Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super, dus je kan programma's laden vanaf je sd kaartje... dan pas je dus gewoon de directory aan tijdens de setup wizard ^^ ok is me toch al een enorme opluchting. Kunnen jullie nou vertellen of het mogelijk is van een externe hdd zonder voeding aan te sluiten aan de t100 die ook niet aan het net is gekoppeld? Want mn nexus bv kon wel een usb stick lezen (micro adaptor otg) maar niet mn hdd :(, tenzij het er 1 was die gekoppeld was aan het net ^^

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:56

Major_ton

Shoot!

Kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is? Ik zie de T100 wel zitten als nieuwe tablet en zou deze graag meenemen als ik naar het buitenland ga om daar op locatie foto's te kunnen back-uppen. Het probleem is echt dat elke foto 75MB is, dus met 15GB vrije opslag doe je niet zoveel. Wachten op een 64GB variant heeft dan eigenlijk ook niet echt nut. Kan ik een USB hubje meenemen om mijn camera met USB 3.0 te koppelen en de files vervolgens doorsturen naar een externe USB schijf? De camera voedt zichzelf natuurlijk, dus dat zal geen probleem zijn, maar stuurt de T100 een USB (3.0) schijf aan?

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:31:
super, dus je kan programma's laden vanaf je sd kaartje... dan pas je dus gewoon de directory aan tijdens de setup wizard ^^ ok is me toch al een enorme opluchting. Kunnen jullie nou vertellen of het mogelijk is van een externe hdd zonder voeding aan te sluiten aan de t100 die ook niet aan het net is gekoppeld? Want mn nexus bv kon wel een usb stick lezen (micro adaptor otg) maar niet mn hdd :(, tenzij het er 1 was die gekoppeld was aan het net ^^
Zojuist getest.

De USB op het dock (OTG kabel niet getest) geeft voldoende vermogen voor een oude 2,5" 80GB IDE harddisk, zelfs als er geen voeding op de T100 zit. Die harddisk lijkt me door de leeftijd meer stroom te gebruiken dan zijn jongere broertjes en zusjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Major Ton, het antwoord is dus JA :D
Dus programma's zoals photoshop kan gedraaid worden vanaf SD kaartje? (Sorry wil graag duidelijke bevestiging ^^)

Bedankt voor de feedback en ook bedankt voor jullie uitstekende reviews!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2013 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaduciA666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-08 20:31
Major_ton schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:54:
Kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is? Ik zie de T100 wel zitten als nieuwe tablet en zou deze graag meenemen als ik naar het buitenland ga om daar op locatie foto's te kunnen back-uppen. Het probleem is echt dat elke foto 75MB is, dus met 15GB vrije opslag doe je niet zoveel. Wachten op een 64GB variant heeft dan eigenlijk ook niet echt nut. Kan ik een USB hubje meenemen om mijn camera met USB 3.0 te koppelen en de files vervolgens doorsturen naar een externe USB schijf? De camera voedt zichzelf natuurlijk, dus dat zal geen probleem zijn, maar stuurt de T100 een USB (3.0) schijf aan?
Wanneer dit niet het geval is, zou je altijd nog iets kunnen overwegen als een Powerd USB Hub. Dat is de goedkoopste in de pricewatch, wel roze..

Verder ben ik echt geinteresseerd in deze tablet. Perfect voor op de bank als tablet maar ook als gewoon normale laptop voor simpele dingen en zelfs voor wat oudere spellen, wat ik echt niet verwacht had :). Scherm is kleiner, maar ik kan door 't aantal pixels evenveel zien als op mn huidige 15,6" laptop.

Dit is ook een interessante link. , het aansluiten op een monitor, toetsenbord en muis en hij werkt echt gewoon als simpele computer, en hij is nog enthousiast ook.

Dus dit ding in combinatie met 32/64 gigabyte sd card, toetsenbord, muis, scherm en wellicht een usb hubje om nog wat extra dingen te kunnen aansluiten. Verder een externe hdd of een netwerkschijf en je hebt toch gewoon al je opslag. Bovendien zou dit nog mooier zijn omdat ik dan verplicht ben gewoon alles centraal te houden en niet het ene op die computer en het andere op de andere :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 11:08
USB 3.0 bied gewoon genoeg stroom om een hardeschijf te kunnen voorzien van stroom. ik denk niet dat Asus het usb 3.0 mag noemen als het niet de volledige specificaties heeft van 3.0.
Wel is het dan belangrijk om een case te hebben met daar USB 3.0 op. anders gaat het alsnog niet werken!

Edit: ik schrijf dit vanaf mijn t100 ;) inclusief een 500 GB 2.5" schijf die aangesloten is middels USB 3.0 ;)

[ Voor 16% gewijzigd door LittleKiller op 05-11-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe? usb 3.0 is toch usb 2.0 backwards compatible? Dus een 2.0 usb hdd gaat niet lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Is er al een moedige tweaker die de dock open heeft gemaakt om te kijken of je daar zo een harddisk in kan stoppen?

Ik heb het geprobeerd, maar volgens mij zitten er ook schroefjes onder de bovenste rubbertjes en ik heb niet echt lijm in huis om die weer goed vast te plakken. Heb namelijk geen zin om ze onderweg te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:53
BlackMage schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:14:
Is er al een moedige tweaker die de dock open heeft gemaakt om te kijken of je daar zo een harddisk in kan stoppen?

Ik heb het geprobeerd, maar volgens mij zitten er ook schroefjes onder de bovenste rubbertjes en ik heb niet echt lijm in huis om die weer goed vast te plakken. Heb namelijk geen zin om ze onderweg te verliezen.
Volgens deze link is het helaas niet mogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
LaduciA666 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:06:
[...]

Dit is ook een interessante link. , het aansluiten op een monitor, toetsenbord en muis en hij werkt echt gewoon als simpele computer, en hij is nog enthousiast ook.
Inderdaad een zeer interessante link. Leuk om te zien dat je gewoon een Atompje van 350,- als desktop kan gebruiken voor de simpele taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
tzanten schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:17:
[...]

Volgens deze link is het helaas niet mogelijk..
Ah dat is jammer.

Niet van de harddisk, want ik denk dat je daarmee de batterij twee keer zo snel leeg hebt, maar ik zie ook geen vrije connectortjes op de printplaat die gebruikt kunnen worden als extra USB aansluiting. Ik word namelijk gek van die muis dongle, ondanks dat het zo'n klein unify ding is.

Misschien maar eens kijken naar een BT muisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Arthur-M. schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:25:
[...]

Inderdaad een zeer interessante link. Leuk om te zien dat je gewoon een Atompje van 350,- als desktop kan gebruiken voor de simpele taken.
Zo bijzonder is dat niet hoor. Er zijn al heel lang van die super kleine pctjes met netbook processortjes te koop. Kosten rond de 200 euro maar moet/mag je zelf nog aanvullen met memory en een harddisk of SSD. Ik gebruik ze al jaren, vanaf de eerste Atom 270, daarna de 330 en sinds een jaar mijn 3e met met een AMD E350.

Waarom een zware pc gebruiken die 100-150 watt gebruikt als ik 95% van de tijd genoeg heb aan zo'n nettopje die een tiende van de stroom gebruikt. Je kan ze ook nog eens mooi wegwerken onder het bureau of achter je monitor, want je krijgt er meestal ophangmateriaal bij om ze achter een VESA-monitor te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:53:
hoe? usb 3.0 is toch usb 2.0 backwards compatible? Dus een 2.0 usb hdd gaat niet lukken?
oh jawel hoor. alleen ĥet probleem met usb 2.0 is dat het in principe niet genoeg stroom kan leveren voor een harde schijf. daarom zitten er ook bij heel veel externe hdd's 2 usb kabeltjes. dus het lan wel! alleen heb je dan een externe voeding nodig. in theorie. echter werken die harde schijven on de praktijk ook met 1 usb poort.

conclusie: je kunt elk usb device op dit apparaat aansluiten. zolang het maar van voldoende stroom is voorzien. en met usb 3.0 weet je dat zo ongeveer zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:14:
Als je naar mijn review kijkt kan je de binnenkant van het dock zien. Ik heb hem al op de eerste dag uit elkaar gehaald namelijk. Je zou makkelijk een USB stick kunnen disassembleren en erin solderen, probleem is dan wel dat de USB poort gedeeld gaat worden. Ik zou het nog eens veder uit elkaar kunnen halen, kijken wat de printplaat daarbinnen nog meer biedt.

Touchpad en keyboard zijn beide ook via USB aangesloten. Dan nog, je wilt eigenlijk niet de USB poort van het dock splitten omdat dat dan ten koste gaat van beschikbare bandbreedte, met als gevolg dat je interne USB schijfje dan ook slomer wordt. Nog erger als je usb 2.0 en 3.0 gaat mixen, dan loopt alles op de snelheid van het traagste apparaat, wil je ook niet hebben.

Conclusie: het kan makkelijk maar heeft ook echt nadelen. Ik zou eens kunnen kijken of ik de toetsenbord /touchpad USB aansluiting niet kan splitten ;)

EDIT:
Misschien een extra microsd kaartlezer als DATA opslag? Dan is de snelheid van wat minder groot belang... ahja, lekker tweaken ;) Zie deze foto's die ik heb gemaakt: http://imgur.com/a/NQdTb

[ Voor 7% gewijzigd door Tijmen007 op 05-11-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
LittleKiller schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 21:52:
[...]

oh jawel hoor. alleen ĥet probleem met usb 2.0 is dat het in principe niet genoeg stroom kan leveren voor een harde schijf. daarom zitten er ook bij heel veel externe hdd's 2 usb kabeltjes. dus het lan wel! alleen heb je dan een externe voeding nodig. in theorie. echter werken die harde schijven on de praktijk ook met 1 usb poort.

conclusie: je kunt elk usb device op dit apparaat aansluiten. zolang het maar van voldoende stroom is voorzien. en met usb 3.0 weet je dat zo ongeveer zeker!
Correct me if i'm wrong

Een USB-controller levert volgens specificaties standaard 100ma per "apparaat", tot maximaal 5 apparaten (500ma dus). De meeste USB-controllers gaan gewoon tot die max. Maar vooral lowpower devices hoeven dat niet te doen, in principe is 100ma genoeg om te voldoen aan de USB standaard.

500 is voldoende voor een 2,5inch harddisk.

USB3 heeft ondersteuning toegevoegd voor nog hogere (1500ma) vermogens, op speciale charge poorten. Daar staat dan vaak een bliksem icoontje naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:04:
[...]
USB3 heeft ondersteuning toegevoegd voor nog hogere (1500ma) vermogens, op speciale charge poorten. Daar staat dan vaak een bliksem icoontje naast.
Klopt helemaal, een aangesloten apparaat trekt gewoon het aantal Ampere dat het nodig heeft, als het dat niet kan krijgen werkt het deels of gewoon helemaal niet. Nog een reden waarom een stick inbouwen wat limiterend kan zijn.. tenzij je een knop ertussen zet, maar dan wordt het een nog grotere operatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

This is why i luv tweakers :D jullie hebben nu es mooi kennis van zaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-08 18:50
Verwijderd schreef op woensdag 06 november 2013 @ 00:34:
This is why i luv tweakers :D jullie hebben nu es mooi kennis van zaken!
It's kinda of in the name ;) We love to tweak things and make it better.

[ Voor 14% gewijzigd door Scale op 06-11-2013 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
LaduciA666 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 20:06:

Verder ben ik echt geinteresseerd in deze tablet. Perfect voor op de bank als tablet maar ook als gewoon normale laptop voor simpele dingen en zelfs voor wat oudere spellen, wat ik echt niet verwacht had :). Scherm is kleiner, maar ik kan door 't aantal pixels evenveel zien als op mn huidige 15,6" laptop.

Dus dit ding in combinatie met 32/64 gigabyte sd card, toetsenbord, muis, scherm en wellicht een usb hubje om nog wat extra dingen te kunnen aansluiten. Verder een externe hdd of een netwerkschijf en je hebt toch gewoon al je opslag. Bovendien zou dit nog mooier zijn omdat ik dan verplicht ben gewoon alles centraal te houden en niet het ene op die computer en het andere op de andere :+
Tnx, je filmpje heeft me ervan overtuigd deze te halen ipv de Surface 2. Echt geweldig dat je het als volwaardige desktop kan gebruiken nadat je externe monitor, keyboard en muis hebt aangesloten.
En super dat je Office 2013 Home and Student erbij krijgt. Gewoon een volwaardige Word, Excel en PowerPoint.
====================
Ik zie echt weinig reden meer om ooit nog voor een Android of iPad tablet te gaan.

====================
Het leuke van deze tablet is trouwens dat je zelfgemaakte Windows 8.1 apps er gelijk live op kan testen.
====================
7 November kondigt Dell hun Venue tablets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjurgen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-10-2024
Heel interessant filmpje! Voor mijn browsing, spotify en GIMP lijkt de T100 te voldoen. Alle randapparatuur als muizen, extern geheugen, 21 inch monitor heb ik al klaar staan voor hem.

Morgen komt de Dell Venue Pro 11 uit in de UK wat een vergelijkbaar alternatief is. Ben benieuwd naar de prijzen voor i3 / i5 en 4GB RAM geheugen. Wat een prachtige concepten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jjurgen schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:11:
Heel interessant filmpje! Voor mijn browsing, spotify en GIMP lijkt de T100 te voldoen. Alle randapparatuur als muizen, extern geheugen, 21 inch monitor heb ik al klaar staan voor hem.

Morgen komt de Dell Venue Pro 11 uit in de UK wat een vergelijkbaar alternatief is. Ben benieuwd naar de prijzen voor i3 / i5 en 4GB RAM geheugen. Wat een prachtige concepten!
Let wel op de versies met een Z37xxD, die hebben namelijk geen dual-channel architectuur hebben. Theoretisch betekend dit dus de helft aan bandbreedte voor het geheugen, of dat werkelijk veel uitmaakt weten we nog niet sinds er weinig vergelijkingsmateriaal binnen de Bay Trail-T serie is. Wel iets om goed op te letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Tijmen007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:32:
[...]

Let wel op de versies met een Z37xxD, die hebben namelijk geen dual-channel architectuur hebben. Theoretisch betekend dit dus de helft aan bandbreedte voor het geheugen, of dat werkelijk veel uitmaakt weten we nog niet sinds er weinig vergelijkingsmateriaal binnen de Bay Trail-T serie is. Wel iets om goed op te letten.
Ow dat is wel een goede reden om een paar euro's meer uit te geven voor een i3.
Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-09 19:35

tijmeng

Panasonic 7J

Er komt ook een pentium variant van uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:56
Tijmen007 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:22:
Counterstrike Source vanaf een microSD is geen probleem! Caching staat wel aan. Ik gebruik de Samsung Plus UHS-I Card van 32gb (29GB). Dus ik denk dat andere programma's er ook wel vanaf zullen werken, laadtijden kunnen wel langer zijn (niet merkbaar bij GunGame, dat zijn van die mini maps dat het laden ervan korter duurt dan het downloaden :+).

Hopelijk brengt dat wat geruststelling, zo'n SD kaartje is gelukkig niet meer zo sloom als dat ze vroeger waren!
Thanks voor het testen, zal zelf binnenkort ook een MicroSDXC bestellen (64 GB) om te zien hoe dat performed.

On a sidenote, in dat filmpje (hoe hij laat zien dat je de tablet als een desktop kan gebruiken), gebruikt hij naast een toetsenbord ook een muis. Hoe is deze muis aangesloten (aangezien er maar 1 USB ingang is). Gaat dit over bluetooth of mis ik gewoon wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bluetooth muis ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Tijmen007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:32:
[...]

Nobody wants the D ;) Waar haal jij die info vandaan? Zelfs de PDF op Dell's site zelf heeft het over een "gewone" Z3770, non-D. Overigens zal die i3 echt wel wat meer dan "een paar euro extra" kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door Fid3lity op 06-11-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fid3lity schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:49:
[...]
Nobody wants the D ;) Waar haal jij die info vandaan? Zelfs de PDF op Dell's site zelf heeft het over een "gewone" Z3770, non-D. Overigens zal die i3 echt wel wat meer dan "een paar euro extra" kosten.
Ik had het over Windows tablets in het algemeen, met name over de Bay Trail versies. Vergeet niet dat die i3 ook flink wat meer verbruikt, die extra prestaties komen niet voor niets :). Ik zie hier dat de Haswell mobiele processors 11.5 watt TDP hebben als laagste, dat is dus bijna 6 keer zoveel als een Bay Trail SoC. Hou daar rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Tijmen007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 10:55:
[...]

Ik had het over Windows tablets in het algemeen, met name over de Bay Trail versies. Vergeet niet dat die i3 ook flink wat meer verbruikt, die extra prestaties komen niet voor niets :). Ik zie hier dat de Haswell mobiele processors 11.5 watt TDP hebben als laagste, dat is dus bijna 6 keer zoveel als een Bay Trail SoC. Hou daar rekening mee!
Word lastige keuze :? Lange levens duur (tevens goedkoper). Of meer power en kortere levens duur.
Ik ben tevreden met 2/3 uur onder load, Maar het gaat denk ik afhangen van reviews.

We weten door de asus t100 reviews wel wat hij aan kan kwa games. Ben erg benieuwd wat die i3 4020Y en i5 4210Y zullen halen, niet echt iets over kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[YouTube: http://youtu.be/dTbqjvAAZks]

Als het bij deze hetzelfde werkt, moet ik hem wel netjes open kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Dell Venue 11 Pro begint vanaf 500 euro. Dan vind ik de T100 een betere keuze. :)

http://www.tabletsmagazin...11-pro-windows-8-tablets/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update: Ik begin het scherm los van de behuizing te krijgen... So far so good. Dit wordt denk ik dan maar mijn officiële Tweak of T100 overlijdingspost :)

UPDATE01:
De binnenkant! Wat een mini moederbordje en een gigantische batterij zeg :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/n115dZn.jpg

T100TA mainboard Rev 2.0
Chips:
Amtel MXT1664TXES-C2U 1330B TW QLG9F (touch screen controls)
Broadcom BCM43241SFKFFBG TN1322 P24 294688 P3T (wifi)
Phison PS2251-68-5 UO1329C D75J0.11AA
Realtek ALC5642 D2L87HI GD13F (audio)
Winbond 250(Q)64FW1G 1329 6236 QP30003 (BIOS/UEFI)
Intel Q326A657 SR1M5 02962 '12 (cpu)
M F20 P02 CFQ0589
ITE IT8568VG 1331-AXO ZC0P1A
SANDISK 9.15 XC4*00 SanDisk32G (eMMC opslag)

Camera module:
HannStar J 94V-0 E89382 1335 MV-4
Hier zit nog een extra USB aansluiting op, niet in gebruik. Nummer J601.

Geheugen zit direct op het bordje gesoldeerd. Die recovery USB disk is niet zo snel te identificeren... Misschien dat andere hem kunnen spotten op de foto's. De grote chip tegenover de SanDisk 32G is in ieder geval het geheugen.

Meer foto's: http://imgur.com/a/u6Uni#4ZPlz66

[ Voor 95% gewijzigd door Tijmen007 op 09-11-2013 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-09 11:46
Tijmen007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:45:
Update: Ik begin het scherm los van de behuizing te krijgen... So far so good. Dit wordt denk ik dan maar mijn officiële Tweak of T100 overlijdingspost :)

UPDATE01:
De binnenkant! Wat een mini moederbordje en een gigantische batterij zeg :+
[afbeelding]

T100TA mainboard Rev 2.0
Chips:
Amtel MXT1664TXES-C2U 1330B TW QLG9F
Broadcom BCM43241SFKFFBG TN1322 P24 294688 P3T
Phison PS2251-68-5 UO1329C D75J0.11AA
Realtek ALC5642 D2L87HI GD13F
Winbond 250(Q)64FW1G 1329 6236 QP30003 <-- De PLL?
Intel Q326A657 SR1M5 02962 '12
M F20 P02 CFQ0589
ITE IT8568VG 1331-AXO ZC0P1A
SANDISK 9.15 XC4*00 SanDisk32G

Camera module:
HannStar J 94V-0 E89382 1335 MV-4
Hier zit nog een extra USB aansluiting op, niet in gebruik. Nummer J601.

Geheugen zit direct op het bordje gesoldeerd. Die recovery USB disk is niet zo snel te identificeren... Misschien dat andere hem kunnen spotten op de foto's. De grote chip tegenover de SanDisk 32G is in ieder geval het geheugen.

Meer foto's: http://imgur.com/a/u6Uni#4ZPlz66
En werkt hij nog? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jup! Heb hem net weer in elkaar gezet na alle chips / aansluitingen gefotografeerd te hebben. Touchscreen deed het eerst niet maar dat kwam omdat ik vergeten was de vergrendeling te checken :+. Nu doet alles het weer normaal. Probeer uit te zoeken of de PLL ondersteund wordt door verschillende FSB programma's ... dat zou mooi zijn namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleDroid
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-09 11:46
Tijmen007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:37:
[...]

Jup! Heb hem net weer in elkaar gezet na alle chips / aansluitingen gefotografeerd te hebben. Touchscreen deed het eerst niet maar dat kwam omdat ik vergeten was de vergrendeling te checken :+. Nu doet alles het weer normaal. Probeer uit te zoeken of de PLL ondersteund wordt door verschillende FSB programma's ... dat zou mooi zijn namelijk :)
Geweldig _/-\o_. Als ik dit gedaan had werkte hij het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Annold schreef op woensdag 06 november 2013 @ 13:38:
[...]

Geweldig _/-\o_ Als ik dit gedaan had werkte hij het niet meer.
Haha same here, zal dan wel wat afgebroken hebben bij het losklikken o.i.d..

Bedankt voor de foto's Tijmen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:33
Moest deze tablet uitkomen met 128gb opslag en 4gb ram in 64bit OS. + de Atom processor die sata600 aansluiting ondersteunde. DAN was dit een killer tablet. Nu vind ik het eerder een verhaal van.. alles net niet. Probleem met die Dell Venue pro 11 vind ik dan weer de dikte die gepaard gaat met een corei3. En hoogstwaarschijnlijk ook de prijs. Maar goed, ik denk dat ik mij deze ook ga aanschaffen. We zullen zien wat het oplevert. Het zal sowieso sneller zijn dan die eerste generatie eeepc 1000h die ik nog gebruik. Jezus wat heb ik dat ding bijna bij elk gebruik op de grond willen smijten. Die dingen waren de reden dat Atom een slechte naam heeft gekregen.

Als je deze atom vergelijkt met een Atom n270 op single core prestaties, hoeveel keer beter zou het zijn? Is er toevallig ergens een lijst met verschillende Atom benchmarks? :p

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:58
Ik heb het ding in huis! Mooi apparaatje hoor! Vind het alleen jammer dat het oplaadsnoer erg kort is en het touchpad werkt niet echt super. Maar ik zie dat ik al snel automatisch het touchscreen gebruik.
De eerste indruk is iig goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Unrealiac schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:03:
Moest deze tablet uitkomen met 128gb opslag en 4gb ram in 64bit OS. + de Atom processor die sata600 aansluiting ondersteunde. DAN was dit een killer tablet. Nu vind ik het eerder een verhaal van.. alles net niet. Probleem met die Dell Venue pro 11 vind ik dan weer de dikte die gepaard gaat met een corei3. En hoogstwaarschijnlijk ook de prijs. Maar goed, ik denk dat ik mij deze ook ga aanschaffen. We zullen zien wat het oplevert. Het zal sowieso sneller zijn dan die eerste generatie eeepc 1000h die ik nog gebruik. Jezus wat heb ik dat ding bijna bij elk gebruik op de grond willen smijten. Die dingen waren de reden dat Atom een slechte naam heeft gekregen.

Als je deze atom vergelijkt met een Atom n270 op single core prestaties, hoeveel keer beter zou het zijn? Is er toevallig ergens een lijst met verschillende Atom benchmarks? :p
Dit is inderdaad een "Alles net niet" apparaat. Maar hij kost ook maar 350 euro.

Tuurlijk, een Haswell i5, 4gb geheugen, 128gb pci-e SSD, full HD scherm en tweede accu in de dock zou het een veel beter (misschien wel perfect?) apparaat maken. Maar die zou 1000 euro meer gaan kosten. En de meeste gebruikers (waaronder ik) zullen voldoende hebben aan deze 'alles net niet'.

Atom een slechte naam? Waar? Dat ding die jij bijna op de grond hebt gesmeten is de grondlegger geweest voor de huidige generatie mobiele apparaten. Betaalbare ultramobiele x86 apparaten, dat is wat de Atom n270 in gang heeft gezet. Ikzelf heb er nog 3 in gebruik (1, nettopje, is mijn server, die me nog geen tientje per jaar aan stroom kost maar toch slechts 0.07 load gemiddeld heeft. Waarom upgraden? Ding werkt prima. Die andere 2 zijn oude nettopjes (MSI wind U100 en de Medion-Kloon). Die draaien Win7 prima en dienen voornamelijk als Thin Client en muziekspeler (iTunes).

Volgens reviews is de Bay-Trail 2x zo snel als de vorige Atom generatie. En de n270 loopt daar nog jaaaaren op achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-12-2018
Wilde net muziek luisteren met een koptelefoon maar hij ziet hem niet als hij erin zit?

Lukt ook niet met andere 3,5 jacks.

[ Voor 18% gewijzigd door TheNewPlayer op 06-11-2013 16:38 ]

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackMage schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:19:
[...]
Dit is inderdaad een "Alles net niet" apparaat. Maar hij kost ook maar 350 euro.
Pardon? Het draait Office erg soepel, het heeft een enorme batterijduur, het is een volledige PC zoals we ze kennen, het speelt oude spelletjes prima, nieuwere soms ook en kost maar 350 euro... wat nou net niet ;)

Als mensen desktop prestaties in zo'n kleine vormfactor willen hebben en dat voor 350 euro kunnen ze beter hun heil ergens anders gaan zoeken. Streamen kan hij trouwens ook prima. Maar alle gekkigheid terzijde, als dit een net niet apparaat voor je is dan zoek je dus een goede laptop. Ik vind hem snel genoeg voor de taken waar hij voor bedoeld is (office & internetten), dat hij spelletjes aankan is leuk meegenomen.
TheNewPlayer schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:29:
Wilde net muziek luisteren met een koptelefoon maar hij ziet hem niet als hij erin zit?

Lukt ook niet met andere 3,5 jacks.
Er komt geen geluid over de 3,5mm poort? Hier werkt het gewoon prima, probeer anders een opnieuw op te starten? (Blijft natuurlijk een windows bak :+)

[ Voor 19% gewijzigd door Tijmen007 op 06-11-2013 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
voor de mensen die het touchpad niet goed vinden functioneren
als je gestures uitzet dan reageert hij ineens heel goed!

dit kun je vinden onder asus smart gesture onder het kopje hardware bij het configuratiescherm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Tijmen007 schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:39:
[...]

Pardon? Het draait Office erg soepel, het heeft een enorme batterijduur, het is een volledige PC zoals we ze kennen, het speelt oude spelletjes prima, nieuwere soms ook en kost maar 350 euro... wat nou net niet ;)

Als mensen desktop prestaties in zo'n kleine vormfactor willen hebben en dat voor 350 euro kunnen ze beter hun heil ergens anders gaan zoeken. Streamen kan hij trouwens ook prima. Maar alle gekkigheid terzijde, als dit een net niet apparaat voor je is dan zoek je dus een goede laptop. Ik vind hem snel genoeg voor de taken waar hij voor bedoeld is (office & internetten), dat hij spelletjes aankan is leuk meegenomen.

[...]

Er komt geen geluid over de 3,5mm poort? Hier werkt het gewoon prima, probeer anders een opnieuw op te starten? (Blijft natuurlijk een windows back :+)
Opnieuw opstarten werkte 8)

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:33
Op mijn comment van "alles net niet". Lees goed dat ik geschreven heb "ik" vind het een "alles net niet" apparaat. :+ Ik ben mij er zeker van bewust dat moest er meer prestatie inzitten, hij ook meer kost uiteraard. Het is gewoon belachelijk dat er 32gb inzit voor ons en die Atom geen sata ondersteund. Een heel snelle SSD maakt toch echt alles veel soepeler. Wat betreft processorkracht zal hij zeker volstaan voor wat ik ermee zal doen. En ja, 2gb ram wordt gewoon krap. Daarom, voor mij ;) een alles net niet apparaat.

Nu wie weet vergis ik mij hier lelijk in, en ergens hoop ik ook dat ik mij vergis in mijn stelling. We zullen zien. Waarschijnlijk haal ik hem mij toch in huis. Al zal het import worden voor de 64gb versie :)

En ja, die eerste Atoms waren inderdaad de grondleggers van wat we nu zien. Maar geef toe, je kon er toch niet veel mee. Bij het minste flash was je eraan voor de moeite. Had ook vaak lag bij het scrollen en als je beter gewoon bent, begint dat te irriteren. Bij de nieuwere atoms weet ik niet hoe dat zit want heb alleen die eerste generatie gehad. Verder waren het wel robuuste dingen die eeepc's. Nu ben ik alleszins vol lof voor Bay trail want ik geloof dat ze hiermee eindelijk iets hebben dat "meekan" met de rest ! Daarom dat ik voor dit apparaat zal gaan om mijn "één uur op batterij meegaande" eeepc te vervangen. (waar overigens nog die stikker opzit van "one day computing, 7hours of battery life :+ ".

Ben ook blij te lezen dat deze rond de 11uur meegaan! Verder ook super jullie ervaringen te lezen, altijd interessant hier op tweakers!

[ Voor 36% gewijzigd door Unrealiac op 06-11-2013 17:05 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Ik kende Windows 8 wel van vrienden maar het voelt echt alsof je met 2 aparte systemen werkt. Dan heb je nog de apps uit de store waar je dan, aangezien het volledig Windows is, ook nog alles regulier kan downloaden. Even wennen dus.

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
TheNewPlayer schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:22:
Ik kende Windows 8 wel van vrienden maar het voelt echt alsof je met 2 aparte systemen werkt. Dan heb je nog de apps uit de store waar je dan, aangezien het volledig Windows is, ook nog alles regulier kan downloaden. Even wennen dus.
Je kan die "modern" kant van Windows 8.1 gewoon negeren als je dat wilt. Download het programmatje "start is back +" , kost 3 dollar en het maakt Win8.1 eindelijk normaal werkbaar. Het voegt een startmenu toe en de winkey van je keyboard opent het nieuwe startmenu, in plaats van de "modern" kant. De startknop op de tablet gaat dan nog wel naar "modern", wat handig is als je hem eens zonder dock wilt gebruiken.

Wat betreft headphones die niet direct herkend worden, dat probleem heb ik ook soms. Maar als ik ze daarna eruit haal en er weer in doe werken ze wel.

En over mijn "Alles net niet" bedoelde ik positief. Dit apparaat komt gewoon dicht bij perfectie. All round goed pakket van features. Goede prijs, goed scherm, goede bouwkwaliteit, goede snelheid, goede accu, goed OS. Maar op geen enkel punt is ie perfect, alles KAN beter. Er zijn heel veel apparaten die op 1 van deze punten uitblinken, maar die compenseren dat weer in andere punten (prijs vooral).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNewPlayer schreef op woensdag 06 november 2013 @ 17:22:
Grappig dat je het zo zegt, veel mensen zien de desktop omgeving als het 'inferieure' deel. Vraag me af wat jij er na een paar weken zelf van vindt. Persoonlijk vind ik de Windows store echt nutteloos en zit ik vaak in de desktop omgeving te rommelen. Enige nadeel daarvan is de touch support, gelukkig heeft dit dingetje een keyboard + touchpad. Ach, ieder zijn ding en dit apparaat kan beide.

Maar wennen is het zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 19:58
Voor mij is windows 8 ook wennen. Ik heb een (misschien domme) vraag:
Als ik de tablet inschakel moet ik inloggen voor mijn mailaccount. Is er per se een internetverbinding nodig om de tablet weer aan te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens Mediamarkt zal hij daar vanaf 18 november beschikbaar zijn... pfff veel te lang :p

Net besteld bij Bol.com, morgen is hij (hopelijk) binnen!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2013 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjurm schreef op woensdag 06 november 2013 @ 18:16:
Voor mij is windows 8 ook wennen. Ik heb een (misschien domme) vraag:
Als ik de tablet inschakel moet ik inloggen voor mijn mailaccount. Is er per se een internetverbinding nodig om de tablet weer aan te krijgen?
Nee, je moet zelfs in de geavanceerde boot opties je wachtwoord soms gebruiken, werkt geheel offline! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Gaat deze tablet denken jullie ook door Wout or Arnoud worden gerievieuwd? Ben namelijk wel benieuwd naar hun meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Je kunt volgens mij wel aannemen dat dat dan inmiddels al wel gebeurd zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
LittleKiller schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:40:

dit kun je vinden onder asus smart gesture onder het kopje hardware bij het configuratiescherm!
DANKJEWEL!!!!!!

Zo, dat moest er even uit. Het feit dat het touchpad redelijk klein is, kreeg ik constant die "randbewegingen".
Gelijk uitgezet (behalve alle enkele vinger opties, die vind ik nou wel weer handig :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Ik ben bang dat ik toch iets van een defecte accu (of iets dergelijks heb).
De tablet weggelegd met 80% batterij erin rond 12:00 vanmiddag, vanavond om 20:00 was de batterij LEEG.

Alle apps waren afgesloten en er stond niks op de achtergrond te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
midego schreef op woensdag 06 november 2013 @ 22:46:
Ik ben bang dat ik toch iets van een defecte accu (of iets dergelijks heb).
De tablet weggelegd met 80% batterij erin rond 12:00 vanmiddag, vanavond om 20:00 was de batterij LEEG.

Alle apps waren afgesloten en er stond niks op de achtergrond te draaien.
Misschien dat dit iets voor je is? Eigenlijk wil je kijken wat nou cpu gebruikt, maar misschien kan dat middels het broncontrole programmaatje binnen Windows. Hiermee kan je in ieder geval gelijk zien of je accu capaciteit klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zezke
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:50
Ik heb deze gisteren via Coolblue besteld, echter lijkt het scherm over te schakelen op gelere kleuren telkens ik Mail of Calendar open. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43
@Zezke:
tzanten schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:04:
Heeft iemand ook last van een gelig scherm bij het openen van de mail of personen app? Wanneer ik bijvoorbeeld de mail app open, dan wordt wit ineens geel op het scherm. Wanneer je dan bijvoorbeeld switcht naar de browser blijft het scherm nog steeds gelig. Alleen het sluiten van de mail app zorgt er voor dat wit weer wit wordt.

Edit @ hieronder: je hebt gelijk, dank!
en
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 22:10:
volgens mij heeft dat te maken met die reader mode van asus? weet iemand of het nu lukt van een externe hdd (zonder voeding) aan te sluiten aan het toestel (via usb 3.0) die ook niet aan het net hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Gister heb ik ook maar de T100 aangeschaft. Ik ben geen hardcore tweaker en beschouw mij op dit vlak meer als de doorsnee consument met een sterk wensen- en eisen pakket. Uiteindelijk ben ik blij dat ik heb gewacht op de nieuwe generatie Atom tablet, want dit is echt een subliem apparaat voor het geld! Een Transformer tablet met fijn keyboard, USB 3.0, HDMI, Micro SD, goed scherm (1366x768 is erg fijn op 10 inch met Windows), volledig Win 8.1 en Office! De hele mikmak voor € 349,- :-)

Pakt direct mijn externe USB 3.0 HDD, dus 32GB intern is geen ramp. Als losse tablet is de T100 ook lekker licht van gewicht en de accu gaat lang mee!

Zijn er nog nadelen? Jazeker... Het is een vingerafdruk magneet en de mousepad op het keyboard reageert soms niet accuraat. Het zijn puntjes die makkelijk te vergeven zijn als je de prijs, concurrentie en de feature set in acht neemt.

Aanrader!

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Major_ton schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:08:
Gister heb ik ook maar de T100 aangeschaft. Ik ben geen hardcore tweaker en beschouw mij op dit vlak meer als de doorsnee consument met een sterk wensen- en eisen pakket. Uiteindelijk ben ik blij dat ik heb gewacht op de nieuwe generatie Atom tablet, want dit is echt een subliem apparaat voor het geld! Een Transformer tablet met fijn keyboard, USB 3.0, HDMI, Micro SD, goed scherm (1366x768 is erg fijn op 10 inch met Windows), volledig Win 8.1 en Office! De hele mikmak voor € 349,- :-)

Pakt direct mijn externe USB 3.0 HDD, dus 32GB intern is geen ramp. Als losse tablet is de T100 ook lekker licht van gewicht en de accu gaat lang mee!

Zijn er nog nadelen? Jazeker... Het is een vingerafdruk magneet en de mousepad op het keyboard reageert soms niet accuraat. Het zijn puntjes die makkelijk te vergeven zijn als je de prijs, concurrentie en de feature set in acht neemt.

Aanrader!
Zie even de reactie van LittleKiller, na het uitzetten van al die gestures werkt het touchpad wél goed (ik heb alles uit behalve de enkele vinger gestures, dat werkt prima):
LittleKiller schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:40:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Bedankt Gerwim! Aanpassingen zijn gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Zijn er ondertussen al hoesjes voor deze tablet?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Ik heb zelf deze "hoes" / case:

http://www.tabletcenter.n...protection-sleeve-10.html

Degelijke kwaliteit en tablet past er goed in. Enige nadeel is omdat de tablet wat dikker is (en dan bedoel ik omdat er een dock bij zit) en er een vrij dikke oplader bij zit dat er toch een soort van 'bultje' zit. Maar goed, case gaat verder goed dicht (en zit dus niet te strak). Ben er verder erg blij mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNewPlayer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:50:
Zijn er ondertussen al hoesjes voor deze tablet?
Die van mij sleep ik mee in een iPad hoesje / sleeve. Hij is net iets te breed maar past prima als je hem lichtelijk oprekt. Surface RT / 2 / Pro hebben dezelfde maat, misschien dat de hoezen voor die apparaten ook prima werken met de Asus T100?

Heb vannacht de eerste battery drain gehad waar sommige last van hebben, heel vreemd hoe de batterij echt tot 0,0% leeg gaat. Verklaard misschien ook waarom de tablet geheel leeg aankwam met de post. Zal eens wat log programma's installeren om te kijken wat er gebeurd.. als we software kunnen uitsluiten moet het probleem bij Asus maar eens aangekaart worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Tijmen007 schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:55:
[...]

Die van mij sleep ik mee in een iPad hoesje / sleeve. Hij is net iets te breed maar past prima als je hem lichtelijk oprekt. Surface RT / 2 / Pro hebben dezelfde maat, misschien dat de hoezen voor die apparaten ook prima werken met de Asus T100?

Heb vannacht de eerste battery drain gehad waar sommige last van hebben, heel vreemd hoe de batterij echt tot 0,0% leeg gaat. Verklaard misschien ook waarom de tablet geheel leeg aankwam met de post. Zal eens wat log programma's installeren om te kijken wat er gebeurd.. als we software kunnen uitsluiten moet het probleem bij Asus maar eens aangekaart worden.
Ben benieuwd.. Wanneer gebeurd dit precies? Ook als de tablet in zijn geheel uitstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
gerwim schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:20:
[...]

Ben benieuwd.. Wanneer gebeurd dit precies? Ook als de tablet in zijn geheel uitstaat?
Op willekeurige momenten als hij in standby staat, dan blijft ie stroom gebruiken alsof hij gewoon aan staat (ca 10% per uur). Als ie uit staat is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Dell venue 11 pro nu te bestellen bij dell.co.uk, maar alleen voor bedrijven. Je kan ook geen CPU kiezen (ik wou alvast even naar prijzen kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Scale schreef op donderdag 07 november 2013 @ 14:30:
Dell venue 11 pro nu te bestellen bij dell.co.uk, maar alleen voor bedrijven. Je kan ook geen CPU kiezen (ik wou alvast even naar prijzen kijken)
Wellicht handig om een Dell venue 11 pro topic te beginnen? Dit soort berichten lijken me niet thuishoren in een topic over de Asus T100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ineens problemen met de netwerkadapter op mijn Asus T100, weet iemand wat ik moet doen? Ik heb deze tablet maar 6 dagen.....en nu al gedoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:42:
Ik heb ineens problemen met de netwerkadapter op mijn Asus T100, weet iemand wat ik moet doen? Ik heb deze tablet maar 6 dagen.....en nu al gedoe...
Misschien handig als je aangeeft wat de problemen zijn }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:47:
[...]

Misschien handig als je aangeeft wat de problemen zijn }:O
Dat is inderdaad een goeie 7(8)7

Ik kan dus niet 'zoeken' naar een (draadloos) netwerk. Als ik de Windows probleemoplosser probeer krijg ik het volgende: "Installeer een stuurprogramma voor uw netwerkadapter" "Er is geen correct geïnstalleerde netwerkadapter gevonden. Als u een netwerk adapter hebt, dient u het stuurprogramma opnieuw te installeren."

en als ik op 'volgende' klik krijg ik dit: "Kan niet alle gevonden problemen automatich oplossen. Hieronder worden meer gegevens verstrekt" *hieronder* "GEVONDEN PROBLEMEN: Er is geen stuurprogramma voor uw netwerkadapter gevonden"

Ik heb totaal geen idee wat ik hiermee moet... Ik hoop echt dat ik dit met jullie hulp kan oplossen _/-\o_ , anders moet m'n tablet terug naar Alternate (en dan weer Asus) en zit ik misschien langer dan een maand zonder tablet :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:05:
[...]

Ik kan dus niet 'zoeken' naar een (draadloos) netwerk. Als ik de Windows probleemoplosser probeer krijg ik het volgende: "Installeer een stuurprogramma voor uw netwerkadapter" "Er is geen correct geïnstalleerde netwerkadapter gevonden. Als u een netwerk adapter hebt, dient u het stuurprogramma opnieuw te installeren."

en als ik op 'volgende' klik krijg ik dit: "Kan niet alle gevonden problemen automatich oplossen. Hieronder worden meer gegevens verstrekt" *hieronder* "GEVONDEN PROBLEMEN: Er is geen stuurprogramma voor uw netwerkadapter gevonden"

Ik heb totaal geen idee wat ik hiermee moet... Ik hoop echt dat ik dit met jullie hulp kan oplossen _/-\o_ , anders moet m'n tablet terug naar Alternate (en dan weer Asus) en zit ik misschien langer dan een maand zonder tablet :')
Wat staat er onder apparaatbeheer dan? Zegt ie dat stuurprogamma's missen? Anders kan je altijd nog op (ik geloof F9) in de recovery komen en dat ding opnieuw installeren (asus heeft namelijk zelf een recovery USB in de t100 gestopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:05:
[...]

Met FN + F2 kan je de Wifi radio aan of uitzetten.

Als dat niet het probleem is, reset dan je hele tablet (computer instellingen, recovery, reset naar fabrieksinstellingen). Nog steeds probleem? Terug naar Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:08:
[...]

Als dat niet het probleem is, reset dan je hele tablet (computer instellingen, recovery, reset naar fabrieksinstellingen). Nog steeds probleem? Terug naar Alternate.
Dat met FN + F2 heb ik geprobeert, het schakelt de vliegtuig-modus aan/uit. Ik ben nu maar aan het resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik hoop dat het geen hardware probleem, maar een software probleem is en dat het zo is opgelost. Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
weet iemand of het ook mogelijk is om de tablet op te laden via het dock? dus een usb kabel in de poort in het dock? aangezien dat usb 3.0 is zou dat in principe veel sneller gaan dan. alleen dan is de vraag of het circuit in de tablet+dock de stroom weet te routen richting de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:08:
[...]

Nee, niet gelukt na de reset. Hij gaat terug naar Alternate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleKiller
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:40:
[...]

Nee, niet gelukt na de reset. Hij gaat terug naar Alternate.
is dat niet een beetje voorbarig? 80% van de tijd ligt het niet aan het apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LittleKiller schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:44:
[...]

is dat niet een beetje voorbarig? 80% van de tijd ligt het niet aan het apparaat
Misschien is het handig als je even mijn vorige berichten leest. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
pricewatch: Samsung Pro SDHC Class 10 32GB
Dit is toch een prima kaartje?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
Class 10 is geloof ik wel de snelste optie die je heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Dat gaat niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
gerwim schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:23:
[...]

Zie even de reactie van LittleKiller, na het uitzetten van al die gestures werkt het touchpad wél goed (ik heb alles uit behalve de enkele vinger gestures, dat werkt prima):

[...]
/
Hoe zet je het dan helemaal uit of moet je alles afvinken?

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
TheNewPlayer schreef op donderdag 07 november 2013 @ 17:15:
[...]
/
Hoe zet je het dan helemaal uit of moet je alles afvinken?
Alles afvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Ik heb al een beetje rond gegoogled, maar ik kon helaas niets vinden over het volgende probleem. Ik ben erg benieuwd of andere mensen dit ook ervaren bij de T100.

Bij sommige W8 apps lijkt het alsof de kleurweergave van de app wordt aangepast zodra deze geopend wordt. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij: Lezer, Nieuws, Personen. Het is erg storend, en ik ben benieuwd of dat bij meer mensen gebeurd, of dat er misschien een goede oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scale
PerfectLight schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:37:
Ik heb al een beetje rond gegoogled, maar ik kon helaas niets vinden over het volgende probleem. Ik ben erg benieuwd of andere mensen dit ook ervaren bij de T100.

Bij sommige W8 apps lijkt het alsof de kleurweergave van de app wordt aangepast zodra deze geopend wordt. Dit gebeurt bijvoorbeeld bij: Lezer, Nieuws, Personen. Het is erg storend, en ik ben benieuwd of dat bij meer mensen gebeurd, of dat er misschien een goede oplossing voor is.
Ik geloof dat dit eerder genoemd werd + oplossing in dit thread.
Was iets met een asus kleur iets, Je moet even terug lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door Scale op 07-11-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 11:41
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 16:46:
[...]

Misschien is het handig als je even mijn vorige berichten leest. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag.
Ik heb hetzelfde probleem hier, loopt gewoon rustig leeg terwijl ie "standby" staat. zo'n 10-12 procent per uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
PerfectLight schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:37:

Klopt, dit is de reader mode, door de kleur te veranderen is dit minder "vervelend" voor je ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 15:42:
Had het probleem ook na de installatie, tijdens het installeren van de updates. Bij mij was het probleem dat ik blijkbaar te snel / onrustig was, bleek dat wat van die asus update meuk op de achtergrond bezig was, iets dat je alleen in de taskmanager aan je processor en hd gebruik kon zien. Gewoon even wachten tot dat ding zegt dat die klaar is en opnieuw wil opstarten, daarna opnieuw opstarten en toen werkte het op een gegeven moment, geloof zelfs dat hij meerdere keren heeft opgestart.

Ander probleem dat ik had was dat windows op een gegeven moment niet meer opstarte en gekke witte kleuren op het scherm, paar keer aan en uit (5 seconden vasthouden van de knop) en F9 gebruiken maar opeens starte hij vervolgens weer op en was alles in orde en sindsdien al 2 dagen zonder problemen er mee gewerkt :D

Dus ja, installatie + updates gaat niet helemaal vlekkeloos bij dit ding, zullen nog véél mensen erg gefrustreerd van worden, maar als tweaker moet dit allemaal geen problemen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Welke 64 GB kaart raden jullie dan aan voor deze T100?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richar schreef op donderdag 07 november 2013 @ 22:31:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem hier, loopt gewoon rustig leeg terwijl ie "standby" staat. zo'n 10-12 procent per uur
Sorry, het ligt waarschijnlijk aan mij, maar hoe moet dit mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Redlion schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 01:01:
[...]

Welke 64 GB kaart raden jullie dan aan voor deze T100?
Gewoon, een Class X MicroSDXC of HC kaartje van xGB (wel < 64GB). Geen SD kaartje zoals hij linkte, da's net een beetje te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Fid3lity schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 08:17:
[...]

Gewoon, een Class X MicroSDXC of HC kaartje van xGB (wel < 64GB). Geen SD kaartje zoals hij linkte, da's net een beetje te groot.
Ik had het idd in de gaten dat het geen mocro was. Ik heb nu voor pricewatch: Samsung MicroSDHC Plus 32GB Class 10 UHS-I gegaan.

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 11:38
Bij mij doettie af en toe ook een beetje lastig maar ja 't blijft een windows bakkie he haha.

Maar ben zeer tevreden over het batterijverbruik. Ik zet hem 's nachts gewoon uit, ding start binnen 10-15 sec helemaal op vanuit uit. Gisteren heel de dag vanaf half 11 tot half 11 mee gewerkt, geïnstalleerd en gerommeld.

's Avonds was er toen nog 25% over :), uit gezet, en 's ochtends aan, stond ie op 23%.

Is natuurlijk maar één dag, maar veelbelovend. :)

Edit: ow ja, werd na 8 uur wakker ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Janovic op 08-11-2013 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janovic
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 11:38
Ik zie trouwens ook niet die 8GB herstelpartitie..

Is dat nog op één of andere manier zichtbaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Hebben jullie al gebruik gemaakt van de webstorage die Asus je aanbiedt? Best wel handig en schijnbaar oneindig aan data :9

Nvidia rules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerwim
Redlion schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 00:59:
[...]

Ander probleem dat ik had was dat windows op een gegeven moment niet meer opstarte en gekke witte kleuren op het scherm, paar keer aan en uit (5 seconden vasthouden van de knop) en F9 gebruiken maar opeens starte hij vervolgens weer op en was alles in orde en sindsdien al 2 dagen zonder problemen er mee gewerkt :D
Ik had precies hetzelfde probleem. Dag na aanschaf deed ik hem weer aan, vaag wit scherm.. Ik was bang dat ie op een of andere manier overleden was, heb hem een hard afgesloten (power knop 10 sec ingedrukt houden) en toen weer aan. Was blij dat ik het Asus logo zag, haha :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

TheNewPlayer schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:42:
Hebben jullie al gebruik gemaakt van de webstorage die Asus je aanbiedt? Best wel handig en schijnbaar oneindig aan data :9
500GB, alleen eerste jaar gratis. Daarna zou het $99/yr gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton

Major_ton

Shoot!

Gelukkig heb ik van de bovenstaande problemen (nog) geen last. Bij mij zijn alle automatische updates goed verlopen en hij draait als een trein.

Wat is er bij mij dan aan de hand?
- De lader deed het 6 uur naar aanschaf al niet meer. Gelukkig heb ik genoeg USB laders, maar ik ga maandag wel terug naar de winkel.
- De hoofdtelefoonaansluiting blijft iets aparts... Ik hoop dat andere een oplossing hebben? Wanneer ik een hoofdtelefoon aansluit met het toetsenbord gedockt blijft het geluid gewoon uit de tablet speakers komen. Haal ik de tablet los van het dock, krijg ik wel geluid uit de hoofdtelefoon, echter pas na 2 keer aansluiten. Best raar!

P.S.: Zijn er nog meer die Twitter uit de Windows Store niet geïnstalleerd krijgen? Downloaden werkt wel, maar de installatie blijft eeuwig hangen. Reboot werkte ook niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Major_ton op 08-11-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mediamarkt sucked :p ik ben daarjuist gelukkig nog eens langs geweest... vetelde ze dat de eerste lading pas 12 december zou zijn???? Heb ik hem maar snel bij coolblue besteld en kan hem morgen om 12u afhalen..

Major too, je moet dit aanpassen in windows geluidsinstellingen...

Fidelity of 5GB gratis...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNewPlayer
Sleeve en MicroSD besteld, alleen zit ik met het volgende 'probleem'. Als ik hem uit het dock haalde en ik iets wilde gaan typen, bijv. een url, dan popte automatisch het touch-toetsenbord tevoorschijn. Nu moet ik echter stee/ds op het toetsenbord pictogram klikken rechtsonder naast die meldingen. Kan je dit ergens aanpassen

Nvidia rules

Pagina: 1 ... 3 ... 28 Laatste

Let op:
Voor meldingen over levertijden/voorraad is er een apart topic: Asus T100 Levering (winkels en levertijden) topic.

Heb je een probleem; draai dan eerst alle Windows Updates en Asus LiveUpdates

Tip: De liveupdate tool laat zich niet gelijk zien als je hem start. Hij staat rechtsonder bij je klok als je op het pijltje drukt.