Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 552015

BlackMage schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:21:
Ik heb geen glazen bol, maar zolang dit ding niet echt gemarket wordt denk ik niet dat winkels met eigen voorraad hem snel neer gaan zetten. Dit ding is namelijk sneller en beter dan de meeste Win8 tablets/convertibles die voor het dubbele aantal euro's in de schappen liggen.
Heb maar even een mailtje richting mediamarkt gestuurd wanneer ik hem kan verwachten, als het te lang duurt haal ik hem wel online :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 552015 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 22:24:
[...]Heb maar even een mailtje richting mediamarkt gestuurd wanneer ik hem kan verwachten, als het te lang duurt haal ik hem wel online :/
Alternate heeft een showroom hè, daar kun je vast wel een exemplaar bezichtigen. Is wel in Rotterdam helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 06:59
Best wel raar, in veel reviews is te lezen dat op de 64gb versie maar iets van 28gb overblijft voor user content. Hoe kan het dan dat windows op de 32gb versie zo veel minder ruimte inneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even het dock netjes open gemaakt, geen plek voor een hardeschijf. Dus ik denk dat ze andere docks voor die met een 500 gb hardeschijfje daarin gebruiken :(. Achja, ik ga maar eens beginnen aan mijn review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Nog een goede review door AnandTech:
http://www.anandtech.com/...nsformer-book-t100-review

// EDIT

Zie trouwens dat de T100 bij Alternate alweer uitverkocht is.

[ Voor 26% gewijzigd door midego op 02-11-2013 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 18:07

tijmeng

Panasonic 7J

Ik neem aan de je de recovery partitie er ook gewoon af kunt gooien?? is met een usbstickje wel te herstellen lijkt me. Scheelt weer wat GB's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 14:34
Sjurm schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 11:48:
Best wel raar, in veel reviews is te lezen dat op de 64gb versie maar iets van 28gb overblijft voor user content. Hoe kan het dan dat windows op de 32gb versie zo veel minder ruimte inneemt?
ook ik ben hier benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
LittleKiller schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:50:
[...]

ook ik ben hier benieuwd naar.
Misschien staat Office 2013 nog niet pre-installed op de 32gb versie en wel pre-installed op de 64gb versie? Dat je wel een code krijgt bij de 32gb versie als je die wel / niet wilt installeren omdat dat meer ruimte in beslag neemt? Zou wel het verschil uitleggen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Justinovitch schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:16:
Misschien staat Office 2013 nog niet pre-installed op de 32gb versie en wel pre-installed op de 64gb versie?
Office 2013 neemt hier ongeveer 3 gigabyte in beslag. Er moet dus ergens nog wat verschil zitten. Heel misschien draait de 64GB versie wel Windows 8.1 x64? Ik zou het echt niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 18:07

tijmeng

Panasonic 7J

Tijmen007 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 14:35:
[...]

Office 2013 neemt hier ongeveer 3 gigabyte in beslag. Er moet dus ergens nog wat verschil zitten. Heel misschien draait de 64GB versie wel Windows 8.1 x64? Ik zou het echt niet weten.
draait 32bits... connected standby werkt nog niet in X64... komt volgend jaar pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer, de drivers voor zowel de CPU als GPU worden nog door geen enkel tune programmaatje ondersteund. Kan zelfs de temperatuur niet uitlezen. Denk dat ik dus nog even geduld moet hebben met het 'tweakers' gedeelte van de laptop.

Trouwens ook net wat Terraria gespeeld vanaf een USB stick. Gaat bijzonder goed. Nu de Quake familie nog proberen... en daarna natuurlijk CSS Gungame!

EDIT: YESSSSS Command and conquer generals!

[ Voor 5% gewijzigd door Tijmen007 op 02-11-2013 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Lijkt het apparaat ook geschikt om mee op schoot te typen in de trein? Dan zou dit apparaat namelijk ideaal zijn voor mij als student. Ik zoek al heel lang naar een betaalbaar ding, waar ik op kan werken en wat makkelijk mee is te nemen. Ultrabooks zijn me te duur, en een androidtablet/ipad is weer niet ideaal met office en andere desktopapplicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjurm schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:07:
Lijkt het apparaat ook geschikt om mee op schoot te typen in de trein? Dan zou dit apparaat namelijk ideaal zijn voor mij als student. Ik zoek al heel lang naar een betaalbaar ding, waar ik op kan werken en wat makkelijk mee is te nemen. Ultrabooks zijn me te duur, en een androidtablet/ipad is weer niet ideaal met office en andere desktopapplicaties.
Ik weet niet hoe hobbelig een trein is, maar in het keyboard dock wiebelt het lichtjes. Vanwege ruimte in de klem, de scharnier zelf is gelukkig niet lam. Ook zou ik als ik jou was een full sized laptop kopen. Type werk is gewoon echt lekkerder op een groot(er) toetsenbord. Probeer anders eens een Surface uit met Type cover, dat moet je er ongeveer van de T100 verwachten qua type comfort.. het is erg klein in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-06 20:05

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb veel interesse in deze tablet, maar ik vraag me af of deze beter zal presteren dan een i3. Ik wil eigenlijk weten of je hierop Diablo 3 kunt spelen. Zou iemand dit kunnen testen?

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justinovitch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-01-2023
Kiswum schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:13:
Ik heb veel interesse in deze tablet, maar ik vraag me af of deze beter zal presteren dan een i3. Ik wil eigenlijk weten of je hierop Diablo 3 kunt spelen. Zou iemand dit kunnen testen?
http://www.youtube.com/watch?v=L7mvzzclksM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
Tijmen007 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:10:
[...]

Ik weet niet hoe hobbelig een trein is, maar in het keyboard dock wiebelt het lichtjes. Vanwege ruimte in de klem, de scharnier zelf is gelukkig niet lam. Ook zou ik als ik jou was een full sized laptop kopen. Type werk is gewoon echt lekkerder op een groot(er) toetsenbord. Probeer anders eens een Surface uit met Type cover, dat moet je er ongeveer van de T100 verwachten qua type comfort.. het is erg klein in ieder geval.
Ik heb al wel een laptop voor het echte typwerk, maar dat is meer een desktopvervangend ding met een 17 inch scherm, die ik niet mee ga zeulen naar de universiteit.
Nu lees ik vooral studieboeken in de trein, maar als ik een beetje aan verslagen zou kunnen typen en tijdens de colleges wat aantekeningen kan maken is dat ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:13:
OP vermeldde al een zeer handige link, maar bij deze nog een keer: YouTube: Asus T100 Bay Trail Gaming: Diablo 3

Ik zou zeggen: nee. Als je een volledige ervaring met het spel wilt zou ik iets mee kaliber zoeken. AMD Kabini kan het waarschijnlijk makkelijk aan (A6-A8-A10). De youtuber zelf vind het schijnbaar speelbaar, maar als je van een dikke desktop komt zoals ik zal je waarschijnlijk de <30 FPS niet kunnen waarderen ;)

EDIT:
Sjurm schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:15:
Nu lees ik vooral studieboeken in de trein, maar als ik een beetje aan verslagen zou kunnen typen en tijdens de colleges wat aantekeningen kan maken is dat ideaal.
Tja, ik zou zeggen van wel dan. Zie het wel als tablet met keyboard, niet als laptop met tablet functie. Qua batterij kan je in ieder geval knetterlang mee. Ben vanaf 10:30 (het is nu 17:18) aan het klooien met dit ding, benchmarks en vanalles, 55% resterend. Zelfs een paar potjes Command and Conquer Generals skirmishes mee gedaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Tijmen007 op 02-11-2013 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462477

Ik kijk al maanden uit naar dit toestel, maar graag wou ik het volgende weten:

*Is de delay op het touchpad storend? Ik weet wel dat een touchscreen een beter alternatief is, maar toch vind ik het belangrijk om met het touchpad te werken voor preciezere handelingen in bv. office 2013. Ik las hier een fix voor een oudere lenovo met win 7 dat blijkbaar met dezelfde problemen te kampen had... http://forums.lenovo.com/...-delay-solved/td-p/377959 Lukt het met deze fix?

*Dus je moet het toestel best uitzetten om het op te laden? Ik lees in reviews dat de batterijcapaciteit zelfs daalt bij gebruik als hij is aangesloten aan het net... Vervelend denk ik dan?

*Hoeveel GB blijft er nu precies over als je win 8 en office 2013 hebt geinstalleerd op de 32GB versie? Toen ik de nexus 7 2012 16GB had gekocht kwam de 32GB versie zogezegd ook niet uit (maar dit is een marketing truc van asus vrees ik..).

Gelukkig... dus het micro sd kaartje dat er uit steekt is niet zo een groot probleem... daar vreesde ik ook voor. Utopisch gezien wou ik de 64 gb versie zodat er voldoende space is voor alle win 8 apps en dergelijke.. achja...

Thanks,
Max

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 462477 op 02-11-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-05 22:52
Anoniem: 462477 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:55:
Graag wou ik het volgende weten:

*Is de delay op het touchpad storend? Ik weet wel dat een touchscreen een beter alternatief is, maar toch vind ik het belangrijk om met het touchpad te werken voor preciezere handelingen in bv. office 2013. Ik las hier een fix voor een oudere lenovo met win 7 dat blijkbaar met dezelfde problemen te kampen had... http://forums.lenovo.com/...delay-solved/td-p/377959l Lukt het met deze fix?

*Dus je moet het toestel best uitzetten om het op te laden? Ik lees in reviews dat de batterijcapaciteit zelfs daalt bij gebruik als hij is aangesloten aan het net... Vervelend denk ik dan?

*Hoeveel GB blijft er nu precies over als je win 8 en office 2013 hebt geinstalleerd op de 32GB versie? Toen ik de nexus 7 2012 16GB had gekocht kwam de 32GB versie zogezegd ook niet uit (maar dit is een marketing truc van asus vrees ik..).

Thanks,
Max
- Ik merk geen delay met de touchpad. Niet meer dan welke andere ik heb gebruikt.
- Ik moet meer testen met opladen om een goede indruk te krijgen. Het lijkt me dat opladen terwijl ie aan staat gewoon geen probleem is, maar duurt wel langer.
- 16gb is over out of the box. Na de eerste windows updates en wat kleine apps 14. Er staat nog een hiberfil.sys bestand van 1,5gb op, die totaal niet nodig is als je geen hibernate gebruikt. Er zijn wel howto's om deze te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus 16 gb zonder office 2013? of met? sorry begrijp het niet goed..

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Tijmen007 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:15:
[...]

Ik zou zeggen: nee. Als je een volledige ervaring met het spel wilt zou ik iets mee kaliber zoeken. AMD Kabini kan het waarschijnlijk makkelijk aan (A6-A8-A10). De youtuber zelf vind het schijnbaar speelbaar, maar als je van een dikke desktop komt zoals ik zal je waarschijnlijk de <3

Tja, ik zou zeggen van wel dan. Zie het wel als tablet met keyboard, niet als laptop met tablet functie. Qua batterij kan je in ieder geval knetterlang mee. Ben vanaf 10:30 (het is nu 17:18) aan het klooien met dit ding, benchmarks en vanalles, 55% resterend. Zelfs een paar potjes Command and Conquer Generals skirmishes mee gedaan.
Bedankt Sjurm, ik zag de link van de reviewer en zijn testen net pas.
@tijmen007, ik heb een Transformer 1 (TF101) en ik ben wel wat gewend ;)
Een systeem met een Intel i3 kan eigenlijk nooit een big ass pc worden ;) In dit geval speel ik het spel op medium settings met 4GB werkgeheugen en de videokaart in de Intel i3 processor. Zoals ik het nu zie speelt het net zo soepel als op mijn huidige systeem.

Wat gaaf dat deze review al die filmpjes online heeft gezet.
Ik had vorig jaar mijn zinnen gezet op de Transformer Book XT300, maar deze mini versie voldoet waarschijnlijk geheel aan mijn wensen. Ik zal de overige reacties ook even goed doorlezen, maar voor 349 euro heb je een van de beste tablets in handen!

p.s. momenteel doe ik ongeveer 3-4 dagen met mijn Transformer met dock, ik gebruik hem bijna elke avond van 19.00 - 22.00 op de bank. Helaas moet ik af en toe mijn pc overnemen om reviews te schrijven en ik hoop het voortaan gewoon op deze toekomstige tablet te kunnen doen.

[ Voor 48% gewijzigd door Kiswum op 02-11-2013 18:10 . Reden: te snel op enter gedrukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahja oei 16 gb dus out of the box... ik las 3gb hier voor office 2013, maar dacht gelezen te hebben in een review dat het veel meer was?
Correctie:Ik lees op de microsoft pagina idd 3GB dus pakt dan 11 GB over ongeveer... is wel ok voor apps en dergelijke... en dan hou ik de multimedia fun voor op de 64 gb microsd.

Als de microsoft x64 uitkomt, zal deze dan veel meer space innemen dan de huidige 32bit?

dank

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 462477 op 02-11-2013 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Office 2013 staat er standaard op, dat is dus al meegenomen in de 16gb die over is :)

Neemt ca. 2gb ruimte in. Kan zijn dat het meer gaat gebruiken als je het daadwerkelijk gaat gebruiken, ik heb het nog niet geactiveerd enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:13:
Office 2013 staat er standaard op, dat is dus al meegenomen in de 16gb die over is :)

Neemt ca. 2gb ruimte in. Kan zijn dat het meer gaat gebruiken als je het daadwerkelijk gaat gebruiken, ik heb het nog niet geactiveerd enzo.
Nee, circa 3 gigabyte komt erbij nadat je hem activeerd. Je moet daarna hem namelijk nog downloaden en activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb heb hem net besteld bij mediamarkt, kan jij (of iemand anders) me laten weten hoeveel er over blijft met de activatie van office?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok dus dan klopt mn redenering toch... 10 GB over voor win apps ... al de rest komt op het kaartje. Alsook krijg je 1 jaar unlimited cloud storage van asus? na 1 jaar 5 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet je eerdere reactie te editen in plaats van een nieuwe te posten, dat houdt het overzichtelijk :)

Je houdt zo ongeveer 13-14gb over na de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Excuseer Tijmen (en allemaal), is de eerste maal dat ik op het forum actief ben. Nergens zie ik een optie om posts te deleten. Dank u allemaal voor de uitleg.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462477 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:22:
Ik heb heb hem net besteld bij mediamarkt, kan jij (of iemand anders) me laten weten hoeveel er over blijft met de activatie van office?

dank
Vraagje, waar heb jij hem besteld bij de mediamarkt? Kan het nergens vinden op de website (Of ik ben blind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben er zelf naartoe gegaan. Wel vreemd dat de T100 bij Androids stond in hun systeem... Het was zeker deze ze, tenzij er nog een t100 is met de Z3740 bay trail :p prijs is 359eur en levering volgende week. Voorschot betaald van 50 eur. Ik bestel liever via de winkel zodat er geen shit is later met de garantie...

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 462477 schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:32:
Ik ben er zelf naartoe gegaan. Wel vreemd dat de T100 bij Androids stond in hun systeem... Het was zeker deze ze, tenzij er nog een t100 is met de Z3740 bay trail :p prijs is 359eur en levering volgende week. Voorschot betaald van 50 eur. Ik bestel liever via de winkel zodat er geen shit is later...

gr
Oke bedankt _/-\o_ Ook enig idee welke dag volgende week? Ga ik er dan naartoe om er eentje op te halen, mijn huidige netbook is het aan het opgeven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Konden ze me nog niet met zekerheid zeggen, maar de levering stond zeker gepland voor de week van 04/11 zag ik op de computer van media markt

gr

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 462477 op 02-11-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Voor de mensen die een T100 in het bezit hebben, zouden jullie iets voor mij willen testen?

Speel een liedje af, en draai de T100 om, merken jullie volume verschil tussen de 2 speakers.
De rechter is bij mij harder dan de linker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Voor mijn Transformer 1 gebruik ik een hoes met hardcover van Caselogic. Deze Transformer heeft ook een dock en is 10", ik vermoed dat deze gewoon zal passen. Het hoesje had ik voor 15-20 euro bij Paradigit of Mediamarkt gekocht.

http://www.caselogic.com/...khoes-_-qns_-_111_-_black

De kans is zeer klein dat er speciale accesoires voor deze laptop komen, doordat het een first of a kind is en in zich in een niche markt bevind. Er wordt immers ook niet heel veel reclame voor gemaakt ;)

@midego, dat is redelijk goed nieuws ;)
De i7 variant van de Transformer book had 2 inkepingen voor speakers, maar het stereogeluid kwam alleen van 1zijde van de tablet. Kan het bij deze ook zo zijn?

Meer info is helemaal onderaan mijn blog te vinden, bij de reacties:
Tweaker Kiswum: Asus Transformer Book (TX300)

[ Voor 22% gewijzigd door Kiswum op 02-11-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
@Kiswum, ik had toch liever een stereo geluid gehad.
Als ik de tablet nu in mijn handen heb voor ik een groot verschil tussen links en rechts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vreemd, ligt het niet aan de geluidsinstellingen in win 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Nee, maar misschien dat er nog meer mensen last van hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
midego schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 19:56:
Voor de mensen die een T100 in het bezit hebben, zouden jullie iets voor mij willen testen?

Speel een liedje af, en draai de T100 om, merken jullie volume verschil tussen de 2 speakers.
De rechter is bij mij harder dan de linker.
Myth confirmed.

Als ik het ding zo voor me heb dat het scherm naar achter zit, zodat ik het ASUS logo rechtop kan lezen, dan merk ik duidelijk dat de linker speaker een veel lager volume heeft.

Minor flaw wat mij betreft, ik heb nooit hoge verwachtingen van ingebouwde speakers op zo'n apparaat. Wat betreft audio in het algemeen weegt dit nadeeltje lang niet op tegen het enorme voordeel dat dit eindelijk een apparaat is dat goed omgaat met Bluetooth speakers. Zoekt automatisch verbinding met de BT receiver (logitech ding) zodra ik hem aanzet en de verbinding is erg stabiel. iPads doen het ook wel goed, maar die moet ik wel steeds handmatig connecten elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Het blijkt voor Asus dus eigenlijk zeer moeilijk om fatsoenlijk stereo speakers in de Transformer reeks in te bouwen. Al verwacht ik eerlijk gezegd in deze prijsklasse niet de beste kwaliteit. Wellicht is het aan te passen door de geluidsbalk te verschuiven zodat je 40% uit de ene en 60% uit de andere speaker kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kiswum schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 21:54:
Het blijkt voor Asus dus eigenlijk zeer moeilijk om fatsoenlijk stereo speakers in de Transformer reeks in te bouwen. Al verwacht ik eerlijk gezegd in deze prijsklasse niet de beste kwaliteit. Wellicht is het aan te passen door de geluidsbalk te verschuiven zodat je 40% uit de ene en 60% uit de andere speaker kunt krijgen.
Je kan inderdaad gewoon in Windows zelf de boel uitbalanceren. Zelf heb ik nog geen last gehad van ongebalanceerd geluid, eerlijk gezegd is de kwaliteit zelf gewoon te belabberd vergeleken met mijn mooie setjes dat ik geen trek heb in muziek luisteren over deze speakers. Vind ze zeker niet slecht voor deze klasse, maar ik heb wel betere apparatuur liggen om te genieten ;).

Voor mensen die laptop geluid zijn wellicht wel een opsteker dat het gewoon in Windows kan worden aangepast. Zelf steek ik liever een Sennheiser erin of hang ik hem aan m'n versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:05
Kan iemand die hem al heeft iets vertellen over gebruik van SD cards in dit apparaat.
Wat ik me afvraag is of als je een SD card erin stopt dat een volwaardige disk is?
Kan hij als ntfs geformatteerd worden? (zodat je met mklink van 'C' en 'D' samen weer 1 grote disk kan maken, min of meer).
Wat is de overdrachtssnelheid, 20MB/s of meer bij een snelle SD card of moet ik me instellen op minder?

(ik denk erover de 32GB versie te kopen, en dan alle applicaties op een SD card te plaatsen, het zou voor mij niet mijn 'hoofd-PC' zijn, en heb het SD card slot verder niet nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SanderBos schreef op zondag 03 november 2013 @ 13:17:
Kan iemand die hem al heeft iets vertellen over gebruik van SD cards in dit apparaat.
Wat ik me afvraag is of als je een SD card erin stopt dat een volwaardige disk is?
Kan hij als ntfs geformatteerd worden? (zodat je met mklink van 'C' en 'D' samen weer 1 grote disk kan maken, min of meer).
Wat is de overdrachtssnelheid, 20MB/s of meer bij een snelle SD card of moet ik me instellen op minder?

(ik denk erover de 32GB versie te kopen, en dan alle applicaties op een SD card te plaatsen, het zou voor mij niet mijn 'hoofd-PC' zijn, en heb het SD card slot verder niet nodig)
Vreemd, toen ik HDTune Pro erop gooide om het voor je te testen kwam er opeens nog een storage device boven water: USB 7 GB... is dit de recovery partitie dan? Dat geeft hoop dat daarbinnen ergens een losse storage device zit waar je een grotere kan plaatsen :)

Los daarvan, Class 10 MicroSD kaartje (14,9GB):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10262339/microsdPerformance.png
Interne eMMC (28,21GB) :
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10262339/internalPerformance.png
Vreemde USBDISK 2.0 (7.03GB) opslag:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10262339/internalusbPerformance.png
USB-stick (PEAK FLASH III oud ding, 1.89GB :+):
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10262339/oldusbPerformance.png

Systeembeheer opslag overzicht:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/10262339/storageOverview.png

EDIT:
Jammer, lijkt te nieuw te zijn voor de klassieke ChipGenius / AlcorMP methode. Helaas dus geen extra opslag voor nu :(

[ Voor 4% gewijzigd door Tijmen007 op 03-11-2013 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel1991
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-06 21:13
Is het scherm ook van plastic? Zo ja, is het niet vies zacht en buigbaar vergeleken met glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Het lijkt erop dat mocht de 64GB naar NL komen dat dit niet meer dit jaar zal zijn...
En ik WIL er nu een hebben dus ik ga hem maar in de US bestellen...

Op Amazon lijkt die niet voorradig, weet iemand een winkel in de US die hem wel op voorraad heeft en gratis binnen de US verzend (bestbuy heeft hem niet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Redlion schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:20:
Het lijkt erop dat mocht de 64GB naar NL komen dat dit niet meer dit jaar zal zijn...
En ik WIL er nu een hebben dus ik ga hem maar in de US bestellen...

Op Amazon lijkt die niet voorradig, weet iemand een winkel in de US die hem wel op voorraad heeft en gratis binnen de US verzend (bestbuy heeft hem niet)?
Ik heb verschillende USB-chargers geprobeerd:
- Bijgeleverde Asus 2A
- Action 2A (2 verschillende)
- iPad1 2A
- iPad Mini 2A
- Aantal 1A chargers van mobiele telefoons (o.a. Samsung) e.d.

Ik heb een stroomverbruik meter er tussen gehad om te kijken wat er gebeurde. Tablet stond uit in deze test en had ca 10% accu over. In alle gevallen ging het lampje bij de power knop oranje branden. Alleen de Asus chargerging op ~ 12 watt opladen. Alle anderen bleven op 0,1-0,4 watt hangen, vertaling: Die laden mijn apparaat dus niet op.

Het lijkt erop dat er 1 of andere handshake zit tussen de charger en de tablet en dat de tablet weigert te laden met een 'onofficiele' oplader.

Wat wil ik hiermee zeggen:
- Wacht tot hier meer over bekend is voordat je er 1 uit een land haalt waar je er een charger bij krijgt die hier niet te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:05
@Tijmen007 bedankt voor je uitgebreide opslag informatie analyse!

Hmm, het laat ook wel weer zien dat hoewel de SD card voldoet aan wat ik wilde, dat die interne disk dus wel tig keer zo snel is.

Bij je review staat een reactie van 'redtails' waarin ook al wordt beschreven "De recovery partitie staat op een intern usb2 device van 8gb."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Ik zie alleen een Disk 0, en heb volgens mij geen Disk 1 met een 8GB herstel partitie.
Heb je nog iets moeten doen om die zichtbaar te maken?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze er niet is, want de kleine herstelpartitie op Disk 0 is slechts 700 MB, daar past onmogelijk heel windows en office op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 3671 schreef op zondag 03 november 2013 @ 17:54:
Ik zie alleen een Disk 0, en heb volgens mij geen Disk 1 met een 8GB herstel partitie.
Heb je nog iets moeten doen om die zichtbaar te maken?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat deze er niet is, want de kleine herstelpartitie op Disk 0 is slechts 700 MB, daar past onmogelijk heel windows en office op
Windows logo + R -> DISKPART -> enter

list disk

Kijk daar maar even naar. Zou hem moeten laten zien, anders is er inderdaad iets fout.

Zojuist deze ook nog even besteld, laat nog weten hoe de prestaties daarvan zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie dan alleen een Disk 0 staan van 29 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Mijn T100 blijft de accu ook leegslurpen, en dan vooral als ik deze niet gebruik.
Rond 1400 uur weggelegd met 85% batterij, nu om 1810 klep opengedaan en batterij staat op 46%

// EDIT

In HD Tune Pro zie ik alleen het interne MMc staan en mijn 32 gb MicroSD kaart, geen eventuele usb stick die in de tablet zit voor de recovery.

[ Voor 30% gewijzigd door midego op 03-11-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
midego schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:13:
Mijn T100 blijft de accu ook leegslurpen, en dan vooral als ik deze niet gebruik.
Rond 1400 uur weggelegd met 85% batterij, nu om 1810 klep opengedaan en batterij staat op 46%
Ik heb dit ook gemerkt.

Maar het gebeurt niet altijd. Ik heb afgelopen nacht om 0:00 de volledig opgeladen T100 van de lader gehaald, opgestart en vervolgens dichtgeklapt. De volgende ochtend was er nog 95% over. Wat ik persoonlijk al matig vind. Maar ik had ook binnen enkele uren standby al 40% verloren, zoals jij opmerkte.

Twee mogelijke oorzaken:
- De T100 ontwaakt uit sleep als je een usb muis hebt aangesloten en je deze een millimeter beweegt. Ik heb een draadloze muis en gooide deze normaal gesproken gewoon in mijn tas. Nu moet ik niet vergeten om hem uit te schakelen. Instelling in de Windows device manager (Allow this device to wake the computer uitzetten) heeft geen effect.

- Ik merk ook dat "System interpupts" wel eens constant 25% CPU gebruikt, wat met een quadcore er op neer komt dat een core volledig wordt belast. Het kan zijn dat hij doormiddel van die "connected standby" onzin daarom door blijft gaan in standby en dus stroom gebruikt als een malle.

Ik los dit tijdelijk op door de T100 gewoon uit te schakelen als ik hem niet gebruik. Hij is toch erg snel opgestart :) Ik kijk wel uit naar updates van ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Ik ga eens kijken wat er gebeurd als ik deze uitzet.

Ik ben blij dat de T100 door veel mensen goed ontvangen wordt.
Natuurlijk krijg je geen superieure bouwkwaliteit maar wat we krijgen voor het geld van €350,- daar ben ik zeer blij en tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
midego schreef op zondag 03 november 2013 @ 18:13:
Als ik weet dat ik hem lang niet gebruik zet ik hem eigenlijk altijd uit. Het blijft natuurlijk Windows 8. Vergeet niet dat sommige applicaties doorgaan in standby, zoals Youtube. Aangesloten apperatuur op de USB poort slurpt ook vrolijk door. Dat verbruik van jou is dan wel een stukje hoger als die van mij.

EDIT:
18:35 62%
20:02 60%

Oeps was het even vergeten. Met dock, zonder MicroSD / USB apperatuur. Gewoon uitgezet via de uitknop ('connected standby dus). Dat verbruik van jou is dus buiten proporties!

[ Voor 14% gewijzigd door Tijmen007 op 03-11-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Hier mijn score van HD Tune Pro

Interne opslag
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/710877/Knipsel.PNG
Externe opslag pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/710877/Knipsel2.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het nu een goed idee van apps en dergelijke te draaien vanop de sd kaart? :) de 32 gb emmc is mn enigste concern eigenlijk... aangezien mss de future updates en dergelijke wel eens voor probs zouden kunnen zorgen...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 462477 op 03-11-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 462477 schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:34:
Is het nu een goed idee van apps en dergelijke te draaien vanop de sd kaart? :) de 32 gb emmc is mn enigste concern eigenlijk... aangezien mss de future updates en dergelijke wel eens voor probs zouden kunnen zorgen...
Ik krijg binnenkort mijn sd kaartje binnen. Daarop wil ik een Steam library op plaatsen, als ik kan gamen vanaf de sd kaart kan dan moeten andere applicaties ook wel goed kunnen werken! Misschien dat mensen met een sd kaart in gebruik hier alvast meer duidelijkheid kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, want heb wel wat schrik indien MS later grote systeem updates gaat doorvoeren...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 462477 op 03-11-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
tijmeng schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 20:24:
Zo te zien kan de desktop variant wel 1920x1200 uitspugen.. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er HDMI 1.4 op zit.. theoretisch zou t dus kunnen, maar praktijk is vaak anders...
Heeft iemand inmiddels de T100 via HDMI op een televisie aangesloten?

Hoe ziet de weergave (resolutie 720P of 1080P) er uit? Ik zou graag een T100 o.a. willen gebruiken voor Uitzendinggemist, Youtube, RTL XL en in de toekomst Netflix. Dan kan de notebook mooi op het bureau blijven liggen voor andere taken.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Heb verscheidene reacties en reviews wezen lezen maar ik kom tot de conclusie dat er op dit moment niet echt een vergelijkbaar apparaat op de markt is, deze komen er echter wel maar in diezelfde prijsklasse met eenzelfde of lagere specs? Ik vond dit juist een super handig apparaat omdat het puur en alleen Windows draait voor een mooie prijs. Voor school, zeker i.c.m. Office, erg handig. Daarnaast misschien een muziekprogramma en/of Photoshop of gaat hij dat net niet kunnen draaien?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

Shmoopy schreef op maandag 04 november 2013 @ 03:07:
[...]

Heeft iemand inmiddels de T100 via HDMI op een televisie aangesloten?

Hoe ziet de weergave (resolutie 720P of 1080P) er uit? Ik zou graag een T100 o.a. willen gebruiken voor Uitzendinggemist, Youtube, RTL XL en in de toekomst Netflix. Dan kan de notebook mooi op het bureau blijven liggen voor andere taken.
:)
Hier is een artikel van iemand die dat zelf al heeft geprobeerd. Hij heeft de ASUS T100 op een 1080p scherm aangesloten en kan daar prima mee werken. Geen zwaar werk uiteraard, maar Youtube, UG, Netflix enzo moet echt zonder moeite kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op:
http://liliputing.com/201...0.html#comment-1099894718

wordt ook gesproken van een USB recovery disk van 8GB. Raar dat dat bij mij niet zichtbaar is. Misschien moet ik mijn T100 maar eens proberen te resetten, kijken of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Anoniem: 3671 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:51:
Op:
http://liliputing.com/201...0.html#comment-1099894718

wordt ook gesproken van een USB recovery disk van 8GB. Raar dat dat bij mij niet zichtbaar is. Misschien moet ik mijn T100 maar eens proberen te resetten, kijken of het werkt.
Bij mij is die disk niet zichtbaar, maar reset functie werkt gewoon. De gewone disk heeft maar 700mb voor recovery doeleinden dus daar zal het vast niet vandaan komen.

Lijkt me dat die betreffende USB disk niet 'aangesloten' wordt als het OS geboot wordt, maar alleen zodra de recovery/reset functie gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 23:49
Iedereen roept hier 15-16GB vrij te hebben op de 32GB versie. Is dat dan met Windows 8.0 of Windows 8.1? want die laatste zou toch veel minder ruimte innemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
@BlackMage bedankt voor je opmerking over de laad kabels!!! Is inderdaad wel héél belangrijk dat je er een andere oplader voor kunt gebruiken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-04 13:48
Kan iemand ook de Battery Report uitvoeren en kijken wat er staat bij Design Capacity en Full Charge Capacity.

Hier staat hoe het moet: http://www.eightforums.co...generate-windows-8-a.html

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
BlackMage schreef op zondag 03 november 2013 @ 15:29:
[...]

Ik heb verschillende USB-chargers geprobeerd:
- Bijgeleverde Asus 2A
- Action 2A (2 verschillende)
- iPad1 2A
- iPad Mini 2A
- Aantal 1A chargers van mobiele telefoons (o.a. Samsung) e.d.
Ik heb nu het volgende gevonden, ik weet niet of je een USB3 kabel hebt om te testen?

The problem would be that the extension cord is reducing the charge voltage to 5 volts. Because the sense wire is missing in the extension cables. Most USB cables ( extension or otherwise ) do not have every terminal connected via wire. The extra wires that tell the power brick to supply 15 volts are not present in a cheap USB cable. You would need an extension cable with all wires present and then it will work just fine. I believe caseen sells one.
USB 3 cables have all the terminals wired through, where the USB 2 and below only have 5 of the 10 pins wired through so the usb3 should work fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-06 20:10
Het lijkt inderdaad erg lang te duren voordat de 64 GB variant beschikbaar komt. Wellicht een ideetje om samen wat te importeren uit de US ofzo? Iemand enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Redlion schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:22:
[...]

Ik heb nu het volgende gevonden, ik weet niet of je een USB3 kabel hebt om te testen?

The problem would be that the extension cord is reducing the charge voltage to 5 volts. Because the sense wire is missing in the extension cables. Most USB cables ( extension or otherwise ) do not have every terminal connected via wire. The extra wires that tell the power brick to supply 15 volts are not present in a cheap USB cable. You would need an extension cable with all wires present and then it will work just fine. I believe caseen sells one.
USB 3 cables have all the terminals wired through, where the USB 2 and below only have 5 of the 10 pins wired through so the usb3 should work fine.
De Micro-USB aansluiting op de T100 is geen USB3 (die zijn breder, voor de extra pinnetjes van USB3). Dus een USB3 kabel gebruiken gaat niet eens werken.

Wat betreft de alle pinnetjes doorverbinden zou kunnen, maar in mijn test heb ik voor elke adapter de zelfde kabels (bijgeleverde+samsung) gebruikt. Maar jouw verhaal heeft wel een punt, want die 'handshake' wat ik vermoed wat erin zit, gaat vast over één van de twee data aders. Dus zo'n goedkope 'charge only' micro kabel zou ervoor zorgen dat zelfs de originele lader niet gebruikt kan worden.

Vaak is die 'handshake' erg eenvoudig, gewoon een bepaald weerstandje tussen de GND en gebruikte data ader zetten. Vroeger of later is er wel iemand die daar achter komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
gerwim schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:24:
Het lijkt inderdaad erg lang te duren voordat de 64 GB variant beschikbaar komt. Wellicht een ideetje om samen wat te importeren uit de US ofzo? Iemand enige ervaring hiermee?
Waarom niet in Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Afbeeldingslocatie: http://www.at-mix.de/images/glossar/qwertz_tastatur.gif
Hierom denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
Ik las een paar pagina's terug dat Alternate Duitsland de Qwerty variant regelt

// EDIT

Ik zie nu staan geen qwerty

[ Voor 25% gewijzigd door midego op 04-11-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
midego schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:46:
Ik las een paar pagina's terug dat Alternate Duitsland de Qwerty variant regelt
Volgens mij las ik in deze discussie juist dat iemand weer contact had gehad en juist géén Qwerty kan regelen... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Ik volg deze transformer al tijden en vind het een heel interessante optie op mijn huidige (6 jaar oude Acer) laptop te vervangen door hem aan een externe monitor te hangen. Mijn huidge laptop heeft een intel core TM 2 CPU T5500 met 1,66 GHz en 2GB RAM. Ik gebruik deze enkele uren per dag voor wat Word, Excell, GIMP, Wordpress, Spotify, films downloaden en bekijken en surfen (o.a. wordpress)

Nu vraag ik mij af de T100 met de nieuwe Atom processor hier krachtig genoeg voor is. Of zal ik moeten wachten op de Dell Venue Pro 11 en hier kiezen voor een i3/i5 met 4GB RAM om er enkele jaren mee vooruit te kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
jjurgen schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:09:
Ik volg deze transformer al tijden en vind het een heel interessante optie op mijn huidige (6 jaar oude Acer) laptop te vervangen door hem aan een externe monitor te hangen. Mijn huidge laptop heeft een intel core TM 2 CPU T5500 met 1,66 GHz en 2GB RAM. Ik gebruik deze enkele uren per dag voor wat Word, Excell, GIMP, Wordpress, Spotify, films downloaden en bekijken en surfen (o.a. wordpress)

Nu vraag ik mij af de T100 met de nieuwe Atom processor hier krachtig genoeg voor is. Of zal ik moeten wachten op de Dell Venue Pro 11 en hier kiezen voor een i3/i5 met 4GB RAM om er enkele jaren mee vooruit te kunnen?
Ik heb geen benchmarks om deze opmerking te ondersteunen. Maar ik doe het toch:

Volgens mij is je oude Acer sneller dan de T100 :)

Als je niet gaat voor super mobiliteit (meenemen, lang op accu) zou ik echt gaan voor een ander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Fid3lity schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:16:
[...]

Hier is een artikel van iemand die dat zelf al heeft geprobeerd. Hij heeft de ASUS T100 op een 1080p scherm aangesloten en kan daar prima mee werken. Geen zwaar werk uiteraard, maar Youtube, UG, Netflix enzo moet echt zonder moeite kunnen.
Hmmm, het apparaat begint steeds interessanter te worden. :P

Deze review van Lisa Gade van MobileTechReview eindigt nogal negatief over het toetsenbord. Het zou uit zichzelf niet bestaande toetsaanslagen registreren en echte toetsaanslagen niet registreren. Als er een slecht contact is tussen tablet en dock, kan ik me voorstellen dat een eventueel aangesloten muis op de USB3-poort ook slecht functioneert. (Het trackpad is niet heel erg goed begrijp ik uit verschillende posts in dit topic).

Heeft iemand last van vergelijkbare problemen of had Lisa Gade een defect exemplaar / defecte connector?
Ook voor casual typewerk en muiswerk moet het toetsenbord/dock het liefst bijna feilloos functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
BlackMage schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:15:
[...]

Als je niet gaat voor super mobiliteit (meenemen, lang op accu) zou ik echt gaan voor een ander :)
Dat denk ik zelf ook.Ik werk momenteel nog op Vista en dat gaat niet allemaal even vloeiend meer ;). Zal een Dell Venue Pro 11 met een i3 en 4GB RAM deze werkzaamheden wel vloeiend kunnen laten verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 14:34
jjurgen schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:47:
[...]

Dat denk ik zelf ook.Ik werk momenteel nog op Vista en dat gaat niet allemaal even vloeiend meer ;). Zal een Dell Venue Pro 11 met een i3 en 4GB RAM deze werkzaamheden wel vloeiend kunnen laten verlopen?
denk persoonlijk dat je een atom nooit als " hoofd pc " vervanger kunt zien.
Een Atom is puur voor die taken die je " hoofd pc " gewoon niet kan. zoals een filmpje pakken in de trein. surfen op de bank.

Ik krijg hem morgen binnen! :o en ik heb hem gekocht omdat ik mijn 3 jaar oude stoeptegel (asus g51j) niet meer wil mee sjouwen naar college. slechte accu duur, zwaar en laatste tijd ook veel lawaai.

Ik zocht vooral een tablet waarmee ik ook goed aantekeningen kon maken en kleine dingen typen. ik merk dat ik in mijn dagelijkse gebruik toch alleen maar op mijn desktop ga als ik iets productiefs wil doen; lees ergonomie.

Moraal van het verhaal? dit apparaat is sowieso geen plaatsvervangende computer. Hij kan je echter wel enorm opweg helpen dmv mobiliteit. Ik zelf zit te denken aan RDP zodat ik als ik op school zit toch nog solidworks kan gebruiken. (maar dat moet ik maar zien, is meer een wilde droom!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:10
Heeft iemand ook last van een gelig scherm bij het openen van de mail of personen app? Wanneer ik bijvoorbeeld de mail app open, dan wordt wit ineens geel op het scherm. Wanneer je dan bijvoorbeeld switcht naar de browser blijft het scherm nog steeds gelig. Alleen het sluiten van de mail app zorgt er voor dat wit weer wit wordt.

Edit @ hieronder: je hebt gelijk, dank!

[ Voor 7% gewijzigd door tzanten op 04-11-2013 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens mij heeft dat te maken met die reader mode van asus? weet iemand of het nu lukt van een externe hdd (zonder voeding) aan te sluiten aan het toestel (via usb 3.0) die ook niet aan het net hangt?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 462477 op 04-11-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Mijne komt morgen ook binnen. Na lang overwegen toch maar voor het 32 GB model gegaan ipv nog langer wachten (ik keek er al zo lang naar uit :P).

Voor de "zwaardere taken" kan ik wel een RDP opzetten naar mijn TS (voor oa Visual Studio). Al weet ik niet hoe "lekker" dat werkt op een 10" scherm, maar goed, kan in principe wel. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
gerwim schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:10:
Mijne komt morgen ook binnen. Na lang overwegen toch maar voor het 32 GB model gegaan ipv nog langer wachten (ik keek er al zo lang naar uit :P).

Voor de "zwaardere taken" kan ik wel een RDP opzetten naar mijn TS (voor oa Visual Studio). Al weet ik niet hoe "lekker" dat werkt op een 10" scherm, maar goed, kan in principe wel. ;-)
Same here.

Al is visual studio niet echt zwaar ;) dat wil prima. Er even vanuit gaande dat je niet hele zware apps compileerd. Houd wel rekening dat MSDN erg veel ruimte in neemt.

En dit is geen 10" scherm, dit is een 1366x768 scherm. Dit is waar de meeste goedkope 13-15 inch laptops mee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 15:59
BlackMage schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:15:
[...]

Ik heb er toch even wat benchmarks bij gepakt, En de t100 is toch zeker wel sneller (de cpu in ieder geval).
Kwa GPU weet ik het niet omdat de andere GPU niet genoemd word, Maar ik ga ervan uit dat deze ook sneller zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:42

Major_ton

Shoot!

In de Pricewatch staan plots een aantal meer winkels met voorraad :) Ik hoop dat vanwege de steigende concurrentie er nu snel winkels zullen zijn die de 64GB variant gaan leveren. Geduld is een schone zaak, maar langer dan een maand ga ik niet wachten >:)

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Scale schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:49:
[...]

Ik heb er toch even wat benchmarks bij gepakt, En de t100 is toch zeker wel sneller (de cpu in ieder geval).
Kwa GPU weet ik het niet omdat de andere GPU niet genoemd word, Maar ik ga ervan uit dat deze ook sneller zal zijn.
Oke, dat is onverwacht. Ik heb namelijk nog een oude Core Duo bak en die voelt wel een stuk sneller (browsen en licht office werk) dan de T100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-05 22:50

Fid3lity

Spectre X

Shmoopy schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:27:
[...]

Hmmm, het apparaat begint steeds interessanter te worden. :P

Deze review van Lisa Gade van MobileTechReview eindigt nogal negatief over het toetsenbord. Het zou uit zichzelf niet bestaande toetsaanslagen registreren en echte toetsaanslagen niet registreren. Als er een slecht contact is tussen tablet en dock, kan ik me voorstellen dat een eventueel aangesloten muis op de USB3-poort ook slecht functioneert. (Het trackpad is niet heel erg goed begrijp ik uit verschillende posts in dit topic).

Heeft iemand last van vergelijkbare problemen of had Lisa Gade een defect exemplaar / defecte connector?
Ook voor casual typewerk en muiswerk moet het toetsenbord/dock het liefst bijna feilloos functioneren.
Die review inderdaad ook gezien en ik neem aan dat het om een defect model gaat. Anderen lijken namelijk helemaal niet (/zo veel) problemen te hebben met te toetsen behalve dat het uiteraard een beetje wennen is. Weet niet meer welke review het was, maar iemand anders zei ook dat 'ie zelf liever had gezien dat ze dezelfde indeling als de (?) Vivobook oid hadden gehanteerd. Dat leek toch net even wat lekkerder te werken.

Overigens komt in meerdere reviews wel naar voren dat het trackpad als grootste "issue" wordt gezien, kwalitatief van het hele toestel het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-04 16:06
Dit is de omschrijving bij Bol.com, daar klopt toch vrij weinig van?...
Ik vind dat echt slecht, of krijg ik (morgen als het goed is) ook een verlicht toetsenbord :P

Productbeschrijving

De Asus Transformer Book T100 is 's werelds dunste Windows 8 tablet. Geïnspireerd door de prachtige, ultradraagbare Zenbook, heeft de Transformer Book een slank profiel en een zorgvuldig vervaardigde volledig metalen behuizing met unieke gesponnen metalen afwerking. In laptop-modus is de Asus Transformer Book T100 voorzien van een toetsenbord met achtergrondverlichting en omgevingslichtregeling die automatisch de helderheid aanpast aan de omgeving, zodat je goed zicht houdt op jouw productiviteitstaken.

Kenmerken van de Asus Transformer Book T100

10.1 inch IPS HD 1366 x 768 Touchscherm
Intel Bay Trail-T Quad Core Z3740 1.33 GHz processor
32 GB eMMC schijfruimte
Inclusief Windows 8 64 bit (voorgeinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Major_ton schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:52:
In de Pricewatch staan plots een aantal meer winkels met voorraad :) Ik hoop dat vanwege de steigende concurrentie er nu snel winkels zullen zijn die de 64GB variant gaan leveren. Geduld is een schone zaak, maar langer dan een maand ga ik niet wachten >:)
Ja viel me ook al op.. ik heb al een aantal maanden uitgekeken naar dit ding en baal er écht van dat het 64 GB model hier niet beschikbaar is.. Grrr.

Misschien dat ik het achteraf wel red met 32 GB (echter maar 15 GB vrij)....

Weet iemand hoe Windows 8 omgaat met een MicroSD kaart? En dan bedoel ik kan je apps via de app store (of hoe die Windows store ook heet) installeren op de SD kaart zoals met android wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-06 15:59
BlackMage schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 07:23:
[...]

Oke, dat is onverwacht. Ik heb namelijk nog een oude Core Duo bak en die voelt wel een stuk sneller (browsen en licht office werk) dan de T100.
Ik denk dat je wel gelijk heb. Denk dat het meer aan de eMMC ligt dat hij langzaam voelt.
Maar als je de pure de CPU kracht zou vergelijken wint de T100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montsubai
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-10-2024
Is deze al ergens in een winkel te bekijken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Annold schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:16:
Kan iemand ook de Battery Report uitvoeren en kijken wat er staat bij Design Capacity en Full Charge Capacity.

Hier staat hoe het moet: http://www.eightforums.co...generate-windows-8-a.html

Alvast bedankt
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Furious
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik dan maar?

Bij Designed Capacity geeft het rapportje 30 mWh aan en bij Full Charge Capacity 28 mWh.
En da's bijna 10% minder :/

Maar bij de "Estimate of battery life" staat bijna 11 uur (10:56:58 om precies te zijn) en dat lijkt mij dan wel weer voldoende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
Mr. Furious schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:42:
[...]

Ik dan maar?

Bij Designed Capacity geeft het rapportje 30 mWh aan en bij Full Charge Capacity 28 mWh.
En da's bijna 10% minder :/

Maar bij de "Estimate of battery life" staat bijna 11 uur (10:56:58 om precies te zijn) en dat lijkt mij dan wel weer voldoende :+
Die van mij had dit dus ook. Misschien wordt dit nog wat meer als de tablet 5 keer is opgeladen. Ik las ook op internet dat iemand zelf 24 mWh had, dit is wel heel slecht voor een nieuwe tablet. Eigenlijks moet iedereen dit testen en als het heel laag is, kan je hem beter omruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet je ook weer niet blind staren op cijfertjes dat een programma jou geeft. Je doel is een batterij duur van ongeveer 11 uur realiseren, zoals de meeste reviews ook halen. Lukt dit niet, met een significant verschil, dan is er reden tot zorgen.

Heb trouwens net mijn microsd kaartje binnen. Net even Altitude gespeeld, dat ging prima. Nu Counter Strike Source downloaden en uitproberen. Laat nog wel even weten hoe dat gaat. Caching heb ik trouwens aangezet in apparaatbeheer voor het kaartje. Weet niet hoe significant de impact daarvan is, zal wel niet zo groot zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er trouwens al meer bekend wanneer hij in voorraad zal zijn bij de Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Montsubai schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 13:05:
Is deze al ergens in een winkel te bekijken? :)
Ik zou hem oorspronkelijk bij 4launch bestellen vandaag totdat ik nog even in de pricewatch ging kijken en hij ook bij paradigit te koop was en hij toevallig in Amsterdam te koop was. Eenmaal daar even wezen kijken naar dr looks en feels en gekocht.

Vraagje: is het raadzaam om hem gelijk op te laden?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNewPlayer schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:20:
[...]
Vraagje: is het raadzaam om hem gelijk op te laden?
Die van mij was geheel leeg toen ik hem ontving via de post. Meestal hebben ze idd wel een lading, maar dit keer niet. Volgens mij is het met li-ion accus iets van niet geheel ontladen, iets van 20% veiligheidsmarge houden... Zie http://www.apple.com/batteries/notebooks.html voor meer informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Tijmen007 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 17:29:
[...]

Die van mij was geheel leeg toen ik hem ontving via de post. Meestal hebben ze idd wel een lading, maar dit keer niet. Volgens mij is het met li-ion accus iets van niet geheel ontladen, iets van 20% veiligheidsmarge houden... Zie http://www.apple.com/batteries/notebooks.html voor meer informatie.
In het boekje stond dat je hem gelijk zo'n 8 uur moet opladen, heb hem maar aan de lader gehangen :)

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Het is voor dit type accu het beste om hem niet volledig te ontladen als je dat kan voorkomen. Als je dat veel doet zal de accu het minder lang volhouden dan wanneer je dat niet doet.

Maar de eerste keer doe ik dat wel, zodat hij van zichzelf beter weet hoe vol hij nog zit. Dat herhaal ik dan eens per maand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Counterstrike Source vanaf een microSD is geen probleem! Caching staat wel aan. Ik gebruik de Samsung Plus UHS-I Card van 32gb (29GB). Dus ik denk dat andere programma's er ook wel vanaf zullen werken, laadtijden kunnen wel langer zijn (niet merkbaar bij GunGame, dat zijn van die mini maps dat het laden ervan korter duurt dan het downloaden :+).

Hopelijk brengt dat wat geruststelling, zo'n SD kaartje is gelukkig niet meer zo sloom als dat ze vroeger waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Sterker nog, dat eMMC geheugen is van het zelfde type als de SD kaartjes. Dus als je een goed SD kaartje hebt zal die vast niet veel trager zijn als het eMMC geheugen van de T100 zelf.
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.