daar naast kreeg ik hier de tip om een UHS-I sd kaartje te kopen qua snelheid. Is er nog een bepaald merk dat jullie me aan of afraden? Of ligt de kwaliteit tussen de merken wel op hetzelfde niveau?
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2014 18:52 ]
Done!RoD schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 12:32:
[modbreak]Graag inderdaad een levertijdentopic starten in TP voor offtopic-zaken[/]
Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic
TP lijkt mij een gekke plek, maar daar staan ze allemaal lijkt het.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Er is wel een link in het startmenu, maar die leidt naar een wil je office kopen vraag. Dus misschien moeten we dat even bij ASUS navragen. Nu heeft mijn vriendin nog wel een vorige office licentie van haar studie, maar dit lijkt niet helemaal te kloppen dan.ericuitpeize schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:18:
Aan de mensen die de T100 bij Alternate besteld hebben,
Eric
DUH - licentie zit in de doos, dat krijg je als je nooit de gebruiksaanwijzing leest.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 05-02-2014 20:58 ]
Zelfde laken een pak hier. Echt bizar. Zet hem niet eens meer in standby want dan lijkt ie nog wel meer te vreten dan onder gebruik.418O2 schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:15:
Hebben meer mensen last van een ridicule accudrain? Ding loopt echt waanzinnig leeg de laatste tijd
Terrible.. Geen idee wanneer het precies is gekomen, maar de accuduur valt me eigenlijk heel erg tegen de laatste tijd. Haal er misschien net 4 uur mee voor mijn gevoel..
Ik zou eens kijken in task manager of er iets veel processor tijd of disktijd in beslag neemt. Mogelijk een aanwijzing voor veel batterijverbruik.reinsaddict schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 20:57:
[...]
Zelfde laken een pak hier. Echt bizar. Zet hem niet eens meer in standby want dan lijkt ie nog wel meer te vreten dan onder gebruik.
Terrible.. Geen idee wanneer het precies is gekomen, maar de accuduur valt me eigenlijk heel erg tegen de laatste tijd. Haal er misschien net 4 uur mee voor mijn gevoel..
Of misschien zijn je battery settings aangepast, misschien even terugzetten naar de asus defaults ?
Nee, dat is zwaar overdreven. Ik denk een max van 1 mm. Als het irriteert omdat er een smal randje uitsteekt, kun je er evt een klein plakbandje over plakken.
Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...
Daar zit ik sowieso aan te denken, die dingen zijn zo klein en floepen er in een damestas zo uit. Zou jammer zijn als mijn vriendin om de zoveel weken haar tas weer eens moet doorzoeken naar een nagelgroot zwart SD kaartje met haar werkstukken erop. Ander idee dat ik heb om 'm met een lijmpistool te fixeren, zit wel vsat maar kan als het moet weer los.dirkjesdirk schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:38:
[...]
Nee, dat is zwaar overdreven. Ik denk een max van 1 mm. Als het irriteert omdat er een smal randje uitsteekt, kun je er evt een klein plakbandje over plakken.
Hij loopt bij mij gewoon in een dag leeg als hij op standby staatmcetweaker schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 21:12:
[...]
Ik zou eens kijken in task manager of er iets veel processor tijd of disktijd in beslag neemt. Mogelijk een aanwijzing voor veel batterijverbruik.
Of misschien zijn je battery settings aangepast, misschien even terugzetten naar de asus defaults ?
Voor de mede-Tweakers die willen zien hoe ver de Micro-SD verdwijnt in de T100 heb ik even 2 foto's gemaakt :
http://i.imgur.com/YPk4GqW.jpg
http://i.imgur.com/ePLC0KU.png
(Kreeg de Tumbnails even niet zo snel voor elkaar vandaar alleen de linkjes)
Het punt wat in de T.net review beschrevene was dat het toetsenbord zou wankelen op een rechte ondergrond is bij mij absoluut niet het geval. (Ik ben dan ook zeer benieuwd of de tafel wel recht was waar hij toen op stond
Mocht iemand vragen hebben over hoe is draait op de T100 of als iemand een vraag heeft of ik iets kan testen dan kan je deze natuurlijk stellen
[ Voor 11% gewijzigd door rushcraft op 06-02-2014 09:32 ]
|^^|
Verwijderd
VLC is achterhaaldmonk8855 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:43:
Ik zou het is met VLC proberen
http://mpc-hc.org/
de absurde drain lijkt na de updates weg te zijn
[ Voor 12% gewijzigd door 418O2 op 06-02-2014 13:57 ]
Wat is precies het voordeel van MPC t.o.v. VLC player?418O2 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:55:
[...]
VLC is achterhaald
Sneller, meer en betere codecsbarzi schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:36:
[...]
Wat is precies het voordeel van MPC t.o.v. VLC player?
Drain is geherintroduceerd in BIOS 220/216. Draai nu ook inmiddels 223 maar heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen, stage hè
En vreemd om te lezen dat bij mensen het scherm ontploft was, ik heb die van mij helemaal uit elkaar getrokken (moederbord, accu, camera, etc.) en nergens last van gehad. Kan ook eerlijk zeggen dat hij aardig wat te voorduren heeft hier
Hey merci, kende ik nog niet en ik vroeg me net af waarom de T100 zelfs met een relatief lage kwaliteit 480p MP4 rond de 15-20% CPU deed met hardware encoding. Met MPC-HC rond de 3%.418O2 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:55:
[...]
VLC is achterhaald
De T100 is gistermiddag dus binnen gekomen en tot nu toe erg tevreden als netbook. Lekker snel ook met booten, fractie sneller nog dan mijn I5 W8.1 desktop met Samsung 830 SSD.
Enige nadeeltje vind ik het scherm, dat is toch echt té glanzend, heb sowieso al een hekel aan glanzende schermen, maar deze is het ergste van alle devices die ik heb...
Qua resolutie vind ik het prima, veel kleiner moesten de letters ook niet zijn en de scherpte is ook zat, pixels kan je echt niet onderscheiden bij normaal gebruik. De bouwkwaliteit valt me ook erg mee, jammer dat hij een beetje topzwaar is omdat het dock licht is, maar bij normaal desktopgebruik heb je daar geen last van, hoogstens op schoot of in bed, dan valt hij wel snel naar achter.
Touchpad werkt ook goed, scrollen wat sneller zetten en de meeste gestures uit en dan is het prima. Wat wel opvalt is dat gestures voor 2 vingers ook altijd in werking treden zodra er 2 vingers het pad raken. Elke touchpad sinds jaren heeft al de functie dat 2 vingers scrollen is, maar bij de T100 zijn de muisknoppen natuurlijk ook aanraakgevoelig, dus zodra je met je rechterhand een vinger op de rechtermuiskop legt kan je het bewegen van de cursor met je linkerhand vergeten want dan denkt hij dat hij moet scrollen en bij klikken met links doet hij dus niks. Ik ben fysieke klik-buttons zonder aanraakgevoleigheid gewend dus dat is even wennen... En mijn EEE ging ook echt alleen scrollen als je 2 vingers naast elkaar hield.
Valt me wel op dat de encryptie standaard aan staat, wat ik vreemd vond en ik heb lang gezocht hoe ik dat uit kreeg, want Bitlocker zit alleen in de Pro en Enterprise versies van Windows 8.1, maar toch stond er een slotje, maar in de desktop kon ik geen instellingen vinden. Uiteindelijk via Google ontdekt dat in de Windows8 (Metro) interface een optie zit bij helemaal omlaag scrollen in de PC-Instellingen..
Wat die encryptie dan precies doet is me niet duidelijk, want je kan ook niet het booten beveiligen, zal dan wel alleen unlocken bij een Windows login.
Verder nog 2 vraagjes:
- Is er een optie om het touchscreen uit te schakelen en hij gedockt is (of als de touchpad aan staat).
- Is er een optie om de webcam uit te schakelen, niet heel veel zin om drivers te verwijderen of via aparaatbeheer dat te doen. In mijn EEE ging dat via de BIOS, dat zag ik hier niet.
En dat laatste brengt me op nog een vraagje: Is er alleen die F2 BIOS? Die ziet redelijk klassiek en beperkt uit terwijl het wel een UEFI BIOS is geloof ik, in elk geval GPT. Kom je die op een andere manier in? Via Windows?
Ik heb er inmiddels al heel wat films op gekeken, het werkt super. Accuduur is nog steeds uitstekend. Na de updates heb ik geen battery drain gehad. En als ik die zowieso had dan was het altijd als het toetsenbord er aan had.
Verwijderd
Ik wil op de desktop gewoon een normale achtergrond en in de metrointerface een zwarte achtergrond met dan de felle tegels daar op maar ik krijg het niet voor elkaar... Zodra ik 1 van de 2 instel krijgt de andere interface dit automatisch ook...
Verwijderd
Bij de bcc is de tablet nu weer beschikbaar:
http://www.bcc.nl/asus-100tadk002.html
Ik was eerst namelijk er ook opzoek naar maar ben toch voor de Suface pro 128gb gegaan
mvg
Niet echt T100 gerelateerd maar vooruitVerwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:30:
Ben er een beetje mee aan het spelen, maar even een vraagje. Is het mogelijk om voor de desktop een andere wallpaper te gebruiken dan dat je voor de metro interface gebruikt?
Ik wil op de desktop gewoon een normale achtergrond en in de metrointerface een zwarte achtergrond met dan de felle tegels daar op maar ik krijg het niet voor elkaar... Zodra ik 1 van de 2 instel krijgt de andere interface dit automatisch ook...
In de desktop kan je op de taakbalk op eigenschappen klikken, tabblad Navigatie, daar staat in de groep Startscherm als 2e optie "Mijn bureaubladachtergrond op startscherm weergeven." Ik naam aan dat die bij jou dan aan staat, als je dat uitzet kan je verder in de Metro interface gewoon je achtergrondkleur instellen.
Ik heb verder ook geen klachten over het scherm, alleen de glans, zelfs bij normaal licht 's avonds zie ik op donkere schermen en in de rand steeds m'n trui of hoofd of omgeving... En overdag zeker, best irritant toch wel moet ik zeggen en veel erger dan bijvoorbeeld mijn Nexus 7's, maar misschien valt het ook meer op door de grootte van het scherm. Maar goed, er valt best mee te leven hoorThaam schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:36:
[..] Ik vind het scherm eigenlijk heel goed. Ja hij is best glanzend, maar het is niet zo dat ik ermee buiten zit. Dus ik stoor me er niet aan.
[..]
Inside info? Werk je daar...? Want hij staat op 5 werkdagen en dat lijkt me meer een indicatie, is ook in geen enkele winkel op voorraad zover ik kan zien op de site.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:52:
Hey mensen, voor het geval dat jullie het nog niet weten.
Bij de bcc is de tablet nu weer beschikbaar:
http://www.bcc.nl/asus-100tadk002.html
Ik was eerst namelijk er ook opzoek naar maar ben toch voor de Suface pro 128gb gegaan.
mvg
5% sinds 12:45. Dus opgelost. Hij drainde zelfs in standby. Hij was eigenlijk altijd leeg als ik hem pakteTijmen007 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 17:13:
[...]
Drain is geherintroduceerd in BIOS 220/216. Draai nu ook inmiddels 223 maar heb nog geen tijd gehad om het uit te proberen, stage hè.
En vreemd om te lezen dat bij mensen het scherm ontploft was, ik heb die van mij helemaal uit elkaar getrokken (moederbord, accu, camera, etc.) en nergens last van gehad. Kan ook eerlijk zeggen dat hij aardig wat te voorduren heeft hier.
Verwijderd
Thanks, gelukt!Klippy schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:03:
[...]
Niet echt T100 gerelateerd maar vooruit
In de desktop kan je op de taakbalk op eigenschappen klikken, tabblad Navigatie, daar staat in de groep Startscherm als 2e optie "Mijn bureaubladachtergrond op startscherm weergeven." Ik naam aan dat die bij jou dan aan staat, als je dat uitzet kan je verder in de Metro interface gewoon je achtergrondkleur instellen.
[...]
Ze hebben ze hier in de winkel liggen (voor 399 helaas
Ps: ik heb dit topic al doorgezocht op spatiebalk en de reviews van anand en tweakers gelezen. Maar daar kwamen deze dingen niet aan bod
[ Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 06-02-2014 22:31 ]
Ik heb de T100 sinds gisteren, en ik vind 'm al fijner dan mijn HP 8440p.
Volgens mij heeft de versleuteling te maken met de UEFI BIOS. Vanmiddag op mijn werk had ik voor de lol even de secure boot uitgezet in de bios en bij het opstarten van het systeem vroeg de T100 direct om een Bitlocker code (die ik niet heb). Wat wel apart is, is dat het niet echt Bitlocker is. Als je namelijk het volgende commando uitvoert: manage-bde -status (doe dit wel in een elevated command prompt). Dan zal je zien dat het volume volledig gedecrypt is. Is misschien toch het uitzoeken waardKlippy schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:21:
[...]
Valt me wel op dat de encryptie standaard aan staat, wat ik vreemd vond en ik heb lang gezocht hoe ik dat uit kreeg, want Bitlocker zit alleen in de Pro en Enterprise versies van Windows 8.1, maar toch stond er een slotje, maar in de desktop kon ik geen instellingen vinden. Uiteindelijk via Google ontdekt dat in de Windows8 (Metro) interface een optie zit bij helemaal omlaag scrollen in de PC-Instellingen..
Wat die encryptie dan precies doet is me niet duidelijk, want je kan ook niet het booten beveiligen, zal dan wel alleen unlocken bij een Windows login.
Verder nog 2 vraagjes:
- Is er een optie om het touchscreen uit te schakelen en hij gedockt is (of als de touchpad aan staat).
- Is er een optie om de webcam uit te schakelen, niet heel veel zin om drivers te verwijderen of via aparaatbeheer dat te doen. In mijn EEE ging dat via de BIOS, dat zag ik hier niet.
En dat laatste brengt me op nog een vraagje: Is er alleen die F2 BIOS? Die ziet redelijk klassiek en beperkt uit terwijl het wel een UEFI BIOS is geloof ik, in elk geval GPT. Kom je die op een andere manier in? Via Windows?
Een van de manieren om in BIOS te komen (en volgens mij ook de enige): Ga naar je Aan/Uit knop en klik hem aan,houd SHIFT ingedrukt en druk op Opnieuw opstarten.
Hierdoor kom je ook in het recover menu.
|^^|
Waar kan ik de touchpadgestures wijzigen? Gelieve een gedetailleerde aanwijzing, want ik heb veel doorzocht maar kon het niet vinden...

Ten tweede: Enig idee of het mogelijk is dat de tijd (in metromodus) continu weergegeven wordt, en niet alleen als ik de Charms-bar vanuit rechts schuif? Zo ja, hoe?
[ Voor 26% gewijzigd door bgwesterhof op 07-02-2014 01:02 ]
Ik denk dat dit device encryption is, iets anders dan bitlocker maar wel er op gebaseerd. Het is onderdeel van connected standby wat de T100 ook heeftrushcraft schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:25:
[...]
Volgens mij heeft de versleuteling te maken met de UEFI BIOS. Vanmiddag op mijn werk had ik voor de lol even de secure boot uitgezet in de bios en bij het opstarten van het systeem vroeg de T100 direct om een Bitlocker code (die ik niet heb). Wat wel apart is, is dat het niet echt Bitlocker is. Als je namelijk het volgende commando uitvoert: manage-bde -status (doe dit wel in een elevated command prompt). Dan zal je zien dat het volume volledig gedecrypt is. Is misschien toch het uitzoeken waard.
ASUS Smart Gesture zie je in je notification bar rechtsonder. Daar kan je gestures individueel aan- en uitzetten. Wijzigen kan daarin volgens mij niet.bgwesterhof schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 00:59:
Waar kan ik de touchpadgestures wijzigen? Gelieve een gedetailleerde aanwijzing, want ik heb veel doorzocht maar kon het niet vinden...
Waar hebben ze hem in de winkel liggen? want ik kan hem verder echt nergens vindenGekkePrutser schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:30:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn iPad met minder beperkingen en een fysiek toetsenbord (ivm veel reizen) en na een uitstapje naar een Sony Vaio Pro dat geen succes was, heb ik die terug gestuurd en ben nu aan het denken over een T100.
Ze hebben ze hier in de winkel liggen (voor 399 helaas) en ik ben er even mee aan het spelen geweest. Het lijkt me een prima ding, al lijkt hij me een beetje topzwaar voor op schoot. En de toetsen zitten zo diep verzonken dat ik steeds met mijn vinger tegen de rand van de rand naast de spatiebalk kwam. Ik vroeg me af of je hier snel aan went. En of hij wel te gebruiken is op schoot, of is de kans dan te groot dat hij achterover valt?
Ps: ik heb dit topic al doorgezocht op spatiebalk en de reviews van anand en tweakers gelezen. Maar daar kwamen deze dingen niet aan bod

Oei, sorry ik wist niet dat dat nog zo moeilijk was. Ik wou mensen niet blij maken met een dode mus maar ik woon in Ierland, ik zag hem bij de Currys hier (onderdeel van Dixons).VD Berg schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:20:
[...]
Waar hebben ze hem in de winkel liggen? want ik kan hem verder echt nergens vinden
Al is het denk ik beter om deze discussie in het levertijden topic voort te zetten
Ah, interessant, zal dat straks een lezen, kijken hoe dat precies werkt. Al snap ik de eerste requirement dan al niet:GekkePrutser schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 01:48:
[...]
Ik denk dat dit device encryption is, iets anders dan bitlocker maar wel er op gebaseerd. Het is onderdeel van connected standby wat de T100 ook heeft
Support for the Secure Boot feature, which implies both UEFI support and 64-bit Windows.
Wij hebben geen x64...
Hmm ik had secure boot aangezet, maar zag geen verschil, kan zijn dat ik nog wat keys moet invoeren of ik toen de de encryptie al had uitgezet.rushcraft schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 23:25:
[...]
Volgens mij heeft de versleuteling te maken met de UEFI BIOS. Vanmiddag op mijn werk had ik voor de lol even de secure boot uitgezet in de bios en bij het opstarten van het systeem vroeg de T100 direct om een Bitlocker code (die ik niet heb). Wat wel apart is, is dat het niet echt Bitlocker is. Als je namelijk het volgende commando uitvoert: manage-bde -status (doe dit wel in een elevated command prompt). Dan zal je zien dat het volume volledig gedecrypt is. Is misschien toch het uitzoeken waard.
Een van de manieren om in BIOS te komen (en volgens mij ook de enige): Ga naar je Aan/Uit knop en klik hem aan,houd SHIFT ingedrukt en druk op Opnieuw opstarten.
Hierdoor kom je ook in het recover menu.
Kijken of ik hem zover krijg dat ik een pass moet invoeren vóór de boot. Vond het namelijk wel jammer dat ik hem niet kon versleutelen via TrueCrypt omdat die nog geen GPT partitie support heeft. Dat is ook de reden dat ik eerst die Windows encryptie wilde uitzetten. Misschien krijg ik het via deze combinatie dan toch wel voor elkaar, maar ik kon zo snel ook niks vinden op transformerforums.
Dan kan ik hem namelijk ook voor het werk gebruiken, sourcecode kan ik alleen encrypted vervoeren en losse TC volumes zijn niet toereikend, want dan blijft er toch nog een hoop in de Windows cache door IDE's en versiebeheer tools..
Nee klopt, maar er staat daar ook dat Connected Standby vereist is, en die is nog helemaal niet beschikbaar voor x64 (daarom wordt de T100 ook met 32 bit geleverd).Klippy schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 11:38:
[...]
Ah, interessant, zal dat straks een lezen, kijken hoe dat precies werkt. Al snap ik de eerste requirement dan al niet:
Support for the Secure Boot feature, which implies both UEFI support and 64-bit Windows.
Wij hebben geen x64...
(Bron: De Anandtech Review) Intel's silicon in the T100 is 64-bit capable but Microsoft still lacks a 64-bit version of Windows 8/8.1 with Connected Standby enabled. As a result, the T100 (just like all other Bay Trail platforms) ships with a 32-bit copy of Windows 8.1 (with Connected Standby enabled).
Dus ik denk dat die x64-vereiste toekomstmuziek is.
Maar wat er anders is aan Device Encryption is dat het nooit om een key vraagt, hij neemt een random key die in je TPM wordt opgeslagen. Dus je encryptie zit gekoppeld aan je device, niet aan je account (als ik het goed begrijp).
[ Voor 19% gewijzigd door GekkePrutser op 07-02-2014 12:46 ]
Hoe lang de Asus in standby kan blijven weet ik niet, ik gebruik m'n Duo 13 elke dag dus merk ook niet zoveel van eventuele drain in standby. Als ik hem een weekendje weg leg ben ik maar een paar procent batterij kwijt dus ik denk dat het wel mee valt qua idle gebruik. Kan bij de T100 natuurlijk wel anders zijn, heb genoeg gelezen van flinke battery drain (15 a 20% kwijt per nacht). Hangt denk ik nogal af van hoe goed alles geoptimaliseerd is en bij een 350 euro kostend apparaat hoef je daar denk ik niet teveel van te verwachten.
Geen officiele. Ik heb deze en die past perfect.Verwijderd schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 22:24:
Is er al iets van een hoes bekend?

merk Crumpler. Deze Crumplet Gimp vind je hier: http://www.crumpler.eu/in...7570&confirmCountry=1
[ Voor 12% gewijzigd door dirkjesdirk op 07-02-2014 16:14 ]
Wellicht dat ze bij MM nog wat hebben, kan ik mijn giftcards nog besteden...
http://www.intertoys.nl/g...se-city-brown-588523.html
Verwijderd
Wanneer ik de iPhone aansluit via een goedkope USB 2.0 hub, dan werkt het wel... Vaag.sylvesterrr schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 15:41:
Iemand al gelukt om een iPhone aan te sluiten op de T100? Het lukt me maar niet om verbinding te krijgen/te houden tussen die twee. De verbinding wordt steeds opgezet en weer verbroken. Ik kan de iPhone (4S) niet eens laden met de T100. Het is toch een volwaardige USB3.0-poort?
Hmm, dat zou zomaar eens kunnen... Ik ga het verder onderzoeken.franssie schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 18:25:
Ik heb dat met andere USB apparatuur ook wel eens gehad, als er teveel stroom gevraagd wordt (en een iPhone kan dacht ik tot 2A) dan schakelt de USB poort zich ter bescherming uit. Die hub zal dan wel voor een beperking zorgen oid. /wildguess
Verwijderd
Ik zou graag instellen dat apps die ik vanaf nu download opgeslagen worden op de SD kaart. Zo houd ik de tablet zelf zo leeg mogelijk. Is dit überhaupt mogelijk? Kan geen optie vinden in de Windows store...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2014 19:10 ]
Verwijderd
Enige minuutje is dat de toetsenbord dock niet bruikbaar is als de tablet in de cover zit.
ohja en de geheugen kaart wordt bedekt door de cover, maar dat is ook weer een voordeel
[ Voor 9% gewijzigd door RmanX op 07-02-2014 20:46 ]
AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

Heb ik nu twee herstelpartities? Kan die op de 32GB schijf verwijderd worden?
Las ook al iets over Asus Backtracker om de herstelpartitie te verplaatsen naar bijvoorbeeld een USB-stick. Weet iemand of je de herstelpartitie dan ook kan verwijderen, zodat je meer vrije ruimte hebt?
En iemand een idee hoe je het best je SD kaart kan gebruiken om er programma's (bijv. Windows games) op te installeren? Ik las al iets over mklink. Hoe kan je de schijven het best met elkaar linken? En wel bestandssysteem gebruik je dan voor de SD kaart (NTFS?)?
[ Voor 26% gewijzigd door Perzikvrucht op 08-02-2014 15:37 ]
Verwijderd
Ondertussen 1080p werkend in XBMC. Probleem wordt veroorzaakt doordat DTS passthrough niet werkt over HDMI. Hierdoor spelen films extreem traag af. Wanneer SW audio decoding aanstaat in XBMC spelen de films perfect af.Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:45:
Heb ondertussen ook mijn t100 binnen. Eigenlijk werkt alles zoals ik verwacht had op 1 ding na. Wanneer ik een mkv dts 4gig bestand wil afspelen in XBMC krijg ik iets van 1 fps... mp4 en avi werken zonder 1 probleem. In Win Mediaplayer met klite codec draait hetzelfde bestand zonder enige probleem. Iemand die het werkend heeft?
Probleem met audio passthrough ook gepost op transfromersforums:
http://www.transformerfor...treaming-passthrough.html
Hoor het uiteraard graag indien iemand suggesties/oplossingen heeft.

Weet iemand hoe ik deze altijd te zien krijg?
Eerste indruk, prima apparaatje. Compacter dan ik me had voorgesteld maar voelt prima aan en ook het toetsenbordje tikt fijn zat (geen grote handen, dat scheelt).
Voelt niet uber snel aan met installeren van applicaties, denk dat disk access dan och niet helemaal top is maar voor dagelijks gebruik lijkt het me dik in orde. Heb zelf ook een Samsung SmartPC Pro met i5 en ssd als referentiekader, dat zal mijn gevoel ook wel bepalen.
Hoe dan ook, erg leuk apparaatje en prima prijs.
Thanks voor de hint, tablet ook gelijk daar besteld, en hij was nog net voor 6 feb binnen (Was kadeautje voor die dag, maar we waren er al vanuit gegaan dat ie te laat zou komen)rushcraft schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:32:
[...]
Ik zag net dat ze weer op "voorraad" (levertijd 1 tot 2 werkdagen) zijn/waren bij Alternate. Dus snel maar eentje besteld. Fingers crossed
Tablet bevalt prima:
pro:
- goedkoop
- prima scherm
- nette afwerking, zelfs ongeacht de prijs!
- prima toetsenbord
- goede accuduur
con:
- 32GB is weinig
- de combo scherm+tobo is stiekem nog best zwaar
- trackpad is niet denderend, ook na disablen gestures
- geen rubberen voetjes op het schanier
- ingebouwde SSD is erg traag
- wifi bereik op 5ghz is erg slecht (op 2.4ghz wel OK)
Ik heb de SD kaart gemount op C:\SD, zodat programma's niet gaan mekkeren. Dat werkt, maar is natuurlijk niet erg snel (USB2 limitaties).
Op de tablet staat een volledige versie van Office, heeft het nog zin om de onderdelen die niet in de licentie zitten (Acces, Outlook, Publisher) weer te verwijderen, of gaat dat automatisch na het invullen van de code?
Al met al de beste cross-over tussen een tablet en een notebook die ik ooit gebruikt heb, en ook nog eens de goedkoopste
Ik wil graag voor mn T100 een externe harde schijf voor wat gaming en films e.d. Uiteraard hiermee gebruik makend van de 3.0 usb poort. Ik had namelijk nog een micro sd van 16 gb liggen voor de dingen die ik altijd bij wil hebben. Dus wil maar een usb stick erbij maar toen zag ik dat je met een externe harde schijf toch net iets meer heb voor een klein beetje meer geld.
Nu zou ik bijvoorbeeld WoW willen spelen via de externe harde schijf. Ik heb wat ingevoerd hier op de site om te vergelijken en uiteraard zo goedkoop mogelijk gekeken en daarmee kom ik hier op uit (hou er ff rekening mee dat ik niet zoveel verstand heb van opslag en hoe dat allemaal zit en wat goed is):
pricewatch: Toshiba STOR.E Basics 500GB Zwart
Nu is mijn vraag ga ik hiermee (voor de omstandigheden) aardig mee spelen en films kijken etc.
En nog een vraagje ik had dat mijn T100 in mn tas zat was mn micro sd er uit gevallen. Is hier iets tegen te doen? voordat ik hem straks niet meer terug vind...
Mvg Marlon
Alvast vriendelijk bedankt!
Bij mij was de drain juist weg met de laatste updates...barzi schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 07:58:
Ik heb met bios 223 last van de battery drain in standby modus. Ik denk er daarom aan om te downgraden naar 220. Kan dit überhaupt en zal dit toegevoegde waarde hebben?
De SD card: zoals hierboven aangegeven is een klein plakbandje de oplossing.Marlon12 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:48:
Hallo Tweakers,
Ik wil graag voor mn T100 een externe harde schijf voor wat gaming en films e.d. Uiteraard hiermee gebruik makend van de 3.0 usb poort. Ik had namelijk nog een micro sd van 16 gb liggen voor de dingen die ik altijd bij wil hebben. Dus wil maar een usb stick erbij maar toen zag ik dat je met een externe harde schijf toch net iets meer heb voor een klein beetje meer geld.
Nu zou ik bijvoorbeeld WoW willen spelen via de externe harde schijf. Ik heb wat ingevoerd hier op de site om te vergelijken en uiteraard zo goedkoop mogelijk gekeken en daarmee kom ik hier op uit (hou er ff rekening mee dat ik niet zoveel verstand heb van opslag en hoe dat allemaal zit en wat goed is):
pricewatch: Toshiba STOR.E Basics 500GB Zwart
Nu is mijn vraag ga ik hiermee (voor de omstandigheden) aardig mee spelen en films kijken etc.
En nog een vraagje ik had dat mijn T100 in mn tas zat was mn micro sd er uit gevallen. Is hier iets tegen te doen? voordat ik hem straks niet meer terug vind...
Mvg Marlon
Alvast vriendelijk bedankt!
Vwb de harde schijf: houd er rekening mee dat het installeren van spelletjes op een externe schijf wel langere laadtijden gaat geven. Ik heb zelf steam op de micro SD staan en dat werkt prima, maar uiteraard wel trager dan op het interne geheugen. Maar steam op het interne geheugen installeren is geen goed idee, tenzij je maar 1 of enkele spellen installeert met een small footage.
Voor film e.d. is zo'n externe schijf natuurlijk prima. Zorg wel voor een USB 3.0 schijf.
Grotendeels mee eens. De afwerking is idd in grote lijnen prima gezien de prijs en ook ik ben - itt de diverse reviews - helemaal niet ontevreden over het toetsenbord. Het blijft natuurlijk smaller dan standaard, maar dat is inherent aan het formaat. Dat de usb en de cardlezer op de tablet zelf usb2 snelheden hebben is wel erg jammer, zeker omdat de SSD zo klein is.Hobbit13 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 16:32:
[...]
Tablet bevalt prima:
pro:
- goedkoop
- prima scherm
- nette afwerking, zelfs ongeacht de prijs!
- prima toetsenbord
- goede accuduur
con:
- 32GB is weinig
- de combo scherm+tobo is stiekem nog best zwaar
- trackpad is niet denderend, ook na disablen gestures
- geen rubberen voetjes op het schanier
- ingebouwde SSD is erg traag
- wifi bereik op 5ghz is erg slecht (op 2.4ghz wel OK)
Ik heb de SD kaart gemount op C:\SD, zodat programma's niet gaan mekkeren. Dat werkt, maar is natuurlijk niet erg snel (USB2 limitaties).
Op de tablet staat een volledige versie van Office, heeft het nog zin om de onderdelen die niet in de licentie zitten (Acces, Outlook, Publisher) weer te verwijderen, of gaat dat automatisch na het invullen van de code?
Al met al de beste cross-over tussen een tablet en een notebook die ik ooit gebruikt heb, en ook nog eens de goedkoopste
Gedeeltelijk oneens over de wifi en SSD. De SSD is inderdaad vrij traag bij het installeren van programma's Dat valt in het begin redelijk op, maar is je tablet eenmaal 'ingericht', dan heb je daar geen last meer van. Het lezen gaat nl. wel gewoon rap en soepel.
De wifi performance op 5 Ghz is niet slecht, maar hangt enorm af van de afstand tot je router. Zit je verder weg, dan is 2,4 ghz idd aan te raden. Ik zal het nog eens nameten (op een good old WNDR3700)
Stom van mij, maar omdat ik hem via mijn bussiness account heb besteld kan ik hem niet retourneren ( geen 7dagen retour recht )
te koop Asus Transformer T100
Op 4-2-14 geleverd door Alternate
Prijs: overeen te komen
Janneman
Als ik jou was zou ik dan voor de transformer duet gaan.japdekoning1 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:34:
Voor mij is alles net te klein, toetsenbord en scherm, om er comfortabel mee te kunnen werken.
Stom van mij, maar omdat ik hem via mijn bussiness account heb besteld kan ik hem niet retourneren ( geen 7dagen retour recht )
te koop Asus Transformer T100
Op 4-2-14 geleverd door Alternate
Prijs: overeen te komen
Hij is wel wat groter dan de T100 zelf maar persoonlijk vind ik dat wat fijner.
PS. voor de liefhebbers (of voor de gene die hem nog niet hebben kunnen bemachtigen) hij is weer op voorraad bij CoolBlue: http://www.tabletcenter.n...r-book-t100ta-dk002h.html
|^^|
Ik zie hem hier namelijk in de winkel liggen maar veel duurder dan in Nederland (399) maar wel met vertikale (en flink grote) enter toets. Die horizontale vind ik niet zo fijn omdat ik dan steeds mis loop te drukken, mijn werk laptop en al mijn apple spullen hebben ook een vertikale.

Ik heb een horizontale toets op m'n t100GekkePrutser schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 15:53:
Ik vroeg me af, heeft het model dat in Nederland verkocht wordt een horizontale enter toets zoals op de meeste afbeeldingen? Of een vertikale?
Ik zie hem hier namelijk in de winkel liggen maar veel duurder dan in Nederland (399) maar wel met vertikale (en flink grote) enter toets. Die horizontale vind ik niet zo fijn omdat ik dan steeds mis loop te drukken, mijn werk laptop en al mijn apple spullen hebben ook een vertikale.
[afbeelding]
Awesomo4k schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:21:
Deze muis (bluetooth) werkt zeer goed voor bijna geen geld:
http://www.ebay.com/itm/1..._trksid=p3984.m1439.l2649
Ik heb ook last van spontane uitval, wel vaker op een dag. Inderdaad hinderlijk.Dawid127 schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 15:57:
Jullie toevallig ook soms last van spontaan opnieuw opstarten? Of zelfs spontane uitval?
Iemand oplossingen daarvoor?

Wat is uitval? Reboot of echt power weg?bgwesterhof schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 17:06:
[...]
Ik heb ook last van spontane uitval, wel vaker op een dag. Inderdaad hinderlijk.
Iemand oplossingen daarvoor?
Niks in je logboek in Windows? Kan software of hardware zijn dus zonder info is het raden natuurlijk.
Zelf overgiens nog nooit gehad.
Bij het openen van de klep van de laptop, en het eenmalig drukken op de power knop (wat normaliter zorgt dat de laptop uit stand-by stand weer naar het vergrendelingsscherm gaat) blijkt dat de laptop zichzelf heeft uitgeschakeld.Klippy schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:57:
[...]
Wat is uitval? Reboot of echt power weg?
Niks in je logboek in Windows? Kan software of hardware zijn dus zonder info is het raden natuurlijk.
Zelf overgiens nog nooit gehad.
Dit gebeurt overigens vaak als ik uit een Wi-Fi-zone ben en automatisch naar een andere zone overga. Weet niet of dit ermee te maken heeft, maar zou kunnen.
Als ik vervolgens de power-knop enkele seconden indruk, start de T100 gewoon op, en lijkt er verder niks aan de hand te zijn.
Toch niet blij dat dat elke keer nodig is..
Wat jij noemt kan iets als hybride slaapstand zijn, dan gaat hij na X minuten in standy uit of in hibernate. Zou eerst eens even je energiebeheer nakijken dan, dit soort events zie je normaal ook in je logboek (al weet ik die hybride slaapstand niet zeker).
Als je WiFi verdenkt kan je de energiebeheer instellingen daarvan ook eens uitzetten.
Overigens is het bij mij niet noodzakelijk om de knop in te drukken, scherm gaat vanzelf aan na standby.
BIOS 223 lost ook het probleem "Remove wake-up function of Windows key when lid closed", als je die nog niet hebt is dat ook aan te bevelen, misschien druk je er per ongeluk op waardoor hij aan gaat en je vervolgens hebt ingesteld in energiebeheer dat dat laptop op accu na 5 minuten uit moet gaan.
Ik gooi maar wat ideeën de lucht in
Deze zin begrijp ik niet. Doe je dat echt zo? Zo ja, dan is dat meteen de oorzaak. Zodra je de klep open doet gaat hij zelf al uit stand-by.bgwesterhof schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 20:38:
Bij het openen van de klep van de laptop, en het eenmalig drukken op de power knop (wat normaliter zorgt dat de laptop uit stand-by stand weer naar het vergrendelingsscherm gaat) blijkt dat de laptop zichzelf heeft uitgeschakeld.
Er zit een contact ergens (niet uitgezocht waar en hoe, zal wel magnetisch zijn met een reed contact of in het scharnier), als je de klep dicht doet gaat hij zelf naar stand-by en als je hem open doet komt hij er weer uit.
Als je bij he open doen ook nog op de power knop drukt dan gaat hij juist uit! Met andere woorden, hij valt niet uit maar je zet hem zelf uit!
Zelf heb ik nergens last van en herken de klacht niet.
Maar wat me nu opvalt bij deze is dat het scherm een hele slechte witte kleur heeft, alles wat wit is heeft een gele gloed. Nu was me dit bij de 1e die ik had niet opgevallen en na wat zoeken op internet blijkt dat er sinds janauri 2014 een nieuw scherm in de T100 gebruikt wordt.
Ik heb nu dus het N101BCG-G scherm gemaakt door ChiMei erin zitten en voorheen zou dit het HV101HD1-1E2 van Hydis geweest zijn.
Omdat ik bij mijn eerste eigenlijk geen problemen had met het scherm heb ik toen niet gekeken wat voor scherm erin zat, maar nu heb ik dus het ChiMei scherm.
Ik vraag me af wie er nog meer recentelijk een T100 heeft ontvangen met dit scherm en of jullie ook hetzelfde probleem hebben?
Ik heb de reader wel gelijk uitgeschakeld, maar deze maakt alleen de mail en reader apps mosterd geel.
Die heb ik ook en is inderdaad iets gelig. Toegegeven hij is natuurlijk compleet niet gecalibreerd en dat heb ik ook (nog) niet gedaan. Ik meen dat bij m'n vriendin dat iets minder uitgesproken is, hebben wel beide tegelijk de t100 gekocht. Haar model kan ik nu niet checken maar zal toch ook wel die ChiMei hebben. Totdat je het zei was het me niet heel erg opgevallen. Paneel zou wel al week 37/2012 uit de fabriek zijn komen rollen. De kijkhoeken zijn wel minder briljant dan ik had gehoopt of gedacht, maar ik kom van een tablet met een vreselijk slecht TN paneel dus dit neem ik zeker voor lief.VD Berg schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 11:59:
Ik heb sinds deze week ook weer een T100 binnen (de 2e). De 1e die ik had die had ik verkocht omdat ik dacht dat de 32GB me toch iets te weinig leek, maar kreeg hier spijt van en heb er nu toch weer een gehaald.
Maar wat me nu opvalt bij deze is dat het scherm een hele slechte witte kleur heeft, alles wat wit is heeft een gele gloed. Nu was me dit bij de 1e die ik had niet opgevallen en na wat zoeken op internet blijkt dat er sinds janauri 2014 een nieuw scherm in de T100 gebruikt wordt.
Ik heb nu dus het N101BCG-G scherm gemaakt door ChiMei erin zitten en voorheen zou dit het HV101HD1-1E2 van Hydis geweest zijn.
Omdat ik bij mijn eerste eigenlijk geen problemen had met het scherm heb ik toen niet gekeken wat voor scherm erin zat, maar nu heb ik dus het ChiMei scherm.
Ik vraag me af wie er nog meer recentelijk een T100 heeft ontvangen met dit scherm en of jullie ook hetzelfde probleem hebben?
Ik heb de reader wel gelijk uitgeschakeld, maar deze maakt alleen de mail en reader apps mosterd geel.
[edit] NAV je post heb ik groen en rood iets zachter ingesteld via windows calibratie waardoor het scherm ietsjes meer blauw maar zeker meer 'wit' is. Een stuk kleurechter en minder overdreven verkleurd. Overigens zie ik de kijkhoeken wel een stuk beter (altijd vervelend als je eenmaal echt 'naar je scherm gaat kijken'); rechts is wat blauw waar links wat geler is.
[ Voor 13% gewijzigd door Scorpei op 13-02-2014 18:50 ]
Owner of http://scorpei.com/
Leuk machientje, alleen aan Windows 8.1 kan ik maar moeilijk wennen.
Ik heb er al meerdere malen mee gewerkt bij andere mensen, en ik ben nu al vanaf vanmiddag 2uur aan één stuk bezig, maar ik schiet er niet echt mee op.
Het rare is dat het 2 interfaces door elkaar heen zijn, maar ze werken (tot nu toe) op de T100 allebei niet lekker.(ik gebruik de T100 als tablet)
De desktop interface is niet geoptimaliseerd voor touch, en de metro interface juist wel, maar dan kun je weer een heleboel programma's niet draaien.
Voorbeeld:
ik zit nu in de desktopinterface te typen, omdat de browser in de metrointerface niet met firefox i.c.m. lastpass werkt.Het typen in de desktopmodus werkt niet lekker, en zoomt bijv. ook niet in op de 'actieve' tekst waar je aan het typen bent, en het schermtoetsenbord wordt niet automatisch geactiveerd.
Ik hoop dat ik hier allemaal workarounds of oplossingen/instellingen voor kan vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door sssensss op 13-02-2014 21:37 ]
misschien kun je wat met de beta van firefox als je lastpass nodig hebt in metro.sssensss schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 21:33:
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.
Leuk machientje, alleen aan Windows 8.1 kan ik maar moeilijk wennen.
Ik heb er al meerdere malen mee gewerkt bij andere mensen, en ik ben nu al vanaf vanmiddag 2uur aan één stuk bezig, maar ik schiet er niet echt mee op.
Het rare is dat het 2 interfaces door elkaar heen zijn, maar ze werken (tot nu toe) op de T100 allebei niet lekker.(ik gebruik de T100 als tablet)
De desktop interface is niet geoptimaliseerd voor touch, en de metro interface juist wel, maar dan kun je weer een heleboel programma's niet draaien.
Voorbeeld:
ik zit nu in de desktopinterface te typen, omdat de browser in de metrointerface niet met firefox i.c.m. lastpass werkt.Het typen in de desktopmodus werkt niet lekker, en zoomt bijv. ook niet in op de 'actieve' tekst waar je aan het typen bent, en het schermtoetsenbord wordt niet automatisch geactiveerd.
Ik hoop dat ik hier allemaal workarounds of oplossingen/instellingen voor kan vinden.
https://support.mozilla.o...l-firefox-windows-8-touch
het idee is in ieder geval dat je touch vooral gebruikt als je de t100 als tablet gebruikt en de desktop mode gebruikt als je het toetsenbord hebt gekoppeld en het gewoon een laptop is.
Even wat topics doorlezen kan trouwens prima in desktop mode als tablet. Dat leest erg prettig.
Bedankt voor de tip!
Ik heb deze betaversie geïnstalleerd, en het werkt i.d.d. in de metro omgeving.
Echter is Firefox op het moment dat je het opstart in de metro omgeving, direct bijna al zijn functionaliteit kwijt. Wat over blijft is een soort kale versie die in bijna niets meer doet denken aan de desktopvariant.
Ik gebruik het aanraakscherm ook echt veel in bureaubladmodus. Als ik een laptop van een ander gebruik, moet ik me ook inhouden om niet op het scherm te gaan tikkensylvesterrr schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 11:30:
Ik gebruik het vooral als een veredelde netbook.Overigens gebruik de touch screen ook wanneer ik 'm als laptop gebruik, soms toch wel handig.
Even wat topics doorlezen kan trouwens prima in desktop mode als tablet. Dat leest erg prettig.Ik gebruik mijn Galaxy Tab 10.1 al niet meer sinds ik de T100 heb.
Het is gewoon zoveel makkelijker om een weblink op het scherm aan te tikken, dan om met zo'n priegelige touchpad te moeten klooien.
Heeft iedereen al de laatste updates binnengehaald?
Ik had gisteren een update dat de prestaties van de eMMC (interne) schijf zou moeten verbeteren. Je moet wel minstens firmware 223 hebben.
Daarnaast was er ook een update voor de wifi-kaart. De update voor de wifi-kaart zou het batterijverbruik moeten verbeteren!
Er was ook een update voor de intel driver. Ik hoop dat deze Windows iets stabieler maakt, ik heb namelijk nu al een aantal keer gehad dat ik een BSOD kreeg bij het spelen van een spelletje. Gemiddeld 1 keer per week, dus het valt wel mee.
@Barzi
Ik zou niet downgraden. Een van de verbeteringen is dat de Windows toets (zijkant van het scherm), je T100 niet meer uit slaapstand kan halen terwijl deze is dichtgeklapt.
Daarnaast is voor de e-mmc update, de nieuwste firmware versie nodig (223).
Hopelijk zal asus binnenkort een nieuwe firmware update uitbrengen.
sinds net 20 minuten 225, ik ben nog op zoek naar de release notes... (die zijn namelijk nogal 'identiek beperkt' aan die van 224, waarbij er geen nieuwe EC update is tussen de 2, wel ten op zichte van 220. De checksum van de beide updates is wel anders). Heb 225 in ieder geval net geflashed.sssensss schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 14:30:
De nieuwste firmware versie is nu toch 224?
[ Voor 32% gewijzigd door Scorpei op 14-02-2014 15:17 ]
Owner of http://scorpei.com/
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.
Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates
Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.